(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 خرداد 1390- شماره 19948

ثبت 260 هزار نمره منفي براي ورود ممنوع در كارنامه تهراني ها
واكنش پليس به خبر تكرار حمله به يك روحاني در تهران
كاهش 60درصدي مراجعه خودروها به مراكز معاينه فني
باران و آبگرفتگي معابر در اروميه
حافظي خبر داد : تعهد 1500 ميليارد توماني خيرين مدرسه ساز در سال 90
كشف 40 هزار تن گندم يارانه اي از يك واحد صنفي در اصفهان
براساس مصوبه برنامه پنجم پزشكان دولتي از فعاليت در بخش خصوصي منع شدند
اجراي طرح كارت خريد اعتباري كارگران در ابهام
كشف 2 ميليون نخ سيگار قاچاق
موتورسيكلت هاي برقي جايگزين بنزيني مي شود
سارقان درختان سرو شمال تهران را ريشه كن كردند
شيرجه مرگ از ارتفاع 7 متري
سهل انگاري در مداوا باعث معلوليت حديثه شد
شليك شكارچيان به محيط بان كليبري
پس از 2 سال اختلاف و برجاي ماندن 4 كشته 2 طايفه در ايرانشهر صلح كردند
روز قيامت نام هواپيماي اوباما



رئيس پليس راهور خبر داد
ثبت 260 هزار نمره منفي براي ورود ممنوع در كارنامه تهراني ها

سردار رحيمي از ثبت 260هزار نمره منفي براي ورود ممنوع در كارنامه تهراني ها خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به كاهش حداقل 30 درصدي تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده و ورود ممنوع ابتداي اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي در تهران گفت: اجراي اين طرح ها از روز شنبه در پايتخت در راستاي طرح امنيت محله محور به صورت محله اي آغاز شد.
وي افزود: براساس آمارهاي موجود از ابتداي اجراي طرح تجاوز به گذرگاه عابر پياده با حدود يك هزار و 300 دستگاه موتورسيكلت و بيش از 64 هزار دستگاه خودرو متخلف در تهران برخورد و حدود 450 دستگاه موتورسيكلت و 900 دستگاه خودرو متخلف كه به گذرگاه عابر پياده تجاوز كرده بودند توقيف و روانه پاركينگ شدند.
رحيمي با اشاره به اينكه براساس قانون جديد افرادي كه ورود ممنوع رفته اند علاوه بر اعمال قانون چهار امتياز منفي در سوابق گواهينامه شان ثبت مي شود، افزود: همچنين در اين مدت با بيش از 10 هزار دستگاه موتورسيكلت و حدود 75 هزار دستگاه خودرويي كه ورود ممنوع رفتند برخورد شد و حدود 2 هزار و 400 دستگاه موتورسيكلت و 300 دستگاه خودروي متخلف در اين زمينه توقيف و روانه پاركينگ ها شدند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به افزايش چشمگير رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان خودرو و راكبان موتورسيكلت به خصوص در بخش تخلفات شش گانه در پايتخت از زمان اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي به ايسنا گفت: بررسي ها نشان مي دهد در بخش تخلفات ساكن بخصوص پارك هاي دو رديفه و سه رديفه و تجاوز به گذرگاه عابر پياده به توفيقات خوبي دست يافتيم به شكلي كه تخلفات به طور متوسط بيش از 30 درصد و در تقاطع هايي كه مأموران راهنمايي و رانندگي حضور دارند اين تخلفات حتي تا 95 درصد كاهش داشته است. همچنين تخلف ورود ممنوع نيز در تهران از زمان اجراي اين طرح تاكنون حدود 30 درصد كاهش داشته است كه اميدواريم با همكاري خوب مردم اين طرح ها ادامه يابد.
وي در عين حال تصريح كرد: در راستاي طرح امنيت محله محور از روز شنبه 21 خردادماه سال جاري اجراي طرح هاي تجاوز به گذرگاه عابر پياده و ورود ممنوع ها به صورت محله اي در پايتخت آغاز شد كه در اين راستا تمهيدات لازم انديشيده شده است.

