(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 تیر 1390- شماره 19979

فرمانده نيروي انتظامي كشور: نيروي انتظامي با هنجارشكنان ماه رمضان برخورد جدي مي كند
انهدام 611 باند كشوري و بين المللي موادمخدر در سال جاري
10 قاچاقچي زن در زاهدان دستگير شدند
طباطبايي از كنكور 90 خبر داد نتايج اوليه دهه دوم مرداد ، نتايج نهايي نيمه دوم شهريور
دستگيري كلاهبردار يك ميلياردي در تبريز
آتش نشانان تهراني درجه دار شدند
دستگيري اتباع غيرقانوني افغان از مردادماه
دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هزينه هاي درمان طلبه ناهي از منكر را تقبل كرد
با حضور شهردار تهران ايستگاه متروي كهريزك به بهره برداري رسيد
ورود خودرو با عمر بيش از 7 سال به كشور ممنوع شد
منصور قمشه خبر داد پيگيري و برخورد قاطع با سارقان صندوق هاي صدقات
از مرداد ماه حقوق فرهنگيان 40 تا 60 هزار تومان افزايش مي يابد
اعدام 3 متجاوز به عنف در قوچان
اعلام انواع و شرايط كلي معافيت كفالت
ترور نافرجام دادستان خاش
كشف 3 تن كله پاچه فاسد در خرم آباد



فرمانده نيروي انتظامي كشور: نيروي انتظامي با هنجارشكنان ماه رمضان برخورد جدي مي كند

فرمانده نيروي انتظامي كشور از اجراي طرح برخورد جدي عوامل انتظامي با هنجارشكنان ماه مبارك رمضان در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم صبح چهارشنبه با بيان اين خبر در مراسم صبحگاه نيروهاي انتظامي استان مركزي افزود: اگر چه روزه خواري به دلايل مختلف شرعي اعم از مسافرت افراد، بيماري و... اشكالي ندارد اما اين مسئله جواز افراد براي تظاهر به روزه خواري در ملأعام نيست.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي اجازه نمي دهد عده اي هنجارشكن با تظاهر به روزه خواري در ملأعام اين ارزشها را از بين ببرند.
وي با بيان اينكه تلاش در راستاي تسهيل شرايط روزه داري در ايام مبارك رمضان در دستور كار نيروي انتظامي سراسر كشور قرار دارد، گفت: تسهيل ترافيك در ساعات نزديك افطار در كنار برخورد با هنجارشكنان از ديگر وظايف نيروهاي انتظامي سراسر كشور در ماه مبارك رمضان است.
سردار احمدي مقدم در بخش ديگر سخنان خود لازمه دينداري افراد جامعه را تامين امنيت در جامعه عنوان كرد و افزود: در شرايطي كه غرب در تلاش است تا با ترويج بي بند و باري و فساد اخلاقي دين را از جامعه اسلامي ما از بين ببرد، نيروهاي امنيتي و انتظامي كشور با هوشياري در برابر فتنه دشمنان از تحقق اين انديشه هاي ناپاك جلوگيري مي كنند.
فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به تلاش دشمنان نظام در راستاي ترويج استفاده مواد مخدر در جامعه اسلامي ايران بيان داشت: متاسفانه در كشور ما امروز مواد مخدر پايه وقوع بيشتر جرائم است.
وي اضافه كرد: آمار قتل، آدم ربايي، تجاوز به عنف و اوباشگري در مقايسه با سالهاي گذشته در كشور كاهش چشمگيري داشته است.
احمدي مقدم اظهار داشت: 85 درصد از جرايم كشور، در 40 شهر كه عمدتاً كلان شهرها هستند رخ مي دهد. فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي متناسب با جغرافياي جرم استانها اجرا مي شود و همچنان ادامه دارد.
احمدي مقدم در خصوص حجاب نيز گفت: امروز شاخص هاي پوشش ظاهري جامعه رو به بهبود است.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر اعلام كرد
 انهدام 611 باند كشوري و بين المللي موادمخدر در سال جاري

