(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 تیر 1390- شماره 19974

حديث دشت عشق
سرپرست فدراسيون: بهترين نتايج را در تاريخ مسابقات قهرماني آسيا كسب كرديم
دووميداني 10 سهميه المپيك را مي خواهد
اخبار كوتاه از فوتبال
تداعي خاطرات جدال نفسگير جديدي- خادم
مسابقه مستقيم قرباني و علي اكبري حتمي به نظر مي رسد
اعزام قهرمانان وزنه برداري به حج
سرپرست وزارت ورزش: استراتژي ما دستيابي به موفقيت دايمي است
تابع تصميم محمد بنا هستم
سوريان : هدفم كسب مدال المپيك است
70 روز تا مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا سالن 12 هزار نفري هنوز اسكوربورد و كفپوش ندارد
انتخابات شوراي المپيك آسيا - ژاپن
علي آبادي نخستين ايراني كه نايب رئيس آسيا شد
شكست تيم ملي واليبال در ديدار با استراليا
اعلام فهرست جديد تيم ملي وزنه برداري



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «رمضانعلي ميرزايي نعيمي»
عاشق شدم، شناختم، شتافتم
من عشق داشتم به خدا ،او را شناختم و شتافتم براي ديدارش و در اين راه به شهادت رسيدم. امام عصر خميني را از روبه رو نديدم ولي هميشه برايش دعا كردم و از شما پدر و مادر عزيزم مي خواهم كه صبور و بردبار باشيد و براي ظهور امام زمان(عج) دعا كنيد و از خدا بخواهيد كه طول عمر به امام عنايت فرمايد. تا آخر جان خود مي خواهم در راه اهداف انقلاب اسلامي بجنگم و اسلام را به سر حد نهايي بالا برده و از درگاه ايزد منان خواستارم كه مستضعفان بر مستكبران پيروز و دست شرق و غرب را از اين كشور عزيزمان كوتاه كند و اسلامي آزاد و آباد به رهبري مجاهد كبير و بنيان گذار جمهوري اسلامي خميني بت شكن داشته باشيم. مادر و خواهرم دلم مي خواهد بعد از شهادتم زينب گونه باشيد.
مادرم مرا ببخش و مرا حلال كن كه با تو خداحافظي نكردم چون امكان داشت شما مانع جبهه رفتن من شويد و من ايمانم اجازه نمي داد كه در اينجا بمانم و دوستانم در جبهه شهيد شوند.
به نظر من هيچ كامي شيرين تر از شهادت در راه الله و اسلام و امام نيست. ما مسئول هستيم و بايد جوابگوي اين خونها باشيم.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



سرپرست فدراسيون: بهترين نتايج را در تاريخ مسابقات قهرماني آسيا كسب كرديم
دووميداني 10 سهميه المپيك را مي خواهد

