(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390- شماره 19923

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پروژه چند لايه و رفتار پرخطر (يادداشت روز)
رئيس جمهور: ريشه كني فقر مستلزم استقرار مديريتي عادلانه است 
دندونه ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
توضيحات آقامحمدي درباره پرونده قضايي 20 مفسد اقتصادي
حداد عادل: فعاليت كميته 3 نفره اصولگرايان متوقف نمي شود
بدهكار 1000 ميليارد توماني يك چيزي هم طلبكار شد! (خبر ويژه)
چرا وازكتومي؟!... روش بهتري هم هست (خبر ويژه)
پاچه خواري به شيوه كارمند اخراجي VOA (خبر ويژه)
ما تجارت فحشا مي كنيم افغاني و ايراني هم ندارد (خبر ويژه)
اصلاً تو سگ كي باشي كه فراخوان بدهي! (خبر ويژه)
باور كنيد من همجنس باز هستم چرا پناهندگي نمي دهيد؟! (خبر ويژه)



پروژه چند لايه و رفتار پرخطر (يادداشت روز)

يكشنبه گذشته، پرونده ماجرايي 3 هفته اي و پر از حاشيه بسته شد. تشكيل جلسه كابينه به رياست رئيس جمهور و با حضور وزير اطلاعات، پاياني بر بسياري از مباحث و شايعات بود. ماجراي اخير با همه اهميت و دور از انتظار بودن برخي حوادث حول و حوش آن، معلول يك فرآيند بود و بنابراين انتظار آن است كه با عبرت آموزي از آنچه پيش آمد، مجراي فرآيند خطا بسته شود. اين فرآيند البته بي سابقه نيست و مي توان نظايري را براي آن در دوره هاي قبل جست، روندي كه در طول تاريخ 33 ساله انقلاب باعث شد برخي صاحب منصبان از چابكي و همپايي با رهبري- كم يا بيش- باز بمانند. اين روند خطا به شهادت تاريخ انقلاب ما، مانند هجوم ويروس يا ميكروب يك بيماري است. وجود ويروس ها و ميكروب ها، طبيعي است اما آنچه افراد را سلامتي مي بخشد، از يك سو تقويت سيستم ايمني و از ديگر سو، تنظيم فاصله- فاصله گذاري- با عوامل بيماري زاست.
برخي رفتارها، به اعتبار گذر از حد ميانه روي «پرخطر» محسوب مي شوند كه اگر در حوزه شخصي باشد داراي آسيب هاي محدودتري است اما اگر در حوزه رفتار اجتماعي و سياسي واقع شود، آسيب هاي مهيب تري را به همراه خواهد داشت. رفتارهاي نامشروع و غيرقانوني، نوعا پرخطرند. مثلا كسي كه حداكثر سرعت 120 كيلومتر در ساعت را رعايت نمي كند و با سرعت 190 كيلومتر در اتوبان مي راند، به احتمال قوي در معرض تصادم و آسيب است. يا شخصي كه به اقتضاي كار خود با انواع آلودگي ها سروكار دارد اما از ماسك و مواد ضدعفوني كننده استفاده نمي كند، حتما در معرض بيماري است. بنابراين پروا و احتياط- بدون اينكه فرد كمترين هزينه اي را بپردازد- بهترين روش پيشگيري از انواع آسيب ها و بيماري ها و تهديدهاست.
باورهاي اعتقادي ما نيز بر اين قانون طلايي تأكيد دارد كه «قوا انفسكم و اهليكم. خود و اهل خود را بپاييد». هم خود را و هم آنها را كه اهل شما محسوب مي شوند، كه اگر فرزند يا همسري با خود آلودگي يا بيماري را به خانه آورد، عفونت در همين محيط پاكيزه مي تواند رشد كند. پاكيزگي يا آلودگي كه محبت و صميميت و رفاقت بردار نيست. مگر پدر خانواده مي تواند به فرزند يا همسر خود بگويد كه چون تو مورد وثوق بسيار من هستي و در قلبم جاي داري و زلال و پاكي، بنابراين به درون خانواده كه آمدي نه دستانت را از آلودگي بشوي و نه آداب پاكيزگي را مراعات كن؟! متأسفانه بعضاً رفتار سياسي شماري از رجال ما يكي از اين دو قسم بوده است؛ يا ذاتا پرخطر بوده و يا از سر غفلت و حسن ظن و اعتماد نسبت به رفتار پرخطر اطرافيان انجام شده است. اگر اين رويكرد نبود، باب بيت آيت الله سيدكاظم شريعتمداري به واسطه فرزندش و برخي اطرافيان مسئله دار، به سفارت آمريكا در تهران باز نمي شد. رفتار پرخطر بود كه نهضت آزادي را- كه از جبهه ملي جدا شده و ادعاي مذهب داشت- به التقاط كشاند و امثال مهندس مهدي بازرگان را قرباني مهره هاي آلوده اي چون عباس امير انتظام و ابراهيم يزدي كرد. همين رفتار پرخطر از سازمان «مجاهدين خلق» و «ضدامپرياليست»، قصاب خلق و مزدور آمريكا و رژيم بعث ساخت. بايد پرسيد قوم يأجوج و مأجوج در دفتر بني صدر چه مي كردند كه يكي از آنها رضا تقوي (رئيس دفتر رئيس جمهور) ديپلمات ارشد رژيم طاغوت بود؟ آيا سرپرستي اداره هشتم وزارت خارجه از سوي تقوي در رژيم پهلوي و دريافت نشان درجه چهار همايوني از سوي وي كافي نبود تا بني صدر به عمق سخن حضرت امام ايمان بياورد؟ امام فرموده بود: «به اين آقا گفتم بعضي از افراد كه دور تو جمع شده اند، گرگ هايي هستند كه تو را به فنا مي دهند، گوش نكرد».
پيش بياييم و به دوران سازندگي و اصلاحات برسيم. چه اتفاقاتي در يك روند طولاني مدت باعث شد كام مردم از خدمات روزگار سازندگي چندان كه بايد و شايد شيرين نشود هيچ، كه گاه حتي تلخ شود. با دور تند مرور حوادث 20 ساله است كه كساني چون حسين مرعشي و محمد عطريانفر و كرباسچي- اعضاي مركزيت حزب كارگزاران- را جزو دست اندركاران فتنه و آشوب 88 مي بينيم وگرنه آن روز كه مرعشي رئيس دفتر رئيس جمهور و كرباسچي شهردار تهران بودند و عطريانفر روزنامه همشهري را راه اندازي مي كرد- روزنامه ظاهراً غيرسياسي كه محيطي براي تكثير عوامل راه اندازي نشريات زنجيره اي بعدي به عنوان پايگاه مطبوعاتي دشمن شد- هنوز از اين خبرها نبود. گشت و گذشت تا ناگهان از زبان خانم انتخابي فرد- همكار آمريكانشين روزنامه تعطيل شده زن به مديرمسئولي خانم فائزه هاشمي- در رفت كه بله بنده و آقاي عطريانفر و خانم شهلا شركت در سال 77 مهمان ويلاي شخصي آقاي جرج سوروس (سرمايه گذار صهيونيست انقلاب هاي مخملي در شرق اروپا) بوديم. يعني كارگزاراني كه آقاي هاشمي روزهاي اول، چراغ سبز راه اندازي آن را داده و از به كارگيري بيت المال در گسترش شاخه هاي سياسي و اقتصادي و رسانه اي حزب غفلت كرده بود، از نظر او قرار بود به ويلاي سوروس برسد؟ قطعا نه! اما رفتار پرخطر و بي پروا، سابقه و صداقت و قصد خير نمي شناسد. اين ماجرا به گونه اي ديگر و شايد متفاوت در دولت اصلاحات و دفتر رئيس جمهور و حزب دولت ساخته مشاركت كه برخي از آنان هنوز داعيه پيروي از خط امام را داشتند، پديد آمد. آقاي محمدعلي ابطحي رئيس دفتر آقاي خاتمي، آرشيو انباشته اين روند رفتاري پرخطر است، همو كه بعدها به همراه عطريانفر از برخي اتفاقات ابراز ندامت يا برائت كرد.
در طول اين سال ها، يك ماجراي تلخ در حوزه سياست و رسانه و فرهنگ رقم خورد و ماجراي تلخ مشابهي در حوزه اقتصاد رخ داد. و البته جريان انحرافي، اختاپوس وار مي خواست همه اين حوزه ها را با هم قبضه كند. افكار عمومي ما نگران سياست خارجي و چالش هسته اي در روزگار اصلاحات بود اما فلان عضو تيم مذاكره كننده، همزمان در يك شركت نفتي در كيش سرمايه گذاري كرده بود كه دست بر قضا شريك شركت آمريكايي هاليبرتون (با مديريت ديك چني معاون بوش رئيس جمهور وقت آمريكا) بود. مدت ها گذشت تا پرونده رشوه نيم ميليون دلاري شركت ايراني جهت عقد يك قرارداد نفتي گشوده شد... سال ها پس از اين ماجرا، كيش هنوز هم به خاطر واگذاري برخي امتيازات غيرقانوني در آن خبرساز است و اين بار گويا پاي يك زن كه همسر جدا شده وي با وزارت خارجه آمريكا همكاري مي كند، در ميان است. بازهم رفتارهاي پرخطر به اسم تعامل با ايرانيان مقيم خارج از كشور! آيا غير از جرجيس، پيامبر ديگري وجود ندارد؟! ايرانيان مقيم خارج يعني همين «هوشنگ- الف» و «پانته آ- ف» و... دو قدم آن طرف تر، وزارت خارجه آمريكا؟ چرا بايد در موضع اتهام وارد شد و از رفتار شفاف پرهيز كرد؟ احتمال حضور نام اصلاح طلبان در فهرست انتخاباتي كه از زبان دستيار آقاي مشايي و دبير كميسيون فرهنگي دولت در رفت، واجد چه معنايي مي تواند باشد؟ راه اندازي نشريات نيمه زرد و سايت هاي تفرقه افكن به واسطه عناصر اجاره اي كه پيش از اين برخي از آنان مسير نشريات زنجيره اي اصلاح طلب تا نشريات و رسانه هايي چون همشهري، تهران امروز، ملت ما و... را طي كرده اند، كدام منظور را دنبال مي كند؟ آيا اين بخشي از همان پروژه بزرگي نيست كه با غفلت برخي اصولگرايان در گذشته و در جهت انهدام اتحاد اين جبهه موفق به اجرا درآمد؟ امان از رفتار سياسي پرخطر كه حتي حيثيت اصولگراياني را در فتنه 88 به بازي گرفت.
حتماً بايد فاصله گذاري كرد ميان رئيس جمهور خدمتگزار و انقلابي و همچنين كابينه خدوم و پرتلاش با آن حلقه چند نفره اي كه اصرار دارد اعتبار و سرمايه اجتماعي- انقلابي رئيس جمهور و دولت را خرج رفتارهاي بي پروا، پرخطر و بعضاً انحرافي خود كند. اين جريان آلوده كه نيازمند قرنطينه و درمان لازم است، در ماجراي اخير هرچند هزينه هايي براي كشور و ملت تراشيد، اما با خطاي استراتژيك در برآورد خود باعث بركاتي براي نظام شد. از يك سو وزن- بي وزني- حقيقي اين جريان بندباز در يك وزن كشي زود هنگام و خود خواسته معلوم شد. اين حلقه فراتر از ماجراي وزارت اطلاعات، دنبال تقابل رئيس جمهور با ولايت فقيه بودند و به واسطه مجموعه اي از تحركات كه دلالت بر پيگيري اين سناريو در طول دو سه سال اخير مي كند، متهمند كه خانه هاي جدول دشمن در پروژه القاي «حاكميت دوگانه» را پر مي كنند. آيا جزو نقشه دشمنند؟ يا به خاطر رفتارهاي پرخطر، آلوده تله هاي اطلاعاتي شده اند و نقطه ضعف هايي دارند كه اسباب حركت اجباري در سناريوي دشمن مي شود؟ يا خود آنها بازيچه واسطه هاي دشمن قرار گرفته اند تا اعتبار دولت اصولگرا را مخدوش كنند؟ گذر ايام پاسخ اين پرسش ها را ارائه خواهد كرد اما به هرحال خروجي اين جريان چند لايه، انحرافي است از جمله آنجا كه در عمل، به چند سناريو كمك مي رساند؛ 1- دور زدن نظام و رهبري با ادعاي ارتباط با امام زمان(عج) و ظهور نزديك است و تخطئه فقه و القاي عرفان من درآوردي (تداوم مغالطه انجمن حجتيه و سكولارهاي بعدي نظير سروش) 2- ترويج مطالب سست و انحرافي و مغلوط كه موجب ملكوك شدن سيماي اسلام و تشيع شده و زبان جريان هاي سياسي و رسانه هاي ضددين را براي تمسخر و انكار ايمان به غيب و فيض پروردگار و امام موعود(عج) باز مي كند. 3- القاي بن بست قانون اساسي و حكومت ديني، و حرمت شكني از نظام ولايت فقيه (عقده برآورده نشده و خواب برعكس تعبير شده جبهه استكبار) 4- دامن زدن به تحير و نااميدي و سردرگمي و انفعال دست كم نزد برخي اقشار و خدشه در باورهاي استراتژيك آنان 5- هل دادن دولت به موضع اتهام و ايجاد تفرقه و اختلاف و بدگماني و نااميدي در جبهه بزرگ اصولگرايان (در راستاي جنگ نرم دشمن)
جريان هاي آلوده همواره وزارت اطلاعات را سد راه خود ديده و البته بارها كوشيده اند رجال بزرگ را از ابتداي انقلاب، هزينه تقابل با حاكميت كنند. به عنوان مثال آن گونه كه آيت الله محمدي گيلاني نقل مي كند حضرت امام در ماجراي آقاي منتظري «درد دل و گله كردند از آقاي منتظري... با احترامي كه به ايشان مي كرد، صحبت طولاني كردند از بعضي نقاط ضعف بيت ايشان. فرمودند: مي دانيد احمد عزيزترين فرد خاندان من است. فلان- يكي از كاركنان بيت آقاي منتظري را نام برد كه در قيد حيات است- كارهايي كه او كرده اگر احمد مي كرد گردن احمد را مي زدم. شما آنجا بيشتر تردد كنيد. آقايان را وادار كنيد كه آنجا بيشتر تردد كنند.»
ماجراي اخير با همه تلخي ها، خير بي شماري به همراه خواهد داشت اگر عبرت آموز شود. طي 2سال اخير در كارنامه خدمات كم نظير و پرارج رئيس جمهور مكتبي و انقلابي و ولايي مان برادر احمدي نژاد عزيز، 2بار لغزش هايي ثبت شد كه انتظار نمي رفت. اين كارنامه با وجود آن دو لغزش- يكي در ماجراي اخير و ديگري در تأخير يك هفته اي اجراي حكم رهبري درباره معاون اولي آقاي مشايي و...- همچنان انباشته از نقاط مثبت و انقلابي است و نبايد بيش از اين مخدوش و ملكوك شود. ملت و نخبگان وفادار به انقلاب با درايت مي دانند كه بايد ميان رئيس جمهور و جريان آلوده به رفتارهاي پرخطر فاصله گذاري كنند. اين، هم تكليف رئيس جمهور و هم تكليف اصولگرايان «حامي- منتقد» است. براي برداشتن آب مرواريد كه مزاحم بينايي مي شود، نه چشم را تخليه مي كنند و نه سر را از گردن جدا مي سازند. البته اين مداوا و جراحي دقيق، ترديد ناپذير است تا پس از اين، عارضه فرصت سوز به جانب كشور و حاكميت بازنگردد. ما به تجربه تاريخ انقلاب دريافته ايم كه اطاعت از ولي امر اسباب گشايش و بركت، و موجب دوري از بيراهه ها و بن بست هاست و هرگز دوست نداريم راهزنان بار ديگر به سرمايه رجال خوشنام و خدمتگزار ما دستبرد بزنند. يقين ماست كه ولايت فقيه، تضمين ايمان و حجت دوستي ما با حضرت حجت بن الحسن العسكري(عج) است. ما بيش از گذشته براي رئيس جمهور عزيز و خدوم در مسير شاد كردن اوليا و به غيظ آوردن دشمنان دعا مي كنيم.
محمد ايماني

