(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 تیر 1390- شماره 19960

معتادان بهبود يافته در اولويت اشتغال و مسكن
ضبط 15 هزار البسه غيرمجاز و 4 هزار اقلام شيطان پرستي
توزيع 800 خودروي آتش نشاني بين شهرداري هاي كشور
داوطلبان خيالشان راحت پاسخنامه كنكوري ها 3 بار تصحيح مي شود
به دليل شرايط نامناسب جوي بالگرد امدادي قادر به پرواز در منطقه سيل زده كلاردشت نيست
آغاز به كار 16 دفتر شوراي حل اختلاف ويژه كميته امداد
به علت دريافت شهريه هنگام ثبت نام پرونده 25 مدرسه به هيئت تخلفات اداري رفت
هواي تهران بار ديگر در شرايط ناسالم
11 تا 14 تيرماه چهارمين جشنواره فيلم پليس برگزار مي شود
حوادث كوتاه از كشور
فروش بليت قطارهاي بين المللي از امروز
خودروي فراز شماره گذاري نمي شود
افتتاح حسينيه و خانه عالم روستاي دونا به دست بسيجيان تهران بزرگ
برخورد تريلر با پژو 5 نفر را به كام مرگ كشاند
350 ميليون مبتلا به ديابت در جهان
رئيس سازمان وظيفه عمومي: 5 باند بزرگ جعل كارت پايان خدمت شناسايي و منهدم شد



رئيس جمهور وعده داد
معتادان بهبود يافته در اولويت اشتغال و مسكن

همزمان با روز جهاني مبارزه با مواد مخدر، همايش سراسري 20 هزار نفري بهبوديافتگان گروه هاي همتا صبح ديروز با حضور رئيس جمهور در ورزشگاه آزادي آغاز به كار كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين همايش با بيان اينكه بهبوديافتگان افرادي با اراده و شيطان شكن هستند افزود: توانايي، قدرت و رشد و كمال انسان هيچ محدوديتي ندارد و انسان مي تواند آن قدر پيشرفت كند تا به خدا برسد.
وي در ادامه با اشاره به قدرت هاي فاسد دنيا، گفت: ابرقدرت ها و فاسدهاي عالم كار شيطان را انجام مي دهند. آنها شيطان مجسم هستند و مي خواهند به ملت ها ضربه بزنند. آنها خود را در پشت ماسك هاي به ظاهر انساني پنهان مي كنند و مي خواهند ناتواني را به ملت ها القا كنند. آنها بزرگ ترين جنايتكاران هستند و از دوره برده داري تاكنون آدم كشته اند. الان هم آدم مي كشند اما با ماسك آزادي خواهي، حقوق بشر و حمايت از انسان ها اين كار را مي كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: از وقتي آنها به منطقه ما آمده اند، توليد و ورود مواد مخدر 100 برابر شده است. آنها فكر مي كنند مي توانند مردان و زنان توانمند ملت ما را از ما بگيرند و از مسير ساخت ايران دور كنند، اما شما نشان داديد كه كور خوانده اند. اين جوانان آرزوهاي آنها را به گور مي فرستند. همان طور كه اين جوانان در دوران دفاع مقدس و در برهه هاي مختلف در آزادي خواهي و كرامت خواهي پيشرو بودند، در اين نبرد هم كه دشمن آمده از آنها نيرو و قدرت جواني شان را بگيرد، خواهند ايستاد و آنها را از صحنه خواهندراند.
رئيس جمهور در ادامه خطاب به دشمنان مردم ايران گفت: شما فكر مي كنيد مي توانيد كاري كنيد كه ملت ايران از بازوان توانا و همت هاي بلند محروم شود، اما مي بينيد كه تك تك اين مردم همه وجود خود را براي ساختن ايران فدا خواهند كرد.
احمدي نژاد وعده داد كه دولت مصوب خواهد كرد در تمام استان ها در كارگروه اشتغال و مسكن اولويت اول با بهبوديافتگان و نجات يافتگان مواد مخدر مي باشد. دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در اين همايش با تاكيد بر اين كه بايد زمينه هاي اشتغال معتادان بهبوديافته فراهم شود، تصريح كرد: بازسازي خانواده هاي آسيب ديده اين افراد باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي خواهد شد.
بنابراين بحث اشتغال و بيمه درماني بهبوديافتگان بايد در اولويت جدي مسئولان قرار گيرد.
مصطفي محمدنجار يادآور شد: 20 هزار نفر از بهبوديافتگان درمان اعتياد كه در اين مراسم شركت كرده اند نمايندگان 400 هزار نفر از بهبوديافتگاني هستند كه با استفاده از روش گروه هاي همتا و با تكيه بر معنويت رفتارهاي خود را بازسازي كرده و توانسته اند بنيان خانواده خود را از اين پديده شوم نجات دهند.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه هاي انجام شده در ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته گفت: مبارزه با روان گردان ها، ابلاغ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر، انسداد مرزهاي جنوب شرقي و غرب كشور، اقامت اجباري معتادان، پيگيري صدور راي براي قاچاقچيان مواد مخدر، داير كردن مراكز درمان، ابلاغ سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد و همچنين برگزاري 30 كنگره پيشگيري از اعتياد از مهمترين برنامه هاي صورت گرفته در اين ستاد است.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در حاشيه اين همايش از وجود 200 هزار معتاد به مواد مخدر صنعتي در كشور خبر داد و گفت: 7 هزار معتاد خياباني و ولگرد در استان هاي تهران و البرز وجود دارد.
طاها طاهري افزود: آمار استعمال مواد مخدر صنعتي نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و در حال حاضر معتادان اين مواد در كشور به حدود 200 هزار نفر مي رسند البته روش هاي درماني جديد نسبت به اين مواد جواب داده است و بايد به سرعت آنها را از پايلوت خارج كرده عمومي كنيم.
طاهري يادآور شد: به طور طبيعي برآورد مي شود سرعت بالا رفتن مصرف مواد صنعتي تا حدي بالاست اما چون در جامعه مواد صنعتي را خيلي راحت مي توان شناخت لذا بهتر مي توان آن را درمان كرد.

