(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 تیر 1390- شماره 19973

وزير بهداشت: پزشكاني كه زيرميزي مي گيرند از محل كار اخراج مي شوند
كشف 4 هزار دستگاه تجهيزات ماهواره اي در تهران و كرج
مردم صومعه سرا افغاني قاتل را دستگير كردند
هوا دوباره گرم مي شود
چهره هاي ماندگار شهري معرفي شدند
تشكيل پرونده تعزيرات حكومتي براي بنگاه هاي متخلف
رئيس سازمان هواشناسي خبر داد كاهش 20 درصدي ميانگين بارندگي در كشور
در جلسه شوراي شهر مطرح شد انتقاد از تعويق رونمايي طرح تفصيلي تهران
حوادث كوتاه از كشور
سرقت خودروهاي گران قيمت در پوشش مأمور
معجزه پزشكي
جعبه هاي شطرنج مخفيگاه 324 كيلو هروئين
ضرب و شتم خبرنگار كيهان به دليل تهيه گزارش از قطع درختان
ممنوعيت توزيع 16 نوع سيلندر مهار آتش
بيش از 30 هكتار از مزارع چغلوندي در آتش سوخت



وزير بهداشت: پزشكاني كه زيرميزي مي گيرند از محل كار اخراج مي شوند

وزير بهداشت گفت: پزشكان زيرميزي بگير در بخش دولتي از محل كار اخراج مي شوند.
مرضيه وحيد دستجردي افزود: زيرميزي گرفتن پزشكان يك پديده زشت است كه حتماً وزارت بهداشت با آن برخورد مي كند اما به دلايلي ما اين برخوردها را در رسانه ها منعكس نمي كنيم و بنا هم نداريم كه اين كار را انجام دهيم.
وي اضافه كرد: به طور مرتب پزشكاني كه از آنها اين عمل زشت سر مي زند و از مردم زيرميزي مي گيرند و گزارش آنها به وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي مي رسد با آنها برخورد مي شود. به بسياري از آنها تذكر داده مي شود و اگر به تذكر داده شده توجه نكنند از محل كارشان جدا و اخراج مي شوند.
وزير بهداشت گفت: ما اين موارد را در رسانه ها منعكس نكرده ايم و به دانشگاه هاي علوم پزشكي هم گفته ايم كه اين كار را نكنند اما مطمئن باشيد كه برخورد صورت مي گيرد و خود من شخصاً مواردي را كه به من منعكس مي شود، پيگيري مي كنم.
وي ادامه داد: برخوردهاي وزارت بهداشت با پزشكاني كه زيرميزي مي گيرند بيشتر به اين صورت بوده كه از محل كار اخراج شده اند اما اين برخورد ظاهري با اين مسئله است برخورد جدي و ريشه اي براي اينكه بخواهيم اين مشكل را به صورت ريشه اي حل كنيم يكي اين است كه تعرفه ها را واقعي كنيم يا به سمت واقعي شدن برويم هر چند شايد نتوانيم در مرحله اول تعرفه ها را واقعي كنيم، دوم اينكه پرداخت هاي پزشكان را به موقع انجام دهيم.
وحيد دستجردي اضافه كرد: طبق قانون هر فردي از جمله هر پزشك و پيراپزشك كه در يك جا كار مي كند بايد سر ماه حقوق او را پرداخت كنيم. اگر ما بتوانيم علاوه بر آن برخوردها اين مسائل را هم جدي بگيريم و حل كنيم در حقيقت برخورد ريشه اي با اين مسئله داشته ايم و مي توانيم اين مسائل را به طور كامل ريشه كن كنيم و براندازيم.

