(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 تیر 1390- شماره 19963

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دوش من آماده است بزرگان تكليف كنند !
امام جمعه تهران در خطبه هاي نمازجمعه:
ظالمان ، رباخواران ، گردن كلفت هاي باجگير و خيانتكاران بايد از اقتدار قوه قضائيه بترسند
امام جمعه قم: دشمنان به دنبال ايجاد فضاي پرالتهاب سياسي در كشور هستند
علي اف : رهبر انقلاب در شرايط پرتلاطم جهان به خوبي ايران را در مسير پيشرفت هدايت كردند
با موافقت مجلس وزارتخانه هاي «تعاون، كار و رفاه» و «صنعت، معدن و تجارت» تشكيل مي شود
خارج از دستور
چهار عضو برجسته گروهك منافقين از اردوگاه اشرف گريختند
طراح پروژه : اينترنت چمداني قابل رديابي است خود را به خطر نياندازيد
آيت الله نوري همداني در ديدار علماي برجسته هندوستان: انقلاب اسلامي ايران منشأ بيداري اسلامي است



دوش من آماده است بزرگان تكليف كنند !

بزرگان بايد هر چه زودتر نامزدي در انتخابات مجلس را بر دوش من تكليف كنند، و الا براساس وظيفه قانوني خود عمل خواهم كرد؛ گفته باشم، نگين يارو نگفت!!
«آقاي چيز» ضمن بيان مطلب فوق، افزود: اگر به مجلس بروم، روزي يك وزير را با خود يا بي خود، استيضاح خواهم كرد و اين چيزها به هيچ كس ربطي ندارد! وي كه از همان اول انگار با خودش هم دعوا داشت، تصريح كرد: هر كسي در مجلس نطق كند و من با اين نطق مخالف باشم، اول «دو، دو» مي كنم، اما بعد معلوم نيست چه بلايي سر طرف بياورم! وانگهي، چرا بزرگان به دوش ما كه مي رسد، تكليف كردن يادشان مي رود؟! آيا دوش ديگران، دوش است، ولي دوش ما دوش حمام است؟! اين چه بزرگاني هستند كه هميشه به دوش بعضي افراد خاص تكليف مي كنند؟! آيا ميان بزرگان، امر تكليف و دوش اين افراد رابطه اي خاص برقرار است يا كه چي؟! خوب است بعضي ها كه هي مي گويند بزرگان بر دوش ما تكليف كرده اند، دقيقاً بگويند ببينيم اين بزرگان كي هستند، ما هم شايد شناختيم شان!
مديرعامل خبرگزاري چيزنا كه در جمع تعدادي از كاركنان اين بنگاه دروغ پراكني سخن مي گفت، در بخش ديگري از سخنان خود، با انتقاد از بزرگان كه هنوز نامزدي در انتخابات را روي دوش وي تكليف نكرده اند، خاطر نشان كرد: دوش من كه مشكلي ندارد، حكما بزرگان در اين برهه حساس، از رسالت تاريخي خويش غفلت كرده اند كه اين در آينده مي تواند كشور را با بن بست قانوني مواجه، و در نيل به اهداف سند چشم انداز خلل ايجاد كند! اين كارشناس برجسته مسائل سياسي ادامه داد: من در هر پستي كه مشغول خدمت باشم، دقيقا همان جا در راس همه امور است و الان حفظ خبرگزاري چيزنا از نان شب هم واجب تر است. «آقاي چيز» بيان داشت: براي شركت در انتخابات مجلس، نيازي به استعفا از خبرگزاري چيزنا ندارم، چرا كه جاسوسي براي دشمن، طبق قانون كار، مصوب سال 85 شغل محسوب نمي شود و گيرم كه بشود؛ من بيدي نيستم كه با اين بادها بلرزم!
رياست چيزنا در فراز ديگري از سخنان خود با اشاره به آلودگي هوا و تاكيد كارشناسان مبني بر عدم خروج از خانه، تاكيد كرد: وظايف نمايندگي را در همان منزل و از طريق «دوركاري» انجام خواهم داد و البته همه اينها منوط به اين است كه بزرگان بر دوش من، نامزدي را تكليف كنند و الا براي نامزدي اصلا قصدي ندارم! «آقاي چيز» گفت: دوش من آماده است؛ بزرگان براي جلوگيري از ازدحام، مي توانند تكليف كردن را «زوج و فرد» ميان خودشان تقسيم كنند، هر چند براي تسهيل امور، شرايطي را فراهم كرده ايم كه بزرگان از طريق اينترنتي، تكليف را روي دوش من دايورت كنند!! وي دوش خود را افضل دوش ها دانست و گفت: ما چند نوع دوش داريم؛ يكي دوش وقت سحر است كه آدم را از غصه نجات مي دهد، يكي دوش حمام است، يكي هم دوش به معناي كت و كول است! اين چهره ماندگار در عين حال افزود: فعلا براي نامزدي در انتخابات تصميم خود را نگرفته ام.
