(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 تیر 1390- شماره 19973

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سخنان منتشر نشده رهبر انقلاب در ديدار با هيئت دولت و هيئت رئيسه مجلس
نگاه اميد آفرين ، شرط موفقيت در جهاد اقتصادي
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص):بهينه سازي سيستم اس 200 در ايران ، روس ها را شگفت زده كرد
فدايي: روحانيت و جامعتين به دنبال توسعه گفتمان اصولگرايي است
امير عبداللهيان: راهبرد ايران در بحرين «هر بحريني يك رأي» است
تجليل از دعبل انقلاب اسلامي در مشهد
وزير خارجه مصر: شوراي همكاري خليج فارس هيچ اعتراضي به بهبود روابط قاهره و تهران ندارد
هفته دوم مهر آغاز ثبت نام دوره فراگير دانشگاه پيام نور
از 28 تير آغاز مي شود توزيع كارت ورود به جلسه آزمون گروه علوم پزشكي دانشگاه آزاد
پس از واگذاري فرودگاه قديم جزيره زيستگاه پرندگان مهاجر قشم هم چوب حراج خورد
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: مخالفان رهبري مقابل امام زمان خواهند ايستاد
مردم نگران نباشند گوشت و شير ماه رمضان به اندازه كافي وجود دارد
انتقاد مجمع نمايندگان چهار محال وبختياري از بي توجهي وزير نيرو
اخبار ادبي و هنري



سخنان منتشر نشده رهبر انقلاب در ديدار با هيئت دولت و هيئت رئيسه مجلس

پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله خامنه اي به مناسبت ماه شعبان المعظم، بخشي از بيانات رهبر انقلاب را در آغاز سال نو در ديدار رئيس جمهور، اعضاي هيئت دولت و اعضاي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي منتشر كرد.
اين ديدار در تاريخ 15فروردين ماه 90 برگزار شد و رهبر معظم انقلاب در آن، به ذكر توصيه هايي در باب «مغتنم شمردن فرصت ها» پرداختند.
متن اين بيانات به شرح زير است:
ياد خدا را نبايد از قلم انداخت. ما هرچه داريم، از توسل و توجه به حضرت ربوبيت است؛ اوست كه دلها را به سمت اهداف والا متوجه مي كند؛ اوست كه دلها را قرص مي كند؛ اوست كه دلها را بر روي يك نقطه ويژه مجتمع مي كند. انسانها با هيچ ترفندي نمي توانند دلها را جذب و مجتمع كنند؛ اين دست قدرت الهي است، اين كار خداست. بحمدالله مردم تو راهند، متوجه اند.
ماها بايد قدر فرصت را بدانيم. ما كه مسئول هستيم، خداي متعال يك فرصتي به ما داده. اين مهلت عمر و مهلت ماموريت يافتن- كه ما هر كداممان در اين نظام براي يك مدتي ماموريتي پيدا كرديم- سر مي آيد. اين فرصتي كه به ما داده شده، بايد قدر بدانيم و حداكثر استفاده را بكنيم؛ چون وقتي انسان از اين عالم پايش را بيرون گذاشت، همه درهاي حركت و تحرك از سوي خود انسان قفل مي شود. بله، ممكن است ديگران براي ما استغفار كنند و به درد ما بخورد، يا كارهايي صدقه جاريه باشد؛ اما ديگر خود ما هيچ كار نمي توانيم بكنيم، دستمان بسته است. تا در اين دنيا هستيم، دستمان باز است؛ مي توانيم خيلي كارها بكنيم. با يك نگاه، با يك لبخند، با يك كلمه حرف، با يك حركت دست، با يك حركت قلم، شما الان مي توانيد به قدر آسمانها و زمين براي خودتان حسنه ايجاد كنيد- در اين دنيا اين جوري است؛ مي تواند انسان بكند، دست باز است- از اينجا كه رفتيم، دست بسته است؛ ديگر هيچ كار نمي توانيم بكنيم؛ مگر ديگران يك وقتي به ياد ما بيفتند، يك صدقه اي بدهند، استغفاري بكنند، يك چيزكي خواهد رسيد؛ كه به هيچ وجه جايگزين آن كاري كه خود ما مي توانستيم بكنيم، نخواهد شد. لذاست كه اين فرصت را بايد قدر دانست.
اگر بخواهيم اين قدرداني را به معناي حقيقي كلمه به كار ببنديم، بايد همه نيروها را به صحنه بياوريم؛ واقعا كمر بسته كار، وارد ميدان شويم و يك مقداري هم برگرديم به خودمان، نقصهاي خودمان را مشاهده كنيم. ما هركداممان نقص هايي داريم؛ كم هم نيست. معمولا عيوب ما انسانها خيلي بيشتر از محسناتمان است؛ خودمان ملتفت نيستيم. اگر اينجور نبود، كسي مثل پيغمبر با آن عظمت- كه نور خالص است و ظلمتي در وجود او نيست- استغفار نمي كرد. پيغمبر هم استغفار مي كرد؛ «لأستغفرالله في كل يوم سبعين مره». حضرت فرمود: بارها و بارها من در روز استغفار مي كنم؛ «انه ليغان علي قلبي.» طبيعت بشر، اينجوري است. ما مجموعه اي از ضعفها هستيم؛ اما خداي متعال توان قدرت پيشرفت و حسن بي انتها را هم در ما قرار داده، كه مي توانيم همين طور هي بر اين ضعفها فائق بياييم؛ يكي پس از ديگري اين صفرها را تبديل كنيم به عدد، اين منفي ها را تبديل كنيم به مثبتات. خدا كه به ما ظلم نمي كند. ما مي توانيم همه اينها را از آن طرف برگردانيم به عدد. هرچه كرديم، پيش رفتيم. آن مقداري كه باقي مي ماند و كمبود كار ماست، اين را بايد متوجه باشيم. يعني اگر انسان متوجه ضعف هاي خود و كمبودهاي كار خود و عيوب خود نبود، عقب خواهد ماند. يكي از فوائد مسابقه اين است ديگر. در مسابقه چون يك رقيب بغل دست انسان هست، آدم كمبود خودش را مي فهمد؛ والا وقتي خود انسان به تنهايي دارد مي دود، يك وقت لازم بداند، مثلا مي ايستد و چند تا سرفه و عطسه اي هم مي كند؛ ديگر نمي داند كه همين كار چقدر انسان را عقب مي اندازد. وقتي يك نفر بغل دست انسان هست كه همان دو ثانيه، پنج ثانيه را هم توقف نكرده، آدم مي بيند كه عجب، چقدر انسان جلو افتاد. در زندگي كاري ما، ثانيه ها و دقايق و ساعات، عقب افتادگي وجود دارد؛ اينها را بايد ببينيم تا به فكر جبران بيفتيم. اگر نتوانيم جبران كنيم، لااقل پيش خداي متعال اقرار كنيم؛ «و ان كان قددنا اجلي و لم يدنني منك عملي فقد جعلت الاقرار بالذنب اليك وسيلتي». يكي از راههاي تقرب به پروردگار، همين است: اقرار به ذنب و اقرار به كوتاهي ها و عقب ماندگي ها و نقص ها و تاريكي هايي كه در وجود خودمان هست. به اين مسئله توجه كنيم. همه اينها با توفيقات الهي امكانپذير است.
ما در دوران خوبي واقع شديم. بايد خدا را شكر كنيم، براي اينكه در يك چنين دوراني واقع شديم و خداي متعال يك چنين نعمت بزرگي، يك چنين فرصت بزرگي در اختيار ما قرار داده كه بتوانيم براي جامعه مان، براي كشورمان، براي اسلام عزيز و براي تاريخ مفيد باشيم. يك روزي بود كه نمي توانستيم. آن كساني كه مي خواستند، انگيزه داشتند، همت داشتند، قادر نبودند؛ امروز آنهايي كه همت دارند و انگيزه دارند، قادرند. اين را قدر بدانيم و خدا را شكر كنيم. به روح مطهر امام بزرگوارمان رحمت بفرستيم و همچنين به شهداي عزيز و مجاهدان راه حق كه اين راه را به روي ما گشودند.

