(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390- شماره 19930

حاجي بابايي: مدارس 2 نوبته ابتدايي تا سال آينده تحصيلي برچيده مي شود
احمدي مقدم خبر داد اخراج 1500 نفر از ناجا در سال گذشته
مديركل پيش بيني آب و هوا خبر داد موج جديد گرد و غبار در راه است
سؤال بي پاسخ مردم چه كسي مسئول حمايت از «نيما» است؟
توصيه هاي هما به زائران عمره
نجار خبر داد ارسال بسته هاي حمايتي دولت براي جلوگيري از افزايش قيمت بليت مترو
رمالي در خياطي زنانه
مديركل دفتر فني استانداري لرستان گله اي را از چنگال گرگ ها نجات داد
3 انتصاب در آموزش و پرورش
حوادث كوتاه از كشور
راهپيمايي و اجتماع كارگران مقابل فرمانداري قائم شهر
انفجار آبگرمكن جان مرد برازجاني را گرفت
نجات معجزه آساي 136 مسافر
پيرترين سه قلوهاي دنيا
دكتر واتسون درگذشت!
سقوط آزاد از ارتفاع 60 متري



حاجي بابايي: مدارس 2 نوبته ابتدايي تا سال آينده تحصيلي برچيده مي شود

هيچ تغيير ساختاري در آموزش و پرورش صورت نمي گيرد، مگر آنكه به موازات آن تغيير محتوايي هم صورت بگيرد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: تغييرات در آموزش و پرورش به خاطر وجود مشكلات در ساختار اساسي است و در كنار ساختار محتوا نيز بايد تغيير كند.
وي در ادامه با بيان اين كه بايد از تمام ظرفيت هاي نظام آموزشي براي ايجاد تغييرات بهره بگيريم، تصريح كرد: ايجاد اصلاحات در وزارت آموزش و پرورش ضروري است و تمام بخش هاي آموزشي بايد اصلاح شود.
وزير آموزش و پرورش همچنين درباره حذف مدارس دو نوبته گفت: سعي ما بر اين است كه در حوزه ابتدايي در حد توان كشور تلاش كنيم تا به سمت يك نوبته كردن مدارس پيش برويم، هم اكنون حدود 10 تا 15 درصد مدارس ابتدايي كشور دو نوبته هستند كه تلاش مي كنيم تا سال تحصيلي آينده تعداد آنها را كاهش دهيم.
وجود مشاور مانند اكسيژن براي دانش آموزان لازم است
به گزارش روابط عمومي اين وزارتخانه حاجي بابايي در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه ادارات كل استان هاي كشور در اردوگاه شهيد باهنر سخن مي گفت به ضرورت حضور مشاور در مدارس تاكيد كرد و افزود: اين حضور براي دانش آموزان از اكسيژن واجب تر است.وي افزود: با مشاوره خوب، قدرت ادراك و يادگيري دانش آموزان ارتقا مي يابد.
ريالي بابت بازنشستگي پيش از موعد نداريم
حاجي بابايي ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت هم در پاسخ به سوالي درباره تحقق بازنشستگي پيش از موعد معلمان و فرهنگيان گفت: اين مسئله به تصويب رسيده است اما وزارتخانه ها براي اين امر مخير شده اند.حاجي بابايي با تاكيد بر اينكه يك ريال اعتبار براي بازنشستگي پيش از موعد پيش بيني نشده است، گفت: قانون تصريح كرده كه اين مسئله بايد از محل صرفه جويي باشد، در حالي كه ما نه از حقوق معلمان، نه از سرانه مدارس نمي توانيم پولي را صرفه جويي كنيم.

