(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 تیر 1390- شماره 19967

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مصباح يزدي: سپاه تنها نهادي است كه تمام نيازهاي كشور را بر طرف مي كند
دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق:همايش اقتصادي بغداد ادامه نقش حمايتي ايران از عر اق است
فرمانده كل سپاه: بازگشت خاتمي به عرصه سياسي بستگي به اعلام برائت از فتنه دارد
سياري : ارتقاي توانمندي نيروهاي مسلح ايران به خاطر تأمين امنيت آب هاي بين المللي است
نجار در ديدار با رئيس جمهور تركمنستان: همكاري هاي تهران- عشق آباد در جهت آباداني و رفاه منطقه است
جليلي : ملت هاي منطقه ادعاي دمكراسي خواهي حاميان بين المللي ديكتاتورها را باور ندارند
باقري لنكراني: نسخه هاي تقلبي اصولگرايي به بازار آمده است
رئيس ديوان عدالت اداري: شكايت مردمي براي آلودگي هوا در حال رسيدگي است
آخرين مراحل ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) تشريح شد
درگيري محدود در مرز ايران و آذربايجان به علت ورود غيرقانوني اتباع آذري
فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي براي راهپيمايي در اعتراض به بدحجابي
تخلفات بخش گمرك در آينده نزديك كاهش پيدا مي كند



مصباح يزدي: سپاه تنها نهادي است كه تمام نيازهاي كشور را بر طرف مي كند

سپاه تنها نهادي است كه تمام نيازهاي كشور را برطرف مي كند و هر گاه كشور به آن احتياج داشته باشد ، در صحنه حاضر است تا جايي كه انقلاب بدون وجودش قادر به ادامه حيات نيست و قوام و استواري ولايت فقيه بر عهده ي سپاه است.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در ديدار با پاسداران سپاه علي ابن ابيطالب (ع) ضمن تبريك به مناسبت اعياد شعبانيه و روز پاسدار گفت: خداوند متعال فيوضات خود را با واسطه هاي گوناگوني به مردم مي رساند تا از اين فيوضات بهره مند شوند.
وي افزود: در جامعه ما اين رهبري به دست خميني كبير و جانشين ايشان است، اما نهادي در جامعه ما وجود دارد كه نه تنها از جامعه محافظت كرده، بلكه به طرز هنرمندانه اي كمبود هاي ديگر نهاد ها را در زمينه هاي فرهنگي، سياسي، اخلاقي، اجتماعي، بهداشتي، عمراني و... جبران كرده و بال ولايت است.
مصباح يزدي همچنين تصريح داشت: سپاه نهادي است كه هم خطرهاي دشمن را دفع مي كند و هم با گرفتن گوشه هاي زمين افتاده از كار كشور به الگويي براي كار هاي عمراني كشور تبديل مي شود .
همچنين ياور تام ولايت در تمام زمينه ها است و هميشه در بحران ها و فتنه ها سپر انقلاب است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه افزود: سپاه نهادي است كه با قلب و روح مردم و ولايت پيوند خورده است و تكيه گاه و پناه جامعه و ستون خيمه انقلاب و علمدار ولايت فقيه است .
وي در ادامه تاكيد كرد: اين نهاد در سال هاي قبل از جنگ تحميلي ياور رهبري خويش بود، در دوران جنگ تحميلي هم مردانه ايستادگي كرد و جنگيد و كارنامه عالي از خود به جاي گذاشت؛ نهادي كه پس از جنگ سازندگي و پس از سازندگي به دنبال فرهنگ سازي است.
مصباح يزدي گفت: سپاه تنها نهادي است كه در مقابل آن هيچ كاري از دست دشمن بر نمي آيد و هر جايي به وجودش نياز باشد، فوري در صحنه بوده و دست ولايت و واسطه ي فيوض معنوي آن كشور است كه با تدبير خميني كبير راه اندازي شد. وي تصريح داشت: حفظ همه دستاوردهاي نهاد ها و دستگاه ها به عهده سپاه است و بدون وجود سپاه هيچ دستگاهي قادر به انجام وظايف خود در كشور نيست و به واقع كم مي آورد.
مصباح يزدي با تاكيد بر اين كه پاسداران واسطه هاي فيض الهي اند، بيان داشت: نعمتي كه به مخلصين و متعهدين محكم پاسدار داده شده است، تكليفي سخت را مي طلبد.
مصباح يزدي افزود: بار تكليف سپاه سنگين است و پاسداران بايد با خودسازي و تذهيب نفس بار اين تكليف شيرين را كه ثوابي بي نهايت و ابدي دارد با جان و دل به دوش كشند.

 



دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق: همايش اقتصادي بغداد ادامه نقش حمايتي ايران از عر اق است

دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق برگزاري همايش بزرگ اقتصادي بغداد با حضور تعداد قابل توجهي از فعالان و بنگاه هاي اقتصادي ايران را ادامه سياست حمايتي جمهوري اسلامي ايران از ملت و دولت عراق توصيف كرد.
حسن كاظمي قمي كه مسووليت دبيري همايش بزرگ اقتصادي بغداد را نيز بر عهده دارد و براي انجام مقدمات برگزاري اين همايش به بغداد سفر كرده است، روز سه شنبه افزود: جمهوري اسلامي ايران كه در همه مراحل از جمله شكل گيري نظام سياسي و تقويت ثبات و امنيت عراق همواره نقش حمايتي از ملت و رهبران اين كشور ايفا كرده است، امروز هم همزمان با شروع دوره سازندگي و بازسازي عراق به نقش حمايتي خود ادامه مي دهد.
دبير برگزاري اين همايش تاكيد كرد: حضور فعالان اقتصادي ايران در همايش بزرگ اقتصادي بغداد با هدف مشاركت جدي در عرصه سازندگي عراق صورت مي گيرد و تلاش بر اين است كه بخش هاي خصوصي ايران بتوانند در عرصه هاي گوناگون اقتصادي و بازرگاني حضوري فعال تر در عراق داشته باشند.
كاظمي قمي گفت: با روحيه اي كه در طرف عراقي مشاهده مي شود نيز با توجه به بهبود وضعيت امنيت در اين كشور، اميدواريم توافقات خوبي در راستاي همكاري بين ايران و عراق حاصل شود.
كاظمي قمي سفر معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران به عراق همزمان با حضور پرتعداد بنگاه هاي اقتصادي ايران در بغداد را نقطه عطف و تحول در عرصه روابط دو كشور به ويژه در ابعاد اقتصادي و تجاري توصيف كرد.
قرار است محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهوري صبح روز چهارشنبه در صدر يك هيات بلندپايه سياسي- اقتصادي به بغداد سفر كند.
كاظمي قمي با يادآوري بهبود شرايط امنيت در عراق و الويت هاي دولت اين كشور براي سرعت بخشيدن به بازسازي و همچنين توجه ويژه دولت عراق به زيرساخت هاي اقتصادي اين كشور، نقش جمهوري اسلامي ايران در كمك به بازسازي و بهبود شرايط اقتصادي عراق در شرايط كنوني را مهم و حائز اهميت فراوان توصيف كرد.
سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در عراق با تاكيد بر توانايي ها و تجارب مفيد ايران در عرصه سازندگي و به ويژه در عرصه بازسازي كشور پس از جنگ تحميلي گفت: توانايي و تجربيات مفيد ايران در عرصه سازندگي، ظرفيت هاي ممتاز همكاري هاي ميان ايران و عراق، منافع مشترك فراوان حاكم بر روابط دو كشور و نيز اراده بالاي مقامات عالي دو طرف براي گسترش روابط و همكاري ها از جمله عواملي است كه جمهوري اسلامي ايران را تشويق مي كند تا در مرحله سازندگي و شكوفايي عراق به نقش حمايتي خود ادامه دهد.
وي كه با ايرنا گفت وگو كرده است با اشاره به سفر معاون اول رئيس جمهوري ايران در صدر هيات عالي رتبه سياسي-اقتصادي به بغداد كه قرار است از صبح روز چهارشنبه آغاز شود، سومين تشكيل كميسيون عالي همكاري دو كشور را از جمله مهم ترين برنامه هاي اين سفر بر شمرد و گفت: همزمان با تشكيل اين كميسيون، همايش بزرگ اقتصادي بغداد برگزار خواهد شد.
دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق اظهار داشت: در اين همايش كه با حضور تعداد قابل توجهي از بنگاه ها و فعالان اقتصادي و بازرگاني ايران برگزار خواهد شد، 11 كارگروه تخصصي تشكيل خواهد شد و موضوعاتي نظير انرژي، مسكن، كشاورزي، راه، گردشگري، صنعت و امور زيارتي از جمله مهم ترين موضوعاتي خواهند بود كه در اين كنفرانس مورد توجه قرار خواهند گرفت.
در همين حال منابع خبري مي گويند در سفر امروز رحيمي به عراق 10 سند همكاري امضا مي شود.
سفير عراق در تهران هم با تاكيد بر اهميت فراوان سفر قريب الوقوع معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران به بغداد گفته است طرح خط لوله انتقال گاز ايران به اروپا از مسير عراق و سوريه از جمله مهم ترين مسايلي است كه در سفر آقاي رحيمي به بغداد بررسي خواهد شد.

 



