(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390- شماره 19923

هيئتي از كنگره آمريكا با هدف تمديد اشغال عراق به بغداد رفت
فرزند اربكان در مورد توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه تركيه هشدار داد
يورش نظاميان يمن به مردم 21 كشته و 400 مجروح برجاي گذاشت
250 نويسنده در عربستان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند
مظهر ابهت!
طرفداران گباگبو 120 غيرنظامي را در ساحل عاج قتل عام كردند
جنبش حماس اعلام كرد مذاكرات تبادل اسيران فلسطيني با رژيم صهيونيستي
حاميان بشار اسد در دمشق عليه مداخلات آمريكا و رژيم صهيونيستي شعار دادند
صدور احكام اعدام و زندان براي جاسوسان موساد در لبنان
آغاز نبرد در خيابان هاي طرابلس قذافي به محاصره انقلابيون در آمد
200 سرباز به جنگ 4000 تن زباله در ناپل ايتاليا رفتند
تظاهرات گسترده مردم مصر عليه دخالت هاي آمريكا



هيئتي از كنگره آمريكا با هدف تمديد اشغال عراق به بغداد رفت

يك هيئت از كنگره آمريكا با هدف ايجاد فشار بر دولت بغداد در مورد ماندن نيروهاي آمريكايي در عراق، به اين كشور رفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «جان مك كين»، نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري سال 2008، در رأس هيئتي از كنگره آمريكا به بغداد رفت و با «نوري مالكي» نخست وزير و «اياد علاوي»، رهبر فهرست «العراقيه» ديدار و گفت وگو كرد. موضوع اصلي گفت وگوي مك كين با مالكي، مسئله تمديد حضور نيروهاي آمريكايي در عراق بود. علاوي نيز پس از ديدارش با هيئت كنگره آمريكا، به خبرنگاران گفت، آمريكايي ها خواستار تمديد حضور نيروهاي اين كشور در عراق هستند. طبق قرارداد امنيتي بغداد-واشنگتن، همه نيروهاي آمريكايي بايد تا 10 دي آينده خاك عراق را ترك كنند. طي ماه هاي گذشته آمريكايي ها فشارهاي زيادي را متوجه دولت عراق كردند تا تمديد حضور نيروهاي آمريكايي در عراق را بپذيرد.

 



فرزند اربكان در مورد توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه تركيه هشدار داد

فرزند اربكان در مورد توطئه آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تجزيه تركيه هشدار داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «اليف اربكان» عضو كميته مركزي حزب اسلامگراي «سعادت» گفت: آمريكا و اسرائيل پيش از اين عراق را به سه قسمت و سودان را به دو بخش تقسيم كرده اند و با تيرگي روابط واشنگتن و تل آويو با آنكارا نوبت به تركيه نيز خواهد رسيد.از سوي ديگر، دولت تركيه با هشدار به مسئولان امنيتي، در مورد احتمال انجام برخي خرابكاري ها از سوي شورشيان گروه جدايي طلب موسوم به «پ ك ك»، هشدار داد.
اليف اربكان دختر «نجم الدين اربكان»، نخست وزير سابق و متوفي تركيه است.
دولت آنكارا با اتخاذ سياست هاي مستقلي مثل توسعه روابط با ايران و مخالفت با جنايات رژيم اسرائيل در غزه، خشم كاخ سفيد را برانگيخته است.

