(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 تیر 1390- شماره 19974

طرح جمع آوري متكديان به شهرداري ابلاغ شد
 اختصاص بودجه 20 هزار ميليارد ريالي براي توانمندسازي مددجويان
سردار ساجدي نيا خبر داد امحاء 500هزار سي دي غيرمجاز در تهران
 انسداد مرزهاي شرقي كشور طي 3سال آينده
پيش بيني هواشناسي تعطيلات آخر هفته استان هاي شمالي باراني است
كنكور علوم پزشكي دانشگاه آزاد 31 تير برگزار مي شود
از ديروز آغاز شد پلمب انبارهاي مواد شيميايي در تهران
مديرعامل موسسه خيريه كهريزك: يارانه مددجويان كهريزك تاكنون واريز نشده است
بازديد تعزيرات از بنگاه هاي املاك استان تهران
شرور مسلح مشيريه دستگير شد
سردار رحيمي خبر داد برخورد با جرثقيل داران متخلف
سقوط يك جوان به چاه 10متري در خيابان اميرآباد
برپايي دو اجتماع اعتراض آميز كارگري و ورزشي در قائم شهر
حوادث كوتاه از كشور
تا پايان سال مسافران مترو به 3 ميليون نفر در روز خواهند رسيد
گرد و غبار امارات را قفل كرد



طرح جمع آوري متكديان به شهرداري ابلاغ شد

مديركل امور اجتماعي استاندار تهران از ابلاغ طرح جمع آوري متكديان به شهرداري و اجراي اين طرح تا پايان تيرماه جاري خبر داد.
محمدعلي عرفان منش گفت: طرح ضربتي جمع آوري متكديان و ساماندهي آنها به شهرداري تهران ابلاغ شده و شهرداري مو ظف است با همكاري سازمان بهزيستي، نيروي انتظامي و ساير ارگان هاي مربوطه اين طرح را تا پايان تيرماه عملياتي كند.
مديركل امور اجتماعي استاندار تهران تصريح كرد: راه اندازي مجتمع هاي اردوگاهي از مصوباتي است كه در دستور كار قرار گرفته و بايد در هر يك از شهرستان هاي استان تهران يك مجتمع ايجاد شود.
وي ادامه داد: شهر تهران در حال حاضر فاقد مجتمع اردوگاهي است اما مقرر شده شهرداري نسبت به ايجاد مجتمع اردوگاهي در تهران و شهرري اقدام كند.
عرفان منش به ايسنا گفت: در طرح ساماندهي متكديان پايتخت با باندهاي احتمالي سازمان يافته در ارتباط با متكديان هيچ گذشت و مماشاتي نخواهيم داشت و حوزه قضايي و انتظامي نيز با قاطعيت با اين باندها برخورد خواهند كرد.

 



منصور قمشه خبر داد
 اختصاص بودجه 20 هزار ميليارد ريالي براي توانمندسازي مددجويان

معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني (ره) گفت: امسال بالغ بر 20 هزار و 200 ميليارد ريال براي حمايت از خانواده هاي تحت حمايت، محروميت زدايي، بويژه توانمندسازي افراد مستعد در نظر گرفته شده است.
منصور قمشه گفت: اين نهاد در سال جاري با سه رويكرد «همت، سلامت، توانمندي خانواده هاي تحت حمايت» خدمات و برنامه هاي حمايتي خود را ارائه مي دهد.
وي ادامه داد: در سال جاري برنامه هاي حقوقي و قضايي خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد امام با همكاري قوه قضاييه شامل تشكيل شوراي حل اختلاف و ايجاد مشاوره و مددكاري حقوقي، رايگان است.
قمشه يادآور شد: در حال حاضر 20 دفتر شوراي حل اختلاف ويژه خانواده هاي كميته امداد امام در استان هاي كشور ايجاد و تا پايان شهريورماه امسال اين شورا در تمامي استانها داير خواهد شد.
وي افزود: براساس قانون بودجه، دانشجويان خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد به صورت رايگان در مراكز آموزش عالي كشور ثبت نام خواهند شد و ديگر اقدام بودجه كميته امداد در مصوبات مجلس شوراي اسلامي را معافيت مددجويان تحت حمايت اين نهاد از پرداخت هزينه صدور پروانه ساختماني و عوارض شهرداري هزينه انشعاب آب و برق و فاضلاب و گاز دانست.
معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد خاطرنشان كرد: يكي از مصوبات مهم مجلس در كمك به محرومان اختصاص يك درصد از محل وصول عوارض ورود و صدور كالا و خدمات مناطق آزاد تجاري و سازمان هاي مناطق آزاد به محرومان و نيازمندان بومي هاي مناطق مي باشد.
وي خواستار تسريع در اجرايي شدن اين ماده قانوني از بودجه سال 90 توسط دستگاه هاي ذي ربط شد و عنوان كرد: در لايحه بودجه سال 90 به كميته امداد اجازه داده شد از محل منابعي كه به علت توانمند شدن افرادي كه از تحت پوشش خارج مي شوند به توانمندسازي نيازمندان و متقاضيان، اشتغال در خانواده كميته امداد امام اقدام كند.

