(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 تیر 1390- شماره 19978

وزير بهداشت خواستار اصلاح سيستم پذيرش بيمارستان هاي دولتي شد
تصويب فوريتي لايحه ممنوعيت حمل سلاح سرد
آغاز طرح برخورد با موادفروشان خرد تهران
افزايش بي سابقه دستفروشان در تهران
دانشجو: مديريت شهري به تخلفات مسافربرهارسيدگي كنند
فرمانده نيروي انتظامي كرج: قتل روح الله داداشي برنامه اي از پيش طراحي شده نبود
خوزستاني ها ششمين روز هواي بالاي 50 درجه را پشت سر گذاشتند
اعضاي بدن يك جوان مرگ مغزي اهدا شد
مرگ خاموش 3 نفر از اعضاي يك خانواده در اردبيل
حوادث كوتاه از كشور
پيوند عضو به 10بيمار زندگي دوباره بخشيد
بسته هاي حمايتي هلال احمر براي يك ميليون نيازمند
انفجار حمام عمومي در آمل 2 نفر را راهي بيمارستان كرد
سرقت 11 ميليارد ريال سيم برق در سيرجان
احشام رها شده در محور لاكان- رشت موجب كشته شدن 3 نفر شد
خريد طلا براي نوعروس، انگيزه سرقت جوان زنجاني



وزير بهداشت خواستار اصلاح سيستم پذيرش بيمارستان هاي دولتي شد

در پي اعلام برخي نارضايتي ها از پذيرش نشدن بيماران بدحال و اورژانسي در تعدادي از مراكز درماني دولتي، كميته ويژه بازرسي از طرف وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تشكيل شد.
مرضيه وحيددستجردي در ابلاغ خود به اعضاي اين كميته خواستار اصلاح سيستم پذيرش بيمارستان هاي دولتي و تسهيل در فرآيند پذيرش بيماران و مصدومان بدحال شد.
براساس اين گزارش، كميته ويژه بازرسي موظف شده است علاوه بر اين، نظارت جدي بر روند فعاليت اورژانس هاي بيمارستاني داشته و عملكرد ستادهاي هدايت دانشگاه ها را مورد ارزيابي مجدد قرار دهد.
بنابر اعلام وبدا، كميته ويژه بازرسي وزير همچنين موظف شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف و يا قصور از طرف مراكز درماني دولتي و خصوصي در پذيرش بيماران بدحال و مصدومان اورژانس، مراتب را گزارش دهد تا با خاطيان برخوردهاي جدي و قانوني صورت گيرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي از مجلس خواستار شد
تصويب فوريتي لايحه ممنوعيت حمل سلاح سرد

