(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390- شماره 19923

جاي خالي خبرنگار!
تجديدنظر در تعرفه هاي برق و گاز صنايع
ايران در كيهان
فرماندار: آب تنگ آب به سميرم منتقل مي شود
قرارگاه خاتم الانبياء273 كيلومتر راه روستايي در خراسان شمالي مي سازد
آبياري فضاي سبز شهر قم از شبكه آب شرب جدا مي شود
بازديد خبرنگاران خارجي از كيش
براي نخستين بار در كشور: امكان مقايسه پروژه هاي شهرداري يزد توسط تصاوير ماهواره اي
جريمه هاي رانندگي چگونه هزينه مي شود؟
تخفيف مناسبتي براي بازديد از غار عليصدر
كاهش 60 درصدي فوت شدگان تصادفات جاده اي در قزوين
گزارش عواقب خطرناك احداث سد مخزني بهشت آباد به رئيس جمهور
بزرگ ترين ماكت خليج فارس در دانشگاه پيام نور نيشابور رونمايي شد
در كاشان اتوبوس هاي نو جايگزين فرسوده مي شود
اعلام آمادگي چيني ها براي مشاركت در ساخت پالايشگاه دوم آبادان
آغاز پرواز هواپيماهاي دولتي به خرم آباد



جاي خالي خبرنگار!

بشاگرد با وسعت 16000 كيلومتر مربع داراي روستاهايي كوچك و بزرگ است كه در سال 1388 از بخش به شهرستان ارتقا يافت. اما متأسفانه اين شهرستان از حضور خبرنگار محروم است.
مشكلات رفاهي و اجتماعي انبوه مردم اين منطقه نياز به يك خبر نگار كاركشته دارد تا بتواند حداقل مشكلات روستاهاي منطقه را به مسئولان انعكاس دهد.
نبود خبرنگار در منطقه باعث مي شود كه مسئولان از مشكلات مردم بي خبر بمانند. اين خبرنگار است كه ارتباط بين دولت و مردم را به هم نزديك و مسئولان را با نيازها و مشكلات مردم آشنا مي كند. مشاهده مي شود كه خبرنگاران ايراني در اكثر كشورهاي دنيا براي انعكاس دادن خبرهاي منطقه اي و فرامنطقه اي مدام خبررساني مي كنند، اما متأسفانه يك خبرنگار فعال در منطقه اي از كشور خود كه مردم آن با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كنند وجود ندارد.
كمتر خبري كه در منطقه انعكاس داده مي شود حضور مسئولان كشوري يا استاني در مركز شهرستان است.چرا كه بسيار كم پيش مي آيد.
اتفاقات زيادي اعم از رفاهي و اجتماعي و حوادث و غيره در منطقه شاهد هستيم كه به علت نبود خبرنگار انعكاس داده نمي شود واين باعث شده مسئولان محترم از بروز چنين اتفاقاتي بي خبر بمانند.
رسانه ملي از جمله صدا و سيما، مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني مختلف دولتي، همان طور كه براي اطلاع رساني خبرهاي مختلف ايران و جهان تلاش مي كنند، علاوه بر آنها گوشه چشمي به انعكاس دادن مشكلات روستاهاي دور افتاده بشاگرد هم داشته باشند. به نظرم درصدي از عقب ماندگي منطقه بشاگرد به علت عدم اطلاع رساني است. مشكلات و نيازهاي اساسي مردم را انعكاس نداده اند و مسئولان از بروز چنين مشكلات اجتماعي و رفاهي بي خبر مانده اند.
شهروند بشاگردي

 



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد:
تجديدنظر در تعرفه هاي برق و گاز صنايع

تبريز- خبرنگار كيهان:
تجديدنظر در تعرفه هاي خدمات برق و گاز صنعتي، با هدف كمك بيشتر به اين بخش، در دستور كار دولت قرار دارد.
معاون وزارت صنايع و معادن با اعلام خبر فوق گفت: دولت تلاش مي كند، مشكلي براي صنايع، به وجود نيايد و براي همين، توجه جدي و مستمر به مشكلات و مسائل اين حوزه دارد.
سعيد شريف زاده كه در جمع مديران كارخانه «كاشي تبريز» سخن مي گفت تاكيد كرد: در كشور ما، قيمت گاز و برق، در مقايسه با قيمت جهاني آن، كمتر و پايين است.
وي همچنين با اشاره به آغاز قانون هدفمندي يارانه ها و تاثير آن در امور و با تاكيد بر اين كه، تاكنون مشكلي از بابت اجراي قانون در امر صنايع وجود نداشته است، تصريح كرد: قانون هدفمندسازي يارانه ها، به مرحله خوبي رسيده است.