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: 611 باند اصلي كشوري و بين المللي قاچاق موادمخدر از ابتداي امسال تاكنون در ايران شناسايي و اعضاي آن دستگير شدند.
سرتيپ «حميدرضا حسين آبادي» روز سه شنبه در حاشيه بازديد هيئت سازمان ملل از مرز ايران و افغانستان در منطقه مرزي ميلك سيستان به خبرنگار ايرنا افزود: عمده باندهايي كه طي اين مدت شناسايي و متلاشي شدند در زمينه ترانزيت بين المللي موادمخدر فعاليت داشتند.
وي گفت: همچنين در چهار ماهه نخست امسال 114 تن مواد مخدر در سراسر كشور بويژه محدوده شرق و جنوب شرق كشف شد.رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا اظهار داشت: حدود 50 درصد از اين ميزان موادمخدر كشف شده مربوط به سيستان و بلوچستان بوده است.
وي با اشاره به اينكه بيشترين موادمخدر كشف شده با 87 تن از نوع ترياك بوده است، افزود: همچنين حشيش با 16 تن، هروئين با 5/6 تن و مرفين با دو تن در رديف هاي بعدي كشفيات موادمخدر قرار دارند.
حسين آبادي گفت: در شمال سيستان و بلوچستان به دليل نزديكي روستاهاي مرزي با افغانستان 90 كيلومتر ديوار بتني در مرزهاي ميلك و ميرجاوه ساخته شده است.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: تغيير مسير قاچاق موادمخدر نشان دهنده موفقيت طرحهاي انسداد مرز است زيرا در هر نقطه اي كه اين طرح اجرا شده قاچاقچيان توان ورود و انتقال موادمخدر را از دست داده اند.
وي گفت: اميدواريم با اعتباراتي كه دولت و مجلس امسال و سال آينده به اجراي طرح انسداد مرز اختصاص خواهند داد اين طرح در 800 كيلومتر باقي مانده از مرز استان در محدوده سراوان تا درياي عمان اجرا شود.

 



10 قاچاقچي زن در زاهدان دستگير شدند

ماموران نيروي انتظامي 10 زن عضو يك باند قاچاق را كه با يك دستگاه اتوبوس در حال عزيمت به سمت كرمان بودند، دستگير كردند.
به گزارش دريافتي ديروز ايرنا از مركز اطلاع رساني پليس سيستان و بلوچستان، در پي كسب اخباري مبني بر اينكه يك باند قاچاق مواد مخدر با بكارگيري تعدادي زن قصد انتقال مواد مخدر از زاهدان به مركز كشور را دارند اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر اقدامات لازم را براي دستگيري آنان آغاز كرد.
برپايه اين گزارش، ماموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي شهيد صدوقي نصرت آباد شهرستان زاهدان 10 زن عضو باند قاچاق مواد مخدر را كه با يك دستگاه اتوبوس به مقصد كرمان در حركت بودند شناسايي و دستگير كردند.
در بازرسي از متهمان مقدار 59 كيلوگرم ترياك از آنان كشف و ضبط شد.اين گزارش حاكي است 10 زن قاچاقچي همراه مواد مكشوفه براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



طباطبايي از كنكور 90 خبر داد نتايج اوليه دهه دوم مرداد ، نتايج نهايي نيمه دوم شهريور