 



احمدي مقدم خبر داد اخراج 1500 نفر از ناجا در سال گذشته

فرمانده نيروي انتظامي از اخراج 1500 نفر از ناجا در سال گذشته خبر داد و گفت: اگر فردي در سازمان نظر ناموسي نسبت به خانمي داشته باشد و يا به ارباب رجوع ناسزا دهد بايد اخراج شود.
به گزارش خبرگزاريها سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح چهارشنبه در همايش نگهداشت نيروي انساني ناجا با بيان اينكه جرايم سازمان نسبت به 5 سال گذشته 50درصد كاهش يافته است افزود: كاركناني كه فحش و ناسزا به ارباب رجوع بدهند بايد از سازمان اخراج شوند.
وي گفت: اگر بخواهيم به الگوي پليس شايسته در نظام اسلامي و در برنامه چشم انداز به منظور تحقق عدالت در جامعه دست پيدا كنيم قطعا نبايد فساد درون سازماني همچون نيروي انتظامي وجود داشته باشد.
احمدي مقدم ادامه داد: گاهي شعارهايي عليه فساد مي دهيم كه اين شعارها قابل اندازه گيري نيست اما برنامه پليس اين است كه به صورت عملياتي شاخصه ها را درنظر بگيرد. به طور مثال ميزان تخلفات در نيروي انتظامي بطور ميانگين سالانه 10درصد كاهش يافته است.
وي اظهار كرد: امروز جرايم در نيروي انتظامي نسبت به 5 سال گذشته 50درصد كاهش يافته است، اين در حاليست كه كيفيت جرايم هم در اين مدت تغيير يافته به طوري كه در گذشته ممكن بود جرايم ما همكاري با باند قاچاق مواد مخدر بوده باشد اما امروز اين جرايم فرار از خدمت است، يعني يكي از كاركنان به مرخصي مي رود و اگر پس از 15 روز مراجعه نكند به عنوان فرار از خدمت محسوب مي شود و براي رسيدگي به دادسرا معرفي خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي توجه به آموزشهاي رفتاري و حرفه اي و افزايش اميد در بين كاركنان را در راستاي كاهش فساد در اين سازمان مهم توصيف كرد و افزود: همچنين موضوع تنبيه و شدت عمل در برابر متخلفان هم مد نظر قرار دارد. به طوري كه اگر فردي در نيروي انتظامي 10 هزار تومان رشوه بگيرد بايد از اين سازمان جدا شود. البته اثبات اين موضوع هم بسيار سخت است و اگر براي ما هم محرز باشد دادگاه ادله ما را نپذيرد و اين فرد تبرئه شود اما فردي كه در درون سازمان به چهره بدي تبديل شده است در كميسيون انضباطي عذرش را مي خواهيم.
وي اضافه كرد: اگر فردي در سازمان نظر ناموسي نسبت به خانمي را داشت بايد از سازمان اخراج شود كه البته اثبات چنين موضوعاتي بسيار سخت است. هرچند ما با چنين موضوعاتي از زاويه تخلف با اين فرد برخورد مي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: اخيرا اعلام كرده ايم كه اگر فردي به ارباب رجوع فحش و ناسزا داد، اين فرد را از سازمان بيرون مي كنيم. چون پليس بايد الگوي اخلاق براي جامعه باشد و اگر كسي مي خواهد به فرزند خود ادب و شئونات ياد دهد بايد پليس را به عنوان الگو معرفي كند و فردي كه در سازمان فحش و ناسزاي ركيك مي دهد حتما بايد از سازمان اخراج شود.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: با توجه به تنگ تر شدن حلقه نظارتي به چنين موضوعاتي در ابتدا سالانه 2 هزار و500 نفر از سازمان اخراج مي شدند و اين آمار در سال گذشته به يك هزار و500 نفر رسيده است و در برنامه پنجم اين آمار كاهش خواهد يافت و اگر مسئولي در اين رابطه مسئوليت خود را انجام نداده باشد بركنار مي شود چون پليس در رابطه با اين موضوع بسيار جدي است.
وي اضافه كرد: در روز گذشته در كرمان يك محموله ضبط شد كه حامل حدود 800 كيلوگرم ترياك، 300 كيلوگرم مرفين و حدود 60 كيلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه بوده است.
فرمانده نيروي انتظامي در افتتاحيه مسابقات قرآني نيروهاي مسلح گفت: وجود فرقه هاي انحرافي در شيعه و سني براي اين است كه صلاحيت جامعه بشري را مخدوش كنند كه البته ره به جايي نخواهند برد چونكه خدا خود محافظ اين راه است.
احمدي مقدم اعلام كرد: كساني كه دم از قرآن مي زنند ولي اعتقادي به ولايت فقيه ندارند نوعي لغزش نسبت به قرآن دارند و اينها كساني هستند كه ادعاي پيروي از ولايت دارند ولي در واقع در مواقع لازم از دستورات ولايت پيروي نمي كنند.
وي افزود: از قرآن بدون ولايت، القاعده و وهابيت، بابيت و بهائيت خارج مي شود و اين مكاتب انحرافي فقط به ظاهر قرآن توجه مي كنند و به متن و محتواي قرآن كه توسط ائمه معصومين و ولي فقيه تفسير مي شود هيچ اعتقادي ندارند. در واقع كساني كه فقط به ظاهر قرآن توجه داشتند جنگ جمل و صفين و نهروان و عاشورا را پديد آوردند و آنها نيز همين ظاهر قرآن را دستمايه خود قرار داده بودند.
احمدي مقدم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه استاندار تهران اعلام كرده كه مشكل حجاب وجود ندارد، اظهار كرد: من اطلاع ندارم كه سؤال چگونه از ايشان پرسيده شده و ايشان نيز چه پاسخي دادند اما ظاهر جامعه گوياي اين بحث است و مردم نيز خود اين موضوع را مي بينند و ارزيابي مي كنند.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: وقتي كه نيروي انتظامي برخوردهاي خود را كم مي كند افراد هنجارشكن از حدود و خطوط عبور مي كنند.
وي با بيان اينكه طرح برخورد با بدحجابي از اوايل ارديبهشت ماه آغاز شده است، افزود: اطلاع رساني در رابطه با اقدامات صورت گرفته در پايتخت توسط رئيس پليس تهران انجام خواهد شد.
احمدي مقدم اضافه كرد: در رابطه با اين موضوع اقدامات بسيار خوبي انجام شده و از هنجارشكني جلوگيري شد، در مجموع نيروي انتظامي سرريز كم كاريهاي ديگر دستگاههاست و بالاخره هم بايد در اين حوزه جوابگو باشد.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: به طور مثال در حوزه مواد مخدر مردم معتادان و مواد فروشان را در سطح شهر مي بينند و اقداماتي كه از سوي دستگاههاي مرتبط بايد انجام شود مورد توجه قرار نمي گيرد و نيروي انتظامي ناچار پاسخگوست.
احمدي مقدم اضافه كرد: زماني كه ناجا در اين رابطه عمل نكند يك گروه فشار مي آورند و اگر اقداماتي در اين باره انجام ندهد گروهي ديگر فشار مي آورند.

