(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  تیر 1390- شماره 19956

حديث دشت عشق
گزارشي از آخرين تحولات سرخپوشان پايتخت استيلي به جاي دايي سرمربي پيروزي شد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز فصل نقل و انتقالات بسكتبال با ضوابط جديد سهميه هاي ملي مشخص نشد
انتقاد پدردووميداني كار آسيب ديده از بي توجهي مسئولان ورزش رهايمان كرده اند؛
 فرزندم در حال تلف شدن بود
رقابت هاي انتخابي 3 وزن تيم ملي كشتي فرنگي در باكو
رقابت هاي تيراندازي جام جهاني - آلمان برخورداري ، سومين سهميه المپيك را گرفت
مخالفت فدراسيون با دو مليتي شدن دو كشتي گير
لغو تور حرفه اي پينگ پنگ تهران
دعوت از 20 هندباليست براي حضور در مسابقات جهاني



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «علي بيواره» وارث خط سرخ حسين(ع)
بارخدايا از تو درخواست مي كنم كه مرا از كساني قرار دهي كه دينت را به وسيله آنان ياري مي فرمايي و دراين امر مقدس ديگري را جايگزين من منما؛ خداوندا: از تو درخواست مي كنم كه دشمنان خود و پيامبرت را به وسيله من بكشي و نابود سازي.
جهان را ياغيان سركش ملك خويش پنداشته و هر جنايتي را خواستند روي اين كره خاكي انجام مي دهند و سعي در گسترش و سيطره خود در اين پهنه گيتي دارند ولي غافل از اينكه جهان را خالقي است و اين خالق جهت هدايت و تكامل مخلوقاتش زمين را خالي از بنده صالح نگذاشته است و وارثاني قرار داده كه از هيچ تلاش و كوششي براي به زانو درآوردن ظالمان و مفسدان فروگذار نمي مانند. آري اينك كه تمامي كفر در مقابل حق ايستاده و صفوف حق و باطل در عمل مقابل هم قرارگرفته اند لازم ديدم در صفوف راهيان حق قرارگيرم و از عزت و شرف و دين و ناموسم دفاع نمايم و وارث حقيقي خط سرخ حسين بن علي باشم راهي را كه انتخاب نمودم و با آگاهي و بينشي كه كسب نموده ام مي باشد و فرد يا افراد خاصي دخالت مستقيم نداشته اند و اجبار و اكراهي نيز وجود نداشته است.
بسيجي شهيد علي بيواره در 21/10/1365 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



