(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مرداد 1390- شماره 19984

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اول ديزي ، بعدا تيزي !
پيشگيري از خشونت هاي اجتماعي بحث داغ نمايندگان با مسئولان انتظامي و قضايي
خارج از دستور
حجت الاسلام فاطمي نيا در مراسم رونمايي از كتاب «حافظ اسرار» :
تنها اسلام هنر تربيت بزرگاني چون علامه حافظيان را دارد
احتمال صدور ويزاي آمريكا براي خانواده شهرزاد ميرقلي خان
درخواست مجدد عربستان براي گفت وگو با ايران
نتايج نهايي كنكور ارشد پزشكي عيد فطر اعلام مي شود
مردم سنندج پيكر دو شهيد را تشييع كردند
تجليل فعالان سياسي و رسانه اي از مديريت مقدم فر در خبرگزاري فارس
برگزاري جشن ماه رمضان در نمايشگاه بين المللي تهران
بيانيه جامعه زنان ايران اسلامي در محكوميت بازداشت آيات القرمزي
كنفرانس «روابط تهران-قاهره» امروز در مصر برگزار مي شود



اول ديزي ، بعدا تيزي !

نظام اگر قول بدهد كه مردم هر نامي در آراي شان نوشتند، فقط اسامي ما را بخواند، در آن صورت در انتخابات شركت مي كنيم و الا باز هم ادعاي تقلب را مطرح خواهيم كرد؛ تقلب، الهام بخش فتنه!
به گزارش «خبرگزاري چيزنا»، آقاي چيز با بيان مطلب فوق، گفت: دليل استفاده اراذل و اوباش از سلاح سرد، گرماي بيش از اندازه هواست، وقتي خر تب مي كند و سگ، سينه پهلو، نمي توان از اراذل و اوباش توقع داشت كه قوي ترين مرد جهان را با تانك بكشند!! وي كه داشت پرت و پلا سخن مي گفت، در فراز ديگري از سخنانش، ضمن اشاره به فضيلت استفاده از سلاح سرد در فصول گرم سال، تصريح كرد: فرمول اصلاح طلبان براي رسيدن به يك ليست مشترك (8+فتنه 8 8 كتانژانت جريان انحرافي) است!!
مديرعامل چيزنا در بخش ديگري از سخنان خود، افزود: اگر نظام به حرف هايي كه من قبلا زده بودم، گوش داده بود، الان اراذل و اوباش به جاي سلاح سرد، از سلاح گرم استفاده مي كردند و من اين تذكرات را از قبل داده بودم! وي ادامه داد: جنايت هاي اراذل و اوباش اگر در چهارچوب تقويت بنياد باران باشد، از نظر اصلاح طلبان بلااشكال است! اين فعال سياسي ضمن تكذيب خبر دستگيري خود، گفت: همه ما بايد ياد بگيريم كه چگونه از يكديگر دستگيري كنيم، نه اينكه همديگر را دستگير كنيم!!
آقاي چيز كه در جمع تعدادي از اراذل و اوباش سخن مي گفت، خربزه را نيز نوعي سلاح سرد دانست و خاطرنشان كرد: ما در فتنه 88 خربزه مخملي خورديم، اما الان عده اي معتقدند كه ما بايد پاي لرز خربزه اي كه كوفت كرديم، بنشينيم، كه من روزي سكوت خود را در اين باره خواهم شكست! وي بيان داشت: به جز فتنه 78 و فتنه 88 و آشوب عاشورا و تهمت تقلب و اغتشاش و غارت گري و پول گرفتن از ملك عبدلي و ديدار با جرج سوروس و دست دادن به زن نامحرم و كمك به جريان انحرافي، هيچ گناه ديگري در پرونده فتنه گران نيست! رئيس چيزنا خاطرنشان كرد: فقط ما حق داريم كه با نوشتن نامه سرگشاده از راه حق ولايت و ملت، خارج شويم، اما جريان انحرافي مي خواهد اداي ما را دربياورد كه ما قبلا درباره اين چيزها به بزرگان تذكر داده بوديم كه گوش نكردند!
آقاي چيز در فراز ديگري از سخنان مهم خود، از قوه قضائيه خواست برخورد با اراذل و اوباش را به سران فتنه بسپارد، و به اين كه چي مي شود، چي نمي شود، كاري نداشته باشد! وي افزود: ما يك اراذل داريم و يك اوباش، و تا در اين باره و كلا در همه مقولات، تفكيك جنسيتي صورت نگيرد، و اصل جنس، مرغوب بودنش معلوم نشود، سنگ روي سنگ بند نمي شود! آقاي چيز تصريح كرد: جنس خوب را بايد از جنس بد تفكيك كرد، اما الان ترياك و شيشه و اكليل سرنج را با هم عرضه مي كنند كه اين به ضرر رشد اقتصادي است.
آقاي چيز در پايان از اراذل خواست با شروع فصل پاييز و سرد شدن هوا، از سلاح گرم استفاده كنند، اما خطاب به اوباش گفت: اول ديزي، بعدا تيزي!!
«آرمليا-خبرنگار چيزنا»

 



