(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 تیر 1390- شماره 19978

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پشت پرده يك پروژه (يادداشت روز)
كميته 15 نفره دربرگيرنده همه اصولگرايان است
خان (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
طي تماس تلفني احمدي نژاد ترور برادر كرزاي را به وي تسليت گفت
نوروزي: 33 صفحه مستندات تخلفات مشايي و بقايي به كميسيون اصل 90 ارائه شد
جيغ بنفش حاميان فتنه از عمليات سپاه (خبر ويژه)
دشمنان آمريكا در حال به دست گرفتن كنترل جهان هستند (خبر ويژه)
سيا عليه خودش گزارش داد! (خبر ويژه)
همه جمع شديم اما زورمان به ايران نرسيد (خبر ويژه)
اعتراف دولت آمريكا: ايران در فناوري هاي كنترل ارتباطات خودكفا شده است (خبر ويژه)



پشت پرده يك پروژه (يادداشت روز)

طي يك ماه گذشته يعني از 17 ژوئن- 27 خرداد سال جاري- كه شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوييس «احمد شهيد» وزير امور خارجه سابق مالديو را با عنوان به اصطلاح گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران انتخاب كرده است اين اقدام در محافل سياسي و رسانه اي داخلي و خارجي بحث ها و گفت وگوهاي فراواني را به دنبال داشته است.
اين انتخاب و به تعبير صحيح تر اين اقدام شوراي حقوق بشر در نتيجه نشست ماه مارس- فروردين امسال- بود كه به موجب آن شوراي حقوق بشر قطعنامه اي را به تصويب رساند تا به منظور آنچه كه نظارت دقيق و مستمر بر وضعيت حقوق بشر ايران نام نهاده بودند گزارشگري ويژه در اين باره برگزينند.
آنچه كه به وضوح نشان مي داد اين قطعنامه شوراي حقوق بشر رنگ و بوي سياسي دارد و به دور از مباحث حقوق بشري و در قالب و قامت يك پروژه سياسي«!» و به صحنه آمده و تصويب شده است تحركات آشكار و لابي سياسي گسترده آمريكا بود كه به همراه سوئد، پيش نويس قطعنامه مذكور را تهيه كرده بودند؛ قطعنامه اي كه با رأي ضعيف و معنادار اعضاي شورا آن هم با نصاب 22 رأي موافق از 47 عضو در شرايطي كاملاً يكطرفه و تحميلي به تصويب رسيد. بنابراين آنچه محرز است و هر كه با مباني اوليه دانش حقوقي و يا حتي علم منطق آشنايي داشته باشد مي تواند آن را دريابد اين است كه اولاً؛ تعيين گزارشگر ويژه در خصوص وضعيت حقوق بشر ايران سياسي است و نه حقوقي. ثانياً؛ غيرقانوني و نامشروع است چون اين شيوه اجرايي مستند به موازين و متون حقوق بين المللي و حقوق بشري نيست و از سوي ديگر؛ تعيين گزارشگر حقوق بشر آن هم بصورت كلي و با شكلي خاص براي يك كشور خارج از رويه حقوق بشري است.
اين نكته نيز گفتني است كه شوراي حقوق بشر در پنجمين نشست خود در 28 خرداد 1386 و با اجماع اعضا، رويه اي دائمي به نام بررسي دوره اي و جهاني حقوق بشر موسوم به UPR (universal periodic Review) را بنيان گذاشت تا در چارچوب آن وضعيت حقوق بشر تمام كشورها به ترتيب و در دوره هاي مشخص مورد بررسي قرار بگيرد؛ در همين راستا گزارش نهايي بررسي دوره اي جهاني حقوق بشر جمهوري اسلامي در خرداد سال گذشته با اجماع به تصويب رسيد كه خود گوياي همكاري اصولي و تعامل سازنده ايران اسلامي با يك مكانيسم حقوقي بوده و هست. در آن نشست شوراي حقوق بشر- در سال 89- هيئت ايراني به سرپرستي دكتر جواد لاريجاني به طرح موضع همكاري نكردن كشورمان در پذيرش گزارشگران ويژه كه نماينده آمريكا مدعي آن شده بود بصورت مستدل و متقن پاسخ داده و اعلام كرد: الف. جمهوري اسلامي كمافي السابق بر موضع خود مبني بر دعوت عام از كليه گزارشگران تأكيد دارد و حاضر است با بهترين شرايط و بدون پيش شرط آنها را بپذيرد. ب. جمهوري اسلامي در پذيرش «گزارشگران موضوعي» مشكلي ندارد و حتي انتظار دارد آنها به شكل حرفه اي هر اتهامي را بررسي و آن را راست آزمايي كنند. ج. جمهوري اسلامي از سفر خانم ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر به ايران در سال 2011 استقبال مي كند. اكنون نيز موضع نظام جمهوري اسلامي ايران كه از سوي مقامات ارشد كشورمان طي يك ماه گذشته اعلام شده- از جمله وزير امور خارجه، سخنگوي وزارت امور خارجه، دبير ستاد حقوق بشر ايران و همچنين رئيس قوه قضائيه- همين است يعني گزارشگر موضوعي آري ولي گزارشگر ويژه خير؛ با اين توضيح كه گزارشگرهاي موضوعي با همكاري و مشاركت خود كشورها به كشورهاي مختلف سفر كرده و در همين راستا پس از بازديد از كشورها درباره موضوعي خاص و روشن مانند حق آزادي، حق غذا، حق مسكن و يا ديگر شاخص ها گزارش تهيه مي كنند.
گفتني است در همين زمينه جمهوري اسلامي به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه تاكنون از 6 گزارشگر موضوعي دعوت كرده است كه پس از سفر به ايران گزارش هايي نيز تهيه كرده اند و اين همكاري ها تداوم خواهد داشت.
اما بحث «گزارشگر ويژه»، خارج از قاعده و رويه اي است كه بايد براي همه كشورها به شكل طبيعي و منطقي انجام شود.
قطع نظر از اينكه اقدام شوراي حقوق بشر در تعيين گزارشگر ويژه براي وضعيت حقوق بشر ايران فاقد ضمانت اجراي حقوقي است و براي ايران اسلامي لازم الاتباع نبوده و جمهوري اسلامي اين حق را دارد كه «گزارشگر ويژه» را نپذيرد؛ سؤالي كه پيش كشيده مي شود اين است كه پشت پرده علم كردن موضوع تعيين «گزارشگر ويژه» براي وضعيت حقوق بشري ايران آن هم با انتخاب فردي چون «احمد شهيد» چيست؟
در پاسخ بايد گفت؛ 1- اقدام شوراي حقوق بشر سازمان ملل در تصويب قطعنامه اي سياسي عليه ايران اسلامي و به دنبال آن انتخاب فردي چون «احمد شهيد» به عنوان «گزارشگر ويژه» با بي اعتنايي و عدول از گزارشگر موضوعي نشان دهنده تغيير فاز نظام سلطه به سركردگي آمريكا از پرونده هسته اي به مباحث به اصطلاح حقوق بشري است و اين تغيير فاز گوياي نااميدي و دلسردي و در يك كلام شكست آمريكا و چند كشور غربي در چالش هسته اي با ايران است. در تمامي 9 سال گذشته (از 2002 به بعد) علي رغم ادعاهاي پرطمطراق و رجزخواني هاي اين چند كشور عليه برنامه هسته اي ايران نه تنها به شهادت آژانس بين المللي انرژي اتمي برنامه هسته اي كشورمان صلح آميز بوده و انحرافي از چارچوب مقررات آژانس نداشته است بلكه امروز ايران اسلامي به اعتراف حتي رسانه هاي خارجي يك ايران هسته اي است تا جايي كه خود همين چند كشور پرمدعا در آستانه پذيرش غني سازي ايران قرار گرفته اند ولو اينكه به اجلاس ها و نشست هاي متعدد و مختلف متوسل شوند.