 



ايران در كيهان

برپايي نمايشگاه گوهر بقيع
اردبيل- خبرنگار كيهان: همزمان با ايام فاطميه نمايشگاه گوهر بقيع در اردبيل برپا شد.
در اين نمايشگاه، خانه داري حضرت زهرا(س)، ماجراي فدك، شهادت حضرت زهرا(س)، نجواي حضرت علي(ع) در نخلستان به تصوير كشيده شد.
مقاوم سازي مسكن روستايي
مشگين شهر- خبرنگار كيهان: فرماندار مشگين شهر گفت: سه هزار واحد مسكن روستايي در سطح اين شهرستان مقاوم سازي شده است.
فتح آقا محمد اوغلي در همايش اعضاي شوراهاي اسلامي و دهياران مشگين شهر افزود: دهياران لازم است بر ساخت و سازهاي روستايي توجه و دقت كامل داشته باشند.
وي با اشاره به فعاليت 570 نفر در قالب شوراهاي اسلامي، 82 دهياري و چهار شهرداري در اين شهرستان گفت: تشكيل نهاد شوراها موجب تسريع در عمران مناطق روستايي و كاهش هزينه هاي جاري شده است.
تاكيد بر اتمام طرح هاي نيمه تمام
رشت- خبرنگار كيهان: استاندار گيلان در نشست شوراي اداري بندرانزلي گفت: هيچ پروژه و طرح نيمه تمام نبايد در سطح استان به زمين بماند.
مهندس مهدي سعادتي افزود: بايد اجرايي شدن طرح هاي صنعتي- كشاورزي و زيرساخت هاي اقتصادي و عمراني شتاب بيشتري به خود بگيرند.
شوراهاي اسلامي نمونه
¤ در همايش شوراهاي اسلامي نمونه استان گيلان شوراي اسلامي شهرستان رودبار، رضوانشهر و روستاي دهنه سرشيجان خمام رشت به عنوان شوراهاي نمونه شهر و روستاي اين استان معرفي شدند. در اين همايش استاندار گيلان گفت: شوراها مي توانند بستر مناسبي براي تحقق اهداف نهضت ايجاد اشتغال در شهرها و روستاها باشند.
جمع آوري متكديان
كاشان- خبرنگار كيهان: مسئول ستاد و رفع سد معبر منطقه دو شهرداري كاشان گفت: دلسوزي، محبت شهروندان و كمك به متكديان مانع پاكسازي چهره شهر از وجود اين افراد است.
به گفته وي از ابتداي سال جاري تاكنون 17 متكدي در معابر سطح شهر كاشان توسط شهرداري جمع آوري شده كه اين تعداد شامل 1 مرد، 7 زن و 9 كودك غيربومي از مهاجرين غيرقانوني افغاني و پاكستاني است.
به گفته محمودزاده، متكديان افراد بيگانه به كشور خود و افرادي كه از ساير شهرها آمده اند به شهر خود بازگردانده و متكديان بومي هم به خانواده هايشان تحويل داده مي شوند.
بهره برداري از 250 پروژه آموزشي
اهواز- خبرنگار كيهان: فرماندار اهواز گفت: از ابتداي دولت نهم تاكنون 250 پروژه آموزشي در اين شهر به بهره برداري رسيده است. عبدالعزيز قدعمي اعتبار هزينه شده براي انجام اين پروژه ها را 135 ميليارد تومان عنوان و خاطرنشان كرد: اين پروژه ها شامل احداث 1254 كلاس درس و 54 نمازخانه در مدارس است.
فرماندار اهواز ابراز اميدواري كرد با تلاش هاي صورت گرفته براي تأمين امكانات و زيرساخت هاي آموزشي در نقاط شهري و روستايي اهواز شاهد ارتقاء سطح آموزشي دانش آموزان اين شهرستان باشيم.
توسعه باغات
¤ مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان خوزستان گفت: 3 هزار و 400 هكتار به باغات اين استان افزوده شده است. حليم كوتي گفت: 4 هزار و 50 هكتار سهميه اجرايي توسعه باغات در استان طي سال 89 بوده كه از اين ميزان 3 هزار و 400 هكتار آن انجام شده و مابقي تا پايان تيرماه محقق خواهد شد.
