(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 تیر 1390- شماره 19967

حديث دشت عشق
نشست مشترك سرپرست وزارت ورزش و جوانان با مديران ورزشي
عباسي : مشكلات مالي فدراسيون ها برطرف مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
استقلال وپيروزي در هفته هفتم به مصاف هم مي روند
نمونه اول 2 آزمايش ديگر مثبت اعلام شد
بختك دوپينگ روي دوچرخه سواري !
ركوردهاي وزنه برداري ايران 8 بار پياپي فرو ريخت
3 طلاي خوشرنگ جوانان جهان بر گردن سعيد محمدپور
براي حضور در رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني ولاسكو 14 بازيكن را به تيم ملي واليبال فراخواند
براي شركت در مسابقات جهاني تركيه ملي پوشان ووشو مسابقه درون اردويي برگزار مي كنند
روزهاي خوش براي فدراسيون ها اردوي تيم ملي كاراته در آزادي تشكيل مي شود
اردوي تيم ملي كاراته از سالن كبكانيان به مجموعه ورزشي آزادي تهران منتقل مي شود.



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «اكبر دانشگر آق بلاغ»روحي كه در اين قفس نگنجيد
شهيد «اكبر دانشگر آق بلاغ»، سال 44 در خانواده اي از اهالي تبريز چشم به جهان گشود. علاقه اي كه به درس و كسب علم داشت او را بر آن داشت تا تحصيلات ابتدايي خود رابا موفقيت به پايان برساند. قدرت درك و فهمش نسبت به خانواده خصوصاً پدر و مادر به اندازه اي بود كه باعث تعجب آنها مي شد. خواهرش مي گويد: «آن قدر روحش بزرگ بود كه اين دنيا نتوانست او را در خود نگه دارد.» تكيه كلامش اين بود كه اول و آخر اين دنيا مرگ است چه بهتر كه در راه خدا و انقلاب شهيد بشوم و چنين نيز شد. او در 23 دي ماه سال 65 در عمليات سومار بر اثر اصابت تركش به ناحيه سر، به لقاء يار پيوست و دعوت حق را عاشقانه لبيك گفت.

 



نشست مشترك سرپرست وزارت ورزش و جوانان با مديران ورزشي
عباسي : مشكلات مالي فدراسيون ها برطرف مي شود

