(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 تیر 1390- شماره 19963

در روز شنبه تردد كنكوري ها در محدوده زوج و فرد آزاد است
كنكور سراسري امروز پايان مي يابد
رئيس سازمان سنجش كشور: قبل از حذف كنكور بايد نگراني ها برطرف شود
استفاده كنندگان مجدد از ماهواره به دادگاه معرفي مي شوند
هواي كشور گرمتر مي شود
خسارت 100 ميلياردريالي سيل كلاردشت به حوزه راه و زيرساخت هاي ارتباطي
تعويض شناسنامه ها هم به دفاترپيشخوان محول شد
رايزني با مجلس براي رفع بلاتكليفي طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي
با حضور استاندار كرمانشاه پل دوم صادرات مرز پرويز خان افتتاح شد
كلاهبرداري با ساخت صفحه فيس بوك به نام ديگران
قطع تلفن براي شهروندان زاهداني مشكل آفرين شد
برخورد جدي با تخلفات افزايش كرايه
شكايت محجبه آمريكايي از يك شركت
مجسمه هاي بتني در اعماق دريا
آوارگي 12 هزار فيليپيني در سيل
مار پيتون 2 سر



در روز شنبه تردد كنكوري ها در محدوده زوج و فرد آزاد است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تمهيدات ويژه براي تردد كنكوري ها در محدوده زوج و فرد و طرح ترافيك در روز شنبه خبر داد.
سردار حسن رحيمي با اشاره به اين كه روز شنبه آخرين روز برگزاري كنكور سال 90 خواهد بود افزود: در راستاي ايجاد تسهيلات براي كنكوري ها و كاهش دغدغه آنها جهت رسيدن به مراكز برگزاري آزمون براساس ابلاغيه صورت گرفته كنكوري ها مي توانند روز شنبه بين ساعات 6 تا 8 و 12 تا 14 در محدوده هاي طرح ترافيك و زوج و فرد تردد كنند.وي تصريح كرد: بديهي است تردد كنكوري ها در اين محدوده در ساعات ياد شده نيازمند ارائه كارت كنكور به ماموران راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ است.

 