 



واكنش پليس به خبر تكرار حمله به يك روحاني در تهران

مركز اطلاع رساني پليس تهران درباره خبر تكرار حمله به يك روحاني امر به معروف و نهي از منكر اطلاعيه اي را منتشر كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه كه توسط مركز اطلاع رساني پليس پايتخت منتشر شده آمده است: اين حادثه دهم ارديبهشت ماه سال جاري در خيابان سي متري نيروي هوايي كه حوزه كلانتري 128 تهران نو بوده، رخ داد كه در آن حادثه جواني ناشناس پس از اينكه حجت الاسلام سيد محمود مصطفوي را از ناحيه چشم سمت چپ مضروب كرد متواري شد.
در ادامه اطلاعيه آمده است: با وصول خبر به كلانتري مربوطه اقدامات اوليه انجام و پرونده در اين رابطه تشكيل شد و به دليل حساسيت موضوع شناسايي و دستگيري متهم يا متهمان به سرعت در دستور كار پليس قرار گرفت كه در همان تاريخ نيز رسانه هاي جمعي به اين موضوع پرداختند.
اين اطلاعيه ادامه مي دهد پس از تشكيل پرونده بلافاصله موضوع به مقام قضايي انعكاس و به صورت ويژه در دستور كار مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي پايتخت قرار گرفته شد كه در نهايت با پيگيري هاي رئيس پليس پايتخت و تلاش شبانه روزي مأموران فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خوشبختانه متهم اصلي پرونده كه جواني 25 ساله بود، دستگير و از سوي شاكي نيز مورد تأييد و شناسايي قرار گرفت.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ همچنين در اطلاعيه اي عنوان كرد: براساس تحقيقات انجام شده حجت الاسلام فروزش زمان وقوع حادثه ملبس به لباس روحانيت نبوده است .
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه اي درباره مجروح شدن يك روحاني به نام فرزاد فروزش مطالبي را عنوان كرد .
در اين اطلاعيه آمده است پيرو درج اخباري در مطبوعات و نشريات كثيرالانتشار پيرامون ضرب و جرح روحاني حجت الاسلام فرزاد فروزش از سوي 2 تن از مخلان نظم عمومي به اطلاع مي رساند پس از دستگيري و انجام بازجويي هاي اوليه از متهمان و تحقيقات از محل حادثه مشخص گرديد كه در هنگام وقوع حادثه ايشان ملبس به لباس روحانيت نبوده است .

 



كاهش 60درصدي مراجعه خودروها به مراكز معاينه فني

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از كاهش 60درصدي مراجعه خودروها به مراكز معاينه فني خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران، پس از تصويب معافيت پنج ساله خودروها از انجام معاينه فني ميزان مراجعات خودروها به مراكز معاينه فني حدود 60درصد كاهش داشته كه اين مساله مي تواند خسارات و صدمات آلودگي هوا را بر شهر و شهروندان چندين برابر افزايش دهد.وي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ميزان مراجعات به مراكز معاينه فني از روزانه 4 تا 5 هزار خودرو به حدود هزار و 500 خودرو كاهش يافته است كه اين موضوع عقب گردي در كاهش آلودگي هواي تهران محسوب مي شود.علي پور ادامه داد: در حالي كه معاينه فني خودروهاي اروپايي با آن تكنولوژي هاي بالا و مناسب به صورت سالانه انجام مي شود، مجلس تا پنج سال خودروهاي توليدي را از دريافت معاينه فني معاف كرده است و اين اقدام در واقع معافيت تهران و شهروندانش از داشتن هوايي پاك است.مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اينكه رايزني هايي با نمايندگان مجلس براي بازنگري در اين قانون صورت گرفته است، گفت: قول هاي مساعدي در اين زمينه داده شده كه تجديدنظر در مورد معافيت پنج ساله خودروها از معاينه فني به صورت طرحي دو فوريتي در مجلس مطرح و پيگيري شود.
وي تاكيد كرد: در صورت عدم تجديدنظر در اين بخش از قانون ثبت تخلفات و اخذ جرايم رانندگي امسال با سرد شدن هوا با وضعيت بحراني آلودگي هوا مواجه خواهيم شد.

 



باران و آبگرفتگي معابر در اروميه

بارش شديد باران عصر روز جمعه در اروميه، باعث آبگرفتگي معابر اين شهرستان شد و رفت و آمد وسائل نقليه شهري و مردم را با مشكل روبه رو ساخت. بارش باران در اروميه جداي از اين كه براي مردم مشكلاتي را به وجود آورد اما استمرار آن باعث نجات درياچه اروميه از خطر نابودي خواهد بود و ديگر نياز به باران مصنوعي براي نجات اين درياچه نخواهيم داشت.