 



كشف 4 هزار دستگاه تجهيزات ماهواره اي در تهران و كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از كشف 4 هزار و 547 دستگاه تجهيزات ماهواره در اين استان خبر داد.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي ديروز در تشريح جزئيات اين خبر گفت: به دنبال گزارش هاي رسيده مبني بر اينكه فردي به نام «آرش» در خريد و فروش تجهيزات ماهواره اي فعاليت دارد، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت.
وي افزود: با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي مشخص شد فرد مورد نظر تجهيزات ماهواره اي را به صورت قاچاق از مرزهاي غربي وارد كشور كرده و در تهران و كرج اقدام به توزيع آنها كرده است.
سرتيپ اكبرشاهي تصريح كرد: ماموران پليس مخفي گاه آرش را در كرج شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.
اين مسئول اظهار داشت: ماموران انتظامي در حين بازجويي از متهم متوجه شدند كه نامبرده همدست ديگري در تهران بزرگ دارد و با كمك او اقدام به توزيع و فروش تجهيزات مي كند كه مخفي گاه متهم رديف دوم كه مكان دپو و نگهداري تجهيزات ماهواره بود شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه تعداد 4 هزار و547 دستگاه انواع تجهيزات ماهواره كشف و ضبط شد.
سرتيپ اكبرشاهي در بخش ديگر از سخنان خود از دستگيري يك باند 16نفره از سارقان حرفه اي خودرو خبر داد و گفت: در جريان بازرسي فني از خودروهاي مكشوفه كارشناسان متوجه شدند كه اركان فني اين خودروها تغيير پيدا كرده است.
وي افزود: با انجام تحقيقات تكميلي مشخص شد فردي به نام رضا با تشكيل باندي اقدام به خريد خودروهاي تصادفي و فرسوده به نام بستگانش در كرج كرده و پس از تغيير اركان آنها با خودروهاي مسروقه مدل بالا، به سند و نمره كردن خودروهاي مزبور اقدام كرده و خودروهاي مسروقه را به فروش مي رساند.
سرتيپ اكبرشاهي گفت: پس از محرز شدن اين موضوع ماموران محل سكونت رضا را كه يك متهم سابقه دار است شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.وي گفت: متهمان دستگير شده در اين پرونده به ارتكاب 100 فقره سرقت انواع خودرو در استان البرز، تهران بزرگ و آذربايجان شرقي با همدستي اعضاي باند اعتراف كردند.

 



مردم صومعه سرا افغاني قاتل را دستگير كردند

رشت- خبرنگاركيهان:
افغاني قاتل قبل از خروج از كشور در جنگلهاي اطراف صومعه سرا توسط مردم محلي به دام افتاد.
اين افغاني 49 ساله كه چند سال قبل جهت كار در ايران وارد كشور شده بود پس از آشنايي با دختر خانواده اي در روستاي تنيان صومعه سرا با وي ازدواج كرد كه حاصل آن يك فرزند پسر بود.
بنابر اظهار پليس گيلان، پس از مدتي اين زوج دچار اختلافات خانوادگي شدند به طوري كه مرد افغاني تصميم گرفت به همراه فرزند خود از ايران خارج شود و به افغانستان بازگردد.
پس از رد تقاضاي اين فرد از سوي خانواده همسرش، وي در روز حادثه به خانه آنها مراجعه كرد و با وارد كردن ضربات قمه پدر 75 ساله همسرش را كشت و پسر خانواده اش را نيز مجروح و روانه بيمارستان كرد.
مرد افغاني كه پس از ارتكاب جرم با لباس خون آلود از خانه خارج و به جنگلهاي اطراف روستاي تنيان گريخته بود با تلاش و تعقيب همسايه ها دستگير و تحويل ماموران شد. متهم پس از اعتراف به قتل در اختيار مقامات قضايي قرار گرفت.

 



هوا دوباره گرم مي شود

مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به توقف كاهش دما از پنج شنبه از افزايش دماي پايتخت در روز جمعه خبر داد.
مهندس محسن جباري به ايسنا گفت: روند كاهش دما در پايتخت تا فردا ادامه خواهد داشت و حداكثر دماي تهران به 38 درجه سانتي گراد بالاي صفر خواهد رسيد.وي افزود: اما از عصر پنجشنبه روند كاهش دما متوقف خواهد شد و از جمعه دوباره دماي هوا رو به افزايش خواهد گذاشت.
وي با تاكيد بر اين كه آسمان تهران تا پايان هفته همچنان صاف خواهد بود، افزود: در عين حال نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد توده جديد گرد و غباري در هفته جاري شكل نمي گيرد و در اين خصوص مشكلي وجود ندارد.

