(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مرداد 1390- شماره 19984

سيل در 3 استان كشور خسارات به بار آورد
مشمولان ديپلم 18 مرداد اعزام مي شوند
راه اندازي 2 خط زباله سوز تا پايان سال 91
مرگ يك نفر در برخورد 2 دستگاه خودروي سواري
دستگيري طراح اصلي فرار از زندان اصفهان
اطلاعيه نيروي انتظامي روزه خواري در ملأ عام مصداق جرم مشهود است
دستگيري توليدكنندگان سموم تقلبي در قائم شهر
اهداي 4 عضو يك جوان 19 ساله به بيماران نيازمند
متهم قتل هاي سريالي زنان دستگير شد
خوراك سگ پيشنهاد سرآشپز!
آدم ربايي و قتل توزيع كننده موادمخدر در بناب
زلزله استان هاي يزد ، كرمان و خراسان رضوي را لرزاند
مستخدمه هتل منهتن سكوت را شكست
در يك قدمي مرگ
نوزاد يك روزه زير تيغ جراحي



سيل در 3 استان كشور خسارات به بار آورد

بارندگي شديد و جاري شدن سيل در استانهاي گيلان و مازندران و آذربايجان شرقي خساراتي را به بار آورد.
مسئول ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري گيلان گفت: سيل ساعات اوليه روز دوشنبه كه بر اثر بارش شديد باران رخ داد؛20 ميليارد ريال خسارت به سه شهرستان استان وارد كرد.
«افشين عزيزي» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: سيل موجب تخريب مناطق كوهستاني اشكورات شهرستان رودسر، ديلمان و پيركوه شهرستان سياهكل و منطقه جيرنده و شهر رودبار شده است.
وي اظهار داشت: بر اثر اين سيل به برخي از راههاي ارتباطي، سردهنه هاي كشاورزي و اراضي كشاورزي مناطق ييلاقي و واحدهاي مسكوني شهرستانهاي سياهكل، رودسر و رودبار خسارات وارد شده است.
مسئول ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري گيلان ادامه داد: ميزان دقيق خسارات وارده از سوي كارشناسان در دست بررسي است اما برآورد هاي اوليه ميزان خسارات را 20 ميليارد ريال تخمين زده است.
بر اثر بارش شديد باران و طغيان رودخانه ها و جاري شدن سيل به برخي از راههاي ارتباطي، سردهنه هاي كشاورزي و اراضي كشاورزي مناطق ييلاقي و واحدهاي مسكوني شهرستان هاي سياهكل، رودسر و رودبار خساراتي وارد آمد.
به گفته فرماندار رودبار بر اثر بارش شديد باران و ريزش رودخانه آغازبن به خيابان اصلي رود بار راه قزوين به رشت براي ساعاتي مسدود شد.
«ايرج موذن» افزود: اين بارش همچنين باعث مسدود شدن راه شهرك مادر و روستاي طلابر بخش مركزي شهرستان رودبار شد.
وي اظهار داشت: ضمنا در بخش عمارلو نيز بارش شديد باران باعث آب گرفتگي و خسارت به تعدادي از واحدهاي مسكوني و تخريب شاليزارهاي روستاي پارودبار شد.
موذن با بيان اينكه اين سيل خسارت جاني نداشت، ادامه داد: برآوردهاي اوليه حاكي است كه اين سيل در سطح شهرستان سه ميليارد ريال خسارت به بار آورده است.
خسارات سيل در مازندران
بارندگي شديد يكشنبه شب در غرب مازندران موجب جاري شدن سيل در روستاهاي چالوس و نوشهر شد و به سه روستاي اين منطقه خسارت وارد كرد.
«سيدقدير رضايي» فرماندار چالوس به خبرنگار ايرنا گفت: بيست واحد مسكوني اين روستا دچار آبگرفتگي شديد شده است.