وي اعتبار هزينه شده جهت توسعه باغات در استان را طي سال 89 به ميزان 60 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: باغات كشت شده عمدتا شامل خرما، انواع مركبات، انگور، انار، انجير و در مناطق شمالي محصولاتي نظير هلو، آلو و زردآلو است.
خريد 11 هزار تن گندم
¤ رئيس اداره تعاون روستايي دشت آزادگان گفت: از آغاز فصل برداشت تاكنون بيش از 11 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان اين شهرستان با قيمت مصوب هر كيلوگرم سه هزار و 600 ريال خريداري شده است.
يلالي افزود: در سال گذشته 43 هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شد و امسال پيش بيني مي شود 70 هزار تن گندم خريداري شود.
توزيع سبوس و جو
¤ مدير جهاد كشاورزي اهواز گفت: 18 هزار و 660 كيلوگرم سبوس و جو در بين دامداران اين شهرستان توزيع شده است. عبدالرضا نيسي افزود: اين مقدار خوراك دامي به صورت رايگان در بين دامداران توزيع شده است. وي درباره ساير فعاليت هاي اداره بهبود توليدات دامي اشاره كرد و گفت: تلقيح مصنوعي يكصد رأس گاوميش، احداث يك هزار مترمربع سقف رايگان، توزيع داروي مبارزه با كنه بين زنبورداران به ظرفيت 2 هزار و 200 كلني و برگزاري كلاس پرورش ملكه زنبور عسل از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اين اداره است.
عدم كوتاهي در مبارزه با موادمخدر
بناب- خبرنگار كيهان: دادستان بناب در نشست شوراي فرهنگي مبارزه با موادمخدر اين شهرستان گفت: براي مقابله با بلاي خانمانسوز موادمخدر كوتاهي نخواهيم كرد. سعيد قاسمي وند افزود: به تناسب موجود در شهرستان، هيچ كوتاهي در اين امر صورت نگرفته است.
دادستان بناب فرهنگ سازي را يكي از راه هاي مهم مبارزه با پديده موادمخدر و اعتياد در جامعه دانست.
تجليل از خانواده شهدا
هفتكل- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور امام جمعه، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم هفتكل در محل يادمان هفت شهيد گمنام اين شهرستان برگزار شد از خانواده سردار شهيد محمد كريم ممبيني و 13 شهيد جاويدالاثر ديگر شهرستان هفتكل تجليل به عمل آمد.
اعزام آباداني ها به مرقد امام خميني
آبادان- خبرنگار كيهان: معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري آبادان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني در چهاردهم خردادماه امسال، 800 دلسوخته آباداني به مرقد مطهر امام راحل اعزام مي شوند.
سيدجعفر طباطبايي در جلسه هماهنگي نحوه برگزاري آيين ارتحال امام خميني در سالن اجتماعات فرمانداري آبادان گفت: از اين تعداد 500 نفر مرد و 300 نفر زن هستند.
به گفته وي اين تعداد زاير توسط 20 دستگاه اتوبوس و به همراه 3 دستگاه آمبولانس و پنج خودروي تويوتا جهت پشتيباني به مرقد امام خميني اعزام مي شوند.