 



اوج گيري تظاهرات عليه عبدالله صالح
يورش نظاميان يمن به مردم 21 كشته و 400 مجروح برجاي گذاشت

حمله نيروهاي ديكتاتور يمن به تظاهرات سراسري و ضددولتي در سراسر اين كشور، 21 كشته و 400زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، نيروهاي «علي عبدالله صالح» تظاهرات مخالفان دولت را در شهرهاي مختلف اين كشور هدف حمله با تيرهاي جنگي و گاز اشك آور قرار دادند؛ در شهر «تعز» مقابله با تظاهركنندگان، چهار كشته و 80زخمي برجاي گذاشت. در استان الحديده نيز تظاهرات دانشجويان با سركوب نيروهاي دولتي مواجه شد كه به جراحت 10دانشجو توسط پليس انجاميد. حال دو تن از دانشجويان وخيم گزارش شده است.
در شهر «البيضا» يمن نيز تظاهرات گسترده اي برگزار شد. مردم اين شهر با سردادن شعارهايي، طرح شوراي همكاري خليج فارس را براي پايان دادن به بحران يمن رد كردند و اين طرح را محافظه كارانه و به نفع صالح دانستند. مردم در شعارهاي خود، خواستار بركناري و محاكمه فوري صالح شدند. تظاهرات مشابهي نيز در استان «شيوه» يمن برگزار شد. شركت كنندگان در اين تظاهرات نيز خواستار محاكمه رئيس جمهور شدند. شهرهاي «صنعا»، «الحديديه»، «الضالع» و مناطق «قرطيه» و «دومت» نيز صحنه راهپيمايي مخالفان صالح بود.
خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، شمار كشته و زخمي هاي تظاهرات سراسري مردم يمن در روز دوشنبه و ديروز را شش كشته و 400زخمي اعلام كرد.
صالح براي فرار از بحران موجود، «علي مجور»، نخست وزير يمن را به عنوان فرستاده ويژه خود، به كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس (به استثناي قطر) فرستاد.
اردن
«عبدالله دوم»، شاه اردن، فردا به لندن و سپس به واشنگتن مي رود. اين نخستين سفر عبدالله به انگليس و آمريكا از زمان شروع اعتراضات مردمي در اين كشور است. ديدار عبدالله با رئيس جمهور آمريكا، سه شنبه آينده انجام خواهد گرفت.
بحرين
شماري از زنان آزاد شده از زندان هاي رژيم آل خليفه، از شكنجه و ضرب و شتم شديد خود در اين زندان ها خبر دادند. به گفته آنها، شماري از دختران دانش آموز نيز در بين زنان بازداشت شده وجود دارند.در همين حال، بازداشت مخالفان و تعقيب فعالان سياسي در بحرين همچنان ادامه دارد. مأموران آل خليفه براي دستگيري معترضان، به منازل و محل كار آنها يورش مي برند و اين موضوع سبب شده است بسياري از ترس بازداشت شدن، خانه خود را ترك كنند.

 



250 نويسنده در عربستان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند

جمعي از فرهيختگان عربستاني با امضاي بيانيه اي خواستار آزادي فوري زندانيان سياسي در عربستان شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين بيانيه كه به امضاي بيش از 250 تن از نويسندگان، فعالان، اساتيد و روشنفكران عربستان رسيده، آمده است: زندانيان بازداشت شده تنها به دليل بيان آرا و ديدگاههاي خود از طريق شيوه هاي مسالمت آميز و تضمين شده محلي و بين المللي بازداشت شده اند.
در اين بيانيه از ادامه اقدامات تحريك آميز دستگاه امنيتي عربستان در بازداشت نويسندگان و وبلاگ نويسان و ايجاد پست هاي ايست و بازرسي در نقاط مختلف شهرها به شدت ابراز نگراني شده است.
در اين بيانيه آمده است: اخبار اخير، حاكي از بازداشت برخي نويسندگان سعودي كه هرگز از چارچوب هاي ملي آزادي بيان خارج نشده اند، بسيار عجيب و غافلگيركننده است.
گزارش فارس حاكي است ، در بيانيه مذكور به اسامي برخي نويسندگان بازداشتي از جمله «حسين اليوسف»، «نذير الماجه»، شيخ مخلف بن دهام الشمري، مفيد الفرح، زكي صمخان، زكريا آل صفوان و فاضل المناسف اشاره شده است كه بدون محاكمه در زندانهاي آل سعود به سر مي برند.
امضاكنندگان اين بيانيه كه بيشتر آنها از اهالي قطيف، احساء، الدمام و ساير مناطق شيعه نشين عربستان هستند، از نحوه رفتار مقامات با نويسندگان زنداني ابراز نگراني كرده اند.
امضاكنندگان بيانيه، همچنين خواستار آزادي فوري 180 نفر به دليل شركت در تظاهرات دو ماه اخير، استان القطيف شدند.
فرهيختگان عربستاني، در بيانيه خود، از خاندان آل سعود خواستند تا به مطالبات مردم در مورد اصلاحات سياسي در شبه جزيره عرب پاسخ شفاف و روشني ارائه كنند.
همچنين در موضوع زندانيان سياسي، نويسندگان بيانيه از مقامات عربستاني خواستند با اتخاذ تدابير عملي، اين موضوع را در راس موضوعات قابل حل و رسيدگي قرار دهند و تاكيد كردند: هزاران فعال سياسي در زندانهاي عربستان بدون محاكمه در بازداشت به سر مي برند و حل اين موضوع بايد با جديت و اهتمام بيشتري صورت گيرد.اين در حالي است كه كشور عربستان طي دو ماه گذشته شاهد اعتراضات مسالمت آميز مردمي براي آزادي زندانيان و اصلاحات سياسي بود، اما پليس و نيروهاي امنيتي با سركوب و بازداشت مردم، خواسته هاي آنها را ناديده گرفتند.

