(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 تیر 1390- شماره 19978

چه كسي در قبال عملكرد مديران ضعيف پاسخگوست؟
سرپرست وزارت نفت: پتروشيمي اردبيل را پيگيري مي كنم
ايران در كيهان
دستگاه خنثي ساز گاز كلر در كرج ساخته شد
سرپرست جهاد كشاورزي استان: ويلاسازي، كشاورزي مازندران را به ورطه نابودي كشانده است
امام جمعه شيراز: رودخانه هاي فارس مورد تاخت و تاز زمين خواران قرارگرفته است
از طريق استان زنجان صورت مي گيرد اعزام كاروان راهيان نور زنجان به مناطق جنگي غرب كشور
به مناسبت ميلاد قائم آل محمد(عج) مراسم آردگيز گرداني در جزيره قشم برگزار شد
استاندار كرمانشاه خواستار ساماندهي مجموعه هاي تاريخي استان شد
پنج اختراع مبتكر خرم آبادي به ثبت رسيد
انتقاد امام جمعه عشق آباد طبس از بي توجهي مسئولان به اين شهر
اختصاص 250 كيلومتر خط انتقال آب و هدايت فاضلاب به مسكن مهر خوزستان
زمستان امسال گاز شهري به خانه طبسي ها مي رود
راه اندازي سيستم آبياري نوين در اراضي كشاورزي فيروزآباد فارس
اختصاص 5 ميليارد ريال اعتبار براي كمربندي بابل
قايني ها ماهي خاوياري پرورش مي دهند



چه كسي در قبال عملكرد مديران ضعيف پاسخگوست؟

متأسفانه برخي از مديران دزفول با نوع مديريتي و رفتار منفي خود تمام خدمات مديران دلسوز را ضايع و مردم را نسبت به نظام بدبين مي كنند.
از فرماندار انتظار داريم براي تعويض آنان اقدام عاجل و دلسوزانه فرمايند. در غير اين صورت نام آنان در تذكر بعدي از طريق روزنامه ها و رسانه ها اعلام مي شود.
متن فوق تذكر آقاي حسين گلستان باغ سخنگوي شوراي شهر بود؛ كه از طريق تماس تلفني با خبرنگار ما انجام شد.
اين سخن، حقيقت آشكاري است كه متأسفانه در برخي از ادارات شهرستان دزفول حاكم است و موضوعي است كه براي بسياري از شهروندان دزفولي رنج آور است.
به راستي در برابر عملكرد ضعيف مديراني كه حضور آنان بر مشكلات افزوده و نه تنها كار درست انجام نمي دهند بلكه فرهنگ درست كاركردن را نيز از فضاي ادارات و ساير همكاران برمي چينند؛ چه كسي مسئول است و اينكه برخي از مديران عالي استان بر ضعف پنهان و آشكار مديريت هاي مياني آگاهي دارند؛ اما به واسطه برخي مصلحت انديشي ها از مردم و آينده شهر هزينه مي كنند موضوعي است كه مي بايست مورد توجه قرار گيرد. زيرا امروز نيروي انساني مستعد، پركار و باتقوايي در اين شهرستان كه حاضرند با همه وجود به مردم و كشور و نظام جمهوري اسلامي خدمت كنند كم نيستند.
در اين ميان طولاني بودن بازده خدمتي مديران- در مواردي بيش از يك دهه- عدم ارزيابي صحيح، عدم ارائه گزارش هاي شفاف عملكرد، عدم تشويق مديران قوي و برخورد با مديران ضعيف، مصلحت انديشي ها و بده بستان هايي كه متأسفانه در برخي از حوزه ها مرسوم است و عدم رجوع به ارزيابي هاي مردمي از جمله مواردي است كه در حضور مديران ضعيف كه عملكرد ديگر مديران و حتي مجموعه نظام ارزشي را زير سؤال مي برند بي تأثير نيستند.
اميد است كه مديران نسبت به عملكرد خود و مجموعه همكاران تحت مديريت با دقت و وسواس بيشتري نظارت كنند و با نگاه دلسوزانه به آنچه بيان شد، توجه كنند.
دزفول- خبرنگاركيهان

