(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 تیر 1390- شماره 19975

معمارنژاد: 30 درصد گمركات كشور حذف مي شود
انتقال فرهنگيان به تهران ممكن شد
تجهيز 2500 اتوبوس شهر تهران به كتاب
رئيس پليس راهور تهران خبر داد آغاز عمليات دو طبقه كردن بزرگراه صدر
مدال طلاي شيمي نصيب ايران شد
بي احتياطي راننده جان مأمور و 2نفر ديگر را گرفت
درختان خيابان ولي عصر باندپيچي شدند
آتش سوزي پژو 405 در اردبيل
سانحه رانندگي در محور قم به اراك 2كشته برجاي گذاشت
انهدام باند زورگيران اتوبان ها
كميته امداد خبر داد 20 هزار دختر بازمانده از تحصيل به اردو مي روند
انهدام 3باند سارقان مامورنما در خراسان رضوي
توفان 100كيلومتري هيرمند را درنورديد
حوادث كوتاه از كشور
كاهش بيماري تب برفكي دركشور
ضعف املا عامل ميليون ها پوند خسارت آنلاين



معمارنژاد: 30 درصد گمركات كشور حذف مي شود

رئيس كل گمرك ايران خبر داد: با هدف ساماندهي گمركات، 30 درصد از واحدهاي گمركي كشور حذف مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، طبق قانون 106 برنامه پنجم توسعه با اجراي طرح آمايش سرزميني گمركات و با درنظرگرفتن شاخص هاي منطقه اي از جمله نياز و ضرورت مكاني، بايد گمركات غير فعال در يكديگر ادغام شوند و گمركات باقي مانده و فعال نيز توسعه و تجهيز يابند.
رئيس كل گمرك ايران درحاشيه بازديد از گمرك پلدشت گفت: تا پايان سال گذشته شمار گمركات كشور 167 واحد بود كه از ابتداي امسال تاكنون با حذف 5 واحد گمركي در تهران، شمار گمركات كشور به 162 واحد كاهش يافته است.
معمارنژاد افزود: مشخص كردن مناطقي كه بايد گمركات مجهز داشته باشند يكي از محورهاي ديگر طرح مطالعه آمايش سرزميني گمركات استان ها است كه با اتمام آن تا پايان سال و ارزيابي و سنجش شاخص هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و همچنين زيرساخت هاي صنعتي وكشاورزي طرح تجهيز گمركات كشور اجرا خواهد شد.
در اجراي طرح تجهيز گمركات كشور با هدف كاهش زمان ترخيص كالا و تشريفات گمركي، اين واحدها به امكانات پيشرفته از جمله دستگاه هاي پرتونگاري، دوربين مداربسته مجهز مي شوند و شبكه الكتريكي در گمركات توسعه مي يابد.
كاظمي مديركل برنامه ريزي و بهبود سيستم هاي گمرك كشور پيشتر گفته بود: مجلس شوراي اسلامي براي تجهيز گمركات كشور بيش از هزار ميليارد ريال اعتبار تخصيص داده است.
معمارنژاد همچنين افزود: براي افزايش مبادلات تجاري ايران و جمهوري آذربايجان تا پايان سال آينده در مرز پلدشت گمرك بين المللي مستقر مي شود كه با توجه به اينكه رويه هاي گمركي در مناطقي كه زيرساخت هاي لازم از جمله انبار و سالن مسافري و تجاري در آنها ايجاد شده، اجرا مي شوند فراهم كردن اين زيرساخت ها هم اكنون درپلدشت درحال فراهم شدن است كه تا پايان سال آينده به پايان خواهد رسيد.
جمهوري خودمختار نخجوان درشمال رودخانه ارس بخشي از خاك جمهوري آذربايجان است كه از طريق مرز صنم بلاغي پـلدشت با جمهوري اسلامي ايران ارتباط زميني دارد.

