(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390- شماره 19930

حديث دشت عشق
دهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر به ايستگاه آخر رسيد فينال 6 تيم فانوس بدست
اخبار كوتاه از فوتبال
اوضاع باشگاه پيروزي بهتر از اين مي شود
 سعيدلو : بركناري سرمربي تيم ملي فوتسال با دستور من نبوده است
جوانگرايي شهامت مي خواهد بنا : ترس ما از بي تجربگي بچه هاست
مراسم اختتاميه ليگ بسكتبال همچنان در حال بررسي است شايد كاپ ها و مدال ها رو نشوند!
قهرماني پتروشيمي تبريز در تور دوچرخه سواري آذربايجان
ايران در جام واليبال رياست جمهوري قزاقستان
برگزاري اردوي تيم ملي جودو در عسلويه
ايران خواستار ميزباني مسابقات جام باشگاه هاي جهان



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد اصفهاني وطن نجف آبادي»
ميراث دار شهادت

محمد در خانواده اي متدين، با فرهنگ و همگام انقلاب و نظام اسلامي پرورش يافت. دوران متوسطه، اوج فعاليت او بود. تشكيل گروه سرود، مسئوليت كتابخانه مسجد، فعاليت هاي تبليغي، همچون شعر، سرود، سخنراني، مقاله نويسي و خطاطي، مطالعه كتاب هاي علمي و مذهبي و شركت در اجتماعات و تظاهرات و... و اين هنوز آغاز راه او بود. استعداد شگفتي در سخنراني داشت. براي همسالان و همدرسانش چون معلمي زبردست سخن مي گفت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كارهاي بسيج شركت داشت و مشتاق ايثار و خدمت بود. كم سني، اجازه رفتن به جبهه را به او نمي داد تا بالاخره توانست خود را در صف رزمندگان قرار دهد و به آموزش بي سيم بپردازد تا به خط خدا وصل شود. محمد در عمليات رمضان در پاسگاه زيد، راننده لودر بود و با شجاعتي تمام به احداث خاكريز و سنگر در خطرناكترين منطقه عمليات مي پرداخت كه بالگرد ضربتي دشمن، او را به همراه لودر به راكت بست و به شهادت رساند. گفتني است، پدر بزرگوارش نيز به درجه والاي شهادت رسيده است. طلبه بسيجي شهيد «محمد اصفهاني وطن نجف آبادي»، سال 1345 در نجف آباد متولد شد و در 3/5/1361 در عمليات رمضان (پاسگاه زيد) به شهادت رسيد.

 



دهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر به ايستگاه آخر رسيد فينال 6 تيم فانوس بدست

دهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي روز جمعه به اتمام مي رسد كه رقابت در انتهاي جدول داغ است و 6 تيم خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس مي كنند.
هفته پاياني مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تحت تأثير ديدارهاي حساس تيم هاي انتهاي جدولي برگزار مي شود. 6 تيم ميانه پايين جدول اين هفته با تمام وجود مي جنگند تا ليگ برتري بمانند. آنها علاوه بر اتكا به توان خود انتظارشان از تيم هاي ديگر اين است كه مردانه بجنگند و با فوتبالي پاك باعث شوند، در پايان مسابقات ليگ حق به حقدار برسد.
شاهين بوشهر- نفت تهران
بدون شك حساس ترين ديدار هفته پاياني بين شاهين بوشهر و نفت تهران در ورزشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود. اين بازي فينال قعرنشينان است كه تيم پيروز آن جشن بقا در ليگ برتر را برپا مي كند. البته شاهين اين شانس را هم دارد كه در مقابل تماشاگرانش با يك تساوي هم ليگ برتري بماند كه همين مسئله باعث مي شود، اكبر ميثاقيان با خاطري آسوده تر از حسين فركي مهياي ديدار روز جمعه شود.
سايپا - سپاهان اصفهان
قهرمان زودهنگام ليگ برتر در هفته پاياني اين مسابقات مي تواند نقشي تأثيرگذار در سقوط و بقاي تيم هاي قعرنشين ايفا كند. انتظار مي رود كه سپاهان با انگيزه در فاصله چهار روز تا ديدار حساس با بنيادكار ازبكستان در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمان آسيا به ديدار سايپا برود و مرد و مردانه بجنگد تا در زمين مسابقه بقا و سقوط نارنجي پوشان مشخص شود.
ذوب آهن - استيل آذين
اين بهترين بازي براي ذوب آهن در آستانه ديدار با النصرعربستان در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان است. بازي با تيم سقوط كرده و بي انگيزه استيل آذين كه بازيكنانش دوست دارند هر چه زودتر كابوس ليگ دهم براي آنها تمام شود، پيش بازي آساني براي مسابقه روز چهارشنبه است.
پاس همدان- استقلال
اين هم يكي از ديدارهاي حساس هفته پاياني ليگ برتر است. پاس براي بقا مي جنگد و استقلال براي باقي ماندن در رتبه دوم جدول. دو تيم به كم از سه امتياز بازي رضايت نمي دهد اين بدان معناست كه عصر جمعه تماشاگران همداني يك بازي جذاب را تماشاگر خواهند بود.
نفت آبادان- تراكتورسازي
تراكتورسازي همچنان كورسوي اميدي براي رسيدن به سهميه ليگ قهرمانان آسيا دارد. اين تيم اميدوار است با برتري در ديدار هفته پاياني برابر تراكتورسازي و در صورت توقف احتمالي پيروزي برابر پيكان قزوين به رده چهارم جدول صعود كند تا در صورت قهرماني يكي از تيم هاي استقلال و سپاهان در جام حذفي آسيايي شود.
راه آهن - مس كرمان
باز هم هفته آخر و باز هم راه آهن كه براي بقا مي جنگد. اين بار راه آهن براي ماندن در ليگ برتر مس را پيش رو دارد. راه آهن براي بقاي بدون اما و اگر در ليگ برتر بايد مس كرمان را شكست دهد، مسي كه شرايطي مشابه فولاد دارد و اگر تمام اتفاقات هفته سي و چهارم به سودش رقم بخورد مي تواند يك يا دو پله در جدول صعود كند.
پيروزي - پيكان قزوين
در نهايت هفته سي و چهارم ليگ برتر با ديدار پيروزي با اصلي ترين كانديداي سقوط به ليگ دسته اول كه براي بقا در ليگ برتر بايد و بايد سرخپوشان را شكست دهد، به پايان مي رسد. اين بازي براي علي دايي و سرخپوشان اهميت زيادي دارد. دايي در كشمكش با مديران پيروزي است و براي اثبات خود و ماندن سرخپوشان بر سكوي چهارم جدول به دنبال پيروزي در ديدار روز جمعه مقابل پيكان است. نماينده قزوين نيز همانطور كه عنوان شد براي ماندن در ليگ برتر بدون هيچ قيد و شرطي بايد پيروز شود.
همه اينها دست به دست هم مي دهد تا فوتبالدوستان روز جمعه ديداري جذاب را در ورزشگاه آزادي شاهد باشند.برنامه ديدارهاي هفته پاياني مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
جمعه 30/2/1390
¤ سايپاي البرز- سپاهان اصفهان
¤ ذوب آهن اصفهان- استيل آذين
¤ پاس همدان- استقلال تهران
¤ نفت آبادان- تراكتورسازي تبريز
¤ پيروزي تهران- پيكان قزوين
¤ شهرداري تبريز- فولاد خوزستان
¤ راه آهن شهر ري- مس كرمان
¤ شاهين بوشهر- نفت تهران
¤ ملوان بندرانزلي- صباي قم
- تمام ديدارهاي فوق ساعت 18 برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سقوط يك پله اي ايران در آخرين رده بندي فيفا
