(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 تیر 1390- شماره 19963

حديث دشت عشق
قهرماني تقوي و گودرزي و شكست يزداني در مسابقات انتخابي
30 كشتي گير به اردوي تيم ملي دعوت شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از دو شكست متوالي تيم ملي واليبال بالاخره ايتاليا را شكست داد
با دو ميليون دلار ممفيس گريزليز قرارداد حدادي را تمديد كرد
مسابقات دووميداني قهرماني آسيا-ژاپن عسگري به ژاپن نمي رود
مشحون : مانده ايم هزينه هاي تورنمنت را چگونه تامين كنيم؟!
عسكري نايب قهرمان وزنه برداري جوانان جهان
«باقري معتمد» تكواندو ايران را المپيكي كرد
راه دشوار كرمي براي كسب سهميه المپيك



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «سيفعلي آسيابي»
پول عروسي ام را خرج عزايم كنيد!

در عمليات كربلاي 4 غواص بود و در كربلاي 5 تيربارچي و امدادگر. او در آخرين نامه اش نوشت:
«پدرم، مادرم! پولي كه براي عروسي ام قرار بود خرج شود صرف عزاداريم كنيد».
او شهيد بزرگوار «سيفعلي آسيابي» بود كه در عمليات كربلاي 5 تركش قلبش را شكافت و جام شهادت نوشيد. سرباز شهيد سيفعلي آسيابي، سال 1345 در شهر تبريز در منطقه مارالان بدنيا آمد و سال 1365 در عمليات كربلاي 5 به شهادت رسيد.

 



قهرماني تقوي و گودرزي و شكست يزداني در مسابقات انتخابي
30 كشتي گير به اردوي تيم ملي دعوت شدند

مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد با مشخص شدن چهره قهرمانان و رقم خوردن حوادث مختلف به پايان رسيد.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در حالي در ساري به پايان رسيد كه در برخي وزن ها همه چيز طبق انتظارات پيش رفت اما در وزن هاي 60، 84 و 96 كيلوگرم كشتي گيران گمنام شگفتي ساز شدند. حسن رحيمي در 55 كيلو، مهدي تقوي در 66، صادق گودرزي در 74 و محمدرضا آذرشكيب در 120 كيلوگرم چهره هاي شاخصي بودند كه قهرمان شدند اما سيداحمد محمدي در 60 كيلو، عليرضا گودرزي در 84 و مهدي مازندراني در 120 كيلوگرم با شكست حريفان نامدار خود معادلات را برهم ريختند.
55 كيلوگرم: حسن رحيمي مقتدرانه قهرمان شد
در تايم اول حسن رحيمي و جواد داداشي هر دو كمي با احتياط مبارزه كردند اما در 13 ثانيه به پايان وقت رحيمي با زيرسر تو در كناره هاي تشك داداشي را خاك كرد و 1-0 تايم اول را برد. در تايم دوم هم دو كشتي گير فني نمي زدند و در حالي كه دو ثانيه به پايان وقت مانده بود رحيمي با يك خم، دو خم داداشي را به هوا برد و به پل زد تا سه بر صفر وقت دوم را هم ببرد و قهرمان وزن اول شود.
60 كيلوگرم: محمدي شگفتي آفريد
در تايم اول آقاجاني با چهار بار خاك كردن، قدرتش را به رخ حريف جوان مازندراني اش كشيد.
در وقت دوم آقاجاني در كنار تشك بر اثر اشتباه به پل رفت و دو امتياز از دست داد. در ادامه وقتي كه آقاجاني قصد اجراي فيتو را داشت، محمدي او را روي پل نگه داشت و وقت دوم را
4-0 برد.
در وقت سوم در حالي كه 40 ثانيه به پايان كشتي مانده بود محمدي با كمرگيري آقاجاني را خاك كرد و
1-0 پيش افتاد. محمدي ادامه ديدار فينال را هم در كنترل خود داشت تا به عنوان يك جوان گمنام و با صورتي خوني قهرمان وزن 60 كيلوگرم شود.
شكست مسعود اسماعيل پور مقابل حسن مرادقلي از حوادث اين وزن بود. عباس دباغي هم پس از پيروزي مقابل مرادقلي به آقاجاني باخت.
66 كيلوگرم: قهرماني تقوي
با پيروزي بر محمدزاده
تقوي حريفان اصلي خود مانند مصطفي حسين خاني و محمد يوسفي را در دورهاي مقدماتي از پيش رو برداشت تا به فينال برسد.
در تايم اول كشتي فينال، بعد از 49 ثانيه تازه داوران متوجه شدند كه كشتي گيران دوبنده ها را اشتباه پوشيده اند. تقوي و محمدزاده پس از اين كه بيرون تشك دوبنده هايشان را عوض كردند مبارزه اصلي خود را شروع كردند. تقوي بيشتر مهاجم بود كه در دو ثانيه پاياني با دوخم محمدزاده را به پل زد و 3-0 وقت اول را برنده شد.
در تايم دوم محمدزاده كمي تغيير رويه داد و از لاك دفاعي بيرون آمد اما دو دقيقه سرشاخ شدن آنها حاصلي نداشت. گوي قرمز بيرون آمد تا تقوي مجري خم گيري باشد و با بيرون بردن محمدزاده يك امتياز بگيرد و پيروز مسابقه شود.
74 كيلوگرم: گودرزي
جاي حرف و حديث باقي نگذاشت
در حالي كه تماشاگران مازندراني يك پارچه حسين طهماسبي كه اهل گلستان است را تشويق مي كردند، تايم اول ديدار فينال بدون رد و بدل شدن امتياز تمام شد. گوي قرمز رنگ خم گيري را در اختيار صادق گودرزي گذاشت و او هم با خاك كردن طهماسبي 1-0 برنده شد.
پنج ثانيه به پايان وقت دوم مانده بود كه گودرزي براي خاك كردن طهماسبي اقدام كرد اما پايش از تشك خارج شد. پژمان درستكار كه در كوچ گودرزي نشسته بود خواستار بازبيني فيلم شد اما راي تغيير نكرد و طهماسبي وقت دوم را 2-0 برد.
در شروع وقت سوم گودرزي براي زيرگيري اقدام كرد اما طهماسبي جا خالي داد و به پشت گودرزي رفت. 10 ثانيه نگذشته بود كه گودرزي با يك زير تند و تيز و فن درخت كن طهماسبي را در خاك نشاند. گودرزي در ادامه طهماسبي را به بيرون تشك برد و 2-1 پيش افتاد. با اين حال باز هم گودرزي مهاجم بود. كشتي با همين نتيجه به پايان رسيد و گودرزي براي يكسال ديگر ملي پوش وزن 74 كيلوگرم شد.
84 كيلوگرم: عليرضا گودرزي پديده شد
عليرضا گودرزي با شكست كشتي گيراني مانند احسان لشگري و حامد تاتاري به فينال رسيد.
در وقت اول ديدار فينال بين گودرزي و سعيد رياحي فني زده نشد و گوي قرمز نشان داد كه رياحي بايد مجري خم گيري باشد. رياحي كلينچ را 1-0 برد و وقت اول به نفعش تمام شد.
باز هم زور دو كشتي گير به هم نچربيد و تايم دوم بدون حادثه پيش رفت. اين بار گوي آبي درآمد و گودرزي با كلينچ 1 برنده شد. 17 ثانيه ازتامي سوم گذشته بود كه گودرزي با زور زيادش رياحي را از تشك خارج كرد و يك امتياز پيش افتاد. يك پيش انداز و خاك ديگر حساب كار را 2-0 به سود گودرزي كرد. رياحي كه نفس كم آورده بود كاري از پيش نبرد و گودرزي در ميان چهره هاي شاخص 84 كيلوگرم قهرمان و پديده اين وزن شد. شكست جمال ميرزايي مقابل اميد حسن تبار ديگر حادثه اين وزن بود.
96 كيلوگرم: يزداني
حريف را دست كم گرفت و باخت
مهدي مازندراني خالق يك حادثه بزرگ ديگر در مسابقات انتخابي بود. نسبت به كشتي هاي قبل، مازندراني حريف سرسخت تري براي رضا يزداني به نظر مي رسيد اما اين كشتي گير پرقدرت با زير گيري مازندراني را به بيرون برد و 1-0 پيش افتاد. در ادامه مازندراني موفق شد به پشت يزداني برسد و پس از خاك كردن، يزداني را به بيرون تشك برد تا نتيجه را 2-1 كند. وقت اول با همين نتيجه به سود مازندراني تمام شد.
در وقت دوم يزداني هرچه تلاش كرد نتوانست از مازندراني امتياز بگيرد و كار به كلينچ كشيد. كلينچ به سود مازندراني درآمد و با خاك كردن موفق شد رضا يزداني را شكست دهد و شگفتي ساز بزرگ مسابقات لقب گيرد.
يزداني پيش از كشتي فينال عرفان اميري را شكست داده بود و مازندراني با غلبه بر عباس طحان به ديدار پاياني رسيده بود.
120 كيلوگرم: محمدرضا آذرشكيب با 3 گوي رنگي قهرمان شد
