(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 تیر 1390- شماره 19978

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ميشل سليمان خواستار مساعدت ايران براي تقويت وحدت لبناني ها شد
ابلاغ سياست هاي كلي اشتغال از سوي رهبر معظم انقلاب
آيت الله مصباح يزدي: امام زمان از كسي راضي است كه ولي فقيه از او راضي باشد
احمدي نژاد : اسرائيل نفس هاي آخر خود را در منطقه مي كشد
روح الاميني: برخي افراد با همراهي و سكوت در برابر فتنه 88 امتحان بدي پس دادند
سلطانخواه خبر داد رونمايي از 8 راديو داروي جديد و 2 طرح كلان ملي
عباس زاده مشكيني: انحلال مجاهدين و مشاركت از طريق روزنامه هاي كثيرالانتشار اعلام شده است
جروزالم پست: قدرت موشكي حزب الله مانع حمله اسرائيل و آمريكا به ايران شده است
مقام سابق آمريكايي: تحولات منطقه تا مدت ها جرئت تحركات نظامي را از اسرائيل خواهد گرفت
اجلاس تدوين پيش نويس رژيم حقوقي درياي خزر در مسكو آغاز به كار كرد
هشدار كارشناسان نسبت به بازگشت بدون برنامه منافقين به كشور
رئيس كل گمرك ايران: گمرك رازي خوي آمادگي لازم را براي فعاليت تجاري ندارد
حرم حضرت معصومه(س) غبارروبي شد
بهره برداري از 2463 واحد مسكوني ويژه معلولان در كشور
دبير كميسيون اصل 90 مجلس: افزايش تعداد نمايندگان نيازمند كار كارشناسي است
آغاز عمليات اتصال چهارمحال و بختياري به شبكه ريلي كشور
پيكر آيت الله مهندسي امروز در قم تشييع مي شود
براي نخستين بار در كشور ساختماني در مشهد 17 روزه ساخته شد
اخبار ادبي و هنري



ميشل سليمان خواستار مساعدت ايران براي تقويت وحدت لبناني ها شد

ميشل سليمان وحدت در لبنان را ضامن ايستادگي در برابر تهديدات اسرائيل دانست و خواستار مساعدت ايران براي تقويت وحدت در صحنه داخلي لبنان شد.
هيات پارلماني ايران به رياست محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه با رئيس جمهوري لبنان ديدار و در خصوص آخرين تحولات لبنان و منطقه با وي گفت وگو كرد.
سليمان در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به هيات ايراني، برنامه هاي اين هيات پارلماني را باعث تقويت روابط بين دو كشور دانست و از آن استقبال كرد.
وي ضمن تحسين وضعيت اقليت هاي ديني در مجلس ايران گفت: در نظام هايي كه دموكراسي واقعي حاكم است، براي اقليت ها نيز سهم قائل هستند و اين افراد به حاشيه رانده نمي شوند.
رئيس جمهور لبنان نظام سرمايه داري را در عصر حاضر نظامي شكست خورده دانست و بر ضرورت تغيير نظام اقتصاد جهاني تاكيد كرد.
سليمان با اشاره به اينكه اسرائيل از جنگ 33روزه درس هاي زيادي گرفت، گفت: براي آنها (اسرائيلي ها) بزرگترين عبرت اين بود كه بايد سرزمين هاي اشغالي را به صاحبان واقعي آن برگردانند.
وي ادامه داد: اسرائيل امروزه به وضعيتي رسيده كه استراتژي دفاعي خود را بر اين اساس طراحي مي كند كه چگونه مي تواند خود را در برابر موشك هايي كه بر سر اين رژيم ريخته مي شود، حفظ كند.
محمدرضا باهنر نيز در ادامه جلسه ضمن تبريك تشكيل دولت جديد لبنان به مقامات و ملت اين كشور گفت: سفر هيات هاي پارلماني مي تواند ارتقادهنده سطح همكاري هاي دو ملت باشد.
وي ضمن ابراز خرسندي از ثبات و وحدت در لبنان گفت: رژيم صهيونيستي زماني در منطقه برتري نظامي كاملي داشت و فكر مي كرد هر وقت بخواهد، مي تواند پايتخت كشورهاي عربي را تهديد كند اما لبنان و مقاومت اين توازن را برهم زد و امروز تمام نقاط سرزمين هاي اشغالي را در تيررس خود دارد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن دعوت از سليمان براي بازديد از ايران، از استقبال وي از خانواده ديپلمات هاي ربوده شده ايران در بيروت تشكر و ابراز اميدواري كرد كه اين عزيزان سالم به خانواده هاي خود بازگردند.
محمدرضا باهنر به همراه سيد«احمد آوايي»، سيد «محمد علي بزرگواري»، سيد «اميرحسين قاضي زاده»، «سيروس برنا بلداجي» همگي از اعضاي گروه دوستي پارلماني ايران و لبنان و «حسين شيخ الاسلام» مشاور رئيس مجلس و مديركل امور بين الملل مجلس دوشنبه شب وارد بيروت شدند و مورد استقبال «قاسم هاشم» نماينده مجلس لبنان از جنبش امل قرار گرفتند.
اين گروه اولين هيات رسمي ايران بعد از روي كار آمدن دولت ميقاتي است كه به لبنان سفر مي كند و قرار است در ادامه برنامه خود با «نجيب ميقاتي» نخست وزير و «نبيه بري» رئيس مجلس لبنان ديدار و گفت وگو كنند.

