(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 تیر 1390- شماره 19963

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا سوريه را به آشوب مي كشد تا قيام هاي منطقه را منحرف كند
نسخه موبايل پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله خامنه اي را ه اندازي شد
بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم آغاز شد
رئيس حوزه علميه اصفهان: غيبت غيرموجه نمايندگان در جلسات مجلس اشكال شرعي دارد
پس از 1232 سال مسير ورود امام رضا(ع) به نيشابور گلباران شد
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام تاكيد فرمودند
آمريكا سوريه را به آشوب مي كشد تا قيام هاي منطقه را منحرف كند

حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار با مسئولان نظام ضمن هشدار نسبت به تلاش غربي ها براي منحرف كردن انقلاب هاي منطقه، فرمودند: ماهيت حوادث سوريه با ماهيت حوادث ديگر كشورهاي منطقه متفاوت است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان نظام و قشرهاي مختلف مردم، با تبريك عيد شريف مبعث به ملت ايران و امت اسلامي، بعثت پيامبر اكرم (ص) را بزرگترين نعمت الهي و برترين و پربركت ترين روزهاي سال خواندند و تأكيد كردند: بيداري اسلامي ملتهاي منطقه، حركتي در مسير نبوي است و ملتهاي مسلمان و ملت بزرگ ايران، با هوشياري اجازه نخواهند داد امريكايي ها و صهيونيستها، با ايجاد اختلاف و حيله هاي ديگر، اين حركت عظيم را منحرف و يا بر آن موج سواري كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به «آثار تعيين كننده، بسيار عميق و پيش برنده» دوران 23 ساله بعثت پيامبر خاتم (ص) در تاريخ و سرنوشت بشريت افزودند: نبي مكرم اسلام (ص) در همين دوران كوتاه كه فقط 10 سال آن به ايجاد نظام اسلامي اختصاص داشت، جامعه اي بر پايه هاي ايمان، عقلانيت، مجاهدت و عزت بنا كردند كه تمدنهاي امروز بشري نيز، مديون تمدن اسلامي شكل گرفته برچنين پايه هايي است.
ايشان، مشكلات و دردهاي ديروز و امروز امت اسلامي را ناشي از ناسپاسي نعمت عظيم بعثت دانستند و خاطرنشان كردند: اگر ملتهاي مسلمان، ايمان را در دل و عمل تقويت كنند، از عقلانيت و خرد انساني به عنوان هديه بزرگ الهي بهره گيرند، جهاد في سبيل الله را در ميدانهاي نظامي،سياسي، اقتصادي و فرهنگي دنبال كنند و احساس عزت و كرامت انساني را مغتنم بشمارند يقيناً به جايگاه شايسته خود دست مي يابند.
حضرت آيت الله خامنه اي، حوادث جاري در برخي كشورهاي شمال افريقا و خاورميانه را، نشان دهنده توجه ملتهاي مسلمان به نعمت سعادت بخش اسلام خواندند و افزودند: بيداري عظيم اسلامي در مصر و تونس و ديگر كشورها نشان مي دهد موازنه ظالمانه و تحقيركننده اي كه غربي هاي سلطه گر و حكام وابسته، در 150 سال اخير بر ملتهاي منطقه تحميل كرده بودند به هم خورده و فصل جديدي در تاريخ منطقه آغاز شده است.
رهبر انقلاب اسلامي، آينده تحولات منطقه را به فضل الهي، روشن دانستند و با اشاره به لجاجت و «جان سختي» قدرتهاي مستكبر براي انكار و مخفي كردن جنبه اسلامي اين تحولات افزودند: امريكايي ها، صهيونيستها و مزدوران و همراهان آنها در منطقه، همه امكانات خود را به كار گرفته اند تا حركت عظيم ملتها را منحرف كنند و با روي كار آوردن عناصر وابسته، معادلات ظالمانه گذشته را دوباره حاكم سازند اما وقتي ملتي بيدار شد و جان بر كف به ميدان آمد نمي توان او را شكست داد.
ايشان با اشاره به لزوم بيداري، هوشياري و بصيرت ملتها و نخبگان جهان اسلام در مقابل تلاشها و طرحهاي پيچيده امريكا و رژيم غاصب صهيونيستي افزودند: البته تحركات سلطه گران، دردسرهايي را براي ملتهاي بيدار شده به همراه خواهد آورد اما به بركت هوشياري و مراقبت مردم و نخبگان امت اسلامي، مسير روشني كه در منطقه آغاز شده، ان شاءالله با قوت ادامه خواهد يافت.
