(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 خرداد 1390- شماره 19939

حكم 9 مشاور شهردار اهواز لغو شد
دستور تسريع در عمليات احداث جاده طالقان- هشتگرد صادر شد
استاندار: 9 شهر اردبيل در اقليم يك قرار دارند
ركود بازار، اشك پيازكاران دزفول را درآورد
ايران در كيهان
اعزام كاروان زيارتي دهلران به حرم امام خميني
معاون سازمان بازرسي كل كشور:
طولاني شدن بهره برداري از پروژه قطار شهري شيراز موجب نارضايتي مردم مي شود
مدير جهاد كشاورزي بابل خبر داد : صادرات بيش از 19 تن كنسانتره انار از بابل به كشور آلمان
استاندار: نرخ بيكاري در استان مركزي به 7 درصد كاهش مي يابد
فرمانده سپاه استان همدان: كاروان هاي راهيان نور در طول سال اعزام مي شوند
با شروع فصل زاد و ولد طرح حفاظت ويژه حيات وحش آذربايجان شرقي آغاز شد
درخواست 1400 خانوار در استان زنجان براي برگشت به روستاهاي خود
فرماندار كرج:سازمان ها حق قطع خدمات به صنايع استان البرز را ندارند



حكم 9 مشاور شهردار اهواز لغو شد

اهواز- خبرنگاركيهان:
سرپرست شهرداري اهواز حكم 9 نفر از مشاوران خود و شهردار سابق را به منظور صرفه جويي در هزينه ها لغو كرد.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي شهرداري اهواز، محمد صفري هدف از اين اقدام را كاهش هزينه ها در حوزه ستادي شهرداري و استفاده بهينه از نيروهاي توانمند و نخبه جديد در حوزه هاي مختلف كاري شهرداري اعلام كرد.
براساس اين گزارش،اسامي نيك سرشت مشاور رسانه اي، فرزان مشاور اجرايي، زيلايي مشاور شهرسازي، معتمد مشاور شهردار، جنت مكان مشاور سرمايه گذاري و بهادري مشاور برنامه ريزي در اين ليست مشاهده مي شوند.

 



دستور تسريع در عمليات احداث جاده طالقان- هشتگرد صادر شد

طالقان- خبرنگاركيهان:
فرماندار طالقان گفت: سرپرست وزارت راه و ترابري براي تسريع در احداث جاده طالقان، دستور ويژه صادر كرد.
ساخت جاده طالقان- هشتگرد طرح 11سال پيش آغاز شد و تاكنون 45درصد پيشرفت داشته است.
«ابوالقاسم مهري» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اين دستور هنگام بازديد سرپرست وزارت راه و ترابري و استاندار البرز از محل احداث جاده هشتگرد- طالقان صادر شده است. وي افزود: با اين دستور، پيش بيني مي شود امسال بخش عمده جاده طالقان- هشتگرد احداث شود.
مهري گفت: با بهره برداري از جاده 32كيلومتري هشتگرد- طالقان، فاصله شهرستان طالقان تا كرج مركز استان البرز حدود 40كيلومتر كاهش مي يابد.

 



استاندار: 9 شهر اردبيل در اقليم يك قرار دارند

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: 9 شهرستان اين استان در محاسبه ميزان مصرف گاز طبيعي در اقليم يك قرار گرفته اند.
سيدحسين صابري در جلسه ستاد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها افزود: در بين شهرستان هاي استان فقط پارس آباد مغان در اقليم يك قرار نگرفته است.
وي بر لزوم ساماندهي سواري هاي بين شهري و روستايي استان تاكيد كرد و خواستار ارايه تسهيلات بانكي به افراد واجد شرايط در بخش ناوگان حمل و نقل و حل مشكلات جابجايي مسافران در استان شد.
در اين جلسه اعلام شد از آغاز اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها در اين استان مصرف برق 10 درصد، گاز 25 درصد، آب روستايي 9 درصد، آب شهري 4/5 درصد، بنزين 9 درصد، نفت سفيد 36 درصد،گازوئيل 16 درصد، سي ان جي 15 درصد و آرد و نان 30 درصد كاهش يافته است.
ميزان قبوض 62 درصد مصرف كنندگان آب شهري ماهانه تا 20 هزار ريال اعلام شد و 60 درصد مصرف كنندگان آب روستايي نيز زير الگوي مصرف قرار دارند.