 



سرپرست وزارت نفت: پتروشيمي اردبيل را پيگيري مي كنم

سرويس شهرستان ها:
سرپرست وزارت نفت گفت: بحث پتروشيمي اردبيل و پالايشگاه و ذخاير نفت و گاز در استان اردبيل را به صورت جدي پيگيري مي كنيم.
به گزارش روابط عمومي شركت گازاستان اردبيل مهندس علي آبادي درنشست با استاندار و مسئولان شركت گاز و نفت اردبيل افزود: با توجه به اينكه استان اردبيل سردسير بوده وفصل كاري نيز دراين استان محدود است، شركت ملي گاز بايد 100درصد بودجه استان را در هفت ماهه اول سال تامين كند تا پروژه هاي گازرساني دراين استان بدون وقفه و درفصل كاري مناسب اجرايي شود.
وي با قدرداني ازاستاندار و مسئولان استان در تسريع اجراي پروژه ها به ويژه دربخش گازرساني بيان داشت: در اغلب استان ها مسئولان ارشد استان از مديران مجموعه وزارت نفت دراستان ها رضايت كامل دارند كه اين نقطه قوت براي مجموعه وزارت نفت درمسير انجام وظايف و ارائه خدمات مطلوب است.
وي تصريح كرد: سياست وزارت نفت اين است كه استان ها براساس اولويت گازرساني شوند كه استان اردبيل به دليل سردسير و كوهستاني بودن در رديف اول اين اولويت قرارگرفته است.
اين مسئول ابراز داشت: دراين خصوص جلسات متعددي براي بررسي مسائل و مشكلات با حضور معاونين وزارت نفت تشكيل شده تا مشكلات اين استان به صورت ويژه حل شده و مورد بررسي قرارگيرد.
علي آبادي، تاكيد كرد: بحث پتروشيمي اردبيل، پالايشگاه و ذخاير نفت و گاز در استان اردبيل را به صورت جدي پيگيري مي كنيم.

 