مديرعامل خبرگزاري چيزنا در پايان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وي در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر گفت: به صورت مستقل در انتخابات نامزد مي شوم، اما گروه هاي سياسي مي توانند اسم من را در ليست خود بچپانند!! «آقاي چيز» در جواب سوال خبرنگار روزنامه كيهان، بيان داشت: اين چيزها به تو دخلي ندارد؛ فضول! وي در جواب پرسش خبرنگار «آساهي»، به برنامه هاي خود براي تبليغات انتخاباتي اشاره كرد و افزود: اگر به مجلس بروم، بارسلونا را از بارسلون، و اينترميلان را از ميلان، منتقل مي كنم به شهر خودم «چيزآباد»، اما قول قهرماني نمي دهم! اين كارشناس مسائل ژئوپولوتيك در پاسخ به سوال خبرنگار آسوچيزپرس كه پرسيده بود «آيا شما در مجلس براي از بين بردن ريزگردها، كاهش آلودگي هوا و پاشيدن مالچ برنامه خاصي داريد يا نه»، گفت: مالچ از شما، پاشيدن از من!
اين گزارش را به صورت صوتي و تصويري، هم اينك مي توانيد از سايت «دبليو دبليو دبليو. دبليو سي، چهل، پنجاه، نقطه. دات كام»(!) دانلود كنيد!
«آرمليا-خبرنگارچيزنا»
توضيح شايد واضحات: متن «كيان، قبلا خبرنگار كيهان بود» بازتاب خوبي پيدا كرد در رسانه هاي مجازي. خوشحالم كه طنز خوبي تشخيص داده شد و خيلي ها خوش شان آمد، اما عده اي معدود، ظاهرا جنبه طنز و مزاح نداشتند و زيادي جدي گرفتند يك مطلب شوخي را. از اين گروه، برخي به گمان شان، آن نوشته بهانه مناسبي بود تا همچنان كيهان را بكوبند، اما بعضي از دوستان، تصور كردند راقم آن طنز، «خبرگزاري چيزنا» را بهانه كرده تا مدير مسئول كيهان را از طريق همين كيهان بكوبد و نفوذي است و از اين حرف ها!!! به همين بهانه ها لازم مي بينم مختصر و مفيد بگويم كه اولا؛ برخلاف مقطع فتنه 88 احساس مي كنم در زمان فعلي، طنزنويسي، بيش از نوشتن دل نوشت و يادداشت جواب مي دهد. فضا زيادي سياسي شده و احساس مي كنم براي تلطيف فضا، اندكي بايد خنديد و شاد بود. ثانيا؛ اراجيفي كه سر هم مي كنم و برخي لطف مي كنند و نام «طنز» بر آن مي گذارند، عمدتا شوخي و مطايبه و مزاح با مسئولين عزيز همين نظام است كه سخت و جانانه و سفت و محكم دوستش مي دارم. حتي بناي آينه بودن ندارم، كه كار من نيست با اين همه زنگار. سعي ام اما بر حال گيري و «دو،دو» كردن هم نيست. بيشتر دوست مي دارم لبخند بنشانم بر لب مسئولين، حتي مسئولي كه خود را سوژه اباطيل من فرض كرده. از جمله اين مسئولين، يكي هم مديرمسئول كيهان است كه به طريق اولي مسئولي از مسئولين جمهوري اسلامي است و افتخار مي كنم و اعتراف كه هميشه با سعه صدر، مدارا و بزرگواري نظر داشته اند به نوشته هاي من، حتي آنجا كه خودشان را مثال زده ام! ثالثا؛ همين چيزها نشان مي دهد كه اگر قصد و مرض و غرضي در قلم نويسنده نباشد، در جمهوري اسلامي آنقدر آزادي هست كه به شوخي بگيري تصميم مسئولين را. در اين باره جماعت مثلا روشنفكر نق نزنند، بهتر است كه دست ايشان از امثال من بسي بازتر است. رابعا؛ مرز مطايبه و مزاح با تضعيف و تخريب مرز باريك و ظريفي است. حتي المقدور بنا دارم رعايت كنم اين مرز را، و معتقدم ديكته نانوشته البته 20 است كه چون مني نمي تواند پز بدهد به اين عدد. خامسا؛ معتقدم هر شيعه علي و هر آزاده اي، و در هر نسلي و هر عصري، در اصل خبرنگار نور و روشنايي و ماه و خورشيد است. كيسان ابوعمره ها هرگز سر از «بي بي سي» درنمي آورند، همچنان كه قلم و قدم شان را به اغيار نمي فروشند. اسب چيست؟! كيان از جان و مال و زن و زندگي و بچه مي گذرد براي «علي»، و افسوس مي خورد كه در راه ولايت، بي ارزش بوده متاعي كه داده. فقط هم ادعا نمي كند، مي ايستد پاي حرفش به نفع دوست و به ضرر دشمن. براي كيان، تجسم ولايت و عدالت و انتقام و ساده زيستي و فتح و خوبي ها، فقط و فقط علي است. آنها كه خود را «مالك» مي پندارند، مراقب باشند كه مالك، مالك اشتر علي بود، مالك اشتر هيچ فتنه اي، و هيچ جريان انحرافي اي نبود. اگر شاد مي كرد، دل مختار را شاد مي كرد، نه دل اغيار را. با اين همه ما حتي مالك و عمار و مختار و كيان و همه را... همه را به «علي» مي سنجيم، نه بالعكس. هم حق و هم عدل و هم ولايت با علي است. با ولايت فقيه نباشي، هر كجا مي خواهي باش، و هر كجا كه باشي، دشمن برايت دست مي زند، حتي همان دشمني كه تا ديروز، تو را مي كوبيد و به دروغ مي گفت «تقلب شده»! من در تاريخ مالك اشتري نديده ام كه دشمن براي زدن علي، او را مدح كند! كاش... ولش كن! قرار بود كمتر يادداشت و دل نوشت بنويسم مثلا!
حسين قدياني

 



امام جمعه تهران در خطبه هاي نمازجمعه:
 ظالمان ، رباخواران ، گردن كلفت هاي باجگير و خيانتكاران بايد از اقتدار قوه قضائيه بترسند