 



انتقال فرهنگيان به تهران ممكن شد

وزير آموزش و پرورش گفت: با درخواست انتقال فرهنگيان به شهر تهران در شرايط خاص و به صورت موقت موافقت مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه گردهمايي اعضاي شوراي معاونان و مديران منتخب واحدهاي آموزشي شهرستان هاي استان تهران گفت: اگر كسي مشكل اساسي و اجتناب ناپذيري داشته باشد امكان نقل و انتقال آن شخص را فراهم مي كنيم.
وي با بيان اين كه اين اداره كل استان تهران يكي از مهاجرپذيرترين بخش هاست ادامه داد: امكان انتقال از استان هاي ديگر به شهرستان هاي استان تهران وجود دارد و اشخاصي كه مشكل نقل و انتقال دارند با توجه به سوابق و كاركرد آن ها با انتقاليشان از شهرستان هاي استان تهران به صورت موقت به شهر تهران موافقت مي شود.
به گفته وزير آموزش و پرورش از امسال نيروهاي مراكز تربيت معلم مشكل استخدامي ندارند و به طور قطع بورسيه مي شوند.
طبق اظهارات حاجي بابايي براي دانشجويان ورودي به مراكز تربيت معلم در سال 88، تعهد استخدامي وجود دارد و با توجه به شرايط مندرج در آزمون، 50 درصد آنها در اولويت استخدام هستند.
وزير آموزش و پرورش همچنين از تلاش براي استخدام تعداد بيشتري در اين زمينه خبر داد و گفت: بر اين اساس مجوزهاي لازم از سوي رياست جمهوري در اختيار معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني جهت بررسي بيشتر قرار گرفته است.
وي با اعلام اينكه هيچ ظلمي به دانش آموز بالاتر از اين نيست كه عصر به كلاس برود گفت: كارآمدي تمام دانش آموزان و حتي افراد جامعه از ساعت يك بعدازظهر به بعد كاهش پيدا مي كند.
حميدرضا حاجي بابايي افزود: سياست وزارت آموزش و پرورش اين است كه تا هنگامي كه يك كلاس و يا صندلي در نوبت صبح خالي باشد هيچ مديري حق ندارد دانش آموزي را در نوبت عصر ثبت نام كند.
حاجي بابايي همچنين خاطرنشان كرد: به عنوان وزير اعلام مي كنم اگر دانش آموزي عصر درس مي خواند من از تمام مردم عذرخواهي مي كنم. زيرا به علت محدوديت فضاهاي آموزشي و نيروي انساني و مهمتر از همه غفلت چندين ساله نسبت به عدم عدالت آموزشي با تحصيل دانش آموزان نوبت بعدازظهر نتوانسته ايم برنامه ريزي مناسبي كنيم كه آن دانش آموز هم در نوبت صبح تحصيل كند.
وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اصلاح احكام استخدامي فرهنگيان براي رشد 10 درصد حقوقي در سال 90 گفت: هرگز اجازه ندهيد شخصي كه 10 الي 15 سال در نوبت عصر مدير بوده است به خاطر انتقال مدرسه به نوبت صبح مجبور باشد به كلاس برود.
وي در ادامه از افتتاح 2 هزار مدرسه تا اول مهرماه در صورت تخصيص اعتبارات لازم خبر داد و تصريح كرد: سهم شهرستان هاي تهران از اين پروژه ها حدود 60 مدرسه خواهد بود.
حاجي بابايي همچنين از هدفمندي در پرداخت سرانه مدارس با ضرايب متفاوت براساس نوع مدارس خبر داد و در رابطه با مشكل فروش ديپلم در مراكز غيرقانوني گفت: سال گذشته گروهي را شناسايي و با آنها برخورد كرديم كه كارهاي قانوني مربوط به پرونده آنها در حال طي شدن است.
وي با بيان اين كه ما خودمان پيشتاز برخورد با اين مشكلات هستيم، عنوان كرد: متخلفان را به دست قانون مي دهيم تا قانون به صلاحديد خود با آنها برخورد كند، اين برخورد مي تواند پلمب مركز، جريمه نقدي يا زندان باشد.