 



رهبر انقلاب در ديدار اعضاي اتاق هاي بازرگاني تبيين فرمودند
نگاه اميد آفرين ، شرط موفقيت در جهاد اقتصادي

حضرت آيت الله خامنه اي به پيشرفت هاي بزرگ كشور در زمينه هاي گوناگون به ويژه در مسايل اقتصادي اشاره و خاطرنشان كردند: بايد اين نگاه اميدآفرين را مقدمه اي براي هر پيشنهاد و طرحي قرار داد و در توضيح و تشريح وضعيت از نگاه منفي و سياه نمايي پرهيز كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس و اعضاي هيئت رئيسه اتاق هاي بازرگاني ايران و تهران، با اشاره به سال جهاد اقتصادي، اولين شرط موفقيت در اين جهاد عظيم را برآورد درست و اميدآفرين از شرايط كشور و ارائه آن به افكار عمومي دانستند.
رهبر انقلاب اسلامي به پيشرفت هاي بزرگ كشور در زمينه هاي گوناگون به ويژه در مسايل اقتصادي اشاره و خاطرنشان كردند: بايد اين نگاه اميدآفرين را مقدمه اي براي هر پيشنهاد و طرحي قرار داد و در توضيح و تشريح وضعيت از نگاه منفي و سياه نمايي پرهيز كرد چرا كه در سايه اميد، نشاط حاصل مي شود.
ايشان سياست هاي كلي اصل 44 را ريل گذاري جديد در اقتصاد كشور برشمردند كه با يك زاويه اي دقيق، مسائل اقتصادي به سمت ديگري هدايت شد.
حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد جرات و جسارت در بخش خصوصي را براي حضور در ميدان هاي بزرگ اقتصادي، از وظايف مهم اتاق بازرگاني دانستند و با اشاره به امكانات گسترده در كشور، بر شناسايي فعالان بالقوه اقتصادي تاكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: فعالان اقتصادي كه در مجموعه اتاق بازرگاني جمع مي شوند، بايد با احساس مسئوليت و با اميد، نقش خود را در شرايط و وضع كنوني كشور تعريف و ايفا كنند.
ايشان به تلاش آمريكا و ديگر دشمنان جمهوري اسلامي براي ضربه زدن به كشور با استفاده از تحريم و ديگر توطئه ها اشاره و خاطرنشان كردند: هدف دشمنان از ايجاد اين فشارها، نااميدي مردم و به شكست كشاندن انقلاب اسلامي بود اما اينها نمي توانند بر حركت مردمي و خدايي ملت ايران فائق شوند چرا كه مطمئن هستيم تا وقتي كه دلها پر از اميد و در كنارش مجاهدت باشد، بر همه اين توطئه ها فائق خواهيم آمد.
در ابتداي اين ديدار آقايان نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني ايران، ميرمحمد صادقي عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و آل اسحاق رئيس اتاق بازرگاني تهران در گزارش هايي بر لزوم واگذاري مديريت هاي اقتصادي به بخش خصوصي و تعاوني، تعامل نزديك تر با دولت، ايجاد احساس مسئوليت براي بخش خصوصي، بازنگري در قوانين و مقررات، تدوين استاندارد حلال در عرصه اقتصادي، پالايش جدي در فرهنگ عمومي اقتصاد كشور، استفاده از نظرات فعالان اقتصادي در تصميم گيريهاي كلان و حمايت از جهادگران اقتصادي مطالبي را مطرح كردند.

