(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 اردیبهشت 1390- شماره 19921

احتمال ريزش بخش هايي از بوستان نهج البلاغه
توقيف 5هزار و 500 خودرو و موتورسيكلت در يك هفته
موج دستگيري رمال ها به استان مركزي رسيد
ايجاد 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران
رئيس پليس آگاهي استان خبر داد انهدام باند سارقان حرفه اي در خوزستان
حوادث كوتاه از كشور
رئيس سازمان هواشناسي كشور: تابستان امسال مشكل كم آبي نداريم
مدير عامل سازمان انتقال خون: 110 هزار ليتر پلاسماي اهدايي مردم به دارو تبديل شد
كلاهبرداري از متقاضيان كارت پايان خدمت سربازي
فرزندان يك بيمار بيمارستان را مورد سرقت مسلحانه قرار دادند
احتمال آبگرفتگي معابر در استان هاي شرقي
ربوبي وعده داد70 هزار مددجوي بهزيستي امسال خانه دار مي شوند
سرپرست دادسراي نظارت بر زندانيان: ايران در زندانباني 2 نسل عقب است
20 سال زندان در انتظار آقاي فرماندار
مورالس ساقدوش سرخپوست ها
ادعاي خنده دار در باره بن لادن



سخنگوي شوراي شهر خبر داد
 احتمال ريزش بخش هايي از بوستان نهج البلاغه

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران از احتمال ريزش بخش هايي از بوستان نهج البلاغه خبر داد.
به گزارش فارس خسرو دانشجو گفت: متاسفانه ترك هاي نگران كننده اي در اين پروژه اتفاق افتاده و بيم اين وجود دارد كه بخش هايي از آن ريزش كند از اين رو قرار شد ضمن بررسي اين موضوع نتايج در صحن شورا ارائه شود.
وي به تصويب دو فوريت تحقيق و تفحص از عملكرد مالي و اداري سازمان نوسازي شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: دو فوريت اين موضوع به تصويب رسيد و مقرر شد عملكرد مالي و اداري اين سازمان ازسال 84 تا 89 مورد تحقيق و تفحص قرار گيرد.
وي ادامه داد: بافت هاي فرسوده در تهران از نظر اعضاي شورا موضوعي حائز اهميت است و بايد خيلي جدي تر به آن پرداخته شود؛ گزارشاتي كه از سوي اين سازمان در جلسات علني و غيرعلني ارائه شد منجر شد كه موضوع تحقيق و تفحص از آن در دستور كار قرار گيرد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: براساس مصوبه امروز مقرر شد طي 2 هفته روساي 3 كميسيون شورا يعني كميسيون توسعه و عمران، برنامه و بودجه و فرهنگي و اجتماعي امر تحقيق و تفحص را انجام داده و نتيجه را در شورا اعلام كنند.
وي خاطرنشان كرد: مقرر شد پس از استماع نتيجه تحقيق و تفحص درباره وضعيت نهايي يعني واگذاري وظايف اين سازمان تصميم گيري شود.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد
توقيف 5هزار و 500 خودرو و موتورسيكلت در يك هفته