 



مظهر ابهت!

هندي ها به اين نتيجه رسيده اند كه داشتن «سبيل» براي پليس هايشان خيلي خوب است، چراكه اين جوري ابهتي پيدا مي كنند كه هم خلافكارها را بيشتر مي ترساند، هم تظاهركننده ها و هم مردم عادي را!
دست كم، اين نتيجه اي است كه مثلاً مقامات ايالت «مادهيا پرادش» به آن رسيده اند! به همين خاطر هم، حالا دستور رسيده كه مأموران پليس بايد از اين به بعد «سبيل» بگذارند، و در عوض پاداش بگيرند! «مايانك جايين»، رئيس پليس «جابوا» در اين مورد مي گويد: «سبيل شخصيت مأموران ما را بهتر مي كند، به آنها وجهه خاص مي دهد، اثر مثبت روي مردم مي گذارد و احترام بيشتري را برمي انگيزد!» اين است كه حالا «سبيل» به نماد احترام تبديل شده و مقامات هندي هم براي اينكه بتوانند تصميم شان را به همه بقبولانند، قول داده اند به داوطلبان ماهي 300روپيه پاداش بدهند! در واقع، اين فكر بكر در سميناري كه جناب «جايين» در آن شركت كرده بود، به ذهنش خطور مي كند. او خودش تعريف مي كند كه در آن سمينار، «دو سه مأمور سبيلو حضور داشتند كه من متوجه شدم مردم با لذت و احترام خاص به آنها نگاه مي كنند!» اما، به اعتقاد او، بايد توجه داشت كه شكل و قيافه «سبيل» هم اهميت خودش را دارد و نبايد طوري باشد كه «تهديدآميز» به نظر برسد! ازنظر «مايانك جايين»: «يك سبيل خوش فرم بايد در قسمت كنج لب فوقاني به سمت بالا تاب بخورد!» حالا، آن طور كه او مي گويد، بخش اعظم مأموران ايالتش هرطور شده ظرف ماه هاي آينده «سبيلو» خواهند شد.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