آذرشكيب وقت اول فينال سنگين وزن را با كلينچ 3-0 برد. در وقت دوم اين وضعيت برعكس شد و هادي با كلينچ 1-0 پيروز شد. وقت سوم هم گوي رنگي تعيين كننده بود كه آذرشكيب خوش شانس تر بود و با خم گيري 1-0 پيروز شد و به مقام قهرماني رسيد.
آذرشكيب قبل از فينال هادي پورعليجان را شكست داده بود. هادي هم كه نسبت به گذشته پيشرفت داشت در نيمه نهايي كميل قاسمي را از پيش رو برداشته بود.
30 كشتي گير در اردوي تيم ملي
كادر فني تيم ملي در پايان مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد 30 كشتي گير را به اردوي اين تيم براي شركت در رقابتهاي گزينشي المپيك لندن دعوت كرد.
اعضاي كميته فني اين رقابتها كه در واقع همان اعضاي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد بودند پس از برگزاري مسابقات انتخابي پنجشنبه شب جلسه اي را در هتل محل استقرار تيمها در ساري برگزار كردند و در پايان جلسه 90 دقيقه اي خود 30 آزادكار را به اردوي تيم ملي دعوت كردند.
بر اين اساس برخي نفرات دوم و سوم اوزان مختلف به اردوي تيم ملي دعوت نشدند و كادر فني نفراتي مانند تقي زاده نفر هشتم وزن 60 كيلوگرم، جمال ميرزايي نفر هشتم وزن 84 كيلوگرم، رضا افضلي نفر دهم وزن 74 كيلوگرم و فرزاد جعفري نفر نهم وزن 55 كيلوگرم را به اردوي تيم ملي دعوت كرد. حسن طهماسبي كشتي گير پا به سن گذاشته گلستاني وزن 4 7كيلوگرم و نفر دوم اين وزن از غايبان سرشناس اين اردو است. احتمال دعوت فردين معصومي و احسان اميني غايبان مصدوم رقابتهاي انتخابي نيز پس از جلسه چند روز آينده و تاييد پزشكي وجود دارد.
كادر فني در حالي كه از 30 كشتي گير دعوت كرده است كه نفراتي نظير مسعود اسماعيل پور و احسان لشكري پس از حذف از اين رقابتها عملا با دعوت نشدن به اردو شانس حضور در رقابتهاي جهاني را از دست دادند. اين اردو از امروز تا زمان حضور در جام حبيبي و موحد در ساري كه اولين تورنمنت بين المللي و تداركاتي ملي پوشان است. ادامه مي يابد و علاوه بر حضور در تهران احتمال حضور در يكي از شهرستانهاي ديگر هم وجود دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فوتبال ايران دو پله سقوط كرد
در تازه ترين رده بندي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) تيم ملي ايران با دو پله سقوط مواجه شد . در جديدترين رده بندي فيفا كه اواخر هفته گذشته انتشار يافت تيم ملي ايران با دو پله سقوط در رده پنجاهم جهان و چهارم آسيا قرار گرفت . تيم هاي ژاپن(سيزدهم)، استراليا(بيست ودوم)، كره جنوبي (بيست وششم) بالاتر از ايران در قاره آسيا قرار گرفتند . در صدر اين فهرست اسپانيا مقام اول خود را حفظ كرد و پس از آن هلند و آلمان جاي گرفتند .
آمريكا مشتري سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان شد
روزنامه نيويورك تايمز از حضور كارلوس كي روش در ميان گزينه هاي فدراسيون فوتبال آمريكا براي سرمربيگري تيم ملي اين كشور خبر داد.
روزنامه نيويورك تايمز چاپ آمريكا درگزارشي با اشاره به نتايج ضعيف تيم ملي آمريكا، با هدايت باب بردلي در يك ماه گذشته و انتقادهاي شديد رسانه هاي ورزشي اين كشور به عملكرد ضعيف اين تيم از جدايي قريب الوقوع اين مربي و جايگزيني يك مربي بزرگ در تيم ملي آمريكا خبر داده است. در كنار كي روش نام مربيان بزرگ ديگري چون يورگن كلينزمن، رافا بنيتس، لوئيز فيليپه اسكولاري، روبرتو دونادوني، مارچلو بيلسا و اسون گوران اريكسون هم ديده مي شود. پيش از اين هم پورتو خواهان جذب كي روش شده بود.
آرسنال خواهان جذب بازيكن پاختاكور ازبكستان
تيم فوتبال آرسنال در نظر دارد «اوديل احمدف»، ملي پوش 23 ساله ازبكستاني را به خدمت بگيرد. بازيكن پاختاكور ازبكستان كه در حال حاضر به طور قرضي در عضويت تيم فوتبال «آنژي ماخاچكالا»ي روسيه است، عنوان كرده كه باشگاه ليگ برتري از طريق نمايندگان خود بازي هاي او در ليگ روسيه را زير نظر گرفته است.
قرارداد 2ساله تأميني با سپاهان
هادي تاميني مدافع فصل گذشته تيم فوتبال ملوان بندرانزلي با عقد قراردادي 2 ساله به جمع زردپوشان قهرمان ايران پيوست تا جانشين هادي عقيلي مدافع جدا شده اين تيم شود.جذب تاميني و تمديد قرارداد با محسن بنگر مي تواند تا حدودي مشكلات خط دفاعي سپاهان را كاهش دهد.
آرفي به تراكتورسازي پيوست
اشپيتيم آرفي بازيكن فصل قبل تيم پيروزي به صورت رسمي به تيم تراكتور تبريز پيوست.پس از مذاكرات با آرفي و ابراز علاقه وي براي پيوستن به تيم تراكتورسازي با موافقت مسئولين باشگاه و سرمربي آرفي به اين تيم پيوست. آرفي دومين بازيكن خارجي تيم تراكتورسازي محسوب مي شود. رودريگو توسي بازيكن برزيلي نيز با امضاي قرارداد يكساله رسماً به تيم تراكتورسازي پيوست.
تمديد قرارداد جمشيديان با سپاهان
احمد جمشيديان قراردادش را براي يك فصل ديگر با سپاهان تمديد كرد. احمد جمشيديان كه تا پايان فصل آينده با سپاهان قرارداد داشت، قراردادش را به مدت يك سال ديگر تمديد كرد تا در دو سال آينده با پيراهن سپاهان در ميادين فوتبال حضور يابد.
ادينهو سر از الشباب امارات درآورد
مهاجم برزيلي تيم فوتبال مس كرمان كه مورد توجه پيروزي بود به تيم فوتبال الشباب امارات پيوست. «ادر لوسيانو» ملقب به ادينهو مهاجم گلزن فصل گذشته مس كرمان كه مذاكرات مقدماتي را از طريق مدير برنامه هايش با باشگاه پيروزي انجام داده بود به تيم الشباب امارات پيوست.
ملوان سه بازيكن جديد جذب كرد
تيم فوتبال ملوان انزلي سه بازيكن جديد جذب كرد. بهمن صالح نيا سرپرست باشگاه ملوان انزلي اظهار داشت: ايمان صادقي دروازه بان فصل گذشته استيل آذين كه دو فصل پيش در استقلال هم حضور داشت، رضا طلبه از سپاهان نوين و محمدامين حاج محمدي از نفت تهران را جذب كرده ايم.

