(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390- شماره 19930

مذاكرات پنهان هيئت اسرائيلي با مخالفان بشار اسد در وين
عشاير عراق : اشغالگران آمريكايي نروند مبارزه مسلحانه را آغاز مي كنيم
سياست و دروغگويي
جوانان فلسطين فردا را روز خشم عليه اسرائيل اعلام كردند
حمله 100 تروريست طالبان به نيروهاي دولتي پاكستان
پايگاه آمريكايي: تشكيل ارتش مزدوران در امارات براي كمك به ديكتاتورهاي عرب است
همسر و دختر قذافي از ليبي گريختند
طرفداران علي عبدالله صالح تظاهرات آرام مردم را به خشونت كشاندند
12 كشته و 50 مجروح در تظاهرات ضد آمريكايي مردم افغانستان
سيف العدل جانشين بن لادن شد
مبارز بحريني با خودرو نيروهاي پليس آل خليفه را زير گرفت
هزاران آمريكايي عليه نظام بانكي به خيابان ها ريختند
چها رسوي پنج قا ره



مذاكرات پنهان هيئت اسرائيلي با مخالفان بشار اسد در وين

يك مقام بلندپايه رژيم صهيونيستي با مخالفان بشاراسد در وين ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش روزنامه «الوطن» چاپ كويت، «معاون وزير امور زيربنايي اسرائيل به همراه «ايوب قرا» عضو حزب ليكود به رياست بنيامين نتانياهو نخست وزير كنوني رژيم صهيونيستي در سفر خود به پايتخت اتريش با پنج تن از سران گروه هاي مخالف «بشاراسد» رئيس جمهور سوريه ديدار و گفت و گو كردند.
ديويد لازار معاون امور شهري حزب دست راستي «اف بي او» اتريش به خبرگزاري اين كشور گفت: در اين ديدار موضوع صلح در سوريه و آمادگي اين كشور براي مرحله بعد از بشاراسد مورد بحث و بررسي طرفين قرار گرفت.
همچنين اتحاد گروه هاي مخالف سوري حول يك موضوع مشترك از جمله بحث هاي هيئت اسرائيلي با مخالفان بشاراسد عنوان شده است.

 



عشاير عراق : اشغالگران آمريكايي نروند مبارزه مسلحانه را آغاز مي كنيم

جريان «صدر» تهديد كرد در صورت ادامه حضور نيروهاي آمريكايي پس از پايان سال 2011 در عراق، اين جريان از روند سياسي كناره گيري مي كند و همزمان، عشاير عراق آمريكا را به مبارزه مسلحانه تهديد كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حاكم الزاملي» از رهبران جريان صدر اعلام كرد، اگر دولت آمريكا بخواهد نيروهاي اين كشور را پس از پايان سال 2011 (11 دي آينده) در عراق نگه دارد، جريان صدر از روند سياسي عراق كناره گيري مي كند. معني اين سخن، خالي ماندن 40 كرسي متعلق به جريان صدر در مجلس و خروج هشت وزير از كابينه «نوري مالكي» است.در همين حال، «سعدون الدليمي» عضو كميته هماهنگي عشاير عراق به خبرگزاري فارس گفت، در صورت ادامه حضور نيروهاي آمريكايي در عراق، عشاير عراق نيز دركنار جريان صدر به مبارزه مسلحانه عليه آمريكا روي مي آورند.

 



