(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  تیر 1390- شماره 19956

تكريم يا تهديد ارباب رجوع (نكته)
طرح برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي در سواحل درياي مازندران
خوانسار صاحب كارخانه بازيافت زباله مي شود
پروژه راه آهن گرگان- مشهد تابستان امسال اجرايي مي شود
12 هزار مشترك تبريزي كنتور برق ندارند
براي اولين بار در كشور؛ صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون در خوزستان افتتاح مي شود
افتتاح فرستنده پرقدرت ديجيتالي مركز زنجان
موزه تاريخ طبيعي كاشان اعتبار مي خواهد
كتاب «القاموس الحديث» حاصل تلاش 20ساله محقق دزفولي منتشر شد
سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان خبر داد
ايجاد 5 هزار مترمربع فضاي آموزشي در ايلام
مزارع و باغ هاي استان اصفهان در معرض خطر گسترش آفت هاي گياهي
اجراي طرح نشاط معنوي در كنار بقاع متبركه كهگيلويه و بويراحمد
تخريب بناهاي اطراف برج قابوس گنبدكاووس آغاز شد
86 درصد كشاورزان نيشابور كمتر از 10 هكتار زمين دارند
راه اندازي پايانه صادراتي كالا و سوخت در مراغه
ساخت پايانه هاي انار در ساوه آغاز شد



تكريم يا تهديد ارباب رجوع (نكته)

تكريم ارباب رجوع و منشور اخلاقي كاركنان در راستاي حفظ شخصيت مراجعين موضوعي است كه در اكثر دستگاه ها، مؤسسات و نهادهاي دولتي و خصوصي اين روزها زياد ديده مي شود. هرچند آنچه در ظاهر ديده مي شود نسبت به آنچه در عمل روي مي دهد فاصله زيادي دارد اما اين نوع واكنش بواقع درتلطيف فضا و نوعي اهرم اخلاقي براي كاركنان و مديران و موردي كه هر روز در برابر چشم كاركنان است، بيهوده نيست و مي تواند به فرهنگ سازي در اين زمينه كمك كند.
در اين ميان نكته جالب آنكه برخي ادارات تنها بر در و ديوار آنها سخني از تكريم ارباب رجوع و مشتري مداري ديده نمي شود بلكه در راستاي نوع تذكر و هشدارباش به ارباب رجوع، مواردي خلاف آنچه گفته شد ديده مي شود.
به عنوان نمونه چندي پيش كه به يكي از ادارات كل استان تهران به عنوان مراجعه كننده رفتم ، در يك تابلو كه در مقابل چشم ارباب رجوع در محل ورودي ساختمان نصب شده بود؛با اشاره به بخشي از ماده 609 قانون مجازات اسلامي آمده بود: «... هر كس به كاركنان وزارتخانه ها و مؤسسات و ... در حال انجام وظيفه يا به سبب آن توهين كند به 3 تا 6 ماه حبس و يا تا 74 ضربه شلاق و جزاي نقدي محكوم مي شود.»
گرچه توهين به شخصيت افراد و هتاكي نسبت به ديگران كاري زشت و عملي مذموم شمرده مي شود و در دين اسلام و احكام اسلامي و حتي قانون مجازات اسلامي نسبت به آن موضع گيري هاي جدي شده است و هيچ كس آن را نمي پذيرد، اما آيا بهتر نيست به محض ورود ارباب رجوع به يك اداره يا شركت يا مؤسسه دولتي كه مردم را ولي نعمت خود مي دانند و مردم بهانه اصلي براي حضور آنان در اين جايگاه هستند با روي گشاده و حسن خلق سخن از حق و حقوق ارباب رجوع به ميان آيد؟
و نكته ديگر آنكه به راستي اگر همه كاركنان و افراد جامعه اعم از خصوصي و دولتي به نحو احسن به وظيفه خود در قبال مردم و ارباب رجوع عمل كنند، آيا كسي به خود اجازه بي احترامي و توهين مي دهد؟ شايد عده اي محدود و انگشت شمار نسبت به افراد وظيفه شناس قدردان نباشند اما مردم و ارباب رجوع دوستدار كاركنان فعال، وظيفه شناس، خوش اخلاق و... هستند.
آبعلي- خبرنگار كيهان

 



