(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 تیر 1390- شماره 19967

سردار ساجدي نيا: براي حفظ امنيت مردم خواب را بر اراذل و اوباش حرام مي كنيم
دستگيري قاچاقچي با 2 ميليارد ريال چك پول در زاهدان
سرقت يك ميليارد توماني سارقان فاميلي در شيراز
اجراي برنامه پزشك خانواده در شهرهاي زير 100 هزار نفر
سارقان منازل غرب تهران دستگير شدند
مدير انجمن ام اس: آمار دقيقي از مبتلايان به ام اس در دست نيست
1000 معتاد از بين 13 هزار راننده در كشور شناسايي شدند
ايجاد ايستگاه هاي پليس در نقاط جرم خيز تهران
جسد زن ناشناس در جوي خيابان وليعصر
راننده نوجوان 4كودك را راهي بيمارستان كرد
در سيستان و بلوچستان تواب دلگاني توسط يك شرور به قتل رسيد
امدادرساني به سيل زدگان منطقه سه هزار تنكابن از طريق بالگرد
كلاهبرداري 700 ميليون ريالي با انتشار آگهي مناقصه
سامانه خدماتي 2020 راه اندازي مي شود
حوادث كوتاه از كشور



سردار ساجدي نيا: براي حفظ امنيت مردم خواب را بر اراذل و اوباش حرام مي كنيم

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 102 نفر از اراذل و اوباش سطح يك و دو در تهران خبر داد و گفت: 5 زن جزو دستگير شدگان هستند.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين ساجدي نيا گفت: مرحله دوم طرح امنيت محله محور در 375 محله تهران به اجرا گذاشته شد و 102 نفر از اراذل و اوباش سابقه دار تهران دستگير شدند.
وي ادامه داد: اين افراد اقدام به شرارت، زورگيري، قمه كشي، مزاحمت، توزيع موادمخدر نيز كرده بودند و از اين افراد مقاديري موادمخدر، قمه و اسلحه كشف شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به دو عمليات توسط پليس آگاهي گفت: پليس آگاهي نيمه شب دوشنبه دو باند سارق مسلح را كه اقدام به سرقت هاي مسلحانه در تهران و شهرستان هاي ديگر استان ها كرده بودند شناسايي و دستگير كرد.
سردار ساجدي نيا اظهار داشت: شهروندان در صورت داشتن هرگونه شكايت از اين اراذل و اوباش و يا گزارش هاي ديگر مي توانند از طريق تلفن 110 پليس را در جريان قرار دهند.
وي همچنين از دستگاه قضايي خواست تا با احكام قاطعانه با اين افراد برخورد كنند.
وي با اعلام تداوم اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش اظهار داشت: اين طرح تعطيل شدني نيست و طي شب هاي آينده بار ديگر با اراذل و اوباش به نام و سطح يك برخورد مي شود.
ساجدي نيا با اشاره به استقبال خوب مردم از برخورد پليس با اراذل و اوباش تاكيد كرد: در طول اجراي طرح بامداد سه شنبه بسياري از شهروندان ضمن تماس با 110 علاوه بر تشكر و قدرداني از تلاش ماموران نيروي انتظامي آدرس اراذل و اوباش را به پليس اعلام كردند.

 



دستگيري قاچاقچي با 2 ميليارد ريال چك پول در زاهدان

قاچاقچي مواد مخدر پس از فرار از استان قم، توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان با بيش از دو ميليارد ريال چك پول در زاهدان دستگير شد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس، اين سوداگر مرگ به اتهام حمل و قاچاق 155 كيلوگرم ترياك تحت تعقيب پليس استان قم قرار داشت كه مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان پس از اينكه مطلع شدند اين قاچاقچي قصد ورود به شهرستان زاهدان را دارد وي را دستگير كردند.
مأموران در بازرسي از خودروي اين قاچاقچي مواد مخدر 2 ميليارد و 353 ميليون و 200 هزار ريال وجه نقد، چك پول و چك حاصل از فروش مواد مخدر را كشف و ضبط كردند.
براساس گزارش ديگر مركز اطلاع رساني پليس، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان طي عملياتي يك باند تهيه و فروش مواد مخدر در شهرستان زاهدان را شناسايي و متلاشي كردند.در اين عمليات دو متهم دستگير شدند كه از آنان 49 كيلو و 500 گرم ترياك به همراه تعدادي فشنگ و مهمات جنگي و يك دستگاه خودرو پرايد كشف و ضبط شد.

