(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 اردیبهشت 1390- شماره 19917

فتح و حماس امسال روز نكبت را باهم برگزار مي كنند
چها رسوي پنج قا ره
تظاهرات ضددولتي در الجزاير به درگيري با پليس انجاميد
جنايت آل خليفه و آل سعود عليه كودكان بحريني
آمريكا مزدور خود را كشت مرگ بن لادن خبر اول رسانه هاي جهان
اعلام آمادگي شيعيان پاكستان براي اعزام به بحرين
به خاطر يك مشت دلار!
حمله طرفداران قذافي به دفتر سازمان ملل و سفارتخانه هاي غربي در طرابلس
ادامه درگيري هاي خونين در شهرهاي يمن
دادگاه برلوسكني بدون حضور خبرنگاران تشكيل شد
هزاران انگليسي در روز جهاني كارگرعليه دولت شعار دادند
تجمع ضد صهيونيستي مصري ها در قاهره ؛ قدس شريف را آزاد مي كنيم
تجمع مقابل سفارت آمريكا در دمشق كاخ سفيد در امور سوريه دخالت نكند



فتح و حماس امسال روز نكبت را باهم برگزار مي كنند

فتح و حماس در راستاي تحقق آشتي ملي مشتركاً مراسم روز نكبت (سالروز اشغال فلسطين) را برگزار مي كنند.
به گزارش خبرگزاري قدس، براي اولين بار طي پنج سال گذشته جنبش هاي فتح و حماس به طور مشترك مراسم هايي به مناسبت شصت و سومين سالروز روز نكبت برگزار مي كنند.
در پانزدهم ماه مه سال 1948 حادثه اي در تاريخ فلسطين روي داد كه روز نكبت نام گرفت، از نظر فلسطيني ها اين روز يادآور روزهاي تلخ يعني اشغال سرزمين شان و مصادره اراضي و آوارگي بيش از 800 هزار فلسطيني از خانه و كاشانه شان است.نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي همزمان با فرا رسيدن اين روز تدابير شديد امنيتي در سرزمين هاي اشغالي و كرانه باختري اعمال كرده اند.

 



چها رسوي پنج قا ره

زندان مخوف ديكتاتور مصر
مخوف ترين زندان دوران حكومت ديكتاتور مخلوع مصر موسوم به «عقرب آمريكايي» كشف شد.حدود 20 هزار زنداني با عنوان دشمن دولت در اين زندان بدون رسيدگي قضايي زنداني بودند.
ناآرامي در كامبوج
وزارت دفاع كامبوج، نظاميان تايلندي را به حملات مسلحانه و ايجاد ناآرامي در قلمرو اين كشور محكوم كرد.
در بيانيه وزارت دفاع كامبوج آمده است، تايلند بايد به تعهدات آتش بس عمل كند و از تلفات بيشتر نظاميان و غيرنظاميان دوري كند.
بزرگترين مانور نظامي
رژيم صهيونيستي درنظر دارد بزرگترين مانور نظامي در طول تاريخ خود را كه شامل مبارزه با حوادث احتمالي در تمامي پايگاههاي هسته اي است برگزار كند.
در اين مانور نظامي كه ماه سپتامبر برگزار خواهد شد صدها نيرو از مراكز مختلف از جمله ارتش، اعضاي كميته نيروي هسته اي، بيمارستانها و پليس حضور خواهند داشت.
توافقنامه آشتي ملي
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس به منظور امضاي توافقنامه آشتي با جنبش فتح وارد قاهره شد.
توافقنامه آشتي ملي كه هفته گذشته از سوي مقامات ارشد فتح و حماس با ميانجيگري مصر امضا شد متضمن تشكيل يك دولت وحدت ملي براي اداره كرانه باختري و نوار غزه و آماده سازي براي برگزاري انتخابات عمومي در يك سال است.
فراخوان فلسطيني
شماري از فعالان فلسطيني با فراخوان اينترنتي از فلسطيني ها خواستند با حضور ميليوني خود در نمازجمعه بيت المقدس زمينه آغاز انتفاضه براي آزادسازي مسجد مبارك الاقصي از دست اشغالگران صهيونيست را فراهم كنند.
تاكنون بيش از يك ميليون نفر در اين طرح شركت و براي تحقق آن اعلام آمادگي كرده اند.

