(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 خرداد 1390- شماره 19939

ساجدي نيا خبر داد آمادگي كامل پليس تهران براي برگزاري سالگرد امام
راه اندازي 13 ايستگاه فرهنگي در حرم مطهر
فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم به خدمت سربازي
مشاور عالي سازمان سنجش: ظرفيت پذيرش دانشجو بيش از تعداد داوطلبين است
در نيمه رجب 110 هزار دانش آموز دختر و پسر به اعتكاف مي روند
مهلت مجدد براي كنكوري هاي فاقد كد رهگيري
انهدام 14 باند قاچاق اشياي تاريخي در ايلام
تا پايان سال انجام مي شود ثبت يك ميليون هكتار اراضي شهري در طرح كاداستر
اهمال كاري پزشكان باعث مرگ مغزي كودك سنندجي شد
با تصويب هيئت وزيران پرويزخان مرز رسمي كشور شد
بره دوسر در سرايان متولد شد
حوادث كوتاه از كشور
اهداي اعضاي يك نوجوان بابلي به 4 بيمار نيازمند
نام خليج فارس بر مدال سربازان آمريكايي
دست دادن ممنوع!
تيم فوتبال دختران مسلمان در سيدني



ساجدي نيا خبر داد آمادگي كامل پليس تهران براي برگزاري سالگرد امام

سرويس اجتماعي-
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از آمادگي كامل و صددرصدي پليس تهران بزرگ براي برگزاري مراسم رحلت امام خميني(ره) خبر داد.
به گزارش كيهان سردار حسين ساجدي نيا ظهر ديروز در جمع خبرنگاران افزود: از يك ماه پيش قرارگاه روح الله راه اندازي شده و فعاليت هاي ما در دو بخش راهنمايي و رانندگي و امنيتي و انتظامي انجام شده است.
وي گفت: پليس تهران بزرگ در اين ايام به صورت صددرصد آماده باش است. ساجدي نيا در بخش ديگر سخنان خود از آغاز طرح امنيت محله محور پليس تهران از روز يكشنبه خبر داد و گفت: اين طرح در 375 محله تهران در قالب برخورد با مقوله هاي سرقت، اراذل و اوباش، خرده فروشان مواد مخدر، معتادان و ولگردان و اجرا مي شود.
وي در پاسخ به سوال يك خبرنگار در زمينه پديده رمالي نيز گفت: پليس امنيت تهران بزرگ در سال گذشته تعدادي از رمالان را دستگير كرده و براي آنان پرونده تشكيل شد و برخورد با اين عده در سال 90 نيز به صورت جدي در برنامه كار نيروي انتظامي است.
ساجدي نيا گفت: ما براي برخورد با رمالان به دو صورت شاكي خصوصي و نيز اطلاعات مردمي عمل مي كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در زمينه جمع آوري ماهواره ها نيز گفت: طرح جمع آوري ماهواره ها از چند سال پيش در دستور كار ما بوده و شايد در برخي از برهه ها به علت بعضي از اولويتهاي مهم تر اين مسئله كمرنگ شده باشد ولي هيچگاه محو نشده است.
ساجدي نيا گفت: در حال حاضر حكمي كه مرجع قضايي به ما مي دهد براي جمع آوري ديش هاي ماهواره است و ما در اين زمينه تابع حكم قضايي هستيم.
وي در ادامه از تشديد برخورد پليس تهران با آتليه هاي غيرمجاز كه مروج بدحجابي و بدپوششي هستند خبر داد.
وي در مورد اماكني كه در اين زمينه فعال هستند گفت: با بعضي از آتليه هاي غيرمجاز و فروشندگان البسه غيرمجاز برخورد شده و اقدامات خوبي هم در سال 90 صورت گرفته كه تا چند روز آينده گزارش آن به مردم اعلام مي شود.
ساجدي نيا تاكيد كرد: البته همكاري بقيه دستگاه ها در اين زمينه مهم است چرا كه پليس صرفا مي تواند در زمينه دستگيري مجرمين و تحويل آنها به مقامات قضايي اقدام كند.