 



ابلاغ سياست هاي كلي اشتغال از سوي رهبر معظم انقلاب

حضرت آيت الله خامنه اي، سياست هاي كلي اشتغال را پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين كردند.
متن سياستهاي كلي اشتغال كه به رؤساي قواي سه گانه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبير شوراي نگهبان ابلاغ شده، به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سياستهاي كلي اشتغال
1ـ ترويج و تقويت فرهنگ كار، توليد، كارآفريني و استفاده از توليدات داخلي به عنوان ارزش اسلامي و ملي با بهره گيري از نظام آموزشي و تبليغي كشور.
2ـ آموزش نيروي انساني متخصص، ماهر و كارآمد متناسب با نيازهاي بازار كار(فعلي و آتي) و ارتقاء توان كارآفريني با مسؤوليت نظام آموزشي كشور(آموزش و پرورش، آموزش فني و حرفه اي و آموزش عالي) و توأم كردن آموزش و مهارت و جلب همكاري بنگاه هاي اقتصادي جهت استفاده از ظرفيت آنها.
3ـ ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار با تأكيد بر استفاده از توسعه فناوري و اقتصاد دانش بنيان و آينده نگري نسبت به تحولات آنها در سطح ملي و جهاني.
4ـ ايجاد نظام جامع اطلاعات بازار كار.
5ـ بهبود محيط كسب و كار و ارتقاء شاخص هاي آن (محيط سياسي، فرهنگي و قضايي و محيط اقتصاد كلان، بازار كار، ماليات ها و زير ساخت ها) و حمايت از بخش هاي خصوصي و تعاوني و رقابت از راه اصلاح قوانين، مقررات و رويه هاي ذيربط در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
6ـ جذب فناوري، سرمايه و منابع مالي، مبادله نيروي كار و دسترسي به بازارهاي خارجي كالا و خدمات از طريق تعامل مؤثر و سازنده با كشورها، سازمان ها و ترتيبات منطقه اي و جهاني.
7ـ هماهنگ سازي و پايداري سياست هاي پولي، مالي، ارزي و تجاري و تنظيم بازارهاي اقتصادي در جهت كاهش نرخ بيكاري توأم با ارتقاء بهره وري عوامل توليد و افزايش توليد.
8ـ توجه بيشتر در پرداخت يارانه ها به حمايت از سرمايه گذاري، توليد و اشتغال مولد در بخش هاي خصوصي و تعاوني.
9ـ گسترش و استفاده بهينه از ظرفيت هاي اقتصادي داراي مزيت مانند: گردشگري و حق گذر(ترانزيت).
10ـ حمايت از تأسيس و توسعه صندوق هاي شراكت در سرمايه براي تجاري سازي ايده ها و پشتيباني از شركت هاي نوپا، كوچك و نوآور.
11ـ برقراري حمايت هاي مؤثر از بيكاران براي افزايش توانمندي هاي آنان در جهت دسترسي آنها به اشتغال پايدار.
12ـ توجه ويژه به كاهش نرخ بيكاري استان هاي بالاتر از متوسط كشور.
13ـ رعايت تناسب بين افزايش دستمزدها و بهره وري نيروي كار.
سيدعلي خامنه اي
28تيرماه1390

 



آيت الله مصباح يزدي: امام زمان از كسي راضي است كه ولي فقيه از او راضي باشد

استاد برجسته حوزه گفت: كسي كه مي خواهد امام زمان(عج) از او راضي باشد، بايد رضايت مقام معظم رهبري را جلب نمايد؛ چرا كه ولي فقيه دستورات امام عصر(عج) را به مردم مي رساند.
آيت الله مصباح يزدي، پيش از ظهر ديروز در ديدار جمعي از بسيجيان استان مازندران و شهرستان اهواز، با اشاره به جايگاه بسيج، اظهار داشت: بسيج يكي از نمادهاي هميشه زنده بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود؛ به طوري كه مردم با ديدن اعضاي آن به ياد امام راحل و آرمان هاي ايشان مي افتند.
عضو خبرگان رهبري افزود: يكي از مهمترين وظايف بسيجيان حفظ و حراست از آرمان هاي انقلاب و نظام اسلامي با رفتار و گفتار صالح خود در جامعه اسلامي مي باشد.
ايشان ادامه داد: در همين راستا حركت بسيجيان با چفيه در خيابان ها، ياد امام خميني و توجه مردم را به آرمان هاي امام(ره) و انديشه هاي او معطوف مي كند، لذا بايد بر رفتار خود مواظبت كنند.
آيت الله مصباح يزدي، صدق گفتار و اداي امانت را از خواسته هاي ائمه اطهار(ع) دانسته و خاطر نشان ساخت: همان طوري كه قرآن تصريح در اصلاح رفتار و گفتار در منتصبين به پيامبراكرم(ص) را دارد، در رابطه با انتصاب به بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري هم داراي مسئوليت سنگين مي باشد، لذا بسيجيان بايد در انجام وظايف خود در صدق گفتار با مردم و اداي امانت الهي كوشا باشند.
معظم له يادآور شد: امروز دشمن به دنبال توطئه و ايجاد تشويش در بين اقشار مختلف مردم به وسيله بزرگ جلوه دادن بعضي از اشتباهات برخي آنان است، لذا بسيجيان بايد با در نظر گرفتن كليه مسائل نظام و انقلاب مايه افتخار و عزت نظام اسلامي باشند.
عضو خبرگان رهبري اظهار داشت: اگر يك بسيجي به وظيفه خود در راستگويي و امانتداري عمل نكند، به لحاظ انتسابش به امام دو گناه بزرگ را مرتكب مي شود، به گونه اي كه هم خود را در معرض اتهام قرار مي دهد و هم با نشناختن ارزش هاي انقلاب و امام باعث از بين رفتن آبروي امام مي شود.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) خاطر نشان ساخت: كساني كه گفتار و رفتار عملي شان با هم نمي سازد، منافق به معناي واقعي هستند، چرا كه يكي از وظايف مهم امروزي تبعيت محض از نايب حضرت ولي عصر(عج) مي باشد.
معظم له يادآور شد: كسي كه مي خواهد امام زمانش از او راضي باشد، بايد رضايت مقام معظم رهبري را جلب نمايد، چرا كه ولي فقيه كسي است كه دستورات امام عصر(عج) را به مردم مي رساند.
آيت الله مصباح با بيان اين كه تنها شعار كافي نيست، افزود: نبايد افراد با شعارهاي انقلابي و جلب نظر مردم براي ايام انتخابات رأي جمع كنند و بعد ارزش ها را فراموش نمايند.