2- اقدام آفندي جمهوري اسلامي در برملا كردن موارد نقض حقوق بشر در آمريكا و دو، سه كشور مدعي اروپايي طي يك سال گذشته باعث شده است تا آنها خشم آلود بار ديگر از حقوق بشر به عنوان يك اهرم فشار و حربه سياسي بهره ببرند. دفاعيات مستدل و مستحكم هيئت عالي رتبه ايران اسلامي در نشست شوراي حقوق بشر در ژنو در سال گذشته و پاسخ هاي حقوقي و اقناعي به شبهات و ادعاهاي مطروحه از سوي نمايندگان چند كشور غربي همه پتانسيل حقوقي ايران اسلامي نبود بلكه ستاد حقوق بشر كشورمان در بزنگاه هاي مختلف و از جمله سفر هيئتي به نيويورك براي شركت در همايش حقوق بشر در جهان معاصر (آذرماه 89) چالش هاي حقوقي اي را براي آمريكا و كشورهاي مدعي اروپايي بوجود آوردند.
در همين راستا؛ مجلس شوراي اسلامي و كميته حقوق بشر آن نيز اقدامات تهاجمي مناسبي درخصوص افشاي نقض گسترده حقوق بشر در آمريكا و انگليس انجام داده است حتي طرح تحريم 26 مقام آمريكايي ناقض حقوق بشر به زودي در صحن علني مجلس بررسي خواهد شد. طرحي كه رسانه هاي خارجي را به واكنش درآورده است و از جمله چند روز پيش پايگاه اينترنتي اوراسيا ريويو تاكيد كرد كه؛ «ايران با تحريم 26 مقام آمريكايي اهرم حقوق بشر را از دست واشنگتن گرفت و وجهه آمريكا را به عنوان تنها كشور مطالبه گر در زمينه حقوق بشر، مخدوش كرده است».
از اين روي آمريكا در برابر اين ضربات حقوق بشري ايران اسلامي به يك پروژه سياسي روي آورده است. همچنانكه صداي آمريكا -VOA- درباره تعيين گزارشگر ويژه براي وضعيت حقوق بشر ايران و انتخاب «احمد شهيد» به نقش عمده وزارت خارجه آمريكا در تصويب قطعنامه ماه مارس اعتراف كرده و تاكيد مي ورزد، فعاليت هاي پشت پرده دولت آمريكا در انتخاب «احمد شهيد» از چشم ناظران پنهان نيست.
3- از ديگر علل پشت پرده تعيين گزارشگر ويژه براي وضعيت حقوق بشر ايران به تحولات منطقه و موج مواج بيداري اسلامي برمي گردد. دقيقا در بحبوحه تحولات منطقه و گذشت 3 ماه از خيزش و خروش كشورهاي مسلمان عليه سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي در منطقه خاورميانه، آمريكا از طريق شوراي حقوق بشر به اين ترفند و دسيسه متوسل مي شود؛ چرا؟ براي آن كه؛ الف. با پيش كشيدن مباحث حقوق بشري بر ضد ايران به سيماي جمهوري اسلامي ضربه بزنند به اين اميد كه از تاثيرگذاري و الهام پذيري ايران اسلامي در حركت بيداري اسلامي بكاهند. بارها مقامات صهيونيستي و رسانه هاي غربي به اين واقعيت اعتراف كرده اند كه بهار عربي ناشي از انقلاب اسلامي ايران در 1979 است و به تعبير واشنگتن تايمز؛ اتفاقات خاورميانه و شمال آفريقا ادامه همان راهي است كه آيت الله خميني[ره] آغاز كرد.
ب. هدف ديگر آمريكايي ها و چند كشور اروپايي از پيش كشيدن پاره اي اتهامات حقوق بشري عليه ايران و برجسته كردن موضوع تعيين گزارشگر ويژه، انحراف افكارعمومي از تحولات منطقه آن هم در بستر بيداري اسلامي است. بخصوص آنكه از پيامدهاي حقوقي تحولات منطقه، همانا تناقض هاي فاحش آمريكا و چند كشور مدعي حقوق بشر است كه نقاب حقوق بشري آنها براي افكارعمومي در پهنه منطقه و حتي در مقياس فرامنطقه اي به زير كشيده شد.
وضعيت بحرين در تحولات منطقه خود شاخصي گويا در زمينه حقوق بشر است كه علي رغم كلكسيوني از جنايات آل خليفه با همدستي آل سعود، واشنگتن نه تنها اقدامي نكرد بلكه با چراغ سبز خود و حمايت از ناقضين حقوق بشر نقش «معاونت در جرم» را برعهده گرفت.
پيش تر نيز تنها به عنوان نمونه مي توان به «غزه» اشاره كرد كه باز هم آمريكا و يا شوراي حقوق بشري كه تحت سيطره اوست هيچ اقدامي كه نكردند بلكه در صحنه عمل از جانيان و كودك كشان صهيونيست حمايت كردند.
4- شكست آمريكا و چند كشور غربي در مديريت فتنه 88 و جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران از ديگر دلايلي است كه پشت پرده اقدامات اخير شوراي حقوق بشر را برملا مي كند. شايد اين پرسش به ميان آيد كه بين شكست سنگين دشمنان تابلودار نظام جمهوري اسلامي در فتنه 88 و اقدامات اخير شوراي حقوق بشر عليه ايران اسلامي چه رابطه اي مي تواند وجود داشته باشد؟ كه بايد خاطرنشان كرد؛ الف. طبيعي است كه دشمني هاي نظام سلطه به سركردگي آمريكا عليه ايران اسلامي تمامي نخواهد داشت چون يك درگيري ماهوي و ماهيتي وجود دارد؛ بنابراين آنها از گزينه هاي متعدد در زمان هاي مختلف استفاده مي كنند. براي رمزگشايي از اين واقعيت از ميان حجم قابل تاملي از كدها و نمونه ها مي توان به سخنان صريح و خالي از ابهام «مارك كرك» سناتور جمهوري خواه آمريكايي اشاره كرد كه همين اواخر در مصاحبه با تلويزيون فارسي صداي آمريكا از انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران پرده برمي دارد: «گزارشگر ويژه حقو ق بشر در ايران مسئول هماهنگي سياست خارجي آمريكا در رابطه با ايران خواهد بود و اطمينان حاصل خواهد كرد كه پرونده مخالفان برجسته، در بالاترين اولويت قرار گيرد، اما مهم ترين وظيفه اين فرد اين است كه نام مخالفان برجسته ايراني و پرونده هايشان را در رسانه هاي غربي، عربي و بين المللي مطرح كند و...»
ب. جالب است كه در همين خط، شماري از عوامل فراري ضدانقلاب كه با همه تقلاها و تحركات به 70 نفر نمي رسند از تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر براي ايران استقبال كرده و از سر ذوق زدگي و البته غربزدگي به «احمد شهيد» نامه مي نويسند و به او پيشنهادها و به اصطلاح توصيه هايي ارائه مي دهند! و باز از قضا اين شمار و اشخاص همان گمارده هاي ناتوي فرهنگي هستند از رامين جهانبگلو گرفته تا مهرانگيز كار، داريوش آشوري، ميرواند آبراهاميان، حسين قاضيان، پيام اخوان و...
ج. و باز جالب تر كه «آيلين داناهو» نماينده دائم آمريكا در شوراي حقوق بشر سازمان ملل به بي بي سي مي گويد، اگر ايران به «احمد شهيد» اجازه ورود به كشور ندهد او در خارج از ايران، تحقيق همه جانبه اي درباره نقض حقوق بشر در اين كشور خواهد كرد! اين ستون ديگر گنجايش ندارد فقط بايد اشاره كنيم كه چون منظور از «تحقيق همه جانبه»! براي خوانندگان روشن است نيازي به توضيح نمي بينيم.
و بالاخره هر چند در بالا به پشت پرده پروژه سياسي آمريكا و چند كشور مدعي حقوق بشر در خصوص تعيين گزارشگر ويژه براي وضعيت حقوق بشر در ايران، اشاره شد اما كماكان اين سؤال رخ مي نمايد كه چرا كشورهاي مدعي حضور گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران اجازه نمي دهند گزارشگري در زندان گوانتانامو، ابوغريب، بگرام و يا زندان هاي رژيم جعلي صهيونيستي حضور يابد؟
حسام الدين برومند