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از توقيف حدود 5 هزار و 500 دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف با اجراي قانون جديد خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار رحيمي افزود: در عين حال ماموران پليس در هفته نخست اجراي اين قانون حدود 450هزار مورد تذكر به خودروهاي متخلف داده اند.
وي با اشاره به اينكه در هفته نخست اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي بحث تذكر و آموزش به طور جدي در دستور كار قرار گرفت افزود: راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به شكلي ابتكاري نسبت به تهيه بروشورهايي كه قابل استفاده براي عابران پياده، موتورسواران و رانندگان باشد اقدام و نسبت به توزيع آنها در پايتخت اقدام كرد.
وي بيشترين تمركز برخورد با متخلفان را در خصوص قانون جديد اخذ جرايم رانندگي تجاوز به گذرگاه عابر پياده و برخورد با موتورسواران متخلف عنوان كرد و گفت: براين اساس از 10 تا 17 ارديبهشت ماه با حدود 22هزار و 500 خودرو و موتورسيكلت متجاوز به گذرگاه عابرپياده و بيش از 83 هزار موتورسيكلت فاقد كلاه ايمني برخورد شد. همچنين در اين مدت حدود 4هزار و 500 دستگاه موتورسيكلت متخلف توقيف شدند كه از اين تعداد حدود يكهزار دستگاه به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني روانه پاركينگ ها شدند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه موضوع برخورد با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو نيز در هفته گذشته در دستور كار بوده است افزود: بدين ترتيب در اين مدت حدود 32هزار دستگاه خودرو به دليل عدم استفاده سرنشينان رديف جلو از كمربند ايمني اعمال قانون شدند.
وي با اشاره به اينكه موضوع سرعت و سبقت غيرمجاز نيز در دستور كار پليس بزرگراه هاي تهران قرار گرفت گفت: براين اساس در هفته نخست اجراي قانون جديد حدود شش هزار و 500دستگاه خودرو به دليل سرعت غيرمجاز و يكهزار و 400 دستگاه به دليل سبقت غيرمجاز اعمال قانون شدند. همچنين حدود يكهزار دستگاه خودرو نيز به دليل سرعت و سبقت غيرمجاز 72 ساعت توقيف شدند.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه اختصاص نمره منفي به رانندگان پرخطر نيز در هفته گذشته آغاز شد گفت: براين اساس تجاوز از سرعت مجاز (بيش از 50 كيلومتر بر ساعت) و رانندگي در حال مستي و مصرف داروهاي روان گردان هر كدام 10 نمره، انجام هرگونه حركات نمايشي مانند دور زدن در جا و يا حركت موتورسيكلت بر روي يك چرخ و عدم رعايت مقررات ايمني حمل و نقل جاده اي مواد خطرناك هر كدام 8 نمره، سبقت غيرمجاز در راه هاي دو طرفه، عبور از چراغ قرمز، حركت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگراه ها، تجاوز در سرعت غيرمجاز (بيش از 30 تا 50 كيلومتر بر ساعت)، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسايل نقليه از پياده رو و عدم رعايت مقررات حمل بار هر كدام 5 نمره، عبور از محل ممنوع و عدم رعايت حق تقدم هر كدام 4 نمره و حركت به صورت مارپيچ، دور زدن در محل ممنوع ، استفاده از تلفن همراه با وسايل ارتباطي مشابه در حين رانندگي در سرعت بالاي 60 كيلومتر بر ساعت، نقص فني موثر يا نقص در سيستم روشنايي در شب، عدم رعايت شرايط مندرج در گواهينامه اعم از استفاده از عينك، سمعك يا تجهيزات خاص و عدم توجه به فرمان ايست يا پرچم مراقبين عبور و مرور محصلين يا پليس مدرسه هر كدام 3 نمره منفي براي رانندگان به همراه داشت.
وي با اشاره به اين كه در هفته گذشته رانندگاني كه تخلفات حادثه ساز داشتند طبق جدول جرايم نمره منفي دريافت كردند براساس قانون جديد جرايم رانندگي چنانچه رانندگان 30 نمره منفي بگيرند در مرحله اول گواهينامه شان به مدت سه ماه ضبط شده، در مرحله دوم اگر 25 نمره منفي بگيرند گواهينامه شان به مدت شش ماه ضبط شده و در مرحله سوم اگر 20 نمره منفي بگيرند گواهينامه آنها ابطال مي شود.
رئيس پليس راهور تهران در پايان ضمن تقدير از همكاري خوب شهروندان و رانندگان براي اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي خاطر نشان كرد: با توجه به اطلاع رساني لازم صورت گرفته به رانندگان قطعا اجراي قانون جديد از هفته جاري با شدت بيشتري دنبال خواهد شد.

 