نمازجمعه اين هفته تهران با حضور انبوه امت حزب الله به امامت حجت الاسلام صديقي در دانشگاه تهران اقامه شد.
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تأكيد بر لزوم اقتدار قوه قضائيه اظهار داشت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، قوه قضائيه در خاموش كردن آتش نفاق، جريانات وابسته به اجانب و گروهك ها الحق شمشير تيز نظام اسلامي بوده و نقطه قوتي بود كه حتي حكم دستگيري بني صدر و سران منافقين را صادر كرد و باقيمانده هاي آنان را به سزاي اعمالشان رساند.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران با اشاره به اينكه ملت ايران خدمات قوه قضائيه را در بحران هاي خطرناك هرگز فراموش نمي كند، خاطرنشان كرد: معمار قوه قضائيه شهيد آيت الله بهشتي بود و شخصيت هاي سراسر با اخلاص همانند آيت الله شهيد قدوسي خون خود را در اين راه اهدا كردند و اين قوه دير يا زود به مسير تكاملي تمام خواهد رسيد.
صديقي با اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با مسئولان قوه قضائيه اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان قوه قضائيه، حمايت هايي از اين قوه داشتند كه مسئوليت قضات و سنگرنشينان دستگاه عدالت را سنگين تر مي كند.
وي افزود: مقام معظم رهبري در اين ديدار بر اقتدار قوه قضائيه و اعتماد مردم به اين قوه تأكيد كردند كه در اين خصوص بايد قوه قضائيه از درون خودسازي كند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه دستگاه قضايي كشور بايد چنان اقتداري داشته باشد كه ظالمان و اوباش همواره ترس و واهمه داشته باشند، گفت: رباخوار، گردن كلفت هاي باج گير و كساني كه در ارگان هاي دولتي خيانت مي كنند با وجود قوه قضائيه بايد بترسند و بنابراين اقتدار در اين قوه لازم است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي تأكيد كرد: اصل قوه قضائيه بر بي طرف بودن آن است و قاضي بايد تنها در مسير قانون و عدالت حركت كند و در جلب اعتماد مردم يكي از شاخص ها اخلاق است. اگر قاضي وقت مردم را گوهر دانست وخود را بر مردم طلبكار نديد، موفق خواهد بود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران تأكيد كرد: به نمايندگي از مردم، از همكاران دستگاه قضايي كشور توقع دارم كه فرشته هاي عدالت باشند و به مردم احترام بگذارند تا آنچه را كه مقام معظم رهبري ركن دستگاه قضايي مي دانند، تأمين شود.
وي با اشاره به ششم تيرماه، سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبري افزود: امام خميني(ره) در حادثه سوءقصد به مقام معظم رهبري طي بيانيه اي اعلام داشتند «اينان به كسي سوءقصد كردند كه آواي دعوتش به صلاح و سداد، به گوش مسلمين جهان طنين انداز مي شود.»
حجت الاسلام والمسلمين صديقي همچنين با اشاره به سالروز هفتم تير و شهادت آيت الله شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش خاطرنشان كرد: 72 تن از ياران آيت الله شهيد بهشتي از خدمت گزاران مؤمن، مخلص و كارآمد نظام اسلامي و ذخاير و سرمايه هاي فرهنگي، معنوي، سياسي و حكومتي كشورمان بودند.
امام جمعه موقت تهران ضمن تأكيد بر حفظ تقوي و بصيرت توسط مردم گفت: فتنه انتخابات سال 88 جزو خطرناك ترين فتنه هاي انقلاب اسلامي بود كه مردم كشورمان با بصيرت مثالي زدني كه از همان ابتداي انقلاب اسلامي داشتند بر اين فتنه نيز فائق آمدند.
وي در ادامه گفت: شهادت آيت الله بهشتي تولد مجدد شخصيت ايشان بود، چرا كه پيش از شهادتش با ترور شخصيت مواجه شد و عليه اين عنصر مقيد، متعهد، مجري فرمان و ولايت پذير هجمه هايي وارد شد كه جز با اهداي خونش شكسته نمي شد.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت مردم به رعايت تقواي الهي و توجه به اقامه نماز با اشاره به انفكاك ناپذير بودن امام علي(ع) و قرآن اظهار داشت: هيچ گاه آيه اي نازل نشده كه حضرت علي در كنار پيامبر(ص) به عنوان شاهد حضور نداشته باشد. علي (ع) و قرآن هيچ گاه با هم انفكاك و فاصله نداشتند.
حجت الاسلام و المسلمين صديقي در ادامه سخنان خود نظام جمهوري اسلامي ايران را از نعمت هاي خداوند متعال برشمرد و اظهار داشت: خداوند امام راحل را برانگيخت تا قدرت را با ايمان و تقوا و ايجاد امنيت و جلب اعتماد مردم تأسيس كند.
وي ادامه داد: امنيت، اعتماد مردم به نظام چيزهاي جديدي است كه دنيا به آن نرسيده و از آن خبر هم ندارد، به همين دليل مردم ما با خون خود نظام راحمايت و حفظ كرده و خواهند كرد.

 