 



حافظي خبر داد : تعهد 1500 ميليارد توماني خيرين مدرسه ساز در سال 90

خيرين مدرسه ساز در سال جاري حدود يك هزار و پانصد ميليارد تومان را صرف مدرسه سازي خواهند كرد.
محمدرضا حافظي رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور درباره رقم نهايي تعهدات خيرين مدرسه ساز در جشنواره امسال گفت: با توجه به اينكه آخرين مرحله جشنواره امسال در روز 12 خردادماه و در استان سيستان و بلوچستان برگزار شد، فعلاً در حال جمع بندي آمار مشاركت استان ها هستيم.
وي افزود: امسال سيزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز كشور در 31 استان و 500 شهرستان كشور برگزار شد كه يقيناً رقم تعهدات خيرين نسبت به سال هاي گذشته با رشد قابل توجهي همراه خواهد بود.
حافظي تصريح كرد: پيش بيني ما اين است كه خيرين مدرسه ساز امسال حدود يك هزار و 500 ميليارد تومان تعهد خواهند داشت اما رقم دقيق تعهدات آنها پس از جمع بندي هاي نهايي در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.
رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور با اشاره به وضعيت مشاركت خيرين در بعضي از استان ها به فارس گفت: در استان البرز كه سال گذشته ميزان مشاركت خيرين مدرسه ساز رقم ناچيزي بود، امسال 62 ميليارد تومان تعهد را از سوي آنان شاهد بوديم همچنين در شهر تهران سال گذشته ميزان تعهدات خيرين مدرسه ساز كمتر از 20 ميليارد تومان بود كه احتمالاً امسال از 150 ميليارد تومان فراتر خواهد رفت.

 



كشف 40 هزار تن گندم يارانه اي از يك واحد صنفي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
40 هزار تن گندم اماني يارانه اي دولت كه در يك واحد صنفي اصفهان اختلاس شده بود كشف شد.
با تلاش ماموران معاونت نظارت و بازرسي اداره كل بازرگاني و همچنين پيگيري سربازان گمنام امام زمان(عج) استان اصفهان، يك مجتمع سيلوي گندم مورد بازرسي قرار گرفت كه بر اين اساس ميزان 40 هزار و 723 تن گندم اماني دولت كه اختلاس شده بود به دست آمد.
براساس اين گزارش، اداره غله استان اصفهان مازاد خريد گندم خود را به صورت اماني در اختيار واحدهاي صنفي قرار داده تا در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها دولت دچار مشكل نشده و گندم مورد نياز به صورت آرد براساس حواله در اختيار نانوايان قرار گيرد.
چندي پيش و براساس شايعات موجود در افزايش نرخ نان، بازرسان معاونت نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني اقدام به بازرسي از سيلوهاي مجتمع هاي گندم كردند كه در اين بازرسي يك مجتمع در اصفهان با اختلاس 40 هزار و 723 تن گندم از 65 هزار تن گندم اماني دولت اقدام به رانت خواري كرده بود كه مسئله علي رغم ميل باطني برخي از مسئولان مورد پيگيري نيروهاي اطلاعات قرار گرفت.
ارزش اين مقدار گندم اختلاس شده 14ميليارد و 660 ميليون تومان برآورد شده است كه براساس قانون تعزيرات 20ميليارد و 360 ميليون ريال است.
مديرعامل مجتمع 5/7ميليارد تومان از وجه را به دولت پرداخت كرده اما از پرداخت مابقي مبلغ و حتي جريمه تعزيراتي اجتناب مي ورزد و اين در حالي است كه برخي از مسئولان محلي درصدد حمايت از متهم برخاسته اند تا شايد پرونده به تعزيرات حكومتي كشيده نشود و مسئولان اداره غله با بازرسي مجتمع مذكور مخالفت مي كردند.
لازم به ذكر است،مديريت مجتمع مزبور بارها از سوي همين مسئولان به عنوان كارآفرين نمونه مورد تقدير قرار گرفته است. در اين مجتمع مقدار 24 هزار و 277 تن گندم اماني موجود بود و 40 هزار و 723 تن آن اختلاس شده بود.
اداره غله استان اصفهان از سال 86 با واگذاري طرح اماني گندم به سيلوهاي غيردولتي، تاكنون به صورت فيزيكي اقدام به بازرسي نكرده بود و اين امر سبب شده بود تا گندم هاي اماني دولت با تغيير قيمت به بازار روانه و با سودهاي كلان به فروش رود.