سياست و دروغگويي

پروفسور حميدمولانا
دروغ سخن نادرستي است كه گوينده آن مي خواهد «حقيقتي» را بسازد كه وجود ندارد و كاملاً كذب است. دروغگو كسي است كه واقعيت و حقيقت يك موضوع و يك پديده را انكار مي كند و عمداً آنچه را كه نيست و حقيقت ندارد مي آفريند و به صورت واقعيت جلوه مي دهد. عمل او باطل، نادرست، ساختگي و فريب دهنده است.
و اما درباره سياست؛ سياست، علم و هنر حكومت داري و مديريت و رهبري يك گروه از مردم، يك كشور، يك تشكيلات و يك سازمان است. لازمه سياست، نفوذ، مشروعيت، تبحر در صناعت ارتباطات و توانائي در سازش و تعامل با ديگران است. تزوير و فريبكاري برعكس آنچه بعضي ها فكر مي كنند لازمه سياست نيست ولي در طول تاريخ، بويژه در انديشه سياسي غرب، از اين روش در مملكت داري استفاده شده است. ماكياولي و كتاب «شاهزاده» يا شهريار او يكي از اين رساله ها و مقوله ها است.
در تاريخ معاصر و در سياست ملي و بين المللي دروغگويي با قدرت گرايي، سلطه گرايي و توسعه طلبي آميزش بيشتري داشته است زيرا حاكمان و فرمانروايان و رؤساي دولت ها اين روش دروغگويي را براي زمامداري و اهداف خود آسان تر و گاهي كم خرج تر و ضروري تر از راستگويي دانسته اند. براي برخي دروغگويي در سياست عادي، لازم و مصلحت آميز ولي براي ديگران اين عمل غيراخلاقي، گناه و غيرقابل قبول است. در ديكتاتوري دروغ وجود دارد ولي اين زور و سرنيزه است كه حكومت مي كند و مردم نيز به حاكم خود اعتماد ندارند و او نيز ممكن است فكر كند چون زور دارد چندان نيازي به دروغگويي مداوم نداشته باشد. در حكومت هاي غيرديكتاتوري مردم اعتماد بيشتري به دولت پيدا مي كنند و به همين جهت برخي حاكمان ممكن است از صميميت مردم سوءاستفاده كرده و به دلايل و شرايطي كه خود تشخيص مي دهد مرتكب دروغگويي مي شوند.
در ادبيات سياسي غرب اين نظريه ترويج شده است كه در نظام هاي استبدادي و ديكتاتوري دروغگويي بيش از نظامهاي مردم سالاري است و اين نظام ها بيشتر، در مشرق زمين هستند. ولي اخيراً جان ميرشايمر استاد علوم سياسي دانشگاه شيكاگو در كتاب جديدي كه تحت عنوان «چرا رهبران (سياسي) دروغ مي گويند: حقيقت درباره دروغگويي در سياست بين المللي» (انتشارات دانشگاه آكسفورد) به تاييد گفتمان مكتب انتقادي درباره دروغگويي و سياست پرداخته و برعكس انتظار بسياري از مدافعان و مروجان مكتب غرب نشان مي دهد كه اين رهبران سياسي و رؤسا و متصديان دموكراسي غرب هستند كه بيش از ديگران دروغ مي گويند و مردم را گمراه مي كنند. به عبارت ساده، دروغگويان در سياست فقط ديكتاتورها نيستند، رؤساي جمهور، ژنرال ها و متصديان امور دنياي غرب در دروغگويي و فريب افكار عمومي شركت دارند.