 



احمدي نژاد : اسرائيل نفس هاي آخر خود را در منطقه مي كشد

رئيس جمهور تأكيد كرد اسرائيل نفس هاي آخ

 



روح الاميني: برخي افراد با همراهي و سكوت در برابر فتنه 88 امتحان بدي پس دادند

سرويس سياسي-
يك فعال سياسي گفت: در فتنه 88 بسياري امتحان خوبي پس دادند اما برخي همراهي و سكوت كردند و برخي امتحان بدي پس دادند و سقوط كردند در حالي كه از افرادي كه درعرصه اجتماعي هستند، انتظار بيشتري بود.
دبير كل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي كه در كنفرانسي خبري به مناسبت اعلام موجوديت جبهه ايستادگي ايران اسلامي شركت كرده بود، تصريح كرد: جبهه ايستادگي گفتمان اصولگرايي و گفتمان ارزشي را گفتماني ريشه دار مي داند كه نمي تواند محدود به گروه و جريان خاصي باشد بنابراين بايد با رويش هاي انقلاب و انبساط ظرفيت جرياني بالنده ايجاد شود؛ اين موضوع در ديدار با آيت الله مهدوي كني نيز مورد تأكيد ايشان قرار گرفت و آيت الله مهدوي بر بسط ظرفيت هاي اصولگرايي تأكيد كردند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر بازگشت سيد محمد خاتمي به عرصه سياسي كشور، اظهار داشت: نمي شود در مورد اشخاص وارد بحث شويم؛ چرا كه شاخص ها و ملاك هاي كلي مطرح شده اند. وي با بيان اينكه ملاك در انقلاب اسلامي با تمام فراز و نشيب هاي آن، حال افراد است، تصريح كرد: افراد ممكن است سوابق برجسته در خدمت خود داشته باشند اما در تاريخ سرنوشت افراد تفاوت بسياري كرده است.
روح الاميني با تأكيد بر اينكه مهمترين عنصر و عمود خيمه، قانون اساسي و نظام ولايت فقيه است، اظهار كرد: دوري و نزديكي عملي به مواضع رهبري بسيار مهم است چون در نظر همه اعلام تبعيت مي كنند از اين رو ما بر همين اساس رابطه خود را با افراد تنظيم مي كنيم.
وي گفت: در فتنه 88 بسياري امتحان خوبي پس دادند اما برخي همراهي و سكوت كردند و برخي امتحان بدي پس دادند و سقوط كردند در حالي كه از افرادي كه در عرصه اجتماعي هستند، انتظار بيشتري بود.
دبير كل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي ادامه داد: وقتي كه هجمه هاي بيروني و دروني عليه نظام صورت گرفت اين آقايان كجا بودند و آنها چگونه از ركن ركين نظام يعني ولايت فقيه دفاع كردند؟ بنابراين اين موضوعات بر مردم و رسانه ها پوشيده نيست.
به نظر مي رسد جبهه ايستادگي جديدترين تشكل انتخاباتي نزديك به محسن رضايي است. اين تشكل نماينده اي در گروه 8 نفره ندارد و حجت الاسلام سالك هم اعلام كرده است كه اين گروه در برگيرنده همه اصولگرايان است و تعداد آن تغيير نمي كند.
محسن رضايي روز دوشنبه از اينكه برخي گروه ها هنوز عضو گروه 7+8 نيستند گله كرده بود.

 



سلطانخواه خبر داد رونمايي از 8 راديو داروي جديد و 2 طرح كلان ملي

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: در آينده نزديك 2 طرح كلان ملي و همچنين 8 راديو داروي جديد نيز رونمايي مي شود.
نسرين سلطان خواه در حاشيه نخستين همايش نشريات علمي كشور در جمع خبرنگاران با بيان اينكه 2 طرح كلان ملي در آينده نزديك رونمايي مي شود، افزود: 7 راديو دارو تاكنون رونمايي شده است در آينده نزديك 8 راديو داروي ديگر نيز رونمايي مي شود.
وي با بيان اينكه تاكنون 15 طرح كلان ملي تعريف كه از آن ميان طرح ابررايانه ملي و درمان بيماري هاي صعب العلاج با استفاده از سلول هاي بنيادي رونمايي شده است.
سلطان خواه با بيان اينكه توليد راديو داروها از طرح هاي كلان ملي است، ادامه داد: 15 راديو دارو مورد نياز كشور توليد مي شود كه از اين تعداد 5 راديو دارو سال گذشته توليد شده است و 2 راديو داروي ديگر نيز در سفر اخير نماينده آژانس بين المللي به ايران رونمايي شده است و 8 راديو داروي باقي مانده نيز در آينده نزديك رونمايي مي شود.
وي همچنين از رونمايي 2 طرح ملي در هفته هاي جاري خبر داد و گفت: اطلاعات آن به زودي منتشر مي شود.
سلطانخواه درباره آخرين وضعيت گريد ملي گفت: اين طرح ادامه طرح ابررايانه ملي است كه بر اساس آن 11 مركز ابررايانه با قدرت 2 ترافلاپ راه اندازي مي شود.
وي همچنين از راه اندازي 2 ابر رايانه مادر در دانشگاه هاي صنعتي اصفهان و صنعتي اميركبير خبر داد و گفت: 9 مركز ابررايانه جديد نيز راه اندازي مي شود كه با اتصال آنها تبديل به شبكه يا گريد ملي مي شود.

 



عباس زاده مشكيني: انحلال مجاهدين و مشاركت از طريق روزنامه هاي كثيرالانتشار اعلام شده است

دبير كميسيون ماده 10 احزاب با اشاره به بحث فعاليت دو حزب منحله «مشاركت» و «مجاهدين انقلاب» گفت كه اين دو حزب رسما توسط دادگاه منحل شده اند و اين موضوع از طريق رسانه ها به اطلاع مردم و نهادها رسيده است.
محمود عباس زاده مشگيني دبير كميسيون ماده 10 احزاب درباره «ادامه فعاليت احزاب منحله مشاركت و مجاهدين انقلاب از نظر قانون»، به خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت كه اين دو حزب، رسما توسط دادگاه منحل شده اند.
به گزارش فارس، روز سه شنبه يكي از نشريات اصلاح طلب در بخشي از گفت وگويش با سخنگوي شوراي نگهبان كه تصريح كرد «در قانون، تنها گروه و جناح هاي ممنوع، گروه هاي ضد انقلاب يا احزاب منحله هستند»، سوالي درخصوص قرار داشتن يا نداشتن حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب در فهرست اين گروه ها پرسيده كه عباسعلي كدخدايي در پاسخ به آن گفته است: «نمي دانم؛ اگر قانون اينها را منحل اعلام كرده، منحله هستند وگرنه نيستند».
كدخدايي در پاسخ به سوال ديگر نشريه مذكور، مبني بر اينكه به شوراي نگهبان اعلام شده كه اين دو حزب اصلاح طلب منحل شده اند؟ اظهار داشته است: «رسما چيزي به ما اعلام نشده است».
اما عباس زاده مشگيني مي گويد كه «انحلال دو حزب فوق الذكر، رسما طبق قانون در روزنامه هاي كثيرالانتشار براي اطلاع عموم و نهادها آگهي شده است».