رهبر انقلاب اسلامي، در همين زمينه با يادآوري توطئه هاي گوناگون دشمنان اسلام در قبال پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ايجاد اختلاف، نفوذ، ترور،«درگيريهاي قومي مذهبي»، فتنه انگيزي و تحريك دشمن خارجي به حمله به ايران از جمله تحركات ناكام مستكبران براي تضعيف حركت عظيم ملت ايران بوده است كه همين توطئه ها يا نظائر آنها در قبال ملتهاي بيدار شده منطقه نيز طراحي و اجرا خواهد شد.
ايشان در تشريح راههاي اصولي مقابله با اينگونه توطئه ها، پرهيز ملتها و نخبگان جهان اسلام از مباحث بيهوده و كم اهميت، بي توجهي به «اختلافات مذهبي، قومي و سليقه اي» و درك عظمت تاريخي قيام ملتهاي مسلمان را مورد تأكيد قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به حمايتهاي هميشگي ملت ايران و نظام اسلامي از هر حركت عدالت طلبانه و ضد استكباري افزودند: هرجا حركتي عليه امريكا و صهيونيسم روي دهد و هر ملتي كه بر ضد ديكتاتوري بين المللي امريكا و ديكتاتورهاي داخلي قيام كند با حمايت ملت فهيم ايران روبرو خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، شبيه سازي را يكي از طرحهاي پيچيده امريكا خواندند و با اشاره به حوادث سوريه افزودند: امريكايي ها با تلاش براي شبيه سازي حوادث مصر، تونس، يمن و ليبي، در سوريه، سعي مي كنند اين كشور را كه در خط مقاومت قرار دارد دچار مشكل كنند اما ماهيت حوادث سوريه با ماهيت حوادث ديگر كشورهاي منطقه متفاوت است.
ايشان افزودند: جوهره بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، حركت ضدصهيونيستي و ضد امريكايي است اما در حوادث سوريه، دست امريكا و اسرائيل آشكار است و«منطق و معيار ما ملت ايران» اين است كه هرجا به نفع امريكا و صهيونيسم شعار داده شود حركت، انحرافي است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته پايداري ملت ايران و نظام اسلامي بر اين منطق و معيار دشمنان نظام را خشمگين مي كند و بر توطئه هاي آنان مي افزايد اما ملت آب ديده و مقاوم ايران، در مواضع خود سستي نخواهد كرد.
ايشان با اشاره به مظلوميت ملت بحرين افزودند: حركت مردم بحرين، ماهيتاً شبيه حركت ملت مصر و تونس و يمن است و تفكيك ميان اين تحركات مشابه، معنا ندارد اما متأسفانه برخي به جاي توجه به حرف دل ملتها، همان راهي را مي روند كه دشمنان اسلام مي خواهند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان با يادآوري كار و تلاش گسترده و پراميد دستگاههاي گوناگون در سراسر كشور، موضوع ادغام وزارتخانه ها و كوچك كردن دولت را، بسيار مهم برشمردند و با اشاره به همكاري متقابل دولت و مجلس در اين مسئله افزودند: اينگونه كارها بايد با جديت دنبال شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به طمع ورزيهاي دشمنان به برخي مسائل و حوادث داخلي تأكيد كردند: ملت ايران با ايستادگي، اعتماد و اميد بي پايان به كمك پروردگار و مسئولان كشور با همكاري و وحدت كلمه، بار ديگر اميد دشمنان را به يأس و نوميدي تبديل خواهند كرد.
در آغاز اين ديدار كه سفيران كشورهاي اسلامي نيز حضور داشتند، رئيس جمهور، پيامبر خاتم را بزرگترين هديه پروردگار به بشريت خواند و افزود: بعثت بزرگترين حادثه تاريخ است كه مي تواند بشر را در گذر از مسير نوراني كلمه توحيد، به حيات طيبه و سعادت حقيقي برساند.
آقاي احمدي نژاد جهل و غفلت بشر و ظلم و بي عدالتي طاغوتها را موانع اصلي بهره گيري كامل جوامع بشري از پيام حيات بخش بعثت پيامبر اعظم خواند و افزود: شيطان بزرگ امريكا و رژيم غاصب صهيونيستي با سركوب ملتها، جامعه بشري را از حركت در صراط مستقيم الهي باز مي دارند.
رئيس جمهور، بشر امروز را بيش از هر زمان ديگر نيازمند پيام بعثت خواند و افزود: ظهور بقيه الله الاعظم(عج) تكميل كننده حادثه تاريخي بعثت و نويد سعادت حقيقي بشر خواهد بود.