 



سردار ساجدي نيا خبر داد امحاء 500هزار سي دي غيرمجاز در تهران

رئيس پليس تهران از امحاء 500هزار سي دي غيرمجاز خبر داد و گفت: 7 گروه تكثير كننده فيلم هاي غيرمجاز ايراني از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.
سردار حسين ساجدي نيا در مراسم امحاي سي دي هاي غيرمجاز گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت اخلاقي مرحله دوم برخورد با تكثير و توزيع كنندگان اقلام ضدفرهنگي طي يك هفته گذشته حدود 500هزار سي دي و دي وي دي فيلم ايراني غيرمجاز از سطح شهر جمع آوري شد.
وي ادامه داد: همچنين هفت تيم تكثيركنندگان فيلم هاي ايراني، فيلم هاي مستهجن و موزيك كه اقدام به تكثير و ارسال اين سي دي ها به سراسر كشور مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
ساجدي نيا به مهر گفت: در مرحله اول اين طرح مأموران موفق به كشف 100هزار سي دي غيرمجاز شده بودند. اين در حاليست كه پليس پيشگيري نيز در طرح امنيت محله محور سي دي هاي غيرمجاز را به صورت خرد جمع آوري مي كند.

 



مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد
 انسداد مرزهاي شرقي كشور طي 3سال آينده

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح انسداد مرزهاي شرقي تا 3 سال آينده به اتمام مي رسد.
مسعود زاهديان گفت: بر اساس برنامه هاي پيش بيني شده اقدامات مهندسي و الكترونيكي در مرز انجام مي شود و بودجه انسداد به پليس مرزباني تخصيص داده شد.
وي افزود: بر اين اساس پيش بيني مي كنيم طي 3سال آينده تمامي مرزهاي شرقي با حفر كانال، ديوار و سيم خاردار مسدود شود.
وي ادامه داد: هم اكنون مرزهاي شمال شرقي تا جنوب ميرجاوه مسدود شده و تنها مناطقي از سراوان براي انسداد باقي مانده است.
مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از كنترل مرزهاي رسمي و آبي كشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي متوازن مرزهاي آبي و رسمي كشور كنترل شده تا از هرگونه سوء استفاده قاچاقچيان از اين مرزها جلوگيري كنيم. همچنين طي برنامه اي پنج ساله با خريد دستگاههاي بادي اسكنر و تجهيزات الكترونيكي كنترل مرزها را تقويت مي كنيم.
زاهديان از تلاش قاچاقچيان براي يافتن معبري جديد به منظور ترانزيت مواد مخدر خبر داد و به مهر گفت: اگر تمام مرزهاي كشور را مسدود كنيم باز هم قاچاقچيان به دنبال معبري جديد مي گردند. سعي خواهيم كرد طرح انسداد مرز را با توجه به شرايط روز اجرا كنيم.

 



پيش بيني هواشناسي تعطيلات آخر هفته استان هاي شمالي باراني است

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي پيش بيني كرد طي 3 روز آينده بارش هاي پراكنده سواحل شمالي خزر را دربر گيرد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس درباره وضعيت هواي كشور گفت: با توجه به اينكه هواي نسبتا خنكي طي دو روز گذشته در سطح كشور حاكم شده است، تا روز شنبه و يكشنبه هفته آينده اين وضعيت ادامه دارد.
وي براي سواحل درياي خزر، خراسان رضوي، خراسان جنوبي امروز كاهش مجدد دما را پيش بيني كرد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي اظهار داشت: در شرق استان سيستان و بلوچستان و مناطق شرقي استان خراسان جنوبي وزش باد شديد همراه با گرد و غبار خواهد بود.
رضازاده تصريح كرد: از روز شنبه وزش بادهاي 120روزه سيستان استان سيستان و بلوچستان را با گرد و خاك غليظ مواجه مي كند.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي همچنين طي دو روز آينده در استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل و سواحل خزر همچنين شمال خراسان رضوي بارش پراكنده باران را پيش بيني كرد.
وي افزود: دماي هواي تهران نسبت به روز گذشته يك درجه خنك تر شده است.
رضازاده گفت: دماي هواي تهران حداكثر به 36 درجه سانتيگراد مي رسد.

