(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 تیر 1390- شماره 19963

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در محدوده قانون (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
چپق (گفت و شنود)
رئيس جمهور: دستگيري هاي اخير يك حركت سياسي است !
ليسانسيه هاي كنوني مجلس از ثبت نام در انتخابات آينده محروم شدند
وزير اطلاعات: تدابير مقابله با پروژه هاي سايبري آمريكا از مدت ها قبل آماده است
خاك بر سر اپوزيسيون يا خاك بر سر MI6 و BBC انگليس؟! (خبر ويژه )
آغاز استعفاها براي نامزدي مجلس نهم (خبر ويژه )
نفوذي هايي كه آمده بودند رژه لمپن ها را به هم بريزند (خبر ويژه )
يك انبار كاه ديگر براي شناسايي كاربران ويژه (خبر ويژه )
رجوي ما را مثل برده به سرمايه داران اروپايي مي فروشد (خبر ويژه )



در محدوده قانون (يادداشت روز)

ساقدوشي «حق» و «عدالت» تا آنجاست كه فلاسفه حقوق، «عدالت» را در معناي خاص آن به استيفاي حق معنا كرده اند؛ «العداله اعطاء كل حق ذي حقه». اما آنچه كه در اين ميان مهم مي نمايد پاسداشت مرز «حقوق» و «حدود» است تا به «عدالت» نزديك باشد.
يادداشت پيش روي؛ در پي آن است تا آفت و عارضه اي را كه مدتهاست دامنگير فضاي سياسي و رسانه اي كشور شده است، مورد واكاوي قرار داده و راه علاج و درمان را آدرس دهد.
عارضه اي كه رهبر خبير انقلاب هفته پيش در جمع رئيس و كاركنان دستگاه قضايي -6/4/90- بدان اشاره كرده و آن را مي توان عبور رسانه ها از مرز قانوني و شرعي رسالت مطبوعاتي و رسانه اي شان ناميد.
«آقا» در بخشي از سخنان و بيانات حكيمانه شان چند نكته راهبردي و راهگشا را مورد دقت و حساسيت هشدارگونه قرار دادند؛
1- متهم شدن به معناي مجرم بودن نيست 2- هيچ كس در قوه قضائيه و در خارج از اين قوه و در رسانه ها حق ندارد تا زماني كه جرمي ثابت نشده آن را رسانه اي كند. 3- حتي در مواردي كه جرم در دادگاه نيز اثبات مي شود نبايد نام فرد مجرم علني و رسانه اي شود زيرا خانواده وي تحت فشار قرار مي گيرند و دچار مشكل مي شوند. 4- هيچ لزومي به افشاگري توسط قوه قضائيه وجود ندارد. 5- هيچ كس حق ريختن آبروي يك مسلمان را ندارد؛ مجرم مجازات مي شود نه اينكه حتما آبروريزي شود 6- در شرع فقط در مواردي خيلي خاص، اجازه انتشار مجازات و يا علني شدن مشخصات شخص مجازات شونده، داده شده است. و...
اين سخنان رهبرانقلاب را كه در قوانين موضوعه كشور و موازين فقهي و شرعي نيز بدانها تصريح شده است، بايد اتمام حجت با رسانه ها دانست و البته ذكر نكاتي ضروري به نظر مي رسد؛
الف- بيانات ياد شده مقام معظم رهبري در واقع تاكيدي بر رعايت «حدود» رسانه ها و مطبوعات است تا از محدوده قانون و شرع خارج نشوند و مرزهاي حقوقي و اخلاقي را پاس بدارند.
تبصره اول ماده 188 قانون آئين دادرسي كيفري (اصلاحي مصوب 24/3/1385) بيان مي دارد؛ «منظور از علني بودن محاكمه، عدم ايجاد مانع جهت حضور افراد در جلسات رسيدگي است. خبرنگاران رسانه ها مي توانند با حضور در دادگاه از جريان رسيدگي گزارش مكتوب تهيه كرده و بدون ذكر نام يا مشخصاتي كه معرف هويت فردي يا موقعيت اداري و اجتماعي شاكي و مشتكي عنه باشد منتشر نمايند. تخلف از حكم قسمت اخير اين تبصره در حكم افتراست.»
همچنانكه ماده 6 قانون مطبوعات (اصلاحي 30/1/1379) با تشريح حدود مطبوعات، در بند هشتم خود يكي از حدود را «افترا» دانسته و تاكيد مي كند كه افترا به مقامات، نهادها، ارگان ها و هر يك از افراد كشور و توهين به اشخاص حقيقي و حقوقي كه حرمت شرعي دارند اگرچه از طريق انتشار عكس يا كاريكاتور باشد از موارد اخلال به مباني و احكام اسلام و حقوق عمومي و خصوصي است.
بنابراين از حدودي كه مطبوعات و رسانه ها بايد بدان پايبند باشند آن است كه تا اتهام، اثبات نشده و حكم به مرحله قطعيت نرسيده، حق ندارند مشخصات فردي را منتشر نمايند و تنها مي توانند جريان رسيدگي و موضوع را به افكارعمومي گزارش دهند. البته در موارد خاصي پس از محكوميت قطعي مانند جرايمي چون اختلاس، اخلال در نظام اقتصادي كشور، جرايم گمركي، ارتشاء، مداخله يا تباني يا اخذ پورسانت در معاملات دولتي، قاچاق كالا و ارز و... تبصره سوم ماده 188 قانون آيين دادرسي كيفري اين جواز را داده تا به دستور دادگاه صادركننده راي قطعي در جرايم مورد اشاره، خلاصه متن حكم شامل مشخصات فرد، سمت يا عنوان، جرايم ارتكابي و نوع و ميزان مجازات محكوم عليه به هزينه وي در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار و عنداللزوم يكي از روزنامه هاي محلي منتشر و در اختيار ساير رسانه هاي عمومي گذاشته شود آنهم مشروط به اينكه ارزش عوايد حاصل از جرم ارتكابي يكصدميليون ريال يا بيشتر از آن باشد.
از همين روي؛ در مواردي كه رسانه ها و مطبوعات، حدود مقرر در قانون را رعايت نكرده و از جمله اتهامات افرادي را چه در رتبه دولتي و غيردولتي رسانه اي مي كنند و يا حتي رسانه اي كردن بعد از قطعيت حكم را بيرون از دايره جواز قانون انجام مي دهند مدعي العموم مي تواند به مسئله ورود نمايد و برخورد قضايي و قانوني بكند.
به نظر مي رسد يكي از دلايلي كه باعث شده تا رسانه ها و مطبوعات به وظيفه قانوني خود در اين زمينه عمل ننمايند و با توجيهاتي كه بعضا رنگ و بوي سياسي دارد به كارشان ادامه داده و مي دهند عدم ورود قاطعانه و مستمر مدعي العموم است. مدعي العموم نگاهبان مرزهاي قانوني و حقوقي است و بدون ترديد در مواردي كه اين مرزها شكسته مي شود قبل از هر كس انتظار افكارعمومي اين است كه مدعي العموم با صلابت و با اقتدار جلوي مرزشكنان بايستد چه اين كه اولين فايده اين اقدام جلوگيري از فضاي التهاب و مسمومي است كه در جامعه حاكم شده و بي اعتمادي مردم را به دنبال خواهد داشت.
ب: همچنان كه توضيح داده شد انتساب جرم به متهم غيرشرعي و غيرقانوني است و پرهيز از اين رويه ضروري بوده و ورود دستگاه قضايي در برخورد قانوني با اصحاب رسانه اي كه به مرّ قانون عمل نكرده مطالبه بحقي است؛ اما نبايد مرز انتساب به جرم با انتقاد سياسي سازنده و دلسوزانه ناديده انگاشته شود. متاسفانه جماعتي با دست گرفتن بخشي از رهنمودهاي رهبري سعي دارند تا از انتقاد و نقد جدي درباره برخي از انحرافات و اشتباهات بزرگ جلوگيري كنند.
اين در حالي است كه هشدار و تاكيد «آقا» نسبت به رعايت حدود مقرر در قانون و شرع از سوي رسانه ها، نافي حقوق رسانه ها و مطبوعات نمي باشد.
قانون مطبوعات در فصل سوم خود به حقوق مطبوعات پرداخته است. از جمله در ماده 3 قانون مذكور تصريح گرديده است؛ «مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پيشنهادها، توضيحات مردم و مسئولين را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند.»
ناگفته پيداست اگر رسانه اي- چه مكتوب و چه تصويري- از حدود مشخص در قانون و موازين اسلامي عبور ننمايد و انتقادات و پيشنهادات سازنده خود را براي مقابله با يك حركت انحرافي و يا اقدامي غيرقانوني به آگاهي افكار عمومي برساند در راستاي رسالت مطبوعاتي خود عمل كرده است؛ چرا كه به صراحت قانون مطبوعات، روشن ساختن افكار عمومي و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم از جمله رسالت هاي مطبوعات است.