 



تجهيز 2500 اتوبوس شهر تهران به كتاب

2500دستگاه اتوبوس شهر تهران براي فصل تابستان با كتاب تجهيز شد.
به گزارش واحد مركزي خبر مدير امور كتاب و كتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: طرح كتاب در اتوبوس از سال 1385در هزار دستگاه اتوبوس اجرا شده اما اكنون با تغييرات كتاب ها و افزايش تعداد اتوبوس ها سبدهاي كتاب هم افزايش يافته است.
آقاي كلهري افزود: در حال حاضر، هر هفته يك عنوان كتاب با شمارگان 5 هزار نسخه، در موضوعات و قالب هاي مختلف در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي گفت: اين كتاب ها در قطع كوچك منتشر شده است تا براي مسافران قابل استفاده باشد.
مديرامور كتاب و كتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: استفاده از تصوير و جذابيت هاي بصري و انتخاب موضوعات شهري به زبان طنز، از ديگر نكاتي است كه نويسندگان اين كتاب ها در نظر گرفته اند.

 



رئيس پليس راهور تهران خبر داد آغاز عمليات دو طبقه كردن بزرگراه صدر

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه طرح زوج و فرد و طرح ترافيك تا روز دوشنبه اجرا نمي شود از آغاز عمليات دو طبقه كردن بزرگراه صدر خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه عمليات ستون گذاري بزرگراه صدر جهت دوطبقه كردن اين بزرگراه و اتصال آن به بزرگراه نيايش از روز شنبه آغاز مي شود گفت: بر اين اساس پيش بيني مي كنيم در هر دو لاين بزرگراه صدر، ترافيك سنگين شود لذا با توجه به اينكه اجراي اين پروژه بيش از يك ماه به طول مي انجامد از رانندگان درخواست مي شود از مسيرهاي جايگزين براي تردد استفاده كنند.
رئيس پليس راهور تهران در عين حال تاكيد كرد: پيش بيني مي شود ترافيك ايجاد شده در بزرگراه صدر، بزرگراه هاي صياد شيرازي، امام علي(ع)، همت و حكيم را نيز درگير كند.
وي از شهروندان خواست با توجه به اين كه پروژه دو طبقه شدن بزرگراه صدر يكي از پروژه هاي بزرگ شهري به حساب مي آيد تا تكميل شدن اين پروژه همكاري لازم را با پليس و ماموران شهرداري تهران داشته باشند.
رئيس پليس راهور تهران همچنين از لغو اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد در روز شنبه در پايتخت خبر داد و گفت: بدين ترتيب طرح ترافيك زوج و فرد تا پايان روز يكشنبه در تهران اجرا نمي شود و از روز دوشنبه مجددا به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 



