(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390- شماره 19924

دهمين جشنواره معرفي پايان نامه هاي برتر قرآني
در محور سلفچگان- قم بر اثر تصادف 5 عضو يك خانواده زنده زنده در آتش سوختند
تخت هاي آي سي يو در اشغال مصدومان حوادث رانندگي
اختصاص 30 هزار پايگاه تابستاني براي دانش آموزان
حوادث كوتاه از كشور
خط 4 مترو اولويت اول براي واگن هاي جديد
واژگوني اتوبوس در فارس 2كشته و 36 مجروح برجاي گذاشت
مشمولان بالاي 50 سال نيازي به درخواست معافيت ندارند
سردار رحيمي: روزانه 700 موتورسيكلت در تهران توقيف مي شود
توقف ثبت نام براي تاكسي پرايد
شرور معروف فارس به هلاكت رسيد
وكيل قلابي در ساري 9 ميليون تومان به جيب زد
در شاهرود قاتل فراري در كمتر از 3 ساعت دستگير شد
پالايش زندانيان ديه تهران آغاز شد
همايش فكري جوان ايراني، پرسش هاي امروزي
درخواست دولت هند از تازه عروس ها



ماه مبارك رمضان برگزار مي شود
دهمين جشنواره معرفي پايان نامه هاي برتر قرآني

دهمين جشنواره معرفي پايان نامه هاي برتر قرآني دانشجويان سراسر كشور دوم شهريورماه در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برگزار مي شود.
دكتر جليل دارا، مدير كل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم گفت: در اين جشنواره كه با هدف گسترش فرهنگ حيات بخش و تقويت آگاهي ها و ترويج انديشه هاي قرآني-اسلامي ميان دانشجويان و همزمان با ايام مبارك ماه رمضان برگزار مي شود آثار برتر معرفي و از پديدآورندگان آن تجليل به عمل خواهد آمد.
وي با اشاره به شرايط شركت در اين جشنواره، افزود: كليه فارغ التحصيلان مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتراي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كه از پايان نامه خود طي دو سال گذشته دفاع كرده اند، مي توانند در اين جشنواره شركت كنند.
مدير كل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم اظهار كرد: دانشجويان حداكثر يكماه قبل از برگزاري جشنواره مي توانند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره مستقر در اداره كل فرهنگي وزارت علوم ارسال كنند.

 