ايران در كيهان

شعب ويژه رسيدگي به جرايم
دزفول- خبرنگاركيهان: رئيس دادگستري خوزستان در حاشيه بازديد ازطرح 24واحدي مسكن مهر دادگستري دزفول گفت: اكنون تمام شهرهاي اين استان داراي شعب ويژه رسيدگي به جرايم مربوط به بدحجابي است.
محمدباقر الفت افزود: با اين گونه افراد قاطعانه برخورد مي شود.
فروش پوشاك غيرمتعارف
همدان- خبرنگاركيهان: مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان همدان در همايش بزرگ امر به معروف اتحاديه صنف فروشندگان پوشاك همدان افزود: بازاريان متدين به ويژه صنف پوشاك هيچ گاه به خود اجازه نمي دهند تا با فروش لباس هاي غيرمتعارف، زمينه بروز ناهنجاري در جامعه اسلامي فراهم شود و ناخواسته به ترويج فرهنگ غربي كمك كنند.
حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه با ابراز گلايه از برخي فروشندگان پوشاك وجود تعدادي از مانكن ها را در فروشگاه هاي اين صنف، غيراخلاقي دانست.
توسعه زيرساخت ها
¤ در همايش ملي گردشگري و توسعه پايدار كه در دانشگاه آزاد اسلامي همدان برگزارشد نماينده مردم همدان وفامنين درمجلس شوراي اسلامي گفت: دربرنامه پنجم توسعه كشور، توجه خوبي به مبحث گردشگري شده كه بايد در تحقق برنامه هاي اين بخش عملكرد مطلوبي ارائه دهيم.
سيدمحمدكاظم حجازي ايجاد و توسعه زيرساخت ها را عاملي براي رونق گردشگري دانست و افزود: دربخش راه، استان همدان داراي دو پروژه راه آهن شامل خط اراك- ساوه و تهران به همدان است كه زيرسازي آنها به پايان رسيده است.
وي ادامه داد: همچنين 90 كيلومتر از آزادراه همدان- ساوه به مرحله بهره برداري رسيده است.
برگزاري مسابقه كتابخواني
كرج- خبرنگار كيهان: مسابقه كتابخواني «امام حاضر مديرناظر» با موضوع امام زمان(عج) درسطح استان البرز برگزارشد. دراين مسابقه 3 هزار نفر شركت كرده اند كه از اين ميان يك هزار خواهر و يك هزار برادر در روز ميلاد امام عصر(عج) در مصلاي كرج به رقابت با يكديگر پرداختند.
قانون معيار صلاحيت نامزدها
دورود- خبرنگار كيهان: مسئول دفتر نمايندگي شوراي نگهبان در لرستان، ميزان بررسي صلاحيت نامزدهاي مجلس نهم شوراي اسلامي را قانون و ضوابط كشور اعلام كرد.
سيدمرتضي طاهري خرم آبادي به خبرنگار كيهان گفت: نامزدان انتخابات مجلس نهم نگران تأييد صلاحيت خود نباشند مگر اينكه تخلف غيرقابل چشم پوشي از آنها سرزده باشد.
وجود 20 هزار معلول در يزد
يزد- خبرنگار كيهان: مديركل بهزيستي استان يزدگفت: هم اكنون 20 هزار معلول در استان يزد زندگي مي كنند كه سالانه بين دو تا 2 هزار و 500 نفر نيز به اين تعداد اضافه مي شوند.
محمدحسين رحيمي نسب با اشاره به اينكه بين 800 تا هزار مورد از اين معلوليت ها در فرآيند زايمان رخ داده به نحوي كه مشكلات ژنتيك يا خطرات ناشي از زايمان سبب معلوليت نوزادان و گاهي مادران آنها شده است، اظهار داشت: بيشترين معلوليت هاي استان يزد از نوع معلوليت ذهني، جسمي و حركتي، ناشنوايي و نابينايي است.
وي گفت: بين 80 تا 90 درصد اين معلوليت ها قابل پيشگيري است.
پرونده اختلافات خانوادگي
بندرعباس- خبرنگار كيهان: رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي هرمزگان گفت: طي سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل پرونده هاي اختلافات خانوادگي با افزايش 57 درصدي در هرمزگان به ثبت رسيده است.
سرهنگ امير رضايي با اشاره به آمار عملكردي سه ماهه نخست سال جاري اظهار داشت: در اين مدت پرونده هاي جرايم اخلاقي در هرمزگان با 960 مورد با 13 درصد نسبت به مدت مشابه افزايش يافته است.
بهره برداري از محور بندرخمير- بندرلنگه
¤ مدير كل راه و ترابري هرمزگان: باند دوم محور بندرخمير- بندر لنگه با 85 درصد پيشرفت فيزيكي تا دهه فجر سالجاري به بهره برداري مي سد.
خداداد مقبلي افزود: با بهره برداري از باند دوم محور بندر خمير- بندرلنگه 12 كيلومتر فاصله اين بندر تا بندر لنگه كاهش مي يابد.
مديركل راه و ترابري استان هرمزگان افزود: براي احداث اين باند 320 ميليارد ريال هزينه از اعتبارات منابع ملي برآورد شده است.
افزايش وصول درآمدها
¤ استاندار هرمزگان در جلسه ستاد درآمد و تجهيز منابع استان گفت: در سه ماهه اول سال جاري سهميه مصوب استان هرمزگان در وصول درآمدها 109 ميليارد تومان تعيين شده بود كه اين ميزان به 131 ميليارد افزايش يافته است.
وي با اعلام اينكه در سه ماهه اول سال جاري بيش از 22 ميليارد تومان مازاد بر تعهدات درآمد در استان وصول شده، افزود: با توجه به مجوز ماده 224 قانون برنامه پنجم در صورت اعلام خزانه داري كل به معاونت برنامه ريزي و راهبردي كشور 50 درصد اين درآمد قابل برگشت به اين استان است.
راه اندازي كارخانه سيمان
دهلران - خبرنگاركيهان: مديركارگاه سيمان دهلران گفت: كارخانه سيمان دهلران با تسهيلات بانكي 45 ميليارد تومان اعتبارات ريالي و 33ميليون يورو با 73 درصد پيشرفت فيزيكي درحال اجراست و تمام ماشين آلات داخلي و خارجي آن خريداري شده است.
مهدي نژاديان گفت: عمده ترين مشكل اين كارخانه بحث آب آن است كه با تخصيص 30 ميليارد ريال توسط امور آب استان درحال بررسي است.
وي افزود: با برطرف شدن مشكل آب آذرماه سال جاري كارخانه به بهره برداري مي رسد و براي 350نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد مي شود.
بدهكاري كارفرمايان
گنبدكاووس - خبرنگاركيهان: مبلغ 47ميليارد و 474ميليون و425 هزار و 804 ريال كارفرمايان شهرستان گنبدكاووس بابت حق بيمه و جريمه ديركرد به سازمان تامين اجتماعي بدهكار هستند.
«حسين زنجاني» رئيس شعبه تامين اجتماعي شهرستان گنبدكاووس با اعلام مطلب فوق افزود: اين ميزان بدهي شامل حق بيمه و جريمه دير كرد آن است كه بخش زيادي از آن متعلق به چند اداره و نهاد دولتي و نيز برخي صاحبان صنايع بخش خصوصي است.
وي با تاكيد برضرورت تسريع درپرداخت بدهي معوق ازسوي كارفرمايان به تامين اجتماعي، گفت: كارفرمايان مي توانند در قالب اقساط بدهي خود را پرداخت كنند.

