(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 تیر 1390- شماره 19967

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شطرنج ايراني و قمار آمريكايي در منطقه (يادداشت روز )
جدول (گفت و شنود)
گزارش خبري از روند استعفا براي كانديداتوري مجلس
كيهان و خوانندگان
پورمحمدي: وعده هاي برخي نامزدهاي انتخابات مجلس فراتر از اختيارات آنهاست
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس: استقامت آيت الله مصباح بر اصول دليل حملات منحرفين به ايشان است
تحركات مشكوك اقليت مجلس براي استيضاح وزير كشور
اعلام برائت منتجب نيا از كروبي و موسوي (خبر ويژه)
نرويم، از بين مي رويم و اگر برويم، ايران قوي تر مي شود (خبر ويژه)
گوش كيهان كر! ولي بدجوري قاطي كرده ايم! (خبر ويژه)
ميهماني سران اپوزيسيون در طويله آل سعود! (خبر ويژه )



شطرنج ايراني و قمار آمريكايي در منطقه (يادداشت روز )

در يك ماه گذشته، سرعت تحولات منطقه نسبت به 5 ماه قبل از آن اندكي كاهش يافته اما در عوض، تحولات به سطحي بنيادي تر و عميق تر منتقل شده است.
يك روش بررسي استراتژيك تحولات منطقه اين است كه ببينيم فضاي منطقه خاورميانه در مجموع به چه سمتي در حال حركت است و برنده نهايي بازي كيست. اين روش علاوه بر اينكه مستلزم بررسي دقيق حجم انبوهي از جزئيات است، به اندكي قدرت پيشگويي هم نياز دارد و هم اينكه اقتضا مي كند از سطح وقايع نگاري صرف فراتر برويم و از منظري راهبردي و بلند مدت به تحولات بنگريم. يك روش ديگر اما -كه به سختي مي توان آن را از روش اول تفكيك كرد- اين است كه تحولات را كشور به كشور بررسي كنيم و ببينيم هر كدام از بازيگران در هر كشور خاص تا چه حد به اهداف خود دست يافته و بعد تلاش كنيم با يافتن روند هاي كلي، يك تصوير كلان از وضعيت منطقه به دست بياوريم. اين يادداشت از روش دوم استفاده مي كند و تلاش خواهد كرد با ارائه توصيفي دقيق از وضعيت چند كشور درگير بحران، يك الگوي كلي را بويژه از اين جهت كه راهبرد آمريكا تا چه حد كامياب بوده ترسيم كند.
از ليبي يعني غربي ترين كشور جهان اسلام شروع كنيم. آمريكا و ناتو به اين دليل وارد جنگ ليبي شدند كه تصور مي كردند اولا به آساني قادر به حذف قذافي از صحنه و به چنگ آوردن منابع آن، خواهند بود و ثانيا اين پيام را به مردم منطقه خاورميانه مي دهند كه براي رها شدن آنها از چنگ آنچه در غرب ديكتاتوري خوانده مي شود آماده پول خرج كردن و به خطر انداختن جان سربازانشان هستند. بويژه تحليل آمريكايي ها اين بود كه به اين مداخله نظامي نياز دارند تا بتوانند اعتبار از دست رفته خود را نزد مردم خاورميانه بازسازي كنند. جنگ اكنون عملا به بن بست رسيده است به اين دليل كه 1- توان نظامي ناتو آنقدر نبوده است كه ابتدا برآورد مي شد و همين باعث شد رابرت گيتس در سفر دو هفته پيش خود به بروكسل به صراحت ناتو را به تنبلي و ناشي گري نظامي متهم كند و بگويد كه اگر قرار باشد هميشه بار ناتو را آمريكا به دوش بكشد ديگر نيازي به هم پيماني نظامي به اروپا نخواهد بود. 2- اروپايي ها يكي يكي در حال كنار كشيدن از جنگ هستند چرا كه بحران اقتصادي بي سابقه منطقه يورو، اساسا به آنها اجازه چنين ولخرجي هايي را نمي دهد و احتمال اعتراض هاي خياباني در بسياري از كشورهاي اروپايي قوت گرفته است. 3- آمريكا هم حضور نظامي خود در عمليات ليبي را كمرنگ كرده به اين دليل كه اوباما در آستانه انتخابات 2012 به شدت تحت فشار جمهوري خواهاني است كه سياست خارجي او را پرهزينه و فريبكارانه توصيف مي كنند. ضمن اينكه بحران اقتصادي دروني آمريكا طوري است كه مسلما مردم آمريكا علاقه اي ندارند در حالي كه بچه هاي خودشان بي كارند هزينه بازي هاي جنگي كمپاني هاي نظامي در آفريقا را بدهند. 4- و بالاخره اينكه ولو راه حل سياسي در ليبي به نتيجه برسد، هيچ تضميني نيست كه گروه جايگزين در ليبي هماني باشد كه آمريكايي ها مي خواهند. از 30 عضو شوراي انتقالي ليبي، فقط اسامي 10 نفر اعلام شده چرا كه آن 20 نفر ديگر جنگجويان مسلماني هستند كه همانقدر كه با قذافي دشمني مي ورزند آمريكا را هم خصم خود مي دانند. بنابراين دورنما در ليبي (ظرف 6 ماه آينده) اين است؛ تشكيل يك حكومت اسلامي بيخ گوش اروپا.
مورد دوم مصر است. در مصر، فضا روز به روز ضد اسراييلي تر، و تا آنجا كه آمريكا در كنار اسراييل باشد، روز به روز ضد آمريكايي تر خواهد شد. علت هم اين است كه با توجه به ضد اسراييلي بودن عميق افكار عمومي مصر، هرچه به سپتامبر يعني ماه برگزاري انتخابات پارلماني نزديك تر مي شويم كانديداها براي جلب بيشتر نظر مردم هم كه شده مجبورند در سر دادن شعارها و اتخاذ مواضع ضد اسراييلي با هم مسابقه بگذارند و همين باعث خواهد شد كه آمريكا هم ديگر (به دليل ملاحظات داخلي) چندان نتواند بر فضاي داخلي مصر اثر بگذارد.
اكنون پروژه آمريكايي ها در مصر اين است كه اگر بتوانند از طريق شوراي نظامي انتخابات پارلماني را منتفي كنند بهانه اي كه مي آورند اين است كه ابتدا بايد قانون اساسي مصر نوشته شود و بعد انتخابات پارلماني برگزار شود اما نگراني اصلي اين است كه اگر انتخابات در شهريور برگزار شود بدون شك گروه هاي اسلامي و در راس آنها اخوان، اكثريت مطلق پارلمان را در اختيار خواهند گرفت. اخوان المسلمين - كه آمريكا دريافته آينده مصر بدون ترديد در اختيار آنهاست- به صراحت گفته است كه اگر به هر دليلي انتخابات به تعويق بيفتد رويارويي سنگيني را با شوراي نظامي به راه خواهد انداخت طوري كه اين شورا هم به مبارك ملحق شود. اخوان عقيده دارند اگر بناست قانون اساسي نوشته شود اين كار بايد بعد از تشكيل مجلس خلق و توسط نمايندگان منتخب مردم انجام شود كه اين البته فاجعه اي براي آمريكا خواهد بود چرا كه معلوم است از درون قانون اساسي كه اكثريت اخواني مجلس مصر بنويسد، جز حكومت اسلامي بيرون نخواهد آمد.
فعلا آمريكايي ها دو نقطه اميد دارند. يكي اينكه مشكلات اقتصادي گريبان مردم مصر را چنان بفشارد كه هر لحظه خود را محتاج كمك هاي اقتصادي غرب ببينند و به اين ترتيب امكان كنترل تصميم هاي سياسي آنها از طريق باج گيري اقتصادي براي آمريكا محقق شود. اين اميد، بيشتر از آنكه واقعيت باشد، توهم است. نه آمريكا و نه اروپايي ها اساسا در موقعيتي نيستند كه بتوانند كمك هاي مالي چشمگيري به مصر بكنند ضمن اينكه مردم مصر دريافته اند تا زماني كه مجلس و دولت مردمي و ضد آمريكايي روي كار نيايد، هر چه هم كمك خارجي وارد مصر شود در چنبره فساد حاكمان نيست و نابود خواهد شد. نقطه دوم اميد آمريكا اين است كه خيال مي كند توانسته با حذف كردن چهره اي مانند نبيل العربي و جايگزين كردن او با محمد العرابي مصر را از ايران دور نگه دارد. اما اين اميد هم ديري نخواهد پاييد. همانطور كه همه مقام هاي مصري گفته اند تصميم اصلي در مورد نحوه روابط با ايران را پارلمان آينده مصر اتخاذ خواهد كرد كه گفتيم لاجرم اسلامگرايان ضدآمريكايي در آن اكثريت خواهند داشت. وقتي شوراي نظامي منحل شود و پارلمان و دولت آينده مصر شكل بگيرد، آن وقت تازه آمريكايي ها خواهند ديد كه قيام مردم مصر چه بر سر راهبرد منطقه اي آنها آورده است.
و سوم، بايد به وضع سوريه هم نظري اجمالي انداخت. روز نخست، راهبرد آمريكا در سوريه اين بود كه با سوء استفاده از فرصت تحولات منطقه اگر توانست دولت اسد را ساقط كند و اگر نه، آن را چنان تضعيف نمايد كه بتواند امتيازهايي كلان در مورد روابط با ايران و حزب الله از آن بگيرد و به تدريج سوريه را از محور مقاومت حذف كند. مهمترين ماموريت براي ايجاد ناآرامي در سوريه بر عهده سعودي و اسراييل گذاشته شد. مجموعه اطلاعات موجود نشان مي دهد ميزان سرمايه گذاري كه سعودي براي زمين زدن حكومت بشار اسد انجام داد تقريبا فقط با اسراييل قابل مقايسه است. به تدريج، آمريكايي ها سعي كردند تركيه را هم وارد بازي كنند. طراحي آمريكا اين بود كه با سوء استفاده از پيوند تاريخي تركيه و اخوان المسلمين، ترك ها را كه همواره با هوشمندي از ورود به بازي شيعه- سنتي در منطقه خودداري كرده بودند، به درون اين پروژه خطرناك بكشاند كه البته تا حدودي هم موفق شد، اما به تدريج مشكلات اين راهبرد خود را نشان داد. نخست اينكه اكثريت مردم سوريه هرگز با معترضان همراهي نكردند و راديكال كردن تحركات اقليت از طريق سوق دادن آن به درگيري مسلحانه با دولت نيز نتوانست جاي خالي اكثريت غايب را پر كند. در نتيجه اعتراضات در سوريه، همواره اعتراض اقليت باقي ماند. در مرحله بعد، آمريكايي ها دريافتند كه يكپارچگي و انسجام طبقه حاكم بويژه ارتش و نيروهاي امنيتي در سوريه به حدي است كه امكان بوجود آوردن هيچ شكافي در آنها وجود ندارد بنابراين امكان كودتا هم منتفي است. اتفاق سوم اين بود كه در پيش گرفتن راهبرد اصلاحات هوشمندانه توسط اسد، همراهي با اعتراضات بويژه در شهرهاي بزرگ مركزي را هر چه كمتر كرد و محور آمريكا-اسراييل- سعودي دريافت كه دورنماي سرنگون شدن اسد در كوتاه مدت مطلقا قابل سرمايه گذاري نيست. شايد به همين دليل هم بود كه آمريكايي ها هرگز عباراتي كه درباره مبارك استفاده كردند را درباره اسد به كار نبردند و نهايتا اينكه نه آمريكا و نه اسراييل نتوانستند اطميناني در اين باره بوجود بياورند كه جايگزين احتمالي اسد كمتر از او ضد اسراييلي خواهد بود و برعكس اين موضوع به طور قطعي مطرح بودكه جايگزين حكومت اسد هم با درجه بالايي ضد اسراييل عمل خواهد كرد. در نتيجه اكنون وضع راهبرد آمريكا در سوريه اين است: اسد آنقدركه آنها براي امتيازگيري ضروري بود ضعيف نشده، روابط سوريه-سعودي كه قبل از تحولات رو به بهبود بود عميقا متشنج شده، تركيه ديگر قادر نخواهد بود نقش واسطه پس پرده بين سوريه و اسراييل را برعهده بگيرد و ضمنا دولت اسد هم بيش از هر زمان ديگري دوست و دشمن خود را شناخته وبه ايران نزديك شده است.
اين تحليل كامل نيست، چون وضعيت اردن، بحرين، يمن،سعودي، تونس، تركيه و افغانستان و پاكستان را بررسي نمي كند اما از همين مقدار مي توان نتيجه هايي بسيار قابل توجه گرفت:
1- آمريكا در هيچ كدام از كشورهاي كليدي منطقه قادر به تغيير دادن بازي به نفع خود نبوده است.
2- همچنان نيروهاي مردمي و گروه هاي سازمان يافته اسلامي نقش اصلي را در پروژه هاي آينده دولت سازي در منطقه دارند و هرچه اين نقش برجسته تر شود، منطقه به الگوي ايراني نزديك تر و ازنظم مطلوب آمريكا دورتر خواهد شد.
3- هيچ نسخه اي از پروژه دموكراسي سازي آمريكايي براي وضعيت جديد منطقه وجود ندارد و دموكراسي هاي جديد در منطقه به شدت ضد آمريكايي خواهند بود.
4- بحران اقتصادي و سوء مديريت متمركز، احتمال انتقال بحران هاي خاورميانه به اروپا و آمريكا را بسيار زياد كرده است. بنابراين، آمريكا و اروپا براي كنترل اوضاع داخلي خود هم كه شده بايد به حضور منطقه اي را كمرنگ كنند.
شايد بتوان همه اين تحليل را در اين يك جمله خلاصه كرد: آمريكا در منطقه قمار بازي مي كند و ايران شطرنج.
مهدي محمدي