 



رئيس جمهور: ريشه كني فقر مستلزم استقرار مديريتي عادلانه است

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه اگر ما به دنبال ريشه كني فقر و ناامني در جهان هستيم بايد يك مديريت دمكراتيك، عادلانه و مردمي در جهان برپا شود، گفت: بايد تلاش شود تا تمام مراكز اصلي قدرت در اختيار گروه هايي باشد كه به دنبال منافع بشريت هستند و عادلانه عمل مي كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد شامگاه پس از چهارمين اجلاس كشورهاي كمتر توسعه يافته در اسلامبول در يك كنفرانس خبري با حضور نمايندگان رسانه هاي خارجي اظهار كرد: اجلاس امروز به لحاظ ماموريت خود از اجلاس هاي بسيار مهم بشمار مي رود چرا كه بزرگترين مشكل جامعه بشري بعد از مشكل امنيت مشكل فقر و فاصله بين كشورهاي برخوردار و كشورهاي فقير است.
رئيس جمهور افزود: امروز آمار نشان مي دهد كه بيش از يك ميليارد نفر از جمعيت جهان در فقر 100 درصد به سر مي برند يعني حتي از يك وعده غذاي گرم در روز نيز برخوردار نيستند.
احمدي نژاد تصريح كرد: تلاش هاي برخي كشورها براي كمك به فقرا به نتايج قابل قبولي نرسيده است و به عبارت ديگر مي توان گفت جامعه بشري در رفع فقر شكست خورده است و دليل آن اين است كه از تاثير عامل مديريت جهان غافل شده ايم.
احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر ما به دنبال آن هستيم كه فقر و ناامني در جهان ريشه كن شود بايد يك مديريت دمكراتيك، عادلانه و مردمي در جهان حاكم شود و مراكز اصلي قدرت در اختيار گروه هايي باشد كه به دنبال منافع انساني بشر هستند و از سوي ديگر عادلانه عمل مي كنند.
رئيس جمهور پس از ايراد سخنان خود در جمع خبرنگاران خارجي به سوالات آنان پاسخ گفت.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره ارزيابي خود از اخبار آمريكا مبني بر كشته شدن بن لادن اظهار كرد: اصولاً ما به نيت آمريكا و خبرهايي كه مي دهد اعتقادي نداريم و اين براي ملت ايران يك اصل است چرا كه 10 سال قبل از نام اين شخص استفاده كرده و سنگين ترين حمله نظامي را به منطقه اعمال كرد كه در آن بيش از يك ميليون نفر كشته شدند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: انتشار اين خبر از سوي آمريكايي ها اين احتمال را مي دهد كه آنها به دنبال فيصله دادن به ماجراي 11 سپتامبر هستند چرا كه اگر گروه حقيقت ياب مستقلي در تحقيقات خود به اين نتيجه برسد كه اطلاعات آمريكايي ها در ماجراي 11 سپتامبر يكجانبه بوده، جهان به تصميم ديگري درباره اقدامات آمريكا خواهد رسيد.
رئيس جمهور گفت: احتمال ديگر از انتشار خبر بن لادن اين است كه دولت آمريكا قصد دارد كه دامنه درگيري را به كشور پاكستان گسترش دهد كه از همين جا به آقاي اوباما هشدار مي دهم كه از سرنوشت بوش عبرت بگيرد. بهترين راه براي دولت آمريكا اين است كه نيروهاي خود را از منطقه خارج كند و چنانچه دست به اقدام اشتباهي بزند بدون ترديد به سرنوشتي به مراتب بدتر از بوش دچار خواهد شد.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره وضعيت بحرين اظهار كرد: بدترين كار براي يك حاكم اين است كه در نقطه مقابل مردم خود بايستد. هيچ كس نبايد چنين تصور كند كه اگر يك ملت را بكشد و يا حتي از جغرافيا حذف كند شرايط بهبود پيدا خواهد كرد. هر انساني كه كشته مي شود مسايل پيچيده تر مي شود. دولت ها و حاكمان بايد با مهرباني، دوستي و احترام با ملت خود رفتار كرده و به حقوق و مطالبات آنان توجه كند. از دولت بحرين هم مي خواهم در فضاي دوستانه با مردم تفاهم داشته و كشور خود را مردمي و دوستانه اداره كنند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: البته دولت آمريكا در بحرين پايگاه هاي نظامي دارد و بي ترديد فشارهايي را بر اين كشور وارد مي كند اما بايد توجه داشت كه نبايد به حرف اين دولت زورگو گوش داد چرا كه آنها رفتني هستند و دير يا زود بايد منطقه ما را ترك كنند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اميدوارم كساني كه عامل ترور، فقر و فشار و زورگويي به ملت ها و دولت ها هستند از تاريخ عبرت گرفته و از رفتارهاي ضدانساني خود دست برداشته و در كنار ملت ها قرار بگيرند تا جهان سرشار از عدالت، محبت، عشق و رفاه باشد.

 



دندونه ! (گفت و شنود)