 



مديركل پيش بيني آب و هوا خبر داد موج جديد گرد و غبار در راه است

مديركل پيش بيني آب و هواي كشور از ورود موج جديد گرد و غبار از غرب كشور خبر داد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با برنا گفت: با ورود سامانه جديد بارشي از سمت نوار غربي به كشور استان هاي غربي به ويژه استان هاي زنجان، مركزي بارش قابل توجه بوده و در استان هاي البرز، سواحل درياي خزر، خراسان شمالي، خراسان رضوي، قزوين، تهران و سمنان بارش به صورت پراكنده پيش بيني مي شود.
وي در ادامه افزود: پيش بيني مي شود بارش هاي پراكنده نيز در مناطق غربي و شمال غرب كشور ادامه يابد.مديركل پيش بيني آب و هواي كشور درباره وضعيت هوا در پايتخت اعلام كرد: بارش باران در تهران به طور پراكنده اين استان را تحت تأثير قرار خواهد داد.
رضازاده در ادامه با اشاره به كاهش 3 درجه دماي تهران تصريح كرد: به دليل رطوبت هوا كاهش دما در پايتخت محسوس نيست.وي در پايان يادآور شد: موج جديد گرد و غبار نوار مرزي كشور به ويژه استان هاي ايلام و خوزستان را تحت تاثير قرار مي دهد.