 



جدول (گفت و شنود)

گفت: سناتور «جو بايدن» با اشاره به ناكارآمدي اپوزيسيون به سازمان سيا اعتراض كرده كه چرا بودجه اختصاصي آمريكا را براي يك مشت افراد بي عرضه هزينه كرده است!
گفتم: عجب سناتور خل و چلي است! وقتي آمريكا و اروپا و اسرائيل و شيوخ منطقه و... طي 32 سال گذشته نتوانسته اند عليه ايران هيچ غلطي بكنند، از يك مشت اپوزيسيون اجق وجق چه انتظاري دارد؟!
گفت: «جو بايدن» سازمان سيا را متهم كرده كه اپوزيسيون را به تن پروري عادت داده و در مديريت آنها موفق نبوده است!
گفتم: خب! اين حيوونكي ها چه تقصيري دارند؟!
گفت: جو بايدن مي گويد، اغلب نيروهاي اپوزيسيون كه به آمريكا و اروپا پناهنده شده اند در ايران هم كاره اي نبوده اند.
گفتم: حالا اين شد يك چيزي! مي گويند مدير شركت به يكي از كارمندانش گفت؛ خجالت نمي كشي كه به جاي كار كردن، داري جدول حل مي كني؟ و كارمند جواب داد؛ آخه چه كنم قربان ؟ اينجا آنقدر سر و صدا هست كه آدم خوابش نمي بره!