 



نسخه موبايل پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله خامنه اي را ه اندازي شد

پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، جهت دسترسي آسان تر مخاطبان به سخنان رهبر انقلاب، نسخه موبايل اين پايگاه را راه اندازي كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، در اين نسخه، محتواهايي نظير آخرين اخبار، پيام ها و نامه ها، عكس، صوت و فيلم در دسترس كاربران قرار گرفته است.
همچنين كاربران مي توانند با كليك بر روي جملات موجود در بخش ارسال با پيامك، اين جملات را از طريق تلفن همراه خود براي دوستانشان ارسال كنند.
در قسمت چند رسانه اي نيز، آخرين بروز رساني هاي بخش صوت و فيلم و عكس اين پايگاه اطلاع رساني در دسترس مخاطبان قرار دارد.
براي مشاهده اين صفحه از طريق تلفن همراه به آدرس
http://farsikhameneiir/mobile يا http://farsikhameneiir/m برويد.

 



بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم آغاز شد

بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم با سخنراني رياست جمهوري اسلامي ايران و حضور حافظان و قاريان قرآن بيش از 60 كشور جهان و مسئولان كشوري و لشكري عصر روز چهارشنبه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي تهران افتتاح شد.
به گزارش ايكنا، اولين روز بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم، با رقابت 12نفر در رشته قرائت قرآن كريم و شش حافظ كل قرآن كريم از كشورهاي مختلف به پايان رسيد.
اين مسابقات با تلاوت آياتي از قرآن كريم توسط رحيم خاكي، قاري بين المللي و قاري افتخاري اين مسابقات آغاز شد، سپس قنباب عليف، شركت كننده رشته قرائت از كشور گرجستان، ماهر مظفر، شركت كننده رشته قرائت از كشور بوسني و هرزگوين، محمد فرزان، شركت كننده رشته حفظ كل قرآن كريم از كشور سريلانكا، سامي الطوسي، شركت كننده رشته قرائت از كشور تونس به قرائت آياتي از قرآن كريم پرداختند.
در ادامه محمد باتي، شركت كننده رشته قرائت از كشور اوگاندا، عبدالرحمن عوض، شركت كننده رشته حفظ قرآن كريم از كشور لبنان، حبيب عبدالمطلب، شركت كننده رشته قرائت از كشور اتريش رقابت كردند، سپس گروه طاهاي تبريز به مديحه سرايي پرداختند.
سپس اسامه الحسين، شركت كننده رشته قرائت از كشور عربستان، ابراهيم الهاشمي، شركت كننده رشته حفظ كل قرآن كريم از كشور بلژيك، احمد سليمان شركت كننده رشته قرائت از كشور آفريقاي جنوبي، بانن مصطفي، شركت كننده رشته قرائت از كشور تايلند با يكديگر به رقابت پرداختند.
بنابراين گزارش، سپس سيدكريم موسوي، مبتهل كشورمان برنامه ابتهال خواني را اجرا كرد، آنگاه كريم منصوري، قاري بين المللي كشورمان آياتي را تلاوت كرد و اذان توسط حسن رضائيان، قاري بين المللي كشورمان تلاوت شد.
در ادامه نماز مغرب و عشاء با حضور مستابقين، داوران، مسئولان، اصحاب رسانه و... به جماعت اقامه شد.
پس از آن خالد عون اله، شركت كننده رشته حفظ كل قرآن كريم از كشور الجزاير، كوچر عمرعلي، شركت كننده رشته قرائت از كردستان عراق، گويبال منتصر، شركت كننده رشته قرائت از كشور فيليپين، عبدالمنعم احمد محمدعمر، شركت كننده رشته حفظ كل قرآن كريم از كشور سودان، مسلم قهرمان اف، شركت كننده رشته قرائت از كشور آذربايجان با يكديگر رقابت كردند.
سپس مرتضي محمدنژاد، شركت كننده رشته حفظ قرآن كريم از جمهوري اسلامي ايران، مصطفي اوزجان، شركت كننده رشته قرائت از كشور آلمان به رقابت پرداختند، سپس سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تبريك به حافظان، قاريان و شركت كنندگان بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم و همچنين تبريك بعثت رسول گرامي اسلام(ص) طي سخناني گفت: پيامبر اسلام(ص) شخصيت والايي داشت و بزرگترين ماموريت از ناحيه خداوند متعال به او سپرده شد.
وي در ادامه افزود: پيامبر اسلام(ص) جهان را با توحيد و عدل آشنا كرد و كسي بود كه اين پيام مهم را كه سعادت همه بشر را دربر داشت به همه اعلام كرد.
در پايان اولين روز از بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم، فخرالدين ساروم پائيت، قاري افتخاري از كشور اندونزي آياتي از قرآن كريم را تلاوت كرد.
در حاشيه بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم، نمايشگاه قرآن كريم برپا شده است، در اين نمايشگاه غرفه هاي عفاف و حجاب، منبت كاري قرآني، خطاطي قرآني، خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، كتب و انتشارات قرآني و... داير شده است.
يادآور مي شود كه مسابقات قرآن كريم در 3 رشته قرائت، حفظ و مقاله نويسي قرآن در حال برگزاري است كه در اين دوره، مسابقات و شركت كنندگان از رشد كيفي و كمي برخوردارند.
در بخش مقالات، بيش از 520 مقاله پژوهشي، علمي و قرآني در 4 محور از ايران و 9 كشور جهان مورد ارزيابي قرار مي گيرد و از برگزيدگان مقالات در روز 12 تيرماه تجليل بعمل مي آيد.
در حاشيه اين مسابقات از 28 نفر از بانوان فعال در عرصه هاي علمي، فرهنگي، پژوهشي و رسانه اي علوم قرآني نيز تجليل بعمل مي آيد.

