(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 اردیبهشت 1390- شماره 19931

حديث دشت عشق
استقلال نايب قهرمان شد، پيروزي چهارم پيكان و پاس هم سقوط كردند
فهرست ملي پوشان توسط كي روش اعلام شد بازگشت كريمي به تيم ملي
صعود موفقيت آميز كوهنورد ايراني به سومين قله مرتفع جهان
«قيچي ساز» بدون كپسول اكسيژن بر فراز «كانچن چونگا»
ازبكستان جام قهرماني را در تاشكند نگه داشت كشتي آزاد ايران با 4 مدال نايب قهرمان آسيا شد
اشكالات بازرسان AFC به 2 ورزشگاه ليگ برتر ابهام در سهميه ايران !
فينال ليگ برتر بسكتبال
ذوب آهن ترمز مهرام را در اصفهان كشيد
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمدرضا اسماعيلي»
نكند در رختخواب ذلت بميريد
در سال 1349 در يكي از قراء موسوم به «سنجوانمره» تولد يافت.
با رسيدن ايام علم اندوزي قصد آن نمود تا تلخي ناداني را با شيريني ميوه دانايي از ميان بردارد لذا يك چند- تا مقطع ديپلم- در كنار نهال بارآور معرفت نشست آن زمان كه شعله عداوت بعثيان ميهن را در بر گرفت، محمدرضا نيز در جمع بچه هاي بسيج، مثنوي شكوهمند حماسه آفريني را خواندن آغاز كرد. چهل و پنج روز حضور او در كنار همرزمانش در طراوت سرسبزشان، غرور سربلندشان و دست هاي استوارشان، سيلابي شد كه خس و خاشاك وجود دشمن را از سرزمين پاك عشق مي شست تا اين كه سرانجام در سال 1365 طي عمليات كربلاي 3 (فتح اسكله الاميه عراق) در اثر اصابت تركشي، روح متعالي اش اذن دخول به حريم كبريا يافت و جسم خاكي اش را گلستان هميشه مصفاي شهداي اصفهان پذيرا شد.

 