طرفداران گباگبو 120 غيرنظامي را در ساحل عاج قتل عام كردند

ساحل عاج از قتل عام 120 غيرنظامي به دست طرفداران رئيس جمهور مخلوع اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از وزارت دفاع ساحل عاج، طرفداران «لوران گباگبو»، رئيس جمهور مخلوع اين كشور، طي چند روز گذشته دستكم 120 غيرنظامي اين كشور را قتل عام كرده اند.
وزارت دفاع ساحل عاج با صدور بيانيه اي افزود: آخرين طرفداران «گباگبو» را گروهي مزدور ليبريايي و شبه نظاميان «يوپوگون» تشكيل مي دادند كه در شهرهاي «ايبربو»، «گراندلاهو» و «فرستكو» تنها طي دو روز، اين قتل عام را راه انداخته اند.
در اين بيانيه همچنين آمده است، اكثر قربانيان بنا به دلايل قومي-نژادي و هنگام فرار به «ليبريا» كشته شده اند.
سخنگوي سازمان ملل نيز از كشف اجساد 68 نفر در منطقه «يوپوگون» خبر داد. بنا به اعلام رسمي سازمان ملل در ناآرامي هاي اخير ساحل عاج كه با دستگيري «لوران گباگبو» رئيس جمهور خودخوانده پايان يافت، بيش از 1000 نفر كشته شدند و ده ها هزار نفر ديگر نيز گريختند. «حسن واتارا» چندي پيش رسماً رياست جمهوري اين كشور آفريقايي را عهده دار شد.

 