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري 90 در دهه دوم مردادماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه نتايج اوليه كنكور 90 در دهه دوم مرداد ماه اعلام مي شود، اظهار كرد: 3 يا 4 روز پس از اعلام نتايج، انتخاب رشته مجازين كنكور آغاز خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد در يك هفته به صورت الكترونيكي نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند، در خصوص تعداد رشته هاي انتخابي، گفت: داوطلبان مي توانند 100 رشته را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج كنند.
معاون سازمان سنجش با اشاره به تعداد مجازين كنكور امسال، افزود: در سال گذشته حدود 900 هزار داوطلب، مجاز به انتخاب رشته شده بودند كه پيش بيني مي شود تعداد مجازين امسال هم در همين حدود باشد.
طباطبايي در خاتمه با اشاره به اعلام نتايج نهايي داوطلبان در نيمه دوم شهريورماه، گفت: بيش از 627 هزار و 214 داوطلب در كنكور امسال پذيرفته مي شوند.
در همين حال عبدالامير عرفي رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با ايرنا با اشاره به فرصت يك هفته اي سازمان سنجش تصريح كرد: به دليل اشتباهاتي كه داوطلبان در تكميل پرونده هاي خود مرتكب شده اند با سازمان سنجش دچار چالش شده ايم.
وي افزود: در ارائه سوابق تحصيلي دانش آموزان مشكلي وجود ندارد، اما برخي از مشكلات به وجود آمده ناشي از اشتباهات داوطلبان هنگام ثبت نام است.

 



دستگيري كلاهبردار يك ميلياردي در تبريز

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از دستگيري كلاهبردار يك ميليارد ريالي در تبريز خبر داد و گفت: فردي كه با قول تهيه وام از 36 نفر كلاهبرداري كرده بود توسط پليس دستگير شد.
قنبر مداحي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: در پي گزارشات واصله مبني بر فعاليت شركتي در زمينه تهيه وام براي مردم، پليس آگاهي استان تحقيقات نامحسوس خود در اين زمينه را آغاز كرد.
وي افزود: شركت مذكور اقدام به تبليغات در رسانه هاي محلي مي كرد با اين موضوع كه در قبال مبالغي كه از مشتريان خود مي گيرد وام كلان و قابل توجهي در اختيار مردم قرار مي دهد.
اين مسئول عنوان كرد: عوامل اين پليس به محل مراجعه كرده و مراجعان را به طور نامحسوس از اين امر باخبر كرد، ولي افراد فريب كلاهبرداران را خورده بودند.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي ابراز داشت: با گذشت چند روز دفتر شركت مذكور تعطيل و مديرعامل آن متواري شد و 36 نفر به پليس مراجعه و از فرد مذكور شكايت كردند و به اين ترتيب با هماهنگي مراجع قضايي اقدامات لازم براي شناسايي و دستگيري متهم آغاز شد.
مداحي تصريح كرد: با وجود آنكه تنها يك شماره تلفن از متهم در دسترس بود، پليس با انجام تحقيقات بيشتر و با هماهنگي اداره اطلاعات جنايي متهم به هويت «ا-ش» رديابي و با يك اقدام ضربتي دستگير شد.

 



آتش نشانان تهراني درجه دار شدند

در اجراي بخشنامه مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران از اين پس آتش نشانان ملزم هستند براي لباس فرم خود از درجات جديد سلسله مراتب آتش نشاني استفاده كنند.
به گزارش مهر اين بخشنامه به منظور تحكيم پايه هاي نظم و انضباط لازم به همه واحدهاي عملياتي سازمان آتش نشاني تهران ابلاغ شده است.
در اجراي بخشنامه معاونان، مديران، رئيسان ايستگاه ها، كاركنان جمعي مناطق و همه آتش نشانان از 25 تير ماه امسال ملزم به استفاده از درجات جديد در لباس فرم خود شدند.
تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني در مورد انتخاب و اعطاي اين درجات به آتش نشانان گفت: 12سال است كه آتش نشانان تهراني داراي نشان هستند ولي نشانهاي جديد ساماندهي و تعريف شده و به تأييد شهردار تهران رسيده است.
وي افزود: آتش نشاني يك سازمان نظامي نيست ولي مي توان گفت سازماني شبه نظامي است و بايد داراي سلسله مراتب فرماندهي باشد، در نشانهاي تعريف شده هم اين سلسله مراتب تعريف شده و هر نشان و جايگاه داراي جايگاه بوده و حقوق و مزاياي خود را دارد.
معاون سازمان آتش نشاني تهران با اعلام اينكه اين نشانها تنها در آتش نشاني تهران اعتبار دارد گفت: نشانها براساس مدارك تحصيلي، سوابق خدمتي، جايگاه و كيفيت كار افراد به آنها تعلق مي گيرد و ممكن است يك آتش نشان در يك عمليات به دليل تواناييها و خلاقيتهايي كه دارد ارتقاي درجه پيدا كند.