كنكور سراسري امروز پايان مي يابد

پرونده كنكور 90 با برگزاري آزمون سراسري گروه آزمايشي علوم انساني امروز بسته شد.
در كنكور 90 حدود 627 هزار و 214 نفر پذيرش مي شوند كه از اين تعداد 13درصد آن مختص داوطلبان رشته علوم تجربي است.
در گروه آزمايشي علوم تجربي كه ديروز برگزار شد 440 هزار داوطلب ثبت نام كرده بودند كه از اين تعداد 302 هزار و 36 نفر آن ها شامل داوطلبان زن و 138 هزار و 234 داوطلب هم مرد هستند.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به انعكاس تمام سوالات مربوط به گروه آزمايشي علوم تجربي در سايت اين سازمان گفت: فردا (امروز) ساعت 12 ظهر نيز كليدهاي سوالات اين گروه آزمايشي در سايت قابل رويت خواهد بود.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور افزود: داوطلبان كنكور گروه آزمايشي علوم تجربي بايد در 75 دقيقه به 100 سوال عمومي و 175 دقيقه به 170 سوال تخصصي پاسخ مي دادند همچنين داوطلباني كه بايد به سوالات تخصصي بهياري پاسخ مي دادند بايد در 30 دقيقه به 50 سوال تخصصي بهياري پاسخ مي دادند.
وي تاكيد كرد تاكنون گزارشي از تخلف يا تقلب در كنكور گروه آزمايشي علوم تجربي تاكنون به سازمان سنجش آموزش كشور گزارش نشده است.
آزمون زبان هاي خارجي
بنابر گزارش خبرگزاري ها آزمون كنكور سراسري گروه آزمايشي زبان هاي خارجي هم ديروز از ساعت 15 آغاز و 130 هزار و 721 داوطلب به رقابت با يكديگر پرداختند.
به گفته دكتر توكلي سوالات اين گروه نيز از 20 ديشب بر روي سايت قرار گرفت و قرار است امروز در همين ساعت كليدهاي همين سوالات در اين سايت قابل رويت شود.
گفتني است كساني كه در اين گروه آزمايشي زبان خارجي انتخابيشان ايتاليايي و يا روسي است نيازي به پاسخ گويي به سوالات اختصاصي نداشتند و دفترچه اختصاصي در اختيارشان قرار نمي گيرد.
كنكور در خارج از كشور
در همين حال دكتر محمدحسين سرورالدين در حاشيه بازديد از كنكور 90 در دانشگاه علم و صنعت از برگزاري همزمان كنكور در 31 حوزه خارج از كشور خبر داد و گفت: در اين رقابت يك هزار و 700 داوطلب شركت داشتند و با اين حساب فردا (امروز) پرونده كنكور 90 با برگزاري آزمون سراسري گروه آزمايشي علوم انساني بسته خواهد شد.
وي تاكيد كرد: كنكور 90 در 310 شهرستان و بخش در 400 حوزه در داخل و 27 كشور خارجي و 31 حوزه در خارج از كشور با حضور يك ميليون و 150 هزار داوطلب كه 5/60درصد آن را خانم ها تشكيل مي دهند برگزار شد.
اعلام نتايج اوليه
نيمه دوم مرداد
سرورالدين با بيان اينكه براساس طرح شخصي سازي دفترچه هاي آزمون، دفترچه ها در كيسه هاي نايلوني بسته بندي مي شود، گفت: دفترچه هاي سوالات را پس از چاپ، فقط داوطلب مي تواند مشاهده كند، كه اين عين عدالت در آزمون است و از اين طريق از هرگونه سوءاستفاده جلوگيري مي شود.
رئيس سازمان سنجش با اعلام نتايج اوليه آزمون در نيمه دوم مردادماه خبر داد و افزود: نتايج نهايي داوطلبان نيمه دوم شهريورماه اعلام مي شود.
كنكور 0 9
بدون تقلب و تخلف بود
در اين رابطه ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور هم در گزارشي از بازديد خود از حوزه هاي امتحاني تاكيد كرد: آزمون امسال بدون تقلب و تخلف برگزار شد و تا اين لحظه مطلع شديم كه فقط از دو نفر از داوطلبان در حوزه آزمون 2 گوشي دريافت شده است كه تخلف محسوب مي شود اما تا اين لحظه هيچ گونه گزارشي مبني بر تقلب به دستمان نرسيده است.
وي افزود: در يكي از شهرهاي اصفهان حدود 8 داوطلب به دليل ترافيك 10 دقيقه به جلسه آزمون دير رسيدند كه با هماهنگي سازمان سنجش نه تنها اجازه ورود به حوزه امتحاني به اين داوطلبان داده شد بلكه وقت از دست رفته اين داوطلبان نيز در آزمون آنها لحاظ شد.
خدايي گفت: در كنكور 90 تعداد داوطلباني كه پشت درب حوزه هاي امتحاني ماندند، بسيار كم و محدود بود.

 



رئيس سازمان سنجش كشور: قبل از حذف كنكور بايد نگراني ها برطرف شود

رئيس سازمان سنجش با اشاره به تبعات حذف كنكور 90 گفت: بايد راهكارهايي براي حذف كنكور ارائه داد تا پذيرش دانشجو سليقه اي نشود.
محمدحسين سرورالدين در حاشيه بازديد از كنكور 90 در دانشگاه علم و صنعت گفت: براساس آخرين تصميمات كارگروه ماده 4، كنكور بايد تا سال 93 حذف شود.
وي با بيان اين كه كنكور براي همه نهادينه شده است و جاي شكي در آن وجود ندارد، تصريح كرد: اگر تصميم بر حذف كنكور باشد بايد جايگزين مناسبي براي آن در نظر گرفته شود.
رئيس سازمان سنجش با تاكيد بر اين كه با حذف كنكور و پذيرش براساس سوابق تحصيلي امكان اعمال سليقه در آن وجود دارد، خاطرنشان كرد: بايد قبل از حذف به همه ابعاد آن توجه شود.
سرورالدين با تاكيد بر اين كه وقتي وزن اعمال سوابق تحصيلي افزايش مي يابد، بايد خيلي مراقب بود، تصريح كرد: با پذيرش دانشجو فقط براساس سوابق تحصيلي امكان خريد و فروش سوالات و سليقه اي نمره دادن سوالات تشريحي وجود دارد.
وي با بيان اين كه علاوه بر كارگروه ماده 4، كميسيون آموزش مجلس هم براي اجراي درست آن زير فشار است، گفت: پيشنهاد بنده اين است كه امتحانات نهايي به صورت سراسري چند نوع سؤالي چون تستي، پاسخ كوتاه و غيره برگزار شود تا تصحيح اوراق به صورت سليقه اي نباشد.