امام جمعه قم: دشمنان به دنبال ايجاد فضاي پرالتهاب سياسي در كشور هستند

امام جمعه قم گفت: دشمن به دنبال ايجاد فضاي پرالتهاب سياسي در كشور است و اولويت ها بايد از زبان رهبري به ما ابلاغ شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي ديروز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، سالروز بعثت پيامبر(ص) را تبريك گفت.
وي تصريح كرد: امروز تعاليم عاليه پيامبر(ص) همچنان درخشنده و سازنده است و اين موج بيداري به بركت بعثت پيامبراكرم(ص) در كشورهاي منطقه به راه افتاده است.
امام جمعه قم با بيان اينكه عزت، اقتدار و احترام جمهوري اسلامي به بركت وجود پيامبر(ص) است، عنوان داشت: بيداري ملل اسلامي در حقيقت حركت در مسير نبوي است و ملت ايران اجازه نمي دهد آمريكايي ها و صهيونيست ها اين حركت عظيم را منحرف كنند.
وي با بيان اينكه امت پيامبر(ص) دشمن ظالم و يار مظلوم است، آن را از نتايج بعثت پيامبر(ص) دانست و تاكيد كرد: امروز ما امت اسلام از همه حركت ها و جنبش هاي مردم مظلوم منطقه به شدت حمايت مي كنيم.
سعيدي عنوان داشت: ما افتخار مي كنيم كه در عصر غيبت امام زمان(عج) و در سايه عنايات آن حضرت و به بركت پيامبر(ص) زعامت امت اسلامي به دست فقيه توانمندي به نام آيت الله خامنه اي سپرده شده و اين از بركات بعثت است و اميد است خدا آنچنان توفيقي دهد كه انقلاب ما به حكومت امام مهدي(عج) متصل شود.
وي در ادامه با اشاره به اعياد شعبانيه گفت: شعبان ماه پيامبر است و روزه و استغفار و صدقه در اين ماه بسيار سفارش شده است.
وي با تبريك روز پاسدار تاكيد كرد: سپاه بايد به حركت رو به رشد خود ادامه داده و در دفاع از اسلام آماده باشد.
وي با بيان اينكه دشمن مي خواهد در كشور بلوا ايجاد كند، ابراز داشت؛ دو دليل در مورد علت، اهميت و فوريت مسائل اقتصادي در اين برهه خاص وجود دارد، اول آنكه از جمله اساسي ترين كارهاي دشمنان عليه ملت ما ضربه اقتصادي است و عقل سليم و شرع مقدس به ما حكم مي كند هرگاه دشمن خواست از جبهه اي وارد شود از همان جبهه به مقابله برخيزيم.
سعيدي تاكيد كرد: اگر فضاي كشور ملتهب باشد اين جهاد اقتصادي به نتيجه نمي رسد و اين خواست دشمن است كه همه بايد به اين امر توجه داشته باشند.
وي عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنراني خود خواستار فضاي آرام در كشور شدند و اين وظيفه ماست كه به اين خواسته رهبري جامه عمل بپوشانيم.

 



درديدار با علي لاريجاني مطرح شد
علي اف : رهبر انقلاب در شرايط پرتلاطم جهان به خوبي ايران را در مسير پيشرفت هدايت كردند

رئيس جمهور آذربايجان گفت رهبر انقلاب در شرايط پرتلاطم جهان، با اقتدار و هوشمندي، به خوبي ايران را در مسير پيشرفت هدايت كرده اند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و هيئت همراه كه به آذربايجان سفر كرده اند، صبح جمعه در كاخ رياست جمهوري اين كشور با «الهام علي اف» رئيس جمهور آذربايجان ديدار و گفت وگو كرد.
رئيس جمهور آذربايجان در اين ديدار روابط دو كشور را برادرانه و صميمي توصيف كرد و از رئيس مجلس ايران خواست سلام گرم وي را به رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران برساند.
علي اف خطاب به لاريجاني گفت: از اينكه مقام معظم رهبري ايران در اين سال ها و در شرايط پرتلاطم جهان، با اقتدار و هوشمندي بخوبي ايران را از توطئه ها عبور داده اند و در مسير پيشرفت هدايت كرده اند، بسيار خوشحاليم.
علي اف بر لزوم توسعه روابط پارلماني دو كشور نيز تاكيد كرد و گفت: اجلاس سه جانبه ايران، تركيه و آذربايجان بايد تداوم يابد زيرا رفت و آمد مقامات دو كشور موجب تحكيم روابط ايران و جمهوري آذربايجان خواهد شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار، با ابراز خشنودي از حركت رو به جلوي روابط برادرانه و ريشه دار دو كشور گفت: مناسبات سياسي ايران و جمهوري آذربايجان در سطح خوبي قرار دارد اما روابط اقتصادي دو كشور بايد در همه زمينه ها تقويت شود.
لاريجاني افزود: مجلس شوراي اسلامي ايران علاقه مند به توسعه روابط پارلماني با جمهوري آذربايجان است زيرا ارتباط پارلماني دو كشور، كمك موثري به تعميق روابط دو كشور خواهد كرد.
گفتني است رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر پنج شنبه به منظور گفت وگو با مقامات جمهوري آذربايجان در صدر يك هيات پارلماني به دعوت همتاي آذري خود به باكو سفر كرده است.
اداي احترام به مقام شهداي استقلال آذربايجان
رئيس مجلس شوراي اسلامي و هيات عاليرتبه كشورمان همچنين پيش از ظهر جمعه با حضور در مزار حيدر علي اف به مقام و جايگاه رئيس جمهور سابق اين كشور اداي احترام كردند.
رئيس مجلس و هيات همراه همچنين با نثار تاج گل به مقام مفاخير، شعرا و اديبان جمهوري آذربايجان اداي احترام كردند.
رئيس مجلس همچنين از مقام شهداي استقلال جمهوري آذربايجان كه توسط نظاميان شوروي در جريان استقلال اين كشور و همچنين در جريان جنگ قره باغ توسط نظاميان ارمنستان به شهادت رسيدند نيز تجليل كرد.
علي لاريجاني به علاوه پنجشنبه شب هم در آيين باشكوه مبعث حضرت رسول اكرم(ص) كه در حسينيه ايرانيان مقيم جمهوري آذربايجان برگزار شد، افزود: حضور من در روز فرخنده مبعث در باكو، افتخار بزرگي برايم محسوب مي شود و امروز سلام رهبر معظم انقلاب و ملت ايران را به ملت و دولت جمهوري آذربايجان مي رسانم.
وي با اشاره به تفكرات مترقي امام راحل گفت: امام خميني(ره) بدنبال اين بود كه ايراني ها به خود متكي باشند و همين تاكيد ايشان بود كه باعث شد هم اكنون ايران در بخش هاي صنعتي و انرژي هسته اي به توفيق هاي شامخي دست يابد.
لاريجاني در ادامه گفت: اين يك واقعيت غيرقابل كتمان است كه غربي ها نمي خواهند مسلمانان از جمله ايران، داراي دانش هسته اي باشند و من در اينجا تاكيد مي كنم كه اگر مسلمان اتحاد و همدلي خود را حفظ كنند، ديگر غربي ها نمي توانند منابع و ذخاير آنان را به يغما ببرند.
آنها (غربي ها) همواره بدنبال ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند تا از اين شيوه مذموم بتوانند منابع ملتهاي مسلمان را تاراج كنند.
وي گفت: بطور قطع اگر مسلمانان بيش از پيش متحد باشند، رژيم صهيونيستي به خود اجازه نخواهد داد كه در فلسطين اشغالي به مقدسات آنان ضربه بزند. امروز در خبرها اعلام شد كه صهيونيست ها به بهانه ايجاد فضاي سبز و پارك بدنبال تخريب بيت المقدس هستند. بيت المقدس نخستين قبله مسلمانان جهان است و اقدام رژيم صهيونيستي توهين بزرگي به شمار مي آيد.
لاريجاني همچنين گفت: ملت ايران با خلوص نيت به مردم و دولت جمهوري آذربايجان احترام قائل است و ايران نخستين كشوري بود كه استقلال اين كشور را پس از فروپاشي شوروي، به رسميت شناخت. از زماني كه جمهوري آذربايجان از يوغ كمونيست خارج شد، ملت ايران برادرانه و با صميميت فراوان با مردم و دولت اين كشور رابطه دوستانه برقرار كرد كه اكنون اين پيوند در شرايط بسيار مناسبي قرار دارد.
سفر رئيس مجلس به اصفهان
به گزارش خبرنگار كيهان در اصفهان، در جريان سفر رئيس مجلس به اين شهر نيز، بهره برداري از پروژه تقاطع غير همسطح شهيد ستاري و كلنگ زني فاز دوم طرح احياي ميدان امام علي(ع) اصفهان انجام شد.
لاريجاني همچنين در نشستي با خبرنگاران اعلام كرد: مجلس متولي رسيدگي به مسئله آب زاينده رود را وزارت نيرو قرار داده است البته در اين سفر با مسئولان استان اصفهان صحبت شد و در تهران نيز اين موضوع با وزراي مربوطه پيگيري مي شود.