در محور سلفچگان- قم بر اثر تصادف 5 عضو يك خانواده زنده زنده در آتش سوختند

كمبود امكانات و تجهيزات آتش نشاني در سفلچگان و تأخير نيروهاي آتش نشاني قم باعث شد 5 عضو يك خانواده زنده زنده در داخل يك دستگاه پرايد سوزانده شوند.
به گزارش مهر، ساعت هفت بعداز ظهر و نزديك غروب روز شنبه بود، نمي شد راننده اي اين صحنه را ببيند و ترمز نكند. حادثه آن قدر دلخراش بود كه حس كنجكاوي هر رهگذري را تحريك مي كرد. خودرو پرايد آنچنان بين يك دستگاه پژو206 و تريلي گير كرده بود كه امكان جدايي نبود.
سرنشينان پرايد براي نجات فرياد مي زدند و درخواست كمك مي كردند. درهاي ماشين قفل شده بود و از دست كسي كاري برنمي آمد نگاه هاي شاهدان بهت زده بود و منتظر. همه انتظار رسيدن نيروهاي آتش نشاني را مي كشيدند. اما انگار خبري از سر آمدن انتظار نبود.
و اما كمي بعد، به يك باره قلب ها از تپش باز ماند كپسول «سي ان جي» خودرو پرايد آتش گرفت و غروب زندگي خانواده 5 نفري در مقابل ديدگان شاهدان ماجرا از راه رسيد و تمامي آنان گرفتار حريق شده و زنده زنده در آتش سوختند.
يكي از شاهدان اين ماجرا در خصوص اين حادثه در قم گفت: «تاكنون حادثه اي به اين تلخي را تجربه نكرده بودم، پدر و مادر و فرزندانشان از همه طلب كمك مي كردند اما واقعاً ما كاري نمي توانستيم انجام دهيم قبل از انفجار خودرو مردم كمك كردند و با شكستن شيشه خودروي ديگر، سرنشينان آن را نجات دادند اما اين خانواده...»
در حالي كه اشك در چشمان آقاي صفري حلقه زده بود، ادامه داد: «مردم براي درخواست كمك با آتش نشاني قم تماس گرفتند اما آنها اعلام كردند اين محور جزو محدوده وظايف ما نيست و ما اجازه اعزام نداريم، اما بالاخره نمي دانم چگونه قبول كردند اما صد حيف كه چقدر دير رسيدند.»
يكي از مقامات مسئول بخش سلفچگان نيز كه خواست نام او فاش نشود، در گفت وگو با خبرنگار مهر در قم از عدم ارائه خدمات شايسته و كافي به اين بخش انتقاد كرد و اظهار داشت: «منطقه سلفچگان به دليل موقعيت ويژه و صنعتي بودن آن، از درآمد خوبي برخوردار است اما متاسفانه تاكنون، آن طور كه بايد و شايد به آن، خدمات ارائه نشده است.»وي در ادامه گفت: «يكي از آن كمبودها نبود ايستگاه آتش نشاني در شهر سلفچگان است و شهرداري با آن كه كل عوارض شهر و عوارض پروانه كسب منطقه طرلاب بخش را، دريافت مي كند، حاضر به ارائه خدمات از جمله اين نياز اساسي كه رابطه مستقيم با جان و مال مردم دارد، نيست.»
فرماندهي پليس راه سلفچگان نيز در اين باره گفت: «در اين حادثه 10 دستگاه خودرو به دليل عدم توجه به جلو و كنترل خودرو با يكديگر برخورد كردند كه در آن چهار دستگاه خودرو منجر به حريق شد و متاسفانه علاوه بر خسارات مالي، پنج نفر از سرنشينان خودروي پرايد محبوس و به علت آتش سوزي جان خود را از دست دادند.»
سرگرد مختار پناهي در ادامه بيان داشت: «حادثه براي 6 خودروي ديگر كه دچار حريق نشدند جدي نبود و بجز اين 5 مورد فوتي كسي نيز دچار جراحات نشد.»
وي نيز با اشاره به اين كه هر هفته حوادث رانندگي دلخراش و برخي منجر به فوت زيادي در اين محور روي مي دهد، گفت: «بارها درخواست شده تا يك ايستگاه آتش نشاني با امكانات كافي در شهر سلفچگان احداث شود چرا كه مركز فعلي تنها جايگاه ماشين آتش نشاني به همراه يك تانكر آب است، اما تاكنون متأسفانه اين كار اجرايي نشده است و همين كم توجهي نيز باعث شده تا هر روز جان عده اي با خطر جدي مواجه شود.»

 



تخت هاي آي سي يو در اشغال مصدومان حوادث رانندگي

وزير بهداشت با اعلام اينكه يك مورد فوتي تصادفي 20 ميليون و هر مصدوم تصادفي 300 ميليون تومان هزينه دارد، اظهار داشت: سالانه بالغ بر 18هزار ميليارد تومان هزينه فوتي ها و مصدومان ترافيكي كشور مي شود.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در نشست حوادث ترافيكي و ايمني جاده اي در ساختمان شماره يك وزارت بهداشت با اظهار اينكه در حال حاضر 90درصد از راه هاي بزرگ كشور و 52 درصد از راه هاي روستايي تحت پوشش اورژانس است، افزود: از سال گذشته امداد هوايي را آغاز كرده ايم و قرار است تا پايان برنامه پنجم توسعه تعداد بالگردهاي اورژانس هوايي كشور را به 42 عدد افزايش دهيم.
وزير بهداشت در ادامه به مصدومان حوادث ترافيكي در كشور اشاره كرد و گفت: در سال 87 بيش از 700 هزار مصدوم حوادث ترافيكي داشتيم كه بيش از 60درصد اين مصدومان تخت هاي آي سي يو را اشغال كردند و اين مساله بار سنگيني بر سلامت كشور تحميل مي كند.