 



چهره هاي ماندگار شهري معرفي شدند

نخستين دوره نكوداشت چهره هاي ماندگار شهري بامعرفي اين چهره ها عصر روز دوشنبه برگزار شد.
نخستين دوره نكوداشت چهره هاي ماندگار شهري با معرفي شهيد باكري، مرحوم استاد لرزاده، حجت الاسلام و المسلمين انصاريان، مختاري، دكتر حبيبي، دكتر حسن بلخاري، غلامعلي بسكي و تيموري به عنوان چهره هاي ماندگار شهري، عصر امروز-20تير- در حاشيه جشنواره مشاركت شهروندي و خدمات شهري برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين شيخ حسين انصاريان در بخش معارف شهري و مرحوم استاد حسين لرزاده به همراه دكتر سيدمحسن حبيبي و دكتر حسن بلخاري در بخش دانش به عنوان چهره هاي ماندگار شهري معرفي شدند.
همچنين دكتر غلامعلي بسكي پدر طبيعت دوست ايران در بخش وقف و محمدعلي مختاري رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران در بخش مديريت شهري و فتح الله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني در بخش خدمات شهري چهره هاي ماندگار شهري نام گرفتند.
براساس اين گزارش در اين مراسم شهيد مهدي باكري نيز كه در اوايل انقلاب شهردار اروميه بوده، به عنوان چهره ماندگار شهري معرفي شد.
در اين مراسم كه رئيس شوراي شهر تهران نيز حضور داشت مهدي چمران گفت: خضوع، تواضع و رشادت شهيد باكري مثال زدني است و تجليل از او به عنوان يك شهردار آسماني تجليل از فرهنگ سرخ شهادت است.
وي افزود: دليل تجليل از اين بزرگان براي بزرگ شمردن اين دلير مردان نيست بلكه هدف آن زنده نگه داشتن راه و رسم شهادت است.
چمران گفت: تهران شهر چهره هاي ماندگار است و برگزاري چنين همايش هايي براي قدرداني از اين چهره ها لازم و شايسته است.
افزايش 15 درصدي نرخ ناوگان حمل ونقل عمومي دروغ است
وي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره افزايش 15 درصدي قيمت حمل ونقل عمومي در تهران، توضيح داد: متاسفانه بسياري از رسانه ها از افزايش 15 درصدي قيمت حمل و نقل شهري خبر داده بودند كه اين كاملا اشتباه است، چون در شوراي شهر افزايش 15 درصدي تنها براي تاكسي ها در نظر گرفته شده است. افزايش 15 درصدي براي تمام ناوگان حمل ونقل دروغ است.
چمران در پاسخ به اين پرسش كه اعلام شده نرخ ها متوسط 15 درصد رشد داشته، گفت: متوسط غيرمتوسط ندارد. 25 تومان چه مقدار است كه شما 15 درصد به آن اضافه كنيد.
وي ادامه داد: در مواقعي به 10 هزار تومان 15 درصد اضافه مي كنيم رقم قابل توجهي مي شود يا به هزار تومان 15 درصد اضافه مي كنيم و رقم خوبي مي شود.
چمران بيان كرد: كرايه اتوبوس 20 تومان بوده چون 20 توماني پيدا نمي شده است 25 تومان كرديم؛ وگرنه ما گران نكرديم. هميشه 20 تومان بوده است.
وي اضافه كرد: قيمت ها را در آغاز هدفمندي يارانه ها افزايش نداديم. طي هماهنگي هاي صورت گرفته در كل كشور شوراها و شهرداران خواستيم كه قيمت ها را در سال گذشته افزايش ندهند. در همه جاي كشور بنزين گران شد اما قيمت ها تغيير نكرد.
به گفته چمران، گازوئيل از 5/16 تومان به 150 تومان رسيده و قيمت بليت اتوبوس 25 تومان بوده و هيچ زمان بالا نرفته بخش خصوصي هم 150 تومان بوده و همان 150 تومان را دريافت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه قرار شد از ابتداي امسال قيمت ها را افزايش دهيم، گفت: به مشكلاتي برخورديم و قرار شد د رابتداي تابستان نرخ ها افزايش يابند.