وي افزود: بر اثر جاري شدن سيل برق اين روستا نيز قطع شده بود كه صبح روز دوشنبه با تلاش ماموران شبكه برق، جريان برق برقرار شد.
به گفته وي بازگشايي محور ارتباطي تخريب شده اين روستا ادامه دارد.
بارندگي شديد شامگاه روز يكشنبه موجب جاري شدن سيل در روستاهاي كينس و حسن آباد بخش كجور نوشهر نيز شد.
سيل خساراتي به اهالي و اراضي كشاورزي و شبكه هاي آب و برق و راه اين دو روستاي بخش كجور وارد كرده است.
نهادهاي مربوطه در حال بررسي خسارت وارده به اين بخش هستند.
مديركل راه و ترابري استان مازندران گفت: سيل هاي اخير در غرب مازندران 5/32 ميليارد تومان به راههاي شهري و روستايي خسارت زد.
سيدعلي اسد در حاشيه جلسه شوراي اداري بهشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس اين شهرستان با بيان اينكه عمده خسارت ها در بخش راههاي روستايي بوده است ابراز داشت: سيل كلاردشت 18ميليارد، سيل 3 هزار، 12ميليارد، سيل بلده 5/1ميليارد و سيل آمل در منطقه نشل لند و اندوار يك ميليارد تومان به حوزه راه خسارت وارد كرد.
مديركل راه و ترابري استان مازندران علت اصلي اين خسارت ها را تغيير رودخانه هاي سردآب رود و 3 هزار همچنين بارندگي شديد عنوان كرد و گفت: خسارت بارندگي ها در بخش كجور نوشهر هنوز ارزيابي نهايي نشده است.
تلف شدن 300 راس دام
بخشدار مركزي جلفا اعلام كرد: بارندگي شديد روز دوشنبه در اين شهرستان، باعث جاري شدن سيل در دو روستاي «داران» و «قره بلاغ» و تلف شدن 300 راس دام شد.
«علي ابدالي» در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: اين حادثه كه در دامنه هاي مشرف به كوههاي «كيامكي» رخ داد، خسارت جاني نداشته است.
وي، ميزان خسارت وارده به دامداران منطقه را بيش از 750 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: متاسفانه دامداران در خصوص بيمه كردن دام ها سهل انگاري كرده و هيچ كدام از دام ها بيمه نبودند.
بخشدار مركزي جلفا گفت: به رغم بارش شديد باران تمام محورهاي ارتباطي روستاها باز بوده و تردد در آنها جريان دارد.
ابدالي اضافه كرد: ميزان خسارت نهايي در حال بررسي است.
مرگ 2 نفر بر اثر صاعقه
رعد و برق شديد، جان يك چوپان جوان را در دهكده اي از توابع آذرشهر گرفت. به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، حسين احمدي، رئيس شوراي «قيرميزي گول» گفت: چوپان 15ساله «حسين عباسي» نام داشت و روز دوشنبه موقع چراي گوسفندان در صحرا و در اطراف روستاي «قيرميزي گول» (گل قرمز)، گرفتار صاعقه شد و پيش از رسيدن به بيمارستان شهيد مدني آذرشهر، فوت كرد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، صاعقه در شهرستان كوثر يك نوجوان 14ساله را به كام مرگ فرستاد.
سيدسعداله رئيس ساداتي فرماندار كوثر گفت: به دنبال بارندگي ها و بروز پديده رعد و برق يك نوجوان 14 ساله كه در مزرعه همراه با پدر خود مشغول به كار بود بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد و پدرش نيز از ناحيه سر و دست مصدوم و براي معالجه به مراكز درماني اعزام شد.
وي افزود: اين فرد از اهالي روستاي هشين از توابع بخش فيروز شهرستان كوثر بود.