سرپرست فدراسيون دووميداني اعتقاد دارد ملي پوشان با جابه جاكردن چندين ركورد ملي و كسب مدال هاي رنگارنگ بهترين نتايج تاريخ دووميداني را در مسابقات قهرماني آسيا كسب كردند.
تيم ملي دووميداني ايران كه با 24ورزشكار در نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا در كشور ژاپن شركت كرده بود با كسب 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز، به كشورمان بازگشت. آشتياني سرپرست فدراسيون دووميداني با ابراز خرسندي از نتايج كسب شده توسط ملي پوشان در اين رقابتها در گفت وگويي به تشريح آخرين وضعيت رشته دووميداني با ابراز خرسندي از نتايج كسب شده توسط ملي پوشان دراين رقابتها در گفت وگويي به تشريح آخرين وضعيت رشته دووميداني پرداخته كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ اگرچه در كسب سهميه ناكام بوديم، اما به جرأت مي گويم بهترين نتايج كاروان دووميداني ايران در مسابقات قهرماني آسيا كسب شد. در اين مسابقات ركوردهاي بيشماري در دوها، پرتاب پرشهاي مسابقات قهرماني آسيا جابجا شد و نمايندگان كشورمان هم توانستند 3 ركورد ملي خود را بهبود بخشند. ضمن اينكه اكثر دووميداني كاران ركوردهاي تمريني خود را دراين مسابقات شكستند. اين نتايج ازنظر من رضايت بخش بود.
¤ در پرش نيزه و پرتاب چكش بسيار ضعيف ظاهر شديم. متأسفانه پرش بانيزه درسالهاي اخير حواشي اش بيش از بار فني اش رشد پيدا كرده بود به همين خاطر درحد انتظار ظاهر نشد.
¤ تيم دوي امدادي ايران با وجود اينكه رنگ مدالش برنز بود، اما بهترين و با ارزش ترين مدال ايران بشمار مي رود. من سالها مسئوليت دوهاي امدادي را برعهده داشتم و اگر فراموش نكرده باشيد بارها عنوان كرده بودم كه در آينده اي نزديك شاهد اتفاقي خوشايند در اين ماده خواهيم بود و بالاخره هم وعده ها با كسب اولين مدال تاريخي اين رشته در آسيا محقق شد.
¤ سپهرزاد براي اولين بار مدال طلا دهگانه مسابقات قهرماني آسيا را براي كشورمان به ارمغان آورد كه براي ما بسيار ارزشمند است. اين ركورد قابل پيش بيني بود چرا كه براي رسيدن به اين مهم زحمات زيادي را متحمل شده است.
¤ احسان حدادي در شرايط نامناسب جوي مجبور به پرتاب شد و از نظر من ركورد بدي نبود در صورتي كه مطمئن هستم اگر اين شرايط نبود قطعا ركورد بهتري را ثبت مي كرد.
¤ به اهالي ورزش اطمينان مي دهم در مسابقات آتي 10 سهميه المپيك را از آن خود كنيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ثبت قرارداد تيموريان با استقلال
هافبك تيم فوتبال استقلال قراردادش را در هيئت فوتبال تهران ثبت كرد.آندرانيك تيموريان كه ديروز در دفتر علي فتح الله زاده حاضر شده بود به دنبال توافق با آبي پوشان رسما استقلالي شد. پيش از اين نيز رحمتي قرارداد خود را با اسنقلال ثبت كرده بود.
برطرف شدن مشكلات مالي و آغاز تمرينات راه آهن
پس از واگذاري سهام باشگاه راه آهن به بخش خصوصي، سه شنبه شب مالكان جديد اين باشگاه در نشستي با محمدحسن انصاريفرد به بررسي آخرين وضعيت بازيكنان اين تيم براي حضور در يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر پرداختند.در اين نشست انصاريفرد گزارشي از آخرين وضعيت تيم فوتبال راه آهن و مطالبات فصل گذشته بازيكنان را به پنج مالك جديد اين باشگاه ارائه كرد و مالكان نيز پذيرفتند تا هر چه سريعتر نسبت به پرداخت مطالبات بازيكنان اقدامات لازم را انجام دهند كه در اين راستا صبح ديروز چك هاي 35 تا 40 درصد از مطالبات بازيكنان به آنها تحويل داده شد.راه آهني ها از ديروز نيز تمرينات خود را براي ليگ يازدهم آغاز كردند.