 



تشكيل پرونده تعزيرات حكومتي براي بنگاه هاي متخلف

سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران در ادامه پيگيري طرح نظارت و كنترل اجاره بهاء واحدهاي مسكوني از بنگاه هاي املاك در تهران بازديد كرد.
در چهارچوب سياست هاي سازمان تعزيرات حكومتي و دفاع از حقوق شهروندان در جهت اجراي طرح كنترل و سازماندهي بازار مسكن، گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي، بازرسان اداره بازرگاني و اصناف در سطح شهر تهران برگزار شد.
براساس اين گزارش، در اين بازرسي ها كه روساي شعب 29، 14 و 57 تعزيرات حكومتي در آن حضور داشتند از 75 بنگاه معاملاتي املاك بازديد و تذكرات لازم در خصوص افزايش احتمالي اجاره بها به واحدها ارائه و براي يك واحد متخلف پرونده تخلفاتي تشكيل شد.

 



رئيس سازمان هواشناسي خبر داد كاهش 20 درصدي ميانگين بارندگي در كشور

رئيس سازمان هواشناسي با اعلام اينكه امسال تنها 80 درصد از ميانگين بارندگي در بلندمدت كشور رخ داده است، گفت: ميانگين بارندگي در كل كشور نسبت به ميانگين بلندمدت 20 درصد كاهش داشته است.
بهرام صناعي در گفتگو با مهر افزود: در سال زراعي جاري در استان سيستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان حدود 5/0 درجه كاهش دما و در بخشهايي از استانهاي تهران، مازندران، سمنان، آذربايجان، غربي و شرقي بين 5/1 تا 5/2 درجه سانتيگراد افزايش دما و در بقيه استانها بين 5/0 تا 5/1 درجه سانتيگراد افزايش دما نسبت به ميانگين بلندمدت رخ داده است.
به گفته صناعي در سال جاري ميانگين بارندگي در 9 استان آذربايجان غربي، سيستان و بلوچستان، قزوين، همدان، كرمان، زنجان، آذربايجان شرقي، كردستان و گيلان در حدود نرمال و برابر 90 تا 110 درصد ميانگين بلندمدت بوده است.
وي افزود: در بقيه استانها ميانگين بارندگي كمتر از حد نرمال بوده و استان يزد با 58 درصد مقدار نرمال كمترين ميزان بارندگي و آذربايجان غربي با 114 درصد مقدار نرمال بيشترين بارندگي كشور را به خود اختصاص داده است.
به گفته رئيس سازمان هواشناسي، وضعيت دما در تابستان امسال به جز استانهاي سيستان و بلوچستان، كرمان و بخشي از هرمزگان كه مشابه ميانگين بلندمدت است در بقيه استانها مشابه تهران با 1 تا 5/1 درجه سانتيگراد افزايش مواجه شده است.
صناعي يادآور شد: تيرماه سال 90 تاكنون ميانگين بيشينه دماي هواي تهران كه معادل 9/37 درجه سانتيگراد بوده نسبت به ميانگين بيشينه بلندمدت كه برابر 8/36 درجه سانتيگراد بوده 1/1 درجه سانتيگراد افزايش نشان مي دهد.
به گفته وي، ميانگين دماي تهران در تيرماه سال 90 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته كه برابر 4/38 درجه سانتيگراد بوده 5/0 درجه كاهش داشته است.
صناعي اظهار داشت: بالاترين دماي بيشينه در سال 90 تاكنون در تهران برابر 2/42 درجه سانتيگراد در حاليكه در دوره آماري اين عدد به 3/43 درجه سانتيگراد رسيده است.
رئيس سازمان هواشناسي كشور گفت: پيش بيني مي كنيم تابستان امسال دماي تهران نسبت به ميانگين بلندمدت يك تا 5/1 درجه سانتيگراد افزايش يابد.