 



مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل تهران خبر داد
راه اندازي 13 ايستگاه فرهنگي در حرم مطهر

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر از راه اندازي 3 ايستگاه فرهنگي در حرم مطهر امام خميني همزمان با بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خبر داد.
كمال علي پور با اشاره به اين كه اين شركت در راستاي گسترش عقايد و انديشه هاي امام اقدام به انتشار 30 هزار جلد كتابچه با موضوعاتي همچون امام، خانواده و تربيت اسلامي، امام و مشاركت اجتماعي و امام و قانون مداري نموده است اظهار كرد: قرار است اين كتابچه ها در روزهاي 14 و 15 خردادماه در حرم مطهر ميان زائران توزيع شود.
وي از راه اندازي 3 ايستگاه فرهنگي در حرم مطهر امام خميني(ره) همزمان با بيست و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
عليپور با اشاره به اين كه در ايستگاه هاي فرهنگي علاوه بر توزيع كتابچه امام(ره) ساير اقلام فرهنگي نيز توزيع مي شود، اظهار كرد: ايجاد ايستگاه نقاشي ويژه كودكان و نوجوانان، برپايي مسابقه فرهنگي ويژه بزرگسالان و توزيع نرم افزار زندگينامه امام(ره) از جمله اين برنامه هاست. مديرعامل شركت ساماندهي همچنين از راه اندازي ايستگاه صلواتي ويژه پذيرايي از زائران حرم مطهر خبر داد و به ايسنا گفت: شركت ساماندهي وابسته به معاونت خدمات شهري در صدد است تا با انجام اين اقدامات فرهنگي ياد و راه امام راحل را ارج نهد.

 



فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم به خدمت سربازي

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه اي مشمولان ديپلم و زير ديپلم را در خردادماه جاري به خدمت سربازي فراخواند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، در متن اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي آمده است: به اطلاع كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم (غايب و غيرغايب) و متولدين سال هاي 1355 تا پايان سال 1371 كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ 18 و 19 خردادماه 1390 دريافت داشته اند مي رساند براي اعزام به خدمت به نحوه ذيل اقدام كنند.
در تهران (مشمولان ساكن تهران بزرگ)
كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا خردادماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 6 صبح روز چهارشنبه مورخ 18 خرداد و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 6 صبح روز پنجشنبه مورخ نوزده خرداد به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه ابلاغ شده است حضور پيدا كرده تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
در استانها (مشمولان ساكن شهرستانها)
كليه مشمولان ديپلم غائب و غيرغائب كه زمان اعزام آنها در برگه هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا خردادماه سال 1390 قيد گرديده است در ساعت 7 صبح روز چهارشنبه مورخ 18 خرداد و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 7 صبح روز پنج شنبه مورخ 19 خرداد به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند.
لذا آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ اعلام محل مراجعه نگرديده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار نمايند.

 



مشاور عالي سازمان سنجش: ظرفيت پذيرش دانشجو بيش از تعداد داوطلبين است

مشاور عالي سازمان سنجش تأكيد كرد: ظرفيت پذيرش دانشجو در كشور در رشته هاي مختلف بيشتر از تعداد داوطلبين است.
دكتر «حسين توكلي» ديروز در گفت وگو با ايرنا با يادآوري اينكه ظرفيت پذيرش دانشجو بيش از تعداد داوطلبين است افزود: طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي از سال 92 با ابلاغ كميته كارگروه مجلس، قانون حذف كنكور اجرايي خواهد شد.
مشاور عالي سازمان سنجش در مورد انتخاب رشته دانشجويان كارشناسي ارشد گفت: مدت زمان تعيين انتخاب رشته اين مقطع تحصيلي تا ساعت 24 امروز است.
توكلي توضيح داد: افرادي كه مجاز به انتخاب رشته شده اند، مي توانند كارنامه خود را از طريق سايت سازمان سنجش دريافت كنند.
اين افراد مي بايست با توجه به كد رشته هاي امتحاني مجاز، حداكثر يكصد كد رشته محل را انتخاب كنند.
وي ادامه داد: داوطلبين بايستي به ترتيب علاقه مندي ابتدا در فرم پيش نويس دفترچه راهنما و پس از اطمينان از صحت كد رشته محل هاي انتخابي تا ساعت 24 نهم خرداد به سايت سازمان سنجش مراجعه كنند.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور افزود: داوطلبان پس از تكميل كد رشته هاي محل يك كد 15 رقمي را براي پيگيري هاي آينده دريافت خواهند كرد.