در شانزدهمين المپياد بين المللي
 مدال طلاي شيمي نصيب ايران شد

مراسم اختتاميه شانزدهمين دوره المپياد علمي دانشجويي كشور ديروز با حضور برگزيدگان اين المپياد در دو رشته شيمي و رياضي با حضور معاون وزير علوم و قائم مقام بنياد ملي نخبگان برگزار شد.
در اين مراسم از برگزيدگان و مدال آوران رشته هاي بين المللي رياضي و شيمي تقدير به عمل آمد و از نفرات ممتاز ساير رشته ها در مراسمي كلي كه در آينده برگزار خواهد شد، تقدير مي شود.
اين المپياد با شركت 900 نفر از 8 قطب علمي كشور و با حضور شركت كنندگاني از كشورهاي سريلانكا، تاجيكستان، قرقيزستان، تركمنستان و اوكراين برگزار شد.
براساس گزارش خبرگزاري ها اولكساندر شام اف از اوكراين، سيدحسام فيروزي از ايران دارندگان مدال طلا، لوگن ماك دنسكيو از اوكراين اميرحسين قدرتي از ايران، محمدرضا تكاپويي از ايران دارندگان مدال نقره، علي حسين پوران جنيدآبادي از ايران، محمد مهدي يزدي از ايران، آندري انمان از اوكراين، كاديتس ليودميلا از اوكراين و سرگي ساتوريان از اوكراين دارندگان مدال برنز شانزدهمين المپياد علمي-دانشجويي در رشته رياضي هستند.
همچنين آندرنشچادين از اوكراين، كاوه متين خو از ايران توانستند مدال طلاي اين دوره از المپياد در رشته شيمي را كسب كنند. ولادمير تكاچنكو از اوكراين، محمود صانع احمدآباد از ايران، مريم صحرارو از ايران، محمد زرگرپور از ايران و وحيد افشار از ايران برندگان مدال نقره در رشته شيمي هستند.
ناظر ممداف از تركمنستان، ديلهارا راسانجالي جاياراتنا از سريلانكا، تيلينانوان گوناسكارا از سريلانكا، امان ميرات عبدال لايف از تركمنستان هم مدال برنز اين المپياد در رشته شيمي را دريافت كردند.
تيم ملي دانش آموزي المپياد رياضي
به آمستردام رفت
تيم ملي دانش آموزي المپياد رياضي كشورمان بامداد ديروز جهت شركت درپنجاه و دومين المپياد جهاني رياضي عازم آمستردام هلند شد.
دكتر محسن جمالي، معاون دانش پژوهان جوان مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان با بيان اينكه پنجاه و دومين المپياد جهاني رياضي از 25تير ماه تا دوم مرداد ماه امسال دركشور هلند برگزار خواهد شد، اظهار كرد: محمد پدرام فر از دبيرستان ميرزا كوچك خان رشت، عرفان توكلي از دبيرستان شهيد بهشتي آمل، مينا دليرروي فرد از دبيرستان فرزانگان تهران، سهند سيف نشري از دبيرستان انرژي اتمي تهران، مجتبي شكريان زيني از دبيرستان شهيد علي اكبرزاده اصفهان و عليرضا فلاح از دبيرستان علامه حلي تهران اعضاي تيم ملي دانش آموزي المپياد رياضي ايران هستند.
وي ادامه داد: نكته جالب توجه دراين دوره عضويت يك دانش آموز دختر پس از 10سال در تيم ملي المپياد رياضي جمهوري اسلامي ايران است.

 



بي احتياطي راننده جان مأمور و 2نفر ديگر را گرفت

سرپرست پليس راه خراسان شمالي گفت: بي احتياطي راننده وانت نيسان، جان مأمور پليس راه در حين انجام وظيفه و دو نفر از افراد حاضر در صحنه تصادف را گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس خراسان شمالي، علي حسين زاده اظهار داشت: در پي سانحه رانندگي در محور شيروان- فاروج مأموران پليس راه بلافاصله براي بررسي موضوع در محل اعلام شده حاضر شدند.
وي افزود: مأموران در حين بررسي صحنه تصادف خسارتي مابين دو خودرو بودند كه ناگهان خودروي وانت نيسان بدون توجه به علائم و نشانه هاي هشدار دهنده به شدت با يكي از مأموران پليس راه و خودروهاي كنار جاده برخورد كرد.
حسين زاده تصريح كرد: در اين سانحه رانندگي كه بر اثر بي احتياطي راننده وانت نيسان رخ داده بود «احمد رمضانيان» مأمور پليس راه و يك زوج جوان در دم فوت كردند.

 



درختان خيابان ولي عصر باندپيچي شدند

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران درختان خيابان ولي عصر را نوارپيچ كرد.
علي محمد مختاري با بيان اينكه درختان همواره درمعرض آفات و حشراتي همچون زنجره وكنه هستند، اعلام كرد: سازمان پارك ها و فضاي سبز در قالب يك طرح پايلوت 1500 اصله درخت چنار خيابان ولي عصر (عج) تهران به وسيله نوار زرد رنگي از اين آفات حفاظت مي كند.
وي با بيان اينكه برخي حشرات و آفات به رنگ زرد علاقه دارند اظهاركرد: چسبي كه بر روي نوارهاي زرد وجود دارد مانع حركت حشرات و آفات روي تنه درختان مي شود.
مختاري تاكيد كرد: اين موضوع موجب حفاظت از درختان در برابر آفات وجلوگيري از خزان زودرس آنها مي شود.
وي با بيان اينكه اين طرح به صورت پايلوت درخيابان وليعصر(عج) اجرا شده است، افزود: در صورتي كه پاسخ مثبتي از اجراي آن دريافت كنيم، طرح دركليه درختان خيابان وليعصر(عج) تسري مي يابد.