 



تظاهرات ضددولتي در الجزاير به درگيري با پليس انجاميد

تظاهرات خودجوش دانشجويان الجزايري با حركت آنها به سمت كاخ رياست جمهوري به خشونت گرائيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، صدها تن از دانشجويان دانشگاه هاي الجزاير روز دوشنبه از دانشگاه الجزاير كه در يك كيلومتري كاخ رياست جمهوري قرار داشت اقدام به راهپيمايي اعتراض آميز كردند.برپايه اين گزارش دانشجويان الجزايري با سر دادن شعارهايي عليه رئيس جمهور الجزاير و قاتل خواندن آن، تلاش كردند به محوطه كاخ رياست جمهوري وارد شوند، اما پليس ضدشورش و نيروهاي امنيتي با بستن خيابان و پرتاب گاز اشك آور مانع از اين كار شدند.اين دومين تظاهرات دانشجويي طي هفته گذشته در الجزاير است كه با خشونت سركوب شده است. به گفته شاهدان عيني در تظاهرات روز دوشنبه چندين دانشجوي الجزايري مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

 



جنايت آل خليفه و آل سعود عليه كودكان بحريني

فعالان مخالف دولت بحرين اعلام كردند، سركوبگران آل خليفه
و آل سعود حتي از كودكان نمي گذرند و آنها را هدف قرار مي دهند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، «سعيد الشهابي» فعال مخالف دولت بحرين اظهار داشت، كشتار كودكان، زنان و مردم بي دفاع بحرين توسط نيروهاي امنيتي آل خليفه و آل سعود و با مجوز آمريكا صورت مي گيرد. وي افزود، جنايات آل خليفه با چشم پوشي آمريكا صورت مي گيرد چرا كه سردمداران كاخ سفيد نمي خواهند در جهان عرب انقلاب روي دهد بلكه مي خواهند رژيم هاي موروثي و مستبد تا زمان ممكن به كار خود ادامه دهند.
الشهابي تصريح كرد، چگونه است كه گوردون براون و توني بلر نخست وزيران سابق انگليس به مراسم عروسي سلطنتي در انگليس دعوت نشدند اما سفير بحرين كه يك قاتل شكنجه گر است به اين مراسم دعوت مي شود. وي اضافه كرد، از همين جا مي توان به اهميت و جايگاه بحرين براي آمريكا و انگليس پي برد.
اين فعال بحريني همچنين گفت، به خاطر همين حمايت هاست كه رژيم آل خليفه همچنان با قساوت تمام با مردم برخورد مي كند، مردم را مي كشد، زخمي مي كند، به سوي تظاهر كنندگان گاز اشك آور شليك مي كند و كودكان مظلوم و بي گناه را به شهادت مي رساند اما كاخ سفيد هيچ واكنشي نشان نمي دهد. اين در حالي است كه مركز حقوق بشر بحرين نيز با هشدار نسبت به ادامه جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين طي گزارشي اعلام كرد كه سركوب معترضان بحريني با حمايت غرب و حكومت آل سعود صورت مي گيرد. اين مركز اظهار داشت، آمريكا روند سركوبگري در بحرين را مديريت مي كند. مركز حقوق بشر بحرين همچنين تصريح كرد، مردم بحرين با رژيمي كه سركوب مي كند و از كشتار و شكنجه معترضان هراسي ندارد هرگز موافقت نخواهند كرد. شيخ «حسن عبدالله احمد» عضو مجلس علماي بحرين نيز تاكيد كرد، دشمنان ملت بحرين در صدد در اقليت قرار دادن شيعيان هستند. وي افزود، با سركوب نمي توان خواسته هاي مردم را ناديده گرفت و بالاخره پيروزي از آن مردم خواهد بود.
گفتني است در راستاي ادامه سركوبگري و اعمال فشار عليه معترضان بحريني، نيروهاي سعودي و بحريني به تعدادي از مدارس حمله و برخي از معلمان و دانش آموزان را بازداشت كردند. يكي از شاهدان عيني گفت كه با يورش نيروهاي بحرين و آل سعود به يك مدرسه صداي فرياد و ناله از داخل مدرسه به گوش مي رسيد و سپس نيروهاي نظامي تعدادي از معلمان را پس از ضرب و شتم بازداشت كرده و به سوي مكان هاي نامعلومي انتقال دادند. اين در حالي است كه حمله به مساجد و حسينيه ها در بحرين نيز همچنان ادامه دارد و تاكنون 50 مسجد توسط نيروهاي نظامي بحرين و آل سعود كاملا تخريب شده اند.
يك زن شكنجه شده بحريني پس از آزادي از زندان از شكنجه بي رحمانه زنان در زندان هاي آل خليفه پرده برداشت.
اين زن 40 ساله معترض گفت، زنان بازداشت شده در زندان مورد ضرب و شتم و تعرض قرار مي گيرند و بسياري از آنان به دليل شدت جراحات به بيمارستان ها منتقل مي شوند.
در همين رابطه يك سازمان حقوق بشري در لبنان اعلام كرد روز چهارشنبه عليه جنايات مقامات بحرين به دادگاه بين المللي لاهه در هلند شكايت خواهد كرد.
يك وكيل بين المللي در اين باره گفت، اين شكايت به همراه اسناد و اطلاعاتي در مورد جنايات روزمره دولت بحرين با هم پيمانانش از نخستين روز تظاهرات مسالمت آميز مردمي است كه تاكنون چندين كشته و زخمي بر جاي گذاشته است.
وي افزود، ويران كردن مساجد، حسينيه ها، سوزاندن قرآن از ديگر موارد محكوميت رژيم آل خليفه است كه بايد در اين شكايت مورد بررسي قرار بگيرد. از سوي ديگر، يك گروه ضدجنگ در آمريكا ضمن محكوم كردن دخالت هاي عربستان در بحرين اظهار داشت، كاخ سفيد بايد مانع دخالت هاي عربستان در بحرين شود.