رسانه ها و مطبوعات با رعايت قانون و بي آن كه از حدود مقرر در قانون عبور يا عدول نمايند بايد در راستاي رسالت خطير و حساس شان در بسياري از موارد به مثابه «زنگ خطر» عمل نموده و حتي در مواردي آژير بكشند تا با اطلاع آحاد ملت جريان ها و دست هاي آلوده به فساد سياسي يا اقتصادي يا فرهنگي توان پيشروي نداشته باشند.
در چنين مواردي اگر رسانه ها كه بايد چشم بيناي مردم باشند حقايق را در پرتو رعايت قانون نبينند و فرياد نكشند كانون هاي قدرت و ثروت حاشيه امني براي پيشروي و دست اندازي هاي بيشتر مي يابند.
پ: و بالاخره بايد گفت؛ راه علاج عارضه و آفتي كه بدان اشاره شد در مشاركت و همراهي هر سه ضلع مردم، مسئولان و اصحاب رسانه است. آحاد مردم مسلمان و انقلابي ايران اسلامي نقش تعيين كننده و موثري در جلوگيري از فضاي شايعه سازي ها و شبهات و شائبات دارند. مگر نه اينكه امير مومنان(ع) مي فرمايند: «آگاه باشيد! گاهي تيرانداز تير افكنده و تيرها به خطا مي رود؛ سخن نيز چنين است. درباره كسي چيزي مي گويند كه واقعيت ندارد و گفتار باطل تباه شدني است و خدا شنوا و گواه است. بدانيد كه ميان حق و باطل جز 4 انگشت فاصله نيست»... از حضرت پرسيدند معناي آن چيست؟ امام(ع) انگشتان خود را ميان چشم و گوش خويش نهاده و فرمودند: باطل آن است كه بگويي «شنيدم» و حق آن است كه بگويي «ديدم».
اكنون اگر افكار عمومي و قاطبه مردم اين بيان حكيمانه حضرت امير(ع) را نصب العين كنند چه مقدار از بازار شايعات، شبهات و «گفته مي شود»ها كم مي شود؟ متاسفانه در مواردي مسئولان نيز با علني كردن و رسانه اي كردن بعضي از اختلافات شرايطي را پيش مي آورند كه از عدالت به دور است.
اينجاست كه مسئولان تمامي قوا و نهادها بايد خود در وهله اول به آداب سياسي و مقررات قانوني پايبند باشند و فضاي سياسي كشور را ملتهب ننمايند.
رسانه ها و مطبوعات نيز همچنان كه در بالا آمد بايد از حقوق خود استفاده نموده و رسالت تصريح شده در قانون را به نحو احسن انجام دهند و در عين حال حدود و مرزهاي قانوني را رعايت كنند و مجموع اين همكاري ها و همراهي ها رمز بالندگي و پويايي و پيشرفت و تعالي جامعه است چرا كه بر طبق قاعده، حاشيه ها به كنار رفته و متون و مسائل اصلي رهگيري و پيگيري شده و خيرات و بركات پرشماري در پي خواهد داشت.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ ادامه رزمايش هاي پي درپي پيامبر اعظم، اقتدار موشكي و توانمندي هاي دفاعي نظام جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشته است و لازم بود به منصه ظهور برسد تا دشمنان حساب كار دستشان بيايد و دوستان انقلاب نيز با اميد و اقتدار بيشتري به پيش بروند. رزمايش اخير نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شادي ملت ما را در آستانه سالروز بعثت پيامبراكرم(ص) دو چندان كرده است. قدردان تلاش ها و كوشش هاي اين عزيزان كه براي سربلندي كشورمان زحمت مي كشند هستيم.
محمودي
¤ تا زماني كه برخي از نمايندگان مجلس با نزديك شدن به كانون هاي ثروت به خانه ملت راه پيدا كنند و براي مردم تصميم بگيرند بايد منتظر حوادث و فتنه هايي مشابه فتنه هاي سالهاي 78، 88 و جريان هاي انحرافي از نوع فرقه انحرافي حاشيه دولت باشيم.
حيدري
¤ اينكه در روزنامه روز سه شنبه مورخ 7 تير نوشته ايد 100 نماينده مجلس نامه تامل برانگيزي را براي طرح سوال از رئيس جمهور امضا كرده اند مي خواستم بدانم كه كجاي اين نامه تامل برانگيز است. آيا نمايندگان حق سوال كردن از رئيس جمهور را ندارند.
قرباني
¤ در جواب طعنه آقاي كواكبيان به نيروهاي اصولگرا كه چرا ديروز از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري دفاع مي كردند و امروز انتقاد مي كنند، عرض مي كنم از قديم گفته اند دوست كسي است كه عيوب تو را بازگو و يادآوري نمايد و دشمن كسي است كه عيوب آدمي را مخفي كند. نيروهاي اصولگرا از باب دوستي اشتباهات دوستان خود را متذكر مي شوند و اميد اصلاح دارند.
3446---0912
¤ ضمن تشكر از گشت هاي نيروي انتظامي به خاطر تاثيراتي كه اين روزها در وضعيت پوشش برخي خانم ها در سطح شهر به وجود آمده است اميدوارم اين روند تا زمان ريشه كني مفاسد اخلاقي و مظاهر خارج از شئونات ادامه يابد.
يك شهروند تهراني
¤ درباره جلوگيري از تهيه و توزيع لباس هاي مبتذل چه كسي جوابگو است و چه تدبيري براي مبارزه آن انديشيده شده است؟
صالحي
¤ از دستگاه ديپلماسي كشور تقاضا مي كنم كه با احضار سفير سوئد مراتب اعتراض كشورمان به خاطر بازداشت 3 روزه يك ايراني و تحت شكنجه قرار دادن ايشان، به دولت اين كشور ابلاغ كند و هشدار لازم درخصوص رعايت حقوق بشر كه آن ها به دروغ مدعي رعايت آن هستند به طرف مقابل داده شود.
يك شهروند
¤ چرا دانشگاه آزاد اسلامي حقوق كارمندانش را مطابق حقوق كارمندان دانشگاه دولتي افزايش نمي دهد.
خانم معيني
¤ خانم هايي كه قصد استخدام در شركت هاي هواپيمايي مثل ايران اير و... دارند فرمي را بايد پر كنند و با امضا متعهد شوند كه در آن رعايت حجاب كامل اسلامي قيد شده است كه ماهيتاً چيز خوبي است اما بخش شگفت انگيز اين ماجرا در اين است كه برخي خانم هايي كه در اين شركت ها مسئوليت كار اداري را از جمله گزينش افراد را دارند خودشان بدترين پوشش را دارند.
يك خانم هموطن
¤ از مقامات و مسئولين امر تقاضا داريم كاري كنند تا جانبازان بالاي 50 درصد مشاغل مشمول قانون حالت اشتغال مانند كاركنان نيروهاي مسلح از شرط استعفا براي شركت در انتخابات مجلس معاف بشوند.
3721---0918
¤ آيت ا... لاريجاني رياست محترم قوه قضائيه در ارائه گزارشي كه به محضر رهبر معظم انقلاب داشتند گفتند ميانگين مدت رسيدگي به پرونده ها 102روز مي باشد. ولي در شعبه دوم حقوقي شهرستان بروجن بيش از 900 روز است كه براي وصول مهريه و نفقه دخترم اقدام مي كنم هنوز به اين پرونده رسيدگي نشده است. در ضمن تاكنون چند ميليون تومان هزينه وكالت كرده ام.
احمدي
¤ وضع امنيتي استان اصفهان كه از استان هاي مهم كشور به شمار مي آيد رضايت بخش نيست، به طوري كه هر هفته جرم هايي در اين استان به وقوع مي پيوندد و اخبار آن هم در رسانه هاي محلي و هم در رسانه ملي كشور بازتاب پيدا مي كند. بايد كاري كرد كه نيروي انتظامي استان اقتدار خودش را پيدا كند و تبه كاران احساس ترس داشته باشند.
0687---0913
¤ پس از مسائلي كه بين دولت و مجلس به وجود آمده، گويا يك عده فرصت را غنيمت شمرده اند و هر كاري كه مي خواهند مي كنند. از گراني نرخ كرايه ها گرفته تا شير يارانه اي كه از 350 تومان به 600 تومان رسيده است. چه كسي مسئول است و بايد پاسخ بدهد. در اين بين مردم چه گناهي كرده اند كه هيچ پشتيباني ندارند.
احمدي
¤ با يك نوبتي شدن مدارس ابتدايي دانش آموزان شيفت دوم بالاجبار بايد در مدرسه جديد دورتر ثبت نام كنند. با اين وضع اول گرفتاري والدين اين دانش آموزان شروع مي شود كه چگونه فرزندان خود را به مدرسه جديد كه در فاصله دورتري قرار دارد برسانند. ظاهراً در طرح يك نوبتي شدن مدارس ابتدايي تمام جوانب كار ملاحظه نشده است.
زارعيان
¤ در محله باغ فردوس شميران واقع در منطقه يك شهرداري شخصي يا اشخاصي در وسط كوچه در حال گودبرداري براي ساخت برج هستند. معلوم نيست شهرداري بر چه اساس و پايه اي مجوز ساخت برج در وسط كوچه را كه به عموم اختصاص دارد داده است.
7109---0912