 



براساس مصوبه برنامه پنجم پزشكان دولتي از فعاليت در بخش خصوصي منع شدند

وزير بهداشت در ابلاغيه اي به روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور بر اهميت به كارگيري منابع استاني شايسته در مديريت نظام سلامت در راستاي اجرايي كردن ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه تاكيد كرد.
در تبصره 2 اين ماده قانوني آمده است: پزشكاني كه در استخدام پيماني و يا رسمي مراكز آموزشي-درماني دولتي و عمومي غيردولتي هستند مجاز به فعاليت پزشكي در مراكز تشخيصي، آموزشي، درماني و بيمارستانهاي بخش خصوصي و خيريه نيستند. ساير شاغلين حرف سلامت به پيشنهاد وزارت بهداشت و تصويب هيئت وزيران مشمول حكم اين تبصره خواهند بود.
دولت به منظور جبران خدمات اين دسته از پزشكان تعرفه خدمات درماني را در اينگونه واحدها و مراكز، متناسب با قيمت واقعي تعيين مي نمايد. پزشكان در صورت ماموريت به بخش غيردولتي از شمول اين حكم مستثني هستند مشروط به اينكه تنها از يك محل به ميزان بخش دولتي و بدون هيچ دريافتي ديگر، حقوق و مزاياي دريافت نمايند.
كاركنان ستادي وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه و تامين اجتماعي و سازمانهاي وابسته، هيئت رئيسه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، روساي بيمارستانها و شبكه هاي بهداشتي درماني مجاز به فعاليت در بخش غيردولتي درماني، تشخيصي و آموزشي نيستند و هرگونه پرداخت از اين بابت به آنها ممنوع است. مسئوليت اجراي اين بند به عهده وزراء وزارتخانه هاي مذكور و معاونان مربوطه آنها و مسئولان مالي دستگاه هاي مذكور است.
دستجردي در اين ابلاغ تاكيد كرده است: وزارت بهداشت براي اجرايي كردن مواد قانوني مرتبط در حال پيگيري جدي الزامات مالي و غيرمالي آن در دولت و مجلس شوراي اسلامي در قالب بودجه هاي سنواتي است.

 



اجراي طرح كارت خريد اعتباري كارگران در ابهام

سرويس اقتصادي-
يك مقام مسئول در وزارت كار گفت: اجراي طرح كارت خريد اعتباري كارگران يك موضوع 3 جانبه ميان وزارت كار، وزارت بازرگاني و بانك عامل است اما تاكنون تأمين اعتبار و جزئيات اجراي آن مشخص نيست.
اين مقام مسئول وزارت كار در گفت وگو با فارس، در خصوص جزئيات و روند اجرايي شدن طرح كارت خريد اعتباري كارگران اظهار داشت: با توجه به اينكه اجراي نمادين اين طرح طي ماه گذشته آغاز شده اما در حال حاضر بسترهاي اجراي اين طرح فراهم نيست و در حقيقت نتيجه قطعي در اين زمينه حاصل نشده است.
وي ادامه داد: اجراي اين طرح با همكاري وزارت كار و امور اجتماعي و بازرگاني به همراه يك بانك عامل است اما تاكنون اقدامات خاصي در اين راستا صورت نگرفته است كه به مردم و كارگران اطلاع رساني شود.
وي با بيان اينكه مهم ترين مشكلات طرح كارت خريد اعتباري كارگران، اعتبار مورد نياز و نحوه بازپرداخت اقساط و همراه كردن توليدكنندگان بزرگ داخلي است، تصريح كرد: در مرحله مقدماتي 2 استراتژي وجود دارد كه مي توان از بنگاه هاي بزرگ شروع كرد چون اطلاعات مربوط به كارگران اين واحدها به طور كامل و جامع در دسترس است. به گفته اين مقام مسئول در وزارت كار، اين طرح با هدف ارتقاء سطح درآمد اقشار كم درآمد و نيز رونق بازار توليدات داخلي است و در اين خصوص اولويت جامعه هدف بايد اقشار كم برخوردار باشند اما به دليل اينكه اطلاعات اين افراد به صورت پراكنده بوده يا در دسترس نيست نمي توان تصميم و برنامه ر يزي درستي انجام داد.
وي با اشاره به اينكه وزارت كار در حال تهيه يك سامانه نرم افزاري براي ثبت نام كارگران است، بيان داشت: اعتبار اين موضوع از محل منابع قرض الحسنه بانك ها خواهد بود كه تاكنون نهايي نشده است.
وي افزود: از 100 درصد كارگران 10 درصد جزء قشر برخوردار هستند و 90 درصد ديگر جزء اقشار كم برخوردار هستند و بايد اول از اين اقشار در راستاي اجراي اين طرح حمايت شود.