 



گزارش خبري از روند استعفا براي كانديداتوري مجلس

سرويس سياسي-
رئيس ستاد انتخابات كشور، خبر استعفاي 53 مدير دولتي براي كانديداتوري در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تاييد كرد.
سيدصولت مرتضوي ديروز در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد كه 4 معاون استاندار، 7 فرماندار، 2 بخشدار و 30 نفر از مديران كل ستادي و استاني از دستگاههاي مختلف اجرايي، 3 تن از ائمه محترم جمعه همچنين برخي از معاونين فرمانداران و وزرا براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي استعفا داده اند.
پيش از اين و طي روزهاي اخير، سايت ها و شبكه هاي خبري ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ شده در گزارش هايي تلاش كردند تا استعفاهاي دولتي را پرشمار القا كرده و نتيجه بگيرند كه دولت براي انتخابات مجلس فعال شده است.
اين در حالي است كه براساس اطلاعات موجود در اختيار كيهان، در دوره كنوني با روند كاهش استعفاي مديران دولتي براي شركت در انتخابات مجلس روبرو هستيم؛ به عنوان نمونه در دولت اصلاحات استعفاها دو برابر ميزان فعلي بوده است.
در همين زمينه؛ معاون سياسي وزير كشور با تاكيد بر اينكه در خصوص كاهش تعداد افراد استعفادهنده در اين دوره، نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس آمار دقيقي وجود ندارد، گفت: در هر صورت ما روند كاهش را داشته ايم و به نظر مي رسد مديران اجرايي اقبالي به كانديداتوري براي مجلس نهم از خود نشان نداده اند.
اين در حالي است كه شنيده ها حاكي از آن است كه استعفا در نهادهايي مانند شهرداري بيش از ميزان رقم اعلامي در نهادهاي دولتي بوده است.
گفتني است؛ آخرين مهلت استعفاي مديران و كاركنان دولتي براي شركت در انتخابات مجلس نهم تا 9 تيرماه بوده است.
همچنين، مرتضوي درباره برخي اظهارنظرها كه استعفاي بعضي از مديران اجرايي را صوري مي دانند، تصريح كرد: قانونگذار مشخص كرده ظرف مدت يك ماه بايد براي فرد مستعفي جانشين منصوب شود، بنابراين معنا و مفهومي ندارد كه استعفايي به صورت صوري باشد.
وي ادامه داد: البته استعفا در حكم كارگزيني آن فرد منظور مي شود و دستگاههاي اجرايي نيز نظارت كافي مي كنند.
مرتضوي در خصوص نحوه ارائه تخلفات احتمالي برخي مديران دولتي در فرآيند انتخابات از سوي مردم نيز گفت: ستاد انتخابات سراسر كشور به صورت دائم فعال است و اگر احيانا كسي تخلفي را مشاهده كرد مي تواند آن را به ستاد انتخابات وزارت كشور يا استانداري ها گزارش كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به استمرار جلسات وزارت كشور با ساير دستگاهها همچون شوراي نگهبان و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي برگزاري بهتر انتخابات گفت: انتخابات يك فرايندي دارد كه در راستاي اجراي آن جلسات مختلفي با دستگاههاي اجرايي برگزار و كارها انجام مي شود.
مرتضوي اظهار كرد: زمان بندي براي آموزش هاي مناسب هم براي عموم مردم و هم براي مجريان انتخابات نيز درنظر گرفته و براي آن برنامه ريزي شده است و ما هم اكنون در حال تهيه اين متون آموزشي هستيم.
وي همچنين در خصوص زمان انتشار اطلاعيه شماره 3 ستاد انتخابات كشور گفت: ما مي خواستيم اطلاعيه شماره سه را بعد از تصويب قانون مربوط به مدارك تحصيلي صادر كنيم، ولي استفساريه مجلس مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نگرفت و ما منتظريم تعطيلات تابستاني مجلس تمام شود و نمايندگان پس از بازگشت در اين مورد تصميم بگيرند پس از آن شوراي نگهبان قانون را مورد تاييد قرار دهد تا ضمانت اجرا داشته باشد.
رئيس ستاد انتخابات گفت: اطلاعيه شماره3، يك اطلاعيه كامل در خصوص مدارك تحصيلي داوطلبان خواهد بود.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ ميلاد سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله(ع)، مظهر ادب و وفاداري حضرت ابوالفضل(ع) و اسوه صبر و بردباري و مقاومت و پيام رساني كربلا حضرت سيدالساجدين(ع) را به تمام آزادگان جهان بويژه به مردم فداكار كشورمان تبريك و تهنيت عرض مي نمايم و عاجزانه درخواست مي كنم كه از زندگي سراسر درس اين بزرگواران توشه اي بردارند و توتياي چشم خود كنند و فرزندان خود را با اين مكتب انسان ساز بيش از پيش آشنا نمايند كه تنها راه سعادت در اين دنياي پرتلاطم راه و رسم اين بزرگواران است.
طاهري
¤ خداوند را بسيار شاكريم كه نعمت ولايت را به ما مردم مسلمان و پيروان اهل بيت(ع) ارزاني داشته است. هر زمان كه دشمنان خارجي نظام و يا افراد منحرف داخلي در صدد اختلاف افكني و آشوب برمي آيند دل به اوامر ولي امر مسلمين مي سپاريم و با عبور از بحران به آرامش مي رسيم. در ضمن حق و باطل هم براي مردم روشن مي شود.
6775---0912
¤ حكم آمريكايي دادگاه حريري نشان از شكست هاي پي درپي آمريكا و رژيم اشغالگر قدس از درگيري با حزب الله لبنان دارد از سوي ديگر اين حركت آمريكايي ها حكايت از اقتدار مقاومت در منطقه مي كند شك نبايد كرد كه استكبار جهاني در پي بيداري اسلامي كشورهاي عربي منطقه قصد دارد به هر شكل ممكن افكار عمومي را منحرف كند .
محمودي
¤ مردم بحرين به دليل شيعه بودن در مقايسه با ديگر كشورهاي عربي واقعا مظلوم واقع شده اند و ظلم زيادي به آنها روا داشته مي شود از مسئولين كشورمان مي خواهم در دفاع از ملت بحرين به صورت موثرتر عمل كند.
1648---0915
¤ مي خواستم خطاب به كساني كه از جريانات به وجود آمده در بدنه دولت سوءاستفاده كرده و مي خواهند از آب گل آلود ماهي بگيرند بگويم، دلتان را به اين چيزها خوش نكنيد چرا كه مردم آن قدر با بصيرت هستند كه مي دانند مشكلات داخلي خود را چگونه حل كنند.
خانم مرداني- تهران
¤ چرا بايد در رسانه ملي برنامه طنزي به نام ساختمان پزشكان ساخته شود كه بازيگر خانم اين سريال به طور علني بگويد كه من يك فمينيست هستم. چرا نظارت وجود ندارد؟!
ايراني
¤ با گذشت قريب به 4 ماه از سال هنوز احكام جديد افزايش حقوق فرهنگيان صادر نشده است و هر وقت هم سؤال مي كنيم مي گويند دستورالعملي به دست ما نرسيده تا براساس آن حكم صادر شود. لطفا مسئولين وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهند.
خانم احمدي
¤ به گوش مسئولين بنياد شهيد و ايثارگران برسانيد كه چرا به جانبازان زير 15% شيميايي و اعصاب و روان هيچ امتيازي حتي سهميه بنزين ماهانه تعلق نمي گيرد.
3143---0911
¤ چرا اينقدر در جامعه ما نسبت به جانبازان شيميايي و اعصاب و روان كوتاهي مي شود. روز پرستار از پرستاران در بيمارستانها تقدير و تشكر مي شود ولي آيا تا به حال شده از همسران و خانواده اين جانبازان طي اين سي ساله انقلاب كه با تمام مشكلات و درد و رنج و مشقت هاي همسران و فرزندانشان ساخته اند يك بار تقدير و تشكر شود و به حج عمره اي يا عتباتي اعزام شوند كه مرهمي بر دردهاي چندين ساله خود و همسرانشان شود.
از طرف همسر جانباز اعصاب و روان