¤ گران شدن نرخ كرايه اتوبوس هاي خصوصي درون شهري به كنار چرا نرخ اتوبوس هاي بليتي شركت واحد را افزايش داده اند حداقل يك راه نفس كشيدن و جاي اميد براي مردم كم درآمد باقي بگذارند و همه راهها را روي شهروندان نبندند.
بجستاني
¤ شهر دولت آباد از توابع اصفهان چندين ماه است شهردار ندارد و اوضاع شهر بي سر و سامان شده است. از مسئولين امر در استان درخواست معرفي شهردار براي اين شهر را داريم.
يك پيام
پاسخ شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 31/3/90 بامضمون «افزايش دستفروشان و متكديان در مترو» به اطلاع مي رساند از تاريخ
8/11/89 طرح ويژه برخورد با متكديان و دستفروشان در ايستگاه ها و داخل واگن هاي مترو توسط پليس مترو در حال اجرا مي باشد كه به دليل خلأهاي قانوني، تاكنون پاكسازي كامل محقق نگرديده است. ضمن اينكه بارها توسط مسئولين اين شركت اعلام شده است بهترين روش مقابله با متكديان و دستفروشان، كمك و خريد نكردن از ايشان توسط مسافران محترم مي باشد.
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي در پاسخ به مطلب مورخ 08/03/90 با عنوان «خاموشي معابر» محدوده خيابان حسيني حد فاصل خيابانهاي شهيد سعيدي منطقه هفده شهريور به آگاهي مي رساند: با پيگيري هاي انجام شده مشكل خاموشي محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر محل فوق از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
¤ در ارتباط با جنايت خميني شهر شايسته است ابتدا با زمينه ساز جنايت كه همان خانواده بي بندوبار هستند برخورد شود سپس با اراذل و اوباش.
2798---0912
¤ مجلسيان كه يك زماني ادغام دو وزارتخانه را غيركارشناسي مي دانستند چطور شده است كه امروز ادغام 3 وزارتخانه را تصويب مي كنند.
جعفرزاده
¤ به خاطر استفاده از 5 روز مرخصي بدون حقوق حدود 13 ماه مي شود كه بازنشستگي بنده به تأخير افتاده است. لطفا بنويسيد مسئولين تأمين اجتماعي مهدي شهر سمنان به بهانه هاي مختلف كارگران بيمه شده را اذيت مي كنند و گره در كار ارباب رجوع مي اندازند.
9513---0912
¤ بانك ها در واكنش به كساني كه وام هاي اندك از بانك ها دريافت مي كنند و در پرداخت اقساط آن قصور مي كنند مبلغ ياد شده را از ضامنين وي دريافت مي كنند.
مي خواستم بدانم همين بانك ها در شرايط مشابه در قبال كساني كه وام هاي ميلياردي و حتي صدها ميلياردي دريافت كرده اند و در پرداخت اقساط خود قصور مي كنند چه برخوردي با آن ها مي كنند.
خانم كريمي
¤ شهرداري كه زمين اهدايي رهبر معظم انقلاب در منطقه 10 شهرداري ناحيه يك در سه راه آذري را با هدف احداث مجتمع فرهنگي ورزشي گودبرداري كرده بود چند روز پس از سپري شدن از اين ماجرا اقدام به پر كردن گودال ها و تغيير كاربري كرده و زمين يادشده را به مكان بازيافت زباله تبديل كرده است.
يكي از اهالي محل
¤ چرا هيئت نظارت بر مطبوعات در مورد آيت الله مصباح يزدي كه اين روزها مورد اهانت شديد برخي اشخاص و روزنامه ها قرار گرفته در بي تفاوتي به سر مي برد اما در مورد چاپ يك عكس يا كاريكتاتوري كه متعلق به 10 سال پيش است به راحتي روزنامه 9 دي را توقيف مي كند.
يك خانم هم وطن
¤ از آيت الله سيداحمد خاتمي به خاطر سخنانشان در خطبه هاي نمازجمعه درباره جهت گيري و اهداف كوتاه مدت و طولاني مدت ماهواره ها تشكر و قدرداني مي كنم.
يك هم وطن
¤ بنده از كارمندان بازنشسته يكي از ادارات هستم. از شهريور 89 قرار بود مابه التفاوت احكام سال 86 را بپردازند اما هنوز چنين اتفاقي نيفتاده است جالب اينكه وزير اقتصاد تاكنون در پاسخ به سؤال خبرنگاران چندين بار وعده پرداخت آن را داده است.
يك كارمند بازنشسته
¤ در رابطه با طرح عفاف و حجاب كه پنج سال است اجراي آن بر زمين مانده و غير از نيروي انتظامي، ديگر دستگاه هاي مسئول به وظايف خود عمل نمي كنند از آقاي شريعتمداري تقاضا مي كنم ضمن ذكر اسامي 26 نهادي كه در اين امر وظايف مدون و مسئوليت دارند براي مردم روشنگري هاي لازم را به عمل آورند.
قرباني- دليجان
¤ واقعا جاي تأسف دارد كه در شب وفات حضرت زينب(س) برنامه طنز و شاد فيتيله اي از شبكه 2 پخش مي شود.
حسيني- نوشهر
¤ يكي از روزنامه هاي دوم خردادي نوشته بود پرونده فحاشي به فائزه هاشمي آماده ارسال به دادگاه است، اين خبر واقعا شوكه كننده بود پيش خود گفتم اگر اين خبر صحت داشته باشد بايد واقعا فاتحه قوه قضائيه را خواند.
آخر چگونه ممكن است براي زني كه چند سال است در پيشبرد اهداف يك جريان كثيف به امام و امت، نظام دولت و انقلاب مدام فحش مي دهد و هنوز هم توطئه مي كند حتي پرونده اي تشكيل نشده است اما به خاطر فحش يك نفر كه از روي دغدغه و از روي عصبانيت نثار اين خانم شده است پرونده قضايي تشكيل شود.
خانم عرب پور- تهران
¤ جاي بسي تأسف است كه شاكي بيچاره پس از يك زمان طولاني براي اثبات ادعا در پيچ و خم دادگستري متحمل سخت ترين دغدغه ها شود و متشاكي با بهره گيري از خلأ قانوني موجب اطاله دادرسي گردد و آخرالأمر پرونده براي تجديدنظر در صف 9 ماهه رسيدگي دادگاه هاي تجديدنظر استان البرز قرار گيرد.
از روزنامه وزين و درد آشنا مي خواهم منعكس كننده اين بي عنايتي دستگاه قضايي كشور باشد.
تيمور جديدالاسلامي
¤ ظاهرا برنامه تلويزيوني 7 فقط به دنبال مطرح كردن جريان هاي انحرافي و معاند و فاسد وابسته به بيگانگان و رژيم فاسد طاغوت است. واقعا از سيماي جمهوري اسلامي در عجبم كه چرا از مجريان متعهد استفاده نمي كند.
0815---0916
¤ شايسته است با توجه به مقام مادر روز تولد حضرت زهرا(س) همانند 13 رجب كه روز ميلاد علي(ع) و روز پدر است تعطيل اعلام شود.
1069---0912
¤ خواهشمندم ابعاد شخصيتي رهبر معظم انقلاب را در طول اين سالها بيش از پيش تبيين و روشن كنيد تا مردم از ايشان كه از بهترين و تأثيرگذارترين افراد تاريخ مي باشند بيشتر و دقيق تر بدانند و به داشتن چنين رهبر عزيز افتخار كرده و به خود ببالند تا بي بصيرتان در راه كسب بصيرت گامي جهشي بردارند.
رسولي
¤ جانباز دفاع مقدس هستم نامه اي از بنياد براي يكي از سازمان هاي دولتي بردم در پاسخ نامه گفتند نامه بنياد و جانبازي شما كه وحي منزل نيست كه ما اقدام كنيم؟ آيا اين است پاسخ نامه يك جانباز؟ در صورت لزوم نام گوينده و سازمان مربوطه را اعلام مي كنم.
5094---0919
¤ شوراي انقلاب فرهنگي متأسفانه نتوانسته است دانشگاه را به سمت اسلامي شدن ببرد و بلكه عناصر ناصالح را نيز نتوانسته از دانشگاه ها طرد نمايد.
8313---0919
¤ چرا مراكز فرهنگي مثل مهد كودك ها فرزندان پاك و معصوم ما را با فرهنگ منحط غربي آشنا مي كنند چرا به جاي طرد فرهنگ غلط غرب كمك كننده به جنگ نرم دشمن شده ايم. در جشن پايان سال مهد كودك شهرستان سبزوار به بهانه متحدالشكل بودن از بچه ها مي خواهند همه با لباس سفيد و «كراوات»؟! در مجلس جشن شركت كنند؟! اين است كار فرهنگي؟! لطفا پي گيري كنيد...
3048---0915
¤ با توجه به اين كه در برخي از پارك ها در طول روز به خاطر بي بندوباري هايي كه توسط برخي از جوانان صورت مي گيرد و نيروهاي انتظامي هم نسبت به آنها بي تفاوت هستند، آدم به اين نتيجه مي رسد كه پارك ها را هم زوج و فرد كنند! تا شاهد اين گونه فجايع ضداخلاقي نباشيم.
يك خانم هموطن
¤چند پاركي كه در منطقه شمال شرقي ميدان آزادي قرار دارند به علت عدم رسيدگي نيروي انتظامي به محل تردد و تجمع اراذل و اوباش و فروشندگان موادمخدر تبديل شده است.
جعفري