ميرشايمر به بررسي و تاريخ سياست و روابط بين المللي دولت ها در قرن معاصر مي پردازد و با استناد و تكيه به وقايع و دگرگوني هاي ملي و جهاني موارد اين دروغگويي را به اختصار نشان مي دهد. او نوع دروغگويي و فريبكاري رهبران و دولت هاي جهان غرب را به چند طبقه تقسيم مي كند و گرچه عمل دروغگويي و تداوم آن براي ثبات دموكراسي ها مضر تشخيص مي دهد ولي در عين حال همانند واقعيت گرايان مكتب غرب اظهار مي دارد كه چنين عملي، هرچند ناشايست، ولي در بعضي موارد ضروري بوده و اجتناب ناپذير است. به قول معروف، دروغ مصلحت آميز بهتر از راست فتنه انگيز است.
ميرشايمر چندين نوع دروغگويي در دولت ها و رهبران غرب مشاهده مي كند. يكي از آنها دروغگويي بين خود رؤسا و دولت هاي غربي است: دروغگويي بين خروشچف و كندي در زمان جنگ سرد بين آمريكا و شوروي درباره برتري موشك هاي يكديگر، دروغگويي كاخ سفيد در زمان رياست جمهوري جيمي كارتر درباره انقلاب اسلامي ايران و دخالت نظامي نكردن براي نجات گروگان ها در ايران. نوع ديگر دروغگويي رهبران غرب «دروغ ترس آورانه» است و اين طبق نوشته ميرشايمر موقعي است كه رهبران غرب نمي توانند افكار عمومي خود را نسبت به خطراتي كه مي بينند قانع كنند و متوسل به دروغگويي و فريبكاري بزرگ مي شوند، مانند حمله آمريكايي ها به عراق و تسخير آن كشور در زمان رياست جمهوري جرج دبليو بوش؛ و يا داستان سرايي رؤساي اسبق آن كشور ليندون جانسون و فرانكلين روزولت در مورد جنگ ويتنام و دخالت آمريكا در جنگ جهاني دوم. دروغگويي انواع ديگري هم دارد: «دروغگويي راهبردي يا استراتژيك دولت ها، «دروغگويي اسطوره ملي گرايي» و دروغگويي آنچه نويسنده كتاب آن را «دروغگويي ليبرال» مي نامد.
دروغگويي نوع راهبردي و استراتژيك موقعي است كه سياست هاي دولت ها شكست خورد ه و رهبران مجبورند با دروغ اين شكست را توجيه كنند. دروغگويي نوع اسطوره ملي گرايي در كتاب هاي درسي مدارس و دانشگاه هاي غرب در حمايت از سياست هاي استعماري و سلطه گرايي ديده مي شود. ولي شايد جالب تر از همه، اعتراف نويسنده اين كتاب است كه ليبرال هاي غرب هم دروغ مي گويند و اين دروغگويي با ادعاي اصلي و قديمي آنها در تناقض، است. مثل حمايت چرچيل و روزولت از استالين در جنگ با هيتلر و... و اين دروغگويي در آينده ادامه خواهد داشت. نظريه ميرشايمر براي برخي ممكن است تازگي نداشته باشد ولي اسطوره هايي را كه در مغز بسياري از غربيها و غرب گرايان درباره غرب وجود دارد متزلزل مي سازد.