 



اختصاص 30 هزار پايگاه تابستاني براي دانش آموزان

مدير كل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 30 هزار پايگاه تابستاني براي اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.
حسن فرازنده خالدي با اشاره به مسئوليت عمده آموزش و پرورش در زمينه مديريت اوقات فراغت دانش آموزان، بخش ديگر مسئوليت در اين خصوص را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان هاي فرهنگي و هنري، رسانه ملي و غيره دانست.
وي توجه ويژه به شرايط فرهنگي، قومي، جنسيتي و نيازهاي خاص دانش آموزان، مهارت آموزي، گسترش عرصه فعاليت دانش آموزان در سازمان جوانان هلال احمر، انجمن هاي اسلامي و بسيج و... را از جمله سياست هاي مديريت بهبود اوقات فراغت خواند و خاطرنشان كرد: بهره گيري از روش هاي جذاب، پويا، با نشاط و ابتكاري در ارائه برنامه ها با محوريت آموزه هاي ديني و رويكرد ورزشي راهكار اصلي مراكز مديريت بهبود اوقات فراغت دانش آموزان است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كودك 4 ساله قرباني بي احتياطي برادر
زنجان- خبرنگار كيهان: نوجوان 14 ساله اي كه در حياط خانه مشغول رانندگي با تراكتور بود در اثر بي احتياطي برادر 4 ساله خود را زير گرفت.
كودك چهار ساله بلافاصله جهت مداوا به بيمارستان منتقل شد ولي متاسفانه به علت شدت جراحات وارده در بين راه جان خود را از دست داد.
انهدام باند سارقان احشام
ازنا- فارس: با توجه به اعلام چند مورد سرقت احشام در منطقه جاپلق شهرستان ازنا فرماندهي انتظامي شهرستان با بسيج تمام امكانات و نيروها ورودي هاي شهرستان را مسدود كرده و پس از مشاهده خودرويي حامل احشام دستور ايست داده شد اما به علت فرار راننده تعقيب و گريز صورت گرفت و در نهايت خودرو متوقف شد.
در بازرسي از اين خودرو 40 راس گوسفند كشف شد و مشخص شد كه اين گوسفندان سرقتي هستند.
محكوميت قاچاقچيان پوشاك
همدان- ايسنا: ماموران انتظامي همدان طي بازرسي از چند دستگاه خودرو مقاديري كالاي قاچاق شامل انواع پوشاك خارجي كشف كردند و پرونده هايي در اين رابطه تشكيل شد.
با اعلام شكايت گمرك پرونده اي تشكيل شد و پس از بررسي و تحقيقات كامل، شعبه ويژه رسيدگي به جرايم قاچاق كالا و ارز در همدان متخلفان را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 142 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
بالانس پژو در جاده خلوت
برازجان- خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو پژو با 2 سرنشين در جاده وحدتيه در بخش سعدآباد در حركت بود كه به علت خلوت بودن جاده و سرعت زياد پژو، خودرو از كنترل راننده خارج شد و در جاده بالانس زد.
هر دو سرنشينان اين خودرو مجروح شدند و توسط مردم به بيمارستان منتقل شدند.
كشف 2 تن دخانيات قاچاق
رشت- ايسنا: در چارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و دفاع از حقوق شهروندان به جهت كنترل و نظارت دقيق بر بازار، گشت مشتركي با همكاري بازرسان اداره بازرگاني، دخانيات و پليس آگاهي در شهرستان رشت برگزار شد.
در اين بازرسي ها مقدار دو تن كالاي دخاني قاچاق كشف و ضبط شد. متخلفان به پرداخت بيش از 122 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

 