طرح برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي در سواحل درياي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران از طرح برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و هنجارشكنان در سواحل درياي استان با تشكيل 4 قرارگاه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ روح الامين قاسمي با اعلام اين خبر به تشريح ضرورت وجود امنيت در جامعه پرداخت و گفت: بي ترديد هيچ عنصري براي پيشرفت، توسعه و تكامل يك جامعه و همچنين شكوفايي استعدادها مهم تر از عنصر امنيت و تامين آرامش در جامعه نبوده و توسعه اجتماعي، خلاقيت و فعاليت ارزشمند بدون امنيت، امكان پذير نخواهد بود.
وي گفت: طرح عملياتي برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي در راستاي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در سطح استان مازندران پيش بيني، اجرا و استمرار خواهد داشت.
قاسمي از اجراي طرح با به كارگيري كليه امكانات، تجهيزات و توانمندي ها در جهت برقراري نظم و امنيت اجتماعي در شهرهاي ساحلي استان خبر داد و افزود: پوشش هوائي و كنترل ترافيك، بكارگيري نيروهاي يگان ويژه و اجراي آن در چهار محور دريا، جنگل، جاده و شهر از جمله برنامه هاي طرح مي باشد.
وي در خاتمه از تشكيل 4 قرارگاه با محوريت دريا، جنگل، جاده و شهر در سطح استان خبر داد و گفت: برخورد با اراذل و اوباش، ناهنجاري هاي اخلاقي و اجتماعي، كنترل ترافيك محورهاي مواصلاتي و برخورد با سارقان و... از جمله وظايف اين قرارگاه ها در سطح استان خواهد بود.

 



خوانسار صاحب كارخانه بازيافت زباله مي شود

خوانسار- خبرنگار كيهان:
فرماندار خوانسار از احداث و راه اندازي كارخانه بازيافت زباله مشترك بين شهرهاي خوانسار، گلپايگان، گلشهر و گوگد پس از هفت سال خبر داد.
سيدمحمدباقر محمدي گفت: به دنبال نارضايتي هاي مردم از وجود پسماندها در اطراف شهرهاي مذكور و جمع آوري زباله، دفع و سوزاندن آنها و همچنين اهميت سلامت شهروندان با پيگيري هاي مستمر و مشترك اين چند شهر، كارخانه بازيافت درچند استان اصفهان احداث شده است كه ماه آينده راه اندازي مي شود.
وي افزود: كار ساخت اين پروژه از سال 82 آغاز و در سال 85 دستگاههاي كمپوست و بازيافت آن توسطه شهرداريهاي گلپايگان، گوگد و گلشهر به قيمت 800 ميليون تومان خريداري و در سال 87 عمليات اجرايي آن آغاز كه تا پايان شهريورماه به بهره برداري مي رسد.
محمدي اظهار داشت: سهام شهرداريها براساس سرانه جمعيت هر شهر تعيين شده است به طوري كه سهم شهرداري گلپايگان 55 درصد، خوانسار 25 درصد، گوگد 12 درصد و گلشهر از اين كارخانه 8 درصد است.
فرماندار خوانسار در پايان از مسئولان مربوطه خواست نيروي كار اين پروژه را از روستاهاي نزديك آن تأمين كنند.

 



پروژه راه آهن گرگان- مشهد تابستان امسال اجرايي مي شود

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار گلستان گفت: پروژه راه آهن گرگان به مشهد در تابستان سال جاري اجرايي مي شود.
عبدالرضا دادبود اظهار داشت: راه آهن گرگان- مشهد كه در استان مصوب شده بود شامل 2 پروژه تعريف شده يكي مسير گرگان به مشهد و ديگري گنبد به مرز و برعكس به مركز شهر است كه راه آهن گنبد به مرز در ادامه از داخل تركمنستان هم مي گذرد.
وي اضافه كرد: عمليات اجرايي اين پروژه در تابستان آغاز خواهد شد و اقدامات درخصوص مطالعات، پيمانكار و مشاور آن انجام شده است.
معاون استاندار گلستان شروع اين دو پروژه را در يك زمان اعلام نمود و گفت: پروژه گنبد به مرز بايد در مدت يك سال توسط پيمانكار تحويل شود.
دادبود افزود: 85 درصد اعتبار اين پروژه توسط بخش خصوصي و 15 درصد توسط دولت بايد تامين شود.
گفتني است انجام مطالعات راه آهن گنبد-مرز تركمنستان و مطالعه احداث راه آهن گرگان- مشهد از مصوبات سفر دوم رئيس جمهوري در بخش راه و ترابري استان گلستان مي باشد.