موج دستگيري رمال ها به استان مركزي رسيد

معاون اجتماعي پليس آگاهي نيروي انتظامي با اعلام خبر دستگيري 2 رمال در استان مركزي از مردم خواست فريب رمال ها را نخورند.
سرهنگ عبدالله قاسمي گفت: زني 30 ساله كه به شيوه رمالي و با دريافت مبالغي بين 30 تا 50 هزار تومان از افراد مختلف كلاهبرداري مي كرد در اراك دستگير شد.
وي گفت: به هنگام دستگيري زن رمال از سوي ماموران پليس تعداد زيادي از آلات و ادوات رمالي و سي دي هاي غيرمجاز از محل سكونت متهمه كشف شد و در بررسي هاي بيشتر مشخص شد كه فرد رمال با وعده هاي دروغين اقدام به كلاهبرداري از افراد كرده است.
سرهنگ عبدالله قاسمي افزود: فرد دستگير شده در مواردي به مشتريانش عنوان مي كرد كه اگر از همسران خود طلاق بگيرند آينده بسيار خوبي در انتظار آنان خواهد بود.
وي با بيان اينكه شكايات زيادي از سوي مالباختگان از متهمه دريافته شده است افزود: اين متهمه در بازجويي ها گفته است كه از سادگي مردم سوءاستفاده كرده است.
قاسمي در ادامه از دستگيري يك مرد رمال نيز در استان مركزي خبر داد و در اين رابطه گفت: اين رمال افرادي را در اختيار داشته كه با حضور در محافل زنانه ادعا مي كردند آنان پيش از اين دچار مشكل نازايي بوده اند كه اين رمال مشكل آنان را برطرف كرده است در نتيجه با جلب اعتماد افراد، زنان داراي اين مشكل را ترغيب به مراجعه به اين رمال مي كردند.
وي ادامه داد: زماني كه افراد براي حل مشكل خود به فرد رمال مراجعه مي كردند، وي مدعي مي شد كه آنان نبايد طلا و جواهر به همراه داشته باشند و از آنها مي خواست كه طلاهاي خود را درون كيسه اي كه رمال در اختيارشان مي گذاشت و حاوي يك دعا نيز بود قرار دهند و تا سه ماه اين كيسه را موقع خواب در زير سر خود قرار داده و به هيچ عنوان در كيسه را باز نكنند.
قاسمي اضافه كرد: در بررسي هاي بيشتر مشخص شد كه رمال در يك فرصت مناسب كيسه حاوي طلاها را با كيسه مشابه ديگري جابجا مي كرده است و مالباختگان پس از چند ماه متوجه اين كلاهبرداري مي شدند.

 



ايجاد 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران از ايجاد 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران خبر داد.
به گزارش مهر، دكتر يوسف رشيدي اظهار كرد: در حال حاضر سنجش ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در هواي تهران تنها در 2ايستگاه ما صورت مي گيرد كه تلاش خواهيم كرد تا پايان سال تمام ايستگاه ها را به اين سيستم مجهز كنيم.
وي ادامه داد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال 90 همچنين 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران نصب و راه اندازي خواهد شد تا تعداد كل ايستگاه هاي فعال به 25 عدد برسد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: امسال براساس استاندارد ملي، سنجش برخي از آلاينده هاي خطرات ديگر كه بيشتر توسط خودروهاي گازوئيل سوز توليد مي شوند نيز در دستور كار قرار دارد.

 



رئيس پليس آگاهي استان خبر داد انهدام باند سارقان حرفه اي در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: ماموران پليس آگاهي اين استان يك باند سارقان حرفه اي را كه با جعل اسناد، اموال مسروقه را به فروش مي رساندند، متلاشي كردند.
مهدي محسني با اعلام اين خبر اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي خوزستان در پي دريافت خبري مبني بر افزايش سرقت موتورسيكلت و كيف قاپي موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي در دستور كار خود قرار دادند و پس از تلاش هاي شبانه روزي اعضاي يك باند پنج نفره به سركردگي فردي به نام «عبيات» را شناسايي كردند.
وي ادامه داد: ماموران پليس در بازرسي از مخفيگاه متهمان اموالي از قبيل 130 دستگاه انواع گوشي تلفن همراه، سه دستگاه موتورسيكلت اوراق شده و سه دستگاه موتورسيكلت آماده به كار، چهار دستگاه تلويزيون ال سي دي، دو دستگاه دريل برقي، 9 عدد سمبه حك شماره خودرو، 40 عدد فشنگ كلت كمري و تعداد زيادي اقلام خرد و مقدار كثيري اسناد و مدارك خودرو و موتورسيكلت جعل شده را كشف كردند.
رئيس پليس آگاهي خوزستان افزود: ماموران پليس پس از بررسي سوابق متهمان دريافتند دو نفر از سارقان به جرم سرقت در زندان به سر مي برند، از اين رو طي هماهنگي با مقام قضايي آنان را براي ادامه تحقيقات در اختيار گرفتند.محسني خاطرنشان كرد: متهمان ضمن اعتراف به 23 فقره سرقت مغازه، منزل و موتورسيكلت و جعل اسناد اموال سرقتي با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند و اقدامات براي دستگيري ساير متهمان ادامه دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