عباسي سرپرست وزارت ورزش و جوانان در اولين نشست مشترك خود با مديران ورزشي تنها راه حل برون رفت از مشكلات فعلي ورزش را همدلي و استفاده از همه ظرفيت ها بيان كرد.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان بعدازظهر دوشنبه در محل سالن همايش هاي آكادمي المپيك نشست مشتركي با روسا و رئيس بانوان فدراسيون ها، مديران كل تربيت بدني استان ها و مديران ستادي سازمان تربيت بدني داشت. در اين نشست بهرام افشارزاده، مرضيه اكبرآبادي، شوقاني، حميد سجادي، علي فتح الله زاده و حبيب كاشاني حضور داشتند.
دراين نشست عباسي گفت: راه حل اين است كه همدلي را يك كاسه كنيم. عليرغم هجمه هاي سنگين و موانع استعمار ما توانستيم عزتهاي بزرگي را فراهم كنيم كه تا حدي براي دنيا شگفت آور است.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مي دانيم كه ممكن است موانعي باشد، ولي به همت تجربه هاي بزرگ مي توان كارهاي بزرگ انجام داد. خميرمايه مسير حركت ما قطعاً مربيان بزرگ هستند. اين مربيان تجربه بزرگي دارند كه با اتكا به آن ها مي توان به موفقيت رسيد.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بيان اين كه شما بايد حاصل تجربياتتان را بگوييد تا من بشنوم، يادآور شد: سعيدلو زحمات زيادي كشيد، ولي به دليل معذوريت هاي قانوني نمي شد از امكانات استفاده كرد. اكنون فتح بابي شده تا از امكانات قانوني بهره برداري كنيم، ولي چون تا معرفي وزير صبر كنيم، در طول دو هفته اخير معادلات ما در زمينه برنامه ريزي بوده نه مقوله خبري. ما مي توانستيم صبر كنيم و بعد از انتخاب وزير از اين فرصت استفاده كنيم. اين جلسه، جلسه داخلي سازماني است و دليل انگيزه اي كه در ميان شما وجود دارد اين جلسه برگزار شد. نمي شود در فاصله 10 روز همه شما را ملاقات كرد، ممكن است جلسه با همه چند ماه طول بكشد.
وي ادامه داد: ما دوزيست هستيم، هم در وزارت تعاون هستيم و هم در وزارت ورزش و جوانان. شما عذر ما را بپذيريد و بگوييد تا من بشنوم. شما متخصص هستيد و من بايد استفاده كنم.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان خطاب به رسانه ها گفت: يكي از چيزهايي كه مورد تأكيد بزرگان است اين كه وارد حاشيه ها نشويد، چون ما را از متن و اصل كار دور مي كند. ما بايد از زمان كم بيشترين بهره برداري را داشته باشيم. تا معرفي وزير حداقل در اين فرصت زماني در خدمت هم هستيم. نبايد اين زمان از دست برود. ما بين خودمان خيلي دسته بندي ها را ريز نكنيم. ما بناي گذاشتن جلسه نداشتيم. بعد از رأي اعتماد وزير جلسه گذاشته مي شود. اين جلسه نيست و كاملا خودماني است.
وي با اشاره به نزديك بودن بازي هاي المپيك لندن تأكيد كرد: ما در مسير المپيك هستيم. ورزشكاران بايد آماده شوند. موانع مالي وجود داشت، جلسه اي را با شوقاني و سجادي داشتم و اعلام كردم كساني كه نياز فوري تري دارند، زودتر پول بگيرند تا مشكلاتشان برطرف شود. از امروز مي خواهيم به فدراسيونها پول بدهيم، بعد از آن هم بايد برنامه ريزي كنيم. شما حرف هاي زيادي داريد، ولي فعلا مواردي را به ما اعلام كنيد كه تا دو هفته آينده اتفاق مي افتد. آيين اهداي جوايز قهرمانان سال گذشته به تعويق افتاده است. بايد در اولين فرصت اين مراسم برگزار شود تا انگيزه ها احيا شود و شرايط بهتري ايجاد شود. ما با كميته المپيك مرزي نداريم، نه تنها با مجموعه داخلي بلكه با خيلي از آحاد جامعه مرز نداريم. ظرفيت ها را كنار نگذاريم و از همه استفاده كنيم، اگر با تمام توان استفاده كنيم شايد برخي از فرصت هايي كه از دست داده ايم را جبران كنيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دوناژكااستردا و بانيك استراوا حريفان تيم ملي در اتريش
تيم ملي فوتبال كشورمان كه در اردوي تداركاتي اتريش به سر مي برد، روزهاي جمعه و شنبه آينده دو ديدار تداركاتي ديگر با دو تيم باشگاهي از كشورهاي اسلواكي و چك برگزار مي كند.
پس از برگزاري ديدار دوشنبه شب با متاليست اوكراين كه با تساوي بدون گل به پايان رسيد، دو ديدار تداركاتي ديگر در دستور كار تيم ملي قرار گرفته است. بدين ترتيب تيم ملي ايران روز جمعه 17 تيرماه با تيم «دوناژكا استردا» از كشور اسلواكي در محل ورزشگاه تمرين تيم ملي (رودرسدورف) روبرو خواهد شد. حريف روز شنبه تيم كشورمان هم تيم معروف «بانيك استراوا» جمهوري چك است.