 



كنكور علوم پزشكي دانشگاه آزاد 31 تير برگزار مي شود

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از برگزاري آزمون سراسري رشته هاي علوم پزشكي دانشگاه آزاد در 31تيرماه خبر داد.
عبدالله سجادي جاغرق با اشاره به برگزاري آزمون سراسري رشته هاي علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي در صبح و بعدازظهر روز 31تيرماه، گفت: اين آزمون در 76 حوزه امتحاني به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
وي در خصوص زمان توزيع كارت كنكور علوم پزشكي دانشگاه آزاد، اظهار كرد: توزيع كارت آزمون پزشكي از ساعت 11 صبح روز سه شنبه 28تيرماه از طريق سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد به نشاني wwwazmoonorg انجام مي شود و تا يك ساعت قبل از برگزاري آزمون ادامه دارد.
سجادي با اشاره به ثبت نام 421 هزار و 597 داوطلب در آزمون رشته هاي علوم پزشكي دانشگاه آزاد، اظهار كرد: از اين تعداد 17درصد داوطلبان را زنان تشكيل مي دهند.

 



از ديروز آغاز شد پلمب انبارهاي مواد شيميايي در تهران

مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران با بيان اينكه پلمب انبارهاي مواد شيميايي در تهران را آغاز كرده ايم گفت: ظرف 45 روز آينده اين انبارها از شهر خارج مي شود.
كمال عليپور درباره خروج انبارهاي مواد شيميايي از شهر تهران گفت: بيش از 50 درصد انبارهاي شيميايي را از شهر خارج كرده ايم.
مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران ادامه داد: وظيفه داريم برابر بند 20 ماده 55 عمل كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه قرار نيست براي اين انبارها جايي درنظر بگيريم، گفت: ولي اگر موافقت و تفاهم داشته باشيم براي آنها جا نيز درنظر خواهيم گرفت.
مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران تصريح كرد: 2 مكان براي اين انبارها درنظر گرفته بوديم كه مورد توافق واقع نشد و جلساتي گذاشته و در حال پيگيري هستيم.
عليپور با بيان اينكه پلمب انبارهاي مواد شيميايي را آغاز كرده ايم به فارس گفت: ظرف 45 روز آينده تمام اين انبارها از شهر خارج مي شود.

 



مديرعامل موسسه خيريه كهريزك: يارانه مددجويان كهريزك تاكنون واريز نشده است

سرويس اجتماعي -
مديرعامل موسسه خيريه كهريزك با اشاره به اينكه هزينه نگهداري يك مددجو بين 700 تا 900 هزار تومان در ماه است، گفت: تاكنون يارانه مددجويان، معلولان و سالمندان از سوي سازمان بهزيستي به اين مركز واريز نشده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر حسن احمدي، ديروز صبح در اولين نشست خبري خود اظهار كرد: در آسايشگاه كهريزك 1700 مددجو، سالمند، معلول و بيمار ام اس در رده هاي سني مختلف وجود دارد كه بيش از يكهزار نفر پرسنل به آنان خدمات ارائه مي دهند.
وي با بيان اينكه حدود 500 معلول جسمي و حركتي اعم از دختر و پسر در آسايشگاه كهريزك نگهداري مي شوند، افزود: شرايط سني پذيرش در اين مركز 18 سال به بالاست ضمن اينكه مددجويان و معلولان تحت پوشش در كارگاه هاي توان بخشي توانمند مي شوند.
احمدي اظهار كرد: در سال 89 بالغ بر 13 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه نگهداري معلولان و مددجويان آسايشگاه كهريزك شده است كه اين مبلغ از سوي مردم خير داخل و خارج از كشور پرداخت شده است.
مديرعامل موسسه كهريزك در ادامه با اشاره به هزينه هاي جانبي اين مركز گفت: سال گذشته حدود 30 ميليون تومان بابت هزينه آب و برق و گاز اين مركز پرداخت شد كه براي ما بسيار سنگين بود و دولت بايد با توجه به شرايط مركز نگهداري سالمندان و معلولان تمهيدات ويژه اي براي آسايشگاه در نظر بگيرد.
وي ادامه داد: از طرفي يارانه مددجويان آسايشگاه هنوز به تاييد سازمان بهزيستي نرسيده و به آنان پرداخت نشده است و علي رغم رايزني هاي متعددي كه با سازمان بهزيستي انجام داده ايم تاكنون موفق به دريافت اين يارانه ها نشده ايم.
جاي گوسفند
ماهي و مرغ نذر كنيد
دكتر احمدي در بخش ديگري از صحبت هايش به موادغذايي مورد نياز مددجويان اشاره كرد و گفت: مصرف ماهانه مددجويان 400-300 گوسفند است حال آنكه در ماه بيش از يكهزار گوسفند تحويل اين مركز مي شود و ما مجبوريم بنا به نيت صاحب گوسفند، آنها را به مراكز خيريه شهرستان ها تحويل دهيم.
وي ادامه داد: درخواست ما از مردم خير اين است كه به جاي گوسفند، مرغ و ماهي و وسايل گرمايشي و سرمايشي و ملحفه و ديگر وسايل مورد نياز اين افراد را نذر و تهيه نمايند.