¤ متأسفانه مسئولان شهرداري پل عابرپياده اي را كه در جواديه منطقه16بين جواديه و پارك ولايت قراردارد برداشته اند.
تقاضا مي كنيم اين پل كه براي امنيت جاني اهالي بويژه سالمندان حياتي است مجددا درمحل قبلي خود نصب شود.
اكبر مستقيم
¤ استدعاي عاجزانه داريم كه به مشكل ما بازنشسته هاي 25ساله پيش از موعد كه رئيس جمهور دستور آن را صادر كرده است ولي تأمين اجتماعي تمكين نمي كند رسيدگي كنيد.
وزيري- رشت
¤ اميد است ان شاءالله با جديتي كه در توليدات داخلي صورت مي گيرد به بركت سال جهاد اقتصادي ديگر هيچ نوع نيازي به توليدات خارجي نداشته باشيم.
سليمان بلغار
¤ از بيماران ديابتي، در بيمارستان بوعلي تهران بستري هستم و به علت عدم تمكن مالي براي پرداخت صورتحساب پرسنل بيمارستان هيچ رسيدگي به بنده نمي كنند.
داوودي
¤ ضمن تشكر از همت بالا و شجاعت آقاي حجت الاسلام فروزش آمر به معروف و نهي از منكر كه توسط اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرارگرفته است از سردار رادان هم به خاطر اينكه به اين آمر به معروف نام «جانباز امر به معروف» نهاده است تشكر و قدرداني كنم.
يك هموطن
¤ در پرديس كرج خيلي از خانه هاي استيجاري خالي است و دست هايي دركار است كه تلاش مي كنند يا اجاره ها را بالا ببرند و يا اينكه خانه ها را عمداً خالي نگهدارند تا صداي مردم درآيد.
حميد دربانيان
¤ هرازچندگاه شاهد صدور بيانيه مسئولين انتظامي كشور درمقابله با اراذل و اوباش و مفاسد اخلاقي و افرادي كه به نوعي هنجارشكني اخلاقي درسطح اجتماع ايجاد مي كنند هستيم و پس از چندي تنور سردشده و هنجارشكنان وقيحانه درسطح اجتماع حاضر و به نوعي به مقابله با ارزشهاي ديني و اخلاقي صف آرايي مي كنند و دراين ميان نحوه عمل ديگر ارگانها و مسئولين و برخي ادارات دولتي بي تأثير نمي باشد. انتظار آن مي رود پس از نشست مسئولين انقلاب فرهنگي با رهبر فرزانه انقلاب و توصيه هاي راهگشاي ايشان راهكارهاي موثر و اجرايي تدوين شود و همه دلسوزان به ميدان بيايند تا نيروي انتظامي نيز با پشتوانه قوي و موثر چاره كار نمايد و مردم براي هميشه آسودگي خاطر داشته باشند كه فرزندان و جوانانشان از آسيبهاي اجتماعي مصون مي مانند.
محمودي
¤ از مسئولان اجرايي كشور تقاضا مي كنم كه نسبت به سود بالاي وام هاي بانكي تجديدنظر كنند. عمق فاجعه به حدي است كه حتي اعتراض مراجع تقليد را هم برانگيخته است.
مردادي- همدان
¤ بنده صاحب كارگاهي بودم كه در دوره دولت خاتمي ورشكسته شد و درحال حاضر هم وقتي از دريافت وام خوداشتغالي نااميد شدم سراغ دستفروشي رفتم اما در اين فعاليت نيز با اذيت و ممانعت شديد شهرداري روبه رو هستم. لطفا بنده را راهنمايي فرماييد.
جانباز قنبر ساريخان- اراك
¤ از برق منطقه افسريه درخواست مي شود نسبت به تكميل روشنايي خيابان شهيد مخبرجنوبي (عارف) حدفاصل بزرگراه شهيدمحلاتي تا خاوران كه 5پايه اصل تير سيماني فاقد پايه روشنايي هستند اقدام نمايد.
محمدي
¤ نمي دانم چرا آقاي هاشمي با صداقت به مردم نمي گويد چه هدفي از حمايت فرزندان خلافكارش دارد. مرگ يك بار شيون هم يك بار. در مورد حمايت از اغتشاشگران سوريه نيز براي وي متأسفم كه همان موضعي را گرفته اند كه درمورد فتنه 88 داشتند.
3415---0910
¤ از بيانات حضرت آيت الله آقامجتبي تهراني (محيط هاي تربيت) در صفحه معارف بسيار استفاده كردم. خواندن اين مطالب را به خانواده ها و جوانان و نوجوانان و معلمان و مربيان توصيه مي كنم.
4730---0936
¤ آيا وقت آن نرسيده كه قوه قضاييه و نيروي انتظامي به خواست مردم احترام بگذارند و اقدامي انقلابي و پيوسته درمقابل فساد روزافزون در كشور نمايند؟ تا كي بايد شاهد حوادث بسيار تلخ در كشور باشيم؟
احمدي از اصفهان
¤ تا زماني كه صداوسيما در سريالهاي خود افراد متشخص را بدحجاب و افراد سطح پايين را باحجاب نشان مي دهد وضع حجاب از اين بهتر نمي شود. اگر اين معادله برعكس شود بعد از چندسال نتيجه اش را خواهيم ديد؟ (البته با كار فرهنگي سنجيده)
0375----0911
¤توقيف هفته نامه ارزشي و انقلابي 9 دي توسط هيئت نظارت بر مطبوعات را به شدت محكوم كرده و درخواست تسريع در رفع توقيف آن را داريم.
جمعي از جانبازان خراسان رضوي
¤ما راضي نيستيم از پول بيت المال براي برخي بازيكنان بي ارزش فوتبال هزينه كنند درحالي كه بسياري از جوانان به علت بيكاري و نداشتن هزينه هاي حداقلي از تشكيل زندگي بازمانده اند.
4652---0912
¤ يكي از علماي بزرگوار قم فرمود نعمت رهبري حضرت آيت ا... العظمي امام خامنه اي برتر از تمامي نعمات دنيوي است. با نگاهي به نحوه مديريت ايشان با حوادث فتنه 88 و مسائل اخير كشور با تمام وجود صدق اين گفتار را درك مي كنم.
2712---0910
¤ اي كاش قضيه شرم آور تجاوز 50 نفر از اراذل و اوباش در يكي از روستاهاي كاشمر دروغ بود و الا بايد دعاكنيم مثل زمان حضرت نوح يا هود خداوند بلايي نازل كند و يك پاكسازي انجام گيرد، اگرچه در فتنه الهي تنها طبقه ظالم نيستند كه مورد اصابت واقع مي شوند.
5343---0912
¤ در آزمون حوزه بايد در انگيزه طلبه مبتدي با انگيزه روحاني سطوح بالاتر تفاوت وجود داشته باشد ولي گويا همان توقعي را كه از روحاني آشنا به فضاي معنوي مي رود از يك داوطلب طلبگي توقع كردند.
8200---0912
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري مرتب مي گويد نوكر مردم هستم پس چرا وقتي ملت مشايي را نمي خواهند ايشان را كنار نمي گذارد. بنويسيد نوكري مردم در عمل نشان داده شود.
2587---0918
¤ درصد بالايي از مزاحمت ها، كيف قاپي ها و ديگر ناهنجاري هاي اجتماعي مربوط به موتورسيكلت ها مي شود. چرا اين وسيله نقليه به راحتي در اختيار هر جواني قرارمي گيرد تا مشكل درست كند؟
7298---0913
¤ درخصوص انتخاب شوراهاي روستا نيز بايد تدبيري انديشيده شود كه هر نامزد نتواند بيش از دو دوره متوالي نماينده شورا بشود تا فرصت براي ديگران فراهم گردد.
9044---0911
¤ در جايگاه سوخت بنزين چهارراه حافظ درتهران با كارت سوخت بنزين 400توماني مبلغ 700 تومان از رانندگان دريافت مي شود. چرا چنين تخلفي صورت مي گيرد؟
5683---0912
¤ شوراي حل اختلاف منطقه8 تهران بدون احضاريه يا اخطار قبلي مأمور نيروي انتظامي را با شكايت صاحبخانه درساعت استراحت سر زن و بچه بنده حاضر كرده به طوري كه موجب رعب و وحشت شده است. با كسي كه قتل هم كرده باشد چنين رفتاري نمي كنند. وقتي طرف پرونده بنده كه مرد خانه هستم مي باشم، چرا براي زن و بچه مزاحمت درست مي كنند.
محمدي
¤چندين سال است فرزندم در شركت نورد كاويان اهواز كار مي كند. برخلاف وعده و وعيدهاي زيادي كه داده اند هنوز رسمي نشده و حق و حقوق تعدادي از كارگران اين شركت توسط پيمانكاران ضايع مي شود.
ع- پ
¤ از شهرداري منطقه4 تقاضا داريم نسبت به وضعيت نابسامان آسفالت جاده تلو محدوده پل شهيد بابايي رسيدگي بكنند.
7993---0912
¤ اگرچنانچه شرط منفعت طلبانه فوق ليسانس از شرايط نامزدي مجلس شوراي اسلامي برداشته نشود ظلم بزرگي به جمع زيادي از نيروهاي دلسوز انقلاب شده و اسباب دلسردي آنان را فراهم مي كند.
4885---0918
¤ وقتي مغازه دارها متقاضيان شير يارانه اي را مجبور مي كنند همراه شير كالاي ديگري را بخرند همان بهتر كه مبلغ يارانه شير را به يارانه خانواده ها اضافه كنند. با اين كار صف هاي شير هم برداشته مي شود و مردم راحت مي شوند.
1308---0919