استقلال نايب قهرمان شد، پيروزي چهارم پيكان و پاس هم سقوط كردند

سرويس ورزشي -
پرونده دهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر با نايب قهرماني استقلال و سقوط تيم هاي پيكان قزوين و پاس همدان بسته شد.
در چارچوب رقابت هاي هفته سي و چهارم ليگ برتر روز گذشته 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار و طي آن تكليف تيم هاي سقوط كننده، مشخص شد. در همدان تيم فوتبال استقلال تهران با برتري برابر پاس همدان نه تنها نايب قهرماني خود را مسجل ساخت، بلكه باعث شد كه نماينده همدان راهي ليگ دسته اول شود. پاس با 35 امتياز تصور نمي كرد يكي از تيم هاي سقوط كننده باشد اما موفقيت تيم هاي پائين تر از پاس مقدمات سقوط شاگردان مديرروستا را فراهم ساخت.
در تهران تيم پيكان برابر پيروزي گلباران شد تا سقوطش به دسته يك مسجل شود. پيكاني كه چند سال قبل به قزوين منتقل شده بود سقوطي تلخ داشت تا از اين پس در ليگ دسته اول روزگار بگذراند.
از سوي ديگر پيروزي نيز با برتري پنج بر يك مقابل پيكان جايگاه چهارمي خود را در ليگ برتر تثبيت كرد.اين برتري در حالي براي سرخپوشان بدست آمد كه علي دايي به شدت از سوي هواداران اين تيم تشويق شد. سرخ پوشان تهراني در جام حذفي حضور دارند و در صورت قهرماني شانس حضور در ليگ قهرمانان فصل بعد را دارند اما در صورتيكه يكي از دو تيم سپاهان و استقلال در جام حذفي قهرمان شوند در آن صورت پيروزي به رقابت هاي آسيايي راه پيدا خواهد كرد.
در ورزشگاه اكباتان ، راه آهن كه تا دقايق پاياني بازي با دو گل از مس كرمان عقب بود بازي را به تساوي كشاند تا در ليگ برتر ماندني شود. اين براي چندمين سال پياپي است كه لوكوموتيورانان در هفته پاياني در ليگ برتر ماندني مي شوند. در بوشهر تيم نفت تهران دست به كار بزرگي زد و شاهين را شكست داد تا در ليگ برتر ماندني شود. شكست شاگردان ميثاقيان سبب سقوط آنها به ليگ دسته اول نشد زيرا تفاضل گل شاهين بهتر از پاس بود. در كرج تيم سايپا با نتيجه دو بريك سپاهان را شكست داد تا در ليگ ماندني شود. اين پيروزي در حالي براي نارنجي پوشان كرجي بدست آمد كه قهرماني سپاهان مسجل شده بود و شاگردان قلعه نويي با نفرات ذخيره خود پا به ميدان گذاشته بودند. در اصفهان ذوب آهن تيم بي انگيزه استيل آذين را شكست داد تا در همان رده سوم جدول باقي بماند. در تبريز فولاد ميزبان خود يعني شهرداري تبريز را شكست داد تا شاگردان جلالي ليگ را با پيروزي به اتمام برسانند. در آبادان هم تراكتورسازي نفت را شكست داد اما با توجه به برتري پيروزي در تهران، نماينده شهر تبريز به رده چهارم نرسيد. اما در آخرين بازي ملوان در انزلي برابر صبا به برتري رسيد تا اين تيم نيز پاياني خوش در ليگ دهم داشته باشد. در پايان رقابت هاي ليگ برتر رضا نوروزي از تيم فولاد خوزستان با زدن 24 گل عنوان آقاي گلي را از آن خود كرد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته سي و چهارم به اين شرح است:
¤ سايپا 2 - سپاهان يك
گل ها: كريم انصاري فرد (34 و 40) براي سايپا - ميلوراد يانوش (59) براي سپاهان
¤ ذوب آهن 2 - استيل آذين صفر
گل ها: محمد قاضي (61) و حسين ماهيني (74)
¤ پاس همدان صفر - استقلال 2
گل ها: آرش برهاني (36) و فرهاد مجيدي (81)
¤ نفت آبادان يك - تراكتورسازي 3
گل ها: روح الله عرب (84) براي صنعت نفت آبادان - داود دانش دوست (36)، علي عليزاده (71) و مسعود ابراهيم زاده (88) براي تراكتورسازي تبريز
¤ پيروزي 5 - پيكان قزوين يك
گل ها: هادي نوروزي (22)، مجتبي شيري (60)، حسين بادامكي (79 و 4+90) و مازيار زارع (86) براي پيروزي - علي قرباني (45) براي پيكان
¤ شهرداري تبريز صفر - فولاد 2
گل ها: رضا نوروزي (54 و 89)
¤ راه آهن شهرري 2 - مس 2
گل ها: حامد نورمحمدي (58) و مجيد باجلان (76) براي راه آهن و ادينهو (34) و ميلاد فخرالديني (40) براي مس كرمان
اخراج: قاسم دهنوي (58 - مس كرمان)
¤ شاهين صفر - نفت تهران يك
گل: بهمن طهماسبي (3+90)
¤ ملوان بندرانزلي 2 - صباي قم صفر
گل ها: مهرداد اولادي (68) و محمد رستمي (81)

 



فهرست ملي پوشان توسط كي روش اعلام شد بازگشت كريمي به تيم ملي

كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان نخستين فهرست از بازيكنان منتخب خود را براي همراهي اين تيم اعلام كرد كه در بين آنها نام علي كريمي نيز ديده مي شود.
اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال كشورمان به شرح زير است: اميرحسين صادقي، پژمان منتظري، مجتبي جباري، آرش برهاني و ايمان مبعلي (استقلال )، آندرانيك تيموريان، محمد ابراهيمي، محمد نصرتي و عباس محمدي (تراكتورسازي تبريز)، قاسم دهنوي، مصطفي سيفي و مهرداد پولادي (مس كرمان)، محمد غلامي و ميلاد زنيدپور (استيل آذين )، سعيد دقيقي و ميثم بائو (شهرداري تبريز)، حسن رودباريان و بهادر عبدي (راه آهن )، رضا نوروزي و علي حمودي (فولاد خوزستان)، پژمان نوري و مهرداد اولادي (ملوان بندرانزلي)، عباس محمدرضايي (سايپاي البرز)، مرتضي كاشي (صباي قم)، روح الله عرب (صنعت نفت آبادان)، عبدالله كرمي (شاهين بوشهر)، ابراهيم ميرزاپور (پيكان قزوين) و علي كريمي (شالكه آلمان)
دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان از روز دوشنبه هفته پيش رو با حضور بازيكناني كه توسط كارلوس كي روش به اردوي اين تيم فراخوانده شده اند، در كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد شد. براساس اعلام كادر فني تيم ملي با توجه به ديدارهاي حساس تيم اميد، تيم هايي كه درگير ليگ قهرمانان آسيا هستند و تيم هايي كه در مرحله يك چهارم جام حذفي به ميدان خواهند رفت، بازيكني از اين تيم ها به اردوي تيم ملي دعوت نشده است. بازيكنان اين تيم ها در مراحل بعدي به اردو دعوت مي شوند.