مديرعامل مترو خبر داد
خط 4 مترو اولويت اول براي واگن هاي جديد

مدير عامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: خط 4 مترو در اولويت اول براي واگن هاي جديد قرار دارد.
ربيعي افزود: تا پايان ارديبهشت حداقل 3 قطار هفت واگنه درون شهري وارد خطوط مترو مي شود و اولويت اول ما پس از ورود واگن هاي جديد مترو اين است كه خدمات رساني در خط 4 مترو را از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي تمام وقت كنيم.
وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته هر ماه تعدادي قطار درون شهري و واگن 2 طبقه براي خط تهران- كرج وارد ناوگان مترو خواهد شد كه براين اساس تلاش مي كنيم كه پس از تمام وقت شدن خدمات رساني در كل مسير خط چهار ابتدا سر فاصله حركت قطارها را در اين خط از 9 دقيقه به 7 دقيقه كاهش دهيم و تا پايان سال نيز فاصله حركت قطارها را در اين مسير به پنج دقيقه برسانيم.
ربيعي خاطرنشان كرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته با ورود واگن هاي جديد تا آخر سال تنها در خط چهار مترو قادر خواهيم بود كه روزانه يك ميليون نفر را جابه جا كنيم.وي همچنين در مورد نصب پله برقي و آسانسور در ايستگاه هاي تازه به بهره برداري رسيده مترو، گفت: تجهيزات ايستگاهي مانند تجهيزات برق رساني، تهويه ايستگاه هاي جديد و... در تمام ايستگاه ها پيش از بهره برداري نصب و راه اندازي مي شود و عمليات نصب پله برقي و آسانسورها نيز همزمان با بهره برداري صورت مي گيرد، چنانچه اكنون عمليات نصب پله برقي در ايستگاه حبيب اله در دست اجرا قرار دارد.

 



واژگوني اتوبوس در فارس 2كشته و 36 مجروح برجاي گذاشت

واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در نزديكي شهرستان آباده فارس دو كشته و 36 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، اين اتوبوس در مسير شيراز- تهران در حال حركت بود كه ساعت يك بامداد چهارشنبه در فاصله 45 كيلومتري شهرستان آباده واژگون شد.
در اين حادثه شش آمبولانس از مركز اورژانس و يك آمبولانس نيز از هلال احمر اعزام و مصدومان به بيمارستان آباده منتقل شدند. همچنين بالگرد نيز به شهرستان اعزام شده كه مصدومان به شيراز انتقال يابند.
مصدوميت برخي از اين افراد شديد گزارش شده است.

 



مشمولان بالاي 50 سال نيازي به درخواست معافيت ندارند

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: مشمولاني كه بيش از 50 سال سن دارند نيازي به درخواست معافيت ندارند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد متولدان سال هاي 1338 تا 1354 نيازي به درخواست معافيت ندارند.
اين افراد به دليل قرار گرفتن در شرايط معافيت رهبري نيازي به معرفي خود به سازمان نظام وظيفه ندارند.

 