 



سرقت يك ميليارد توماني سارقان فاميلي در شيراز

اعضاي 10 باند سارق كه به صورت فاميلي اقدام به سرقت مي كردند، با تلاش شبانه روزي پليس آگاهي فارس دستگير شدند.
به گزارش فارس از شيراز، فرمانده انتظامي استان فارس در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب گفت: سارقان فاميلي پس از دستگيري به 110 سرقت به ارزش يك ميليارد و 70 ميليون تومان كه شامل طلا و وجه نقد است، اعتراف كرده اند.
علي مويدي خاطرنشان كرد: رئيس باند سارقان به نام «حسن- ك» به اتفاق برادرش به نام محسن و مادر و خواهرش به نام هاي «شيرين-ج و فاطمه- ت» و عمويش به نام «محمد- ن»، و چهار نفر ديگر اقدام به سرقت مي كردند.
وي اضافه كرد: «حسن- ك» رئيس باند سارقان دو روز پس از آزادي از زندان در شانزدهم آبان ماه سال گذشته در هيجدهم همان ماه اقدام به سرقت و ناامني در سطح شهر مي كردند كه با كار اطلاعاتي و چهره نگاري دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس در ادامه با هشدار به شهروندان اظهار داشت: يكي ديگر از شگردهاي سارقان انداختن يادداشت به درب منازل بوده كه در صورت باقي ماندن نامه شان از عدم حضور صاحب خانه مطلع و اقدام به سرقت مي كنند.

 



اجراي برنامه پزشك خانواده در شهرهاي زير 100 هزار نفر

وزير بهداشت از اجراي برنامه پزشك خانواده در تمام شهرهاي زير يكصدهزار نفر كشور تا پايان سال جاري خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت براي گسترش برنامه پزشك خانواده به تمام شهرهاي كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه گفت: براي امسال تمام شهرهاي زير يكصدهزار نفر كشور بايد تحت پوشش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار گيرند.
پس از ادغام وزارتخانه هاي رفاه، كار و تعاون، وزير وزارتخانه جديد با طرح پزشك خانواده و اجراي كامل آن در كشور بسيار موافق است.
وي افزود: براي آنكه تمام جمعيت كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه تحت پوشش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار گيرند بايد سالانه حدود 12 تا 14 هزار نفر جمعيت شهري تحت پوشش اين برنامه قرار گيرند. از طرف ديگر بايد مشكلات برنامه پزشك خانواده روستايي نيز حل شود.
وزير بهداشت با اشاره به برخي از مشكلات ايجاد شده در روند اجراي برنامه پزشك خانواده شهري، گفت: براي اجراي اين برنامه سازمان هاي بيمه گر نيز بايد همكاري مناسبي انجام مي دادند. سازمان هاي بيمه گر بايد قراردادي با پزشك خانواده منعقد و دفترچه هاي بيمه را چاپ و توزيع مي كردند. در اين زمينه مشكلاتي بوجود آمد كه بايد قراردادهاي خلاف پزشك خانواده ملغي و قراردادهاي جديد منعقد مي شد.
دكتر دستجردي همچنين درباره طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها گفت: با توجه به اين كه دانشجويان دختر و پسر بايد در بيمارستان هاي وزارت بهداشت فعاليت داشته و آموزش داشته باشند و از طرف ديگر بيماران هم تركيبي از جنسيت هاي مذكر و مونث هستند، قاعدتا امكان تفكيك جنسيتي در دانشگاه هاي علوم پزشكي وجود ندارد.
وزير بهداشت در مورد پوشش بيمه اي درمان هاي باروري و ناباروري نيز گفت: داروهاي باروري و ناباروري داروهاي گران قيمتي هستند و متاسفانه با وجود تعرفه هاي تعيين شده براي اين خدمات، اين تعرفه ها مورد قبول بيمه نيست. در اين زمينه عملا جز توصيه هاي اخلاقي نمي توانيم كاري انجام دهيم.