 



ركود بازار، اشك پيازكاران دزفول را درآورد

گزارش از: خبرنگار كيهان دزفول
در حالي كه تنها چند روز از آغاز فصل برداشت محصول پياز در دزفول مي گذرد، ركود و نبود بازار مناسب اين محصول موجب شده تا صدها تن محصول پياز كشاورزان در اين شهرستان در خطر نابودي و معدوم شدن احتمالي قرار گيرد.
بنا به اظهار بسياري از كشاورزان، ركود بازار فروش پياز و زيانهاي وارده اشك پيازكاران را درآورده و آنان را متحمل خسارات كرده است.
شماري از كشاورزان دزفولي در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اعلام اينكه ركود بازار موجب شده است تا محصول پياز آنها زير قيمت تمام شده و با زيانهاي فراوان به فروش رسد از مسئولان خواستند تا در اين باره با ارائه راهكارهاي حمايتي كشاورزان را ياري و مانع از بين رفتن محصولات آنان شوند.
به دليل ركود بازار و تنها مركز خريد محصول تضميني پياز در دزفول واقع در شهرك بنواز ناظر، چند روزي است شاهد صفوف طولاني وسايل حمل پيازهايي است كه توليدكنندگان آنها نتوانسته اند براي فروش محصول خود بازار مناسبي پيدا كنند و به ناچار روي به فروش تضميني آورده اند.
اين در حالي است كه بنا به گفته پيازكاران دزفولي قيمت تضميني خريد پياز در خوزستان هر كيلوگرم 900 ريال است كه اين رقم بسيار نازل و با هزينه هاي توليد آنان همخواني ندارد و آن گونه كه آنان مي گويند: تعيين اين مبلغ خريد براساس كارشناسي واقعي و منطقي صورت نگرفته است.
كشاورزان منطقه كه ماه ها براي توليد محصول خود زحمات شبانه روزي كشيده اند اكنون ناچارند از ميان دو راه انصراف از برداشت محصول به دليل عدم صرفه اقتصادي و يا تن دادن به فروش تضميني آن، يكي را انتخاب كنند كه در هر دو صورت متحمل زيان جدي خواهند شد.
از سويي تعيين و فعاليت تنها يك مركز خريد تضميني پياز در دزفول زمينه مشكلات فراواني را در تحويل محصول براي پيازكاران بوجود آورده به طوري كه آنان ناچارند براي تحويل بارهاي خود ساعت ها در صفوف طولاني وسايل حمل محصول كه گاهي تعداد آنها از 200 دستگاه نيز تجاوز مي كند قرار گيرند و اين موضوع علاوه بر معطلي و سرگرداني كشاورزان، هزينه هاي اجاره وسايل حمل بار را نيز با افزايش روبه رو كرده است.
يكي از كشاورزان پيازكار دزفولي در اين مورد به خبرنگار كيهان گفت؛ قيمت خريد تضميني محصول بايد براساس رشد هزينه ها انجام شود و كاملا كارشناسي شده و با نگاه به همه جوانب صورت گيرد.
«محمد بشكار» افزود: حداقل هزينه توليد يك كيلوگرم پياز در منطقه بيش از 140 تومان مي باشد اين در حالي است كه قيمت تضميني پياز براي هر كيلوگرم تنها 90 تومان تعيين شده است.
وي گفت: با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها از سوي دولت هزينه هاي كشاورزي به شكل محسوسي افزايش يافته كه نياز است اين موضوع مورد نظر تصميم گيرندگان نيز قرار گيرد.
«نورعلي اشنود» ديگر كشاورز دزفولي نيز در گفت وگو با خبرنگار كيهان به مشكلات حمل و انتقال بار از مزرعه به مركز خريد اشاره كرد و گفت: از آنجا كه امسال تنها يك مركز خريد تعيين شده و خودروهاي باربر ناچار هستند ساعت ها در صفوف تخليه معطل بمانند، كرايه ها به شكل سرسام آوري افزايش يافته و پرداخت آن براي كشاورز بسيار سخت و دشوار است.
وي افزود: در سال هايي كه چند مركز خريد وجود داشت كرايه حمل محصول تنها 20 تا 25 هزار تومان بود اما اكنون اين رقم گاهي تا 60 هزار تومان نيز پرداخت مي شود.
اشنود گفت: انتظار داريم دولت اين موضوع را به نوعي براي كشاورزان دزفولي حل كند تا بيش از اين متحمل زيان مالي نشوند.
اين كشاورز از مسئولان كشوري خواست تا در زمينه ميزان واردات محصولات كشاورزي بيش از پيش حساسيت نشان دهند و اينگونه نباشد كه توليد محصولي همچون پياز در داخل كه به اندازه كافي صورت مي گيرد، مقاديري از اين محصول نيز از ديگر كشورها آن هم در فصل برداشت داخلي وارد شود.