 



سؤال بي پاسخ مردم چه كسي مسئول حمايت از «نيما» است؟

نيما پسرك 4 ساله اي كه دومين قرباني فجيع كودك آزاري يك ماه اخير به شمار مي رود بعد از گذشت 10 روز از زمان بستري شدنش در بيمارستان كودكان مفيد، شيرخوارگاه آمنه را ترك و به پدرش تحويل داده شد.
كودكي كه به علت صدمات ناشي از ضرب و جرح شديد توسط والدينش در 18 ارديبهشت به بيمارستان منتقل شده بود به علت ضرب و جرح، سوختگي شديد در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلي و نيز كبودي شديد دو چشم در بيمارستان تحت معالجه پزشكان قرار گرفت.
نيما همان كودكي است كه اگرچه در بدو ورود به بيمارستان گفته بود كه پدرش بدن او را سوزانده، اما از آن پس و از فرط وحشت، در واكنش به هر پرسشي درباره آنچه بر سرش آمده بود، تنها پاسخ مي داد «نمي دانم.»
مصطفي اقليما، رئيس انجمن علمي مددكاران اجتماعي ايران - با اعلام خبر تحويل نيما به پدرش در روز گذشته، عنوان كرد: براساس قانون، پدر هر زمان كه بخواهد مي تواند با مراجعه به دستگاه قضايي، زمينه بازگرداندن فرزندش را فراهم كند.
وي ادامه داد: اگرچه روال قانوني تحويل نيما به پدرش طي شده است، اما بايد ديد كه قاضي مسئول رسيدگي به پرونده، چگونه اين موضوع را پيگيري كرده كه پدر را واجد صلاحيت نگهداري از نيما شناخته است.
اقليما تاكيد كرد: بعيد است كه قاضي پرونده از پزشكي قانوني درباره «سلامت رواني والدين نيما» استعلام كرده باشد.
وي با بيان اينكه والدين نيما تحت شرايط و مشكلات خاصي اقدام به اين كودك آزاري كرده اند، يادآور شد: بنابراين پيش از تحويل كودك به خانواده، بايد مشكلات رواني و اجتماعي والدين بررسي مي شد كه چه علل يا عواملي موجب ايجاد چنين تنشي شده و تا زماني كه اين مشكلات برطرف نشود، نبايد كودك را به آنها بازگردانند، چرا كه در اين صورت زمينه آزار مجدد كودك فراهم مي شود و حتي ممكن است با رخداد فجيع تري مواجه باشيم.
به گزارش ايسنا رئيس انجمن علمي مددكاران اجتماعي ايران تاكيد كرد: وضعيت جسمي نيما و حادثه هفته گذشته، جاي ترديدي در «عدم صلاحيت والدين» او باقي نمي گذارد.
اقليما در خاتمه، با انتقاد از عملكرد مددكاران بهزيستي در قبال اين پرونده، عنوان كرد: به نظر مي رسد كه پيگيري لازم در اين زمينه توسط مددكاران بهزيستي انجام نشده و اين سازمان نتوانسته آنگونه كه بايد بر راي نهايي قاضي پرونده نيما اثرگذار باشد.
گفتني است طي روزهاي گذشته تماس هاي مكرر با دفتر روزنامه حاكي از جريحه دار شدن احساسات مردمي است.
آنان خواستار برخورد قاطع دستگاه قضايي با والدين كودكان آزارديده و حمايت از اين كودكان شده اند.
چه بسا كودكاني كه همچنان در خفا در نقاط دور افتاده و شهرهاي ديگر مورد اذيت و آزار والدين خود قرار مي گيرند. ولي هنوز گذرشان به بيمارستان ها نيافتاده است.
سوال اينجاست كه مسئولان قضايي كشور از جمله مدعي العموم كه 20 روز بعد از ضرب و شتم شديد هانيه 9 ساله تهراني صراحتا اعلام كرده بود: از اين پس دادستاني به عنوان شاكي وارد خواهد شد و با والدين كودك آزار ديده بشدت برخورد خواهد كرد، چرا اجازه تحويل نيماي 4 ساله را به والدينش صادر كرده است.
از طرفي كوتاهي سازمان هاي حمايتي مانند بهزيستي و مددكاري اجتماعي و نمايندگان مجلس كه تاكنون قانون حمايت از كودكان را به تصويب نرسانده اند نيز در اين ميان قابل چشم پوشي نمي باشد؛ زيرا اين كودكان نياز به حمايت جدي دارند.
مردم مي گويند قوه قضائيه مي بايست با اتخاذ تصميمات صريح و عاجل از وقوع چنين برخوردهاي خشن و غيرانساني جلوگيري كرده تا اذهان عمومي را كه بشدت جريحه دار شده است، التيام بخشد.
البته در اين ميان نقش قانون گذار را نيز نمي توان ناديده گرفت؛ زيرا با توجه به خلاء قانوني در رابطه با كودك آزاري نياز به بازنگري صريح قانون و وضع قوانين حمايتي از كودكان است تا از بروز چنين حوادثي در آينده جلوگيري شود.