پيشگيري از خشونت هاي اجتماعي بحث داغ نمايندگان با مسئولان انتظامي و قضايي

مسئولين امنيتي و قضايي كشورمان روز گذشته با حضور در صحن علني بهارستان، راهكارهاي پيشگيري از وقوع جرم و برخورد بازدارنده با اشرار را مورد بررسي قرار دادند.
بررسي ناامني اخير در كشور و راه هاي جلوگيري از آنها وعده اي بود كه هفته گذشته وكلاي ملت آن را اعلام و تصويب كردند، تا به نمايندگي از مردم اين موضوع را با حضور دست اندركاران امر مورد پيگيري قرار دهند لذا در همين راستا بود كه ديروز جلسه علني مجلس با حضور مسئولين قضايي و امنيتي كشورمان تشكيل شد و يكايك آنها با قرار گرفتن پشت تريبون خانه ملت نقطه نظرات خود را درباره تامين امنيت اجتماعي و برخورد قاطع با عوامل ناامني هاي اخير ايراد كردند.
در اين زمينه سردار احمدي مقدم با اشاره به تشكيل نيروي انتظامي در سال 70 گفت: دهه 70، دهه ضعف و عقب روي بود و همه ساله در كشور شاهد افزايش سريع جرائم بوديم، علت اين موضوع عدم توجه دولت به مقوله امنيتي بود. اما از ابتداي برنامه سوم، اهتمام مجلس و دولت را نسبت به تقويت بنيه انتظامي شاهد بوديم در برنامه سوم نيروي انتظامي موفق شد شيب افزايش جرائم را تا سر حد توقف پيش ببرد و در برنامه چهارم در اكثر شاخص هاي جرائم، كاهش يا عدم افزايش را تجربه كرده ايم.
وي گفت: با توجه به افزايش جمعيت، عدم افزايش در شاخص هاي جرائم يك نوع پيشرفت محسوب مي شود.
احمدي مقدم به برخي آمارهاي جرائم جنايي اشاره و خاطرنشان كرد: طبق آمارها در سال 90 آمار قتل كاهش يافته، اين در حالي است كه برخي رسانه ها آمار پزشكي قانوني را با اين آمار مقايسه مي كنند و مي گويند اين آمار با هم تناقض دارند. اين در حالي است كه چنين موضوع صحت ندارد.
به گفته وي، در سال 80 جرم قتل عمد 2109 فقره بود، در سال 89 جرم قتل عمد 1277 فقره بوده و در چهار ماهه امسال نيز 733 فقره آمار قتل داريم كه اين آمار در سال 89، 765 فقره بوده است لذا كاهش در اين آمار را شاهد هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: قتل توسط اتباع بيگانه 150 فقره بوده است، اين در حالي است كه نرخ كشف قتل پنج درصد افزايش داشته است. همچنين آمار نشان مي دهد كه در سال 80 نرخ سرقت مسلحانه 1600 فقره بوده كه در سال 89 به 905 فقره كاهش يافته است.
وي در مورد آمار مربوط به تجاوز با بيان اينكه تا سال 86 آمار مدوني نداشته ايم، گفت: از سال 86 تاكنون 800 الي 900 فقره در باب تجاوز ثبت شده كه البته بسياري از موارد مربوط به تجاوز ثبت نمي شود. در اين خصوص تعرض عليه زنان حدود 40 درصد بوده است و 60 درصد مربوط به مردان و معمولا افراد زير 15 سال بوده كه با اغفال صورت مي گيرد.
احمدي مقدم در عين حال با بيان اينكه شاهد روند نزولي در جرائم كشور بوده ايم، گفت: روندها نشان گر بهبود يا ثبات در شاخص ها نشان گر اين مي باشد، اين در حالي است كه با كم ترين امكانات جرم ها را كشف مي كنيم.
وي با اشاره به ناكافي بودن توسعه و امكانات پليس متناسب با نيازها، ضرورت تقويت دستگاه قضايي و سازمان زندانها را يادآور شد و گفت: در هيچ جاي دنيا سرباز به عنوان پليس به كار گرفته نمي شود، اين در حالي است كه 40 درصد نيروهاي ما سرباز هستند و ما نمي توانيم از فردي كه 18 ماه خدمت مي كند، انتظار رفتار حرفه اي داشته باشيم.
احمدي مقدم در عين حال خطاب به رسانه ها تاكيد كرد: تضعيف اقتدار پليس، موجب افزايش ناامني در جامعه است.
وي همچنين از مجلس خواست كه در مورد سلاح سرد هر چه سريعتر قانوني را به تصويب برساند.
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، در اين هنگام از وي خواست اگر پيشنهادي دارد به مجلس به صورت طرح يا لايحه ارائه دهد و در عين حال ظرائف موضوع را نيز لحاظ كند.
احمدي مقدم در ادامه ضرورت تقويت كمي و كيفي پليس را يادآور شد و گفت: مي خواستيم براي كانون هاي جرم خيز دوربين نصب كنيم اما با موانع بسياري مواجه شديم.
فرمانده ناجا در خاتمه گفت: آمارها از زمان فتنه 88 تا يكسال روند صعودي همه جرائم را نشان مي دهد چرا كه فتنه 88 موجب اقتدارشكني و نهايتا تجلي مجرمين شد؛ اما خوشبختانه با نامه هايي كه به مجلس داديم و عنايت مقام معظم رهبري در دستور به وزير كشور جهت رسيدگي به موضوع، اين روند صعودي تا پايان سال 88 متوقف شد و اكنون در حال تجربه روند نزولي جرائم هستيم.
تهيه طرح رسيدگي خارج از نوبت و جرائم خاص
غلامحسين محسني اژه اي هم در جلسه علني مجلس كه بررسي امنيت اجتماعي را باحضور مسئولان امنيتي كشور در دستور داشت، در قياس امنيت ايران با ساير كشورها گفت: در تمام مقايسه ها امنيت ايران در قياس با امنيت ساير كشورها بالاتر است.
وي افزود: در اين كه همه نيروهاي قضايي، امنيتي و انتظامي، دولت و مجلس در جهت تامين امنيت اجتماعي حركت مي كنند ترديدي نيست ولي با توجه به شرايط منطقه، مسائل سال 88 و مسئله به وجود آمده در ابتداي سال جاري، دشمن طمع كرده و ممكن است بخواهد ايجاد ناامني يا القاي ناامني كرده و ناامني را گسترش دهد.
دادستان كل كشور، خواسته مردم را از بين رفتن احساس ناامني عنوان كرد و افزود: مشكلات مختلفي در دستگاه هاي قضايي و انتظامي وجود دارد ولي آيا طي سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با وجود كمبودها در حوزه تجهيزات و نيروي انساني، بخش هاي مختلف كشور اداره نشده است؟ مردم از ما مي خواهند كه جو احساس ناامني كم شده يا به صفر برسد.
محسني اژه اي با اشاره به برنامه ريزي قوه قضائيه در برخورد با جرايمي نظير سرقت مسلحانه، آدم ربايي و تجاوز به عنف، گفت: رئيس قوه قضائيه در همه جلسات و خطاب به كليه رؤساي دادگستري دستور دادند پرونده جرايم پرخطر خارج از نوبت و با پي گيري مستمر دنبال شود و به دادگستري كل كشور نيز حركت در اين مسير دستور داده شده است و دادستاني نيز به صورت روزانه همه مسائل مربوط به جرايم خشن را دنبال مي كند. افزون بر آن احكام را به صورت علني اجرا مي كنيم.
دادستان كل كشور با اشاره به كمبودهاي موجود در نيروهاي قضايي و انتظامي گفت: تجهيز نيروي انتظامي و تامين اقتدار براي نيروهاي قضايي، اطلاعاتي و انتظامي و همچنين تفكيك زندانيان پرخطر از زندانيان عادي با بودجه فعلي قوه قضائيه و در كوتاه مدت قابل اصلاح نيست.
محسني اژه اي تأكيد كرد: البته دستورالعملي در 13 استان با هماهنگي نيروي انتظامي تهيه شده كه زندانيان پرخطر در زندان هاي خاص نگهداري شوند.
وي افزود: مردم، مراجع تقليد و مسئولان از ما توقع دارند دادگاه ها به صورت زنده پخش شود ولي تبصره ماده 188 قانون آيين دادرسي مي گويد حتي اگر دادگاه به صورت علني برگزار شود، حق پخش نداريم.
