(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 تیر 1390- شماره 19973

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايست و بازرسي هزينه ! (يادداشت روز)
آغاز مذاكرات جديد با آژانس ايران : ابتدا به تعهدات قبلي عمل كنيد
نفوذي ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد تشكيل دو وزارتخانه جديد ديگر را ابلاغ كرد
كاظمي قمي: حجم مبادلات تجاري ايران و عراق تا پايان سال 90 به 10 ميليارد دلار مي رسد
اي نامردها! فقط مي خواستيد ما را بدبخت كنيد؟! (خبر ويژه)
كشورهاي اسلامي جاسوسان موساد را ديپورت مي كنند! (خبر ويژه)
نگراني سرويس هاي اطلاعاتي غرب از عمق نفوذ فرهنگي ايران در عراق (خبر ويژه)



ايست و بازرسي هزينه ! (يادداشت روز)

موضوع اين يادداشت پيرامون نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و چگونگي صف آرايي و آرايش سياسي گروه ها و احزاب و تشكل ها و ائتلاف هاي قبل از آن در بازه زماني چند ماهه آينده نيست بلكه اشاره اي هشدارگونه به معضلي است كه گريبانگير نظام انتخاباتي كشور شده است. معضل و عارضه اي كه متاسفانه در ايام نزديك به انتخابات سخن از آن بسيار مي رود ولي با برگزاري انتخابات تا دوره بعدي يا شروع انتخابات ديگري به دست فراموشي سپرده مي شود:
«منابع مالي انتخابات و هزينه هاي هنگفت و گزاف تبليغاتي برخي نامزدها» از همين روي؛ علت اين نوشته در اين مقطع زماني و در شرايطي كه 8 ماه به انتخابات نهمين دوره مجلس زمان باقي مانده اميدي است كه اگر همه نهادهاي مربوطه با درك اهميت موضوع دست به دست هم بدهند و آستين همت را بالا بزنند مي توانند ريشه اين آفت و معضل هولناك را بخشكانند و پس از سه دهه و برگزاري بيش از 30 انتخابات خواسته به حق مردم و مطالبه افكار عمومي در جلوگيري از تبليغات رنگين و هزينه هاي سرسام آور و سنگين برخي نامزدها در انتخابات را جامه عمل بپوشانند.
1- اجازه بدهيد بدون مقدمه و صغري و كبري چيدن هاي تشريفاتي و وقت گير- به قول معروف- برويم سر اصل مطلب. كمترين ترديدي وجود ندارد مردم و اقشار مختلف جامعه كه بزرگترين سرمايه گرانسنگ نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و در تمامي بزنگاه هاي حساس و سرنوشت ساز- از جمله انتخابات- نقش خود را به بهترين وجه ممكن به سرانجام رسانده اند با ريخت و پاش هاي آنچناني و هزينه هاي هنگفت و سرسام آور از سوي برخي نامزدها در انتخابات مخالف هستند. عموم مردم با حضور حداكثري خود در تمامي انتخابات هاي پس از انقلاب سنگ تمام گذاشته و دشمنان كمين كرده را ناكام گذاشته اند اما همين مردم درباره تبليغات برخي نامزدها و تامين منابع مالي آن دو سؤال مشخص و شفاف را دارند: 1- هر نماينده چقدر براي نامزدي خود هزينه مي كند؟ 2- منبع مالي اين هزينه ها از كجا تامين مي شود؟
متاسفانه بايد به اين حقيقت تلخ اشاره داشت كه هيچگاه به اين دو سؤال افكار عمومي در صحنه عمل و ميدان انتخابات پاسخ داده نشده است.
2- علت عدم شفافيت مالي برخي نامزدها در انتخابات و روي آوردن به تبليغات پرهزينه و گزاف براي كسب آراء به عوامل متعددي برمي گردد. از جمله اين عوامل نبود نظارت دقيق بر فعاليت ها و منابع مالي نامزدهاي انتخاباتي است كه ريشه آن نيز در ضعف و خلأ قوانين موضوعه جاي دارد.
متاسفانه مجموعه قوانين انتخاباتي در خصوص مقوله تبليغات نامزدها به گونه اي است كه از اهرم بازدارندگي در جلوگيري از هزينه هاي سرسام آور و تبليغات پرزرق و برق و پرهزينه بي بهره است. به عنوان نمونه، قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي - مصوب 7/9/1378- داراي 10 فصل و 94 ماده است كه فصل ششم خود را مشتمل بر 10 ماده به «تبليغات» اختصاص داده است؛ اما درباره منابع مالي نامزدها و هزينه هاي گزاف و اقدامات خلاف در اين زمينه ساكت است و بالطبع با اين مختصات قانوني، كانون هاي قدرت و ثروت و كلان سرمايه دارها حاشيه امني مي يابند تا در صحنه انتخابات با نامزدهايي كه به قصد خدمت به مردم پا در اين ميدان گذاشته اند رقابت كنند و براي صندلي هاي مجلس كه بايد مظهر عصاره فضايل ملت باشد خيز برداشته و سوگيري نمايند.!
3- رهبر خبير انقلاب ماه پيش در ديدار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتخابات پيش رو در اسفند ماه سال جاري خطاب به آنها تأكيد كردند كه براي كسب راي به صاحبان ثروت و قدرت نزديك نشوند.
«آقا» خاطرنشان نمودند: «اين را ما با شما بي رودربايستي عرض كنيم، بالاخره ما برادران هم هستيم؛ همديگر را بايستي تواصي به حق و تواصي به خير كنيم. اين خيلي خطر بزرگي است كه كسي به خاطر تأمين نمايندگي در يك دوره، نزديك بشود به صاحبان ثروت يا به صاحبان قدرت؛ اين خيلي چيز بدي است؛ اين از آن چيزهايي است كه خداي متعال از آنها نمي گذرد و انتقام خواهد گرفت. اين چيزها روي عاقبت- عاقبت به خيري كه اينقدر برايش اهميت قائليم- و روي جامعه اثر منفي مي گذارد.»
از سوي ديگر؛ دبير محترم شوراي نگهبان نيز ماه گذشته در همايش مسئولان دفاتر استاني و مديران ستادي اين شورا با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: «در اين دوره عده اي با سوء استفاده از مقام و جايگاه خود يك جريان انحرافي را به وجود آورده اند و با توسل به راه هاي نامشروع و پول هاي كلان كه با سوء استفاده از قدرت كسب كرده اند، مي خواهند مجلس را قبضه كنند.»
