(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 خرداد 1390- شماره 19939

فرزند شيخ قرضاوي : كليه معاهدات مبارك با اسرائيل بايد لغو شود
راهپيمايي سوري ها در 4 كشور اروپا به حمايت از بشار اسد
سياستمدار سالخورده!
افشاگري نماينده مجلس عراق آل خليفه از مزدوران بعثي براي سركوب مخالفان استفاده مي كند
تروريست هاي طالبان 2 فرمانده ارشد پليس افغانستان را كشتند
درگيري با پليس در رباط و چند شهر مغرب
تظاهرات گسترده ضد هسته اي در شهرهاي آلمان
قصاب بوسني دادستان هاي دادگاه لاهه را مامور سيا خواند
سياست اسرائيل براي منزوي كردن حماس در پي بازگشايي رفح شكست خورد
همپيماني علي عبدالله صالح با القاعده براي قتل عام مردم يمن
تظاهرات گسترده مردم گرجستان عليه رئيس جمهور مخملي
اوباما دست خالي از اروپا بازگشت
در اعتراض به سركوب شديد مردم جوانان اسپانيايي بر ادامه تظاهرات تاكيد كردند



فرزند شيخ قرضاوي : كليه معاهدات مبارك با اسرائيل بايد لغو شود

فرزند شيخ قرضاوي فعال سياسي مصر، خواستار لغو تمامي معاهدات كشورش با رژيم صهيونيستي شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، عبدالرحمن يوسف قرضاوي شاعر انقلابي و مشهور مصر اظهار داشت: لغو تمام معاهده ها و صلح نامه هاي رژيم گذشته با اسرائيل، اصلي ترين خواسته مردم مصر از دولتمردان فعلي اين كشور است.
وي گفت: موضوع عادي سازي روابط مصر با رژيم صهيونيستي فقط مربوط به سران دولت سابق مصر و تل آويو است و مردم مصر آن را قبول ندارند.
فرزند رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان درباره سرنوشت رئيس جمهور مخلوع مصر تأكيد كرد: مردم مصر خواهان آن هستند كه حسني مبارك در مصر باقي بماند و به خاطر جناياتي كه در طول سه دهه مرتكب شده است، عادلانه محاكمه شود.

 



راهپيمايي سوري ها در 4 كشور اروپا به حمايت از بشار اسد

شهروندان سوري مقيم كشورهاي اروپايي در حمايت از نظام بشار اسد تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري سانا، تعدادي از شهروندان سوري مقيم جمهوري چك در ميدان اصلي پراگ تجمع كرده و هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه را محكوم كردند.تظاهركنندگان با در دست داشتن پرچم سوريه و عكس هاي بشار اسد رئيس جمهور اين كشور بر وحدت ملي تأكيد كرده و حمايت خود را از برنامه هاي اسد براي اجراي اصلاحات در اين كشور اعلام كردند.در فرانسه نيز صدها تن از شهروندان سوريه و عرب هاي مقيم اين كشور با تجمع مقابل برج ايفل حمايت خود را از نظام حاكم سوريه اعلام كردند.
در لهستان و اتريش نيز تظاهركنندگان حمايت خود را از بشار اسد اعلام و از تحريم اتحاديه اروپا نسبت به سوريه انتقاد كردند.

 



سياستمدار سالخورده!

«خوزفينا ويلاورده» اسپانيايي، بانوي شجاع و فعالي است كه حالا در سن 101سالگي تصميم گرفته پا به سياست بگذارد و شهردار شهر كوچكش شود! به همين خاطر هم، او كه متولد 9 نوامبر 1909 است و امروز سه نتيجه و يك نبيره هم دارد، روزهاي متوالي شهر «كانتيس» را از اين سر به آن سر شهر طي كرده تا پوسترهاي تبليغاتي اش را نصب كند و كاغذهاي تبليغاتي اش را شخصاً به دست مردم برساند. «خوزفينا» كه از سال 1933 كه زن ها در اسپانيا حق رأي پيدا كرده اند، وفادارانه هر سال در انتخابات شركت كرده، اعتراف دارد كه عاشق سياست است، دوست دارد كه از سياست صحبت كند و حقيقتاً مايل است زنان كشورش را در قدرت ببيند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



