(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول مرداد 1390- شماره 19980

به خاطر سهل انگاري در پذيرش طلبه ناهي از منكر پزشكان متخلف 6 ماه تعليق شدند
دومين كودك آزاري منجر به مرگ در سال 90
حوادث كوتاه از كشور
در شهر انديشه اشرار با سلاح سرد جوان بسيجي را مجروح كردند
فرودگاه قديم جزيره پارك هرمز و زيتون قشم نيز به حراج غيرقانوني سپرده شد
طباطبايي: تاثير مثبت سوابق تحصيلي در نتيجه كنكور 90 تصويب شد
تردد موتورسيكلت در خيابان 15خرداد ممنوع شد
تعطيلي ادارات آموزش و پرورش شهر تهران در روزهاي پنج شنبه
سردار رادان خبر داد راه اندازي سيستم پايش تصويري در جاده هاي پرسفر
قطع 4روزه آب آشاميدني در هامون شهر
واژگوني كاميون راننده را مچاله كرد
انهدام 20تن داروي غيرمجاز در آبادان
قتل شرور تحت تعقيب در تبريز
زلزله نيك شهر و آوج را لرزاند
در اتوبان آزادگان واژگوني تانكر 7 كشته و زخمي برجاي گذاشت
اتوبوس زائران عراقي آتش گرفت