¤ با توجه به منجلاب انحطاطي كه غرب براي خودش ايجاد كرده و هر روز بيشتر در آن فرو مي رود ما نبايد با مجامع بين المللي مدعي دروغين حقوق بشر رودربايستي داشته باشيم و بايد حرفمان را محكم به آنها بزنيم و با قاطعيت تمام خواسته هايمان را مطرح كنيم.
يك هموطن
¤از زماني كه آغاز طرح امنيت اخلاقي اعلام شده است وضعيت فرهنگي در قائمشهر نه تنها بهبود نيافته بلكه بدتر هم شده است.
يك شهروند- قائمشهر
¤ قرار بود مسئولان وزارت ارتباطات به وعده خود در خصوص حذف پيش شماره هاي شهرهاي تابعه استان تهران اقدام كنند ولي تاكنون به اين وعده خود عمل نكرده اند.
يك خانم شهروند
¤ با عنايت به نامه گلايه آميز رياست محترم جمهوري به رياست محترم مجلس درخصوص معرفي وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان آيا بهتر نبود دولت محترم براي 5 ايراد اعلام شده به مصوبه نمايندگان مجلس درخصوص تشكيل وزارت ورزش در ظرف مدت5 ماهي كه از ابلاغ آن به دولت محترم مي گذرد ابهامات خود را ازطريق شوراي نگهبان و مجلس محترم پيگيري و اقدام مي نمود.
احمدرضا ايران شاهي- اراك
¤ درشرايطي كه ملل مسلمان منطقه در پرتو بيداري اسلامي اراده نموده اند كه آمريكا و عوامل وابسته به آن را از حاكميت ملي خود اخراج نمايند چگونه است كه محمدخاتمي اين سركرده باند مرتبط با آمريكا و مورد حمايت اسراييل دوباره در فكر بازگشت به حاكميت ملي در ايران اسلامي مي باشد.
حبيب الله باقر پور- بهبهان
¤شهرداري تهران اين روزها بر سرعت خود در شهيدزدايي از نام خيابان ها و كوچه ها افزوده است به طوري كه با مراجعه به خيابان هايي ازقبيل شهيدبابايي، شهيدمطهري و... اين مسئله كاملا مشهود است.
حسني- تهران
¤ 9ماه از راه اندازي ايستگاه متروي نبرد در خيابان پيروزي مي گذرد اما هنوز پله برقي هاي آن را راه نينداخته اند.
جعفري
¤ با توجه به تلاش هاي وزارت اطلاعات در شناسايي عناصر منفور دولت در تبعيد از قوه قضاييه درخواست دارم كه اينگونه عناصر را غيابا محاكمه و حكم مجازاتشان را صادر كند و ازطريق اينترپل به كشور بازگردانده شوند.
يك شهروند- تهران
¤ كساني كه اخيرا با غفلت از آراي مردم عليه مردم عمل مي كنند بدانند كه هركس كوچك ترين زاويه اي با رهبرعزيزمان داشته باشد از چشم ملت خواهد افتاد حتي اگر 30 ميليون رأي هم آورده باشد.
اصغر ضيايي- سريش آباد كردستان
¤ حال كه خود دولت ميزان تورم را 15 درصد اعلام كرده است پس چه دليل دارد افزايش حقوق كارمندان كه بايد متناسب با تورم باشد 10 درصد درنظر گرفته شده است.
باقري- تهران
¤ مجتمع آپارتماني32 واحدي شهرك امام حسين(ع) ياسوج توسط سازمان مسكن و شهرسازي ساخته و تحويل اهالي شده است. اما متأسفانه مدتي است كه شهرداري با تجاوز به شهرك و تخريب اماكني اقدام به احداث خياباني دراين شهرك كرده است كه قبلا براي آن تعريف شده بود. لطفا رسيدگي بفرماييد.
پايدار- ياسوج
¤ در ايستگاه مترو حرم امام(ره) به سمت گلزار شهدا ازدحام خودرو باعث ترافيك شديد مي شود مخصوصا در روزهاي پنج شنبه و جمعه كه اين محل، محل تردد خانواده هاي شهدا و ديگر اقشار مردم مي شود اين ازدحام نمود بيشتري پيدا مي كند به طوري كه باعث آزار و آذيت مردم مي شود.
جواد ترابي
¤بنده از تلاش نمايندگان مجلس براي استيضاح وزير خارجه سپاسگزاري مي كنم. گرچه هيچ كس از اختلاف ميان قوا خوشش نمي آيد اما در اين مقطع جاي كوتاه آمدن نيست، زيرا وزارت امورخارجه يكي از مهمترين وزارتخانه هاست. شكرخدا با اقدام صحيح وزير درتعيين معاون خود مسئله به خير گذشت.
يك فرهنگي
¤ مي خواستم به فردي كه گفته بود هزينه فوتبال از هزينه سريال مختارنامه كمتر است بگويم، آيا فوتبال به غير ازدرگيري، تخريب يكديگر، لودگي و فحاشي و بداخلاقي سودي براي مردم به ارمغان مي آورد كه شما هزينه آن را با سريال روشنگر و اخلاقي و انقلابي مختارنامه مقايسه مي كنيد.
فاطمي- تهران
¤ برخي از تخم مرغ عرضه شده دربازار با مارك هايي از قبيل «تلاون، يومورتا، پوپو و...» اگرچه داراي تاريخ مصرف هستند اما در موقع پخت معلوم مي شود كه فاسد هستند.
اميري- تهران
¤ منطقه شرق تهران (بزرگراه شهيد دوران و بسيج) درمحدوده طرح زوج و فرد تردد خودروها قرار دارد. مي خواستم بگويم منطقه اي كه آن طرف خيابانش بن بست و مشرف به كوه است چه نيازي به اين طرح داشت. لطفا از مسئولان بخواهيد تا در صورت امكان نسبت به اين موضوع بررسي بيشتري داشته باشند.
رازي
¤ مي خواستم درباره وضعيت بيكاري دركشور عرض كنم كه حقيقتا بازاركار در كشورمان آن چيزي كه در آمار و ارقام منعكس مي شود مطلوب نيست و اگر اين آمار و ارقام مبتني بر تعريفي است كه غربي ها و يا فلان سازمان جهاني عنوان مي كند كه اگر جواني روزانه 4 ساعت مشغول باشد اين به آن معناست كه شاغل است بايد بدانيد كه اين تعريف يك توجيه پوچ و بي ارزش است.
يك هموطن
¤بنده هم از نامه آقاي احمدي نژاد به مجلس درباره وزير پيشنهادي براي وزارت ورزش و جوانان راضي نيستم اما درعين حال بايد اذعان كرد كه عملكرد نمايندگان در مجلس در برخورد و واكنش به سخنان آقاي احمدي نژاد در دفاع از وزير پيشنهادي خود نامطلوب بود.
زرپي
¤ مي خواستم به رئيس قوه قضاييه عرض كنم كه تساهل شما در قبال خانواده سران فتنه باعث شده مردم اينگونه فكر كنند كه شما آن قدر كه از اين خانواده ترس و واهمه داريد از آمريكا و اسراييل نداريد.
يك خانم هموطن
¤با اعلام افزايش 10 درصدي حقوق كارمندان، قيمت اجناس سرسام آور افزايش يافته است و شما نمونه بارز آن را مي توانيد در كرايه شركت واحد مشاهده كنيد. بنده پيش از اين 150 تومان كرايه پرداخت مي كردم ولي چند روز است كه با يك افزايش 100درصدي در همين مسير 300تومان از مسافرين دريافت مي شود.
امامعلي نيا
¤ ضمن تقدير و تشكر از آقاي شريعتمداري به خاطر مقاله بسيار خوب «صافي ناصاف را برداريد» به اطلاع مجلس محترم مي رسانم كه با تصويب چنين قوانيني جايگاه خودتان را به عنوان يكي از اركان مهم نظام تقليل مي دهيد.
خانم حسيني- تهران
¤ فاصله طبقاتي در جامعه ما به جايي رسيده كه بعضي از افراد پولدار جامعه اتومبيل ليموزين 800 ميليون توماني خود را با هواپيما جابه جا مي كنند.
3453---0919
¤اي كاش رئيس جمهور هميشه به مجلس مي آمد تا آمار نمايندگان حاضر بالاي 200 نفر مي شد؟!
0043---0913
¤ وقتي مراتع محلي و روستايي مان به غارت مي رود و به مديران محلي و دهياري و اعضاي شورا مراجعه و پرسش مي كنيم، متأسفانه مسئولين در قبال پرسشها و ابهامات مردم، خود را ملزم به پاسخگويي نمي كنند. پس بايد به كجا شكايت خودرا ببريم؟ از فرمانداري گلستان درخواست رسيدگي داريم.