افشاگري نماينده مجلس عراق آل خليفه از مزدوران بعثي براي سركوب مخالفان استفاده مي كند

نماينده مجلس عراق فاش كرد كه رژيم آل خليفه هزاران مزدور بيگانه از جمله فدائيان صدام را براي سركوب مردم بي دفاع بحرين استخدام كرده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، «جمعه العطواني» در همايش بزرگ ياري ملت بحرين در استان ميسان عراق گفت، رژيم بحرين براي سركوب ملت بحرين دست به دامن مزدوران بيگانه شده و هزاران مزدور از جمله فدائيان صدام را استخدام كرده است.
وي افزود، مردم بحرين براي آزادي و رهايي از ظلم قيام كردند تا به ستم ها پايان دهند.
نماينده مجلس عراق همچنين گفت، مردم بحرين در معرض سركوب قرار دارند و بايد به ياري اين ملت ستم ديده بشتابيم.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه اعتراضات مردمي در بحرين با وجود تدابير شديد امنيتي نيروهاي آل سعود و آل خليفه همچنان ادامه دارد.
مردم بحرين با شركت در تظاهرات بر بازگشت به ميدان لوءلوء در اوايل ماه آينده ميلادي تأكيد كردند.
نيروهاي امنيتي با پرتاب گاز اشك آور و استفاده از گلوله به مردم حمله كردند. در روستاي المهزا نيز تظاهرات غيرمنتظره اي برگزار شد و نيروهاي امنيتي به سوي تظاهركنندگان گاز اشك آور پرتاب كردند.
نيروهاي امنيتي رژيم بحرين همچنين به روستاهاي الخارجيه و الكرزكان حمله كردند و با محاصره اين روستاها با رزمپوش و خودروهاي نظامي تظاهركنندگان را محاصره كردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
تظاهرات مردم بحرين در شهرهاي مختلف براي اعتراض به حكم اعدام شماري از بازداشت شدگان همچنان ادامه دارد و اين درحالي است كه يك دانشجوي بحريني از اخراج 150 دانشجو توسط آل خليفه خبر داد.
اين دانشجوي بحريني با ابراز اينكه اگر ارتش عربستان سعودي وارد بحرين نمي شد تاكنون انقلاب مردم بحرين به سرانجام رسيده بود تصريح كرد، اگر انقلاب مردم در بحرين و يمن به ثمر برسد قطعاً مردم كشور عربستان نيز قيام مردمي برپا مي كنند.
وي تأكيد كرد، قيام مردم بحرين، قيام جوانان است و دانشجويان و استادان در صف مقدم راه اندازي اين قيام مردمي هستند.
«قاسم البحراني» فعال سياسي بحرين نيز اظهار داشت، رژيم آل خليفه مجري برنامه هاي كشورهاي خارجي عليه ملت بحرين است و براي فرار از اين اتهام ادعا مي كند كه ملت بحرين از خارج دستور مي گيرند.
وي خاطرنشان كرد، انگليس، آمريكا، اسرائيل، عربستان، امارات و كشورهاي ديگر در سركوب اعتراضات مردمي بحرين نقش دارند و شريك جنايات آل خليفه هستند.
گفتني است رسانه هاي انگليس نيز اخيراً فاش كرده اند كه گارد ملي عربستان توسط مستشاران انگليسي آموزش مي بينند.

