(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  تیر 1390- شماره 19956

تعطيلي استخرهاي روباز در طول روز
ايجاد قاضي و پليس ناشناخته در جرايم سازمان يافته
سردار كمالي: قراردادهاي خارجي ورزشكاران سرباز غيرقانوني است
همايش 20 هزار نفري بهبوديافتگان
شرور مشيريه در خيابان گردانده مي شود
صدقات را تلفني پرداخت كنيد
سردار رحيمي: روزانه صدها خودرو داراي نقص فني متوقف مي شوند
طلاب كاشمر حادثه روستاي قوژد را محكوم كردند
دسته گل مسموم حيله جديد سارقان خودرو
حوادث كوتاه از كشور
تيرماه مابه التفاوت مستمري مددجويان پرداخت مي شود
يكي ديگر از متهمان حادثه خميني شهر دستگير شد
عامل شهادت مامور انتظامي كرمان دستگير شد
معاون وزير راه: بليت قطار 14 درصد گران شد
كلاهبرداري با وعده وام ميلياردي
مرگ 3 كارمند بهشت زهرا در واژگوني اتوبوس



رئيس شوراي شهر خواستار شد
تعطيلي استخرهاي روباز در طول روز

سرويس اجتماعي-
در پي خطرناك شدن ميزان اشعه فرابنفش، رئيس شوراي شهر از سازمان تربيت بدني خواست تا استخرهاي روباز را از ساعت 10 تا 16 تعطيل كند.
به گزارش كيهان مهدي چمران در جلسه ديروز شوراي شهر گفت: استخرهاي روباز شهر تهران تا زمان پرخطر بودن اشعه ماوراي بنفش از ساعت 10صبح تا 4 بعدازظهر تعطيل باشند.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز افزود: متاسفانه در پي حل مشكل آلودگي هوا نيستيم چرا كه اگر مانند دوران دفاع مقدس تشنه حل مشكلات بوديم از پس مشكلات برمي آمديم.
وي خاطرنشان كرد: خشكسالي 10 سال گذشته و گرم شدن زمين در حد غيرمتعارف نيز از جمله دلايل بروز اين معضل در كشور است.
بنيادي ادامه داد: براساس نقشه هاي ماهواره اي و نظرات كارشناسان 70 نقطه شناسايي شده كه 14 نقطه آن بحراني تر است و 10 درصد از كل ريزگردها نيز متعلق به ايران و باقي آن مربوط به كشورهاي ديگر است.
وي ادامه داد: پيش از اين نيز ورود ريزگردها را به كشور تجربه كرده بوديم ولي جنس آنها سرب يا ماسه بادي بود كه وقتي باد مي وزيد و ماسه ها خيزش پيدا مي كردند به دليل سنگين بودنشان ارتفاع چنداني نمي گرفتند و تنها 6 استان را تحت تاثير خود قرار دادند اما در حال حاضر به دليل اين كه جنس ريزگردها ميكروني است سريع تر ارتفاع مي گيرند و هم اكنون 19 استان را متاثر كرده اند.
گفتني است رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران نيز در جلسه ديروز به ارائه گزارش عملكرد مالي منطقه 12، 13 و 19 پرداخت.

 



فرمانده نيروي انتظامي خواستار شد
ايجاد قاضي و پليس ناشناخته در جرايم سازمان يافته

