(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول مرداد 1390- شماره 19980

چيني ها در كاشان كارخانه واگن سازي احداث مي كنند
با حضور وزير راه و شهرسازي كار ساخت 3 پروژه عمراني در فسا آغاز شد
ايران در كيهان
كرمانشاه و قاضي آنتپ تركيه خواهر خوانده شدند
برداشت مكانيزه نخستين خوشه هاي برنج در مازندران
بيمه كشاورزي در كشوراقساطي شد
با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفت: افتتاح نمايشگاه بصيرت در مشهد
نيكوكار ساوجبلاغي 1500 متر زمين براي احداث درمانگاه وقف كرد
درخشش دبيران تربيت بدني همدان در جشنواره كشوري
تيم دانش آموزي روبوكاپ فريدونكنار مقام سوم جهان را كسب كرد
راه اندازي 10 هزار كانون فرهنگي در مساجد كشور
اختصاص اعتبار براي اجراي طرح هادي در روستاهاي گيلان
1500 واحد مسكوني به مددجويان همدان واگذار مي شود
كرج ميزبان جشنواره بين المللي نهضت كتابخواني رضوي
آغاز بازسازي بقعه هفت شهيدان مسجدسليمان
بهسازي و مرمت دو برج تاريخي كبوترخانه در يزد



چيني ها در كاشان كارخانه واگن سازي احداث مي كنند

كاشان- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل درمجلس شوراي اسلامي از احداث كارخانه هاي واگن سازي توسط يك سرمايه گذار چيني در كاشان خبر داد.
علي اصغر گرانمايه پورگفت: اين سرمايه گذار با آورده بيش از 2 هزار ميلياردي خود سرمايه گذاري و اقدام به احداث اين صنعت در كاشان كرده است.
وي افزود: برگزاري مذاكرات گروه چيني با فرماندار كاشان و تشكيل جلسات در خصوص حل و فصل آغاز عمليات اجرايي اين كارخانه هاي تا 3 ماه آينده به طول مي انجامد.
وي تصريح كرد: زمان ساخت اين كارخانه هاي و ميزان اشتغال زايي آن نيز به انعقاد تفاهم نامه ها، قراردادها، تعداد واگنها، ماشين آلات و ميزان وسعت زمين بستگي دارد.
به گفته وي با توجه به اينكه در حال حاضر نياز به ساخت واگن قطارهاي بين شهري و مترو در كلان شهرها روبه افزايش بوده و مشكل خريد واگن ها از خارج با قيمت بالا وجود دارد، صنعت حمل و نقل دركشور مورد توجه قرارگرفته است.
وي با اشاره به تصويب اعتبارات فراوان براي اجراي پروژه كلان شهرها در مجلس اظهارداشت: ساخت كارخانه هاي واگن سازي در كاشان قطعي است.
گرانمايه پور با تأكيد براستقبال دولت و مجلس براي ورود صنعت، سرمايه گذاري، ايجاد صنايع مادر و اشتغال زايي آن گفت: با احداث اين كارخانه هاي، نياز كشور از واردات واگن هاي خارجي و چيني برطرف مي شود.

 



با حضور وزير راه و شهرسازي كار ساخت 3 پروژه عمراني در فسا آغاز شد

فسا-خبرنگاركيهان:
با حضور وزير راه وشهرسازي عمليات اجرايي 3 پروژه مهم در شهرستان فسا آغاز شد.
در اين مراسم عمليات 4 خطه محور فسا- داراب، حد فاصل فسا تا سه راهي جليان به طول 25كيلومتر، با اعتباري بالغ بر 82ميليارد و 249ميليون ريال، احداث باند دوم محور فسا- جهرم از ابتداي زاهدشهر به سمت فدشكويه به طول 5/4كيلومتر و همچنين عمليات ساخت بيمارستان 150تختخوابي تخصصي و فوق تخصصي با زيربناي 12هزار مترمربع و پيش بيني اعتبار 150ميليارد ريال آغاز شد.
در اين مراسم نيكزاد وزير راه و شهرسازي گفت امروز دغدغه اصلي دولت حل مشكل مسكن مردم است.
در اين راستا 2 موضوع مسكن و حمل ونقل از مهمترين مواردي است كه تا به حال اقدامات خوبي هم در خصوص آنها انجام شده به گونه اي كه 571هزار واحد مسكوني در طي 2 سال در حال ساخت است كه 800ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت به آن تعلق گرفته است.