 



مشمولان ديپلم 18 مرداد اعزام مي شوند

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زير ديپلم در مردادماه سال 1390 را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: به اطلاع كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم (غايب و غيرغايب) و متولدان سال هاي 1355 تا پايان سال 1371 كه برگ اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ هاي 18 و 19 مرداد ماه 1390 دريافت داشته اند مي رساند كه براي اعزام به خدمت بايد به شرح ذيل اقدام كنند.
بنابراين اطلاعيه، كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن تهران بزرگ، كه زمان اعزام آنان در برگ اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا مرداد ماه سال 1390 قيد شده است اين افراد بايد در ساعت 6 صبح روز سه شنبه 18 مردادماه امسال و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 6 صبح روز چهارشنبه 19 مردادماه امسال به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه ابلاغ شده است حضور پيدا كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
همچنين كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن شهرستان ها كه زمان اعزام آنان در برگ هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا مردادماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز سه شنبه 18 مرداد ماه امسال و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب در ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 19 مرداد ماه امسال به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
همچنين معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي گفت: فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي صرفاً مجاز به شركت در آزمون مقطع تحصيلي بالاتر هستند. سرهنگ محمدرضا اكبرحلوايي گفت: سازمان وظيفه عمومي ناجا براي مشمولان فارغ التحصيل در صورت قبولي مجدد در همان مقطع معافيت تحصيلي صادر نخواهد كرد.

 



شهردار تهران خبر داد
راه اندازي 2 خط زباله سوز تا پايان سال 91

شهردار تهران از راه اندازي دو خط زباله سوز تا پايان سال 91 خبر داد.
محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم جشن پايان دفن غيربهداشتي زباله تهران و كلنگ زني اولين مركز زباله سوز در كهريزك گفت: مسئله زباله از دغدغه هاي جدي تهران است كه پيش از 4 دهه سابقه دارد.
وي افزود: اين زخم كهنه بر بدنه شهر تهران بوده و بيشترين ضايعات آن توليد گاز متان و عوارضش بر محيط زيست بوده كه خسارت بسياري را بر مردم جنوب شهر و كهريزك وارد مي كرد.
وي با بيان اينكه از 7 هزار تن زباله شهر تهران كه در سال 84 به كهريزك منتقل مي شد، تنها 500 تن آن مورد پردازش قرار مي گرفت، گفت: در آن سالها بيش از 6 هزار و500 تن زباله به طور غيربهداشتي دفن مي شد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده و حمايت شوراي اسلامي شهر هم اكنون ظرفيت پردازش 7 هزار تن زباله در روز امكانپذير شده است.
شهردار تهران افزود: بخشي از زباله نيز كه ناگزير به دفن آن هستيم كاملا براساس استانداردهاي جهاني بهداشتي دفن مي شود و آسيبي براي محيط زيست نيست.
قاليباف با اشاره به احداث مركز زباله سوز كهريزك افزود: با احداث اين مركز روزانه 200 تن زباله با پيشرفته ترين شيوه ها سوزانده مي شود و در ساعت 3 مگابايت برق توليد و از آن گرفته مي شود.
شهردار تهران با اشاره به وضعيت زباله هايي كه دفن مي شود، تصريح كرد: مقدار زباله هايي كه امروز دفن مي شود كمتر از 500 تن است. اين زباله ها قابل بازيافت نيستند و تبديل به كمپوست نمي شوند اما به گونه اي دفن مي شوند كه هيچ كدام از شيرابه ها به داخل زمين نفوذ نكند.وي ادامه داد: با اين روش بخشي از شيرابه ها به مخازن منتقل مي شود و بخشي نيز تبديل به گاز شده و از طريق لوله ها به مخازن گاز متان مي رود كه گاز متان نيز خودش براي استفاده بيشترين انرژي و حرارت را دارد.
قاليباف با اشاره به اين كه بخش عمده اي از كشورهاي اروپايي دفن زباله را در سلولهاي بهداشتي انجام مي دهند، گفت: تا پايان سال 91 به طور قطع دو خط زباله سوز در تهران به بهره برداري خواهد رسيد.
وي همچنين با اشاره به موضوع تفكيك زباله از مبدا، گفت: ما هنوز در شهرداري در اين كار موفق نبوده ايم و فقط 25 درصد زباله ها در مبدا تفكيك مي شود كه از آسيب هاي جدي ما است و اميدواريم با كمك مردم اين معضل نيز برطرف شود.
قاليباف در ادامه در خصوص توسعه فضاي سبز كهريزك اظهار داشت: در يك سال گذشته بيش از 140 هكتار درخت كاري و فضاي سبز در اين منطقه انجام شده و اين موضوع كه كهريزك تبديل به پاركي جنگلي شود در حال تحقق است.