اروگوئه حريف آرژانتين شد
تيم ملي فوتبال اروگوئه با شكست مكزيك، حريف آرژانتين در مرحله يكچهارم نهايي رقابت هاي كوپا آمه ريكا 2011 شد. تيم فوتبال اروگوئه بامداد چهارشنبه موفق شد با تك گل دقيقه 14 آلوارو پريه را مقابل تيم جوان مكزيك در گروه سوم رقابت ها به برتري برسد و به يكچهارم نهايي راه پيدا كند. بدين ترتيب تيم هاي آرژانتين و اروگوئه به عنوان پرافتخارترين تيم هاي كوپا آمه ريكا (هركدام 14 قهرماني) بامداد شنبه در مرحله يكچهارم نهايي مسابقات با يكديگر ديدار خواهند كرد.
ديدار تداركاتي سپاهان در تركيه
سرپرست تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: سپاهان در هفتمين روز از اقامتش در تركيه، فردا در يك ديدار تداركاتي در مقابل تيم باشگاهي آلزما به ميدان مي رود. تيم سپاهان در چند روز گذشته تمرينات منظمي را پشت سر گذاشته است و روز گذشته نيز ساكت مدير عامل باشگاه، حسن اشجاري و رحمان احمدي به اردوي سپاهان در تركيه ملحق شدند.
رهبري فرد سرپرست جديد شاهين بوشهر
بهروز رهبري فرد مدافع اسبق پرسپوليس و مربي پيشين استيل آذين در دوران حضور پروين در ليگ دسته اول، به عنوان سرپرست شاهين بوشهر جانشين اصغر كامياب شد. همچنين جمشيد شاه محمدي مهاجم اسبق پرسپوليس، كشاورز و تيم ملي نيز كه در تيم پيكان در كنار درخشان حضور داشت، قرار است به عنوان دستيار او فعاليت كند.
رحمتي با پيراهن حجازي به ميدان مي رود
رحمتي دروازه بان جديد استقلال قصد دارد در فصل آينده به ياد ناصر حجازي شماره يك را بر تن كند و در صورت اجازه پيدا كردن از سوي سازمان ليگ نام مرحوم حجازي را بر روي پيراهن خود حك كند. سازمان ليگ تا به امروز پاسخي به درخواست رحمتي نداده است.
ثبت يك ركورد جديد به نام مسي
ركوردشكني هاي ليونل مسي ادامه داد و او باز هم توانست يك ركورد ديگر را با حضور خود در رقابت هاي كوپا آمه ر يكا بر جاي بگذارد. مسي با حضور در ديدار مقابل كاستاريكا در جريان رقابت هاي كوپا آمه ر يكا، از تاريخ 21 آگوست سال 2010 كه اولين بازي فصل را با بارسلونا مقابل سويا انجام داد، موفق به ثبت شصت و پنجمين بازي اش در طول يكسال شد.مسي در حالي اين ركوردشكني را انجام داد كه در فصل 2010-2009 توانسته بود 64 بازي را در تمام رقابت ها انجام دهد و به نوعي ركورد خودش را امسال جابجا كرد.
بازگشت سخندان و غيبت مسئولان
رضا سخندان كمك داور شايسته كشورمان پس از حضوري موفق در رقابت هاي جام جهاني نوجوانان صبح ديروز به ايران بازگشت.به هنگام بازگشت اين داور به كشور هيچ يك از مسئولان فدراسيون، كميته داوران و حتي هيات فوتبال حضور نداشتند.
سقف قرارداد سپاهان نزديك به نيم ميليارد است!
رئيس هيات مديره باشگاه سپاهان مدعي شد كه سقف قرارداد اين باشگاه رقمي نزديك به نيم ميليارد تومان است. غلامحسين حسيني اظهار داشت: سقف قراردادي را كه سازمان ليگ براي سپاهان در نظر گرفته رعايت كرده ايم. با توجه به حضور تيم ما در بازي هاي جام باشگاه هاي آسيا، سپاهان و ذوب آهن مي توانند بيشتر از 420 ميليون به بازيكنان پرداخت كنند. رقم در نظر گرفته شده براي ما در حدود 500 ميليون تومان است. با توجه به مصاحبه ساكت و درخواست وي از سازمان ليگ براي شفاف سازي در خصوص قرارداد رحمتي با باشگاه استقلال تهران آيا باشگاه سپاهان حاضر است رقم دقيق قرارداد فصل گذشته رحمتي را اعلام كند؟! حسيني در اين خصوص مي گويد: من نمي توانم اين كار را انجام دهم؛ زيرا قرارداد وي زماني تنظيم شده كه بنده سمتي در سپاهان نداشتم.