فرمانده نيروي انتظامي خواستار بررسي و تصويب فوريتي لايحه ممنوعيت حمل سلاح سرد در مجلس شوراي اسلامي شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در حاشيه ديدار با دبير اجرايي دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل در جمع خبرنگاران ميزان كشف قتل و جنايت در كشور را بسيار بالا اعلام كرد و افزود: پليس چند سال است كه اين موضوع و لايحه را پيگيري مي كند تا در مجلس تصويب شود. وي ضمن تشويق نمايندگان به طرح فوريتي اين لايحه در صحن علني مجلس تأكيد كرد: معمولا سال آخر دوره هاي مجلس شوراي اسلامي تصويب چنين قوانيني در مسير عادي سخت است، مگر اين كه نمايندگان مجلس با پيشنهادهاي فوريتي بتوانند پاسخگوي بخشي از مطالبات اجتماعي باشند.
وي با اشاره به اينكه فروش و حمل سلاح سرد يك مسأله است اما كاربرد آن امر ديگري، تصريح كرد: امروز مجازات هاي كاربرد سلاح سرد به عنوان آلت جرم، چه به جرح و چه به قتل منجر شود، در كشور ما سنگين است و اتفاقاً مجازات هاي مرتكبان نيز پيگيري و اعمال مي شود.
احمدي مقدم اضافه كرد: در اين ميان نقش رسانه ها نيز در برجسته كردن مسأله مهم است تا تصويب قوانين خارج از روال عادي به نتيجه برسد.
اگر قانوني وجود داشته باشد ما به وظيفه خود عمل مي كنيم
وي با اشاره به اينكه وظيفه پليس اجراي قانون است و وظيفه اي بيش از دايره قانون نداريم خاطرنشان كرد: قوه قضاييه نيز در اين خصوص مقصر نيست چون آنها نيز مجري قانون هستند اگر قانوني در اين خصوص وجود داشته باشد دادستان ها مي توانند برخورد كنند و اگر وجود نداشته باشد، محملي براي برخورد وجود ندارد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اين قانون بايد اصلاح شود و فرهنگ سازي نيز در جامعه بايد صورت گيرد، افزود: چرا بايد يك جوان با خود چاقو حمل كند، درحالي كه پيامدهاي حمل سلاح را مي داند كه بسيار سنگين و در حد اعدام و قصاص است.
وي افزود: در پرونده سعادت آباد، مجرم پرونده به دليل كاربرد سلاح قصاص شد و در پرونده حادثه پل مديريت نيز با حادثه اي كه پيش آمده است، اگر خانواده مقتول خواستار قصاص باشند، اين اتفاق خواهد افتاد.
احمدي مقدم گفت: به هر حال حكم، حكم خيلي سنگيني است و شايد در كشورهاي دنيا مجازات به اين شكل كمتر اعمال مي شود.
وي افزود: به هر صورت اين اقدامات به فرهنگ سازي نياز دارد؛ چرا بايد فردي در ابتداي جواني حاضر به ارتكاب چنين جنايت بزرگي شود كه هم شخصي را از زندگي محروم كند و هم خودش بواسطه ارتكاب اين جرم جان خود را از دست دهد.
ميزان كشف قتل و جنايت در كشور بسيار بالاست
فرمانده نيروي انتظامي گفت: اكنون در كشور ميزان كشف قتل و اين گونه جنايت ها بسيار بالاست، يعني كمتر فردي مي تواند از دست قانون فرار كند و ممكن است كه مدتي متواري باشد اما در نهايت گرفتار قانون مي شود.
وي افزود: ما كمتر پرونده قتلي داريم كه چند سال، گذشته و كشف نشده باشد يا مجرمان آن دستگير نشده باشند، بنابراين محاكمه و مجازات صورت مي گيرد.وي با بيان اينكه نياز به كار فرهنگي بخصوص روي جوانان داريم گفت: متأسفانه مسايل احساسي و انتقامي نيز در اين ميان تأثير دارد.
احمدي مقدم گفت: بخشي از ارتكاب اين جنابت ها نيز در حالت مستي ناشي از استفاده از الكل يا قرص هاي روانگردان و موادمخدر است كه در حال طبيعي به سر نمي برند و اين هم بسيار خطرناك است و پيامد استفاده از اين گونه مواد و الكل، ارتكاب چنين جرايمي است.
درصد بالايي از زندانيان معتاد هستند
وي با اشاره به وضعيت زندان ها در انتقاد از شرايط موجود تأكيد كرد: در بررسي وضعيت زندانيان مشاهده مي شود كه فردي به جرم اعتياد در داخل زندان نيست اما درصد بالايي از زندانيان معتاد هستند.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه خاطرنشان كرد: متهمان به واسطه اعتياد داخل زندان نيستند اما اعتياد پايه ارتكاب جرايم يا سرقت و جنايت است، كه نياز به مواد آنان را به ارتكاب جرم هاي ديگر وادار كرده است.
احمدي مقدم تصريح كرد: مصرف موادمخدر صنعتي شيشه، روانگردان ها و مشروبات الكلي پيامدهاي خيلي سنگيني براي جوانان و جامعه به دنبال دارد.

 