 



از آغاز طرح امنيت اخلاقي صورت گرفت
ضبط 15 هزار البسه غيرمجاز و 4 هزار اقلام شيطان پرستي

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي از ضبط 15 هزار و 606 البسه غيرمجاز و 7 هزار و 900 سي دي مبتذل از ابتداي طرح امنيت اخلاقي خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ عباس ميرايي افزود: از ابتداي اجراي طرح امنيت اخلاقي 4 هزار و 472 فقره اقلام شيطان پرستي در اماكن عمومي سه استان گيلان، مازندران و تهران كشف و ضبط شده است.
سرهنگ ميرايي خاطرنشان كرد: در اين رابطه تعدادي از واحدهاي توليدي پوشاك و توزيع كننده آن به دليل عدم توجه به موارد قانوني برابر قانون پلمب و از فعاليت آنها جلوگيري شد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه طرح امنيت اخلاقي در راستاي برخورد با هنجارشكنان و عفاف ستيزان اجرا مي شود، اضافه كرد: آسايش و آرامش مردم مهمترين دغدغه مسئولان نيروي انتظامي است كه پليس در اين راستا از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.

 



معاون پشتيباني سازمان شهرداري هاي كشور خبر داد
توزيع 800 خودروي آتش نشاني بين شهرداري هاي كشور

معاون پشتيباني و امور اجرايي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از توزيع 800 دستگاه خودروي آتش نشاني مجهز به آخرين فناوري روز دنيا در سال جاري ميان شهرداري ها و دهياري هاي كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور محسن مسلم خاني گفت: در حال حاضر نسبت به عقد قرارداد 400 دستگاه خودرو آتش نشاني اقدام شده است كه از اين تعداد تاكنون 100 دستگاه بين شهرداري ها توزيع و براساس برنامه زمان بندي شده 300 دستگاه ديگر نيز تا پايان نيمه نخست امسال در اختيار شهرداري ها و دهياري هاي واجد شرايط قرار مي گيرد.
وي در ادامه افزود: با توجه به ساخت و تجهيز ايستگاه هاي آتش نشاني جديد در سراسر كشور، اين معاونت برنامه ر يزي هاي لازم را براي خريد 400 دستگاه خودروي آتش نشاني جديد ديگر و توزيع آن تا پايان سال جاري انجام داده است.
مسلم خاني گفت: خودروهاي خريداري شده، داراي استانداردهاي روز دنيا و از فناوري برتري برخوردار هستند كه از سوي كميته هاي فني سازمان تهيه، آزمايش و در اختيار شهرداري ها و دهياري ها قرار مي گيرد.