تني چند از ديگر زارعان پيازكار دزفول نيز با طرح مشكلات و دغدغه هاي خود گفتند كه همه ساله در فصل برداشت و فروش محصولات كشاورزي از جمله پياز چنين مسايلي بوجود مي آيد كه آسيب آن تنها به توليدكنندگان مي رسد.
آنها افزودند: قيمت هاي تضميني گاهي آنچنان ناچيز است كه حتي جمع آوري محصول را هم با مشكل عدم صرفه اقتصادي مواجه مي كند و تمام زحمت كشاورزان به رغم توليد بهترين محصولات بيهوده هدر مي رود. در اين راستا دبير نظام صنفي كشاورزان دزفول ضمن تأييد مشكلات پيازكاران دزفولي در اين فصل زراعي دولت را تنها مرجعي دانست كه مي تواند نسبت به حل ريشه اي اين مشكل و مشكلات مشابه برنامه ريزي و اهتمام داشته باشد.
«ناصر نظرزاده» در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: تا زماني كه براي كشاورزان بانك اطلاعاتي تشكيل نشود و نظارت و ارزيابي كارشناسي و منطقي بر نيازها و توانمندي هاي توليد محصولات زراعي بوجود نيايد همواره بايد شاهد بروز چنين مشكلاتي در مناطق مختلف از جمله دزفول باشيم.
وي تصريح كرد: كشاورزي به تنظيم برنامه و سياست كشت نياز دارد تا با توجه به آن، كشاورزان به همان اندازه اي كه در كشور تقاضا وجود دارد محصولات زراعي را توليد كنند و با مشكلاتي نظير اشباع بازار و عدم وجود خريدار با قيمت هاي مناسب مواجه نشوند.
نظرزاده خاطرنشان كرد: اينگونه سياست ها همچنين بايد شكل ملي داشته باشد و سياست هاي كشت منطقه اي دردي را دوا نمي كند.
دبير انجمن صنفي كشاورزان دزفول با اشاره به اينكه عدم برنامه ريزي موجب مي شود تا فرصت ها به تهديد تبديل شود افزود: امسال عملكرد محصولي همچون پياز در دزفول بسيار مطلوب بوده اما متأسفانه اين موضوع به جاي آنكه نوعي مزيت باشد به يك دغدغه تبديل شده است.
وي تصريح كرد: شرايط مساعد اقليمي در سال جاري زراعي موجب شد تا توليد پياز از رقم متوسط 25 تا 27 تن در هر هكتار به 30 تا 35 تن افزايش يابد اما اين موضوع نه تنها پيامد مثبتي در پي نداشت بلكه زمينه ساز مشكلات موجود شد.
نظرزاده خاطرنشان كرد: دولت مي توانست با توجه به افزايش قابل پيش بيني هزينه هاي توليد محصولات زراعي در سال جاري بويژه پياز، سياست تفكيكي خريد را پيش گرفته و به هنگام تعيين قيمت خريد تضميني مبلغي را نيز براي حمل بار و كارگر تخصيص دهد تا كشاورزان به اين شكل متضرر نشوند.
در اين راستا رئيس اداره تعاون روستايي دزفول نيز برخي علل بوجود آمدن مشكلات موجود كشاورزان را تشريح كرد.
«رضا هودگر» گفت: تعاون روستايي حتي در مركز استان هيچگونه دخالتي در تعيين قيمت هاي تضميني ندارد و تعيين اين قيمت ها از جمله تصميماتي است كه از سوي شوراي اقتصاد و هيئت دولت اتخاذ و اعلام مي شود.
وي افزود: روال اين تصميمات به شكلي است كه معمولا از سال قبل اتخاذ شده و پس از آن در موعدهاي مقرر به استان ها به منظور اجرا ابلاغ مي شود.
رئيس اداره تعاون روستايي دزفول از افزودن يك مركز خريد ديگر پياز در اين شهرستان خبر داد و گفت: تا پايان ارديبهشت ماه يكهزار و 500 تن پياز در قالب 465 محموله از كشاورزان دزفولي و به شكل تضميني خريداري شده است.
وي در پاسخ به خبرنگار كيهان در مورد شائبه معدوم كردن محصول پياز در اين شهرستان پس از خريد نيز گفت: اين موضوع واقعيت ندارد و تعاون روستايي تنها كار خريد محصول را برعهده داشته و تصميم گيري براي مراحل بعدي برعهده دولت است.
اكنون انبوهي از كيسه هاي پياز كشاورزان دزفولي كه از سوي دولت خريداري شده اند در محوطه مركز خريد تعاون روستايي دزفول در بنوار ناظر به صورت انباشته رها شده اند كه باتوجه به حساسيت اين محصول نسبت به گرما و عدم وجود هرگونه امكانات حفاظتي نظير سردخانه و صنايع تبديلي در منطقه، احتمال از بين رفتن اين محصول وجود دارد.
دزفول در شمال خوزستان بيش از 80 هزار هكتار زمين كشاورزي آبي دارد كه از اين سطح حدود يكهزار و 700 هكتار آن سالانه زير كشت محصول پياز مي رود.