انتقال نفت تهران به اراك قطعي شد
انتقال تيم فوتبال نفت تهران به اراك قطعي شد.پس از كش وقوس هاي فراوان و بحث هاي زيادي كه مبني بر نادرست بودن انتقال نفت به اراك مطرح شد و كارشناسان و اهالي فوتبال نظرات زيادي پيرامون اشتباه بودن اين انتقال عنوان كردند، روز گذشته در جلسه اي كه ميان نمايندگان اراك و استاندار مركزي و همچنين مديرعامل باشگاه نفت برگزار شد، مقرر شد كه نفت به طور قطعي به اراك منتقل شود. اين در حالي است كه چند روز پيش از اين اراكي ها عنوان كرده بودند در صورتي كه منابع مالي لازم براي تيمشان فراهم نشود، حاضر نيستند اين تيم را در اختيار بگيرند.
مخالفت با جدايي رافخايي وپيوستن حقي به ذوب آهن
هافبك فصل گذشته تيم فوتبال صباي قم باعقد قراردادي يكساله به عضويت تيم ذوب آهن اصفهان درآمد . داود حقي پس از ديدار با دليلي مدير عامل باشگاه ذوب آهن و توافق با وي به ذوب آهن پيوست . همچنين بهمن صالح نيا سرپرست باشگاه ملوان انزلي و فرهاد پورغلامي صبح ديروز در محل باشگاه ذوب آهن حضور يافته و با مسئولان اين باشگاه براي اخذ رضايت نامه جلال رافخايي مذاكره كردندكه با توجه به نياز منصور ابراهيم زاده به رافخايي، مسئولان باشگاه ملوان با پاسخ منفي مديران باشگاه ذوب آهن براي صدور رضايت نامه اين بازيكن مواجه شدند.
الغرافه اجازه حضور خلعتبري مقابل ماداگاسكار را نداد
محمدرضا خلعتبري كه به تازگي به الغرافه قطر پيوسته از سوي مسئولان اين باشگاه اجازه همراهي در ديدار دوستانه تيم ملي ايران مقابل ماداگاسكار را پيدا نكرد. اين مسابقه تداركاتي 26 تير در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. فدراسيون فوتبال ايران پيش از اين از باشگاه الغرافه درخواست حضور خلعتبري براي بازي تداركاتي با ماداگاسكار را كرده بود كه اين مجوز از سوي تيم قطري داده نشد. البته الغرافه مجوز بازي با مالديو كه اول و ششم مرداد سال جاري از دور دوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل برگزار مي شود را به مهاجم ايراني داده است.
استقلال حسيني را هم از دست مي دهد؟
باشگاه سپاهان با مدافع فصل پيش خود مذاكراتي را براي تمديد قرار داد انجام داده است.سيد جلال حسيني كه قبل از سفر تيم ملي به اتريش با مسئولان استقلال مذاكرات مفصلي داشت و به آنها قول داد بعد از بازگشت به ايران با اين تيم قرارداد امضا كند، مذاكره با سپاهان را نيز در برنامه هاي خود قرار داده است.اين بازيكن از طريق برادر خود با باشگاه سپاهان در ارتباط است و به مسئولان اين تيم اعلام كرده پس از بازگشت از اردوي اتريش در مورد پيشنهادشان فكر مي كند. سپاهاني ها با حسيني در اتريش هم صحبت هايي انجام داده اند. اين در حالي است كه استقلال پيش از اين و در حالي كه محمد نصرتي را با قرارداد داخلي به خدمت گرفته بود، اين بازيكن را از دست داد و حالا اين نگراني براي آنها به وجود آمده كه حسيني نيز مانند نصرتي قيد حضور در استقلال را بزند.
جانواريو تمديد كرد، حاتمي بازگشت
هافبك برزيلي تيم فوتبال سپاهان در فصل آينده نيز زردپوشان را همراهي خواهد كرد. در نشست اخير فابيو جانواريو با محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه توافق لازم و نهايي براي ادامه حضور وي در فصل يازدهم صورت پذيرفت. وي از ديروز تمرينات خود را در مجموعه ورزشي فردوس آغاز كرد.
همچنين فرزاد حاتمي كه سال گذشته به طور قرضي به صباي قم پيوسته بود، به سپاهان بازگشت و قرارداد خود را براي دو فصل ديگر تمديد كرد.
قهرمان «گلدكاپ» به شيلي باخت
تيم فوتبال شيلي موفق شد مكزيك كه بتازگي به عنوان قهرماني رقابت هاي «گلدكاپ» دست پيدا كرده را شكست دهد. در چارچوب مرحله گروهي رقابت هاي كوپا آمه ريكا، شيلي موفق شد با حساب 2بريك از سد مكزيك در گروه C رقابت ها بگذرد. در ديگر ديدار برگزار شده اين گروه، اروگوئه و پرو با تساوي يك بر يك به كار خود پايان دادند.
آشوبي به تراكتورسازي پيوست
هافبك فصل گذشته تيم فوتبال استقلال به تراكتورسازي تبريز پيوست. فرزاد آشوبي براي يك سال با تراكتورسازي به توافق رسيد تا در ليگ يازدهم پيراهن اين تيم را برتن كند .