 



تروريست هاي طالبان 2 فرمانده ارشد پليس افغانستان را كشتند

رئيس جمهوري افغانستان كشته شدن دو فرمانده ارشد پليس اين كشور توسط شبه نظاميان طالبان را به شدت محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نفوذ يك عامل انتحاري طالبان به داخل ساختمان استانداري «تخار» در شمال افغانستان و انفجار جليقه انفجاري توسط وي، جان هفت نفر، از جمله ژنرال «داود داود» فرمانده پليس بخش 303 «پامير» و «شاه جهان نوري» فرمانده پليس استان تخار را گرفت و سبب جراحت 9 نفر ديگر شد. استاندار تخار نيز از جمله زخمي هاي اين حادثه اعلام شده است.ظاهرا مقامات مذكور در استانداري نشست امنيتي داشته اند. قدرت طالبان در افغانستان در حالي افزايش يافته است كه آمريكايي ها به طور مستقيم با نمايندگان «ملا عمر» سركرده طالبان، در كشورهاي قطر و آلمان مذاكره داشته اند.
«حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان، با صدور بيانيه اي، اين حادثه را به شدت محكوم كرد. براساس گزارشات تكميلي، دو نفر از كشته شدگان فوق، از سربازان آلماني هستند و فرمانده آلماني نيروهاي خارجي در شمال افغانستان به همراه سه نظامي آلماني ديگر نيز جزو زخمي شدگان هستند. نفوذ عوامل طالبان به درون يك نشست امنيتي در ساختمان استانداري تخار، نشان مي دهد كه طالبان در افغانستان واقعا قدرتمند شده است.
كشتار غيرنظاميان
يك روز پس از فرمان رئيس جمهوري افغانستان در مورد توقف عمليات خارجي ها عليه غيرنظاميان، نيروهاي ناتو 14 شهروند بي گناه افغان را در استان هلمند كشتند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز در حالي كه تنها يك روز از فرمان «حامد كرزاي» در مورد توقف عمليات خارجي ها گذشته بود، جنگنده هاي ناتو بازار شهرستان «نوزاد»، واقع در استان هلمند را بمباران كردند و 14غيرنظامي، شامل هفت زن و همين تعداد كودك را كشتند. در اين بمباران همچنين، سه كودك، يك زن و دو مرد زخمي شدند.
كشتار غيرنظاميان افغان به دست نظاميان جنايتكار ناتو طي ماههاي اخير افزايش يافته است. به همين خاطر و در پي كشته شدن بيش از 300 تن از مردم محلي استان «نورستان» در شرق افغانستان، كرزاي به وزارت دفاع افغانستان دستور داد، جلو عمليات ناتو را بگيرد. كرزاي همچنين در فرمان خود، از ارتش افغانستان خواسته بود، همه عمليات در خاك افغانستان را خودش انجام دهد.
به اعتقاد كارشناسان، حمله عليه غيرنظاميان در استان هلمند، با اين هدف صورت مي گيرد كه به كرزاي نشان داده شود او هيچ قدرتي براي مقابله با نظاميان خارجي ندارد و بايد مطيع آنها باشد.
توطئه تجزيه افغانستان
به گزارش خبرگزاري فارس، «وحيد مژده»، كارشناس افغان، جزئيات مذاكرات مستقيم آمريكا و طالبان در قطر و آلمان را افشا كرد. وي گفت؛ آمريكايي ها با نمايندگان طالبان، از جمله «سيد طبيب آغا»، گفت وگو كرده اند. مژده افزود: آمريكايي ها تصميم گرفته اند به طالبان امتياز بدهند.
اين كارشناس افغان افزود: سيد طبيب آغا از افراد نزديك به «ملا عمر» است و در زمان حاكميت ملاعمر بر افغانستان، رئيس دفتر ملا عمر بود. مژده با بيان اينكه آمريكايي ها دو گزينه را به طالبان پيشنهاد كرده اند، افزود: گزينه نخست، مشاركت طالبان در دولت افغانستان است. در صورتي كه طالبان اين پيشنهاد را بپذيرد، آمريكا نيز حاضر است قانون اساسي افغانستان را براساس خواست طالبان تغيير دهد.
اين كارشناس افغان در مورد پيشنهاد دوم آمريكايي ها گفت: مناطق جنوب افغانستان كه تحت كنترل طالبان است، خودمختار شود. به گفته مژده، طبق پيشنهاد دوم، آمريكا افغانستان را به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم خواهد كرد.
كارشناس مذكور افزود: طالبان تاكنون به اين پيشنهادات پاسخ نداده است و قرار است دور چهارم مذاكرات ميان آمريكا و طالبان، در پاكستان انجام شود. طرفين، دور نخست مذاكرات را در قطر و دور دوم و سوم را نيز در آلمان برگزار كرده اند.