 



هشدار نيروي انتظامي
استفاده كنندگان مجدد از ماهواره به دادگاه معرفي مي شوند

نيروي انتظامي ضمن قاطعيت در اجراي طرح جمع آوري تجهيزات ماهواره اي، استفاده كنندگان مجدد از اين تجهيزات را به دادگاه معرفي خواهد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان قزوين افزود: نيروي انتظامي حافظ و مجري قانون در كشور است و بر همين اساس اجراي اين قانون را با قاطعيت پيگيري خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم اظهار داشت: استفاده از تجهيزات ماهواره اي در بسياري از كشورهاي دنيا ممنوع يا محدود است، بنابراين بايد از سوي مسئولان اين حوزه بسترهاي فرهنگي براي رفع نيازهاي فرهنگي مردم فراهم شود.
وي خاطر نشان كرد: در برخي از مناطق كشور به دليل مشكلات در دريافت شبكه هاي داخلي مردم به استفاده از تجهيزات ماهواره اي روي آورده اند كه بايد در اين زمينه برنامه ريزي شود.
فرمانده نيروي انتظامي كشور، درباره گروهك جندالشيطان نيز گفت: سركرده اين گروهك كشته شد اما عناصر پشت پرده اين جريان مانند عناصر اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل در پي زنده نگه داشتن اين گروهك براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند كه البته اين موضوع با هوشياري نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي خنثي شده است.
وي درباره انسداد مرزهاي شرقي كشور اعلام كرد: تا پايان سال جاري با انسداد تمامي معابر مرزهاي شرقي كشور مانع از ورود كاروانهاي موادمخدر به كشور خواهيم شد.
احمدي مقدم گفت: بودجه و امكانات دولتي در بخش نيروي انتظامي حدود 700 ميليارد ريال است كه اين مبلغ پاسخگوي نيازهاي نيروي انتظامي نمي باشد.
اين مسئول ادامه داد: اما در مورد نهضت عمراني، ناجا با كمك استانداران براي اصلاح كاربري ها با تمامي ظرفيت هاي خود نيازهاي عمراني پاسگاهها و كلانتري ها را مرتفع خواهد كرد.
همچنين احمدرضا رادان در حاشيه دومين يادواره 150 شهيد نيروي انتظامي استان چهارمحال و بختياري در گفت وگو با فارس در شهركرد از اجراي طرح جمع آوري تجهيزات ماهواره اي خبر داد و گفت: نيروي انتظامي در اين زمينه براساس ضوابط و به حكم اخلاق در مرحله نخست از ورود به منازل افراد خودداري مي كند.وي با هشدار نسبت به نصب مجدد تجهيزات ماهواره اي گفت: نيروي انتظامي با آن دسته از افرادي كه پس از جمع آوري ديش ماهواره، اقدام به «نصب مجدد» تجهيزات ماهواره اي مي كنند با اخذ مجوز قانوني حكم ورود به منازل اين افراد را دريافت و علاوه بر جمع آوري اين تجهيزات افراد خاطي را به عنوان تكرار جرم به مراجع قضايي معرفي مي كند.
رادان با بيان اينكه طرح ارتقاي امنيت اخلاقي با استناد به شناسايي دغدغه هاي مردم در سراسر كشور به ناجا ابلاغ شده است، گفت: اين نهاد موظف به پيگيري و رسيدگي اين موارد براساس حكم قانون و به حكم مطالبات مردم جامعه است.
وي بر ضرورت همكاري و تعامل بيش از پيش آحاد جامعه با نيروي انتظامي تاكيد كرد و گفت: بدون ترديد همكاري و تعامل مثبت مردم با نيروي انتظامي منجر به كاهش معضلات و به حداقل رساندن دغدغه هاي مردم و ارتقاي امنيت جامعه مي شود.
اين مقام مسئول از اجرايي شدن طرح مبارزه با بدحجابي و بدپوششي، آلودگي صوتي و مزاحمت نواميس در سه استان تهران، گيلان و مازندران خبر داد و افزود: هم اكنون اجراي اين طرح به طور همزمان در چند استان ديگر نيز آغاز شده است.
وي روند اجرايي اين طرح را در اين سه استان بسيار موفقيت آميز و مطلوب ارزيابي كرد و گفت: نيروي انتظامي كشور استمرار و پيگيري اجراي اين طرح را با جديت بيش از پيش در دستور كار خود قرار داده است.
رادان در ادامه با بيان اينكه مبناي رفتارهاي استاندارد پليس ناجا براساس موازين فقهي، اخلاقي، شرعي و عرفي است، گفت: در حال حاضر ناجا موفق به كسب تمام استانداردهاي پليسي نشده و كسب اين استانداردها در دستور كار قرار دارد.وي افزود: با ابلاغ رياست محترم قوه قضائيه و دادستان كشور پرونده هاي ضداخلاقي در اسرع وقت و خارج از نوبت رسيدگي و با خاطيان با اشد مجازات براساس موازين قانوني برخورد مي شود.