گزارشي از آخرين تحولات سرخپوشان پايتخت استيلي به جاي دايي سرمربي پيروزي شد

سرويس ورزشي-
عليرغم انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي تيم پيروزي، حميد استيلي به عنوان سرمربي جديد اين باشگاه معرفي شد.
در حالي كه كميته فني پيروزي به علي دايي 12 ساعت فرصت داده بود تا پاسخ نهايي خود براي قبول سرمربيگري تيم فوتبال اين باشگاه را اعلام كند، مسئولان پيروزي اعلام كردند سرمربي فصل گذشته سرخپوشان به اين پيشنهاد پاسخ رد داده است.علي دايي عصر دوشنبه از سوي كميته فني باشگاه پرسپوليس به شرط همكاري كامل با حبيب كاشاني در چارچوب قوانين باشگاه به عنوان سرمربي تيم فوتبال پيروزي انتخاب شد اما وي بامداد سه شنبه به طور رسمي اعلام كرد شرط باشگاه را نپذيرفته است.
پاسخ علي دايي به كميته فني باشگاه پرسپوليس ساعت 07:4 بامداد از سوي نماينده تام الاختيارش با همراهي برادر دايي، به باشگاه تحويل شد. اين در حالي بود كه يكي از دوربين هاي تلويزيوني نيز براي پوشش خبر، در محل حضور داشت. دايي در قسمتي از نامه خود براي كميته فني آورده بود: تاكيد مي نمايم طبق مقررات و ضوابط حاكم بر هر باشگاه حرفه اي اين تعامل، فعاليت و همكاري بايد به صورت كاملا طرفيني صورت پذيرد كه در اين دوره فعاليت نيز در چارچوب قوانين باشگاه عزيز پيروزي با معرفي مديرعامل محترم باشگاه كه از سوي هيئت مديره محترم برخوردار از وجاهت قانوني و قوانين جاري خواهد بود همكاري صميمانه، صادقانه و همه جانبه با آن مقام محترم را خواهم داشت.
كميته فني پاسخ دايي را منفي دانست
پس از نگارش اين نامه بود كه عضو كميته فني باشگاه پيروزي گفت: از نظر ما پاسخ دايي براي سرمربي گري منفي است و استيلي سرمربي جديد اين تيم است. ذوالفقارنسب در توضيح اين مطلب يادآور شد: در نامه اي كه علي دايي به عنوان پاسخ به راي كميته فني اعلام كرد، بايد مشخص مي كرد كه آيا به صورت مشروط مي پذيرد كه سرمر بي تيم پيروزي باشد يا خير؟! او طوري نامه را نگارش كرده كه پاسخش منفي بوده است. وي خاطر نشان كرد: اولويت دوم كميته فني حميد استيلي بود كه انتخاب شد. او بايد با حبيب كاشاني، مدير باشگاه بنشيند و براي آماده سازي تيم صحبت كند. وي در پاسخ به اين ادعا كه دايي معتقد بوده اعضاي كميته فني تفسير به راي كردند و با انتخاب اعضاي هيات مديره باشگاه و بعد از آن انتخاب مدير عامل بنده در خدمت پيروزي خواهم بود، اظهار كرد: شايد هيات مديره پيروزي حالا حالا انتخاب نشود، ما در محدوديت زماني قرار داريم و بايد هر چه زودتر تكليف پيروزي مشخص شود.
طبق اعلام استيلي قرارداد وي با پيروزي دوساله و به ارزش 350 ميليون تومان براي يك سال است. استيلي همچنين از دو دستيار خارجي و از حشمت مهاجراني به عنوان مديرفني استفاده مي كند.
باشگاه پيروزي تفسير راي كرده است
نماينده تام الاختيار دايي در اين خصوص مي گويد دايي مخالف حضور در پيروزي نيست و باشگاه با نوع خبررساني اش تفسير به راي كرده است. وي با اشاره به اعلام سايت پيروزي مبني بر مخالفت دايي با حضور در اين تيم گفت: اولا اعلام 12 ساعت ضرب الاجل جاي سوال بسياري دارد. ضمن اين كه كميته فني تنها بازوي مشورتي است و نظر مشورتي اش را بايد به باشگاه بدهد اما ديديم كه به جاي اعلام نظر مشورتي تصميمي مديريتي گرفته است شرطي كه كميته فني گذاشت، شرط فني نبود بلكه شرطي مديريتي بود.
دهقان افزود: نكته ديگري كه وجود دارد اين است كه دايي در نامه اش نگفته با پيروزي كار نمي كنم و در واقع باشگاه با نوع خبررساني اش تفسير به راي كرده است. در نامه دايي به صراحت آمده است كه با شخصي كه از سوي هيات مديره به عنوان مديرعامل قانوني انتخاب شود حتي اگر اين فرد كاشاني باشد، با كمال ميل كار مي كنم و مشكلي ندارم.
گلايه هاي سرپرست تيم
اما اظهارنظر سرپرست فصل گذشته تيم پيروزي نيز جالب توجه بود كه در جمع خبرنگاران گفت: تنها از طريق رسانه ها در جريان انتخاب دايي، پاسخ او و در نهايت انتخاب استيلي قرار گرفتم.