فرمانده كل سپاه: بازگشت خاتمي به عرصه سياسي بستگي به اعلام برائت از فتنه دارد

فرمانده كل سپاه بازگشت خاتمي به عرصه سياسي را منوط به اعلام برائت او از جريان فتنه دانست.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري در خصوص شرايط بازگشت اصلاح طلبان و مشخصا سيدمحمد خاتمي به صحنه سياسي كشور به مهر گفت: افرادي از جريانات اصلاح طلب كه از خط قرمزها عبور نكرده اند طبيعي است كه در رقابت هاي سياسي مي توانند شركت كنند اما اينكه آقاي خاتمي تا چه حد مي تواند موفق شود بستگي به موضع گيري هاي او دارد.
وي خاطرنشان كرد: آقاي خاتمي در جريان فتنه امتحان خوبي پس نداد و به هر حال جزء همراهان سران فتنه بود و حمايت و پشتيباني زيادي از آنها كرد و در حال حاضر نيز موضعي مبني بر برائت از آن حركت ها اتخاذ نكرده است و اگر ايشان بخواهد با سياسي كاري جلو بيايد فكر نمي كنم مردم او را ببخشند ولي افراد ديگري كه در اين صحنه از خط قرمزها عبور نكرده اند مي توانند همچنان در رقابت هاي سياسي به صورت فعال شركت كنند.
سردار جعفري در رابطه با ادامه بازداشتها و برخوردها با عوامل جريان انحرافي توسط سپاه هم گفت: با توجه به اينكه سپاه ضابط قوه قضائيه است و همچنين بدليل اينكه پرونده برخورد با جريان انحرافي داراي پيچيدگي هاي خاصي است بر اين اساس به صلاحديد قوه قضائيه سپاه اقدام به دستگيري و بازداشت اين افراد نموده است.
وي ادامه داد: اين افراد تخلف امنيتي ندارند بلكه بيشتر تخلفات شان در حوزه هاي اقتصادي و اخلاقي است و افرادي كه دستگير شده اند ارتباط بسيار نزديكي با چهره هاي اصلي اين جريان داشته اند.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه قوه قضائيه برخورد با افرادي كه فعلا مرتبط با جريان انحرافي هستند را برعهده سپاه گذاشته است، گفت: البته افراد ديگري هم در دست اقدام و برخورد قرار دارند كه آنها ارتباطي با جريان انحرافي ندارند. وي تصريح كرد: بنابراين سپاه چون طبق قانون ضابط قوه قضائيه است براساس حكم قاضي دادستاني اقدام به دستگيري اين افراد كرده است.
سردار جعفري همچنين در خصوص چرايي اينكه چهره هاي اصلي جريان انحرافي بزرگترين مانع را سپاه و بسيج مي دانند نيز گفت: ما خدا را شكر مي كنيم كه سپاه و بسيج تا حدي در انجام اين وظيفه انقلابي خود كه برخورد با همه جريانات مخالف انقلاب اسلامي است خوب عمل مي كند به طوري كه منحرفين چنين برداشتي را دارند و اميدواريم در آينده دقت عمل مان در اين رابطه بيشتر شود.
سردار جعفري درباره ماهيت جريان انحرافي عنوان كرد: اين افراد با بهره گيري از قدرت و يا نزديك كردن خود به مراكز قدرت و ثروت درصدد رسيدن به مقاصد خود هستند.
وي مبناي حركت جريان انحرافي را مسائل دنيوي و نفساني دانست و ابراز اميدواري كرد كه با صبر، حوصله و هوشمندي مسئولان و توجه به ماهيت حركت جريان انحرافي مقابله لازم صورت گيرد.
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه برخوردها با جريان انحرافي ادامه خواهد داشت، گفت: نگراني در مورد اين حركت جريان انحرافي وجود ندارد چون حركت هاي انحرافي خيلي بزرگتري را جامعه اسلامي ايران پشت سر گذاشته است و جريان انحرافي كه الان وجود دارد خيلي مطرح نيست و انشاءالله اين هم رفع خواهد شد و بايد خود را براي انحرافات و پيچيدگي هاي بزرگتري كه ممكن است در آينده بر سر راه انقلاب ظاهر شود آماده كنيم.
بيداري اسلامي در منطقه
يكي از پيامدهاي انقلاب است
وي در ادامه در خصوص تحولات اخير منطقه گفت: ما بايد ضمن شناخت همه اين حركت ها به آن نقش اثربخشي كه جمهوري اسلامي ايران مي تواند بر روي اين حوادث داشته باشد توجه خاص داشته باشيم و آنچه كه همه كشورها به آن حساس هستند بخصوص كشورهاي عرب منطقه اين است كه اين حركت ها را به صورت مستقيم به انقلاب اسلامي منتسب كنند در حاليكه آنچه كه بايد به آن توجه شود اين است كه جمهوري اسلامي ايران ارتباط مستقيم با اين حركت ها ندارد بلكه اين حركت ها يكي از پيامدهاي انقلاب اسلامي ايران است.

 



سياري : ارتقاي توانمندي نيروهاي مسلح ايران به خاطر تأمين امنيت آب هاي بين المللي است