ساجدي نيا خبر داد
آغاز طرح برخورد با موادفروشان خرد تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اجراي طرح برخورد با موادفروشان خرد در سطح پايتخت گفت: 550موادفروش خرد در سحرگاه روز سه شنبه دستگير شدند.
سردار ساجدي نيا درباره اجراي طرح جمع آوري موادفروشان خرد، گفت: با توجه به درخواست هاي مردمي مبني بر برخورد با موادفروشان خرد در سطح پايتخت و در ادامه اجراي طرح هاي امنيت محله محور، سحرگاه روز سه شنبه برخورد با موادفروشان خرد در دستور كار ماموران پليس قرار گرفته بود.
وي افزود: در راستاي اجراي اين طرح 550 مواد فروش خردي كه پيش از اين توسط ماموران پليس شناسايي شده بودند، در سراسر پايتخت دستگير شدند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه از موادفروشان خرد موادمخدر، سلاح سرد و مشروبات الكلي كشف و ضبط شد گفت: ماموران با ورود به محل اين افراد، تعداد زيادي وسايل سرقتي خودرو نيز كشف و ضبط كنند.
ساجدي نيا افزود: ماموران همچنين سحرگاه روز سه شنبه پس از ورود به مخفي گاه يكي از موادفروشان تعداد زيادي ادوات و لوازم جعل اسكناس كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه با اعلام كاهش 30 درصدي سرقت لوازم خودرو در يك ماهه گذشته به ايسنا گفت: بسياري از معتادان براي تهيه موادمخدر در ازاي پرداخت وجه نقد لوازم سرقتي را به موادفروشان تحويل مي دادند كه سحرگاه روز سه شنبه تعداد بسيار زيادي لوازم سرقتي داخل خودرو از مخفي گاه موادفروشان كشف شد.
ساجدي نيا افزود: سحرگاه روز سه شنبه ماموران پليس در محله امامزاده قاسم با استناد به قانون بكارگيري سلاح، يكي از موادفروشان خردي كه سعي داشت با سلاح سرد قدرت نمايي كند و متواري شود را از ناحيه پا مورد اصابت گلوله قرار دادند.

 



افزايش بي سابقه دستفروشان در تهران

معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهر تهران از كاهش متكديان و افزايش بي سابقه دستفروشان در تهران خبر داد و افزود: هزينه نگهداري از هر متكدي در گرمخانه ها ماهانه بيش از 200 هزار تومان است.
رضا جاگيري در گفت وگو با مهر با بيان اينكه طرح ضربتي جمع آوري متكديان از سطح شهر تهران موجب كاهش تعداد متكديان از سطح شهر شده است، گفت: متكديان با استفاده از خلاهاي قانوني به جاي گدايي دستفروشي مي كنند.
وي افزود: شهرداري تهران به استانداري پايتخت براي چاره جويي در برخورد با دستفروشان نامه اي ارسال كرده و استانداري هم از دستگاه قضا خواسته است تا براي مقابله با دستفروشي راهكاري ارائه كند.
معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهر تهران از توسعه گرمخانه ها در 5 پهنه تهران خبر داد و افزود: در اين طرح هر چهار منطقه تهران صاحب يك گرمخانه مي شوند كه هر گرمخانه در صورت تامين زمين حدود 200 ميليون تومان هزينه دارد.
جاگيري در پاسخ به اين پرسش كه هزينه نگهداري از هر متكدي در گرمخانه هاي تهران چقدر است، گفت: روزانه حدود 50 تا 60 متكدي از سطح شهر جمع آوري و وارد گرمخانه ها مي شوند كه با احتساب هزينه هاي غذا و نگهداري و كاركنان ماهانه 200 هزار تومان هزينه نگهداري از هر متكدي است كه البته هزينه هاي درماني در اين عدد لحاظ نشده است.

 



دانشجو: مديريت شهري به تخلفات مسافربرهارسيدگي كنند

سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به اعتراضات وسيع مردم به افزايش نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي خواستار رسيدگي مديريت شهري به تخلفات براي جلوگيري از ادامه اين اعتراضات شد.
خسرو دانشجو در جريان سيصد و هشتاد و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين كه اعتراضات به افزايش نرخ اتوبوس و مترو چندان زياد نبوده است عنوان كرد: بيشترين اعتراضات به نرخ كرايه هاي تاكسي صورت گرفته است.
وي با بيان اين كه مسافربرهاي شخصي خود را مقيد به ضوابط مصوب شورا نمي دانند اظهار كرد: يكي از دلايل اعتراضات مردم موضوع عدم رعايت نرخ هاي مصوب توسط مسافربرهاي شخصي است. سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به اظهارات دانشجو اظهار كرد: نرخ كرايه ها تنها دو بار و با موافقت ستاد هدفمندسازي يارانه ها و وزارت كشور افزايش يافت كه طي اين دو وعده افزايش تنها هزينه هاي ناشي از افزايش نرخ سوخت جبران شد.
وي با بيان اين كه در حوزه اتوبوسراني تنها يك وعده افزايش نرخ صورت گرفت اظهار كرد: در اين زمينه نيز با وجود اين كه براساس تصميم ستاد هدفمندسازي يارانه ها شهرداران و شوراهاي شهر حق داشتند كرايه را تا 30 تومان افزايش دهند اما مصوبه شوراي شهر براي اتوبوسراني تهران افزايش 25 تومان بهاي اين سفر در بخش خصوصي و 17 تومان در بخش دولتي بوده است.