 



چپق (گفت و شنود)

گفت: بالاخره داستان ساختگي اعتصاب غذاي چند تن از عوامل زنداني فتنه به كجا كشيد؟
گفتم: يك دروغي با پيشنهاد مشترك منوشه امير و شيرين عبادي مطرح شده بود ولي بعد كه ديدند بدجوري به جدول زده اند، خودشان پيشنهاد دادند كه اعتصاب شكسته شود!
گفت: مگر اعتصابي هم صورت گرفته بود؟
گفتم: مرد حسابي! برخي از عوامل زنداني فتنه اعلام كرده بودند كه اعتصابي در كار نيست و سران فتنه دنبال كاسبي خودشان هستند.
گفت: پس بگو كه چرا خاتمي و سايت كلمه و راديو فردا و شيرين عبادي و منوشه امير پشت سر هم بيانيه مي دادند و از آنها مي خواستند كه به اعتصاب خاتمه بدهند؟!
گفتم: براي اين كه بد جوري به جدول زده و آبروريزي كرده بودند.
گفت: پس تكليف آنهمه سر و صداي الكي و شعار دادن ها و مصاحبه كردن ها و... چه مي شود؟!
گفتم: يارو يك چپق دزديده بود، رفت آن را بفروشد كه دزد ديگري چپق را از او كش رفت و دزد اولي دست از پا درازتر نزد رفقايش برگشت؛ يكي از همدستانش پرسيد؛ چپق را چند فروختي؟ و يارو گفت؛ به قيمت خريد!

 



رئيس جمهور: دستگيري هاي اخير يك حركت سياسي است !

دكتر احمدي نژاد روز چهارشنبه با اشاره به دستگيري هاي اخير گفت: از نظر ما مجموعه اين حركات سياسي است.
رئيس جمهور در حاشيه نشست هيات وزيران در روز چهارشنبه در خصوص دستگيري هاي اخير - دستگيري برخي از عوامل وابسته به جريان انحرافي- و اتهاماتي كه به برخي از مقامات دولتي وارد مي شود، اظهار داشت: موضع ما در قبال اين مساله سكوت است چرا كه ما به وحدت و همدلي نياز داريم و كارها در كشور در سايه اين وحدت و همدلي پيش مي رود.
رئيس جمهور افزود: امروز شرايط جهان و منطقه حساس است و مقام معظم رهبري هم دائما بر همكاري و تعامل تاكيد مي كند.
احمدي نژاد چيزي در اين باره نگفت كه دستگيري كساني كه اتهامات متعدد مالي و غيره به آنها وارد است را چگونه مي توان توطئه اي عليه «دولت» دانست.
وي در عين حال گفت: اتهامات فراواني از قول افرادي كه دستگير شده اند، مطرح شد و اشكالاتي هم در اين دستگيري ها وجود داشت كه من به رئيس قوه قضاييه اين موارد را اعلام كردم كه هر روز اين مسائل هست و بر كار دولت و كشور اثر مي گذارد.
رئيس جمهور گفت: همكارانم در دولت و مردم هر روز از من در خصوص مسائل اخير سؤال مي كنند و مي خواهند بدانند چه مي شود و چه بايد كرد، اما از نظر ما مجموعه اين حركت كاملا روشن است كه يك كار سياسي براي وارد كردن فشار به دولت است.
احمدي نژاد گفت: اخيرا هم بحث هاي جديدي را مطرح كردند اما موضع ما سكوت است و بنا داريم اين سكوت را ادامه دهيم، ولي بالاخره اگر بخواهند به بهانه هاي گوناگون همكارانم در كابينه را متهم كنند، اينجا ديگر براساس وظيفه اخلاقي، قانوني و ملي ام بايد بايستم و از همكارانم دفاع كنم.
وي تصريح كرد: كابينه خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آنجا دست اندازي كنند، حتما به كشور آسيب وارد مي شود كه اميدوارم به خاطر مطامع سياسي اين كار را ادامه ندهند اما اگر بخواهند اين روند را ادامه دهند و فضاي همدلي و دلسوزي را مخدوش كنند و به نقطه اي برسيم كه ببينيم آسيب جدي به كشور وارد مي شود، موظفم مسائل را با مردم در ميان بگذارم و به وظايف قانوني خود عمل كنم كه اميدوارم به آنجا نرسد.
خبرنگاري از رئيس جمهور درباره اقدامات دولت در زمينه جهاد اقتصادي كه رهبر معظم انقلاب امسال را به اين عنوان نامگذاري كرده اند، سؤال كرد كه احمدي نژاد پاسخ داد: معناي كار جهاد اقتصادي اين است كه ما بايد كاركردهاي بيشتري نسبت به سال قبل در حوزه اقتصاد داشته باشيم.
وي افزود: دولت همه توان خود را متمركز كرده و در عرصه اقتصادي مشغول كار است و از همان هفته بعد از تعطيلات نوروز كارها با شتاب خوبي پيش مي رود اگرچه بودجه امسال ما در 18خرداد رسمي شد و در اختيار ما قرار گرفت.
رئيس جمهور افزود: ما در 2 ماه نخست سال جديد از تنخواهي كه در اختيار دولت قرار گرفت، استفاده كرديم. برنامه هاي گوناگوني در حوزه اقتصاد داريم و سرمايه گذاري به سرعت پيش مي رود و در هفته صنعت اعلام كردم 464 طرح بزرگ صنعتي افتتاح خواهد شد كه اين روند تا پايان سال ادامه خواهد داشت.
وي افزود: در بحث اشتغال كه نتيجه فعاليت هاي اقتصادي است، اميدواريم بتوانيم ركورد جديدي را داشته باشيم و آمارهاي مركز آمار نشان مي دهد كه بيش از يك و نيم ميليون نفر امسال وارد بازار كار مي شوند و براي اشتغالزايي آنها حتما بايد از اين مرز فراتر رويم.
وي تصريح كرد: دولت از اين جهت رقم 2 ميليون و500 هزار شغل را در حوزه اشتغال تعيين كرد و همه بايد كمك كنند كه به اين رقم برسيم چرا كه ايجاد اشتغال و توليد نيازمند تلاش همگاني حتي رسانه ها است.
وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب تاكيد فرمودند حقوق افراد بايد رعايت شود و در روندهاي قضايي بايد شخصيت و آبروي افراد به خصوص اعضاي دولت كه شبانه روزي مشغول كار و خدمت اند و فرصت ندارند از خود دفاع كنند، حفظ شود و اميدواريم ديگران هم دولت را ياري دهند تا همه به سوي همدلي و كار پيش بروند تا در فضاي آرام كار بيشتري انجام شود.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره تفاهم دولت و مجلس در خصوص ادغام وزارتخانه ها اظهار داشت: حجم دولت بايد كوچك شود و ما به سازمان دهي جديدي نياز داريم چرا كه شرايط امروز كشور با 50 سال قبل در حوزه هاي نيازها و مطالبات مردم و اختيارات و وظايف دستگاهها كاملا تغيير كرده و نيازمند نوسازي سازماني هستيم كه بخشي از طريق ادغام ها تحقق مي يابد.
احمدي نژاد تشكيل وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت» ، «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «راه و شهرسازي» را خوب ارزيابي كرد و گفت كه گام هاي ديگري داريم كه بايد با همكاري بين دولت و مجلس برداشته شود و نظر ما اين است كه بايد اين همدلي و همكاري باشد.
 