 



دستگيري اتباع غيرقانوني افغان از مردادماه

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران از دستگيري اتباع غيرقانوني افغان با همكاري نيروي انتظامي از مردادماه خبر داد.
عيسي موسوي نسب با اشاره به پايان يافتن مرحله سوم طرح ساماندهي اتباع افغان گفت: با هماهنگي كه با نيروي انتظامي صورت گرفته از مردادماه با اتباع غيرمجاز برابرقانون برخورد و اين افراد دستگير مي شوند.
وي با بيان اينكه پس از دستگيري اتباع افغان، آنها به اردوگاه هاي عسگرآباد تحويل داده مي شوند، تصريح كرد: بر اساس برنامه اي كه براي ساماندهي اتباع افغان در نظر گرفته شده است افرادي كه در طرح ساماندهي ثبت نام كرده اند و برگه خروج از كشور را دريافت كرده اند به مرور از كشور خارج مي شوند و در صورتي كه بخواهند به ايران بازگردند بايد از طريق قانوني و اخذ ويزا اين روند طي شود.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران با بيان اينكه در همه كشورها در برخورد با اتباع غيرقانوني برخوردهاي سخت از جمله حبس استفاده مي شود به ايسنا گفت: تاكنون نگاه نظام جمهوري اسلامي ايران به اتباع خارجي بر اساس موازين اسلامي و خيرخواهانه بوده، اما سياست كلي نظام بر اين است كه هر نوع ورود و خروج اتباع خارجي به كشور بايد بر اساس قانون و طبق مقررات مربوط به اتباع انجام شود، لذا ساماندهي اتباع افغاني نيز در اين راستا انجام شده است.
موسوي نسب تأكيد كرد: حضور آن دسته از اتباع افغان غيرمجازي كه جهت ثبت نام در سايت و گرفتن نوبت براي خروج از كشور ثبت نام نكرده اند، غيرقانوني تلقي شده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
وي در ادامه يادآور شد: يكي از سياست هاي ايران در خصوص اتباع سياست تشويقي براي خروج آنها از كشور است و در اين راستا با همكاري كه از طريق كميسارياي عالي سازمان ملل انجام مي شود مبلغ 150 دلار به عنوان هزينه بازگشت به اين اتباع اعطاء مي شود.
به گفته مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران، همچنين اتباع مجازي هم كه در كشور دچار تخلف شوند كارت اقامت آنها باطل شده و به كشورشان بازگردانده مي شوند.

 



دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هزينه هاي درمان طلبه ناهي از منكر را تقبل كرد

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اعلام اينكه طلبه ناهي از منكر با عمل جراحي هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از مرگ نجات يافت، گفت: دانشگاه همه ه

 