اهالي روستايي تاتارعليا از توابع
بخش راميان استان گلستان
¤ از شوراي شهر و شهردار و شركت واحد اتوبوسراني تهران درخواست مي شود با استدلال و منطق علت افزايش بيش از 68درصدي قيمت اتوبوس هاي سطح تهران را براي مردم تشريح نمايند.
احمدزاده
¤ از اداره برق افسريه درخواست مي شود نسبت به نصب لامپ روشنايي در تيربرق سيماني ابتداي كوچه مسجدالزهرا(س) منشعب از خيابان قوامي واقع در بزرگراه شهيدمحلاتي اقدام نمايد.
محمدي
¤ اي كاش دولت خدمتگزار و عدالت محور دركنترل قيمتها نيز مانند اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها عمل مي كرد و راهكارهاي عملي مقابله با افزايش قيمتها را جدي مي گرفت. چرا كه مبلغ يارانه ها به صورت ماهانه در صورت صرفه جويي فقط پاسخ تأمين هزينه حامل هاي انرژي را مي دهد نه هزينه كالاها و خدمات اساسي و ساير مايحتاج مردم را با افزايش قيمت افسارگسيخته و سرسام آور آنها.
رقه پور از بهشهر
¤ چرا صداوسيما در شب شهادت حضرت زينب(س) اقدام به پخش فيلمهاي طنز نمود. من خودم علاقه مند به برنامه هاي طنز هستم ولي به چه قيمت؟
5579---0912
¤ موج گراني هاي افسارگسيخته اخير كمر ما بازنشستگان را خم كرده است و ديگر هيچ كرامتي براي ما باقي نمانده است و گويا صداي ما هم به گوش مسئولين نمي رسد.
غفاري از دزفول
¤ مدتي است روزنامه ايران حملاتي را متوجه افراد بسيار موجهي مي كند مانند آيت الله مصباح يزدي، صفار هرندي، حسين شريعتمداري، آيا اين نتيجه نفوذ جريان انحرافي در روزنامه مزبور نيست؟
1648---0915
¤ روز 10/3/90 ازطريق خودپرداز بانك صادرات شعبه ميدان ابوذر (كد 1008) از موجودي حسابم كه حدود سيصد و هشتاد هزارتومان بود تقاضاي دويست هزارتومان كردم ولي پاسخي كه دستگاه خودپرداز داد اين بود كه موجودي شما كمتر از مبلغ درخواستي است. از تاريخ فوق درتردد به بانك هستم و متأسفانه كسي پاسخگوي مبلغ دويست هزارتوماني را كه دستگاه خودپرداز نداده ولي از حسابم كسر كرده ، نيست. از مسئولين امر درخواست رفع و حل مشكل يادشده را دارم.
قنبرپور
¤ با توجه به اعلام برخورد با ناهنجارهاي اجتماعي توسط ناجا از 25خرداد90 هيچ نشانه اي از برخورد درسطح شهر تهران ديده نمي شود. از مسئولين اين نهاد انتظار مي رود بيش از اين مماشات نكنند.
جمعي از شهروندان تهران
¤ معلوم نيست چه دستي در كار است كه اجازه نداده اند فيلم پايان نامه درهيچ كدام از سينماهاي كرج اكران بشود.
1528---0912
¤ مسئولين وزارت آموزش و پرورش براي ادارات و نواحي زيرمجموعه در شهرستان ها مقرر كنند كه هراز چندگاه از فرهنگيان بازنشسته يادي كنند و با دعوت از آنها به مناسبت ايام در بعضي از مراسم از آنان تجليل به عمل آورند.
4598---0913
¤ اگر آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري تا پايان دوره براساس معيارهاي پذيرفته شده نظام و انقلاب حركت كند ما هم تا آخر پاي رأي خود بر ايشان ايستاده ايم و حمايت مي كنيم ولي هراندازه كه خداي ناكرده انحرافي پيدا شود به همان اندازه بي اعتماد مي شويم.
علي مرداني
¤ كمربندي شهرستان بروجرد به محل قتل مسافران تبديل شده است. چه كنيم كه مسئولين محلي در تعريض جاده و تبديل آن به بلوار كوتاهي مي كنند. حتي براي روشنايي اين جاده كاري نكرده اند.
7103---0916
¤ خداوندا مردمي داريم كه آيينه تمام نماي عشقند و رسمشان معرفت، كردارشان جلاي روح و يادشان صفاي دل آراي من است. پس آنگاه كه دست نياز به سوي تو مي آورند پركن از آنچه كه در مرام خدايي توست. آمين يا رب العالمين
8769---0919
¤ با وجود اينكه بخش اورژانس بيمارستان دكتر شريعتي از امكانات محدودي برخوردار است ولي از نزديك شاهد زحمت هاي بي دريغ كاركنان و پزشكان اين بخش در درمان همسرم بودم كه از اين بابت تشكر مي كنم.
2435---0912
¤ از مقاله بسيار خوب آقاي حسام الدين برومند تحت عنوان «صدا، تصوير، حركت» تشكر مي كنم.
محسن عابدي
¤ از مسئولان رسيدگي به جنگل لويزان تقاضا مي كنم كه در اين گرماي سوزان در آبياري درختان دقت بيشتري داشته باشند.
كاظمي- تهران
¤ حدود دو هفته است كه يك يخچال از شركت الكترو استيل خريداري كرده ام چند روز پيش در اثر ايراد فني كه اين يخچال داشت كم بود خانه ام آتش بگيرد از آن روز چند بار با نمايندگي هاي اين شركت تماس گرفته ام اما هيچ كدام حاضر به همكاري و پاسخگويي نيستند از مسئولان اين شركت تقاضا مي كنم كه رسيدگي كنند.
صابر- كرج
¤ اگر آن جوان متعرض به زن جوان پاي منبر روحاني باغيرت تهراني كه در راه حفظ ناموس هم وطن خود جان فشاني كرد مي نشستند و درس غيرت و آزادگي مي آموختند هيچ گاه دست به چنين عمل زشتي نمي زدند.
0355-0915
¤ نمايندگان مجلس كه يك دوره نمايندگي خود را برابر با يك مقطع تحصيلي حساب كرده اند آيا همين تسهيلات را براي ديگر مديران در ديگر دستگاه ها مي پذيرند و تصويب مي كنند يا اينكه خود را تافته جدا بافته از ملت مي دانند.
حسامي
¤ در شبكه هاي سيما پيرامون ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله بدحجابي و مفاسد اجتماعي زياد صحبت و بحث مي شود ولي كمتر به ريشه يابي مسائل مي پردازند. به عقيده بنده ريشه خيلي از مسائل پدر و مادرها هستند كه خوب تربيت نشده اند نسبت دادن جرائم به صرفاً عملكرد نظام نوعي شانه خالي كردن از مسئوليت است.
4163-0919
¤ در خط اتوبوس ميدان امام خميني- آرژانتين راننده صبح ها از مسافرين 225 تومان كرايه مي گيرد و عصرها 300تومان كمتر قبول نمي كند. معلوم نيست چه كسي چه كاري مي كند؟
يك هم وطن و مسافر هميشگي اتوبوس
¤ نام من سرباز كوي عترت است
دوره آموزشي ام هيئت است
پادگانم چادري شد وصله دار
سردرش عكس علي با ذوالفقار
ارتش حيدر محل خدمتم
بهر جانبازي پي هر فرصتم
اسم رمز حمله ام ياس علي
فرمانده مافوق من سيدعلي
9416-0919
¤ چيز جديدي كه اخيراً در تصادفات خودروها باب شده شكايت به شوراي حل اختلاف تحت عنوان افت قيمت است وقتي بيمه كل خسارت وارده را پرداخت مي كند، گرفتن پول اضافه در پوشش افت قيمت براي چيست؟
منتظري
¤ مقصر اصلي شكست تيم ملي فوتبال اميد كشور در مسابقات رفتگر محله ما مي باشد. لطفاً او را بازخواست بكنند و هيچ گونه رحمي هم به او نداشته باشند. بلكه مشكل فوتبال و ورزش كشور حل بشود.
مهدي اصيل
¤ نبايد باور كرد كه اگر افرادي با چند همسر داشتن يك مرد مخالف هستند دلشان به حال زنان مي سوزد بلكه به عقيده بنده اينگونه افراد قصد دارند روابط آزاد زن و مرد را جايگزين روابط قانونمند و تحت ضابطه شرع مقدس بكنند. طبيعي است كه روابط آزاد زن و مرد مفاسد زيادي به دنبال دارد كه بسياري از آنها جبران ناپذير مي باشد.
ايراني
 