 



كميته 15 نفره دربرگيرنده همه اصولگرايان است

سرويس سياسي-
به دنبال آغاز برخي بحث ها درباره كامل نبودن گروه 8+7 و تلاش براي وارد كردن افرادي جديد به درون آن از جانب تشكل هاي نوظهور، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز اعلام كرد اين گروه همه اضلاع اصولگرايي را دربرمي گيرد.
حجت الاسلام محمدرضا سالك روز گذشته با اشاره به منشور اصولگرايي كه سال گذشته از سوي جامعتين منتشر شد، گفت: اين منشور همه اضلاع اصولگرايي را دربر مي گيرد و اولويت اول در اين زمينه حفظ وحدت در جريان اصولگرايي است.
وي در ادامه، سخنان برخي از افراد در اين زمينه را در راستاي سهم خواهي عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به شرايط جامعه جريان هاي انحرافي و غيرانحرافي با بيان برخي از مطالب، دو هدف را دنبال مي كنند از جمله ايجاد افتراق در جامعه اصولگرايي و اين كه اجازه ندهند اين روند به هدف خود برسد.
سالك درباره انتقادات برخي از اصولگرايان از مكانيزم 8+7 و اين كه اين مكانيزم تمام اصولگرايان را تحت پوشش قرار نمي دهد، گفت: در طول اين يك سال و چند ماه تمام مصوبات كه در اين زمينه بود، از جمله بيانيه 8 ماده اي جامعتين و منشور اصولگرايي در معرض ديد مردم و آقايان اصولگرا قرار گرفت و اين دوستان از اين منشور و بيانيه استقبال و آن را پايه اي براي حركت در راستاي ايجاد وحدت در جريان اصولگرايي عنوان كردند.
وي افزود: نقطه نظرات افراد مختلف گرفته شده است و آقاياني كه انتقادات و سوالاتي دارند، مي توانند تماس گرفته و پاسخ بگيرند.
محسن رضايي ديروز در مصاحبه اي گفته بود كه گروه 8+7 دربرگيرنده همه اصولگرايان نيست. وي نماينده اي در گروه 8 نفره ندارد. برخي ناظران عقيده دارند كه ايجاد گروه هاي خلق الساعه كه در واقع چيزي بيش از يك «نام» نيستند و ابزار قرار دادن اين گروه ها براي سهم خواهي ترفندي است كه گروه 8+7 بايد درباره آن هوشيار باشد.
در عين حال تعداد زيادي از فعالان اصولگرا عقيده دارند سهم جريان مقابله كننده با فتنه 88 در گروه 8 نفره، كه در قالب فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، قرارگاه عمار و جبهه پايداري آرايش گرفته يا در حال آرايش گرفتن است، تناسبي با وزن اين جريان ندارد و حتما بايد سهم بيشتري براي آن در نظر گرفته شود.
يكي ديگر از مباحثي كه سالك به آن پاسخ داد شايعه جدايي جامعه مدرسين از فرايند وحدت اصولگرايان بود كه اخيرا توسط برخي پايگاه هاي اينترنتي منتشر شده است.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در اين باره ضمن گلايه از برخي اصولگرايان گفت: متاسفانه مي بينيم برخي از افراد در قالب اصولگرايي مطالبي را مطرح مي كنند و بعضا شايعات نادرستي را در سايت هاي خود بيان مي كنند از جمله شايعه جدايي جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز از يكديگر كه اين موضوع كاملا نادرست و اشتباه است.
سالك با بيان اين كه سهم خواهي كار نادرست و خطرناكي است و بايد به اين موضوع توجه كرد، گفت: متاسفانه برخي از اصولگرايان در سايت هاي خود شايعاتي را مطرح مي كنند از جمله جدايي جامعه مدرسين از جامعه روحانيت و اين كه جامعه مدرسين در روند ايجاد وحدت در جريان اصولگرايي خود را كنار كشيده است، در حالي كه من به صراحت عرض مي كنم كه جامعه مدرسين و جامعه روحانيت براساس كار كارشناسي و تشكيلاتي، اين امر را با هدايت آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و آيت الله مهدوي كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز دنبال مي كنند و به هيچ وجه جدايي بين آنها ايجاد نشده است و كميته 7 نفره نيز راهبرد مشخص شده را جلو مي برد.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه با بيان اينكه برخي از گروههاي اصولگرا نمايندگان خود را براي عضويت در گروه 8 نفره معرفي كرده اند و بعضا جابه جايي نيز صورت گرفته است، افزود: اين گروه 8 نفره را گروه 7 نفره تاييد نهايي مي كند كه هنوز اين امر اتفاق نيفتاده است.
جامعه مدرسين با قوت
در صحنه حضور دارد
عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رد اخبار منتشر شده مبني بر كناره گيري جامعه مدرسين از فرآيند انتخابات اصولگرايان تاكيد كرد: جامعه مدرسين در صحنه حساس انتخابات مجلس نهم بي تفاوت نيست و هرگز كناره گيري نكرده است.
آيت الله عباس كعبي، عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم روز گذشته با رد اخبار منتشر شده مبني بر كناره گيري جامعه مدرسين حوزه علميه قم از فرآيند انتخابات اصولگرايان گفت: خبري كه در برخي از سايت هاي خبري منتشر شده مبني بر اينكه، جامعه مدرسين حوزه علميه قم از فرآيند انتخابات اصولگرايان كناره گيري كرده است، صحت ندارد و جامعه مدرسين در انتخابات مجلس نهم براي پيشبرد تفكر اصولگرايي و تلاش براي وحدت اصولگرايان در يك ليست واحد و در قالب تحقق و اجراي منشور و شاخص هاي اصولگرايي تدوين شده توسط جامعتين خود را متعهد مي داند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: ادعاي كناره گيري جامعه مدرسين حوزه علميه قم از انتخابات اصولگرايان صحت ندارد و آيت الله يزدي، آيت الله مهدوي كني، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و اعضاي جامعه روحانيت مبارز تلاش هاي گسترده اي داشتند تا شاخص ها و منشور اصولگرايي و بايدها و نبايدها تدوين شود و كميته جامعتين با تلاش هاي گسترده بايدها و نبايدهاي اصولگرايي را تدوين كرده و در نهايت در دو بيانيه مفصل به امضاي آيت الله يزدي و آيت الله مهدوي كني منتشر شده است.
عضو سابق شوراي نگهبان در ادامه تصريح كرد: پيرو آن، تلاش هاي گسترده اي براي شكل گيري كميته داوري، نظارت و سياست گذاري فرآيند انتخاباتي اصولگرايان صورت گرفت كه به كميته 7 نفره معروف شد و آيت الله يزدي و آيت الله مهدوي كني تلاش وافري در اين زمينه داشتند.
آيت الله كعبي تاكيد كرد: آنچه گفته شد اين است كه عنوان جامعتين با تدوين منشور اصولگرايي پايان يافته و هركدام از جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز براساس ضوابط و تصميمات داخلي خود عمل مي كنند و با تشكيل كميته اي 7 نفره در خصوص وحدت اصولگرايان فصل نوين فعاليت انتخاباتي اصولگرايي در كشور آغاز شده است و از اين به بعد فرآيند انتخاباتي اصولگرايان از طريق كميته 7 نفره دنبال مي شود.
وي افزود: اضلاع اصولگرا هركدام نمايندگاني معرفي مي كنند و طبعا تاكنون جلسه كميته 7 نفره تشكيل نشده و هيچ گونه اعلام رسمي از سوي جامعه مدرسين و آيت الله يزدي در خصوص اعضاي اين كميته اعلام نشده است و هر خبري كه در اين خصوص در سايت هاي خبري اعلام شده، صرفا گمانه زني است و تشكيل اولين جلسه اين كميته به موقع اعلام خواهد شد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: ان شاءالله با تشكيل اولين جلسه كميته 7 نفره نظارت، داوري و سياست گذاري، فرآيند انتخاباتي اصولگرايان و شيوه كار مشخص مي شود.
آيت الله كعبي با بيان اينكه همواره همه بايد نسبت به ايجاد تفرقه هوشيار باشند و نسبت به آن واكنش به موقع و جدي نشان دهند، تصريح كرد: جريان هايي تلاش دارند تا ميان اصولگرايان تفرقه ايجاد كنند و اضلاع اصولگرايي بايد هوشيار باشند و به وحدت فكر كنند و در مقابل مجموعه تفكرات انحرافي و فتنه گران كه قصد دارند به نحوي خود را در انتخابات مجلس نهم بازسازي كنند، هوشمندانه و يكپارچه عمل كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: جامعه مدرسين به دليل اعتماد ديرينه اي كه متدينين و نيروهاي ارزشي به آن دارند براي دفاع از اسلام و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي حاضر در صحنه است و به موقع تصميم مقتضي مي گيرد و در اين صحنه حساس و مهم يعني انتخابات مجلس نهم بي تفاوت نيست و هرگز كناره گيري نكرده است.
آيت الله كعبي در پايان تاكيد كرد: در برخي از سايت هاي خبري عنوان شده كه بنده خود را نماينده آيت الله يزدي معرفي كرده ام كه اين گونه خبرها دروغ است. بنده هرگز در مصاحبه ها خود را نماينده معرفي نكرده ام و به هيچ عنوان موضع نگرفتم و تنها مصاحبه اي با خبرگزاري فارس داشتم و ديدگاههاي جامعه مدرسين را بيان كردم.

 



خان (گفت و شنود)