 



ايران در كيهان

كلنگ زني احداث مجتمع فرهنگي
سرخس- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور مسئولان شهرستان سرخس برگزار شد كلنگ احداث مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد اين شهرستان به زمين زده شد. در اين مراسم رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سرخس گفت: اين پروژه در زميني به مساحت دوهزارمترمربع احداث مي شود و در آن قسمت هايي همچون كتابخانه، نمازخانه، سالن سينما، كنفرانس، كلاس هاي آموزشي و پاركينگ درنظر گرفته شده است.
محكوميت جنايت هاي رژيم بحرين
قزوين- خبرنگار كيهان: به دنبال اقدام غيرانساني رژيم آل خليفه در بحرين و حمله به مراكز درماني و كشتار پزشكان و پرستاران كه موجب جريحه دار شدن افكار عمومي در جهان شده است گروهي از پزشكان، پرستاران و كاركنان بيمارستان ها و مراكز درماني شهر قزوين در تجمع اعتراض آميزي كه در بيمارستان كوثر برگزار شد، انزجار خود از اقدام هاي غيرانساني حكومت دست نشانده بحرين را با حمايت آل سعود اعلام كردند.
بهره برداري از 4 موزه
¤مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين از راه اندازي چهار موزه تخصصي آب، كشاورزي، زنده سفال و موزه تخصصي فرهنگ و آموزش در سال جاري خبر داد. اسدالله بيرانوند گفت موزه فرهنگ و آموزش در خانه تاريخي حاج فتحعلي در مدرسه ديانت و موزه صنايع دستي با عنوان موزه زنده سفال در خانه تاريخي آرازي قرار دارد، وي افزود: موزه كشاورزي در عمارت تاريخي سپهدار قرار دارد و اكنون احياي اين مجموعه و تغيير كاربري به موزه كشاورزي در مرحله مطالعات است و موزه آب در بناي تاريخي آب انبار محله راه ري راه اندازي خواهد شد.
برترين هاي مسابقات قرآني
نيشابور- خبرنگار كيهان: مراسم پاياني مسابقات قرآن و معارف اسلامي، فرهنگي و هنري آموزش و پرورش نيشابور با تجليل از سه هزار و 327 نفر دانش آموز برتر اين مسابقات برگزار شد. به گفته معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش نيشابور اين مسابقات در 47 رشته متنوع قرآني، معارفي، ادبي، فرهنگي و هنري بين 9 هزار و 340 نفر از دانش آموزان مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان شهر و بخش مركزي نيشابور برگزار شده بود.
اجراي 297 برنامه
همدان- خبرنگار كيهان: مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان همدان گفت: 297 برنامه در استان به مناسبت بيست و نهمين سالگرد آزادسازي خرمشهر اجرا شد. جعفر زمرديان افزود: از مجموع اين برنامه ها، تعداد 223 مورد فرهنگي، 68 مورد ورزشي و 6 مورد عمراني است.
وي يادآور شد: بيشتر برنامه هاي اين مناسبت، خودجوش و مردمي است و نسبت به سال قبل نيز از نظر تعداد، چهار برابر شده است.
گازرساني به روستاها
اراك- خبرنگار كيهان: به منظور اجراي طرح گازرساني به روستاهاي «دستجرده»، «جعفرآباد» و «چشمه الله وردي» از توابع آشتيان و حدفاصل روستاهاي «قاقان» تا «محمودآباد» از توابع شازند هشت ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار تخصيص يافته است.
ريشه كن شدن بي سوادي
يزد- خبرنگار كيهان: فرماندار خاتم گفت: با توجه به جمعيت موجود باسواد در شهرستان خاتم، اين شهرستان آماده برگزاري جشن باسوادي است. سيدناصر امامي ميبدي افزود: هم اكنون 2/99 درصد جمعيت شهرستان خاتم باسواد شده اند و با همت مردم و مسئولان نهضت سوادآموزي، ريشه بي سوادي در شهرستان خاتم درحال خشكيدن است. به گفته فرماندار خاتم اين شهرستان بالاترين رشد باسوادي را در سطح استان يزد دارد.