 



دستگاه خنثي ساز گاز كلر در كرج ساخته شد

كرج- خبرنگار كيهان:
دستگاه خنثي ساز گاز كلر در شبكه آبرساني براي نخستين بار در كشور توسط كارشناسان شركت آبفا استان البرز طراحي و ساخته شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان البرز در اين باره اظهار داشت: استفاده از گاز كلر براي گندزدايي آب آشاميدني شهري يكي از روش هاي متداول در كشور است كه به لحاظ قدرت گندزدايي زياد آن، اگر توسط انسان استنشاق شود سلامتي را به خطر مي اندازد و در حالت شديد آن به مرگ منجر مي شود.
حسين نوري گفت: با استفاده از دستگاه جديد «اسكرابر» كه توسط كارشناسان اين شركت طراحي شده است خطر مسموميت افراد با گاز كلر از بين رفته و با اطمينان بالا مي توانيم از گاز كلر در گندزدايي آب آشاميدني شهري استفاده كنيم.
وي افزود: نمونه خارجي دستگاه اسكرابر با قيمت بسيار بالا در حدود 130 ميليون تومان است و خريد آن براي تمام تاسيسات شركت هاي آب و فاضلاب كشور كه با گاز كلر سر و كار دارند مقدور نبود، بنابراين نمونه مشابه آن با طراحي و مشابه سازي توسط 3 نفر از كارشناسان اين شركت و ساخت آن توسط يك شركت صنعتي خصوصي و با هزينه اي معادل 20 درصد قيمت خارجي آن بومي سازي شد.
مديرعامل شركت آبفا خاطرنشان كرد: براساس آخرين برآوردها، حدود 600 مورد از تاسيسات آبفاي كشور به اين دستگاه نياز دارند كه با استفاده از اسكرابر ساخت كشور در مجموع 132 ميليون يورو صرفه جويي ارزي براي صنعت آب و فاضلاب كشور به همراه خواهد داشت.

 



سرپرست جهاد كشاورزي استان: ويلاسازي، كشاورزي مازندران را به ورطه نابودي كشانده است