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: ارتقاي توانمندي نيروهاي مسلح ايران به خاطر تأمين امنيت آب هاي بين المللي است و براي منطقه تهديد محسوب نمي شود.
امير دريادار حبيب الله سياري كه پيش از ظهر سه شنبه در مراسم استقبال از ناوگروه چهاردهم اعزامي به آب هاي بين المللي در منطقه يكم نيروي دريايي(بندر عباس) سخن مي گفت، به اهداف مأموريت اين ناوگروه و ناوگروه هاي بعدي اشاره و اظهاركرد: حضور در آب هاي بين المللي و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوري اسلامي در اين آب ها دفاع از منابع كشور، تأمين امنيت خطوط مواصلاتي براي كشتي هاي تجاري و نفت كش ها و مهم تر از همه مبارزه با تروريسم دريايي از جمله اهداف اعزام ناوگروه ها به آبراهه و آب هاي آزاد است.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از جمله نخستين كشورهايي بود كه در راستاي همكاري با سازمان هاي بين المللي اقدام به اعزام نيرو به خليج عدن جهت مقابله با نيرو هاي تروريسم دريايي كرد.
سياري در ادامه لازمه انجام مأموريت هاي بين المللي را وجود نيروهاي متخصص، متعهد و ولايت مدار و وجود همت والا در كاركنان، داشتن امكانات و تجهيزات مناسب و همچنين برخورداري دانش و تجربه بهره گيري از اين تجهيزات عنوان كرد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد: ما به دنبال اين هستيم كه از مرز هاي آبي كشور و همچنين منافع مان در آب هاي آزاد دفاع كرده و امنيت را در آب راهه هاي مهم جهان برقرار نماييم.
وي پاك كردن آب هاي آزاد از وجود دزدان دريايي را به عنوان مأموريت نيروي دريايي ارتش در عرصه بين المللي عنوان كرد و افزود: ارتقا توانمندي نيروهاي مسلح به ويژه نيروي دريايي به خاطر تأمين امنيت آب هاي آزاد و مناطق دريايي بين المللي است و اين امر براي هيچ كدام از كشورهاي منطقه تهديد محسوب نمي شود.
سياري همچنين تصريح كرد: در اين راستا جهت برگزاري رزمايش هاي مشترك با كشورهاي منطقه اعلام آمادگي مي كنيم تا در سطح وسيع تري به نمايش توانمندي ها بپردازيم و اثبات كنيم كه نياز به حضور ديگران جهت تأمين امنيت در منطقه نيست.
وي در پايان بيان كرد: تمام تلاش ما اين است كه نيروي دريايي در شأن جمهوري اسلامي ايران بسازيم.
در ادامه اين مراسم فرمانده چهاردهمين ناوگروه اعزامي به آب هاي بين المللي به تشريح مأموريت اين ناوگروه پرداخت و گفت: ناوگروه چهاردهم متشكل از زيردريايي جمهوري اسلامي (يونس)، ناوشكن شهيد نقدي و همچنين ناو پشتيباني بندر عباس بوده كه در تاريخ 8 ارديبهشت ماه 90 مأموريت خود را از بندر عباس آغاز كرد و با طي نمودن بيش از 3800 مايل دريايي، 69 روز دريا نوردي و 303 ساعت قوس زير دريايي به ميهن اسلام بازگشت.
ناخدا يكم احمدرضا باقري ادامه داد: زيردريايي يونس براي اولين بار پس از گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب توانست، ركورد زمان حضور در آب هاي بين المللي كه پيش از اين متعلق به هانس شوفر آلماني بود را بشكند و برگ زرين ديگري به افتخارات ارتش جمهوري اسلام بيافزايد.
وي تصريح كرد: حضور اين زيردريايي در آب هاي آزاد نقش زيادي در اثبات توانمندي نيروي دريايي ارتش با عنوان يك نيروي راهبردي در شرايط تحريم بين المللي كشور ايفا نمود.

 



نجار در ديدار با رئيس جمهور تركمنستان: همكاري هاي تهران- عشق آباد در جهت آباداني و رفاه منطقه است

وزير كشور همكاري هاي تهران- عشق آباد را در جهت آباداني و رفاه منطقه دانست.
مصطفي محمد نجار، وزير كشور صبح سه شنبه در ديدار با قربانقلي بردي محمد اف رئيس جمهور تركمنستان، ضمن ابلاغ سلام گرم دكتر محمود احمدي نژاد به وي، دولت و ملت تركمنستان، با اشاره به اراده رهبران سياسي دو كشور براي گسترش هرچه بيشتر مناسبات و تعاملات در سطح منطقه و بين المللي اظهار كرد: تقويت و رشد شتابان مناسبات دو كشور در راستاي حفظ و تقويت صلح، ثبات و امنيت با استفاده از ظرفيت هاي موجود در حوزه هاي تجاري، اقتصادي، حمل و نقل انرژي و مرزي ضروري است.
وزير كشور با بيان اينكه فضاي حاكم بر روابط ايران و تركمنستان دوستانه و كاملاً برادرانه است، تصريح كرد: تهران و عشق آباد در زمينه هاي گوناگون همكاري خواهند كرد و مطمئناً اين همكاري ها در جهت آباداني، رفاه، صلح و امنيت پايدار در منطقه است.
وي با ابراز خرسندي از اين كه حجم مبادلات تجاري دو كشور از مرز 4 ميليارد دلار گذشته است، ظرفيت همكاري ها را فراتر از اين ميزان دانست و بر ضرورت گسترش همكاري ها و ايجاد زمينه هاي جديد همكاري در حوزه هاي سرمايه گذاري مشترك، توليد برق، احداث نيروگاه و ساخت خطوط ريلي و جاده تأكيد كرد.
محمدنجار با اشاره به زمينه هاي موجود بين دو كشور براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروريسم و جنايات سازمان يافته، تأكيد كرد: تهران و عشق آباد در موضوعات امنيت، تقويت صلح و ثبات در منطقه، مبارزه با تروريسم جهاني و جنايات سازمان يافته و مواد مخدر با جمهوري اسلامي ايران ديدگاه مشترك دارد.
قربانقلي بردي محمد اف، رئيس جمهور تركمنستان نيز در اين ديدار با اشاره به مشتركات تاريخي، ديني و فرهنگي دو كشور، بر اهميت نقش تهران- عشق آباد در مبادلات اوراسيا و بر بهره گيري هرچه بيشتر از ظرفيت هاي موجود دو كشور در ارتقاء همه جانبه مناسبات تأكيد كرد.