بهره برداري از 23 پروژه
بندرعباس- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان استان هرمزگان 23 پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. بابك تراكمه رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مخابرات استان هرمزگان گفت: اجراي فاز اول پروژه انتقال NG-SDH در 21 مسير، راه اندازي 7 آنتن BTS موبايل، تأسيس 6 كافوي نوري، نصب و راه اندازي 5 سايت WLL-GSM و نصب و توسعه 4 مركز سويچ از جمله پروژه هاي مخابرات هرمزگان است كه به بهره برداري رسيده است.
افتتاح پايگاه بسيج جامعه پزشكي
¤اولين پايگاه كانون بسيج جامعه پزشكي جاسك در آئيني با حضور مسئولان محلي افتتاح شد. فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه جاسك در اين مراسم، ارائه خدمات بهداشتي درماني به آحاد مردم و تقويت بنيه علمي پزشكان را از اهداف ايجاد اين كانون برشمرد. در اين مراسم ضمن تقدير از 10 بسيجي فعال در امر همكاري راه اندازي اين كانون، دكتر اميرحسين قنديل به عنوان مسئول كانون بسيج جامعه پزشكي جاسك معرفي شد.
تاكيد بر توجه به آثار تاريخي
يزد- خبرنگار كيهان: «عزيز بهزادي» فرماندار طبس اظهار داشت: آثار تاريخي يك منطقه بيانگر ماهيت و فرهنگ آن منطقه است اما بسياري از اماكن و بناهاي تاريخي طبس بر اثر زلزله سال 1357به كلي از بين رفته و هم اكنون آثار تاريخي معدودي باقي مانده است.
وي افزود: لازم است مسئولان استان يزد از جمله مديران كل به اين خطه آسيب ديده از زلزله، آن گونه كه شايسته اين مردم متدين، مخلص و خداجوست، توجه داشته باشند.
راه اندازي كانون هاي فرهنگي
¤ مسئول كانون مساجد استان يزدگفت: در كنار تمام مصلاهاي اين استان كانون فرهنگي- هنري راه اندازي مي شود. علي حكيمان افزود: تشكيل 60 كانون جديد فرهنگي- هنري و 9 كانون تخصصي از جمله برنامه هاي امسال كانون مساجد استان يزد است. البته سعي شده كانون هاي جديد در روستاها حضور پررنگ تري داشته باشند.
برگزاري يادواره شهدا
بروجرد- خبرنگار كيهان: يادواره 92 شهيد عمليات حاج عمران در شهرستان بروجرد با حضور مشاور فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء- امام جمعه- نمايندگان مجلس- خانواده هاي معظم شهدا و مسئولين و اقشار مختلف مردم در سينما فلسطين اين شهرستان برگزار شد.
برپايي نمايشگاه عكس
اسفراين- خبرنگار كيهان: نخستين نمايشگاه عكس مدارس قديم اسفراين با 14 قاب عكس شامل عكس هايي از كاركنان ادارات، مديران، دبيران، معلمان و دانش آموزان قديم اسفراين در محل مدرسه راهنمايي راضيه برگزار شد.سيمين بيدي مدير اين نمايشگاه گفت: اين عكس ها برگرفته از كتاب آموزش و پرورش قديم خراسان تهيه شده است.
پليس گردشگري نماد امنيت
اصفهان- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان گفت: سال گذشته پليس گردشگري در اصفهان راه اندازي شد كه پس از گذشت 6 ماه از راه اندازي آن از سوي يونسكو اين پليس به عنوان نماد امنيت گردشگران معرفي شد. سرتيپ حسن كرمي افزود: نيروي انتظامي براساس سند چشم انداز 1404 بايد رتبه اول را در بين پليس كشورهاي اسلامي كسب كند كه به اين منظور نيازمند كمك مراكز و مجامع علمي هستيم.