به خاطر سهل انگاري در پذيرش طلبه ناهي از منكر پزشكان متخلف 6 ماه تعليق شدند

پزشكان متخلف در پذيرش طلبه «ناهي از منكر» 6 تا 12 ماه تعليق شدند.
سيامك مره صدق، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اين خبر افزود: بيمارستان هاي خصوصي هم كه درخواست پول از بيمار اورژانسي داشتند وزارت بهداشت موظف به برخورد قاطعانه با آنها شد؛ چرا كه پذيرش بيمار اورژانسي نياز به پول ندارد.
وي تصريح كرد: ستاد پذيرش نيز كه بايد به صورت فعال براي پيگيري پذيرش بيمار عمل مي كرده است، اهمال كرده است.
ارسال پرونده طلبه جوان
به دادسرا
به گزارش خبرگزاري ها رئيس پليس تهران با اشاره به ارسال پرونده طلبه جوان آمر به معروف به دادسرا گفت: پليس پس از اطلاع از موضوع در كمتر از 12 ساعت افراد حاضر در درگيري و ضارب اصلي را در عملياتي ويژه شناسايي و دستگير كرد.
رئيس پليس تهران با اعلام ارسال پرونده طلبه مضروب به دادسرا تأكيد كرد: اين پرونده در اختيار مقام قضايي قرار گرفته است و اميدواريم با متهمان برخورد قاطع صورت گيرد.
معاون اول قوه قضائيه نيز با بيان اينكه پرونده ضاربان طلبه ناهي از منكر در دست پيگيري است گفت: پرونده در حال پيگيري و تحقيق از شاكيان و شهود است.
وي با بيان اينكه دادسراي تهران با جديت در حال پيگيري اين پرونده است افزود: اكنون پرونده در حال پيگيري و تحقيق از شاكيان و شهود است.
رئيسي ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر لساني وظيفه شرعي همه شهروندان است اما جايي كه پاي اقدام مي رسد وظيفه دستگاههايي مانند نيروي انتظامي است به هر حال كساني كه نهي از منكر مي كنند مورد حمايت دستگاه قضايي و انتظامي خواهند بود.
وضعيت جسمي طلبه جوان تغييري نكرده است
يكي از نزديكان طلبه جوان آمر به معروف با اشاره به عدم تغيير وضعيت جسمي علي خليلي گفت: رئيس حراست بيمارستان اجازه تهيه عكس و فيلم از طلبه مضروب را نمي دهد.
يكي از نزديكان طلبه امر به معروف درباره آخرين وضعيت علي خليلي اظهار داشت: وضعيت وي تغييري نكرده است و قسمت چپ بدنش لمس است و حركت نمي كند. البته وي تمام اطرافيان خود را مي شناسد و با تكان دادن سر به سؤالات جواب مي دهد.
وي ادامه داد: پزشكان اظهار اميدواري كرده اند كه وضعيت علي بزودي رو به بهبودي رود. البته ممكن است مشكلات جسمي براي وي پيش آيد.
اشد مجازات را
براي متهمان دارم
مادر طلبه ناهي از منكر گفت: مي دانم وضعيت رسيدگي به پرونده ها در دستگاه قضايي چگونه است اما از مسئولان قضايي مي خواهم كه به اين پرونده با سرعت رسيدگي كنند.
خانم مشتاق فر درباره حال فعلي فرزند خود گفت: در حال حاضر وضعيت علي رو به بهبود است ولي قادر به تكلم و حركت دادن قسمت راست بدن خود نيست، اما دوستان و آشنايان را مي شناسد و واكنش نشان مي دهد.
وي ادامه داد: وقتي به بيمارستان رسيديم ديدم حدود 40 نفر از دوستان علي در بيمارستان حضور دارند كه همين موضوع شك و نگراني مرا بيشتر كرد و وقتي متوجه صحبت يكي از دوستان علي كه گفت: «كاش مادرش نمي آمد» شدم، فهميدم كه اتفاق ناگواري براي علي افتاده است. وقتي وارد بخش اورژانس شديم علي را روي يك تخت ديدم كه تعدادي پرستار دور او جمع شده بودند و به شدت از گردن او خون خارج مي شد. همان جا بود كه يك نفر به من گفت علي را با قمه زده اند.
مادر اين طلبه افزود: متأسفانه تا نيم ساعت بعد از حادثه هيچ خودروي عبوري به دوستان علي كمك نكرد تا او را به بيمارستان برسانند تا اينكه دو جوان كه در حال عزيمت به شمال كشور بودند با ديدن پيكر نيمه جان علي از سفر خود منصرف شده او را به بيمارستان رساندند و يكي از دوستان علي با موتور، پرايد را تعقيب كرد و موفق شد شماره پلاك را بنويسد.
وي با انتقاد از وزارت بهداشت به خاطر عدم پذيرش علي از سوي 26 بيمارستان گفت: وقتي در پايتخت ما اين اتفاقات مي افتد و وضعيت اين گونه است، معلوم نيست در شهرهاي دور افتاده مردم چه وضعيتي دارند.
مشتاق فر ادامه داد: علي را بيخود بزرگ نكنيد. من براي اين اجازه ندادم از او فيلم برداري كنند چون بچه من چيزي نبود كه بخواهند آن قدر او را بزرگ كنند چرا كه او هم مانند بسياري ديگر از جوانان اين جامعه به وظيفه خود عمل كرد.
وي اظهار داشت: اما سؤال من از مسئولان اين است كه اگر به جاي فرزند طلبه من، اين اتفاق براي جوان ديگري رخ مي داد آيا وزير بهداشت، نمايندگان مجلس و سرداران و مسئولان ديگر به عيادت او مي آمدند؟ مسئولان بپذيرند كه در اين بخش مخصوصاً بيمارستان ها مردم با مشكل روبه رو هستند و يكي از خواسته هاي اوليه مردم، آسايش است كه با وزارت بهداشت گره خورده و زماني كه ده ها پزشك پاسخگوي يك بيمار نيستند، مردم چگونه به آرامش خواهند رسيد؟
مادر اين طلبه جوان در پاسخ به برخي از انتقادها از بيمارستان عرفان كه پذيرش علي را به واريز 5 ميليون تومان موكول كرده بود گفت: بله، بيمارستان عرفان اين مبلغ را درخواست كرد اما تنها بيمارستاني بود كه علي را پذيرش كرد و اگر پول بيشتري هم مي خواستند من تهيه مي كردم، چون در همان لحظه كه علي را به بيمارستان رسانديم، با پزشك متخصص تماس گرفتند تا به بيمارستان بيايد در حالي كه هيچ كدام از بيمارستان هاي ديگر مانند آتيه، پارسيان و دي كه آنها هم خصوصي بودند، اين كار را نكردند.
افسر پرونده شاهدان
و متهمان پرونده را
رودررو كرد
مادرعلي خليلي در ادامه صحبت هاي خود گفت: متأسفانه افسر پرونده هم در اقدامي عجيب، شاهدان و متهمان پرونده را رو در روي هم قرار داد كه همين كار باعث شد 2 شاهد حادثه نخواهند و نتوانند از خانه خارج شوند. چرا نبايد شاهدان از پشت ديوار شيشه اي مخصوص متهمان را شناسايي كنند. من حال آن پدر و مادر را مي فهمم و مي دانم كه هر لحظه نگران حمله به خود و فرزندانشان هستند.
وي ادامه داد: در آن ساعت به هر كس كه مي توانستم التماس كردم كه آمبولانس و هليكوپتر امداد براي علي بفرستند، اما آمبولانس ويژه يك ساعت بعد از حادثه آمد و ديگر آمبولانس ها هم اصلاً نيامدند.
مشتاق فر ادامه داد: من فقط از وزارت بهداشت شاكي هستم و به زودي در دادسراي كاركنان دولت از شخص وزير بهداشت شكايت خواهم كرد چون به قول خود مبني بر عدم پخش فيلمي كه از علي تهيه كرده بودند عمل نكرد.
وي گفت: من خودم هم مي توانستم فيلم علي را در اختيار سايت ها قرار بدهم اما نمي خواستم فرزندم بي دليل بزرگ شود و اين كار وزير بهداشت فقط براي لاپوشاني مشكلات و اشتباهات بود.
مادر اين طلبه جوان اظهار داشت: اتفاقي كه براي علي افتاد، براي اولين بار نبود و بارها از اين اتفاق ها افتاده است و وزير بهداشت بهتر است به جاي اين كارها به دنبال اصلاح وضعيت بيمارستان ها، جراحان و پزشكان باشد.
وي خاطرنشان كرد: ما نه يك بيمارستان بلكه با 26 بيمارستان تماس گرفتيم و پرينت تماس ها را در اختيار داريم و از مسئولان امنيتي مي خواهم پرينت تماس ما با اين بيمارستان ها را بررسي كنند.