پورمحمدي: وعده هاي برخي نامزدهاي انتخابات مجلس فراتر از اختيارات آنهاست

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: برخي نامزدهاي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي در تبليغات قبل از انتخابات، وعده ها و قول هايي به مردم مي دهند كه فراتر از محدوده اختياراتشان است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي كه در يك برنامه تلويزيوني در شبكه خبر سخن مي گفت افزود: مسئولي كه قول داده و نمي تواند به قولش عمل كند متهم به كم كاري مي شود اما واقعيت اين نيست. در واقع او پول گذاشته، دوندگي كرده اما يك اشكال اساسي دارد آن هم اين كه خوب مطالعه نكرده است. اين است كه ما معتقديم كار از ابتدا بايد با شناخت خوب، مطالعه و ارزيابي صحيح و برنامه ريزي درست صورت بگيرد و اين جزو نظارت هاي قبل از اقدام ما است كه داريم آن را تقويت مي كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه، سازمان بازرسي كل كشور براساس اصل 174 قانون اساسي و براي نظارت بر اجراي صحيح قوانين و حسن جريان امور، زير نظر رئيس قوه قضائيه تشكيل شده است گفت: در كار قضا دخالت نمي كنيم و آنچه كه به دادگاه ها ارتباط پيدا مي كند از حوزه وظيفه ما خارج است.
وي تأكيد كرد: سه سال پيش يك اصلاحيه اي به قانون سازمان بازرسي اضافه شد. در آن اصلاحيه اشاره شده است كه وظيفه سازمان بازرسي صرفاً پس از انجام كار نيست بلكه حين انجام كار و حتي قبل از انجام كار هم مي تواند در موضوعات ورود كند. يعني وقتي ما ببينيم براي انجام كاري مقدمات لازم فراهم نشده، تذكر مي دهيم.
پورمحمدي گفت: متأسفانه يكي از گرفتاري هاي بزرگ ما در برخي از پروژه ها عدم پيش بيني هاي كافي و لازم است. مثلاً طرحي را با عجله و به هر دليلي قبل از اينكه مطالعات كافي روي آن انجام بدهند تصويب مي كنند، يك برآورد اوليه بودجه هم روي آن انجام مي شود، حتي در مجلس به عنوان قانون برنامه هم مي آيد، كلنگ شروع كار هم زده مي شود اما كار پيش نمي رود و كاري كه بنا بود مثلاً سه ساله انجام بشود وقتي پس از ده سال انجام نشده جذابيت و كاربري خود را از دست مي دهد. اين كار، ديگر كيفيت مفيد را ندارد و استهلاك اين تأخير زماني خيلي زياد است و عملاً كاري با صرف هزينه و زمان بالا با بهره دهي بسيار پايين افتتاح مي شود. يكي از موارد جدي كه ما در سازمان بازرسي تذكر مي دهيم همين نكته است.

 



رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس: استقامت آيت الله مصباح بر اصول دليل حملات منحرفين به ايشان است

نماينده مردم تهران در مجلس دليل حملات منحرفين به آيت الله مصباح را استقامت ايشان بر اصول دانست.
حجت الاسلام روح الله حسينيان رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به شخصيت آيت الله مصباح يزدي گفت: آيت الله مصباح يزدي شخصيتي اصولگرا، اسلام شناس و انقلابي هستند، وي همواره در خط ولايت و رهبري استوار بوده و به همين جهت مردم متدين و توده هاي انقلابي ملت، ايشان را قبول دارند.
وي افزود: گروه هايي كه با اين خصلت هاي آيت الله مصباح يزدي به ويژه رابطه مردم و ايشان مشكل دارند، همواره در تلاش هستند كه اين رابطه را به هم زده و تاثيرگذاري آيت الله مصباح يزدي را در جامعه از بين ببرند.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس تصريح كرد: آيت الله مصباح يزدي هم در جريان حاكميت نيروهاي مدعي دوم خرداد و اصلاح طلب، ايستادگي كرده و از اصول دفاع كردند و هم در حال حاضر در مقابل جريان انحرافي كه در دولت نفوذ كرده، ايستاده است.
حسينيان ادامه داد: آيت الله مصباح يزدي در طول اين مدت نشان داده است كه يك اصولگراي واقعي بوده و دوستي ها، دشمني ها، حملات و تصميمات مخالفانش، وي را از آنچه كه تصميم مي گيرد، باز نمي دارد.
وي خاطرنشان كرد: قطعا هر كس كه در خط اصيل انقلاب، امام و رهبري نيست، علي القاعده آيت الله مصباح يزدي را مورد توهين و جسارت قرار مي دهد.
نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: دليل حملات جريان انحرافي به آيت الله مصباح يزدي هم اين است كه همه استقامت ايشان بر سر اصول است.

 



تحركات مشكوك اقليت مجلس براي استيضاح وزير كشور

سرويس سياسي -
يك عضو فراكسيون اقليت مجلس گفت بيش از 30 امضا براي استيضاح وزير كشور جمع آوري شده است.
در حالي كه پرهيز از اختلاف و تفرقه ميان قوا، اين روزها مكرر از سوي رهبر انقلاب مورد تاكيد قرار گرفته و البته موضوع طرح سوال از رئيس جمهور هم به دليل عدم اقبال نمايندگان همچنان بي نتيجه باقي مانده است. يك عضو اقليت مجلس از جمع آوري بيش از 30 امضا براي استيضاح وزير كشور خبر داد.
داريوش قنبري گفت: دليل اين استيضاح به مسائلي همچون ناكارآمدي مديران و بعضي از استانداران، عدم توجه به قوانين و ناامني هاي اخيري كه در بعضي از نقاط كشور به وجود آمده، برمي گردد.
هرچند محتواي دقيق نامه استيضاح تاكنون منتشر نشده اما برخي صاحب نظران معتقدند كه شماري از كاستي هاي محدود كه در برخي از استان هاي كشور به وجود آمده از راه هاي ساده تر نيز قابل حل است و نبايد دستمايه اي براي اين استيضاح آن هم در شرايط حساس آستانه انتخابات قرار گيرد.
با اين همه طبق اعلام طراحان اين استيضاح، قرار است اين موضوع بعد از تعطيلات مجلس پيگيري و مطرح شود.

 



اعلام برائت منتجب نيا از كروبي و موسوي (خبر ويژه)