آيت الله جنتي در اين همايش حتي در ادامه سخنان خود از تلاش افرادي براي حاكميت سرمايه در انتخابات ابراز نگراني مي كند.
هرچند اين نگراني مسبوق به سابقه بوده و به دوره پيش رو محدود نمي شود اما بي شك تداوم اين نگراني ها به نبود يك مكانيسم قانوني و شفاف پيرامون تبليغات در انتخابات بخصوص مقوله تأمين منابع مالي نامزدها برمي گردد.
بازهم بايد به بيانات راهگشاي رهبر انقلاب اشاره كرد كه با نگراني هميشگي نسبت به مقوله تبليغات در انتخابات مي فرمايند: «يكي از كارهايي كه بنده چه در تبليغات انتخابات مجلس و چه در انتخابات رياست جمهوري هميشه نگران آن هستم، اين است؛ نه خودشان تبليغات پرخرج كنند، نه به طرفدارانشان اجازه دهند. بعضي افراد ممكن است بگويند به ما ربطي ندارد، اين كار پرخرج را ديگران مي كنند شما بگوييد نكنند.» (28/2/80- در خطبه هاي نماز جمعه تهران)
اكنون سؤال اين است كه با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي نگهبان آنهم مشخصاً درباره انتخابات پيش رو، مسئولان و نهادهاي مربوطه چه اقداماتي در اين باره انجام داده اند؟ سؤال كليدي و اصلي اين است كه آيا تمهيدات لازم براي جلوگيري از هزينه هاي تبليغاتي گزاف برخي نامزدهاي مجلس نهم انديشيده شده است؟
4- فرض كنيد آنهم از نوع محال- چه اينكه فرض محال كه محال نيست- جرياني انحرافي و قدرت طلب با چينش افراد خود و صرف كردن هزينه هاي هنگفت و نجومي در انتخابات، به شماري از كرسي هاي مجلس برسد؛ آن وقت اتفاق نامباركي كه به وقوع پيوسته از بين رفتن استقلال و شأن نمايندگاني است كه در دام اين جريان افتاده اند چرا كه وامدار بودن آنها به كانون هاي قدرت و ثروت مانع بزرگي براي ايفاي وظايف نمايندگي در بستر قانوني و منافع ملي است.
از طرف ديگر؛ در چرخه اي كه برخي از نامزدها با اتكاء به هزينه هاي سنگين انتخاباتي به مجلس راه پيدا كرده اند اين ضرر جبران ناپذير را براي كشور در پي دارد كه بسياري از شايستگان و آنهايي كه به تعبير شهيد بهشتي مصداق شيفتگان خدمت اند نه تشنگان قدرت از راه يابي به عرصه خدمت و تلاش در مسير تعالي نظام باز بمانند.
5- اكنون با توضيحات بالا سوالي كه پيش كشيده مي شود اين است كه در برابر اين معضل خطرناك چه بايد كرد؟ راهكار اصولي و در عين حال بيرون از دايره تعلل و دست روي دست گذاشتن هاي درازمدت چيست؟
پاسخ «سهل ممتنع» است؛ با اين توضيح كه اگر همه اعم از مردم، مسئولان و نهادهاي مربوطه و رسانه ها به وظايف خودشان به درستي و بهنگام عمل نمايند به آساني مي توان جلوي هزينه هاي سنگين و تبليغات رنگين كذايي را گرفت و صاحبان قدرت و ثروت را در مسير اهداف زياده خواهانه و نامشروعشان ناكام گذاشت ولي اگر به هر دليلي و با هر توجيهي هركسي به سهم خود غفلت كند كار سخت شده و مسير آنچنان صعوبت پيدا مي كند كه به موقع نمي شود اقدام موثري كرد و باز اين قصه پرغصه براي دوره يا دوره هاي بعدي انتخابات نقل خواهد شد و...
از همين رهگذر؛ شايسته است مجلس شوراي اسلامي با شناسايي نيازها در برطرف كردن ضعف ها و نواقص قوانين انتخاباتي درخصوص تبليغات نامزدها خارج از مدار موازين شرعي و عرفي و صرف كردن هزينه هاي گزاف و هنگفت نقش خود را ايفا نمايد. بي شك وجود قوانين بازدارنده و پيشگيرانه سهم بسزايي در جلوگيري از ريخت و پاش ها و سوءاستفاده كانون هاي قدرت و ثروت خواهد داشت.
تا فرصت باقي است بايد در مجموعه قوانين انتخابات مجلس اصلاحاتي پيرامون شفاف سازي منابع مالي هزينه ها و تبليغات انتخاباتي نامزدها اعمال و عملياتي شود.
شوراي محترم نگهبان كه وظيفه خطير و حساس سلامت انتخابات را برعهده دارد نيز بايد به مسئله هزينه هاي تبليغاتي غيرمتعارف نامزدها ورود پيدا كند. البته سخنگوي محترم اين شورا چندي پيش حتي هشدار داد كه؛ «صرف هزينه هاي تبليغاتي غيرمتعارف نامزدها در اعلام رسيدگي به نتيجه انتخابات موثر است.» اما مع الوصف؛ در بسياري از موارد به حكم «پيشگيري بهتر از درمان است» نبايد اجازه داد كه سوءاستفاده گران و جريان هاي انحرافي فرصت مانور و جولان پيدا كنند.
رسانه ها و مطبوعات نيز در اين ميان وظيفه مهم و حساسي را برعهده دارند و در راستاي رسالت شان بايد تلاش مضاعفي در روشنگري و آگاهي افكارعمومي به خرج دهند. ضمن آنكه رسانه ملي و شبكه هاي استاني راديو و تلويزيون مي توانند با برنامه ريزي دقيق و منظم بستري را براي نامزدهاي انتخاباتي فراهم كنند تا آنها از اين طريق و بي آنكه نياز به صرف هزينه هاي تبليغاتي آنچناني داشته باشند با مردم ارتباط برقرار كنند.
رهبر معظم انقلاب در همين زمينه تاكيد داشتند؛ «اطلاع پيدا كردم ساعت هاي فراواني براي نامزدها وقت گذاشته اند كه از طريق تلويزيون و راديو با مردم حرف بزنند... خيلي خوب؛ اين بهترين تبليغات است. راديو و تلويزيون همه جا وجود دارد؛ چه نيازي هست كه براي تبليغات گوناگون رنگيني كه بعضي جاها مي كنند، پول زيادي مصرف شود كه احياناً بعضي افراد هم نتوانند خودشان آن خرج را كنند و مجبور باشند از كساني بگيرند و خداي ناكرده وامدار شوند.»
و بالاخره بايد گفت، مردم انقلابي و مومن نظام جمهوري اسلامي بايد نقش موثر و كاراي خود را با راي ندادن به جريان هاي انحرافي متصل به قدرت و ثروت ايفا كنند و نامزدهايي را كه وامدار اين جريان ها شده اند، از رسيدن به خانه ملت كه به تعبير بلند امام راحل در راس امور است باز دارند.
حسام الدين برومند