 



فرماندار: آب تنگ آب به سميرم منتقل مي شود

سميرم-خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي پمپاژ آب از تنگ آب سميرم به داخل شهر به زودي آغاز مي شود.
فرماندار سميرم با اعلام اين خبر گفت: بودجه عملياتي اجرايي پمپاژ آب از تنگ آب سميرم به داخل شهر از هفته آينده به اجرا درمي آيد.
قائديها افزود: عمليات اجرايي پمپاژ آب از تنگ آب به سميرم در سال جاري به تصويب رسيد كه از آب حاصله براي مصارف كشاورزي استفاده مي شود.
وي گفت: بودجه اين طرح مشخص شده و از هفته آينده به شركت پيمانكار براي اجرا واگذار مي شود.
قائديها اضافه كرد: با اجراي اين طرح يكي از بزرگ ترين زمينه هاي رشد اين شهر رقم زده خواهد شد.
وي گفت: از مجموع سه سد در اين شهر، سدهاي قره قاچ با 56 متر مكعب آب و سد كمانه با حدود 60 ميليون متر مكعب آب اكنون سرريز شده و سد حنا در حال آبگيري است.
فرماندار سميرم از اختصاص بودجه خاص براي گردشگري اين شهر خبر داد.
قائديها در جلسه شوراي اداري با هشدار به رئيسان اداراتي كه از خودروهاي دولتي در ساعات غير اداري در شهر رفت وآمد مي كنند افزود: مشاهده شده است كه برخي با خودروهاي دولتي در مراسم عروسي شركت مي كنند كه با اين افراد برخورد قانوني مي شود.

 



قرارگاه خاتم الانبياء273 كيلومتر راه روستايي در خراسان شمالي مي سازد

بجنورد- خبرنگاركيهان:
استاندار خراسان شمالي گفت: قرارگاه خاتم الانبياء طبق قرارداد منعقده، 273كيلومتر راه روستايي را با اعتبار 540 ميليارد ريال مي سازد.
وي افزود: استان خراسان شمالي در حال توسعه و پيشرفت و آباداني است و يكي از اين شاخص هاي توسعه، داشتن راه مناسب و جاده و ارتباطات جاده اي است.
مهندس شفقت يادآوري كرد: خراسان شمالي هم اكنون در شاخص راه سازي رتبه30 كشوري را دارد كه با اين حركت گسترده در جهت راهسازي جايگاه استان دراين زمينه بهبود خواهديافت.
استاندار با تأكيد برسرعت عمل در اجراي پروژه ها تصريح كرد: پيمانكار پل تنگه تركمن، جاده خرق در فاروج، محور گيفان و محور سرحد و سرداب سراني مشخص شده و در حال آماده سازي و زيرسازي جاده هستندكه اميدواريم هرچه سريع تر به بهره برداري برسد.
مهندس شفقت گفت: در استان در شاخص راهسازي شركت هايي با گريد 3و در شاخص مشاوره نيز گريد 3 را داريم لذا از لحاظ توان علمي و اجرايي مشكل خاصي وجود ندارد.
استاندار به همه ادارات خدماتي مثل آب، برق، گاز و تلفن كه درحريم جاده ها فعاليت مي كنند تذكر داد تا با پيمانكاران راهسازي همكاري نمايند.

 



آبياري فضاي سبز شهر قم از شبكه آب شرب جدا مي شود

قم - خبرنگار كيهان:
مديركل مديريت بحران استانداري قم گفت: آبياري فضاي سبز شهر قم از شبكه آب شرب جدا مي شود.
مهندس محسن اوروجي با بيان اين مطلب افزود: در پي انتقال آب شيرين از سرشاخه هاي دز به شبكه آب شرب شهري قم تا پـايان سال جاري، 90 درصد آب شبكه آبياري فضاي سبز شهر قم از شبكه آب شرب جدا مي شود.
وي اظهار داشت: مبلغ 10 ميليارد ريال براي جداسازي آب فضاي سبز شهر قم از شبكه آب شرب اختصاص يافته است.
مهندس اوروجي افزود: از اين ميزان مبلغ 5 ميليارد ريال از محل كمكهاي استانداري قم و مبلغ 5 ميليارد ريال نيز از اعتبارات شهرداري قم به اين امر اختصاص مي يابد.
وي ميزان پيشرفت جداسازي آب شرب از شبكه آبياري در سال گذشته را 65 درصد اعلام كرد و گفت: در سال جاري نيز با انجام 25 درصد ديگر از عمليات جداسازي، مجموعاً 90 درصد آب شبكه آبياري از ديگر منابع آبي استان تأمين خواهد شد.