 



دومين كودك آزاري منجر به مرگ در سال 90

مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان با اعلام خبر فوت محمدپارسا، كودك چهارساله اي كه قرباني كودك آزاري مادر و مرد مورد علاقه اش شده بود، گفت: علت مرگ اين كودك «خونريزي مغزي» عنوان شده است.
شيرين صدرنوري، با بيان اين كه جسد پارسا هنوز به خانواده اش تحويل داده نشده است، اظهار كرد: پدربزرگ پارسا مي گويد كه در ابتدا به خاطر عدم تسويه حساب، از تحويل جسد خودداري شد و سپس با همكاري مددكار بيمارستان و كاهش مبلغ، تسويه حساب انجام شد، اما جسد به خاطر پيگيري و مشخص شدن علت دقيق مرگ به پزشكي قانوني تحويل داده شد.
وي با اشاره به اين كه مادر پارسا هم اكنون در زندان به سر مي برد، عنوان كرد: سه شنبه گذشته، نخستين جلسه دادرسي او برگزار شد كه در اين جلسه مادر مدعي شد كه كودك آزاري ها توسط محمدرضا (مرد مورد علاقه وي) انجام شده و هنگامي كه مانع مي شدم، محمدرضا من را هم مورد ضرب و شتم قرار مي داد.

 