 



درگيري با پليس در رباط و چند شهر مغرب

صدها تن از معترضان مغربي با ناديده گرفتن قانون ممنوعيت تظاهرات، در پايتخت اين كشور تجمع كردند و عليه پادشاه شعار دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، تظاهرات اعتراض آميز روز شنبه از سوي جوانان جنبش 20 فوريه در رباط پايتخت مغرب و چند شهر ديگر اين كشور برگزار شد.
«نجيب شوقي» از رهبران جنبش 20 فوريه گفت: شمار زيادي از افراد پليس و نيروهاي امنيتي از ساعت ها قبل از برگزاري تظاهرات در مقابل پارلمان مغرب مستقر شده بودند و پس از تجمع جوانان معترض به رژيم پادشاهي با يورش به آنها، بسياري از معترضان را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند.
«صابره طالبي» از ديگر رهبران جنبش ضددولتي 20 فوريه مغرب نيز متذكر شد: مقامات كشور، مصمم هستند تا با توسل به زور ما را سركوب و مانع بيان خواسته هاي ما براي تحقق دموكراسي شوند، اما ما، اعتراضات خود را تا دست يابي به اهدافمان دنبال خواهيم كرد.
از سوي ديگر، يك سازمان غيردولتي حقوق بشر مغرب روز شنبه با صدور بيانيه اي خواستار اجراي تحقيقات بي طرفانه براي تعيين عاملان به كارگيري زور و اعمال خشونت بر ضد تظاهركنندگان اعضاي جنبش 20 فوريه شد.
اين در حالي است كه «محمد ششم» پادشاه مغرب در سخنراني روز نهم ماه مارس (19 اسفند) خود، از انجام اصلاحات مهم در قانون اساسي، به ويژه اصل تفكيك قوا و تقويت اختيارات نخست وزير خبر داد، اما جنبش 20 فوريه اين اقدامات را ناكافي ارزيابي مي كند.
به گفته شاهدان عيني ده ها نفر از فعالان نيز روز شنبه در جريان اقدام پليس براي متفرق كردن تظاهرات در شهر رباط، كازابلانكا و دارالبيضاء بازداشت و يا مجروح شدند.
جنبش جوانان 20 فوريه كه همزمان به انقلاب هاي عربي در مغرب شكل گرفت، خواهان برگزاري انتخابات آزاد پارلماني، محدود شدن اختيارات پادشاه و مجازات مسئولان و سران فاسد دولتي در اين كشور است، از سوي ديگر، مسئولان مغربي، فعالان جنبش 20 فوريه را به شيوه هاي مختلف از جمله تماس هاي تلفني، ارسال پيامك، و پيام هاي تهديدآميز، از ادامه خواسته هاي شان دلسرد كنند.

 



