(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 خرداد 1390- شماره 19948

خرمشهر آزاد شد ولي آباد نشد (يادداشت خبرنگار)
عمليات احداث سيلو 100هزار تني در بندرعباس آغاز شد
افزايش 2500 تاكسي به ناوگان حمل و نقل شهري اهواز
ابطال نتيجه مناقصه تنظيف و خدمات شهري در قشم
اختصاص اعتبار به مجتمع توانبخشي ايثارگران خراسان شمالي
سرانه متوسط فضاي خوابگاهي كشور 8 مترمربع است
ساخت مجتمع ذوب آهن گلستان امسال آغاز مي شود
كاركنان مخابرات اليگودرز به كيهان پناه آوردند
ضرورتي كه هنوز جدي گرفته نشده است (نكته)
90 درصد صنعت در استان قزوين خصوصي است
اصفهاني ها حمام شاه عباس صفوي را مرمت كردند
درخشش هنرمندان دهلراني در جشنواره ملي مقاومت خرمشهر
حمايت بانوان طالقاني از ساخت اولين حوزه علميه در شهرستان طالقان
امام جمعه طبس:تعارف كنندگان جام زهر به رهبري، دلسوز مردم نيستند
كسب جايزه ويژه دانشگاه علوم پزشكي بابل
ظرفيت ذخيره سازي 200 هزار تن مركبات در مازندران



خرمشهر آزاد شد ولي آباد نشد (يادداشت خبرنگار)

خدا روحشان را غريق رحمت كند آنان كه حماسه سوم خرداد را آفريدند تا بهانه اي شود براي ما كه حداقل سالي يك بار نام اين شهر عزيز را فقط بر سر زبان بياوريم و خدا رحمتت كند «ممد»(1) كه نبودي و نيستي كه ببيني شهر آزاد گشت ولي آباد نگشت.
چند روز قبل از سوم خرداد قصد داشتم درمورد خرمشهر بنويسم اما هرچه تلاش كردم و به اين ذهن قاصر فشار آوردم كه سوژه اي بيابم و يادداشت يا مطلبي بنويسم چيزي نيافتم نه اينكه سوژه نبود، چرا بود اما همه سوژه ها به سوي نقادي سوق پيدا مي كرد كه آن وقت مي شد مصداق مطلب منفي، و من به دنبال سوژه اي مثبت بودم كه حكايت از سازندگي و بالندگي در اين دير خراب آباد داشته باشد كه هرچه بيشتر گشتم، كمتر يافتم؛ تا اينكه ايام سوم خرداد فرا رسيد و رسانه ملي الحق و الانصاف سنگ تمام گذاشت. از كانال يك تا پنج فيلم و سريال بود كه درمورد خرمشهر پخش مي شد، از مستند گرفته تا سينمايي و سريال؛ آثاري فاخر و درخور توجه البته به لحاظ فاكتورهاي بصري و سينمايي؛ اما آنچه كه درعين هويدايي از چشم همگان مخفي ماند اين بود كه اكثر اين آثار در خرمشهر فيلم برداري شده بود اما نه در زمان جنگ تحميلي و نه ده سال قبل بلكه به تازگي و در چند سال اخير. لوكيشن هايي ناب و دست نخورده كه زحمت هنرمندان عزيز را براي ساخت و توليد آثارشان بسيار كم كرده و آنان را بي نياز از شهرك سينمايي دفاع مقدس و تنها با يك سفر به دكورهاي واقعي و اصلي كه بر قوت آثارشان مي افزايد، مي رساند.
ديوارهاي تركش خورده و خانه هاي ويران از توپ و خمپاره و ديوار نوشته هاي پرشور آن سال ها درست است كه در برخي نقاط دنيا نظير برلين و ارمنستان قسمتي از آثار جنگشان را براي عبرت آيندگان حفظ كرده اند اما اين حفظ كجا و آن حفظ كجا؟!
آنها دور آثار جنگي شان را ديوارهاي شيشه اي كشيده اند و مابقي نقاط شهر را بازسازي كرده اند و سنگ فرش خيابان هايشان به قدري تميز است كه اگر اغراق نبود، مي گفتم آدم عكس خودش را در آن مي بيند، اما اينجا ما آثار را حفظ نكرده ايم تا به آيندگان نشان دهيم كه از آن درس عبرت بگيرند بلكه ظاهر و باطن شهر همين است؛ شهري مخروب و بازسازي نشده، شهري كه به آن نرسيده اند تا جايي كه آيت الله سيدابوالحسن نوري امام جمعه سابق اين شهر نيز لب به شكايت مي گشايد و مي گويد: حاضر شديم براي آسايش مردم خرمشهر كه دين خود را به اسلام و ايران ادا كردند همتي به خرج بدهيم و وضعيت اين شد كه مي بينيم تداوم رنج ها و محنت هاي مردمي كه پس از گذشت ربع قرن از آزادي شهرشان[اين شد كه] از امكانات اوليه زندگي محرومند.
او مي نالد از مديران پروازي منطقه و پيمانكاران فاقد صلاحيت و قطعي آب و بيكاري و مهاجرت و چه و چه!
اين وضعيت حال حاضر خرمشهر است كه درموردش آثار فاخر هنري ساخته مي شود تا 6نماينده استان زبان به تقدير از رسانه ملي بگشايند و خبر بيست و سي هم پيامشان را پخش كند كه رسانه ملي ممنون و سپاسگزاريم كه از خرمشهر سال هاي 61 به بهترين شكل ياد كرديد اما خرمشهر سال90 را فراموش كرديد و شايد بهتر كه فراموش كرديد چرا كه اگر خرمشهر 90 به نمايش درآيد پته كم كاري خيلي ها برروي آب ريخته مي شود.
فاطمه زورمند- خبرنگاركيهان در اهواز