 



با موافقت مجلس وزارتخانه هاي «تعاون، كار و رفاه» و «صنعت، معدن و تجارت» تشكيل مي شود

مجلس، روز چهارشنبه تكليف ادغام 5 وزارتخانه ديگر را هم مشخص و تصويب كرد كه وزارتخانه هاي «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت ، معدن و تجارت» تشكيل شود.
بهارستان نشينان در آخرين جلسه علني هفته گذشته و پيش از آغاز تعطيلات تابستاني، 4 وزارتخانه پيشنهادي دولت را به 5 وزارتخانه تبديل كرده و مصوب كردند از ادغام آنها 2 وزارتخانه جديد تشكيل شود.
وكلاي ملت در صحن علني روز چهارشنبه، پس از بررسي پيشنهادات و تصويب تعدادي از آنها در خصوص لايحه تشكيل دو وزارتخانه «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت، معدن و تجارت» اين لايحه را با 174 راي موافق، 5 راي مخالف و 5راي ممتنع از 194 نماينده حاضر به تصويب رساندند.
به موجب اين مصوبه مجلس در ماده واحده لايحه مذكور مقرر شد: به موجب اين قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و امور اجتماعي و رفاه و تامين اجتماعي و دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني به ترتيب دو وزارتخانه «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت، معدن و تجارت» تشكيل مي شود. كليه وظايف و اختياراتي كه بر طبق قوانين برعهده وزارتخانه هاي ياد شده بوده است، به دو وزارتخانه جديد منتقل مي شود.
موافقان و مخالفان لايحه ادغام
طبق آيين نامه مجلس، بررسي كليات و جزييات اين لايحه هم البته روند معمول خود را داشت.
بر اين اساس پس از اينكه كليات لايحه ادغام وزارتخانه هاي صنايع و بازرگاني و كار و رفاه توسط هيئت رئيسه به بحث و بررسي گذاشته شد، سه تن از نمايندگان مجلس به عنوان موافق اين ادغام ها در صحن پارلمان سخنراني كردند.
مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان به عنوان اولين موافق طي سخناني گفت: بايد مسئله ادغام وزارتخانه ها را زودتر حل كنيم چرا كه ماده 53 را خودمان تصويب كرده ايم و اين ماده هم اعلام مي كند كه 4 وزارتخانه از تعداد 21 وزارتخانه موجود بايد كم شود، لذا ما ناگزيريم كه به اين قانون عمل كنيم.
همچنين محمد دهقاني نماينده مردم چناران در مجلس به عنوان دومين موافق ادغام چهار وزارتخانه گفت: اين ادغام ها به دليل چابك كردن دولت است البته مجلس شوراي اسلامي نيز با راي قاطع دو فوريت اين ادغام ها را تصويب كرده است، در توضيح ادغام ها هم همه مي دانند كه كشور با هزينه هاي بسيار اداره مي شود اما اين ادغام ها مي تواند هزينه اداره كشور را پايين بياورد.
در ادامه نيز بهروز جعفري نماينده سميرم به عنوان سومين موافق كليات گفت: بايدامور موازي را حذف كرده و نبايد كار امروز را به فردا موكول كرد.
مخالفان كليات هم هر يك روز چهارشنبه به ارائه نظرات خود پرداختند. سيدمحمدجواد ابطحي نماينده خميني شهر اولين مخالف بود كه با اشاره به سخني از مقام معظم رهبري مبني بر اينكه شاكله دولت را مطلوب عنوان كرده بودند گفت: با اين ادغام اين شاكله دولت را به هم مي زنيم و بايد قانون گذار متعهد و مسئول باشد و بنده معتقدم كه بايد به كليات اين لايحه راي ندهيم. در برنامه پنجم نيز دو سال براي اجراي اين ادغام ها فرصت داده شده است.
در ادامه علي اكبر اوليا نماينده يزد و صدوق در مجلس به عنوان مخالف دوم كليات لايحه مذكور در صحن علني، گفت: ادغام اين 4 وزارتخانه ممكن است تبعاتي را به دنبال داشته باشد، در حالي كه طبق قانون برنامه پنجم دولت دو سال براي اين ادغام ها فرصت دارد.
حجت الاسلام نوروزي نماينده رباط كريم هم عنوان كرد: ارائه اين لايحه براي ادغام 4 وزارتخانه با قيد دو فوريت براي چيست؟ يعني واقعاً يك مشكل اساسي و معضل اساسي احساس شده و به همين دليل تا اين حد با عجله و شتابزده براي ادغام 4 وزارتخانه، يك لايحه دو فوريتي به مجلس ارايه شده است؟ براي بنده اين موضوع جاي سؤال دارد و اين مسئله براي من قابل پذيرش نيست.
وي افزود: بايد همه كارشناسان كشور و مسئولان در اين زمينه نظرات و پيشنهاداتشان را مطرح كنند؛ زماني كه لايحه اي با قيد دو فوريت به مجلس ارائه و به تصويب نمايندگان مي رسد، دست وكلاي ملت در اين زمينه براي ارائه نظرات كارشناسي و استماع نظرات مخالفان و موافقان بسته مي شود و ما بايد اجازه دهيم همه كارشناسان كشور و خبرگان دخيل در اين موضوع نظراتشان را مطرح كنند.