قائم مقام كروبي در حزب منحله اعتماد ملي نسبت به عملكرد فتنه انگيز موسوي و كروبي در حوادث پس از انتخابات سال 88 اعلام برائت كرد. منتجب نيا تصريح كرد: جنبش سبز با گروهك هاي برانداز و ضدانقلاب و سلطنت طلب پيوند خورده است.
رسول منتجب نيا در گفت وگو با «بولتن نيوز» درباره فتنه سبز گفت: جنبش موسوم به سبز با اقدامات سؤال برانگيز و نامتعارف آقاي ميرحسين موسوي و تحركات ساختارشكنانه برخي از اطرافيان وي، رفته رفته به صورت جرياني درآمد كه طيفي از آن را نيروهاي درون نظام و پيروان خط امام(ره)، اصلاح طلبان و منتقدان به عملكرد كابينه و دولت آقاي احمدي نژاد تشكيل مي داد و در سوي ديگر طيف شامل گروهك هاي اپوزيسيون، معارضان، براندازان و ضدانقلابيون و سلطنت طلبان غرب نشين مي گرديد. تحركات ساختارشكنانه، فتنه انگيز و ضدانقلابي پس از انتخابات و به طور كلي هرگونه ساختارشكني، هرج و مرج طلبي، هتك حرمت و حيثيت افراد و مسئولان نظام مردود و محكوم است. اين نوع رفتار هتاكانه و آشوبگرايانه را ماهيتا قبول ندارم و آن را برخلاف اصول و قواعد اخلاقي و مضر به مصلحت اسلام، انقلاب، نظام، ملت و كشور مي دانم. اساسا كدامين وجدان بيدار، عقل سليم و آزادانديشي را مي توان يافت كه توهين، افترا، هتك حرمت و همچنين ساختارشكني و فتنه انگيزي رسانه هاي استكباري غرب و عوامل آنان را برتابد يا آن را تاييد و ترويج نمايد؟ اينجانب به صراحت در سخنراني ها و مصاحبه ها، تمامي اغتشاشات علي الخصوص حوادث تلخ و تاسف آور عاشوراي سال 88 و 25 بهمن ماه سال 89 را قاطعانه محكوم كرده ام. چنين فتنه انگيزي هايي را مغاير شرع و قانون دانسته ام و پيوسته خواستار مقابله حكيمانه و همه جانبه با مجرمان ساختارشكن و عناصر منفور و مطرود ضدانقلاب، و در نتيجه وفق قوانين و مقررات بوده و هستم.
وي درباره پايبندي به نظام اسلامي و ولايت فقيه اظهار داشت: درباره اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي، قانون اساسي، ولايت فقيه و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)- از ابتدا تاكنون- نظرم بر ضرورت حفظ و پاسداري، تقويت و اطاعت و تبعيت بوده است. هم اكنون نيز آنها را ميراث امام، شهدا و بزرگترين سرمايه ملت مي دانم. به عقيده اينجانب هر كس امام و مردم را قبول دارد، بايد اين نظام مقدس را كه محصول مجاهدت آنها است، بپذيرد و هميشه در تقويت و صيانت نهضت اسلامي كوشا باشد و هركس نظام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را قبول دارد و آن را پذيرفته است لزوما بايد به ولايت مطلقه فقيه معتقد و ملتزم باشد. از روز انتخاب حضرت آيت الله خامنه اي(حفظه الله) به رهبري تاكنون، همواره عقيده داشته و دارم كه معظم له در طول تاريخ مربوط به علماي شيعه در جامعيت كم نظيرند و در ميان چهره هاي مطرح بهترين گزينه هستند.
منتجب نيا درباره علت تشديد اختلافات درون حزب اعتماد ملي پس از نامزدي كروبي گفت: حزب پس از انجام رايزني هاي گسترده، بررسي هاي ميداني و تحليل شرايط وقت درصدد معرفي كانديدا برآمد. به همين منظور حزب اعتماد ملي نسبت به معرفي آقاي كروبي به عنوان نامزد رياست جمهوري اقدام نمود. لكن بعد از اعلام و انتشار تصميم حزب در اين مورد، اينجانب و ساير اعضاي شوراي مركزي در حاشيه قرار گرفتيم. وقوع همين رخداد، موجبات ابراز ناخرسندي، نگراني و اعتراض درون حزبي را فراهم نمود. پس از برگزاري انتخابات، بنا بر ادله گوناگون و پاره اي ملاحظات و در اعتراض به نحوه راه اندازي و مديريت سحام نيوز توسط آقايان كروبي و گرامي مقدم و همچنين عدم تبعيت و انحراف آنان از قواعد و اصول فعاليتهاي سياسي و حزبي نسبت به ترك حزب تصميم گرفتم و تا هنگام پلمب شدن دفتر مركزي و تعطيلي حزب هيچگونه حضوري در آن نداشتم.
عضو جدا شده مجمع روحانيون مبارز درباره اين سؤال كه «آيا موارد اختلافي و نقدها را از باب امر به معروف و نهي از منكر به آقاي كروبي متذكر شديد؟»، پاسخ داد: در پي موضع گيري آقاي كروبي، طي چند مصاحبه بطور رسمي و صريح اعلام داشته كه اتخاذ چنين مواضعي تصميم و نظر شخصي وي بوده و هيچگونه ارتباطي با حزب اعتماد ملي ندارد. هنگام ملاقات حضوري هم به آقاي كروبي تذكر دادم. وي نيز پذيرفت كه هرگز تحت عنوان دبيركل حزب سخن نمي گويد و موضعگيري نمي كند و موضع گيري هايش شخصي است.

 



نرويم، از بين مي رويم و اگر برويم، ايران قوي تر مي شود (خبر ويژه)

با نزديك شدن زمان موعود آمريكا براي آغاز خروج نظاميان از افغانستان، فشار بر دولت واشنگتن در زمينه انتقاد از آشفتگي استراتژيك شدت مي گيرد.
روز گذشته ژنرال پترائوس فرمانده نيروهاي اشغالگر در افغانستان (رئيس جديد سازمان سيا) در قندهار و در جمع سربازان ناتو اعلام كرد: در افغانستان كار زيادي مانده است كه انجام شود.
اين در حالي است كه اخيرا رابرت گيتس وزير دفاع بازنشسته آمريكا به انتقاد از اعضاي ناتو به خاطر عدم همراهي در جنگ افغانستان پرداخته و آنها را تهديد به قطع كمك هاي مالي آمريكا كرده بود.
همزمان، روزنامه وال استريت ژورنال نسبت به خروج نظاميان اشغالگر از افغانستان هشدار داد و نوشت: معناي اين سخن چيست كه باراك اوباما ناگهان اعلام مي كند ما نيروهاي خود را از افغانستان خارج مي كنيم تا امور را از اينجا در آمريكا انجام دهيم؟ اين خبر از همه بيشتر، باعث سرحال شدن و سرخوشي طالبان مي شود چرا كه در پي سياست افزايش نيروها در افغانستان از سوي آقاي اوباما و نيز فرماندهي نظامي ديويد پترائوس، نابود نشده و در نقاط قوت اساسي خود در استان هاي قندهار و هلمند باقي مانده اند و تقويت شده اند. اين سياست همچنين باعث افزايش تلفات جاني براي نيروهاي نظامي در افغانستان مي شود كه تازه از سال گذشته ميلادي، 2010 شروع به كاهش كرده بود. كاهش نيروهاي نظامي به اين معناست كه فرماندهان نظامي ديگر يك انتخاب بيشتر ندارند. به جاي حمله براي سركوب و پاكسازي تروريست ها، بايد در يك جا مستقر شده و از يك ساختمان يا مجموعه محافظت كنند.
وال استريت ژورنال مي افزايد: خروج از افغانستان، باعث تقويت موضع ايران خواهد شد و همان طور كه پيشتر در همين روزنامه جي سالومون نوشته بود، «ايران با نزديك شدن به سه متحد كليدي آمريكا يعني افغانستان، پاكستان و عراق مي خواهد قدرت خود در منطقه را افزايش دهد و جاي خالي حضور نظامي آمريكا در منطقه را بگيرد.» در سايه همين تلاش ها بود كه احمد وحيدي، وزير دفاع جمهوري اسلامي هفته پيش راهي كابل شد تا موافقتنامه هاي نظامي با افغانستان امضا كند. وزير دفاع افغانستان هم گفت: « به نظر ما افزايش همكاري هاي نظامي با ايران، در راستاي منافع ماست.»
روزنامه مذكور از قول يكي از مقامات نظامي باتجربه نظامي آمريكا در افغانستان نوشت: «ديگر توان ما براي افزايش حضور نظامي چه در ننگرهار يا غزني، چه در قندهار يا هرات محدود مي شود و طالبان مي تواند به راحتي جاي خالي را پر كند. هر فرمانده نظامي با تجربه مي داند كه كاهش نيروهاي نظامي تحت فشار (اجباري) خيلي سخت و خيلي خطرناك است. چرا كه به متخاصمان احساس برتري و افزايش توان نظامي مي دهد.»
وال استريت ژورنال هشدار داد: خروج از افغانستان سياست هاي ضدآمريكايي در پاكستان را تقويت كرده و ميانه روهاي پاكستاني را هم تضعيف مي كند. آن دسته از افرادي كه در دولت پاكستان به سياست هاي آمريكا مشكوك هستند، به اين قطعيت مي رسند كه آمريكا متحد قابل اعتمادي نيست. مخالفان آمريكا در خارج از دولت پاكستان دور هم جمع شده و ضعيف بودن آمريكا را پررنگ خواهند كرد.
روزنامه آمريكايي در ارزيابي ديگر تبعات منفي آغاز خروج نيروهاي آمريكايي متذكر شد با اين سياست ائتلاف نيروهاي نظامي ناتو هم در افغانستان تضعيف مي شود. آن هم در حالي كه ناتو همين حالا هم زير سايه ترديد گير افتاده كه توان خارج كردن معمر قذافي در ليبي را ندارد. در يك دهه گذشته، اين اصطلاح رايج شده كه بگوييم «متحداني كه از اوضاع بي خبرند» كه منظور اروپا بود. خالي كردن افغانستان از نيروهاي نظامي بار ديگر همين امر را تقويت مي كند و عاملي براي اثبات ناتواني و ضعف نيروهاي ناتو مي شود.
وال استريت ژورنال در پايان تاكيد كرد: دست آخر اينكه خروج نيروها نشان مي دهد آمريكا هم مانند سال هاي پيش و بلايي كه بر سر بريتانيا آمد، يك ابرقدرت در حال افول است.