جنبش حماس اعلام كرد مذاكرات تبادل اسيران فلسطيني با رژيم صهيونيستي

منابع آگاه در جنبش حماس اعلام كردند، مذاكرات تبادل اسيران فلسطيني با رژيم صهيونيستي با وساطت مصر به زودي آغاز خواهد شد.
به گزارش خبر گزاري ها «احمد الجعبري» از مسئولان شاخه نظامي حماس و هيئت همراه پس از ديدار با رئيس سازمان اطلاعات مصر گفت: در مذاكره با دشمن صهيونيستي از طرح مسايل مورد اختلاف با آنها خودداري مي كنيم و بحث آزادي اسيران ساكن فلسطين اشغالي و همچنين اسيران زن و اسيراني را كه رژيم صهيونيستي به عنوان اسيران مهم، از آنها ياد مي كند، پي گيري خواهيم كرد.
ابراز نگراني سازمان ملل
سازمان ملل اعلام كرد: سياست ها و تمهيدات رژيم صهيونيستي، گسترش شهرك هاي يهودي نشين را به بهاي كاهش جمعيت فلسطيني ساكن شرق قدس در اولويت قرار داده است.
«ريموند دالفين» يك مقام بلندپايه سازمان ملل در امور بشر دوستانه، روز دوشنبه، با ارائه گزارشي تحت عنوان «شرق قدس» اظهار داشت: اقداماتي كه در شرق قدس انجام مي شود، جمعيت فلسطينيان را تحت تأثير قرار داده است.
براساس اين گزارش، 45 درصد از زمين هاي شرق قدس، براي ساخت و گسترش شهرك هاي صهيونيست نشين مصادره شده و تنها 13 درصد از اراضي اين منطقه براي استفاده فلسطينيان در نظر گرفته شده است.
«مكسول گايلارد» هماهنگ كننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضي اشغالي نيز در اين باره گفت: با وجود تمامي اين مشكلات، شرق قدس، همچنان مركز حياتي فلسطينيان سراسر اراضي اشغال شده فلسطين است.
براساس گزارش سازمان ملل، رژيم صهيونيستي به موجب قانون بين الملل وظيفه دارد، نيازهاي انساني فلسطينيان ساكن شرق قدس و ديگر نقاط كرانه باختري و نوارغزه را تامين كند.
در همين حال همزمان با شصت و سومين سالگرد اشغال فلسطين، صهيونيست هاي اشغالگر، با برپايي جشن و سرور اين روز را به يكديگر تبريك گفتند و بر ادامه يهودي سازي قدس شريف تاكيد كردند.
«شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي طي سخناني نتوانست نگراني خود را از توافق فتح و حماس پنهان كند و در مصاحبه با روزنامه «يديعوت احارونوت» از احتمال اجراي مذاكره با جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در صورت تضمين امنيت اسرائيل سخن به ميان آورد.
اسرائيل پس از توافق گروه هاي فلسطيني و منزوي شدن صهيونيست ها دچار سردرگمي فراوان شده است.
ساختار امنيتي مشترك
جنبش هاي فتح و حماس با ايجاد ساختار امنيتي مشترك، يك قدم به ايجاد دولت واحد در كرانه باختري و نوار غزه نزديك شدند.
«يوسف احمد ابوحلبيه» نماينده مجلس قانونگذاري فلسطين با بيان اين مطلب اظهارداشت: فتح و حماس توافق كردند، كميته مشتركي از افسران و نيروهاي امنيتي دوطرف به همراه ساير گروه هاي فلسطيني تشكيل شود تا ساختار جديد نيروهاي امنيتي فلسطيني را دركرانه باختري رود اردن و نوار غزه تأسيس و راه اندازي كنند.
وي خاطرنشان كرد: ممكن است مواد جديدي به اين توافق افزوده شود ولي با وجود اين، اميدواريم با همكاري تمام گروه هاي فلسطيني، توافق فتح و حماس طي زمان مشخص شده يك سال آينده حالت اجرايي به خود بگيرد.
وي ضمن رد احتمال فروپاشي تشكيلات خودگردان فلسطين در آينده نزديك متذكرشد: فكر نمي كنم، توافق به عمل آمده بين دوطرف، به معناي فروپاشي تشكيلات خودگردان فلسطين باشد، بلكه طرفين ما در خصوص رياست مجلس قانونگذاري و تشكيل دولت وحدت ملي به توافق رسيده اند.
اين فعال سياسي فلسطين يادآورشد: برگزاري انتخابات شفاف شوراها، مجلس قانونگذاري و رياست تشكيلات خودگردان درسراسر فلسطين و خارج از آن از موارد مورد توافق دوگروه عمده فلسطين به شمار مي رود.
همچنين «احمد عطوان» نماينده مجلس قانونگذاري فلسطين، خواستار تدوين طرح و برنامه ملي فوق العاده براي نجات قدس اشغالي از چنگال صهيونيست ها شد.
وي در گفت وگو با فارس تصريح كرد: رژيم صهيونيستي با سوءاستفاده از اختلافات و شكاف هاي ايجادشده ميان فلسطيني ها، اقدام به اجراي طرح هاي صهيونيستي خود در شهر قدس كرد و با يهودي سازي اين شهر در واقع موجوديت فلسطيني هاي ساكن آن را نشانه گرفت.نماينده مجلس قانونگذاري فلسطين با استقبال از توافقنامه قاهره، امضاي آن را هديه گروه هاي فلسطيني به شهرقدس توصيف كرد و افزود: وحدت و يكپارچگي تنها راه مقابله با طرح هاي يهودي سازي قدس توسط رژيم صهيونيستي است و اميدوارم اين آشتي پايدار و مستمر باشد.وي با اشاره به افزايش فشارهاي رژيم صهيونيستي به فلسطيني ها پس از توافق فتح و حماس متذكرشد: فلسطيني ها عليرغم آزار و اذيت رژيم صهيونيستي همچنان به مقاومت خود ادامه مي دهند و بر باقي ماندن در قدس شريف پافشاري مي كنند.

 