 



جوانان فلسطين فردا را روز خشم عليه اسرائيل اعلام كردند

سرويس خارجي-
جوانان فلسطيني ساكن نوار غزه به منظور محكوم كردن اشغالگري هاي اسرائيل و بازگشت آوارگان به موطن اصلي خود روز جمعه (فردا) را روز خشم اعلام كردند.
جوانان فلسطيني با تاكيد بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني براي برگزاري روز خشم در روز جمعه فراخوان دادند.
جوانان فلسطيني از مردم فلسطين خواستند روز جمعه پس از برگزاري نماز جمعه به سمت مرزها حركت كنند و سياست هاي اشغالگرانه رژيم صهيونيستي را محكوم و بر حق ملت فلسطين در بازگشت به سرزمين اصلي خود تاكيد كنند.
سازمان دهندگان اين راهپيمايي تاكيد كردند كه اين تظاهرات مسالمت آميز بوده و تظاهركنندگان تنها پرچم هاي فلسطين را حمل مي كنند و شعارهايي درباره حق بازگشت آوارگان سرخواهند داد.
گفتني است فلسطينيان ساكن نوار غزه، كرانه باختري و اردوگاه هاي فلسطيني در كشورهاي لبنان، سوريه، مصر و اردن به همراه شهروندان عرب در سالگرد روز نكبت (فاجعه اشغال فلسطين) به سمت مرزهاي اسرائيل راهپيمايي و تظاهرات كردند كه با يورش وحشيانه نظاميان صهيونيست مواجه شدند و دست كم 23 نفر شهيد و بيش از 600 نفر مجروح شدند.
ملت فلسطين با تاكيد بر اين كه انتقام خون شهدا را مي گيرند اعلام كردند كه تظاهرات براي بازپس گرفتن سرزمين فلسطين از اين پس هميشگي خواهد بود و رژيم اشغالگر قدس بايد منتظر حوادث مشابه در روزهاي آينده باشد.از سوي ديگر براي اولين بار دو جنبش فتح و حماس اسامي موردنظرشان را براي تصدي سمت هاي نخست وزيري و وزارت در دولت وحدت ملي تهيه و مبادله كردند.
عزام احمد عضو كميته مركزي جنبش فتح و مسئول گروه گفت وگو كننده اين جنبش در قاهره دراين باره گفت: فهرست هاي موردنظر دوجنبش مبادله شده است و دراين دو فهرست ده ها نام براي تصدي سمت وزارت و چند نام براي سمت نخست وزيري ديده مي شود.
وي با بيان اينكه هر دو جنبش ضمن تداوم رايزني هاي داخلي تلاش دارندمشورت ها و رايزني هاي خود با حضور همه گروه ها را به نتيجه برسانند افزود: با توافقي كه حاصل شد براي اولين بار كميته همكاري سازمان آزادي بخش فلسطين يك هفته پس از آغاز به كار دولت وحدت ملي فعال خواهد شد.
وي تصريح كرد: رياست اين كميته را محمود عباس برعهده دارد و متشكل از رئيس شوراي ملي فلسطين، اعضاي كميته اجرايي سازمان آزادي بخش، دبيران كل گروه هاي مختلف فلسطيني از جمله خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و رمضان عبدالله شلح دبير كل جنبش جهاد اسلامي فلسطين است.عزام احمد تصريح كرد: درباره آغاز به كار مجدد شوراي قانونگذاري فلسطين كه در چهارسال اخير فعاليتش متوقف بوده است هم توافقاتي انجام شد و مقرر گرديد آغاز به كار اين شورا صورت توافقي و براساس قانون باشد ضمن اينكه تلاش مي شود در اولين نشست شوراي قانونگذاري هيئت رئيسه جديد آن مشخص شود.
وي افزود: همچنين توافق شد كميته ويژه اي باهدف ارزيابي پيامدهاي اختلاف در فلسطين تشكيل شود كه اين كميته به امور مرتبط با بازداشت شدگان حماس در كرانه عربي و بازداشت شدگان فتح در نوار غزه نيز رسيدگي خواهد كرد ضمن اينكه فعاليت اين كميته را مصر زيرنظر خواهد داشت.
گفتني است جنبش حماس پيشنهاد جنبش فتح براي نخست وزيري سلام فياض در دولت توافق ملي بنا به توصيه آمريكا را به شدت رد كرده است.
جنبش فتح سلام فياض را براي نخست وزيري پيشنهاد كرده بود اما هيئت حماس خواستار حذف نام وي از ليست پيشنهادي براي نخست وزيري شد.

 



حمله 100 تروريست طالبان به نيروهاي دولتي پاكستان

در حمله 100 شبه نظامي مسلح وابسته به طالبان به يك پست ايست و بازرسي در شمال غرب پاكستان، بيش از 20 مهاجم و دو نيروي پليس كشته شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديروز 100 نفر از تروريست هاي طالبان به يك پست ايست و بازرسي نيروهاي دولتي پاكستان در منطقه «پمال» واقع در حومه پيشاور حمله كردند. در اين حمله، كه سه ساعت طول كشيد، مهاجمان بيش از 20 كشته بر جاي گذاشتند و بقيه به سوي كوهستان هاي منطقه خيبر گريختند. در اين حمله چيزي كه باعث تعجب ناظران شده، شمار زياد مهاجمان در اين حمله است. تعداد كشته هاي پليس در اين حمله، دو نفر اعلام شد و در مورد مجروحان حادثه نيز آماري ارائه نشده است.
به گفته پليس پاكستان، برخي از شبه نظاميان اهل چچن بودند. پليس يك گذرنامه روسي متعلق به مهاجمان را به خبرنگاران نشان داد.

 