 



كشف 2 ميليون نخ سيگار قاچاق

دايره مبارزه با قاچاق كالاي شوراي اصناف كشور از كشف بيش از 2 ميليون نخ سيگار قاچاق در ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي اصناف كشور، براساس آمار، عملكرد واحدهاي بازرسي و نظارت مجامع امور صنفي سراسر كشور، در بازرسي هاي صورت گرفته از بخشهاي عرضه (خرده فروشي)، 2 ميليون و 967 هزار و 170 نخ سيگار در ارديبهشت ماه سال 90 كشف شده است.
براساس اين گزارش، در بازرسي هاي انجام شده در اين ماه، 9 هزار و يك بسته توتون و تنباكو، 981 قلم اقلام آرايشي و بهداشتي، 25 فقره اسباب بازي، 4 هزار و 681 بسته چاي و هزار و 241 شعله لامپ غيراستاندارد كشف شد؛ هم چنين 2 هزار و 299 مورد ساير كالاها كشف شده است.
براساس اين گزارش: براي اين كشفيات هزار و 971 فقره پرونده تشكيل و جهت رسيدگي به مراجع ذيصلاح ارسال گرديد؛ هم چنين در زمينه كشفيات كالاهاي دخاني، استان تهران با يك ميليون و 614 هزار و 940 نخ بيشترين و استان كردستان با 2هزار و 100 نخ كمترين كشفيات كالاي دخاني را در اين ماه داشته اند.
گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي اصناف كشور درخصوص ساماندهي صنوف فاقد پروانه كسب، حاكيست؛ در ارديبهشت ماه سال جاري تعداد 7 هزار و 793 پروانه كسب در اين ماه صادر شده است، كه از اين تعداد 683 پروانه موقت يك ساله و 7هزار و 110 پروانه دائم يك ساله مي باشد.
براساس اين گزارش: در اين ماه تعداد 30 هزار و 969 اخطار در دو مرحله صادر شد كه از اين جمع، تعداد 17 هزار و 219 پرونده تشكيل شد.

 



موتورسيكلت هاي برقي جايگزين بنزيني مي شود

دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور از جايگزيني موتورسيكلت هاي برقي به جاي موتورسيكلت هاي بنزيني در كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا مجتبي شفيعي گفت: به پيشنهاد اخير شهرداري تهران براي كنترل و ايجاد محدوديت تردد موتورسيكلت ها، درصدد هستيم موتورسيكلت هاي برقي را جايگزين موتورسيكلت هاي بنزيني كنيم.وي افزود: تا پايان امسال زمينه هاي اجرايي شدن اين طرح آماده خواهد شد و تلاش مي كنيم موتورسيكلت هاي برقي در داخل كشور توليد شود.
شفيعي با بيان اينكه سهم آلايندگي موتورسيكلت ها در آلودگي هوا بالا است، افزود: يكي از ويژگي هاي موتورسيكلت هاي برقي اين است كه ميزان آلايندگي آن ها در آلودگي هوا و صوتي صفر است.دبير شوراي عالي ترافيك:

 