 



عمليات احداث سيلو 100هزار تني در بندرعباس آغاز شد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
با حضور معاون سياسي و امنيتي استانداري هرمزگان عمليات احداث سيلوي 100هزارتني جنوب كشور در بندرعباس آغاز شد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري هرمزگان آغاز عمليات ساخت اين سيلو را گام مهمي در عرصه حمايت از محصولات كشاورزي به خصوص كالاي استراتژيك گندم ارزيابي كرد و گفت: باعث خرسندي است كه يكي ديگر از اهداف و منويات رهبر معظم انقلاب يعني اجراي اصل 44قانون اساسي به دست پر توان بخش خصوصي در اين استان آغاز شده است.
گل محمد بامري گفت: اين سيلو در راستاي تأمين فضاي ذخيره سازي غلات توليد شده در استان با مشاركت بخش خصوصي احداث خواهد شد كه اميدواريم با راه اندازي آن شاهد كيفيت هر چه بهتر گندم و آرد مردم استان باشيم.
وي كمبود سيلو را از دغدغه مهم استان برشمرد و گفت: با آغاز عمليات فاز اول اين سيلو مشكلات كاهش يابد و كشاورزان گندم اطمينان بيشتري پيدا كنند و كيفيت آرد توليد شده ارتقا يابد.

 



افزايش 2500 تاكسي به ناوگان حمل و نقل شهري اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
با هدف كنترل امنيت شهر و كاهش قيمت مسافرتهاي درون شهري 2هزار و 500 تاكسي به ناوگان حمل و نقل شهري اهواز اضافه مي شود.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان در جلسه شوراي اشتغال با اشاره به گراني كرايه مسافرت هاي درون شهري به لزوم افزايش تاكسي در اهواز تأكيد كرد و گفت: از 11هزار خودروي حمل و نقل شهري در اهواز 7 هزار دستگاه مسافركش شخصي هستند كه علاوه بر نداشتن امنيت، از مسافران زورگيري مي كنند و نرخ كرايه را به طور كاذب بالا برده اند.
استاندار با بيان اينكه بسياري از حوادث امنيتي از طريق مسافركش هاي شخصي رخ مي دهد، افزود: افزايش تاكسي در اهواز علاوه بر ايجاد اشتغال و رفاه مالي و اجتماعي مردم، باعث كنترل امنيت و برقراري اعتماد عمومي در سطح جامعه مي شود.
جعفر حجازي از توزيع تسهيلات خريد تاكسي خبر داد.