 



بازديد تعزيرات از بنگاه هاي املاك استان تهران

سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران در ادامه پيگيري طرح نظارت و كنترل اجاره بهاي واحدهاي مسكوني از بنگاههاي املاك در تهران بازديد كرد.
در چهارچوب سياستهاي سازمان تعزيرات حكومتي و دفاع از حقوق شهروندان در جهت اجراي طرح كنترل و ساماندهي بازار مسكن، گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي، بازرسين اداره بازرگاني و اصناف در سطح شهر تهران برگزار شد.
در اين بازرسي ها كه روساي شعب 46، 35، 34، 33 و 84 تعزيرات حكومتي در آن حضور داشتند از 60 بنگاه معاملاتي املاك بازديد و تذكرات لازم در خصوص افزايش احتمالي اجاره بها به واحدها ارائه و براي دو واحد متخلف پرونده تخلفاتي تشكيل شد.

 



شرور مسلح مشيريه دستگير شد

شرور منطقه مشيريه به اتهام درگيري مسلحانه و به همراه يكي از همدستانش در عمليات ويژه پليس دستگير شد.
به گزارش مهر، عصر روز بيست و چهارم خردادماه دو شهروند با مراجعه به كلانتري 169 مشيريه از دو اراذل و اوباش به نام اين منطقه شكايت كردند.
يكي از شاكيان به ماموران گفت: در خيابان بوعلي در حال خريد بوديم كه دو مرد مسلح به سمتمان حمله ور شدند. آنها ابتدا با قمه مرا مجروح كرده و سپس يكي از مهاجمان كه قوي هيكل بود با اسلحه كلت چند تير شليك كرد كه يكي از آنها به پاي دوستم اصابت كرد.
بلافاصله با اعزام يك تيم ويژه و مشخص شدن صحت موضوع، بررسي پرونده در دستور كار ماموران پايگاه ششم پليس امنيت قرار گرفت.
ماموران در نخستين گام اقدام به چهره نگاري از متهمان كردند. در ادامه مشخص شد افراد مهاجم 2 تن از سركردگان باند شرارت و زورگيري در شرق تهران هستند. ضمن اينكه اين افراد روز هجدهم فروردين ماه به منظور تسويه حساب شخصي به يك مركز ترك اعتياد در جاده قم حمله كرده و با ايجاد درگيري مسلحانه موفق شدند مقادير زيادي وجه نقد سرقت كنند.
در حالي كه ماموران در جستجوي مخفي گاه متهمان بودند در جريان درگيري رضا شيشه- يكي از متهمان- در محله كيان شهر قرار گرفتند.
تحقيقات در حالي ادامه داشت كه ماموران سرانجام موفق شدند يكي از متهمان به نام نجات غول را هنگام سرقت از يك مسجد در كيان شهر شناسايي و دستگير كنند.
با انتقال متهم به پايگاه پليس امنيت او در بازجويي هاي فني- پليسي به جرايم خود اعتراف كرد و مدعي شد: به همراه رضا شيشه يكي از اقوامش با شناسايي افراد داراي پول از آنها اخاذي كرده و در صورت مقاومت طعمه وي را هدف گلوله قرار مي دادند.
در ادامه بازجويي ها متهم به مخفي شدن همدستش در يكي از روستاهاي ورامين اعتراف كرد. بلافاصله تيم هاي ويژه پليس مخفيگاه رضا را به محاصره درآورده و موفق شدند وي را قبل از هرگونه اقدامي بامداد هشتم تيرماه در رختخواب دستگير كنند، در بازرسي از مخفيگاه متهم يك كلت كمري و تعدادي سلاح گرم كشف و ضبط شد.
با انتقال متهم در بررسي هاي تخصصي مشخص شد متهمان داراي سابقه قمه كشي، درگيري مسلحانه و شرارت هستند.
سرهنگ علي راقي رئيس پايگاه ششم پليس امنيت تهران با اعلام اين خبر به مهر گفت: تاكنون 6 مالباخته از متهم شكايت كرده اند.
وي ادامه داد: شهرونداني كه از متهمان شكايت دارند مي توانند با مراجعه به پايگاه ششم پليس امنيت از متهمان شكايت كنند.

