(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 تیر 1390- شماره 19975

حديث دشت عشق
ولاسكو از دلايل ناكامي در رسيدن به ليگ جهاني مي گويد
هدف واليبال موفقيت در مسابقات قهرماني آسياست
رقابت هاي دووميداني تورنتو نماينده ايران ركورد شكست و به المپيك رسيد
رقابت هاي واليبال جام باشگاه هاي آسيا سفر به اندونزي تنها با 3 بازيكن خودي!
پايان مرحله گروهي رقابت هاي كوپا آمه ريكا چهره تيم هاي صعودكننده مشخص شد
آغاز آخرين مرحله اردوي تيم ملي كاراته
جايزه 10 هزار دلاري براي كشتي گير سنگين وزن
برگزاري مراسم سالگرد كاپيتان پيشين تيم ملي كاراته
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «كريم كدخدايي»
دومين و آخرين پسر خانواده
سردار پاسدار شهيد «كريم كدخدايي» در يك صبح جمعه سرد زمستان سال 1343 از دامن پاك مادري مبلغه و پدري فداكار در شهر خون و قيام ورامين متولد شد و چون تولدش با ميلاد باسعادت كريم اهل بيت مصادف شد نام زيباي كريم را بر او نهادند. او چون مادر فداكارش در تبليغ دين و پدرش در پيروي از امام امت همت داشتند مثل برادر شهيدش رحيم از همان دوران نوجواني به قرآن و احاديث توجه خاصي داشت و در سن 18سالگي قاري ممتاز و راوي بيش از 200 حديث و دهها روايت بود كه در مدرسه و محافل و مجالس ديگران را به فيض مي رساند. روزي خطاب به مادر مي گويد مادرجان با اينكه من دومين شهيد شما و آخرين پسر شما هستم بعد از شهادت رحيم خجالت مي كشم در بين رزمندگان و مردم راه بروم و بدان بزودي افتخار مادر دو شهيد را مادرم فاطمه زهرا(س) به تو خواهد داد. پدرومادر شهيدان كدخدايي امروز مثل كوه در برابر همه مشكلات استوار و در برابر ياوه گويان و منافقين مصمم و در برابر فرمانهاي پيامبرگونه رهبري متواضع و ميدان دار باصلابت و در برابر احترام مردم متواضع و در برابر امر خدا شاكر هستند. شهيد كريم دوران دبستان و راهنمايي را به عنوان شاگرد ممتاز پيش برد و در سال 57 به خاطر پخش اعلاميه هايي كه از سوي شهيدان بهشتي و مطهري توسط مادرش به آنها داده مي شد چندين بار مورد تعقيب قرار گرفت. در مدرسه و مسجد با اعمال، رفتار و گفتارش و قرائت آيات هشداردهنده قرآن همگان را متوجه ظلم و ستم رژيم مي كرد. او در سن 16سالگي با توجه به حضور مستمرش در بسيج لباس مقدس سبزپوشان سپاه را پوشيد و به خدمت سربازي سپاه رفت. آنچنان از خود رشادت و لياقت نشان داد كه در آن نهاد مقدس ماندگار شد. در مسجد و پايگاه حضوري فعال داشت و گرداننده كارهاي فرهنگي بود. او پس از 3 سال حضور مستمر به عنوان فرمانده گردان خط شكن منصوب و در عمليات هاي خيبر، بدر، كربلاي 5 و والفجر 8 رشادتها از خود نشان داد. آري آن فرمانده دلاور عاقبت در منطقه عملياتي فكه در سال 1365 و در غروب آفتاب در حالي غريبانه و مظلومانه به شهادت رسيد كه دشمن آنها را محاصره كرده بود.

 



ولاسكو از دلايل ناكامي در رسيدن به ليگ جهاني مي گويد
هدف واليبال موفقيت در مسابقات قهرماني آسياست