 



آغاز مذاكرات جديد با آژانس ايران : ابتدا به تعهدات قبلي عمل كنيد

سرويس سياسي-
درجريان ديدار وزير امورخارجه كشورمان با مديركل آژانس بين المللي در وين دور جديدي از مذاكرات ميان دوطرف آغاز شد.
«علي اكبر صالحي» ديروز با «يوكيا آمانو» ديدار و پيرامون موضوعات مربوط به برنامه هسته اي كشورمان بحث و تبادل نظر كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز صالحي پس از اين ديدار در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه مذاكرات «بسيار ثمربخشي» با مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي داشت و دو طرف موافقت كردند كه به كمك يكديگر براي حل مسائل باقيمانده تلاش كنند.
وي گفت: ما به يكديگر قول داده ايم كه شور و مشورت هاي مان را حفظ كنيم و به دنبال روش خلاقانه اي براي تعامل با يكديگر و كار با يكديگر باشيم، تا بتوانيم اين مسأله را حل كنيم.
وزير امورخارجه تصريح كرد: تهران آماده است به همراه كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي مكانيزمي براي گفت وگو درباره مطالعات ادعايي پيدا كند.
صالحي در جمع خبرنگاران تأكيد كرد كه در عين حال آژانس بايد ابتدا اعلام كند كه همه سؤالات مربوط به برنامه هسته اي ايران پاسخ داده شده است.
وزير امورخارجه كشورمان گفت: هر دو طرف قول داده اند كه كارشناسانشان سر ميز مذاكره بنشينند و به يك مكانيزم جديد براي تداوم كارمان در اين زمينه نگاه كنند.
صالحي درباره سفر آينده آمانو به ايران نيز گفت: دعوت دكتر «فريدون عباسي» رئيس سازمان انرژي اتمي ايران از آقاي آمانو، دعوتي طبيعي است و آمدن آقاي آمانو بايد سفري بلاشرط باشد وگرنه بي معنا و مفهوم خواهد بود.
وزير امورخارجه كشورمان تصريح كرد: آمانو به عنوان مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي متعلق به همه كشورهاي عضو است و او از جانب تمامي كشورهاي عضو نمايندگي داشته و به عنوان مديركل آژانس عمل مي كند.
صالحي افزود: ايران نيز يكي از عمده ترين اعضاي آژانس است و طبيعي است كه آمانو به ايران سفر كند؛ همچنان كه اسلاف وي مانند آقاي البرادعي در زمان مسئوليت شان به دفعات از ايران بازديد كرده اند.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده كشورمان در آژانس نيز كه در جريان مذاكرات صالحي و آمانو قرار داشت در اين باره گفت: اين نشست بسيار سازنده بود و در فضايي مثبت انجام شد.
وي با اشاره به اظهارات وزير خارجه كشورمان درباره اينكه «تصميم گرفته شد كارشناسان دو طرف با يكديگر بنشينند و مكانيسمي را در خصوص همكاريهاي بيشتر در مورد موضوع هسته اي ايران پيدا كنند» گفت: وزير امورخارجه در اين نشست پيشنهاد كردند كه بر اساس مداليته و برنامه كاري قبلي ايران و آژانس (مداليته) مكانيسمي جديد بررسي شود.
نماينده كشورمان در آژانس گفت: كه بر اين اساس كارشناسان دو طرف با عنايت و رعايت موافقتنامه و در چارچوب مداليته گفت وگوهايي انجام مي دهند.
بر مبناي مداليته سال 2007 مقرر گرديد كه در ازاي پاسخ ايران به تمامي ابهامات موجود (حدود 300 سؤال در قالب 6 محور) آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز روند رسيدگي به پرونده هسته اي ايران را به حالت عادي دربياورد اما پس از چند ماه مذاكرات فشرده و همكاري كامل ايران با بازرسان آژانس متأسفانه اين نهاد بين المللي تحت تأثير فشارهاي آمريكا و ادعاهاي بي سند منافقين مبني بر تلاش ايران براي ساخت سلاح اتمي در قالب پروژه «نمك سبز» نه تنها به توافق خود با ايران پايبند نماند بلكه از آن تاريخ به بعد هر بار نيز در گزارشات فصلي خود اين ادعاهاي بي اساس و تكراري را در قالب «مطالعات ادعايي» مطرح مي كند.
در شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران تأكيد دارد كه آغاز هرگونه مذاكره جديد با آژانس بايد بر مبناي همان مداليته يعني به اين صورت كه آژانس ابتدا روند رسيدگي به موضوع هسته اي ايران را به حالت عادي رسماً اعلام كند و در مقابل تهران نيز حاضر است در چارچوب همكاري هاي سازنده به موضوع «مطالعات ادعايي» پاسخ دهد.
ديدار صالحي با مدير اجرايي سازمان منع جامع آزمايشات هسته اي
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان كه در رأس هيئتي به وين سفر كرده است، ديروز با «تيبور تات» مدير اجرايي سازمان منع جامع آزمايش هاي هسته اي (CTBT) پشت درهاي بسته ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار علي اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در آژانس، رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه و حسين سبحاني نيا نماينده نيشابور نيز حضور دارند.
صالحي همچنين در مقر اروپايي سازمان ملل در وين از نمايشگاه دائمي مستقر در اين محل كه دستاوردهاي فضايي كشورمان از جمله ماهواره اميد و ماهواره بر سفير در معرض ديد عموم علاقمندان قرار داده شده، نيز بازديد به عمل آورد.
مذاكرات صالحي در اسلووني
وزراي خارجه ايران و اسلووني دوشنبه شب در لوبليانا با هم ديدار و گفت وگو كردند.
«ساموئل اژبوگار» وزير خارجه اسلووني در اين ديدار، ايران را كشوري مقتدر، بزرگ و با تاريخي طولاني خواند و گفت: ما جمهوري اسلامي ايران را كشوري مهم در منطقه قلمداد مي كنيم.
وي افزود: علاقه منديم و آمادگي داريم روابط دو كشور را كه در 20 سال گذشته با موفقيت پيش رفته بيش از پيش گسترش دهيم.
وزير خارجه اسلووني با استقبال از سفر علي اكبر صالحي به كشورش، رايزني هاي سياسي دو كشور و گشايش سفارت جمهوري اسلامي ايران در لوبليانا را در كمك به پيشبرد مناسبات فيمابين و ظهور ايده ها و امكانات جديد همكاري موثر توصيف كرد.
صالحي نيز در اين گفت وگوها با ابراز خرسندي از روند پيشرفت مناسبات تهران و لوبليانا گفت: بايد زمينه هاي همكاري بنيادين و دراز مدت كشف و نقشه راه اجرايي اين همكاري ها تدوين شود.
وي افزود: ظرفيت هاي متقابل در دو كشور فراوان است و ضرورت دارد آن ها را در جهت منافع دو كشور و اجراي پروژه هاي مشترك در ساير كشورها بسيج كرد.
وي ايران را كشوري با بازار بزرگ 75 ميليوني و همسايه 15 كشور با 300 ميليون جمعيت كه به درياي خزر و خليج فارس دسترسي دارد عنوان كرد و افزود: آماده همكاري با اسلووني بدون هيچگونه محدوديت در جهت منافع دو طرف و ديگر كشورهاي منطقه اي هستيم.
افتتاح رسمي سفارت جمهوري اسلامي ايران در لوبليانا
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در جريان سفر به اسلووني سفارت جمهوري اسلامي ايران در لوبليانا را افتتاح كرد.
رحيم آقايي پور به عنوان اولين سفير ايران در اسلووني آذر 1389 استوارنامه خود را تقديم رئيس جمهور اين كشور كرده و دوشنبه نيز ساختمان سفارت ايران رسماً افتتاح شد. اسلووني نيز در سال 1372 اقدام به تأسيس سفارتخانه در ايران كرده بود.
«علي اكبر صالحي» طي سخناني در جمع سفرا و ديپلمات هاي خارجي مقيم و مقامات محلي افتتاح اين سفارتخانه را نشانگر اهميت اسلووني براي جمهوري اسلامي ايران دانست.
وي همچنين علاقمندي كشورمان را براي گسترش هر چه بيشتر روابط با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا اعلام كرد و با اشاره به منابع انرژي موجود در كشور و با بيان اينكه اروپا نيازمند شريك مطمئني براي تامين انرژي اش است، گفت: جمهوري اسلامي ايران شريك مطمئني براي تأمين انرژي اروپا مي باشد.