فرمانده نيروي انتظامي بر ايجاد قاضي و پليس ناشناخته در جرايم سازمان يافته همچون تروريسم و غيره تأكيد كرد و گفت: قاضي و پليس ناشناخته بايد مسير رسيدگي به اين پرونده ها را بر عهده گيرند و حفظ هويت شهود هم مدنظر قرار گيرد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه كارگاه بين المللي حمايت از شهود و قربانيان جرم براي افسران پليس جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: قوانين تلاش مي كنند كه حاشيه امني را براي شهود جرايم ايجاد كنند چون اين شهود هم در تعقيب و دستگيري مجرمان به پليس كمك مي كنند و هم اين كه در اثبات جرم در دادگاه موثر هستند و در فرهنگ ايراني و ديني ما نيز مردم در مبارزه با جرم همكاري دارند.
وي ادامه داد: ممكن است براي شهود مخاطراتي ايجاد شود و همچنين قربانيان جرايم هم نياز به حمايت دارند و حتي در رسيدگي به پرونده و مشخص شدن مجازات ها حتي قاضي هاي پرونده هم با تهديدهايي مواجه مي شوند بنابراين قوانين بايد از تمام اين افراد حمايت كند.
فرمانده ناجا اضافه كرد: در حال حاضر شاهد هستيم كه با افشاي رسانه اي بعضي از جرايم آبروي قربانيان به خطر مي افتد و ادامه زندگي فرد قرباني دچار مشكل مي شود، در رابطه با شهود هم همين گونه است به طوري كه با تهديد و فشار از سوي مجرمان زندگي آنان به خطر مي افتد. در نتيجه قوانين بايد به اين موضوع كمك كنند.
فرمانده ناجا ادامه داد: در مبارزه با گروهك تروريستي ريگي شاهد بوديم كه وي براي رهايي هر نفر از گروه خود دست به جنايات وسيعي مي زد و كشتار ماموران امنيتي و قضايي و بي گناهان در شهرها و مساجد از جمله اقدامات تروريستي ريگي بود تا از قانون عبور كند اما خوشبختانه دستگاه قضايي در كشور ما به هيچ عنوان عقب ننشسته است.
وي ادامه داد: قوانين بايد مورد بازبيني قرار گيرد و ريسك براي قاضي، شهود و قرباني كاهش يابد.
فرمانده ناجا افزود: آبروي قرباني يا بازماندگان آن بايد حائز اهميت باشد چون ممكن است در يك خانواده فردي دست به جرمي زند، آيا مابقي خانواده بايد هزينه اين جرم را بپردازند؟
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود به ايسنا گفت: در جرايمي كه به ندرت در ايران وجود دارد به طور مثال جرم تجاوز به عنف انعكاس وسيع رسانه اي، توليد ناامني رواني در جامعه مي كند و با افشاي نام و نشان قرباني امكان دارد ادامه زندگي از وي سلب شود، در نتيجه مبارزه قاطعانه با جرم بايد با منطقي همراه باشد كه قرباني نخواهد هزينه آن را بپردازد.

 



سردار كمالي: قراردادهاي خارجي ورزشكاران سرباز غيرقانوني است

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: ورزشكاران تنها با مشخص شدن وضعيت خدمت وظيفه مي توانند قرارداد امضا كنند.
سردار موسي كمالي افزود: بازيكناني كه خدمت وظيفه را انجام نداده اند با استفاده از معافيت تحصيلي نمي توانند با تيم هاي خارجي قرارداد امضا كنند.
وي افزود: پس از رفع مشكل بازيكنان تيم فوتبال اميد، سازمان تربيت بدني پذيرفت از اين پس تمام قراردادهاي ورزشكاران با ارائه كارت پايان خدمت، معافيت و يا مجوز سازمان وظيفه عمومي بسته شود. در گذشته بازيكنان با ارائه معافيت تحصيلي از دانشگاه و مدرسه اقدام به عقد قرارداد مي كردند اما هنگام خروج متوجه مي شدند از نظر خدمت وظيفه غايب محسوب مي شوند.
وي خواستار اجراي اين قانون از سوي فدراسيونها شد و تأكيد كرد: اگر فدراسيونها اين قانون را اجرا كنند بسياري از مشكلات رفع خواهد شد. براساس اعلام سازمان تربيت بدني اين قانون از امسال عملياتي مي شود.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از جلوگيري از خروج سه بازيكن تيم ملي فوتبال اميد به علت داشتن غيبت طولاني خدمت وظيفه خبر داد و به مهر گفت: قبل از اعزام تيم ملي به عراق تلاش هاي فراواني براي رفع مشكل بازيكنان سرباز انجام شد اما سه نفر از آنها به دليل داشتن غيبت طولاني مدت نتوانستند با تيم همراه شوند.