گفت: آقا رضا ربع پهلوي به هوادارانش اطمينان داده كه اگر شاه بشود، حكومتش را موروثي نخواهد كرد!
گفتم: حيوونكي بدجوري دچار ماليخوليا شده! مگر هيچ احمقي هم پيدا مي شود كه به فكر شاه شدن ربع پهلوي باشد؟!
گفت: چه عرض كنم؟! موش توي سوراخ نمي رفت جارو هم به دمش بسته بود!
گفتم: حالا چرا اطمينان داده كه حكومتش را موروثي نمي كند؟
گفت: اعلام كرده كه قصد دارد از طريق «وازكتومي» خودش را مقطوع النسل كند تا فرزندي نداشته باشد كه بعد از وي شاه بشود!
گفتم: يارو به رفيقش گفت؛ الان چند روزه كه دارم از غصه دق مي كنم! رفيقش پرسيد؛ چرا؟! مگه چي شده؟! يارو گفت؛ دندونه شونه ام شكسته، رفيقش گفت؛ اينكه غصه نداره! با بقيه دندونه ها سرت رو شونه كن! و يارو گفت؛ آخه اوني كه شكست، آخرين دندونه بود! و رفيقش فكري كرد و گفت؛ فلان فلان شده تو كه اصلاً مو نداري!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آل خليفه و آل سعود بايد بدانند كه اگر دست از جنايت و خيانت برندارند دچار سرنوشت حكامي خواهند شد كه يك روزي تاريخ مصرف آن ها نيز تمام خواهد شد. مگر نديدند كه آمريكا با نوكران خود از قبيل صدام و بن لادن چه كرد.
رضا غنجي
¤ افشاي نامه ديكتاتور سابق عراق به پادشاه سعودي درس عبرتي است براي آنان كه خواب آمريكا را مي بينند و دل به آنان سپرده اند.
يك شهروند- تهران
¤ خدا را شكر مي كنيم ملت به حدي از بصيرت رسيده كه به سلامت از فتنه ها يكي پس از ديگري عبور مي كند. رمز موفقيت اين مردم نيز تبعيت از ولايت فقيه است و بس.
2310---0911
¤ تشكيل جلسه هيئت دولت به سياق سابق قابل پيش بيني بود. بي شك اگر هر كسي در حيطه تخصصي و كاري خود مشغول باشد حاشيه سازي در امور مردم و رفع مشكلات اجتماعي بوجود نمي آيد. اميد آن داريم كما في السابق به رفع مشكلات مردم بپردازند كه دغدغه اصلي رهبر معظم انقلاب است.
محمودي
¤ از دولت خدمتگزار انتظار مي رود به جاي پرداختن به مسائل حاشيه اي در سال «جهاد اقتصادي» كمر همت را محكم ببندد و به فكر حل مشكلات و پيشرفت و آباداني كشور باشد.
قرباني
¤ جناب آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور محبوب و عزيز آرزو داريم و دعا مي كنيم كه شما براي آيندگان الگو باشيد نه عبرت.
نيكنام
¤ امام خميني(ره)، در اواخر عمر شريف خود فرمودند «ممكن است آمريكا حرف خود را با ده واسطه بزند» پس مسئولين بايد بيش از گذشته هشيار باشند و مواظب رفتار و گفتار و كردار خود باشند.
8702---0914
¤ در عصر نبي گر بشكستند همه عهد علي را
گرخانه نشين كرد عدو از ستم خويش ولي را
ما درس گرفتيم در اين نهضت اسلامي ايران
تنها نگذاريم دمي رهبر خود سيدعلي را
3116---0912
¤ از بيستم جمادي الثاني (تولد حضرت زهرا) تا 13 رجب (تولد حضرت علي(ع)) فرصت بسيار خوبي است كه صدا و سيما و مطبوعات كشور مي توانند در طول آن، به مقايسه خانواده در دو ديدگاه اسلام و غرب بپردازند و به مردم آگاهي بدهند.
علي خان پور از يزد
¤ حفظ چادر در سراي اقتدار
دختران را هست تاج افتخار
حفظ چادر حفظ دين و مذهب است
شيوه زهرا(س) و درس زينب(س) است
6956---0912
¤ به صدا و سيما به خاطر تبليغات و آگهي هاي تجارتي كه مبلغ مصرف گرايي و تجمل گرايي در جامعه شده است به شدت انتقاد داريم.
اميرحسين - مداح اهل بيت
¤ تشويق مردم براي نماز اول وقت از طريق پخش اذان در اتوبوس ها و تاكسي لازم است اما كافي نيست. بلكه رسيدگي به مساجد بين راهي، زيباسازي و نظافت فرش ها و سرويس هاي بهداشتي هم از موارد مهمي است كه بايد نسبت به آن توجه جدي داشت.
واحدي
¤ استفاده از پاركها و جنگلهاي مازندران چند سال است كه با گرفتن پول ورودي همراه شده است. اين در حالي است كه امكانات و خدمات در آنها بسيار كم است. مگر جنگلها اموال عمومي و ملي نيست؟
0243---0911
¤ بنياد جانبازان تبريز هيچ اقدامي در خصوص وضعيت معيشتي و رفاهي جانبازان به غير از پرداخت مبلغ ناچيزي حقوق كاري انجام نمي دهد. بنده كه جانباز 35 درصد هستم حتي بيمه درماني خانواده ام را هم قطع كرده اند و هيچ گونه تسهيلاتي از قبيل بن فروشگاه و تسهيلات ديگر نداريم. بنده كه 35 درصد جانبازي اعصاب و روان هم دارم در يك آپارتمان 45 متري زندگي مي كنم. و حال آنكه چنين خانه اي براي جانبازان اعصاب و روان مناسب نيست.
رضا مهرنژاد - تبريز
¤ با توجه به پيشرفت علم در شناسايي اجساد از طريق DNA، چرا پيكرهاي تفحص شده شهدا از اين طريق شناسايي نمي شوند تا خانواده هايي كه پيكر فرزندانشان هنوز پيدا نشده است به آرامش برسند.
يك خانم هم وطن
كيهان: مدتي است كه اين شيوه علمي براي شناسايي اجساد مطهر شهداي گمنام به كار گرفته شده است. اما مجوز شرعي براي نبش قبور شهداي گمنام وجود ندارد.
¤ از مسئولين و مردم غيرتمند كرمانشاه مي پرسم چرا از يادمان شهدا و جنگ چندان اثري در اين استان نيست؟
1995---0912
¤ از دولت و مجلس شوراي اسلامي انتظار به حق داريم نسبت به اعاده ماده 103 بيمه در توسعه اقتصادي برنامه چهارم (بيمه بازنشستگي) كه از اول فروردين 90 حذف گرديده اقدام نمايند. در بيمه بازنشستگي 20% سهم دولت و 10% كارگر بود در سال 89 هر كارگر مبلغ 25 هزار تومان پرداخت مي كرد كه از اول سال جديد اين رقم به 110 هزار تومان رسيده است؟ در صورت عدم اصلاح، 52 هزار كارگر ثبت نام شده در استان خراسان رضوي فلج مي شوند.
لطفي از مشهد
¤ با توجه به تاكيد مكرر مسئولين بويژه وزير محترم بازرگاني مبني بر عدم افزايش قيمتها متاسفانه هر روز شاهد گراني اقلام خوراكي و ... هستيم مگر صداقت و راستي جزء آموزه هاي ديني ما نيست براي نمونه چند مورد را ملاحظه كنيد: 1- بسته هاي حبوبات نخود و عدس و ... كه در گذشته در قالب 1 كيلويي (هزار گرمي) عرضه مي شد چند سالي است كه به 900 گرم تقليل و اخيرا به 750 گرم تقليل يافته ولي با همان قيمت هزار گرمي به فروش مي رسد؟
2- روغن خودروها در سال جديد با 25% افزايش مجددا زمزمه بيش از اين به گوش مي رسد.
محمدتقي ناظم زاده
¤ جمعه شب 16/2/90 فيلمي از شبكه 3 پخش شد كه در آن ملك مقرب الهي حضرت عزرائيل به تمسخر گرفته شده بود.
4426---0916
¤ ان شاءالله در سال جهاد اقتصادي با ساخت كانال سراسري شمال كشور و هدايت آبهاي مازاد رودهاي مازندران - گلستان به يك ميليون هكتار اراضي ديم شمال استان گلستان، موجب اشتغال ميليونها جوان كشور و تامين غذاي دويست ميليون نفر را فراهم كنيم.
1233---0911
¤ بيشتر وقت مسئولين اجرايي در جلسات سه ساعته و بيشتر آنهم در اوج ساعات اداري هدر مي رود لذا ضروري است دولت محترم ضمن اصلاح سيستم اداري نسبت به حذف جلسات در ساعات صبح اقدام نمايد تا موجب سرگرداني ارباب رجوع نشود.
3721---0918
¤ از صراحت بيان آقاي رحيم پور ازغدي در رسانه ملي در حمايت از جانبازان و ايثارگران و خانواده شهدا كه شنبه شب 17/2/90 از شبكه 3 سيما پخش شد تشكر مي كنم. ايشان حرف هايي زدند كه سالها در گلويمان مانده بود و به صورت عقده درآمده بود.
4231---0916
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران
پيرو مطلب مندرج در مورخ 23/1/90 در آن روزنامه وزين خواهشمند است توضيحات زير را جهت تنوير افكار عمومي چاپ نمائيد. با تشكر از تماس تاكسيران محترم، به آگاهي مي رساند، دريافت حق شارژ توسط شركت هاي تاكسيراني تحت پوشش از تاكسي هاي سبز رنگ برابر با مصوبه شوراي محترم اسلامي شهر تهران مي باشد.
¤ اراذل و اوباش كمربندي خرمشهر شهرستان رشت در برنامه هاي عروسي اين محله با خوردن مشروبات الكلي اقدام به ايجاد درگيري با استفاده از چاقو و قمه مي كنند و به جان همديگر افتاده و شيشه مغازه ها را مي شكنند. چندين بار به نيروي انتظامي محل گزارش داده ايم ولي هيچ موقع اقدام موثري صورت نگرفته است.
يك شهروند
¤ 2 فرزند دارم كه كارگرند و در مخابرات كار مي كنند. آنها در روز كارگر هم سركار و مشغول كار بودند اما رئيسان آن ها تعطيل بودند!
خانم حسيني
¤ متأسفانه اين روزها شاهد هستيم كه برخي از آقايان مجري در سيماي جمهوري اسلامي مانند خانم ها ابرو خود را برمي دارند كه البته اين كار از برخي از مجريان بعيد نيست ولي مجريان شبكه قرآن چرا؟!
اشراقي
¤ چرا وزارت خانه ها به طور مستقيم با نيروهاي شركتي قرارداد نمي بندند و ما را از مشكلات و گرفتاري ها خلاص نمي كنند.
اميد روحاني- تهران
¤ از وزير محترم تعاون بپرسيد كه چرا تعاوني روستايي بخش بسطام با گذشت 20 سال اصل پول افرادي را كه سهام اين تعاوني را خريده اند نمي دهد؟ سودش پيش كش؟
4733---0919
¤ من سرايدار بودم ولي براي اينكه بيمه ام را پرداخت نكنند مرا از منزل اخراج كردند و به جاي من يك نفر افغان انتخاب كردند. با 4 بچه و حدود 50 سال سن كجا به دنبال كار بروم؟
ذاكري
¤ مسئول رسيدگي به نابساماني هاي سازمان تاكسيراني كرج كيست؟ چرا كرايه ها اين قدر بي حساب و كتاب افزايش مي يابد.
0780---0919
¤ آيا به هديه يك ميليوني دولت به نوزادان اميدوار باشيم؟ مدتي است كه خبري از آن نيست.
2696---0912
¤ آيا عدالت است از بنده كه معلول هستم مبلغ ده ميليون تومان بابت يك دستگاه اتومبيل پرايد با كلاج برقي دريافت بكنند بعد هم منت بگذارند كه به جامعه معلولين خدمت مي كنند.
7802---0912
¤ وقتي در سريال هاي تلويزيوني هنرپيشه هايي در پوشش حجاب برتر چادر ديده مي شوند، فيلم جذابيت خاصي پيدا مي كند. به طوري كه بيننده معتقد به شرع مقدس به طور غيرقابل وصفي شاد مي شود. ولي وقتي در مجلات و نشريات روي پيشخوان فروش جرايد عكس همين هنرپيشه ها با لباس و پوشش جلف مشاهده مي شود قلب انسان به درد مي آيد.
8516---0919
¤ بيشتر تصادفات خسارت بار در جاده ها مربوط به بالا بودن سرعت اتومبيل هاست چرا در ساخت خودرو كاري نمي كنند كه راندن اتومبيل با سرعت بالاي 120 كيلومتر ممكن نباشد.