 



در نيمه رجب 110 هزار دانش آموز دختر و پسر به اعتكاف مي روند

اعتكاف دانش آموزي امسال نيز مانند سال هاي گذشته با عنوان «جرگه عشاق» نيمه رجب برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان دانش آموزي داوود روستايي قائم مقام اين سازمان با اعلام اين خبر افزود: در اعتكاف امسال 50 هزار دانش آموز پسر و 60 هزار دانش آموز دختر حضور معنوي خواهند داشت.
بنابراين گزارش اعتكاف دانش آموزي در راستاي توسعه، ترويج و تعميق فرهنگ اصيل اسلامي، پاسخگويي به سؤالات ديني نوجوانان و جوانان و ارتقاي سطح دانش و مهارت هاي ديني دانش آموزان در بستر يك برنامه معنوي با رويكرد تعالي، اجرا خواهد شد.
اين گزارش مي افزايد: برنامه معنوي ويژه دانش آموزان مقطع سوم راهنمايي و متوسطه از اعضاي تشكل هاي دانش آموزي شامل: سخنراني هاي مذهبي، مراسم دعا و مناجات، محافل انس با قرآن و تلاوت گروهي، نشست هاي معرفتي، مسابقات فرهنگي، مراسم خاطره گويي دوران دفاع مقدس، تقدير از برگزيدگان مسابقات و دانش آموزان فعال و... به اجرا درخواهد آمد. گفتني است علاوه بر اعتكاف رجبيه اعتكاف رمضانيه مصادف با دهه آخر ماه مبارك رمضان به تاريخ 31 مرداد تا 3 شهريور ماه نيز اجرا مي گردد و مساجد براساس جنسيت مشخص و تفكيك گرديده و زمان ثبت نام نيز تا 23 خردادماه سال جاري در هر منطقه يا شهرستان اعلام شده است.

 



مهلت مجدد براي كنكوري هاي فاقد كد رهگيري

آن دسته از داوطلبان كنكور كه كد رهگيري سوابق تحصيلي ندارند مي توانند از روز سه شنبه 10خرداد براي تهيه كد رهگيري به مناطق آموزش و پرورش محل تحصيل خود مراجعه كنند.
دكتر محمدحسين سرورالدين در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه در كنكور امسال 25درصد سوابق تحصيلي در گزينش نهايي داوطلبان تاثير دارد، اظهار كرد: از ابتدا قرار بر اين بود كه داوطلبان پس از دريافت كد رهگيري سوابق تحصيلي از آموزش و پرورش بتوانند در كنكور ثبت نام كنند.
وي افزود: تاكنون سازمان سنجش دو بار به داوطلبان براي ارائه كد رهگيري سوابق تحصيلي مهلت داده است؛ ولي هنوز تعدادي از داوطلبان كه به صورت مشروط ثبت نام كرده اند كد رهگيري خود را ارائه نداده اند كه اسامي آن ها از روز سه شنبه 10 خرداد ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg منتشر مي شود.
رئيس سازمان سنجش با بيان اينكه داوطلبان بايد هرچه سريعتر از آموزش و پرورش كد رهگيري سوابق تحصيلي خود را دريافت كنند، خاطرنشان كرد: در صورتي كه داوطلبي كدرهگيري را در طي 01 تا حداكثر 02 خرداد ماه ارائه ندهد كارت ورود به جلسه براي وي صادر نخواهد شد.
سرورالدين در خاتمه گفت: بر اين اساس سازمان سنجش مهلت مجددي تا 02 خرداد ماه به داوطلباني كه اسامي آنان منتشر خواهد شد، داده است تا در اين مهلت كد رهگيري خود را به صورت اينترنتي به سازمان ارائه دهند.

 



انهدام 14 باند قاچاق اشياي تاريخي در ايلام

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام از متلاشي شدن 14 باند حفاري و قاچاق اشياي تاريخي در اين استان خبر داد.
به گزارش ايرنا، «مسعود اسكندري» روز شنبه در نشست ماموران يگان حفاظت اداره ميراث فرهنگي استان ايلام گفت: چهار هزار و 100 شئ تاريخي شامل دستبند، سكه، سيني، ظروف سفالي و فلزي و آدمك از اين باندها كشف و ضبط شده است.
اسكندري اضافه كرد: 62 نفر اعضاي اين باندها دستگير و به محاكم قضايي معرفي شدند.