 



هواي كشور گرمتر مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: ظرف 4 روز آينده روند گرماي هوا در كل كشور و از جمله تهران ادامه دارد.
پرويز رضازاده افزود: با توجه به اينكه روند افزايش دما از هفته گذشته آغاز شده است، طي روزهاي آتي همچنان با گرماي هوا مواجه خواهيم بود.
وي گفت: از دو روز پيش گرد و غبار در جنوب غرب كشور فعال شده و هواي استان ايلام و برخي شهرها را تحت تأثير قرار داده است.
بنابراين پيش بيني مي شود اين وضعيت ادامه داشته باشد.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي اظهار داشت: ظرف چند روز گذشته دماي هوا در استان هاي شمالي 3تا 5 درجه افزايش داشته است.
رضازاده گفت: در استان هاي واقع در شرق كشور نيز پديده گرد و غبار را خواهيم داشت همچنين در مناطق شمالي استان سيستان و بلوچستان طوفان و گرد و خاك تا فردا ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه دماي هوا در تهران طي روزهاي گذشته حداكثر به 39 درجه نيز رسيده است، گفت: در حال حاضر دماي هواي تهران 36 درجه سانتيگراد است و پيش بيني مي شود طي روزهاي آتي دماي هواي تهران به 39درجه سانتيگراد برسد.

 



مديركل راه و ترابري استان مازندران خبر داد
خسارت 100 ميلياردريالي سيل كلاردشت به حوزه راه و زيرساخت هاي ارتباطي