 



استقلال وپيروزي در هفته هفتم به مصاف هم مي روند

مراسم قرعه كشي يازدهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بعدازظهر ديروز در محل سازمان ليگ برگزار شد كه براساس آن
هفتاد و يكمين ديدار سنتي تيم هاي استقلال و پيروزي روز 25 شهريور برگزار خواهد شد.
در اين مراسم كه با حضور نمايندگان تيم ها، مسئولان سازمان ليگ و نمايندگان رسانه هاي گروهي در محل ساختمان سازمان ليگ برتر برگزار شد، برنامه يازدهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر مشخص شد كه در يكي از اين ديدارها تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي روز 25 شهريور و در هفته هفتم رقابتهاي ليگ برتر به مصاف هم خواهند رفت. پيروزي در ديدار رفت ميزبان است.
همچنين براساس قرعه كشي ديروز سازمان ليگ برتر ، در هفته اول اين دوره از رقابتها تيم پيروزي در ورزشگاه آزادي تهران ميزبان ملوان است و استقلال بايد در اصفهان به مصاف سپاهان، قهرمان فصل گذشته رقابتها برود.

 



نمونه اول 2 آزمايش ديگر مثبت اعلام شد
بختك دوپينگ روي دوچرخه سواري !

پس از اعلام نام چهار ورزشكار به عنوان دوپينگي هاي ورزش، نمونه اول آزمايش دوپينگ 2 دوچرخه سوار ديگر نيز مثبت اعلام شد.
مرحله نهايي تور بين المللي دوچرخه سواري دنا درحالي عصر روز يكشنبه هفته جاري در ياسوج پيگيري شد كه مسئولين فدراسيون از حضور دو ركابزن دراين مسير جلوگيري كرده اند.
پيش از برگزاري اين مرحله از مسابقه، اتحاديه جهاني دوچرخه سواري طي نامه اي به فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان از مشكوك بودن تست دوپينگ اين ورزشكاران به يك ماده ممنوعه خبر داده بود.
طبق قانون در صورت مثبت بودن يا مشكوك بودن نمونه A ورزشكاران تا زمان بررسي نمونه دوم و صدور راي محكوميت آنها، حضور اين نفرات در ميادين داخلي و خارجي ممنوع خواهد بود.
علي زنگي آبادي ضمن تائيد اين خبر گفت: ما نبايد نام اين افراد را رسانه اي كنيم چون تنها نمونه A تست دوپينگ آنها مثبت شده است. طبق قانون تا زماني كه حكم آنها صادر نشده باشد نبايد نام آنها فاش شود. به طور قطع ما از هر رسانه اي كه نام اين افراد را زودتر از راي صادر شده اعلام كند شكايت خواهيم كرد.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري بيان كرد: بايد منتظر بمانيم تا ببينيم بررسي اتحاديه جهاني به كجا مي رسد چون نمونه اين دو نفر تنها مشكوك بوده و فدراسيون جهاني از آنها خواسته دراين مورد توضيح بدهند. شايد آنها با مجوز پزشك از اين مواد استفاده كرده اند.