تظاهرات گسترده ضد هسته اي در شهرهاي آلمان

ده ها هزار نفر از مردم آلمان با برگزاري تظاهرات سراسري خواستار تعطيلي فوري نيروگاه هاي اتمي اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، بيش از 160 هزار نفر از فعالان ضد هسته اي در شهرهاي مختلف آلمان از جمله برلين، درسدن، مونيخ، هامبورگ، گوتنگن، هانوفر، فرايبورگ و... شنبه با برپايي تظاهرات گسترده سياست هاي هسته اي كشورشان را محكوم كردند.
تظاهركنندگان با حمل دست نوشته هايي با مضمون خطرات مخرب نيروگاه هاي هسته اي، خواستار توقف «فوري» تمام فعاليت هاي اتمي در آلمان شدند.
تظاهركنندگان همچنين با شعار «به نيروي اتمي پايان دهيد» خواستار شكل گيري تجمعاتي از سوي اتحاديه هاي زيست محيطي، مبتكران ضد اتمي، كليساها و تمام كساني شدند كه خواستار مبارزه با خطرات هسته اي هستند.
براساس گزارش هاي دريافتي، شهرهاي برلين و مونيخ با 25 هزار نفر جمعيت بزرگترين اعتراض را به خود اختصاص دادند.

 



قصاب بوسني دادستان هاي دادگاه لاهه را مامور سيا خواند

جنايتكار جنگي يوگسلاوي سابق پس از دستگيري اعلام كرد، تمامي مقامات و دادستان هاي دادگاه لاهه ماموران سازمان جاسوسي آمريكا هستند.
به گزارش روزنامه انگليسي «گاردين»، «راتكو ملاديچ»، فرمانده ارتش صرب هاي بوسني و جنايتكار جنگي يوگسلاوي سابق كه چند روزي است دستگير شده گفت: دادگاه جرايم جنگي سازمان ملل در لاهه را به رسميت نمي شناسد چرا كه تمامي كاركنان آن مامورين سازمان «سيا» هستند.
«ملاديچ» با اعلام اينكه «اسلوبودان ميلوسويچ» رئيس جمهور وقت يوگسلاوي طراح جنگ هاي بالكان بود افزود: او و تمام صرب هايي كه به او راي دادند تا رئيس جمهور شود گناهكار هستند.
بنا به اعلام دفتر دادستاني دادگاه لاهه، «ملاديچ» زمان دستگيري دو سكته خفيف كرده و به شدت از نحوه دستگيري اش ناراضي است.
برخي گزارش هاي دريافتي نيز حاكي است، جنايتكار جنگي يوگسلاوي به هيچ وجه قصد همكاري با قاضي پرونده را ندارد و اين مطلب را همان روز اول گفته است.گفتني است، «ملاديچ» متهم به صدور فرمان قتل عام 8000 مسلمان بوسنيايي در «سربرنيتسا» است. اين قتل عام در دهه 1990 صورت گرفت.

 



سياست اسرائيل براي منزوي كردن حماس در پي بازگشايي رفح شكست خورد

برخي مقامات رژيم صهيونيستي با بيان اينكه محاصره چهارساله نوار غزه بي فايده بوده است بازگشايي گذرگاه رفح توسط مصر را شكستي براي

 



همپيماني علي عبدالله صالح با القاعده براي قتل عام مردم يمن

ديكتاتور يمن به منظور به راه انداختن جنگ داخلي با القاعده هم پيمان شد و در نخستين گام برخي مناطق جديد در استان جنوبي را به افراد القاعده واگذار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن كه مدعي مبارزه با القاعده است و بارها به همين بهانه بودجه هايي از آمريكا دريافت كرده است با القاعده هم پيمان شد و برخي مناطق در استان جنوبي را به گروه القاعده تحويل داد.
خبرگزاري فرانسه نيز با تاييد اين خبر اظهار داشت، علي عبدالله صالح با مسلح ساختن برخي افراد كه گفته مي شود از اعضاي القاعده هستند شهر زنگبار در يمن را به آنها تحويل داد.
به گزارش اين خبرگزاري عبدالله صالح با اين كار و استفاده از تروريست هاي القاعده مي خواهد در يمن جنگ داخلي به راه بيندازد.
صالح قبلا نيز پادگان هايي را در منطقه جعار بدون هيچ دليلي به اين گروه واگذار كرده بود.
منابع آگاه اعلام كردند سرويس هاي امنيت ملي يمن از يك هفته پيش اقدام به مسلح ساختن افراد القاعده در استان ابين كرده و ادعا كرده اند كه هدف از اين كار مقابله با اعضاي القاعده است.اين منابع افزودند، صالح تلاش مي كند. بارديگر با برگ القاعده بازي كند تا به اين وسيله بتواند مواضع سازمان هاي بين المللي را كه در هفته گذشته از وي خواستند به سرعت قدرت را واگذار كند تغيير دهد.
منابع آگاه يمن همچنين گفتند، تقاضاي علي عبدالله صالح از رهبران قبايل براي آتش بس نيز در همين راستا ارزيابي مي شود.
ديكتاتور يمن با اين آتش بس مي خواهد به افكارعمومي نشان دهد كه خواستار صلح و آتش بس است ولي به صورت پنهاني القاعده را مسلح و با قبايل به جنگ وادار مي كند.
كارشناسان منطقه نيز اظهار داشتند كه اين افراد مسلح جدا از انقلابيون هستند چرا كه جوانان انقلابي يمن بارها اعلام كرده اند كه صرفا به دنبال انقلاب مسالمت آميز هستند و دست به اسلحه نخواهند برد.