 



آتش سوزي پژو 405 در اردبيل

يك دستگاه پژو 405 در اردبيل كه راننده خودرو آن را براي تزيين شب عروسي خود به گل فروشي مي برد، با شعله ور شدن آتش در قسمت كاپوت و موتور طعمه حريق شد.
به گزارش فارس از اردبيل، در حادثه آتش سوزي خودروي پژو 405، خودروي مدل 81 در حالي كه در حوالي ميدان شريعتي اردبيل در حال حركت بود با شعله ور شدن آتش در قسمت كاپوت و موتور مواجه شد و راننده بلافاصله خود را از داخل خودرو به كنار خيابان پرت كرد تا قبل از سرايت آتش نجات يافته باشد.
به دنبال اين حادثه و قبل از رسيدن ماموران آتش نشاني، اهالي منطقه اقدام به مهار آتش و خاموش كردن آن كردند، اما با اين آتش سوزي نابهنگام خسارت هاي زيادي به قسمت موتور و بدنه خودرو وارد شده است.
اين اتفاق در حالي رخ داد كه راننده خودرو آن را براي تزيين شب عروسي خود به گل فروشي مي برد تا در مراسم از آن به عنوان ماشين عروس استفاده شود كه دچار چنين حادثه اي شد.
ماموران آتش نشاني نيز به دنبال اطلاع رساني مردم در محل حادثه حاضر شده اما با توجه به اين كه اهالي موفق به مهار آتش شده بودند بدون هيچ اقدامي به محل خود مراجعت كردند.

 



سانحه رانندگي در محور قم به اراك 2كشته برجاي گذاشت

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مركزي گفت: براثر تصادف دو دستگاه اتوبوس با تريلر در محور قم به اراك 18نفر كشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، محمد محمدي در تشريح اين خبر گفت: بنابر اعلام اورژانس 115 درساعت چهار صبح بيست و دوم تير ماه مبني بر برخورد دو دستگاه اتوبوس با تريلر دركيلومتر 55 محور قم به اراك بلافاصله عوامل پايگاه امداد و نجات جاده اي با يك دستگاه آمبولانس و يك دستگاه خودروي نجات به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: در اين حادثه راننده اتوبوس براثر خواب آلودگي با تريلر برخورد كرده كه تريلر دراين حادثه واژگون شده و اتوبوس دوم نيز با برخورد با اتوبوس اول اين حادثه را رقم زد.محمدي ادامه داد: در اين حادثه 16نفر از سرنشينان اتوبوس اول مصدوم كه توسط ست نجات رهاسازي شده و با همكاري عوامل اورژانس و آتش نشاني به مراكز درماني (بيمارستان ولي عصر اراك) منتقل شدند.براساس اين گزارش، دراين حادثه دو نفر از سرنشينان اتوبوس جان خود را از دست دادند.

 