تيم ملي فوتبال ايران در آخرين رده بندي فيفا در ماه آپريل يك پله سقوط كرد تا روند نزولي ايران در ماه هاي اخير همچنان ادامه داشته باشد. فيفا روز چهارشنبه فهرست رده بندي برترين تيمهاي فوتبال جهان را منتشر كرد كه بر اين اساس تيم ملي فوتبال ايران با يك پله سقوط نسبت به ماه گذشته با 575 امتياز در مكان 48 جهان و چهارم آسيا ايستاد. در ميان تيم هاي قاره كهن تيم هاي ژاپن و استراليا كه فينال جام ملت هاي آسيا را برگزار كردند همچنان با قرار گرفتن در رده هاي چهاردهم و بيستم دو تيم برتر آسيا هستند. كره جنوبي در مكان سي و يكم قرار گرفته است.
مارادونا با 10ميليون دلار و يك جت اختصاصي در سواحل خليج فارس
منابع نزديك به تيم اماراتي، پس از تحقيق و بررسي بسيار و نيز كنترل برخي كانال هاي خبري محلي، دريافتند ديگو مارادونا در ازاي همكاري با اين تيم باشگاهي عربي سالانه 5 ميليون دلار دستمزد مي گيرد كه مجموع قراردادش براي 2 سال 10 ميليون دلار خواهد بود. اين گزارش حاكيست اماراتي ها علاوه بر پرداخت رقم فوق، كليه امكانات رفاهي خود را در اختيار مربي آرژانتين در جام جهاني 2010 خواهند گذاشت. به عنوان نمونه مارادونا با يك فروند هواپيماي جت اختصاصي مي تواند هر زمان كه اراده كند از دبي به اسپانيا براي ديدن دختر و نوه اش برود و بازگردد .
درخواست 8 روزه قلعه نويي براي تمديد قرارداد با سپاهان
رئيس هيات مديره باشگاه سپاهان از فرصت 8 روزه سرمربي اين تيم براي تمديد قرارداد خبر داد.حسيني در اين باره گفت: باشگاه سپاهان به ادامه همكاري با قلعه نويي تمايل دارد. او دو سال به بهترين شكل براي سپاهان قهرماني آورده است. توافقات اوليه با قلعه نويي پيش از اين شده بود و ديشب هم از او براي تكميل توافقات اوليه خواستيم اگر پيشنهاد و نقطه نظري دارد بگويد كه گفت با توجه به حساسيت بازي با بنيادكار فرصت 8 روزه اي به او بدهيم تا حرف هايش را بزند.
تهران، تبريز و اروميه به كنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي شدند
در راه كسب ميزباني جام ملت هاي فوتسال در سال 2012، شهرهاي تهران، تبريز و اروميه به AFC معرفي شدند.هنوز AFC ميزبان جام ملت هاي سال 2012 را انتخاب نكرده و قرار است در اين باره در جلسه بعدي كميته فوتسال آسيا تصميم گيري شود. با توجه به اينكه اين جام ملت ها، گزينشي براي جام جهاني تايلند نيز به شمار مي رود، از اهميت زيادي براي تيم هاي مدعي قاره كهن برخوردار است. ايران نيز يكي از متقاضيان ميزباني اين رقابت هاست كه شهرهاي تهران، تبريز و اروميه را به عنوان شهرهاي مناسب براي برگزاري اين رقابت ها به كنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي كرده است.
صالح نيا سرپرست جديد باشگاه ملوان
بهمن صالح نيا به عنوان سرپرست جديد باشگاه ملوان انتخاب شد. در بخشي از حكم انتصاب بهمن صالح نيا با تأكيد بر تجربيات ارزشمند، دانش فني و تعهد وي آمده است: اميد است با توكل به الطاف الهي و بهره گيري از تمامي توانمنديهاي انساني و سرمايه هاي مادي - معنوي اين موسسه كه مهمترين آن تماشاگران فهيم ملوان هستند در مسير تعالي باشگاه ملوان از طريق برنامه ريزي كارشناسانه و دقيق، تأمين بودجه از منابع غير دولتي و حاميان مالي بخش خصوصي، استعداد يابي و پرورش بازيكنان بومي در راستاي مصوبات هيأت مديره اهتمام لازم را معمول نمائيد.
تيم ملي فوتسال بدون سرمربي در چين
تيم ملي فوتسال ايران بدون سرمربي در تورنمنت چين شركت مي كند. بر اساس اعلام سايت فدراسيون فوتبال، تيم ملي فوتسال ايران ساعت 45:22 روز يكشنبه هشتم خرداد تهران را به مقصد شانگهاي ترك مي كند تا در تورنمنت چين شركت كند. در حالي فدراسيون فوتبال اسامي 14 بازيكن را براي حضور در اين تورنمنت اعلام كرده كه اين تيم پس از بركناري حسين شمس بدون سرمربي است و به احتمال فراوان با همين شرايط به چين سفر مي كند.
اينيستا در راه منچستر سيتي
ولخرجي هاي مالكان اماراتي منچسترسيتي بالاخره نتيجه داد و اين تيم طي يك هفته اخير قهرمان جام حذفي شد و به ليگ قهرمانان اروپا راه يافت.روزنامه اسپورت در همين خصوص گزارش داد كه آندره اينيستا نفر اول ليست منچسترسيتي است و سران اين تيم قصد دارند با ارائه پيشنهادي 65 ميليون يورويي او را به خدمت بگيرند.