 



يك حكومت رنگي ديگر در سراشيبي سقوط
تظاهرات گسترده مردم گرجستان عليه رئيس جمهور مخملي

هزاران نفر از مردم گرجستان در اعتراض به سركوب و دستگيري گسترده تظاهركنندگان بار ديگر به خيابان ها ريختند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر» شنبه هزاران نفر از مردم «تفليس» پايتخت گرجستان با ريختن به خيابان ها خواستار آزادي بازداشت شدگان ناآرامي هاي چند روز گذشته شدند.
روز شنبه وقتي بيش از 6000 نفر از مردم با تجمع مقابل ساختمان پارلمان شعارهايي برضد «ميخائيل ساكاشويلي»، رئيس جمهور غربگراي گرجستان سرداده و خواستار بركناري وي شدند، با حمله گسترده هزاران پليس ضد شورش مواجه شدند. پليس تاكنون با شليك گلوله و گاز اشك آور دستكم 90 نفر از تظاهركنندگان را بازداشت و روانه زندان كرد.
مردم در راهپيمايي آرام شنبه با حمل دست نوشته هايي خواستار كمك هاي بين المللي براي متوقف شدن سركوبگري هاي «ساكاشويلي» شدند. تظاهركنندگان از پليس گرجستان خواستند به دور از مسائل سياسي و به جاي سركوب هموطنان خود، به وظايف قانوني خود عمل كنند.
گفتني است از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتي گرجستان (21 مه) شمار زيادي از مردم مجروح و تعدادي نيز مفقود شده اند.
در همين رابطه «نيويورك تايمز» ديروز خبري مبني بر كشف دو جسد در تفليس منتشر كرد و افزود: احتمالاً اين اجساد متعلق به تظاهركنندگاني است كه مفقود شده اند. مقامات رسمي گرجستان پيشتر اعلام كرده بودند، اين دو براثر حادثه برق گرفتگي كشته شده اند!
يادآور مي شود، «ساكاشويلي» در واكنش به ناآرامي هايي كه چند روزي دامن وي را گرفته مدعي شد، گروه هاي مخالف با حمايت هاي روسيه دست به «شورش» مي زنند. اظهاراتي كه بارها از سوي مخالفان رد شده است.

 