 



سردار رحيمي خبر داد برخورد با جرثقيل داران متخلف

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به برخورد با جرثقيل داران متخلف گفت: حمل خودروي شهروندان به پاركينگ بدون حضور پليس جرم است.
سردار حسين رحيمي گفت: هيچ جرثقيل داري حق ندارد بدون حضور پليس خودرويي را به پاركينگ منتقل كند، اين امر جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد مي شود.
وي افزود: با ورود جرثقيل هاي استاندارد صدمات ناشي از حمل ونقل به صفر رسيده است.
رحيمي ادامه داد: شهروندان در صورت وارد آمدن خسارت به خودرو مي توانند به ستاد ترخيص مراجعه كرده و پس از كارشناسي خسارت خود را از جرثقيل دار دريافت كنند.

 



سقوط يك جوان به چاه 10متري در خيابان اميرآباد

جوان 24ساله اي كه درون چاهي به عمق 10متر سقوط كرده بود با تلاش آتش نشانان نجات يافت.
به گزارش مهر، يك حلقه چاه بدون درپوش و حفاظ در خيابان اميرآباد شمالي موجب سقوط يك جوان به درون چاه شد.
با اعلام خبر اين حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 49 و گروه نجات 3 را همزمان به محل حادثه اعزام كردند.
مجيد شهرمي فرمانده نجاتگران در اين باره گفت: نجاتگران آتش نشاني بي درنگ با استفاده از تجهيزات ويژه ايمني و نجات عمليات خود را آغاز كردند و يكي از نجاتگران پس از ورود به درون چاه و رساندن كمك هاي اوليه به جواني كه در چاه افتاده بود موفق شد در كمترين زمان ممكن وي را نجات دهد.

 



برپايي دو اجتماع اعتراض آميز كارگري و ورزشي در قائم شهر

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
در اعتراض به عملكرد مسئولان نساجي مازندران دو اجتماع كارگري و ورزشي در قائم شهر برگزار شد.
بنابه گزارش خبرنگار ما در اجتماع، اول جمعي از كارگران شركت نساجي مازندران از محل كارخانه با پاي پياده ضمن حركت در خيابان هاي شهر در مقابل فرمانداري قائم شهر تجمع كردند. اين عده خواستار پرداخت مطالبات و حقوق معوقه شان از سوي كارفرما شدند.
در اين اجتماع چندتن از كارگران به عنوان نمايندگان كارگران اجتماع كننده با حضور در دفتر كار فرماندار با وي به گفت وگو نشستند.
علي پيرفلك در اين نشست با اشاره به جلسه روز سه شنبه هفته جاري كه با حضور سرمايه گذار ترك در اين كارخانه و مالك كارخانه نساجي مازندران و معاون سياسي و امنيتي مازندران برگزار شد، گفت: براساس تفاهم نامه هاي موجود، سرمايه گذار خارجي متعهد شده به موازات احيا و بازسازي كارخانجات نساجي مازندران مطالبات و حق و حقوق كارگران را به تدريج تا پايان سال جاري پرداخت كند. از آنجا كه توضيحات فرماندار براي كارگران معترض قانع كننده نبود كارگران براي دريافت پاسخ و ارائه مشكلات راهي استانداري مازندران شدند.
گفتني است؛ حدود 1000 كارگر كارخانه نساجي مازندران مدت 9ماه حقوق و 2 سال عيدي و پاداش از كارفرما طلب دارند.
در اجتماع دوم كه توسط هواداران و دوستداران تيم فوتبال باشگاه نساجي مازندران مقابل اداره تربيت بدني اين شهرستان برپا شد، اين عده خواستار ساماندهي و بهبود وضعيت باشگاه نساجي مازندران و مشخص شدن مديرعامل باشگاه براي آماده سازي تيم در آستانه فصل جديد ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور شدند.
در اين اجتماع نيز عادل عاليشيان رئيس اداره تربيت بدني قائم شهر، مشكل مالكان اين باشگاه را اساسي ترين مانع و معضل اين تيم دانست كه با تمهيدات به عمل آمده و تامين خواسته مديرعامل سابق به زودي با واگذاري سند مالكيت باشگاه به مديرعامل جديد اين تيم به شرايط اصلي و حضور توانمند در ليگ فوتبال دسته يكم كشور باز خواهد گشت.