گفت: مقامات آمريكايي به طور تلويحي اعتراف كرده اند در انتخاب سران فتنه دچار اشتباه شده و به افرادي كه در ميان مردم پايگاهي نداشته اند اميد بسته بودند.
گفتم: هركس ديگري هم كه زلف خود را به آمريكا و اسرائيل و انگليس گره بزند، مثل سران فتنه با نفرت و انزجار مردم روبرو مي شود.
گفت: سايت هاي حامي سران فتنه از اين اظهارنظر مقامات آمريكايي حسابي برآشفته اند و يكي از كاربران فيس بوك نوشته است، يعني آقايان موسوي و خاتمي و كروبي هيچ نقطه مثبتي نداشته اند؟!
گفتم: يكي از خان ها مرده بود و سخنران مراسم ختم از مباشر خان پرسيد؛ چطور است از خط زيباي خان تعريف كنم؟ و مباشر گفت؛ حرفش را نزن كه خطش به خرچنگ قورباغه معروف بود. سخنران گفت؛ در وصف سخاوتش چي؟ و مباشر گفت؛ آنقدر خسيس بود كه نگو و نپرس و... بالاخره سخنران، بعد از چند پرسش و پاسخ، از مباشر پرسيد پس در وصف او چه بگويم؟ و مباشر فكري كرد و گفت؛ شايد همان خط خرچنگ قورباغه خان بيشتر از بقيه خصوصياتش قابل تعريف باشد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ پدر ثروتمندي داشتم كه چند سال پيش از دنيا رفت. ولي زن بابا به همراه برادران و خواهران ناتني ام قبل از انحصار وراثت تمام حساب هاي مالي پدرم را از بانك ها خالي كردند. بنده به مسئولين بانك ها معترض شدم اما آنها از اساس منكر چنين حساب هايي شدند، جالب اينكه هر وكيلي كه گرفته ام وسط راه استعفا مي دهد و خودش را كنار مي كشد. چه كسي مي تواند اين معما را براي من حل كند؟
سيد علي اكبر هاديان
¤ چرا بهزيستي براي حضانت فرزندخواندگي مدرك ديپلم را ملاك قرار داده است. حالا كه خدا ما را از اين نعمت محروم نموده لااقل بهزيستي اين بند را حذف نمايد تا بخشي از مشكلات خانوادگي ما مرتفع شود.
8706:0912
¤ در تاريخ 20/4/90 در بزرگراه شهيد محلاتي در فاصله 100 تا 150 متري چهارراه ميثم ابتداي خيابان فرشته آزادي 2 نفر از اراذل و اوباش با يك جوان دانشجو درگير و گوشي تلفن وي را سرقت و ضربه اي با چاقو بر روي زانوي پاي راست وي وارد كردند و متواري شدند. ما معتقديم جسارت اراذل و اوباش ناشي از عدم برخورد بازدارنده از سوي قوه قضائيه و پليس است.
خانواده دانشجوي مضروب
¤ با پيام آن هموطن عزيز راجع به سطح سواد فوتباليست ها موافقم واقعاً اگر در استخدام فوتباليست ها مسئله تحصيل در نظر گرفته شود بسياري از معضلات پيش نمي آيد.
مجيد اسماعيلي
¤ چرا هيچ سازماني براي بيمه نازايي كساني كه حسرت بچه دار شدن را دارند متقبل هزينه نمي شود.
8706:0912
¤ باتوجه به مجوز فراهم شده خوب است شهرستانهاي اسلامشهر، ري و شميرانات از تهران مستقل و هركدام براي خود نماينده اي در مجلس داشته باشند.
8068:0912
¤ باتوجه به قيمت دو برابري شير و پرداخت يارانه به توليدكننده آيا افزايش قيمت منطقي است؟
6662:0918
¤ براي ارتباط با رياست جمهوري چكار بايد كرد؟ به عنوان يك دانشجو تقاضاي تماس (ارتباط) با رياست جمهوري را دارم.
6573:0939
¤ از 15/4/90 تا به حال پي گير قطع تلفن منزل هستيم، ولي تا به حال موفق به رفع مشكل نشده ايم. د رصورتي كه مخابرات اعلام نموده براي گرفتن تلفن ثابت منزل يكروزه اقدام مي كند چطور تلفن منزلي كه بدهي هم ندارد بيش از يك هفته پي گيري و تماس هنوز مشكل آن حل نشده است.
از مسئولين مخابرات پاسداران- كوچه كوكب درخواست رسيدگي داريم.
صفابخش
¤ از پليس راهور مشهد- بجستان و مسئولين پايانه هاي استان خراسان رضوي درخواست مي شود مانع تردد اتوبوسهاي اين مسير با مدلهاي 25 سال به بالا شوند. متأسفانه پليس مانع تردد اين خودروهاي فرسوده نيست و اصلا توجهي به عواقب و خطرات آن ندارد.
جمعي از اهالي بجستان
¤ به رئيس جمهور محترم بنويسيد كه بنده به عنوان دانشجو كه نمي خواهم در كلاس مختلط درس بخوانم و در معرض گناه قرار بگيرم بايد كي را ببينم؟ آيا به عنوان يك شهروند حق ندارم؟
4165:0912
¤ از صدا و سيما انتظار مي رود باتوجه به شيطنت آمريكا و اسرائيل غاصب و غربي ها در سوريه اخبار و تحليل بيشتري از سوريه منعكس كند.
7390:0935
¤ از متوليان امر بپرسيد چرا بعضي از شركتهاي خدماتي و فضاي سبز اصفهان قراردادهاي دو ماهه با كارگران منعقد مي كنند؟
8804:0913
¤ پيشنهاد مي شود صندوق ذخيره فرهنگيان به بانك ذخيره فرهنگيان تغيير وضعيت دهد.
0177---0910
¤ مصوبه شوراي شهر در مورد افزايش 15درصدي كرايه وسايل نقليه عمومي از تاكسي گرفته تا اتوبوس هاي شركت واحد در عمل سر از افزايش 100درصدي درآورده است. چرا مسئولين امر اجازه مي دهند چنين فشاري بر شهروندان وارد بشود.
2748---0912
¤ وقتي در ورزش كشور شاهد ولخرجي هاي ميلياردي باشيم بايد هم بعضي از كارخانه ها و كارگاه ها با كمبود درآمد روبه رو بشوند و تعدادي از كارگران خود را اخراج بكنند.
8858---0919
¤ مي خواستم بگويم داروي والپروات سديم كه بعضي از پزشكان براي افراد جانباز تجويز مي كنند موجب وارد آمدن آسيب هاي شديد به مغز و حافظه آنان مي شود. ضرورت دارد در اين مورد اطلاع رساني شود.
7214---0936
¤ امسال سال جهاد اقتصادي است چرا مسئولين آن را با سال افزايش دادن قيمت ها اشتباه گرفته اند و توجهي به منافع مردم ندارند؟
9416---0919
¤ روزنامه ها خبر از تعطيلي بعضي از مهدهاي كودك به خاطر گرفتن شهريه بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده داده اند. ولي تخلف فقط گرفتن شهريه زياد نيست، آموزش رقص به كودكان نيز خلاف شرع مقدس اسلام مي باشد. چرا به اين گونه تخلفات رسيدگي نمي شود؟
2745---0912
¤ ما اعضاي هيئت پيروان ولايت آمادگي خود را براي عمليات هاي استشهادي بر ضد منافع آل سعود و صهيونيست ها اعلام مي كنيم. باشد كه افتخار زمينه سازان ظهور امام زمان(عج) را پيدا بكنيم.
9685---0919
¤ موضوع روشن ماندن 24 ساعته روشنايي گذرگاه عمومي در رودهن كه چندي قبل در اين ستون مطرح شده بود يك اشكال فراگير است، يعني در ساير شهرها نيز ديده مي شود بايد به صورت اساسي در اين مورد چاره انديشي شود و جلوي اين گونه اسراف هاي سنگين را بگيرند.
9852---0912
¤ به آقاي خاتمي از سران فتنه و همفكران ايشان بفرماييد ما امثال آقاي مدحي نفوذي وزارت اطلاعات را بين شما و دوستانتان در خارج از كشور مي فرستيم تا اطلاع پيدا كنيم چه مي كنيد. ما مواظب هستيم پياده نظام دشمن در مجلس شوراي اسلامي نفوذ نكند.
7873---0912
¤ تاكنون شرارت هاي زيادي توسط برخي از مهاجرين افغاني در شهرستان هاي مشهد و قم صورت گرفته و پيامدهاي بدي به جا گذاشته است. مردم اين شهر بايد تا كي شاهد مزاحمت هاي اين اتباع بيگانه باشند و متحمل خسارت زياد بشوند.
0589---0912
¤ مجلس با كنار گذاشتن طرح استيضاح و سؤال از رئيس جمهور را با بصيرت اقدام عملي خود در حفظ وحدت به نمايش گذاشت شايسته است رياست محترم جمهوري نيز با فاصله گرفتن از جريان انحرافي پاسخ مجلس، مردم و علما را با شايستگي بدهد.
0578---0916
¤ مسئولين ستاد نمازجمعه تهران پاسخ بدهند تهراني ها تا كي بايد در تابستان زير آفتاب و گرما و زمستان زير باران و سرما نماز جمعه را بخوانند. بالاخره متوجه نشديم مصلي تهران براي برپايي نمايشگاه پوشاك و كتاب درست شده يا اختصاص به نمازجمعه دارد؟
8068---0912
¤ وضعيت ساختمان مصلاي نمازجمعه شهرستان قائن در مقايسه با مصلاي شهرهاي اطراف واقعا نامطلوب است. براي بهبود وضع آن نياز به همكاري و مساعدت مديران فرهنگي و غيرفرهنگي شهر مي باشد. اميدواريم دريغ نكنند.
5255---0915
¤ متأسفانه محصولات ايراني با نام ها و حتي با عبارات غربي و غيرايراني نامگذاري مي شود آيا نهادي مسئول مقابله با اين قبيل تهاجم فرهنگي دشمن نيست؟
2748---0912
¤ نرخ 1500 تومان به عنوان عوارض رفت يا برگشت در بزرگراه 25 كيلومتري پرديس واقعا زياد است و با هيچ فرمولي نمي خواند.
درخواست داريم در اين نرخ، تعديله بوجود آيد و به شهروندان اطلاع بدهند.