 



فرمانده نيروي انتظامي كرج: قتل روح الله داداشي برنامه اي از پيش طراحي شده نبود

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان كرج گفت: حمله به روح الله داداشي و قتل وي برنامه اي از پيش طراحي شده نبوده است.
ناصر اصلاني در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: در تحقيقات اوليه پليس از سه متهم به قتل روح الله داداشي مشخص شد كه اين اقدام برنامه اي از پيش طراحي شده نبوده و مرگ تاسف بار اين ورزشكار نتيجه يك درگيري است.
وي با تكذيب شايعاتي مبني بر اينكه قاتلان ورزشكار كرجي با اهداف خاص و طبق برنامه اي مشخص در نيمه هاي شب به وي حمله ور شده اند، گفت: اين پرونده در مراحل نخست بررسي و تحقيق قرار دارد و هنوز ابعاد كاملي از آن ترسيم نشده است.
فرمانده پليس كرج تاكيد كرد: به همين دليل براي اطلاع از دلايلي كه منجر به درگيري قاتلان با روح الله داداشي شده است، بايد منتظر پايان تحقيقات اطلاعاتي و پليسي شد.
اصلاني در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا ضاربان روح الله داداشي در حين درگيري وي را شناخته بودند؟ گفت: اين موضوع نيز از جمله محورهاي بررسي هاي پليس قرار دارد، اما به شخصه تصور نمي كنم كه متهمان مرحوم داداشي را شناخته و با علم به اينكه وي قهرمان ملي و جهاني است، او را مورد حمله قرار داده باشند.
اصلاني در پايان تاكيد كرد: به طور قطع همانگونه كه دستگيري ضاربان و متهمان اين پرونده در كمترين زمان ممكن از سوي ماموران پليس محقق شد، با تكميل نهايي پرونده اطلاعات كامل تري در اين زمينه به مردم ارائه خواهد شد.

 



در نادرترين رخداد هواشناسي استان
خوزستاني ها ششمين روز هواي بالاي 50 درجه را پشت سر گذاشتند

سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان از اتفاقي نادر در آب و هواي خوزستان خبر داد.
نادر شفي خدايي گفت: تجربه 6 روز با دماي بيش از 50 درجه سانتيگراد در شهر اهواز در اوايل تابستان اتفاقي نادر و در 50 سال گذشته بي سابقه است.
وي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از اوايل سال جاري با بررسي هاي بسيار زيادي كه در نقشه هاي اقليمي انجام شده بود پيش بيني هشت روز با دماي بيش از 50درجه در استان كرديم كه تاكنون در اوج ناباوري از اين تعداد شش روز را تجربه كرده ايم و اين اتفاق بسيار نادر و عجيب است.
وي با اشاره به اينكه در 50 سال گذشته سابقه نداشته است در خردادماه در اهواز دماي بيش از 50 درجه تجربه شود، گفت: شرايط آب و هوايي در شهر اهواز به كلي تغيير كرده است و تغييرات دمايي خود مويد اين ادعاست كه شرايط اقليمي اساسي متغير شده و بايد با تحولي كه در شرايط زندگي و اشتغال در استان ايجاد مي شود، كنار آمد.

 



اعضاي بدن يك جوان مرگ مغزي اهدا شد

اعضاي بدن جوان 29 ساله اي كه دچار انسداد راه هوايي شده بود به بيماران نيازمند اهدا شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، باقر ثناخان، ساكن شهريار در تاريخ 22 تيرماه در حين صرف غذا دچار انسداد راه هوايي شد و به دنبال كاهش سطح اكسيژن خون مغز و ايست كامل قلبي و تنفسي دچار مرگ مغزي شد.
پس از تشخيص پزشك معالج مبني بر مرگ مغزي و اخذ رضايت از خانواده اين مرحوم اعضاي بدنش در بيمارستان مسيح دانشوري به بيماران نيازمند عضو اهدا و به آنان حيات مجدد بخشيد. روحش شاد.