 



گوش كيهان كر! ولي بدجوري قاطي كرده ايم! (خبر ويژه)

چه خوب شد موسوي و كروبي را حصر كردند والا اين جوري كه ما در اپوزيسيون قاطي كرده ايم، تا حالا تكه بزرگشان، گوششان مانده بود!
يكي از همكاران دايمي سايت ضدانقلابي بالاترين كه خود را «دلقك» مي نامد، با اشاره به زد و خوردهاي لفظي اوج گرفته در ميان محافل ضد انقلاب نوشت: من هم قاطي كرده ام كه مي گويم نمي نويسم و باز هم مي نويسم و شما كه مي گوييد بابا ول كنيد اين اينترنت و وب گردي را برويم سر خانه و زندگي مان به شادي؛ ولي باز هم مي آييد و مي خوانيد و مي گوييد - با لحن كامبيز حسيني و سامان- كي! من! من قاطي كرده ام! عمراً.
كامبيز گفتي و كردي كبابم كه چه قاطي اي كرده مسعود بهنود از اين همه رزمنده هاي جبهه هاي نبرد سبز و صلح و اصلاح و تحريم و براندازي و مجتبي واحدي و... با سلاح آخرين دست آوردهاي بشر در زمينه نانو دشنام و هتك و ليچار و پلشتي. مي گويم گوش شريعتمداري كر ولي چه خوب شد اين دو نفر نازنين (موسوي و كروبي) را حصر كردند در خانه هايشان و از جانشان مواظبت مي كنند والا با اين قاطي كردن كيبوردي اگر زنده بودند تا حالا تيكه بزرگه گوششان مانده بود به چاقوي مجازي!

 



ميهماني سران اپوزيسيون در طويله آل سعود! (خبر ويژه )

منابع مالي و هويت مشكوك برگزاركنندگان دو كنفرانس ضد انقلابي در پاريس و لندن براي برخي طيف هاي ديگر ضد انقلاب محل سؤال شده است.
يكي از عناصر خارج نشين كه با سايت هاي ايران گلوبال و خودنويس همكاري مي كند، در اين باره نوشت: كنفرانسي كه دو هفته پيش توسط گروه «دفتر مطالعات ايران در لندن برگزار گرديد موجب طرح پاره اي از انتقادات و سؤالات شده است. انتقاداتي پيرامون ترك كساني چون رئيس كومله، ضياء صدرالاشرافي و اشخاصي ديگر از اقوام مختلف ايراني كه بعضي از آنها حتي سابقه مبارزات مسلحانه در جهت جدايي از ايران را در كارنامه خويش دارند و بارها از تجزيه ايران در رسانه هاي مربوط به تجزيه طلبان و همچنين نوشته هاي خود به شكل آشكار سخن گفته اند و مي گويند. آنچه بيش از هر چيز مورد سؤال است، چگونگي كسب نمايندگي اقوام از سوي كساني است كه به عنوان نمايندگان اقوام در اين كنفرانس شركت داشته اند، چرا كه اكثريت آنها همزمان با پيروزي انقلاب از ايران خارج شده و هيچ گونه رابطه عملي با داخل نداشته و فاقد پايگاه اجتماعي در داخل هستند. افزون بر اين، غير از آقاي مهتدي به عنوان رهبر حزب كومله، بقيه فاقد سابقه مبارزاتي مي باشند و آقاي مهتدي نيز فقط نماينده تنها يك حزب است، آن هم حزبي كه سابقه جنگ مسلحانه و كشتار سربازان و افراد شخصي ديگر را در كارنامه خود دارد. همين امر سبب زير سؤال رفتن اصالت چنين كنفرانس هايي شده است.
وي مي افزايد: «البته سؤال اساسي ديگري نيز پيرامون اين كنفرانس مطرح شده و مي شود و آن منبع مالي تأمين كننده چنين كنفرانس هايي مي باشد. بعضي از گمانه ها حاكي از تقبل هزينه كنفرانس لندن توسط كشورهاي عربي و در رأس آنها عربستان سعودي است. آخرين واكنش نسبت به اين كنفرانس از سوي خانم فريبا داودي مهاجر در صفحه شخصي فيس بوك خود بوده است. خانم داودي در اين باره در مطلبي تحت عنوان «طرح نام استان عربستان به جاي استان خوزستان در كنفرانسي در لندن» ضمن اعتراض به اين قضيه خواهان روشن شدن منابع مالي پشت اين كنفرانس شده اند. او در اين باره مي نويسد: در كنفرانس سالانه مركز مطالعات ايران و اعراب وابسته به عليرضا نوري زاده كه در لندن برگزار شد يكي از سخنران ها استان خوزستان را عربستان ناميد. همچنين شايعاتي پيرامون اين نشست است كه بودجه آن را يكي از كشورهاي عربي كه به دنبال منافع خودش از تجزيه ايران است ترتيب داده است. و البته قرار شده كه توافقات حاصل در اين نشست مطبوعاتي نشود. با توجه به اينكه افراد و گروه هايي از اپوزيسيون از جمله جمهوري خواهان و مشروطه خواهان و روزنامه نگاران و فعالان دانشجويي و زنان شركت داشتند مي بايست نسبت به منبع بودجه اين نشست و مطالبي كه درباره تماميت ارضي ايران مطرح شده و ديگر مطالب مورد مناقشه براي افكار عمومي شفاف سازي نمايند.»
اين ضد انقلاب مقيم خارج مي افزايد: «با در نظر گرفتن اينكه كنفرانس مشابهي نيز قبل از كنفرانس لندن، در پاريس برگزار گرديده كه در آن تلاش براي ايجاد دولتي در تبعيد به دليل نفوذي بودن يكي از مهره هاي اصلي اين دولت مستعجل! به شكست و رسوايي انجاميده بود، اصرار بر ادامه چنين روندي و سعي در قالب كردن افراد و گروه هايي به عنوان آلترناتيو و اپوزيسيون توسط اشخاصي كه مقبوليت و صداقت سياسي خود آنها مورد ترديد مي باشد، نه تنها كمكي به امر مبارزه با جمهوري اسلامي نخواهد كرد بلكه به افزايش مشكلات موجود در صف اپوزيسيون خواهد انجاميد. به خصوص آنكه كساني اقدام به دولت سازي از نوع تبعيدي مي كنند كه وظيفه آنها روزنامه نگاري و تحليل و تفسير خبر مي باشد و كار تشكيلاتي سياسي نه در تخصص آنهاست و نه در حيطه وظايف روزنامه نگاري آنها. پيشتر از اين، شخصيت سازي و اپوزيسيون تراشي متداول بود و اينك پا فراتر گذاشته مي شود و دولت سازي رايج شده است! آن چنانكه بعد از شكست طرح دولت در تبعيد مدحي و كنفرانس پاريس، كارگردان اصلي [ نوري زاده-] در دفاع از عملكرد خويش روزنامه نگار بودن خود را مطرح كرده و گفته اند كه من سياسي كار نيستم فقط يك روزنامه نگار مي باشم، حال سؤال اينجاست كه اگر سياسي كار نيستيد چگونه و بر چه اساسي اقدام به ايجاد تشكيلات سياسي مي فرماييد؟»
گفتني است كنفرانس لندن با هزينه سفارت عربستان در لندن و با واسطه گري عليرضا نوري زاده تشكيل شده بود. نوري زاده در اين كنفرانس پيشنهاد مي كند كه ايران تجزيه شده و استان خوزستان تحت نام «استان عربستان» به سعودي ها واگذار شود! اظهارات وي كه از طريق شبكه تلويزيوني العربيه پخش شد با واكنش برخي از گروه هاي اپوزيسيون روبرو گرديد و نوري زاده را «وطن فروش وابسته به موساد» ناميدند و يكي از گروه هاي ضد انقلاب كنفرانس مزبور را طويله آل سعود لقب داد كه رهبران بسياري از گروه هاي اپوزيسيون را در آن جاي داده اند.
نوري زاده، سابقه عضويت در ساواك، مجري راديو اسرائيل و همكاري با استخبارات ارتش عراق در دوران جنگ تحميلي را در كارنامه خود دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14