 



ابطال نتيجه مناقصه تنظيف و خدمات شهري در قشم

قشم-خبرنگار كيهان:
سازمان بازرسي استان هرمزگان در پي شكايت يكي از شركت هاي شركت كننده در مناقصه شهرداري قشم برابر قوانين و مقررات ،برگزاري مناقصه تنظيف و خدمات شهري 27/11/90 را باطل و دستور تجديد مناقصه را اعلام داشت.
به گزارش خبرنگار ما از قشم، در اين مناقصه شش شركت معتبر حضور داشتند كه از اين تعداد سه شركت با 13 ميليارد ريال و 14 ميليارد ريال و 15 ميليارد ريال اول تا سوم مناقصه اعلام شده بودند.
اين گزارش مي افزايد: شهرداري قشم با توجه به روابط دوستي و بومي بودن، شركت سوم را بعنوان برنده مناقصه اعلام كرد كه باعث اعتراض ديگر شركت ها شد و به همين دليل بازرسي استان هرمزگان با بررسي هاي بعمل آمده، خواستار تجديد مناقصه شد.
اين مناقصه در تاريخ 27/2/90 باطل اعلام شد.

 



اختصاص اعتبار به مجتمع توانبخشي ايثارگران خراسان شمالي

مشهد- خبرنگار كيهان:
5ميليارد تومان اعتبار به مجتمع توانبخشي، فرهنگي و ورزشي ايثارگران خراسان شمالي اختصاص يافت.
در ديدار استاندار خراسان شمالي و مسئولان بنيادشهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي با هادياني، معاون عمراني بنيادشهيد و امور ايثارگران كشور 5ميليارد تومان اعتبار براي تكميل مجتمع توانبخشي، فرهنگي و ورزشي ايثارگران خراسان شمالي اختصاص يافت.
يادآوري مي شود پروژه مجتمع توانبخشي، فرهنگي و ورزشي ايثارگران خراسان شمالي در سال 88 شروع شده و تاكنون با صرف هزينه 3ميليارد و هشتصد ميليون تومان، 63درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و تا پايان سال جاري فاز اول آن به بهره برداري مي رسد.
در جلسه ياد شده مقرر شد 5ميليارد تومان اعتبار تخصيصي ظرف دو سال در اين مجتمع هزينه شود.

 



سرانه متوسط فضاي خوابگاهي كشور 8 مترمربع است

تبريز- خبرنگار كيهان:
سرانه متوسط فضاي خوابگاهي در كشور 8 مترمربع است ولي اين رقم در دانشگاه تبريز، بيش از ميانگين كشوري است.
معاون دانشجويي دانشگاه تبريز در مصاحبه مطبوعاتي در محل اين دانشگاه با اعلام مطلب فوق افزود: اين رقم در دانشگاه تبريز 75/9 مترمربع است.
به گفته «حسين نويد» كليه دانشجويان پسر متقاضي خوابگاه، از خوابگاه هاي دولتي و 82 درصد دانشجويان دختر از خوابگاه هاي مشابه و 18 درصد بقيه نيز از خوابگاه هاي خودگردان دختران وابسته به اين دانشگاه استفاده مي كنند و 2 خوابگاه نيز در اين دانشگاه، در حال ساخت است كه با تكميل پروژه هاي فوق، فضاي خوابگاهي مناسبي شكل مي گيرد.
وي تاكيد كرد: از 18 هزار دانشجوي دانشگاه 6 هزار و 605 نفر در خوابگاه هاي دانشگاه ساكن هستند.

 