 



ركوردهاي وزنه برداري ايران 8 بار پياپي فرو ريخت
3 طلاي خوشرنگ جوانان جهان بر گردن سعيد محمدپور

سعيد محمدپور نماينده ايران در وزن 94 كيلوگرم رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان با اقتدار تمام به سه مدال طلاي جهان دست يافت.
رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان در ششمين روز در حالي ادامه پيدا كرد كه تيم ايران دو وزنه بردار در دسته 94 كيلوگرم داشت؛ سعيد محمدپور و ياسين باقري. بر اساس ركوردهايي كه اين وزنه برداران در تمرين ها داشتند، مشخص بود كه چندان انتظاري از ياسين باقري نيست، اما ركوردهاي سعيد محمدپور به گونه اي بود كه مربيان پيش از آغاز رقابت ها گفته بودند كه اگر خودش باشد به راحتي قهرمان دنيا مي شود. البته همين طور هم شد، محمدپور ديروز خودش بود و با اقتدار توانست وزنه هايي كه كادر فني انتخاب كرده بودند را مهار كنند و به عنوان قهرماني دنيا برسد. اين در حالي است كه او براي نخستين بار بود كه در يك رقابت بزرگ و معتبر بين المللي حاضر مي شد.
سعيد محمدپور در اين رقابت در حركت يك ضرب، با مهار وزنه 175 كيلوگرم به مدال طلا رسيد، در دو ضرب نيز با ركورد 210 كيلوگرم مدال طلا را از آن خود كرد تا در مجموع با ركورد 385 كيلوگرم سه بار براي گرفتن مدال طلا بر روي سكوي نخست دنيا بايستد.
البته اين پايان كار سعيد محمدپور نبود. او در يك ضرب 10 كيلوگرم ركورد ايران را شكست. در دو ضرب نيز 7 كيلوگرم ركورد ايران را بهبود بخشيد تا در مجموع 27 كيلوگرم ركورد ايران به نام او ثبت شود. البته او سه بار ركورد ايران را نشكست، بلكه او 8 ركورد را شكست. او 3 بار در حركت يك ضرب ركورد شكني كرد، 2 باردر حركت دو ضرب و3 بار در مجموع تا يكي از بهترين وزنه برداران ايران در رده سني جوانان باشد.
اما در كنار او ياسين باقري چندان عملكرد درخشاني نداشت. او در يك ضرب با ركورد 155 كيلوگرم دهم شد، در دو ضرب با 201كيلو در مكان پنجم ايستاد و در مجموع به عنوان ششمي قناعت كرد.
از ابتداي اين دوره از رقابت ها تاكنون همه وزنه برداران ايراني به غير از ياسين باقري بدون مدال صحنه رقابت را ترك نكرده اند. در 56 كيلوگرم مجيد عسكري نايب قهرمان جهان شد، در 69 كيلوگرم جابر بهروزي در مكان سوم دنيا ايستاد، در 85 كيلوگرم هم كيانوش رستمي عنوان قهرماني را كسب كرد تا وزنه برداران ايراني يكي پس از ديگري در رقابت هاي جوانان جهان عملكرد درخشاني داشته باشند. امروز در ادامه اين رقابت ها كيا قدمي در وزن 105 كيلوگرم به مصاف حريفان خواهد رفت.