 



ايران در كيهان

احداث پايگاه امداد جاده اي
شوشتر- خبرنگار كيهان: سرپرست جمعيت هلال احمر شوشتر از احداث پايگاه امداد و نجات جاده اي در شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: براي احداث اين پايگاه در جاده شوشتر- دزفول نقشه هاي موردنياز طراحي شده است.
احمدعلي آهنگر افزود: به منظور اجراي اين طرح اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال درنظر گرفته شده است.
ساخت 9 مجتمع رفاهي
گرگان- خبرنگار كيهان: مديركل اداره حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان گفت: به منظور رفاه حال مسافران 9 مجتمع خدماتي- رفاهي بين راهي در اين استان درحال ساخت است كه 3 مجتمع آن تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد. مهندس مهدي ميقاتي در بخش ديگر سخنان خود گفت: امسال كلنگ پايانه جديد گنبد به زمين زده شد و هدف اين است كه در تمام شهرهاي استان گلستان پايانه حمل و نقل داشته باشيم.
ساخت بزرگترين حوزه علميه
رشت- خبرنگار كيهان: بزرگ ترين حوزه علميه خاورميانه در شهرستان رشت درحال احداث است. اين حوزه كه مزين به نام اميرالمؤمنين(ع) است در زميني به مساحت 40 هكتار با زيربنايي به وسعت 52 هزار مترمربع در چهار طبقه درحال احداث است.حوزه علميه اميرالمؤمنين داراي فضاهاي آموزشي، فرهنگي، رفاهي، مسكوني و ورزشي است.
افزايش مساحت بهشت رضا
مشهد- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد گفت: از آنجايي كه ظرفيت 170 هكتاري بهشت رضاي مشهد در آينده پاسخگوي نياز اين شهر نخواهد بود 120 هكتار ديگر به ضلع غربي آن افزوده شده است. مهندس سيدكمال الدين شاهچراغي افزود: در راستاي حذف ترافيك مسير بهشت رضا به حرم مطهر درحال احداث مسير اختصاصي در اين خصوص هستيم.
معافيت گمركي
¤ معاون امور صنايع سازمان صنايع و معادن استان خراسان رضوي گفت: طي سه ماهه نخست امسال با صدور 64 فقره مجوز معافيت گمركي، كارآفرينان صنعت و معدن خراسان رضوي از يك ميليون و 600 هزار معافيت حقوق ورودي براي ماشين آلات خارجي برخوردار شدند.
مهندس هادي هراتي زاده اين ماشين آلات را به ترتيب شامل: صنايع فلزي، غذايي و آشاميدني، نساجي و پوشاك، كاني و دارويي، برق و الكترونيك، چوب، كاغذ، سلولزي و ساخت خودرو و قطعات آن ذكر كرد و گفت: اين ماشين آلات از كشورهاي آسيايي و اروپايي وارد كشورمان شده است.
انتقاد از حفاري هاي رها شده
بابل- خبرنگار كيهان: رئيس شوراي اسلامي شهر بابل در نشست اين شورا با انتقاد از كندي ترميم و بازسازي حفاري هاي ناشي از توسعه آب و فاضلاب شهر بابل گفت: اگر شركت آب و فاضلاب و پيمانكاران مربوطه نسبت به انجام تعهدات خود اقدام نكنند هيچ گونه مجوز جديدي داده نخواهد شد. دكتر حسن فلاح افزود:رسيدگي به وضعيت حفاري هاي رها شده از دغدغه هاي جدي شوراي اسلامي شهر و شهرداري بابل است.
اجراي پروژه منوريل
كرج- خبرنگار كيهان: مدير حوزه سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري كرج از امضاي تفاهمنامه بين يك شركت خارجي از تركيه و شهرداري كرج براي اجراي خط 3 قطار شهري كرج خبر داد.
جواد حسيني در اين باره گفت:براساس اين تفاهمنامه عمليات اجرايي خط 3 قطار شهري كرج به صورت قطار هوايي (منوريل) اجرا مي شود.