وي با بيان اينكه طبق قانون، ما حق نداريم چهره محكوم را به مردم نشان دهيم، تا زماني كه حكم قطعي شود، گفت: براي رفع اين مشكل لايحه اي را براي اصلاح اين ماده آماده كرده ايم ولي اگر مجلس مي تواند در رسيدگي به اين لايحه تسريع كند كمك شاياني به ما مي شود چرا كه معطل شدن و بررسي عادي اين لايحه در دولت يا در مجلس مانع از اجراي سريع آن مي شود و فرآيند بررسي زمان بر طرح ها و لوايح دغدغه ماست.
وي خاطرنشان كرد: شناسايي و دستگيري مجرمان با كمك نيروهاي امنيتي و انتظامي انجام و مجرمان به قوه قضائيه تحويل مي شوند. فرآيند تهيه كيفرخواست، گرفتن وكيل براي متهم، ابلاغ اين فرآيند از سوي قوه قضائيه، روند بررسي پرونده و صدور راي و برگزاري دادگاه تجديدنظر جملگي فرآيند بسيار زمان بري است كه در نهايت بين متهمان پرخطر و عادي هيچ فرقي به وجود نمي آيد.
دادستان كل كشور با بيان اين كه براي رفع اين مشكل، مقدمات لايحه اي را در دست بررسي داريم، گفت: با قانون فعلي هر قدر هم بخواهيم سريع عمل كنيم يك ماه زمان مي برد. مقدمات لايحه اي را در دست داريم ولي براي سرعت گرفتن كار از نمايندگان مجلس مي خواهيم طرحي را با همفكري ما آماده كنند كه بين متهمان پرخطر و جرايم خاص و متهمان عادي فرق قائل شود.
مرتضي بختياري وزير دادگستري هم با بيان اين كه شيوه رسيدگي بر جرايم خاص به طور فوق العاده خواهد بود، تصريح كرد: اگر پرونده اي در دادسرا درباره شرارت هاي مسلحانه يا شرارت هايي باشد كه امنيت عمومي را مخدوش مي كند دادستان مربوطه مكلف است شخصاً موضوع را پيگيري كرده و با ارجاع به بازپرس ها و با همكاري با پليس موضوع را پيگيري و به صورت ويژه و خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار دهد.
بختياري در ادامه با بيان اين كه آيين دادرسي كيفري براي جرايم عادي پاسخگو است، تصريح كرد: جرايم خاص نيازمند آيين دادرسي خاص است تا دست قاضي در چارچوب قانون بسته نباشد وگرنه تمام رسيدگي هاي مربوط به چنين پرونده هايي خارج از نوبت و به طور ويژه است، اما اين الزامات هم بايد رعايت شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس در اين ميان خطاب به وزير دادگستري گفت: اگر معتقديد در مورد جرايم خشن روند فعلي بايد به گونه ديگري باشد پيشنهاد بدهيد و آن را يا به عنوان لايحه از سوي دولت مطرح كنيد و يا به نمايندگان پيشنهاد كنيد تا طرحي ارائه دهند؛ همچنين در مورد سلاح سرد نيز سريع تر لايحه اي را آماده كنيد.
بختياري وزير دادگستري در پاسخ به سخنان رئيس مجلس گفت كه اين موضوعات در دستور كار اين وزارتخانه قرار خواهد گرفت.
وي همچنين خواستار برطرف كردن نواقص لايحه پيشگيري از وقوع جرم شد و گفت: در رابطه با اطلاع رساني و انتشار اخبار مسائل امنيتي نيز بايد حساب شده برخورد كرد و در اين باره سياست گذاري شود، چرا كه در حال حاضر مي بينيم سايت هاي ضد انقلاب و بيگانگان اين مسائل را در بوق تبليغات خود بزرگ نمايي مي كنند، در حالي كه پشت پرده ماجرا خودشان هستند.
هيچ ارتباطي بين اتفاقات كرج، تهران و خميني شهر نيست
مصطفي محمدنجار هم ديروز در مجلس با بيان اين كه وقايع اخير در كرج، تهران، و خميني شهر به هيچ وجه زيبنده جامعه ما نيست، اظهار داشت: مطالعات شوراي امنيت كشور نشان داده كه هيچ پيوستگي و ارتباط معناداري بين وقايع اخير نبوده و اين وقايع ريشه در سرخوردگي اجتماعي، حاشيه نشيني و مصرف مشروبات الكلي داشته است.
به گفته وي، وزارت كشور براي كنترل ناامني ها در پرتو سياست گذاري هاي عالمانه و با همكاري دستگاه هاي مربوطه اقدام به تشكيل 33 جلسه با 497 مصوبه در حوزه هاي امنيتي- اجتماعي- سياسي- قضايي و انتظامي كرده است كه خود فصل نويني در همكاري هاي امنيتي براي برخورد قاطع با برهم زنندگان امنيت كشور مي باشد.
وزير كشور با اشاره به وجود مرزهاي مشترك وسيع با كشورهاي همسايه جمهوري اسلامي ايران كه در برقراري امنيت در كشور به عنوان محيط پيراموني تاثيرگذار است، گفت: اين امر و نيز موضوع استقرار ناتو در عراق و افغانستان طيفي از عوامل ايجاد كننده ناامني را تدارك ديده است و موضوعاتي مثل قاچاق مواد مخدر، مشروبات الكلي، ترويج عقايد سلفي و وهابي تنها گوشه اي از اقدامات دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران است.
نجار با بيان اين كه در اين راستا ديپلماسي امنيتي از سوي وزارت كشور فعال شده است، به انعقاد قراردادهاي امنيتي با كشورهاي همسايه اشاره كرد و در عين حال افزود: با توجه به اين شرايط، جمهوري اسلامي ايران از امنيت خوبي برخوردار است.
وي افزود: ما به وجود اشكالات و نواقص واقف هستيم اما معتقديم براي رفع اين نواقص و دستيابي به امنيت پايدار تعامل و همفكري سه قوه ضروري است.
نجار در ادامه به نقش موثر رسانه ها در شفاف سازي و زدودن التهاب اجتماعي اشاره كرد و گفت: رسانه ها ناخواسته به القاي ناامني اقدام نكنند.
وي از مجلس خواهان تسريع در تصويب لايحه ممنوعيت حمل و به كارگيري سلاح سرد شد و در پايان گفت: پليس در برخورد با عوامل ناامني كوچك ترين مماشاتي نخواهد كرد.
حجت الاسلام شاهرخي، رئيس كميسيون قضايي مجلس هم در همين جلسه با تاكيد بر اين كه براي تامين امنيت شهروندان علت ها و معلول هاي انجام جرايم بايد شناسايي و با آنها برخورد شود، پيشنهاد داد، استفاده از ظرفيت هاي نيروي انتظامي در كنترل جرايم و تقويت اين نيرو در استفاده از ابزار جديد نظير نصب دوربين در اماكن عمومي يكي از راهكارهاي تامين امنيت شهروندان است.
وي يادآور شد: اين پيشنهاد در نشست مشترك كميسيون قضايي و حقوقي با نيروي انتظامي، قوه قضاييه، دادگستري و وزارت اطلاعات مطرح شده است، چرا كه از تمام ظرفيت هاي نيروي انتظامي در جهت مبارزه با جرايم اجتماعي استفاده نمي شود.
شاهرخي افزود: كوتاه كردن زمان دادرسي از طريق مديريت پرونده ها و صدور بخشنامه هايي از سوي رئيس قوه قضاييه براي رسيدگي خارج از نوبت به پرونده جرايم اجتماعي، تسريع در رسيدگي به طرح ممنوعيت استفاده از سلاح سرد كه در دستور كار كميسيون قضايي مجلس قرار دارد و تسريع در تصويب نهايي لايحه پيشگيري از وقوع جرم از جمله راهكارهاي تامين امنيت اجتماعي است.
ايست بازرسي ها تاثير مهمي
در امنيت اجتماعي داشت
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در اين زمينه با بيان اين كه ما آمادگي داريم با يك طرح سه فوريتي كاستي هاي قوه قضاييه را جبران كنيم ضرورت بهره گيري از ظرفيت مردم در قالب بسيج را يادآور شد و گفت: در گذشته ايست بازرسي هايي وجود داشت كه تاثير مهمي در امنيت اجتماعي مي گذاشت، اما الان اين ايست بازرسي ها وجود ندارد.