 



نفوذي ! (گفت و شنود)

گفت: اردشير امير ارجمند مشاور فراري موسوي گفته است؛ «اگر من جاسوس وزارت اطلاعات بودم كه كيهان عليه من موضع نمي گرفت»!
گفتم: كيهان از كجا بداند كه اين يارو جاسوس وزارت است يا نه؟! از اين گذشته، مگر كيهان عليه «مدحي» موضع نمي گرفت؟
گفت: امير ارجمند گفته است «دليل ديگري كه من جاسوس وزارت اطلاعات نيستم، اين است كه من از وقتي پناهنده شده ام سخت ترين مواضع را عليه رژيم گرفته ام»!
گفتم: اين يارو عجب خل و چليه؟! خب! «مدحي» هم عليه جمهوري اسلامي سخت ترين و بدترين مواضع را مي گرفت!
گفت: حالا راستش را بگو، اين يارو هم مثل مدحي نفوذي وزارت اطلاعات است يا نه؟! لااقل يك راهنمايي بكن!
گفتم: از چوپاني پرسيدند چرا زنگوله اين «بز» صدا نمي كنه ؟ جواب داد؛ فعلاً گذاشتم روي «ويبره»!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
اختلاف و انشقاق در جبهه حق همواره به نفع دشمنان حق بوده و بنابراين انشقاق در جبهه اصولگرايي تنها موجب تقويت سران فتنه و منافقان و معاندان نظام مقدس اسلامي خواهد بود.
سياه نوري-تهران
¤ از شوراي نگهبان مي خواهم كه مانع كانديدا شدن كساني شود كه به دنبال سوءاستفاده و بي اعتقاد به رسالت انقلابي و مسئوليت نمايندگي هستند. اگر خداي نكرده مجلس ششم در اين انقلاب بار ديگر تكرار شود خدا از غفلت و تقصير شما نخواهد گذشت.
جهانبخش از مراغه
¤ اكنون كه رئيس جمهور محترم با طرح تفكيك جنسيتي دانشگاه ها مخالفت كرده اند از ايشان خواهشمند هستيم كه دلايل منطقي و مستدلي را براي اين موضوع اعلام كرده و برنامه فرهنگي خود براي رفع معضلات اخلاقي از محيط هاي مقدس علمي كشور را بيان كنند.
سليمان بلغار
¤ طرح تفكيك جنسيتي زماني مي تواند موفق شود كه در تمام ابعاد مورد مطالعه قرار گيرد و به دور از شتابزدگي باشد.
0782---0917
¤ آقاي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرده اند كه قوه قضائيه آماده رسيدگي به شكايت كساني است كه به آن ها توهين شده است. مي خواستم به ايشان عرض كنم كه قوه قضائيه فعلا به قول ها و وعده هايي رسيدگي به پرونده كساني كه در فتنه 88 به همه اشخاص حقيقي و حقوقي و ائمه معصوم و قرآن كريم توهين كردند عمل بكنند، بقيه باشد براي بعد!
محمد بهاري-تهران
¤ از اينكه نيروي انتظامي در اقدامي اگرچه دير هنگام اما ارزشمند به پاكسازي مانكنهاي پسر و دختر از سطح جامعه مي نمايد تشكر مي كنم و برايشان دعا مي كنم و از نيروي انتظامي مي خواهم با كساني كه در خودرو كشف حجاب مي كنند با شدت عمل بيشتري برخورد نمايند تا شاهد بي احترامي به خون مقدس شهدا نباشيم. در سواحل دريا هم وضع افتضاح است.
6109---0919
¤ به مسئولان روزنامه كيهان پيشنهاد مي كنم كه ستوني در آن روزنامه تحت عنوان «آيا مي دانيد؟» راه بيندازيد و مردم را در جريان كمبودها و خدمات در كشورمان بگذاريد. مثلا: آيا مي دانيد كه شهرستان ورامين كه داراي فرمانداري ويژه مي باشد تنها سينماي آن چند ماه است كه تاسيس شده است؟ آيا مي دانيد كه شهرستان ورامين فاقد مصلاي نمازجمعه مي باشد؟! و...
بهرامي
¤ براي ثبت نام فرزندم به مدرسه شاهد مراجعه كردم متوجه شدم بعد از خانواده شهدا و ايثارگران اولويت اول با فرهنگيان است به نوعي آموزش و پرورش مدارس شاهد را اختصاص به خانواده خود داده است مي خواستم دليل آن را بدانم؟ جايگاه فرهنگيان زحمتكش محفوظ. اما آيا بقيه اقشار جامعه زحمت كش نيستند؟!
1191---0910
¤ مسئولين آموزش و پرورش هر ساله در رسانه ها اعلام مي كنند هنگام ثبت نام به جز پول بيمه وجهي دريافت نشود و از طرفي سرانه ها پاسخگوي نياز مدارس نيست و هر سال در پايان سال تحصيلي با كمبود اعتبار مواجه مي شوند و در ابتداي سال نيز بيشترين هزينه را دارند. خواهشمندم مسئولين وزارت آموزش و پرورش رسيدگي نمايند.
6988---0936
¤ بنده از خانواده ايثارگران هستم و نسبت به ساعات كار اداري بنياد جانبازان و ايثارگران كه برخلاف ساعات اداري اعلام شده از سوي رياست جمهوري عمل مي شود اعتراض دارم. از ساعت 2 بعدازظهر رسيدگي به كارهاي مراجعين را براي انجام كارهاي شخصي مثل ناهار خوردن تعطيل مي كنند تا ساعت 4 كه زمان تعطيلي است و ديگر اين كه وقت ملاقات با شخص آقاي زريبافان 6 ماهه است. واقعا اين انصاف است كه خانواده ايثارگري كه با مشكلي مواجه مي شود كه بايد فوري رسيدگي شود 6 ماه صبر كند تا بتواند با آقاي زريبافان به طور حضوري سخن بگويد.