 



سارقان منازل غرب تهران دستگير شدند

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري باند بزرگ سارقان منازل غرب تهران در عمليات ويژه اي در ساعات اوليه بامداد سه شنبه خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان افزود: در پي افزايش سرقت هاي منازل در غرب تهران و سرقت هايي كه تحت پوشش ماموران پليس صورت مي گرفت، پرسنل پايگاه دوم پليس آگاهي تهران و معاونت مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي اقدام به شناسايي چند باند فعال در اين خصوص كردند.
وي گفت: با شناسايي اين باندها ماموران پليس آگاهي در عمليات هماهنگي، اوايل بامداد روز سه شنبه 15 نقطه از محل هاي استقرار و سكونت سارقان را با حكم مقام قضايي پاكسازي كردند كه بدين ترتيب 16 سارق كه يكي از آنان زن بود، دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد: از اين سارقان اقلام سرقتي مختلف اعم از فرش، لوازم الكترونيكي، انواع تلويزيون، LCD، لب تاپ و همچنين طلا و بدليجات كشف و ضبط شد.
وي با اشاره به اين كه اين افراد داراي بي سيم هايي از نوع واكي تاكي، اسپري هاي فلفل و لباس هايي شبيه ماموران پليس بودند گفت: اين مجرمان از طايفه فيوج بوده كه سرقت ها را معمولا به صورت خانوادگي و گروهي انجام مي دادند.

 



مدير انجمن ام اس: آمار دقيقي از مبتلايان به ام اس در دست نيست

مدير انجمن ام اس ايران از وجود 17 هزار مبتلا به ام اس عضو انجمن ام اس ايران خبر داد كه 10 هزار نفر از آنان ساكن استان تهران هستند.
ابوالقاسم نجفي افزود: بسياري از بيماران در استان هاي كشور به نمايندگي هاي انجمن ام اس براي تشكيل پرونده مراجعه نمي كنند يا عده زيادي از آنان اطلاعي از وجود اين انجمن در استان محل سكونت خود ندارند و يا اين كه انجمن ام اس نمايندگي هايي در اين استان ها ندارد.
وي در ادامه اظهار كرد: انجمن ام اس ايران در 24 استان از 31 استان كشور دفتر نمايندگي دارد يا با انجمن هايي كه به طور مستقل در اين زمينه فعاليت مي كنند اطلاعات علمي در زمينه ام اس مبادله مي كنند.
نجفي با بيان اينكه زنان سه برابر بيشتر از مردان در ايران به بيماري ام اس مبتلا هستند، گفت: پيش از اين، سن ابتلا به ام اس بين 20 تا 45 سال بود اما در حال حاضر اين بيماري در سنين پايين تر و حتي 9 سال ديده مي شود.
مدير انجمن ام اس درباره مهمترين مشكلات مبتلايان به اين بيماري در ايران گفت: در حال حاضر در كشورهاي ديگر از داروهاي خوراكي در كنار داروهاي تزريقي براي درمان مبتلايان به ام اس استفاده مي شود. برخي از اين داروهاي خوراكي در وزارت بهداشت نيز ثبت شده اند. ما اميدواريم كه اين داروها نيز مشمول يارانه دارو شوند.
وي با اشاره به هزينه هاي درماني مبتلايان به ام اس تأكيد كرد: با وجود تخصيص يارانه از سوي دولت براي داروهاي مبتلايان به ام اس، يك فرد مبتلا به اين بيماري از 20 هزار تا 150 هزار تومان ماهانه بايد براي تهيه داروهاي خود بپردازد كه به اين رقم بايد هزينه هاي توانبخشي و فيزيوتراپي را اضافه كرد.
نجفي اضافه كرد: با توجه به دوري مسافت محل سكونت تعدادي از بيماران با مراكز توانبخشي، آنها مجبورند در منزل فيزيوتراپي شوند در اين جهت اميدواريم سازمان هاي بيمه گر، خدمات فيزيوتراپي در منزل را تحت پوشش قرار دهند.
مدير انجمن ام اس با اشاره به وضعيت اشتغال مبتلايان به اين بيماري اظهار كرد: زماني كه كارفرمايان متوجه مي شوند كه اين بيماران كارايي لازم را ندارند آنان را اخراج مي كنند بنابراين اميدواريم قوانين خاصي در زمينه اشتغال مبتلايان به ام اس تصويب شود تا آنان بتوانند در ساعات كمتري كار كنند و در صورت متناسب نبودن شغلشان با وضعيت بيماري امكان تغيير شغل خود را داشته باشند.
نجفي در پايان با بيان اينكه مبتلايان به ام اس با وسايل كمك توانبخشي رفت و آمد مي كنند به ايسنا گفت: در اين شرايط لازم است وسايل اياب و ذهاب عمومي و پل ها مناسب سازي و در آن ها امكاناتي پيش بيني شود تا مبتلايان به ام اس بتوانند از آن ها استفاده كنند.