 



12 هزار مشترك تبريزي كنتور برق ندارند

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت توزيع برق تبريز گفت: 12هزار مشترك تبريزي كنتور برق ندارند.
علي اكبر برقي مقدم افزود: مشتركان مزبور كه ممكن است در منازل چند واحدي باشند كه سهم خود را از كاركرد برق، پرداخت مي كنند.
وي تعداد مشتركين برق تبريز را 672 هزار مشترك عنوان كرد و يادآور شد: مشتركين مزبور، در سال 89 به صورت سرانه 4673 كيلووات برق مصرف كردند.
وي تاكيد كرد: مشتركان فاقد كنتور تا 2 ماه آينده كنتورشان نصب خواهد شد.

 



براي اولين بار در كشور؛ صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون در خوزستان افتتاح مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون براي اولين بار در كشور در خوزستان افتتاح مي شود.
رئيس اتاق تعاون استان خوزستان گفت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون همانند بيمه مكمل است و در هنگامي كه تعاوني عضو اين صندوق در ارائه ضمانت مورد نياز به بانك عامل پرداخت تسهيلات دچار مشكل و كمبود شود، ميزان كمبود اسناد مورد ضمانت را برعهده خواهد گرفت و تعاوني وام گيرنده را حمايت خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري استان، داغر سواري با اشاره به افتتاح صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون اظهار كرد: اين صندوق با هدف حمايت از تعاوني هاي خوزستان در جهت تسهيل بهره برداري از تسهيلات بانكي طراحي شده است.
وي با اشاره به اين كه اين صندوق براي اولين بار و در خوزستان مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت، آغاز فعاليت آن را منوط به انعقاد تفاهم نامه اي بين اتاق تعاون استان و صندوق ضمانت سرمايه گذاري كشور دانست كه به زودي در اهواز منعقد خواهد شد.

 



افتتاح فرستنده پرقدرت ديجيتالي مركز زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
فرستنده پرقدرت ديجيتال ايستگاه بايندر زنجان با حضور معاون توسعه و فناوري رسانه سازمان صدا و سيما و استاندار زنجان افتتاح شد.
معاون توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما، در اين مراسم از ديجيتالي شدن كليه شبكه هاي مراكز استانها تا پايان سال جاري خبرداد و گفت: در حال حاضر 17 مركز صدا و سيما به سامانه ديجيتال مجهز شده است.
علي عسگري در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر
40 درصد از جمعيت كشور تحت پوشش سامانه تلويزيون ديجيتال قراردارند.
وي افزود: با افتتاح سامانه تلويزيون ديجيتال استان زنجان، نيم ميليون از جمعيت استان زنجان تحت پوشش اين سامانه قرارگرفتند و در حال حاضر 28ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش سامانه تلويزيون ديجيتال قرار دارند.

 



موزه تاريخ طبيعي كاشان اعتبار مي خواهد

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره حفاظت محيط زيست كاشان گفت: راه اندازي موزه تاريخ طبيعي شهرستان نيازمند 10 ميليارد ريال اعتبار است.
محمود قهرماني در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون زميني به وسعت 5 هكتار براي ساخت اين موزه در كاشان مصوب و جانمايي شده است.
وي اين موزه را از نظر وسعت، بزرگ ترين موزه تاريخ طبيعي استان اصفهان دانست و با اشاره به اين كه براي آغاز احداث اين موزه 650 ميليون ريال اعتبار درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: در صورت تخصيص اعتبار لازم اين موزه سال آينده به بهره برداري مي رسد.