 



توصيه هاي هما به زائران عمره

به دليل مشكلات موجود در فرودگاه جده در بسته بندي و تحويل بار، هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به زائران توصيه كرد قبل از پرواز، مقررات مربوط به تحويل بار را مورد توجه قرار دهند.
به گزارش روابط عمومي «هما» براساس اين مقررات هر زائر مجاز به حمل دو چمدان به وزن حداكثر 20 كيلوگرم است و در صورت داشتن بار بيش از اين مقدار و ممنوعه نبودن آن، زائر به ازاي هر كيلو بار اضافه مي بايست مبلغ 20ريال سعودي پرداخت كند.
زائر در زمان سوار شدن به هواپيما تنها مي تواند يك ساك دستي همراه داشته باشد. بردن بسته هاي اضافي از قبيل پتو و نايلكس به داخل هواپيما ممنوع است.
همچنين طبق دستورالعمل جديد فرودگاه هاي عربستان، حجاج 4 ساعت قبل از پرواز مي بايست بارهاي خود را به باجه پذيرش بار تحويل و رسيد آن را دريافت و تا پايان پرواز نگهداري كنند. در همين راستا فرودگاه هاي عربستان از پذيرش چمدان هاي غيراستاندارد جلوگيري خواهد كرد.
براساس قوانين بين المللي و به منظور حفظ ايمني پرواز، حمل هرگونه گالن آب به داخل هواپيما ممنوع است. حجاج در صورت نياز مي توانند حداكثر يك بطري 5/1 ليتري آب زمزم وكيوم شده (استاندارد) حمل كنند.
با توجه به درخواست «هما» از سازمان حج و زيارت براي اطلاع رساني مقررات حمل بار از طريق روساي كاروان ها، «هما» تعهدي براي حمل بارهاي اضافي ندارد و از پذيرش بارهاي غيراستاندارد و حجيم خودداري خواهد كرد.
توصيه مي شود زائران به جهت جلوگيري از اتلاف وقت و نداشتن نگراني در مورد بارهاي همراه، مقررات اعلام شده را مدنظر قرار دهند تا به موقع بار خود را دريافت كنند.

 



نجار خبر داد ارسال بسته هاي حمايتي دولت براي جلوگيري از افزايش قيمت بليت مترو

وزير كشور گفت: بررسي هايي در رابطه با قيمت بليت مترو در حال انجام است اما هم اكنون برنامه اي براي افزايش قيمت بليت مترو وجود ندارد.
به گزارش فارس، مصطفي محمدنجار وزير كشور در حاشيه جلسه چهارشنبه هيأت وزيران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتصاب رئيس ستاد انتخابات كشور و آغاز به كار اين ستاد، گفت كه جزئيات مربوط به مراحل برگزاري انتخابات مجلس نهم و مياندوره اي مجلس خبرگان در استان هاي خراسان رضوي و كردستان خردادماه اعلام مي شود.
وي همچنين درباره برگزاري رايانه اي انتخابات مجلس گفت كه وزارت كشور در حال رايزني با شوراي نگهبان قانون اساسي و مذاكره با دستگاه هاي مختلف براي هماهنگي در اين زمينه است.
خبرنگاري از وزير كشور درباره افزايش قيمت بليت مترو كه در روزهاي اخير اخباري در اين باره منتشر شده، سؤال كرد كه نجار پاسخ داد: برنامه اي در اين زمينه نداريم و بسته هاي حمايتي دولت براي شهرداري به منظور جلوگيري از افزايش بليت مترو ارسال شده است.وي افزود: بررسي هايي در رابطه با قيمت مترو در حال انجام است اما در حال حاضر برنامه اي براي افزايش قيمت بليت مترو وجود ندارد.