گزارش كيهان از تازه ترين نظر تفسيري شوراي نگهبان
ليسانسيه هاي كنوني مجلس از ثبت نام در انتخابات آينده محروم شدند

سرويس سياسي-
شوراي نگهبان اطلاق يك دوره نمايندگي به كمتر از 4 سال را مغاير قانون اساسي اعلام كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان از بررسي طرح دو فوريتي استفساريه ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوبه سال 78 و اصلاحات بعدي آن خبر داد و اعلام كرد كه اين طرح از نظر شوراي نگهبان دو ايراد و يك ابهام داشته است.
دكتر عباسعلي كدخدايي دراين باره افزود: توسعه مفهوم يك دوره نمايندگي در بند «الف» استفساريه تفسير نبوده، بلكه تقنين است. بنابراين اين بند مغاير اصل 73 قانون اساسي شناخته شد.
كدخدايي هم چنين گفت: اطلاق يك دوره نمايندگي به كمتر از چهار سال نيز تبعيض ناروا و مغاير بند 9 اصل 3 قانون اساسي شناخته شد.
سخنگوي شوراي نگهبان هم چنين با اشاره به ابهام مطرح شده از سوي شوراي نگهبان به اين طرح دو فوريتي خاطر نشان كرد: در بند «ب» اين استفساريه موضوعي درباره معتبر بودن مدارك برخي نهادها و وزارتخانه ها با قيد ديگر مراجع ذي صلاح آمده كه «ديگر مراجع ذي صلاح» از نظر شوراي نگهبان داراي ابهام است كه بايد تكليفش روشن شود.
كدخدايي همچنين افزود: اين اظهارنظر شورا مانع از ثبت نام نمايندگان دور هشتم براي دور نهم نمي شود و اين موضوع بدان معناست كه ثبت نام نمايندگان دور هشتم براي دور نهم انتخابات از نظر شوراي نگهبان با فرض اتمام دوره قابل انجام است و اشكالي براي ثبت نام آنها در دور نهم وجود ندارد.
گفتني است اين اظهارنظر شورا، هر چند ابهامات بسياري را درخصوص موضوع مدرك تحصيلي عده اي از نمايندگان مجلس هشتم برطرف ساخت؛ اما عبارت انتهايي آن را نمي توان به هيچ وجه با صدر خبر جمع كرد. چرا كه با فرض غيرقانوني بودن اين استفساريه، آن دسته از نمايندگان دور هشتم كه مدرك آنها پائين تر از كارشناسي ارشد است، چگونه مي توانند از امكان يك دوره نمايندگي استفاده كرده و باز هم ثبت نام آنها براي دور نهم از نظر شوراي نگهبان بلامانع باشد. مگر آنكه مقصود سخنگوي شورا از اين عبارت، گروهي از نمايندگان باشد كه اصالتاً به لحاظ مدرك تحصيلي نيازي به استفاده از دوره نمايندگي نداشته باشند.
به علاوه شرطي كه دكتر كدخدايي براي توضيح اين موضوع بيان كرده، ابهام و پيچيدگي آن را دو چندان مي كند. سخنگوي شوراي نگهبان ثبت نام نمايندگان دور هشتم، براي دور نهم را با «فرض اتمام دوره»، بدون اشكال دانسته، در حالي كه تحقق اين فرض با عنايت به برگزاري انتخابات، پيش از اتمام مجلس هشتم، امري محال است.
كيهان البته پيش از اين نيز طي دو يادداشت جداگانه به قلم مديرمسئول، ايرادات وارده به ماده 28 قانون انتخابات مجلس را بررسي كرده و نوشته بود كه دوره نمايندگي مجلس طبق اصل 63 قانون اساسي 4 سال است و اگر بنا باشد هر دوره نمايندگي يك مقطع تحصيلي حساب شود، اين امر نمي تواند نمايندگان مجلس هشتم را در بر بگيرد.
واكنش مجلس به اين ايراد، طرح دو فوريتي استفساريه اي بود كه با توسعه مفهوم يك دوره نمايندگي به كمتر از 4 سال، حتي نمايندگان ميان دوره اي را نيز مشمول آن دانست. شوراي نگهبان اما با سربلندي در آزمون قانون گرايي، بار ديگر حريم قانون اساسي را به خوبي پاس داشت و اين استفساريه را شامل دو ايراد و يك ابهام دانست.
با اين همه افكارعمومي انتظار دارد تا ثمره عملي اين ايراد شوراي نگهبان كه در عبارت انتهايي سخنگو، با ابهام همراه شده، به زودي روشن شود.

 



وزير اطلاعات: تدابير مقابله با پروژه هاي سايبري آمريكا از مدت ها قبل آماده است

در حالي كه آمريكا همزمان با سالگرد انتخابات رياست جمهوري و تحريك فتنه گران عليه نظام اسلام از پروژه «چمدان اينترنتي» براي حمايت از مخالفان پرده برداشت وزير اطلاعات جمهوري اسلامي هفته گذشته گفت: «آمريكايي ها شعار اين پروژه را دادند و ما از قبل پيش بيني مقابله با آن را داشتيم».
حجت الاسلام حيدر مصلحي در حاشيه جلسه روز چهارشنبه هيات وزيران درخصوص امضاي فرمان حمله سايبري به كشورهاي مستقل توسط رئيس جمهوري آمريكا اظهار داشت: اين اقدام حركت تازه و جديدي نيست و از سال فتنه 88 آمريكايي ها و در واقع سرويس هاي جاسوسي كشورهاي همراه با آمريكا و حتي بعضا كشورهاي منطقه در فضاي سايبري سرمايه گذاري سنگيني كرده اند. وي افزود: اوباما دو سه بار در كنگره آمريكا و در جاهاي مختلف اذعان كرده جنگ سايبري با جمهوري اسلامي به موفقيت نرسيده و اقرار به شكست كرده و ما مجموعه اين اقدامات و به عنوان نمونه «كيف اينترنتي» را از قبل پيش بيني و رصد و راه هاي مقابله با آنها را طراحي كرده ايم.

 



خاك بر سر اپوزيسيون يا خاك بر سر MI6 و BBC انگليس؟! (خبر ويژه )

بخش فارسي زبان BC .B وابسته به دولت انگليس رسما به بي كفايتي جريان اپوزيسيون و طيف اصلاح طلبان براي معارضه با جمهوري اسلامي اذعان كرد. اين در حالي است كه طيفي از اپوزيسيون مقيم خارج، بي بي سي را به خاطر حمايت مطلق از اصلاح طلبان مورد سرزنش قرار داده اند.
سايت بي بي سي فارسي در مقايسه ناكامي فتنه سبز و موفقيت انقلاب هاي مصر و تونس، بي آن كه به شكست آمريكا و انگليس و اسرائيل هم در مقابل جمهوري اسلامي و هم در حمايت از رژيم هاي وابسته مصر و تونس اذعان كند، همه مسئوليت هاي ناكامي در ايران را به گردن اپوزيسيون قديمي و اصلاح طلبان انداخت!
اين رسانه وابسته به سرويس جاسوسي MI6 و وزارت خارجه انگليس تصريح مي كند: اعتراض هاي 2سال اخير در ايران وارد جنبشي شدند كه گفتمان آن را پيشاپيش اپوزيسيون قديمي شكل داده بود و جوانان خواسته يا ناخواسته همان گفتمان اپوزيسيون قديمي را بازتوليد كردند. از همين رو هيچ گاه موفق نشدند با هويت مستقل [!؟] بروز پيدا كنند و گفتماني را بازتوليد كردند كه مروجان و مفسران و موافقان آن، سران اصلاح طلب چه در درون و چه بيرون از حاكميت بودند.
شبكه دولتي انگليس با وجود حمايت بي سابقه از رفتارهاي خائنانه كساني چون موسوي و خاتمي، اكنون مي گويد: واقعيت اين است كه در طول اعتراض ها، در مقام تفسير اهداف جنبش سبز، هيچ بيانيه اي از لحاظ رسميت همسنگ بيانيه هاي ميرحسين موسوي كه ارزش ها و تعاريف مورد استنادش بر ساخته از گفتمان قديم است، نبوده است. مقايسه بين مخالفان مصري و ايراني مي تواند تا حدودي زيادي نشان دهد كه چرا آنان موفق و اينان ناموفق بوده اند. مخالفان در ايران وارد گفتماني شدند كه از پيش شكل گرفته بود و لاجرم آنها واكنش سياسي خود را براساس گفتمان رايج اپوزيسيون قديمي تنظيم كردند.
بي بي سي در اين گزارش رندانه اذعان به اين حقيقت نكرده كه بر خلاف جريان هاي ضدانقلاب و فتنه گر همسو با آمريكا، مخالفان در مصر ضدآمريكا و ضدانگليس و ضدرژيم صهيونيستي و ضد رژيم وابسته مبارك بودند و طبق نظرسنجي ها 80 تا 95 درصد آنها مخالف آمريكا و طرفدار اجراي احكام اسلامي هستند و تنها 10 تا 11 درصد آنها از ايران نه به عنوان دوست بلكه تهديد عليه مصر ياد مي كنند.
همزمان با انتشار گزارش بي بي سي، پايگاه ضدانقلابي ايران گلوبال با تخطئه عملكرد يكسويه BBC در ترويج تحركات «اصلاح طلبان» نوشت: حدود سه سال از تاسيس تلويزيون فارسي بي بي سي مي گذرد به رغم تاكيدات زياد مديران اين شبكه مبني بر بيطرفي و رعايت توازن و همچنين تاكيد مكرر بر اين نكته كه بي بي سي فارسي سخنگوي هيچ گروهي نخواهد بود، عملكرد اين شبكه كاملا خلاف اين نكته را اثبات مي كند. حضور مكرر تحليلگران هواداران جريان معروف به دوم خردادي يا همان اصلاح طلبان در اين شبكه كه بصورت كاملا يكطرفه به تحليل مسائل سياسي ايران مي پردازند ادعاي بيطرفي مسئولان شبكه بي بي سي فارسي را كاملا زيرسوال مي برد، اين سوال عملا براي بسياري از بينندگان پيش مي آيد كه چرا از منتقدان اصلاح طلبان حكومتي كه طي دو سال اخير جامه اپوزيسيون را به تن كرده اند در اين شبكه به عنوان مهمان دعوت نمي شوند. عملكرد اين شبكه به حدي ضعيف است كه عملا آن را در حد شبكه تبليغاتي اصلاح طلبان تنزل داده است و مي توان آن را در كنار شبكه هايي مانند رسا، سيماي آزادي و تيشك تيوي حزب دمكرات كردستان ايران قرار داد. جهت گيري هاي آشكار شبكه فارسي بي بي سي باعث شده است كه به اين رسانه القابي چون روابط عمومي اصلاح طلبان، بوقچي اصلاح طلبان، بلندگوي دوم خرداديها و... داده شود».
خاطرنشان مي شود تلويزيون فارسي بي بي سي اواخر زمستان سال 87 (چندماه پيش از انتخابات) با هدف القاي پيشاپيش تقلب در انتخابات و بسترسازي براي آشوب، و با هماهنگي كامل افراطيون مدعي اصلاحات كه اين بار بنام برنامه حمايت از ميرحسين موسوي- در كنار تشجيع كروبي به ساختارشكني- به عرصه آمده بودند، آغاز به كار كرد. زهرا رهنورد اظهارات معروف خود را كه موسوي فرزند آذربايجان و داماد لرستان است و بنابراين بايد رأي اول اين استان ها را حائز مي شد! در مصاحبه با بي بي سي عنوان كرد.