ساخت مجتمع ذوب آهن گلستان امسال آغاز مي شود

گرگان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل تعاون گلستان اعلام كرد: مراحل مقدماتي ساخت مجتمع ذوب آهن گلستان كه اولين پروژه تعاوني در استان است به پايان رسيده و عمليات اجرايي آن در سال جاري آغاز مي شود.
حسين ابراهيمي گفت: مشكل اساسي اين مجتمع در مكان يابي و اعتبارات بوده كه با پيگيري كارگروه اشتغال و سرمايه گذاران استان پيگيري و رفع شده و بناست در شهرستان گنبد و مكاني كه مشكلات زيست محيطي كمتري دارد، ساخته شود.
ابراهيمي ظرفيت توليدي اين مجتمع را، يك ميليون و 400 تن در سال و ميزان سرمايه گذاري انجام شده براي اين پروژه را 1500 ميليارد تومان اعلام كرد.
وي ادامه داد: با بهره برداري از اين مجتمع 700 نفر به صورت مستقيم و 2 هزار نفر به طور غيرمستقيم در استان شاغل مي شوند و زمان بهره برداري از اين پروژه 3 سال ديگر مي باشد.
سرپرست اداره كل تعاون گلستان، توسعه صادرات را از برنامه هاي ديگر اين بخش در سال جاري بيان كرد و گفت: سال گذشته 10 ميليون دلار كالاي تعاوني از استان صادر شده و درتلاشيم كه در سال جاري از نظر كمي و كيفي در اين بخش ظرفيت هاي مناسبي ايجاد شود.

 



كاركنان مخابرات اليگودرز به كيهان پناه آوردند

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
كاركنان مخابرات اليگودرز در پي بيكار شدن از كار به دفتر كيهان پناه آوردند.
در پي حذف مركز تلفن سيار روستايي و بيكارشدن از كار، جمعي از كاركنان مخابرات اليگودرز با مراجعه به دفتر كيهان از وضعيت موجود اظهار نارضايتي كردند.
اين عده اظهار داشتند: متاسفانه علي رغم اينكه مكان مناسب جهت نصب دستگاههاي مركز مذكور وجود دارد مسئولين مخابرات استان در يك تصميم عجولانه اقدام به انتقال دستگاهها و ارتباطات اين مركز به تلفن سيار روستايي شهرهاي بروجرد والشتر كرده اند.
يكي از مراجعان گفت: اين مركز داراي 28 سايت است و نزديك به 180 روستا را تحت پوشش قرارداده است؛ حال جاي سؤال است كه چگونه مركزي كه با وجود امكانات مناسب در شهر اليگودرز مستقر است به دو شهر استان انتقال مي يابد.؟
آيا بهتر نبود مخابرات استان به جهت امكانات موجود اليگودرز و با هدف افزايش درآمد، مراكز اين دو شهر را كه از ظرفيت كمتري برخوردارند به مركز اليگودرز انتقال مي داد؟ اما متاسفانه گويا دستهايي دركار است كه براي از كار انداختن قلب ارتباطات شهر در آينده اي نزديك تلاش مي كنند.
آيا در اين اقدام پدافند غيرعامل و نيز امنيت مراكز مذكور در نظر گرفته شده كه مسئولين مراكز را در يك شهر متمركز مي كنند؟!
در سالي كه رهبر معظم انقلاب آن را سال جهاد اقتصادي ناميده اند و رئيس جمهور محترم قول ايجاد فرصت هاي شغلي را در سالهاي پيش رو مي دهد بيكار شدن نيروهاي متخصص و جوان اين شهر چه توجيهي دارد؟ آيا اين اقدامات باعث ويران نمودن پايه و زيرساخت يك اداره مهم اين شهرستان نمي شود؟ آيا اين عمل با سياستهاي دولت منافات ندارد؟!
به هر حال اميدواريم مسئولين مخابرات استان لرستان براي جلوگيري از بيكاري نيروهاي اين مركز چاره اي انديشيده و از انتقال ديگر بخشهاي مركز مخابرات امام خميني (ره) اليگودرز خودداري نمايند.

 



ضرورتي كه هنوز جدي گرفته نشده است (نكته)