6406---0912
¤ در بخش هاي خبري سيما به ويژه در بخش اخبار به زبان انگليسي حساسيت گذشته در مورد پوشش خانم هاي خارجي كه در فيلم ها ديده مي شوند وجود ندارد. نبايد اجازه داد كه امر حرام يك امر عادي تلقي شود.
7659---0913
¤ بعد از سيل كلاردشت بسياري از محلات در اين منطقه مشكل آب دارند. خواهشمند است مسئولين امر استان با توجه به فصل گرما و رسيدن ماه مبارك رمضان اقدامي عاجل نمايند.
9593---0911
¤ كساني كه براي كودكان خود به دنبال يافتن مهد كودك مناسب هستند متأسفانه كمتر مهد كودكي را مي يابند كه كلاس رقص نداشته باشند؟! آيا سازمان بهزيستي نظارت نمي كند؟ مگر بچه هاي معصوم بازيچه اند؟
3017---0935
¤ بارها از طريق روزنامه ارزشي شما مشكلات و نواقص وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و همچنين مشكلات خودم را بيان داشته ام ولي دريغ از يك پاسخ اين وزارتخانه!
دكتر مهاجري جانباز از بوشهر
¤ اجماع گروه هاي مختلف اصولگرايان براي حضور در انتخابات هر چند ديرهنگام بود ولي به هر شكل مايه اميد مردم شد. اين عزيزان فراموش نكنند كه مردم به ماهيت افراد منتخب نظر دارند و همان گونه كه رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند افرادي كه با پشتوانه ثروت و قدرت مطرح شوند مطرود مردم اند و به جز مزاحمت براي انقلاب و انحراف در ارزش ها و هدف هاي اسلام ناب محمدي چيزي براي كشور نخواهند داشت پس در اين راه بكوشيم و از نفوذي ها و نگاه هاي بد هراسي نداشته باشيم.
محمودي
¤ آقاي مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران اعلام كردند كه اجازه نخواهيم داد افزايش كرايه ها بيش از 15% باشد حال كه خلاف نظر شوراي شهر از 40 تا 100% افزايش كرايه هاي بخش خصوصي را شاهديم آيا فلسفه وجودي شوراي شهر كه قادر به الزام شهرداري تحت امرش به اجراي مصوبه اش نيست زير سؤال نرفته است؟ و آيا اين كه بخش حمل و نقل را كلا خصوصي كنيم بر عقل و منطق استوار است؟ مگر شهردار تهران در بدو مسئوليتش قول حفظ 40درصد اتوبوس هاي بليطي را به مردم نداد؟ پس چرا پس از اندك زماني، اكثر اتوبوس هاي بليطي را جمع آوري نمود؟!
صباغيان
¤ اخيرا در شهرستان لنگرود افراد ناشناسي اقدام به خريد زمين هاي زراعي به قيمت ارزان مي كنند كه تا اندازه اي مشكوك و قابل تأمل مي باشد لذا از مسئولان تقاضا مي شود كه نسبت به اين موضوع رسيدگي كنند.
مسعود- لنگرود
¤ بنده به عنوان يكي از جانبازان و رزمنده دوران دفاع مقدس مدت زيادي است كه تقاضاي ملاقات با وزير علوم كرده ام ولي تاكنون اين فرصت برايم مهيا نشده است.
حميد قنبري- تهران
¤ از دست اندركاران برنامه تلويزيوني «به سوي ظهور» كه ظهرهاي جمعه از شبكه 2 سيما پخش مي شود تقدير و تشكر مي كنم.
حميد قناد بجستاني
¤ اخيرا سفير آمريكا در سوريه به طور خودسرانه و بدون هماهنگي با دولت بشار اسد اقدام به بازديد از مناطق آشوب زده اين كشور كرده است مناسب ترين برخورد با اين حركت آمريكاي خبيث اخراج اين سفير از سوريه مي باشد.
كاشاني- تهران
¤ متأسفانه مدتي است كه دختران و پسران افاغنه با وضعيت ظاهري بسيار نامطلوب در اطراف حرم عبدالعظيم و در فاصله ميدان حرم تا در ورودي حرم پرسه مي زنند و اقدام به برخي حركات مشكوك غيراخلاقي مي كنند. بنده در اين رابطه مي توانم اطلاعات بيشتري ارائه كنم.
ميرزايي- شهرري
¤ از صدا و سيماي جمهوري اسلامي و رسانه هاي ديگر تقاضا مي كنم گزارشي هم از ريزگردهاي استان سيستان و بلوچستان تهيه و چاپ كنند.
محمد
¤ از متوليان نظارت بر اتوبوس هاي پولي درخواست مي كنم كه نظارتي بر عملكرد و برخورد آنها با مسافران داشته باشند. برخي از راننده ها به رغم مشخص بودن مقصد اتوبوس، خودسرانه اقدام به پياده كردن كليه مسافران در ايستگاه هاي خارج از مقصد كرده و با مسافران مشاجره مي كنند.
سعيد ميرحسيني- تهران
¤ از مسئولان خواهش مي كنم كه درخصوص موسسات خيريه دقت و توجه بيشتري داشته باشند. از آنجا كه اينگونه موسسات متولي خاصي ندارد مانند قارچ و تحت عناوين مختلف و حتي مقدس رشد مي كنند، درآمدهاي نجومي به جيب مي زنند و كسي هم حريف شان نيست.
سعيد
¤ شهرداري منطقه 4 به رغم فقدان كمترين امكانات شهري در خيابان استخر و 244 شرقي بين خانه هاي مسكوني بازيافت احداث كرده است.
4527---0912
¤ روستاي قره تپه از توابع شهرستان «نير» كه از مناطق بسيار زيباي استان اردبيل است و دركنار منطقه گردشگري بولاغلار قرار دارد متأسفانه فاقد آب آشاميدني سالم مي باشد و اهالي قدرشناس منطقه چشم به همت مسئولان دوخته اند.
يكي از اهالي روستا
¤در يكي از برنامه هاي كودك شبكه دو سيما دختر و پسري كه هردو به سن بلوغ رسيده بودند با يكديگر بازي مشتركي را انجام مي دادند. وقتي در رسانه ملي كشور رعايت مسائل شرعي نمي شود چه انتظاري از ديگران داشته باشيم؟ اين گونه بي مبالاتي ها حتما اثر سوء خودش را روي جامعه خواهدگذاشت.
رضوي
¤ قيمت ارسال هر پيامك را از 10 تومان به 16تومان افزايش داده اند. چرا حداقل در اين مورد به مشتركين اطلاع رساني نمي كنند كه مشتركين نسبت به آنچه مي گذرد آگاهي داشته باشند.
5834---0939
¤ يك تارموي هريك از رهبران ديني و علماي اعلام و مدرسين و حوزويان را با همه گروه هاي انحرافي و دوم خردادي ها عوض نخواهيم كرد.
9005---0913
¤ از ظواهر امر پيداست كه آقاي خاتمي به نمايندگي از سران فتنه قصد دارد يك بار ديگر وارد عرصه انتخابات شده و تحركاتي در به هم زدن جامعه انجام دهد كه اگر نتوانست امتيازاتي را در اين انتخابات به دست آورد و سناريوي جديدي مثل تقلب در انتخابات به همراه آشوب هاي خياباني رقم بزند.
مجيد
¤ از شهرداري تقاضا مي كنيم كه با استفاده از مواد گندزدا بوي نامطبوع سطل هاي زباله را كه در گرماي تابستان شدت مي يابد از بين ببرد تا باعث آزار و اذيت مردم نشود.
سهيلا گزاني- تهران
¤ متأسفانه تاكنون هيچ راهكار عملي و موثري براي جلوگيري از افزايش بي رويه اجاره مسكن صورت نگرفته است درحالي كه دولت مرتبا بحث ساخت مسكن مهر را مطرح مي كند بسياري از مردم خصوصا قشر حقوق بگير جامعه به خاطر اجاره نشيني مستأصل مانده اند و درشرايط دشواري زندگي مي كنند.
كاظمي- تهران
¤ از وزير دلسوز و انقلابي آموزش و پرورش به خاطر درنظرگرفتن بيمه طلايي براي فرهنگيان بازنشسته تشكر مي كنم.
كاشاني معلم بازنشسته تهران
¤ مي خواستم بپرسم كه براي اعتراض نسبت به نصب و چسباندن مظاهر شيطان پرستي و... روي برخي از اتوبوس هاي خصوصي به كدام مرجع بايد مراجعه كرد. واقعا مرجعي براي نظارت و كنترل بر اين مسائل دركشور وجود ندارد.
يك خانم هموطن
¤ از آقاي احمدي نژاد خواهش مي كنم كه هرچه زودتر دستور اجرايي شدن قانون بازنشستگي قبل از موعد را صادر فرمايند.
خانم درويشي
¤ برخي از اسباب و وسايل آرايش و... از قبيل ادكلن، انواع پمادها و رنگ هاي مو و... كه در معرض فروش قرارمي گيرند منقش به تصاويري از زنان بي حجاب است آيا نبايد با ارائه كنندگان اين وسايل مقابله شود؟ متولي برخورد، چه سازماني است و چرا هيچ عكس العملي نشان داده نمي شود؟
4678---0919
¤ در ايستگاه هاي مترو موزيك با صداي بلند پخش مي شود. عده اي نيز در داخل مترو با گوشي همراه شان موزيك پخش مي كنند. تكليف ما كه مي خواهيم آرامش داشته باشيم چه مي شود؟
4165---0912
¤ اخيرا مهاجرين قابل توجهي از شهرهاي غرب كشور وارد منطقه كمالشهر كرج مي شوند كه اين امر نشان از بيكاري دراين شهرها دارد. اين مهاجرپذيري باعث ايجاد استعداد جرم خيزي در منطقه خواهد شد. لازم است مسئولين امر تدبيري بينديشند.
5254---0912
¤ از مسئولين سيما مي پرسم وقتي در برخي برنامه ها نامحرمان قربان همديگر مي روند اشكال شرعي ندارد؟ آيا اين سبب ترويج بي حيايي نيست؟ به كجا مي رويم و يا ما را به كجا مي برند؟
6216---0912