 



داوطلبان خيالشان راحت پاسخنامه كنكوري ها 3 بار تصحيح مي شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور به كنكوري هاي سال 90 اطمينان داد كه پاسخنامه هاي كنكور با دقت و حساسيت تمام تصحيح خواهد شد.
ابراهيم خدايي با بيان اين كه پاسخنامه هاي كنكوري ها 2 بار با دستگاه هاي علامت خوان تصحيح مي شود، افزود: در صورتي كه بين قرائت 2 پاسخنامه مغايرتي وجود داشته باشد پاسخنامه داوطلبان به صورت دستي نيز تصحيح مي شود.
وي با اشاره به چينش متفاوت سؤالات كنكور، به فارس گفت: در كنكور سراسري 90 دفترچه هاي سؤالات شخصي سازي شده است، در اين آزمون 2 بسته به داوطلبان داده مي شود، در بسته اول پاسخنامه و دفترچه سؤالات عمومي شامل زبان و ادبيات فارسي، زبان عربي، معارف اسلامي و زبان انگليسي و در بسته دوم سؤالات اختصاصي داوطلبان قرار دارد.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: سؤالات آزمون سراسري 90 در تمام دفترچه ها يكسان است اما چينش متفاوتي دارد، چينش متفاوت سؤالات دفترچه هاي كنكور سبب افزايش امنيت مي شود.

 



مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران:
به دليل شرايط نامناسب جوي بالگرد امدادي قادر به پرواز در منطقه سيل زده كلاردشت نيست

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: بالگرد امدادي هلال احمر به دليل شرايط نامناسب جوي قادر به پرواز در منطقه سيل زده كلاردشت نيست.
به گزارش فارس از شهر كلاردشت، عباد اسدي كه به همراه مديران عضو ستاد بحران استان مازندران در چالوس و بخش كلاردشت حضور پيدا كرد بعد از بازديد از مناطق سيل زده، در ستاد بحران در شهرداري كلاردشت بيان داشت: بالگرد امدادي هلال احمر به دليل شرايط نامناسب جوي قادر به پرواز نيست.
وي افزود: اين بالگرد در عباس آباد آشيانه داشته و در صورت بهتر شدن وضعيت هوا پرواز امدادي براي رساندن كمك هاي اوليه و آب و غذا را انجام خواهد داد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران افزود: تاكنون آب و غذارساني به 400 خانوار مناطق سيل زده صورت گرفته و 200 نفر از امدادگران هلال احمر استان در منطقه حضور فعال دارند.
معاون عمراني استاندار مازندران نيز خواستار جلوگيري از تردد بي رويه و غيرلزوم وسايل نقليه در راستاي كاهش بار ترافيكي در مناطق سيل زده كلاردشت شد.
عيسي هاشمي با اشاره به عمق خسارات وارد شده به منطقه رودبارك نسبت به اقدامات اساسي در اين زمينه تذكر داد.
وي اظهار داشت: وسايل نقليه دستگاه هاي ذي ربط نيز كه در ستاد بحران حضور دارند؛ در صورت انجام ماموريت بايد گزارش را به ستاد بحران ارائه دهند.
معاون عمراني استاندار مازندران ادامه داد: سه پل كوچك مسير رودبارك كه در مسير سيل قرار دارد با مصوبه اين ستاد تخريب مي شود تا نسبت به بازگشايي مسير اصلي رودخانه اقدام شود.
وي افزود: با توجه به حجم وسيع سنگ هايي كه از بالا دست به پايين دست آمده نسبت به برداشت سنگ ها در مسير سيل هشدار داد.
معاون عمراني استاندار مازندران خاطر نشان كرد: ماشين آلات كمك رسان به ويژه در حوزه راهداري كه به منطقه آمدند به هيچ وجه حق خروج از كلاردشت را ندارند مگر اينكه با دستور مستقيم فرماندار چالوس باشد.