 



كتاب «القاموس الحديث» حاصل تلاش 20ساله محقق دزفولي منتشر شد

دزفول- خبرنگاركيهان:
كتابي با عنوان القاموس الحديث اثر استاد «محمدحسن عرب» از محققان و نويسندگان دزفولي تأليف و انتشار يافت.
به گزارش خبرنگاركيهان، اين كتاب در دو جلد با شمارگان سه هزارنسخه و در قطع وزيري توسط انتشارات فرهنگ مكتوب تهران به چاپ رسيده و نام ديگر آن «فرهنگ نمونه» است.
كتاب مزبور يكهزار و 85 صفحه اي بوده و از سه بخش مفردات، تركيبات و اعلام قرآن مجيد تشكيل يافته است.
اين اثر مكتوب و منبع حاصل تلاش 20ساله مولف بوده و در تأليف آن بيش از 10پژوهشگر همكاري داشته اند.
محمدحسن عرب از محققان و اساتيد برجسته دانشگاهي در دزفول محسوب مي شود كه تاكنون كتاب هاي مختلفي از او در زمينه علوم انساني و فرهنگ بومي به چاپ رسيده است.

 



سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان خبر داد
ايجاد 5 هزار مترمربع فضاي آموزشي در ايلام

ايلام- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام گفت: تا پايان امسال بيش از 5 هزار متر مربع فضاي آموزشي و كارگاهي جديد در اين استان احداث مي شود.
حميدرضا خانپور با بيان اين مطلب در جمع روساي ستادي و مراكز آموزشي استان ايلام افزود: تصميم داريم با توسعه، تكميل و به روزرساني مهارت هاي تخصصي و فني و حرفه اي نهضت آموزش هاي مهارتي منجر به اشتغال مولد و پايدار را كليد بزنيم.
وي گفت: بايد تمام رؤساي مراكز آموزشي با همت و كار مضاعف به سمت جهاد اقتصادي و نهضت آموزش تخصصي و فني و حرفه اي رفته تا بتوانيم در سالي كه رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري كردند در راستاي ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان گام برداريم.
خانپور در پايان گفت: بيش از 20 هزار نفر كارجو و كارآموز در طول سال در مراكز ثابت، سيار، پادگان هاي نظامي و انتظامي و مؤسسات كارآموزي آزاد آموزش ديده اند.

 



مزارع و باغ هاي استان اصفهان در معرض خطر گسترش آفت هاي گياهي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
خطر توسعه آفات گياهي در مزارع و باغ هاي استان اصفهان امسال به مرز هشدار جدي رسيده است.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان در نشست شوراي معاونان اين سازمان گفت: در حال حاضر بيش از 80 درصد از توليدات بخش كشاورزي، توليدات باغي و زراعي است لذا توجه به مبارزه با آفات گياهي از ضروريات بخش كشاورزي است.
رحيمي افزود: زمينه توسعه سن گندم، علف هاي هرز سمج مانند جودره، آفات چوبخوار درختان همانند پروانه فري، بيماري هاي خاكزاد چاليزها، طغيان آفات گياهي عمومي به ويژه ملخ و موش در حال حاضر به دليل تداوم خشكسالي به شكل خطرناكي فراهم شده است لذا عدم مديريت مبارزه با اين آفات توسط شبكه هاي مراقبتي و به ويژه عدم اهتمام كشاورزان خسارات زيان بار و غيرقابل جبراني را در آينده در پي خواهد داشت.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان اضافه كرد: بعضي از اين آفات مثل سن گندم و علف جودره در مدت كوتاهي مي تواند توليد محصولات را نابود كنند كه در حال حاضر بيش از 80 درصد مزارع استان آلوده به اين آفات مي باشد و عدم توجه به آنها مي تواند خسارات زيادي را به بار آورد.
وي همچنين پروانه فري را يكي از خطرناك ترين آفات درختان ميوه برشمرد و گفت: هم اكنون بخش هاي عمده اي از باغ ها دچار اين آفت شده و خطر توسعه آن به مناطق سميرم و به ويژه درختان سيب به دور از انتظار نيست.
رحيمي افزود: بهره برداران و نيز ستاد حوادث غيرمترقبه استان اصفهان بايد نسبت به تشكيل ستاد بحران براي جلوگيري از توسعه آفات گياهي تلاش كنند.