 



فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص):
بهينه سازي سيستم اس 200 در ايران ، روس ها را شگفت زده كرد

فرمانده پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به بهينه سازي تمامي سامانه هاي موشك اس 200 توسط متخصصان داخلي گفت: اين تغييرات مورد تاييد و تحسين سازندگان اين سيستم نيز قرار گرفته و شايد ما به زودي حتي نام اين سيستم را هم تغيير دهيم.
امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به توانمندي هاي روزافزون اين قرارگاه در دستيابي به فناوري هاي موشكي، به موضوع بهينه سازي سامانه موشكي برد بلند اس 200 اشاره كرد و گفت: اين ارتقا و بهينه سازي به قدري است كه مي توان اعلام كرد حتي بايد نام اين سامانه هم تغيير كند.
اسماعيلي با بيان اينكه صفر تا صد اين سيستم طوري بهينه شده كه اصلاً شاكله آن با آنچه روس ها طراحي كرده بودند كاملاً فرق مي كند، اظهار داشت: البته اين تغييرات مورد تأييد و تحسين سازندگان اين سيستم نيز قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه: «ما امروز به جايي رسيديم كه مي توانيم از اين سامانه پدافندي برد بلند و منحصر به فرد به شايستگي استفاده كنيم»، افزود: استفاده از سامانه هاي دفاع هوايي براي ما به مثابه بازي شطرنج است كه 32 مهره داشته و خانه هاي هشت در هشت آن هيچ وقت كم و زياد نمي شود و اين تدبير بازي كننده است كه برنده و بازنده را مشخص مي كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) همچنين در خصوص توانمندي هاي راداري و كشف پرنده هاي رادار گريز، گفت: همين امروز ما سيستم هايي داريم كه هواپيماهاي رادارگريز را به راحتي مي توانيم ثبت و ضبط و مسير و رفتار حركتشان را به خوبي رصد كنيم.
اسماعيلي به رزمايش سال گذشته ارتش اشاره و خاطرنشان كرد: در رزمايش ولايت 89 با اخطار به دو هواپيماي جاسوسي آمريكا كه قصد نزديك شدن به مرزهاي كشورمان را داشتند، اين امر را اثبات كرديم.
وي همچنين به موضوع به كارگيري رادارهاي مدرن «آرايه فازي» براي كشف پرنده هاي رادار گريز اشاره كرد و افزود: با استفاده از توانمندي دانشگاه ها و صنعت، ما مي توانيم به خوبي از رادارهاي با المان هاي آرايه فازي استفاده كنيم كه در اين زمينه به دستاوردهاي خوبي هم رسيده ايم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) كه با فارس گفت وگو كرده است در ادامه در خصوص رفع فضاها و نقاط كور كشور نيز تصريح كرد: ما كشور خودمان را بيشتر از هر كسي مي شناسيم و اگر در گذشته تنها از رادارهاي ثابت استفاده مي شد، اما امروز با استفاده از سامانه هاي ديده باني ثابت و متحرك و نيز رادارهاي متحرك تمامي نقاط كشور را تحت پوشش داريم و البته در اين زمينه تمامي نيروهاي مسلح فعاليت دارند چرا كه رهبر معظم انقلاب پدافند را اولويت اول كشور مي دانند.

 



فدايي: روحانيت و جامعتين به دنبال توسعه گفتمان اصولگرايي است

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تأكيد كرد كه هدف گروه 15 نفره و جامعتين توسعه گفتمان اصولگرايي و انقلاب اسلامي است.
حسين فدايي، در خصوص آفت هاي سهم خواهي در ميان اصولگرايان گفت: اساس وحدت در ميان اصولگرايان تابع سه شاخص «هدف وحدت»، «محتواي وحدت» و «محور وحدت» است.
وي افزود: در موضوع هدف وحدت بايد ببينيم كه آيا هدف از فعاليت سياسي از سوي گروه ها رسيدن به قدرت منهاي محتوا است كه اگر اينگونه باشد همان توجيه وسيله بر مبناي هدف خواهد بود كه اين بسيار مضر است.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي محتواي وحدت در ميان اصولگرايان را گفتمان انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: اساس شكل گيري وحدت در ميان اصولگرايان به اين دليل است كه اصل گفتمان انقلاب اسلامي در صحنه عمل به اجرا درآيد و شاخص هاي گفتمان انقلاب اسلامي حاكم شود.
فدايي با تاكيد بر اينكه اگر روحيه سهم خواهي در ميان اصولگرايان حاكم شود ضد گفتمان انقلاب اسلامي و اصولگرايي اصيل خواهد بود، افزود: محور وحدت در همه شرايط ولايت فقيه است و اينكه برخي بخواهند در انتخابات و رقابتهاي سياسي، حزب و گروه خود را حاكم كنند و سهم خواهي كنند به معناي اين است كه آنها همه چيز را براي خود مي خواهند كه اين برخلاف تأكيدات رهبر انقلاب به عنوان محور وحدت نيروهاي انقلاب است كه قطعاً بر ضد وحدت اصولگرايان خواهد بود.
نائب رئيس كميسيون اصل نود مجلس با بيان اينكه هر فكر و انديشه اي كه گروه هاي سياسي بخواهند جدا از گفتمان انقلاب اسلامي مطرح كنند، قطعاً بر ضد وحدت خواهد بود، گفت: افكار و انديشه هاي زاويه دار با گفتمان اصيل انقلاب اسلامي از سوي اكثريت اصولگرايان كه خود را نماينده اين گفتمان مي دانند رد خواهد شد.
وي كه با مهر گفت وگو كرده است، به نقش جامعتين در كميته 15 نفره اصولگرايان اشاره كرد و افزود: روحانيت و جامعتين به دنبال توسعه گفتمان انقلاب اسلامي هستند و افرادي كه تاكنون از وحدت اصولگرايان سخن گفته اند تأكيدشان بر اصول و معيارهاي گفتمان انقلاب اسلامي و تحقق حقوق عمومي مردم و عدالت است.