 



منصور قمشه خبر داد
آغاز به كار 16 دفتر شوراي حل اختلاف ويژه كميته امداد

معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد در مراسم افتتاحيه شوراي حل اختلاف كميته امداد استان البرز گفت: تا پايان شهريور اين شورا در تمامي استان ها تشكيل خواهد شد.
منصور قمشه افزود: راه اندازي اين شورا در حل و فصل مسائل حقوقي خانواده هاي امداد موثر بوده و موجب منسجم شدن رسيدگي به پرونده هاي قضايي مددجويان و حفظ شأن و تسريع در روند پرونده هاي حقوقي خانواده هاي تحت حمايت گردد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از دستاوردهاي اين شورا ترويج اخلاق حسنه، صلح و سازش و توجه دستگاه قضايي كشور به حقوق خانواده هاي امداد و اقشار نيازمند است.
قمشه در پايان به تصويب معافيت هزينه دادرسي خانواده هاي كميته امداد در كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي كه در صورت تصويب آن در صحن علني مجلس، خانواده هاي تحت حمايت اين نهاد بهره مند خواهند شد، اشاره كرد.

 



به علت دريافت شهريه هنگام ثبت نام پرونده 25 مدرسه به هيئت تخلفات اداري رفت

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از ارسال پرونده مسئولان 25 مدرسه متخلف تهران به هيئت تخلفات اداري خبر داد.
سيدعلي يزديخواه با اشاره به بازرسي هاي صورت گرفته از مدارس شهر تهران طي مدت اخير گفت: براساس گزارش هايي كه دريافت داشته ايم، در هنگام «پيش ثبت نام» دانش آموزان در 25 واحد آموزشي در سطح شهر تهران تخلف شده است.
وي افزود: در اين جريان، پرونده هاي برخي از افراد متخلف به هيئت تخلفات اداري ارسال شده و به تعدادي از واحدهاي آموزشي نيز كه مقررات ثبت نام را رعايت نكرده اند، «تذكر كتبي» داده شده است.
يزدي خواه به فارس گفت: اعضاي هيئت هاي تخلفات اداري با تسلطي كه بر آئين نامه هاي مربوطه دارند، در حيطه مقررات تصميم گيري و نسبت به صدور راي اقدام مي كنند.
براساس اظهارات وزير و مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، دريافت «اجباري» هرگونه وجه از دانش آموزان در هنگام ثبت نام در «مدارس دولتي» اعم از «دولتي عادي، هيئت امنايي و استعدادهاي درخشان» ممنوع است و اين مدارس تا پيش از شروع سال تحصيلي و تشكيل انجمن اولياء و مربيان، حق دريافت هيچگونه مبلغي را از اولياء دانش آموزان ندارند.
همچنين، دريافت شهريه از دانش آموزان در «مدارس غيردولتي» نيز تابع آئين نامه دريافت شهريه است كه اخيرا از سوي سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي به اين مدارس ابلاغ شده است، بر اين اساس، شهريه «پايه (مبنا) در دوره ابتدايي 350 هزار تومان، راهنمايي 450 هزار تومان و در دوره متوسطه 600 هزار تومان است كه مديران اين مدارس مي توانند براساس درجه بندي صورت گرفته، شهريه امسال خود را نسبت به مبلغ پايه حداكثر تا سقف 10 درصد افزايش دهند.

 



هواي تهران بار ديگر در شرايط ناسالم

مدير مركز پايش آلودگي هواي اداره محيط زيست استان تهران گفت: به دليل افزايش ميزان آلاينده ذرات معلق، هواي تهران دوباره در شرايط ناسالم قرار گرفت.
محمد رستگاري افزود: ميزان آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون افزايش يافته و هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد.
مدير دفتر پايش آلودگي هواي محيط زيست استان تهران گفت: با توجه به آخرين اطلاعات حاصل از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران ميزان آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون psi63 است.
وي افزود: ميزان آلاينده هاي مونوكسيد كربنPSI35، ازنPSI59، دي اكسيد نيتروژن PSI57 و دي اكسيدگوگرد PSI36 است.
رستگاري تصريح كرد: معمولا آلاينده ذرات معلق در شرايط سالم و ناسالم قرار دارد و با توجه به شرايط موجود در شرايط پاك قرار نمي گيرد.