 



تاريخ مصرف مأمور سيا به پايان رسيد
آمريكا مزدور خود را كشت مرگ بن لادن خبر اول رسانه هاي جهان

«اسامه بن لادن» طي يك عمليات مشترك آمريكا و پاكستان در يك منطقه نظامي اسلام آباد كشته شد.
به گزارش خبرگزاري ها، سركرده شبكه «القاعده» در عملياتي كه يكشنبه شب به فرماندهي نيروهاي آمريكايي و با كمك نيروهاي اطلاعاتي پاكستان انجام شد، به قتل رسيد. بر اساس اين گزارشات، در اين عمليات كه در يك منطقه نظامي صورت گرفت، بن لادن از ناحيه سر هدف تير مستقيم قرار گرفت. يكي از پسران بن لادن به همراه دو تن ديگر نيز در اين عمليات كشته شدند و دو همسر و چهار فرزند بن لادن نيز به اسارت درآمدند. آمريكايي ها نيز مدعي شده اند كه در اين عمليات تلفاتي نداده اند.
در پي انتشار اين خبر در آمريكا، مردم برخي از شهرهاي آمريكا به شادي پرداختند. در واشنگتن، يهوديان اين شهر به خيابان ها ريختند و بيش از ديگران شادي مي كردند.
برخي كارشناسان با اشاره به اجراي عمليات مذكور در يك منطقه نظامي پاكستان و بر جاي نگذاشتن هيچگونه تلفاتي از جانب آمريكايي ها، عمليات مذكور را نمايشي مي دانند.
اين در حالي است كه «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا، خبر مرگ بن لادن را تأييد كرد. وي در كاخ سفيد گفت: سرانجام نيروهاي آمريكايي توانستند عدالت را در مورد بن لادن اجرا كنند. در اين لحظه به مردم آمريكا اعلام مي كنم كه رهبر القاعده كشته شده است. اوباما با اشاره به حادثه 11 سپتامبر در 10 سال پيش و كشته شدن شماري از افراد بي گناه در نيويورك و واشنگتن، افزود: پس از اين حادثه بود كه مردم آمريكا با يكديگر متحد شدند و آمريكا نيز با اتحاد يكسري كشورها، جنگ عليه القاعده را آغاز كرد.
اوباما افزود: جمع آوري اطلاعات در مورد بن لادن در اوت گذشته (مرداد) افزايش يافت و سرانجام هفته گذشته ما اطلاعات كافي را در مورد محل اختفاي بن لادن به دست آورديم و نيروهاي آمريكايي حمله اي را در پاكستان انجام دادند و باعث كشته شدن بن لادن شدند. امروز همچنين با «آصف علي زرداري»، رئيس جمهور پاكستان گفت وگو كردم. ما هم اكنون جسد بن لادن را در اختيار داريم. اين را نيز بايد بگويم كه شكي وجود ندارد، القاعده به حملات تروريستي اش ادامه خواهد داد.
طبق آخرين گزارشات، ديروز جسد بن لادن به پايگاه آمريكايي بگرام در شمال افغانستان منتقل شد.
اظهارات اوباما كه حملات القاعده ادامه مي يابد، نشان مي دهد كه مرگ بن لادن، پايان كشتارهاي نيروهاي آمريكايي در خاورميانه نيست و اين كشتارها ادامه مي يابد. اوباما در اظهارات مفصل خود، سريعاً به اين مورد نيز اشاره كرد: مرگ بن لادن به مفهوم پايان راه مبارزه با القاعده و تروريسم نيست. تاكنون صدها هزار عراقي، افغانستاني و پاكستاني به خاطر لشكركشي آمريكا به خاورميانه، جان خود را از دست داده اند و اظهارات اوباما، نشان مي دهد كه اين كشتارها ادامه مي يابد و بودن و يا نبودن بن لادن، در اين مسير اخلالي ايجاد نمي كند.
در پي كشته شدن بن لادن، وزارت خارجه آمريكا به شهروندان اين كشور كه در خارج از كشور هستند و يا مي خواهند سفر كنند، هشدار داد كه مراقب حركت هاي مشكوك باشند. مراكز ديپلماتيك و سفارتخانه هاي آمريكا در جهان نيز در بالاترين سطح هشدار امنيتي قرار گرفتند.