سرمربي آرژانتيني تيم ملي واليبال اعتقاد دارد بايد طوري برنامه ريزي شود كه تمامي هدف بازيكنان براي رسيدن به موفقيت در مسابقات قهرماني آسيا آماده شوند.
خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان در نخستين اظهار نظرش پس از ناكامي تيم ملي واليبال در رسيدن به ليگ جهاني گفت: بايد اين را در نظر بگيريم كه ما با ايجاد تغييراتي در تاكتيك و تركيب تيم در حال ورود به دنياي واليبال مدرن هستيم و بايد بهاي آن را هم بدهيم. اين تغييرات احتياح به زمان و برگزاري چنين مسابقات تداركاتي دارد تا نتيجه دهد و بتوانيم از حداكثر پتانسيل خود استفاده كنيم و نتيجه مطلوب خود را بگيريم.
وي افزود: علاوه بر اينها ما تعداد زيادي مصدوم داريم كه اين مصدوميت ها به مرور زمان ايجاد شده است. همزماني مسابقات تيم ملي واليبال ايران با مسابقات باشگاه هاي مردان آسيا در اندونزي باعث شد تا نتوانيم با تمام قدرت در اين مسابقات شركت كنيم.
سرمربي تيم ملي واليبال تصريح كرد: ما بايد آينده نگر باشيم و طوري برنامه ريزي كنيم كه براي دست يابي به هدف اصلي مان يعني موفقيت در مسابقات قهرماني مردان آسيا كه از شهريور ماه سال جاري در تهران آغاز مي شود، تمام بازيكنان را آماده كنيم و با صد در صد قدرت واليبال ايران در اين مسابقات شركت كنيم. تقريبا اين اولين محك جدي تيم ما بوده و هست و مي بايست حداكثر استفاده را از اين فرصت ببريم.
ولاسكو در پايان گفت: من با شرايط موجود و بازيكناني كه بر روي نيمكت داشته ام سعي كردم حداكثر استفاده را كنم و بازيكنان را در پست ها و شرايط مختلف محك بزنم.
باز هم مقابل چين
شكست خورديم
تيم ملي واليبال كشورمان كه براي شركت در تورنمنت بين المللي چين، در اين كشور حضور دارد، ظهر ديروز در حالي كه به دليل مصدوميت از حضور بازيكنان اصلي خود بي بهره بود، در آخرين ديدار خود در مرحله رفت اين تورنمنت به مصاف ملي پوشان واليبال چين رفت و نتيجه را 3 بر صفر و با نتايج 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 14 به ميزبان خود واگذار كرد تا دومين شكست اين تيم پس از باخت براي حضور در ليگ جهاني واليبال در كارنامه شاگردان ولاسكو ثبت شود. شاگردان خوليو ولاسكو در اولين ديدار خود با نتيجه 3 بر 2 مقابل استراليا شكست خورده و در دومين ديدار با نتيجه 3 بر يك مقابل قزاقستان به پيروزي رسيده بودند. دور دوم اين تورنمنت از دوشنبه آغاز مي شود و تيم ها مجددا به صورت دوره اي با هم ديدار خواهند كرد.

 



رقابت هاي دووميداني تورنتو نماينده ايران ركورد شكست و به المپيك رسيد

امين نيكفر، ركورددار پرتاب وزنه ايران در رقابتهاي بين المللي دووميداني تورنتو ركورد ايران را شكست و به سهميه رقابتهاي جهاني و المپيك دست يافت.
امين نيكفر، يكي از بهترين پرتابگران وزنه ايران كه در آمريكا اقامت دارد، در رقابتهاي بين المللي تورنتو به ركورد 20 متر و 5 سانتي متر رسيد تا هم ركورد ايران را بشكند و هم سهميه حضور در رقابتهاي جهاني و المپيك را كسب كند. وي در اين رقابت كه با نام ايران در آن شركت كرده بود، پرتاب اولش خطا شد. در پرتاب دوم به ركورد 19 متر و 60 سانتي متر رسيد. پرتاب سومش 20 متر و 5 سانتي متر بود و پرتاب چهارمش خطا شد. نيك فر در پرتاب پنجم نيز وزنه را 19 متر و 58 سانتي متر پرتاب كرد و آخرين تلاش او نيز خطا شد. او در اين رقابت پس از ديلان آرمسترانگ كه وزنه را 21 متر و 23 سانتي متر انداخته بود، دوم شد.
نيكفر در حالي ركورد ايران را شكست كه اين حد نصاب به ميزان 19 متر و 97 سانتي متر در اختيار خودش بود.
در نوزدهمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا در ژاپن، ورزشكار چين تايپه با ركورد 20 متر و 14 سانتي متر به مدال طلا رسيده بود، اما ساير مدال آوران اين رقابت ركوردهايي كمتر از 20 متر داشتند.

 



رقابت هاي واليبال جام باشگاه هاي آسيا سفر به اندونزي تنها با 3 بازيكن خودي!