وي در ادامه پيشنهاداتي را براي بهبود امنيت اجتماعي مطرح كرد و گفت: استفاده از ظرفيت مردم براي تامين امنيت اجتماعي، هماهنگي ارگان هاي اطلاعاتي و امنيتي و رفع كاستي هاي قانوني با ارائه لايحه از سوي دولت و قوه قضاييه از جمله پيشنهاداتي است كه مي تواند در بهبود امنيت اجتماعي تاثيرگذار باشد.
به گفته وي، مجازات ها بايد در حداقل زمان و با هدف بازدارندگي انجام شود.
توكلي هم با اشاره به نقش رسانه ها در گسترش ناامني هاي اجتماعي گفت: به دليل رفتار نامطلوب رسانه ها احساس ناامني بيشتر از خود ناامني است، ولي در ساير كشورها اين موضوع عكس است، لذا براي حل اين مشكل تدبير فرهنگي و سياسي لازم است.
وي پديده جرايم خشن را متاثر از پديده هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دانست و اظهار كرد: قوه قضاييه و دادگستري رويكرد واكنشي نسبت به جرايم دارند ولي رويكرد كنشي لازمه كنترل جرايم است.
رئيس مركز پژوهش ها نقش شبكه هاي جديد ارتباطي، فقر و بيكاري، فقدان افق روشن براي نسل جوان، بي احترامي مسئولان به قانون و هنجارشكني جامعه را از جمله دلايل افزايش جرايم خشن برشمرد.
در نهايت محمدرضا باهنر كه اداره جلسه را برعهده داشت پس از پايان سخنان مسئولان امنيت اجتماعي در بررسي موضوع امنيت و مقابله با اشرار در مجلس ضمن تشكر از توضيحات مسئولان مربوطه در اين رابطه گفت: كميسيون قضايي هرچه سريعتر لايحه پيشگيري از وقوع جرم را مورد رسيدگي قرار دهد تا اين بحث زودتر در صحن علني مجلس مطرح شود.
وي افزود: رسانه ها بايد طبق قانون با نيروي انتظامي و قوه قضاييه براي بازدارندگي از وقوع جرم همكاري كنند و اگر اشكالاتي در قوانين و مقررات وجود دارد يا مجوزهايي نياز است مجلس آمادگي دارد تا هر لايحه اي را كه از سوي دولت و يا قوه قضاييه آماده مي شود مورد رسيدگي قرار دهد.
قدرداني لاريجاني
از تشكيل هيئت حل اختلاف تنظيم روابط قوا
علي لاريجاني هم در صحن علني مجلس با بيان سخناني اظهار داشت: در اصل 110 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه وظايف و اختيارات رهبري را مشخص كرده، حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه را در بند 7 اين اصل در حوزه وظايف رهبري قرار داده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اين مهم كه مقنن قانون اساسي از پيش تدابيري انديشيده است تا هرگونه اختلاف برداشتي در اجراي قانون مرتفع گردد و همچنين تنظيم قواي سه گانه به نحوي كه در راستاي سياست هاي كلي نظام و تدابير رهبري خدمات خود را سامان بخشند، از نقاط برجسته قانون اساسي مي باشد.
وي تصريح كرد: از اين طريق بردارهاي فعاليت قوا در يك سو قرار گرفته و هم جهت مي شوند و كشمكش هاي بلاوجه در اجراي قانون جاي خود را به نظريه اي قاطع مي دهد.
لاريجاني اظهار كرد: مجلس شوراي اسلامي از اقدام پسنديده، داهيانه و به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي (دامه بركات) كه جهت سامان بخشي به اين وظيفه مهم نهادسازي نموده و هياتي را مامور تحقق اين امر نمودند صميمانه سپاسگزاري مي نمايد و قطعا در زمينه اجراي صحيح قانون و تنظيم روابط قوا در جهت تحقق سياست هاي كلي كمال همكاري را با هيات مذكور به عمل خواهد آورد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اميدوار است با اين تمهيدات و تنظيمات روابط قوا، شاهد همسويي و هم راستايي قواي بيشتر كشور در توسعه و تحقق سند چشم انداز و اجراي صحيح قانون باشد.
وي خاطرنشان كرد: اين ابتكار ارزشمند خود نشانه ديگري از جايگاه اعتلابخش ولايت فقيه در بهبود سازوكار توسعه و آباداني كشور و رفع نقايص و جلوگيري از اشتباهات و تاويل هاي متفاوت از قانون خواهد بود.
لاريجاني در پايان اظهار كرد: عزت، سربلندي و سلامت رهبر معظم انقلاب اسلامي را از خداوند متعال خواستاريم و آرزوي توفيق براي هيات حل اختلاف و تنظيم روابط قوا داريم.
مخالفت مجلس با فوريت لايحه افزايش تعداد نمايندگان
مجلسي ها ديروز همچنين با يك فوريت لايحه اي مخالفت كردند كه در صورت تصويب نهايي تعداد 20 نماينده به تعداد نمايندگان افزوده شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز سه شنبه بررسي يك فوريت لايحه «اصلاح جدول حوزه هاي انتخابيه مجلس شوراي اسلامي و تعداد نمايندگان آنها» را در دستور كار داشتند.
صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور در خصوص ارائه اين لايحه با قيد يك فوريت اظهار داشت: اين لايحه بايد به انتخابات دور نهم مجلس شوراي اسلامي برسد.
وي گفت: برخي از نمايندگان ايراد گرفته بودند كه چرا اين لايحه دير تقديم مجلس شده است، بايد گفت ما لايحه را از سال قبل آماده كرده بوديم اما نمايندگان بررسي طرح يك فوريتي استاني شدن انتخابات را در دستور كار داشتند كه نهايتا اين طرح از دستور كار مجلس خارج شد.
مرتضوي گفت: به محض اينكه طرح مذكور از دستور كار خارج شد اين لايحه را آماده و تقديم مجلس كرديم.
در ادامه جلسه محمدرضا خباز نماينده كاشمر در مخالفت با يك فوريت اين لايحه خاطرنشان كرد: لايحه مذكور عدالت اجتماعي را رعايت نكرده است و استانهايي مانند فارس، گيلان، ايلام، مازندران و اصفهان از نظر افزايش تعداد نمايندگان محروم شده اند.
دلخوش نماينده صومعه سرا نيز در موافقت با يك فوريت اين لايحه تاكيد كرد: هرچه زودتر اين لايحه بايد به تصويب برسد اگر به يك فوريت آن راي ندهيم حق حوزه هاي انتخابيه كه نماينده ندارند ضايع مي شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان با يك فوريت اين لايحه مخالفت كردند. بنابراين اين لايحه به صورت عادي در مجلس مورد بررسي قرار خواهدگرفت.
164 نماينده هم روز گذشته با صدور نامه اي خطاب به رئيس جمهور، خواستار تسريع در ترميم قيمت گندم و پرداخت وجه تحويلي گندم توليدكنندگان به شركت غله و بازرگاني شدند.
روح الله حسينيان نيز كه ناطق ميان دستور جلسه علني بود، وحدت مسئولان به خصوص سران سه قوه را امري ضروري دانست و گفت: اختلاف روش ها و منش ها امري معمولي است و آنهايي كه در جايگاه رفيع مسئوليت ها قرار گرفته اند، بايد وحدت استراتژيك را حفظ كنند و از رفتار و گفتار تنش زا پرهيز كنند.
اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد: نمايندگان مجلس به خصوص هيئت رئيسه بايد طوري برنامه ريزي كنند تا از مباحثي كه موجب دلسردي مردم مي شود، خودداري كرده و وزانت مجلس را حفظ كنيم و در روند قانونگذاري تجديدنظر كنيم تا از مصوبات سست و روزمره خودداري شود.