 



براي حضور در رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني ولاسكو 14 بازيكن را به تيم ملي واليبال فراخواند

«خوليو ولاسكو»، سرمربي تيم ملي واليبال اسامي 14 بازيكن اين تيم را براي ديدار باچين در چارچوب رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني اعلام كرد.
اميرحسيني، مهدي مهدوي (پاسور)، علي حسين، احسن الله شيركوند (ليبرو)، عليرضا نادي، عليرضا جديدي، جواد محمدي نژاد، حسام بخششي (سرعتي زن)، رحمان داودي، علي مباشري، حمزه زريني، آرش كشاورزي (قدرتي زن)، مهدي بازارگرد و محسن عندليب
(پشت خط زن) 14 بازيكني هستند كه به انتخاب خوليو ولاسكو تركيب تيم ملي واليبال در سفر به چين را تشكيل مي دهند.
البته اقدامات لازم براي اعزام محمد موسوي عراقي نيز انجام شده اما هنوز در مورد قرار گرفتن اين بازيكن مصدوم در تركيب اعزامي تصميم نهايي اتخاذ نشده است. در صورتيكه موسوي طي چند روز اخير در تمرينات آمادگي لازم را داشته باشد جايگزين يكي از بازيكنان سرعتي زن خواهد شد.
تيم ملي واليبال چهارشنبه عازم چين مي شود تا در چارچوب رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني به مصاف تيم ملي اين كشور برود. خوليو ولاسكو (سرمربي)، ناصر شهنازي، ميرمصطفي شجاعي، رضا ابراهيمي، احمد مساجدي و «پائولو گياردينري» همراه با امير خوش خبر اعضاي كادر فني تيم ملي در اين سفر خواهند بود.
ديدار تيم هاي واليبال ايران و چين 20 تيرماه در شانگهاي برگزار خواهد شد. برنده ديدار تيم هاي ايران و چين در قالب يك ديدار به مصاف مصر خواهد رفت تا در صورت پيروزي حريف يكي از تيم هاي سقوط كرده از فصل جاري رقابت هاي ليگ جهاني شود.

 



براي شركت در مسابقات جهاني تركيه ملي پوشان ووشو مسابقه درون اردويي برگزار مي كنند

اولين مسابقه درون اردويي تيم ملي ووشوي بزرگسالان فردا در آكادمي ووشو برگزار مي شود.
اعضاي تيم ملي 3 مرحله رقابت درون اردويي را پشت سر خواهند گذاشت و افرادي كه 2 برد كسب كنند، مسافر مسابقات جهاني تركيه مي شوند. البته از ميان 10 وزن بايد 6 نفر شوند. تيم ملي بعد از 3 روز استراحت از 20 تير ماه بار ديگر تمرينات خود را از سر مي گيرد. اين تيم براي آمادگي بيشتر جهت حضور در مسابقات جهاني يك اردوي مشترك با كشور فرانسه خواهد داشت. رقابت هاي جهاني ووشو از 18 تا 22 مهر ماه در تركيه برگزار خواهد شد.

 



روزهاي خوش براي فدراسيون ها اردوي تيم ملي كاراته در آزادي تشكيل مي شود
اردوي تيم ملي كاراته از سالن كبكانيان به مجموعه ورزشي آزادي تهران منتقل مي شود.

اين تيم كه بايد اواخر تير ماه در مسابقات قهرماني آسيا شركت كند تاكنون اردوهاي تداركاتي خود را در سالن كبكانيان و چند شهرستان پشت سر گذاشته است. چند هفته پيش قرار بود آنها در آزادي اردو بزنند كه به دليل مشكلات مالي اين امر صورت نگرفت. به نظر مي رسد با آمدن سرپرست وزارتخانه ورزش و قول هاي مساعد او براي رفع مشكلات مالي، برنامه هاي فدراسيون ها به صورت منظم و مدون تر صورت گيرد. در همين راستا از عصر ديروز اردوي سيزدهم تيم ملي كاراته در مجموعه ورزشي آزادي آغاز شده و تا روز جمعه ادامه مي يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14