يك خانم خانواده ايثارگر
¤ از شهرداري محترم منطقه 4 تقاضا مي شود، نسبت به فراهم آوردن مقدمات قانوني صدور سند براي املاك شهرك بهشتي در بزرگراه بابايي كه حدود 10 سال است بلاتكليف مي باشند اقدام كند و حدود 5 هزار خانوار را از سرگرداني و بلاتكليفي برهاند.
نوروزيان يكي از اهالي
¤ پرونده شركت ره گشايان خودرو با بيش از دوهزار شاكي و بدهي 35 ميليارد توماني از سال 85 تا به حال در حال رسيدگي است ولي قوه قضائيه با اطاله دادرسي، شاكيان را درمانده تر مي كند. از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود نسبت به رسيدگي به اين قبيل پرونده ها با داشتن دوهزار شاكي تسريع نمايند.
صنعتي
¤ خواهش مي كنم در روزنامه درج كنيد مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج چه هدفي از برگزاري آزمون مختلط پنجشنبه در دانشگاه آزاد رجايي شهر كرج داشتند؟ متاسفانه قلب هر انسان متشرعي به درد مي آيد.
0769---0919
¤ طبق گفته مسئولين شوراي شهر قرار بود بليت اعتباري مترو 16 تومان افزايش يابد. ولي شاهد افزايش 30 توماني بليت اعتباري هستيم و كسي نيز پاسخگوي اين افزايش ها نيست.
2748---0912
¤ از مسئولين ستاد حمل و نقل و سوخت درخواست مي شود امكان جابه جايي سهميه بين كارت هاي سوخت را فراهم نمايند بويژه براي كساني كه با صرفه جويي اقدام به ذخيره سازي كرده اند و قصد فروش خودروي خود و خريد خودروي جديد را دارند.
9671---0915
¤ پول گندم كشاورزان بعد از گذشت دو هفته هنوز به آنها تحويل نشده است! لطفا مسئولين ذيربط پاسخ دهند.
موسوي از ورامين
¤ به علت تاخير در تصويب آيين نامه هاي اجرايي بعضي از مواد قانون مديريت خدمات دولتي از جمله ماده 112، متاسفانه ما جمعي از بازنشستگان كشوري كه در جايگاه عضو هيئت مديره شركت مخابرات بازنشسته شده ايم 4 سال است كه از حق قانوني خود محروم شده ايم. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
3023---0917
¤ با توجه به مصوبه مجلس مبني بر اختصاص يك درصد بودجه ادارات و سازمانها به امر ورزش وزارت ارتباطات نيز كارت استخري براي كاركنان خود درنظر گرفته است. ولي برخورداري آنان از اين امر عادلانه نيست. كاركنان مخابرات در هفت روز هفته، كاركنان پست بانك در سه روز هفته و كاركنان خدوم پست كه كارشان دشوارتر از ديگران است تنها يك روز در هفته مي توانند از استخر بهره مند شوند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي عاجل را داريم.
جمعي از كاركنان وزارت ارتباطات
¤ برخي از شركت هاي طرف قرارداد با مخابرات بويژه واحد واگذاري و شبكه هوايي هر ماه با هزار مكافات حقوق پرسنل را مي دهند. چرا؟
2878---0919
¤ دولت قيمت بعضي از محصولات لبني مثل كره و شير را به گونه اي نرخ گذاري كرده كه مغازه دار مبلغ باقي مانده را به بهانه اينكه پول خرد ندارد به مشتري نمي پردازد. لااقل نرخ هاي جديد را به صورت رند تعيين و اعلام مي كردند تا بين فروشنده و خريدار دلخوري به وجود نيايد.
4502---0912
¤ نانوايي هاي بربري شهرستان قم خود اختيار شده اند به اين معنا كه به آنها اجازه داده شده كه به جاي پخت نان بربري نان شيرمال بپزند و هر عدد را به قيمت 500 تومان بفروشند. پس تكليف نان مورد نياز روزمره مردم چه مي شود و چه كسي بايد جواب بدهد؟
كاشي
¤ دو هفته است كه ريزگردها و گرد و غبار به همراه طوفان استان سيستان و بلوچستان را فرا گرفته ولي از سيماي سراسري هيچ گزارشي در اين مورد پخش نشد.
2166---0915
پاسخ روابط عمومي شركت ملي گاز ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 16/3/90 و در ارتباط با نحوه پرداخت حقوق و مزايا به پيمانكاران و نيروهاي كنتورخوان بدينوسيله به اطلاع مي رساند تعيين مبالغ دريافتي پيمانكاران با توجه به تنظيم صورت وضعيت توسط مناطق و براساس تعداد قرائت هاي كنتور گاز و توزيع صورتحساب انجام مي شود و تعداد قرائت كنتور و توزيع صورتحسابها تعيين كننده مبلغ دريافتي كنتورخوانها مي باشد ضمنا مبلغ متوسط دريافتي بدون كسر كسورات قانوني براي هر نيروي پيمانكاري نيز بالغ بر چهار ميليون و دويست هزار ريال مي باشد.
 