 



پس از دو شكست متوالي تيم ملي واليبال بالاخره ايتاليا را شكست داد

تيم ملي واليبال ايران پس از قبول دو شكست برابر ايتاليا در سومين بازي تداركاتي لاجوردي پوشان را شكست داد.
ملي پوشان واليبال ايران به رهبري خوليو ولاسكو كه هفته گذشته براي برگزاري سه ديدار دوستانه با تيم ملي «ب» ايتاليا، تهران به مقصد پروجياي ايتاليا ترك كرده بودند، پس از شكست در دو بازي در سومين ديدار دوستانه برابر لاجوردي پوشان با نتيجه سه بر صفر پيروز شدند.
تيم ملي واليبال ايران در غياب برخي از بازيكنان بزرگي چون نادي، نظري افشار، محمد كاظم و موسوي در اين ديدار به ميدان رفت و موفق شد در سه ست پياپي با امتيازهاي 25 بر 20، 26 بر 24 و 25 بر 23 ميزبان خود را شكست دهد.
شاگردان ولاسكو در دو بازي قبلي برابر ايتاليا با نتيجه مشابه سه بر يك مغلوب شده بودند و كسي انتظار يك پيروزي مقتدرانه را از اين تيم در بازي سوم نداشت؛ با اين حال تركيب امير حسيني، وحيد والي، حمزه زريني، حسام بخششي، جواد محمدي نژاد، آرش كشاورزي و علي حسين و همچنين سعيد معروف، مهدي بازارگرد و رحمان داوودي نشان داد كه واليباليست هاي ايراني مي توانند برابر قدرت هاي اول جهان بازي خوبي به نمايش بگذارند.
كاروان واليبال ايران ساعت 4 بامداد ديروز به كشور بازگشتند تا خود را براي برگزاري چند ديدار دوستانه آماده مي كتند. طبق برنامه ملي پوشان ايران روز چهارشنبه، 15 تيرماه تهران را به مقصد شانگهاي چين ترك خواهند كرد تا ابتدا در روز 20 تير از سري رقابت هاي مقدماتي ليگ جهاني به مصاف تيم ملي چين بروند و سپس از 23 تير تورنمنت چهارجانبه اين كشور را با حضور تيم هاي ملي چين، استراليا، ايران و قزاقستان برگزار كنند.