 



مرگ خاموش 3 نفر از اعضاي يك خانواده در اردبيل

سرويس شهرستان ها-
بعد از گذشت سه روز از غيبت اعضاي سه نفره يك خانواده جسد آنها كه دچار گازگرفتگي شده بودند، در اردبيل پيدا شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس اردبيل، جسد اين سه قرباني كه در منزل مسكوني خود از سه روز پيش دچار گاز گرفتگي شده بودند بعد از اطلاع رساني همسايگان كشف شد.
براساس اعلام پزشكي قانوني اين افراد سه روز پيش جان خود را از دست داده اند و در اين مدت در منزل به دليل بي اطلاعي همسايگان به حال خود رها شده بودند.
ماموران پليس و نيروهاي امدادي پس از گزارش همسايگان و بستگان اين خانواده كه متوجه غيبت چند روزه آنها شده بودند از ماجرا آگاه شده و در صحنه حاضر شدند.
بر پايه اين گزارش با حضور مقام قضايي و پزشكي قانوني و بررسي به عمل آمده مشخص شد كه اعضاي سه نفره اين خانواده در اثر گازگرفتگي از سه روز پيش فوت كرده اند.
اقدامات قانوني در اين زمينه در حال انجام است اما به نظر مي رسد علت اصلي اين حادثه تاسف بار استنشاق از گاز منواكسيدكربن و بي احتياطي صاحب منزل در نصب درست وسايل گازسوز بوده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

جهيزيه در آتش
رشتخوار خاكشور - خبرنگار كيهان: جهيزيه عروس باسفري در واحد مسكوني پدري وي بر اثر اتصال سيم هاي برق به طور كامل در آتش سوخت.انباشت جهيزيه عروس در فضاي كوچك يك اتاق و شروع آتش سوزي از همان اتاق متاسفانه منجر به سوختن كامل جهيزيه شد.
دو روز پيش هم بر اثر آتش سوزي يك منزل مسكوني كودك 4 ساله فوت كرد و اين در حالي است كه بخش مركزي رشتخوار خاكشور با 40 روستاي اطراف آتش نشاني ندارد.
سوانح پر تلفات لرستان
خرم آباد - فارس: حوادث رانندگي 48 ساعت گذشته در سطح محورهاي لرستان 9 كشته بر جاي گذاشت.
در يك حادثه رانندگي برخورد دو دستگاه كاميون هوو با دو دستگاه سواري پنج نفر را به كام مرگ كشانيد.همچنين وقوع سه فقره سانحه رانندگي نيز موجب مرگ 4 نفر ديگر شد.
كشف سوخت قاچاق
زاهدان - خبرنگار كيهان: 75 هزار ليتر انواع مواد سوختي و همچنين 843 كيلو موادمخدر در 10 روز گذشته در سيستان و بلوچستان كشف و ضبط شد.
ماموران با توقيف 2 دستگاه خودرو مقدار 843 كيلو انواع موادمخدر كشف و ضبط كردند همچنين با توقيف 76 دستگاه خودرو مقدار 75 هزار ليتر انواع موادسوختي كشف شد.
دستگيري كيف قاپ فراري
كيف قاپي كه كيف مدير شبكه تي-آر-تي تركيه در جمهوري آذربايجان را سرقت كرده بود در آستارا شناسايي و دستگير شد.
با تلاش پليس در كمتر از 4 ساعت اين كيف قاپ دستگير شد.
كيف مسروقه حاوي مقاديري طلا، وجه نقد و مدارك بود كه پس از كشف تحويل مالباخته شد.
كشف كالاي قاچاق
يزد - خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي خاتم در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي نسبت به كنترل خودروهاي عبوري اقدام كردند.
طي اين عمليات 6 دستگاه خودرو توقيف شد و 12 نفر دستگير شدند و 95 تن انواع كالاي قاچاق نيز كشف و ضبط كردند.
سارقان احشام در دام پليس
يزد - خبرنگار كيهان: سه نفر سارق كه باسرقت تعدادي احشام از شيراز و انتقال آنها به يزد قصد فروششان را داشتند توسط ماموران آگاهي يزد دستگير شدند. در بررسي ها مشخص شد كه اين سه نفر 18 راس احشام را از يك دامداري در شيراز به سرقت برده و جهت فروش به كشتارگاه دام يزد انتقال دادند.