طبق گزارشات تكميلي، عمليات عليه بن لادن در شهر «ابوت آباد»، 50 كيلومتري شمال شرق اسلام آباد انجام شده است و هلي كوپترهاي آمريكايي نيز در اين عمليات شركت داشته اند.
اما طالبان پاكستان با صدور بيانيه اي، اعلام كرد كه رهبر القاعده زنده است. در اين بيانيه، گزارشات در مورد مرگ بن لادن، بي پايه و اساس دانسته شده است.
اين درحالي است كه يك مقام امنيتي پاكستان ديروز خبر مرگ سركرده القاعده را تأييد كرد.
گفتني است، بن لادن و شبكه القاعده دست پرورده سازمان جاسوسي «سيا» در دهه 1980 هستند. اين فرد بزرگترين خدمت را به سران ايالات متحده زماني انجام داد كه پاي نيروهاي آنها را به خاورميانه باز كرد و هم اكنون بيش از 10 سال است كه توده هاي مردم مسلمان در افغانستان و پاكستان هدف حملات شبانه و روزانه نيروهاي آمريكايي قرار مي گيرند.
علاوه بر آن، بن لادن با تأثيرپذيري از افكار جزمي وهابي و سلفي، چهره دنياي اسلام را در نزد جهانيان زشت جلوه داد. اما اكنون خوشبختانه مردم كشورهاي اسلامي پديده طالبان و القاعده و بن لادن را پشت سرگذاشته و با اعتراضات خياباني، منافع نامشروع آمريكا در منطقه را به خطر انداخته اند.
آخرين خبرهاي دريافتي در مورد خبر مرگ بن لادن حاكي است كه رسانه هاي پاكستان رسما اعلام كردند تصوير ارائه شده از جسد اين سركرده القاعده با تصوير واقعي بن لادن تفاوت دارد. به گفته اين رسانه ها، جوان بودن چهره و سياه بودن ريش بن لادن، به وضوح نشان مي دهد كه عكس هاي جديد ساختگي است و لااقل، فردي كه كشته شده است، بن لادن واقعي نيست.خبر ديگر اينكه شبكه الجزيره اعلام كرد به اين دليل كه هيچ كشوري حاضر به پذيرش جسد بن لادن نشد، جسد وي به دريا انداخته شده است. منابع خبري همچنين اعلام كردند «ايمن الظواهري» ، نفر دوم شبكه القاعده، جانشين بن لادن و رهبر اين شبكه مي شود.
ساير رويدادها
¤ منذرسليمان، پژوهشگر و تحليلگر مسائل امنيت ملي آمريكا تصريح كرد، كشته شدن بن لادن بر شكست آمريكا در خاورميانه، سرپوش نمي گذارد.
¤ برخي خبرها حاكي است جسد بن لادن از افغانستان به آمريكا منتقل شده است.
¤ يك مقام آمريكايي گفت، جسد بن لادن به شيوه سنت هاي اسلامي دفن مي شود.
¤ رهبران رژيم صهيونيستي، فرانسه، ايتاليا، انگليس، استراليا و حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان از مرگ بن لادن استقبال كردند و آن را رويدادي مهم دانستند.
¤ مقامات آمريكا و ناتو رسما اعلام كردند، مرگ بن لادن به ماموريت آنها در افغانستان پايان نمي دهد.
¤ وزارت خارجه پاكستان با انتشار بيانيه اي كشته شدن بن لادن را رسما تاييد كرد.
¤ يك پايگاه اينترنتي ايتاليايي با زير سؤال بردن تصوير منتشر شده از جسد بن لادن، آن را ساختگي دانست.
¤ مقامات مصر به دنبال انتشار خبر كشته شدن بن لادن، تدابير امنيتي ويژه اي را در فرودگاه هاي اين كشور به اجرا گذاشتند.
¤ علي رغم تلاش آمريكا و اتحاديه اروپا براي بزرگ نمايي قتل بن لادن، تحليلگران اعلام كردند قتل بن لادن موفقيتي براي اوباما محسوب نمي شود.