 



امير عبداللهيان: راهبرد ايران در بحرين «هر بحريني يك رأي» است

مدير كل خليج فارس و خاورميانه وزارت امور خارجه تاكيد كرد كه سياست جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات بحرين «هر بحريني يك راي» است.
«حسين امير عبداللهيان» در گفت وگو با مهر برآورد و تحليل خود از تحولات بحرين و مشخصه ها و ويژگي هاي اين قيام را اينگونه عنوان كرد: تحولات بحرين در واقع مدلي است از تحولات كل خاورميانه، مردم بحرين مطالباتي دارند كه به روش كاملا دموكراتيك و مسالمت آميز خواسته هاي خود را مطرح كرده اند، اما فرق و تفاوت بارز مجموعه تحولات بحرين با خاورميانه اين است كه خواسته هاي مردم بحرين بسيار روشن و شايد حداقلي است يعني وجه مشترك مطالبات مردم برخورداري از حقوق شهروندي و «هر بحريني يك راي» است.
وي تصريح كرد: راهبرد جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات اين كشور نيز همين ديدگاه «هربحريني يك راي» است.
وي در ادامه در پاسخ به اينكه آيا قيام بحرين همان ادامه قيام هاي عربي خاورميانه و شمال آفريقاست يا اين حركت ماهيت فرقه اي-مذهبي و متعلق به شيعيان است؟ گفت: آنچه در مصر و تونس اتفاق افتاد در كل خاورميانه تاثير گذاشت و ما تاكنون شاهد تاثير آن در بحرين هستيم. نيروهاي مردمي اعم از شيعه و برخي جريانات اهل سنت در بحرين كه مطالبات مشروعي را دنبال مي كردند از اين جريان استفاده كرده و مطالبات خود را به طور گسترده مطرح كردند. موضوع بحرين؛ «بحريني-بحريني» است نه موضوع «شيعه-سني» و طايفه اي و فرقه اي . در واقع ورود نظاميان خارجي موضوع بحريني-بحريني را به يك موضوع «شيعه-سني» و «بحريني-سعودي» تبديل كرد و ما معتقديم اين وضعيت شرايط بحرين را پيچيده كرده است.
سفير سابق ايران در بحرين همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا لشگركشي سعودي ها به بحرين اقدامي مستقل از سوي رياض بود يا چراغ سبز واشنگتن پس از سفر وزير دفاع اين كشور به بحرين چنين حركتي را موجب شد گفت: شواهد و قرائني كه در اختيار تحليلگران موضوع خاورميانه است نوعي هماهنگي بين آمريكا و عربستان را در اين رابطه تائيد مي كند. شايد بتوان گفت آمريكايي ها به نوعي با چراغ سبزشان باعث تخريب چهره عربستان در اين بخش از منطقه شده اند. آمريكا با بحرين از سال 2004 داراي پيمان استراتژيك است و اين كشور داراي يكي از پايگاه هاي نظامي در بحرين است.

 



تجليل از دعبل انقلاب اسلامي در مشهد

سرويس شهرستانها-
با حضور مردم، رزمندگان، شاعران و ذاكران انقلابي از سيدرضا مويد دعبل انقلاب اسلامي، در مشهد تجليل شد.
چهارمين نشست سنگربان (نكوداشت سنگربانان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در مشهد) با موضوع نكوداشت شاعر پيشكسوت و انقلابي «حاج رضا مويد خراساني» و رونمايي از كتاب «چكامه عشق» روز يكشنبه با حضور گسترده مردم در حسينيه حضرت ولي عصر(عج) مشهد برگزار شد.
در اين نشست از استاد حاج سيدرضا مويد خراساني سراينده دم هاي دوشنبه ها و پنج شنبه هاي تشييع شهدا در مشهد و آفريننده اشعار ماندگار بسياري همچون «خدا كند كه بيايي» به پاس سال ها خدمت خالصانه فرهنگي و دفاع دعبل وار از ارزش هاي اسلام ناب محمدي«ص» با اهداي لوح «سنگربان» و هداياي متعدد ديگري تجليل شد.
در اين مراسم همچنين از آخرين اثر استاد سيدرضا مويد «چكامه عشق» كه حاوي حدود 400 سروده منتشر نشده او درباره انقلاب، امام، شهدا و جنگ است رونمايي شده و پيام سرتيپ نقدي فرمانده سازمان بسيج مستضعفين و صلاحي استاندار خراسان رضوي نيز قرائت شد.
در پيام سرتيپ محمدرضا نقدي رياست سازمان بسيج مستضعفين تاكيد شده بود: از نادر افرادي كه موهبت شاعري به آنان داده شده، كمتر كساني هستند كه شعر را با عشق اهل بيت آميخته اند و نادرتر، آنان كه اسلام ناب اهل بيت را در تصوير روزگار به وضوح دريافته و همپاي سالكان شهادت در اين راه گام نهاده اند و استاد مويد بحق از همين نوادر است كه اشعار ساده و روان اين بزرگوار جان را به اهتزار و روح را به پرواز درمي آورد.
در كنار اين عوامل، فروتني مثال زدني، حق شناسي و اخلاص اين استاد بزرگوار، به شعر ايشان در دنياي شيعي جايگاهي رفيع بخشيده است.