 



رمالي در خياطي زنانه

رئيس پليس مركز استان اصفهان گفت: زني كه در داخل مغازه خياطي خود اقدام به رمالي مي كرد، توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از مركز اطلاع رساني معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي اين استان، محمدعلي بختياري با اشاره به اغفال شهروندان توسط زن خياط اظهار داشت: اين زن از طريق رمالي اقدام به اغفال و كلاهبرداري از شهروندان مي كرد.
وي با بيان فعاليت گسترده زن در مغازه خياطي خود در خصوص رمالي اضافه كرد: پس از انجام تحقيقات ميداني و كسب اطمينان از درستي موضوع با هماهنگي مقام قضايي ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
رئيس پليس مركز استان اصفهان به اتهام «فاطمه- ش» به دليل سوء استفاده هاي مالي از شهروندان اشاره كرد و گفت: در بازرسي از محل كسب و كار اين شخص تعداد زيادي آلات و ادوات رمالي كشف و ضبط شده است.

 



مديركل دفتر فني استانداري لرستان گله اي را از چنگال گرگ ها نجات داد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
مديركل دفتر فني استانداري لرستان گله اي را از چنگال گرگها نجات داد.
يكي از روستائيان زز ماهرو گفت: گروهي گرگ در منطقه دورافتاده و صعب العبور ززماهرو از توابع شهرستان اليگودرز به جان گله گوسفندان يك روستايي افتادند و حدود 10 راس از آنها را دريدند.
او افزود: هنگامي كه گرگ ها مشغول لت و پار گله گوسفند بودند مهندس خورشيدوند مديركل دفتر فني استانداري لرستان كه از محل اجراي پروژه راهسازي امامزاده محمدحسن باز مي گشت با صحنه هجوم چندين قلاده گرگ به گله گوسفند مواجه شد كه بلافاصله به كمك صاحب گله كه يك پيرمرد بود شتافت و با فراري دادن گرگ ها مانع از قلع و قمع بقيه گوسفندان شد.
وي گفت: تعدادي از گوسفنداني كه توسط گرگ ها دريده شده بودند باردار بودند كه بچه هاي آنها از محل پارگي شكم مادرانشان بيرون افتاده بودند.
لشني گفت: مديركل دفتر فني استانداري به حال گوسفندان و اين پيرمرد كه تنها سرمايه اش تعدادي گوسفند است اشك ريخت.
وي گفت: موقعي كه ما به محل حادثه رسيديم حمله گرگ ها به گله گوسفندان با كمك مهندس خورشيدوند و صاحب گوسفندان خاتمه يافته بود و گرگ ها متواري گرديده بودند.

 