 



اوضاع باشگاه پيروزي بهتر از اين مي شود
 سعيدلو : بركناري سرمربي تيم ملي فوتسال با دستور من نبوده است

رئيس سازمان تربيت بدني خبر دخالت خود در بركناري حسين شمس را تكذيب كرد.
علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني با رد اين موضوع كه دستوري براي بركناري حسين شمس از سرمربيگري تيم ملي فوتسال صادر كرده است، گفت: من راجع به مربيان در هيچ فدراسيوني دخالت نكرده و تصميمي نمي گيرم. بنده خودم اين مطلب را از طريق اطلاعيه فدراسيون فهميدم و حالا خود آقاي شمس بايد مسائلش را با فدراسيون حل و فصل كند.
سعيد لو خاطر نشان كرد: ممكن است نظر خود را درباره برخي از افراد مطرح كنم و در واقع نظر مشورتي بدهم اما نمي توانم به فدراسيون تحميل كنم كه حتما بايد فرد خاصي مربي يا سرمربي باشد.
وي همچنين درباره ديدار خود با علي دايي سرمربي تيم پيروزي تهران هم گفت: حرف و حديث هاي زيادي در اين باشگاه وجود داشت كه در اين راستا روز دوشنبه با آقاي كاشاني ديدار خوبي داشتيم كه نظرايشان هم اين بود كه كارها با جديت پيش برود و نيز سه شنبه هم جلسه خوبي با علي دايي داشتم كه در نهايت وي خندان و شاداب جلسه را ترك كرد و قرار شد وضع باشگاه پيروزي بهتر از اين شود.

 