محمود خوردبين كه در باشگاه پيروزي حاضر شده بود، اظهار داشت: من از طريق رسانه ها در جريان انتخاب دايي، پاسخ او و در نهايت انتخاب استيلي قرار گرفتم. وي با انتقاد از مسئولان باشگاه پيروزي گفت: من قديمي ترين نفر باشگاه هستم و در كميته فني هم عضويت دارم اما از باشگاه با من تماسي نگرفتند، تا در جريان انتخاب سرمربي قرار بگيرم و تنها همان طور كه گفتم از رسانه ها متوجه شدم. به هر حال اين وضعيت احترام به پيشكسوت در باشگاه پيروزي است!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نوري: در ايران فقط با پيراهن ملوان بازي مي كنم
كاپيتان ملي پوش ملوان گفت: در صورتي كه قصد ادامه حضور در ليگ برتر ايران را داشته باشم ملوان انزلي اولويت اولم خواهد بود. پژمان نوري اظهار كرد: در حال حاضر دو پيشنهاد ايده آل از ليگ فوتبال اروپا و امارات دارم كه تاكنون پاسخي به اين پيشنهادات نداده ام، به هر حال در فوتبال ايران صرفا با پيراهن ملوان به ميدان خواهم رفت چرا كه به اين تيم و هوادارانش از صميم قلب علاقمندم.
جدايي مهدي شيري از پيروزي
مهدي شيري بازيكن مياني فصل گذشته پيروزي صبح ديروز به باشگاه پيروزي رفت و پس از انجام تسويه حساب از اين باشگاه جدا شد. شيري پس از تسويه حساب با باشگاه پيروزي گفت: در حال حاضر از هيچ باشگاهي پيشنهاد ندارم و تازه از خارج آمده ام. اين در حالي است كه روز دوشنبه برادر او مجتبي شيري با پيروزي تمديد كرد.
اعلام تاريخ و ساعت ديدارهاي ذوب آهن و سپاهان
كنفدراسيون فوتبال آسيا تاريخ و ساعت بازي هاي تيم هاي سپاهان و ذوب آهن در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرماني آسيا 2011 را اعلام كرد. تاريخ و ساعت ديدارهاي سپاهان و ذوب آهن در مرحله رفت و برگشت يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا 2011 به شرح زير است:
23 شهريور 90
سپاهان - السد قطر (ساعت 30:19 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
سوان بلووينگز كره جنوبي - ذوب آهن (ساعت 15 - ورزشگاه جام جهاني سوان)
6 مهر 90
السد قطر - سپاهان (ساعت 50:18 - ورزشگاه شيخ جاسم بن حمد دوحه)
ذوب آهن - سوان بلووينگز كره جنوبي (ساعت 20:16 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
بازي هاي نيمه نهايي در روزهاي 27 مهر و 4 آبان خواهد بود و ديدار فينال در يكي از روزهاي 13 يا 14 آبان خواهد بود.
دايي به نيمكت سپاهان نزديك شد
سرمربي فصل گذشته تيم فوتبال پيروزي در آستانه حضور روي نيمكت سپاهان قرار دارد.
با منتفي شدن سرمربيگري دايي در پيروزي باشگاه سپاهان كه پيش از اين از علي دايي به عنوان يكي از گزينه هاي جدي براي سرمربيگري ياد كرده بود مذاكرات جدي تر را با وي آغاز كرد. مذاكرات تلفني مديرعامل باشگاه با دايي حكايت از توافقات اوليه با اين سرمربي دارد و گفته مي شود به زودي دايي براي امضاي قرارداد با اين باشگاه راهي اصفهان خواهد شد.دايي اكنون در اسپانيا است و به همين دليل توافقات وي با مسئولان سپاهان به صورت تلفني بوده است.
پاتريك ويرا همبازي عقيلي مي شود؟!
تيم فوتبال العربي قطر خواهان جذب هافبك سابق تيم ملي فرانسه و بازيكن فصل پيش منچستر سيتي انگليس شد.
العربي كه دو روز قبل با هادي عقيلي، مدافع مياني تيم ملي ايران قراردادي 320 هزار يورويي امضا كرد، به پاتريك ويرا پيشنهاد همكاري داد. ستاره 35 ساله آبي هاي آسماني كه هنوز ياد و خاطره بازي هاي درخشانش در جمع توپچي هاي آرسنال در اذهان قرار دارد، پاسخ به العربي را منوط به تعيين تكليف خود در اروپا كرده است.
وقتي استعفاي شبانه جايگزين افشاگري مي شود
جك وارنر چهره جنجالي فيفا با استعفاي ناگهاني اش فيفا و اعضاي آن را شوكه كرد. او كه وعده داده بود در اين نهاد سونامي به راه مي اندازد و همه فسادهاي مالي را فاش مي كند از ترس اينكه در جريان تحقيقات مقصر شناخته شده و با جريمه هاي سنگين مواجه شود شبانه از فيفا استعفا داد.
وارنر 68 ساله بابيش از 30 سال سابقه فعاليت در فيفا به شدت از سوي برخي فدراسيون ها درمنطقه كونكاكاف تحت فشار بود . انتظار مي رود محمد بن همام هم در آينده اي نزديك از سمت خود استعفا دهد. لويس فريه مامور اسبق سازمان اف بي اي تحقيقاتش درباره موضوع رشوه به فدراسيون هاي منطقه كاراييب را مدتي است آغاز كرده است و وارنر پيش از آنكه درتحقيقات نوبت به او برسد از سمتش استعفا داد. او درصورت اصرار بر ماندن در فيفا و بازجويي ،با خطر محكوميت و از دست دادن پست دولتي اش به عنوان وزير حمل ونقل كشور ترينيداد و توباگو مي شد و از اين رو ترجيح داد لااقل اين پست دولتي را حفظ كند.