وي با اشاره به اين كه اعتبار اجراي اين طرح حدود 800 ميليون يورو پيش بيني شده است گفت: طرح مذكور پس از دريافت مجوزهاي قانوني لازم به ويژه مصوبه شوراي اسلامي شهر كرج اجرايي و عمليات مي شود.
راهيابي به مسابقات كشوري
بهاباد يزد- خبرنگار كيهان: رئيس شوراي آموزشي و پرورش كسب رتبه اول كشوري در رشته مطالعه و تحقيق و رتبه برتر كشوري در رشته احكام را از افتخارات دانش آموزان شهرستان بهاباد دانست.وي افزود: در مسابقات فرهنگي و هنري استان يزد در سال جاري تعداد 27 نفر از دانش آموزان بهابادي برگزيده شدند و 6 نفر از آنها به مسابقات كشوري راه يافتند.حسن عبداللهيان گفت: دانش آموزان اين شهرستان در چند سال متوالي رتبه دوم و سوم كشوري رشته نهج البلاغه و رتبه سوم كشوري تفسير قرآن كريم در مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان سراسر كشور را كسب كردند.
ايجاد 101 فرصت شغلي
بناب- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره بهزيستي بناب گفت: امسال 101 فرصت شغلي براي مددجويان و معلولان تحت پوشش اين اداره ايجاد مي شود. صابر نوبخت افزود: تاكنون 150 نفر از مددجويان داراي مدرك ديپلم و بالاتر ثبت نام كرده و به يكصد نفر نيز وام خوداشتغالي پرداخت شده است. وي همچنين از واگذاري واحدهاي مسكوني به مددجويان تحت پوشش فاقد مسكن بصورت ارزان قيمت خبر داد و گفت: با همكاري اداره مسكن و شهرسازي بناب تعداد 24 واحد آپارتمان در شهرك جديد وليعصر بناب آماده واگذاري به مددجويان نيازمند اين نهاد است و 37 واحد آپارتمان ديگر نيز نيمه تمام است كه پس از تكميل تا پايان امسال واگذار خواهد شد.
افتتاح آزمايشگاه
¤ طي مراسمي با حضور مقامات استان آذربايجان شرقي و شهرستان بناب دومين آزمايشگاه آكروديته مواد غذايي استان در اين شهرستان به بهره برداري رسيد. اين آزمايشگاه در زميني به وسعت 180 متر مربع با اعتباري بالغ بر سه ميليارد ريال ساخته شده است. مدير آزمايشگاه درباره فعاليت هاي اين مركز اظهار داشت: اين آزمايشگاه مي تواند تمامي مواد غذايي از جمله انواع خشكبار، لبنيات، فرآورده هاي آرد و غلات، فرآورده هاي گوشتي، نوشيدني ها و شيريني جات را در اولين فرصت و با بهترين امكانات و تجهيزات مورد آزمايش قرار داده و تحويل دهد.
نصب تابلو و چراغ چشمك زن
شاهرود- خبرنگار كيهان: مديركل راه و ترابري استان سمنان گفت: دو دستگاه تابلوي پيام متغير (VMS) براي هشدار و آگاه سازي رانندگان از وضعيت جاده هاي استان در منطقه آبخوري سمنان و حاجي آباد گرمسار نصب شده اند. وي افزود: به منظور نصب اين تابلوها 800 ميليون ريال هزينه شده است. مهندس قربانپور از شروع عمليات اجرايي نصب 70 دستگاه چراغ چشمك زن خورشيدي در محورهاي استان سمنان خبر داد و گفت: اين پروژه با اعتبار يك ميليارد ريال طي 3 ماه انجام مي شود.
افزايش توليد گندم
مرودشت- خبرنگار كيهان: كشاورزان مرودشتي سال گذشته 270 هزار تن گندم مازاد بر مصرف به دولت تحويل دادند و امسال به گفته معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري اين شهر به 300 هزار تن مي رسد.با آغاز برداشت گندم از 65 هزار هكتار اراضي زير كشت گندم، خريد روزانه 10 هزار تن گندم در 14 مركز خريد ادامه دارد.