 



اعزام كاروان زيارتي دهلران به حرم امام خميني

دهلران- خبرنگار كيهان:
فرماندار دهلران گفت: به مناسبت فرارسيدن سالگرد ارتحال امام خميني 200 تن از شهروندان دهلراني در قالب كاروان هاي زيارتي به مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي اعزام مي شوند.
بهزاد عليزاده در نشست ستاد گراميداشت سالگرد ارتحال امام خميني كه در فرمانداري دهلران برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: همه دستگاه ها موظفند در برگزاري مناسبت هاي خردادماه از تمام توان و ظرفيت خود استفاده كنند و در بخش ها نيز بخشداران در اين راستا برنامه ريزي كنند. وي با بيان اينكه بايد نسل جوان را با انديشه هاي امام خميني آشنا كرد گفت: در خردادماه بيش از 30 برنامه متنوع فرهنگي، علمي و ورزشي در راستاي مناسبت هاي اين ماه در سطح شهرستان دهلران برگزار خواهد شد.

 



معاون سازمان بازرسي كل كشور:
طولاني شدن بهره برداري از پروژه قطار شهري شيراز موجب نارضايتي مردم مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
اگرچه مقداري از تاخير در راه اندازي پروژه قطار شهري شيراز خارج از اختيار دست اندركاران آن است اما مردم قانع نمي شوند و بايد براي راه اندازي اين پروژه تلاش بيشتري كرد.
«مهدي اميري» معاون سياسي قضايي سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين مطلب در جريان بازديد از پروژه قطار شهري شيراز گفت: طولاني شدن بهره برداري از اين پروژه ها موجب اتلاف منابع، نارضايتي مردم و كند شدن روند توسعه كشور مي شود.
مهدي اميري اظهار داشت:اميد است روند كند تخصيص اعتبارات و تكميل اين پروژه سرعت يافته و مزاحمت هاي ناشي از اجراي اين نوع طرح ها براي مردم برطرف شده و كام آنان شيرين شود.
وي افزود: بهره مند شدن مردم از اين پروژه موجب دلبستگي بيشتر آنان به نظام و اهداف آن شده و اين اثر مهم تر از اجر اوليه آن است.
وي گفت: سازمان بازرسي بدون منت مشكلات مردم را رصد مي كند تا سهمي در رفع اين مشكلات و رضايتمندي مردم داشته باشد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز نيز گفت: فاز اول اين پروژه با 5/24 كيلومتر اولين مسير پيش بيني شده از 6 فاز درنظر گرفته شده است كه تا اواخر سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
«فرج الله رجبي» افزود: در صورت اختصاص به موقع اعتبارات، اين پروژه تا سال 1392 به بهره برداري كامل خواهد رسيد.