3 انتصاب در آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش در احكام جداگانه اي مسئولان 2معاونت و يك مشاورت را منصوب كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش طي احكامي فرشته حشمتيان كه پيش از اين مسئوليت قائم مقامي وزير در سازمان مركزي انجمن اولياء و مربيان را برعهده داشت به سمت معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غير دولتي توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده منصوب شد.همچنين در حكم ديگري حسين هژبري به سمت معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور منصوب شد و خانم سوسن كشاورز كه تاكنون مسئوليت معاونت وزير و رياست سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور را برعهده داشت طي حكمي به سمت مشاور وزير در امور اجرايي سند راهبردي تحول بنيادين در آموزش و پرورش منصوب شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري باند سرقت
اهواز - خبرنگار كيهان: به دنبال وقوع سرقت هاي متعدد در مناطق شهرك دانشگاه، پرديس، بهارستان و كوي معين زاده و با توجه به طرح شكايت هاي فراوان از سوي مالباختگان دستور قضايي براي پـيگيري اين موضوع صادر شد.
با تلاش شبانه روزي ماموران نيروي انتظامي چهار سارق حرفه اي و سابقه دار در اين زمينه دستگير شدند.
بازداشت قاتلين فراري
اراك - خبرنگار كيهان: در پي وصول نيابت قضايي از دادسراي عمومي و انقلاب اهواز پيگيري يك فقره پرونده قتل كه طي آن شخصي توسط همسرش با كمك فرد ديگري به قتل رسيده بود در دستور كار قرار گرفت.
پس از كسب اطلاع از فرار متهمان به اراك و انجام تحقيقات جامع و كامل، ماموران اعزامي از پليس آگاهي خوزستان، مخفيگاه متهمين را در حوالي ميدان انقلاب اراك شناسايي و آنان را دستگير كردند.
كشف قطعات ماهواره
اراك - خبرنگار كيهان: ماموران يگان امداد نيروي انتظامي ساوه حين گشت زني در محور ساوه - همدان به يك دستگاه خودروسواري پژو 405 مشكوك و آن را متوقف كردند.
در بازرسي از اين خودرو 156 دستگاه رسيور ماهواره به ارزش 15 ميليون تومان و يك دستگاه بي سيم دستي كشف و ضبط شد.

 



در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه انجام شد
راهپيمايي و اجتماع كارگران مقابل فرمانداري قائم شهر

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه، جمعي از كارگران نساجي مازندران ضمن راهپيمايي در خيابان هاي قائم شهر در مقابل فرمانداري اين شهرستان تجمع كردند.
كارگران كارخانه نساجي مازندران واقع در قائم شهر پس از راهپيمايي در خيابان هاي اين شهرستان و تجمع در مقابل فرمانداري خواهان استيفاي حق و حقوق شان از سوي كارفرما شدند.
اين كارگران با در دست داشتن پارچه نوشته هايي كه بر روي آنها مطالبي با اين مضمون كه مطالبات 10 ماهه ما را پرداخت كنيد، خطاب به مسئولان تاكيد داشتند كه اجراي طرح احياء كارخانه نساجي مازندران، با توليد و عدم توليد محصولات در اين كارخانه نبايد دليلي براي عدم پرداخت حقوق كارگران اين كارخانه بشود.
در اين ميان علي پيرفلك فرماندار قائم شهر با اشاره به عنايت دولت و شخص رئيس جمهور به اجراي كامل احيا نساجي مازندران، پرداخت حق و حقوق كارگران اين مجموعه صنفي را پس از واگذاري نساجي مازندران به سرمايه گذار كشور تركيه برعهده كارفرما و سرمايه گذار خارجي دانست.
گفتني است شركت نساجي مازندران حدود 1000 نفر كارگر در شهرستان قائم شهر دارد كه از سال 88 به مدت 6 ماه، در سال 89 به مدت 3 ماه و در سال 90 به غير از ماه جاري يك ماه و جمعا 10 ماه حقوق و عيدي و پاداش از كارفرما طلب دارند.

 



انفجار آبگرمكن جان مرد برازجاني را گرفت

برازجان- خبرنگار كيهان:
مرد برازجاني در انفجار آبگرمكن منزلش جان خود را از دست داد.
هنگامي كه مرد جوان مشغول تعمير آبگرمكن منزل خود در روستاي دهقايد بخش مركزي برازجان بود گاز نشت كرد و با اولين جرقه آبگرمكن منفجر شد كه در اين حادثه ستار كمالي به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد. اين مرد جوان پس از 20 روز مقاومت در برابر جراحت هاي وارده سرانجام تسليم مرگ شد و به ديار باقي شتافت.