حاميان بشار اسد در دمشق عليه مداخلات آمريكا و رژيم صهيونيستي شعار دادند

مردم سوريه با برپايي تظاهرات مقابل سفارت آمريكا خواستار توقف فوري دخالت هاي اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري «سانا»، صدها نفر از مردم دمشق با تجمع مقابل سفارت آمريكا به شدت هرگونه دخالت غرب به خصوص آمريكا در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.
تظاهركنندگان دست نوشته هايي حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «تحريم ها و دخالت هاي آمريكا عليه سوريه محكوم است. مردم سوريه متحد هستند. سياست هاي دوگانه آمريكا و سازمان ملل و توطئه آنها عليه سوريه باعث اتحاد مردم مي شود».
مردم استان «طرطوس» نيز با تنظيم شكوائيه اي از شبكه هاي دروغ پرداز و تفرقه افكني چون بي بي سي، العربيه و الجزيره شكايت كرده و اين رسانه ها را متهم به ايجاد تفرقه بين مردم سوريه كردند. مردم با امضاء اين شكوائيه اعلام كردند آن را تحويل سازمان ملل متحد خواهند داد.
خبرگزاري فرانسه نيز ديروز از آغاز اجرايي شدن تحريم هاي تحميل شده اتحاديه اروپا عليه مردم سوريه خبر داد. اتحاديه اروپا با صدور بيانيه اي اعلام كرد: شوراي اتحاديه اروپا ممنوعيت صدور سلاح و تجهيزات و همچنين صدور ويزا و مسدود كردن اموال مقامات سوري را تصويب كرده و از سه شنبه اجرا مي كند.
به اعتقاد اتحاديه اروپا، از آنجايي كه مردم سوريه با سلاح هاي خارجي كشته مي شوند، دمشق با ممنوعيت صدور سلاح مواجه شده است. در همين رابطه منابع خبري رسمي در سوريه از دستگيري يك هسته تروريستي جديد كه اقدام به قاچاق سلاح از عربستان به اين كشور مي كرد خبر داد.
براساس اين گزارش، اعضاي دستگير شده اين گروه، اعتراف كرده اند كه براي هدف قرار دادن نيروهاي امنيتي و غيرنظاميان اقدام به قاچاق سلاح به سوريه مي كردند. اين گروه كه دوشنبه در منطقه «الزور» بازداشت شده اند همچنين اعلام كردند، از سال 2010 به طور مرتب اقدام به ارسال سلاح از رياض به دمشق مي كنند. همزمان با انتشار اين خبر، خبرگزاري «سانا» اعلام كرد، پيكر چهار تن از نظامياني كه از سوي افراد ناشناس و در جريان ناآرامي هاي اخير اين كشور به ضرب گلوله كشته شده اند، تشييع و به خاك سپرده شد. ارتش سوريه نيز از كشته شدن دست كم شش عضو ديگر ارتش از جمله 3 افسر در جريان درگيري مسلحانه با گروه هاي مسلح ناشناس خبر داد و افزود: در اين درگيري شماري از عناصر مسلح نيز كشته و ده ها تن از آنها مجروح شدند. برپايه اين گزارش، پس از دستگيري اعضاي اين گروه مسلح مقادير زيادي انواع سلاح از آنها كشف و ضبط شد.از سوي ديگر «بثينه شعبان» مشاور رئيس جمهور سوريه طي گفت وگويي با «نيويورك تايمز» آخرين وضعيت سوريه را تشريح كرد.
وي تاكيد كرد، سوريه خطرناك ترين مرحله را پشت سر گذاشته است. «شعبان» با اعلام اين كه سوريه شاهد شورشي مسلحانه است افزود: «معتقديم گروهي از تندروها، قاچاقچي ها و زندانيان سابق به كار گرفته شده اند تا براي كشور مشكلاتي ايجاد كنند. مشاور «بشار اسد» با اعلام اينكه «نمي توان با شورشيان مسلح مهربان بود» افزود: در ناآرامي هاي سوريه دست كم 100 نيروي امنيتي از سرباز و افسر به دست نيروهاي مسلحي كه با خواسته هاي مشروع مردم بازي مي كنند كشته شده اند.
وي با اشاره به تهديدهاي آمريكا گفت: آنها بدانند سوريه تا ابد در بحران نخواهد بود و اين نخستين بار نيست كه آمريكا اينگونه با سوريه برخورد مي كند.