انهدام باند زورگيران اتوبان ها

ماموران پليس اعضاي باند 3نفره زورگيران را كه با يك دستگاه خودرو پژو 206 سفيد رنگ اقدام به زورگيري از رانندگان خودروهاي مدل بالا مي كردند دستگير كردند.
اواخر خرداد ماه سال جاري با حضور فردي دركلانتري 103گاندي پرونده اي تحت عنوان اخاذي و زورگيري پيش روي ماموران كلانتري گشوده شد.
بنابر اظهارات مالباخته، ماموران كلانتري دريافتند كه اين فرد درحال تردد از يكي از اتوبان هاي شهر بوده است كه ناگهان سرنشينان يك دستگاه خودرو سواري پژو 206 سفيد رنگ با دادن علامت ايست از وي خواستند كه دركنار بزرگراه توقف كند.
مالباخته در ادامه اظهارات خود گفت: هنگامي كه دركنار بزرگراه توقف كردم اين سه نفر عنوان كردند كه در هنگامي كه درحال دور زدن بودم با يكي از دوستان آنان برخورد كرده به گونه اي كه درحال حاضر دوستشان را به بيمارستان منتقل كرده اند.
مالباخته افزود: هنگامي كه دربرابر اظهارات اين افراد مقاومت كردم و حاضر به پرداخت وجه مورد نظر آنان نشدم اين افراد با ايجاد سرو صدا ورعب و وحشت اقدام به ضرب و شتم من كرده و مقداري از وجوه نقدي همراهم را به سرقت بردند.
تحقيقات ماموران در آغاز راه بود كه چند پرونده جديد ديگر نيز كه مالباختگان به همين شيوه مورد سرقت قرار گرفته بودند به كلانتري ارجاع شد.
تلاش ماموران براي شناسايي اعضاي اين باند ادامه داشت تا اين كه اوايل تير ماه سال جاري ماموران كلانتري درحين گشت زني درحوزه استحفاظي خود در اتوبان شهيد حقاني مشاهده كردند كه گروهي از افراد درحاشيه اتوبان مشغول ضرب و شتم يكديگر هستند.
ماموران انتظامي با حضور درصحنه حادثه دريافتند كه سرنشينان يك دستگاه پژو 206 سفيد رنگ با طرح اين ادعا كه سرنشين خودرويي با يكي از دوستان آنان برخورد كرده به گونه اي كه اين فرد راهي بيمارستان شده است از وي درخواست مبالغي پول دارند.
با توجه به آن كه رسيدگي و شناسايي سارقان پژو 206 سفيد رنگ در دستوركار ماموران قرارداشت، ماموران گشت درحال انتقال اين افراد به كلانتري بودند كه يكي از سارقان به نام «افشين» براي رهايي از دست ماموران و مظلوم نمايي اقدام به خودزني كرده كه توسط ماموران به بيمارستان منتقل شد.
با شناسايي اين 3نفر توسط مالباختگان و اعتراف آنان به بزه انتسابي متهمان با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور قاضي پرونده دراختيار مأموران پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرارگرفتند.

 



كميته امداد خبر داد 20 هزار دختر بازمانده از تحصيل به اردو مي روند

مديركل امور تربيتي كميته امداد از برگزاري اردوهاي دختران آسماني براي 20 هزار دختر بازمانده از تحصيل و اردوي 10 روزه در ماه مبارك رمضان براي جوانان كانون
پيرو ولايت خبر داد.
بهروز مهربانيان با بيان اينكه 700 هزار جوان تحت پوشش كميته امداد از خدمات حمايتي، فرهنگي و تربيتي بهره مند مي شوند گفت: 600 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف، 80 هزار دانشجو و تعدادي از جوانان بازمانده از تحصيل از اين خدمات بهره مند مي شوند.
وي با اشاره به فعاليت 100 كانون فرهنگي دائم در سطح كشور و 600 كانون موقت تابستاني افزود: امسال 120 هزار نفر از جوانان در كانون هاي فرهنگي موقت و دائم كميته امداد از برنامه هاي آموزشي، تفريحي و نشاط آور استفاده خواهند كرد.
مديركل امور تربيتي كميته امداد با اشاره به فعاليت 18 اردوگاه كشوري كميته امداد و بهره مندي 50 هزار جوان از اين اردوها اظهار داشت: امسال با تخصصي شدن اردوها، افزايش كمي نسبت به سال گذشته، فضاسازي مناسب اردوگاه ها با توجه به موضوع اردوها و ارائه كارنامه تربيتي در پايان كار مواجه بوده ايم.
مهربانيان خاطرنشان كرد: اردوي دانش آموزي پيروان فاطمي به منظور انتقال مفاهيم حجاب، عفاف و بصيرت به جوانان، اردوهاي دانشجويي با موضوع بصيرت در دو اردوگاه مشهد و فارس و اردوهاي دختران آسماني براي 20 هزار دختر بازمانده از تحصيل در اردوگاه كرمانشاه، فارس و مشهد برگزار مي شود كه اين افراد تا پايان آبان ماه از اين اردوها استفاده خواهند كرد.
وي از اردوهاي خانوادگي براي 3 هزار نفر از مددجويان تحت پوشش امداد خبر داد و افزود: مهارت هاي زندگي در اين اردوها يك هفته اي آموزش داده مي شود كه شش اردوگاه براي اين منظور در نظر گرفته مي شود.
وي تصريح كرد: اردوهاي فرهنگي و آموزشي 10 روزه ماه مبارك رمضان در هفت اردوگاه براي جوانان كانون پيرو ولايت برگزار خواهد كرد.