 



جروزالم پست: قدرت موشكي حزب الله مانع حمله اسرائيل و آمريكا به ايران شده است

يك روزنامه صهيونيستي با اشاره به نگراني جبهه داخلي اسرائيل از قدرت مقاومت، اذعان كرد كه قدرت موشكي حزب الله لبنان عاملي بازدارنده براي حمله احتمالي اسرائيل و آمريكا به ايران يا سوريه شده است.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در گزارشي با اشاره به جنگ 33 روزه و درس هايي كه سران تل آويو از آن گرفته اند، به نگراني شديد جبهه داخلي از موشك هاي حزب الله اشاره كرد.
اين روزنامه با اشاره به حمايت ايران و سوريه از حزب الله تاكيد كرد كه اين سه نيز از اين جنگ درس گرفته اند [و تجربه اندوخته اند] و تقويت موشكي حزب الله نتيجه مستقيم اين جنگ است كه اين تقويت در درجه اول به سود نظام سوريه است.
اين روزنامه تاكيد كرد، ده ها هزار موشكي كه در لبنان است جبهه داخلي اسرائيل را تهديد مي كند و به همين دليل مانعي بازدارنده براي اسرائيل و آمريكا براي حمله [احتمالي] به تاسيسات هسته اي و تاسيسات موشكي ايران يا حمله گسترده اسرائيل به سوريه شده است.
اين اذعان زماني مهم جلوه مي كند كه بدانيم روزنامه يديعوت آحارونوت به جناح راست افراطي در رژيم صهيونيستي گرايش دارد و سياست اين جناح را در شيوه خبري خود دنبال مي كند.
اين روزنامه در ادامه تهديد ايران به حمله را تلويحا سياسي دانست و با اشاره به انتشار اخباري درباره مخالفت شديد و اخير روساي سابق موساد، شاباك (امنيت داخلي) و ستاد مشترك ارتش با سران تل آويو درباره حمله به ايران نوشت، خوب است افكار عمومي [اسرائيل] بدانند كه اين مخالفت بيشتر در سطح سياسي است تا [در مرحله عمل و] اينكه مخالفت درباره اين باشد كه آيا ما حمله بكنيم يا خير يا چگونه حمله بكنيم.

 



مقام سابق آمريكايي: تحولات منطقه تا مدت ها جرئت تحركات نظامي را از اسرائيل خواهد گرفت

سخنگوي سابق وزارت امور خارجه آمريكا تاكيد كرد كه ادعاي حمله رژيم صهيونيستي به ايران كه توسط مأمور سابق سيا مطرح شده بود، كاملا بي اعتبار است.
به گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، «فيليپ كرولي» طي مطلبي در شبكه اجتماعي «توييتر» نوشت كه ادعاهاي «رابرت بائر» مامور سابق سازمان سيا مبني بر آنكه اسرائيل به زودي و تا سپتامبر به ايران حمله مي كند، به هيچ عنوان موثق نيست و غيرمعتبر است.
كرولي همچنين تصريح كرد: بهار عربي به اندازه كافي محاسبات استراتژيك اسرائيل را پيچيده كرده است كه موجب شده تا اسرائيل در مدت زمان كوتاه از خود خويشتنداري نشان دهد.
«رابرت بائر» به راديو لس آنجلس اعلام كرد كه اسرائيل احتمالا قبل از انتخابات براي تشكيل دولت فلسطيني و در سپتامبر سال جاري ميلادي به ايران حمله خواهد كرد.
وي كه به مدت 21 سال در خاورميانه از جمله لبنان و سوريه بوده است، اعلام كرد كه نمي تواند منابعي كه پشت اين پيش بيني وجود دارد را فاش كند و تنها به اظهارات «مئير داگان» رئيس سابق موساد اشاره كرد كه گفت حمله اسرائيل به ايران يك «بلوف» نيست.
بائر در ادامه افزود كه نتانياهو اميدوار است كه آمريكا نيز در نزاع اسرائيل و ايران، رژيم صهيونيستي را ياري دهد.
اين مامور سابق سيا اعلام كرد كه در پنتاگون اخطار داده شده است كه براي نزاع با ايران آماده شوند و سناريويي را پيش بيني كرد كه در آن رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي نطنز و تاسيسات ديگر ايران حمله مي كند تا قابليت هاي ايران را با مشكل مواجه كند.
اين در شرايطي است كه «موشه ورد» متخصص مسائل ايران در اسرائيل چندي پيش در مقاله مفصلي با بيان اينكه در آمريكا كسي به فكر حمله به ايران نيست اسرائيل را از اين موضوع برحذر داشت و معتقد بود كه با جنگ ايران و اسرائيل، اين رژيم به جهت موقعيت جغرافيايي و برگهاي برنده اي كه ايران در دست دارد نابود خواهد شد.

 



اجلاس تدوين پيش نويس رژيم حقوقي درياي خزر در مسكو آغاز به كار كرد

نهمين اجلاس تدوين پيش نويس كنوانسيون درياي خزر با حضور نماينده ويژه ايران در درياي خزر ديروز در مسكو آغاز به كار كرد.
در اين اجلاس كه به ميزباني وزارت امور خارجه روسيه برگزار شده است، نمايندگان ويژه روسيه، جمهوري اسلامي ايران، جمهوري آذربايجان، تركمنستان و قزاقستان به مدت دو روز در مورد تدين پيش نويس كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر بحث و تبادل نظر مي كنند.
آماده سازي چهارمين نشست سران كشورهاي حوزه خزر كه قرار است در روسيه برگزار شود از ديگر برنامه هاي اين اجلاس است.
محمد مهدي آخوندزاده نماينده ويژه رئيس جمهور در درياي خزر و معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، نماينده كشورمان در بيست و نهمين اجلاس تدوين پيش نويس كنوانسيون درياي خزر است.