 



كرمانشاه و قاضي آنتپ تركيه خواهر خوانده شدند

كرمانشاه -خبرنگاركيهان:
درپايان سفر 3روزه هيئت تركيه اي به كرمانشاه قاضي آنتپ وكرمانشاه خواهر خوانده شدند.
طي مراسمي در دانشگاه رازي كرمانشاه با حضور هيئت تركيه اي و استاندار كرمانشاه و تني چند از مسئولان استان برگزار شد،با امضاي تفاهمنامه اي كرمانشاه و قاضي آنتپ تركيه خواهر خوانده شدند.
دراين مراسم، علاوه بر عقد خواهرخواندگي، تفاهمنامه هايي بين اتاق هاي بازرگاني كرمانشاه و قاضي آنتپ و دانشگاه رازي و دانشكده علوم پزشكي كرمانشاه با دانشگاه قاضي آنتپ و همچنين تفاهمنامه اي بين شهرداري كرمانشاه و شهرداري قاضي آنتپ به امضاي طرفين رسيد.

 



برداشت مكانيزه نخستين خوشه هاي برنج در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
برداشت مكانيزه نخستين خوشه هاي طلائي برنج كشور با حضور مسئولان كشوري و استاني در مازندران انجام شد.
استاندار مازندران در مراسم برداشت مكانيزه برنج در روستاي رزكنار بابلسر گفت: هم اكنون 11درصد از عمليات نشاءكاري مازندران به صورت مكانيزه انجام مي پذيرد كه اين مقدار بايد به سرعت افزايش يابد. سيدعلي اكبر طاهايي همچنين بر انجام دستورالعمل هاي ترويجي از سوي كشاورزان و بهره برداران تأكيد كرد و خواستار تهيه طرح خودكفائي برنج شد.
وي افزود: 75درصد بارش استان در فصول غيرفصل زراعي برنج انجام مي شود كه بايد اين آبها مهار شود و بهسازي و لايروبي آببندانها يكي از راههاي مهم مهار اين آبها است.
طاهايي اظهار داشت: كشاورزي بايد سودآور باشد تا انگيزه فعاليت براي كشاورزان و فرزندان آنان بيشتر شود كه با پرورش هم زمان اردك و ماهي و كشت دوم اين فعاليت را مي توان اقتصادي كرد.
مديركل دفتر پنبه و دانه هاي روغني و نباتات صنعتي و مجري طرح برنج كشور در ادامه اظهار داشت: از مجموع 19 استان كه در آن برنج كشت مي شود تنها دو استان گيلان و مازندران مجموعاً 80درصد برنج كشور را كه غذاي 70 ميليون نفر مي باشد را تأمين مي كنند.
بهمن ناصحي حفظ و نگهداري بستر توليد برنج در راستاي پايداري توليد را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: كاهش هزينه هاي توليد و افزايش بهره وري در توليد برنج از اهداف اصلي وزارت جهادكشاورزي است.
مسئول خودكفايي برنج كشور گفت: 20هزار هكتار از اراضي شاليكاري مازندران به صورت مكانيزه انجام مي شود و استقبال كشاورزان از اين طرح روبه افزايش است.وي گفت: امسال 30 ميليارد تومان اعتبار به صورت تسهيلات و كمك بلاعوض براي اجراي بسته هاي حمايتي در اختيار كشاورزان مازندران در راستاي مكانيزاسيون قرار مي گيرد كه اين عدد 400 برابر سال قبل است.

 



بيمه كشاورزي در كشوراقساطي شد

شيراز-خبرنگاركيهان:
عضو هيئت مديره صندوق بيمه كشاورزي كشور از اقساطي شدن پرداخت حق بيمه كشاورزان و دامداران خبر داد.
«كمال ذبيحي» در حاشيه بازديد از باغ ها و مزارع شهرهاي كمه، حنا و سميرم گفت: كشاورزاني كه قادر به پرداخت كامل حق بيمه خود نيستند، مي توانند طي چند قسط آن را پرداخت كنند.
به گفته وي، باغداران و كشاورزاني هم كه از طرح هاي نوين آبياري، بازسازي قنات ها، كانال كشي و ساير طرح هاي كاهنده منابع آب بهره مي برند مي توانند از تخفيف هاي ويژه صندوق بيمه كشاورزي استفاده كنند.
ذبيحي خاطرنشان كرد: كشاورزاني هم كه محصولات خود را بيمه كرده اند ولي محصولات آنها دچار خسارت نشده و غرامتي هم از بيمه دريافت نكرده اند، حق بيمه آنان با تخفيف هاي 10 تا 25درصد اعمال مي شود.