 



11 تا 14 تيرماه چهارمين جشنواره فيلم پليس برگزار مي شود

چهارمين جشنواره فيلم پليس از 11 تا 14 تيرماه برگزار مي شود.
معاونت اجتماعي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از تاريخ 11 لغايت 14 تيرماه امسال اقدام به برگزاري چهارمين جشنواره فيلم پليس مي كند.
اين جشنواره با عنوان پليس، سينما، پيشگيري اجتماعي در سينما فلسطين تهران برگزار خواهد شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

زوج زورگير
رشت- خبرنگار كيهان: زوج زورگيري كه با ضرب و شتم يك راننده، خودروي سمند وي را سرقت كرده بودند با تلاش مأموران شناسايي و دستگير شدند. راننده اين خودرو با توجه به اضطراب و ناراحتي هاي روحي وارد شده حتي شماره پلاك خودروي خود را هم فراموش كرده بود.اين زوج اهل و ساكن تهران بوده و تنها براي انجام اعمال مجرمانه در بندر انزلي اقامت كرده بودند.
قاتل افغاني
رفسنجان- فارس: جسد يك پيرمرد 60 ساله كه در بيابان هاي اطراف كشكوئيه به طرز دلخراشي جان داده و نيمي از بدن وي طعمه درندگان شده بود توسط مأموران پليس آگاهي كشف شد.
مأموران پس از تحقيقات و بررسي هاي تخصصي قاتل وي را كه جوان افغاني و ساكن كشكوئيه بود دستگير كردند.
بيل مكانيكي قاتل
تبريز- خبرنگار كيهان: واژگوني بيل مكانيكي موجب فوت راننده آن در محل خاكبرداري شد.علت حادثه خالي شدن خاك از زير چرخ هاي بيل ذكر شده است.
غرق 3 جوان
اراك- خبرنگار كيهان: سه جوان كه براي شنا داخل سد خاكي كشه شهرستان تفرش رفته بودند، به علت آشنا نبودن به فن شنا غرق شدند. اجساد اين 3 جوان كه همگي 18 ساله بودند پس از ساعت ها جستجو بيرون كشيده شد و به پزشكي قانوني انتقال يافت.
7 كشته و مجروح واژگوني پژو
تبريز- خبرنگار كيهان: واژگوني خودروي پژو در جاده مرند- تبريز موجب كشته و مجروح شدن 7 نفر شد.در اين حادثه خودروي پژو به دليل سرعت زياد و عدم توانايي راننده در كنترل آن واژگون شد و يك زن كشته و 6 نفر ديگر مصدوم شدند.
باند سرقت منازل
دزفول- خبرنگار كيهان: در پي فعاليت باندي از سارقين منازل در دزفول در چند ماه اخير كه موجب نارضايتي شهروندان را فراهم كرده بود موضوع به صورت جدي در دستور كار قرار گرفت.
مأموران پس از تحقيقات گسترده طي چند عمليات ضربتي 4 نفر سارق حرفه اي را دستگير كردند و در بازرسي از منازل آنان مقدار قابل توجهي لوازم خانگي كشف و ضبط شد.
عروسك هاي بي حجاب
برازجان- خبرنگار كيهان: يك كاميون حامل 1000 عروسك خارجي به علت برتن داشتن لباس هاي نامناسب و بي حجاب توسط مأموران انتظامي استان بوشهر توقيف شد و تحويل مراجع قضايي شد.
زوج كلاهبردار
رشت- خبرنگار كيهان: زوج كلاهبردار به دليل دريافت رشوه از يك متقاضي دريافت وام در گيلان دستگير شدند.
اين زوج با ادعاي تسهيل در دريافت تسهيلات 10 ميليارد ريالي براي يك متقاضي وام 500 ميليون ريال از وي رشوه گرفتند.اين زوج متخلف در تحقيقات اوليه بزه انتسابي را پذيرفتند.