 



در جلسه شوراي شهر مطرح شد انتقاد از تعويق رونمايي طرح تفصيلي تهران

اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه ديروز اين شورا با انتقاد از به تعويق افتادن رونمايي از طرح تفصيلي تهران خواستار توضيح شهرداري شدند.
محمدعلي نجفي عضو كميسيون برنامه وبودجه شوراي شهر تهران گفت: رونمايي اين طرح مرتبا به تعويق مي افتد، ابتدا قرار بود اوايل فروردين ماه اين طرح رونمايي شود كه به 18 تيرماه موكول شد اما در نامه اي اين برنامه به دليل همزماني با مراسم ديگري به تاخير افتاد اما اين دلايل قانع كننده نيست.
رئيس شوراي شهر تهران در اين رابطه گفت: سالهاست تهران بدون قانون و بي برنامه اداره مي شود كه نتيجه آن ترافيك و ناهماهنگي هايي است كه در ساختمان هاي شهر تهران وجود دارد، ساختمان هاي 20 طبقه اي كه نه پاركينگ دارد و نه فضاهاي تفريحي شهري براي آن در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: طرح جامع از سال 82 تدوين شده و حتي با وجود عدم تخصيص بودجه توسط وزارت مسكن تدوين آن آغاز شد كه خوشبختانه در زمان وزارت سعيدي كيا مبالغ آن پرداخت شد.
سخنگوي شوراي شهر نيز در اين جلسه با بيان اينكه زمزمه هايي در سطح شهر آغاز شده است كه با اجرايي شدن اين طرح محدوديت هايي ايجاد مي شود و به همين دليل مراجعات به شهرداري ها افزايش يافته است، گفت: در صورت ادامه اين رويه و افزايش پروانه ساخت ها و طرح تفصيلي از هدفي كه دارد دور مي شود.خسرو دانشجو ادامه داد: برخي از تبصره هاي طرح تفصيلي مشكلاتي را براي شهر تهران ايجاد مي كند به طور مثال در يكي از اين تبصره ها آمده است اگر ساخت و سازها در كوچه اي 60 درصد برخلاف طرح تفصيلي باشد مي توان باقي پروانه ها نيز برخلاف طرح تفصيلي باشد كه اين موضوع ما را از هدفمان دور مي كند.
وي به مهر گفت: وقتي مديران شهري اعلام مي كنند طرح تفصيلي در تاريخي رونمايي مي شود بايد به تعهدات خود عمل كنند زيرا شهر براي اين طرح ها هزينه مي دهد.

 



حوادث كوتاه از كشور

متهم فراري
يزد-خبرنگاركيهان: متهمي كه به اتهام جرايم مختلف از سال 80 تاكنون به 4 سال حبس محكوم شده بود پس از 10 سال توسط ماموران اطلاعات و امنيت عمومي يزد دستگير شد.
در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد كه متهم مذكور راه پاك كن اشرار مسلح و قاچاقچيان موادمخدر بوده است.
انتقامجويي خونين
تبريز-فارس: ماموران انتظامي تبريز در پي اطلاع از يك فقره چاقو كشي در شهرك نور اين شهر به محل اعزام شدند و مشاهده كردند كه فردي در اثر ضربات متعدد چاقو به شدت مصدوم شده كه پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
با انجام تحقيقات قاتل دستگير شد و در بازجويي ها انگيزه خود را انتقام از مقتول به علت زورگيري مقتول از وي و آزار و اذيت وي عنوان كرد.
دستگيري سارق منازل
قائم شهر-خبرنگاركيهان: سارق سابقه داري به دنبال چندين فقره سرقت منزل كه نارضايتي شهروندان قائم شهري را در پي داشت با تلاش پليس پيشگيري شناسايي و دستگير شد.
متهم در بازجويي ها به 18 فقره سرقت منزل و يك فقره سرقت موتورسيكلت اعتراف كرد.
كشف سوخت قاچاق
اراك-خبرنگاركيهان: در پي اخبار واصله مردمي مبني بر اينكه يك دستگاه خودروي تانكر حامل سوخت قاچاق قصد تخليه بار خود را در يك جايگاه سوخت دارد، ماموران با اعزام به محل اين تانكر را توقيف كردند.
در بازرسي از اين تانكر 18 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل كشف و ضبط شد.
خاموشي روستا
آوج-خبرنگاركيهان: افراد ناشناس شب هنگام 650 متر از سيم هاي برق روستاي اروان-نيريچ و قره بلاغ را سرقت كردند و ساعت ها اين روستاها را در خاموشي گذاشتند.
تلاش براي دستگيري سارق يا سارقين ادامه دارد.
كشف سيگار قاچاق
قزوين-فارس: ماموران يگان امداد قزوين به يك دستگاه پرايد در آزادراه قزوين-كرج مشكوك شده و با تعقيب و گريز و شليك چند تير خودرو را متوقف كردند.
در بازرسي از اين خودرو تعداد 7 هزار و 432 پاكت انواع سيگار قاچاق كشف و ضبط شد.