حوادث كوتاه از كشور

سوانح رانندگي پرتلفات كاشان
كاشان- ايرنا: حوادث رانندگي پنجشنبه كاشان يك كشته و 19 مصدوم برجاي گذاشت.
در مهم ترين اين سوانح دو دستگاه خودروي پرايد و زانتيا در 5 كيلومتري كاشان با هم برخورد كرده و 8 نفر مصدوم شدند.
همچنين در اثر واژگوني يك دستگاه رنو در مقابل باغ پرندگان قمصر راننده 25 ساله اين خودرو در دم جان باخت.
واژگوني كاميون
دامغان- فارس: يك دستگاه كاميون بنز كه از دامغان به سمت شاهرود در حال حركت بود، بعد از روستاي طاق از مسير اصلي منحرف و واژگون شد. براثر اين حادثه راننده كاميون به علت شدت ضربات وارده جان خود را از دست داد.
چهار سرنشين ديگر خودرو در حادثه فوق مجروح شدند.
كشف تجهيزات ماهواره
بوشهر- ايرنا: پليس بوشهر در اجراي طرح جمع آوري تجهيزات ماهواره اي در اين استان 17 هزار و 217 دستگاه تجهيزات دريافت از ماهواره اعم از ديش، ال ام بي و ريسيور كشف و ضبط كرد.
مأموران در اين ارتباط پنج هزار و 161 منزل و 539 مغازه را مورد بازرسي قرار دادند.
انحراف پرايد
برازجان- فارس: براثر انحراف خودروي پرايد در محور دالكي- برازجان يك نفر جان خود را از دست داد.
براساس اين گزارش راننده خودرو از كمربند ايمني وسيله نقليه استفاده نكرده بود و از جاده منحرف شد.

 



در شهر انديشه اشرار با سلاح سرد جوان بسيجي را مجروح كردند

راكبان يك دستگاه موتورسيكلت جوان بسيجي را در شهر جديد انديشه با ضربات سلاح سرد مضروب كردند.
به گزارش فارس از ملارد در اين حادثه يك جوان بسيجي به نام «حسين مرشدي» از سوي 2 نفر موتورسوار مورد حمله قرار گرفت.
ضاربان پس از وارد آوردن ضرباتي با سلاح سرد و برنده به سر اين جوان بسيجي، از محل متواري شدند.
شاهدان عيني گفته اند كه جوان فوق بلافاصله توسط اهالي محل به بيمارستان هاي بقيه الله تهران اعزام شده و حال عمومي وي وخيم گزارش شده است.
مسئولان و كاركنان بيمارستان بقيه الله در پي تماس هاي مكرر خبرنگار فارس حاضر به پاسخگويي درباره وضعيت سلامتي اين جوان نشده و تاكيد كردند كه اطلاعات بيماران بنا بر قوانين جاري از طريق تلفن به افراد غير ارائه نمي شود.

 



پس از فروش بدون مزايده
فرودگاه قديم جزيره پارك هرمز و زيتون قشم نيز به حراج غيرقانوني سپرده شد

قشم- خبرنگاركيهان:
سريال حزن انگيز حراج زمين هاي جزيره قشم با وجود انتشار اخبار متعدد و گزارش هاي مستند در اين زمينه، همچنان ادامه دارد.
پس از حراج مشكوك و بدون مزايده فرودگاه قديم قشم و 35 هكتار از زمين درگهان و تخريب جنگل حرا، پارك هاي هرمز و زيتون اين منطقه نيز به حراجي غيرقانوني منطقه آزاد اين جزيره سپرده شد.
در مرحله اول اين حراجي، چهار هكتار از پارك هرمز به قيمت متري 40 هزار تومان و 17 هزار متر از پارك زيتون به قيمت هر متر80 هزار تومان به ترتيب به شركت هاي «آوابزم قشم» و «ريك وارد» با اقساط پنج ساله با بيست درصد پيش پرداخت واگذار شد.
در ادامه سريال هاي تكان دهنده اين روزها در جزيره قشم، سازمان منطقه آزاد اين جزيره اقدام به واگذاري يازده هزار متر از حريم دريايي پارك هرمز اين شهر بدون درنظر گرفتن 60 متر حريم دريا آن هم به قيمت هفت هزار تومان كرد و گويا اين رشته سر دراز دارد. زيرا در صورت جلسه تاريخ 20/1/1390، كميسيون معاملات آن سازمان آمده است كه 40 هكتار زمين فروخته شده، قسمتي از پارك هرمز است و با مطالعه اين قضيه، بايد منتظر رسيدگي مراجع قانوني به اينگونه واگذاري هاي بي قانون ماند و ديد اين گونه حراج ها تا چه زماني ادامه خواهد يافت.