 



هشدار كارشناسان نسبت به بازگشت بدون برنامه منافقين به كشور

دبيركل كانون هابيليان با تاكيد بر برچيده شدن پادگان اشرف تصريح كرد كه بازگشت اعضاي گروهك تروريستي منافقين به كشور بايد تحت شرايط خاص صورت بگيرد، چرا كه بازگشت بي برنامه اين افراد جامعه را در معرض خطر قرار مي دهد.
سيدمحمدجواد هاشمي نژاد گفت: در حال حاضر نزديك به سه هزار و چهارصد نفر دراين پادگان مستقر هستند كه برخي از آن ها بيش از 20 سال است كه از آن محيط خارج نشدند و طبق همه گزارشات بين المللي، اين افراد كاملا ايزوله شده و بي اراده هستند كه از لحاظ روانشناسي و روانشناختي افرادي نامتعادل به شمار مي روند كه به صورت بمب متحركي براي سازمان تروريستي منافقين درآمدند. به همين دليل مي بينيم هر ساله گزارشات آمريكايي و بين المللي منتشر مي شود كه نشان مي دهد با وجود آن كه چندين سال است اعضاي اين گروهك توسط آمريكايي ها خلع سلاح شدند اما هم چنان به عنوان يك گروه تروريستي شناخته مي شوند چرا كه اين قابليت هست كه هر لحظه هر عملي را كه سازمان منافقين از افراد خود بخواهد، انجام دهند. گزارشات متعددي هست كه بر وضعيت تروريستي بودن منافقين در حال حاضر تاكيد دارد.
وي كه با ايسنا گفت وگو كرده است، اظهار داشت: يكي از سياست هاي كشور ما اين است كه «كساني از بين اعضاي منافقين كه دخالتي در كشتار مردم نداشته اند، مي توانند برگردند.» اما از طرف خانواده قربانيان و جامعه ايران، به تمامي مسئولان كشورمان اخطار مي دهم كه بازگشت اين افراد به كشور خطرات زيادي را به دنبال خواهد داشت. بارها شده اعضاي سازمان منافقين در همان زمان هاي ترور بازگشته و توبه كردند، اما بلافاصله جذب منافقين شده و دست به كشتار زدند. سازمان منافقين بعد از اين كه بسياري از اعضايش در داخل ايران جرم هاي عادي شان را انجام دادند و مدت زندان شان را سپري كردند، بار ديگر آن ها را جذب و به داخل پادگان برگرداند. كساني كه در سال 67 اعلام كردند كه ديگر به سازمان باز نخواهند گشت، باز هم به داخل پادگان بازگشتند و يا بسياري از كساني كه در عمليات مرصاد جنايات بسياري انجام دادند و شهروندان عادي را كشتند، اكنون در داخل پادگان هستند. با اين وجود آيا ما مي خواهيم اين افراد را به داخل كشور بازگردانيم؟
هاشمي نژاد افزود: كساني كه 23 سال از يك پادگان بيرون نيامده و طبق گزارش هاي بين المللي مغزشويي شده اند و حالت رواني دارند و حتي خانواده هاي آن ها مي گويند، اگر اين افراد قصد بازگشت دارند بايد تحت شرايطي با پزشكان روانشناس كار كنند تا تعادل روحي شان را به دست آورند، ما با چه سياستي مي خواهيم اين سه هزار نفر را به داخل كشور بياوريم؟ اين سياست به نظر من سياست غلطي است. ما با اين كار مردم و شهروندان را با خطر مواجه مي كنيم. اين ها كساني هستند كه با يك فرمان، 10 نفرشان بلافاصله خود را در ميان شهر مي سوزانند. افراد اين سازمان با همين مغزشويي ها افراد را مي كشند. حال تصور كنيد افرادي كه 23 سال در شرايط ويژه گرفتار شدند، بخواهيم به كشور بازگردانيم. بازگشت اين افراد به داخل جامعه بسيار خطرناك است.
وي افزود: سياست بازگشت اين افراد به كشور، سياست بسيار بسيار غلطي است و اگر بعد از بازگرداندن عملياتي انجام شود ما قطعا جامعه خود را با خطرات متعددي مواجه خواهيم كرد. دبيركل كانون هابيليان در ادامه پيشنهادات ذيل را مطرح كرد و گفت: براي بازگشت منافقين اولا مجرمان بايد قطعا دادگاهي شوند. دوم اين كه كساني كه جرم هايي چون سرقت، اغتشاش، تجاوز و غيره داشتند، نيز بايد محاكمه شوند، سوم اين كه اگر قرار است افرادي از بين آن ها به ميل خودشان بازگردند قطعا بايد استانداردهاي بين المللي درباره آن ها رعايت شود يعني بايد اين افراد را در يك مقر خاص قرنطينه كرد تا حرف هاي دنيا را بشنوند، جامعه را بشناسند و بدانند خانواده و اقوام چيست.

 