جوانگرايي شهامت مي خواهد بنا : ترس ما از بي تجربگي بچه هاست

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: به تمام مهره ها براي حضور در تيم ملي بها مي دهيم، اما ترس ما از بي تجربگي بچه ها در مسابقات بزرگسالان آسيا است.
محمد بنا به اردوي پرنشاط تيم ملي كشتي فرنگي جهت اعزام به مسابقات قهرماني آسيا در ازبكستان اشاره كرد و گفت: كشتي گيران از لحاظ آمادگي جسمي و ذهني در شرايط مطلوبي به سر مي برند و بي تجربگي آنها عامل نگراني كادرفني است. 6 نفر از ملي پوشان تاكنون در قالب تيم بزرگسالان به ميدان نرفته اند، اما بچه ها اگر خودشان باشند كسي توانايي شكستشان را ندارد. خيلي به اين تيم اميدواريم.وي در پاسخ به اين سوال كه نمي ترسيد با توجه به جوانگرايي كه در اين دوره داشتيد، مانند سال گذشته كه در هند چهارم شديد به شما انتقاد شود، گفت: تمام تلاش خود را در آن مسابقات بكار بستيم، اما متاسفانه بچه ها خوب كشتي نگرفتند و به مقامي بهتر از چهارمي نرسيديم. هند در اول نقشه و برنامه راه ما براي حضور موفق در گوانگجو بود و اين هدف را در گوانگجو محقق كرديم جايي كه بهترين نتيجه كل كاروان اعزامي را كسب كرديم.
بنا هدف كادرفني از اعزام تيمي جوان به مسابقات آسيايي را تشريح كرد و گفت: اعزام اين تيم از يك سو نشان از بها دادن كادرفني به تمامي مهره ها است و از سويي ديگر بيان كننده رقابت نزديك فرنگي كاران براي تصاحب دوبنده تيم ملي است. بطوري كه در بعضي اوزان شاهد فاصله اندكي بين نفرات اول تا چهارم هستيم انشاالله بروند و با مدال خوش رنگ آسيايي برگردند.سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي تصريح كرد: جوانگرايي شهامت و جرات مي خواهد و تمام مسئوليت نتايج اين تيم را در ازبكستان به عهده مي گيرم. با تمام وجود روي تشك مي رويم و به اميد خدا يكي از سكوهاي اول تا سوم را به دست خواهيم آورد.

 



مراسم اختتاميه ليگ بسكتبال همچنان در حال بررسي است شايد كاپ ها و مدال ها رو نشوند!

فصل جاري مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تا يك هفته ديگر به پايان مي رسد، اين در حالي است كه هنوز چگونگي برگزاري مراسم اختتاميه اين رقابت ها مشخص نيست.
ديدارهاي اول و دوم مرحله نهايي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و همچنين مرحله رده بندي اين رقابت ها برگزار شده است و روز جمعه اين مرحله از مسابقات با برگزاري ديدارهاي سوم پيگيري مي شود.تيم بسكتبال مهرام دو ديدار نخست خود در مرحله نهايي مسابقات ليگ برتر را مقابل ذوب آهن با برتري خود تمام كرد. اين تيم در صورت پيروزي در ديدار سوم كه در سالن ملت اصفهان برگزار مي شود قهرماني خود در اين فصل از مسابقات را نهايي مي كند. با اين حال هنوز مشخص نيست كاپ و مدال تيم قهرمان در همان روز اهدا خواهد شد يا برنامه ديگري براي چگونگي مراسم اختتاميه در نظرگرفته شده است؟
حسن نوربخش، رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال در اين زمينه توضيحاتي ارائه كرد و اظهار داشت: براي برگزاري مراسم اختتاميه و زمان و محل آن فاكتورهاي زيادي بايد لحاظ شوند. اول اينكه در اصفهان شرايط براي برگزاري مراسم اختتاميه خيلي مناسب نيست چون نماينده اي از تيم سوم نداريم. ضمن اينكه تماشاگران فوتبالي اصفهان هم در سالن هستند!

 