سردار رحيمي: روزانه 700 موتورسيكلت در تهران توقيف مي شود

فرمانده پليس راهور تهران با بيان اينكه روزانه بين 700 تا 800 دستگاه موتورسيكلت به دليل انجام تخلف در تهران توقيف مي شوند گفت: 50 درصد تصادفات جرحي و 23 درصد موارد فوت مربوط به موتورسواران است.
سردار حسين رحيمي در جلسه آموزشي موتورسواران متخلف كه روز چهارشنبه در ساختمان مركزي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ برگزار شد گفت: متاسفانه موتورسواران ما از ابتدايي ترين لوازم ايمني هم استفاده نمي كنند كه اين متناسب با فرهنگ و شايسته جامعه ما نيست.
وي افزود: در بحث انضباط ترافيكي و اجراي قانون جديد، راهنمايي و رانندگي پليس رفتار صحيح را از خودش شروع كرد و رفتار ارشادي و توجيهي را در اين زمينه پيش گرفته است.
رحيمي همچنين خاطرنشان كرد: 50 درصد تصادفات جرحي مربوط به موتورسواران و نيز 23 درصد موارد فوت در تصادفات مربوط به موتورسواران است كه اغلب كشته ها بين 18 تا 24 سال سن دارند. از طرفي بيشترين كشته ها در نيمه اول هر سال رخ مي دهد كه متاسفانه اين امر به علت استفاده كمتر از كلاه ايمني در اين بازه زماني است.
به گفته وي، يك موتورسيكلت برابر 5 تا 8 خودرو هوا را آلوده مي كند كه اين مقدار در موتورسيكلت هايي كه نقص فني دارند بيشتر است.
نداشتن گواهينامه
جرم است
معاون آموزش پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز با اعلام موارد تشديد برخورد با موتورسواران در قانون جديد راهنمايي و رانندگي گفت: اختصاص نمره منفي فقط براي رانندگان خودرو نيست بلكه براي راكبين موتورسيكلت هم اعمال مي شود.
به گزارش مهر، سرهنگ عين الله جهاني در صدودومين جلسه آموزش موتورسواران متخلف كه ديروز برگزار شد، گفت: در قانون جديد راهنمايي و رانندگي اختصاص نمره منفي فقط براي رانندگي خودرو نيست بلكه اين امر براي راكبين موتورسيكلت هم اعمال خواهد شد.
معاون آموزش پليس راهور تهران اظهار داشت: قبل از اين ما براي سه تخلف تردد در محل هاي ممنوع، تردد در پياده رو و وجود صداي ناهنجار اگزوز يا بوق شيپور، موتورسيكلت ها را متوقف مي كرديم ولي اين موارد افزايش يافته و شامل حمل بار حجيم، حمل يدك، عدم استفاده از كلاه ايمني براي راكب يا سرنشين نيز هست كه براي بار اول يك هفته و در صورت تكرار يك ماه اين توقيف انجام مي شود.
وي همچنين خاطرنشان كرد: طبق قانون پليس مي تواند هر وسيله نقليه موتوري را در صورت نداشتن بيمه نامه شخص ثالث تا زمان تهيه بيمه نامه توقيف كند و براي نداشتن گواهينامه كه جرم محسوب مي شود و نه تخلف، پليس مي تواند فرد خاطي را علاوه بر توقيف وسيله نقليه به دادگاه معرفي كند.
جهاني همچنين به موتور سواران متخلف متذكر شد در گذرگاه عابر پياده حق تقدم با عابرپياده است و در قانون جديد تصريح شده كه مجازات متخلفاني كه در گذرگاه عابرپياده با عابران پياده تصادف كنند، تشديد مي شود.

 



سرپرست معاونت نوسازي ناوگان حمل و نقل خبر داد
توقف ثبت نام براي تاكسي پرايد

سرپرست معاونت نوسازي ناوگان حمل و نقل و مديريت سوخت كشور از توقف ثبت نام براي تاكسي پرايد خبر داد.
امير رضا رجبي گفت: كاهش عمر ناوگان تاكسيراني به 5 سال نيازمند صرف هزينه و زمان قابل توجهي است كه فعلا شرايط آن در كل كشور فراهم نيست.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر طبق مصوبه قبلي عمر ناوگان تاكسيراني همان 10 سال است اظهار كرد: سن فرسودگي هنوز كاهش نيافته و برنامه مشخصي نيز براي كاهش عمر ناوگان در كل كشور به صورت جامع وجود ندارد و تاكسيراني ها به صورت مجزا براي نوسازي اقدام مي كنند.
رجبي با اشاره به تلاش شهرداري تهران براي نوسازي ناوگان تاكسيراني خاطرنشان كرد: برنامه تاكسيراني تهران براي رساندن متوسط عمر ناوگان تاكسيراني به 5 سال فراگير نشده و فعلا در تهران پيگيري مي شود.
سرپرست معاونت نوسازي ناوگان ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور همچنين با اعلام اينكه از مدتها قبل ثبت نام براي تاكسي پرايد متوقف شده است خاطرنشان كرد: اگر ثبت نامي از قبل براي اين خودرو به عنوان تاكسي صورت گرفته باشد در زمان تحويل مابه التفاوت قيمت خودرو اخذ شده و نوع خودرو تغيير مي كند.