 



بازديد خبرنگاران خارجي از كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
خبرنگاران رسانه هاي خارجي از جزيره كيش بازديد به عمل آوردند.
پس از برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره بين المللي فيلم كيش خبرنگاران و عكاسان رسانه هاي خارجي از مناطق مختلف جزيره كيش بازديد كردند و از جاذبه هاي طبيعي اين جزيره عكس و فيلم گرفتند.
خانم جين يانگ وان از خبرنگاران خبرگزاري «شين هواي» چين گفت: در طول اقامتم در اين جزيره نظم و انضباط خاصي ديدم و احساس امنيت و آرامش كردم. وي افزود: ديدم خانم ها، آقايان، نوجوانان و حتي كودكان تا پاسي از شب در ساحل كيش دوچرخه سواري مي كنند و خيلي شاد هستند.
خبرنگاراني كه از تاجيكستان، تركيه، امارات، هندوستان و نمايندگان كشورهاي اروپايي با تحسين از آرامش، امنيت و جاذبه هاي طبيعي كيش گفتند كه در آينده با تورهاي گردشگري به اين جزيره سفر خواهند كرد.

 



براي نخستين بار در كشور: امكان مقايسه پروژه هاي شهرداري يزد توسط تصاوير ماهواره اي

يزد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري يزد گفت: با تلاش هاي اين سازمان براي نخستين بار در كشور امكان مقايسه پروژه هاي شهرداري يزد توسط تصاوير ماهواره اي فراهم شد.
مهدي فعالي اظهار داشت: در اين فناوري از تصاوير ماهواره اي سال هاي 86 و 89 استفاده شده است و تغييرات عمراني ايجاد شده در سطح شهر يزد در طول سه سال به راحتي در اين تصاوير قابل مشاهده و مقايسه است.
وي در تشريح اين پروژه خاطرنشان كرد: با حركت دادن خط حائل ميان هر تصوير، عكس ماهواره پروژه هاي عمراني از سال 86 به سال 89 تغيير پيدا مي كند و كاربران در سراسر دنيا امكان مقايسه بصري را به راحتي خواهند داشت.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري يزد ادامه داد: اين تصاوير شامل پايانه مسافربري شهر يزد، تقاطع غير همسطح امام حسين(ع)، تقاطع غير همسطح معلم، ميدان صنعت، ميدان امام علي(ع)، ميدان آيت الله مدرسي و پل همافر است كه صددرصد پيشرفت فيزيكي داشته اند و هم اكنون در حال بهره برداري هستند. فعالي خاطرنشان كرد: اين فرآيند با استفاده از توابع فيوژن سازي تصاوير، هم مرجع كردن و تركيب تصاوير چند طيفي و پانكروماتيك تصاوير با قدرت تفكيك بالا توسط كارشناسان سازمان فاوا براي نخستين بار در سطح كشور بومي سازي شده است.
وي بيان داشت: شهروندان مي توانند با مراجعه به پورتال شهرداري يزد و يا پورتال سازمان فاوا شهرداري يزد، به اين تصاوير دسترسي پيدا كرده و بامشاهده آن به مقايسه وضعيت كنوني پروژه ها با سال86 بپردازند.

 



جريمه هاي رانندگي چگونه هزينه مي شود؟

سنندج- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهور كردستان گفت: 100درصد درآمد حاصل از جريمه تخلفات رانندگي براي برنامه هاي روان سازي ترافيك و اقدامات درنظر گرفته شده هزينه مي شود.
سرهنگ عارف قادرزاده افزود: براساس اين قانون 60درصد درآمد حاصل از جريمه در اختيار وزارت راه و ترابري و شهرداري ها، 20درصد در اختيار صندوق شركت هاي بيمه، 15درصد در اختيار پليس براي خريد تجهيزات ترافيكي و مرتبط با كار پليس قرار خواهد گرفت و 5درصد نيز براي فرهنگ سازي هزينه خواهد شد.
رئيس پليس راهور كردستان در پايان گفت: با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در سطح كشور تخلفات رانندگي كاهش خواهد يافت.