 



تداعي خاطرات جدال نفسگير جديدي- خادم
مسابقه مستقيم قرباني و علي اكبري حتمي به نظر مي رسد

با توجه به كسب مدال طلاي سال گذشته كشتي فرنگي جهان توسط امير علي اكبري و درخشش خيره كننده بابك قرباني در مسابقات باكو، مصاف مستقيم اين دو ستاره مسجل به نظر مي رسد.
ظهور دو ستاره غيرقابل انكار در وزن 96 كيلوگرم كشتي فرنگي ايران، محمد بنا را براي معرفي ملي پوش اين وزن با دردسر شيرين مواجه كرده است. اميرعلي اكبري يكي از اين دو چهره درخشان است كه مدال طلاي مسابقات جهاني 2010 را در خاك روسيه و با شكست دادن تمامي بزرگان وزن خود به سينه زد و بابك قرباني دومين مهره كارآمد وزن ششم كشتي فرنگي ماست كه در رقابت هاي مختلف از سد تمامي بازندگان علي اكبري عبور كرده است.اين رقابت پيش از مسابقات جهاني 2010 مسكو ميان دو قهرمان ياد شده آغاز شد؛ ولي در آن زمان بنا معتقد بود كه علي اكبري نسبت به قرباني قدرتمندتر است. با اين وجود حالا بابك قرباني با پيشرفتي خيره كننده موفق به كسب مدال طلاي تورنمنت باكو در حضور اكثر مدال آوران جهاني شده و برگزاري ديدار انتخابي ميان او و علي اكبري مسجل به نظر مي رسد.
اگر اين مسابقات برگزار شود، تداعي گر خاطره دو مسابقه جذاب و مستقيم ميان رسول خادم و عباس جديدي خواهد بود كه جديدي 18 سال پيش هر دو مسابقه را از خادم برد و عازم مسابقات جهاني تورنتو شد.

 



اعزام قهرمانان وزنه برداري به حج
سرپرست وزارت ورزش: استراتژي ما دستيابي به موفقيت دايمي است

وزنه برداران جوان ايران كه بتازگي با كسب عنوان قهرماني رقابت هاي جهاني درمالزي به كار خود پايان داده اند ازسوي سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان يك سفر حج عمره به همراه خانواده هاي خود پاداش گرفتند.
محمد عباسي درديدار مسئولان فدراسيون و اعضاي تيم وزنه برداري جوانان با اشاره به قهرماني اين تيم در رقابت هاي جهاني گفت: اين پيروزي بزرگ و بي سابقه كه درايام مبارك شعبانيه به دست آمد، باعث شادي دل مردم و رهبر بزرگوار و عزيزمان شد و من از اين بابت صميمانه از شما تشكر مي كنم. قرارگرفتن 6 نفر از تيم 8 نفره بر روي سكوهاي قهرماني موفقيت بزرگي است. شما قهرمانان ياد خودتان را سرآغاز يك حركت بزرگ بدانيد، چرا كه اين موفقيت شما را الگويي براي جوانان پرشمار ايران اسلامي و حتي ساير كشورهاي مسلمان قرارداده است.
عباسي با تاكيد بر اينكه كسب موفقيت درعرصه هاي علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي باعث تقويت خودباوري جوانان كشورمان مي شود، تصريح كرد: استراتژي مسئولان وزارت ورزش و امور جوانان دستيابي به موفقيت هاي دائمي است نه مقطعي و اين هدف زماني محقق مي شود كه بتوان از تمام سرمايه و امكانات موجود بهره گرفت. عباسي در ديدار با ملي پوشان جوان وزنه برداري علاوه بر پاداش هايي كه در آيين نامه پاداش قهرمانان مقرر شده، به مناسبت ايام مبارك شعبانيه يك سفر حج عمره به همراه خانواده براي تشويق اين ورزشكاران به هر يك اهدا كرد.