 



شرور معروف فارس به هلاكت رسيد

شيراز- خبرنگاركيهان:
با تلاش ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي فارس يك شرور معروف كه سالها تحت تعقيب بود به هلاكت رسيد.
سردار «علي مويدي» فرمانده انتظامي فارس با اعلام اين خبر گفت: اين شرور كه «سجاد قوهستاني» نام داشت از بقاياي يك باند شرارت در استان فارس بود كه سه شنبه شب در يك درگيري مسلحانه در شيراز به هلاكت رسيد.
وي اظهار داشت: اين فرد و ديگر اعضاي اين شبكه كه در دو سال گذشته به هلاكت رسيده بودند حدود يك دهه امنيت فارس را به خطر انداخته بودند.
وي اضافه كرد: اعضاي اين باند مخوف شرارت، قتل 20 نفر از شهروندان استان فارس، شهادت 4 مامور نيروي انتظامي، دهها فقره سرقت مسلحانه و آدم ربايي را در پرونده خود دارند كه «سجاد قوهستاني» يكي از عوامل اصلي اين شبكه كه مدتها تحت تعقيب بود سه شنبه شب در تور اطلاعاتي ماموران قرار گرفت و پس از يك درگيري مسلحانه به هلاكت رسيد.
وي گفت: در همين رابطه 5 نفر از مرتبطان با اين شرور نيز شناسايي و دستگير شده و تحقيقات از آنان در حال انجام است.
وي اظهار داشت: به هلاكت رسيدن اين شرور موجب شادي مردم فارس بخصوص شهرستان هاي استهبان، فسا و داراب شده است.
سردار «مويدي» گفت: در دو هفته اخير 5 نفر از اشرار تحت تعقيب استان فارس در درگيري با ماموران انتظامي به هلاكت رسيده اند و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 



وكيل قلابي در ساري 9 ميليون تومان به جيب زد

ساري-خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي مازندران از شناسايي و دستگيري فردي كه با جعل عنوان وكيل دادگستري از موكلش 9 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.
سرهنگ عظيمي با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه فردي به پليس آگاهي مبني بر كلاهبرداري فردي به نام «علي-ش» از موكلش تحت عنوان جعلي وكيل دادگستري موضوع در دستور كار ويژه ماموران آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پس از دريافت گزارش و انجام تحقيقات اوليه از مالباخته دريافتند، متهم با جعل عنوان وكيل دادگستري و بازپرس ويژه جهت رسيدگي به پرونده وي 9 ميليون تومان از مالباخته كلاهبرداري كرده است.
رئيس پليس آگاهي مازندران خاطرنشان كرد: ماموران پس از چند روز كار اطلاعاتي و پليسي با شناسائي محل اختفاي متهم كه داراي سوءسابقه كيفري نيز بوده با هماهنگي مرجع قضائي در يك اقدام سريع و غافلگيرانه اين فرد را در شهرستان قائم شهر دستگير كردند.
عظيمي در خاتمه گفت: متهم در تحقيقات پليس به بزه انتسابي اعتراف و پس از تكميل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.

 



در شاهرود قاتل فراري در كمتر از 3 ساعت دستگير شد

سمنان- خبرنگار كيهان:
مأموران انتظامي شهرستان شاهرود در كمتر از 3 ساعت قاتل يك نزاع دسته جمعي را كه در آن جواني 28 ساله به قتل رسيده بود، دستگير كردند.
در يك نزاع دسته جمعي كه در آن 7 جوان در پارك شهداي محراب شاهرود با هم درگير شده بودند، منجر به مجروحيت شديد فردي 28 ساله با ضربات چاقو شد.
گزارش دريافتي از فرماندهي انتظامي شهرستان شاهرود حاكي است رضا- م بر اثر جراحت شديد از ناحيه قفسه سينه در اتاق عمل بيمارستان جان خود را از دست داد.
با مرگ رضا، اقدامات كارآگاهان پليس آگاهي به منظور شناسايي و دستگيري عامل و يا عاملان وقوع اين قتل آغاز شد.
مأموران پليس در كمتر از 3 ساعت با شناسايي برخي عوامل بروز درگيري در پارك شهداي محراب 5 نفر از آنان را دستگير كردند كه در بازجويي هاي فني مشخص شد عامل قتل جواني 23 ساله به نام ع- غ است.
با شناسايي محل اختفاي متهم، و با هماهنگي با مقام قضايي در اقدامي ضربتي قاتل كمتر از سه ساعت از مرگ مقتول دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود گفت: متهم در بازجويي ها، لب به اعتراف گشود و راز اين قتل را فاش كرد. متهم كه سارق سابقه دار نيز مي باشد، شب درگيري با يك قبضه چاقو ضربه شديدي به سينه مقتول وارد كرد و از صحنه متواري شد كه موجب قتل رضا شد.