قهرماني پتروشيمي تبريز در تور دوچرخه سواري آذربايجان

مرحله ششم و نهايي بيست و ششمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان با باقي ماندن پيراهن طلايي بر تن مهدي سهرابي و كسب عنوان قهرماني براي تيم پتروشيمي تبريز برگزار شد.
مرحله پنجم و نهايي بيست و ششمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان با حضور 93 ركابزن از 20 تيم خارجي و داخلي در مسير 147 كيلومتري اروميه - تبريز برگزار شد كه در نهايت استفان شوماخر از تيم ميشي ايتاليا با زمان 3 ساعت و 15 دقيقه و 2 ثانيه قهرمان شد. دانيل امپي از تيم MTN آفريقاي جنوبي با 3 ساعت و 15 دقيقه و 6 ثانيه در رده دوم ايستاد و حسن مليك از تيم سورن تبريز با 2 ثانيه اختلاف نسبت به نفر دوم عنوان سوم را بدست آورد.
در پايان شش مرحله از تور بين المللي آذربايجان، مهدي سهرابي ضمن كسب عنوان برترين ركابزنان آسيايي حاضر در تور، عنوان برترين ركابزن را از آن خود كرد و توانست پيراهن طلايي را براي خود تصاحب كند.
در پايان اين تور بين المللي، تيم پتروشيمي تبريز عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
بيست و ششمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان از 23 تا 28 ارديبهشت ماه با حضور 14 تيم خارجي و 6 تيم داخلي پيگيري شد.

 



ايران در جام واليبال رياست جمهوري قزاقستان

تيم ملي واليبال ايران براي رقابت با هفت تيم ديگر در جام رياست جمهوري قزاقستان اواخر مرداد عازم شهر آلماتي مي شود.
فدراسيون واليبال قزاقستان چندي پيش از تيم ملي ايران به عنوان مدافع عنوان قهرماني براي شركت در جام رياست جمهوري اين كشور دعوت كرد. طبق اعلام كشور ميزبان اين مسابقات با شركت تيم هاي ملي ايران، چين، تونس، بلاروس، هند، قزاقستان الف، قزاقستان ب و همچنين يكي از باشگاه هاي روسيه از تاريخ 31 مرداد تا 5 شهريور در شهر آلماتي قزاقستان برگزار مي شود.

 



برگزاري اردوي تيم ملي جودو در عسلويه

دور جديد اردوهاي تيم ملي جودو در غياب مربي ايتاليايي از شنبه آينده در عسلويه برگزار مي شود.
اردوي تيم هاي ملي كه بعد از عزيمت جيرولامو جيوويناز و مربي ايتاليايي به كشورش، با وقفه اي كوتاه مدت مواجه شده بود از شنبه آينده در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي برگزار خواهد شد.اين اردو كه يك هفته به طول مي انجامد با برنامه هاي تمريني جيرو تنظيم شده است و مربيان تيم ملي قرار است براساس برنامه هاي تنظيمي مربي ايتاليايي، جودوكاران دعوت شده و به تيم ملي را تمرين دهند. 23 ورزشكار به همراه 3 مربي در اين اردو شركت خواهند كرد.
تيم ملي جودو كشورمان خود را براي شركت در مسابقات كسب سهميه المپيك كه دو رويداد آن خردادماه سال جاري برگزار مي شود آماده مي كند.

 



ايران خواستار ميزباني مسابقات جام باشگاه هاي جهان

فيفا اعلام كرد، ايران پيشنهاد ميزباني جام باشگاه ها ي جهان در سال 2013 و 2014 را ارائه كرده است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از فيفا اعلام كرد كه ايران به همراه 3 كشور ديگر درخواست ميزباني جام باشگاه ها ي جهان در سال هاي 2013 و 2014 را ارائه كرده است. غير از ايران، مراكش، آفريقاي جنوبي و امارات كشورهايي هستند كه براي ميزباني اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده اند.
اين كشورها بايد تا سي ام سپتامبر سال جاري مدارك خود را به فيفا ارائه داده و به طور رسمي اعلام آمادگي كنند.كميته اجرايي فيفا اكتبر درباره ميزبان اين رقابت ها تصميم گيري خواهد كرد.
جام باشگاه ها ي جهان با حضور قهرمان شش قاره برگزار مي شود. در دو دوره گذشته ابوظبي ميزبان اين رقابت ها بود و ژاپن در سالهاي 2011 و 2012 اين رقابت ها را ميزباني خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14