ساري - خبرنگاركيهان:
سرپرست جهادكشاورزي مازندران گفت: فعاليت هاي گسترده ويلاسازي توسط افراد غيربومي در استان زمين هاي كشاورزي و حاصلخيز اين منطقه را به ورطه نابودي كشانده است.
رضا عظيمي درجلسه تخصصي امور اراضي مازندران با بيان اينكه اراضي كشاورزي دراستان هاي شمالي يكي از مهمترين محور فعاليت هاي كشاورزي محسوب مي شود؛ بيان داشت: درحال حاضر فرسايش خاك و آب گرفتگي ها از جمله مخاطرات زيادي است كه اراضي شمالي را كه منشأ تامين مواد غذايي كشور است مورد تهديد قرار داده است.
وي با اشاره به اينكه 70هزار هكتار از اراضي استان دچار آبگرفتگي شده است. افزود: آبگرفتگي مشكل جدي است كه اراضي كشاورزي و باغي را غيرقابل استفاده كرده است.
عظيمي با اشاره به تغيير كاربري اراضي كشاورزي مازندران خاطرنشان كرد: جاذبه هاي طبيعي مازندران موجب شده تا اراضي كشاورزي و حاصلخيز استان به ويلاسازي تبديل شود.

 



امام جمعه شيراز: رودخانه هاي فارس مورد تاخت و تاز زمين خواران قرارگرفته است

امام جمعه شيراز درهمايش صرفه جويي آب گفت: چندين سال است كه عنوان مقام اول گندم دركشور را داريم و براي اينكه اين مقام را از دست ندهيم تمام منابع خود را از بين برده ايم طوري كه اجازه برداشت آب در دشتها را نداريم.
وي افزود؛ چرا كشت استراتژيكي درتمامي استانهاي كشور تقسيم نشود؟ دراين خشكسالي چه كمكي به ما شده است؟ آيا خسارت جبران شد؟
آيت الله ايماني گفت: برخي از مساجد شيراز هزينه انشعاب و امتياز آب بهاء را پرداخت نمي كنند،وضو و نماز كساني كه دراين مساجد نماز خوانده اند باطل است مگر كسانيكه نمي دانسته اند.
او گفت: اسلام براي استحصال آب داراي قانون است و طبق آن هركس نمي تواند به دلخواه خود از آب بهره برداري كند.
امام جمعه شيراز گفت: بعداز پيروزي انقلاب، بهره برداري از منابع آبي كمتر مورد توجه قرارگرفته است.
وي مشكلات آب دراستان فارس را نتيجه عدم رعايت در استحصال آب ذكر كرد و گفت: چرا در اطراف چشمه ها و تالاب ها بايد چاه حفر كنند و رودخانه هاي ما بي حساب وكتاب مورد تاخت و تاز زمين خواران و سوداگران قرارگيرد.
وي درپايان با اشاره به ناهماهنگي برنامه كشت دراستان گفت: در برخي مناطق پياز كشت شده است و بدون برداشت دوباره زمين را شخم زده اند.
اين بيت المال و سرمايه ملي است.
بايد ببينيم چه كسي مقصر است، كشاورز، جهاد كشاورزي يا سازمان آب؟

 



از طريق استان زنجان صورت مي گيرد اعزام كاروان راهيان نور زنجان به مناطق جنگي غرب كشور

زنجان- خبرنگار كيهان:
نخستين گروه از كاروان راهيان نور از طريق استان زنجان به مناطق عملياتي غرب كشور اعزام شدند.
فرمانده سپاه انصار المهدي(عج) استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران، افزود: براي آشنايي هرچه بيشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ ناب شهادت، شهداء و ايثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس، كاروان هاي راهيان نور به مناطق جنگي جنوب، غرب و شمال غرب كشور اعزام مي شوند كه در سال گذشته اين اقدام با استقبال عمومي مواجه شد.
سرتيپ جهانبخش كرمي افزود: امسال نيز تعدادي از داوطلبان به اين مناطق اعزام خواهند شد و باتوجه به اعلام سهميه استان ها، در تابستان سال جاري 4300 نفر از علاقه مندان از استان زنجان به مناطق عملياتي واقع در غرب و شمال غرب كشور اعزام مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: نوجوانان و جوانان استان در اين مناطق، با زواياي مختلف شخصيتي رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس آشنا مي شوند.
كرمي با بيان اينكه 2000 نفر از افراد اعزامي به اين مناطق را دانش آموزان تشكيل مي دهند، افزود: بيش از 2000 نفر را نيز اقشار مختلف جامعه شامل مي شوند.