 



جليلي : ملت هاي منطقه ادعاي دمكراسي خواهي حاميان بين المللي ديكتاتورها را باور ندارند

مبارك مبروك وزير مشاور در امور محيط زيست سودان صبح سه شنبه با دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در اين ديدار با اشاره به تاثير متقابل توسعه و امنيت و نيز نقش هر دو در استقلال، پيشرفت و رفاه ملت ها، تصريح كرد: سياست برخي قدرت ها در منطقه وابسته كردن كشورها و نيز جلوگيري از پيشرفت ملت هاست، بنابراين ايجاد مانع در مسير توسعه و نيز گسترش و ترويج ناامني دركشورهاي منطقه، رويكرد آمريكا و برخي كشورهاي غربي براي استمرار و تحكيم سياست هاي سلطه طلبانه آن ها در منطقه است.
او با اشاره به حمايت هاي اقتصادي، سياسي و نظامي برخي قدرت ها از رژيم هاي ديكتاتوري از جمله در تونس و مصر تاكيد كرد: ادعاي دمكراسي خواهي توسط اين قدرت ها، رافع مسووليت آن ها در حمايت هاي همه جانبه چند دهه يي از ديكتاتورها نيست و آمريكا و برخي قدرت هاي غربي جزو متهمان اصلي تثبيت و استمرار ديكتاتورها در جهان هستند از اين رو ملت هاي منطقه با هوشياري كامل ترفندهاي آن ها را خنثي خواهند كرد.
در اين ديدار مقام سوداني نيز با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت تحولات سودان و منطقه و با ابراز قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت سودان، گسترش همكاري هاي دو جانبه در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي را خواستار شد.

 



باقري لنكراني: نسخه هاي تقلبي اصولگرايي به بازار آمده است

عضو كابينه دولت نهم نسبت به ورود نسخه هاي تقلبي اصولگرايي هشدار داد.
كامران باقري لنكراني، وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز گذشته با اشاره به وضعيت فعلي گفتمان اصولگرايي تصريح كرد: هر وقت گفتماني مورد اقبال عمومي قرار مي گيرد و جلوه پيدا مي كند، نوع تقلبي آن هم به بازار مي آيد كه اين مسئله احتمال آسيب پذيري و بروز خطر براي آن گفتمان را فراهم مي كند.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ انقلاب هم شاهديم كه دشمنان به محض توفيق يك گفتمان يا تفكر، نوع تقلبي آن را مطرح كردند، گفت: هم اكنون نيز فضاهاي پيراموني گفتمان اصولگرايي به همين گونه است و در موقعيت كنوني كه اصولگرايي و كارآمدي برخي از اجزاي آن مورد اقبال عمومي قرار گرفته است اين نگراني وجود دارد كه گفتمان هاي تقلبي هم پيرامون اين گفتمان به وجود بيايد.
باقري لنكراني همچنين خاطرنشان كرد: خطر ديگري نيز در رابطه با گفتمان اصولگرايانه مطرح است و آن خطر غرور و غفلت است.
وي افزود: به هر حال تمام اين توفيقات به دست آمده در گفتمان اصولگرايي مرهون تلاش هاي طولاني، ساده زيستي ها، از خود گذشتگي ها و رعايت تقوا بوده است. حال اگر قرار باشد اين سرمايه گذاري ها فراموش شود و همه توفيقات را معطوف به برخي افراد بدانيم، اين هم يك خطر بزرگ است كه من از جانب آن احساس نگراني مي كنم.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اصولگرايي هم اكنون مورد تهاجم است اما نه از جانب دشمنان بيروني، تأكيد كرد: نگراني اين است كه اصولگرايي الآن به وسيله گفتمان هاي تقلبي شبيه خودش دچار جريان انحرافي شود و يا اينكه به دليل دچار شدن به غرور، آسيب ببيند.
باقري لنكراني همچنين در بخش ديگري از صحبت هاي خود در پاسخ به اين سؤال كه بهترين مكانيزم را براي وحدت اصولگرايان، چه چيزي مي دانيد؟ گفت: ما اگر به جاي اينكه در مورد افراد صحبت كنيم، به اصول و مباني توجه كنيم و هركس كه از اين مباني تخطي كرد را مورد تذكر قرار بدهيم و از مماشات بپرهيزيم، آنگاه قدم اول را براي وحدت برداشته ايم.
اين چهره اصولگرا و عضو سابق كابينه در دولت نهم در پاسخ به سؤال ديگر ما مبني بر اينكه اصلاح طلبان با چه اقداماتي مي توانند دوباره در انتخابات و صحنه هاي سياسي كشور حضور يابند و و آيا اعلام برائت آنها از فتنه در اين زمينه مؤثر خواهد بود يا نه، گفت: در اين رابطه در گام اول بايد چند موضوع مهم را از هم تفكيك كرد.
وي افزود: كساني كه در 22 خرداد سال 88 به صحنه آمدند و به كانديداهايي غير از كانديداي پيروز رأي دادند، به هيچ وجه نبايد مخالف نظام تلقي شوند بلكه آنها همه كانديداها را در چارچوب نظام مي دانستند و در انتخابات نيز به تشخيص خودشان رأي دادند. لذا اين اشخاص به هيچ وجه نه فتنه گر هستند و نه مورد بازخواست.
باقري لنكراني ادامه داد: ولي ما در عين حال جرياني كه پس از انتخابات بروز كرد و سعي داشت تا در مجاري خارج از قانون، اقدام به ماجراجويي كند را فتنه گر مي دانيم و حتي اگر امروز هم بيايند و بگويند پشيمان شده ايم؛ اين مسئله، مجوز حضور دوباره آنها در صحنه نخواهد بود و به نظر مي رسد كه حداقل مجازات براي جرم آنها اين است كه براي هميشه از حضور در صحنه هاي مختلف محروم باشند.
اين استاد دانشگاه كه با فارس گفت وگو مي كرد همچنين با بيان اينكه گروه سومي هم هستند كه در اين زمينه سكوت كرده اند، خاطرنشان كرد: البته سكوت اين افراد برنامه ريزي شده و يا براي حمايت از فتنه نبود و آنها فقط دچار ترديد بودند. به نظر من آنها براي حضور در صحنه مشكلي ندارند اما از امتيازات مثبت هم برخوردار نيستند.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: شكايت مردمي براي آلودگي هوا در حال رسيدگي است