لطف الله فروزنده البته با بيان اينكه مجلس و دولت كميته مشتركي را براي ادغام وزارتخانه ها تشكيل دادند، در واكنش به عجولانه خواندن ادغام وزارتخانه ها از سوي برخي نمايندگان گفت: استارت ادغام وزارتخانه ها 20 سال پيش زده شده بود و ما اسناد آن را داريم كه در دولت هاي قبلي هم اين موضوع مطرح شده بود، بنابراين نمي توان ادغام وزارتخانه ها را عجولانه دانست.
در نهايت نمايندگان مجلس كليات لايحه دو فوريتي وظايف و اختيارات دو وزارتخانه «كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت و تجارت» را مورد بحث و بررسي قرار دادند و كليات آن را با 154 راي موافق در صحن علني پارلمان به تصويب رساندند.
پخش برگه هايي در ميان نمايندگان
براساس اين گزارش نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در حاشيه جلسه علني مجلس در تذكري خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برگه هايي از سوي برخي ها در صحن علني پخش شده كه در آن نظرات مقام معظم رهبري درباره عدم ادغام وزارت تعاون منتشر شده است.
وي از لاريجاني خواست درباره توزيع اين برگه ها و نظر مقام معظم رهبري توضيح دهد.
رئيس مجلس در پاسخ به تذكر قاضي پور با ابراز تعجب از اينكه چنين برگه هايي در صحن علني منتشر شده است، تأكيد كرد: من قبلاً از مقام معظم رهبري در اين باره سؤال كرده بودم كه ايشان فرموده بودند من در اين رابطه نظري ندارم و صبح امروز نيز رهبر معظم انقلاب به بنده پيغام دادند و فرمودند كه من درباره ادغام وزارت تعاون نظري ندارم و مجلس بايد تصميم بگيرد.
بر اين اساس وكلاي ملت در جريان رسيدگي به جزييات لايحه دو فوريتي وظايف و اختيارات وزارتخانه هاي «كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت و تجارت» با پيشنهاد سيد كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا مبني بر اضافه شدن وزارت تعاون به ليست ادغام وزارتخانه ها و ادغام اين وزارتخانه با وزارتخانه هاي كار و رفاه با 141 راي در صحن علني پارلمان موافقت كردند.
بهارستان نشينان همچنين در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه دو فوريتي وظايف و اختيارات دو وزارتخانه كار و رفاه اجتماعي و صنعت و تجارت، با پيشنهاد سيدحسين هاشمي نماينده ميانه و عضو كميسيون صنايع مبني بر اضافه شدن كلمه «معدن» به عنوان وزارتخانه «صنعت و تجارت» با 128 راي موافق، 12 راي مخالف و 7 راي ممتنع از 195نماينده حاضر در صحن علني موافقت كردند.

 



خارج از دستور

دولت برنامه اي براي ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو ندارد
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت دولت فعلا برنامه اي براي ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو ندارد.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور كه در حاشيه جلسه روز چهارشنبه هيئت وزيران با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، ايجاد وزارتخانه هاي «راه و شهرسازي»، «صنعت، معدن و تجارت» و «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» را محصول تفاهم و همدلي دولت و مجلس دانست.
وي افزود: با اين ادغام تعداد وزارتخانه هاي دولت به 17 وزارتخانه كاهش يافت كه با تاسيس وزارت ورزش و جوانان تعداد اين وزارتخانه ها به 18 رسيده كه براي عمل به برنامه پنجم درباره تعداد وزارتخانه ها تصميم گيري خواهيم كرد.
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: دولت فعلا برنامه اي براي ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو ندارد و مجلس و دولت در اين خصوص با يكديگر مذاكره مي كنند و در شرايط مناسب تصميم گيري و نظر نهايي اعلام خواهد شد.
ميرتاج الديني در خصوص معرفي وزراي جديد هم گفت كه دولت منتظر اعلام نظر شوراي نگهبان و طي مراحل قانوني است و بعد از طي اين مدت و مراحلي كه بايد طي شود، در خصوص معرفي وزراي جديد تصميم گيري خواهد شد.