 



به مناسبت ميلاد قائم آل محمد(عج) مراسم آردگيز گرداني در جزيره قشم برگزار شد

محمد ركني
خبرنگاركيهان در قشم
مراسم آردگيز گرداني در قشم برگزار شد. مراسم آردگيز گرداني از جمله مراسمي است كه در استان هرمزگان به خصوص در جزيره قشم متداول است و همه ساله اين فرهنگ ناب و اصيل اسلامي كه در دست فراموشي است برگزار مي شود.
اين فرهنگ اسلامي در برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس با الگوبرداري از مردم جنوب كشور ايران هم برگزار مي شود كه نشان از اهميت اين مراسم دارد.
همه ساله اين مراسم از عصر چهاردهم ماه شعبان آغاز مي شود و تا نيمه هاي شب با ديد و بازديدها ادامه دارد.
در گذشته يعني تا قبل از دهه 50 به اين مراسم در بندرعباس آردگيز كردوني مي گفتند. به گويش بندرعباس و استان هرمزگان، كردوني يعني پرتاب كردن است.
در گذشته خانه ها ويلايي بود و حياط هاي منازل بيش از 600متر زيربنا داشت و در آن حياط ها درخت هايي چون نخل، زيتون، سردرخته يا همان توت و گارم زنگي و انبه و ليمو و ديگر ميوه هاي محلي مي كاشتند و بعد از آن حياط، چارتا وجود داشت و چارتا از دو يا سه ستون تشكيل مي شد و دور آن چارتا چندين اتاق واقع مي شد كه امروزه دور آن چارتا را گرفته اند و به آن نام حال داده اند.
صاحب خانه برروي كرسي در چارتا مي نشيند و منتظر پرتاب آردگيز به سر مي برد.
صاحب خانه قبلاً هديه هايي چون نخود و كشمش، كنگ، شكلات و حلوا و كيك هاي محلي آماده و بعد از پرتاب آردگيز آنها را پر از هديه مي كرد. باتوجه به زندگي شهرنشيني و ساخت آپارتمانها به جاي خانه هاي ويلايي، پرتاب آردگيزها در عصر 14شعبان كودكان قشمي با پوشيدن لباس هاي رنگارنگ و زيبا و نو و زرق و برقي آماده رفتن به درب خانه ها مي شوند.
در اين روز كودكان آرام و قرار ندارند و براي رفتن به درب خانه ها لحظه شماري مي كنند. دخترها با دخترها و پسرها با پسرها مي روند.
در گذشته پيرمردها و پيرزنها و دخترها و پسرهاي جوان هم به اين كار مي پرداختند كه با توجه به تغيير فرهنگ شهرنشيني اين رسم در ميان بزرگسالان برچيده شده است. در روز مراسم آردگيز گرداني بچه هاي قشمي سر از پا نمي شناسند و در كنار آنها والدين بچه ها هستند كه با آب ميوه و شربت از دوستان و هم محله اي هاي بچه هاي خود استقبال مي كنند.

 



استاندار كرمانشاه خواستار ساماندهي مجموعه هاي تاريخي استان شد

كرمانشاه - خبرنگاركيهان:
ساماندهي مجموعه تاريخي بيستون، طاق بستان و غارقوري قلعه بايد با جديت دنبال شود وكوتاهي دراجراي اين طرح ها از هيچ دستگاهي پذيرفتني نيست.
اين مطلب را مهندس دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه درسومين جلسه كارگروه گردشگري و ميراث فرهنگي استان كرمانشاه گفت و تصريح كرد: ساماندهي اين مجموعه هاي تاريخي و گردشگري بايد با سرعت انجام شود و دستگاه هاي ذيربط بايد نهايت دقت خود را براي اجراي سريع و مطلوب اين طرح ها به كارگيرند.
وي اظهارداشت: ساماندهي اين مجموعه ها، جذب بيشتر گردشگر و رونق صنعت گردشگري را به دنبال خواهد داشت.
استاندار كرمانشاه، درادامه گفت: پيمانكاران اين طرح ها بايد با جديت بيش از پيش تلاش كنند تا طرح ها در موعد مقرر به اتمام برسند.