 



تا پايان سال انجام مي شود ثبت يك ميليون هكتار اراضي شهري در طرح كاداستر

سرويس اجتماعي -
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از ثبت يك ميليون هكتار از اراضي شهري در كل كشور تا پايان سال 90 در طرح ملي كاداستر خبر داد.
به گزارش كيهان احمد تويسركاني، در نشست خبري خود به مناسبت برگزاري همايش يكصدمين سال تاسيس و آغاز به كار سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: خوشحاليم از اينكه امسال پروژه كاداستر شهري 3 سال زودتر از پيش بيني هاي انجام شده به اتمام خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه در سال 87 تنها 490 هزار هكتار از اراضي شهري كاداستر شده بودند، اظهار كرد: اين ميزان در سال 89 به 917 هزار هكتار رسيد و پيش بيني مي شود تا پايان سال 90 يك ميليون هكتار از اراضي شهري در طرح كاداستر به ثبت برسد.
وي در ادامه يادآور شد: از جمله اقداماتي كه در سال 89 انجام شد، استفاده از پست براي انجام خدمات مردم بود. عمدتا در واحدهاي ثبتي گيشه هايي را مستقر كرديم تا نيازي به حضور مردم نباشد و اين اقدام منجر به كاهش ميليوني مراجعه به واحدهاي ثبتي و كاهش هزينه هاي بسيار عظيم در سطح كشور شد.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با بيان اينكه سند تك برگي كه در اختيار مردم قرار مي گيرد حاوي اطلاعاتي جامع است كه از جعل جلوگيري مي كند، افزود: در اين سيستم بسياري از اختلافات ناشي از سندهاي قديمي به كلي از بين خواهد رفت و تعارضات مالكيتي را نخواهيم داشت. نقشه هاي موجود در سندهاي جديد هم با عكس هوايي تهيه شده و براساس اين به راحتي حدود مالكيت اشخاص قابل شناسايي است و امكان جعل، اختلاف و تعارضات از بين مي رود.
تويسركاني اظهار كرد: در فرآيند احداث آپارتمان، در حال حاضر قطعا سند جديد به مردم ارائه مي شود و در آينده هم فراخواني خواهيم داشت كه اسناد مالكيت مردم را جمع آوري و سند مالكيت تك برگي به آنها تحويل بدهيم. امسال حداقل دو ميليون سند مالكيت جديد در اختيار مردم قرار مي گيرد. هزينه سند تك برگي به موجب قانون 20 هزار تومان براي خزانه و دو هزار تومان هم هزينه هاي مربوط به برگ سند و اقدامات مربوط به آن است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با بيان اينكه در سال 89، هشتصد و نوزده هزار و687 واقعه ازدواج و 129 هزار و966 واقعه طلاق در سراسر كشور به ثبت رسيده است، خاطرنشان كرد: متاسفانه آمار ازدواج در سه سال گذشته با روند كاهشي دو دهم درصد روبرو بوده و آمار طلاق با رشد 14درصدي مواجه بود و به عبارت ديگر به ازاي هر 6 ازدواج يك طلاق صورت گرفت كه قطعا مسئولان مربوط بايد به اين مسئله توجه داشته باشند.
تويسركاني تعداد ازدواج هاي انجام شده در سالهاي 87، 88 و 89 را به ترتيب 822 هزار و884، 824 هزار و410 و 819 هزار و687 واقعه و تعداد طلاق هاي انجام شده در همين سالها را به ترتيب 101 هزار و293، 118 هزار و263 و 129هزار و966 واقعه عنوان كرد.
وي همچنين معاملات رسمي انجام شده در سالهاي 87، 88 و 89 را به ترتيب 16 ميليون و480 هزار و660، 18ميليون و669 هزار و188 و21 ميليون و 779 هزار و 275 معامله رسمي عنوان كرد و افزود: تعداد معاملات انجام شده در سال 88 نسبت به سال قبل از آن 13درصد رشد و در سال 89 نسبت به سال 88 رشدي 17درصدي داشته است.
وي ادامه داد: ما در رابطه با تخلفاتي كه انجام شده در سال 1389 دو هزار و537 بازرسي از دفترخانه هاي رسمي و دفاتر ازدواج و طلاق انجام داده ايم و با هزار و946 نفر متخلف اعم از دفتريار و سردفتر برخورد شده است و اين برخوردها به شكل تعليق فعاليت دفترخانه ها، انفصال هاي موقت و... بوده است و در اين رابطه در حال حاضر نظارت هاي جدي صورت مي گيرد.