 



مدير جهاد كشاورزي بابل خبر داد : صادرات بيش از 19 تن كنسانتره انار از بابل به كشور آلمان

بابل - خبرنگار كيهان:
مديرجهاد كشاورزي بابل از صادرات بيش از 19 تن كنسانتره انار از بابل به كشور آلمان خبر داد.
مهندس مسعود غلامي در ادامه اين گفت وگو افزود: بيش از 192 تن انواع محصولات كشاورزي از مديريت جهاد كشاورزي بابل صادر شده است كه اين محصولات شامل نارنگي، كنسانتره انار، كيوي، سيب، انجير و رب انار به كشورهاي آلمان، قزاقستان، ژاپن و بلاروس بوده است. وي در پايان گفت: اميدواريم با انتقال اطلاعات و دانش فني به توليدكنندگان در زيربخش هاي كشاورزي با هدف افزايش بهره وري و بهبود كمي و كيفي شاهد توليد محصولات سالم در صادرات محصولات كشاورزي به رشد اقتصادي دست يابيم.

 



استاندار: نرخ بيكاري در استان مركزي به 7 درصد كاهش مي يابد

اراك- خبرنگار كيهان:
استاندار مركزي در جلسه كارگروه سرمايه گذاري و اشتغال استان گفت: سال گذشته 18 هزار و 170 شغل در اين استان ايجاد شد، كه با اين اشتغال زايي، نرخ بيكاري از 2/11 به 7/9 درصد كاهش يافت.
شعباني فرد از برنامه ريزي براي 5/2 ميليون شغل در كشور خبر داد و افزود: سهم استان مركزي از اين ميزان 45 هزار و 540 شغل است كه با تحقق آن نرخ بيكاري در اين استان به كمتر از 7 درصد مي رسد.
همچنين در اين نشست مصوب شد، تا 100 ميليارد تومان تسهيلات از مانده اعتبارات به طرح هاي اقتصادي و اشغال زا نيمه تمام كه داراي توجيه اقتصادي هستند اعطا شود.

 



فرمانده سپاه استان همدان: كاروان هاي راهيان نور در طول سال اعزام مي شوند

همدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: اعزام كاروان هاي راهيان نور از امسال در طول سال انجام مي شود.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي، در همايش تجليل از خادمان راهيان نور استان همدان، افزود: درنظر داريم اعزام كاروان هاي راهيان نور را در فصول بهار و تابستان به مناطق غرب كشور و در پاييز و زمستان به مناطق عملياتي جنوب كشور انجام دهيم.
وي ادامه داد: همچنين اعزام همه دانش آموزان متقاضي را در برنامه خواهيم داشت.
وي اعزام كاروان هاي راهيان نور را يك عمليات بزرگ فرهنگي دانست و اعلام كرد: سال گذشته 25 هزار و 170 نفر در اين برنامه عظيم فرهنگي از استان شركت داشتند كه شامل 9400 دانش آموز، 2600 دانشجو، 5 هزار نفر از اقشار و متخصصان و 7 هزار نفر از بسيجيان بودند.
سردار آزادي يادآور شد: امسال ظرفيت اعزام راهيان نور را به 30 هزار نفر مي رسانيم.

 



با شروع فصل زاد و ولد طرح حفاظت ويژه حيات وحش آذربايجان شرقي آغاز شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
با آغاز فصل زاد و ولد گونه هاي مختلف جانوري طرح حفاظت ويژه مناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، در دستوركار يگان حفاظت اين سازمان قرار گرفت.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: حفاظت ويژه، بخصوص براي مناطق زادوولد قوچ، ميش، كل و بز درنظر گرفته شده و با نيروهاي كمكي گارد محيط زيست، گشت شبانه و ايجاد كمين هاي گشت و كنترل، با متخلفين برخورد مي شود.
بيوك رئيسي هشدار داد كه شكارچيان داراي مجوز و پروانه بايد از ورود به مناطق ممنوعه، خودداري كنند تا دستگير نشوند. وي تصريح كرد: تيراندازي، ايجاد استرس و شكار در فصل زادو ولد حيوانات، تخلف از قوانين محسوب مي شود و متخلفين به مراجع ذي صلاح قضايي، تحويل خواهند شد.