 



مرگ يك نفر در برخورد 2 دستگاه خودروي سواري

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از برخورد دو دستگاه خودروي سواري و مرگ يك سرنشين آن خبر داد.
حسن عباسي با بيان اينكه امدادگران اورژانس در ساعت دو بامداد صبح سه شنبه در جريان وقوع تصادفي مرگبار در نزديكي پل شهيد كاظمي واقع در اتوبان خليج فارس قرار گرفتند، گفت: با توجه به تماس هاي مكرر شهروندان، 3 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
وي افزود: تكنسين هاي اورژانس با حضور در صحنه حادثه با شعله هاي آتشي كه به جان دو دستگاه خودروي سواري پژو 206 و پيكان افتاده بود روبرو شدند و دريافتند اين دو خودرو پس از برخورد با يكديگر آتش گرفتند.
عباسي با بيان اينكه يكي از سرنشينان خودروي سواري پيكان در ميان شعله هاي آتش سوخت گفت: سه مصدوم اين حادثه كه حال عمومي نامساعدي داشتند به دليل سوختگي و تروما به بيمارستان سينا و مطهري منتقل شدند.

 



فرمانده انتظامي استان اصفهان خبر داد
دستگيري طراح اصلي فرار از زندان اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از دستگيري طراح اصلي فرار از زندان مركزي اصفهان خبر داد.
سرتيپ حسن كرمي با اعلام اين خبر گفت: در جريان عملياتي ويژه، طراح اصلي فرار از زندان اصفهان توسط كارآگاهان زبده پليس آگاهي استان دستگير شد.
وي اظهار داشت: در پي فرار شش زنداني از زندان اصفهان، دستگيري اين افراد در دستور كار مأموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
فرمانده انتظامي استان اصفهان افزود: با پيگيريها، تحقيقات گسترده و به كارگيري اقدامات پيچيده فني و علمي، در نهايت سرنخ هايي از طراح اصلي اين فرار به دست آمد كه با هماهنگي مقام قضايي تيم ويژه اي به منظور دستگيري اين فرد به استان خوزستان اعزام شدند.
وي تصريح كرد: در يك عمليات ويژه و غافلگيرانه، اين متهم كه بهنام-ع نام دارد در حال شنا در رودخانه دز شوشتر دستگير شد.
كرمي در خصوص جرم اين متهم اضافه كرد: متهم دستگير شده به جرم سرقت مسلحانه به 27 سال حبس محكوم شده بود كه پس از طي سه سال از محكوميت خود اقدام به فرار كرده بود كه با تلاش و پشتكار پليس آگاهي استان دستگير و به مقامات قضايي تحويل شد.
وي با بيان اينكه اين سارق طراح اصلي نقشه فرار زندانيان بوده است، بيان داشت: در تحقيقات اوليه از متهم مشخص شد كه مغز متفكر و طراح نقشه فرار از طريق حفر تونل خود او بوده و حفر تونل از اول دي ماه سال گذشته شروع و در نهايت در دهم تيرماه سال جاري پايان يافته است.
فرمانده انتظامي استان اصفهان تأكيد كرد: تلاش براي دستگيري ساير زندانيان فراري ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، در روز يازدهم تيرماه سال جاري 40 نفر از زندانيان زندان مركزي اصفهان با حفر تونلي به طول بيش از 40 متر قصد فرار از زندان را داشتند كه 6 نفر آنان موفق به فرار شدند و نفر هفتم به علت چاقي در تونل گير كرد و فرار ديگر زندانيان در صف را ناكام گذاشت.