 



خارج از دستور

استقبال مجلس از گزينه پيشنهادي دولت
براي تصدي وزارت نفت
بالاخره پس از گمانه زني هاي بسيار، رستم قاسمي در ليست وزراي پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت نفت قرار گرفت.
معرفي سردار قاسمي فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء به عنوان وزير پيشنهادي نفت از سوي رئيس جمهور، كه دهقان عضو هيئت رئيسه خبر قطعي آن را اعلام كرد، استقبال مجلسي ها را به دنبال داشت.
سابقه درخشان قاسمي در قرارگاه خاتم و ايستادگي مثال زدني اين مجموعه در مقابل تحريم هاي متعدد خارجي، از جمله محورهايي بود كه بسياري از نمايندگان به عنوان ملاك شايستگي وي مطرح مي كردند.
به دنبال قوت گرفتن احتمال معرفي فرمانده قرارگاه خاتم به عنوان وزير نفت برخي محافل از شروط وي براي پذيرش اين پيشنهاد خبرهايي دادند.
گفته مي شود قاسمي از رئيس جمهور خواسته در صورت عهده دار شدن سمت وزارت نفت، معاونانش را شخصا انتخاب كند.
به نظر مي رسد با قطعي شدن معرفي وي از سوي دولت، اين شرط نيز مورد پذيرش رئيس جمهور قرار گرفته است.
اين در حالي است كه دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس، از معرفي مهدي غضنفري براي تصدي وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا شيخ الاسلامي براي تصدي وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي و محمد عباسي براي تصدي وزارت ورزش خبر داده است.