 



رئيس حوزه علميه اصفهان: غيبت غيرموجه نمايندگان در جلسات مجلس اشكال شرعي دارد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس حوزه علميه اصفهان گفت: غيبت غيرموجه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسات مجلس اشكال شرعي دارد.
آيت الله حسين مظاهري به نقش بسيار مهم مجلس شوراي اسلامي در تعيين سرنوشت مردم و كشور اشاره كرده و گفت: فرمايش امام خميني«ره» مبني بر در رأس امور بودن مجلس، يك بيان عقلي و منطقي است و هميشه جاري است و هر كسي خلاف آن عمل كند، برخلاف مصالح مردم و كشور عمل كرده و از اين رو گناه بزرگي مرتكب شده است.
وي در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: هيئت رئيسه و شخص رياست مجلس شوراي اسلامي وظيفه دارند، در قبال كساني كه در داخل يا خارج مجلس، به شخصيت و جايگاه مجلس ضربه مي زنند يا قصد تضعيف مجلس يا شكستن ابهت آن را دارند، برخورد مناسب و موضع قاطع داشته باشند.
مظاهري اختلاف و چنددستگي را مانعي بزرگ براي اهداف متعالي مجلس شوراي اسلامي دانست و اضافه كرد: نمايندگان مجلس بايد به صورت يكپارچه در جهت رفع مشكلات مردم تلاش كنند و چنانچه در مواردي نيز اختلاف سليقه دارند، تفاوت در سليقه نبايد منجر به اختلاف شود و مهم تر آنكه نبايد اختلاف خود را در صحن علني مجلس ابراز كنند.
وي با اشاره به پخش مستقيم مذاكرات مجلس توسط صدا و سيما و اطلاع فوري دشمنان از وجود شكاف و اختلاف بين نمايندگان، اظهار داشت: گاهي اوقات اختلاف بين نمايندگان موجب مي شود، افرادي معمولي به هيئت رئيسه مجلس اهانت كنند و علاوه بر دخالت در اداره مجلس، از موضع مافوق هيئت رئيسه به ساير نمايندگان و حتي به مسئولان مجلس، امر و نهي كنند اين موضوع مطابق با شأن مجلس شوراي اسلامي نيست و بايد از آن پرهيز شود.
مظاهري در ادامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را از افراط و تفريط در برخورد با مسئولان اجرايي كشور برحذر داشت و افزود: گاهي نمايندگان مجلس هنگام حضور مسئولان اجرايي كشور، رفتارهاي افراطي دارند و گاهي نيز در اين خصوص دچار تفريط مي شوند، ولي بايد بدانند كه افراط و تفريط هر دو مذموم است و در شأن مجلس شوراي اسلامي نيست.
رئيس حوزه علميه اصفهان با تأكيد بر ضرورت تلاش گسترده و بيش از پيش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي بهبود اوضاع اقتصادي و وضعيت معيشتي مردم، اضافه كرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وظيفه دارند در همه جلسات مجلس شركت منظم و فعال داشته باشند و تعطيلي غيرموجه نمايندگان، علاوه بر اينكه متناسب با شئونات نمايندگي نيست، اشكال شرعي دارد.