 



1000 معتاد از بين 13 هزار راننده در كشور شناسايي شدند

رئيس بهداري كل نيروي انتظامي با اشاره به انجام آزمايش تست اعتياد بر روي 13هزار و 108 راننده حمل و نقل عمومي در طرح نوروز 90 از شناسايي هزار و 215 راننده معتاد خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سردار علي مجيدي به اجراي طرح آزمايش تشخيص تست اعتياد از رانندگان در نوروز 90 اشاره كرد و افزود: اين طرح با همكاري پليس راه در 29 استان كشور به اجرا درآمد.
رئيس بهداري كل ناجا خاطرنشان كرد: با استقرار اكيپي مجرب از تيم هاي پزشكي در محل هاي مشخص شده از تردد رانندگان پرخطر در جاده هاي مواصلاتي كشور جلوگيري مي كنند.
وي افزود: در اين طرح از 13هزار و 108 نفر از رانندگان حمل و نقل عمومي آزمايش انجام شده كه هزار و 215 نفر از آنها آزمايش تشخيص اعتياد آنها مثبت بوده است.

 



ايجاد ايستگاه هاي پليس در نقاط جرم خيز تهران

رئيس پليس پيشگيري تهران گفت: ايستگاه هاي ثابت پليس در نقاط جرم خيز و حاشيه اي شهر ايجاد مي شود.
سرهنگ محسن خانچرلي گفت: براساس خواست شهروندان و نياز اجتماعي، پليس در مناطق حاشيه اي و جرم خيز ايستگاه هاي ويژه اي را براي استقرار ماموران ايجاد مي كند و با احداث ايستگاه هاي پليس در اين مناطق ميزان وقوع جرم كاهش چشمگيري مي يابد.
وي ادامه داد: زمان رسيدگي به عمليات ها با ايجاد اين ايستگاه ها كاهش يافته و در نتيجه از بروز مشكلات اجتماعي نيز جلوگيري مي شود.
رئيس پليس پيشگيري تهران با اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور در 375 نقطه تهران به مهر گفت: با اجراي اين طرح امنيت محله محور تمامي نقاط تهران تحت پوشش پليس قرار گرفت. براساس جرايم و بافت اجتماعي در هر منطقه طرح هايي از سوي پليس اجرا مي شود.

 



جسد زن ناشناس در جوي خيابان وليعصر

رئيس كلانتري 103 گاندي از كشف جسد زني ناشناس در جوي آب خيابان وليعصر(عج) خبر داد و گفت: هيچ گونه آثار ضرب و شتم ظاهري بر روي بدن وي مشاهده نشده است.
سرهنگ بهروز رحيمي گفت: ماموران كلانتري 103 گاندي در ساعت 4 بامداد روز دوشنبه از طريق تماس مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان كشف جسدي در خيابان وليعصر(عج) قرار گرفته اند.
وي افزود: ماموران كلانتري با دريافت اين خبر به صحنه حادثه مراجعه كرده و در تحقيقات اوليه دريافتند كه مامور شهرداري در هنگام نظافت معابر جسد فردي را كه در داخل پارچه اي سفيد پيچيده شده بود در داخل جوي آب پيدا مي كند.
رحيمي افزود: پس از كشف جسد و با حضور قاضي كشيك ويژه قتل دادسراي جنايي و عوامل تشخيص هويت پليس آگاهي تهران بزرگ تحقيقات ابتدايي از جسد آغاز شد.
رئيس كلانتري 103 گاندي در ادامه با بيان اين كه با حضور عوامل اورژانسي جسد زن جوان حدودا 35 ساله كه برهنه بود از درون جوي آب بيرون كشيده شد گفت: هيچ گونه آثار ضرب و شتم ظاهري بر روي بدن وي مشاهده نشده است و تنها پيشاني اين زن بنا به دلايلي نامشخص دچار سائيدگي شده است.
به گفته وي به احتمال زياد خراشيدگي بر روي پيشاني اين زن در هنگام انتقال جسد به وجود آمده است.وي با بيان اينكه براساس تحقيقات اوليه مشخص شد كه وقوع قتل در محل ديگر بوده است، گفت: پيكر اين زن پس از قتل به محل كشف منتقل شده بود.رئيس كلانتري 103 گاندي در ادامه با بيان اين كه جسد اين زن جوان هنگام كشف هنوز گرم بود، گفت: براساس تحقيقات اوليه به نظر مي رسيد كه تنها 2 ساعت از وقوع قتل گذشته است.
به گفته رحيمي هيچ گونه اسناد و مدارك شناسايي در كنار جسد يافت نشد.