 



اهمال كاري پزشكان باعث مرگ مغزي كودك سنندجي شد

«آتنا قجر» كودك سه ساله سنندجي كه به دليل مشكل لوزه تحت عمل جراحي قرار گرفته بود، به دليل نبود تجهيزات مراقبتهاي ويژه بعد از عمل و اهمال كاري پزشكان دچار مرگ مغزي شده و پزشكان از بازگشت مجدد وي به زندگي قطع اميد كرده اند.
به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، آتنا قجر كه دو سال و 9 ماه سن دارد، روز سه شنبه سوم خرداد ماه سال جاري در كلينيك آرا سنندج كه متعلق به بخش خصوصي است تحت عمل جراحي قرار گرفت و هم اكنون دچار مرگ مغزي شده است كه والدين آتنا عدم وجود تجهيزات مورد نياز مراقبت هاي بعد از عمل و اهمال كاري پزشكان معالج را دليل اصلي اين وضعيت اعلام مي كنند.
آتنا كه هم اكنون در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان بعثت سنندج بستري است طي مدت پنج روز اخير در وضعيت كما بوده و پزشكان متخصص مغز و اعصاب بيمارستان بعثت سنندج، مرگ مغزي وي را تائيد كرده اند و در حال حاضر در انتظار اخذ رضايت از والدينش براي قطع كردن دستگاه تنفس مصنوعي هستند.
مادر آتنا درخصوص وضعيت كودك خود و روند عمل جراحي اش به خبرنگار مهر در سنندج گفت: با توجه به تشخيص پزشك متخصص، آتنا روز سه شنبه در كلينيك جراحي آرا تحت عمل قرار گرفت و متاسفانه از همان روز تاكنون وي دچار مرگ مغزي شده است و با توجه به اعلام پزشكان اميد به زنده ماندن وي در حد صفر درصد است.
وي ادامه داد: بعد از اعلام نياز به علم جراحي آتنا و دستور پزشك معالج وي خانم دكتر آ.ف، مشاوره بيهوشي وي نيز توسط دكتر ر.ش انجام شد و آنها وضعيت عمومي آتنا را براي انجام عمل جراحي مساعد عنوان كردند و روز سه شنبه سوم خرداد ماه راس ساعت 9 صبح وي در كلينيك جراحي آرا كه متعلق به بخش خصوصي است، بستري شد.
وي مي گويد: در حالي كه من و پدر آتنا درخواست كرده بوديم كه وي را براي عمل جراحي به تهران اعزام كنند ولي پزشك معالج وي اعلام كرد كه اين عمل سرپايي است و مشكل چنداني ندارد و مي توان آن را به راحتي در كلينيك بخش خصوصي آرا در سنندج انجام داد.
مادر آتنا مي گويد، راس ساعت 10 صبح فرزند من به اتاق عمل برده شد و بعد از گذشت 20 دقيقه پزشك معالج وي از اتاق عمل خارج شده و اعلام كرد كه عمل با موفقيت انجام شده و وضعيت عمومي بيمار نيز مساعد است ولي متاسفانه بعد از گذشت چندين ساعت و پيگيري هاي مختلف مشخص شد كه آتنا دچار مشكلاتي شده و خبري از خروج وي از اتاق عمل نشد.
وي خواستار دخالت و رسيدگي فوري به اين پرونده از سوي مسئولان استاني و كشوري شد و افزود: ما از مقامات مسئول دليل به وجود آمدن اين شرايط را پيگيري خواهيم كرد و انتظار مي رود كه با رسيدگي به اين پرونده از تكرار مسائلي اين چنين در استان كردستان جلوگيري شود.

 



با تصويب هيئت وزيران پرويزخان مرز رسمي كشور شد

نماينده مردم شهرستان هاي گيلانغرب، قصر شيرين و سرپل ذهاب گفت: هيئت وزيران در نشست صبح شنبه خود، تبديل شدن مرز و بازارچه پرويزخان در قصر شيرين را به عنوان مرز رسمي كشور تصويب كرد.
فرهادي تجري روز يكشنبه ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار ايرنا افزود: اين كار از سال ها قبل براي مردم و مسئولان استان و نيز نمايندگان به يك مطالبه اصلي تبديل شده بود.
وي مرز پرويزخان را به دليل تراز مثبت و بالاي تجاري، رونق اقتصادي، رفع بيكاري و تامين منافع ملي بسيار حائز اهميت برشمرد و ابراز اميدواري كرد كه با رسميت يافتن اين بازارچه مرزي، شاهد توسعه و رونق سرمايه گذاري در استان كرمانشاه باشيم.
تجري همچنين، منطقه كردستان عراق را از نظر اقتصادي و موقعيت بازار، براي صادرات كشورمان، فرصتي مغتنم ارزيابي كرد و با بيان اينكه امروزه بيش از 50 درصد صادرات غيرنفتي كشورمان به كشور عراق از طريق اين مرز انجام مي شود، توسعه مراودات تجاري با كشور عراق را حياتي عنوان كرد.
وي همچنين تغييرات انجام شده در دولت مركزي عراق كه منجر به تغيير رويكردهاي اين دولت نسبت به مرز پرويزخان شد را امري قابل توجه در رسميت يافتن مرز پرويزخان دانست.