 



اعلام آمادگي شيعيان پاكستان براي اعزام به بحرين

هزاران تن از مردم پاكستان براي نشان دادن حمايت خود از مردم بحرين در برابر حملات نيروهاي نظامي اين كشور كه با حمايت عربستان سعودي انجام مي شود تظاهرات برگزار كردند.
در اين تظاهرات كه در شهر كراچي برگزار شد معترضان كشتار مردم بحرين را محكوم كرده و از غرب به ويژه آمريكا خواستند از دخالت در امور مسلمانان دست بردارد.
تظاهركنندگان پاكستاني ضمن اعلام حمايت از مردم بي دفاع بحرين از دولت پاكستان خواستند با شديدترين لحن اقدامات خاندان آل خليفه را محكوم كند.
مردم پاكستان همچنين براي اعزام به بحرين و مقابله با نيروهاي نظامي بحرين و عربستان سعودي اعلام آمادگي كردند.
تظاهركنندگان پاكستاني تاكيد كردند كه از دولت پاكستان توقع داريم روابط ديپلماتيك خود را با كشورهاي مسبب اين كشتارها قطع كند.

 



به خاطر يك مشت دلار!

مسئولان شهر «آلتونا»ي پنسيلوانيا كه مثل خيلي از شهرهاي ديگر آمريكا وضعيت مالي نابساماني دارد، تصميم گرفته اند براي پركردن صندوق هاي خالي شهر، اسم آن را بفروشند و به جايش به مدت 60 روز نام يك فيلم مستند را روي شهر بگذارند!
و همه اينها هم به ازاي فقط 25 هزار دلار! به اين ترتيب، در طول اين 60 روز شهر «آلتونا» با اسم دور و دراز «پي او ام شگفت انگيز معرفي مي كند: بزرگترين فيلمي كه تاكنون به فروش رفته است»، شناخته خواهد شد! «ويليام شرف»، شهردار «آلتونا» در توجيه اين تصميم گيري مي گويد: «خوب، ما هم مثل خيلي از شهرهاي آمريكا هستيم كه با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي كنند!» حالا، قرار است اين پول در اختيار پليس شهر قرار بگيرد تا بتواند بخش «مبارزه با جنايت» خودش را فعال كند. مي گويند، اين فكر بكر در اصل محصول تلاش هاي ذهني مسئولان توسعه اقتصادي «آلتونا» بوده كه در اختيار شهرداري گذاشته اند، و پول را هم يك فروشگاه زنجيره اي واريز مي كند و براي آن كه بتواند در اين فيلم مستند ظاهر شود 250 هزار دلار خرج كرده است! تغيير اسم شهر را هم شوراي شهر به اتفاق آرا تصويب كرده است. بايد گفت كه البته فروشگاه زنجيره اي فوق يكي از 15 شركتي است كه براي ظاهر شدن در اين فيلم مستند تبليغاتي، جمعا 5/1 ميليون دلار پول داده اند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