احمدي نژاد تشكيل دو وزارتخانه جديد ديگر را ابلاغ كرد

دكتر محمود احمدي نژاد در نامه اي به معاونت هاي برنامه ريزي و نظارت راهبردي و توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، تشكيل دو وزارتخانه «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت، معدن و تجارت» را ابلاغ كرد.
متن نامه رئيس جمهور بدين شرح است:
قانون تشكيل دو وزارتخانه «تعاون، كار و رفاه» و «صنعت، معدن و تجارت» كه در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ هشتم تيرماه يكهزار و سيصد و نود مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 11/4/1390 به تأييد شوراي نگهبان رسيده و طي نامه شماره 23921، 550 مورخ 14/4/1390 مجلس شوراي اسلامي واصل گرديده است، به پيوست جهت اجرا ابلاغ مي گردد.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهور

 



كاظمي قمي: حجم مبادلات تجاري ايران و عراق تا پايان سال 90 به 10 ميليارد دلار مي رسد

دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق اعلام كرد كه رقم مبادلات تجاري دو كشور در پايان سال جاري شمسي به 10 ميليارد دلار خواهد رسيد.
«حسن كاظمي قمي» در گفت وگو با ايسنا با اشاره به همايش سه روزه بزرگ اقتصادي ميان ايران و عراق كه در بغداد برگزار شد، تصريح كرد: با بهبود شرايط سياسي - اقتصادي و آغاز دوران سازندگي در عراق فضا براي همكاري ميان دو كشور در زمينه صدور خدمات فني - مهندسي و تجاري مثبت است.
دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق حجم همكاري هاي اقتصادي ايران و عراق در سال گذشته را 6 ميليارد دلار دانست و افزود: در برنامه ريزي 5 ساله پيش بيني شده است حجم روابط در همه زمينه ها به 20 ميليارد دلار برسد. براي سال 90 (شمسي) پيش بيني شده اين حجم به 10 ميليارد دلار برسد. ايران با اقدامات مدنظرش سعي دارد بخش خصوصي خود را براي مشاركت در بازار عراق تشويق كند.
سفير سابق كشورمان در بغداد درباره لغو رواديد بين ايران و عراق به عنوان گامي در جهت تسهيل روابط اقتصادي و تجاري در آينده اظهار كرد: سياست ايران از ابتدا بر لغو رواديد ميان دو كشور بوده است. با توجه به همكاري هاي اقتصادي و فرهنگي ظرفيت لغو رواديد بين دو كشور وجود دارد. در عين حال عراق در جهت روان سازي و تسهيل روابط گام هاي مثبتي را برداشته است. دولت عراق نسبت به ارايه ويزاهاي ماهانه و يا اقامت مجموعه ايراني هايي كه در زمينه هاي مختلف در عراق فعاليت مي كنند گام هايي را برداشته است.

 



اي نامردها! فقط مي خواستيد ما را بدبخت كنيد؟! (خبر ويژه)