¤ داراي خانواده اي چهار نفره ام كه دفعه قبل مبلغ يكصدهزار تومان فقط پول گاز دادم و اين دفعه يكصدو پنجاه و يك هزار تومان. قرار بود قيمت افزايش حامل هاي سوخت ظرف 5 سال آزاد شوند نه ظرف 6 ماه! از هيئت محترم دولت و مسئولين سازمان هدفمندي يارانه عاجزانه درخواست تجديدنظر اساسي را داريم.
مطهري
¤ رئيس جمهور محترم قبل از هدفمند كردن يارانه ها به مردم اعلام نمودند كالاهايي كه دولت براي آنها يارانه پرداخت نمي كند افزايش قيمت نخواهند داشت به خصوص روي قيمت برنج و روغن، نان و قند و شكر و موادلبني تاكيد داشتند متأسفانه امروز شاهد هستيم حتي قيمت كبريت هم افزايش يافته است رياست محترم جمهور چه پاسخي براي افكار عمومي دارند.
محمد بركچي
¤ درمطلب «از مرگ اختياري تا اجل حتمي» دوشنبه 13/4/90 تشكر مي كنم مطالب از اين دست بيشتر داشته باشيد.
8531---0913
¤ روستاي زوشك از توابع بخش مركزي قاين همچنان فاقد شبكه آبرساني است از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
5255---0915
¤ از دولت عدالت محور تقاضا مي شود فكري به حال جانبازاني كه ديگر قادر به كار نيستند و با تن مجروح و خسته بايد هر روز درسركار خود حاضر شوند بنمايد.
يك جانباز
¤ كاركنان و دبيران دبيرستان توحيد بزرگسالان و دبيرستان هشتم شهريور منطقه 6 تهران 6 ماه است كه حقوق نگرفته اند چرا كه كليه شهريه دانش آموزان را اداره كل آموزش و پرورش بلوكه كرده و بقيه را به حساب مدرسه واريز ننموده است.
3646---0939
¤ ما 15 خانوار ساكن همدان كوي مزدقينه انتهاي ترانس فاقد گازشهري هستيم باور كردني نيست ولي ما 5 سال است كه با كپسول روزگار مي گذرانيم و ديگر خسته شده ايم لطفا به داد ما برسيد. به خدا سوگند ما ايراني هستيم.
1552---0918
¤ وقتي در بسياري از قسمت هاي قوه قضائيه جديتي براي اجراي احكام الهي وجود نداشته باشد نتيجه اين مي شود كه اراذل و اوباش جرأت پيدا مي كنند در شهر تهران شاهرگ يك روحاني در حال نهي از منكر و دفاع از ناموس مردم را با چاقو مي زنند و او را راهي بيمارستان مي كنند. در شهر ديگر قوي ترين مرد ايران را به قتل مي رسانند. گويا براي مسئولين اين قوه هيچ اتفاق مهمي نيفتاده است.
قدمي از قم
¤ قوه قضائيه و نيروي انتظامي در كشور چه كار مي كنند كه اراذل و اوباش براي چندمين مرتبه شاهرگ يك فرد ناهي از منكر و مدافع ناموس مردم را با چاقو مي زنند و بعد هم چندين بيمارستان او را در وضعيت وخيم نمي پذيرند.
شهرابي
¤با بازنگري در نظام آموزش و پرورش ، محتواي درسي و شيوه هاي تعليم و تربيت بسياري از معضلات جامعه از جمله مسئله حجاب حل خواهد شد پس آموزش و پرورش را دريابيد.
0578---0916
¤ امام عزيز و بزرگوار براي اجراي احكام اسلام قيام كردند ولي متأسفانه در فروشگاه جنب حرم مطهر فروشندگان زن بدحجاب مشاهده مي شود.چرا؟چه كسي پاسخگو است؟
7715---0913
¤ ما كشاورزان بخش ري از 22 خرداد ماه گندم ها را تحويل سيلو داده ايم اما تا اين لحظه پول ما را پرداخت نكرده اند.
كاظم نفري
¤ برج ميلاد با هزينه بيت المال بنا شد. اما اكنون طوري برنامه ريزي شده كه فقط افراد مرفه جامعه مي توانند از آن استفاده كنند و اكثريت ملت كه از قشر متوسط و ضعيف هستند فقط مي توانند از راه دور آن را تماشا كنند.
كلاهدوز
¤ خوب است دولت، مبلغ آب، برق، و گاز و تلفن مصرفي وزارتخانه ها و شعب مركزي بانكها را منتشر كند تا مردم در جريان ميزان مصرف ادارات قرار بگيرند.
4061---0917
¤ از مسئولين بانك مركزي درخواست مي شود با توجه به بحث برداشتن چهار صفر از پول ملي نسبت به اصلاح قطع اسكناس ها نيز اقدام شود چرا كه ابعاد اسكناس ايران قريب به دو برابر دلار است. اين كار هم صرفه جويي اقتصادي است و هم حمل اسكناس را تسهيل مي كند.
2899---0913
¤ اگر مسئولين مثل مردم براي رفت و آمدهاي روزمره خود سوار اتوبوس يا مترو مي شدند نرخ كرايه ها را ناگهان افزايش 100درصدي نمي دادند و سبب ناراحتي شهروندان نمي شدند.
2748---0912
¤ در حالي كه اطلاعات كاملي از بازنشسته هاي فرهنگي در كارگزيني آموزش و پرورش، خدمات درماني،كليه مراكز بيمه اي وجود دارد چه دليلي دارد كه براي صدور بيمه طلايي، دوباره فرهنگيان بازنشسته را براي ثبت مشخصات و دريافت مدارك به صف مي كشند و آنها را وادار به رفت و آمد در اين اداره و آن اداره مي كنند.
جمعي از فرهنگيان بازنشسته زنجان
¤ از شهرداري هاي مناطق مختلف تهران تقاضا مي كنم كه درخت هاي حاشيه خيابان ها را آبياري كنند چون از زماني كه يارانه ها هدفمند شده مردم براي صرفه جويي در مصرف آب كمتر رغبت مي كنند كه درخت هاي مقابل خانه هاي خود را آبياري كنند.
پيكر
¤ موتورسوارها علاوه بر آلودگي هوا و صوتي، امنيت روحي و عصبي عابران را هم به هم ريخته اند. از مسئولان محترم تقاضا مي كنيم كه نسبت به اين مشكل بزرگ به طور جدي رسيدگي كنند. كافي است به برخي از خيابان هاي مركزي شهر سري بزنيد.
ده نمكي- تهران
¤ آيا ادامه تحصيل دانشگاهي در مراكز آموزشي از راه دور هم مشمول معافيت از خدمت سربازي مي شود يا نمي شود.
سعيدي- كرج
¤ همزمان با بهره برداري از اتوبان قزوين-منجيل نزديك به سه سال است كه نسبت به اصلاح جاده و بازسازي آسفالت فرسوده و پردست انداز محدوده شهر لوشان تا گردنه كوهين بي توجهي شده كه همين امر باعث بروز تصادفات و وقوع حوادث ناگوار توسط كاميونها گرديده است لذا از مسئولين امور در راه و ترابري استان قزوين و ساير مبادي ذي ربط تقاضاي توجه لازم را داريم.
اكبر قربان
¤ در قبض تلفن مغازه ام در دو دوره مبلغي به عنوان «ثبت مشاغل 118» كسر مي گردد كه در اين ماه (17880 ريال) كسر گرديده وقتي علت را از شركت مخابرات جويا مي شوم اعلام مي دارند كه اگر نمي خواهيد بايد به مخابرات رفته و فرم عدم نياز را پر كنيد؟! در حالي كه اگر كسي چيزي بخواهد بايد تقاضا كند. نه اين كه متقاضي دريافت نكردن چيزي تحميلي بشود! از وزارت ارتباطات درخواست مي شود نسبت به حل اين مشكل اقدام نمايند.
اميري از بابل (مغازه دار)
¤ شركت ايرانسل بدون رضايت مشتريان برخي آهنگها و سرودهاي لهوي را براي برخي مشتريان خود فعال نموده است كه اين روش غير اخلاقي است بايد از صاحبان تلفن هاي همراه اجازه بگيرد در صورت رضايت اقدام به فعال نمودن آهنگ و سرودي نمايند. يكي از دوستان در تماس با تلفن بنده اعلام نمود اين چه آهنگي است كه براي انتظار گذاشته اي كه بنده اعلام نمودم از آن بي اطلاع هستم وقتي خودم تماس گرفتم با تلفن ثابت واقعاً شرمنده شدم. آيا ناظري به اين امور وجود ندارد.
2846---0935
¤ چرا در بين آزمون هاي وزارت بهداشت تبعيض وجود دارد يعني فلوشيپ هاي تكميلي امتحان پايان دوره ندارند ولي دستياران فوق تخصص بايد امتحان پايان دوره بدهند؟ سؤالي كه وزارت بهداشت به آن پاسخي نمي دهد؟
دكتر مهاجري جانباز
¤ از مسئولين وزارت راه و شهرسازي تقاضا داريم با نصب يك پل روي رودخانه حومه شهرك وحدت كرج اين شهرك را به جاده مخصوص تهران - كرج وصل كنند تا رفت و آمدهاي روزانه ساكنين آسان شود.
امامي
پاسخ دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه كيهان مورخ 22/4/90 در خصوص برگزاري آزمون مختلط پنجشنبه دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج، باطلاع مي رساند كليه آزمون هاي اين واحد دانشگاهي در حوزه هاي جداگانه خواهران و برادران برگزار مي گردد و تاكنون هيچ آزموني به صورت مختلط برگزار نگرديده است.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 11/4/90 كيهان با عنوان «خاموشي معابر» محدوده خيابان مخبر جنوبي (عارف) حدفاصل بزرگراه شهيد محلاتي تا خاوران به آگاهي مي رساند:با پيگيري هاي انجام شده مشكل خاموشي محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر محل فوق از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
 



