(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 تیر 1390- شماره 19979

حديث دشت عشق
چگونه 2 كشتي گير فرنگي دوپينگي اعلام شدند؟!
بنا : باور نمي كنم با اين شرايط قهرمان نشويم بهتر است
4 سال محروميت براي دوچرخه سواران دوپينگي
كاراته قهرماني آسيا - چين سرگرداني 7 عضو كاروان اعزامي ايران در مالزي
هندبال جوانان جهان- يونان تيم بدون سرمربي ايران امشب به مصاف كانادا مي رود
قوانين جديد انضباطي در فدراسيون فوتبال
تيم هاي بدهكار نمي توانند در ليگ برتر به ميدان بروند
اخبار كوتاه از فوتبال
اضافه شدن 2 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي آزاد
حضور حدادي در مسابقات جايزه بزرگ اسپانيا



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «محمد زماني لاجيمي»
از خداوند خواسته بودم در ميدان نبرد بميرم
در شهادتم زياد گريه نكنيد ناراحتي نكنيد كه من خود از خداوند خواسته بودم كه در ميدان نبرد بميرم تا در قيامت پيش انبياء و امامان روسفيد باشم. نه اينكه در بستر بميرم و درپيش مولايم حسين(ع) و شهداء خصوصا شهيدعلي اصغر اردشيري و محمدعلي فلاح روسياه باشم.
خدايا چگونه زيستن را به من بياموز، كه چگونه مردن را خود خواهم آموخت. خدايا ماندن من در دنيا براي پيروزي اسلام بركفر شايد مفيد نباشد. مي روم تا خون خود را زير درخت اسلام بريزم تا از اين طريق درپيروزي اسلام بر كفر شريك باشم؛ خدايا همين يك جان را داشتم كه در راه تو دادم اي كاش هزاران تن جان داشتم تا در راه تو مي دادم؛ اي كاش امروز شهيد مي شدم و فردا زنده مي شدم تا فرداي ديگر شهيد مي شدم تا فرداي ديگر بماند و شمع اسلام روشن بماند. پس اين جان را از من بپذير.بسيجي شهيد «محمد زماني لاجيمي» در 4/10/1365 درعمليات كربلاي چهار (جزيره ام الرصاص) به شهادت رسيد.

 



چگونه 2 كشتي گير فرنگي دوپينگي اعلام شدند؟!
بنا : باور نمي كنم با اين شرايط قهرمان نشويم بهتر است