 



سرقت خودروهاي گران قيمت در پوشش مأمور

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از دستگيري باندي كه با معرفي خود به عنوان مأمور مبادرت به سرقت مي كردند، خبر داد.
سردار عليرضا اكبرشاهي روز سه شنبه در حاشيه بازديد از اقلام مكشوفه و تجهيزات دريافت از ماهواره خاطرنشان كرد: شش عضو باندي كه با استفاده از خودروهاي سرقتي پرشيا و زانتيا و معرفي خود به عنوان مأمور سرقت مي كردند، دستگير شدند.
وي در تشريح نحوه سرقت اين باند اظهار كرد: سارقان با شناسايي سوژه هاي خود در حوالي بانك ها، نمايشگاه هاي اتومبيل، آژانس هاي مسكن و نقاطي كه احساس مي كردند مردم پول زيادي به همراه دارند با معرفي خود به عنوان مأمور پليس يا ساير دستگاه ها، درخواست كارت شناسايي از مالباختگان كرده و در يك فرصت مناسب، اموال آنها را به سرقت برده و متواري مي شدند.
اكبرشاهي با بيان اينكه اين افراد با پيچيدن نوار چسب مشكي به بسته بيسكويت و لوله خودكار، براي خود بي سيم هاي تقلبي درست كرده بودند، به مردم هشدار داد در هنگام رويارويي با افرادي كه خود را مأمور معرفي مي كنند علاوه بر خواندن مندرجات كارت شناسايي به تجهيزات و ادوات آنان نيز دقت كنند.

 



معجزه پزشكي

يك مرد هندي پس از 5 سال، از حالت كما خارج شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «باراگ ساوانت» كه رسانه هاي هند از وي به عنوان «معجزه پزشكي» نام مي برند در سال 2006 در راه منزل بر اثر انفجار بمب در بمبئي به شدت مجروح و در بيمارستان بستري شد.اين مرد هندي كه در هنگام حادثه 27 سال سن داشت، پس از ناكامي پزشكان در معالجه وي به مدت 5 سال به كما رفت.باراگ ساوانت كه در حال حاضر توانايي حرف زدن و آشاميدن را به دست آورده است، قادر به حركت نيست و تا بهبودي كامل بايد در بيمارستان بماند.

 



جعبه هاي شطرنج مخفيگاه 324 كيلو هروئين

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از كشف 324 كيلو هروئين از يكي از اتباع كشور پاكستان در مرزهاي شرقي خبر داد.
به گزارش مهر سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: طي چند روز گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در يكي از استان هاي شرقي موفق شدند از يك تبعه پاكستاني 324 كيلوگرم هروئين را كه در جعبه هاي شطرنج جاسازي و به كشور ترانزيت شده بود كشف كنند.
وي افزود: همچنين ماموران موفق شدند 49 كيلو سودافدرين را از اين فرد كشف كنند.
حسين آبادي گفت: اين فرد در بازجويي ها مدعي شده است قصد داشت اين مواد مخدر را به تركيه ترانزيت كند.
وي افزود: افدرين يكي از زيرساخت هاي اصلي توليد شيشه است كه از عراق و پاكستان وارد
كشور مي شود.
همچنين به گزارش ايسنا رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشيه ديدار با رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر قطر گفت: در امر تبادل متهمان پيشنهاد كرده ايم كه افرادي را كه 60 درصد از محكوميت خود را گذرانده اند در اولين روز ماه مبارك رمضان آزاد شوند.
به گفته حسين آبادي در صورت توافق با مقامات ايراني چند تن از زندانيان مواد مخدر ايراني كه در قطر به سر مي برند آزاد خواهند شد.