تيم پيكان، نماينده ايران در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا شب گذشته به منظور حضور در اين مسابقات تهران را به مقصد اندونزي ترك كرد.
تيم واليبال پيكان در حالي عازم اندونزي مي شود كه بسياري از بازيكنان خود را جهت همراهي تيم ملي واليبال در رقابت هاي زيرگروه ليگ جهاني و آماده سازي براي حضور در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا در اختيار اين تيم در قرار داده است. به همين دليل از مجموع 12 بازيكن اعزامي پيكان تنها 3 بازيكن با اين تيم قرارداد دارند و ساير بازيكنان به عنوان يار كمكي اين تيم را همراهي مي كنند. حسام بخششي، ولي نورمحمدي و «جان ابي شديد» لبناني بازيكنان خودي پيكان در رقابت هاي واليبال باشگاه هاي آسيا هستند.
مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا اول تا 9 مردادماه در اندونزي برگزار خواهد شد. قهرمان اين رقابت ها به عنوان نماينده آسيا در پيكارهاي قهرماني باشگاه هاي آسيا شركت خواهد كرد. پيكان مدافع عنوان قهرماني است.
گروه بندي كامل مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا به شرح زير است:
گروه الف: اندونزي، ژاپن، چين، افغانستان، ازبكستان، ويتنام
گروه ب: ايران، قطر، قزاقستان، تركمنستان، تايلند، ميانمار

 



پايان مرحله گروهي رقابت هاي كوپا آمه ريكا چهره تيم هاي صعودكننده مشخص شد

مرحله گروهي مسابقات فوتبال كوپا آمه ريكا 2011 با صعود تيم هاي برزيل، ونزوئلا و پاراگوئه به جمع هشت تيم برتر اين رقابت ها به اتمام رسيد.
مسابقات فوتبال كوپا آمه ريكا 2011 كه در آرژانتين جريان دارد، بامداد پنج شنبه با برگزاري دو بازي از گروه B پيگيري شد كه طي آن برزيل با نتيجه پرگل 4 بر 2 از سد اكوادور گذشت و تيم هاي پاراگوئه و ونزوئلا به نتيجه تساوي 3 - 3 رضايت دادند.
برزيل كه در دو ديدار گذشته خود برابر ونزوئلا و پاراگوئه با نتيجه تساوي از زمين خارج شده بود در بازي مرگ و زندگي و صعود از گروه B مقابل اكوادور قرار گرفت. اين بازي كه در ورزشگاه «المپيكو كوردوبا» برگزار شد در پايان به برتري 4 بر 2 برزيل انجاميد تا اين تيم به عنوان صدرنشين گروه خود راهي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال كوپا آمه ريكا شود.
براي برزيل در اين بازي الكساندر پاتو (29 و 62) و نيمار داسيلوا (50 و 72) موفق به گلزني شدند و گل هاي تيم اكوادور نيز توسط فيليپه كايسيدو در دقايق 38 و 59 به ثمر رسيد.
در ديگر ديدار اين گروه كه بين تيم هاي پاراگوئه و ونزوئلا در ورزشگاه «پاردي ارنستو مارتيارينا» برگزار شد دو تيم به نتيجه تساوي 3 - 3 و تقسيم امتياز رضايت دادند. براي پاراگوئه در اين بازي آنتولين آلكاراز (34)، لوكاس باريوس (64) و كريستين ريوروس (86) گل زدند و الكساندر روندون (6)، نيكولاس فدورميكو (89) و گرندي پروزو (90) گلزنان تيم ونزوئلا بودند.
ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال آمه ريكا طبق برنامه زير برگزار خواهد شد.
يكشنبه 26/4/89
¤ كلمبيا- پرو
¤ آرژانتين- اروگوئه
دوشنبه 27/4/89
¤ برزيل- پاراگوئه
¤ شيلي- ونزوئلا

 