 



صعود موفقيت آميز كوهنورد ايراني به سومين قله مرتفع جهان
«قيچي ساز» بدون كپسول اكسيژن بر فراز «كانچن چونگا»

كوهنورد ايراني موفق شد بدون كپسول اكسيژن سومين قله مرتفع جهان را فتح كند.
عظيم قيچي ساز كوهنورد شايسته ايراني، توانست براي اولين بار پرچم ايران را بر فراز سومين قله مرتفع جهان به اهتزاز درآورد. قيچي ساز پس از حدود 50 روز تلاش در ارتفاعات هيماليا در كشور نپال به منظور صعود به قله 8586 متري «كانچن چونگا» سرانجام توانست ساعت 4:30 بامداد ديروز(جمعه) بدون كپسول اكسيژن افتخار اولين صعود ايراني به اين قله مرتفع را نصيب خود كند. قيچي ساز پيش از اين نيز صعود موفقيت آميز به 4 قله بالاي 8 هزار متر جهان به نام هاي اورست، رودپيك، دائولاگيري و نانگاپاربات را در كارنامه داشت.

 



ازبكستان جام قهرماني را در تاشكند نگه داشت كشتي آزاد ايران با 4 مدال نايب قهرمان آسيا شد

تيم ملي كشتي آزاد ايران با يك مدال طلا و سه نقره به رده دوم كشتي آزاد آسيا نزول كرد .
تيم ملي كشتي آزاد ايران كه با تركيبي جوان در بيست و چهارمين دوره رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا شركت كرده بود با كسب يك مدال طلا و سه مدال نقره در حالي عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد كه در دوره گذشته مسابقات به مقام قهرماني دست يافته بود .
رقابت هاي كشتي آزاد بيست و چهارمين دوره مسابقات كشتي قهرماني آسيا روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با حضور 23 كشور قاره كهن در شهر تاشكند ازبكستان برگزار شد كه در پايان اين رقابت ها تيم ميزبان با كسب 3 مدال طلا، يك مدال نقره، يك مدال برنز و 51 امتياز عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد .
تيم ملي كشتي آزاد ايران نيز با كسب يك مدال طلا توسط احسان اميني و سه مدال نقره توسط مصطفي آقاجاني، عرفان اميري و كميل قاسمي و كسب 49 امتياز عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد. تيم ملي كشورمان در دوره گذشته اين رقابت ها به عنوان قهرماني دست يافته بود .
تيم ملي كشتي آزاد مغولستان با 5 مدال برنز و 48 امتياز به عنوان سومي بيست و چهارمين دوره رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا دست يافت.
رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا از امروز (شنبه) و با انجام ديدارهاي وزن هاي 55 و 60 كيلوگرم در تاشكند ازبكستان آغاز مي شود كه هر دو ملي پوش ايران قرعه خوبي نصيبشان شده است. در وزن 55 كيلوگرم محسن حاجي پور پس از استراحت در دور اول، به مصاف كونگسريچاي از تايلند مي رود. برنده اين مسابقه به نيمه نهايي مي رسد و فرد پيروز با برنده ديدار هند و قرقيزستان مسابقه مي دهد. يكي از اين چهار كشتي گير فيناليست مي شود.
در وزن 60 كيلوگرم، عبدالمحمد پاپي هم در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده و در اولين مبارزه برابر برنده كشتي بين هند و ويتنام قرار مي گيرد. پاپي هم مانند حاجي پور با يك پيروزي مي تواند به نيمه نهايي برسد. كشتي گيران قرقيزستان و تاجيكستان هم در سمت جدول ملي پوش ايران قرار دارند. در واقع پنج كشتي گير در بالاي جدول با هم مسابقه مي دهند تا يكي از آنها به فينال برسد.

 



اشكالات بازرسان AFC به 2 ورزشگاه ليگ برتر ابهام در سهميه ايران !