 



وزير خارجه مصر: شوراي همكاري خليج فارس هيچ اعتراضي به بهبود روابط قاهره و تهران ندارد

سرويس سياسي-
وزير خارجه مصر گفت شوراي همكاري خليج فارس هيچ اعتراضي به بهبود روابط قاهره با تهران ندارد.
به نوشته روزنامه الوطن چاپ كويت، محمدالعرابي، اعتراض اعضاي شوراي همكاري به مصر درباره روابط با ايران را تكذيب كرد.
العرابي همچنين مخالفت كشورهاي عربي حوزه خليج فارس كه گفته مي شود از اهداف ايران در منطقه نگران هستند و مخالفت آنها با هر نوع تحرك مصر براي از سرگيري روابط ديپلماتيك با ايران را بعيد دانست.
وي افزود: ما هيچ گونه وتو از طرف شوراي همكاري درباره اعتراض به روابط با ايران نشنيده ايم. روابط بين دو كشور بايد به گونه اي باشد كه منافع دو ملت را برآورده كند.
العرابي با تاكيد بر حمايت مصر از خواست همه ملت ها در كشورهاي عربي درباره سوريه گفت: از نظر ما مهم است كه فرصت بدهيم سوريه با اصلاحات سياسي به تقويت ثبات اين كشور كمك كند. وزير خارجه مصر همچنين اعمال فشار بر قاهره درباره صرفنظر كردن محاكمه حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع اين كشور را تكذيب كرد.
هيچ فشاري براي لغو حمل و نقل هوايي
با تهران وجود ندارد
ابراهيم مناع، وزير هواپيمايي كشوري مصر هم هرگونه فشارهاي خارجي يا داخلي براي لغو يا تعليق موافقت نامه حمل و نقل هوايي بين كشورش و ايران را كه سال گذشته امضا شده است، تكذيب كرد.
وي گفت: اين موافقت نامه به قوت خود باقي است و درانتظار فعال شدن است.
مناع تصريح كرد: تاكنون شركت هاي مصري و ايراني تقاضاي راه اندازي پروازهاي چارتر يا منظم بين قاهره و تهران را نكرده اند. اين موافقت نامه به شركت هاي هواپيمايي دو كشور حق داده است بين دو كشور پرواز برقرار كنند.

 



هفته دوم مهر آغاز ثبت نام دوره فراگير دانشگاه پيام نور

رئيس مركز آزمون و سنجش دانشگاه پيام نور گفت: ثبت نام دوره فراگير دانشگاه پيام نور از هفته دوم مهرماه آغاز مي شود.
محمد هادي امين ناجي، رئيس مركز آزمون و سنجش دانشگاه پيام نور با بيان اينكه ثبت نام دوره فراگير دانشگاه پيام نور از هفته دوم مهرماه آغاز مي شود، گفت: در سال گذشته حدود 100 رشته در مقطع كارشناسي دوره فراگير وجود داشت.
وي با بيان اينكه 140 هزار داوطلب در دوره فراگير دانشگاه پيام نور ثبت نام كرده اند، افزود: نتايج آزمون دوره فراگير دانشگاه پيام نور اواخر شهريورماه اعلام مي شود.

 



از 28 تير آغاز مي شود توزيع كارت ورود به جلسه آزمون گروه علوم پزشكي دانشگاه آزاد

توزيع كارت آزمون گروه علوم پزشكي دانشگاه آزاد از 28 تيرماه آغاز مي شود.
آزمون گروه علوم پزشكي دانشگاه آزاد 31 تيرماه با رقابت 214 هزار و 975 داوطلب برگزار مي شود.
كارت هاي ورود به جلسه آزمون گروه علوم پزشكي دانشگاه آزاد از روز سه شنبه 28 تيرماه به صورت اينترنتي و از طريق سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد توزيع مي شود.
همچنين آزمون كارداني پيوسته دانشگاه آزاد در يك مرداد با حضور 142 هزار داوطلب برگزار مي شود.

 



پس از واگذاري فرودگاه قديم جزيره زيستگاه پرندگان مهاجر قشم هم چوب حراج خورد

قشم- خبرنگاركيهان:
پس از حراج جنجالي و پنهان فرودگاه قديم قشم، در يك عمل غيرمنتظره ديگر توسط سازمان منطقه آزاد اين جزيره، زيستگاه پرندگان مهاجر و آبزيان نادر اين منطقه نيز چوب حراج خورد.
ارزش واقعي اين زيستگاه ميزبان پرندگان مهاجر واقع در شهر درگهان از توابع جزيره قشم كه متري چهار ميليون تومان برآورد شده بود، توسط منطقه آزاد اين جزيره متري 120هزار تومان حراج شد.
صيادان و مردم بومي شهر درگهان كه از ساخت و احداث منطقه جديد در محل كسب روزي خود به خشم آمده اند، نسبت به قرارداد واگذاري محل زيستگاه پرندگان فصلي و مهاجر و ميگوهاي سرتيز به بخش خصوصي اعتراض كردند و از مسئولان امر كمك خواستند. اين در حالي است كه سازمان منطقه آزاد قشم بدون درنظر گرفتن اهميت زيست محيطي منطقه و حتي توجه به اين نكته كه ساخت و سازهاي جديد مانع پيشرفت و رشد درختان حرا خواهد شد، در سواحل آن منطقه اقدام به واگذاري 35 هكتار زمين با جذابيت زيست محيطي كرده اند.
در اين تفاهم نامه، بخش خصوصي به منطقه آزاد قشم متعهد شده است كه پس از به سرانجام رساندن پروژه و جدول كشي مساحت 35هكتاري، نيمي از آن را به سازمان واگذار كند.
اين در حالي است كه پس از چاپ خبر حراجي مشكوك فرودگاه قديم قشم در روزنامه مورخ 28/2/1390 كيهان و انتشار بازتاب آن در تمام رسانه هاي كشور و همچنين پخش آن در نوبت خبري 30:20 شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران، دستور لغو قرار مذكور توسط سازمان بازرسي كل كشور صادر شد اما اين عمليات اجرايي همچنان ادامه دارد.
از سويي ديگر، در راستاي تخريب محيط زيست و جنگل هاي دلنواز حرا در قشم كه طرح مطالعاتي گران قيمتي نيز جهت تكثير اينگونه درختان در آنجا اجرا شده بود، هم اكنون همان محل نيز محل تخليه نخاله هاي ساختماني شده است و در اصل تمام بودجه صرف شده نيز در حال نابودي است.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: مخالفان رهبري مقابل امام زمان خواهند ايستاد