سنايي
¤ مدت 7 سال متوالي است كه آموزشيار نهضت سوادآموزي هستم در آزمون استخدامي شرط گذاشته اند كه مدرك فوق ديپلم يا ليسانس ارائه بدهيم. از آنجا كه دانشجو هستم امكان ارائه مدرك خواسته شده براي بنده فراهم نيست در نتيجه از شركت در آزمون محروم شده ام. چرا بايد زحمت هاي طاقت فرساي 7 ساله ام ناديده گرفته شود و نتوانم استخدام بشوم.
سباح زاده
¤ زيرپل بزرگراه شهيد محلاتي تقاطع 17 شهريور به سمت دور برگردان فاقد روشنايي است. از مسئولين اداره برق منطقه افسريه براي رفع اين مشكل تقاضاي مساعدت داريم.
از ساكنين محل
¤ خرمشهر آن قدر مظلوم است كه روزنامه اي مثل كيهان هم حاضر نيست درباره مشكلاتش مطلبي چاپ كند اما روشنايي يك خيابان در يك شهرك حتما چاپ مي گردد ولي از خرمشهر خبري نيست. از كيهان انتظار بيشتري بود. مي دانم كه چاپ نمي كنيد.
3975---0913
كيهان: ستون كيهان و خوانندگان بازتاب دهنده خواسته هاي مشخص تمام خوانندگان عزيز است. منتظر بيان روشن اين هموطن محترم خرمشهري از مشكلات شهر حماسه و سرفرازي هستيم.
¤ اتمام تاريخ مصرف بن لادن با مرگ وي رقم خورد و با مخفي كردن او در دريا ناگفته هايش نيز به زيرآب رفت.آمريكا با تصور اينكه مي تواند با اين اخبار برمشكلات داخلي خود و افتضاحاتي كه در جهان خاصه در خاورميانه بوجود آورده سرپوش گذارد اين خبر را جهاني كرد و خود را قهرمان كشتن كسي كرد كه خود او را ساخته بود. بي شك چندي بعد آنها شخصيت سازي جديدي كه جهان فريب باشد خواهند داشت. ولي زهي خيال باطل كه بيداري اسلامي در منطقه و روشنگريهاي جهانيان اجازه اين دغل كاري ها را نخواهد داد و همگان شاهد خواهيم بود همان گونه كه جنازه بن لادن به زيرآب رفت استكبار جهاني خاصه شيطان بزرگ و رژيم اشغالگر قدس نيز در منجلاب ذلت خود فروخواهند رفت.
محمودي
¤ در رابطه با قضيه كشته شدن بن لادن كه آمريكايي ها روي آن مانور زيادي مي دهند يك نكته فراموش نشود. خود بن لادن دست پرورده آمريكايي ها بود. در جنگ افغان ها با رژيم ديكتاتور شوروي، آمريكايي ها سلاح و امكانات در اختيار بن لادن مي گذاشتند كه با شوروي بجنگد. حال كه تاريخ مصرفش براي آنان تمام شده او را از بين مي برند.
مجيد بيدار
¤ بهتر است وزارت اطلاعات تبديل به سازمان شود تا با تغيير دولتها و برحسب سليقه و منافع خطي و جناحي و حزبي با آن برخورد نكنند.
2664---0911
¤ مسئولين كشور تا زماني براي ملت عزيزند كه نوكر مردم و تابع ولايت باشند اگر از اين مسير خارج شوند هيچ ارزشي براي ملت نخواهند داشت.
عليمرداني
¤ به نظر مي رسد ديپلماسي كشورمان در برابر نسل كشي هموطنانمان در بحرين به وظيفه خود عمل نمي كند. مي طلبد حتي نسبت به اعزام داوطلبان نيز اقدام شود.
جانباز فخرالساعه
¤ همان گونه كه تهران جزئي از ايران است ايران هم جزئي از جهان اسلام مي باشد اگر قرار باشد تهران مجزاي از ايران شود و ايران جداي از جهان اسلام هماني خواهد شد كه سالهاست دشمنان دين و ميهن در پي آن بوده و هستند. ندا دهندگان شعارهاي ناسيوناليستي قطعا مامور دشمنان قسم خورده اسلام و ايرانند و لاغير. شايسته است كيهان به مبحث ملي گرايي بپردازد.
رباني
¤ آمريكايي ها با به تصويركشيدن برنامه غسل و اقامه نماز ميت بر جنازه بن لادن به دنبال ستم ديگري بر مسلمانان هستند. چه كسي است كه نداند بن لادن مهره خودشان بوده است. بنابراين اگر كشته شدن او درست باشد مي خواهند از اين طريق چهره اسلام را تروريست جلوه بدهند.
سعادت
¤ اگر دولت مثل اول انقلاب اموال مفسدين اقتصادي را به نفع مردم مصادره كند بسياري از مشكلات و مفاسد بعدي بوجود نمي آيد.
6316---0911
¤ از وقتي كه ساعت كار بانك ها 30/8 صبح شده از يك ساعت قبل مردم جلوي بانك ها صف مي كشند. آيا بهتر نيست كه ساعت كار بانك ها به همان ساعت گذشته يعني 30/7 صبح برگردد؟
6610---0912
¤ رانندگاني كه با وسايل نقليه خود وارد ميادين اصلي شهرها مي شوند در قبال حق تقدم در آيين نامه جديد و قديم توجيه نيستند و مشكلاتي را بوجود مي آورند. از مسئولين راهور ناجا درخواست داريم دراين مورد اطلاع رساني بكنند.
1761---0913
¤ سران خودكامه استكبار به هيچ وجه تصور نمي كردند اينگونه معادلات خاورميانه تغيير كند. آري سران شرك و كفر و نفاق بايد شاهد حزب الله در كشورهايي چون مصر، عربستان، بحرين، يمن، ليبي، اردن و حتي بيت المقدس و كاخ سياه فرعونيان باشند.
2878---0919
¤ ستمگران و فتنه گران داخلي و خارجي بدانند نوبت همه آنها يكي يكي مي رسد همانطوري كه طي اين 32 سال شاهد بوديم [ بختيار خائن، بني صدر، موسوي، كروبي، نامبارك و...]
8202---0912
¤ دو هفته پيش ساعت 12 شب بچه بنده دچار تشنج شد با مراجعه به يك بيمارستان خصوصي در نزديكي منزل با اينكه پرستار متوجه تشنج كردن بچه بود و به خاطر احتمال خطر سراسيمه دكتر شيفت را باخبر كرد ولي دكتر پس از نيم ساعت تاخير درحالي بالاي سر مريض حاضر شد كه در خواب و بيداري بود و بچه من در اين فرصت براي بار دوم تشنج كرده بود.
مي خواستم از مسئولان ذي ربط بويژه وزير بهداشت و درمان بپرسم كه چرا نظارت جدي صورت نمي گيرد.
محمدي
¤ آيا اين آقايان كه هر روز به دنبال يك تشنج هستند مثلاً يك روز مكتب ايراني يك روز از رژيم اشغالگر به عنوان ملت دوستدار ما و... حرف مي زنند آيا ترمز دستي ساخت آمريكا براي نگه داشتن و انحراف انقلاب هاي منطقه و عامل ايجاد فتنه هاي بعدي نيستند؟ به افشاي آنها بپردازيد.
0865-0911
¤ بصيرت كارگران زحمتكش بسيار بالاتر از شبه روشنفكران، اشراف و مرفهين بي درد بوده است. كارگران اين را در فتنه 88 ثابت كردند.
7960-0911
¤ روز اول فروردين در خبرها آمده بود كه شاه سعودي ملعون گفته من خادم مردم هستم خواستم به وي بگوييد كه شما خادم كاخ سياه، تل آويو و انگليس هستيد.
7690-0911
¤ با توجه به اينكه به جانباز استان تهران آرم طرح ترافيك تحويل مي شود مشكل جانبازان شهرستاني كه هر هفته براي درمان و كار اداري به تهران با خودروي شخصي مراجعه مي كنند چگونه قابل حل است؟ با توجه به جريمه هاي سنگين نصب دوربين و نداشتن آرم طرح ترافيك و نياز به پزشك و... اين جانبازان چه خاكي بايد سر فرعونيان استكبار بريزند كه مشكلشان حل شود. از معاون رئيس جمهور محترم و رئيس بنياد شهيد و جانبازان مي خواهيم كه مشكل اين شهيدان زنده را مرتفع نمايند.
احمد احمدي جانباز 60% از قزوين
¤ در انتهاي بزرگراه شهيد آيت الله اشرفي اصفهاني - بلوار سيمون بوليوار جنب شهرك دانشگاهي قرار بود مسجدي با حمايت حضرت آيت الله مكارم شيرازي (حفظه الله) و مردم محل ساخته شود. اما اخيراً شهرداري منطقه 5 با نصب بنري اعلام نموده كه اين زمين متعلق به شهرداري است؟ از شوراي شهر تهران و شهردار محترم تهران درخواست مي شود ضمن مساعدت نسبت به مردم در ساخت اين مسجد عنايت ويژه اي نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ سه سال پيش براي خريد خودرو رو آ در شركت[...] كرج با واريز پنج ميليون و پانصدهزار تومان ثبت نام نمودم تا ظرف 6 ماه آينده خودرو را تحويل بگيرم با گذشت سه سال مشخص شد كه مسئولين شركت پولها را كه بالغ بر 35 ميليارد تومان است بالا كشيده اند لذا با داشتن بيش از دو هزار شاكي پرونده به دادگاه ارجاع و دفترشان پلمب شد. حال ما مال باختگان چه بايد كنيم و چه كسي پاسخگوي پولهاي بي زبان ماست كه بيش از سه سال است كه در گرو اين شركت است. مسئولين قوه قضائيه را به كمك مي طلبيم.
صنعتي
¤ روز يكشنبه گذشته خبري راچاپ كرديد درباره ازدواج يك مرد با 4 خواهر در يك شب.
مي خواستم بگويم كه روزنامه كيهان در كنار اين خبر اين عبارت را بايد اضافه مي كرد كه از نظر شرع مقدس چنين ازدواج هايي حرام است.
طيبه سحابي حسيني
¤ هفته معلم را به همه معلم ها و فرهنگيان كشور تبريك گفته و از شهيد دكتر سيدحسن آيت كه از معلمين بنده در قبل از انقلاب بوده اند ياد كرده به روح آن شهيد درود مي فرستم.
حسين اطرافي- تهران
¤ بخش گلستان رباط كريم بخشدار ندارد و شهردار با حفظ سمت سرپرست بخشداري هم هست. در ضمن، بيشتر ادارات اين بخش مدير ندارد. از مسئولان تقاضا مي كنم كه به اين مسئله رسيدگي كنند.
بهروز علي نيافر
¤ ماموران در قلعه نو فقط كارشان اين شده كه موتورهاي كشاورزان را بگيرند. از مسئولان خواهش مي كنيم كه به داد ما كشاورزان برسند.
كاظم نفري- نماينده كشاورزان ورامين
¤ ما تعدادي از اهالي فاز 3 شهرك دانشگاه شهر شاهرود سه سال است كه زمينهاي مزايده اي را از شهرداري خريداري كرده ايم ولي تاكنون هيچ سازماني مسئوليت دادن امكانات اوليه را برعهده نمي گيرد حتي فرماندار. از مسئولين شهر بپرسيد ما براي حل مشكل سه ساله مان به كي و كجا مراجعه كنيم.
2773-0939
¤ ديوان عدالت اداري در روزنامه كيهان 28/10/88 حكم كرد كه مسئولين بنياد شهيد و ايثارگران معوقه جانبازان حالت خود اشتغال را پرداخت نمايند. متأسفانه از تاريخ صدور حكم تا به حال هيچ خبري از اجرا نيست .از مسئولين درخواست مساعدت نسبت به اجراي حكم قضايي را داريم.
2922-0913
¤ چرا به كارگراني كه حداقل حقوق را دريافت مي كنند سهام عدالت تعلق نمي گيرد؟
7690-0911
¤ چون نظارت دقيق و كامل وجود ندارد بعضي از شيريني فروش ها و فروشگاههايي كه بستني تهيه مي كنند به جاي پسته از خلال باقلا استفاده مي كنند و پول پسته را از مردم مي گيرند. تقاضا داريم رسيدگي شود.
9444-0913
¤ بعضي از مجريان مرد تلويزيون يقه پيراهن خود را به حدي باز مي كنند كه قسمتي از زيرپوش آنان پيدا مي شود. مي خواستم تذكر بدهم وجهه خوبي ندارد. بايد رعايت بكنند كه موجب بدآموزشي نشود.
0815-0916
¤ فاجعه رها كردن دو بيمار در يكي از بيابان هاي اطراف تهران ريشه در بي توجهي به اخلاق دارد.
8858-0919