رئيس كل گمرك ايران: گمرك رازي خوي آمادگي لازم را براي فعاليت تجاري ندارد

رئيس كل گمرك ايران گفت: گمرك رازي خوي آمادگي لازم را براي فعاليت هاي تجاري ندارد.
عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر در شهرستان خوي از وجود برخي مشكلات در مرزباني گمرك رازي خوي خبر داد و با بيان اينكه در اين زمينه وزارت كشور پاسخگو و مسئول است، افزود: بايد امكانات لازم براي توسعه رويه هاي گمركي در گمرك رازي خوي ايجاد شده كه در صورت وجود امكانات در اين مرز در زمينه هاي تجاري بازگشايي مي شود.
وي با بيان اينكه به دليل فقدان زيرساخت هاي فيزيكي، امكان تجاري شدن و 24 ساعته شدن ساعات كاري و ارائه خدمات گمركي در مرز رازي خوي وجود ندارد، بيان داشت: متاسفانه اين گمرك آمادگي لازم براي فعاليت تجاري نداشته و آمادگي اين گمرك در قالب انجام فعاليت مسافربري است.
معمارنژاد با اشاره به اينكه سازمان هاي متولي امور گمرك، مرز و اقتصاد بايد براي بسترسازي در راستاي آغاز فعاليت اقتصادي در اين گمرك مشاركت كنند، ادامه داد: طرف ترك بحث آناليز كالا را مطرح كرده كه بايد اين مشكلات با طرف ترك مورد بررسي قرار گيرد تا رفع شود.
رئيس كل گمرك ايران همچنين از توقف طولاني مدت كاميونها در مرز بازرگان ماكو خبر داد و بر لزوم توجه ويژه مسئولان براي رايزني به مسئولان تركيه جهت رفع مشكلات موجود تاكيد كرد و گفت: در صورت وجود زيرساخت هاي فيزيكي در گمرك رازي خوي موضوع صادرات در اين گمرك عملي مي شود.
گمرك مرزي رازي در فاصله 75 كيلومتري با شهرستان خوي و در مرز ايران با كشور تركيه قرار دارد.

 



حرم حضرت معصومه(س) غبارروبي شد

در آستانه فرا رسيدن دهه غبارروبي مساجد، كاركنان سازمان تبليغات اسلامي استان قم حرم كريمه اهل بيت(ع) را غبارروبي و عطرافشاني كردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي استان قم، در اين مراسم كه دوشنبه شب در فضايي معنوي برگزار شد، كاركنان سازمان تبليغات اسلامي استان قم به همراه خانواده آنها به غبارروبي و عطرافشاني ضريح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد بالاسر، رواق خواهران و رواق شهيد مطهري پرداختند.
اين مراسم معنوي همچنين با ذكر توسل و دعا و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين عباس اسكندري رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم نيز همراه بود.
اسكندري طي سخناني در جمع كاركنان اين سازمان ، تصريح كرد: بسياري از بزرگان ما مشكلات علمي خودشان را در رواق هاي حرم مطهر حضرت معصومه(س) حل كردند و اكنون نيز علما و مراجع تقليد از بركات وجودي اين بانوي بزرگوار بهره مند هستند.
در پايان اين مراسم، زيارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت گروهي در كنار ضريح مطهر آن بانوي فضل و كرامت قرائت شد.

 



بهره برداري از 2463 واحد مسكوني ويژه معلولان در كشور

2 هزار و 463 واحد مسكوني ويژه معلولان و مددجويان سازمان بهزيستي سه شنبه از طريق ويدئو كنفرانس در مشهد بطور همزمان در سطح كشور مورد بهره برداري قرار گرفت.
رئيس سازمان بهزيستي در اين مراسم گفت: هدف سازمان بهزيستي توانمندسازي جامعه هدف است و در اين راستا مسكن كه بيش از 50 درصد هزينه سبد اقتصادي خانوار را به خود اختصاص داده يكي از مهمترين نيازها محسوب مي شود.
«احمد اسفندياري» افزود: بر اين اساس از ابتداي تأسيس سازمان بهزيستي در سال 59 تا سال 84 به كمك دولت و خيرين دو هزار واحد مسكوني براي مددجويان تحت پوشش بهزيستي احداث شد اما از سال 84 تا 88 بيش از 20 هزار واحد مسكوني احداث و بهره برداري شد.
رئيس سازمان بهزيستي افزود: دولت تلاش دارد تا با كمك خيرين طي سه سال در قالب نهضت مسكن 200 هزار واحد مسكوني احداث كند.
وي گفت: دولت امكان ساخت مسكن براي مددجويان را به تنهايي دارد اما در صورت عدم مشاركت و كمك خيرين روند ساخت و ساز مسكن به طول مي انجامد.

 



دبير كميسيون اصل 90 مجلس: افزايش تعداد نمايندگان نيازمند كار كارشناسي است

دبير كميسيون اصل 90 مجلس گفت: در افزايش تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بررسي دقيق انجام نشده و نياز به كار كارشناسي بيشتري دارد.
غلامرضا اسداللهي در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: براساس قانون اساسي در اجراي اصل 44 قانون اساسي، هر 10 سال يكبار، تعداد نمايندگان مجلس بايد براساس موقعيت جمعيتي و جغرافيايي افزايش يابد.
نماينده مردم تربت جام و تايباد در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين افزايش تعداد نمايندگان لايحه منطبق بر واقع نيست و بايد براساس يك نورم جمعيتي واحد و به نسبت نياز هر استان اقدام به افزايش نمايندگان آن استان كرد.
اسداللهي افزود: بعضي از حوزه هاي انتخابي با تعداد جمعيت بالا، نماينده كمتر و بعضي از آنها با تعداد جمعيت كمتر، نمايندگان بيشتري در مجلس دارند.
وي با تأكيد بر اين مسئله كه اختصاص دادن يك نماينده بيشتر به هر استان، كار درستي نيست گفت: اين امر سبب مي شود كه چون منوال گذشته يك نماينده در حوزه انتخاباتي پرجمعيت، فعاليت بسيار زيادي داشته باشد و نماينده ديگري كه يك حوزه انتخاباتي كم جمعيت را پوشش مي دهد، فعاليت و مشغله بسيار كمتري داشته باشد.
دبير كميسيون اصل 90 مجلس همچنين افزايش تعداد نمايندگان را در ايجاد شور و نشاط انتخابات آينده مجلس مؤثر دانست و گفت: افزايش تعداد نمايندگان سبب افزايش گروه شركت كننده در انتخابات مي شود و مي تواند در گرم كردن فضاي انتخاباتي و رقابتي كشور اثرگذار باشد.