سارقان درختان سرو شمال تهران را ريشه كن كردند

شهردار ناحيه 2 منطقه 1 با تاكيد بر اين موضوع كه درختان كنده شده در ولنجك توسط سارقان سرو نقره اي بوده است، گفت: سارقان درختان را سوار كاميون كرده و از محل گريخته اند.
اسكندري با بيان اين كه درختان سرو نقره اي حدود دو متر ارتفاع داشته اند، گفت: سارقان ظرف مدت 20 دقيقه اين درختان را با لودر و بابكت قطع كرده اند.
شهردار ناحيه 2 منطقه 1 افزود: زميني كه اين درختان در آن قرار داشته اوقافي بوده و مالك آن مشخص نيست. شهرداري پرونده اي تشكيل داده و به محض اين كه مالك مشخص شود شكايت حقوقي مي كنيم.
وي اضافه كرد: افرادي كه اين درختان را قطع كرده اند مي خواستند كه ديگر درختي وجود نداشته باشد و آنها بتوانند به راحتي از شهرداري براي ساخت اين ملك مجوز دريافت كنند.
حال آن كه فرماندار شميرانات، لاريجاني در خصوص وضعيت تملك اين زمين بيان داشت: گمان نكنم كه زمين شخصي بوده، اگر هم زمين شخصي باشد به جهت اين كه تبديل به فضاي سبز شده شهرداري موظف است آن زمين را خريداري كند و به صورت فضاي سبز نگه دارد.
فرماندار شميرانات با بيان اين كه بعضي از درختاني كه از ريشه كنده شده توسط شهرداري كاشته شده است گفت: به جاي درختان قطع شده نيز درختان جديد با قدمت چندين ساله كاشته شده است.
لاريجاني اظهار داشت: براساس گزارش هاي رسيده حدود 72 اصله درخت از اين محدوده قطع و يا از ريشه كنده شده است.
به گزارش فارس وي افزود: فضاهاي سبز بايد حفظ شود و شهرداري مكلف است فضاهاي سبز را به تملك دربياورد.
فرماندار شميرانات در خصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه يك شهرداري اظهار داشت:متاسفانه در منطقه يك باغ ها تبديل به برج مي شوند و كوچه هاي باريك در اين منطقه بيشتر شده است.
لاريجاني ادامه داد: بايد 60 درصد زمين ها به ساخت و ساز اختصاص يابد كه متاسفانه در حال حاضر 100 درصد زمين ها ساخته مي شود.

 



در شهرستان نكاء روي داد
شيرجه مرگ از ارتفاع 7 متري

ساري- خبرنگار كيهان:
جوان 23 ساله اي در شهرستان نكاء مازندران، در حين شنا در مناطق جنگلي با شيرجه از ارتفاع 7 متري يك آبشار، جان خود را از دست داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، مأموران انتظامي پاسگاه پي رجه شهرستان نكاء، در پي كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر غرق شدن جواني در يكي از روستاها و آبشار دزدك، بلافاصله به محل حادثه عزيمت كردند.
اين گزارش حاكي است، مأموران با حضور در محل حادثه و بررسي موضوع دريافتند، هيئت كوهنوردي 33 نفره از شهرستان بابل جهت تفريح و كوهنوردي به اين روستا عزيمت كردند.
برپايه اين گزارش، يكي از اعضاي گروه به نام سيد مهدي هاشمي 23 ساله با شيرجه از ارتفاع 7 متري به داخل آبشار سقوط كرده كه به علت گود بودن موفق به خروج از آن نشده و غرق شده است.
عوامل امداد و نجات و هلال احمر با حضور در محل جسد را از آب بيرون كشيده و موضوع با تشكيل پرونده مقدماتي در دست بررسي بيشتر قرار دارد.
گفتني است، برابر اظهارات مسئول هلال احمر شهرستان نكاء اين آبشار از جمله آبشارهاي پرآب منطقه است كه به دليل عمق بالا از ساليان سال تعدادي از افراد در آن غرق شده اند.

 