 



همزمان با روز جهاني مبارزه با مواد مخدر برگزار مي شود
همايش 20 هزار نفري بهبوديافتگان

مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همايش 20 هزار نفري بهبوديافتگان گروههاي همتا همزمان با سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه بامواد مخدر، محمدصادق فتح الهي تبيين ضرورت هاي مردمي كردن مبارزه با اعتياد با توجه به دستاوردهاي روش گروههاي همتا در راستاي سياست هاي متوازن ابلاغي رهبر معظم انقلاب را هدف كلي اين همايش عنوان كرد.
وي افزود: جلب توجه تصميم سازان و تصميم گيران در سطوح ملي و استاني بر قابليت هاي حوزه درماني و حمايت يابي از مديران مياني دستگاههاي متولي جهت توسعه برنامه هاي درماني- اقامتي از ديگر اهداف اين همايش به شمار مي روند.
فتح الهي در ادامه، حمايت يابي از خيرين جهت اجراي برنامه هاي اشتغال براي بهبوديافتگان، بسترسازي فرهنگي و تبليغي براي حمايت هاي اجتماعي از بهبوديافتگان و خانواده هاي آنان، انتقال و تبادل اطلاعات مربوط به اين دستاورد بزرگ ملي و اعتقادي در سطح بين المللي و منطقه اي با استفاده از فرصت سالروز جهاني و گسترش زمينه بازبيني و اصلاح فرهنگ عمومي و افكار عامه نسبت به بيماري اعتياد را از ديگر اهداف اين همايش برشمرد.
مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد تصريح كرد: تمامي اهداف اين همايش، با جهت گيري تبيين ضرورت هاي حوزه درمان اعتياد و با توجه به تهديدي كه از سمت مواد مخدر متوجه جامعه است، تعريف شده اند.
فتح الهي اظهار داشت: گردهمايي 20 هزار نفر از بهبوديافتگاني كه حداقل يكسال از زمان ترك آنان مي گذرد، نمونه كوچكي از جمعيت 400 هزار نفري درمان شدگان در اين حوزه مي باشد و مهم ترين شاخص و وجه مميز آن نيز، اجراي اين همايش توسط مردم و سازمانهاي مردم نهاد است.

 



شرور مشيريه در خيابان گردانده مي شود

شرور مشيريه كه بعد از 6 ماه فراري بودن شناسايي و دستگير شده است با حكم مقام قضايي در خيابان گردانده مي شود.
به گزارش فارس سرهنگ قدرت الله حق پرست، رئيس كلانتري 169 مشيريه با اشاره به اين خبر در خصوص سوابق اين متهم اظهار داشت: اين متهم، ميثم. ش، معروف به «ميثم خوشگله» است كه سوابق متعددي در زمينه قمه كشي، ايجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومي دارد.
حق پرست با بيان اين كه اين متهم حدود 60 شاكي خصوصي دارد، درباره مناطقي كه اين متهم در آنها اقدام به شرارت كرده است، گفت: اين متهم در مناطق شهرك كاروان، مشيريه، اتابك، ميدان خراسان و مناطق اطراف اقدام به ايجاد شرارت، ناامني و ارتكاب جرايم كرده است.
رئيس كلانتري 169 مشيريه خاطرنشان كرد: اين متهم مدت 6 ماه تحت تعقيب بود كه سرانجام توسط پايگاه ششم پليس امنيت، شناسايي و دستگير شد.
وي با بيان اين كه اين متهم با قرار وثيقه 200 ميليون توماني در بازداشت است، گفت: قاضي پرونده دستور داد امروز متهم اين پرونده در ملأعام گردانده شود.
حق پرست ادامه داد: قرار است اين متهم، عصر امروز با حضور مسئولان قضايي در محله مشيريه گردانده شود.

 



صدقات را تلفني پرداخت كنيد

سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: خيرين و نيكوكاران از اين پس مي توانند وجوه صدقات خود را از طريق تلفن همراه به حساب اين سازمان واريز كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان بهزيستي كشور، در ابتدا با ارسال يك پيامك به شماره 7222 (مخصوص مشتركين ايرانسل) و 10007223 براي سايرين و ثبت نام در سامانه امپاد و در آخر ارسال يك پيامك حاوي كد مبلغ صدقه به همراه رمز امپادي، صدقه به حساب سازمان بهزيستي كشور واريز خواهد شد.
اين سازمان اعلام كرد، خيرين و نيكوكاران با مراجعه به سايت هاي wwwmpaadir و wwwbehzistiir مي توانند به اطلاعات تكميلي و راهنماي ثبت نام دسترسي يابند و همچنين براي ثبت نام اقدام كنند.