 



حجت الاسلام فاطمي نيا در مراسم رونمايي از كتاب «حافظ اسرار» :
تنها اسلام هنر تربيت بزرگاني چون علامه حافظيان را دارد

مراسم رونمايي از كتاب «حافظ اسرار؛ ارج نامه عارف واصل علامه سيد ابوالحسن حافظيان» با حضور جمعي از اهالي فرهنگ دوشنبه شب در سراي اهل قلم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد عبدالله فاطمي نيا مدرس درس اخلاق در حوزه، در اين مراسم گفت: اسامي بزرگواراني مانند علامه سيد ابوالحسن حافظيان و شيخ حسنعلي اصفهاني (نخودكي) جان هاي برخي را مست مي كند. در جواني خدمت عارف بزرگوار محمد وجداني رسيدم؛ اسم اين بزرگواران را نام بردم كه جانش مست شد.
فاطمي نيا ادامه داد: نفوذ و شخصيت مستعد در اين عالم مانند خانه اي هستند كه در آن خانه تعميرات انجام مي شود و زماني كه اين دنيا را ترك كردند وسعت مي يابند و تواناتر مي شوند؛ مانند زماني كه حضرت رسول(ص) در جنگي كه فتح كرد به جسد كافران نگاهي كرد و فرمود آيا وعده هاي خدا را مشاهده نكرديد و درجواب پرسشي از مسلماني كه چرا با مرده سخن مي گوييد فرمود اين مردگان از ما شنواتر هستند.
وي افزود: دانشمند عربي گفت زماني كه روح بزرگ شود؛ جسم در زحمت مي افتد و اين چنين است كه عارفي به ركوع مي رود و برف مي آيد و چند سانتيمتر روي زمين مي نشيند و او متوجه نمي شود و در ركوع است. چقدر علامه بركت داشت كه چند هزار هندويي را در مدت اقامت خود در هند به اسلام دعوت كرد و آن ها مسلمان شدند.
فاطمي نيا گفت: با خودم مي گويم تنها اسلام اين هنر را دارد كه بزرگاني مانند سيد ابوالحسن حافظيان و آقا سيد علي قاضي و آيت الله بهجت تربيت كند براي اينكه دين اسلام ظاهر و باطن دارد آن بزرگواران دست در دست سنت گذاشتند و با پاكيزگي باطن به اين مقام رسيدند.

 



احتمال صدور ويزاي آمريكا براي خانواده شهرزاد ميرقلي خان

معاون كنسولي وزارت امور خارجه از احتمال صدور ويزا براي عزيمت خانواده ميرقلي خان به آمريكا براي ديدار با اين زنداني ايراني خبر داد.
«حسن قشقاوي» در گفت وگو با مهر در خصوص وضعيت شهرزاد ميرقلي خان تبعه ايراني كه در حال حاضر در آمريكا زنداني است، گفت: وزارت امور خارجه تمهيداتي را انديشيده است براي اينكه خانواده ميرقلي خان به آمريكا بروند تا با وي ملاقات كنند و احتمال دارد كه ويزاي آنها در آينده اي نزديك صادر شود.
قشقاوي تصريح كرد: ميرقلي خان بي گناه است و تاكنون هيچ دليلي براي زنداني كردن وي از سوي دولت آمريكا ذكر نشده است.
وي ادامه داد: اصل تحريم ها و قطعنامه هايي كه عليه ايران صادر مي شود غيرقانوني است و اقداماتي كه به بهانه تحريم ها صورت مي گيرد غيرقانوني است، بسياري از اين اقدامات حتي فراتر از قطعنامه ها و تحريم هاي مصوب است و كاملا بعد سياسي دارد و در اين هم جاي ترديد نيست.
شهرزاد ميرقلي خان فرزند قاسم متولد 1357 به همراه همسرش محمد سيف در سال 83 به اتهام خريد تجهيزات دوگانه در اتريش دستگير شد كه البته در محاكم قضايي اتريش وي تبرئه شده و به كشور بازگشت اما در سفر بعدي به خارج از كشور به قبرس در سال 86 توسط ماموران اين كشور دستگير و به درخواست آمريكا به ايالات متحده منتقل شد.
حسن قشقاوي همچنين در خصوص وضعيت نصرت الله تاجيك تبعه ايراني كه هم اكنون در حبس خانگي در انگليس به سر مي برد، اظهار داشت: موضوع استخلاص تاجيك يكي از برنامه هاي جدي دستگاه ديپلماسي كشور است.
وي اضافه كرد: به دليل اينكه تاجيك براساس يك تله گذاري كاملا نخ نما و بهانه هاي غيرواقعي و غيرمستند گرفتار شده است و در حبس خانگي به سر مي برد، مدعي اصلي يعني آمريكا هيچ استدلال و سندي نتوانسته براي اتهام تاجيك ارائه كند.

 



درخواست مجدد عربستان براي گفت وگو با ايران

يك مقام سعودي به استقبال از اظهارات اخير وزير امور خارجه كشورمان خواستار گفت وگوي رياض با تهران شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه «الوطن عربستان» يك منبع دولتي سعودي از اظهارات جديد روز پيش علي اكبر صالحي وزير خارجه ايران مبني بر «امكان از بين بردن سوءتفاهم (ايجاد شده) با عربستان در مورد حوادث منطقه» تمجيد و در گفت وگو با خبرنگاران اين روزنامه تصريح كرد: عربستان سعودي بر اظهارات اخير سعود الفيصل وزير خارجه اش، كه به تازگي و در يك كنفرانس خبري با همتاي انگليسي اش در رياض ايراد شد و از ادامه مذاكره مستقيم با ايران استقبال كرد، تاكيد مي كند.
اين منبع دولتي افزود: اظهارات صالحي مثبت است و ما از آن استقبال مي كنيم.
براساس اين گزارش، اين منبع در ادامه خاطرنشان كرد ما منتظر اقدامات عملي ايران هستيم و از هر گام مثبتي استقبال مي كنيم.
وي در مورد نقش ايران در منطقه گفت: ايران بازيگر اصلي در منطقه است.