 



با حضور وزير مسكن و شهرسازي صورت گرفت
آغاز عمليات اتصال چهارمحال و بختياري به شبكه ريلي كشور

شهركرد- خبرنگاركيهان:
كار احداث راه آهن چهارمحال و بختياري با عنوان «خط ريلي بام ايران» براي اتصال به شبكه حمل و نقل ريلي كشور با حضور وزير مسكن و شهرسازي در سفيددشت آغاز شد.
علي نيكزاد در آيين كلنگ زني راه آهن مباركه- سفيددشت- شهركرد با بيان اينكه توسعه خط ريلي كشور در رشد و اعتلاي آن موثر است، گفت: با توسعه خط ريلي كشور شاهد كوتاهتر شدن مسافت بين نقاط مختلف كشور، كاهش حوادث و سوانح ترابري و افزايش ايمني مسافران خواهيم بود.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سالانه يك هزار كيلومتر خط ريلي در كشور احداث مي شود، گفت: با توجه به اين روند در حال حاضر 10 هزار كيلومتر خط ريلي در كشور راه اندازي شده است.
وي از اجراي 7 هزار و500 كيلومتر خط ريلي در كشور خبر داد و گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در راستاي تحقق برنامه توسعه كشور تا سال 1404 شاهد توسعه ملي راه آهن كشور خواهيم بود.
نيكزاد احداث پروژه راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختياري - خوزستان را از جمله طرح هاي بزرگ كشور در راستاي تحقق اين هدف اعلام كرد و گفت: بر همين اساس اعتبار اين پروژه در قانون برنامه بودجه لحاظ شده است كه با تخصيص به هنگام اعتبارات فاز نخست اين پروژه سفيددشت- مباركه- شهركرد تا پايان سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.
وزير راه و شهرسازي بر ضرورت اتمام طرح هاي عمراني در دست اجرا در سطح كشور تاكيد كرد.
وزير راه و شهرسازي در ادامه سفر يك روزه به استان چهارمحال و بختياري 3 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر اين استان را بهره برداري مي كند.
به گزارش خبرنگار ما در مراسم كلنگ زني راه آهن، استاندار چهارمحال و بختياري طي سخناني اظهار داشت: اين طرح در 86 كيلومتر احداث مي شود.
علي اصغر عنابستاني اعتبار مورد نياز اين طرح را 63 ميليارد ريال در دو فاز اعلام كرد و افزود: براي شروع عمليات اجرايي طرح مبلغ 10 ميليارد ريال اعتبار در سال جاري اختصاص يافته است.
وي ادامه داد: مرحله اول اين طرح 17 كيلومتر مي باشد كه ايستگاه حسن آباد مباركه اصفهان را به منطقه سفيددشت در چهارمحال و بختياري متصل مي كند.
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مرحله دوم اين پروژه اتصال راه آهن اصفهان به چهارمحال و بختياري و خوزستان است.
وزير مسكن و شهرسازي در سفر به شهركرد 3 هزار و 82 واحد مسكوني از طرح مسكن مهر در چهارمحال و بختياري را آماده تحويل به متقاضيان را به بهره برداري رساند.
مديركل مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري در حاشيه اين مراسم اظهار داشت: بيش از 600 ميليارد ريال تسهيلات براي ساخت اين واحدها پرداخت شده است.
علي ابراهيمي افزود: 2 هزار و363 واحد از اين تعداد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و مابقي در شهرهاي زير 25 هزار نفر احداث شده است.
ابراهيمي با اشاره به اهميت اجراي طرح مسكن مهر در كمك به حل مشكلات افراد كم درآمد گفت: اين واحدها شامل مسكن مهر 99ساله، اجاره اي 5 ساله، طرح بافت فرسوده و واحدهاي خود مالكين است.

 



پيكر آيت الله مهندسي امروز در قم تشييع مي شود

مسئول برگزاري مراسم تشييع آيت الله محمدمهدي مهندسي از انتقال پيكر اين مرحوم عصر سه شنبه به شهر مقدس قم خبر داد.
سيدعباس موسوي تبار ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: عصر سه شنبه پيكر آيت الله مهندسي به قم منتقل شد و اگر كارهاي اداري تدفين در حرم حضرت معصومه(س) انجام شود پيش بيني مي شود مراسم تشييع و تدفين امروز برگزار شود.
موسوي تبار ادامه داد: مراسم تشييع شايد امروز از سه راه بازار آغاز شود و پيكر مطهر آيت الله مهندسي پس از طواف در حرم كريمه اهل بيت(ع) در اين مكان مقدس دفن شود.
به گزارش فارس، آيت الله «محمدمهدي مهندسي» دوشنبه شب و بر اثر سكته قلبي در سن 58 سالگي دار فاني راوداع گفت. وي از كارشناسان خبره صدا و سيما بود كه علاوه بر فعاليت رسانه به عنوان استاد حوزه علميه بيش از 20 سال به تدريس حكمت، عرفان، اخلاق و تفسير قرآن اهتمام داشت.

 



براي نخستين بار در كشور ساختماني در مشهد 17 روزه ساخته شد

براي نخستين بار در كشور ساختمان جديد دبيرخانه فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در طول 17 روز ساخته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، قائم مقام مديركل مسكن و شهرسازي خراسان رضوي در حاشيه بازديد از ساختمان جديد دبيرخانه فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران اضافه كرد: اين ساختمان با استفاده از آخرين دستاوردها و تكنولوژي هاي به روز صنعت ساخت و ساز جهاني توسط متخصصان داخلي در حداقل زمان ممكن ساخته شده است و تا پايان هفته جاري به بهره برداري مي رسد.
محمدحسن اكبرزاده ابراهيمي به مشخصات فني اين ساختمان اشاره كرد و افزود: ساختمان جديد دبيرخانه فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در دو طبقه در مساحتي افزون بر 200متر ساخته شده است.
وي تصريح كرد: تمام مصالح به كار رفته در اين ساختمان نيز از بهترين نوع مصالح موجود در بازار مسكن و همچنين با تكنولوژي بسيار بالا است.
اكبرزاده اظهار داشت: اين پروژه، به عنوان يك طرح پايلوت و نمونه مي تواند الگويي براي ساير نقاط كشور در زمينه ساخت و ساز سريع توامان با استانداردها و آخرين دستاوردهاي صنعت ساخت و ساز باشد.
قائم مقام مديركل مسكن و شهرسازي خراسان رضوي تاكيد كرد: اين ساختمان دو طبقه داراي دو ورودي مجزا شمالي و جنوبي بوده كه كاربري طبقه بالا و پايين را از يكديگر مستقل مي كند.
دبير دومين همايش ملي فناوري هاي نوين صنعت ساختمان با بيان اينكه اين پروژه كاملا در برابر حوادث غيرمترقبه مانند زلزله و طوفان مقاوم است، خاطرنشان كرد: مسكن و شهرسازي خراسان رضوي با افتتاح اين پروژه، ركورد ساخت و ساز مسكن را شكسته است.
وي گفت: در همين راستا هم اكنون در شهرك مهرگان شهر مشهد نيز با همين نوع فناوري اقدام به ساخت واحدهاي مسكوني شده است.
اكبرزاده ابراهيمي قيمت ساخت هر واحد را با اين سبك در شهرك مهرگان معادل 300 هزار تومان در هر متر عنوان كرد و افزود: با اين حال اين ساختمان به صورت كامل توسط بخش خصوصي ساخته شده و هيچگونه هزينه دولتي را دربر نداشته است.
وي بيان داشت: روند ساخت و ساز هر واحد مشابه اين ساختمان توسط پيمانكاران حداقل 45 روز بوده كه اين پروژه با 17 روز طول مدت ساخت، ركوردي بزرگ را شكسته است.