 



با دو ميليون دلار ممفيس گريزليز قرارداد حدادي را تمديد كرد

باشگاه بسكتبال «ممفيس گريز ليز» قرارداد مقدماتي حامد حدادي را تمديد كرد و با اين حساب بازيكن ايراني تيم ممفيس بازيكن آزاد محسوب نمي شود.
كريس والاس، مديرعامل باشگاه ممفيس، قرارداد مقدماتي حدادي براي فصل 12-2011 را به ارزش دو ميليون دلار امضا كرد و طبق قوانين رقابت هاي ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا، از اين پس حق انتقال اين بازيكن بر عهده گريزليز خواهد بود. حدادي در حالي سومين فصل خود را با ممفيس به پايان رساند كه ميانگين 517 شوت در 31 مسابقه را در كارنامه دارد. هواداران ممفيس از حدادي به عنوان بازيكني ياد مي كنند كه با وجود حضور خود در دقايق اندك در زمين، انرژي زيادي به تيم تزريق مي كند.

 



مسابقات دووميداني قهرماني آسيا-ژاپن عسگري به ژاپن نمي رود

ركورددار دوي 110 متر مانع ايران به مسابقات دووميداني قهرماني آسيا در ژاپن اعزام نمي شود.
تيم ملي دووميداني ايران، 12 تيرماه براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن راهي اين كشور خواهد شد.روح الله عسگري كه پيش از اين نامش در فهرست تيم اعزامي به ژاپن بود به دليل عدم تكميل مدارك از اعزام باز مي ماند. پژمان معتمدي دبير فدراسيون دووميداني با اعلام اين خبر گفت: مدارك وي براي اعزام كافي نبود و به دليل نبود زمان كافي براي انجام كارهاي اعزام، وي در تركيب تيم اعزامي نخواهد بود. تيم ملي در دو بخش زنان و مردان راهي اين مسابقات خواهد شد. اين رقابت ها از 16 تيرماه آغاز مي شود.

 



سعيدلو قول داد و رفت
مشحون : مانده ايم هزينه هاي تورنمنت را چگونه تامين كنيم؟!

رئيس فدراسيون بسكتبال ايران درباره شرايط تيم ملي ايران معتقد است، همه و همه براي هرچه بهتر ظاهر شدن در جام ملتها و دفاع از عنوان قهرماني تلاش مي كنيم.
محمود مشحون با بيان برنامه هاي آينده تيم ملي اظهار كرد: پس از بازگشت ملي پوشان ايران از رقابتهاي غرب آسيا كه خوشبختانه با مدال طلا نيز همراه بود، دوباره از شنبه (امروز) تمرين ها آغاز خواهد شد. طبق برنامه ها بيست و سوم تيرماه تيم ملي بسكتبال ايران عازم مجارستان و پس از آن در رقابتهاي پرتغال شركت خواهد كرد.
وي ادامه داد: با برنامه ريزي هايي كه انجام داده ايم قصد داريم تا پس از بازگشت از تايوان يك تورنمنت داخلي با شركت تيم هاي اروپايي برگزار كنيم، زماني كه آقاي سعيدلو بودند، قول دادند هزينه هاي اين رقابتها را تقبل كنند تا ملي پوشان با حضور در اين تورنمنت بتوانند آمادگي خوبي داشته باشند، اما حالا بايد ببينيم اين هزينه از چه طريقي تامين مي شود ؟!
مشحون درباره ليست بازيكنان ملي نيز بيان كرد: براي انتخاب ليست بازيكنان ملي زمان نياز داريم تا به طور اصولي اين بازيكنان براي باشگاهها انتخاب شوند.