 



سردار رحيمي: روزانه صدها خودرو داراي نقص فني متوقف مي شوند

رئيس پليس راهور تهران از تشديد طرح برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني و دودزا خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اعلام اين خبر گفت: به منظور كاهش آلودگي هوا طرح ويژه برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني و دودزا در تهران به اجرا درآمده است. در اين طرح خودروهاي دودزا از سوي پليس توقيف و براي رفع نقص فني به تعميرگاه ها انتقال داده مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران ادامه داد: اين طرح در سطح بزرگراه ها به اجرا گذاشته شده است و روزانه صدها خودرو داراي نقص فني از سوي پليس شناسايي و توقيف مي شوند. اين خودروها پس از رفع نقص و يا اخذ معاينه فني مي توانند در سطح شهر تردد كنند.
وي با اشاره به برخورد پليس با موتورسيكلت هاي دودزا، به مهر گفت: موتورسيكلت هاي دودزا نيز حق تردد در سطح شهر را ندارند و از سوي پليس توقيف مي شوند.

 



طلاب كاشمر حادثه روستاي قوژد را محكوم كردند

جمعي از روحانيان و طلاب بسيجي كاشمر در نامه اي به دادستان اين شهرستان، حادثه اخير روستاي قوژد را محكوم كرده و خواستار پيگيري و اشد مجازات عاملان اين فاجعه شدند.
به گزارش فارس از كاشمر، در اين نامه آمده است: از آنجا كه اجراي احكام دين از اولويت هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است، ما و خانواده شهدا به شدت خواهان اجراي احكام الهي و خواستار پيگيري و اشد مجازات عاملان اين فاجعه هستيم.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: به خاطر حادثه اي كه در روستاي قوژد اتفاق افتاده و خبر آن به كوچه و بازار كشانده شده، از شما مجريان دلسوز و متعهد به قوانين اسلامي در جهت حفاظت از ارزش هاي اسلامي خصوصاً نواميس جامعه اسلامي، بشدت خواهان اجراي احكام الهي و خواستار پيگيري و اشد مجازات عاملان اين فاجعه هستيم.
رونوشت اين نامه به دفتر رهبر معظم انقلاب، رياست قوه قضائيه، حفاظت اطلاعات كل قوه قضائيه و دادستان كل كشور ارسال شده است.
همچنين اعتراضات مردمي نسبت به انتشار اخبار مربوط به حادثه قوژد ادامه دارد و بعضي از معتمدان با حضور در دفتر دادستان كاشمر، نسبت به انتشار اخبار مربوط به اين حادثه در شبكه هاي خبري داخلي و خارجي اعتراض كردند.

 