 



طباطبايي: تاثير مثبت سوابق تحصيلي در نتيجه كنكور 90 تصويب شد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از تصويب تاثير مثبت سوابق تحصيلي در كنكور 90 خبر داد.
جلال طباطبايي تاكيد كرد: براساس جلسه كارگروه ماده 4 قانون پذيرش دانشجو تاثير مثبت سوابق تحصيلي در نمرات و رتبه كسب شده داوطلبان تصويب شده است.
وي در توضيح بيشتر افزود: براساس مصوبه جلسه شانزدهم كارگروه ماده 4 قانون پذيرش دانشجو سوابق تحصيلي موجود داوطلبان به ميزان حداكثر 25درصد و به صورت تاثير مثبت در آزمون سراسري 90 لحاظ خواهد شد.
طباطبايي گفت: براين اساس كه براي داوطلبان مشمول سوابق تحصيلي، 2نمره كل در نظر گرفته مي شود يكي از نمرات صرفاً با توجه به نمره كتبي آزمون سراسري است و نمره ديگر با تركيب نمره آزمون سراسري و سوابق تحصيلي با تاثير 25درصد در نظر گرفته مي شود.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: پس از به دست آمدن 2 نمره كل هر كدام از نمرات كه بالاتر باشد ملاك گزينش دانشجو قرار مي گيرد يعني سوابق تحصيلي نبايد باعث كاهش نمره كل داوطلب شود و فقط در صورتي لحاظ مي شود كه نمره كل داوطلب را افزايش دهد.

 



تردد موتورسيكلت در خيابان 15خرداد ممنوع شد

شهردار منطقه 12 از ممنوعيت تردد موتورسيكلت ها در خيابان 15خرداد از روزشنبه خبر داد.
به گزارش فارس عليرضا بزرگوار گفت: براي 2 هزار موتورسيكلت مجاز كارت تردد صادرشده كه مي توانند در اين محدوده تردد كنند.
شهردار منطقه 12 در خصوص راه اندازي تراموا در منطقه گفت: برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته اما هنوز كار اجرايي آغاز نشده است.

 



تا 15 شهريور ادامه دارد
تعطيلي ادارات آموزش و پرورش شهر تهران در روزهاي پنج شنبه

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران طي نامه اي به مديران مناطق شهر تهران، تعطيلي كادر اداري مديريت هاي مناطق را در روزهاي پنج شنبه ابلاغ كرد.
براساس نامه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران تمام ادارات مناطق شهر تهران، برابر مصوبه هيئت دولت، روزهاي پنج شنبه تا اعلام وضعيت جديد و فعلا حداكثر تا مورخ پانزدهم شهريور 90 تعطيل اعلام شد. به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، در اين بخشنامه تاكيد شده است مديران مناطق به نحوي شايسته با تعيين كشيك، پاسخگوي سؤالات، مسائل، مراجعات احتمالي مسئولان مدارس و رسيدگي به امور باشند، به گونه ا ي كه اين تعطيلي هيچگونه خللي به روند امور آموزشي و پرورشي مدارس ايجاد نكند.

 



سردار رادان خبر داد راه اندازي سيستم پايش تصويري در جاده هاي پرسفر

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: سيستم پايش تصويري در حال حاضر در مركز همه استانها راه اندازي شده است و تا پايان سال در جاده هاي پرسفر راه اندازي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاريها سردار احمدرضا رادان در نشست تخصصي رئيسان پليس راهور ناجا گفت: همكاري مردم، اقتدار توام با ادب پليس و هزينه هاي بالاي تخلف، همچنين اطلاع رساني به موقع اصحاب رسانه موجب شده است كه در سه ماهه اول امسال شاهد كاهش نزديك به 5 هزار مجروح حوادث رانندگي باشيم.
وي افزود: در اين مدت علاوه بر كاهش ميزان تصادفات بيش از 800 نفر از تلفات تصادفات نيز كاهش يافته است.
رادان با بيان اين كه پليس راهنمايي و رانندگي يك پليس علمي و عملي است، افزود: اقداماتي كه در حوزه نرم افزاري پليس راهور صورت مي گيرد از بهترين اقداماتي است كه در حوزه تحقيقات و فناوري در تمام جوامع انجام مي شود.
وي ادامه داد: پيش از تصويب و اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي، كاركردن در حوزه پليس راهور سخت بود و كاهش تصادفات امري محال محسوب مي شد، البته پليس راهنمايي و رانندگي در راستاي كاهش تصادفات قدم برمي داشت به طوري كه با همان قوانين قديمي شاهد كاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده اي بوديم.