 



آغاز فصل نقل و انتقالات بسكتبال با ضوابط جديد سهميه هاي ملي مشخص نشد

فصل نقل و انتقالات مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در شرايطي ازامروز آغاز مي شود كه هنوز فهرست بازيكنان سهميه ملي كه توجه به جابه جايي آنها از ضوابط آئين نامه نقل و انتقالات است، مشخص نشده است.
سهميه ملي فهرستي ويژه است كه از سوي فدراسيون بسكتبال اعلام مي شود و جذب بازيكن از اين فهرست محدوديت هايي دارد كه رعايت آن براي همه ليگ برتري ها واجب است. در غير اين صورت در يارگيري مرتكب خطا مي شوند و چه بسا اجازه استفاده از بازيكنانشان را پيدا نكنند!
چگونگي استفاده از بازيكنان سهميه ملي در آئين نامه جديد فدراسيون بسكتبال براي رقابت هاي باشگاهي كشور لحاظ شده است. اين آئين نامه براي نقل و انتقالات فصل جديد مسابقات ليگ برتر كه از روز چهارشنبه آغاز مي شود، با كاهش تركيب تيم ها و تعداد بازيكنان خارجي آنها تدوين شده است اما در مورد سقف استفاده از بازيكنان سهميه ملي هيچ تغييري نداشته است. ضوابط جديد نقل و انتقالات ليگ بسكتبال مانند سال گذشته به تيم ها اجازه داشتن حداكثر 3 بازيكن از فهرست سهميه هاي ملي داده است اما هنوز بازيكنان اين فهرست معرفي نشده اند تا تيم ها و مسئولان شان بدانند در استفاده از چه بازيكناني محدوديت دارند و اجازه در اختيار داشتن يا جذب بيش از سه نفر آنها ممنوع است.
البته به طور معمول آخرين تركيب 12 نفره تيم ملي كه در يك رويداد معتبر شركت كرده است ملاك اصلي براي معرفي بازيكنان سهميه ملي هستند اما معمولا چند بازيكن خارج از اين تركيب هم در فهرست سهميه هاي ملي قرار مي گيرند. مانند سال گذشته كه 16 بازيكن دعوت شده به آخرين اردوي تيم ملي بسكتبال براي شركت در رقابت هاي قهرماني جهان به عنوان سهميه هاي ملي معرفي شدند.