دسته گل مسموم حيله جديد سارقان خودرو

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي گفت: 2 سارق مسافرنما با گل هاي مسموم راننده را بيهوش و اموالش را دزديدند.
صمد فرامرزي ديروز در گفت وگو با فارس در تبريز اظهار داشت: راننده پرايد سفيدرنگي، دو نفر مسافر را كه يك دسته گل نيز به همراه داشتند از داخل شهر به مقصدي در خارج از شهر سوار مي كند.
وي افزود: مسافران در طول مسير راننده را بيهوش مي كنند و وي را در جاده تبريز- بستان آباد رها مي كنند و آخرين چيزي كه راننده به ياد مي آورد اين بود كه مسافر وي را ترغيب به بوئيدن دسته گل همراهش كرده كه نشان مي دهد سارقان با اين حيله راننده را مسموم و بيهوش كرده اند.
فرامرزي ادامه داد: سارقان علاوه بر سرقت خودرو، مبلغ 4 ميليون و500 هزار ريال وجه نقد از داخل خودرو به سرقت برده اند.
اين مسئول در ادامه خاطرنشان كرد: تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار عوامل اين فرماندهي قرار گرفته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كلاهبرداري اينترنتي
شيراز- فارس: با راه اندازي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي فارس، مأموران اين واحد 5 مورد كلاهبرداري و توهين به افراد و انتشار عكس هاي مستهجن در فضاي مجازي كشف كرده و متهمان را دستگير كردند.
اين متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند.
توزيع كنندگان مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار كيهان: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي سطح استان طرح پاكسازي نقاط آلوده با محوريت مبارزه با موادمخدر در شهرستان هاي اصفهان، شاهين شهر و خوانسار به مدت يك هفته اجرا شد و در اين رابطه 38 نفر از توزيع كنندگان موادمخدر صنعتي و سنتي شناسايي و دستگير شدند.
كشف مشروبات الكلي
تبريز- خبرنگار كيهان: مأموران پليس چار اويماق بيش از 17هزار بطري مشروبات الكلي كشف و ضبط كردند.
پليس 14 نفر را در همين رابطه در مسير اتوبان تبريز- زنجان دستگير كرد.
مهار آتش سوزي
ايلام- فارس: با تلاش كاركنان و مديريت منابع طبيعي استان ايلام آتش سوزي ارتفاعات شلم در شمال شرقي شهر ايلام مهار شد.
در روزهاي گذشته بخشي از مناطق و ارتفاعات ايلام دچار حريق شده بود و دود ناشي از سوختن درختان بلوط و مراتع اطراف آن بخش شرقي شهر ايلام را دربرگرفته بود.
پلمب واحدهاي صنفي
اصفهان- فارس:در راستاي تشديد ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي طرح پاكسازي واحدهاي صنفي پوشاك توسط پليس به مدت دو روز به اجرا گذاشته شد.
در اين رابطه براي 120 واحد صنفي به علت ارتكاب برخي تخلفات اخطاريه پلمب صادر شد و 8 واحد صنفي متخلف نيز پلمب شدند.
كشف حشيش
شيراز- فارس: مأموران انتظامي جهرم هنگام گشت زني در محور لار- جهرم به يك خودرو پژو مشكوك شدند و هنگامي كه قصد متوقف كردن آن را داشتند راننده خودرو اقدام به فرار كرد.
پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف و در بازرسي از آن 146 كيلو و 270 گرم مواد مخدر از نوع حشيش كشف و راننده 29ساله آن دستگير شد.

 



تيرماه مابه التفاوت مستمري مددجويان پرداخت مي شود

سرپرست كميته امداد با اشاره به افزايش 20 درصدي مددجويان در سال جاري گفت: مابه التفاوت سه ماه گذشته مستمري مددجويان تيرماه پرداخت مي شود.
حسين انواري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امسال 51 هزار دانش آموز، دانشجو و خانواده ها از برنامه هاي فرهنگي امداد استفاده خواهند كرد.
وي افزود: دانش آموزان و دانشجويان مي توانند در بيش از 18 اردوگاه پيش بيني شده حضور پيدا كنند و از برنامه ها بهره مند شوند.انواري در ادامه اين نشست خبري با اشاره به خدمات سازمان بهزيستي در حوزه حمايتي و توان بخشي تصريح كرد: بيشتر جامعه هدف سازمان بهزيستي را معلولان و افراد آسيب ديده تشكيل مي دهند كه بهزيستي توانسته است طي سال هاي گذشته خدمات قابل توجهي را به آنها ارائه دهد.
وي افزود: زنان بي سرپرست از جمله اقشاري هستند كه تحت پوشش دو مجموعه سازمان بهزيستي و كميته امداد قرار دارند و بايد برنامه ر يزي شود تا اين قشر تحت پوشش يكي از اين دو مجموعه قرار گيرند تا موازي كاري هاي موجود حذف شود.
عضو شوراي مركزي كميته امداد امام(ره) به برنامه هاي حوزه اشتغال در سال جاري اشاره كرد و گفت: خوشبختانه طي سه ماه گذشته بيش از 20 هزار نفر از مددجويان تحت پوشش به خودكفايي رسيده و از چرخه حمايتي امداد خارج شده اند.