پايگاه آمريكايي: تشكيل ارتش مزدوران در امارات براي كمك به ديكتاتورهاي عرب است

امارت متحده عربي پس از افشاي انعقاد قرارداد مخفيانه با يك شركت آمريكايي، به ناچار آن را تائيد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» روز دوشنبه به نقل از مقامات آمريكايي اعلام كرد: «اريك پرينس» مالك شركت امنيتي بلك واتر كه سال گذشته از آمريكا به امارات نقل مكان كرده است مبلغ 530 ميليون دلار از امارات دريافت كرد تا ارتش متشكل از 800 مزدور خارجي را براي كمك به امارات در مقابله با هر تهديد داخلي يا خارجي تشكيل دهد.
براساس اين گزارش «سر لشكر جمعه علي خلف الحميري» رئيس هيئت مديره و نيروي انساني وزارت دفاع امارات با تائيد امضاي قرارداد با شركت بلك واتر اظهار داشت: تمامي قراردادهاي نظامي با شركت هاي امنيتي، طبق قوانين بين المللي و معاهدات مربوطه منعقد مي شود.
در همين حال يك پايگاه مستقل آمريكايي در گزارشي نوشت: قرارداد اخير بلك واتر با امارات در راستاي كمك به ديكتاتورهاي جهان عرب صورت گرفته است.
همچنين «علي محمد فخرو» وزير سابق آموزش و پرورش بحرين، پشت پرده درخواست پيوستن اردن و مغرب به شوراي همكاري خليج فارس كه هيچگونه تجانسي با اين شورا ندارد را در راستاي مهار انقلاب هاي مردمي دانست.
محمد فخرو گفت: اين طرح اقدام سياسي پيشگيرانه، براي تقويت پايگاه هاي جناح محافظه كار در برابر هر تغيير ريشه اي احتمالي است كه در سايه تغييرات فعلي جهان عرب امكان آن وجود دارد.
اين اقدام در حالي صورت مي گيرد كه قيام هاي مردمي در منطقه بسياري از كشورهاي محافظه كار را نگران كرده است.

 



همسر و دختر قذافي از ليبي گريختند

همسر و دختر ديكتاتور ليبي از اين كشور به خاك تونس گريختند.
به گزارش خبرگزاري ها، «صفيه» همسر و «عايشه» دختر «معمر قذافي» از كشور ليبي فرار كردند و به تونس رفتند.
اين فرار ظاهرا عصر شنبه رخ داده و خبر آن تازه منتشر شده است. منابع تونسي اين فرار را تاييد و اعلام كردند كه همسر و دختر قذافي در يكي از هتل هاي جزيره «جربه» ساكن شده اند.
پيش از اين يك منبع رسمي در تونس اعلام كرده بود «محمد قذافي» فرزند بزرگ ديكتاتور ليبي كه مسئوليت بخش ارتباطات ليبي را برعهده دارد، با هدف پيگيري معالجاتش، وارد جزيره جربه شده است.
در همين حال، برخي منابع فاش ساختند، چند تن از مسئولان بلندپايه رژيم قذافي از گذرگاه مرزي «راس جدير» عبور كردند و وارد خاك تونس شدند. براساس خبري از خبرگزاري رسمي تونس، «عبدالله محمود الحجازي» مشاور سابق در وزارت خارجه و معاون سرويس اطلاعات نظامي ليبي از جمله اين مسئولان بوده اند.
شكري غائم رئيس شركت نفت ليبي نيز پيش از اين وارد جزيره جربه شده بود.
هرچند گفته مي شود غائم از رژيم قذافي فاصله گرفته است، اما يكي از مسئولان در ليبي با تكذيب اين خبر گفت: هدف غائم از ترك كشور، گفت وگو با شركت هاي نفتي خارجي است.
تلاش هاي مسكو
به گزارش واحد مركزي خبر، در حالي كه جنگ در ليبي ادامه دارد و ناتو زيرساخت هاي ليبي را هدف قرار مي دهد، «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه با نمايندگان قذافي در مسكو ديدار و گفت وگو كرد. لاوروف در اين ديدار، از دولت قذافي خواست به خواسته اصلي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل تن بدهد و از هر اقدامي كه به كشته شدن مردم بينجامد خودداري كند. روسيه همچنين، از قذافي و انقلابيون خواست مذاكرات خود را بدون هرگونه پيش شرط آغاز كنند. انقلابيون ليبي نيز اعلام كردند كه هيچ طرحي را كه متضمن بركناري قذافي از قدرت نباشد، نمي پذيرند.