ساري-خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان مازندران از خسارت 100ميليارد ريالي سيل به حوزه راه و ابنيه هاي فني محورهاي ارتباطي منطقه كلاردشت خبر داد.
سيدعلي اسد به كيهان گفت: در پي وقوع بارش هاي شديد تابستانه در مازندران و جاري شدن سيل در كلاردشت (منطقه رودبارك و روستاهاي اطراف آن)خسارات شديدي به جسم راه و ابنيه هاي فني محورهاي ارتباطي اين منطقه وارد شده كه براساس بررسي هاي به عمل آمده، مبلغي بالغ بر 100 ميليارد ريال برآورد شده است. وي در ادامه خاطرنشان ساخت: آبروها-علائم ايمني- جسم راه- پل هاي موجود- شانه و بدنه راه بيشترين مواردي بودند كه متحمل خسارت شده اند.
مديركل راه و ترابري استان در ادامه علت اصلي جاري شدن سيل و طغيان رودخانه سردآبرود را تجاوز به حريم رودخانه و تملك بستر آن عنوان كرد و افزود: در 70 سال گذشته تا به امروز وقوع چنين حادثه و سيلي در اين منطقه بي سابقه بوده است.
همچنين به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، معاون عمراني استاندار در جلسه ستاد بحران كلاردشت گفت: سيل و طغيان رودخانه سردآبرود بالغ بر 55 ميليارد تومان به تاسيسات كلاردشت خسارت وارد كرد.
سيدعيسي هاشمي حيدري با اشاره به اينكه ممكن است ذوب شدن و حركت يخچال طبيعي علم كوه دليلي براي سيل كلاردشت باشد، اظهار داشت: عمده دليل وقوع اين سيل ويرانگر تجاوز به حريم رودخانه ها و پل هاي شخصي افرادي است كه در مسير و دامنه كوه هاي بالادست رودبارك اقدام به احداث ويلا كردند.
معاون عمراني استاندار گفت: با توجه به تخريب 100 درصدي شبكه آبرساني شهري و روستايي و تصفيه خانه تلاش مي شود تا با لوله گذاري موقت بتوان مشكل كم آبي شهروندان را رفع كرد.
وي افزود: سيل به بيش از 10 روستاي اين منطقه، باغات و اراضي كشاورزي روستائيان خسارت جدي وارد كرده است و حجم گسترده خرابي اين منطقه نشان مي دهد كه اين رقم افزايش مي يابد.
هاشمي در ادامه از آمادگي شركت نفت براي عرضه نفت سفيد در تمام فروشندگي هاي خارج از سيستم كالابرگي خبر داد و اظهار داشت: براي سرويس هوايي در دو فرودگاه نوشهر و رامسر سوخت به انداز كافي ذخيره شده است.

 



تعويض شناسنامه ها هم به دفاترپيشخوان محول شد

تقاضاي تغييرات و تعويض شناسنامه و المثني و مواردي كه به اسناد هويتي مربوط مي شود به دفاتر پيشخوان واگذار مي شود.
محمد ناظمي اردكاني در نخستين همايش سراسري دفاتر پيشخوان «خدمات ثبت احوال و دولت الكترونيك»، يادآور شد، در مرحله نخست همكاري ميان سازمان ثبت احوال و دفاتر پيشخوان، امور تقاضاي دريافت كارت ملي شناسايي به دفاتر پيشخوان واگذار شده بود كه در مرحله دوم اين همكاري تغيير، تعويض و صدور المثني شناسنامه به اين دفاتر واگذار مي شود.
ناظمي اردكاني با بيان اينكه رضايت مردم با رعايت قوانين، مقررات و ضوابط حاكم حاصل مي شود، افزود: هنگامي اين رضايت تكميل مي شود كه زمان و فاصله كمتري براي دريافت خدمات به مردم صرف شود.
وي افزود: تعرفه دفاتر پيشخوان ممكن است با يكديگر متفاوت باشد بنابراين بايد دقت داشته باشيم اجحافي به هيچ فردي صورت نگيرد.
ناظمي اردكاني، مكانيزه كردن فرآيندهاي خدمت رساني و صدور اسناد هويتي، جايگزين كردن كارت هوشمند ملي، آرشيو الكترونيك اسناد هويتي، ترويج كاربرد شماره ملي و توسعه و گسترش استفاده از دفاتر پيشخوان را از جمله راهبردهاي دستيابي به اهداف مورد نظر اين سازمان برشمرد.
وي گفت: سازمان ثبت احوال كشور، عهده دار سه ماموريت محوري ثبت وقايع حياتي و مهاجرتي، صدور اسناد هويتي، توليد و نشر آمار و اطلاعات جمعيتي است.