تأييد دوپينگ دو چهره سرشناس كشتي فرنگي ايران كه همه آن ها را شانس مدال طلاي جهان و المپيك مي دانستند، ضربه بزرگي به پيكره كشتي ايران وارد كرده است.
صبح روز سه شنبه نامه اي محرمانه از آژانس جهاني ضد دوپينگ «وادا» به فدراسيون كشتي و فدراسيون پزشكي- ورزشي ايران رسيد كه طي آن اعلام شد دو نمونه A كشتي گيران ايراني مثبت است. از گوشه و كنار اسامي اين دو كشتي گير به خارج درز كرد كه شنيدن نام اين دو كه سابقه قهرماني داشته و از شانس هاي مدال طلاي ايران در المپيك لندن هم به حساب مي آمدند، جامعه كشتي و ورزش ايران را به بهت فرو برد.
حضور سر زده مأموران «وادا» در اردوي كشتي
داستان از اينجا شروع شد كه حدود 40 روز پيش مأموران «وادا» به طور سر زده وارد ايران شدند و از ورزشكاران شاخص چند رشته از جمله كشتي تست دوپينگ گرفتند. اين نمونه گيري در هيچ مسابقه اي انجام نشد، بلكه نمونه گيري خارج از مسابقه و در اردوي تيم ملي گرفته شد، حميد سوريان هم از جمله فرنگي كاراني بود كه تست دوپينگ داد، نتيجه تست سوريان منفي بود، اما دو كشتي گير سرشناس ديگر متهم به استفاده از مواد ممنوعه شده اند.
ضربه بزرگ به كشتي ايران
در حالي كه اردوي تيم ملي كشتي فرنگي در بهت كامل به سر مي برد و همه مربيان و كشتي گيران ارتباط خود را با بيرون قطع كرده اند، عارف ربطي- دبير فدراسيون كشتي چندين احتمال را پيش روي ما مي گذارد. ربطي درباره اين خبر گفت: در اين شرايط هر احتمالي به ذهن مي رسد. اگر واقعاً قضيه صحت داشته باشد و اين دو كشتي گير واقعاً دوپينگ كرده باشند، حركتشان دور از جوانمردي بوده است. اين كار ضربه بزرگي به كشتي ايران زده است و اگر محروميت آن ها قطعي شود، زحمات چندين ساله كه براي اين كشتي گيران كشيده شده است، همگي به هدر رفته است.
شايد توطئه باشد!
اما ربطي يك احتمال ديگر را مطرح مي كند: شايد كشتي گيران واقعاً دوپينگ نكرده اند و اين مسأله توطئه خارجي ها باشد، رقباي ما مي خواهند كه اگر دو طلاي المپيك بگيريم، قهرمان مي شويم و مي خواستند با اين كار جلوي كشتي ايران را بگيرند. آن ها به خوبي مي دانستند كدام كشتي گيران شانس مدال طلاي ايران در المپيك هستند، البته اين موضوع را هم نمي شود 100 درصد تأييد كرد و تنها مي شود گفت احتمال آن ها وجود دارد.
دعوت قاسم رضايي به اردوي تيم ملي فرنگي پس از سه سال
تا زماني كه حكم قطعي در مورد كشتي گيران دوپينگي صادر نشود، اسامي آن ها اعلام نخواهد شد، اما با دعوت قاسم رضايي، كشتي گير 96 كيلوگرمي به اردوي تيم ملي، خيلي چيزها عيان مي شوند. رضايي كه مدال برنز جهان در سال 2007 را در كارنامه دارد، المپيك پكن آخرين ميدانش به همراه تيم ملي بود. رضايي پس از كنار ماندن از تيم ملي قصد داشت براي كشور آذربايجان كشتي بگيرد كه فدراسيون كشتي به او رضايت نامه نداد، ولي حالا با مشكلي كه براي كشتي ايران به وجود آمده است، رضايي پس از سه سال به تيم ملي نزديك شده و به جمع اردونشينان مي پيوندد.
آرزوهاي برباد رفته
خيلي ها معتقد بودند و هستند كه تيم ملي فعلي كشتي فرنگي، بهترين تيم ايران در تاريخ است و همه كارشناسان ايران را شانس اول قهرماني در مسابقات جهاني استانبول مي دانستند، اما با مسأله رخ داده، اوضاع پيچيده شده است، شايد تيم محمد بنا بتواند بدون اين دو مهره شاخص باز هم مدعي قهرماني جهان باشد، اما جمع كردن اين تيم و ساختن كشتي گيران از لحاظ روحي كار دشواري به نظر مي رسد. بايد ديد محمد بنا مي تواند تيمش را در اين 45 روزه تا مسابقات جهاني دوباره جمع كند؟ به هر حال در آستانه از دست دادن دو مهره بزرگ كشتي فرنگي هستيم؛ دو مهره اي كه هر كدام از آن ها را شانس مدال طلاي المپيك مي دانستيم، اما حالا اين آرزوها و رؤياها برباد رفته به نظر مي رسند.
بنا غافلگير شد
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در اين خصوص مي گويد: هيچ چيزي مهم تر از پاكي در ورزش به خصوص كشتي نيست. اگر قرار است قهرماني ما در جهان آلوده باشد، بهتر است كه نباشد. حتي مدال طلاي المپيك را فداي پاكي در كشتي مي كنم. خوشحاليم كه در ايران اين موضوع در اردوها توسط كميته ضد دوپينگ و فدراسيون انجام مي شود. اين موضوع نشان مي دهد كه مديريت فدراسيون كشتي و كادر فني به دنبال سلامتي است و اگر غير از اين بود، راه فرار زياد بود. دارنده نشان نقره جهان در سال 1983 با بيان اينكه دوپينگ اين دو نفر براي خود من هم غير قابل باور است تصريح كرد: روي شناختي كه روي اين دو نفر داشتم هنوز باورم نمي شود كه دوپينگ كرده باشند، اما با اين وجود هر مسئله اي كه پيش بيايد بايد تابع قانون و حقيقت باشيم؛ چون به جز پاكي دنبال چيز ديگري نيستيم.