 



اجراي طرح نشاط معنوي در كنار بقاع متبركه كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج- خبرنگاركيهان:
با فرارسيدن فصل تابستان و براي غني سازي اوقات فراغت طرح نشاط معنوي در كنار بقاع متبركه اجرا خواهد شد.
مديركل سازمان اوقاف و امور خيريه كهگيلويه و بويراحمد گفت: درآمد سالانه بقاع متبركه و امام زاده هاي اين استان افزون بر 10ميليارد ريال است كه براي بازسازي و توسعه فيزيكي آنان كافي نيست.
سيدعلي صالح موسوي اعظم اظهار داشت: هم اكنون 365 بقعه متبركه در استان وجود دارد كه حرم حضرت بي بي حكيمه به دليل ارتباط نسبي با امام رضا(ع) داراي زايران بسيار زيادي از ايران و كشورهاي حاشيه خليج فارس در طول سال است.
وي افزود: بقاع متبركه و امام زاده هاي كهگيلويه و بويراحمد بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند و برنامه هاي بسيار زيادي در طول سال به مناسبتهاي مختلف در آنها داير باشد.
وي افزود: با فرارسيدن فصل تابستان و براي غني سازي اوقات فراغت طرح نشاط معنوي در كنار بقاع متبركه اجرا خواهد شد، كه محور فعاليت اين طرح مباحث قرآني، آداب اجتماعي و اسلامي داستان زندگي پيامبران، آموزش احكام ويژه جوانان، مباحث اخلاقي و فعاليت هاي ورزشي تفريحي خواهد بود.
وي گفت: يك هزار و پانصد مسجد در سطح استان وجود دارد كه بيشتر آنها با كمك هاي مردمي اداره مي شود.

 



تخريب بناهاي اطراف برج قابوس گنبدكاووس آغاز شد

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
تخريب تاسيسات و بناهاي ادارات دولتي اطراف حريم برج قابوس آغاز شد.
تخريب تاسيسات و بناهاي ادارات تربيت بدني، آموزش و پرورش و برق شهرستان گنبدكاووس كه در حريم برج قابوس بن وشمگير قرار دارند با حضور مسئولان استاني و شهرستان آغاز شد.
تخريب ساختمانهاي اطراف برج قابوس در راستاي آزادسازي حريم اين برج براي ثبت جهاني اين آثار تاريخي در سازمان يونسكو صورت گرفته است.
پرونده بلندترين برج آجري دنيا (قابوس بن وشمگير) براي ثبت جهاني به يونسكو ارسال شده است و قرار است ثبت جهاني اين برج در سال 2012 انجام شود.
معاون عمراني استانداري گلستان در حاشيه تخريب اين بناها گفت: تخريب اين بناها كه در حريم برج قابوس بن وشمگير قرار دارند در راستاي ثبت جهاني برج قابوس و براساس توافق جلسات گذشته انجام شد.
«عبدالرضا دادبود» افزود: تخريب اين ساختمانها علاوه بر افزايش فضاي سبز برج قابوس باعث جذب گردشگران به اين منطقه خواهد شد.
وي افزود: براي حل مشكل ساختمانهاي اين ادارات، در حال حاضر زمين مناسب براي احداث ساختمانهاي مورد نياز ادارات تربيت بدني، آموزش و پرورش و برق پيش بيني شده است.
معاون عمراني استانداري گلستان درباره اعتبارات لازم براي احداث بناهاي جديد گفت: اعتبارات لازم براي اين امر از محل استاني و سازمان ميراث فرهنگي تامين مي شود.
دادبود در خصوص ساختمانهاي بخش خصوصي كه در اطراف حريم اين برج قرار دارد، گفت: در حال حاضر تخريب ساختمانهاي بخش خصوصي در دستور كار قرار ندارد.
قابل ذكر است به منظور رفع مشكل ادارات آموزش و پرورش و تربيت بدني ساختمان قديم و مسكوني فرمانداري شهرستان گنبدكاووس در اختيار آموزش و پرورش و اداره تربيت بدني قرار گرفته است.

 