 



سردار كمالي خبر داد
رايزني با مجلس براي رفع بلاتكليفي طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از رايزني با مجلس براي تعيين و تكليف طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي خبر داد.
سردار موسي كمالي گفت: رايزني هايي با مجلس صورت گرفته و تقاضا شده است كه نسبت به تعيين و تكليف طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي اقدام شود.
وي افزود: به منظور اين كه طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي از بلاتكليفي دربيايد مكاتبه اي از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح با مجلس صورت گرفت.
طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي در مهرماه سال 88 به تصويب مجلس رسيد و شوراي نگهبان ايراد مالي به آن وارد كرد. همچنين مشاور معاون نيروي انساني و جانشين اداره منابع ستاد كل نيروهاي مسلح پيش از اين اعلام كرده بود كه دولت، نظر خود را در رابطه با بار مالي طرح اعلام نكرده و اين طرح بلاتكليف است.

 



با حضور استاندار كرمانشاه پل دوم صادرات مرز پرويز خان افتتاح شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار كرمانشاه و مقامات گرميان اقليم كردستان پل دوم صادرات در مرز پرويز خان در استان كرمانشاه افتتاح شد.
اين پل با 38 متر طول و 5/13 متر عرض با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال در مدت سه ماه احداث شد.
در مراسم افتتاح اين پل مهندس دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه طي سخناني گفت: افتتاح پل دوم و شروع عمليات اجرايي پايانه مرزي پرويز خان در استان كرمانشاه نشان دهنده عزم جدي دولتمردان براي ارتقاء سطح روابط بين دو كشور عراق و ايران است.
وي با بيان اين كه در راستاي استحكام پيوندهاي مشترك كرمانشاه و سليمانيه عراق سعي داريم مرزهاي خود را متناسب با شرايط روز جهاني تجهيز كنيم، تصريح كرد: در اين راستا، نهايت سعي و تلاش ما بر اين است كه هرچه بيشتر مبادلات تجاري و صادرات و واردات را در مرزهاي مشترك افزايش دهيم.
مهندس هاشمي در ادامه اظهار داشت: احداث و شروع عمليات اجرايي اين پروژه ها نتيجه وفاق و همدلي دستگاه هاي اجرايي دو استان كرمانشاه و استان گرميان اقليم كردستان بوده است.
گفتني است پايانه صادرات كالاهاي غيرنفتي پرويز خان در استان كرمانشاه در زميني به مساحت 13 هكتار با اعتبار اوليه 10 ميليارد ريال در حال ساخت است.

 



كلاهبرداري با ساخت صفحه فيس بوك به نام ديگران

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا گفت: سودجويان با ساخت صفحاتي به نام ديگران در فيس بوك كلاهبرداري مي كنند.
سرهنگ كاظمي افزود: متخصصان امنيتي با توجه به اينكه در سه سال اخير فيس بوك به يكي از مهمترين پايگاههاي فعاليت هكرها و ويروس نويسان مبدل شده است يك بار ديگر به كاربران سايت فيس بوك در مورد ترفند جديدي كه به منظور فريب آنان طراحي شده هشدار داده اند.
وي اظهار كرد: بسياري از چهره هاي شاخص عرصه هاي گوناگون در شبكه اجتماعي مجازي فيس بوك عضو هستند و فعال و نيمه فعال به اين عضويت خود ادامه مي دهند و عده اي ديگر هم بنا به دلايل شخصي از عضويت در آن خودداري كرده و تمايلي براي ارتباط با ديگران در دنياي مجازي از خود نشان نداده اند، اما در اين بين صفحاتي هم توسط هواداران اين چهره ها ساخته مي شود كه ديگران هم مي توانند به آن بپيوندند.
معاون مبارزه با جرايم پليس فتا خاطرنشان كرد: عده اي سودجو نيز از وضعيت موجود سوءاستفاده و اقدام به ساخت صفحاتي به نام ديگران كرده كه بنا بر گزارش هاي رسيده، كلاهبرداري هايي نيز با اين اسامي انجام گرفته است.
كاظمي افزود: اين افراد در اقدامي غيراخلاقي از نام چهره هاي شناخته شده و داراي پيشينه در كشور استفاده و به جاي آنان صفحه اي را ساخته و حتي به دوست يابي و انجام مصاحبه هم مي پردازند آنان حتي در فواصل گوناگون عكس ها و اخبار مربوط به افراد را نيز به اشتراك مي گذارند.
معاون مبارزه با جرايم پليس فتا سرقت اطلاعات نام كاربري و كلمه فيس بوك، هات ميل و ديگر وب سايت هاي مشابه توسط كلاهبرداران و تغيير رمز عبور را يكي ديگر از شيوه هاي كلاهبرداري عنوان كرد و به ايسنا گفت: در اين شيوه كلاهبرداران از سوي شما ايميلي را به دوستانتان ارسال مي كنند كه در آن آمده است در حالي كه در مسافرت بوده ايد همه پولهاي شما به سرقت رفته است و در حال حاضر نيازمند پول براي پرداخت هزينه هاي هتل و غيره هستيد و با اين شگرد درخواست وجه مي كنند.