انتشار سخنان منافقانه خاتمي در يك محفل خصوصي آن هم از سوي يك رسانه وابسته به ضدانقلاب خارج نشين، همچنان كه مجدداً همراهي وي با سازمان فتنه را نشان داد، باعث طعنه هاي تند نسبت به وي از سوي محافل اپوزيسيون شد.
سايت ضدانقلابي ميهن (وابسته به شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري و برخي سران تجديدنظر طلب گروهك هاي ماركسيستي) سخنان خاتمي را در ديدار با جمعي از فعالان سياسي منتشر كرد كه تاكنون منتشر نشده است. وي در اين ملاقات مي گويد «ما از سال 84 نبايد در انتخابات شركت مي كرديم. متاسفانه از اشتباه ما بود... بنده نظرم اين است كه در صورت عدم تحقق شروط مان اين بار در انتخابات شركت نكنيم و نمي توانيم آتش تنوري بشويم كه نانش براي كس ديگري پخته مي شود. هر چند بايد در اين مورد اجماع صورت بگيرد. اين امكان كه تا انتخابات حوادث زيادي پيش بيايد هست، اما تا امروز هيچ نشان روشني براي برگزاري يك انتخابات سالم ديده نمي شود»!
وي در حالي كه جزو متهمان اصلي آشوبگري و جنايات انجام گرفته در فتنه 8 ماهه سال 88 است، ادعا مي كند: مگر ما مي توانيم از حقوق مردم بگذريم؟ گيرم كه تمام كساني كه در اين حوادث كشته دادند بيايند بگويند از خون فرزندمان گذشتيم! اما مگر مي توان از حقوق حقه مردم گذشت؟ خير. زندانيان سياسي حتما بايد آزاد شوند. فضاي امنيتي بايد باز شود. انتخابات بايد آزادانه برگزار شود. مگر با آقاي موسوي و كروبي قرار نگذاشتيم كه سه شرط فوق را داشته باشيم و به آينده نگاه كنيم؟
حرف هاي من مي تواند اتمام حجت تلقي شود هر چند به نظر نمي رسد گوش شنوايي وجود داشته باشد.
اين سخنان در حالي است كه وي اخيراً در سخناني كه از سوي دفتر وي منتشر شد، با فريبكاري و دغلبازي تمام و براي اينكه بتواند ناظران انتخاباتي را - به خيال خام خود- فريب دهد مدعي شده بود طرفين حوادث سال 88 همديگر را ببخشند و آشتي ملي كنند! از سوي ديگر معلوم نيست اين چه نوع اتمام حجتي بوده كه خاتمي در پستو با رفقاي محفلي كرده اما حاضر به انتشار عمومي آن نشده و پس از مدت ها يك سايت گروهكي و ضدانقلابي آن را منتشر كرده در حالي كه اعلام مي كند فايل صوتي سخنان را هم در اختيار دارد!
به دنبال افشاي اين سخنان، سايت ضدانقلابي خودنويس به رغم استقبال از نزديكي دوباره خاتمي به فتنه گران، مواضع بي ثبات وي را مورد سوال قرار داد و نوشت: اين سخنان با مواضع پيشين خاتمي چندان هماهنگ نيست، چرا كه او خود در سال 1387 براي حضور در انتخابات رياست جمهوري اعلام آمادگي كرده بود. اما اگر امروز به اين نتيجه رسيده است كه نبايد در انتخابات از سال 1384 حاضر مي بوده، مدعيان «تحريم» انتخابات مي توانند بر ايده شان مجددا پاي بفشرند و بگويند كه خاتمي اصلاح طلب خود به همان نتيجه اي رسيده كه آنها از سال ها قبل به آن رسيده بوده اند.
اين پايگاه ضدانقلابي همچنين با ترديد نوشته است: بايد ديد اولا خاتمي اين سخنان را تاييد مي كند يا نه؟ و اگر تاييد مي كند، تا كجاي كار در برابر جناح حاكم - جمهوري اسلامي- براي تحقق شرط هايش مي ايستد. 12 سال پيش در چنين روزهايي، دولت خاتمي عملا قافيه را به جناح حاكم باخت، درست در روزهايي كه خاتمي در اوج محبوبيت بود. امروز اما شرايط خاتمي مثل آن روزگاران نيست و طرفداران بسياري از او فاصله گرفته اند.
در همين حال، سايت جرس به انتقاد از سخنان مسعود بهنود پرداخت كه در حمايت از خاتمي (شركت در انتخابات) و رد موضع تحريم كنندگان انتخابات گفته بود 60 درصد مردم در انتخابات شركت مي كنند و تحريم بي معناست. جرس نوشت: بهنود مي گويد 60 درصد مردم در انتخابات مجلس شركت مي كنند، حتي اگر يكي از شروط مخالفان برآورده نشود. اما سؤال اينجاست كه پس اهميت و لزوم جنبش سبز در كجاي معادله جاي مي گيرد؟ اگر وضعيت جنبش سبز در آينده هيچ تأثيري بر انتخابات نخواهد گذاشت، پس لزوم كنش سياسيون منتقد و مخالف چيست؟ اگر طبق پيش بيني آقاي بهنود، شصت درصد مردم در هر صورتي در انتخابات شركت كنند، چه لزومي به بيان كف خواست ها از سوي سيد محمد خاتمي هست؟ زماني كه مردم برايشان اهميتي نخواهد داشت كه جنبش سبز به خواست هايش برسد يا نه! اگر بخواهيم پيش بيني مسعود بهنود را حتمي بدانيم، پس بايد از فعاليت دست بشوييم چون براي مردمي كه شصت درصد در ا نتخابات شركت خواهند كرد، نه شروط خاتمي اهميتي دارد و نه حصر رهبران جنبش سبز! و حضور شصت درصدي در انتخابات مجلس نيز مشروعيت لازم به حاكميت را خواهد داد و آنها الزامي براي تن دادن به خواست جنبش در خود نخواهند ديد. اظهارات آقاي بهنود مي تواند جنبش را به بي عملي برساند. با اين اوصاف يا بايد به سمت حركات انقلابي رفته يا همچون برخي اصلاح طلبان مجلس نشين از جنبش سبز اعلام برائت كنيم. جرس توضيح نداد كه فعاليت اپوزيسيون تحت پوشش جنبش سبز!! يك دستورالعمل ديكته شده است و نيازي به انگيزه شخصي افراد ندارد.
از سوي ديگر «بالاترين» در مطلبي تند به افرادي نظير محتشمي پور، ابطحي، كرباسچي و ديگران حمله كرد و نوشت: كساني كه در ستاد آقاي ميرحسين و كروبي فعاليت كردند بعد سكوت كردند، خائن به ملت هستند. چند روزي است كه چهره اصلاح طلبان، آقاي خاتمي و برخي ديگر كه ممنوع الچاپ مطلب و تصوير بودند، در روزنامه ها تصوير و مطالبشان ديده مي شود. بسيار عالي، امري است مبارك كه نشان از برخي توافقات دارد. توافقاتي كه حداقلش آن است كه اجازه داده اند كه مطالب اصلاح طلبان در رسانه ها چاپ شود. روي سخن با اصلاح طلباني است كه در آن زمان كه بوي پست و مقام به مشامشان مي رسد حي و زنده هستند اما در زماني كه بايد هزينه بپردازند الفاتحه... تشريف ندارند. آقاي علي اكبر محتشمي پور آيا شما در قيد حيات هستيد؟! آخر مرد حسابي تو رئيس كميته صيانت از آرا بودي و آمدي گفتي اساساً انتخاباتي كه برگزار شده از ريشه باطل است چون نابرابر بوده تو رئيس كميته صيانت از آرا بودي آن وقت عماد بهاور بايد در زندان باشد؟ ابطحي شما در فيلم انتخاباتي كروبي، از كروبي با كنايه حرف زدي، آن وقت هزينه اش را بايد هاله سحابي بدهد؟ آقاي كرباسچي شما همراه با كروبي نداي تغيير سر دادي آن وقت جنازه ندا بايد در كف خيابان باشد؟ نمي گويم شما هم مي آمديد در تظاهرات، نمي گويم مي آمديد شعار مي دادي ولي حداقل يه آخي يه اوخي، حداقل صدايي از شما برمي خاست اي نامردان. تك تك كساني كه در ستاد آقاي ميرحسين موسوي و شيخ كروبي فعاليت كرديد بعد سكوت كرديد بدانيد كه در افكار مردم خائن هستيد و محكوم. شما اصلاح طلب نبوديد فرصت طلب بوديد.
بالاترين در مطلب ديگري خطاب به خاتمي نوشت: آقاي خاتمي! يكي به نعل ميزني يكي به ميخ؟ شركت مي كنيم؟ نمي كنيم؟ ها!؟ ديگه ما ازين داستانا و مسخره بازي ها خسته شديم و طاقت اين حركات رو نداريم! ببخشيد! ولي شما خودت نمي فهمي داري چي ميگي! ملت هيچ وقت چنين چهره اي كه هر روز يه حرفي ميزنه و هم اين طرفو داره هم اون طرف رو نمي پذيرند! پس آقاي خاتمي برو يه فكري به حال خودت بكن كه دوباره بهت نگن محمد پيرپكاجكي! مثل اين كه شما و دارو دسته تون واقعاً يه پيچ تو دلتون افتاده كه نميفهمين دارين چيكار مي كنين!

 



كشورهاي اسلامي جاسوسان موساد را ديپورت مي كنند! (خبر ويژه)