¤ با هجمه و فشاري كه به خاطر بيرون انداختن سه بيمار از بيمارستان هاي تهران به وزارت بهداشت و درمان وارد شد، تاكنون چند مسئول جابه جا شده و چند كارمند مسئوليت و شغل خود را از دست داده اند. اگر به وزارت راه و ترابري و سازمان هواپيمايي كشوري نيز همين فشار و هجمه وارد مي شد هراز چندگاه 100 تا 200 نفر از مسافرين هواپيما در اثر سهل انگاري خلبان يا نقص فني هواپيما كشته نمي شدند.
سلطاني
¤ شركت بازرگاني... از طريق تبليغات گسترده در صدا و سيماي استان خوزستان با وعده فروش ماشين نساجي تاكنون بيش از چهارميليارد تومان به جيب زده ولي از تحويل ماشين خبري نيست. البته مسئولين استان هم به خاطر همكاري با اين شركت مقصرند و بايد جوابگو باشند.
8514-0916
¤ سرپرست خانواده چهارنفري هستم كه در دو مرحله قبل موفق به دريافت يارانه شده ام. در مرحله سوم چيزي به حسابم نيامده است. به هر كجا مراجعه مي كنم پاسخگو نيستند. لطفاً به گوش مسئولين برسانيد.
4398-0916