با حضور شهردار تهران ايستگاه متروي كهريزك به بهره برداري رسيد

با حضور شهردار تهران و جمعي از مسئولان شهري بهره برداري از ايستگاه كهريزك واقع در نيمه جنوبي خط يك متروي تهران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها شهردار تهران در اين مراسم از توسعه متروي حرم مطهر تا فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) خبر داد و گفت: با نهايي شدن توافقات به مردم و دولت قول مي دهيم در 18 ماه مترو به فرودگاه امام برسد.
محمد باقر قاليباف افزود: توسعه مترو از حرم مطهر تا فرودگاه امام خميني(ره) جزو وظايف شهرداري تهران نبوده و قرار بود اين بخش از مترو توسط وزارت راه و شهرسازي احداث شود اما توافقاتي مبني بر انجام اين كار توسط شركت متروي تهران صورت گرفته كه اين موضوع تصميم عاقلانه و كارشناسي است و با نهايي شدن توافقات به مردم و دولت قول مي دهيم در 18 ماه مترو به فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) برسد.
شهردار تهران با اشاره به آلودگي هواي شهر تهران افزود: امروز حل مشكلات شهر از آلودگي هوا و ترافيك گرفته تا خسارات ناشي از آنها با توسعه حمل و نقل عمومي امكان پذير است و گزينه ديگري وجود ندارد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: مشكلات مردم با مجادلات رسانه اي و روزنامه اي حل نمي شود و مشكلات مرد عمل مي خواهد و بنده به مديرعامل مترو نيز گفتم از خبرسازي هايي مانند ريزش تونل ايستگاه كهريزك نگران نباشد و به جاي توجه به مسائل حاشيه اي انرژي خود را صرف خدمت به مردم كند.
قاليباف عنوان كرد: بايد خطوط مترو و اتوبوسراني را توسعه داده و حل مشكلات شهر را يكي پس از ديگري دنبال كنيم.
گفتني است ايستگاه كهريزك از روز پنج شنبه 30 تيرماه از ساعت 11 تا 14 به شهروندان خدمات رساني مي كند.
ايستگاه كهريزك در جاده قديم قم بعد از در اصلي بهشت زهرا جنب پارك لاله قرار دارد، اين ايستگاه حدود 2 كيلومتر تونل دارد و به صورت روباز است.

 



ورود خودرو با عمر بيش از 7 سال به كشور ممنوع شد

رئيس سازمان توسعه و نوسازي صنايع ايران گفت: جلوي ورود خودروهاي بيش از هفت سال كشور تا سال 95 گرفته مي شود.
سيدمجيد هدايت در حاشيه مراسم اختتاميه يازدهمين نمايشگاه خودرو و صنايع وابسته كشور در مشهد در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با اين اقدام، وضعيت كيفيت خودروهاي وارداتي به كشور بهبود پيدا مي كند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان توسعه و نوسازي صنايع ايران، با بيان اينكه درباره توليد خودرو گام هاي زيادي در كشور برداشته شده است، افزود: در همين راستا در پايان سال گذشته، آيين نامه توسعه كيفيت و خدمات پس از فروش به تمام خودروسازان ابلاغ شد.
رئيس سازمان توسعه و نوسازي صنايع ايران تاكيد كرد: رسيدن قطعه سازي به حالت استاندارد در حين توليد و همچنين ارائه زنجيره خدمات پس از فروش در اين زمينه از جمله مهم ترين اولويت ها در اين ارتباط است.
وي با بيان اينكه طبق برنامه ريزي هاي دقيق انجام شده، خودروسازان موظف به افزايش ميزان محصولات خود شده اند، يادآور شد: در سال جاري ميزان توليد خودرو كشور بايد بيش از يك ميليون و 700 هزار دستگاه باشد.
وي شمار استانداردهاي اجباري پايش خودرو را 55 مورد عنوان كرد و گفت: از اين ميزان 51 استاندارد در حوزه توليد خودرو و چهار مورد در ارتباط با مسائل زيست محيطي است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به وجود بيش از 8 ميليون خودرو سواري در كشور اشاره كرد و گفت؛ در مورد واردات بي رويه در حوزه خودرو، هنوز نگراني چنداني در ارتباط با خودروهاي سواري وجود ندارد.