 



يكي ديگر از متهمان حادثه خميني شهر دستگير شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري يكي ديگر از متجاوزان به عنف باغي در خميني شهر اصفهان خبر داد.
سرهنگ حسين حسين زاده اظهار داشت: درپي تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي، مخفيگاه يكي ديگر از متهمان تجاوز به عنف خميني شهر اصفهان در يك دامداري روستاي اطراف مباركه از شهرستان هاي تابعه استان اصفهان مورد شناسايي قرار گرفت.
وي افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل اعزام و طي يك عمليات غافلگيرانه متهم «منصور-پ» 24 ساله را دستگير كردند كه نامبرده در بازجويي هاي اوليه به بزه ارتكابي خود اقرار كرد.
سرهنگ حسين زاده گفت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهم پيش از اين نيز سابقه نزاع و درگيري و زندان را در پرونده خود دارد.
وي اضافه كرد: متهم دستگير شده به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل و با قرار صادره روانه زندان شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه تاكنون 9 نفر از متهمان حادثه خميني شهر دستگير شده اند، گفت: تحقيقات براي دستگيري ساير متهمان ادامه دارد و به زودي سه نفر باقيمانده نيز دستگير و تحويل قانون خواهند شد.

 



عامل شهادت مامور انتظامي كرمان دستگير شد

ماموران يگان تكاوري 141 قرارگاه عمليات رزم پليس كرمان در عملياتي قاچاقچي مسلح مواد مخدر و عامل به شهادت رساندن يكي از ماموران انتظامي را دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان كرمان، ماموران يگان تكاوري 141 قرارگاه عمليات رزم پليس استان كرمان با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي يك قاچاقچي سابقه دار را به اتهام حمل 330 كيلوگرم مواد مخدر و درگيري مسلحانه با ماموران انتظامي كه منجر به شهادت استوار يكم حسين صادقي در سال 86 شد شناسايي كردند.
ماموران انتظامي در هماهنگي با دستگاه قضايي مخفيگاه اين شرور را در شهرستان زرند محاصره و متهم را دستگير كردند.
پليس در بازرسي از مخفيگاه اين شرور، آلات و ادوات استعمال مواد مخدر و تجهيزات دريافت از ماهواره را كشف و يك دستگاه خودرو را توقيف كرد.

 



معاون وزير راه: بليت قطار 14 درصد گران شد

معاون وزير راه از افزايش 12 تا 14 درصدي قيمت بليت قطار از امروز خبر داد و گفت: اين افزايش قيمت منطقي است و شركت هاي ريلي بايد از طريق افزايش بهره وري هزينه هاي خود را جبران كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالعلي صاحب محمدي با بيان اين كه راه آهن تنها سيستم حمل و نقل است كه پس از هدفمندي يارانه ها بدون افزايش قيمت به مردم خدمت كرده، افزود: افزايش 14 درصدي متناسب با تغييرات سالانه قيمت بليت بوده است.
وي افزود: افزايش قيمت ها به طور رسمي از امروز اول تيرماه سالجاري اعمال مي شود.
معاون وزير راه اضافه كرد: از آنجا كه اقشار متوسط جامعه از قطار استفاده مي كنند، سعي شد در تغييرات قيمت بليت كمترين افزايش اعمال شود و با وجود آن كه شركت هاي ريلي تقاضاي افزايش بيشتر قيمت ها را نسبت به نرخ هاي مصوب داشتند، از آنها خواستيم بيشترين همكاري را با دولت و مردم داشته باشند.

 