 



راننده نوجوان 4كودك را راهي بيمارستان كرد

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از واژگوني يك دستگاه خودروي سواري سمند كه تمامي سرنشينان آن كودك بودند، خبر داد.
حسن عباسي، گفت: تكنيسين هاي اورژانس 115 تهران عصر روز دوشنبه از طريق تماس مردمي در جريان وقوع حادثه اي در غرب به شرق اتوبان جلال آل احمد قرار گرفتند.
بنا بر اظهارات وي تمامي سرنشينان اين خودرو واژگون شده كودك بودند و راننده آن نيز يك دختر 15 ساله بود.
به گفته عباسي ديگر سرنشينان اين خودرو يك دختر هشت ساله و دو پسر 13 ساله بودند كه همگي به بيمارستان تهران پارس منتقل شدند.

 



در سيستان و بلوچستان تواب دلگاني توسط يك شرور به قتل رسيد

خدايار بامري كه پس از توبه و گرفتن امان نامه دست از شرارت كشيده و به كار كشاورزي در دلگان سيستان و بلوچستان مشغول بود توسط يك شرور به قتل رسيد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، اين جوان تواب 28 ساله سال گذشته همراه برادرش «خمين بامري» با استفاده از رافت نظام و گرفتن امان نامه، به كار كشاورزي در زمين هاي پدري خود در شهرستان دلگان مشغول به كار و كسب روزي حلال شد.
به گفته منابع محلي، بامري روز يك شنبه در درگيري با يكي از قاچاقچيان منطقه بشاگرد استان هرمزگان كه به شهرستان دلگان آمده بود به قتل رسيد.
بامري چند روز پيش در مصاحبه با ايرنا ضمن ابراز ندامت از كارهاي گذشته خود به ساير اشرار توصيه كرده بود تحت تاثير القائات و دسيسه هاي دشمنان قرار نگيرند.
بامري امسال با برداشت هندوانه از سطح 70 هكتار زمين هاي كشاورزي خود موفق شد 170 ميليون تومان درآمد حلال كسب كند.

 