 



پالايش زندانيان ديه تهران آغاز شد

رئيس ستاد ديه استان تهران از آغاز پالايش زندانيان جرائم غيرعمد در زندان هاي اين استان خبر داد.
سيدمحمد ناصر در گفت وگو با مهر با اشاره به تعداد حدود سه هزار زنداني جرائم غيرعمد در زندان هاي استان تهران گفت: به همين تعداد هم مجرمان جرائم غيرعمد به قيد وثيقه آزاد هستند كه هر لحظه امكان دارد به دليل نپرداختن ديه وارد زندان شوند.
وي افزود: كارشناسان ستاد ديه استان تهران طرح حضور در زندان و گفتگوي چهره به چهره با زندانيان جرائم غيرعمد را آغاز كرده و به نوعي پرونده هاي اين زندانيان را پالايش مي كنند تا از آخرين وضعيت پرونده آگاهي داشته و براي آزادي زنداني اقدام كنند.مدير كل ستاد ديه استان تهران اظهار داشت: گفت وگو با اولياي دم و شكات يكي از مهم ترين وظايف كارشناسان و كاركنان ستاد ديه است تا با تخفيف و كاهش مبلغ ديه بتوانيم با اعتبارات بودجه اي ستاد و كمك هاي خيرين زندانيان جرائم غيرعمد را آزاد كنيم كه در اين راه نقش شوراهاي حل اختلاف و حضور آنها در زندان ها بسيار تاثيرگذار بوده است.
وي افزود: سال گذشته 786 زنداني غير عمد با اعتبار 15 ميليارد تومان از زندان هاي استان تهران آزاد شدند.

 



24 ارديبهشت برگزار مي شود
همايش فكري جوان ايراني، پرسش هاي امروزي

ششمين دوره همايش فكري جوان ايراني، پرسش هاي امروزي «جاي پا» توسط خانه شهرياران جوان برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي خانه شهرياران جوان، اين همايش با هدف ايجاد گفتماني نو در حوزه مسائل فكري و فرهنگي و با توجه به استقبال گسترده دانشجويان سراسر كشور از پنجمين دوره همايش فكري جاي پا، ويژه كرسي هاي آزاد انديشي برگزار مي شود.براساس اين گزارش افتتاحيه همايش در روز شنبه
24/2/1390 و با موضوع الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت از منظر تاريخي و با حضور اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه در سالن شهيد دهشور دانشكده علوم دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 



درخواست دولت هند از تازه عروس ها

دولت هندوستان از تازه عروس ها درخواست كرد تا براي جلوگيري از ايجاد حسادت در شوهرانشان، كمتر از تلفن همراه استفاده كنند.
در رسانه هاي رسمي اين كشور آمده است: تازه عروس ها حداقل تا 2 سال پس از ازدواج، كمتر از تلفن هاي همراه استفاده كرده و كمتر با تلفن صحبت كنند.
كميسيون زنان ايالت «پنجاب» هندوستان در بيانيه اي اعلام كرد: متأسفانه بسياري از زوج هاي جوان چند ماه پس از ازدواج با مشكلاتي مواجه مي شوند كه برخي از موارد به طلاق منجر شده است.
«گوردف كائور» رئيس كميسيون زنان ايالت «پنجاب» در اين باره به خبرگزاري فرانسه گفت: اين پيشنهاد و توصيه در اصل براي كاهش شك ميان زوج هاي جوان به ويژه شوهران جوان، به تازه عروس ها ارائه شده است به طوري كه مدارك نشان داده است 40 درصد از زنان جوان طي سال گذشته به دليل رعايت نكردن اين اصل مجبور به جدايي شده اند.رئيس كميسيون زنان ايالت «پنجاب» در ادامه خاطرنشان كرد: بسياري از مردان اعلام كرده اند كه زنانشان اكثر اوقات پاي تلفن هستند و تمايلي به انجام كارهاي منزل ندارند. از طرفي، صحبت زياد با تلفن باعث ايجاد سوءظن در شوهر شده و همين امر خشونت هاي خانوادگي را در پي دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14