 



صدور احكام اعدام و زندان براي جاسوسان موساد در لبنان

دادگاه نظامي لبنان تعدادي از جاسوسان فعال موساد در اين كشور را به اعدام و زندان محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، دادگاه نظامي لبنان به رياست سرلشكر نزار خليل تشكيل شد وحسن عبدالله را محكوم به اعدام و محمد علي بركات را به 10 سال زندان محكوم كرد. اين دادگاه همچنين چند تن ديگر از جاسوسان موساد را به چند سال حبس محكوم كرد.
اين دو جاسوس متهم هستند كه در جريان جنگ 33 روزه در مقابل دريافت مبالغي پول، اطلاعاتي از حزب الله و مقاومت را براي رژيم صهيونيستي ارسال مي كردند.در همين حال، سازمان اطلاعات ارتش لبنان يك شهروند لبناني به نام حنا م.ف را به اتهام همكاري با دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي دستگير كرد.

 



آغاز نبرد در خيابان هاي طرابلس قذافي به محاصره انقلابيون در آمد

با آغاز درگيري ها در پايتخت ليبي، جنگ عليه ديكتاتور اين كشور وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز پايتخت ليبي صحنه درگيري ميان نيروهاي «معمر قذافي» و انقلابيون و همچنين، بمباران هوايي «ناتو» بود. براساس اظهارات شاهدان، درگيري ميان انقلابيون و نيروهاي قذافي در چندين نقطه پايتخت ادامه داشت. در طي اين زد و خوردها، شماري از افسران دستگاه هاي امنيتي دولت ليبي به انقلابيون پيوستند. شماري از انقلابيون نيز به سمت مركز شهر طرابلس در حال پيشروي بودند. پايگاه هوايي «معينيه» در شمال طرابلس نيز به دست نيروهاي انقلابي افتاد و آنها پرچم خود را بر فراز اين پايگاه به اهتزاز درآوردند.
همزمان با اين حملات، جنگنده هاي ناتو نيز مناطقي از طرابلس را بمباران كردند. در اين حملات شماري از ساختمان هاي دولتي و يك بيمارستان هدف قرار گرفتند. دو موشك به مركز تحقيقات كتاب سبز در مركز طرابلس اصابت كرد. در اين بمباران ناتو، يك مجتمع متعلق به معمر قذافي نيز هدف قرار گرفت. حملات ناتو تلفاتي نيز در ميان غيرنظاميان بر جاي گذاشت.
طبق آخرين گزارشات، طرابلس به محاصره انقلابيون درآمد و رژيم قذافي در آستانه سقوط قرار گرفت.
ناوهاي ناتو هم اهداف نظامي و غيرنظامي را در «مصراته» و «زليطن» هدف قرار دادند كه تلفات به همراه داشت. در منطقه «الاربعين» نيز درگيري ميان انقلابيون و نيروهاي قذافي تا عصر ديروز ادامه داشت.
همچنين، طي يك درگيري سنگين در غرب اجدابيا، انقلابيون توانستند 57 نظامي وابسته به قذافي را بكشند و 17 خودروي زرهي آنها را منهدم كنند.
ساير رويدادها
¤ به گفته يك مقام سازمان ملل، از ابتداي وقوع جنگ داخلي در ليبي تاكنون، 750 هزار نفر از اين كشور گريخته اند.
¤ ائتلاف حاكم بر كشور نروژ بر سر حضور در جنگ ليبي، دچار اختلاف و شكاف شد.
¤ به گفته منابع خبري، قذافي يك ارتش متشكل از زنان و كودكان تشكيل داد تا در برابر حملات احتمالي زميني ناتو آماده باشند.