12 كشته و مجروح در تصادفات كاشان
كاشان-خبرنگاركيهان: در پي وقوع 4 حادثه رانندگي در يك روز در كاشان 2 نفر كشته و 10 نفر مجروح شدند.
واژگوني يك دستگاه پرايد منجر به مرگ جوان 25 ساله شد، برخورد يك دستگاه سمند با عابر پياده كودك 5 ساله را كشت، تصادف يك كاميون و يك دستگاه روآ نيز 5 مجروح داشت و در نهايت واژگوني يك پرايد در آزادراه كاشان-قم موجب مجروح شدن 5 سرنشين آن شد.
دستگيري سركرده باند سارقان به عنف
بندرعباس-فارس: در پي وقوع سرقت هاي به عنف متعدد به شيوه هاي مختلف در سطح بندرعباس موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
ماموران با انجام كارهاي تحقيقاتي و اطلاعاتي رد يكي از سارقان سابقه دار را به دست آورده و در يك عمليات غافلگيرانه و ضربتي دستگير شد.
متهم در بازجويي ها به 19 فقره سرقت به عنف و زورگيري به اتفاق همدستانش اعتراف كرد.
دو كشته و دو مجروح در تصادف دشتستان
بوشهر-خبرنگاركيهان: در حادثه برخورد يك دستگاه پيكان سواري با وانت زامياد در ظهر پنجشنبه گذشته در ورودي شهر برازجان دو نفر از اعضاي يك خانواده اهل استان فارس كه راننده و سرنشينان خودرو پيكان سواري بودند جان باختند و دو تن از اعضاي اين خانواده نيز مجروح شدند.
سارقان زن بازار مشهد
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي اطلاع از وقوع سرقت هاي متعدد از غرفه هاي بازار مشهد، اكيپي از كارآگاهان با ايجاد گشت هاي نامحسوس به دو زن مظنون شده و به هنگام سرقت دستگير و در بازرسي از آنها مقداري از اموال مسروقه كشف شد.
متهمان در بازجويي ها به ده ها فقره سرقت از غرفه هاي مختلف بازار اعتراف كردند.
درگيري كاركنان منابع طبيعي با متخلفان
كلاردشت-فارس: دو نفر از نيروهاي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري كلاردشت حين گشت زني با يك خودروي حامل خاك برگ قاچاق برخورد كردند و متخلفان با ايجاد درگيري اقدام به ضرب و جرح ماموران منابع طبيعي كردند. در اين درگيري 2 نفر از ماموران از ناحيه سرو صورت آسيب جدي ديدند.
كشف اشياي عتيقه
قزوين-فارس: ماموران پليس آگاهي شهرستان بوئين زهرا پس از اطلاع از نگهداري اشياي عتيقه در منزل فردي، با هماهنگي قضايي از منزل او بازرسي كردند.
ماموران در اين بازرسي 23 قطعه انواع اشياي مشكوك به عتيقه شامل مجسمه انسان و حيوان، كاسه سفالي، دستبند مفرغ و سنگ كشف كرده و دو نفر را نيز دستگير كردند.
حادثه براي مدير مرغداري
برازجان-خبرنگاركيهان: جواني كه مدير يك مرغداري در زيارت بود هنگام عزيمت به منزل با موتورسيكلت با وانت باري تصادف كرد و در دم جان سپرد.
راننده وانت بار از محل حادثه فرار كرد ولي هنگامي كه يكي از شاهدين شماره خودروي او را يادداشت و در اختيار نيروي انتظامي قرار داد بلافاصله دستگير شد.

 



رئيس سازمان هواشناسي كشور: تابستان امسال مشكل كم آبي نداريم

رئيس سازمان هواشناسي كشور با اشاره به بارش هاي نسبتا مطلوب در زمستان سال گذشته گفت: تابستان امسال مشكل كم آبي نداريم هرچند نسبت به ميانگين بلندمدت با كمبود 10 تا 15درصدي بارش روبرو بوديم.
بهرام صناعي در گفت وگو با مهر با بيان اينكه پاييز سال گذشته 30 درصد بارندگي كشور محقق شد، گفت: بارش باران در زمستان در بيشتر نقاط كشور از حد نرمال بالاتر بود و توانست 70 درصد كم بارشي را در بيشتر نقاط كشور جبران كند اما بارندگي كل كشور 20 درصد از حد نرمال پايين تر است.
معاون وزير راه با بيان اين كه 8 استان كشور نتوانستند خشكسالي را كه در دو سال زراعي گذشته رخ داده است جبران كنند، گفت: بوشهر، قم، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، فارس، ايلام و خوزستان تقريبا پاييز و زمستان خشك و كم باراني داشتند و امسال نيز نتوانستند اين كاهش باران را جبران كنند و بارندگي ها 10 تا 15درصد نسبت به ميانگين بلندمدت كاهش داشته است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين كمبود بارش سبب جيره بندي آب در فصل تابستان مي شود، گفت: با توجه به تعداد سدهايي كه احداث شده و ذخاير خوب آبي اگر استفاده از آب مديريت شود با كمبودي روبرو نمي شويم.