رئيس ديوان عدالت اداري از تشكيل پرونده اي در خصوص شكايت مردم از برخي سازمان ها در زمينه آلودگي هوا خبر داد كه در حال رسيدگي است.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري در حاشيه مراسم كلنگ زني ساختمان جديد ديوان عدالت اداري در پاسخ به اين سوال كه محل جديد ساختمان ديوان عدالت اداري با مركز شهر فاصله زيادي دارد و به همين دليل مشكلات زيادي براي مراجعه كنندگان ايجاد مي شود، گفت: اينگونه نيست. چرا كه ديوان عدالت اداري تنها مرجع قضايي است كه لزومي ندارد مردم به طور مستقيم به آن مراجعه كنند. با تسهيلاتي كه فراهم مي شود مردم مي توانند از طريق اينترنت و تبادل لوايح با ديوان عدالت اداري ارتباط برقرار كنند.
وي افزود: ديوان عدالت اداري فقط دفاتر استاني دارد و اصل مركز ديوان عدالت اداري در تهران است.
رئيس ديوان عدالت اداري ادامه داد: با اتمام پروژه ساختمان جديد ديوان عدالت اداري تمام شش ساختمان فعلي در اين ساختمان تجميع مي شود.
به گزارش فارس منتظري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا تاكنون در خصوص آلودگي هوا شكايتي از سوي مردم عليه سازمان هاي مربوطه مانند محيط زيست و وزارت بهداشت شده است، يا خير، بدون اينكه به ارگان خاصي اشاره كند، گفت: در اين زمينه شكايتي شده كه در حال رسيدگي است.
منتظري در خصوص سرانجام پرونده بقايي نيز گفت: پرونده وي هنوز قطعي نشده است.

 



آخرين مراحل ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) تشريح شد

رئيس هيات امناي ضريح در حال ساخت امام حسين(ع)، از اتمام كار ساخت ضريح جديد مطهر امام حسين در ماه هاي آينده خبر داد و گفت: ساخت اين ضريح مقدس با توجه به ظرافت ها و دقت هاي صورت گرفته، نقطه عطفي در هنر اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد، رئيس هيات امناي ضريح در حال ساخت امام حسين(ع) شب گذشته در مراسم جشن ميلاد امام سوم شيعيان كه در محل كارگاه در مدرسه معصوميه قم برگزار شد، با تبريك اعياد شعبانيه، مراحل ساخت ضريح جديد امام حسين(ع) را تشريح كرد.
وي گفت: به دنبال پيگيري هاي بسيار زياد و تحقيقات گسترده براي انتخاب عوامل و شيوه مناسب ساخت ضريح امام حسين(ع)، كارگاه ساخت ضريح مطهر از روز 14 خرداد سال 87 در محل مدرسه علميه معصوميه قم برپا شد.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد بيان داشت: در اين روز پيكره چوبي ضريح مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) كه اهدايي آستانه مقدسه آن حضرت و توسط اساتيد نجار ساخته شده بود، در اين مكان برپا شد.
وي با بيان اينكه حضور مردم شريف و عاشقان امام حسين(ع) در انجام اين پروژه غيرقابل توصيف و چشمگير بوده است، ابراز داشت: در هر نقطه اي از جهان كه خبر ساخت ضريح مطهر منتشر شد شيفتگان و عاشقان اهل بيت و امام حسين(ع) به قدر توانايي خود در اين امر خير سهيم شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد تاكيد كرد: مردم ولايي و متدين ايران اسلامي در اين راه سنگ تمام گذاشتند و همچنين هدايايي از شيعيان، غيرشيعيان و حتي غيرمسلمانان از قاره هاي مختلف جهان به كارگاه ساخت ضريح مطهر اهدا شد.
وي ادامه داد: بسياري از افراد خير حتي به ما اجازه نداده اند كه اسم و رسمي از آنها داشته باشيم، همچنين شمار زيادي از زوج ها و عروس هاي جوان تمام طلاهاي خود را خرج ساخت اين ضريح مطهر كردند.
رئيس هيات امناي ضريح در حال ساخت امام حسين(ع) ابراز داشت: مردان و زنان عاشقي بودند كه با وجود نياز خود، خويشتن را غرق در محبت امام حسين(ع) كردند و پيرمردان و پيرزنان نيز اندوخته يك عمر خود را جهت ساخت اين ضريح مقدس و منور هديه كردند.
وي افزود: بالاترين و والاترين دعايي كه مي توان براي اين عاشقان اهل بيت و سيدالشهدا(ع) كرد، فراز آسماني زيارت عاشورا «اللهم اجعل محياي محياي محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد» است.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد در ادامه با اشاره به جزئيات فني ضريح مطهر امام حسين(ع) ابراز داشت: عمليات قلم زني ضريح از ابتداي سال 88 با حضور يك تيم از قلم زنان حرفه اي اصفهاني آغاز شد و در حال حاضر روزهاي پاياني كار خود را مي گذراند.
وي ادامه داد: عمليات زرگري، نصب و مونتاژ قطعات قلم زني نيز آغاز شده كه بخش هايي از آن به صورت موقت انجام شده و اقشار مختلف مردم مي توانند در ايام بازديد از اين پيشرفت ها ديدن كنند.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد افزود: بخش قابل توجهي از تزئينات سقف داخل ضريح با استفاده از تلفيق هنر معماري سنتي و هنرهاي مختلف از جمله معرق، گره چيني و يزدي بندي توسط اساتيد فن از شهر شيراز اجرا شده و در حال حاضر رو به پايان است.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد گفت: كار ساخت گوي و ماسوله كه عناصر تشكيل دهنده پنجره هاي ضريح مطهر امام حسين(ع) است نيز به اتمام رسيده و كار نصب آن انجام شده است.
وي با اشاره به اقدامات و هماهنگي هاي انجام شده به منظور زيارت علاقه مندان از ضريح در حال ساخت سيدالشهدا(ع) اظهار داشت: ارادتمندان و شيفتگان به امام حسين(ع) مي توانند روزهاي سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاري از ساعت 9 صبح تا 9 شب براي زيارت ضريح و اطلاع از پيشرفت و روند كار به محل كارگاه ضريح در حال ساخت به مدرسه علميه معصوميه واقع در ابتداي بلوار امين قم مراجعه كنند.
رئيس شوراي هيات امناي ضريح در حال ساخت امام حسين(ع) در بخش ديگري از سخنان خود ابراز داشت: هداياي مردمي كه از طريق حساب هاي بانكي تا پايان خردادسال جاري به منظور ساخت اين ضريح مطهر واريز شده بيش از 4 ميليارد و 500 ميليون تومان بوده است.
وي اضافه كرد: بيش از 143 كيلوگرم طلا نيز تاكنون براي ساخت اين ضريح مطهر بكار رفته و حدود 5 ميليارد و 500 ميليون تومان نيز براي اين منظور هزينه شده است.
حجت الاسلام نظري منفرد گفت: زمان اجراي پروژه با توجه به حساسيت و دقت و وسواس بسيار زياد در كار از زمانبندي پيش بيني شده طولاني تر شده است، اما اميدواريم اين كار كه نقطه عطفي در هنر اسلامي خواهد بود در ماه هاي آينده به اتمام برسد.
وي خاطر نشان كرد: به پيشنهاد توليت حرم امام حسين(ع) كار ساخت ضريح مطهر شهداي كربلا نيز به اين هيات امنا واگذار شده است كه بدنه چوبي آن در حال نجاري است و علاقه مندان و شيفتگان مي توانند تبرعات خود را در قالب ضريح امام حسين(ع) اهدا كنند.