 



نتايج نهايي كنكور ارشد پزشكي عيد فطر اعلام مي شود

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به اعلام نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد پزشكي در عيد فطر گفت: اسامي پذيرفته شدگان سه برابر ظرفيت دانشگاه شاهد چهارشنبه 5 مرداد اعلام مي شود.
دكتر جبرائيل نسل سراجي افزود: اسامي قبول شدگان مرحله اول كنكور كارشناسي ارشد گروه پزشكي كه دانشگاه شاهد را براي ادامه تحصيل انتخاب كرده بودند، امروز از سوي مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام مي شود.
وي اظهار كرد: اسامي قبول شدگان سه برابر ظرفيت پذيرش معرفي شده است و اين افراد بايد براي انجام مصاحبه و ساير مراحل پذيرش 8 صبح روز 8 مرداد به دانشگاه شاهد مراجعه كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي گفت: در صورتي كه از ميان افراد قبول شده مرحله اول، افرادي در اين دانشگاه پذيرفته نشوند در ساير دانشگاهها شركت داده مي شوند و در صورت كسب حد نصاب نمره مذكور از فرآيند انتخاب رشته محل حذف نمي شوند.
وي يادآور شد: مدارك مورد نياز و شرايط مصاحبه در دانشگاه شاهد به همراه آدرس دانشگاه براي مراجعه اين گروه از داوطلبان، فردا از سوي مركز سنجش اعلام مي شود.
نسل سراجي اظهار داشت: نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد گروه پزشكي كه با رقابت 53 هزار و 300 نفر در 54 رشته و 24 شهر در روزهاي دوم و سوم تيرماه برگزار شده بود نيز عيد فطر اعلام مي شود.
به گزارش مهر، براساس ظرفيت اعلام شده در مجموع 54 رشته در دانشگاههاي علوم پزشكي 2 هزار و 963 نفر پذيرش مي شوند همچنين 116 نفر در رشته هاي وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي، 59 نفر در رشته هاي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله و 311 نفر در شعب بين الملل دانشگاههاي علوم پزشكي پذيرفته مي شوند.

 



مردم سنندج پيكر دو شهيد را تشييع كردند

سنندج- خبرنگار كيهان:
پيكر دو شهيد سنندجي كه در درگيري با گروهك پژاك در مناطق مرزي در آذربايجان غربي به شهادت رسيدند در ميان حزن و اندوه مردم سنندج تشييع شد.
مراسم تشييع و خاكسپاري پيكر شهيدان سيدجلال عزيزي و حسين برشان كه چند روز پيش در منطقه اشنويه در استان آذربايجان غربي به شهادت رسيدند با حضور اقشار مختلف مردم و جمعي از مسئولان كردستان از مقابل مسجد جامع سنندج تا ميدان انقلاب سنندج تشييع؛ و در مزار شهداي اين شهرستان به خاك سپرده شدند.
اين دو شهيد در حين پاسداري و حفاظت از مرزهاي ميهن اسلامي توسط گروه هاي تروريستي پژاك مورد حمله قرار گرفتند و به همراه 3 همرزم ديگرشان از شهرستان قروه كردستان به شهادت رسيدند. مردم سنندج در جريان مشايعت پيكر اين شهدا با سر دادن شعارهايي خواستار برخورد قاطع با گروه هاي تروريستي و ثبات و امنيت در مرزها شدند.

 



در مراسم توديع و معارفه مقدم فر و موسوي انجام شد
تجليل فعالان سياسي و رسانه اي از مديريت مقدم فر در خبرگزاري فارس

سرويس سياسي-
مراسم توديع و معارفه مديرعامل سابق و جديد خبرگزاري فارس با حضور فعالان سياسي و رسانه اي برگزار شد.
در اين مراسم حميدرضا مقدم فر مديرعامل سابق خبرگزاري فارس توديع و به جاي وي سيدنظام الدين موسوي بر كرسي مديرعاملي فارس نشست.
در اين مراسم كه با حضور برخي از چهره هاي رسانه اي، فرهنگي و مسئولان كشوري در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، حميدرضا مقدم فر مديرعامل سابق فارس طي سخناني، با بيان اينكه: «خداوند را شاكرم كه رفتنم با خجالت همراه نيست» خاطرنشان كرد: هم اكنون تكليف بزرگتري بر دوش من نهاده شده و از اينكه در هنگام خداحافظي مي گويند كه عملكردم، عملكرد مناسبي بوده و با آبرو مي روم، خدا را سپاسگزارم.
مقدم فر تمام آنچه را در عرصه هاي مختلف به عنوان موفقيت هاي فارس حاصل شده، مديون نيروي انساني اين خبرگزاري دانست و تصريح كرد: در عرصه جنگ نرم، نيروي انساني است كه حرف اول و آخر را مي زند و هرچه موفقيت در فارس حاصل شده به واسطه نيروي انساني متعهد و متخصص بوده است و بنده تنها جلودار بودم. وي همچنين با اشاره به حضور «سيدنظام الدين موسوي» به عنوان مديرعامل جديد خبرگزاري فارس در اين خبرگزاري اظهار داشت: ايشان از ابتدا جزء خانواده فارس بوده و از زماني كه من به فارس آمدم، همواره همراه ما بود و هر موفقيتي كه داشتيم، وي نيز همراه آن بوده است.
مقدم فر در ادامه از خبرگزاري فارس به عنوان قرارگاه جنگ نرم ياد كرد و گفت: قطعا موسوي در مجموعه فارس موفق تر از من خواهد بود و هر كمكي كه از دستم برآيد، دريغ نمي كنم و از تمامي شما هم مي خواهم كه موسوي را ياري كنيد و خبرگزاري فارس كه هم اكنون رسانه برتر كشور است بايد به رسانه برتر منطقه نيز تبديل شود.
در همين حال، سيدنظام الدين موسوي مديرعامل جديد خبرگزاري فارس نيز در سخناني تاكيد كرد كه فارس تنها يك بنگاه خبري نيست بلكه خاكريز مقدم جنگ نرم و قدرت نرم است.
موسوي گفت: قطعا شايد امثال بنده نتوانيم به اندازه وي ايفاي نقش كنيم. بنده شاهد اين بوده ام كه مقدم فر روابط عاطفي با اعضاي مجموعه برقرار كرد اما اميدوارم بتوانم بناي مستحكمي را كه شكل گرفته در حد توانم حفظ كرده و با كمك مجموعه به سمتي برويم كه رشد بيشتري داشته باشيم.
موسوي مدير مسئولي روزنامه جوان را نيز در كارنامه خود به ثبت رسانده است كه اصحاب متعهد رسانه معتقدند وي مديريت موفقي در ارتقاء اين روزنامه داشته است.
تجليل از فعالان سياسي
و رسانه اي از مديريت مقدم فر
در مراسم توديع و معارفه مديرعامل سابق و جديد خبرگزاري فارس، فعالان رسانه اي و سياسي از مديريت موفق مقدم فر تجليل كردند.
محمدحسين صفار هرندي وزير سابق ارشاد در اين مراسم، موفقيت هاي امروز خبرگزاري فارس را مرهون فرصت شناسي مقدم فر دانست. هرندي همچنين درباره سيدنظام الدين موسوي گفت: وي از مديراني است كه در حوزه رسانه اولين پله هاي ترقي را به ترتيب طي كرده و امروز در قله آن در جايگاه يك مدير خوب نشسته است.
حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس هم در اين مراسم تاكيد كرد كه خبرگزاري فارس در توسعه گفتمان انقلاب گام هاي موثري برداشته است.
از ديگر فعالان رسانه اي كه در اين مراسم به ايراد سخن پرداخت عباس درويش توانگر سردبير خبرگزاري فارس بود. وي با تشريح عملكرد خبرگزاري فارس در حوزه هاي مختلف، موفقيت اين خبرگزاري را حاصل شجاعت و جسارت مقدم فر در عرصه كار رسانه دانست.