امدادرساني به سيل زدگان منطقه سه هزار تنكابن از طريق بالگرد

تنكابن- خبرنگاركيهان:
به واسطه مسدود بودن مسيرهاي زميني كار امدادرساني به منطقه كوهستاني سه هزار تنكابن از طريق بالگردهاي سازمان هلال احمر صورت مي گيرد.
بنا به گزارش هاي ارسالي به واسطه مسدود بودن مسيرهاي مواصلاتي كار امدادرساني و كمك به سيل زدگان و آسيب ديدگان ناشي از ذوب شدن يخچال هاي طبيعي تخت سليمان منطقه كوهستاني سه هزار تنكابن بوسيله بالگردهاي سازمان جمعيت هلال احمر كشور صورت مي گيرد.
بالگردهاي اين سازمان از طريق چندين سورتي پرواز مايحتاج عمومي مردم اين منطقه را بين آنها توزيع كردند.
گفتني است؛ اين كمك ها مواد غذايي، پوشاك، خوراك، دارو و ساير موارد ضروري مردم را تشكيل مي دهد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از ساري مدير آبفار تنكابن از خسارت 2 ميليارد ريالي به تاسيسات آبرساني روستايي اين شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي آبفار مازندران، محمد فقيه مدير امور آبفار شهرستان تنكابن و عباس آباد گفت: اين سيلاب بر اثر آب شدن بخش بسيار كوچكي از يخچال هاي تخت سليمان در منطقه در جان تنكابن به وقوع پيوست كه تاسيسات 12روستا را تخريب و 2 ميليارد ريال خسارت وارد كرد.
وي خاطرنشان كرد: در همان لحظات اوليه وقوع سيل، اكيپ هاي امدادي و دستگاههاي اجرايي و مردمي براي كمك به آسيب ديدگان حضور داشتند.
فقيه افزود: با تلاش گروه اتفاقات شركت آب و فاضلاب روستايي و گروه امداد، آب آشاميدني اكثر روستاها وارد مدار شده است.
همچنين به گزارش فارس از شهرستان تنكابن، سيدقدير رضايي در حاشيه بازديد از مناطق سيل زده شهرستان تنكابن در جمع خبرنگاران افزود: بر اثر سيل، همچنان راه ارتباطي 14 روستاي بالادست تنكابن قطع است و اداره راه و ترابري در تلاش است تا بتواند اين مسير را بازگشايي كند.
وي افزود: سيل تنكابن به بخش آب و فاضلاب روستايي در 13 روستا مبلغ 300 ميليون تومان، در بخش برق به طول 7 هزار متر شبكه ها را از بين برد و 200 ميليون تومان خسارت زد.
سرپرست فرمانداري ويژه تنكابن خاطرنشان كرد: در بخش مخابرات نيز 550 متر شبكه هاي مخابراتي به مبلغ 150 ميليون تومان خسارت ديد.
سرپرست فرمانداري ويژه تنكابن بيان داشت: در بخش شيلات يك ميليارد و40 ميليون تومان خسارت وارد شد كه محصولات هفت پرورشگاه از بين رفت و دو پرورش ماهي نيز تخريب شد.
رضايي افزود: در بخش گردشگري 300 ميليون تومان، در بخش آب منطقه 2 ميليارد و800 ميليون تومان، در بخش جهاد كشاورزي 170 ميليون تومان و در بخش منابع طبيعي يك ميليارد و50 ميليون تومان خسارت وارد شد.

 



كلاهبرداري 700 ميليون ريالي با انتشار آگهي مناقصه

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه با انتشار آگهي مناقصه بيش از 700 ميليون ريال از مردم كلاهبرداري كرده بود توسط پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ حسين حسين زاده رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره كلاهبرداري به شيوه اي جديد و دادخواهي چند نفر از مالباختگان رسيدگي به اين موضوع در دستور كار مأموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: در تحقيقات از مالباختگان مشخص شد كه فرد كلاهبردار با دادن آگهي با مضمون برگزاري مناقصه وجوهاتي را جهت ارائه فرم مناقصه از مالباختگان از طريق شماره حساب بانكي دريافت كرده است.
حسين زاده اضافه كرد: تيمي از كارآگاهان مجرب مأمور رسيدگي به پرونده شدند و در تحقيقات به سرنخ هايي از فردي به نام «محمد-ح» دست يافتند كه با هماهنگي مقام قضايي و در يك اقدام غافلگيرانه وي دستگير و به پليس آگاهي انتقال يافت.
رئيس پليس آگاهي استان گفت: طي بازجويي ها نامبرده به چند فقره كلاهبرداري با اين شيوه اقرار و عنوان كرد بيش از 700 ميليون ريال از اين طريق كسب كرده است.وي با بيان اينكه متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شده است، اضافه كرد: با توجه به انتشار آگهي ها در سطح وسيع، پرونده همچنان براي شناسايي مالباختگان احتمالي تحت اقدام است.

 



سامانه خدماتي 2020 راه اندازي مي شود

معاون توانمندسازي و كارآفريني سازمان خدمات اجتماعي شهر تهران از راه اندازي سامانه 2020 خبر داد وافزود: اين سامانه نوعي كلينيك ويژه كارگران فصلي است كه به شهروندان خدمات ساختماني ارائه مي كند.
محمدجواد ميرعرب از ادامه اجراي طرح ساماندهي 36 هزار كارگر فصلي درتهران خبر داد و افزود: طرحي در حال مطالعه است كه براساس آن شهروندان تهراني مي توانند با شماره 2020 درخواست خدمات ساختماني خود را ثبت كرده و منتطر اعزام كارگران مورد نياز خود در كوتاه ترين زمان باشند.
وي اظهار كرد: در اين طرح، نوعي كلينيك كارگران فصلي تعريف شده است كه در اين كلينيك تمامي كارگران فصلي با گواهينامه فني حرفه اي در رشته هاي لوله كشي، تاسيسات، گچكاري، كاشي كاري، جوشكاري و... با لباسهاي متحدالشكل و داراي شناسنامه فني و كارت شناسايي آماده ارائه خدمات به شهروندان تهراني هستند.