 



بره دوسر در سرايان متولد شد

رئيس شبكه دامپزشكي سرايان از تولد بره اي با دوسر در يكي از دامداري هاي منطقه سه قلعه اين شهرستان استان خراسان جنوبي خبر داد.
«علي صديقي» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: اين بره استثنايي كه روز شنبه متولد شده است در سلامت بسر مي برد و در محل دامداري نگهداري مي شود.
وي با بيان اين كه بره استثنايي نمي تواند سرپا بايستد و به همين دليل به كمك ديگران از شير مادرش تغذيه مي كند گفت: ميزان ناهنجاري در تولد بره از دو دهم تا دو درصد است كه از اين ميزان احتمال متولد شدن بره دو سر 9/32 درصد مي باشد.
او اظهار داشت: اين بره دو سر از يك ميش كه زايش سوم آن بوده متولد شده و زايش دوم آن نيز دو قلو بوده است.
وي با بيان اين كه مادر اين بره در سلامت كامل است افزود: به منظور جلوگيري از تولد دام هاي ناقص الخلقه، دامداران بايد از مصرف خودسرانه دارو در طول دوره آبستني دام ها خودداري كرده و به دليل مسائل ژنتيكي نيز قوچ گله را عوض كنند.
او گفت: مسائل ژنتيكي، عوامل محيطي و مصرف دارو در دوران آبستني دام مي تواند از عوامل بروز اين ناهنجاري ها باشد.

 



حوادث كوتاه از كشور

گلستان لرزيد
گرگان- مهر: دو زمين لرزه به بزرگي 4/3 و 8/3 درجه ريشتر مناطق مختلف استان گلستان را لرزاند.
اين حادثه در مناطق شمالي بندر تركمن و منطقه سيمين شهر شهرستان گميشان گزارش شده است.
از تلفات و خسارات احتمالي گزارشي دريافت نشده است.
امحاي گوشت غيربهداشتي
اهر- فارس: در بازرسي هاي شبكه دامپزشكي شهرستان اهر مقدار يك هزار و300 كيلوگرم گوشت آلوده و غيربهداشتي از يكي از غذاخوري هاي اين شهرستان كشف شد.
گوشت آلوده كشف شده معدوم شد و افراد متخلف به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف 12سرقت
گرمسار- فارس: ماموران پليس آگاهي شهرستان گرمسار در دو عمليات موفق به كشف 12فقره سرقت و دستگيري 4 نفر سارق شدند.
ماموران 3 نفر را به اتهام سرقت منزل دستگير كردند كه اين افراد در بازجويي ها به 4 مورد سرقت منزل اعتراف كردند، همچنين با دستگيري يك فرد ديگر 8 فقره سرقت مغازه از اين فرد كشف شد.
پلمب واحدهاي صنفي
سمنان- فارس: ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي سمنان در چند نوبت بازديد محسوس و نامحسوس از صنوف 8 واحد صنفي را پلمب كردند.
ماموران يك واحد صنفي اغذيه و پيتزا را به دليل ايجاد پاتوق و حضور افراد داراي پوشش هاي نامتعارف پلمب كردند.
همچنين دو واحد صنفي آرايشگاه زنانه و آژانس تلفني نيز به دليل عدم رعايت ضوابط ناجا و 5 واحد ديگر را به دليل نداشتن پروانه كسب پلمب كردند.
سارق ساختمان نيمه كاره
دامغان- فارس: در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمانهاي نيمه كاره در شهرستان دامغان ماموران انتظامي پيگيري موضوع را در دستور كار قرار دادند. ماموران سارق را شناسايي و دستگير كردند.
اين متهم در بازجويي ها به انجام هفت فقره سرقت از ساختمانهاي نيمه كاره در دامغان اعتراف كرد.