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: كساني كه مقابل امام ايستادند و دل رهبري را خون مي كنند مقابل امام زمان هم خواهند ايستاد.
به گزارش فارس از قزوين، حجت الاسلام علي سعيدي در مراسم توديع و معارفه مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوين كه در حسينيه سپاه صاحب الامر (عج) برگزار شد، بيان كرد: سير تكاملي جوامع بر اين است كه روزي حاكميت روي زمين از آن ولي خدا امام عصر (عج) باشد.
وي افزود: جوامع اسلامي اگرچه با مشكلاتي روبه رو هستند ولي مشكلات جوامع غربي سنگين تر است به عنوان نمونه بحران هويت، مديريت و معنويت غرب را به زانو درآورده و همين بحران ها بشر را به جايي مي رساند كه مي گويد تنها عقل نمي تواند همه نيازهاي انسان را درمان كند و بايد به سمت ركن سوم يعني ركن وحي برسد و در اين سمت بشر آرام گيرد.
وي اعلام كرد: بر اين اساس ما معتقديم كه بستر حكومت جهاني امام عصر (عج) آرام آرام در حال فراهم شدن است ولي يك حكومت و نظام قبل از اين شرايط بايد زمينه حكومت امام زمان (عج) را فراهم كند كه اميدواريم آن حكومت و نظام امت اسلامي ايران و نظام ايران باشد و البته اين امر شرايطي دارد چراكه ما معتقديم قبل از قيام موعود آسماني بايد حكومت و نظامي بتواند بستر لازم را فراهم كند و علي الظاهر بر طبق نشانه ها اين حكومت انقلاب اسلامي ايران است كه حلقه وصل است.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان كرد: اين انقلاب بايد خاورميانه را دگرگون كند، اين انقلاب هاي منطقه اي نيز مقدمه اي براي آماده سازي منطقه خاور ميانه است كه منبعث از انقلاب اسلامي و الگو گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.
وي اظهار داشت: حال آيا خود جامعه ايراني آماده است؟ بنده معتقدم جامعه ايراني آماده نيست، چرا؟ به اين دليل كه روز جمعه ميليون ها نفر مي گويند« اللهم عجل لوليك الفرج» و جوابي نمي آيد و خداوند سبحان مي فرمايد از بشريت بپرسيد با 11 يوسف چه كرد ند و حال با چه تضميني آخرين برگ برنده را به شما بسپاريم.
سعيدي تأكيد كرد: 18 هزار نفر به يوسف سوم نامه نوشتند و او اجابت كرد ولي همان مردم سر از تن يوسف سوم جدا كردند حال با چه اطميناني يوسف دوازدهم بيايد آيا به واقع اين اطمينان وجود دارد، بنده مي گويم نه وجود ندارد.
وي گفت: با جانشينان يوسف چه كرديد، با روح الله چه معامله اي شد و چه كساني دل روح الله را خون كردند، همان ها دل امام زمان را خون مي كنند آيا روح الله از قائم مقامش راضي بود، يكي از كساني كه دل روح الله را خون كرد، قائم مقامش بود.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه كرد: چه كساني در برابر روح الله ايستادند و دل ايشان را خون كردند و چه كساني حرف زدند ايشان دچار گرفتگي قلب شد و چه كساني نيز در اين سال ها دل رهبري را خون كردند و در برابر اين عمار رهبري قفل بر لبانشان زدند.
وي خاطرنشان كرد: بنده معتقدم كساني كه مقابل اميرالمومنين ايستادند ايشان را معصوم نمي دانستند و تنها آدم خوبي مي دانستند، آري منطق خوارج همين بود البته آنها كه مقابل پيامبر اكرم (ص) نيز ايستادند، همين طور فكر مي كردند.
سعيدي يادآور شد: كساني كه مقابل هارون ايستادند در واقع در مقابل موسي ايستادند و كساني كه در مقابل اميرالمومنين علي (ع) ايستادند مقابل پيامبر اكرم (ص) و خداوند سبحان ايستادند.
وي توضيح داد: در حقيقت مشكل شيطان اين بود كه خالقيت خدا را قبول داشت ولي شارعيت خدا را قبول نداشت، آقاي سروش هم خالقيت را قبول دارد ولي شارعيت را قبول ندارد، غربي ها هم همين طور هستند ولي شارعيت را كه قانون گذاري از سوي خداست، قبول ندارند.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: البته اينها بيش از 200 تا 300 سال است اين راه را مي روند ولي اين راه بن بست است و در نهايت به اينجا رسيدند كه با صندوق رأي و با نتيجه نصف به اضافه يك نمي توان رهبر را تعيين كرد چراكه رهبر بايد پيامبر يا امام معصوم و يا ولي فقيه باشد و نقش مردم نيز در اين ميان توليد قدرت است، نبايد به اشتباه چنين تصور شد كه نقشي براي مردم قائل نيستيم.
وي گفت: پيامبر اگر تنها باشد از مكه يكه و تنها خارج مي شود و اگر با مردم باشد نظام جاهليت را از بين مي برد، در واقع مردم به اميرالمومنين(ع) ولايت نبخشيدند بلكه قدرت دادند اين سخن بدين معناست كه اگر موسي بن جعفر (ع) زنداني شد تنها قدرت جابه جا شد ولي ولايت همچنان در اختيار امام است.
سعيدي اضافه كرد: مردم حق دارند انتخاب كنند ولي هر انتخاب حق نيست اگر منتخب مردم با منتخب خدا به يك نقطه رسيد، حقانيت است.
وي توضيح داد: اگر بخواهيم ولايت فقيه را در جامعه حاكم كنيم تنها راهش اين نيست كه در روز قدس و يا 22 بهمن بگوييم كه ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند بلكه رئيس جمهور نيز بايد تابع ولايت فقيه باشد، همانند مالك اشتر، هنر مالك اشتر اين بود كه تابع اميرالمومنين بود حال در خصوص نماينده مجلس زماني رأي من در صندوق الهي است كه نماينده اي از جنس و گفتمان رهبري انتخاب شود و زماني رأي من براي شوراي روستا و شهر الهي است كه عضو شورا گفتمانش از جنس رهبري باشد در واقع اگر با انتخاب ما جايگاه رهبري تقويت شد آنگاه درست است و اين سخن بدين معناست كه سلسله مراتب بايد طوري باشد كه همه همسو با ولايت و رهبري حركت كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به برگزاري مراسم توديع و معارفه اظهار كرد: خيلي ها در جبهه نبرد تركش ها را تحمل كردند ولي در وادي سياست جا زدند يعني در جبهه جنگ از تركش هاي نظامي استقبال مي كردند ولي از تركش هاي سياسي استقبال نمي كنند حال آنكه ثواب تركش هاي سياسي كمتر از تركش هاي نظامي نيست.