 



نجات معجزه آساي 136 مسافر

مقامات فرودگاهي در سنگاپور از نجات معجزه آساي 136 مسافر يك هواپيماي اندونزيايي پس از آتش گرفتن موتور هواپيما خبر دادند.
براساس گزارش سازمان هوانوردي سنگاپور، اين هواپيماي مدال 330A خطوط هوايي اندونزي با 136 مسافر به دليل بروز نقص فني و آتش گرفتن يكي از موتورهايش مجبور شد در فرودگاه سنگاپور فرود اضطراري داشته باشد.
براساس اين گزارش كه در شبكه خبري فاكس نيوز هم آمده است: اين هواپيما 20 دقيقه پس از برخاستن از باند فرودگاه «چانگي» با اين حادثه مواجه شد كه خوشبختانه خلبان موفق گرديد بلافاصله هواپيما را بر روي باند فرود آورد و از حادثه اي وحشتناك جلوگيري كند.
به گزارش ايسنا، عكاس رويترز هم كه جزو مسافران اين هواپيما بود در اين باره گفت: دقايقي پس از آنكه هواپيما از روي باند برخاست صداي مهيبي از داخل يكي از موتورها شنيده شد و پس از آن موتور شماره دو آتش گرفت.
بنا به اين گزارش، كارشناسان دپارتمان هوانوردي سنگاپور نيز اعلام كردند كه باند اين فرودگاه يك ساعت پس از اين حادثه بسته شد تا تحقيقات در مورد چگونگي آتش گرفتن موتور به عمل آيد.

 



پيرترين سه قلوهاي دنيا

پيرترين سه قلوهاي زنده جهان تولد 80 سالگي خود را جشن گرفتند.
اين سه قلوها كه «رونالد»، «اريك» و «ديويد» نام دارند در سال 1931ميلادي در منطقه «كنت» انگلستان متولد شدند و هم اكنون پيرترين سه قلوي زنده جهان هستند.براساس گزارش رسانه هاي رسمي انگلستان اين سه قلوها كه به «مو قرمزهاي تورمن» معروف هستند براي رفتن به مدرسه لباس هاي متفاوتي به تن مي كردند تا معلم بتواند آنان را شناسايي كند.به گزارش ايسنا، روزنامه ديلي ميل در اين باره معتقد است كه پيش از اين سه قلوهاي ولزي با 81 سال سن لقب پيرترين سه قلوهاي جهان را داشتند اما با مرگ يكي از آنان اين لقب به سه قلوهاي انگليسي رسيد.

 



دكتر واتسون درگذشت!

بازيگر نقش «دكتر واتسون» در سريال تلويزيون «شرلوك هلمز» در 78 سالگي درگذشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه خبري هاليوود ريپورتر، «هاردويك» كه در سريال تلويزيوني «شرلوك هلمز» نقش «دكتر واتسون» باوفا را در كنار «جرمي برت» بازي كرده بود، شب دوشنبه به دليل كهولت سن در 78سالگي درگذشت.سريال «شرلوك هلمز» محصول استوديو «گرانادا» انگلستان در دهه 80 ميلادي است. هاردويك نخستين تجربه سينمايي خود را با فيلم «مردي به نام جو» در 10 سالگي در كنار «اسپنسر ترسي» تجربه كرد.

 



سقوط آزاد از ارتفاع 60 متري

پليس انگلستان از نجات معجزه آساي مردي پس از سقوط از ارتفاع 60 متري يك صخره در اين كشور خبر داد.
سخنگوي پليس انگلستان در اين باره گفت: اين مرد 53 ساله به همراه سگش در نزديكي يك صخره در ناحيه «يوركشاير» در حال پياده روي بود كه ناگهان هر دوي آن ها از ارتفاع 60 متري اين صخره سقوط كردند.
اين مقام مسئول پليس در ادامه به شبكه خبري بي بي سي خاطرنشان كرد: هنگامي كه ماموران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند از زنده ماندن اين مرد و سگش شوكه شدند؛ چرا كه زنده ماندن پس از سقوط از اين ارتفاع كاملا غيرممكن است.
به گزارش ايسنا، اين مرد با بالگرد به بيمارستاني در اين منطقه منتقل شد، در حاليكه فقط از ناحيه پاها دچار شكستگي شده بود. همچنين سگ اين مرد هم براي درمان به مركز حمايت از حيوانات انتقال يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14