طي تماس تلفني احمدي نژاد ترور برادر كرزاي را به وي تسليت گفت

روساي جمهوري اسلامي ايران و افغانستان در مكالمه تلفني با اظهار انزجار از پديده تروريسم بر ضرورت همكاري هاي مشترك براي مقابله با اين پديده تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان ديروز در گفت وگوي تلفني با حامد كرزاي همتاي افغاني خود با اظهار همدردي و تاسف دولت و ملت ايران نسبت به كشته شدن برادر رئيس جمهور افغانستان در حادثه تروريستي بر ضرورت مقابله مشترك با عوامل پديده تروريسم تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه دشمنان به دنبال امنيت و رفاه ملت افغان و هيچ ملتي نيستند، گفت: سلطه گران با توسل به اقدامات ناجوانمردانه به دنبال آسيب زدن به ملت هاي منطقه هستند و در چنين شرايطي دولت ها و ملت هاي منطقه بايد با تقويت همكاري هاي مشترك در مقابل توطئه هاي دشمنان ايستادگي كنند.
رئيس جمهور كشورمان همچنين بر افزايش روزافزون روابط و همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي تهران- كابل تاكيد كرد.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز در اين تماس تلفني با قدرداني از اظهار همدردي دولت و ملت ايران تصريح كرد: ملت بزرگ ايران هميشه يار و غمخوار ملت افغان بوده و اميدوار است با مساعدت هاي جمهوري اسلامي ايران به امنيت پايدار و زندگي با عزت دست پيدا كند.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان افغانستان با استفاده از اقدامات تروريستي بدنبال ضربه زدن به ملت افغان و جلوگيري از ايجاد ثبات و آرامش در افغانستان هستند.

 



نوروزي: 33 صفحه مستندات تخلفات مشايي و بقايي به كميسيون اصل 90 ارائه شد

نماينده رباط كريم در مجلس از ارائه 33 صفحه مستندات تخلفات سياسي، اقتصادي و مشايي و بقايي به كميسيون اصل 90 خبر داد.
حجت الاسلام حسن نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي از ارائه 33 صفحه مستند تخلفات مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور و حميد بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور به كميسيون اصل 90 خبر داد. وي افزود: اين مستندات در زمينه فسادها و تخلفات سياسي، اقتصادي و اين دو است كه به كميسيون اصل 09 ارائه دادم.
نوروزي همچنين درخصوص سرنوشت شكايت خود از اين دو فرد به فارس توضيح داد كه بررسي اين شكايات در كميسيون اصل 09 مجلس در جريان است.

 



جيغ بنفش حاميان فتنه از عمليات سپاه (خبر ويژه)

عمليات موفقيت آميز و غافلگيركننده سپاه پاسداران در سركوب تروريست هاي پژاك با خشم و عصبانيت بخش هايي از حاميان فتنه آمريكايي -اسرائيلي 88 مواجه شد.
در حالي كه سپاه طي دو روز عمليات هوشمند موفق شد، منطقه شمال غرب كشور را تقريبا به طور كامل از وجود تروريست ها پاكسازي كند، سايت هاي حامي فتنه سبز از صبح ديروز ريختن اشك تمساح براي اشرار به هلاكت رسيده را آغاز كردند.
خبرگزاري هرانا كه مستقيما توسط عوامل منافقين اداره مي شود و در دو سال گذشته نقشي جدي در حمايت از امثال موسوي، خاتمي و كروبي داشته ديروز در خبري از «حاكم شدن جو امنيتي» در غرب ايران خبر داد.
هرانا كه داراي ارتباطاتي تعريف شده و هماهنگ با گروهك هايي چون جندالشيطان و پژاك است مدعي شد نيروهاي سپاه با استقرار در روستاها مانع از تردد اهالي مي شوند.
اين در حالي است كه اطلاعات موثق نشان مي دهد عمليات سپاه اساسا در بخش هاي غيرروستايي منطقه شمال غرب انجام شده است. گفتني است سايت هرانا توسط عواملي اداره مي شود كه در پروژه امنيتي موسوم به گرداب ضربات مهلكي از سپاه دريافت كردند.
در همين حال راديو فردا ارگان سازمان سيا هم كه دائماً در حال انتشار گزارش هايي در حمايت از فتنه گران است در گزارشي تروريست هاي پژاك را «مخالفان نظام ايران» خواند كه با توپخانه مورد هجوم قرار گرفته اند.
حمايت جريان فتنه از تروريست ها البته مسبوق به سابقه است بويژه كه ميرحسين موسوي تاكنون چندين بار با صدور اطلاعيه هايي برخورد نظام را با تروريست هايي كه دست به كشتار زنان و كودكان بي گناه زده بودند، محكوم كرده است!



 



دشمنان آمريكا در حال به دست گرفتن كنترل جهان هستند (خبر ويژه)

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در يادداشتي تاكيد كرد كه قدرت در جهان در حال انتقال از غرب به شرق است و فرقي نمي كند كه در آمريكا جمهوري خواهان روي كار باشند يا دموكرات ها چون در هر حال اين روند تغيير نخواهد كرد.
اين روزنامه در تحليل خود آورده است: «بزرگترين تغييرات اغلب كمتر احساس مي شوند. جهان در سال هاي اخير چنين تغييري را تجربه كرده يعني نفوذ قدرت هاي سنتي به مراكز جديد نفوذ منتقل شده است. قدرت در حال دور شدن از آمريكا، انگليس، فرانسه و روسيه است كشورهايي كه شكوه خود را مديون تقسيم جهان پس از جنگ جهاني دوم هستند و اين قدرت در حال انتقال به ايران، چين، هند و تركيه است كشورهايي كه با پايان يافتن دوره استعمار متولد شدند».
در بخشي از اين تحليل آمده است: « در بررسي علت افول قدرت ابرقدرت هاي قبلي بايد گفت در آمريكا باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور نخستين نشانه هاي عقب نشيني از وضعيت ابرقدرت بودن را كه آمريكا از زمان جنگ جهاني دوم در اختيار داشته است نشان مي دهد و هر دولت جمهوريخواهي كه بعد از اوباما قدرت را در دست بگيرد نيز فقط اين روند را تسريع خواهد كرد».
جروزالم پست ادامه مي دهد: «دولت جمهوريخواه در آمريكا نسخه جديد و بهبود يافته اي از انزوا گرايي را بوجود مي آورد و با اين توجيه كه بايد اقتصاد كشور ترميم شود، به تدريج خود را از تعهدات جهاني خارج مي كند. چنين دولتي ممكن است حتي از ناتو خارج شود و بسياري از پايگاه هاي آمريكا را در خارج تعطيل كند. آمريكا در خود فرو خواهد رفت و زماني كه اين اتفاق روي دهد آمريكا صرفنظر از وسعت خاك خود، ديگر يك ابرقدرت نخواهد بود».
نويسنده در ادامه با اتخاذ رويكردي كه خالي از ايران هراسي نيست، ادامه مي دهد:«ايران به عنوان قدرتي در حال ظهور در خاورميانه تحريم ها و محكوم شدن هاي خود را به تمسخر مي گيرد و قصد دارد سومين امپراطوري پارس را اين بار در لباس اسلام تشكيل دهد».
اين تحليل در حالي ارائه شده است كه آمريكا هم به سبب فشار ناشي از انقلاب هاي منطقه در حال ترك عراق و افغانستان است و به همين دليل احساس انزواي استراتژيك در بين صهيونيست ها تشديد شده است.