 



با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفت: افتتاح نمايشگاه بصيرت در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه «بصيرت» در حاشيه برگزاري چهارمين همايش آموزشي فرهنگي انديشه هاي آسماني در مشهد با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گشايش يافت.
در نمايشگاه «بصيرت» كه تا 8 مرداد ماه سال جاري در حاشيه برگزاري چهارمين همايش آموزشي فرهنگي انديشه هاي آسماني در مشهد داير است، موضوعاتي همچون اسلام انحرافي، انقلاب اسلامي و فتنه مسيحيت صهيونيستي، فمينيسم و نيز بيداري اسلامي در قالب 73 تابلو، مقاله و عكس هاي مفهومي در معرض بازديد قرار گرفته است.
ارباب سليماني مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه دور اول چهارمين همايش آموزشي فرهنگي انديشه هاي آسماني ويژه مديران كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در مشهد مهمترين مسئوليت مديران كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را، گام برداشتن در مسير هدايت خود و پس از آن، تلاش براي هدايت ديگران دانست و ادامه داد: اگر اين امر محقق شود، مساجد نيز رونق بيشتري مي گيرد.
وي با تأكيد بر منحصر بودن كاركردهاي مساجد اظهار داشت: فرهنگسراها و حسينيه ها هيچ گاه كاركرد مساجد را ندارند و از اين رو بايد مساجد را به عنوان يك پايگاه، هميشه مورد توجه قرار دهيم.

 



نيكوكار ساوجبلاغي 1500 متر زمين براي احداث درمانگاه وقف كرد

كرج- خبرنگار كيهان:
1500 متر زمين در شهرستان ساوجبلاغ براي احداث درمانگاه وقف شد.
حجت الاسلام والمسلمين عباس اسلامي رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان ساوجبلاغ در اين باره گفت: منصوره سلطاني اين ملك را براي احداث درمانگاه با توليت اداره اوقاف و امور خيريه كرج وقف كرده است.
وي با اشاره به اينكه نام موقوفه به نام مبارك حضرت اميرالمؤمنين(ع) توسط واقفه مزين شده است افزود: منطقه چهاردانگه ساوجبلاغ فاقد درمانگاه مجهز و مطلوب است. كه بر اين اساس خير مزبور اقدام به انجام اين وقف در راستاي تامين نيازهاي اهالي منطقه كرده است.

 



درخشش دبيران تربيت بدني همدان در جشنواره كشوري

همدان- خبرنگار كيهان:
در هشتمين دوره جشنواره الگوهاي برتر تدريس درس تربيت بدني دبيران تربيت بدني سراسر كشور كه به ميزباني استان گيلان برگزار شد، تيم اعزامي استان همدان مقام اول تيمي جشنواره را به خود اختصاص داد.
معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان همدان با بيان اين مطلب افزود: در اين جشنواره مسعود امامي از شهرستان ملاير مقام اول دوره تحصيلي راهنمايي و مقام اول مجموع سه دوره تحصيلي را كسب كرد و خانم موسائيان از ناحيه يك همدان مقام اول دوره تحصيلي راهنمايي، مريم گلپريان از ناحيه يك همدان مقام دوم دوره تحصيلي ابتدايي و محمدرضا اشتري از منطقه لالجين مقام سوم دوره تحصيلي ابتدايي را به دست آوردند.
مظاهري تصريح كرد: مرحله استاني اين جشنواره در بهمن ماه 89 و با شركت دبيران منتخب شهرستان نواحي مناطق برگزار شده بود و نفرات برتر پس از شركت در چند مرحله اردو و برطرف كردن ايرادها به مرحله كشوري اعزام شدند.

 



تيم دانش آموزي روبوكاپ فريدونكنار مقام سوم جهان را كسب كرد

ساري-خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: تيم دانش آموزي روبوكاپ فريدونكنار مقام سوم جهان را كسب كرد.
محمدعلي اميري به خبرنگار كيهان گفت: تيم دانش آموزي روبوكاپ آموزش و پرورش مازندران به نمايندگي از ايران و خاورميانه در مسابقات جهاني اين رشته در تركيه شركت كرده و با انجام 12مسابقه به مقام سوم دنيا دست يافت.
وي افزود: 53تيم دنيا در اين مسابقات با هم رقابت كردند و كشورهاي پرتغال و سنگاپور و ايران به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.
مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: توانايي دانش آموزان مازندراني در اين مسابقات باعث شد تا جمهوري اسلامي ايران سهميه خود را براي مسابقات جهاني محفوظ دارد.
وي افزود: در فروردين 90 در مسابقات «ايران اوپن» تيم فريدونكنار مقام اول ايران را كسب كرد و به نمايندگي از كشورمان در مسابقات جهاني شركت كرد.