 



تخفيف مناسبتي براي بازديد از غار عليصدر

همدان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت سياحتي عليصدر همدان گفت: ديدار از غار عليصدر در مناسبت هاي مختلف و ايام خاص با تخفيف ويژه انجام مي شود.
«حسن اسلاميان» در جلسه كميته تبليغات اين شركت، افزود: ارايه تخفيف به صورت ويژه، با اعلام قبلي به مردم و هموطنان، اعمال خواهد شد.
وي ادامه داد: همزمان با گراميداشت روزهاي كارگر و معلم، ديدار از غار عليصدر طي يك هفته براي معلمان و يك روز براي كارگران با تخفيف ويژه همراه بود.
اسلاميان اضافه كرد: طرح ساماندهي بازارچه موقت، در محوطه مجتمع سياحتي به اجرا درآمده و انواع سوغاتي و مواد غذايي سالم به مسافران عرضه مي شود.

 



كاهش 60 درصدي فوت شدگان تصادفات جاده اي در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راه استان قزوين گفت: درسال گذشته 388 نفر در تصادفات جاده اي استان قزوين فوت شدند كه اين رقم نسبت به سال88، 60 درصد كاهش پيدا كرده است.
سرهنگ مظفر حسيني درنشست خبري با بيان اين مطلب افزود: درسال گذشته اتوبان قزوين- كرج توسط وزارت راه و ترابري آسفالت شد اما در كيلومتر 51 تا 54 در ورودي آبيك وضعيت آسفالت طوري بود كه در هنگام بارندگي اين محدوده به منطقه حادثه خيز تبديل مي شد كه درطول 6ماهه گذشته 6فقره تصادف منجر به فوت با 11كشته، 40 تصادف جرحي با 86 مجروح و 100 تصادف خسارتي در اين منطقه رخ داده است.
حسيني بيان داشت: پليس راه در واقع بارندگي با بسيج نيروها و حضور در منطقه تمام تلاش خود را براي كاهش تصادفات دراين منطقه داشته است.
وي اعلام كرد: نقص راه در اين تصادفات دخالت دارد و در واقع زمينه ساز اين تصادفات نقص راه بوده است و به ويژه بعد از اينكه پروژه آسفالت صورت گرفته است اين موضوع را شاهد هستيم كه ما به تهران نيز گزارش كرده ايم ولي آيا كيفيت قير و يا آسفالت علت موضوع است را بايد مهندسان راه و ترابري تشخيص دهند.
حسيني افزود: اگر اقدامات پليس نبود شايد به جاي 11كشته، صدها كشته داشتيم به طوري كه زماني كه ما ازطريق هواشناسي از بارندگي مطلع مي شويم بلافاصله با بسيج 6تا7 تيم و گذاشتن علائمي در مسيرهاي حادثه خيز در طول شبانه روزي تلاش مي كنيم ضمن افزايش هوشياري رانندگان از كاهش تلفات مالي و جاني سهيم باشيم.
رئيس پليس راه استان قزوين خاطرنشان كرد: اتوبان قزوين- كرج پرترافيك ترين محور درسطح كشور است، به طوري كه در ايام عادي روزانه 120 هزار خودرو در اين محور تردد مي كنند و در روزهاي پاياني هفته و ايام شلوغ نيز بيش از 170هزار خودرو در اين مسير تردد دارند.
رئيس پليس راه استان قزوين عنوان داشت: در آزادراه قزوين- رشت بالغ بر 50 هزار دستگاه و در محور قزوين- زنجان نيز 60 تا 70 هزار خودرو به صورت روزانه تردد دارند.

 



مديرعامل شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري خبرداد
گزارش عواقب خطرناك احداث سد مخزني بهشت آباد به رئيس جمهور