 



چهار عضو برجسته گروهك منافقين از اردوگاه اشرف گريختند

سرويس سياسي-
همزمان با ناكامي آمريكا و كشورهاي اروپايي در حمايت از گروهك تروريستي اعضاي ناكام اين گروه ازاردوگاه اشرف در حال فرار و تسليم نمودن خود به نيروهاي عراقي هستند.
در تازه ترين خبر، سخنگوي وزارت دفاع عراق اعلام داشت كه چهار عضو گروهك منافقين با فرار از كمپ اشرف واقع در 60 كيلومتري استان دياله خود را تسليم مقامات عراقي نموده اند.
براساس اين گزارش، در نشست خبري كه وزارت دفاع عراق ترتيب داده بود، اعضاي گريخته از اردوگاه اشرف اعلام داشتند، سركرده اين گروهك اردوگاه ياد شده را تبديل به زنداني مخوف نموده و ارتباط آن ها را با خارج قطع كرده بود.
آن ها همچنين فاش نمودند كه رجوي، سركرده منافقين از اعضاي دربند خواسته بود تا در صورت ورود نيروهاي عراقي به اردوگاه با آن ها درگير شوند.
اين گزارش مي افزايد، اين افراد از تمايل اكثريت فريب خوردگان اردوگاه اشرف براي گريختن از اين مكان خبر دادند و افزودند، نفرات داخل اردوگاه از آينده خود بخاطر ترس از انتقام جويي سركرده و دار و دسته منافقين بيمناك هستند.
«زهرا ميرباقري» يكي از اين افراد كه عضو شوراي فرماندهي اردوگاه اشرف و همچنين از اعضاي اصلي گروهك منافقين بوده است پس از فرار از اردوگاه اشرف در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: بارها براي جدا شدن از سازمان (گروهك منافقين) اقدام كردم و در پايان با همكاري نيروهاي عراقي توانستم فرار كنم و به آزادي دست يابم.
وي سپس با صدايي بغض آلود افزود: آنها بعد از آنكه از تلاش من براي جدايي مطلع شدند مرا شكنجه جسمي كردند و همين مسئله سبب بيماري شديد من شد به طوري كه تا مدتها قادر به ايستادن يا نشستن به مدت طولاني نبودم.
ميرباقري گفت: از سازمانهاي بين المللي و حقوق بشري مي خواهم مرا براي درمان به يكي از كشورهاي اروپايي منتقل كنند.
«بار اسكندر» ديگر عضو فراري منافقين نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي گفت: با پيوستن به سازمان (گروهك منافقين) گرفتار شدم. در واقع سازمان، عواملي دارد كه در كمين مهاجران غيرقانوني مي نشينند. وي افزود: من در تركيه بودم كه آنها با وعده حل مشكلاتم از من خواستند به اردوگاه اشرف بروم. اما آنها با اين كار در واقع مهاجران غيرقانوني را مي ربايند.
اقدامات خشونت آميز منافقين در اردوگاه اشرف (عراق جديد) و درگيري آنها با نيروهاي عراقي، اين گروهك تروريستي را به ادامه سياست جوسازي عليه دولت منتخب مالكي با هدف تحريك افكار عمومي جهان و جلوگيري از اخراج آنها براساس قانون اساسي عراق واداشت.
گروهك منافقين به اين طريق و با مظلوم نمايي سعي دارد افكار عمومي جامعه جهاني را با خود و عليه دولت عراق همراه كند؛ اين گروهك با تكيه بر حمايتهاي گسترده غربي ها از جمله آمريكا و اخيرا حمايت اتحاديه عرب تلاش مي كند همچنان حاكميت و استقلال عراق را به چالش بكشاند.
دولت عراق پرونده امنيتي اردوگاه عراق جديد (اشرف) را اوايل سال 2009 از نظاميان آمريكايي تحويل گرفت و نيروي امنيتي ويژه اي براي حمايت از اين اردوگاه تشكيل داد؛ حدود 3466 عضو گروهك منافقين در اين اردوگاه به سر مي برند.
دولت عراق اخيرا براي خروج اعضاي اين گروهك تروريستي از خاك اين كشور تا پايان سال جاري ميلادي ضرب الاجل تعيين كرد.
اردوگاه اشرف در استان دياله عراق حدود 3500 نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين را در خود جاي داده است. گروهك تروريستي منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامي اشرف در استان دياله (57 كيلومتري شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزيد.
گروهك تروريستي منافقين علاوه بر اقدامات تروريستي عليه ملت ايران در همكاري با رژيم ديكتاتوري بعث و القاعده جنايتهاي فراواني نيز عليه ملت عراق مرتكب شد.

 



اعلام شكست يك فاز ديگر از پروژه جنگ سايبري آمريكا
طراح پروژه : اينترنت چمداني قابل رديابي است خود را به خطر نياندازيد