 



مدير عامل سازمان انتقال خون: 110 هزار ليتر پلاسماي اهدايي مردم به دارو تبديل شد

مديرعامل سازمان انتقال خون ايران از تبديل 110هزار ليتر پلاسماي اهدايي مردم به دارو در سال گذشته خبر داد.
حسن ابوالقاسمي ديروز در جمع خبرنگاران افزود: بيشتر اين داروها براي بيماران صعب العلاج مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي در ادامه به تشريح آمار سازمان انتقال خون در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته يك ميليون و 900 هزار واحد خون از سراسر كشور اهدا شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد بي نظيري برخوردار بوده است.
مديرعامل سازمان انتقال خون، استان هاي تهران، فارس، خراسان رضوي، مازندران و اصفهان را پنج استان برتر كشور از نظر اهداي خون برشمرد.
ابوالقاسمي خاطرنشان كرد: استان هاي خراسان شمالي، قم، سمنان، سيستان و بلوچستان و همدان بيشترين رشد خون گيري را نسبت به گذشته داشته اند.
مديرعامل سازمان انتقال خون ايران گفت: استان هاي كردستان، لرستان، خراسان شمالي، كرمانشاه و ايلام از نظر اهداي خون بانوان، جزو پنج استان برتر كشور هستند.
كمبود 2000 نيرو
در سازمان انتقال خون
معاون اداري و مالي سازمان انتقال خون ديروز در يك نشست خبري با خبرنگاران گفت: براي رسيدن به شاخص استاندارد و مطلوب خون گيري بايد دو هزار نيروي انساني جديد در اين سازمان به كار گرفته شود.
وي افزود: در كشورهاي پيشرفته به ازاي هر پرسنل، 250 تا 300 واحد خون گيري انجام مي شود، در حالي كه اين ميزان در كشور ما بيش از 500واحد خون گيري به ازاي هر پرسنل است.
وي اظهار داشت: هرچند اين آمار به معناي بهره وري مطلوب است اما فشار مضاعفي را به كاركنان انتقال خون وارد مي كند.
كنگره پلاسما در تهران
دومين كنگره بين المللي پلاسما با همكاري پنج نهاد بين المللي از جمله سازمان همكاري هاي اقتصادي- اكو- و سازمان جهاني بهداشت در تهران برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، «احمد قره باغيان» ديروز در يك نشست خبري گفت: 16 صاحبنظر خارجي، 20 و 21 ارديبهشت ماه جاري در هتل اسپيناس تهران، آخرين اطلاعات خود در زمينه صنعت پلاسما را در قالب سخنراني در اين كنگره ارايه خواهند كرد.
وي اظهار داشت: در دومين كنگره بين المللي طب انتقال خون، مهماناني از كشورهاي مصر، فرانسه، استراليا، سوئيس، هلند، آلمان، اتريش، مالزي و تركيه حضور دارند.
دبير علمي دومين كنگره بين المللي طب انتقال خون، پرداختن هر چه بيشتر به موضوعات استانداردسازي و سلامت پلاسماي خون، اشتراك تجربيات و آشنايي با آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه پلاسما را از جمله اهداف اين كنگره برشمرد.
«عبدالمجيد چراغعلي» مشاور مدير عامل سازمان انتقال خون نيز در اين نشست خبري به تشريح اهميت پلاسما پرداخت و گفت: به دليل تغييرات شيوه هاي درماني در دو دهه گذشته ديگر از خون كامل استفاده نمي شود و خون به سه فرآورده گلبول قرمز، پلاكت و پلاسما تقسيم مي شود.

 