 



عسكري نايب قهرمان وزنه برداري جوانان جهان

مجيد عسكري به عنوان نايب قهرماني دسته سبك وزن رقابتهاي وزنه برداري جوانان جهان دست يافت.
در نخستين روز از رقابتهاي وزنه برداري جوانان جهان در شهر پنانگ مالزي، مجيد عسكري در دسته 56 كيلوگرم به مصاف 10 حريف خود رفت و در پايان با ركورد مجموع 273 كيلوگرم در مكان دوم ايستاد. او در يك ضرب با ركورد 123 كيلوگرم دوم شد، در دو ضرب با مهار وزنه 150كيلوگرم در مكان چهارم ايستاد و در مجموع نايب قهرمان جهان شد.او يكي از پديده هاي وزنه برداري ايران در سبك وزن محسوب مي شود كه ركورد سيدمهدي پانزوان را پس از 13سال شكست.

 



نماينده كشورمان مدال نقره گرفت
«باقري معتمد» تكواندو ايران را المپيكي كرد

محمد باقري معتمد نخستين سهميه تكواندو ايران را براي حضور در بازي هاي المپيك لندن به دست آورد.
محمد باقري معتمد پس از چهار مرحله تلاش، توانست اوسورينيو، قهرمان قاره آمريكا را با نتيجه 4 بر يك شكست دهد و به فينال رقابت هاي انتخابي المپيك در ورزشگاه دميرچي شهر باكو راه پيدا كند.
بدين ترتيب معتمد به عنوان يكي از سه تكواندوكار برتر اين دسته توانست يك سهميه حضور در المپيك در اين وزن براي تكواندوي ايران به دست آورد.
بنا بر قوانين فدراسيون بين المللي تكواندو، سهميه هاي حضور در المپيك به وزني كه ورزشكار در آن حضور داشته اختصاص پيدا مي كند و اين سهميه مختص به حضور باقري معتمد در المپيك نيست و هر تكواندوكار ايراني ديگر نيز مي تواند در اين وزن در المپيك شركت كند.
تكرار دوباره مدال نقره مقابل تركيه
فينال وزن چهارم مسابقات جهاني 2011 كره جنوبي در رقابت هاي باكو بار ديگر تكرار شد و محمد باقري معتمد نفر اول رده بندي جهاني و تزگل ثروت ترك كه در جايگاه دوم اين رده بندي قرار دارد، مقابل هم قرار گرفتند.
در اين ديدار حساس معتمد كه در كره به تزگل باخته بود، نتوانست اين شكست را جبران كند و با نتيجه 6 بر 4 بار ديگر مغلوب شد. او در راند اول 2 بر يك، در راند دوم 4 بر 2 و در راند سوم 6 بر 4 از حريف شكست خورد.

 



راه دشوار كرمي براي كسب سهميه المپيك

سرگروه تيم ملي تكواندو كشورمان در حالي صبح امروز رقابتهاي خود را آغاز مي كند كه با قرعه سختي مواجه شده است .
يوسف كرمي كه ظهر ديروز وزن كشي كرد بعد از آنكه 56 روز قبل در «گيونگجو»ي كره جنوبي قهرمان جهان شد به باكو سفر كرده تا مجوز حضور در دومين المپيك خود را دريافت كند . وي در ميان 46 تكواندوكار، دور نخست بايد با «پائلواستيپا» از تونگا پيكار مي كند. كرمي دور دوم بايد با «استيون لوپز» آمريكايي پيكار كند. اين آمريكايي كه 5 مدال طلاي جهان و دو مدال طلا و برنز را در كارنامه خود دارد تاكنون دو بار در المپيك آتن و انتخابي المپيك 2008 موفق به شكست كرمي شده است. كرمي مصمم است تا دو شكست قبلي را برابر اين آمريكايي پرويي الاصل جبران كرده و راه حضور در المپيك را براي خود هموار كند .
كرمي دور سوم «ناصر احمد بهاوي» دارنده مدال نقره 2007 جهان از افغانستان را پيش رو دارد و در صورت گذر از اين دو حريف، «سباستين ميچود» نفر سيد يك اين وزن را نيز براي صعود به مرحله نيمه نهايي پيش رو خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14