 



براي 11 تير تا 10 مرداد آغاز شد
فروش بليت قطارهاي بين المللي از امروز

فروش بليت قطارهاي مسافري بين المللي حد فاصل تاريخ هاي 11 تير تا 10 مردادماه از ساعت8 و 30 دقيقه امروز در مراكز فروش آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي رجا قطارهاي بين المللي تهران-استانبول و تهران-دمشق همه هفته به ترتيب روزهاي چهارشنبه و يكشنبه از تهران حركت كرده و روزهاي سه شنبه و يكشنبه هر هفته نيز از مقاصد استانبول و دمشق به تهران مراجعت مي كنند.
بنابه اين گزارش، قطار تبريز-وان نيز دوشنبه هر هفته از تبريز به مقصد شهر وان در كشور تركيه حركت كرده و روزهاي سه شنبه به تبريز مراجعت مي كند.
هموطنان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتر درخصوص نشاني دفاتر فروش، قيمت و موجودي بليت مي توانند به طور شبانه روزي با تلفن 139 تماس گرفته يا به سايت اينترنتي اين شركت به نشاني: wwwrajair مراجعه كنند.
شماره پيامك 9300013 شركت رجا نيز آماده دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي متقاضيان خريد بليت و سفر با قطار است.گفتني است، بليت قطارهاي مسافري داخلي براي حد فاصل تاريخ هاي فوق، از اول تيرماه به طور همزمان از طريق سامانه اينترنتي و مراكز فروش رفته است.

 



خودروي فراز شماره گذاري نمي شود

خودروي فراز به دليل داشتن مشكلات فني و شباهت با خودروي هوو شماره گذاري نمي شود.
سرهنگ عليرضا جهانگيري معاون فني مهندسي راهور با تاكيد بر سخت گيري پليس براي كسب استاندارد خودروي فراز گفت: با اما و اگر نمي توان خودرويي را شماره گذاري كرد. تا زماني كه اشكالاتي كه به اين خودرو وارد است رفع نشود، پليس آن را پلاك نمي كند.
وي افزود: به نظر راهور اين خودرو داراي نقص هاي فني بسياري است كه مي تواند اژدهاي شماره دو چيني باشد.

 



افتتاح حسينيه و خانه عالم روستاي دونا به دست بسيجيان تهران بزرگ

همزمان با ايام ماه مبارك رجب، حسينيه و خانه عالم روستاي دونا «عليا» از توابع بخش بلده استان مازندران توسط بسيج سازندگي س

 



برخورد تريلر با پژو 5 نفر را به كام مرگ كشاند

همدان- خبرنگار كيهان:
بر اثر تصادف دو خودرو در محور نهاوند- كنگاور، پنج نفر در دم جان باختند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ جاويدان رئيس پليس راه همدان در خصوص اين حادثه، گفت: اين تصادف بين يك دستگاه خودروي سواري پژو با يك دستگاه تريلر در محور نهاوند به كنگاور روي داد كه در نتيجه، خودروي پژو پس از برخورد با تريلر دچار آتش سوزي شد.
وي افزود: در اين حادثه، متاسفانه راننده پژو و چهار سرنشين آن به نام هاي انعام- م 35 ساله، رقيه- ك 11 ساله، محمد- ك 9 ساله و فاطمه- ك 6 ساله، همگي تبعه كشور عراق، در دم جان باختند.
سرهنگ جاويدان علت اين حادثه ناگوار را بي ا حتياطي از جانب راننده تريلر به دليل عدم رعايت حق تقدم عبور هنگام گردش به چپ اعلام كرد.

 



350 ميليون مبتلا به ديابت در جهان

تعداد بزرگسالان مبتلا به ديابت در سراسر جهان از سال 1980 تاكنون دو برابر شده و به حدود 350 ميليون نفر رسيده است.
براساس آمار منتشر شده از سوي دانشمندان كالج پادشاهي لندن و دانشگاه هاروارد، تعداد بزرگسالان مبتلا به ديابت از 153 ميليون نفر در سال 1980 به 347 ميليون نفر در سال 2008 رسيده است.
به نوشته خبرگزاري فرانسه قند خون بالا و ديابت هر ساله باعث مرگ 3 ميليون نفر در سرتاسر جهان مي شود. محققان براين باورند دو عامل مهم در افزايش ميزان ديابت افزايش طول عمر و وزن بدن به ويژه در ميان زنهاست.
سير صعودي ديابت در حالي رخ داده است كه بيماري هايي مانند فشار خون و كلسترول در بسياري نقاط سير نزولي داشته اند. پيشگيري و درمان ديابت بسيار راحت از دو بيماري ديگر است.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي: 5 باند بزرگ جعل كارت پايان خدمت شناسايي و منهدم شد