حمله طرفداران قذافي به دفتر سازمان ملل و سفارتخانه هاي غربي در طرابلس

نيروهاي وفادار به «معمر قذافي» به تلافي حملات اخير ناتو عليه خانواده ديكتاتور ليبي، سفارتخانه هاي آمريكا، انگليس و ايتاليا را در طرابلس به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، گردان هاي طرفدار قذافي سفارتخانه هاي آمريكا، انگليس و ايتاليا و همچنين، دفتر سازمان ملل در طرابلس را هدف حملات خود قرار دادند.
«ويليام هيگ» وزيرخارجه انگليس رسما تخريب شدن سفارت اين كشور در طرابلس را تاييد كرد. به گزارش ايرنا، يك شاهد عيني ديروز به شبكه «الجزيره» گفت كه در مقابل سفارت ايتاليا است و ساختمان اين سفارتخانه آتش گرفته است.
دولت هاي غربي همزمان با آغاز حملات (11 فروردين) به ليبي، كاركنان و ديپلمات هاي خود را از طرابلس خارج كرده بودند.طرفداران قذافي ديروز به منازل ديپلمات هاي خارجي در ليبي نيز حمله كردند. ساختمان سفارت آمريكا در طرابلس نيز ديروز توسط حاميان قذافي به آتش كشيده شد. اين حاميان كه در خيابان هاي طرابلس دست به راهپيمايي زده اند، پرچم آمريكا وعكس هاي «باراك اوباما»، رئيس جمهور اين كشور را نيز به آتش كشيدند.
ديروز دفاتر سازمان ملل از ديگر مراكز مورد حمله قرار گرفته توسط حاميان قذافي در طرابلس بود. در پي اين حملات، » «لستفاني بنكر» سخنگوي دفتر سازمان ملل در امور هماهنگي انساني گفت: كارمندان سازمان ملل به دليل متشنج بودن اوضاع ليبي، طرابلس را ترك مي كنند. 12 كارمند سازمان ملل ليبي را ترك كردند و وارد تونس شدند.
حملات عليه مراكز ديپلماتيك غربي به تلافي حمله جنگنده هاي ناتو به يك منزل قذافي در منطقه «باب العزيزيه» صورت گرفت.
در حمله مذكور، «سيف العرب» كوچكترين فرزند ديكتاتور ليبي و سه نوه قذافي، كه كمتر از 12 سال سن داشتند، كشته شده اند.
اين كشته شدگان ديروز در طرابلس تشييع و به خاك سپرده شدند.
خبر ديگر از داخل ليبي اينكه «شيخ محمد المدني» يكي از فرماندهان انقلابي شهر «الزنتان» يكشنبه توسط نيروهاي قذافي كشته شد. شهر مصراته نيز همچنان زير گلوله باران شديد نيروهاي قذافي قرار دارد.
همچنين، در واكنش به حملات عليه ديپلمات هاي اروپايي در طرابلس، دولت لندن سفير ليبي در انگليس را از اين كشور اخراج كرد.

 