شهركرد- خبرنگاركيهان:
عواقب خطرناك ناشي از احداث سدمخزني در منطقه بهشت آباد اردل به رئيس جمهوري و وزارت نيرو گزارش شده است.
مديرعامل شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري كه پس از گذشت 3ماه از فعاليت خود و در اولين نشست با خبرنگاران سخن مي گفت، ضمن اعلام خبر فوق افزود: در اين گزارش درخواست توقف عمليات احداث سدمخزني در بهشت آباد ارائه شده است.
مهندس شكرالله عباسي اضافه كرد: درگزارش ارائه شده به رئيس محترم جمهوري و وزارت نيرو تقاضا شده، بازنگري سد مخزني بهشت آباد و ديگر طرح هاي انتقال آب از استان چهارمحال و بختياري به يك گروه كارشناسي خبره كه نگاه ملي به مسائل آب دارند، سپرده شود.
وي ادامه داد: با توجه به زلزله خيز بودن شهرستان اردل، در صورت احداث سدمخزني بهشت آباد احتمال وقوع زلزله القايي وجود خواهد داشت كه اين موضوع منطقه را تهديد خواهد كرد.
عباسي در ادامه افزود: علاوه بر زلزله خيز بودن منطقه، احداث تونل 65 كيلومتري در بهشت آباد به دليل گسلي بودن منطقه موجب تخليه منابع آب زيرزميني محدود منطقه و خشك شدن چشمه هاي آن خواهد شد.
وي توضيح داد: متأسفانه مسئولان دستگاههاي اجرايي استان چهارمحال و بختياري در جريان مطالعات و احداث سد مخزني بهشت آباد قرارنگرفته بودند كه اين عدم اطلاع به آنان شيوه صحيح و منطقي نيست.
مهندس عباسي تأكيد كرد: شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري از اين پس به هيچ سازمان يا ارگاني در داخل يا خارج از استان اجازه نخواهد داد كه در زمينه طرحهاي مطالعاتي و اجراي منابع آبي اقدام كنند.
گفتني است سد مخزني بهشت آباد با هدف انتقال آب به استان اصفهان در دست احداث است.

 



بزرگ ترين ماكت خليج فارس در دانشگاه پيام نور نيشابور رونمايي شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
نخستين و بزرگ ترين ماكت آبي خليج فارس كشور همزمان با روز ملي خليج فارس رونمايي و آبگيري شد.
رئيس دانشگاه پيام نور مركز نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: اين طرح شامل ماكت خليج فارس و نقشه ايران در مساحت 441 مترمربع طراحي شده كه مساحت ماكت خليج فارس 189 مترمربع در حياط ساختمان آموزشي و مساحت نقشه ايران 259 مترمربع بر روي نماي ساختمان اين دانشگاه كشيده شده است.
مرتضي چرمگي عمراني گفت: در اين ماكت 10 هزار و 800 عدد آجر، 189 مترمربع پلاستيك، 10 تن ماسه و نيم تن خاك گچ به كار برده شده است.
وي بيان داشت: پارچه، رنگ پلاستيك و سنگ ريزه از ديگر مواد استفاده شده در اين ماكت است.
چرمگي خاطرنشان كرد: اين ماكت توسط 10 نفر از دانشجويان در مدت 17 روز با يك ميليون و 900 هزار ريال هزينه ساخته شده است.
رئيس دانشگاه پيام نور مركز نيشابور تصريح كرد: هدف از ساخت اين ماكت تكرار دوباره نام زيبنده فارس در خليج نيلگون هميشه فارس در اذهان عمومي و بين الملل است.
شايان ذكر است در مراسم رونمايي از اين ماكت جمع كثيري از مسئولان اين شهرستان، اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي نيشابور حضور داشتند.

 



در كاشان اتوبوس هاي نو جايگزين فرسوده مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
عضو هيئت مديره اتحاديه اتوبوسراني هاي كشور گفت: عمر مفيد هر دستگاه اتوبوس 10 سال است اما اين رقم به دليل گرما و كويري بودن كاشان به پنج سال كاهش يافته است.
محسن عرفان، تعداد اتوبوس هاي فرسوده سازمان اتوبوسراني كاشان را 15 دستگاه اعلام كرد و افزود: سازمان اتوبوسراني در حال پيگيري جايگزين كردن اتوبوس هاي جديد است.
وي ادامه داد: به زودي 15دستگاه اتوبوس جديد براي سهولت در نقل و انتقال مسافران درون شهري به شمار وسايل نقليه ناوگان اتوبوسراني كاشان اضافه خواهد شد.
به گفته وي شركت واحد اتوبوسراني كاشان اخيرا به طور كامل نوسازي شده و اواسط سال گذشته نيز براي نخستين بار از طريق سامانه هوشمند بليط كاغذي حذف و بليط الكترونيكي در اين شهر ارائه شد كه مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
وي بر توسعه ناوگان اتوبوسراني كاشان تاكيد كرد و اظهار داشت: ايجاد خطوط ميني بوس در مسيرهاي شهري به خصوص مسيرهاي پرترافيك، كم تردد و خيابان هاي جديد با همكاري وزارت كشور و سازمان شهرداري ها و اتحاديه اتوبوسراني هاي شهري كشور از جمله برنامه هاي سال جاري است.