 



4 سال محروميت براي دوچرخه سواران دوپينگي

ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) 2 دوچرخه سوار شركت كننده در تور بين المللي آذربايجان كه تست دوپينگ آنها مثبت اعلام شده بود را به چهار سال محروميت محكوم كرد.
امير محمدي و حسن ملكي دو دوچرخه سواري هستند كه در رقابت هاي تور بين المللي آذربايجان شركت كرده بودند و نتيجه نمونه گيري به عمل آمده از آنها در جريان اين رقابت ها مثبت اعلام شده است. بر اين اساس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) هر يك از اين دو ورزشكار را به دو سال محروميت محكوم كرده است. حكم محروميت محمدي و ملكي به آنها اعلام شده است و در صورتيكه اين دو دوچرخه سوار نسبت به حكم اعلام شده اعتراضي نداشته باشند، اجراي آن از زمان اعلام حكم لحاظ خواهد شد.
بيست وششمين دوره رقابت هاي دوچرخه سواري تور بين المللي آذربايجان 23 تا 28 ارديبهشت ماه طي 6 مرحله برگزار شد. رحيم امامي، صمد پور سيدي، رامين مهرباني و رسول براتي چهار دوچرخه سوار دوپينگي ديگر كشورمان هستند كه نادو در مورد آنها هيچ حكمي را صادر نكرده است. از اين ورزشكاران در جريان تور رياست جمهوري تهران و توسط ماموران آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ نمونه گيري شده بود كه نتيجه تست دوپينگ آنها مثبت اعلام شده است.

 



كاراته قهرماني آسيا - چين سرگرداني 7 عضو كاروان اعزامي ايران در مالزي

با سهل انگاري سرپرست كاروان اعزامي ايران به رقابتهاي كاراته قهرماني آسيا، 7 عضو تيم اعزامي در فرودگاه مالزي باقي ماندند!
كاروان 105 نفره كاراته ايران براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا در دو بخش طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه تهران را به مقصد چين ترك كرد. فدراسيون كاراته به دليل مشكلات مالي مسير طولاني تهران، مالزي، شنزن و گوانگجو را براي اعزام اين كاروان پر تعداد انتخاب كرد.
در اين بين برخي از اعضاي اين كاروان با رواديد گروهي راهي چين شدند كه به دليل گم شدن يكي از دو برگه اين رواديد گروهي توسط سرپرست كاروان اعزامي باعث شد تا هفت عضو اين كاروان از جمله يكي از اعضاي تيم كاتاي نوجوانان، سيدي ناظر كميته ملي المپيك در كاراته و اكرامي عضو كميته فني در مالزي باقي مانده و موفق به همراهي تيم جهت اعزام به چين نشدند.
از ميان مسئولان فدراسيون تنها داريوش قاسمي دبير فدراسيون در تهران حضور دارد و به چين نرفته است. اين مسئول نيز به دنبال تماس خبرنگار مهر تلفن همراه خود را پاسخ نداد و مسئول دفتر وي نيز از حضور او در جلسه خبر داد. اما رحماني دبير روابط عمومي فدراسيون كاراته در مورد اين خبر گفت: مشكل اين نفرات در مالزي نبوده و در فرودگاه چين بوده كه همان شب گذشته رفع شده و اكنون نيز در اردو هستند. وي ادامه داد: يكي از همراهان نيز كه نمي دانيم كيست بايد برگه اطلاعات شخصي اين نفرات را همراه خود به چين مي برد. اين شخص فراموش كرده بود اين برگه را با خود ببرد و باعث بروز چنين مشكلي شد و در نهايت هم بعد از استعلام از فدراسيون اين مشكل رفع و آنها اكنون در كنار ساير نفرات حضور دارند. رقابتهاي كاراته قهرماني از روز پنجشنبه در گوانگجو چين آغاز مي شود و مراسم قرعه كشي اين دوره از رقابتهاي نيز در حال برگزاري است.