 



پيوند عضو به 10بيمار زندگي دوباره بخشيد

پيوند اعضاي بدن دو بيمار مرگ مغزي در خراسان رضوي به 10 بيمار زندگي دوباره بخشيد.
به گزارش سه شنبه دانشگاه علوم پزشكي مشهد، اعضاي بدن مرحوم «روح الله پيران رسد» 21 ساله از تربت حيدريه و «فاطمه لطفي» 14ساله از نيشابور پس از رضايت خانواده هايشان در بيمارستان امام رضا(ع) به بيماران نيازمند پيوند زده شد.
كليه هاي مرحوم «پيران رسد» به صورت رايگان به دو بيمار 24 و 21 ساله اي پيوند زده شد كه سال ها از نارسايي كليه رنج مي بردند.
كبد اين مرحوم نيز در بيمارستان نمازي شيراز به بيماري 15 ساله از شهرستان ماكو اهدا و قرنيه هاي وي در بيمارستان خاتم الانبياء مشهد به يك زن و مرد 31 و 74 ساله پيوند زده شد.
براساس اين گزارش، كليه هاي زنده ياد «فاطمه لطفي» نيز به دو بيمار 24 و 16ساله و قرنيه هاي اين دختر نوجوان در بيمارستان خاتم الانبياء مشهد به دو بيمار 22 و 21 ساله پيوند شد.كبد وي نيز جهت پيوند به بيمارستان نمازي شيراز ارسال شد.

 



بسته هاي حمايتي هلال احمر براي يك ميليون نيازمند

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر گفت: يك ميليون و 600 هزار نيازمند از بسته هاي حمايتي اين جمعيت در ماه مبارك رمضان بهره مند مي شوند.
ماشاالله پورطلوع افزود:بسته هاي حمايتي داوطلبان جمعيت هلال احمر در قالب اجراي طرح «هماي رحمت» به صورت شبانه ميان نيازمندان هر منطقه توزيع مي شود.
برپايي 23 هزار سفره افطاري
پورطلوعي همچنين از برپايي 23هزار سفره افطاري ويژه ايتام و نيازمندان در ماه مبارك رمضان خبر داد.رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر اظهار داشت: در ماه مبارك رمضان 760 مسجد كشور با همكاري خانه هاي داوطلب هلال احمر هر شب سفره افطاري ويژه ايتام و نيازمندان را پهن مي كنند.

 



انفجار حمام عمومي در آمل 2 نفر را راهي بيمارستان كرد

در پي انفجار تأسيسات حمام عمومي در شهرستان آمل، دو نفر در اثر جراحات وارده راهي بيمارستان شدند.
به گزارش فارس از آمل به نقل از روابط عمومي بيمارستان 17شهريور، يك خانواده اصفهاني كه براي شركت در مراسم عروسي بستگان خود راهي شهرستان آمل شده بودند دچار حادثه شدند.
اين خانواده قبل از مراسم به حمام عمومي صدف واقع در ميدان صدف رفته بودند كه بر اثر انفجار تاسيسات حمام دو نفر از اعضاي خانواده مصدوم و راهي بيمارستان 17شهريور شدند.
يك نفر از اعضاي اين خانواده به صورت سرپايي درمان و نفر دوم بستري و بعد از درمان دو روزه ترخيص شد. اين حادثه با حضور ماموران آتش نشاني مهار شد و تلفات جاني نداشت.