كشورهاي مختلف اسلامي، سفراي پيشنهادي اسرائيل را رد مي كنند، زيرا آنها را مزدوران موساد براي جمع آوري اطلاعات از ايران مي دانند.
اين عنوان گزارشي از روزنامه القدس العربي است كه اطلاعات مهمي را درباره رويارويي پنهان كشورهاي مسلمان و جنايتكاران صهيونيست افشا مي كند.
روزنامه القدس العربي چاپ لندن در شماره ديروز خود نوشت: حتي طرفداران سياست خارجي ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي هم اذعان دارند كه از زمان انتصاب وي، وضع اسرائيل در جهان در بدترين شرايط از سال 1948 ميلادي تاكنون قرار دارد و وجهه آن در افكار عمومي جهان به صورت بي سابقه اي مخدوش شده است. منابع سياسي بلندپايه در تل آويو فاش كردند كشور تركمنستان در چند روز گذشته براي دومين بار در يكسال و نيم گذشته تعيين سفير جديد اسرائيل در اين كشور را رد كرد.
وزارت امور خارجه تركمنستان به تل آويو اعلام كرد مخالف تعيين حايي كورين ديپلمات اسرائيلي به عنوان سفير اين رژيم است، زيرا از نظر اين كشور، كورين مزدور سازمان اطلاعات خارجي اسرائيل موساد است و اگر به تركمنستان بيايد كاري جز جاسوسي عليه ايران نخواهد داشت. مشكوك بودن به كورين به اين علت است كه او مربي دانشكده نظامي امنيت ملي اسرائيل بود.
مقامات تركمنستاني پيش از اين رئوفين دانيل افسر بلندپايه سابق موساد را هم به عنوان سفير اسرائيل نپذيرفته بودند. دانيل در دهه نود به علت دستيابي به تصاوير حساس از ماهواره هاي ساخت روسيه از مسكو اخراج شده بود.
به گفته اين منابع، وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي از سال 2009 براي راضي كردن تركمنستان به پذيرفتن دانيل تلاش كرد، اما اين كشور او را نپذيرفت. دانيل رئيس شاخه روسيه موساد بود و اخراج وي باعث بحران ديپلماتيك بين مسكو و تل آويو شد. ليبرمن پس از انتصاب خود، افتتاح سفارت اسرائيل در پايتخت تركمنستان را پيروزي براي خود اعلام كرد و آن را پيام قوي براي تهران دانست. مقامات تركمنستان حاضر نشدند اعتبارنامه كورين را تحويل بگيرند. مقامات تركمنستان از اسرائيل خواستند سفيري را به اين كشور اعزام كند كه براي بهبود روابط دوجانبه تلاش كند و نه اينكه مزدور موساد باشد و ماموريت او جمع آوري اطلاعات از ايران باشد. به گفته منابع مطلع اين ماجرا باعث سردرگمي و دردسر وزارت امور خارجه اسرائيل شد. اين نخستين بار است كه يك كشور دو بار سفراي پيشنهادي اسرائيلي را رد مي كند. اين منابع تاكيد كردند ليبرمن در حال از دست دادن صبر خود است و احتمال بستن سفارتش در تركمنستان را بررسي مي كند.
به نوشته روزنامه هاآرتص ليبرمن سال گذشته در همان تاريخ اعلام كرده بود تاسيس سفارت در تركمنستان را خيلي مهم مي داند چون اين سفارت فقط 20 كيلومتر با مرز ايران فاصله دارد!
شكست هاي اطلاعاتي اخير اسراييل از ايران بويژه دو كيس دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي و نجات محمدرضا مدحي آشفتگي شديدي را به موساد تحميل كرده است.

 



نگراني سرويس هاي اطلاعاتي غرب از عمق نفوذ فرهنگي ايران در عراق (خبر ويژه)

دو روزنامه صهيونيستي و فرانسوي از گسترش نفوذ فرهنگي و سياسي ايران در عراق ابراز نگراني كردند.
روزنامه فيگارو نوشت: «عراق يكي از مهم ترين مراكز زيارتي براي شيعيان محسوب مي شود و سالانه پذيراي هزاران زائر ايراني است. اكنون نفوذ ايران بر محيط هاي فرهنگي و سياسي عراق آشكارا حس مي شود. چند ماه مانده به خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق، بيلان عمليات آزادي عراق كه از سوي كاخ سفيد آمريكا در سال 2003 ميلادي و با مديريت جرج بوش آغاز شد، خيلي با آرزوهاي واشنگتن فاصله دارد. نماينده كشورهاي متحد آمريكا در بغداد با ابراز شگفتي از وضع كنوني مي گويد به اميد سال هاي طلايي»!.
فيگارو مي افزايد: موضوعي كه به طور خاص تعادل آمريكا در عراق را مقداري پيچيده مي كند، موضوعي بوده است كه از چند سال پيش نيز در لايه هاي زيرين وجود داشته است اما امروز به يك موضوع بديهي تبديل شده و در مقابل چشم همگان قرار دارد، اين همان نفوذ ناراحت كننده ايران است. امروز نفوذ ايران به عنوان همسايه مقتدر عراق، به يكي از نگراني هاي مهم كشورهاي غربي تبديل شده است. همكاري ميان دو دولت شيعه عراق و ايران، همچنين ناراحتي سرويس هاي اطلاعاتي را باعث شده است.
روزنامه فرانسوي به نقل از يك ديپلمات غربي و يك نماينده وابسته به حزب بعث مي نويسد: شيعيان عراق در دوران رژيم صدام از آزادي هاي امروز برخوردار نبودند. امروز حضور گسترده نيروهاي ايراني باعث احساس آزادي و تعلق بيشتر آنان شده است. اكنون گرايش مذهبي بر ناسيوناليسم غلبه كرده و در نتيجه آنها به هم احساس نزديكي بيشتري مي كنند.
فيگارو معتقد است: نفوذ ايران هيچ زمينه اي را بيشتر از زمينه فرهنگي به طور خاص تحت تاثير قرار نداده است در چارچوب توافق به امضاء رسيده ميان مقامات عراقي و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران، پيش بيني شده است كه هر سال جشنواره اي از فيلم هاي مخصوص امام حسين نوه حضرت محمد«ص» (پيامبر اسلام) كه يكي از اصلي ترين چهره هاي شيعه محسوب مي شود برگزار شود.
فيگارو مي نويسد: ايران و عراق صفحه خاص دوران جنگ خونين ميان همديگر كه آنها را در مقابل هم قرار مي داد، ورق زده و روابط ديپلماتيك خود را تقويت مي كنند. نوري المالكي نخست وزير عراق با ابراز خرسندي از اين موضوع اعلام كرد: بعد از سالها تنش روابط ميان دو طرف به حال عادي خود برگشته است. ايران داراي 5 كنسولگري در عراق است و در ناحيه كردنشين اين كشور در شمال به ايجاد يك منطقه آزاد مبادلات تجاري اقدام كرده است. فعاليت هاي ايران در زمينه هاي ساخت بيمارستان در دو شهر نجف و كربلا وسيع است و ساخت يك فرودگاه در شهر نجف از ديگر فعاليت هاي سازندگي ايران در عراق به شمار مي رود.
همزمان روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در گزارشي نوشت: ايران راهبردي را كه در قبال لبنان در پيش گرفت، در عراق تكرار مي كند. در گرماگرم بهار عربي، عراق مورد غفلت قرار گرفت و از كانون توجهات دور شد. همزمان با آماده شدن آمريكا براي خروج از عراق، ايران و متحدان منطقه اي اش به تلاش هاي برنامه ريزي شده خود براي به تصوير كشيدن اين خروج به عنوان شكست سرعتي تازه بخشيدند.حزب الله لبنان نقشي محوري در اين زمينه ايفا مي كند. اين راهبرد، يعني تركيب خلاقانه فعاليت سياسي و نظامي كه زماني در لبنان با موفقيت اجرا شد، اين بار در عراق به كار گرفته مي شود.
يادآور مي شود نشريات مغرض غربي از تعابيري نظير «تحرك نظامي»، «گسترش امپراطوري»، و... براي تعامل ايران و عراق استفاده مي كنند و اين در حالي است كه اگر اين روش ها كاربردي داشت، آمريكا نبايد امروز طرف شكست خورده در عراق و در قبال اتحاد اين كشور اسلامي واقع مي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14