 



هندبال جوانان جهان- يونان تيم بدون سرمربي ايران امشب به مصاف كانادا مي رود

تيم هندبال جوانان ايران در ادامه مسابقات قهرماني جهان امشب به مصاف تيم كانادا مي رود.
طبق برنامه مسئولين برگزاري مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان در يونان روز گذشته تمامي مسابقات دور مقدماتي تعطيل است. به اين ترتيب تيم هندبال كشورمان امروز به استراحت مي پردازد.
هندباليست هاي جوان ايران امشب در چهارمين ديدار خود در مرحله گروهي به مصاف تيم كانادا خواهند رفت. اين تيم جمعه شب در آخرين ديدار دور مقدماتي برابر تيم مجارستان قرار مي گيرد. اين تيم كه هم اكنون بدون سرمربي در مسابقات جهاني حاضر است هر سه بازي دور مقدماتي خود را با اختلاف گل زياد برابر تيم هاي سوئد، اسپانيا و پرتغال واگذار كرده است.
در پايان اين سه ديدار، تيم ايران بدون امتياز و تنها با در اختيار داشتن تعداد گل هاي زده بيشتر در رده پنجم جدول جاي گرفته و تيم كانادا ششم است. در اين گروه پرتغال و اسپانيا هر دو با سه پيروزي در رده اول و دوم قرار دارند، تيم سوئد و مجارستان هم سوم و چهارم گروه هستند. تيم ايران پنجم و تيم كانادا هم بدون امتياز و داشتن اختلاف گل بيشتر در رده نهم و دهم قرار دارد.
هجدهمين دوره مسابقات هندبال قهرماني جوانان جهان از 25 تير ماه در «تسالونيكي» يونان برگزار مي شود.

 



قوانين جديد انضباطي در فدراسيون فوتبال
تيم هاي بدهكار نمي توانند در ليگ برتر به ميدان بروند

رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: بخش عمده بدهي باشگاهها مربوط به شاكيان خصوصي است و اگر تا پيش از شروع ليگ اين بدهي ها تسويه نشوند، كارت بازي براي بازيكنانشان صادر نخواهد شد.
حسن زاده با تاكيد بر اعمال مقررات منع صدور كارت مسابقه براي تيم هاي بدهكار ليگ برتري، اظهار كرد: اين مقررات با قاطعيت و به درستي اعمال خواهد شد. در اين راستا اولتيماتومي هم به باشگاههاي بدهكار ليگ برتري داده شده تا اقدام به تسويه حساب مالي با فدراسيون كنند و تنها در اين صورت براي بازيكنانشان كارت مسابقه صادر خواهد شد. از ميان 18تيم ليگ برتري، 10تيم بدهي دارند و مدتي است به تسويه حساب هاي مالي مبادرت ورزيدند اما هنوز 8 تيم مانده اند. بخش عمده مطالباتي كه از اين باشگاه ها وجود دارد مربوط به بازيكنان، مربيان و ساير عوامل است و تنها بخش كوچكي از آن مربوطه به فدراسيون مي شود. بخش قابل توجهي از مطالبات مربوط به شاكيان خصوصي از باشگاههاست.
رئيس كميته انضباطي در پاسخ به اين سؤال كه چرا اصلاً قرارداد بازيكنان تيم هاي بدهكار به صورت رسمي در هيأت فوتبال استان ها ثبت مي شود، خاطرنشان كرد: اين مهلتي است كه به اين باشگاه ها تا زمان شروع مسابقات ليگ داده شده و ما به هيأت گفتيم فعلاً قرارداد بازيكنان را ثبت كنند و باشگاهها هم تا آغاز مسابقات بدهي ها يشان را تسويه كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قرارداد 2 ساله هوار ملامحمد با ذوب آهن
هيئت فوتبال استان اصفهان ديروز اسامي بازيكنان دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن را كه بصورت رسمي در اين هيئت ثبت شده است، اعلام كرد. بر اين اساس رحمان احمدي با عقد قرارداد يكساله و حسن اشجاري و حسين پاپي با عقد قرارداد 2 ساله به تيم سپاهان پيوستند و داوود حقي و هوار ملامحمد با عقد قرارداد 2 ساله و محمد احمدپوري يك ساله به نفرات پيشين تيم ذوب آهن اصفهان اضافه شدند.هيئت فوتبال استان اصفهان همچنين اعلام كرد قرارداد هوار ملامحمد با حضور وكيل نامبرده و با ارائه وكالت نامه رسمي در اين هيئت ثبت شده است.
انصاري فرد مديرعامل راه آهن ماند
در جلسه مالكان و مديرعامل شركت راه آهن مقرر شد انصاري فرد به عنوان مديرعامل به كار خود ادامه دهد. چهار نفر از مالكان باشگاه راه آهن به همراه محمد حسن انصاري فرد با عبدالعلي صاحب محمدي رئيس شركت راه آهن جلسه اي برگزار كردند. در اين جلسه مسائل مختلف مورد بررسي قرار گرفت و طرفين به نقطه نظر مشترك رسيدند و قرار شد به دليل قدمت اين باشگاه و احترام به خواست عمومي جامعه فوتبال نام تيم تغيير نكند و فعاليت هايش نيز در تهران ادامه خواهد داشت. همچنين مقرر شد انصاري فرد به عنوان مديرعامل باشگاه به كار خود ادامه دهد.
هافبك پيروزي به پاس همدان پيوست
هافبك برزيلي فصل گذشته پيروزي به تيم فوتبال پاس همدان پيوست.تياگو فراگا، هافبك برزيلي كه فصل گذشته در تيم فوتبال پيروزي به ميدان مي رفت، با عقد قراردادي رسمي و يك ساله به پاس همدان پيوست.
حضور مبعلي در استقلال منتفي شد
باشگاه استقلال تصميم گرفته بود در صورت رضايت باشگاه الشارجه امارات ايمان مبعلي بازيكن فصل گذشته خود را بازگرداند. استقلالي ها از مبعلي خواسته بودند خودش با باشگاه الشارجه صحبت و رضايت آنها را براي بازگشت به تهران جلب كند اما باشگاه اماراتي براي صدور رضايت نامه، مبلغ دو ميليون دلار درخواست كرد. با توجه به رقم بالايي كه اين باشگاه براي صدور رضايت نامه در نظر گرفته مبعلي در تماس با مسئولان استقلال بازگشتش به جمع آبي پوشان را منتفي اعلام كرد.
ثبت قرارداد 14 بازيكن راه آهن در هيئت فوتبال
قرارداد 14 بازيكن و مربي دروازه بان هاي تيم فوتبال راه آهن شهرري در هيئت فوتبال استان تهران ثبت شد. در اين بين قرارداد فرشيد كريمي، حسين پاشايي، امير باجلان و ميرهاني هاشمي با تيم راه آهن به مدت يك فصل است و قرارداد مهدي زارعي، ايمان رزاقي راد، سعيد چاه جويي، ابراهيم كريمي، مهرداد كفشگري، حامد نورمحمدي، علي غلام، بهادر عبدي، ميثم آقايي و علي اميري با اين تيم دو ساله است. همچنين بهزاد غلامپور مربي جديد دروازه بان هاي تيم فوتبال راه آهن هم با حضور در هيئت فوتبال استان تهران، قراردادش را با اين تيم بصورت رسمي منعقد كرد.
مدافع اسبق رئال مادريد گزينه تازه استقلال
مدافع اسبق رئال مادريد كه طي سال هاي 2001 تا 2007 در اين تيم اسپانيايي بازي مي كرد، مد نظر باشگاه استقلال قرار گرفته است. مسئولان باشگاه استقلال به دنبال جذب يك مدافع مركزي هستند. جديدترين گزينه مد نظر آبي پوشان «فرانسيسكو پاوون» اسپانيايي است كه طبق اخبار رسيده ظرف دو روز آينده به ايران خواهد آمد.اين مدافع اسپانيايي متولد 9 ژانويه 1980 است و در حال حاضر 31 سال سن دارد.مدافع اسبق رئال مادريد طي سال هاي 2001 تا 2007، 106 بار پيراهن كهكشاني ها را برتن كرد و يك گل نيز به ثمر رساند.
امضاي قرارداد 5.96 ميليارد توماني بين فدراسيون فوتبال و صداوسيما
قرارداد حق پخش تلويزيوني بين فدراسيون فوتبال ايران و صداوسيما با مبلغ 5.96 ميليارد تومان به امضا رسيد . مسئولان فدراسيون فوتبال ايران و مديران صدا و سيما پس از برگزاري جلساتي متعدد درباره مبلغ و نحوه پخش مسابقات فوتبال به توافق رسيدند . طبق توافق نامه امضا شده، حق پخش تلويزيوني اعم از مسابقات باشگاهي و ملي بين صدا و سيما و فدراسيون فوتبال 5.96 ميليارد تومان است. مدت قرارداد امضا شده 3 سال است.