 



پنج اختراع مبتكر خرم آبادي به ثبت رسيد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
پنج اختراع مبتكر خرم آبادي و مخترع نمونه كشور به ثبت رسيد.
مهندس عليمراد صفري احمدوند پنج اختراع به ثبت ملي رسانده كه يكي از آنها دستگاه مترومتر است كه براي اندازه گيري سرعت زمان انتظار قطار در صنعت حمل و نقل ريلي كاربرد دارد.
يكي ديگر از اختراعات وي پيش آگاهي از وقوع زلزله است.
وي افزود: طرحي بنام سيستم شبكه هوشمند ايمني سازه ها و طراحي و ساخت سيستم هوشمند ردياب ليزري ميدان مغناطيسي كه در بين 2600 مخترع شركت كننده در سال 89 در سومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر اسلامي در تهران برگزار شد به عنوان اثر برتر ملي انتخاب شد و با شماره ثبت 66794 مشمول اعتبار پژوهش و نوآوري بنياد ملي نخبگان در سطح سه شناخته شد.
مهندس صفري احمدوند گفت: اين ردياب ليزري ميدان مغناطيسي دستگاه جستجوگر كه در نوع خود در دنيا بي نظير است، قادر خواهد بود تأثير ميدان مغناطيسي بر فركانس ليزر را آشكار كند.

 



انتقاد امام جمعه عشق آباد طبس از بي توجهي مسئولان به اين شهر

طبس- خبرنگار كيهان:
امام جمعه بخش عشق آباد از توابع شهرستان طبس گفت: محروميت زدايي از شهرستان طبس و شهرهاي تابع نيازمند اقدام جدي مسئولان استان است.
حجت الاسلام قاسم اخلاقي فرد در گفت وگو با كيهان افزود: منطقه دستگردان طبس منطقه اي است كه خود به خود با قهر طبيعت مي سوزد و مردم نيز درحالي اين مصائب و مشكلات را تحمل مي كنند كه همچنان نسبت به اقدام عملي و جدي مسئولان درخصوص رفع مشكلات اميدوار هستند.
وي با بيان اينكه مردم از مسئولان استان به جد انتظار دارند با حضور خود براي رفع مشكلات و معضلات اقدام جدي كنند، گفت: شهرستان طبس به عنوان عضوي از اين كشور و شهرستاني كه به استان يزد تعلق دارد؛ مي بايست همانند ساير شهرستان هاي استان از سوي مسئولان مورد توجه قرار گيرد.

 



اختصاص 250 كيلومتر خط انتقال آب و هدايت فاضلاب به مسكن مهر خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: براي احداث واحدهاي مسكن مهر در استان، 250 كيلومتر لوله كشي آب و فاضلاب صورت گرفته است.
محسن پويا در همايش بررسي مشكلات طرح مسكن مهر استان خوزستان در خصوص عدم تكميل شبكه فاضلاب طرح هاي مسكن مهر شوشتر افزود: ما اولويت خود را به طرح هاي آماده براي افتتاح قرار داديم كه آنها تكميل شده اند ولي از امسال ما براي تكميل شبكه ساير سايت هاي مسكن مهر وارد عمل شده ايم و از اين بابت تعاوني هاي شوشتر مشكلي ندارند.

 