چهارمين قرباني كودك آزاري
سهل انگاري در مداوا باعث معلوليت حديثه شد

دست دختربچه اي كه مورد ضرب و شتم پدر معتاد و پدربزرگش قرار گرفته بود از ساعد قطع گرديد.
بنابر اظهارات مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان، حديثه در واپسين روزهاي فروردين امسال، هنگام ارسال پيامكي از تلفن همراه خود توسط پدر و پدربزرگش كه نسبت به او حساس شده بودند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
از آن زمان به علت آسيب ديدگي عروق دست، دردهاي مكرر دست راست حديثه آغاز و مراجعه اش به شكسته بند خانگي توسط مادربزرگش هم اثري نداشت. بنابر گفته صدر نوري، حديثه فرزند طلاق است و حضانت او با مادرش است و قرار بر اين بود تا بعد از اتمام امتحانات مدارس حديثه و دو برادر كوچكترش نزد پدر معتادشان زندگي كنند.
با گذشت دو هفته، درد دست حديثه نه تنها قطع نشد بلكه در 11 ارديبهشت ماه به دليل تشديد درد، پدرش او را به بيمارستان فياض بخش منتقل مي كند، اما بنا به گفته حديثه، به دليل هزينه درمان، پدرش او را به خانه بازمي گرداند.
پدر حديثه چهار روز بعد و زماني كه دست او تا بالاي مچ سياه شده بود، او را به بيمارستان شفا يحيائيان منتقل مي كند.
حديثه زماني به بيمارستان شفا يحيائيان منتقل شد كه اين عضو بدن او از بين رفته بود و عليرغم تلاش پزشكان و قرار دادن دست او در يخ براي احياي عضو، در نهايت پس از انجام 9 عمل جراحي ناموفق، ناچار به قطع دست او ازساعد مي شوند.
به گزارش ايسنا، پدر و مادر حديثه از يكديگر جدا شده بودند، عنوان كرد: در حالي كه قاضي پرونده حضانت حديثه و دو برادر كوچكترش را به علت عدم صلاحيت پدر، به مادر سپرده بود، اما از آنجا كه مادر در تهران جايي براي سكونت نداشت، به همدان نزد اقوام خود مي رود و قرار بوده كه بچه ها نيز تا زمان اتمام ايام امتحانات نزد پدرشان بمانند. اما اين فاجعه در ايام غيبت مادر رخ مي دهد.
گفتني است انجمن حمايت از كودكان با اعلام پذيرش وكالت حديثه و با توجه به مدارك موجود، در حال تنظيم دادخواستي عليه پدر حديثه مي باشد تا اين موضوع را از طريق مراجع قضايي پيگيري كنند.اگرچه شمار اخبار كودك آزاري ها در جامعه رو به افزايش است اما متاسفانه فريادهاي اين كودكان بي پناه همچنان در لابلاي ضعف هاي قانوني و اعتباري خاموش مي شود و به گوش مسئولان ذيربط نمي رسد.

 



شليك شكارچيان به محيط بان كليبري

تبريز- خبرنگار كيهان:
دو شكارچي متخلف، مسئول پاسگاه «شاه حيدر» محيط زيست كليبر را از ناحيه كليه چپ مصدوم كردند.
رستم عليپور به هنگام گشت و كنترل شبانگاهي ارسباران، مورد اصابت گلوله شكارچيان متخلف قرار گرفت و از ناحيه كليه زخمي شد كه هم اينك در بيمارستان كليبر بستري است و حال عمومي وي، خوب گزارش شده است.
يكي از دو شكارچي مذكور، دستگير و تحويل مقامات قضايي شده است و تلاش براي دستگيري شكارچي دوم ادامه دارد.

 



پس از 2 سال اختلاف و برجاي ماندن 4 كشته 2 طايفه در ايرانشهر صلح كردند

با تلاش مسئولان و معتمدان محلي و امامان جمعه ايرانشهر دو طايفه جمشيدزهي و خاكي زهي در اين شهرستان پس از دو سال اختلاف و درگيري آشتي كردند.
امام جمعه ايرانشهر در آييني كه به مناسبت آشتي كردن اين دو طايفه در مصلاي «فاطمه الزهرا» اين شهر برگزار شد، گفت: طوايف جمشيدزهي و خاكي زهي از يك تيره هستند اما طي دو سال گذشته با يكديگر خصومت داشتند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد عبداللهي افزود: بر اثر درگيري هاي قبلي اين دو طايفه چهار نفر كشته شدند اما امروز شاهد پايان اختلافات آنها هستيم.
وي بيان كرد: علما، معتمدان، سران طوايف و قبايل محلي با وساطت بين طرفين صلح برقرار كردند كه شايسته تقدير است.

 



روز قيامت نام هواپيماي اوباما

پايگاه خبري «اي بي سي» آمريكا از ساخت هواپيمايي با نام «روز قيامت» خبر داد كه براي حفظ جان باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و معاونين او طراحي شده است.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» نوشت: اين هواپيما يك بويينگ 747 غول پيكر است كه قادر است چندين روز بدون آنكه سوختگيري كند يا نياز به فرود داشته باشد پرواز كند.گفتني است اين هواپيما با هزينه بسيار بالا 223ميليون دلار ساخته شده كه براي نجات رئيس جمهور آمريكا به هنگام حملات هسته اي يا برخورد احتمالي شهاب سنگ به زمين ساخته شده است.پايگاه خبري اي بي سي افزود: به هنگام حمله هسته اي به آمريكا كنترل امور كشور براي مسئولان بلندپايه بسيار سخت مي شود اما بر فراز آسمان به راحتي مي توان امور كشور را كنترل كرد!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14