كلاهبرداري از متقاضيان كارت پايان خدمت سربازي

شخصي كه با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي و با وعده صدور كارت پايان خدمت سربازي اقدام به كلاهبرداري كرده بود دستگير و روانه زندان شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران چندي پيش مردي با مراجعه به دادسرا و طرح شكايتي گفت: مدتي قبل با فردي به نام محسن-ك، آشنا شدم كه ادعا مي كرد از پرسنل نيروي انتظامي است و همچنين داراي اختياراتي در سازمان نظام وظيفه است و از آنجايي كه مي دانست من به خدمت سربازي نرفتم، گفت كه مي تواند براي من كارت معافيت فراهم كند ولي اگر تعدادمان بيشتر باشد آسان تر مي تواند اين كار را انجام دهد.
شاكي ادامه داد: به همين دليل من به همراه 5 نفر از دوستانم تصميم گرفتيم كه در ازاي پرداخت مبلغي پول، كارت معافيت از سربازي را تهيه كنيم و قرار شد محسن دو هفته بعد از گرفتن پولها، كارت را در اختيار ما قرار دهد، ولي پس از آن، هربار كه به منزل او مي رفتيم كسي نبود و تلفنش نيز واگذار شده بود كه پس از تحقيق متوجه شديم او مدتها پيش از نيروي انتظامي اخراج شده است.
اين گزارش مي افزايد؛ پس از ثبت شكايت تلاش ماموران پليس براي دستگيري متهم آغاز شد و سرانجام وي دستگير و در جريان بازجويي ها به جرم خود اعتراف كرد.
گفتني است: قاضي پرونده پس از بررسي، متهم را به جرم كلاهبرداري و جعل عنوان روانه زندان كرد.

 



فرزندان يك بيمار بيمارستان را مورد سرقت مسلحانه قرار دادند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سرقت مسلحانه از بيمارستان شفاي خرم آباد دو مجروح برجاي گذاشت.
در اين سرقت مسئول انتظامات و يكي از كاركنان بيمارستان هنگام درگيري با سارقان بر اثر اصابت گلوله مجروح شدند كه يكي از مجروحان سرپايي مداوا و ديگري بستري شد.
2 سارق مسلح كه برادر هستند با استفاده از خودرو پرايد مبلغ 20ميليون تومان موجودي بيمارستان را به سرقت بردند اما پس از حدود 2 ساعت با تلاش ماموران كلانتري 14خرم آباد شناسايي و دستگير شدند.
مسئول انتظامات بيمارستان شفاي خرم آباد كه از ناحيه كمر مورد اصابت گلوله سارقان قرار گرفته است در اين باره گفت: حدود ساعت 7 و 45دقيقه صبح يكشنبه هنگامي كه يكي از كاركنان بيمارستان به نام عبدالناصر عليپور مبلغ 20ميليون تومان وجه نقد را از بيمارستان خارج كرد تابه حساب بيمارستان نزد بانك تجارت كه جنب بيمارستان واقع است واريز كند مهاجمان پول ها را ربودند و متواري شدند كه به تعقيب آنان پرداختيم.
شهرام اميري افزود: سارقان با استفاده از سلاح كمري ما را هدف مستقيم گلوله قرار دادند كه من از ناحيه كمر و همكارم عليپور از ناحيه شكم مجروح شديم.
اميري گفت: با وجود شدت درگيري و شليك گلوله توسط مهاجمان به تعقيب آنان پرداختيم و موفق به ثبت شماره خودرو آنان شديم.
وي گفت: ماموران كلانتري 14 به فرماندهي سرهنگ مصطفي همتي بلافاصله در محل حاضر شدند و به تعقيب مهاجمان پرداختند.
اميري در مورد شناسايي سارقان گفت: لحظاتي پس از درگيري بلافاصله به محل كلانتري 14 مراجعه كردم و در محل كلانتري با شخصي كه مدعي بود خودرو پرايد وي سرقت شده است مواجه شدم و متوجه شدم او همان شخصي است كه لحظاتي قبل به من و همكارم تيراندازي كرده و حالا خود را به عنوان مالك همان خودرو معرفي و براي اعلام سرقت آن به كلانتري مراجعه كرده است كه پليس را در جريان قرار دادم و او را دستگير كردند.
اميري در مورد نحوه سرقت گفت: مهاجمان كه پدرشان چند روزي در بيمارستان بستري بوده هنگام ملاقات با وي از نحوه انتقال وجوه صندوق بيمارستان به بانك و حسابداري آشنا شده و نقشه سرقت را بر اين اساس طرح ريزي و اجرا كرده بودند.

 



احتمال آبگرفتگي معابر در استان هاي شرقي

سازمان هواشناسي نسبت به آغاز بارندگي همراه با تگرگ در استانهاي خراسان شمالي و رضوي و احتمال آبگرفتگي معابر عمومي هشدار داد.
سازمان هواشناسي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: طي 72 ساعت آينده بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و تگرگ در استانهاي خراسان شمالي و رضوي ادامه دارد كه در 24 ساعت آينده ازشدت بيشتري برخوردار بوده و با احتمال آب گرفتگي معابر عمومي و خسارت به تاسيسات همراه است.
پيش بيني مي شود گرد و خاك طي 24 ساعت آينده در استانهاي واقع در نيمه غربي همچنان ادامه داشته باشد و با شروع بارش در استانهاي واقع در غرب، مركز و تهران از غلظت آن كاسته شود.
براساس اين گزارش، آسمان تهران طي 24 ساعت آينده ابري گاهي همراه با رگبار و رعد و برق و همچنين وزش باد است و در اوايل شب با كاهش ابر همراه خواهد بود.