 



تابع تصميم محمد بنا هستم
سوريان : هدفم كسب مدال المپيك است

دارنده پنج مدال طلاي مسابقات جهاني كشتي فرنگي گفت: تمام تلاش خود را براي حضور دوباره در رقابت هاي المپيك به كار مي گيرم ، با اين حال تابع تصميم محمد بنا هستم.
حميد سوريان، فرنگي كار وزن 55 كيلوگرم كشورمان ضمن بيان اين مطلب افزود: ماه گذشته در مسابقات بين المللي گرجستان حضور پيدا كردم و در همان دور نخست مغلوب كشتي گيري از كشور تركيه شدم البته در آن مسابقات مانند هميشه وزن كم نكردم و در وزن 60 كيلوگرم راهي ميدان شده بودم.
وي ادامه داد: مدتي است كه يك مربي بدنساز اختصاصي با صلاحديد سرمربي تيم ملي براي من و در جهت كمك به آماده سازي ام در خانه كشتي حضور دارد و اميدوارم بتوانم تا رقابت هاي جهاني تركيه به مرز آمادگي مطلوب برسم. سوريان در پايان با اشاره به اينكه هدفش مدال المپيك و فراموش كردن خاطره پكن در لندن است خاطرنشان كرد: همان طور كه در ابتدا نيز عنوان كردم حضورم در مسابقات جهاني و گزينشي المپيك لندن اين دوره هنوز قطعي نشده است و شايد بنا تشخيص دهد تا فرد ديگري امسال جاي من را در مسابقات جهاني بگيرد. رقابت هاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك لندن روزهاي 20 تا 27 شهريور ماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود.

 



70 روز تا مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا سالن 12 هزار نفري هنوز اسكوربورد و كفپوش ندارد

سالن 12 هزار نفري آزادي يكي از سالن هاي اصلي برگزاري رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسياست اما اين سالن هنوز به امكاناتي مانند تابلوي اسكوربورد و كفپوش مجهز نشده و شرايط نوري مناسبي هم ندارد.
به دنبال تأييد برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا در تهران، از اوايل خردادماه بازسازي و تعمير سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي به عنوان يكي از دو سالن محل برگزاري اين رقابت ها آغاز شد تا اين سالن بدون كوچكترين كمبودي ميزبان ديدارهاي تيم هاي شركت كننده باشد.براساس بررسي هاي انجام شده در شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي قرار شد دو رختكن جديد در اين سالن تعبيه شود. ضمن اينكه كفپوش، سامانه نور، رختكن، سقف و ديوار ساير بخش هايي بودند كه قرار شد در طرح بازسازي سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي به وضعيت آنها رسيدگي شود.
افزايش نور سالن به 1500 لوكس، تعويض پرده ها به منظور ورود بهتر نور طبيعي به داخل سالن، افزايش مساحت اسكوربورد به 30 مترمربع و ارتقاي سيستم صوتي، بهينه سازي سرويس هاي بهداشتي و جايگزين شدن كفپوش چوبي به جاي كفپوش قبلي از ديگر اقدامات مورد نظر در طرح بازسازي و مرمت سالن 12 هزار نفري بودند. تاكنون مراحلي از بازسازي اين سالن انجام شده است اما هنوز شرايط كاملا استاندارد در اين سالن ايجاد نشده است. به خصوص در مورد سه فاكتور اساسي و لازم براي برگزاري بدون نقص رقابت هاي واليبال!
نامه نگاري ها انجام شده است
سعيد درخشنده، دبير فدراسيون واليبال در اين باره گفت: تأمين امكانات و شرايط استاندارد در مورد تابلوي اسكوربورد، كفپوش و نور زمانبر است و به شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي مربوط مي شود. نامه نگاري هاي لازم را با اين شركت داشته ايم تا در تأمين شرايط و امكانات تأخيري ايجاد نشود.