 



مردم نگران نباشند گوشت و شير ماه رمضان به اندازه كافي وجود دارد

معاون امور توليدات دامي وزير جهاد كشاورزي گفت: گوشت مرغ و قرمز، شير و فرآورده هاي آن براي ماه رمضان بيش از نياز مصرف وجود دارد و هرگونه نگراني در اين زمينه بي مورد است.
«سعادت الله عباسي» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در رشت درباره تامين نيازمندي هاي ماه مبارك رمضان افزود: امسال براي نخستين بار در زمينه توليد گوشت مرغ، كشور به جايي رسيده كه نيازي به واردات اين ماده پروتئيني نداريم.
وي ادامه داد: بيشترين تنظيم بازار از طريق افزايش توليد صورت مي گيرد كه امسال توليدات دامي هم از نظر كيفيت و هم از نظر كميت، به اندازه كافي در كشور توليد شده است.
معاون امور توليدات دامي وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: هم اكنون سالانه يك ميليون و 600 هزار تن گوشت مرغ در كشور توليد مي شود و در خردادماه نيز 96 ميليون جوجه ريزي صورت گرفت كه اين، يك ركورد نسبت به سال هاي قبل محسوب مي شود. وي خاطرنشان ساخت: به منظور كاهش هزينه ها 17 هزار و 500 واحد دامداري كشور در حال بهينه سازي است.
عباسي در مورد پرداخت يارانه ها از سوي دولت نيز افزود: يارانه هاي بخش دام و صنايع از طريق ستاد هدفمند شدن يارانه ها از ابتداي چرخه توليد تا انتها به خوراك دام، نهاده ها، دامداران و نيز صنايع فرآوري پرداخت مي شود.
وي به توليد سالانه 10 ميليون ليتر شير خام در كشور اشاره و تصريح كرد: يارانه شير قبلا در اختيار خانوارها قرار مي گرفت و بخشي هم به مدارس داده مي شد اما قانون هدفمند كردن يارانه ها هدف از پرداخت يارانه ها را بر توسعه و افزايش مصرف شير مدارس قرار داده و قيمت شير هم توسط كميته اي در استان ها مشخص مي شود.

 



همزمان با مخالفت مردم استان با انتقال آب به استان هاي همجوار صورت گرفت
انتقاد مجمع نمايندگان چهار محال وبختياري از بي توجهي وزير نيرو

شهركرد - خبرنگار كيهان:
مجمع نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي از بي توجهي وزير نيرو نسبت به طرح هاي غيركارشناسي با هدف انتقال آب استان به استان هاي همجوار انتقاد كرد.
نماينده مردم شهرستان هاي كوهرنگ، اردل، فارسان و كيار در مجلس شوراي اسلامي در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران ضمن بيان مطلب فوق، افزود: بارها مجمع نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، برخي از مديران دستگاه هاي اجرايي و نيز جمع كثيري از مردم استان به ويژه كشاورزان، صاحبنظران و نخبگان استان به صورت مكتوب، حضوري و طي تماس هاي تلفني مكرر از وزير نيرو به عنوان متولي ملي آب كشور درخواست كردند كه براي پايان دادن به ادامه طرح هاي غيركارشناسي انتقال آب از استان به استان هاي همجوار به چهارمحال و بختياري سفر كند؛ كه متاسفانه وزير نيرو بدون توجه به اين خواسته هاي به حق و منطقي با بي تفاوتي از كنار آن گذشته است.
نورالله حيدري اظهار داشت: گويا وزير نيرو در قبال طرح هاي غيركارشناسي انتقال آب كه با مجوز آن وزارتخانه در استان كليد خورده و همچنين مطالبات مردم منطقه پاسخ قانع كننده و منطقي ندارد كه از حضور در جمع مردم استان هراس دارند.
وي در اين گفت وگو افزود: اجراي پروژه تونل بهشت آباد اردل براي انتقال آب به اصفهان و برخي استان هاي همجوار كاري غيركارشناسي است كه آسيب ها و خطرات ناشي از آن حيات مردم استان چهارمحال وبختياري را به شدت تهديد مي كند.
نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: اجراي اين پروژه به اندازه اي براي برخي افراد مهم است كه حتي به بنده پيشنهاد شده كه در صورت سكوت در مقابل اجراي پروژه بهشت آباد همه هزينه هاي تبليغاتي دوره آينده مجلس تامين و در اين خصوص ملك و املاكي نيز به اينجانب تعلق خواهد گرفت.
وي گفت: در اين ميان برخي تلاش دارند كه دفاع نمايندگان مردم استان در خانه ملت از مواضع به حق و مطالبات مردم استان را نوعي عوام فريبي و مانورهاي تبليغي براي اخذ آرا جلوه دهند؛ در حالي كه سوگند ياد مي كنيم كه همه تلاش ما دفاع از حقوق مردم استان و آينده منابع طبيعي استان مي باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