پس از اعلام وزير اطلاعات ايران مبني بر قابليت شناسايي استفاده كنندگان از اينترنت چمداني، طراح اين پروژه به كاربران هشدار داد كه اينترنت چمداني قابل رديابي است و از آنها خواست براي دستيابي به اين نرم افزار خود را به خطر نيندازند.
پروژه اينترنت چمداني عنوان طرحي است كه وزارت خارجه آمريكا درصدد است از آن براي حمايت از گروههاي اغتشاشگر در انتشار فايل هاي متني، صوتي و تصويري و در عين حال ناشناخته ماندن آنها به كشورهاي مخالف آمريكا از جمله ايران ارائه دهد.
«ساشا مينراث» مسئول پروژه اينترنت چمداني در گفت وگو با راديو سازمان سيا جزييات بيشتري را از اين ابزار جاسوسي جديد آمريكا آشكار كرده است.
وي گفت: اينترنت چمداني شبيه به يك چمدان معمولي است ولي با چمدان تفاوت فراواني دارد. داخل آن يك لپ تاپ، يك آنتن كوچك بدون سيم، فلاش ديسك و چندين سي دي وجود دارد. با مجموعه اين ابزارها مي توان در هر نقطه اي يك شبكه اينترنت در سايه و مستقل برقرار كرد. به عنوان مثال در كشورهايي كه با وقوع بحران يا اعتراضات شاهراههاي اينترنت را مسدود مي كنند.
طراح اين ابزار جنگ نرم گفت؛ هزينه اين طرح را وزارت خارجه آمريكا تامين مي كند.
البته ما با كمال ميل در اين مورد با وزارت خارجه همكاري مي كنيم. اما براي ما اين نكته بسيار مهم است كه اين طرح همان طوري كه از آغاز نيز تصميم گرفته شده است، ابزاري باشد براي تقويت امكانات فناوري شهروندان و نهادهاي مدني. به همين خاطر در هر مورد كه اين ابزارها را در اختيار ديگران قرار مي دهيم ابتدا با نهادهاي مدني و گروههايي كه در آن منطقه فعال هستند مشورت مي كنيم. اين ابزار مي تواند كمك موثري باشد براي مناطقي كه اصلا شبكه هاي ارتباطي اينترنت ندارند و يا در مسير انتقال به دموكراسي قرار دارند.
مدير پروژه اينترنت چمداني در پاسخ به اين سؤال راديو فردا كه چگونه مي خواهيد اين چمدان را به فعالان سياسي برسانيد گفت: البته حمل يك چمدان كار دشواري نيست ولي قاعدتا در كشورهايي كه حمل اين وسايل خطرناك و غيرقانوني است مسلما نمي توان به راحتي آن را حمل كرد و از مرز عبور كرد. در عين حال هر وسيله اي كه داراي حافظه كافي باشد، مثلا سي دي، كارت هاي حافظه (يواس بي) مي توانند اين نرم افزار را منتقل كنند؛ و يا اين نرم افزار مي تواند روي اينترنت قرار گرفته و افراد آن را پياده كنند؛ بنابراين اگر بردن ابزارهايي نظير اين و يا مثلا تلفن هاي موبايل با حافظه قوي به هر كشوري امكانپذير باشد اين فناوري را به سادگي مي توان به آنجا منتقل كرد. دقيقا به همين منظور طوري ساخته شده كه حمل آن با اكثر وسايل ارتباطي امكانپذير باشد. به اين وسيله ما مي خواهيم خطري را كه ممكن است به خاطر حمل اين تكنولوژي متوجه افراد شود، كاهش دهيم.
وي امكان رديابي شدن كاربران اين نوع اينترنت را تاييد كرد و گفت: همواره راهها و يا امكانهايي براي رديابي و يافتن افراد وجود دارد. اين فناوري نيز يك راه حل جادويي براي گريز از تعقيب و رديابي افراد نيست ولي مي توان گفت كه رديابي افرادي كه از اين فناوري استفاده مي كنند بسيار دشوارتر از رديابي روشهاي ارتباطي معمول است. دليل آن اين است كه امروزه تقريبا تمامي روشهاي سانسور و كنترل شبكه اينترنت براساس ساختار و شناسايي برنامه هاي كامپيوتري كار مي كنند. حال اگر شما يك سيستم يا شبكه كاملا مجزا و مستقل از شبكه معمول در آن كشور را راه اندازي كنيد نكته مهم اين است كه هويت كاربران مشخص نشود. به همين خاطر ما با طراحان سيستم Tor، سيستمي كه به كاربران امكان مي دهد به طور ناشناس از شبكه استفاده كنند، همكاري مي كنيم. هدف ما اين است كه امكان پنهان كاري و ناشناس ماندن تك تك كامپيوترهايي را كه به يك چنين شبكه مستقلي وصل مي شوند را افزايش دهيم.
ساشا مينراث با هشدار به كاربران براي عدم استفاده از اين نرم افزار گفت: توصيه من اين است كه فعلا مردم براي دستيابي به اين نرم افزار خود را به خطر نياندازند. ما قرار است اين نرم افزارها را در نقاط مختلف آمريكا به كار بسته و در عمل نقاط ضعف آن را بررسي كنيم. از دوستان هكر خود خواسته ايم كه اين نرم افزار را هدف قرار داده و نقطه ضعف هاي ايمني آن را بسنجند. ظرف 12 تا 18 ماه ديگر اين نرم افزار براي استفاده گسترده تر آماده خواهد بود. شايان ذكر است اين طرح كه «اينترنت در چمدان» نام گرفته با بودجه وزارت خارجه آمريكا و توسط گروهي از كارشناسان در بنياد پژوهشي «نيوامريكن» عملي شده است.

 



آيت الله نوري همداني در ديدار علماي برجسته هندوستان: انقلاب اسلامي ايران منشأ بيداري اسلامي است

حضرت آيت الله نوري همداني در ديدار علماي سني و شيعه هندوستان گفت: منشا حركت هاي بيداري اسلامي حركت امام«ره» و انقلاب اسلامي مردم است.
وي با اشاره به توطئه غرب و صهيونيست ها در ايجاد شكاف و تفرقه ميان ملل مسلمان افزود: بر اثر قيام يك فقيه شجاع، زمان شناس و مدير و مدبر سلطه غرب و صهيونيست ها بر ايران اسلامي پايان يافت و انقلاب اسلامي تشكيل شد.
آيت الله نوري همداني بيدارگري را مهمترين اثر انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: منشا حركت هاي بيداري اسلامي در كشورهاي يمن، مصر، تونس، بحرين و... حركت امام«ره» و انقلاب اسلامي مردم است.
حضرت آيت الله نوري همداني در ادامه با اشاره به وحدت و ارتباط علماي كشورهاي اسلامي افزود: مهمترين وظيفه علماي اسلام بيدار كردن مردم و ايجاد وحدت در بين آنها مي باشد كه اين حركت مقدمه اي براي ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.
در ابتداي اين ديدار يكي از علماي اهل سنت هندوستان به نمايندگي، ضمن تشكر از حضرت آيت الله نوري همداني خواستار ارتباط هر چه بيشتر علماي كشورهاي اسلامي شد و اين جلسات را مايه وحدت هر چه بيشتر كشورهاي اسلامي دانست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14