ادامه درگيري هاي خونين در شهرهاي يمن

سرويس خارجي-
بر اثر درگيري نيروهاي امنيتي يمن با تظاهركنندگان اين كشور كه خواهان بركناري رئيس جمهور ديكتاتور بودند دست كم 14 نفر كشته و زخمي شدند.
همزمان با اعلام مخالفان يمني مبني بر اين كه براي مشاركت در مذاكرات به رياض نخواهند رفت و طرح شوراي همكاري خليج فارس را امضا نخواهند كرد تظاهرات در كشور افزايش يافت و در برخي از شهرهاي يمن اين تظاهرات به درگيري نيروهاي امنيتي و مخالفان منجر شد.
در اين درگيري ها نيروهاي امنيتي تلاش كردند با استفاده از شليك گلوله تظاهركنندگان را متفرق كنند كه طي اين درگيري ها برخي از فعالان يمني مجروح شدند. در استان حضرت موت هم بر اثر شليك افراد مسلح به سمت سربازان يمني دست كم سه سرباز كشته و چهار تن ديگر زخمي شدند.
تظاهركنندگان يمني بار ديگر تاكيد كردند كه به غير از سرنگوني فوري علي عبدالله صالح با هيچ طرح يا پيشنهادي موافقت نخواهند كرد و همچنان به تظاهرات ادامه خواهند داد.
اين در حالي است كه شوراي همكاري خليج فارس با محكوم كردن اظهارات اخير رئيس جمهور يمن در مورد مداخله قطر در امور داخلي اين كشور از وي خواستند هر چه سريع تر توافقنامه رياض را امضا كند و شرايط انتقال قدرت به معاونش را فراهم آورد.
اين شورا همچنين اعلام كرد كه طرح ارائه شده براي دستيابي به توافق ميان مخالفان و نظام حاكم يمن با هدف خروج از بحران سياسي كنوني در اين كشور صورت گرفته است.
شوراي همكاري خليج فارس براي پيگيري توافق ميان مخالفان و علي عبدالله صالح دبيركل اين شورا را به صنعا فرستاد.
شوراي همكاري ابراز اميدواري كرد كه موانع پيش رو بر سر راه امضاي توافق نامه نهايي برطرف شود و بحران سياسي اين كشور پايان پذيرد.
مغرب
هزاران تن از مردم مغرب در شهرهاي مختلف اين كشور تظاهرات كرده و خواستار اصلاحات دموكراتيك در اين كشور شدند.
تظاهركنندگان اظهار داشتند تغييرات صورت گرفته از سوي نظام كافي نيست و بايد هر چه سريع تر موجبات انتقال قدرت فراهم آيد.
تظاهركنندگان اقدام تروريستي اخير كه طي آن يك مكان توريستي مورد حمله قرار گرفت و 16 جهانگرد جان خود را از دست دادند محكوم كردند.
اردن
وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه جفري فلتمن معاون امور خاورميانه اين وزارتخانه براي بررسي طرح هاي اصلاحات به اردن اعزام شده است.
به گفته اين وزارتخانه اين سفر سه روز به طول خواهد انجاميد و در آن فلتمن با مقامات اردني درباره لزوم اصلاحات در تمامي زمينه ها در اين كشور بحث و گفت وگو خواهد كرد. مردم اردن طي هفته هاي اخير بارها تظاهرات به راه انداخته و خواستار اصلاح نظام موجود و توجه به خواسته هايشان شده اند.

 



دادگاه برلوسكني بدون حضور خبرنگاران تشكيل شد

دادگاه رسيدگي به اتهامات فساد مالي و اخلاقي نخست وزير ايتاليا پشت درهاي بسته برگزار شد.
به گزارش «ديلي تلگراف»، دادگاه رسيدگي به اتهامات فساد مالي و اخلاقي «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير 72 ساله ايتاليا ديروز در ساختمان قضايي «ميلان» برگزار شد.
براساس اين گزارش، «برلوسكني» پيش از ورود به دادگاه خطاب به خبرنگاران حاضر در محل گفت: سيستم قضايي ايتاليا وي را تحقير كرده است. وي با رد تمام اتهامات وارده به خود گفت: تمام اين اتهامات فقط براي تحقير كردن وي است.
برخي گزارش ها حاكي است، در اين جلسه از دادگاه كه پشت درهاي بسته برگزار شد، دادگاه به بررسي يكي از چهار اتهام وارده به برلوسكني پرداخت.
گفتني است، برلوسكني مدتي است به اتهام پرداخت رشوه، فرار از ماليات و برقراري رابطه غيراخلاقي غيرقانوني تحت پيگرد قضائي است.

 