 



قطع تلفن براي شهروندان زاهداني مشكل آفرين شد

زاهدان- خبرنگاركيهان:
قطع تلفن هاي ثابت و همراه در هفته گذشته، مشكلات زيادي را براي شهروندان زاهداني به وجود آورد.
عدم صدور قبض تلفن ثابت و همراه مشتركين توسط شركت مخابرات در سال جاري و متعاقب آن قطع تلفن باعث سرگرداني مردم و ازدحام آنان جلوي دفاتر خدمات پستي شده است.
تعدادي از شهروندان در تماس و يا مراجعه حضوري به دفتر كيهان در زاهدان از اين نحوه عملكرد شركت مخابرات به شدت گلايه كردند.
آنان به خبرنگار ما گفتند: طبق روال هميشگي پس از دريافت قبوض تلفن با مراجعه به بانك يا خودپرداز، بدهي تلفن را پرداخت مي كرديم. اما در چند روز اخير با قطع تلفن به دليل عدم پرداخت بدهي مواجه شديم. به منظور روشن شدن موضوع، خبرنگار ما با مديركل پست استان سيستان و بلوچستان تماس گرفت كه وي اظهار داشت: شركت مخابرات در سال 90 هيچگونه قراردادي براي توزيع قبوض با اداره كل پست منعقد نكرده و ما از ابتداي سال جاري مسئوليتي براي توزيع قبوض تلفن ثابت و همراه در استان نداريم.

 



نجار اعلام كرد
برخورد جدي با تخلفات افزايش كرايه

وزير كشور گفت: اگر تخلفي در خصوص افزايش كرايه ها صورت گرفته باشد قطعا جلوي آن را خواهيم گرفت.
به گزارش واحد مركزي خبر مصطفي محمدنجار در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در اين خصوص توصيه كرده ايم كه معاون عمراني وزارت كشور و استانداري تهران موضوع را بررسي كنند و اگر مواردي بود و بيش از آن چيزي كه قرار بود انجام شود، تخلفي صورت گرفته باشد قطعا جلوي آن را مي گيريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه قيمت هاي افزايش يافته كاهش پيدا خواهد كرد؟ گفت: در اين خصوص قرار بود كه براساس توافق افزايش صورت گيرد و اگر بيش از اين توافق باشد قطعا با آن برخورد مي كنيم.

 