 



قطع 4روزه آب آشاميدني در هامون شهر

 



واژگوني كاميون راننده را مچاله كرد

بي احتياطي هنگام تخليه بار منجر به واژگوني كاميون كمپرسي و مرگ دلخراش راننده آن شد.
در پي تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانان ايستگاههاي 19، 92 و گروه امداد و نجات10 سازمان آتش نشاني تهران عصر پنج شنبه روانه محل حادثه در جاده دماوند، روبروي خيابان جشنواره شدند.
رضا سلمي افسر آماده منطقه سه آتش نشاني تهران كه در محل حادثه حضور داشت، در اين باره گفت: يك دستگاه كاميون كمپرسي حامل ماسه، داخل گاراژ در حال تخليه بار بود كه ناگهان به يك طرف واژگون شد.
وي افزود: در پي اين حادثه، راننده خودرو به نام «حجت الله» 53 ساله ميان فرمان كاميون و كابين مچاله شده آن، گرفتار شد.
سلمي گفت: آتش نشانان به وسيله تجهيزات ويژه نجات اقدام به بريدن و باز كردن اتاقك كاميون كرده و پس از تلاش بسيار، مرد راننده را از داخل اتاقك آن خارج كردند.
اين افسر آماده آتش نشاني با اشاره به تاييد و اعلام فوت اين راننده توسط عوامل اورژانس، افزود: احتمال دارد بي احتياطي به هنگام تخليه بار باعث وقوع اين حادثه مرگبار شده باشد.

 



انهدام 20تن داروي غيرمجاز در آبادان

رئيس شبكه بهداشت و درمان آبادان از انهدام 20تن داروهاي غيرمجاز در عطاري و فروشگاه هاي اين شهرستان خبر داد.
نصرالله حسوني بحريني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اينكه با بازرسي هاي انجام شده ميزان 20 تن داروي غيرمجاز از فروشگاه ها، عطاري ها و دست فروش هاي اين شهرستان كشف و منهدم شد. اضافه كرد: از موارد كشف شده مي توان به داروهاي غيرمجاز شامل قرص هاي لاغري، داروهاي مكمل پرورش اندام، قرص هاي ترامادول، قرص هاي متادون، قرص هاي ويتامين، كپسول هاي تقويت قواي جنسي، ژل ها و كرم هاي موضعي و قرص هاي مسكن اشاره كرد.

 



قتل شرور تحت تعقيب در تبريز

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي گفت: در يك اقدام انتقام جويانه شرور تحت تعقيب به قتل رسيد.
صمد فرامرزي پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: شخصي به هويت «ن.خ» به اتهام اقدام به شرارت و زورگيري و پخش مشروبات الكلي و مواد مخدر در سطح حوزه استحفاظي كلانتري 14 تبريز تحت نظر و مراقبت عوامل انتظامي قرار گرفت.وي افزود: شخص مذكور در يك مورد درگيري و چاقوكشي در شهرك نور تبريز مصدوم شده بود. وي كه به اتفاق دوستش سوار بر موتورسيكلت در حال تردد بودند با سرنشينان يك خودروي سواري درگير شدند و سرنشينان خودرو با استفاده از سلاح سرد (قمه) متهم مذكور را از ناحيه سينه و بازوي سمت راست و چپ دچار مصدوميت كرد.
فرامرزي ادامه داد: مصدوم به بيمارستان امام رضا(ع) منتقل شده و در آنجا در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي ابراز داشت: بدين ترتيب شناسايي و دستگيري سرنشينان خودرو مذكور در دستور كار پليس شهرستان قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: بنا به اطلاعات به دست آمده، مقتول مظنون به اعمال اذيت و آزار جنسي به افراد كم سن و سال بوده و درگيري به وقوع پيوسته نيز احتمالاً در اين باره صورت گرفته است.