كلاهبرداري با وعده وام ميلياردي

با دستگيري 3 متهم به كلاهبرداري مشخص شد اين افراد با وعده وام ميلياردي اقدام به شكار مالباختگان مي كردند.
در روز 25 ارديبهشت فردي با مراجعه به كلانتري 121 سليمانيه مدعي شد چندي پيش با شركتي كه ادعاي ارائه تسهيلات بازرگاني، تجاري و ساخت و ساز بود آشنا شدم و پس از انجام تشريفات مقدماتي، مبلغ 50 ميليون تومان را در قالب يك قرارداد و تحت عنوان كارمزد تسهيلات به شركت مذكور دادم اما پس از مدتي متوجه شدم كه اين شركت پوششي جهت انجام كلاهبرداري بوده است.
مالباخته درباره چگونگي اطلاع از كلاهبرداري اين افراد به كارآگاهان گفت: پس از عقد قرارداد و پرداخت كارمزد به شركت در قالب چندين فقره چك جمعاً به ارزش 50 ميليون تومان، براي اطمينان بيشتر به اداره ثبت شركت ها رفته و در آنجا بود كه متوجه شدم شركت مذكور از چند ماه پيش تغيير نام داده و پيش از اين نيز در يكي از استان ها و تحت عنوان ديگري و به همين شيوه و شگرد فعاليت داشته كه پس از مدتي از ادامه فعاليت آن جلوگيري شده است.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه شركت پس از عقد قرارداد با مالباختگان متعهد به انجام تعهدات خود در عرض چند ماه شده اما پس از گذشت اين مدت و در زمان مراجعه مالباختگان، با طرح اين ادعا كه با پرداخت تسهيلات مورد درخواست، بنا به نظريه كارشناسي رسمي موافقت نشده اينگونه قلمداد مي كردند كه تمامي اقدامات قانوني لازم از سوي شركت جهت دريافت تسهيلات انجام شده اما در مرحله بررسي نظريه كارشناسي مرحله پاياني، با طرح اقتصادي يا تجاري مورد نظر مالباخته موافقت نشده و اين در حالي بود كه مالباختگان در زمان عقد قرارداد مكلف به پيش پرداخت 1 الي 4 درصد از كل مبلغ تسهيلات مورد درخواستي خود به شركت بودند كه با توجه به بالا بودن ميزان تسهيلات درخواست شده، مبالغي چند ده ميليون توماني از سوي مالباختگان پرداخت شده است.
سرانجام با شناسايي تمامي زواياي پيچيده فعاليت اين شركت كلاهبرداري، كارآگاهان با شناسايي هويت واقعي عضو اصلي گروه مدير عامل شركت به نام حميدرضا 30 ساله شده و با شناسايي محل هاي تردد در هتل هاي چند ستاره تهران، وي را در زمان عقد قرارداد با فردي ديگر در روز 23 خرداد دستگير و به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند؛ با دستگيري عضو اصلي گروه بلافاصله كارآگاهان با توجه به اطلاعات بدست آمده از شاكي پرونده و تحقيقات انجام شده به نشاني شركت در خيابان پيروزي رفته و 2 همدست ديگر متهم اصلي پرونده به اسامي علي اصغر 41 ساله و امير هوشنگ 29 ساله را نيز در همان تاريخ دستگير و به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.
با انتقال متهمان به اداره چهاردهم و در شرايطي كه هر 3 نفر آنها در تحقيقات مقدماتي مدعي آن بودند كه هيچ گونه اقدام غيرقانوني انجام نداده اند، پس از ارائه مدارك و دلايل از سوي كارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به كاغذي بودن شركت و برنامه ر يزي دقيق براي كلاهبرداري اعتراف كردند.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: از همه مالباختگان متقاضي تسهيلات تجاري و مالي كه به شيوه فوق مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



مرگ 3 كارمند بهشت زهرا در واژگوني اتوبوس

رئيس اورژانس تهران گفت: صبح ديروز اتوبوس كاركنان بهشت زهرا(س) در جاده قم-تهران واژگون شد كه در اين حادثه 3 نفر كشته و 23 تن مصدوم شدند.
بنابر گفته رضا دهقانپور، ساعت 40/7 صبح ديروز يك دستگاه اتوبوس سرويس كاركنان بهشت زهرا(س) بعد از پل كاظمي و قبل از عوارضي قم واژگون گرديد.
وي افزود: اين حادثه متاسفانه 23 نفر مصدوم و 3 نفر فوتي داشته است كه مصدومان پس از انجام اقدامات اوليه پزشكي به وسيله دو سورتي پرواز بالگرد و 8 دستگاه آمبولانس به بيمارستان هاي فياض بخش، هفت تير و سينا منتقل شدند.
دهقان پور به فارس گفت: حال دو نفر از مصدومان وخيم است اما بقيه حال مناسبي دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14