 



انتخابات شوراي المپيك آسيا - ژاپن
علي آبادي نخستين ايراني كه نايب رئيس آسيا شد

محمد علي آبادي براي نخستين بار نايب رئيس شوراي المپيك آسيا شد.
در نخستين روز انتخابات شوراي المپيك آسيا كه در ژاپن در حال برگزاري است، روز گذشته (چهارشنبه) انتخابات هيئت رئيسه انجام شد و طي آن براي نخستين بار يك ايراني به عنوان نايب رئيسي شوراي المپيك آسيا رسيد. در نشست ديروز شيخ احمد فهد الصباح رئيس شوراي المپيك آسيا و وزير سابق نفت كويت كه در دوره اي رياست اوپك را بر عهده داشت، ضمن معرفي علي آبادي به عنوان كانديداي نايب رئيسي به اعضا و راي دهندگان اعلام كرد: در زمان مديريت او ورزش ايران توسعه پيدا كرد. بيشتر اين توسعه در زمينه ساخت و ساز ها بود اما در بازي هاي آسيايي اين مسئله خود را نشان داد و شاهد بوديم كه ايران از جايگاه ششمي به چهارمي آسيا رسيد. پس از حمايت قاطعي كه شيخ احمد از رئيس كميته ملي المپيك و سرپرست وزارت نفت ايران و رئيس فعلي اوپك داشت، او با اكثريت آراي 45 كشور آسيايي به عنوان نايب رييس شوراي المپيك آسيا انتخاب شد. در ادامه انتخابات هيئت رئيسه شوراي المپيك آسيا، بهرام افشارزاده به عنوان دبيركل ايران براي ششمين سال پياپي به عنوان عضو كميته آمار و عضو هيئت رئيسه اين شورا انتخاب شد.

 



شكست تيم ملي واليبال در ديدار با استراليا

تيم ملي واليبال ايران نتيجه نخستين ديدار خود در تورنمنت بين المللي چين را به استراليا واگذار كرد.
تورنمنت بين المللي واليبال چين ديروز با ديدار دو تيم ايران و استراليا در شانگهاي آغاز شد. در اين ديدار ملي پوشان واليبال كشورمان در مصاف با حريف خود متحمل شكست 3 بر2 شدند.روز دوم تورنمنت بين المللي واليبال چين امروز با ديدار تيم ملي ايران برابر قزاقستان آغاز مي شود. اين ديدار ساعت 30:12 به وقت ايران برگزار مي شود. ملي پوشان كشورمان روز جمعه نيز آخرين ديدار را برابر ميزبان مسابقات برگزار مي كنند.

 



اعلام فهرست جديد تيم ملي وزنه برداري

كورش باقري فهرست جديد تيم ملي وزنه برداري ايران را براي حضور در اردوي آماده سازي رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان معرفي كرد.
در فاصله چهارماه تا آغاز رقابت هاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان و انتخابي المپيك 2012 لندن، سرمربي تيم ملي 16 نفر را براي حضور در دور جديد تمرينات تيم ملي به اردو دعوت كرد كه در اين ميان از سجاد بهروزي و نواب نصيرشلال مي توان به عنوان نفرات جديد ياد كرد.مجيد عسكري، جابر بهروزي، كيانوش رستمي، سعيد محمدپور، بهادر مولايي و عليرضا كاظمي نژاد 6 ملي پوش مدال آور ايران در مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان، در كنار مرتضي رضاييان، اصغر ابراهيمي، محمدرضا براري، رضا عاشوري زاده، ميلاد رستگار، عماد باقري، احد سنجابي، سجاد بهروزي، نواب نصيرشلال و بهداد سليمي 16 وزنه برداري هستند كه بايد عصر روز جمعه 24 تير ماه با حضور در كمپ تيم هاي ملي، خود را به كورش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان كشورمان معرفي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14