 



اعلام آمادگي چيني ها براي مشاركت در ساخت پالايشگاه دوم آبادان

آبادان - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم آبادان در مجلس گفت: چيني ها براي مشاركت در ساخت پالايشگاه دوم آبادان اعلام آمادگي كرده اند.
عبدالله كعبي افزود: براي ساخت پالايشگاه دوم آبادان مصوب شده است تا 25 درصد از هزينه احداث پالايشگاه از سوي دولت و مابقي از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي انجام شود.
وي از جانمايي، تسطيح و آماده سازي زمين و انجام موافقت هاي اوليه به عنوان تعهدات دولت در اين باره ياد كرد و اظهار داشت: هم اكنون زمين جانمايي، آماده سازي و مين روبي شده است.
او با بيان اينكه ما در اين منطقه به اندازه كافي از منابع نفتي برخورداريم اظهار اميدواري كرد هر چه زودتر شاهد شروع به كار ساخت پالايشگاه دوم آبادان باشيم.
وي تصريح كرد: پالايشگاه دوم مي تواند نزديك ترين پالايشگاه به ذخاير نفتي موجود در اين منطقه باشد.
او ابراز اميدواري كرد تا با شروع به كار احداث پالايشگاه دوم آبادان زمينه اشتغال بسيار خوبي براي مردم شهرهاي آبادان و خرمشهر مهيا شود.
اين نماينده در ادامه با اشاره به پيشرفت 98 درصدي ساخت واحد كت كراكر جديد پالايشگاه آبادان از وجود برخي مشكلات در روند نهايي شدن كار احداث به عنوان دليل تاخير در راه اندازي اين واحد نام برد. به گفته كعبي بهره برداري آزمايشي واحد كت كراكر جديد پالايشگاه آبادان در سوم خرداد ماه امسال شروع مي شود.

 



آغاز پرواز هواپيماهاي دولتي به خرم آباد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
هفته آينده پروازهاي هواپيمايي دولتي به فرودگاه خرم آباد پس از حدود 7 سال وقفه آغاز مي شود.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان افزود: با پيگيري هاي به عمل آمده مقرر شد از هفته آينده پروازهاي هواپيماي هما به فرودگاه خرم آباد آغاز شود.
محمدرضا ملكي راد، لزوم افزايش پروازهاي فرودگاه خرم آباد و استفاده از هواپيماهاي دولتي را به عنوان فصل نويني در توسعه استان و شكوفايي منابع فراوان لرستان مورد تأكيد قرار داد و گفت: انجام هفته اي دو پرواز براي شروع بكار قطعي شده و درآينده تعداد اين پروازها در هفته افزايش خواهديافت.
وي با بيان اين مطلب كه پروازهاي هما به فرودگاه خرم آباد و بهره مندي مردم لرستان از پروازهاي هواپيماي دولتي از خواسته ها و مطالبات مورد تأكيد مردم استان است، گفت: با توجه به وجود فرودگاه مجهز و مدرن در خرم آباد و نقش پروازها به عنوان كليد توسعه، ايجاد پروازهاي دولتي دراين فرودگاه تأثير بسزايي در توسعه استان و شكوفايي انبوه استعدادها و ظرفيت هاي بسيار متنوع آن خواهدداشت.
معاون استانداري گفت: بليط هواپيماهاي هما كه به فرودگاه خرم آباد پرواز خواهندكرد براي خانواد ه هاي معظم شهدا و جانبازان نيم بهاء خواهدبود.
وي با اشاره به اينكه سالها قبل مجوز پروازهاي خارجي فرودگاه خرم آباد صادرشده اما از آن استفاده نشده است، گفت: برقراري پروازهاي خارجي فرودگاه خرم آباد از جمله پروازهاي زيارتي به عراق و سوريه و همچنين پروازهاي خرم آباد به مشهد از برنامه هاي آتي مسئولان استان است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14