زمستان امسال گاز شهري به خانه طبسي ها مي رود

يزد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت گاز طبس گفت: مردم شهرستان طبس تا اول زمستان سال جاري از گاز شهري بهره مند مي شوند.
عليرضا پيله ور ضمن اعلام اين خبر و با اشاره به اينكه اجراي شبكه توزيع گاز داخل شهر طبس سرعت گرفته است؛ گفت: از مجموع 185 كيلومتر شبكه گاز داخل شهر 91 كيلومتر معادل 55 درصد اجرا شده است.
وي اظهار داشت: مارك دار كردن كه طي آن علمك ها نصب مي شود ابتدا در حدود 30 كيلومتر از شبكه داخلي شهر در دو منطقه زيباشهر و رضوان شهر آغاز مي شود كه پس از اين كار مردم مي توانند كار ايجاد شبكه گاز داخل منازل خود را آغاز كنند.
پيله ور خاطرنشان كرد: تلاش مي كنيم كه تا ابتداي زمستان امسال گاز به بخشي از منازل طبسي ها برسد.
مديرعامل شركت گاز استان با بيان اينكه پروژه گازرساني به شهرستان طبس جزو مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان است؛ افزود: عمليات اجرايي پروژه شبكه توزيع گاز داخل شهر طبس، شهريور ماه سال گذشته آغاز شد، كه در مراحل بعدي، كار انتقال گاز به شهرهاي عشق آباد و ديهوك طبس نيز دنبال خواهد شد.
وي گفت: براي هر انشعاب حدود 800 هزار ريال از مشترك اخذ مي شود.

 



راه اندازي سيستم آبياري نوين در اراضي كشاورزي فيروزآباد فارس

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
با توجه به بحران آب موفق شديم در 8500 هكتار زمين كشاورزي از سيستم آبياري نوين استفاده كنيم.
جهان بخش بهمني مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزآباد، با بيان اين مطلب گفت: در سال زراعي جاري 1000 هكتار به كشت كلزا اختصاص داشت كه 200 هكتار آن بر اثر كم آبي و حمله پرندگان دچار خسارت شد و از 800 هكتار باقيمانده 2000 تن كلزا بدست آمد.
اين مقام مسئول در زمينه بحران آب و تاثير خشكسالي بر وضعيت كشاورزي شهرستان گفت: با توجه به بحران آب و امكان ايجاد بهره وري بيشتر اين نعمت الهي، موفق شده ايم در 8500 هكتار از سيستم آبياري نوين (نواري، قطره اي و باراني) استفاده نماييم كه اميدواريم كشاورزان با استفاده از اين سيستم هاي جديد آبياري و رعايت تغيير الگوي كشت و مديريت صحيح بتوانند بر مشكل خشك سالي غلبه نموده و اميد آن داريم با بهره برداري از سدهاي مخزني تنگاب و هايقو شاهد شكوفايي و رونق كشاورزي و ثبات و ايجاد اشتغال در شهرستان باشيم.

 



اختصاص 5 ميليارد ريال اعتبار براي كمربندي بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
عضو شوراي شهر بابل از اختصاص مبلغ 5 ميليارد ريال اعتبار به پروژه كمربندي دوم شرقي بابل خبر داد.
اسكندر مسافري با اعلام خبر فوق افزود: اين اعتبار از منابع استاني و توسط معاونت برنامه ريزي استانداري مازندران و با هدف تكميل پروژه مذكور اختصاص يافته است.
رئيس كميسيون طرح ريزي شوراي اسلامي بابل گفت: از شهرداري بابل انتظار مي رود با توجه به تصويب اين اعتبار و همچنين اعتبار پيش بيني شده از منابع داخلي شهرداري با عزمي راسخ نسبت به تملك و اجراي عمليات زيرسازي و احداث ابنيه ضروري در اجراي اين پروژه اقدام جدي بعمل آورد.

 



قايني ها ماهي خاوياري پرورش مي دهند

قاين- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار پرورش بچه ماهي خاوياري در قاين آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي قاين با اعلام اين خبر گفت: براي نخستين بار درخراسان جنوبي و شهرستان قاينات تعداد 882 قطعه بچه ماهي خاوياري از نوع شيب ماهي در استخر دومنظوره پرورش ماهي روستاي تيغاب قائن رهاسازي شد.
رئوفي فرد افزود: اين بچه ماهي ها از استخر شهيد رجايي ساري تهيه و به صورت رايگان در اختيار پرورش دهندگان قرار گرفته است.
وي توسعه كشت ارگانيك براي اولين در شهرستان را درسطح 8 هكتار عنوان كرد و افزود: در اين نوع كشت ارقام هندوانه كريمسون، خربزه خاقاني، خاتوني و جباري مورد توجه كشاورزان قرار گرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14