 



انتقاد پدردووميداني كار آسيب ديده از بي توجهي مسئولان ورزش رهايمان كرده اند؛
 فرزندم در حال تلف شدن بود

پدر دووميداني كار آسيب ديده گفت: حضور نونا در مركز مغز و اعصاب فقط زمان فيزيوتراپي را تلف كرد.
محمد هادي پسانين با اشاره به اعزام دخترش به آلمان و بستري شدن وي به مدت 5/6 ماه در مركز مغز و اعصاب پروفسور سميعي، اظهار كرد: دختر من 9 ماه پيش براي فيزيوتراپي به آلمان اعزام شد و ما در تهران پذيرش فيزيوتراپي وي در بن آلمان را داشتيم اما او را به مركز مغز و اعصاب منتقل كردند و كاري براي دخترم انجام نشد؛ وي فقط در آنجا بستري بود و زمان فيزيوتراپي را از دست داد.وي تصريح كرد: در اين خصوص پيگيري زيادي كردم و حتي به رئيس جمهور نامه اي نوشتم كه وي حدود پنج ماه پيش به سعيدلو دستور انتقال دخترم به مركز فيزيوتراپي رهاد آلمان را داد اما ديديم اتفاقي نيفتاد و فرزندمان در حال تلف شدن بود.پسانين ادامه داد: در حال حاضر حدود سه ماه است كه دخترم را با هزينه خودم كه از فروش خانه و ماشينم به دست آمده در مركز فيزيوتراپي بستري كرده ام، جايي كه فرزندم بايد از ابتدا به آنجا مي رفت.
پسانين خاطرنشان كرد: علاوه بر آسيب ديدگي عضلات فرزندم در جريان حادثه، در بحث درمان هم با تلف شدن و از بين رفتن زمان فيزيوتراپي بر اين آسيب ديدگي اضافه شد و دخترم به خاطر اشتباهات بزرگ مسئولان ورزش آسيب بيشتري ديد و حالا مي بينيم با وجود همه اشتباهات، آن ها باز هم ما را رها كرده اند.

 



رقابت هاي انتخابي 3 وزن تيم ملي كشتي فرنگي در باكو

مسابقات كشتي فرنگي جايزه بزرگ باكو براي سه وزن تيم ملي ايران حكم مسابقه انتخابي را دارد.
مسابقات 294 هزار دلاري جايزه بزرگ باكو از 17 تيرماه آغاز مي شود كه تيم ملي كشتي فرنگي ايران حضور چشمگيري در اين تورنمنت خواهد داشت. در سه وزن 84، 96 و 120 كيلوگرم تمام مدعيان دوبنده تيم ملي اعزام مي شوند تا نفر اعزامي به رقابت هاي جهاني استانبول مشخص شود.
قرار است در 84 كيلوگرم طالب نعمت پور، داود اخباري و حبيب اخلاقي مبارزه كنند. داود عابدين زاده با نمايش ضعيف در گرجستان، از اين چرخه خارج شده است.
در 96 كيلوگرم اميرعلي اكبري و بابك قرباني به ميدان خواهند رفت. رويارويي قهرمان جهان با قهرمان بازي هاي آسيايي چيزي است كه مربيان تيم ملي به دنبال آن مي گردند. البته شايد داود گيل نيرنگ نايب قهرمان آسيا هم به اين جمع اضافه شود.
همچنين در وزن 120 كيلوگرم، بشير باباجان زاده و محمد قرباني بايد براي ملي پوش شدن با هم رقابت كنند.