 



اخبار ادبي و هنري

حضور جعفر پناهي در مهماني سفارت فرانسه!
جعفر پناهي- مجرم ضدامنيتي- به همراه همسرش در مهماني ويژه سفارت فرانسه در تهران شركت كرد.
به گزارش خبرنگاركيهان، پناهي فيلم سازي كه به جرم تلاش براي مستندنمايي ادعاهاي كذب مهدي كروبي، در زيرزمين خانه اش دستگير شده بود، در مهماني ويژه روز ملي فرانسه به عنوان نماينده جامعه هنري كشورمان شركت كرد.
در اين مهماني چند صد نفره، نوع پذيرايي از مهمانان با ارزشها و آداب ملي كشورمان در تناقض بود.
چندي قبل، جشنواره كن فرانسه، به دليل فعاليتهاي ضدايراني و ضدانقلابي پناهي از وي تجليل ويژه كرد و به نظر مي رسد، دعوت رسمي از پناهي و همسرش براي حضور در مهماني سفارت فرانسه، بي ارتباط به حمايت از عناصر ضدايراني و ضدانقلاب از سوي دولت فرانسه نباشد. چندي پيش، مديرعامل خانه سينما، اخبار مربوط به ارتباط برخي سينماگران با سفارتخانه هاي خارجي را با تمسخر انكار كرده بود!
انتقاد شديد نويسنده «مختارنامه»
از تدريس آموزه هاي غربي در دانشكده هاي هنري
نويسنده فيلمنامه سريال «مختارنامه» با انتقاد از تدريس آموزه هاي غربي در دانشكده هاي هنري و سينمايي كشورمان گفت: اين جريان باعث بسته شدن دست و دل هنرمندان و دادن عينك سياه به آن ها مي شود.
محمد بيرانوند، يكي از نويسندگان «مختارنامه» در گفت وگو با كيهان افزود: اين نحوه تدريس، ضمن اين كه شجاعت را از هنرمندان مي گيرد، باعث رنگ باختن عشق از كارهايشان مي شود.
وي ادامه داد: دانشكده هاي هنري ما به طرز عجيبي مغز دانشجويان را مسخ مي كنند. فرمول هايي كه به آن ها ياد مي دهند، انتهايش مي شود «جدايي نادر از سيمين».
گفتني است، مشروح گفت وگوي كيهان با محمد بيرانوند، فيلمنامه نويس سريال «مختارنامه» فردا در صفحه تصوير روز منتشر مي شود.
تائيد دستگيري بازيگر سينما
دادستاني تهران ضمن تائيد بازداشت پگاه آهنگراني از ادامه تحقيقات دراين باره خبر داد.
يك مقام قضايي در دادستاني تهران به ايسنا گفت: پگاه آهنگراني اوايل هفته گذشته دستگير شده و تحقيقات درباره پرونده او همچنان ادامه دارد.
گويا آهنگراني قصد سفر به كشور آلمان را داشته است.
حوزويان نسبت به سريال ساختمان پزشكان اعتراض كردند
طومار اعتراض آميز حوزويان نسبت به سريال ساختمان پزشكان به امضاي جمع كثيري از طلاب و حوزويان رسيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجو، عصر ديروز طومار اعتراض آميز حوزويان نسبت به محتواي ضدارزشي و نامناسب سريال ساختمان پزشكان به امضاي جمع كثيري از طلاب و حوزويان رسيد. در اين طومار كه در صحن حوزه علميه فيضيه نصب شده، از مسئولان صدا و سيما نسبت به پخش اين سريال از شبكه سوم سيما به شدت انتقاد شده است.
اين گزارش مي افزايد: در اين طومار، طلاب معترض، خواستار بازنگري جدي مسئولان رسانه ملي در نمايش سريال هاي تلويزيوني شدند و تاكيد كرده اند كه انتظار روحانيت و امت حزب الله از صدا و سيما اين است كه به تعبير حضرت امام خميني(ره)، دانشگاه عمومي ملت مي باشد، و از پخش سريال هايي كه حريم اخلاق و شريعت را مخدوش مي كنند، پرهيز كند.
اعتراض رهبر شيعي مصر
از نمايش چهره حسنين«ع» در سريال عربي
يكي از رهبران شيعه مصر با بيان اين كه به تصوير كشيدن حسنين(ع)، كربلايي جديد خواهد بود، گفت: از شبكه هاي پخش كننده سريال «معاويه و حسن و حسين » شكايت خواهيم كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري التوافق، «محمدالدريني» دبيركل مجلس اعلاي آل البيت(ع) مصر اعلام كرد در حال تنظيم شكوائيه اي عليه گروه ماهواره «نايل ست» است.
وي اعلام كرده است كه در اين شكوائيه از هر شبكه ماهواره اي كه بر روي «نايل ست» قرار دارد و سريالي را كه دو سبط نبي مكرم اسلام(ص) را به تصوير بكشد، پخش كند شكايت شده است.
الدريني با اشاره به تلاش شبكه هاي مصري براي پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» تاكيد كرد: من موافق كساني هستم كه معتقدند به تصوير كشيدن امام حسن و امام حسين(ع) كربلايي جديد براي اسلام و مسلمانان است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14