اوباما دست خالي از اروپا بازگشت

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي به آخرين روز از سفر رئيس جمهوري آمريكا به اروپا اشاره كرد و نوشت كه تور اروپايي اوباما بدون هيچ گونه دستاوردي به پايان رسيد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي «يواس اي تودي»، در حالي كه «باراك اوباما» در سراسر اروپا سفر كرد، بر ويژگي هاي رياست جمهوري خود كه حاميان وي آن را دوست دارند و منتقدان وي از او بدگويي مي كنند، تأكيد كرد.
اين روزنامه ادامه داد كه رئيس جمهوري آمريكا در سفر اروپايي خود سخنراني هاي بسياري انجام داد اما هيچ كدام از اين سخنراني ها دستاوردي برايش نداشت و نمي توان اين سفر را يك موفقيت تلقي كرد.
«باراك اوباما» پس از سفر به لهستان به سفر 6 روزه اروپايي خود كه اميد داشت بتواند دستاوردي در آنها كسب كند و از اين دستاوردها براي مبارزات انتخاباتي خود استفاده كند، پايان داد.
وي تصريح كرد: رهبران تازه دموكراتيك شده لهستان در واقع الهامي براي جهان هستند. همگي ما مي دانيم كه پس از سرنگوني يك رژيم سركوبگر، احساسات اوج مي گيرد. اما دولت هاي جديد و دموكراتيك بايد نشان دهند كه قادرند اين انرژي را به راه هاي سازنده متصل كنند.
براساس اين گزارش، اوباما با رهبران جنبش اتحاديه تجاري لهستان و رهبران سياسي اين كشور كه پيشتر برخي از اين رهبران از تونس ديدار كرده اند، ديدار كرد.
رئيس جمهوري آمريكا روز دوشنبه هفته گذشته در يك تور اروپايي به ايرلند، انگليس، فرانسه و لهستان سفر كرد تا با رهبران اين كشورها در ارتباط با بهبود اقتصاد جهاني و امنيت منطقه اي و روابط دو و چندجانبه بحث و گفت وگو كند.

 



در اعتراض به سركوب شديد مردم جوانان اسپانيايي بر ادامه تظاهرات تاكيد كردند

دهها هزار نفر از مردم اسپانيا در دومين هفته از اعتراضات ضد دولتي خود، سركوب تظاهركنندگان به دست پليس ضد شورش را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بدنبال سركوب شديد تجمع كنندگان و معترضان به اوضاع اسفبار اقتصادي به دست پليس ضد شورش اسپانيا، شنبه شب، ده ها هزار نفر از مردم اين كشور در خيابان ها و ميادين اصلي تظاهرات كردند.
بر اساس اين گزارش، تظاهر كنندگان كه برخي از آنها تماشاچيان فوتبال بودند، سركوب هموطنانشان به بهانه پخش فوتبال را به شدت محكوم كردند.
چندي پيش، هزاران نفر از نيروهاي پليس ضد شورش به بهانه آماده كردن ميدان اصلي «بارسلون» براي برگزاري جشن پيروزي احتمالي تيم بارسلونا در برابر منچستر يونايتد، به چادرهاي متحصنيني كه حدود دو هفته است در اعتراض به اوضاع اقتصادي اين كشور تجمع كرده اند حمله كرده و پس از مجروح كردن دستكم 121 نفر از مردم، شمار زيادي از آنها را نيز بازداشت كردند.
تظاهر كنندگان ضمن تاكيد بر ادامه تجمعات، خواستار آزادي بازداشت شدگان شدند.
گفتني است، اسپانيا از 15 ماه مه تا كنون دستخوش تحولات و ناآرامي هاي گسترده در محكوميت اوضاع بسيار بد اقتصادي است.
اگر چه اوضاع اقتصادي دليل اصلي نا آرامي هاي چند روز گذشته اسپانيا اعلام شده است اما، تظاهركنندگان بر انقلابي بودن حركت هاي اخير خود نيز تاكيد كرده اند.
برخي از جوانان اسپانيايي در مصاحبه با رسانه ها به صراحت نسبت به الهام گرفتن از انقلاب هاي كشورهاي عربي تاكيد كرده اند. برخي دست نوشته ها و شعارهايي هم كه در چند روز گذشته منتشر شده است نشان مي دهد، جوانان اسپانيايي خواسته هاي مشابه زيادي با آن چه جوانان انقلابي عرب به دنبال آنند، دارند.«اينجا ميدان التحرير است، اينجا انقلاب رخ داده است، ارزشهاي انساني را به ما بازگردانيد و ...» از جمله شعارهاست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14