 



آغاز استعفاها براي نامزدي مجلس نهم (خبر ويژه )

گزارش هاي اوليه از استعفاي برخي مديران دستگاه هاي مختلف براي نامزدي انتخابات مجلس شوراي اسلامي حكايت مي كنند.
انتخابات نهمين دوره مجلس اسفندماه برگزار مي شود و طبق قانون مديران ارشد دستگاهها براي نامزدي در آن تا نهم تيرماه فرصت داشتند.
گزارش ها حاكي از آن است كه برخي مقامات دستگاه هاي اجرايي و شهرداري تهران به همين منظور استعفا كرده اند. «قرباني» (معاون هماهنگي معاون اول رئيس جمهور و استاندار پيشين آذربايجان غربي)، «اميرحمزه حق آبي، محمدرضا ملكي راد و علي چراغيان (معاونين استانداري لرستان)، ايرج نديمي (نماينده اصلاح طلب مجلس ششم و معاون پارلماني وزارت صنايع)، محمود ابطحي و رجبعلي صادقي (مشاورين وزارت صنايع و معادن)، حسين طلا (مديرعامل شركت دخانيات)، افشين سفاهن (مديركل تحول اداري استانداري تهران) و نيز فرمانداران دماوند و شهريار از جمله افرادي هستند كه خبر استعفاي آنان براي نامزدي انتخابات منتشر شده است. گفته مي شود نوش آبادي (سفير فعلي ايران در عمان و نماينده دوره هاي ششم و هفتم مجلس) نيز به همين منظور استعفاي خود را تقديم كرده است.
گزارش هاي ديگر حاكي از استعفاي برخي مديران شهرداري براي شركت در انتخابات يا فعاليت در اين زمينه است. در همين زمينه از مهدي تشكري (مشاور شهردار)، عليرضا جعفري (شهردار منطقه 9)، ولي آذروش (مديرعامل سازمان پايانه هاي شهرداري و عضو فراكسيون اصلاحات در مجلس هفتم) و ايازي (معاون فرهنگي شهرداري) هم نام برده شده اما هنوز تاييد نشده است. پيش از اين مرتضي طلايي عضو شوراي شهر تهران خبر استعفا براي نامزدي در انتخابات را تكذيب كرد. گفته مي شود برخي افراد همسو با شهرداري تهران در شهرهاي مختلف نيز درصدد نامزدي در انتخابات هستند.
سايت آفتاب وابسته به حزب اعتدال و توسعه در همين زمينه نوشت: «از برخي مديران شهرداري خواسته شده براي حضور در انتخابات، از سمت خود استعفا دهند... رياست ستاد انتخاباتي شهردار تهران براي انتخابات مجلس برعهده مهندس فرهاد يعقوبي است كه چندي پيش از سمت خود به عنوان معاون امور مناطق شهرداري تهران استعفا داد تا با فراغ بال بيشتري به فعاليت هاي انتخاباتي بپردازد.»
حكم قانون به استعفاي مديران ارشد دستگاههاي مختلف- در صورت نامزدي براي انتخابات- به منظور جلوگيري از شائبه سوءاستفاده از موقعيت اداري است و به همين دليل مسئولان دستگاهها بايد دقت بيشتري به خرج دهند تا از مرزهاي قانوني تخطي نشود.

 



نفوذي هايي كه آمده بودند رژه لمپن ها را به هم بريزند (خبر ويژه )

شبكه صهيونيستي بالاترين در پي نااميدي از مدعيان اصلاح طلب، آنها را «پاطلايي» و فرصت طلب توصيف كرد.
اين رسانه ضدانقلابي مي نويسد:« پاطلايي ها سربازاني هستند كه در سربازي هيچگاه هنگام رژه همراه و همصدا با ساير پرسنل ديگر پاي چپ خود را زير طبل بزرگ به زمين نمي كوبند، هماهنگ نمي شوند، صف را به هم مي ريزند و اين كار عواقبي جز تنبيهي براي سايرين در بر ندارد».
بالاترين با فرصت طلب و خائن معرفي كردن كساني چون محسن كديور، مهاجراني، امير ارجمند، مزروعي، خاتمي و شوراي هماهنگي سبز مي نويسد: «شوراي هماهنگي سبز مي گفت اين شورا متشكل از نمايندگان آقايان كروبي و موسوي است اما بعد از قريب به چند ماه از اعلام موجوديت شوراي هماهنگي راه سبز مجتبي واحدي مشاور ارشد مهدي كروبي در مصاحبه اي اعلام كرد كه كروبي در اين شورا هيچ نماينده اي نداشته و ندارد. اين گفته مشاور كروبي نه تنها شك و گمانه زني در رابطه با عدم شفافيت اين افراد را تقويت مي بخشد بلكه اين سوال را نيز بوجود مي آورد كه فلسفه تشكيل چنين شورايي كه از روز تولد از نام مهدي كروبي بعنوان پلي براي رسيدن به سياستهاي خود استفاده كرده از كجا تغذيه سياسي مي شود.
موسوي لاري وزير دولت دوم اصلاحات در همان روزهاي نخستين حصر خانگي مهدي كروبي و ميرحسين موسوي، بعد از بيش از چند سال سكوت طي سخناني از انتخابات مجلس نهم سخن بر زبان آورد. تشكيل شاخه برون مرزي سازمان مجاهدين انقلاب به سخنگويي رجب علي مزروعي عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت، كه صراحتا منتقدين شوراي هماهنگي راه سبز را لمپن و نادان توصيف مي كند، مورد مشابهي است.
بالاترين سپس يادداشت محمدعلي توفيقي عضو متواري و مستعفي مركزيت سازمان مجاهدين انقلاب را منتشر كرد كه در آن آمده است: «پس از اعلام آغاز بكار شاخه خارج از كشور سازمان مجاهدين انقلاب، تعدادي از دوستان با توجه به سابقه عضويت در شوراي مركزي آن سازمان اينجانب را عضو و يا مرتبط با اين شاخه دانسته و يا احيانا هنوز هم مي دانند. راستش ابتدا نيازي به اين توضيح كه به نوعي تكذيب هر رقم مجاهد بودن، اسلامي بودن و انقلابي بودن هم محسوب مي شود، احساس نمي كردم زيرا اساسا موضوع شاخه برون مرزي (و از آن مهمتر تداوم اصلاح طلبي برون مرزي) را بيشتر يك شوخي مي دانستم اما با جدي تر شدن داستان (معرفي سخنگو، مشاور ارشد و افتتاح دفتر و دستك و...) با خودمان گفتيم بهتر است قبل از شروع شدن مجدد تماس ها و سوالات و يا سناريو سازي هاي برادران امنيتي، با اين چند خط توضيح خودمان را خلاص كنيم تا مثل هميشه مصداق آش نخورده و دهن سوخته نگرديم».
بالاترين همچنين با اشاره به حصر منتظري با نظر خاتمي در دوران رياست جمهوري وي مي نويسد: آيا خاتمي و اصلاح طلبان درون مرزي و برون مرزي در حبس خانگي آقايان كروبي و موسوي نيز دست دارند؟ حال مسئله اين است كه با اين پا طلايي ها چه كار بايد كرد در حالي كه دنبال قدرت هستند؟