 



ضرب و شتم خبرنگار كيهان به دليل تهيه گزارش از قطع درختان

وردآورد- خبرنگاركيهان:
تعدادي از درختان پارك جنگلي وردآورد توسط پيمانكار ساختمان سازي از ريشه درآمد و خبرنگاركيهان هم به جرم عكسبرداري مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تهديد به قتل شد.
محدوده اي از پارك جنگلي وردآورد با پوشش درختان پهن برگ (توت) كه غروب پنجشنبه توسط يك گروه نقشه برداري با گچ، خط كشي شده بود صبح ديروز توسط چند دستگاه لودر، تخريب و مكان مزبور مورد خاكبرداري قرار گرفت كه در اين ميان تعداد زيادي از درختان قطع شدند و از ريشه درآمدند.
به گزارش خبرنگار ما با حضور مردم محلي و دستور فردي كه به عنوان مدير پروژه مرواريد از وي نام برده شد، لودر و كاميون ها كار را متوقف و محل را ترك كردند.
خبرنگاركيهان كه براي پوشش خبري در محل حاضر بود هنگام عكسبرداري از سوي افرادي مورد حمله قرار گرفت. آنان تلاش كردند دوربين خبرنگاركيهان را از وي بگيرند كه موفق نشدند اما خبرنگاركيهان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در همين هنگام مدير پروژه مرواريد دستور داد كه شماره خودروي خبرنگاركيهان را ثبت كنند و با صداي بلند گفت: «خودم كاري نمي كنم مي دهم كارگرانم از سر راه برش دارند.» براساس اين گزارش از اولين مرحله تعرض و حمله و پس از تهديد به قتل خبرنگاركيهان دوبار با فوريتهاي پليسي (110) تماس گرفته و موضوع به اطلاعشان رسيد كه متاسفانه خبري از آنان نشد.

 



ممنوعيت توزيع 16 نوع سيلندر مهار آتش

عرضه 16 نوع سيلندر مهار آتش سوزي در بازارها از سوي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ممنوع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مستقر در كرج، اين سيلندرها به دليل نداشتن ضوابط استاندارد دستور جمع آوري آنها در بازار تهران صادر شد.
سيلندرهاي باران، زند، خزر، نسيم، روناك گاز خزر، توچال،forfire، powder، egoria، firefrighter، format، firex، ekc، unifire، doky، syneryyk به عنوان سيلندرهاي غيراستاندارد اعلام شده است.
طبق قانون اصلاح قوانين و مقررات سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران سيلندر مهار آتش مشمول مقررات استاندارد اجباري است و توزيع و عرضه آن بدون رعايت مقررات استاندارد، ممنوع و جرم محسوب مي شود.
اين گزارش همچنين از ممنوعيت واردات كالاهاي بي كيفيت چيني به ايران خبر داده و آورده است، با امضاي سند همكاري برنامه اجرايي بازرسي و نظارت بر صادرات كالاهاي چين به ايران، از اين پس از ورود هرگونه كالاي بي كيفيت و غيراستاندارد چيني به كشورمان جلوگيري خواهد شد.با امضاي اين سند از اين پس تمام كالاهاي مصرفي و صنعتي كه از چين به ايران صادر مي شود بايد استانداردهاي ملي اجباري ايران و مجوز سازمان هاي استاندارد هر دو كشور را داشته باشد در غير اين صورت بازرگانان دو كشور اجازه صادرات و واردات كالاها را نخواهند داشت.

 



بيش از 30 هكتار از مزارع چغلوندي در آتش سوخت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
بيش از 30 هكتار از مزارع گندم و حبوبات مردم چغلوندي در آتش سوخت.
بر پايه اين گزارش اين آتش سوزي كه ساعت حدود 2 بعدازظهر ديروز رخ داد، بيش از 30 هكتار از مزارع گندم و حبوبات منطقه سياه چل چغلوندي از توابع خرم آباد به خاكستر تبديل شد.
اهالي محل با انتقاد از آتش نشاني به خاطر تأخير طولاني حضور در محل اعلام كردند: پس از وقوع حادثه بلافاصله به اين مركز اطلاع داده اند اما با گذشت بيش از نيم ساعت نيروهاي آنها در محل حاضر نشده و مردم با دست خالي به مهار آتش پرداختند.
آنان گفتند: در اين حادثه سرمايه اقتصادي حدود 20 خانوار از بين رفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14