¤ چرا ماده 10 قانون تامين اجتماعي يعني بازنشستگي با 25 سال سابقه اجرا نمي شود.
كمال كاظمي- رودبار
¤ چرا شهرداري سنندج به وضعيت نابسامان خيابان بهاران شمالي كه فاقد پياده رو است رسيدگي نمي كند.
اعظم سبي- سنندج

 



توضيحات آقامحمدي درباره پرونده قضايي 20 مفسد اقتصادي

سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با ارائه توضيحاتي درباره پرونده قضايي 20 مفسد اقتصادي گفت كه اين افراد به علت ارتكاب عمل فسادانگيز در دريافت تسهيلات، از سوي بانك ها به قوه قضائيه معرفي شده اند.
به گزارش فارس، علي آقامحمدي معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي معاون اول رئيس جمهور كه سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را نيز عهده دار است، با ارائه توضيحاتي در خصوص «پرونده قضايي 20 مفسد اقتصادي» به خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس گفت كه اين افراد، از سوي بانك ها به قوه قضائيه معرفي شده اند.
وي تصريح كرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي تلاش مي كند بدهكاران بانكي به شرايط عادي بازگردند اما اين مسئله منافي اقدامات قضايي نيست و چنانچه بانك ها درباره دارندگان معوقات اقامه دعوا كنند، موضوع از طريق دستگاه قضايي مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: ترديدي نيست كه عدم بازپرداخت به موقع اقساط بانكي در چرخه اقتصادي اخلال ايجاد مي كند اما بدهكاران بانكي عمدتاً كساني هستند كه طرح هاي بزرگي را در دست دارند و به دليل مواجهه با مشكلات بدهكار شده اند و برخورد با آنها نبايد موجب تعطيلي همه فعاليت ها شود.
آقامحمدي افزود: وقتي بازپرداخت تسهيلات 6 ماه طول بكشد اين افراد جزو بدهكاران محسوب مي شوند و اگر اين فرآيند 18 ماه طول بكشد اين افراد مشكوك الوصول به حساب مي آيند و آنچه تحت عنوان بدهكار بانكي اعلام مي شود در اين قالب است كه گيرنده تسهيلات، نتوانسته اقساط تسهيلات دريافتي را پرداخت كند.
وي تصريح كرد: اگر مي خواهيم قاطع برخورد كنيم بايد تلاش كنيم بدهكاران بانكي به وضعيت عادي برسند نه اينكه واحدهاي كاري تعطيل شود و مشكلات عديده اي براي نيروي انساني و امر توليد و تعهدات خارجي به وجود آيد كه خوشبختانه تاكنون 35 نفر از 65 بدهكار بانكي با پرداخت معوقات خود به روال عادي بازگشته اند.
معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي معاون اول رئيس جمهور گفت: امكان دارد به موازات رسيدگي به پرونده هاي بدهكاران بانكي در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي پرونده آنها با اقامه دعوا از سوي بانك ها توسط دستگاه قضايي هم مورد بررسي قرار گيرد كه اين دو منافاتي با هم ندارند و اگر موضوع در ستاد حل شود، براساس آن در دادگاه حكم صادر مي شود.
آقامحمدي افزود: آنچه درباره معرفي 20 بدهكار بانكي به دليل ارتكاب اعمال فسادآميز به دستگاه قضايي اعلام كردم، مربوط به اقامه دعوا توسط بانك ها بوده و در حقيقت بانك ها و نه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، آنها را به مجتمع ويژه رسيدگي به مفاسد اقتصادي معرفي كرده اند كه پرونده شان در حال رسيدگي است.
وي اين نكته را هم متذكر شد كه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در همين راستا از رئيس قوه قضائيه خواسته براي موارد خاص كه اقدام غيرقانوني افراد مسجل شده يا راه فرار آنها وجود دارد، موضوع با سرعت بيشتر از سوي قاضي مجرب مورد رسيدگي قرار گيرد.
آقامحمدي خاطرنشان كرد: از مواردي كه در حوزه مفاسد و تخلفات به دادگاه ارجاع مي شود، تخلف از هزينه كرد تسهيلات در بخشي است كه وام براي آن دريافت شده است كه ليستي از اين گونه افراد به تفكيك بانك هايي كه از آنها تسهيلات دريافت كرده اند، تهيه شده و نسخه اي از آن هم نزد ما است. سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در پايان گفت: دريافت تسهيلات وقتي جزو مفاسد به حساب مي آيد كه فرد پولي را از بانك دريافت كرده تا مثلاً صرف تجارت كند اما آن را صرف خريد ساختمان كرده و هنگامي كه وضعيت مسكن به بحران خورده نتوانسته آن را بازپرداخت كند كه افراد معرفي شده به قوه قضائيه از سوي بانك ها مرتكب چنين عملي شده اند.
يك شنبه هفته جاري سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفت وگو با فارس از معرفي 20 مفسد اقتصادي به قوه قضائيه براي سير مراحل قضايي خبر داده بود اما روز گذشته حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي دستگاه قضايي با رد اين خبر گفت كه هيچ ليستي از مفسدين تاكنون از سوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي به دستگاه قضايي ارائه نشده و ما منتظريم تا اسامي مفسدان اعلام شود و اگر اين افراد معرفي شوند، بدون درنگ به پرونده آنها رسيدگي خواهد شد.»

 



حداد عادل: فعاليت كميته 3 نفره اصولگرايان متوقف نمي شود

عضو كميته 3 نفره اصولگرايان تاكيد كرد كه اين كميته در راستاي وحدت اصولگرايان به فعاليت خود ادامه مي دهد.
غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و عضو كميته 3 نفره اصولگرايان درباره برخي اظهارنظرها مبني بر توقف فعاليت هاي اين كميته تاكيد كرد: اين كميته همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد و قرار نيست فعاليتش متوقف شود.
وي افزود: درباره اقدامات اين كميته نيز در آينده نزديك اطلاع رساني خواهد شد.
به گزارش فارس، پيش از اين برخي شخصيت ها از توقف فعاليت هاي كميته 3 نفره اصولگرايان در جريان موضوعات مربوط به كناره گيري مصلحي خبر داده بودند.
براساس اين گزارش، اوايل آبان ماه 1389 بعد از دغدغه هايي كه جريان هاي اصولگرا براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي داشتند، كميته اي 30 نفره از چهره هاي سياسي اصولگرا با رئيس جمهور ديدار كردند.
اين نشست به درخواست عسگراولادي و دعوت محمود احمدي نژاد، شب 7 آبان در ساختمان شهيد بهشتي نهاد رياست برگزار شد تا اصولگرايان در انتخابات پيش روي مجلس، نقاط مشترك بيشتري با يكديگر داشته باشند.
در اين نشست علاوه بر چهره هايي كه علي رغم دعوت به جلسه نيامده بودند، شخصيت هايي نظير غلامعلي حداد عادل، علي اكبر ولايتي، محمدرضا باهنر، علي لاريجاني، حسين فدايي، عزت الله ضرغامي، حبيب الله عسگراولادي، علي اكبر ابوترابي، عليرضا زاكاني، مهرداد بذرپاش، مجتبي ثمره هاشمي، محمد فروزنده، محمدرضا آشتياني، بيژن ذبيحي، محمدرضا ميرتاج الديني، مرتضي آقاتهراني، مهدي كوچك زاده، حميد رسايي، علي اصغر زارعي، محمدرضا رحيمي، مسعود زريبافان، ابراهيم عزيزي، حميدرضا حاج بابايي، صادق محصولي، اسدالله بادامچيان، محمد نبي حبيبي، محسن كوهكن و حيدر مصلحي حضور داشتند.
بعد از اين نشست 30 نفره بود كه كميته اي سه نفره متشكل از عسگراولادي، ولايتي و حداد عادل مامور شدند تا ديدارهايي را با رئيس جمهور داشته باشند و وي را در جريان امور قرار دهند.