 



انهدام 3باند سارقان مامورنما در خراسان رضوي

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي گفت: سه باند سارقان مامورنما در خراسان رضوي متلاشي شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس خراسان رضوي، بهمن اميري مقدم با اعلام اين خبر اظهار داشت: به دنبال گزارش چند مورد سرقت هاي خياباني تحت عنوان مامور كه از شهروندان مشهدي در محدوده بولوار پيروزي و رضاشهر مشهد انجام شد، ماموران انتظامي با شناسايي مخفي گاه اين دو متهم و پس از هماهنگي با مقام قضايي آنان را دستگير و در بازرسي از محل يك دست لباس نظامي و يك عدد كلاه كشي كشف كردند.وي اظهار داشت: دو متهم دستگير شده در بازجويي هاي پليسي به صراحت به ارتكاب چندين فقره سرقت تحت عنوان مامور اعتراف و سردسته باند را به پليس معرفي كردند.
فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي خاطرنشان كرد: متهم اصلي اين باند نيز با اقدام ضربتي پليس دستگير و مورد بازجويي قرار گرفت.
سردار اميري مقدم گفت: سركرده اين باند كه يك جوان 25 ساله است در تحقيقات پليسي عنوان كرد حدود دو ماه قبل به خاطر اختلافات خانوادگي از منزل فرار و پس از آشنايي با دو همدست خود، نقشه سرقت هاي خياباني تحت عنوان مامور را طراحي كرده است.

 



توفان 100كيلومتري هيرمند را درنورديد

وزش توفاني با سرعت حدود 100كيلومتر در ساعت شهرستان هيرمند را در نورديد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي فرمانداري هيرمند، بر اثر اين توفان تمام فعاليت هاي جاري شهرستان هيرمند مختل و تعطيل شد.در اثر توفان شعاع ديد در برخي مناطق به كمتر از 10متر و تردد در اكثر محورها به سختي صورت گرفت.همچنين بر اساس اطلاعات ايستگاه پايش آلودگي هوا در شهرستان هيرمند، آلودگي هوا به هشت برابر حد مجاز خود رسيد.اين وضعيت در منطقه سبب بروز مشكلات تنفسي و بهداشتي براي تمامي ساكنان شد.كارشناسان پيش بيني هواشناسي سيستان وبلوچستان نيز در اين باره اظهار داشت: براساس نقشه هاي پيش يابي توفان گرد و خاك و كاهش شديد ديد تا روز شنبه در منطقه سيستان ادامه دارد.علي ملاشاهي گفت: گرد و غبار گسترده، نواحي مركزي و برخي نواحي جنوبي استان را نيز در برخواهد گرفت.

 



حوادث كوتاه از كشور

خسارات باران شديد
بجنورد- ايرنا: بارش شديد باران در شيروان خساراتي ايجاد كرد.
اين بارندگي به واحدهاي مسكوني حاشيه شهر شيروان خسارت وارد كرده و موجب آبگرفتگي تعدادي از واحدهاي تجاري در سطح شهر شد.
همچنين اين باران شديد به مزارع كشاورزي و باغ هاي برخي از روستاهاي اطراف شهر شيروان خسارت وارد كرد.
آتش سوزي نخيلات
عسلويه- فارس: روز چهارشنبه گذشته آتش سوزي شديدي در نخيلات آبپخش به وقوع پيوست كه با تلاش مسئولان بخشداري و شهرداري و كمك ساير دستگاه هاي اجرايي طي چهار ساعت اين آتش مهار شد.
در ايام برداشت محصولات باغداران اقدام به آتش زدن اضافات و شاخه هاي خشك در باغات خود مي كنند كه بي احتياطي هاي آنها باعث ايجاد آتش سوزي هاي غيرقابل كنترل مي شود.
جريمه سنگين قاچاق
اراك- خبرنگار كيهان: دو قاچاقچي در شهرستان دليجان يك ميليارد و 363 ميليون ريال جريمه شدند.
اين قاچاقچيان با ارائه بارنامه جعلي تحت عنوان نخ و الياف مصنوعي توسط يك كاميون در ايست بازرسي دليجان شناسايي و از آنها مقادير قابل ملاحظه اي كالاي قاچاق كشف و ضبط شد.