 



رقابت هاي تيراندازي جام جهاني - آلمان برخورداري ، سومين سهميه المپيك را گرفت

ابراهيم برخورداري با كسب عنوان يازدهم رقابت هاي جام جهاني آلمان، سومين سهميه تيراندازي ايران را در بازيهاي المپيك بدست آورد.
در ادامه رقابتهاي جام جهاني تيراندازي در مونيخ آلمان، ابراهيم برخورداري تيرانداز كشورمان در رشته تپانچه بادي 10 متر مردان با ايستادن در رده يازدهم موفق شد سهميه المپيك بازيهاي لندن را از آن خود كند. طبق قوانين فدراسيون جهاني تيراندازي، در اين ماده سه سهميه المپيك توزيع مي شد كه در صورتيكه تيراندازان رده هاي اول تا بيستم به شرط اينكه پيش از اين سهميه المپيك را به نام خود نگرفته باشند، موفق به دريافت اين سهميه مي شوند. با توجه به اينكه تيراندازان ماقبل برخورداري پيش از اين موفق به كسب اين سهميه شده بودند، سهميه المپيك به تيرانداز كشورمان تعلق گرفت.

 



مخالفت فدراسيون با دو مليتي شدن دو كشتي گير

فدراسيون كشتي ايران تاكنون با حضور مسعود هاشم زاده و قاسم رضايي در تركيب تيم كشور آذربايجان موافقت نكرده است.
پس از اين كه سامان طهماسبي به آذربايجان كوچ كرد و توانست جايگاه خود را در تيم ملي كشتي فرنگي اين كشور مستحكم كند، قاسم رضايي و مسعود هاشم زاده دو ملي پوش ايران در المپيك پكن هم توانسته اند در تمرينات رضايت آذري ها را جلب كنند كه البته در صورت درخشش در مسابقات جايزه بزرگ باكو مي توانند به عضويت تيم ملي اين كشور در مسابقات جهاني استانبول درآيند.اما گفته مي شود مشكل جديد اين دو كشتي گير براي اختيار كردن مليت دوم، عدم رضايت فدراسيون كشتي ايران است.
گفته مي شود فدراسيون كشتي تا به حال به رضايي و هاشم زاده رضايت نامه نداده است.

 



لغو تور حرفه اي پينگ پنگ تهران

كميته فني فدراسيون تنيس روي ميز برگزاري نخستين دوره رقابت هاي تور حرفه اي كشور در تهران را لغو كرد.
قرار بود نخستين دوره مسابقات تنيس روي ميز تور حرفه اي طي روزهاي 4 و 5 تيرماه در تهران برگزار شود. اما با توجه به درخواست بازيكنان، موافقت فدراسيون و تصميم كميته فني برگزاري اين رقابت ها در تاريخ مقرر لغو شد.همچنين بنا به تصميم كميته مسابقات فدراسيون تنيس روي ميز رقابت هاي آزاد نوجوانان و نونهالان دختر سراسر كشور كه قرار بود طي روزهاي 5 و 6 تيرماه در اراك برگزار شود نيز به زمان و محل ديگري موكول شده است.

 



دعوت از 20 هندباليست براي حضور در مسابقات جهاني

مرحله دوازدهم اردوي تيم هندبال جوانان كشورمان براي شركت در مسابقات جهاني از امروز با حضور 20 نفر در تهران آغاز مي شود.
مرحله دوازدهم اردوي تيم هندبال جوانان كشورمان از امروز ، با حضور 20 نفر از منتخبين مراحل قبل اردو در تالار هندبال تهران آغاز و تا دهم تيرماه پيگيري مي شود.سجاد استكي، ايمان جمالي، امير حسين مظفر، محمد كياني، ساسان موسي خاني، بهرام رستمي، علي رضايي، رحمان نوربخش، سعيدحيدري، حميد زنجيرساز، علي رحيمي، سيدرضاموسوي، احمد فلاح، مسلم كاظمي، سجاد ندري، مهدي موسوي، كامران نصرتي، ابوالفضل مشايخي، اميرحسين سالمي و امين ذكريازاده دعوت شدگان به اين اردو را تشكيل مي دهند.
هجدهمين دوره مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان اواخر تيرماه درتسالونيكي يونان برگزار مي شود. تيم ايران در گروه چهارم با تيم هاي كانادا، سوئد، اسپانيا، مجارستان و پرتغال در دور مقدماتي مسابقه خواهد داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14