 



سيا عليه خودش گزارش داد! (خبر ويژه)

در گزارش سري سازمان سيا، ديكتاتور مخلوع مصر فردي كودن و عاشق دروغ معرفي شده است.
اين گزارش بخشي از 24 هزار گزارش مستندي است كه ژنرال ويليام لين معاون وزيردفاع آمريكا اعلام كرده بود از سازمان سيا سرقت شده است.
براساس اين گزارش كه محتواي آن مطالعه روانشناسان و رفتارشناسان بر روي حسني مبارك بوده است وي شخصي كينه توز، كج فهم، شكاك، سلطه جو، سخن چين، عاشق غيبت، بي دين و منفعل است.
يكي از كارهايي كه سازمان جاسوسي آمريكا انجام مي دهد تحليل رفتار و شخصيت روساي جمهوري كشورهاي مختلف است كه چنين تحليلي به صورت ميانگين چهار بار در سال براي حسني مبارك انجام شد تا جايي كه آمار اين گزارشها به 117 مورد رسيده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه مصري روزاليوسف رفتار و وضعيت رواني حسني مبارك به گونه اي بوده است كه بخش زيادي از مطالعات روانشناسان آمريكايي و اروپايي را به خود اختصاص داد.
در گزارشي كه پيتر روزنفلد از دانشگاه نورث وسترن شيكاگو و ديويد ايگلمن كارشناس علوم رفتارهاي انساني از دانشگاه پزشكي بيلر تگزاس در تهيه آن نقش داشتند آمده است انديشمندان وابسته به سيا در تحليل رفتار جمال عبدالناصر و محمد انور سادات موفق نبودند اما با پيشرفت علم اين مشكل در تحليل رفتاري حسني مبارك حل شد. دانشمندان وابسته به سيا با استفاده از فرصتي كه درپي ديدارهاي حسني مبارك از آمريكا به دست مي آوردند بدون اينكه مبارك به نيت آنان پي ببرد آزمايش هاي پيشرفته اي را براي رفتارشناسي او انجام مي دادند كه پيگيري حركاتش با دوربين هاي مادون قرمز، قرار دادن ريزتراشه هايي در گوشي هاي ويژه ترجمه با هدف كنترل فعل و انفعالات مغزي مبارك و بررسي رفتارهايش در گفتگو با مسئولان آمريكايي برخي از اين آزمايشات بوده است.
اين آزمايشات نشان داد مبارك از برخي چهره ها چون جيمي كارتر، جرج بوش، صدام، علي عبدالله صالح، معمر قذافي، جمال عبدالناصر و انورسادات به شدت متنفر است. مطالعه رفتاري مبارك نشان داد جسم او در برابر ماده سروتونين كه آرام بخش مغز است مقاوم است و به همين دليل رفتارهاي خشن در وي زياد است.
اين تحليل ها مبارك را يك بيمار رواني معرفي كرد كه از تخريب شخصيت ديگران لذت مي برد و آمريكا با استفاده از همين نقطه ضعف بدون آنكه مبارك به اهداف كاخ سفيد پي ببرد از او براي طرح خود در سرنگوني صدام استفاده كرده است.
مطالعات سيا نشان داد ژن مسئول در ايجاد نگراني مزمن در مبارك فعال است در نتيجه در زماني كه احساس نگراني كند از كشتن انسانها ابايي ندارد. براساس اين گزارش مبارك به شدت در پي موروثي كردن حاكميت در مصر بود و تلاش داشت اين طرح را در سال هاي 2015 تا 2017 عملي كند ضمن اينكه بررسي ژنتيكي رفتارش نشان داد به شدت تحت تاثير حرف ديگران از جمله زكريا عزمي، جمال عبدالعزيز و برخي از نزديكان ديگر است. اين مطالعات شخصيت مبارك در تحولات منطقه اي را كند فهمي، اسلام ستيزي و نفرت از اعراب مي داند و مي افزايد اين ويژگي ها هميشه چالشي در مسير وحدت اعراب بوده است.
البته در گزارش سيا به اين نكته كه مبارك همه اين اقدامات را با راهنمايي و كمك آمريكا انجام مي داده اشاره اي نشده است!

 



همه جمع شديم اما زورمان به ايران نرسيد (خبر ويژه)

شبكه سعودي العربيه در تحليلي اذعان كرد اگر ايران در حفظ نظام بشار اسد موفق شود، در برابر كشورهاي حوزه خليج فارس پيروزي راهبردي به دست خواهد آورد.
صالح السعيدي تحليلگر اين شبكه ديروز گفت: «سوريه عرصه مقابله كشورهاي عربي با نفوذ ايران در منطقه است اما ظاهرا اتحاد اعراب، اسراييل و آمريكا قادر به غلبه بر ايران نبوده است».
السعيدي با انتقاد از موضع كشورهاي حوزه خليج فارس و كشورهاي عربي در برابر بحران سوريه گفت: «اگر ايران در حفظ بشار اسد در سوريه موفق شود، كشورهاي شوراي همكاري در بلندمدت با مشكلات زيادي روبرو خواهند شد.»
اعتراف العربيه به ثبات و محبوبيت نظام سياسي سوريه در حالي انجام مي شود كه عربستان سعودي در كنار اسراييل جدي ترين نقش را در ايجاد ناآرامي در سوريه داشته است اما اكنون تقريبا همه طرف ها اذعان دارند كه توطئه ها عليه سوريه شكست خورده و بشار اسد بر سر كار باقي خواهد ماند در حالي كه ديگر دوست و دشمن خود را هم به خوبي شناخته است.

 



اعتراف دولت آمريكا: ايران در فناوري هاي كنترل ارتباطات خودكفا شده است (خبر ويژه)

شبكه فاكس نيوز ديروز در گزارشي اعتراف كرد دولت آمريكا به اين نتيجه رسيده كه ايران تجهيزات كنترل فضاي سايبر را از جايي وارد نكرده بلكه خود در ساختن آنها خودكفا شده است.
گزارش فاكس نيوز بر مبناي تحقيقي نوشته شده كه هفته گذشته توسط بخش تحقيقاتي كنگره منتشر شد. دولت آمريكا از ماه ژوئيه 2010 معامله كردن با شركت هايي كه فن آوري پيشرفته در اختيار ايران قرار مي دهند، را تحريم كرده است اما اكنون اين گزارش نشان مي دهد كه كل اين ماجرا در واقع چيزي بيش از يك توهم نبوده است چرا كه ايران اساسا فناوري كنترل فضاي سايبر يا شنود تلفن هاي همراه و بسياري فناوري هاي ديگر را از خارج وارد نكرده است.
فاكس نيوز در بخشي از گزارش خود نوشت: «آستين هيپ، مدير مركز تحقيقات سانسور كه براي توسعه راهكارهاي آزادي اينترنت نيز كار مي كند، معتقد است: من فكر نمي كنم ايران كاملا از اين نظر خودكفا شده باشد، اما با ديدن كتاب هاي راهنماي اجرايي آنها مي توانم بگويم كه آنها قطعا اين فن آوري را در ايران توليد كرده اند.»
بر اساس اطلاعات موجود، هيپ طراح نرم افزاري به نام هيستك- انبار كاه- بود كه در سال 88 و در بحبوحه فتنه بعد از انتخابات در اختيار آشوبگران قرار داده شد و آمريكايي ها ادعا كردند اين نرم افزار مطلقا قابل رديابي نيست.» پس از مدتي كه ايران موفق شد كدهاي اين نرم افزار را بشكند، هيپ به ناچار در مصاحبه اي با راديو فردا اعلام كرد كه كاربران ايران بهتر است از هيستك استفاده نكنند چرا كه حتما شناسايي خواهند شد! هيپ در مصاحبه با فاكس نيوز مي گويد: «من فكر نمي كنم هيچ شركتي، برنامه سانسوري كامل را به دولت ايران فروخته باشد. احتمالا آنها به بخشي از فن آوري فيلترينگ دسترسي دارند؛ از طرفي ممكن است امكان برنامه نويسي را هم به خوبي فراهم كرده باشند. اگر از سال 2009 تا به امروز را در نظر بگيريم، آنها هوشمندتر شده اند.»
يكي از نشانه هاي مهم در مورد توانايي هاي ايران براي دفاع سايبري، حمله استراتژيك و هدفمند به نرم افزار «تور» بود كه فاكس نيوز مي گويد در جريان تظاهرات سال 2009، به طور وسيع مورد استفاده قرار گرفت. اين برنامه با سرمايه گذاري دولت آمريكا ايجاد شده بود و به همه اين امكان را مي داد تا بتوانند در امنيت كامل و در حالي كه آدرس هاي آي پي آنها پنهان شده بود، وارد اينترنت شوند. اين نرم افزار مجاني بود و پيام ها و سايت هايي كه كاربر به آن مراجعه كرده بود را پنهان مي كرد. بنابر گزارش فاكس نيوز، تور، براي مقابله با سيستم رديابي اينترنتي، آناليز ترافيك دريافتي، سيستمي كه بوسيله آن آدرس و منبع مورد استفاده كاربر كشف مي شد، ايجاد شده بود. تور، يكي از اولين تكنولوژي هاي ضدرديابي بود كه 250 هزار كاربر به آن وصل مي شدند. كاربران ايراني در جريان اعتراضات خياباني از اين نرم افزار استفاده مي كردند اوايل ماه ژانويه امسال، بيش از 95 درصد ارتباطات تور از بين رفت و دليل آن از بين رفتن شبكه توسط شركت سرويس دهنده ايراني بود.
هيپ در اين باره به فاكس مي گويد: «ايجاد اختلال در اين فن آوري، جادو كردن نيست. مشكل به دليل سرعت دريافت پيام ايجاد مي شود اداره پست را در نظر بگيريد كه مجبور باشد همه نامه ها را باز كند تا از محتوياتشان با خبر شود. فكر كنيد اين اتفاق يك ميليون دفعه در ثانيه انجام شود آنها نبايد كشف جديدي مي كردند؛ آنها فقط نياز داشتند تا پول بيشتري خرج كنند تا اين كار با سرعت بيشتري انجام شود.»
گفتني است دولت آمريكا محاسبه زيادي روي عمليات سايبري براي ضربه زدن به ايران كرده بود اما اخيرا محيط سايبر به يك تهديد جدي براي خود اين كشور تبديل شده به گونه اي كه پنتاگون مجبور شده فضاي سايبر را «منطقه جنگي» اعلام كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14