 



راه اندازي 10 هزار كانون فرهنگي در مساجد كشور

مشهد-خبرنگاركيهان:
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي نظارت و هماهنگي بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از تأسيس 10هزار كانون فرهنگي هنري تا پايان برنامه پنجم توسعه در مساجد كشور خبر داد.
جعفري در مراسم افتتاحيه چهارمين دوره همايش انديشه هاي آسماني در مشهد در جمع مديران كانون هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر كشور گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه، ستاد عالي نظارت و هماهنگي بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور موظف شده است تا در 25درصد مساجد كشور، كانون فرهنگي هنري راه اندازي كند.
وي ادامه داد: در حوزه فعاليت هاي كانون هاي مساجد تنها به افزايش كمي آنها فكر نمي كنيم و براي ارتقاي كيفيت نيز برنامه هايي در دستور كار قرار دارد.
جعفري با اشاره به زمينه سازي كانون هاي فرهنگي هنري براي حضور جوانان در مساجد اظهار داشت: رونق بخشيدن به مساجد و مصونيت يابي نسل جوان از آسيب هاي اجتماعي از دستاوردهاي حضور جوانان در مساجد است.

 



اختصاص اعتبار براي اجراي طرح هادي در روستاهاي گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
افزون بر 280 ميليارد ريال اعتبار امسال براي تهيه و اجراي طرح هاي هادي روستايي در استان گيلان اختصاص يافت.
اين مطلب را استاندار گيلان در مراسم تقدير از دهياران نمونه استان در رشت اعلام كرد و گفت: از اين ميزان حدود 180 ميليارد ريال آن استاني و مابقي از اعتبارات ملي است كه به منظور تهيه و اجراي طرح هادي در بيش از 2 هزار و 280 روستاي استان گيلان هزينه خواهد شد.
مهدي سعادتي هم چنين از اختصاص بيش از 140 ميليارد ريال تسهيلات براي اشتغالزايي روستائيان در استان خبر داد و تأكيد كرد: از سوي ديگر دهياران بايد براي توسعه روستاها با توجه به اصل 44 قانون اساسي از سرمايه گذاري بخش خصوصي نيز استفاده كنند.
وي با اعلام اينكه بودجه هاي دولتي براي توسعه روستاها كافي نيست بهره گيري از سرمايه گذاري بخش خصوصي را موجب تسريع در توسعه روستاها دانست.
اكبرزاده معاون امور عمراني استانداري گيلان هم در همايش تقدير از دهياران نمونه استان از اختصاص اعتبار 700 ميليارد ريالي براي ايجاد شغل هاي خانگي در روستاهاي استان خبر داد و بر ضرورت اجراي طرح ها در اين بخش تأكيد كرد.

 



1500 واحد مسكوني به مددجويان همدان واگذار مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بهزيستي استان همدان گفت: تا پايان سال جاري تعداد 1500واحد مسكوني تكميل و به مددجويان اين سازمان واگذار مي شود.
مهدي سماواتي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قرارداد احداث يكهزار و 582 واحد مسكوني در قالب تفاهمنامه سه جانبه با سازمان مسكن، بهزيستي و بانك هاي عامل استان بسته شده است كه در قالب مسكن مهر، با استفاده از 20 ميليون تومان تسهيلات بانكي ساخته مي شود.
وي ادامه داد: در هفته بهزيستي 20 واحد مسكوني به مددجويان استان تحويل داده شد و تا پايان امسال نيز با تكميل 1500واحد، شاهد رشد سه برابري احداث مسكن نسبت به سال 88 در استان توسط سازمان بهزيستي خواهيم بود.
سماواتي اضافه كرد: 1700 مددجوي ديگر نيز براي مرحله بعدي احداث مسكن ارزان قيمت در سامانه مسكن بهزيستي استان همدان ثبت نام كرده اند.
وي اظهار داشت: تاكنون يك هزار و 960 نفر در سامانه اشتغال سازمان بهزيستي استان ثبت نام كرده اند كه با اعطاي وام 7 ميليون توماني از محل 5 ميليارد تومان اعتبار اشتغالزايي سفر سوم رئيس جمهور درصدد رفع مشكل بيكاري مددجويان هستيم.