پيشرفت گسترده فناوري اطلاعات و ارتباطات به لحاظ اثرگذاري در بخش هاي گسترده اي از زندگي انسان ها امروزه آن را به يك ضرورت اجتناب ناپذير تبديل كرده است. در اين ميان اينترنت و دست يابي به فضاي مجازي به علت دست يابي به هنگام و سريع به اطلاعات و امكان بهره مندي و تبادل آن به واقع پيشگام اين تحول محسوب مي شود.
قشر دانشجو و دانشگاهي نيز به علت ارتباط تنگاتنگ علمي و كاري با فضاي مجازي بيش از ساير اقشار جامعه نيازمند توجه مي باشند. در اين بين نقش مراكز مخابرات استان ها و شهرستان ها به علت فراهم ساختن زيرساخت هاي ارتباطي نقشي مهم و حياتي محسوب مي شود كه متأسفانه در مواردي هنوز جدي گرفته نشده است به طوري كه هنوز در مناطقي از كشور درمورد حل مشكل اينترنت پرسرعت و حتي كم سرعت و در مواردي زيرساخت هاي ابتدايي آن مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است و منطقه «وردآورد» از اين جمله است. منطقه اي كه هنوز مشكل اينترنت آن از سوي مخابرات حل نشده است و در اين بين دانشجويان مشغول به تحصيل در اين بخش بيش از سايرين متضرر مي شوند.
لذا ما جمعي از دانشجويان وردآوردي اينگونه با طرح و تكرار مشكلاتمان در قالب چند سؤال از مديرعامل محترم مخابرات استان تهران كه مركز وردآورد تحت مديريت شان است، ضمن گلايه شديد از عقب ماندگي اين مركز در ارائه خدمات بروز، خواستار پايان دادن به تحميل مشكلات از ناحيه مجموعه تحت مديريت اين مركز مي باشيم و از روزنامه وزين كيهان كه در يك سال گذشته چند نوبت به طور اجمالي به مشكلات ما از اين ناحيه پرداخته تشكر مي كنيم و از مسئولان ذيربط انتظار داريم ضمن پاسخگويي به سؤالات زير نسبت به حل مشكلات موجود در اين حوزه به طور جدي اقدام كنند.
تا كي براي ثبت نام و انتخاب واحد بايد دچار دردسر باشيم؛
تا كي براي انجام تحقيقات بايد شرمنده دوستان و خانواده هايشان در نقاط مختلف شهر باشيم؛
تا كي به خاطر نداشتن اينترنت و نتوانستن دانلود جزوات درسي بايد شرمنده اساتيد باشيم؛
تا كي وقتي دوستان درمورد اينترنت پرسرعت! بحث مي كنند ما بايد سكوت كنيم؛
تا كي مركز وردآورد قرار است اينترنت بي كيفيت را قطره چكان و با منت همچون غذاي نذري ارائه دهد؛
وكي زمان بروز رساني مركز وردآورد فرا مي رسد؛ به اميد گشايش!
جمعي از دانشجويان وردآورد

 



90 درصد صنعت در استان قزوين خصوصي است

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: صنعت در استان قزوين متفاوت با ديگر استان هاست به طوري كه بيش از 90 درصد صنعت استان قزوين خصوصي است.
مجيد نادري در جلسه شوراي هماهنگي صنعت و معدن استان قزوين كه در سالن اجتماعات شركت هفت الماس برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوين در حوزه صنعت داراي ظرفيت هاي خوبي است و اميدواريم با اين ظرفيت و كارهاي زيرساختي كه انجام شده در راستاي حفظ و ارتقاي رتبه استان در جايگاه صنعت تلاش كنيم.
وي ادامه داد: در بحث هدفمندي يارانه ها، گام اول در سال گذشته برداشته شد و با همكاري قواي سه گانه و مردم كار آغاز شد ولي در بحث توليد بايد با سرعت بيشتري پيش رويم به ويژه در استان قزوين كه صنعت آن متفاوت با ديگر استان هاست و بيش از 90 درصد صنعت استان قزوين خصوصي است.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين اضافه كرد: بنابراين با توجه به اهميت بحث توليد، درخواست ما اين است كه بسته هاي حمايتي با سرعت بيشتري اجرايي شود و بانك هاي استان همراهي دارند و كارآفرينان نيز همراه بوده و خواهند بود تا به هدف اصل 44، صنعت، توليد و اشتغال خصوصي برسيم.
نادري با اشاره به تعهد استان در ايجاد اشتغال افزود: استان قزوين امسال متعهد به ايجاد 38 هزار اشتغال شده است كه نسبت به سال گذشته اين رقم دو برابر شده است بنابراين بايد توجه به توليد و اشتغال داشت تا تعهدي كه در سال جهاد اقتصادي داريم را محقق كنيم.