 



حوادث كوتاه از كشور

قتل جوان معتاد
اهواز- خبرنگار كيهان: ماموران كلانتري 20 شهرستان اهواز در پي دريافت خبري مبني بر درگيري مسلحانه منجر به قتل جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.در اين حادثه پدري 58 ساله به خاطر مصرف بيش از حد مواد مخدر از سوي پسرش با او درگير شده و با سلاح شكاري پسر 28 ساله اش را به قتل رساند. متهم پس از دستگيري تحويل مراجع قضايي شد.
شوخي مرگبار
اهواز- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي شهر بابك انديمشك در پي دريافت خبري مبني بر قتل فردي در مزارع كشاورزي جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند. پس از حضور مشاهده كردند كه فردي به نام محمد بر اثر اصابت گلوله كشته شده است. در اين رابطه فردي كه در صحنه حاضر بود به عنوان متهم دستگير شد و پس از دستگيري اعتراف كرد كه با دوستش در حال شوخي بوده كه ناگهان تير به سر محمد شليك شد.
دستگيري سرشاخه هاي هرمي
اراك- خبرنگار كيهان: سه سرشاخه اصلي شركت هاي هرمي كه از تهران متواري شده بودند در اراك شناسايي و دستگير شدند.
اين سه متهم از سرشاخه هاي اصلي شركت بزرگي در تهران بودند كه پس از جمع آوري شركت توسط ماموران از تهران گريختند.
مبلغ 500 ميليون ريال از سوي آنها كلاهبرداري شده است.
توقيف سوخت قاچاق
بندرعباس- فارس: ماموران گشت درياباني قشم با همكاري ناوگروه شناوري اين پايگاه پس از انجام كار اطلاعاتي و گشت هاي نامحسوس موفق به شناسايي و توقيف يك فروند لنج حامل گازوييل قاچاق در حوالي چهار مايلي اسكله بهمن اين شهرستان شدند.از اين شناور 20 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد.همچنين در چند عمليات ديگر 206 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد.
سارق طلاي كودكان در دام پليس
رفسنجان- فارس: پس از اطلاع از سرقت طلاهاي كودكي در يكي از پارك هاي رفسنجان ماموران به سرعت به محل اعزام شدند و پس از گشت زني زن 27 ساله اي را در اين زمينه دستگير كردند.
اين متهم در بازجويي هاي اوليه به سرقت اعتراف كرده و طلاها را به صاحبش برگرداند.
فروش طلاي تقلبي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي وقوع چند فقره كلاهبرداري با شيوه فروش طلاي تقلبي و دادخواهي مالباختگان، مشخص شد كه اين فرد شياد پس از شناسايي طعمه خود با عرضه طلاي تقلبي و ارزان طمع را در آنان برانگيخته و از آنان مبالغي وجه نقد در قبال طلاهاي قلابي دريافت كرده بود.پس از انجام تحقيقات لازم متهم در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد و در بازجويي ها به چندين فقره كلاهبرداري به همين شيوه اقرار كرد.
دستگيري اشرار
اصفهان- خبرنگار كيهان: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي، طرح هاي گوناگوني با محوريت مبارزه با مواد مخدر و جرايم خشن توسط ماموران انتظامي به اجرا گذاشته شد.در اين رابطه 19 خرده فروش و توزيع كننده مواد مخدر شامل 17 مرد و 2 زن و همچنين 23 نفر از مزاحمين خياباني و 5 شرور سابقه دار نيز دستگير شدند.
آتش سوزي جنگل
ايلام- ايرنا: در آتش سوزي جنگل هاي كوه شلم ايلام 3 هكتار از مراتع و جنگل هاي ارتفاعات ايلام در آتش سوخت ولي با اقدام به موقع تيم هاي آتش نشاني از سرايت آتش به مناطق وسيعتر جلوگيري به عمل آمد و در كمتر از يك ساعت آتش مهار شد.بي احتياطي عوامل انساني علت وقوع اين آتش سوزي ذكر شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14