 



ربوبي وعده داد70 هزار مددجوي بهزيستي امسال خانه دار مي شوند

دبير ستاد مسكن سازمان بهزيستي وعده خانه دار شدن 70 هزار مددجوي بهزيستي را در طول سال جاري داد.
علي ربوبي گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده امسال 70 هزار واحد مسكوني به ثبت نام كنندگان طرح تامين مسكن تحويل داده خواهد شد.
وي در گفت وگو با برنا تاكيد كرد: براساس آمارهاي به دست آمده مي توان گفت سال گذشته 150 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور در طرح تامين مسكن ثبت نام كرده اند.
دبير ستاد مسكن سازمان بهزيستي كشور در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه هر سال 60 هزار نفر تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند، افرادي كه از سال گذشته پشت نوبت هستند امسال به همراه ثبت نام هاي جديد اولويت بندي خواهند شد تا در اسرع وقت از اين طرح بهره مند شوند.
ربوبي همچنين تصريح كرد: طرح تامين مسكن افراد تحت پوشش بهزيستي، طرحي سه ساله است و در طول اين مدت تمامي افرادي كه ثبت نام كرده اند با توجه به اولويت هايي كه مشخص مي شود صاحب خانه خواهند شد.
دبير ستاد مسكن سازمان بهزيستي كشور در پايان گفت: سهميه و تعهد سازمان براي هر سال 60 هزار واحد مسكوني است اما اين نويد را به ثبت نام كنندگان مي دهم كه امسال درنظر داريم فراتر از حد تعهدات عمل كنيم و 70 هزار واحد مسكوني به ثبت نام كنندگان تحويل دهيم.

 



سرپرست دادسراي نظارت بر زندانيان: ايران در زندانباني 2 نسل عقب است

سرپرست دادسراي نظارت بر زندانيان استان تهران با بيان اينكه 14 هزار و835 زنداني در يك سال گذشته از زندان هاي پايتخت آزاد شده اند گفت: در اين مدت سه هزار زنداني نيز به مرخصي رفته اند.
بهرام رشته احمدي در گفت وگو با مهر با بيان اينكه براساس نرم جهاني بايد بر هر يك هزار زنداني يك ناظر نظارت كند، گفت: متاسفانه در زندان هاي پايتخت تنها هفت ناظر براي زندانيان داريم كه تمام اين هفت نفر هم كار نظارتي انجام نمي دهند كه دليل آن كاهش بودجه و نيروي كافي است.
وي افزود: كشورمان در مقوله زندان باني دو نسل عقب است. در ضمن فضاي زندان هاي ما محدود، منابع مالي كم و حتي خودرو هم نداريم.سرپرست دادسراي نظارت بر زندانيان با اشاره به اينكه در كشور ما ميليونها هكتار بيابان وجود دارد گفت: تنها با همت و تلاش مضاعف مي توانيم بخشي از اين بيابانها را به اردوگاه تاميني تربيتي تبديل كنيم و زندانيان معتاد را به اين اردوگاهها منتقل كنيم.

 



20 سال زندان در انتظار آقاي فرماندار

يكي از مقامات افغانستان به جرم قاچاق موادمخدر به زندان محكوم شده است.
به گزارش برنا، اين فرد كه از مقامات محلي ولايت نيمروز در جنوب غرب افغانستان است، به همراه دو پسرش و يك فرد ديگر به اتهام قاچاق موادمخدر به 20 سال زندان محكوم شده اند.
براساس اين گزارش، مركز قضايي مبارزه با موادمخدر افغانستان با صدور اعلاميه اي در اين باره اعلام كرد: اين فرد فرماندار منطقه دلارام بوده است، همچنين يكي از پسران او نيز فرمانده و پسر دومش سرباز واحد ذخيره پليس اين ولايت بوده اند.
اين مركز از فرد چهارمي به عنوان شريك جرم اين مقام محلي نام برده و گفته است كه هر چهار نفر آنها در دادگاه علني محاكمه و هر كدام به 20 سال زندان محكوم شده اند.
براساس بيانيه مركز قضايي موادمخدر، اين مقام به همراه پسران خود در قاچاق موادمخدر و فراهم كردن زمينه قاچاق اين مواد در ولايت نيمروز دست داشته اند.اين مركز همچنين گفته است كه آنها در قاچاق موادمخدر از امكانات دولتي كه در اختيار داشته اند، استفاده مي كرده اند و هنگام دستگيري 25 كيلوگرم ترياك و دو كيلوگرم مرفين در خانه خود داشته اند.براساس آمار مركز قضايي موادمخدر افغانستان در يك سال اخير 621 نفر به اتهام قاچاق موادمخدر به حبس محكوم شده اند.گفتني است، اين نخستين بار است كه يك مقام دولتي افغانستان در اين سطح رسما متهم به دست داشتن در قاچاق موادمخدر و محكوم به حبس طولاني مدت مي شود.