 



حوادث كوتاه از كشور

زنداني ديه
گرگان- مهر: با تلاش و پيگيري ستاد ديه گلستان يك زنداني محكوم به پرداخت ديه پس از گذشت 10 سال از زندان آزاد شد.
اين محكوم به علت ايراد صدمه بدني غيرعمدي در حين رانندگي منجر به ضايعه نخاعي به پرداخت 160 ميليون تومان محكوم شده بود و به علت عدم پرداخت به مدت 10 سال در زندان به سر مي برد كه با پرداخت مبلغ 80 ميليون تومان از محل اعتبارات ستاد ديه از زندان آزاد شد.
عاملان توزيع مشروبات
اهواز- خبرنگار كيهان: با دريافت گزارشي مبني بر وجود محلي جهت توزيع و فروش مشروبات الكلي موضوع در دستور كار مأموران انتظامي قرار گرفت.
در تحقيقات مشخص شد كه دو نفر زن و شوهر عامل فروش و توزيع مواد مخدر بودند كه هر دوي اين افراد دستگير شدند و در بازرسي از انبار آنها مقادير زيادي مشروبات كشف شد.
كشف قطعات ماهواره
قزوين- فارس: مأموران پليس امنيت عمومي شهرستان آبيك به دنبال اطلاع از استفاده غيرمجاز از تجهيزات ماهواره اي در يكي از مناطق، در محل حاضر شده و در بازرسي از هشت منزل مسكوني 75 قطعه تجهيزات ماهواره اي غيرمجاز كشف و ضبط كردند.
در عمليات هاي ديگري در شهرك محمديه و شهرستان البرز تعدادي قطعات غيرمجاز ماهواره كشف و ضبط شد.

 



تا پايان سال مسافران مترو به 3 ميليون نفر در روز خواهند رسيد

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران گفت: تا پايان سال ميزان مسافران مترو تا مرز 3 ميليون نفر در روز افزايش خواهد يافت.
علي محمد قلي ها افزود: ميزان جابجايي روزانه مترو تا 1 ميليون و 970 هزار نفر رسيده است كه در صورت ورود به موقع واگن هاي جديد به خطوط و بهره برداري از ايستگاه هاي جديد تا پايان سال مي توانيم ميزان جابه جايي ها را تا 3 ميليون نفر در روز برسانيم.
وي به ايسنا گفت: در تلاشيم در فصل تابستان با تامين قطعات يدكي موردنياز نسبت به تعميرات تمام واگن ها و تجهيزات مترو اقدام كنيم تا با آغاز سال تحصيلي جديد بتوانيم با تمام ظرفيت از خطوط مترو بهره برداري كنيم.

 



گرد و غبار امارات را قفل كرد

پديده گرد و غبار باعث ترافيك و اختلال تردد در پايتخت امارات متحده عربي شده است.
به گزارش ايسنا، گرد و غبار غليظ از روز دوشنبه ابوظبي پايتخت امارات متحده عربي را فرا گرفت و باعث اختلال در تردد و ايجاد ترافيك در خيابانها و بزرگراههاي شهر ابوظبي شده است.پليس راهنمايي و رانندگي ابوظبي در اطلاعيه اي با اعلام اينكه ميدان ديد به 50 متر رسيده است از رانندگان خواست قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند.پديده گرد و غبار در امارات كه مبدا اصلي آن ايجاد بادهاي موسمي است از عربستان سعودي و صحراهاي مرزي امارات شكل مي گيرد، همه ساله باعث بروز خسارت هاي جبران ناپذيري در بخش كشاورزي و زيست محيطي مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14