 



منصور قمشه خبر داد پيگيري و برخورد قاطع با سارقان صندوق هاي صدقات

معاون حقوقي و امور مجلس كميته امداد امام خميني(ره) گفت: اين نهاد در برخورد با سرقت از صندوق صدقات بسيار جدي وارد عمل شده و با عاملان آن به شدت برخورد قانوني خواهد شد.
منصور قمشه با بيان اين مطلب كه به هيچ عنوان مسامحه و گذشت در اين موارد صورت نمي گيرد افزود: كميته امداد بعنوان امانتدار كمك هاي مردم نيكوكار و مومن ايران اسلامي مطالبات خود را از طريق قانوني به طور مستمر و جدي پيگيري خواهد نمود.
وي با تشكر از اقدامات مراجع قضايي و نيروهاي انتظامي اظهار اميدواري كرد تا با همكاري مردم، مسئولان و نيروهاي انتظامي و قوه قضائيه مقابله جدي تا تضيع حقوق نيازمندان و يتيمان نمايد و بزهكاران و سارقين را به سزاي اعمالشان برسانند.
پرداخت 20 ميليون تومان وام اشتغال
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) استان تهران از پرداخت وام تا 20 ميليون تومان به افراد تحت حمايت خود خبر داد.جلال شيخ پور با بيان اينكه كميته امداد به افراد تحت حمايت خود تا 20 ميليون تومان وام اشتغال پرداخت مي كند، گفت: 10 ميليون تومان آن از طريق منابع بانكي و 10 ميليون تومان هم از طريق منابع امدادي تامين مي شود.

 



از مرداد ماه حقوق فرهنگيان 40 تا 60 هزار تومان افزايش مي يابد

با تأييد معاون منابع انساني رئيس جمهور حقوق فرهنگيان 40 تا 60 هزار تومان افزايش يافت.
به گزارش برنا با صدور احكام حقوقي جديد حقوق فرهنگيان بين 40 تا 60 هزار تومان افزايش يافته و از اين به بعد در حقوق ماهيانه آن ها لحاظ خواهد شد.
بنابر همين گزارش سيروس محمودي مدير امور مالي آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام اين خبر كه حقوق فرهنگيان با افزايش 10درصدي عصر روز دوشنبه به حساب فرهنگيان واريز شده است، تأكيد كرد حقوق فرهنگيان تهراني با احتساب معوقات سه ماه به حساب آن ها واريز شده است و در تلاش هستيم تا حقوق حق التدرسي هاي تهراني را هم به حساب آن ها واريز كنيم.
محمد بنيادي مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش در اظهارنظري از واريز معوقات معلمان قرآن از روز شنبه اول مرداد ماه خبر داد و گفت: با ابلاغ اعتبارات مناسب هيچ مشكلي در راستاي پرداخت حقوق معلمان قرآن وجود ندارد.

 



اعدام 3 متجاوز به عنف در قوچان

3 متجاوز به عنف صبح ديروز در زندان قوچان به دارمجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي، سه متجاوز به عنف صبح سه شنبه در زندان قوچان به دار مجازات آويخته شدند.
براساس اين گزارش، دو متجاوز به عنف كه به عنوان مسافركش خانمي را سوار خودروي خود در شهر قوچان كرده و پس از خروج از شهر وي را مورد اذيت و آزار قرار داده بودند به موجب حكم دادگاه كيفري استان خراسان رضوي به اعدام محكوم شدند.
حكم صادره پس از تاييد در ديوانعالي كشور و در مراحل قانوني صبح سه شنبه در محل زندان قوچان به مرحله اجرا درآمد.
همچنين براساس پرونده اي ديگر، فردي كه در يكي از روستاهاي شهرستان قوچان اقدام به آدم ربايي و اذيت و آزار خانمي كرده بود نيز به اعدام محكوم شد.
حكم اين فرد نيز پس از پيمودن مراحل قانوني و تاييد توسط ديوانعالي كشور صبح سه شنبه در محل زندان قوچان اجرا شد.