 



درخواست 1400 خانوار در استان زنجان براي برگشت به روستاهاي خود

زنجان- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري زنجان گفت: بيش از 1400 خانوار در استان زنجان متقاضي برگشت به روستاهاي خود شدند.
دومين جلسه ستاد مهاجرت معكوس در سال جاري به رياست استاندار زنجان برگزار شد.
در اين جلسه دكتر محمد رئوفي نژاد با بيان اين مطلب كه حفظ جمعيت فعلي ساكن در روستاهاي استان ضروري است اظهار داشت: عدم تامين نيازمنديهاي روستائيان از عوامل مهم مهاجرت آنها به شهرها است.
وي بر احصاء و تامين نيازهاي ضروري جمعيت فعلي ساكن روستاهاي استان تاكيد نمود و از دستگاه هاي اجرايي خواست تا برنامه هاي عملياتي خود را به صورت مكتوب به ستاد ارائه كنند.
استاندار زنجان هدف تصميمات ستاد مهاجرت معكوس را همه روستاهاي استان دانست و افزود: تعداد نفرات متقاضي مهاجرت به روستا از عوامل مهم اولويت بخشي جهت ارائه خدمات به آن روستا است كه در اين بين روستاهاي كوچك و محروم كه بيشتر مهاجرت پذير هستند نيز در اولويت برخورداري از خدمات قرار دارند.
دكتر رئوفي نژاد همچنين بر جابه جايي روستاهايي كه در وضعيت نامناسبي قرار دارند تاكيد كرد و گفت: تنها راه كار مهاجرت ساكنين روستاهاي مخروبه و فاقد امكانات جابه جايي روستا به نقطه اي ديگر است كه همين جابه جايي عامل تشويقي خوبي براي برگشت جمعيت مربوطه به روستاهاي خود خواهد بود.
به گفته مهندس رفيعي، معاون عمراني استاندار تاكنون 270 خانوار در قالب متقاضيان انفرادي، 469 خانوار نيز به صورت گروهي و 480 خانوار نيز در قالب خود مالكين براي مهاجرت به روستاهاي خود ثبت نام نموده و برخي نيز زمين تحويل گرفته اند كه در بين شهرستانها نيز شهرستان زنجان از بيشترين متقاضي برخوردار بوده است.
همچنين در اين جلسه مهندس كاظمي مديرعامل شركت توزيع برق استان زنجان گفت: شركت توزيع برق استان تا پايان سال 89، 750 روستا بالاي 20 خانوار و 147 روستا زير 20 خانوار بهره مند از نعمت برق بهره مند كرده است.

 



فرماندار كرج:سازمان ها حق قطع خدمات به صنايع استان البرز را ندارند

كرج- خبرنگاركيهان:
سازمان هاي خدمت رسان حق قطع خدمات خود به كارخانه هاي صنعتي را ندارند.
فرماندار كرج در كارگروه صنعت استان البرز با بيان اين مطلب افزود: به كارخانه هاي صنعتي و صاحبان آنها توصيه شده قبوض آب، برق و گاز خود را بموقع بپردازند.
مهدي ايران نژاد گفت: هدفمند كردن يارانه ها طرح ارزشمندي است كه به هرحال اجراي كامل و رفع مشكلات آن نيازمند زمان است. بنابراين، همه بايد براي جلوگيري از ايجاد مشكل در اين زمينه تلاش كنيم.
وي گفت: تعامل بين دستگاه ها و حمايت دولت موجب چرخش چرخ اقتصاد و به دنبال آن حل مسائل اشتغال مي شود كه اين امر در كاهش آسيب هاي اجتماعي نقش بسيار سازنده اي دارد.
فرماندار كرج از تشكيل جلسات كارگروه صنعت به صورت ماهانه در فرمانداري خبر داد و گفت: با برگزاري اين جلسات مشكلات و مسائل كارگري و كارفرمايي و صنايع را بررسي و براي آنها راهكار ارائه خواهيم كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14