باليوود هم ملعبه دست صهيونيست ها شد
همزمان با برگزاري جشنواره فيلم اورشليم در فلسطين اشغالي، هيئتي اعزامي از باليوود شامل هشت نفر از اهالي سينما به منظور ملاقات با مقامات سينمايي رژيم غاصب اسرائيل، به اين كشور سفر كرده اند.
به گزارش فارس، منابع اسرائيلي و هندي از سفر يك هيئت هشت نفره از اهالي سينماي هند (باليوود) به دعوت كميته يهودي آمريكايي (اي جي سي) به فلسطين اشغالي خبر دادند. هدف از اين سفر، شركت اين هيات هشت نفره در جشنواره فيلم اورشليم، ملاقات آنها با مقامات فرهنگي رژيم اشغالگر اسرائيل و همچنين زمينه سازي همكاري سينماي هند و اسرائيل در آينده اي نه چندان دور عنوان شده است. اين هشت تن كه از جمله آنها مي توان به «سوپران سن»، دبيركل فدراسيون فيلم هند، «شيريش كاندر»، تهيه كننده باليوودي و رئيس كمپاني فيلمسازي «تري»، «سونديپ»، موسس استوديوهاي فيلمسازي كاليدوسكوپ و «آبيشك شارمان»، فيلمساز باليوودي اشاره كرد، علاوه بر مقامات سينمايي اسرائيل، با كارگردانان و تهيه كنندگان مطرح رژيم صهيونيستي ملاقات خواهند كرد. «آفتاب شيوداساني»، تنها بازيگري است كه اين هيات را همراهي مي كند. به گفته «سوپران سان»، دبير كل فدراسيون فيلم هند، يكي از اهداف مهم اين سفر، آماده سازي بستري براي فيلمسازان هندي و اسرائيلي براي استفاده از اين دو كشور به عنوان لوكيشن فيلم هايشان با حداكثر تسهيلات و حداقل ماليات است.
تصوير برداري از «ضدصهيونيست» در فرانسه
تصويربرداري تله تئاتر «يهودستيز» (با نام جديد «ضدصهيونيست») با مضمون ضدصهيونيستي به نويسندگي و كارگرداني ديه دونه و تهيه كنندگي مشترك ايران و فرانسه در فرانسه به پايان مي رسد.
محسن علي اكبري تهيه كننده ايراني اين پروژه گفت: تمام عوامل خارجي هستند و مراحل فني فيلم هم در فرانسه انجام خواهد شد. چند سكانس مونتاژ شده را در فرانسه ديدم به لحاظ كيفي مناسب بود و طبق توافقي كه ميان ما دوستان فرانسوي انجام شد تا 45 روز آينده فيلم آماده و تحويل ايران خواهد شد كه با نظر معاونت سينمايي و مركز گسترش سينماي مستند تجربي در يكي از جشنواره ها (خارج از بخش رقابتي) به نمايش درخواهد آمد و سپس در شبكه خانگي توزيع خواهد شد. به گزارش فارس، علي اكبري در خاتمه افزود: نمايش هاي گروه تئاتر فرانسه به كارگرداني ديه دونه با استقبال زيادي مواجه مي شوند و سايت آنها بيش از هفت ونيم ميليون بازديد كننده دارد. اين فيلم در فرانسه نيز با استقبال مواجه خواهد شد. همان طور كه نمايش «محمود» كار قبلي اين كارگردان با استقبال بسيار خوب مردم فرانسه از جمله جوانان مواجه بود. داستان اين نمايش حول محور سخنان ضد صهيونيستي دكتر محمود احمدي نژاد در سازمان ملل بود و با استقبال خوبي مواجه شد.
«عريان در برابر باد» به چاپ سوم رسيد
رمان «عريان در برابر باد» احمد شاكري توسط انتشارات سوره مهر براي سومين بار تجديد چاپ مي شود.
اين رمان نخستين بار در سال 1380 توسط انتشارات فرهنگ گستر به چاپ رسيده بود. رمان «عريان در برابر باد»، داستان نوجواني است كه در روستاي مرزي در كردستان زندگي مي كند. اين نوجوان از رازي درباره شهادت عده اي در دوران دفاع مقدس اطلاع يافته و اطرافيانش درگير گره گشايي از اين راز مي شوند.
جشنواره هنرجويان آموزشگاه هاي سينمايي گشايش يافت
نخستين جشنواره هنرجويان آموزشگاه هاي آزاد سينمايي با برپايي مراسم افتتاحيه آغاز به كار كرد.
آيين افتتاحيه نخستين جشنواره هنرجويان آموزشگاه هاي آزاد سينمايي عصر دوشنبه 20 تير در تالار كنفرانس سالن خليج فارس نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شد. تجليل از «منوچهر حقاني پرست» كارگردان فقيد سينماي ايران و نيز تجليل از «فرهنگ معيري» چهره پرداز فقيد از ديگر بخش هاي اين مراسم بود كه فرزندان اين دو هنرمند درگذشته كه در عرصه آموزشگاهي فعاليت داشته اند، هدايايي را به رسم يادبود، از دست اندركاران جشنواره دريافت كردند.
نخستين جشنواره هنرجويان آموزشگاه هاي آزاد سينمايي تا 27 تير در بخش هاي مختلف در تالار همايش خليج فارس نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
گلريز دبير سومين جشنواره موسيقي مقاومت شد
دبير سومين جشنواره موسيقي مقاومت معرفي شد. طي حكمي از سوي حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي محمدعلي گلريز به عنوان دبير سومين جشنواره بين المللي موسيقي مقاومت منصوب شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14