 



زلزله نيك شهر و آوج را لرزاند

مديركل مديريت بحران سيستان و بلوچستان گفت: زمين لرزه در حوالي بخش فنوج شهرستان نيكشهر در جنوب اين استان خسارتي در پي نداشت.
«حجتعلي شايانفر» پنج شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: زمين لرزه اي به قدرت 7/4 ريشتر صبح پنج شنبه بخش هاي مختلف شهرستان نيكشهر را لرزاند كه عمق آن در 10 كيلومتري بخش فنوج بوده است.
وي بيان كرد: برپايه گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه مقارن ساعت هفت و 39 دقيقه و 26 ثانيه ثبت شد.
او افزود: براساس اعلام بخشداري فنوج اين زمين لرزه باعث ريزش بخشي از مناره يك مسجد قديمي در يكي از محله هاي شهر فنوج شد كه خوشبختانه هيچ صدمه اي به كسي وارد نكرده است. نيكشهر در 570 كيلومتري جنوب زاهدان قرار دارد.
همچنين در اثر يك زلزله 4 ريشتري شهرستان آوج از توابع استان قزوين لرزيد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت 15و 15 دقيقه بعدازظهر جمعه زلزله اي به قدرت 4 ريشتر شهرستان آوج و روستاهاي اطراف را لرزاند.
بنابراين گزارش تا لحظه ارسال خبر از خسارات احتمالي اين زلزله اطلاعاتي گزارش نشده است.

 



در اتوبان آزادگان واژگوني تانكر 7 كشته و زخمي برجاي گذاشت

واژگوني يك تانكر و برخورد آن با يك خودروي پيكان در اتوبان آزادگان يك كشته و 6 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران گفت: در ساعت 45:14 جمعه، در لاين شرق به غرب اتوبان آزادگان زير پل بروجردي واژگوني يك دستگاه تانكر خاور به پليس گزارش شد.
سرهنگ احمد عسكري نژاد افزود: بررسي هاي پليس نشان داد پيش از اين حادثه يك دستگاه خودرو پيكان با 5 سرنشين در همين منطقه پنچر شده و در حالي كه راننده در حال پنچرگيري بوده خانواده وي نيز از خودرو پياده مي شوند.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران با اشاره به اين كه در همان حوالي يك عابر پياده نيز حضور داشت گفت: در اين حين يك دستگاه تانكر خاور با سرعت زياد به دليل عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه، كنترل خود را از دست داده و ضمن واژگوني با خودرو پيكان و اين افراد برخورد مي كند.
وي ادامه داد: در پي اين حادثه 6 تن شامل راننده تانكر مجروح و عابر پياده اي كه در اين محدوده بوده است كشته مي شود.
به گفته عسگري نژاد، راننده تانكر و مجروحان در بيمارستان بستري هستند و حال مجروحان اين حادثه وخيم نمي باشد.

 



اتوبوس زائران عراقي آتش گرفت

يك دستگاه اتوبوس حامل زائران عراقي كه از كربلا عازم مشهد مقدس بودند، در محدوده روستاي صيدآباد واقع در سمنان دچار آتش سوزي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، در پي بروز آتش سوزي كه در جاده تهران به سمنان حوالي روستاي صيدآباد از بخش سرخه سمنان به وقوع پيوست، آتش نشانان شهر سرخه در لحظات اوليه به محل وقوع حادثه اعزام شدند.با توجه به گستردگي حريق، بلافاصله اكيپ عملياتي ايستگاه شماره 2 آتش نشاني سمنان به محل حادثه اعزام شد.
آتش نشانان به محض رسيدن به كمك نيروهاي آتش نشاني سرخه شتافته و آتش را به طور كامل اطفا كردند.
در لحظات اوليه بروز آتش سوزي كه از قسمت عقب و موتور خودرو به داخل اتاق سرايت كرده بود، با كمك آتش نشانان و امدادگران تمام مسافران و اموال آنان به سلامت از خودرو خارج و به محل امن هدايت شد.
در اين حادثه به كسي آسيبي وارد نشد اما خودروي مذكور دچار خسارت هاي مالي شديدي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14