 



سرقت 11 ميليارد ريال سيم برق در سيرجان

رئيس اداره امور برق شهرستان سيرجان گفت: سارقان 70 تن سيم مسي به ارزش 11 ميليارد ريال را از شبكه برق رساني سيرجان به سرقت برده اند.
حسن تدين در گفت وگو با خبرنگار فارس در سيرجان اظهار داشت: مردم برخي روستاهاي حاشيه شهرستان سيرجان به دليل سرقت سيم توسط سارقان دچار مشكل قطعي برق هستند.
وي با اشاره به اينكه از سال گذشته تاكنون 70 روستاي اين شهرستان دچار سرقت سيم شده است، افزود: اين سارقان 70 تن سيم مسي را به ارزش 11 ميليارد ريال به سرقت برده اند.
تدين تصريح كرد: در برخي روستاها كه به شهر سيرجان نزديك بوده و هزينه كمي در برداشته، مجددا سيم كشي شده است اما براي مسيرهاي طولاني شركت برق نه سيم و نه اعتبار لازم را در اختيار ما قرار مي دهد كه مجددا برق رساني كنيم.
وي بيان كرد: براي خيلي از روستاها تا هفت مرتبه سيم كشي صورت گرفته است و با وجود سرقت هاي مجدد بايد نيروي انتظامي در اين راستا محكم تر برخورد كند.
تدين بيان كرد: ما نمي توانيم، خريداران سيم ها را شناسايي كنيم، اما طبق اطلاعات واصل شده، كارخانه مس كرمان نيز يكي از خريداران سيم هاي اسقاطي در سطح استان كرمان است.
به گزارش فارس، روستاي فخرآباد يكي از روستاهايي است كه با سرقت سيم هاي برق روبه روست.

 



احشام رها شده در محور لاكان- رشت موجب كشته شدن 3 نفر شد

رئيس عمليات در بحران مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گيلان گفت: تصادف يك دستگاه ميني بوس حامل كارگران شهر صنعتي رشت با احشام رهاشده در جاده لاكان به رشت منجر به مرگ سه تن و آسيب ديدگي شديد 10 نفر ديگر شد.
«علي فيض ثابت» روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: تصادف ميني بوس حامل كارگران شركت تافته شهر صنعتي رشت با احشام رها شده در جاده موجب انحراف آن از مسير و برخورد با يك دستگاه كاميون حمل زباله از مسير روبه رو شد.
وي اظهار داشت: لحظه اي بعد يك كاميون ديگر حمل زباله با خودروهاي تصادف كرده برخورد كرد كه در اين حادثه راننده كاميون و ميني بوس و يكي از مسافران در اثر شدت جراحات وارده در دم جان سپردند.
وي ادامه داد: 10 نفر مصدومان اين حادثه كه اكثرا خانم هستند بوسيله آمبولانس هاي اورژانس 115 رشت و شفت به بيمارستان پورسينا رشت منتقل شدند كه حال تعدادي از آنها وخيم است.
وي با بيان اينكه احشام رها شده در جاده ها يكي از علل تصادفات رانندگي در محورهاي استان گيلان است، از كشاورزان و دامداران ساكن در حاشيه راههاي ارتباطي استان خواست براي جلوگيري از بروز چنين حوادثي در نگهداري و كنترل احشام خود تلاش كنند.

 



خريد طلا براي نوعروس، انگيزه سرقت جوان زنجاني

زنجان-خبرنگار كيهان:
فردي كه در شهرستان خرمدره براي تهيه طلا براي همسرش دست به سرقت عابربانك زده بود شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان در اين باره گفت: فردي كه براي واريز پول به حساب خود به بانك مراجعه كرده بود متوجه برداشت از حسابش مي شود كه بلافاصله موضوع را به پليس گزارش كرد.سرهنگ مراد جعفري افزود: تحقيقات در اين زمينه آغاز و فردي كه با استفاده از عابر بانك مسروقه از حساب مالباخته در شهرستان خرمدره پول برداشت كرده بود شناسايي شد.
متهم در بازجويي ها اظهار داشت چند ماهي است كه زندگي مشترك خود را با همسرش آغاز كرده و براي اينكه بتواند همسرش را خوشحال كند قصد خريد طلا براي وي را داشته است. اين سارق جوان ادامه داد: با عنايت به اينكه پولي در بساط نداشت نقشه سرقت را طراحي و به صورت اتفاقي در بانك وقتي مالباخته عابر بانك خود را از متصدي تحويل مي گرفت، نقشه سرقت عابر بانك را طراحي و اجرا كرد و با استفاده از اين عابر بانك براي همسرش طلا خريده است. سرهنگ جعفري افزود: اين متهم با تشكيل پرونده در اختيار مراجع قضائي قرار گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14