 



مورالس ساقدوش سرخپوست ها

«اوو مورالس»، رئيس جمهور بوليوي در مراسم ازدواج دسته جمعي صدها زوج جوان در لاپاز، پايتخت اين كشور حضور يافت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، دولت بوليوي اين مراسم را براي احياي سنت هاي فرهنگي و مذهبي باستاني مردم اين كشور سازماندهي كرده بود.در اين مراسم كه روز شنبه برگزار شد، 350 زوج بومي آغاز زندگي خود را با ساقدوشي مورالس به طور گروهي جشن گرفتند و وي براي آنها سخنراني كرد.
اداره استعمارزدايي بوليوي اين مراسم را براي «احياي» سنت هاي قديمي ازدواج و شعائر فرهنگي و مذهبي باستاني اين كشور برگزار كرده بود.شركت كنندگان در اين مراسم از سه ايالت مختلف لاپاز، اورورو و پوتوسي آمده بودند.دولت بوليوي اعلام كرده بود هدف از اين مراسم تبديل كردن پيوندهاي خانوادگي «پدر سالارانه» كنوني، به پيوندهاي «عادلانه» است كه در آنها زنان از مردان عقب نباشند.

 



ادعاي خنده دار در باره بن لادن

پس از انتشار خبر پرتاب جسد رهبر القاعده به دريا، يك رسانه غربي در ادامه بهره برداري تبليغي با پخش يك فيلم ويدئويي جعلي و خنده دار مدعي شد جسد بن لادن در دهان يك كوسه است.
به گزارش مهر، پس از آنكه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا از كشته شدن رهبر القاعده در عمليات نيروهاي آمريكايي در پاكستان خبر داد، هر روز گزارشهاي ضد و نقيضي درباره مرگ اسامه بن لادن منتشر مي شود.گفته مي شود در عمليات نيروهاي آمريكايي كه نيمه شب دوشنبه انجام گرفت و 38 دقيقه به طول انجاميد يگان ويژه نيروي دريايي آمريكا موسوم به Navy Seals متشكل از 6 تفنگدار به خانه بن لادن در «ابت آباد» يورش بردند و او را كشتند.
بر اين اساس زماني كه نيروهاي آمريكايي در حال ترك خانه مذكور بودند، بن لادن بر اثر برخورد گلوله به سر و سينه اش كشته شد و نظاميان آمريكايي جسد وي را با بالگرد از اين مكان خارج كردند.
اما در اين بين خبري كه دوشنبه گذشته منتشر شد و شگفتي همگان را به دنبال داشت، پرتاب جسد رهبر القاعده به دريا بود گويا سرنشنيان بالگرد پيش از رسيدن به ناو آمريكايي اقدام به پرتاب جسد بن لادن به درون دريا كرده اند، اين در حالي است كه دلايل ارائه شده از سوي آمريكائي ها براي انجام اين عمل عجيب، به هيچ وجه قانع كننده نيست. پس از آنكه يك مقام آمريكايي از انداختن جسد اسامه بن لادن به دريا خبر داد، سوالات بسياري درباره صحت خبر مرگ رهبر القاعده مطرح شد و هم اكنون شبكه خبري سي ان ان در ادامه خبرسازي خود يك فيلم ويدئويي را منتشر كرده كه نشان مي دهد يك كوسه جسد بن لادن را خورده است.اين فيلم ويدئويي همچنين كشتي هاي آمريكايي را هنگام انداختن جسد بن لادن به دريا نشان مي دهد.
سي ان ان همچنين خبر داده كه اثر سوختگي و كبودي روي جسد بن لادن ديده مي شود و چشم چپ رهبر القاعده سياه است، در حالي كه اين تصوير شفاف نبوده و مشخص نيست جسد فردي كه در كام كوسه است بن لادن است يا فرد ديگري است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14