 



يك انبار كاه ديگر براي شناسايي كاربران ويژه (خبر ويژه )

ارگان رسمي سازمان سيا مي گويد نرم افزار «اينترنت چمداني» براي استفاده جريان هاي مورد حمايت آمريكا در كشورهاي ديگر در حال به كارگيري است اما آمريكا امنيت آن را براي كاربران تضمين نمي كند.
راديو فردا با تاكيد بر اينكه «اينترنت در چمدان»، با بودجه وزارت خارجه آمريكا و توسط گروه نيوآمريكن طراحي شده، از قول ساشا مينراث مسئول پروژه گفت: ما تعيين مي كنيم كه چه افراد و گروه هايي از فناوري اينترنت چمداني استفاده كنند و با كمال ميل با وزارت خارجه همكاري مي كنيم.
مينراث درباره امكان رديابي شدن كاربران اينترنت چمداني در كشورهاي خود گفت: همواره راه ها يا امكان هايي براي رديابي و يافتن افراد مذكور وجود دارد. اين فناوري نيز يك راه جادويي براي گريز از تعقيب و رديابي افراد نيست ولي مي توان گفت رديابي به مراتب دشوارتر است. هدف ما اين است كه امكان پنهانكاري را افزايش دهيم. بار ديگر تاكيد مي كنم اين تضمين صددرصد نيست. هر كس كه مدعي است مي تواند ناشناس ماندن كامل كاربران را تضمين كند، دروغ مي گويد. ما سعي مي كنيم كار رديابي را دشوارتر كنيم. با وجود وعده اوليه براي به كارگيري جدي اينترنت چمداني، مسئول آمريكايي پروژه اعلام كرد استفاده از اين فناوري تا 8 ماه آينده مقدور نيست. وي مي گويد: توصيه من اين است كه افراد فعلا براي دستيابي به اين نرم افزار خود را به خطر نيندازند. ظرف 12 تا 18 ماه ديگر اين نرم افزار براي استفاده گسترده تر آماده خواهد بود.
ارزيابي هاي فني و امنيتي حاكي از آن است كه پروژه هاي اعلامي از اين دست، بيشتر جنبه شارژ روحي و رواني جريان هاي مخالف سرخورده را دارد. آمريكايي ها سال گذشته نيز مدعي شده بودند نرم افزار «هي استك» (انباركاه) را براي استفاده اپوزيسيون جمهوري اسلامي به كار گرفته اند كه شناسايي كاربران آن به سختي پيدا كردن يك سوزن در انبار بزرگ كاه است اما چندماه بعد اعلام كردند سازندگان اين نرم افزار سودجويي و كلاهبرداري كرده اند و گروهي از نيروهاي وابسته به اپوزيسيون به خاطر استفاده از «هي استك» به دام افتاده اند.

 



رجوي ما را مثل برده به سرمايه داران اروپايي مي فروشد (خبر ويژه )

برخي عناصر فراري، در كمپ هاي پناهندگي در اروپا به دام گروهك منافقين مي افتند. اين طيف به واسطه وضعيت فلاكت باري كه در اين كمپ ها با آن مواجهند مجبور مي شوند در ازاي چند يورو در نمايش هاي مضحك سازمان منافقين حضور پيدا كنند و به انواع مختلف تن به بيگاري دهند.
يكي از اين افراد متواري در «كانون وبلاگ نويسان مستقل ايراني »گزارشي از سياه بازي منافقين و بيگاري عناصر فراري را منتشر كرد؛«كمپ پناهندگي در اروپا مثل آفريقاي سالهاي 1500 تا 1800 ميلادي شده است. شما يك اتاق مشترك داريد با سه يا چهار و حتي پنج نفر ديگر كه هر كس فقط مي تواند روي تخت خودش بنشيند يا بخوابد؛ پول كمي داريد كه فقط براي خوردن كافي است و نه پوشيدن و تفريح، اعصابتان هم كاملاً به هم ريخته است. تحمل بقيه را به سختي داريد بيرون كمپ برده دارها ايستاده اند از قشرها و سنخ هاي مختلف اگر زن جوان و زيبايي باشي كساني هستند كه براي برده داري جنسي دنبالتان مي آيند و وسوسه مي كنند اگر مرد قوي و سرحالي باشي برده داراني هستند كه شما را براي يك روز كار سخت ساختماني استخدام مي كنند آنها بابت 10 تا 11ساعت كار به شما در حدود 30 يورو هم مي دهند در حالي كه اين مزد 2 ساعت يك كارگر معمولي است. باغداران هم همه را استخدام مي كنند براي كار در مزرعه ها و باغها، استخدام كه نه، به بردگي مي گيرند. من نزديك به سه سال است در كمپ پناهندگي هستم. جواب منفي هم گرفته ام. همه اين مسائل برايم سخت آزاردهنده است اما بيشتر از همه آمدن سالي يك يا دو بار جماعت مسعود رجوي به كمپ مرا آزار مي دهد؛ آنها عملاً عده اي از خود ما را وادار به برده گيري بقيه ما مي كنند. كساني از كمپ را پيدا مي كنند و پول مي دهند كه بقيه را به طمع بيندازند. البته كه ايراني ها از آنها دل خوشي ندارند اما سفر مجاني به پاريس و عكس گرفتن با برج ايفل براي ما يك آرزوست؛ خودم را فريب دادم كه اشكال ندارد من مي روم و پاريس را مي بينم. اگر شد در جلسه آنها شركت نمي كنم كه خودش ضرري به آنهاست و اگر نشد مگر بودن من يك نفر چقدر تأثير دارد، قبول كردم هم من و هم تعداد زيادي آلبانيايي و روس و مغول و حتي سوماليايي و تعدادي هم افغان و ايراني؛ اين جماعت با هر كس مثل خودش حرف مي زنند. به يكي مي گويند مريم رجوي زن مسلمان است و مي خواهد اسلام واقعي پياده كند به يكي مي گويند مريم رجوي دنبال سكولاريته است و براي حقوق همجنس بازها مي جنگد به يكي هم مي گويند مريم رجوي حضرت مسيح را و پيام او را بشارت مي دهد.»
نامبرده با يادآوري نمايش اخير منافقين در اطراف پاريس مي نويسد: «دو نفر از اين جماعت آمدند اتاق ما و دوستي هم بود كه از اين جماعت جدا شده بود. جماعت رجوي گفتند كه پاريس جاي قشنگي است و شما وقت داريد بگرديد و يك محلي هست كه مي توانيد لباس و كفش دست دوم خيلي ارزان بخريد و گفتند و گفتند تا رسيدند به اين وسوسه كه شما مي توانيد كنار فلان خيابان زن و دخترهاي فاحشه را پيدا كنيد و خودشان هم محل دارند خيلي هم ارزان است و حتي دخترهاي زير هجده سال هم پيدا مي كنيد. اين همه ما را عصباني كرد گفتم اگر اين طور است چرا شما در اشرف سكس را ممنوع كرده ايد؟ آنها شروع كردند به فحاشي و حرمت مهمان ما را هم نداشتند و سيلي زدند. پشيمان شدم كه جواب مثبت داده بودم و خودم را مي خواستم سياهي لشگر نمايش آنها بكنم. دعوا كه شد همه عصباني هستند و حركات كسي در كنترل نيست تا اينكه پليس آمد و همه ما را به مركز پليس بردند؛ به خاطر تهديد و تهمت آنها پليس ترسيد كه اگر ما را آزاد كند دوباره درگير شويم؛ مانديم تا دادگاه كه خوشبختانه پليس و قاضي به نفع ما راي دادند.
پايگاه اينترنتي مورد اشاره همچنين تصوير برخي اسناد گروهك منافقين را منتشر كرده و نوشت: «اين عكس ها، اوراقي است كه در اختيار تيم هاي گروه رجوي بوده و ملاحظه مي كنيد تمام كمپ هاي پناهندگي در هلند دسته بندي شده و دو استان به اين تيم سپرده شده كه نيرو جمع كنند ظاهراً استان نورد برابانت استان نمونه براي جمع آوري نيرو بوده و تجاربي نيز در حاشيه ذكر شده كه شامل دادن گزارش روزانه؛ با هم آمدن و اسم نويسي آدمها براي تشويق و تضمين آمدن آنها؛ تيپ شناسي آدمها و پيدا كردن آدمهايي كه بقيه را دور خود جمع مي كنند به عنوان سرگروه. تمام اين تدابير و تيم بندي ها براي جذب نيرو و شركت دادن آنها در سيرك پاريس بوده است.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14