رئيس سازمان ليگ برتر از اشكالات بازرسان كنفدراسيون فوتبال آسيا نسبت به دو ورزشگاه تيم هاي ليگ برتر كشورمان خبر داد و گفت: اين ايرادها امتيازات ليگ ايران را براي كسب حداكثر سهميه ليگ قهرمانان كاهش خواهد داد .
عزيز محمدي ضمن بيان اين مطلب افزود : در بازديدي كه بازرسان AFC از دو ورزشگاه دستگردي تهران و شهيد بهشتي بوشهر به عنوان ورزشگاه هاي محل برگزاري مسابقات تيم هاي استيل آذين و شاهين بوشهر داشتند ايراداتي را به وضعيت جايگاه خبرنگاران ، مسيرهاي ورودي و خروجي تماشاگران و رختكن تيم ها وارد دانستند و خواستار رفع اين اشكالات شدند .
وي با بيان اينكه وضعيت سهميه كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا مشخص نيست و همه چيز به امتيازات بازرسان AFC از ليگ ايران بستگي دارد ، اظهار داشت : بازرسان AFC پس از جمع آوري اطلاعات لازم پيرامون باشگاه هاي ليگ برتر طي گزارشي مستندات خود را به كميته ليگ حرفه اي كنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه خواهند كرد تا پس از بررسي و مقايسه هاي لازم سهميه ايران تا سال 2014 در نشست آذر ماه جاري مشخص كنند .

 