آغاز آخرين مرحله اردوي تيم ملي كاراته

مرحله نهايي تمرينات تيم ملي كاراته براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا روز پنجشنبه در مجموعه ورزشي آزادي آغاز شد.
رقابتهاي كاراته قهرماني آسيا 30 تيرماه در رده هاي سني مختلف به ميزباني چين در شهر گوانگجو آغاز مي شود. كاراته ايران براي حضور در اين مسابقات با كارواني 105 نفره در اين دوره از مسابقات شركت مي كند.
تيم ملي بزرگسالان كشورمان كه بايد از روز اول مردادماه روي تاتامي آسيايي حاضر شود روز پنجشنبه آخرين مرحله از تمرينات خود را در مجموعه ورزشي آزادي آغاز كرد. براساس برنامه كادرفني اعضاي تيم ملي تا روز يكشنبه روزانه دو نوبت تمرينات سرعتي را در دستور كار خود دارد و عصر دوشنبه راهي چين خواهد شد.
اين تيم با تركيب وحيد حسني پور، امير مهدي زاده، حامد زيگساري، سعيد فرخي، مهدي سلطاني، ذبيح اله پورشيب، نادر جودت، ابراهيم حسن بيگي، مهدي دلي خاني، مجيد خسروي و احسان حيدري با مربيگري محمد بهرامي و شهرام هروي به چين مي رود.
اين دوره از مسابقات با برگزاري مسابقات در رده سني نوجوانان از 30 تيرماه آغاز مي شود. 31 تيرماه كاراته كاهاي رده سني جوانان به روي تاتامي مي روند. تيم هاي جوانان و نوجوانان يكشنبه به چين مي روند.

 



جايزه 10 هزار دلاري براي كشتي گير سنگين وزن

فدراسيون كشتي 10 هزار دلار پاداش به بشير باباجان زاده داد.
پس از اين بشير باباجان زاده فرنگي كار وزن 120 كيلوگرم در مسابقات جايزه بزرگ باكو به خاطر روبه رو نشدن به نماينده رژيم صهيونيستي تن به شكست مصلحتي مقابل حريف مجارستاني اش داد، محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي 10 هزار دلار جايزه به خاطر اين اقدام باباجان زاده به او اهدا كرد.
در مسابقات جايزه بزرگ باكو به قهرمانان هر وزن جايزه 10 هزار دلاري پرداخت مي كردند.

 



برگزاري مراسم سالگرد كاپيتان پيشين تيم ملي كاراته

مراسم اولين سالگرد درگذشت مرحوم شاطرزاده سرگروه پيشين تيم ملي كاراته كشورمان عصر پنجشنبه در باغ رضوان اصفهان برگزار شد.
مرحوم علي شاطرزاده 22 تيرماه 1389 بعد از پشت سر گذاشتن يك بيماري سخت دارفاني را وداع گفت. مراسم سالگرد درگذشت مرحوم شاطرزاده با حضور خانواده اين مرحوم، مسئولان باشگاه فولاد سپاهان، جمعي از دوستداران وي و اعضاي سابق تيم ملي و هم تيمي هاي او عصر پنجشنبه در باغ رضوان اصفهان برگزار شد.
علي شاطرزاده با كسب چهار مدال طلاي آسيا پرافتخارترين كاراته كاي ايران در مسابقات قاره اي است. او همچنين در مسابقات جهاني سال 1998 برزيل نايب قهرمان شد. شاطرزاده پس از خداحافظي از دنياي قهرماني مدتي سرمربيگري تيم ملي كاراته قطر را برعهده داشت و پس از بازگشت به ايران به عنوان سرمربي در تيم هاي فجر، نفت و سپاهان فعاليت كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤عضو تيم ملي تير و كمان ايران در رقابت هاي جهاني ايتاليا ركورد جهان را جابه جا كرد. نعمتي در بخش ريكرو رقابت هاي جهاني كه در تورينوي ايتاليا در حال برگزاري است در مجموع چهار مسافت با 1298 امتياز بالاتر از نمايندگان كره، چين و فنلاند قرار گرفت و ركورد جهاني اين ماده را بهبود بخشيد. در همين مسابقات راضيه شيرمحمدي با امتياز 1218 در جايگاه پنجم قرار گرفت و با قرار گرفتن در بين 8 نفر براي مسابقات حذفي موقعيت بهتري پيدا كرد. زهرا جوانمرد نفر بعدي تيم ريكرو بانوان در جايگاه بيست و ششم قرار گرفت.
¤سايت فدراسيون بين المللي شنا خبر علاقه مندي مسئولان فدراسيون ايران را براي استخدام سرمربي خارجي اعلام كرد. در پايان اين خبر از علاقه مندان به هدايت تيم ملي شناي ايران خواسته شده تا مدارك و همچنين شرايط همكاري خود را به فدراسيون جهاني اعلام كنند.
¤ پس از تيم بانوان، تيم ملي ريكرو مردان ايران نيز با پيروزي مقابل ايتاليا در مسابقات تيراندازي با كمان قهرماني معلولان جهان سهميه پارالمپيك 2012 لندن را كسب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14