 



اصفهاني ها حمام شاه عباس صفوي را مرمت كردند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مرحله اول مرمت حمام شاه از دوره صفوي در ميدان امام اصفهان و در بازار لوافها به اتمام رسيد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان در اين باره افزود: حمام شاه با هدف باز زنده سازي مجموعه ميدان امام اصفهان مرمت مي شود.
اسفنديار حيدري پور با اشاره به اينكه حمام شاه به ثبت آثار ملي رسيده است، اظهار داشت: قرار است اين حمام پس از مرمت، كاربري فرهنگي، هنري داشته باشد.
حيدري پور عمليات اجرايي اين حمام را در مرحله اول، شامل خاكبرداري و برداشتن كاهگل فرسوده، تخريب بدنه هاي فرسوده، در آوردن بندهاي فرسوده گچي و دوغاب ريزي گچ به صورت كف مال، مهاربندي سقف و بدنه، آهن كشي با آهن نورد شده روي سقف هاي قوسي و نماچيني روي گنبد ذكر كرد.
وي اعتبارات اختصاص يافته براي حمام شاه را 196 ميليون و 925 هزار و 338 ريال از محل اعتبارات ملي ذكر كرد.
حمام شاه عباس صفوي داراي سربينه (رخت كن)، گرم خانه، چاه منبع آب و استخر است.

 



درخشش هنرمندان دهلراني در جشنواره ملي مقاومت خرمشهر

دهلران- خبرنگار كيهان:
هنرمندان دهلراني در چهاردهمين جشنواره تئاتر ملي مقاومت خرمشهر و آبادان خوش درخشيدند.
عبدالحسين رحمتي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهلران گفت: در اين جشنواره كه 14 نمايش به آن راه يافته بودند، گروه نمايش اين شهرستان با اجراي نمايش (ايستاده روي خط استواي جنگ) علاوه بر برگزيده شدن جهت اجراي عموم در تهران توانست عناوين فوق را به خود اختصاص دهد؛ كسب مقام كارگرداني دوم و نويسندگي سوم توسط سعيد خيراللهي، بازيگري اول مرد توسط مصطفي كوليوندي، بازيگري دوم مرد توسط مالك آبسالان و معصومه پاليزبان نيز رتبه اول بازيگري زن را كسب كرد و عنوان موسيقي سوم نيز به محمد خيراللهي از اين گروه داده شد.

 



حمايت بانوان طالقاني از ساخت اولين حوزه علميه در شهرستان طالقان

طالقان- خبرنگار روزنامه كيهان:
بانوان طالقاني با حضور در محل احداث حوزه علميه شهرستان طالقان حمايت همه جانبه خود را از ساخت اين مجموعه ديني، فرهنگي اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار ما بانوان شهرستان طالقان پس از حضور در مراسم تجليل از مقام زن كه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شده بود با راهپيمايي به سمت محل احداث ساختمان حوزه علميه از مسئولان خواستند عمليات اجرائي اين ساختمان را هرچه سريعتر آغاز كنند.
بانوان طالقاني در اين حركت نمادين با حضور در محل احداث اين پروژه نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام والمسلمين حسن كرمي نماينده امام جمعه شهرستان طالقان اقامه و اعلام كردند به دليل گردشگري بودن شهرستان طالقان و هجوم فرهنگ هاي مختلف به اين منطقه، ايجاد و تاسيس يك حوزه علميه در اين شهرستان ضروري است.
حوزه علميه شهرستان طالقان در زميني به مساحت 10 هزار متر مربع و با تكيه بر كمك هاي مردمي و دولتي در مركز اين شهرستان آماده ساخت است.