فينال ليگ برتر بسكتبال
ذوب آهن ترمز مهرام را در اصفهان كشيد

تيم بسكتبال ذوب آهن اصفهان با برتري مقابل مهرام تهران يكي از دو شكست پيشين را جبران كرد تا همچنان به قهرماني اميد داشته باشد.
سومين ديدار فينال ليگ بسكتبال، عصر ديروزدر اصفهان برگزار شد و تيم ميزبان با نتيجه 89 بر 76 به برتري رسيد تا مهرامي ها كه با پيروزي در دو ديدار قبلي، اميدوار بودند تكليف را يكسره كنند، در انتظار بازي چهارم و احتمالا بازي پنجم باشند.
ذوب آهن كه در ديدار دوم با نتيجه بسيار نزديكي بازي را واگذار كرده بود در ديدار سوم عملكرد بهتري داشت. كوارتر نخست با برتري 19 بر 12 شاگردان كوهيان به پايان رسيد، اما اوج هنرنمايي ذوبي ها كوارتر دوم بود كه 30 امتياز به دست آوردند و تنها 10 امتياز به حريف دادند تا به نوعي اتفاق كوارتر دوم در بازي نخست اين بار به سود اصفهاني ها تكرار شود.
عملكرد درخشان صمد نيكخواه بهرامي و 4 پرتاب سه امتيازي او، اختلاف را كم كرد، پيروزي 21 بر 12 مهرامي ها در كوارتر سوم نتيجه 61 بر 43 را بر تابلوي نتايج ثبت كرد.
در كوارتر پاياني، بازي پاياپاي دنبال شد؛ ذوب آهن اختلاف 18 امتيازي را تا دقايقي حفظ كرد و 66 بر 48 از مهرام پيش افتاد، اما مهرام كه در كوارتر سوم بازي را برده بود در كوارتر پاياني هم پيروز شد، تا كوهيان با وجود پيروزي در اين ديدار به فكر نيمه هاي دوم بازي ها باشد.
به اين ترتيب در پايان سه دور از رقابت فينال ليگ برتر بسكتبال مهرام با پيروزي در دو ديدار همچنان شانس بيشتري براي قهرماني دارد. ذوب آهن در صورتي كه در ديدار چهارم كه امروز برگزار مي شود به پيروزي دست پيدا كند، كار به بازي پنجم كشيده خواهد شد و البته اختلاف امتياز دو تيم ميزبان بازي پنجم را مشخص خواهد كرد.
در ديدارهاي گذشته مهرام با نتايج 101 بر 74 و 95 بر 92 ذوب آهن را شكست داده بود.
دومين پيروزي كاشاني ها
در ديدار رده بندي
تيم بسكتبال توزين الكتريك در سومين ديدار رده بندي ليگ برتر دومين پيروزي خود را برابر پتروشيمي كسب كرد. سومين مسابقه رده بندي ليگ برتر بسكتبال عصر ديروز ساعت 16 در سالن مرحوم كتابچي كاشان برگزار شد.
در اين ديدار كه توزيني ها ميزبان بودند، موفق شدند حريف ماهشهري خود پتروشيمي را با نتيجه (71 بر 68) از پيش روبرداشته و ضمن تصاحب دومين پيروزي، براي كسب مقام سومي نيز اميدوارتر باشند. مسابقه چهارم 2 تيم امروز ساعت 16 باز هم در كاشان برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: فصل بعد با اين آقايان كار نمي كنم
علي دايي سرمربي تيم پيروزي كه اين روزها اختلاف هايش با حبيب كاشاني به اوج رسيده در پاسخ به اين سوال كه آيا فصل بعد در اين تيم مي ماند، گفت: با پيروزي نه، اما شايد با آقايان قطع همكاري كنم.صبر كنيد و ببينيد كه گذشت زمان چه چيز هايي را نشان مي دهد.
دايي با بيان اين كه اگر مديران كنوني پيروزي از او بخواهند در اين تيم بماند با قاطعيت به آنها جواب منفي مي دهد گفت: اگر آقايان از من بخواهند در پيروزي بمانم با قدرت مي گويم با آنها كار نمي كنم. بحث پيروزي با باشگاه فرق مي كند. دايي در پايان با اشاره به اين كه سعيد لو تصميم نهايي را درباره پيروزي مي گيرد، گفت: تا پايان قراردادم با قدرت كار مي كنم، ولي بايد توجه كنيم سعيد لو رئيس مجمع باشگاه پيروزي است و او راجع تمام مسائل تصميم مي گيرد. سعيد لو بايد بگويد من در پيروزي باشم يا نباشم و كس ديگري نمي تواند بگويد.
سقوط پيام خراسان به دسته دوم قطعي است
سقوط تيم فوتبال پيام به ليگ دست2 قطعي شده و غير قابل بازگشت است . علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اينكه اين راي قطعي و غيرقابل اعتراض است، گفت: اكنون كه نتايج مشخص شده ديگر نمي توان كاري انجام داد. قطعا تيم پيام به ليگ دسته 2 سقوط كرده و اين نظر كميته انضباطي است مگر اينكه باشگاه مداركي به كميته انضباطي بدهد كه آن ها را مجاب كند .
ميداوودي از بازي با ملوان به ميدان مي رود
ميلاد ميداوودي مهاجم تيم استقلال كه تا قبل از مصدوميت بهترين گلزن اين تيم بود، درباره آخرين وضعيت آماده سازي و تاريخ بازگشت به ميادين گفت: قبل از سفر استقلال به همدان، تمرين هاي بسيار خوبي همراه با ساير بازيكنان تيم داشتم و بدون مشكل در كارهاي گروهي شركت كردم. در تعطيلي چند روزه تمرين ها بعد از بازي با پاس همدان نيز به صورت انفرادي تمرين مي كنم تا ميزان آمادگي ام بيشتر شود؛ پزشك جراحم اعلام كرده از بازي با ملوان در جام حذفي مي توانم براي استقلال به ميدان بروم و اگر كادر فني صلاح بداند، در انزلي براي تيمم بازي خواهم كرد. شايد قسمتم اين است كه از همان ورزشگاهي كه مصدوم شدم، بار ديگر فوتبال را شروع كنم.
آلتين تاپ رسما كهكشاني شد!
حميت آلتين تاپ با امضاي قراردادي 4 ساله به طور رسمي به باشگاه رئال مادريد پيوست. پايگاه اينترنتي رسمي باشگاه رئال مادريد با قراردادن عكس آلتين تاپ در صفحه نخست خود، خبر امضاي قرارداد با آلتين تاپ را تاييد كرد. هافبك 28 سال ترك تبار به اين ترتيب تا سال 2015 در جمع كهكشاني ها حضور خواهد داشت.
سومين قهرماني پورتو در ليگ اروپا
تيم فوتبال پورتو پرتغال با برتري مقابل براگاي اين كشور براي سومين بار عنوان قهرماني مسابقات فوتبال ليگ اروپا را از آن خود كرد.
در ديدار نهايي مسابقات فوتبال ليگ اروپا كه در ورزشگاه »آويوا« شهر دوبلين برگزار شد تيم پورتو پرتغال برتري يك بر صفر را از آن خود كرد و براي سومين بار به عنوان قهرماني مسابقات ليگ اروپا يا همان جام يوفا دست يافت. براي تيم فوتبال پورتو در اين بازي كه فينالي پرتغالي محسوب مي شد فالكائو در دقيقه 44 گلزني كرد.وي با 17 گل زده عنوان بهترين گلزن اين رقا بتها را از آن خود كرد.
هدايت تيم فوتبال پورتو در اين بازي برعهده آندره ويلاس - بوآس 33 ساله بود او در فصل جاري عنوان قهرماني مسابقات ليگ و سوپرجام باشگاههاي پرتغال را نيز بدست آورده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14