 



درگيري محدود در مرز ايران و آذربايجان به علت ورود غيرقانوني اتباع آذري

معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور با تاييد درگيري محدود نيروهاي مرزي جمهوري اسلامي ايران و آذربايجان، علت وقوع اين حادثه را ورود غيرقانوني و بي توجهي نيروهاي آذري به دستور ايست مرزبانان كشورمان ذكر كرد.
«علي عبداللهي» ديروز اظهار داشت اين درگيري به دنبال ورود غيرقانوني نيروهاي مرزي جمهوري آذربايجان به داخل خاك ايران و بي توجهي به هشدارهاي ايست مرزبانان كشورمان به وقوع پيوست.
عبداللهي خاطرنشان كرد: پس از اين واقعه، در تماس ها و ملاقات هايي كه بين نيروهاي مرزباني جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان انجام شد، موضوع از سوي مسئولان دو كشور مورد بررسي قرار گرفت و هم اينك نيز اين موضوع از مجاري ديپلماتيك دو كشور در حال پيگيري است.
وي خاطرنشان كرد: در جريان اين حادثه ظاهرا يك نفر از نيروهاي مرزباني جمهوري آذربايجان كشته شده است.
در عين حال، ديروز سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز در مورد انتشار اخباري در مورد درگيري ميان مرزبانان ايران و آذربايجان در روز گذشته گفت: چند نفر از مرزبانان جمهوري آذربايجان وارد مرزهاي ما شده بودند كه به دستور ايست مرزبانان كشورمان بي توجه بودند. اين حادثه منجر به زخمي شدن برخي افراد و كشته شدن يك مرزبان جمهوري آذربايجان شده است.
رامين مهمان پرست افزود: كميته هاي مرزباني دو كشور موضوع را در دستور كار قرار داده اند و جزئيات آن در حال بررسي است.
همچنين، معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور يادآور شد: عبور مرزبانان از مرز به طور سهوي يك امر عادي است كه گاهي موارد در مرزهاي مختلف با كشورهاي همسايه رخ مي دهد.
وي افزود: با اين كه در اينگونه مواقع مرزبان ها به طور سهوي از مرز عبور مي كنند اما به دستور ايست مرزباني كشور مقابل توجه دارند و در نهايت موضوع با تفاهم مرزباني دو كشور برطرف مي شود كه البته در اين مورد مرزبان جمهوري آذربايجان به دستور ايست توجه نكرد.
عبداللهي در ادامه اظهار اميدواري كرد كه مرزبانان جمهوري آذربايجان توجه بيشتري به خطوط مرزي و هشدارهايي كه از سوي مرزبانان كشورمان صادر مي شود، داشته باشند.