 



طرفداران علي عبدالله صالح تظاهرات آرام مردم را به خشونت كشاندند

در جريان درگيري ميان تظاهركنندگان و افراد مسلح در يمن ده ها تن زخمي شدند.
بر اثر حمله و تيراندازي مستقيم افراد مسلحي كه لباس شخصي بر تن داشتند به سوي تظاهركنندگان يمني ده ها تن مجروح شدند.
در شهر عدن بر اثر درگيري ميان تظاهركنندگان و لباس شخصي هاي رژيم صنعا حداقل 18 نفر مجروح شدند.
افراد مسلح با شليك مستقيم به سوي تظاهركنندگان آنان را مجروح ساختند.
در شهر ذمار واقع در جنوب صنعا نيز ميان افراد مسلح لباس شخصي و تظاهركنندگان درگيري صورت گرفت كه دست كم 16 نفر زخمي بر جاي گذاشت.
اين در حالي است كه سخنگوي حزب كنگره ملي يمن (حزب حاكم) از مخالفان خواست درباره راهكارهاي برون رفت از بحران كنوني يمن با شوراي همكاري خليج فارس همكاري كنند.
اما مخالفان يمني اعلام كردند كه به هيچ وجه مذاكره و همكاري نخواهند كرد و علي عبدالله صالح بايد سرنگون شود.
يكي از رهبران احزاب مخالف گفت، اين وعده ها و سخنان دروغ جديد از سوي نظام حاكم يمن است و مخالفان با انجام مذاكره و گفت وگو درباره طرح هاي جديد مخالف هستند.
وي افزود، ما به حكومت علي عبدالله صالح هشدار مي دهيم كه به خواست و اراده مردم احترام بگذارد و از قدرت كناره گيري كند، در غير اين صورت دامنه انقلاب مردمي گسترش پيدا خواهد كرد.
اين رهبر انقلابي همچنين تاكيد كرد، مخالفان خواستار محاكمه علي عبدالله صالح و اطرافيانش هستند.
انقلابيون يمن با محاصره ساختمان هاي دولتي در شهرهاي تعز، عدن الحديده، اب اعلام كردند كه تصرف كاخ رياست جمهوري آخرين مرحله انقلاب است و منتظر فرا رسيدن زمان مناسب براي حركت به سمت كاخ رياست جمهوري هستند.
انقلابيون يمن با اعلام اينكه جوانان يمني بر ادامه اعتراضات اصرار مي ورزند افزودند، اقشار مختلف مردم پشتيبان جواناني هستند كه از جان خود مي گذرند و براي تحقق اهداف انقلاب از هيچ تلاشي فروگذاري نمي كنند.
از سوي ديگر به موازات افزايش اعتراضات مردمي نسبت به حكومت علي عبدالله صالح، دستگاه امنيت ملي يمن با اجراي طرح جديدي براي مقابله با انقلابيون اين كشور خواستار قتل كساني شد كه خواستار كناره گيري علي عبدالله صالح از قدرت هستند.

 



12 كشته و 50 مجروح در تظاهرات ضد آمريكايي مردم افغانستان

تظاهرات مردم عليه اشغالگران در شمال افغانستان به درگيري با پليس و نيروهاي دولتي و اشغالگر انجاميد و 12 كشته و 50 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم منطقه طالقان در شمال افغانستان ديروز با حمل اجساد چهار غيرنظامي كه به دست نيروهاي ناتو كشته شده بودند، شعارهاي ضد اشغالگري و ضد آمريكايي سر دادند. شمار اين تظاهر كنندگان بيش از 1500 نفر بود. آنها خواستار خروج هر چه سريعتر همه نظاميان خارجي از افغانستان شدند. دو تن از چهار كشته شده مذكور، زن هستند. طالقان در استان «تخار» قرار دارد. راهپيمايان معترض در طول مسير خود، به سمت نيروهاي خارجي سنگ پرتاب كردند. در تيراندازي متقابل نيروهاي دولتي و خارجي به سمت مردم، حداقل 12 غيرنظامي معترض جان خود را از دست دادند و بيش از 50 تن نيز مجروح شدند.
در همين حال، خبرگزاري جمهوري اسلامي از كابل گزارش داد، «هادي مسلم يار»، رئيس مجلس سناي افغانستان دولت كابل را در مورد رسوخ فرهنگ منحط غربي به جامعه افغانستان مقصر دانست. وي خواستار مقابله جدي با فرهنگ غربي شد.