در سه ماهه نخست سال جاري 5 باند بزرگ جعل كارت پايان خدمت شناسايي و منهدم شده و در اين رابطه 46 نفر از سوي پليس دستگير شدند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي با اعلام خبر فوق افزود: با صدور كارت هوشمند جعل به حداقل مي رسد البته افراد به جز جعل كارت با معرفي فردي به جاي خود و با بيان بيماري هاي غيرواقعي اقدام به دريافت كارت پايان خدمت مي كنند.
سردار حميد صدرالسادات گفت: به زودي پزشكان معاينه كار از سوي اين سازمان انتخاب مي شوند و مشمولان مي توانند براي معاينه به اين افراد مراجعه كنند.
وي در خصوص آخرين تغييرات در مقررات جديد ايثارگران و امدادجويان گفت: براساس قانون جديد رزمندگاني كه داراي 6 تا 8 ماه سابقه جبهه هستند از دو ماه كسر خدمت و 9 تا 11ماه خدمت از سه ماه كسر خدمت بهره مند خواهند شد، در قانون جديد حداكثر استفاده از كسر خدمت 9 ماه است اين در حالي است كه بسيجيان حداكثر تا 6 ماه از كسر خدمت برخوردار مي شوند.
صدور كارت هاي هوشمند پايان خدمت از نيمه تيرماه
رئيس سازمان وظيفه عمومي با اعلام صدور كارتهاي هوشمند پايان خدمت از نيمه تير به مهر گفت: تمامي كارتهاي جديد پايان خدمت و معافيت به صورت هوشمند صادر خواهد شد ضمن اينكه با اعلام فراخواني كارت هاي قديمي نيز از ماه آينده تعويض مي شوند.
صدرالسادات كاهش جعل را يكي از مهمترين قابليت هاي كارت هاي هوشمند اعلام و تصريح كرد: علاوه بر لايه هاي امنيتي كه در اين كارت پيش بيني شده امكان سوءاستفاده از اين كارت ها به حداقل رسيده است. همچنين درج اطلاعات بيشتر از ديگر قابليت هاي كارت هوشمند پايان خدمت است.
راه اندازي مركز پاسخگويي الكترونيكي
رئيس سازمان وظيفه عمومي با بيان اينكه مركز خدمات پاسخگويي الكترونيكي تا ماه آينده راه اندازي مي شود، اظهار كرد: با راه اندازي اين مركز مشمولان مي توانند درخواست هاي خود را همانند اعزام با وارد كردن كد ملي پيگيري كنند. همچنين با توجه به نياز به امور فرهنگي سايت سرباز به زودي راه اندازي خواهد شد.
اجراي طرح سرباز قهرمان
صدرالسادات از اجراي طرح سرباز قهرمان خبر داد و گفت: خروج ورزشكاراني كه غيبت ندارند با ارائه درخواست سازمان تربيت بدني يا كميته ملي المپيك و قرار دادن 15 ميليون تومان ضمانت بلامانع است ولي آن دسته از ورزشكاراني كه مرتكب غيبت شده اند به هيچ عنوان اجازه خروج از كشور را ندارند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ادامه داد: سعي مي كنيم با هماهنگي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك خروج ورزشكاران سرباز را تسهيل كنيم. اما براي هيچ قشري اغماض وجود ندارد اگر هماهنگي هاي لازم توسط سازمان تربيت بدني انجام شود فرد هنگامي كه عضو تيم ملي است مي شود اين زمان را به عنوان مدت خدمت وظيفه وي محسوب كرد. اگر طرح سرباز قهرمان به موقع اجرا شود هيچ گاه اين گونه دچار مشكل نخواهيم شد.
وي از صدور گواهي كسر خدمت بدون نياز به حضور در خدمت وظيفه خبر داد و تصريح كرد: در قانون جديد الزامي به حضور در خدمت نيست و هر زماني كه مشمول نياز دارد مي تواند گواهي كسر خدمت را بگيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14