 



پس از 1232 سال مسير ورود امام رضا(ع) به نيشابور گلباران شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همزمان با دهم تير سالروز ورود امام رضا(ع) به خراسان رضوي كاروان نمادين آن امام همام در ميان استقبال گرم و بي نظير هزاران نفري مردم نيشابور وارد اين شهر تاريخي شد.
مردم ولايتمدار و عاشقان اهل بيت(ع) در نيشابور پس از 1232 سال از تاريخ ورود عالم آل محمد امام رضا(ع) به اين شهر مذهبي، بار ديگر با آفرينش صحنه هاي باشكوهي از دلدادگي به خاندان عصمت و طهارت(ع)، تاريخ را تكرار كردند.
كاروان امام رضا(ع) كه از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور، تعزيه خوانان، هنرمندان تئاتر و شوراي نظارت بر نمايش نيشابور تدارك ديده شده بود حركت نمادين خود را از مسجد صاحب الزمان(عج) آغاز كرد و پس از عبور از چندين جايگاه از جمله «امام نور مهمان خانه تقوا»، «امام بركت و رحمت»، «امام آب و آينه»، «امام و شهيدان» و «امام، انتظار و اميد» در ميان شور وصف ناپذير مردم نيشابور به خيل عظيم آنان پيوست.
اين گزارش حاكي است كه مردم نيشابور از خردسال تا كهن سال با چنان ذوق و شوقي كاروان نمادين امام رضا(ع) را در طول مسير همراهي كردند كه گويي سال 200 هجري قمري بار ديگر تكرار شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

هدف ديدارهاي ميشل اوباما با هاليوودي ها چيست؟
همسر باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از هاليوود خواست كه آثاري درباره خانواده نظامي آمريكا توليد كنند. به گزارش خبرنامه دانشجويان، ميشل اوباما از هاليوود خواسته است كه براي افزايش حساسيت در مورد كمبود نيرو در ارتش به ارائه كردن داستان هاي بيشتري از ارتش آمريكا بپردازد.
وي به جامعه نويسندگان، كارگردانان، سازندگان و بازيگراني كه در جلسه كه در دوشنبه گذشته در مركز نويسندگان سينمايي حاضر بودند اعلام كرد كه در ساخته هايشان به ارتش آمريكا بپردازند. اين افزايش حساسيت، اشاره به افزايش نگراني عمومي در مردم جامعه و پشتيباني نمودن از خانواده نظامي آمريكا دارد. نياز آمريكا به جذب افراد جوان براي ارتش به حدي است كه همسر باراك اوباما در اين رابطه جلسه اي با يك خلبان گارد ملي، يك سرباز بازنشسته و همين طور با همسر يك افسر ارتش آمريكا داشته است.
تشكيل سازمان سينمايي كشور قطعي شد
در سومين جلسه شوراي عالي سينما، تشكيل سازمان سينمايي كشور به تصويب رسيد و مقرر شد مصوبه آن طي روزهاي آينده با امضاي رئيس جمهور ابلاغ شود. به گزارش هنرنيوز، سومين جلسه شوراي عالي سينما شامگاه سه شنبه به رياست محمود احمدي نژاد برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر تشكيل سازمان نظام صنفي سينمايي به تصويب رسيد. در اين جلسه همچنين مقرر شد ماليات مستقيم و ماليات بر ارزش افزوده فعاليت هاي سينمايي و هنري طبق قوانين سازمان نظام مالياتي كشور از سوي سينماگران و تهيه كنندگان پرداخت شود و در مقابل از محل يارانه هاي اختصاص يافته به حوزه سينما در بودجه سال 90 از ساخت و نمايش آثار هنري حمايت شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14