 



سيف العدل جانشين بن لادن شد

سران شبكه القاعده «سيف العدل» مصري را به عنوان جانشين موقت «اسامه بن لادن» تعيين كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «سيف العدل» رهبر نظامي القاعده، جانشين موقت بن لادن شد. روزنامه «نيوز» چاپ پاكستان، طي گزارشي از منابع نامشخص در شهر راولپندي، اين جانشيني را تاييد كرد. وي در مورد چگونگي انتخاب وي و افرادي كه او را به اين جايگاه منصوب كردند، چيزي نگفت.
پيش از اين، در مورد جانشيني «ايمن الظواهري» فرد شماره دو القاعده، گزارشاتي منتشر شده بود. سيف العدل سابقا يك افسر ارتش مصر بوده و به عضويت شبكه القاعده درآمده است. او تا عضويت شوراي نظامي القاعده و سپس، رهبري اين شورا ارتقا يافته است و به عنوان يك استراتژيست از او نام برده مي شود.
طبق گزارش منابع آمريكايي، سيف العدل دو ماه قبل از اجراي عمليات 11 سپتامبر سال 2001، با اين عمليات مخالفت كرده بود. اما آمريكايي ها وي را متهم اصلي انفجارهاي سفارتخانه هاي آمريكا در كنيا و تانزانيا در سال 1998 مي دانند.
سيف العدل اكنون 41 سال سن دارد و با نام هاي «محمد ابراهيم مكاوي»، «ابراهيم المدني» و «عمر السمالي» نيز شناخته مي شود.
به گزارش ويكيپديا، او تاكنون به اعضاي القاعده در افغانستان، پاكستان، سودان و سومالي آموزش هاي نظامي و اطلاعاتي داده است.

 



مبارز بحريني با خودرو نيروهاي پليس آل خليفه را زير گرفت

يك مبارز بحريني با خودروي خود وارد مركز تجمع پليس شد و 11 نفر از آنها را مجروح كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، يك مبارز بحريني كه شاهد ضرب و شتم برادرش توسط نيروهاي امنيتي بود سوار خودروي خود شد و به سوي نيروهاي پليس يورش برد كه در نتيجه 11 پليس مجروح شدند كه حال چهار تن از آنان وخيم است.
تلويزيون بحرين با گزارش اين حادثه اظهار داشت كه نيروهاي پليس مشغول سركوب تظاهركنندگان بودند كه اين حادثه به وقوع پيوست. اين حادثه خاندان آل خليفه را دچار وحشت كرده است.
پليس بحرين بلافاصله اين دو برادر را دستگير و به مكان نامعلومي انتقال داد. مسئولان بلندپايه بحرين نگرانند اين حادثه در روزهاي آينده تكرار شود.
اين در حالي است كه فعالان سياسي در بحرين نيز اعلام كردند كه كليه بازداشت شدگان پس از دستگيري مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي گيرند.
عبدالهادي خواجه فعال برجسته حقوق بشري در بحرين اظهار داشت، در زمان بازداشت توسط نيروهاي امنيتي مورد آزار و شكنجه قرار گرفته و حتي او را به تجاوز جنسي تهديد كردند.
مخالفان بحرين همچنين اعلام كردند كه مقامات آل خليفه در راستاي سركوب هر چه بيشتر مخالفان اقدام به اخراج كاركنان بخش عمومي و خصوصي كرده اند و تاكنون 2000 نفر را از كار بركنار كرده اند.
رژيم آل خليفه تصميم دارد به جاي اين افراد اخراج شده، مهاجران خارجي را استخدام كند و بدين وسيله مخالفان را تحت فشار قرار دهد.
ددمنشي هاي خاندان آل خليفه نسبت به مردم بي دفاع بحرين در شرايطي صورت مي گيرد كه دو مقام بلندپايه آمريكايي به منامه سفر كردند و بر حمايت قاطع كاخ سفيد از اين رژيم سركوبگر تاكيد كردند.
«جيمز استاينبرگ» معاون اول وزير خارجه آمريكا و «جفري فلتمن» معاون خاورميانه وزير امور خارجه اين كشور در ديدار با مقامات بحرين فعاليت ها و اقدامات سركوبگرانه آل خليفه در سركوب مسلمانان را تاييد و اعلام كردند كه همچنان به حمايت هاي خود ادامه خواهند داد.
از سوي ديگر، رژيم آل خليفه در راستاي مبارزه با شيعيان كشور استعفاي هفت عضو شيعه مجلس اين كشور را پذيرفت.
اين نمايندگان در اعتراض به سركوب تظاهرات ضددولتي در بحرين استعفا كردند. 11 نماينده شيعه پيشتر استعفاي خود را تسليم كرده بودند. بدين ترتيب با استعفاي 18 قانونگذار شيعه در بحرين تعداد اعضاي پارلمان بحرين تقريبا به نصف رسيده است.
گفتني است مردم منطقه العواميه عربستان با حضور در پشت بام ها براي محكوم كردن جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين عليه شهروندان بحريني بانك الله اكبر سر مي دهند.