86 درصد كشاورزان نيشابور كمتر از 10 هكتار زمين دارند

نيشابور- خبرنگار كيهان:
باتوجه به اينكه 86 درصد كشاورزان شهرستان نيشابور كمتر از ده هكتار زمين دارند سوق دادن آنها از كشاورزي سنتي به كشت سودآور از مهم ترين برنامه هاي مديران است.
معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي نيشابور در همايش تبيين و ارتقاي جايگاه نظام بهره برداري شهرستان نيشابور با بيان اين مطلب گفت: محور برگزاري همايش تبيين و ارتقاي نظام بهره برداري، توجه دست اندركاران بخش كشاورزي به اين محدوديت ها و به ويژه شدت خرده مالكي و راه هاي جلوگيري از آن است كه در كشور ما 86 درصد بهره برداران زمين هاي كشاورزي، قطعات زير 10 هكتار با متوسط دو هكتار هستند.
غلامرضا نبوي نامقي افزود: از همين دو هكتار متوسط مالكيت كشت زمين هاي كشاورزي نيز، در هفت نقطه پراكندگي وجود دارد، كه بايد در اين باره اقدام جدي صورت گيرد.
وي، مديران عامل شركت هاي تعاوني توليد روستايي را عناصر و عامل اصلي فعال در حوزه كشاورزي ناميد و تاكيد كرد: از خرد شدن اراضي كشاورزي بايد جلوگيري شود تا امكان كشاورزي مكانيزه فراهم شود.
مدير جهاد كشاورزي نيشابور خاطر نشان كرد: تبيين و ارتقاي جايگاه نظام هاي بهره برداري كشاورزي در اين امر ما را كمك خواهد كرد و شركت هاي تعاوني توليد روستايي و سهامي زراعي قادرند به عنوان بستر مناسب براي اجراي طرح ها و سياست هاي كشاورزي پايدار خصوصاً طرح هاي آب و خاك و ارتقاي بهره وري آب ومكانيزاسيون فعاليت كنند.
نبوي تصريح كرد: تثبيت جايگاه نظام هاي بهره برداري كشاورزي در معاونت آب و خاك و امور زيربنايي وزارت جهاد كشاورزي، گامي ارزشمند و منطقي در راه نيل به توسعه پايدار بخش كشاورزي خواهد بود.

 



راه اندازي پايانه صادراتي كالا و سوخت در مراغه

مراغه- خبرنگار كيهان:
ترمينال پايانه صادراتي و ترانزيتي كالا و سوخت با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني و محلي و فعالان اقتصادي منطقه در مراغه راه اندازي شد.
نماينده مردم مراغه و عجب شير و فراجو در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم گفت: راه اندازي اين پايانه اولين گام در ايجاد و توسعه منطقه ويژه اقتصادي اين شهرستان بوده و در آينده اقتصادي منطقه نقش بسزايي ايفا مي كند.
يوسف نجفي با اشاره به اينكه راه اندازي اين پايانه موجب تسهيل در ترانزيت كالا و شرق و غرب كشور مي شود افزود: ايجاد اين پايانه موجب رونق اقتصادي منطقه و استفاده بيشتر فعالان اقتصادي و صادركنندگان كالاها از خدمات آن مي شود.
وي ادامه داد: به منظور مشاركت فعالان اقتصادي در زمينه توليد و صادرات كالاها در اين منطقه نمايشگاه بين المللي مراغه نيز راه اندازي شده است.
وي اظهار داشت: براي توسعه اقتصادي منطقه طي سه سال اخير پنج شعبه موسسات مالي در اين شهرستان ايجاد شده و با موافقت بانك مركزي شعبه بانك توسعه صادرات نيز ايجاد مي شود.

 



ساخت پايانه هاي انار در ساوه آغاز شد

ساوه- خبرنگاركيهان:
معاون فني جهاد كشاورزي ساوه گفت: عمليات اجرايي ساخت پايانه صادراتي انار در اين شهرستان آغاز شده است.
هدايت الله كارگر افزود: اين پايانه در زميني به مساحت 20هكتار توسط بخش خصوصي ساخته مي شود.
وي اظهار داشت: پايانه صادراتي ساوه به بخشهاي سردخانه نگهداري ميوه به ظرفيت سه هزار تن و خط سورتينگ و بسته بندي ميوه مجهز است.
وي گفت: با بهره برداري از اين طرح دست دلالان حذف شده و صادرات انار توسعه مي يابد. كارگر، نبود پايانه انار در اين شهرستان را يكي از مشكلات باغداران دانست و گفت: راه اندازي اين پايانه در ساوه مي تواند از فساد ميوه انار جلوگيري و سود بيشتري را نصيب باغداري كند.
وي، با بيان اينكه اين شهرستان بزرگ ترين توليدكننده انار كشور محسوب مي شود، افزود: انار ساوه شهرت جهاني دارد. وي گفت: سالانه حدود 110 هزار تن انار در اين شهرستان توليد و به بازار عرضه مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14