 



اهداي اعضاي يك نوجوان بابلي به 4 بيمار نيازمند

بابل-خبرنگاركيهان:
اعضاي بدن يك نوجوان بابلي به 4 جوان نيازمند پيوندزده شد.
در اثر سانحه تصادف، يك نوجوان 12 ساله به نام «مينا ساجدي» دچار مرگ مغزي شد كه با موافقت خانواده وي قلب، كليه ها و كبد اين نوجوان به 4 بيمار نيازمند اهدا شد. براساس اين گزارش، دكتر مكانيكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل طي گفت وگوئي با كيهان گفت: هزينه بيمارستاني اين نوجوان مرحوم را دانشگاه پرداخت خواهد كرد.

 



نام خليج فارس بر مدال سربازان آمريكايي

در مدالي كه به پاس خدمت در منطقه به نظاميان آمريكايي اهدا مي شود، نام خليج فارس به عنوان منطقه خدمتي نظاميان برگزيده درج شده است.
به گزارش فارس، خليج فارس هميشه نامي بوده است كه همواره از سوي معتبرترين منابع رسمي در تمامي دوران هاي تاريخي مورد تصريح قرار گرفته است.
با اين حال طي چند سال گذشته برخي رسانه هاي غربي و به ويژه رسانه هاي آمريكايي تلاش گسترده اي را براي تحريف نام خليج هميشه فارس آغاز كرده اند.نكته جالب اين جا است كه در تمامي منابع رسمي دولتي و نظامي آمريكا بر درستي نام خليج فارس صحه گذاشته شده است. در اين تصوير نيز مدالي كه به پاس خدمت در منطقه خليج فارس به نظاميان آمريكايي اهدا مي شود را مي بينيد كه در آن نام خليج فارس رسما به عنوان منطقه خدمتي نظاميان برگزيده درج شده است.

 



دست دادن ممنوع!

مديران مدارس انگلستان براي جلوگيري از درگيري و خشونت ميان دانش آموزان، بغل كردن و دست دادن را ممنوع كردند.
براساس گزارش رسانه هاي رسمي انگليس سالانه 800 دانش آموز بين 10 تا 15 سال هنگام دست دادن و احوالپرسي با يكديگر درگير مي شوند و به شدت با يكديگر پرخاش مي كنند. از اين رو مسئولان مدارس تصميم گرفتند نوعي رفتار استاندارد براي دانش آموزان تعيين كنند تا از بروز تنش ميان آنان جلوگيري شود. «اندي كرافتر» كارشناس آموزشي مدارس انگليس گفت: با اين تصميم در بلندمدت دانش آموزان اعتماد به نفس و پيشرفت را در زندگي مي آموزند و ياد مي گيرند در مدارس از برخي رفتارهايي چون بغل كردن يكديگر يا دست دادن خودداري كنند. چرا كه ارتباط فيزيكي در اكثر موارد باعث ايجاد ناهماهنگي هاي رفتاري و بروز دعوا، خشونت و پرخاش مي شود.

 



تيم فوتبال دختران مسلمان در سيدني

دختران مسلمان در قلب سيدني تيم فوتبالي تشكيل داده اند كه همه آداب اسلامي در آن رعايت مي شود.
به گزارش پايگاه خبري استرالين، دختران تيم فوتبال «آبرن تايگرز» پوشش اسلامي را به طور كامل رعايت مي كنند و توانسته اند فرصتي براي دختران مسلمان آن منطقه كه علاقمند به فوتبال هستند، فراهم كنند. آنها هر چهارشنبه تمرين مي كنند حتي اگر حريفي نداشته باشند.
به گزارش ايرنا، «آبرن تايگرز» سال گذشته فعاليت خود را به عنوان يك باشگاه ورزشي مسلمان آغاز كرد و در نخستين فصل، تيم پسران اين باشگاه توانست به رده چهارم ليگ سيدني برسد.تيم زنان اين باشگاه از امسال راه اندازي شده و ادارات فرهنگي سيدني از آن حمايت مي كنند.آنها يك مربي زن دارند و از تيم مردان تايگرز خواسته اند روزهاي تمرين و بازي به محوطه نزديك نشوند.گفتني است، اغلب دختران تيم «آبرن تايگرز» اصالت لبناني دارند و البته در ميان آنها دختراني از فيجي، بوسني، تركيه، افغانستان و آنگولا نيز به چشم مي خورد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14