شكايت محجبه آمريكايي از يك شركت

يك دختر مسلمان ساكن ايالت كاليفرنياي آمريكا در اعتراض به اخراج به دليل امتناع از برداشتن روسري خود در محل كارش، از فروشگاه زنجيره اي پوشاك ابركرامبي و فيچ شكايت كرده است.
هاني خان كه پيش از اين، در انبار اين فروشگاه پوشاك مشغول به كار بود، دادخواستي را به دادگاه فدرال تسليم كرده است.هاني در اين دادخواست از شركت ابركرامبي و فيچ به دليل اخراج وي در پي خودداري او از برداشتن حجابش شكايت كرد.وي در اين باره گفت: «من در كشوري بزرگ شده ام كه قانون حقوق بشر آن تضمين كننده آزادي مذهب است و اكنون احساس مي كنم حق من زير پا گذاشته شده است. اين مسئله مربوط به احترام به اصول است. حق اين كه آزادانه از مذهب خود پيروي كني و قادر به كار كردن در اين كشور باشي.»هاني 20 ساله مي گويد، وي را در حالي كه حجاب داشته است، استخدام كرده اند و يكي از مديران شركت به او گفته بود، تا زماني كه رنگ روسري وي همرنگ پوشش كاركنان شركت باشد، حجاب وي مشكلي ايجاد نمي كند.اين شركت سياستي موسوم به «سياست ظاهر كاركنان» را دنبال مي كند كه بر استخدام كاركنان سفيدپوست، جوان و خوش تيپ تاكيد دارد.در سال 2009 نيز شكايت ديگري از سوي سامانتا العوف دختر 17 ساله در دادگاه فدرال ثبت شد. وي از اين فروشگاه به دليل خودداري از استخدام وي به دليل حجابش شكايت كرده بود.

 



مجسمه هاي بتني در اعماق دريا

يك هنرمند مجسمه ساز تلاش دارد با قرار دادن مجسمه هاي بتني خود در اعماق آبهاي دريا، براي جانداران دريايي زيستگاه جديد بسازد.
اين در حالي است كه گزارش بين المللي نشان مي دهد جانوران اقيانوس هاي زمين تا يك نسل ديگر منقرض خواهند شد.جيسون دوكايرزتيلور، كه تمامي دوران كودكي اش را بر روي صخره هاي مرجاني در مالزي سپري كرده سعي دارد تا زيستگاه هاي جديدي براي ماهي ها و موجودات ساكن اعماق درياها تهيه كند.او با قرار دادن مجسمه هاي بتوني بزرگ و قرار دادن آنها در اعماق دريا در مكزيك مي خواهد موجودات دريايي را از نابودي نجات دهد.البته او قبلا نيز چنين مجسمه هايي را در اعماق دريا نصب كرده بود.

 



آوارگي 12 هزار فيليپيني در سيل

مقامات محلي فيليپين از كشته شدن 25 تن و بي خانماني بيش از 12 هزار نفر ديگر در پي وقوع سيلاب در اين كشور خبر دادند.
رئيس مركز مقابله با بحران و دپارتمان ملي مديريت بلاياي طبيعي فيليپين يادآور شد: بارش باران كه از اواخر سه شنبه شب آغاز شده است، سيل و رانش زمين به راه انداخته و باعث شده تا دست كم 25 تن جان خود را از دست داده و بيش از 12 هزار تن هم بي خانمان شوند.اين مقام مسئول در ادامه خاطرنشان كرد: در پي بارش دامنه دار باران، سطح آب رودخانه «پانگي» بالا آمده و باعث طغيان رود شده است، به طوري كه بسياري از نواحي ساحلي در پي اين طغيان به زير آب رفته اند.براساس گزارش رسيده سطح آب در نقاط سيل زده به سه متر افزايش يافته و به همين دليل سكنه براي در امان ماندن از سيل به مناطق امن و بلند پناه برده اند. علاوه بر اين، دپارتمان اورژانس اين كشور احتمال مي دهد كه شمار تلفات اين سيل افزايش بيابد.

 



مار پيتون 2 سر

رسانه هاي رسمي آلمان از تولد مار پيتون با دو سر در اين كشور خبر دادند.
براساس گزارش رسانه هاي رسمي آلمان اين مار پيتون در منطقه اي واقع در جنوب اين كشور به دنيا آمده است.صاحب اين مار پيتون در اين باره به روزنامه ديلي ميل يادآور شد: اين مار پيتون دومين مار از همين نوع است كه در جهان با دو سر به دنيا آمده است.
اين مرد جوان در ادامه يادآور شد: اين مار پيتون زهرآلود نيست و اكثرا در آفريقا يافت مي شود. علاوه بر اين، مار پيتون بالغ تا يك متر هم رشد مي كند و با چمبره زدن به دور شكارش استخوان هاي آن را خرد كرده و مي بلعد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14