هزاران انگليسي در روز جهاني كارگرعليه دولت شعار دادند

هزاران نفر از مردم انگليس با شركت در تظاهرات روز جهاني كارگر عليه سياست هاي اقتصادي دولت شعار دادند.
به گزارش روزنامه انگليسي «گاردين»، بيش از 10 هزار نفر از مردم لندن يكشنبه همزمان با روز جهاني كارگر با تجمع و راهپيمايي در خيابان هاي شهر عليه سياست هاي اقتصادي دولت شعار دادند.
در اين تظاهرات كه به آرامي برگزار شد، هزاران كارگر نيز شركت داشتند كه برخي از آنها طي سخناني از برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت انتقاد كردند.
كارگران خواستار جلوگيري از ادامه اين روند شده و تاكيد كردند، تا رسيدن به اين هدف به «مبارزات» خود ادامه خواهند داد.
سايت خبري «ديلي ميل» نيز با انتشار اين خبر نوشت، تظاهركنندگان با انتقاد شديد از وجود تبعيض در سيستم دريافت ماليات اين كشور فرياد مي زدند مراكز تجاري بزرگ نيز بايد همچون كارگران ماليات خود را بپردازند.
بر پايه اين گزارش، نيروهاي امنيتي در خيابان ها حضور داشته و گزارشي از وقوع خشونت منتشر نشده است.
گفتني است، پس از آغاز بحران اقتصادي جهاني، بسياري از كشورها از جمله انگليس كه با كاهش شديد بودجه مواجه شده بودند، براي جبران اين كسري اقدام به اجراي رياضت اقتصادي كردند. فشار اين رياضت ها بيش از هر چيز متوجه اقشار متوسط و كارگران شده است.
يادآور مي شود همزمان با انگليس، كشورهاي سوئيس، تركيه، ونزوئلا، يونان، آلمان، هلند، لبنان، صربستان، كوبا، هند، اوكراين، روسيه نيز شاهد برگزاري تظاهرات مشابه بود. در برخي از اين كشورها از جمله سوئيس، گزارش هايي مبني بر درگيري بين پليس و تظاهركنندگان ارائه شده است.

 



تجمع ضد صهيونيستي مصري ها در قاهره ؛ قدس شريف را آزاد مي كنيم

هزاران تن از مردم مصر با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، آزادي قدس شريف از چنگال اسرائيل را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از پايگاه خبري «هلا»، جوانان انقلابي مصر روز يكشنبه با تجمع در ميدان التحرير قاهره، از انتفاضه الاقصي و مقاومت مردم فلسطين حمايت كردند.
تظاهركنندگان مصري با راهپيمايي به سوي مقر سفارت رژيم صهيونيستي در بزرگراه نيل، برچيده شدن آن را خواستار شدند.
تظاهركنندگان، اقدامات ظالمانه و سركوبگرانه صهيونيست ها بر ضد فلسطينيان و اشغال سرزمين هاي عربي و اسلامي را به شدت محكوم كردند.
براساس اين گزارش، جوانان مصري خشم خود را از صهيونيست ها با سر دادن شعارهايي از جمله «اي صهيونيست صبر كن، با دستان خودمان قبرتان را حفر خواهيم كرد» و «مسئله اصلي اين است كه اسرائيل رژيمي نامشروع است» نشان دادند.
همچنين شماري از شخصيت هاي سياسي، اجتماعي، هنري و فرهنگي نيز در ميدان التحرير قاهره به تظاهركنندگان پيوستند و اقدامات نژادپرستانه صهيونيست ها را بر ضد فلسطينيان محكوم كردند.اين گزارش حاكي است در پي فراخوان عمومي در كشورهاي عربي و اسلامي براي حركت به سوي قدس به مناسبت شصت و سومين سالروز اشغال فلسطين (25 ارديبهشت) و استقبال عمومي از اين فراخوان به ويژه در كشور مصر، نيروهاي ارتش اين كشور در صحراي سينا (مرز با فلسطين اشغالي) به حالت آماده باش درآمدند.

 



تجمع مقابل سفارت آمريكا در دمشق كاخ سفيد در امور سوريه دخالت نكند

صدها تن از مردم سوريه با تجمع مقابل سفارت آمريكا در دمشق خواستار توقف مداخله آمريكا در امور داخلي سوريه شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، تظاهركنندگان با حمل پارچه نوشته هايي از آمريكا خواستند به جاي دخالت در امور داخلي كشورهاي ديگر به مسائل داخلي خود توجه كند.
مردم سوريه با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» اعلام كردند كه آمريكا در زندان هاي عراق، افغانستان، گوانتانامو مرتكب جنايات ضدبشري مي شود و مدعيان حقوق بشر سكوت مي كنند ولي در مسائل داخلي كشورهاي ديگر خود را مسئول مي دانند.
تظاهركنندگان همچنين از چشم بستن به جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان انتقاد كردند.»
گفتني است خبرگزاري ها شش هفته است كه گزارش هايي را داير بر وجود ناآرامي در سوريه منتشر مي كنند.
دولت سوريه گروه هاي تروريستي، باندهاي مسلح و توطئه گران داخلي و خارجي را مسئول ناآرامي هاي كشور مي داند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14