 



امام جمعه طبس:تعارف كنندگان جام زهر به رهبري، دلسوز مردم نيستند

طبس- خبرنگار كيهان:
امام جمعه طبس گفت: افرادي كه جام زهر را به رهبري تعارف كردند، نمي توانند داعيه دلسوزي مردم را داشته باشند.
حجت الاسلام سيدابراهيم مهاجريان در جمع نمازگزاران جمعه اين شهر با رد و محكوم كردن پخش شب نامه ها و ضررهاي آن اظهار داشت: افرادي درصدد هستند آرامش حاكم بر جامعه را بهم بزنند و به خيال خود باعث خلل در تصميم گيري هاي مسئولان شوند.
وي افزود: كساني كه دنبال متشنج كردن جو جامعه هستند، نان خود را در تنور اختلاف پخت مي كنند.
امام جمعه طبس افزود: هر جريان و شخصي را كه مي خواهيد بشناسيد از طرفدارانش بشناسيد و مسلماً كساني كه جام زهر را به رهبري تعارف كردند، نمي توانند داعيه خدمت و دلسوزي مردم را داشته باشند.
حجت الاسلام مهاجريان خطاب به مسئولين استان يزد عرضه داشت: مسئولان استان مواظف باشند، استان يزد با ريسمان پوسيده و زهرآلود اين افراد به چاه نرود.
وي در ادامه تأكيد كرد: مردم ما مطمئن باشند، كساني كه امروز قانوني و در رأس امور شهرستان مي باشند و مسائل منطقه را پي گيري و رصد مي كنند و براي آينده اين شهر تصميم مي گيرند، افرادي دلسوز جامعه و مردم هستند و انگيزه هاي شخصي و مادي در آنها وجود ندارد.
گفتني است اخيراً عده اي با طرح جداسازي شهرستان طبس از استان يزد قصد دارند در آستانه انتخاباب از اين موضوع بهره برداري تبليغي و سياسي كنند كه تلاش اين افراد ضمن ايجاد اختلاف ميان مسئولان و مردم در سطح شهرستان و استان موضوعات و مسائل اساسي و راهبردي اين شهرستان را به مسائل حاشيه اي تبديل كرده است و اين در حالي است كه اكثريت و قاطبه مردم شهرستان در اين موضوع نيز فارغ از جوسازي هاي سياسي و تبليغي خود را پاي بند قانون مي دانند.

 



كسب جايزه ويژه دانشگاه علوم پزشكي بابل

بابل-خبرنگار كيهان:
دانشگاه علوم پزشكي بابل در سومين كنگره بين المللي هسته اي جايزه ويژه را دريافت كرد.
بنابراين گزارش در اين كنگره متخصصاني از كشورهاي آمريكا، هند، يونان و ايتاليا حضور داشتند. همچنين در اين كنگره دانشجويان راديوبيولوژي و حفاظت و پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بابل موفق به كسب جايزه ويژه حفاظت در برابر پرتو و تعداد قابل توجهي جايزه ويژه در بخش فناوري هسته اي شدند.

 



ظرفيت ذخيره سازي 200 هزار تن مركبات در مازندران

ساري-خبرنگار كيهان:رئيس سازمان بازرگاني مازندران از ظرفيت ذخيره سازي 200 هزار تن مركبات در مازندران خبر داد.
عباسعلي وفايي نژاد در نخستين جلسه ساماندهي طرح ذخيره سازي مركبات سازمان بازرگاني مازندران گفت: استان مازندران به عنوان يك استان معين در به كارگيري از ظرفيت ها و همچنين اصلاح زيرساخت ها، سردخانه ها و انبارها به ظرفيت 200 هزار تن رسيده است كه اين مهم يكي از شاخص ترين مزيت استان مازندران در بخش ذخيره سازي كالاها مي باشد.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران با تاكيد بر موفقيت ذخيره سازي مركبات در استان كه افت ضايعات اين محصول به حداقل و به كمترين حد خود در طول اين چند سال رسيد، گفت: بايد بتوانيم با حمايت بخش خصوصي در تقويت انبارها، سردخانه ها، شركت هاي پخش، فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي بيش از پيش در ذخيره سازي كالاهاي مورد اساسي مردم در زمان هاي مشخص گامي موثر برداريم.
وفايي نژاد در بخشي ديگري از سخنان خود افزود: با هرگونه تخلف قيمتي و افرادي كه قصد سوءاستفاده از وضعيت موجود را داشته باشند به شدت برخورد مي شود و هرگونه درخواست افزايش قيمت از سوي توليدكنندگان بايد به سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان ارائه شود و پس از بررسي، نتايج كارشناسي اعلام مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14