 



بدهكار 1000 ميليارد توماني يك چيزي هم طلبكار شد! (خبر ويژه)

خبرگزاري كار (ايلنا) كه در پوشش حمايت از كارگران فعاليت مي كند، ضمن مصاحبه با يكي از افراد نزديك به اصلاح طلبان، فرد دانه درشتي را كه يك هزار ميليارد تومان بدهي بانكي معوقه دارد، «قهرمان ملي» خواند!
محمدرضا سبز عليپور به عنوان رئيس مؤسسه اي موسوم به مركز تجارت جهاني ايران شناخته مي شود و در دولت اصلاحات باني برخي مراودات خارجي اصلاح طلبان بود. وي در مصاحبه با ايلنا درباره يك بدهكار بانكي كه داراي بدهي معوقه هزار ميليارد توماني است، گفت او نه تنها مفسد نيست بلكه انساني قابل احترام و كارآفرين و در كل يك قهرمان ملي است!
سبزعليپور ادامه داد: فرد مورد نظر طي چهل سال گذشته طبق اعتراف جناب آقاي آقامحمدي بهترين صنايع را در رشته كاري خود نه تنها در سطح ايران بلكه در سطح خاورميانه و حتي جهان احداث كرده است. بهترين محصولات را توليد و به سراسر دنيا صادر كرده، بيش از 5000 نفر كارگر، كارمند، مهندس و مدير ارشد در كارخانجات و شركتهاي او مشغول به كار هستند.
شما قضاوت كنيد وقتي كه يكي از كارخانجات اين مرد بزرگ هر سه ماه بيش از 1000 ميليارد تومان مواد اوليه نياز دارد پس آيا مبلغ 1000 ميليارد تومان وام تنخواه گردان براي صنايع ايشان خيلي زياد است كه چنين آن را بزرگ مي كنند و تحويل جامعه مي دهند؟
وي همچنين گفت: «در ساير كشورهاي جهان هر كسي بتواند بيشترين وام را از بانكها اخذ و آن را در راه سالم سرمايه گذاري كند نه تنها از وي قدرداني مي شود بلكه تخفيف هايي نيز در سود تسهيلات به وي اعطاء مي شود اما در كشور ما به دليل نبود برنامه ريزي صحيح در شبكه اعتباري بانكها و سيستم انقباضي مؤسسات پولي و در نتيجه عرضه كم و تقاضاي زياد براي دريافت تسهيلات، موجب شده تا هر كسي كه موفق به دريافت وام از بانك ها شود زير ذره بين قرار گرفته و سريعاً انگشت اتهام به سوي وي نشانه رود بدون آنكه بررسي شود كه تسهيلات دريافتي صرف چه اموري شده و آيا در رشد و توسعه اقتصاد كشور سرمايه گذاري شده يا خير.»
با اين اظهارات مغالطه آميز كه طي روزهاي اخير از سوي برخي افراد ديگر هم عنوان شده، لابد مردم و بانك مركزي بايد چيزي هم دستي به اين جناب بدهكار هزار ميليارد توماني و امثال وي بدهند! صاحبان اين منطق سفسطه آميز روشن نمي كنند كه داشتن كارخانه و پرداخت شماري كارگر، توجيهي براي فرار از بازپرداخت بدهي هاي هزاران ميليارد توماني مي شود؟ يعني به قول آقاي سبزعلي پور بايد آن هزار ميليارد تومان را نه بدهي بلكه «تنخواه گردان ناچيز» حساب كرد و بخشيد؟! از كي تا به حال تأخير در بازپرداخت بدهي هاي كلان بانكي و نپرداختن آن جزو شرايط احراز عنوان «قهرمان ملي» شده است؟
همچنين بايد پرسيد صرف «اخذ بيشترين وام بانكي» و عدم پرداخت آن در كجاي دنيا مورد قدرداني واقع مي شود؟ ضمن اينكه براساس استدلال نبوغ آميز رئيس «مركز تجارت جهاني ايران»، هركس مي تواند وام كلان بانكي بگيرد اما در ازاي مطالبه اقساط، بلافاصله ادعا كند كه آن وام را صرف رشد و توسعه اقتصاد كشور كرده و بنابراين بازپس نمي دهد! آيا امثال آقاي سبزعلي پور حاضرند از كيسه و جيب خويش وام هايي اين چنين پرداخت كنند؟ و آيا منطق اقتصادي در تجارت جهاني هم اين گونه است؟!
فارغ از تشخيص مصداق فساد اقتصادي، واقعيت اين است كه پرداخت وام هاي بانكي- به مفهوم روشن وام يعني پولي كه قرض گرفته شده و در وقت تعهد شده بازپس داده مي شود- صرفاً به شرط بازپرداخت انجام مي شود و با هيچ توجيه و تأويلي نمي توان از تأديه آن طفره رفت.





 



چرا وازكتومي؟!... روش بهتري هم هست (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي در تازه ترين اظهارات خود از مخاطبان خواسته است ضمن رعايت بردباري و متانت خيالشان از بابت موروثي شدن حكومت!؟ وي راحت باشد چرا كه وي در آينده و طي يك عمل جراحي، خود را از بچه دار شدن محروم خواهد كرد!
به گزارش رجا، ربع پهلوي در پاسخ به سؤال يك شبكه تلويزيوني سلطنت طلب، درباره تضمين موروثي نبودن حكومتش پس از تاجگذاري، و به دست گرفتن قدرت گفت: من نگراني ها را از داشتن يك حكومت موروثي درك مي كنم، هر چند تا زماني كه محتواي نظام دموكراتيك باشد و به حق انتخاب مردم احترام گذاشته شود، شكل حكومت و موروثي بودن آن اهميتي نخواهد داشت.
وي در ادامه نيز براي اين كه خيال مخاطبان را از موروثي نبودن حكومتش؟! راحت كند گفت: ولي براي اداي احترام به نگراني ها در آينده نزديك عمل وازكتومي انجام خواهم داد و به خاطر ملت، خود را از داشتن فرزند پسر محروم خواهم كرد!
يادآور مي شود 3 ماه پيش برادر رضا پهلوي در آمريكا به طرز مشكوكي درگذشت. برخي رسانه هاي ضدانقلاب همان هنگام ادعاي خودكشي برادر رضا پهلوي را تكذيب كرده و اين گمانه را مطرح كردند كه رضا پهلوي براي بالا كشيدن ميراث خانوادگي (اموال غارت شده ملت ايران) اقدام به سربه نيست كردن بي سرو صداي برادر خود كرده است.
در هر حال به نظر مي رسد اگر وي واقعا دنبال خدمت به مردم ايران است، به جاي وازكتومي، خود را به همراه فرح پهلوي نابود كند و پيش از آن اموال غارت شده ملت ايران را نيز به كشور بازگرداند.

 



پاچه خواري به شيوه كارمند اخراجي VOA (خبر ويژه)

يك عضو اخراجي صداي آمريكا ادعا كرد VOA به استخدام جمهوري اسلامي درآمده است.
سياوش آذري با انتشار نامه سرگشاده اي نوشت: من چهار ماه و نه سال در صداي آمريكا شاغل بودم و قبل از آن 50 سال سابقه خبرنگاري دارم. من معاون مدير اخبار خبرگزاري پارس و گزارشگر سياسي روزنامه كيهان در دوران شاه و نويسنده مجلات تهران مصور و سپيد و سياه بودم. اما لابد خواهيد پرسيد چرا (ناگزير) به استعفا شدم و رفتم. به خصوص كه با طومار شما دوستان پرمهر صداي آمريكا در پي كنار گذاشته شدن از سوي «سردبير خبر!!؟؟» به كار بازگشتم و اينك با آمدن آقاي رامين عسگرد رئيس جديد بخش فارسي، اميد تازه اي در دل كاركنان دميده است تجربه چهار سال و چهار ماه اشتغالم به من ثابت كرد بخش فارسي صداي آمريكا نه يك تريبون بين المللي است كه صاحبان افكار و انديشه هاي گوناگون و متغاير طبق تعريف آزادي در آن ابراز نظر كنند و نه پيرو سياست دولت آمريكا!!! بلكه (با پوزش و احترام به تلاش ها و كوشش هاي تك تك شما همكاران گرامي) في الواقع ملغمه در هم جوشي است از طرفداران (از نوع حاميان كروبي و موسوي) دو سه تن از طيف چپ، تعدادي طرفداران مصدق و جمهوري خواه كه كارها را در دست دارند!! و چند نفر مشروطه خواه خاموش كه طيف آخر به كلي مغضوب و به بازي گرفته نمي شوند!
وي با لحني متملقانه مي افزايد مايلم در اين خداحافظي تاكيد كنم كه در اين اداره مسئولان آمريكايي به ما ايراني تبارها بسيار محبت كرده و مي كنند صحيح اند تا من!. هرگز با قيافه عبوس با ما مواجه نشدند. باندبازي كمتر در كارشان ديده شده است، مجريان برنامه ها را از ميان پر قيچي ها و همبازي ها. اما از سوي سردبير، همكاران خاص از راديو فردا (هواداران جمهوري اسلامي) همين طور نورچشمي هاي از ايران آمده كه ايضا به جمهوري اسلامي گوشه چشم دارند! به بازي گرفته شده و به محض ورود رسمي شدند. اين طيف مدتي هم صداي سيد محمد خاتمي شده بودند. اصلا آيا پرسيده ايد چرا پرزيدنت اوباما براي مصاحبه بي بي سي را به صداي آمريكا ترجيح داد و با بي بي سي مصاحبه كرد بي آن كه صداي بخش فارسي آمريكا را به حساب بياورد؟! سؤال اين است كه چه كسي اين رسانه معتبر بين المللي را به چنين سرنوشت حقارت آميزي كشانده است؟ چرا فلان دختر تازه وارد و بي تجربه بايد حقوقي بالا دريافت كند اما امثال من اخراج شوند.
سياوش آذري در پايان نامه سرگشاده مي نويسد: نهايت آن كه، به لس آنجلس بازمي گردم با كمتر زندگي مي كنم و به حكم وظيفه براي نجات ميهنم و آزادي همو طنانم مبارزاتم را از سر مي گيرم. به قول شادروان ارتشبد آريانا يك لقمه كمتر، يك گلوله بيشتر... بار ديگر تاكيد مي كنم كه من از صداي آمريكا، مسئولان آمريكايي آقاي عسگرد رئيس جديد آن و شما همكاران و دوستان پرمهر نهايت رضايت و امتنان را دارم ولي در مورد سردبير كه صداي آمريكا را به تريبون جمهوري اسلامي تبديل كرده، منتها درجه شاكي ام و تاكيد مي كنم تا او جهت دار، و باندبازي او، در صداي آمريكا دنبال مي شود، انتقادها از صداي آمريكا نيز ادامه خواهد داشت.