 



اعلام انواع و شرايط كلي معافيت كفالت

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي انواع معافيت هاي كفالت و شرايط كلي آن را تشريح كرد.
سرهنگ محمدرضا حلوائي انواع معافيت هاي كفالت را بدين شرح بيان كرد:
1- پدر 59 سال تمام و بالاتر
2- پدر كمتر از 59 سال كه به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي نيازمند مراقبت باشد.
3- مادر فاقد همسر (همسر مادر فوت شده يا از يكديگر طلاق گرفته باشند) يا شوهر مادر (ناپدري مشمول) كه بيش از 70 سال سن داشته باشد يا به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي بيمار و نيازمند به مراقبت باشد.
4- پدر بزرگ (پدري يا مادري) فاقد فرزند پسر كه بيش از 70 سال سن داشته يا نيازمند مراقب به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي باشد.
5- مادر بزرگ (پدري يا مادري) فاقد همسر و فرزند پسر.
6- برادر بيش از 18 سال فاقد همسر، فاقد فرزند سالم بالاي 18 سال و فاقد پدر كه به تشخيص شوراي پزشكي نيازمند مراقبت باشد.
7- خواهر بيمار بيش از 18 سال فاقد پدر، همسر و فرزند و نيازمند مراقبت به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي.
8- خواهر مجرد ازدواج نكرده، فاقد پدر داراي سن 18 تا 24 سال تمام.
9- خواهر و برادر صغير فاقد پدر (سن زير 18سال).
حلوايي افزود: براي احراز شرايط معافيت كفالت علاوه بر اين موارد، داشتن3 شرط ذيل براي كليه متقاضيان معافيت كفالت الزامي است.
1- فرد به سن مشموليت رسيده باشد (18 سال تمام).
2- مشمول فاقد غيبت باشد.
3- مشمول يگانه مراقب و نگهدارنده از شخص مكفول (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ) باشد و در صورتي كه مشمول داراي برادر بالاي 18 سال ديگري نيز باشد، در صورتي واجد شرايط معافيت كفالت است كه بنا به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي آن برادر قادر به سرپرستي و مراقبت از شخص مكفول نباشد.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي افزود: در معافيت كفالت جد و جده، پدر بزرگ و مادربزرگ بايد فاقد نوه ذكور بالاي 18 سال سالم ديگري باشند و در معافيت هايي هم كه نداشتن پدر شرط است مانند كفالت خواهر و برادر صغير و امثالهم چنانچه پدر با راي مراجع قضايي زنداني بوده و حداقل يك سال از حبس قطعي وي باقي مانده باشد، نيز مشمولان مي توانند در صورت دارا بودن شرايط تقاضاي كفالت كنند.

 



ترور نافرجام دادستان خاش

فرماندار خاش از ترور نافرجام دادستان اين شهرستان توسط عده اي ناشناس خبر داد.
عليرضا شهركي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: فضل الله شهبازي دادستان شهرستان خاش سه شنبه شب گذشته بعد از نماز مغرب در يكي از خيابان هاي اين شهرستان و در مقابل فروشگاه رفاه مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفت.
وي افزود: افراد مسلح با رگبار گلوله دادستان خاش را در داخل خودرو شخصي خويش مورد هدف قرار داده و بلافاصله از محل گريختند اما خوشبختانه اين ترور نافرجام بود و وي هم اكنون در سلامت كامل بسر مي برد.
فرماندار خاش ادامه داد: علت و شناسايي عوامل اين حادثه در دست بررسي مسئولان امنيتي قرار دارد. به گفته منابع آگاه اين سومين بار است كه دادستان خاش مورد سوءقصد افراد ناشناس قرار مي گيرد.
بيشترين جراحت به دست اين مسئول قضايي وارد شده است. دادستان خاش از بيمارستان به منزل خود منتقل شد.

 



كشف 3 تن كله پاچه فاسد در خرم آباد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
ماموران آگاهي خرم آباد 3تن كله پاچه و شكمبه فاسد را هنگام انتقال به خرم آباد كشف كردند.
سرهنگ خدامراد كبكي گفت: در اجراي طرح كنترل محورهاي ورودي به لرستان، ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بازرسي از يك دستگاه كاميون، مقدار سه تن كله پاچه و شكمبه فاسد كشف كردند.
وي افزود: اين محموله كه از خوزستان بارگيري و براي توزيع بين كله پزي هاي سطح خرم آباد ارسال شده بود ارزش آن حدود 60 ميليون ريال برآورد شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14