 



هزاران آمريكايي عليه نظام بانكي به خيابان ها ريختند

هزاران نفر از مردم آمريكا در اعتراض به سيستم ناعادلانه حاكم بر نظام بانكي اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم ايالت «اوهايو» سه شنبه با تجمع مقابل محل نشست سران بانك «چيپس» آمريكا در شهر «كلمبو» عليه سيستم «ناعادلانه حاكم بر نظام بانكي» كشورشان شعار دادند. «چيپس اقتصاد ما را نابود مي كند، بانك هاي آمريكايي بايد تنبيه و جريمه شوند، ما خانه و كاشانه خود را از دست مي دهيم اما بانك ها پولدارتر مي شوند» از جمله شعارها و دست نوشته هاي تظاهر كنندگاني بود كه خيلي زود با حمله پليس ضد شورش مواجه شدند.
براساس گزارش هاي دريافتي، با هجوم پليس به جمعيت معترض، شماري از تظاهركنندگان دستگير شدند.
به اعتقاد مخالفان، حمايت هاي بي حد و اندازه دولت آمريكا از بانك ها باعث ثروتمند شدن آنها به قيمت بحراني شدن زندگي مردم شده است. يادآوري مي شود ظرف 3 سال گذشته ميليون ها نفر از مردم آمريكا به دليل ناتواني در پرداخت اقساط وام هاي مسكن، ناگزير به فروش يا رها كردن خانه هاي خود شده اند. براساس اين گزارش «بانك چيپس» بزرگترين و ثروتمندترين بانك آمريكاست.

 



چها رسوي پنج قا ره

معامله با اسرائيل ممنوع
شماري از مردم استراليا با برگزاري تظاهراتي در مقابل وزارت دفاع، نسبت به معاملات تسليحاتي دولت اين كشور با رژيم اسرائيل اعتراض كردند. بخش عظيمي از قراردادهاي تجاري دولت استراليا با رژيم اسرائيل به خريد و فروش تجهيزات و فن آوري نظامي اختصاص دارد.
افشاي 270 سند در دادگاه حريري
دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان اجازه داد 270 سند اين دادگاه در اختيار وكيل ژنرال جميل السيد قرار بگيرد. جميل السيد يكي از چهار مقام امنيتي لبنان است كه پس از ترور حريري براساس ادعاي شاهدان دروغين چهار سال زنداني شد و پس از اثبات بي گناهي آزاد شد.
استعفاي دسته جمعي
يك نماينده پارلمان اردن اعلام كرد كه برخي از نمايندگان در حال بررسي استعفاي جمعي خود از پارلمان هستند.
وي دليل اين استعفا را دخالت قوه مجريه در امور پارلمان و به حاشيه كشاندن قوه مقننه اعلام كرد.
زندانيان سياسي در عربستان
صدها سعودي كه در جريان تظاهرات مسالمت آميز اين كشور بازداشت شدند با شكايت از اوضاع تاسف بار زندانيان سياسي در اين كشور از مقامات سعودي خواستند دست از رفتار وحشيانه با زندانيان برداشته و به حقوق اساسي آنها احترام گذاشته شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14