 



ما تجارت فحشا مي كنيم افغاني و ايراني هم ندارد (خبر ويژه)

رئيس بزرگترين كارتل رسانه اي صهيونيستي- آمريكايي به طور ويژه از مدير شبكه مبتذل فارسي وان تمجيد كرد.
رابرت مرداك با تمجيد سعد محسني مدير افغاني شبكه فارسي وان نوشت: من با سعد محسني 44 ساله و تاجر جوان افغاني از طريق يك دوست مشترك آشنا شدم و به سرعت دريافتم كه او ارزش اين را دارد كه به وي توجه شود.
به گزارش «انتخاب»، مرداك هرچند پيش از اين ارتباط با فارسي وان را تكذيب كرده اما درباره سعد محسني مي نويسد: به نظر من او مطلع ترين فرد در جهان در مورد افغانستان است و من براي همين با او تجارت مي كنم.
اين سرمايه دار آمريكايي- استراليايي مي افزايد: سعد به همراه برادرش پس از يازده سپتامبر از استراليا به كشور خود بازگشت. البته مالكيت او بر روزنامه و تلويزيون، بدون شك او را تبديل به بانفوذترين فرد افغانستان كرده است و نقشي بزرگ در شكل گيري افكار مردم بازي مي كند.
دو روز پيش سايت اخبار روز وابسته به ضد انقلاب مقيم آلمان گزارش داد وزارت خارجه انگليس و آمريكا پشت صحنه مديريت شبكه هاي زرد نظير «فارسي وان» و «من و تو» قرار دارند و 40 ميليون دلار به اين دو شبكه ماهواره اي اختصاص داده اند.
انهدام بنيان خانواده و ترويج فحشا و بي عفتي و هرزگي اخلاقي در دستور كار شبكه هاي ماهواره اي زرد قرار دارد.

 



اصلاً تو سگ كي باشي كه فراخوان بدهي! (خبر ويژه)

«يكوقت كسي خداي نكرده فراخوان تظاهرات نده ها! اين همه سال هيچ غلطي در مقابل رژيم نكرديم، اين سالهام روش».
اين مطلب را سايت صهيونيستي بالاترين خطاب به اپوزيسيون و دست اندركاران فراري فتنه سبز نوشته است. بالاترين مي افزايد: يه وقت كسي فراخوان نده! يه وقت مستقل از شوراي هماهنگي سبز عمل نكنيدها! 10 نفر هم نميتونيد جمع كنيد، تلاش بيخودي نكنيد. اگر هم كسي فراخوان داد بهش منفي بدين و با گذاشتن كامنت منفي ديگران را از پيوستن به فراخوان منصرف كنيد. اصلا بهش بگين كه تو سگ كي باشي كه فراخوان ميدي. شماها كه 10 نفر هم نميتونين تو خيابون بيارين. اگر صبر كنيد خود شوراي عالي هماهنگي سبز بيانيه ميده و يك روز رو براي تظاهرات تعيين ميكنه، حتي شايد هم دوباره تند روي بكنه و هر هفته يك روز رو اعلام كنه. يك وقت كسي احساساتي نشه دعوت به تظاهرات بكنه!
شبكه مذكور در مطلب پرخاشگرانه ديگري مي نويسد: ديگه حتي 20-10 نفر هم نيستند كه به خاطر موسوي به خيابان بيان. آقاي نيك آهنگ و بقيه گودنشينان شما كه شب و روز موسوي رو مسخره مي كردين، حالا چرا ساكتين؟ مگه شماها تو خارج نمي گفتين بيانيه هاي موسوي مشتي اراجيف و كاغذ پاره بي ارزشه، پس چرا خودتون بيست نفر رو هم به خيابون نمي تونين بيارين؟ از اون طرف هم كه رئيس مجاهدين خلق تمام همتش رو به كار بسته تا با پوشيدن كت و دامن سبز، جنبش رو مصادره كنه و بشه رئيس اون!
در همين حال پايگاه ضد انقلابي اخبار روز با اشاره به پنهانكاري و سردرگمي شوراي هماهنگي سبز در خارج نوشت: در پرده ماندن چهره اعضاي شورا در حالي كه به نظر نمي رسد صرفاً جنبه امنيتي داشته و ناشي از مخفي كاري باشد، پرسش هاي فراواني را دامن زده است. برخي مواضع شورا از جمله تلاش براي تحميل شعارهاي به شدت تفرقه افكنانه در تظاهرات اول اسفند، به اين پرسش ها ابعاد نگران كننده اي داده است.
شوراي ياد شده در دعوت ناكام به اغتشاش خواستار سر دادن شعارهايي نظير «يا مهدي شيخ مهدي» و «يا حسين ميرحسين» شده بودند كه با اعتراض گروهك هاي لائيك مختلف روبرو شد. آنها از اين شاكي بودند كه «اگر به حسين و مهدي [عليهماالسلام] باور داشتيم كه اصلا با حكومت اسلامي درگير نمي شديم». اين محافل حتي شورا را به خاطر ايجاد چنددستگي و اختلال در فعاليت اپوزيسيون متهم كردند كه نفوذي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي است و اعضاي آن براي از كار انداختن اپوزيسيون به خارج آمده اند.
يكي از اين محافل، سايت خودنويس بود كه در پي انتقادهاي تند از شورا، متقابلاً متهم شد از اطلاعات سپاه پاسداران پول مي گيرد تا ميان اپوزيسيون اختلاف بيندازد. ظاهراً سمبه شورا پر زورتر بود چرا كه سايت وابسته به نيك آهنگ كوثر با 180 درجه چرخش، روز گذشته يك تملق نامه و رپرتاژ آگهي كامل را براي اردشير اميرارجمند (از اعضاي آشكار و راه اندازي كننده شورا) منتشر كرد.
خودنويس درباره امير ارجمند كه پيوندهايي با برخي سرويس هاي جاسوسي غربي و گروهك منافقين دارد، نوشت: جناب دكتر امير ارجمند مشاوري در قامت رهبر جنبش است. مصاحبه اخير او با تلويزيون رسا، دموكرات گونه و صادقانه بود [!!] برخلاف مصاحبه رجب مزروعي كه غير دموكراتيك و نسنجيده بود. جناب آقاي امير ارجمند در اين مصاحبه علي رغم حفظ هويت سياسي جريان اصلاح طلب با هوشياري، از هرگونه مرزبندي سياسي با ديگران در اين مقطع حساس پرهيز كرد و اين در ميان اصلاح طلبان تقريباً بي نظير است. او به راستي در قامت يك رهبر مقتدر و صادق و دموكراتيك ظاهر مي شود.
خاطرنشان مي شود محافل ضدانقلابي نظير خودنويس اساساً معارض قانون اساسي و اسلامگرايي و حاكميت دين هستند حال آن كه امير ارجمند مي كوشد ژست وفاداري به قانون اساسي و جمهوري اسلامي به خود بگيرد.

 



باور كنيد من همجنس باز هستم چرا پناهندگي نمي دهيد؟! (خبر ويژه)

شماري عناصر فراري ضد انقلاب كه قصد پناهندگي به كشور سوئد را داشتند، ديپورت شده اند.
گزارش ها حاكي از آن است كه دولت سوئد حاضر نيست به اين عده پناهندگي بدهد و به همين دليل آنها نزديك ده روز است كه در گوتنبرگ دست به تحصن و تجمع زده اند.
ظاهرا شمار اين عده 13 نفر است و جز رئيس حزب چپ سوئد، كسي حاضر به گفت وگو با آنان نشده است.
برخي از عناصر فرصت طلب طي چند سال اخير با عزيمت به كشورهاي اروپايي، ضمن سياسي و اپوزيسيون معرفي كردن خود ادعاهايي نظير اذيت و شكنجه و تجاوز را مطرح مي كنند. برخي ديگر از آنها حتي حاضر شده اند ادعا كنند همجنس باز يا بهايي و...هستند كه حقوقشان در ايران نقض شده است. اما طرف هاي غربي هم به مرور زمان آموخته اند به هركسي پناهندگي ندهند و فقط از ميان آنها تعدادي را كه به كار همكاري مي آيند، انتخاب كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14