 



اضافه شدن 2 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي آزاد

اردوي تيم ملي كشتي آزاد از اول مردادماه آغاز مي شود.
اردوي تيم ملي كشتي آزاد از اول تا 18 مردادماه با دعوت از 34 آزادكار به مدت 18 روز در خانه كشتي برگزار خواهد شد. حسن رحيمي در 84 كيلو و حامد رضايي در 74 كيلو نفرات جديد دعوت شده به اردوي تيم ملي آزاد هستند.
¤ اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
55 كيلو: حسن رحيمي (تهران) جواد داداشي (مازندران) اميد جلالي بهار، محمد طهماسبي زاده، فرزاد جعفري (البرز)
60 كيلو: سيداحمد محمدي، عباس دباغي، صائب تقي زاده (مازندران) مصطفي آقاجاني (تهران) مسعود نيازي (لرستان)
66 كيلو: مهدي تقوي، سبحان محمدزاده، محمد مهدي يگانه جعفري، محمد يوسفي (مازندران) مصطفي حسين خاني (تهران)
74 كيلو: صادق گودرزي (همدان) محمد شعبان زاده (گيلان) محسن عباسي، حامد رضايي (البرز)، رضا افضلي (كرمانشاه)
84 كيلو: عليرضا گودرزي، سعيد رياحي، حسن رحيمي (تهران) جمال ميرزايي (همدان) احسان اميني (كرمانشاه)
96 كيلو: رضا يزداني، عباس طحان (مازندران)، مهدي مازندراني و عرفان اميري
120 كيلو: فردين معصومي (گيلان) سيد محمدرضا آذرشكيب (البرز) كميل قاسمي، سيدرضا موسي (مازندران) پرويز هادي (آذربايجان شرقي)

 



حضور حدادي در مسابقات جايزه بزرگ اسپانيا

احسان حدادي قهرمان و ركورددار پرتاب ديسك آسيا بامداد ديروز براي شركت در مسابقات جايزه بزرگ دووميداني راهي اسپانيا شد.
احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك آسيا و ايران بامداد چهارشنبه تهران را به مقصد اسپانيا ترك كرد تا روز جمعه در مسابقات جايزه بزرگ دووميداني بارسلونا شركت كند. هفدهمين دوره مسابقات دووميداني جايزه بزرگ بارسلونا در 11 ماده مردان و 8 ماده زنان عصر روز جمعه هفته جاري در ورزشگاه المپيك بارسلون برگزار خواهد شد.مسابقات بخش مردان در مواد 200 متر، 800 متر، 1500 متر، 3 هزار متر، 5 هزار متر، 3 هزار متر با مانع، 100 متر با مانع، پرش طول، پرش سه گام، پرتاب ديسك و پرتاب نيزه پيگيري مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14