 



كميته امداد خبر داد
برگزاري جشن ماه رمضان در نمايشگاه بين المللي تهران

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از برگزاري جشن رمضان در نخستين شب از ماه رمضان در نمايشگاه بين المللي تهران خبر داد.
سعيد ستاري با اشاره به برنامه هاي مجموعه امداد در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: مانند سال هاي گذشته جشن رمضان در اكثر استان هاي كشور برگزار خواهد شد و عوايد و كمك هاي جمع آوري شده به نيازمندان اهدا مي شود.
وي در خصوص جشن رمضان در تهران افزود: اين مراسم بعد از افطار در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار خواهد شد ضمن اينكه در اين نمايشگاه چندين غرفه نيز براي عرضه هاي محصولات مددجويان در نظر گرفته شده است.
ستاري ادامه داد: در غرفه هايي كه در نمايشگاه وجود دارند از استان هاي مختلف كشور دعوت شده است تا محصولات خود را عرضه كنند ضمن اينكه غرفه هايي نيز براي حمايت از زندانيان دربند در نظر گرفته شده است.
معاون مشاركت هاي كميته امداد ادامه داد: برگزاري سفره هاي اطعام در محل هاي مختلف براي نيازمندان و محرومان بخشي ديگر از برنامه هاي مجموعه امداد در ماه مبارك رمضان است.
وي اظهار اميدواري كرد در ماه مبارك رمضان امسال كمك هاي مردمي نسبت به سال گذشته افزايش يابد و بتوانيم حاميان بيشتري را براي ايتام جذب كنيم.

 



بيانيه جامعه زنان ايران اسلامي در محكوميت بازداشت آيات القرمزي

جامعه زنان ايران اسلامي طي بيانيه اي درخصوص بازداشت آيات القرمزي شاعره بحريني، ضمن محكوميت اقدامات ضدحقوق بشري دولت آل خليفه، از سازمان ها و مجامع بين المللي خواست تا همه تلاش شان را براي آزادي آيات القرمزي بكار بندند.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه امثال آيات القرمزي شاعره بحريني تنها به جرم اعلام عقايد و انديشه خود نسبت به دولت سرسپرده آل خليفه محكوم به بازداشت و شكنجه مي شوند آمده است: حال اين سوالات در اذهان جهانيان مطرح است كه آيا اين اعمال چيزي جز نقض فاحش حقوق بشر نمي باشد؟! آيا اقدامات دولت آل خليفه در شكنجه زندانيان بحريني و زنان فرهيخته اي چون «آيات القرمزي»، تعارض آشكار با اصل «كرامت انسان»نمي باشد؟! و آيا سركوب حركت آزاديخواهانه زنان و مردان غيور و حق طلب بحريني به كمك آمريكا و ايادي دست نشانده اش شاهدي بر نقض شفافيت قوانين و مقررات ميثاق هاي بين المللي حقوق بشر از جمله «ميثاق حقوق مدني و سياسي»، «كميسيون مقام زن در رفع هرگونه خشونت عليه زنان» و «كميته منع شكنجه» و سندي بر محكوم نمودن اقدامات مذبوحانه دولت آل خليفه قلمداد نمي گردد؟
در بخش ديگري از بيانيه جامعه زنان ايران اسلامي تصريح شده است: آيا سكوت معنادار سازمان ملل متحد و ديگر سازمان ها و مجامع بين المللي وابسته، بيانگر آن نيست كه قوانين بشردوستانه حقوق بين الملل رنگ باخته و ضمانت اجراي خود را از دست داده و تنها در راستاي تحقق اهداف، اميال و منافع آمريكا و غرب تبيين و تفسير مي گردد؟

 



كنفرانس «روابط تهران-قاهره» امروز در مصر برگزار مي شود

كنفرانس «ديدگاه هاي جديد در قبال روابط تهران-قاهره در سايه منافع ملي مصر» چهارشنبه (امروز) در قاهره برگزار مي شود.
به گزارش منابع خبري اين كنفرانس از سوي مركز بين المللي مطالعات استراتژيك و آينده قاهره در دانشگاه قاهره برگزار مي شود.
هدف از برپايي اين كنفرانس آشنايي با اهداف ايران براي بهبود روابط با مصر و پشت سر گذاشتن اختلافات فيمابين است كه مدت سه دهه است ادامه دارد. هم چنين در اين كنفرانس اين مساله كه تا چه اندازه احتمال دارد انقلاب مصر در ادامه انقلاب اسلامي ايران باشد؟ بررسي خواهد شد.
به گزارش روزنامه الرياض چاپ عربستان، اين كنفرانس با حضور نخبگان، پژوهشگران، دانشگاهيان و كارشناسان گرايشات مختلف سياسي و حزبي برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14