 



فراخوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي براي راهپيمايي در اعتراض به بدحجابي

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اطلاعيه اي بانوان معترض به بدحجابي در سراسر كشور را به برپايي تجمع و راهپيمايي در روز جمعه در پاسداشت حجاب و عفاف فراخواند.
كميته اطلاع رساني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در فراخواني، در آستانه فرا رسيدن بيست و يكم تير ماه «روز ملي عفاف و حجاب» از بانوان و دختران فاطمي و محجبه خواست تا با حضوري گسترده و پرشور در مراسم تجمع بزرگ زنان محجبه پس از اقامه نماز پر صلابت جمعه اين هفته كه همزمان در شهرهاي تهران، مشهد، اروميه، اصفهان، شيراز، ساري و كاشان برگزار مي شود نسبت به پاسداشت شعائر عظيم الهي قيام نموده و فرياد وحدت و عفت را سر دهند.
در اين اطلاعيه فراخوان آمده است: مراسم تجمع بزرگ زنان محجبه به منظور لزوم پاسداشت حجاب و عفاف به عنوان وديعه ارزشمند الهي و نيز به منظور تلاش در راستاي ترويج و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب كه خود موجب حفظ امنيت سلامت، آسايش و آرامش روحي، رواني و اجتماعي جامعه مي شود در سراسر كشور به صورت مشترك برپا مي شود.
اين مراسم ويژه در تهران نيز پس از اقامه نماز جمعه اين هفته از سمت دانشگاه تهران به سمت ميدان انقلاب همزمان و همگام با ساير استان ها و شهرستان ها برگزار مي شود.
در همين حال، دبير كميته اجرايي ستاد مردمي عفاف و حجاب از خلأ فرهنگي در اين زمينه انتقاد كرد. مريم خطيب زاده گفت: حضرت امام خميني(ره) رسانه ملي را دانشگاه تعريف كردند اما عملكرد اين رسانه الگوي مناسبي نيست. وي افزود: متاسفانه از زنان براي تبليغ كالاها استفاده مي شود و در فيلم ها و سريال ها روابط نامطلوب زن و مرد بدون توجه به الگو بودن رسانه ملي به نمايش گذاشته مي شود. خانم خطيب زاده با اشاره به مصوبه سال 84 شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: براساس اين مصوبه همه دستگاه ها موظف به ترويج عفاف وحجاب در جامعه شده اند اما اگر همه به وظايفشان عمل مي كردند با اين شرايط مواجه نبوديم. وي افزود: تجمع و راهپيمايي سراسري روز جمعه (17تير) در آستانه روز ملي عفاف و حجاب نخستين فعاليت فرهنگي و تبليغاتي ستاد مردمي عفاف و حجاب است كه در آينده نيز پيگيري خواهد شد. (21تير) روز ملي عفاف و حجاب است.

 



در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح شد
تخلفات بخش گمرك در آينده نزديك كاهش پيدا مي كند

اعضاي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي از بين رفتن تخلفات و سوء استفاده ها را در گرو شفاف شدن امور خواندند و تأكيد كردند كه در آينده نزديك تخلفات بخش گمرك كاهش پيدا خواهد كرد.
معاون اول رئيس جمهور، در جلسه ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي با اشاره به تلاش مسئولان گمرك جمهوري اسلامي ايران براي الكترونيكي شدن امور گمركي و انجام بررسي ها از طريق سامانه گفت: وقتي امور شفاف شود بخش عمده اي از تخلفات و سوءاستفاده ها در گمرك خود به خود از بين خواهد رفت. وي الكترونيكي شدن همه امور گمركي و كدگذاري كالاها را از عوامل با اهميت در ممانعت از تخلفات در گمرك برشمرد و گفت: اگر كشور به سمت شفاف سازي پيش رود با اقدامات ارزنده اي كه اخيراً بانك مركزي در جهت ساماندهي و نظارت بر بانك ها و مؤسسات مالي و اعتباري انجام داده است، اقتصاد كشور رونق پيدا كرده و ريشه بسياري از تخلفات خشكانده مي شود.
رحيمي كدگذاري اقلام و كالاها را نيز گامي در جهت شفاف سازي فعاليت هاي اقتصادي، ارزيابي كرد و افزود: با اجرايي شدن اين طرح معضل قاچاق و سوءاستفاده هاي اقتصادي به شدت كاهش مي يابد.
رحيمي همچنين با اشاره به سوءاستفاده برخي افراد از كارت هاي بازرگاني، از رئيس گمرك جمهوري اسلامي ايران خواست، هرچه سريع تر برنامه اي ارائه دهد تا با ايجاد محدوديت براي افراد سوءاستفاده گر شاهد به حداقل رسيدن تخلفات در آينده نزديك باشيم.
معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كه به گزارش رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اختصاص يافته بود، بر ضرورت اجراي هرچه سريع تر طرح كاداستر و شفاف سازي در تثبيت مالكيت ها تأكيد كرد و اين اقدام را گامي در راستاي جلوگيري از زمين خواري و تصرفات غيرقانوني در سراسر كشور دانست.
در اين جلسه رئيس گمرك جمهوري اسلامي ايران گزارشي از اقدامات انجام شده براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده هاي احتمالي ارائه كرد و گفت: در حال حاضر درصد زيادي از مرزها و مبادي ورودي كالا به سيستم هاي الكترونيكي مجهز و گلوگاه هاي فسادخيز گمرك شناسايي شده اند و اميد است در آينده نزديك از تخلفات بخش گمرك جلوگيري شود.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين نشست همچنين رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به ارائه گزارشي در خصوص تثبيت مالكيت ها، شفاف سازي و اجراي طرح كاداستر پرداخت و مقرر شد براي اجراي سراسري اين طرح در كشور برنامه ريزي همراه با زمان بندي صورت گيرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14