 



كرج ميزبان جشنواره بين المللي نهضت كتابخواني رضوي

كرج- خبرنگار كيهان:
كرج ميزبان نخستين جشنواره بين المللي نهضت كتابخواني رضوي شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين جشنواره براي نخستين بار با هدف آشناسازي مخاطبان به ويژه جوانان با سيره علمي و عملي امام رضا(ع)، فرهنگ سازي در خصوص اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، ترويج فرهنگ كتاب و كتاب خواني ميان مردم و افزايش سطح كيفي و معرفتي برگزار مي شود.
قادر آشنا با اشاره به بخش هاي اين جشنواره تصريح كرد: هر يك از علاقه مندان به شركت در مسابقه مي توانند در يكي از رده هاي سني تعيين شده شركت كرده و نسبت به تهيه و مطالعه كتاب آن رده اقدام كنند.اين مسئول گفت: در بخش اصلي، كتاب هايي درباره زندگي امام رضا(ع) و سبك زندگي ايشان در نظر گرفته شده و در بخش ويژه متناسب با نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادي، كتابي كه به ديدگاه ها و سيره ثامن الائمه در امور اقتصادي مي پردازد انتخاب شده است.
وي تصريح كرد: كتاب هاي جشنواره شامل بخش اصلي رده سني بالاي 18 سال كتاب «سيره علمي و عملي امام رضا(ع)»، انتشارات به نشر، نوشته عباس زارعي سبزواري و رده سني زير 18 سال كتاب «سبزتر از بهار» انتشارات مدرسه، نوشته شكوه قاسم نيا و بخش ويژه سال جهاداقتصادي كتاب «امام رضا(ع) زندگي و اقتصاد»، انتشارات به نشر، نوشته محمد حكيمي انتخاب شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز بيان كرد: شركت كنندگان مي توانند حداكثر تا تاريخ پنجشنبه 10 شهريور ماه سال جاري پاسخنامه را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

 



آغاز بازسازي بقعه هفت شهيدان مسجدسليمان

مسجدسليمان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل اوقاف و امورخيريه خوزستان از آغاز طرح بازسازي كلي بقعه هفت شهيدان مسجدسليمان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي ميرمحمدي در جلسه شوراي مسكن شهرستان مسجد سليمان با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر هم زمان هفت بقعه ديگر نيز در حال توسعه و بازسازي كلي است و از جمله بقعه متبركه حضرت سليمان در شهرستان باغملك كه پس از تخريب بناي فرسوده قديمي، ساخت بناي جديد تا ارتفاع زير گنبد انجام گرفته است.
وي با اشاره به اهداف اين طرح افزود: فضاي قبلي اين بقعه 250 مترمربع بوده و قرار بر اين است كه به 12هزار مترمربع افزايش يابد كه طرح جامع آن از دو سال قبل تهيه شده است.
وي گفت: بقعه جديد داراي فضاي زيارتي و فرهنگي از جمله تربت خانه، صحن مطهر، كتابخانه، مجتمع ورزشي و سالن چندمنظوره، مجتمع درماني، پاركينگ و ديگر فضاهاي فرهنگي و گردشگري براي رفاه حال زائران است.

 



بهسازي و مرمت دو برج تاريخي كبوترخانه در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان يزد از بهسازي و مرمت دو برج تاريخي كبوترخانه در شهرستان يزد خبر داد.
ذات الله نيكزاد اظهار داشت: اين دو بنا شامل برج هاي كبوترخانه كسنويه و محمدآباد است كه به ترتيب در محله و روستايي به همين نام واقع شده اند.
وي گفت: برج كبوترخانه كسنويه شامل دو طبقه است.
نيكزاد به وضعيت برج كبوترخانه محمدآباد هم اشاره كرد و افزود: اين برج به صورت مدور بوده و ظاهر بنا از بيرون استوانه اي شكل و در قسمت انتهايي كنگره اي شكل است و نيز كمي پايين تر از كنگره تزيينات گچي مقرنس ديده مي شود كه علاوه بر زيبايي ظاهر آن، همچون سدي در برابر ورود حشرات موذي و جانوراني چون مار، عقرب و رتيل عمل مي كرده است.معاون ميراث فرهنگي استان گفت: برج كبوترخانه كسنويه طي دو مرحله در سال 89 با 110 ميليون ريال اعتبار مرمت شد.نيكزاد در ادامه افزود: بهسازي برج محمدآباد نيز با اختصاص 150 ميليون ريال در سال 89 آغاز كه هم اكنون 90 درصد پيشرفت داشته و فقط بخش كوچكي از آن باقي مانده است كه در دست اقدام است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14