 



200 سرباز به جنگ 4000 تن زباله در ناپل ايتاليا رفتند

با نزديك شدن به انتخابات محلي، ارتش ايتاليا براي حل بحران زباله وارد ميدان شد.
به گزارش شبكه خبري «اي بي سي نيوز»، درست يك هفته مانده به زمان برگزاري انتخابات مهم محلي، به ارتش ايتاليا دستور داده شد براي حل بحران جدي زباله به خصوص در شهر «ناپل» وارد ميدان شود.
براساس اين گزارش، پس از صدور اين فرمان، نزديك به 200 سرباز ارتش به سطح خيابان هاي «ناپل»، سومين شهر بزرگ ايتاليا سرازير شدند تا بدين ترتيب 4000 تن زباله رها شده در سرتاسر اين شهر را جمع آوري و امحا كنند.
وجود برخي ضعف هاي تكنيكي، فقدان سرمايه گذاري مناسب در بخش دفن زباله و حتي وجود برخي عوامل مافيايي از جمله دلايلي است كه به نوشته اين شبكه خبري باعث بروز بحران طولاني در ايتاليا و در نتيجه پديد آمدن «تپه هاي زباله» در مناطق مختلف شهر «ناپل» شده است.
بر پايه اين گزارش، هرچند برپايي تظاهرات و وقوع درگيري هاي پي درپي نتوانست اين بحران را حل كند اما ظاهرا نزديك شدن به زمان انتخابات مهم محلي اكنون در حال حل اين معضل است!

 



تظاهرات گسترده مردم مصر عليه دخالت هاي آمريكا

هزاران تن از انقلابيون مصري در اعتراض به دخالت آمريكا در امور داخلي كشورشان دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران نفر از انقلابيون روز دوشنبه با تجمع در برابر سفارت آمريكا در قاهره، دخالت واشنگتن در امور داخلي كشورشان و ساير كشورهاي اسلامي را به شدت محكوم كردند.
تظاهركنندگان خشمگين به نشانه اعتراض به سياست هاي كاخ سفيد، پرچم آمريكا را در مقابل سفارتخانه اين كشور در قاهره به آتش كشيدند و شعارهاي ضد آمريكايي سر دادند.
به گفته شاهدان عيني و رسانه هاي گروهي اين نخستين تظاهرات گسترده ضد آمريكايي پس از پيروزي انقلاب 25 ژانويه در مصر به شمار مي رود.
سفارت آمريكا طي روزهاي اخير و با بالا گرفتن تنش هاي مذهبي در مصر، اقدام به دخالت در امور داخلي و صدور بيانيه هايي براي تعيين خط مشي براي مسئولان مصري كرده بود.
توقف ساخت ديوار فولادي
حقوقدانان مصري، توقف ساخت ديوار فولادي را ميان مصر و غزه خواستار شدند و شكوائيه اي را در اين راستا به دستگاه قضايي اين كشور ارائه كردند.
اين شكوائيه كه در دوران نخست وزير موقت ارائه شده بود، روز سه شنبه از سوي ديوان عدالت اداري مورد رسيدگي قرار گرفت.
ديوار فولادي كه با حمايت مالي و تجهيزات آمريكايي و اروپايي، از دو سال پيش تاكنون در حال ساخت است، راه نفوذ به غزه از طريق تونل هاي زيرزميني را غيرممكن مي سازد.
در شكوائيه حقوقدانان مصري خاطرنشان شده است: ساخت ديوار فولادي با قوانين بين المللي تضاد و با قوانين لاهه مصوب سال 1907 و كنوانسيون چهارم ژنو مغايرت دارد.
در همين حال در تازه ترين تحولات داخلي مصر، دادستان اين كشور، براي دومين بار متوالي، دستور تمديد مدت بازداشت پسران مبارك را صادر كرد.
«عبدالحميد محمود» دادستان كل مصر، دستور تمديد مدت بازداشت جمال و علاء مبارك پسران ديكتاتور سابق اين كشور را براي 15 روز ديگر تمديد و بر ادامه تكميل تحقيقات قضايي در رابطه با فساد مالي و كسب ثروت نامشروع تاكيد كرد.
از سوي ديگر راديو رژيم صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد: دولت موقت مصر با انتصاب «يعقوب اميناي» سفير سابق اسرائيل در اتيوپي به سمت سفير جديد رژيم صهيونيستي در مصر موافقت كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14