 



كاهش بيماري تب برفكي دركشور

اقدامات كنترلي بيماري تب برفكي و واكسيناسيون به موقع، موجب كاهش چشمگير اين بيماري در دام هاي كشور شده است.
به گزارش فارس از شيراز، مديركل دفتر بررسي، مبارزه و مراقبت از بيماري هاي دامي سازمان دامپزشكي درحاشيه برگزاري مجمع مديران كل دامپزشكي منطقه 2كشور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با بررسي هاي انجام شده، واكسيناسيون بيماري تب برفكي به صورت منطقه اي انجام مي شود.
ناصر رسولي بيرامي ادامه داد: در برنامه ريزي جديد، واكسيناسيون در 10 روز آينده و در دو مرحله در روستاها انجام مي شود.
مديركل دفتر بررسي، مبارزه و مراقبت از بيماري هاي دامي سازمان دامپزشكي كشور خاطرنشان كرد: سال گذشته در 85هزار واحد اپيدميولوژيك 200 مورد ابتلا به بيماري تب برفكي در هفته اتفاق مي افتاد درحالي كه امسال اين ميزان به 20 مورد رسيده است. اين مسئول بيان داشت: طاعون گاوي هم اكنون در جهان ريشه كن و از سال 1383 به طور رسمي درايران ريشه كن شده است.
رسولي بيرامي افزود: به دليل ريشه كني اين بيماري، طاعون نشخواركنندگان كوچك در گونه گوسفند و بز مصونيت خود را از دست داده و شايع شده است.
وي گفت: اين بيماري دركشورهاي افغانستان، پاكستان، ايران و هند افزايش داشته است.
مجمع مديران دامپزشكي منطقه دو كشور به منظور برنامه ريزي براي كنترل بهتر بيماري هاي تب برفكي و طاعون نشخواركنندگان كوچك به مدت دو روز در شيرازبرگزار شده است.

 



ضعف املا عامل ميليون ها پوند خسارت آنلاين

يك شركت آنلاين اعلام كرده است املاي نادرست در وب سايتهاي انگلستان تاكنون منجر به وارد شدن ميليونها پوند خسارت به تجارتهاي آنلاين اين كشور شده است.
به گزارش مهر، به گفته اين شركت مشكل بزرگ و اصلي شركتهاي آنلاين كمبودها يا نقصهاي فناورانه نيست بلكه ضعف در هجي كردن و املا در ميان كاركنان شركتها است كه آمار آن نيز تكان دهنده است.
«چارلز دانكومب» رئيس وب سايتهاي چندين وب سايت تجاري مختلف مي گويد تحليل وب سايتها نشان مي دهد يك اشتباه كوچك در املاي واژه ها در وب سايتهاي مختلف مي تواند فروش وب سايت را به نيم كاهش دهد، به اعتقاد وي املاي ضعيف كارمندان يكي از جدي ترين مشكلات براي اقتصاد آنلاين است.
تحليلها نشان مي دهد اين پديده ميليونها پوند خسارت به تجارت آنلاين وارد مي كند، در حالي كه شركتهاي آنلاين بسيار پيشرفته به اين مهارت قديمي و سنتي كارمندان خود وابستگي شديد دارند و تلاش نافرجام اين شركتها براي استخدام كارمنداني با توانايي هجي و نگارش درست واژه ها به اين معني است كه اين بخش از اقتصاد از كارايي كافي برخوردار نيست.آمارهاي به دست آمده از فروش اينترنتي در انگلستان نشان مي دهد شركتهاي آنلاين در هفته 527 ميليون پوند فروش دارند، در حالي كه پديده جديد اما تاثيرگذار نگارش نادرست در حال آسيب وارد كردن به درآمد آنلاين اين كشور است. به گفته دانكومب دليل تاثيرگذاري بالاي نگارش غلط بر روي درآمد آنلاين شركتها اين است كه 99درصد ارتباط شركتهاي تجاري آنلاين با مشتريان خود از طريق نوشتاري است.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14