 



اطلاعيه نيروي انتظامي روزه خواري در ملأ عام مصداق جرم مشهود است

نيروي انتظامي به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان اطلاعيه اي صادر كرد.
در بخشي از اين اطلاعيه با اعلام اينكه روزه خواري در ملأعام از نظر شرعي حرام و مصداق جرم مشهود و قابل تعقيب است آمده است: بديهي است معذوراتي مانند بيماري و مسافرت مجوز روزه خواري در انظار عمومي نيست. در اطلاعيه نيروي انتظامي آمده است: متصديان هتل ها، رستوران هاي بين راهي، ميهمان پذيرها، پايانه ها، فرودگاه و راه آهن صرفا براي مسافران خود مي توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذيربط با رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي مربوطه فعاليت كنند.
گفتني است ارائه خدمات توسط ساير مراكز پذيرايي از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
نيروي انتظامي از رانندگان وسايط نقليه نيز خواسته است از تظاهر به روزه خواري، استعمال دخانيات و نيز ايجاد آلودگي صوتي پرهيز كنند.

 



دستگيري توليدكنندگان سموم تقلبي در قائم شهر

معاون اجتماعي پليس مازندران از دستگيري توليدكنندگان سموم تقلبي دفع آفات نباتي در شهرستان قائم شهر خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري به نقل از مركز اطلاع رساني پليس مازندران، حميدرضا اسلامي در تشريح جزئيات دستگيري متخلفان اظهار داشت: با مراجعه نماينده يكي از شركت هاي توليد سموم دفع آفات كشاورزي از تهران مبني بر خدشه دار كردن اعتبار شركت و توزيع سم تقلبي در مازندران، مأموران در حين تحقيقات متوجه شدند كه عاملان، سم تقلبي را با يك دستگاه خودروي وانت نيسان از جاده اي در كنار شهر بارگيري كرده و اقدام به جابجايي آن مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: مأموران در يك اقدام غافلگيرانه خودروي حامل سم تقلبي را توقيف و در بازرسي از آن 121 سطل پلاستيكي را با آرم جعلي شركت مذكور كشف و ضبط كردند.
اين مسئول ادامه داد: مأموران در تحقيقات و بازجويي هاي تمام اعضاي اين باند سموم تقلبي را شناسائي و دستگير كردند.
اسلامي يادآور شد: با شناسايي كارگاه توليد سموم تقلبي در بازرسي از آن مقادير زيادي وسايل بسته بندي، سموم تقلبي و برچسب هاي متعدد به نام شركت مذكور كشف و ضبط و متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

 



اهداي 4 عضو يك جوان 19 ساله به بيماران نيازمند

رشتخوار-خبرنگار كيهان:
رئيس شبكه بهداشت و درمان رشتخوار از اهداي 4 عضو يك جوان 19 ساله به چند بيمار نيازمند خبر داد.
دكتر مهدي صميمي افزود: جوان 19 ساله اي به نام روح الله پيرانسيه كه در اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود در بيمارستان 9 دي تربت حيدريه بستري شد.
وي در مراسم تشييع پيكر اين جوان گفت: اين بيمار پس از چند روز دچار مرگ مغزي شد كه با رضايت خانواده اش 4 عضو (كليه ها، كبد، قرنيه چشم)، وي به بيماران نيازمند اهدا شد.

 



متهم قتل هاي سريالي زنان دستگير شد

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا با اعلام دستگيري متهم به قتل هاي سريالي زنان كه در چند شهر كشور مرتكب جنايت شده بود، جزئيات اين پرونده را تشريح كرد.
سرهنگ مصطفايي با بيان اينكه متهم با انگيزه سرقت مرتكب 4 قتل سريالي شده است گفت: متهم تنها با يكي از مقتولان در ارتباط بود كه براي جلوگيري از افشاي اين ارتباط پنهاني وي را به قتل رسانده است و همسر وي از وقوع اين قتل ها توسط متهم بي اطلاع بوده است.
وي درباره جزئيات اين پرونده گفت: جسد زن جواني تقريبا 25 ساله در 24 بهمن ماه سال89، در شهرستان آبيك واقع در استان قزوين كشف شد كه بر اثر شليك گلوله به ناحيه سر به قتل رسيده بود، ماموران پليس آگاهي استان قزوين پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، تحقيقات خود را براي شناسايي هويت مقتول آغاز كردند اما به نتيجه نرسيدند.
معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا ادامه داد: «مهدخت» كه زن دوم متهم بود در بازجويي ها گفت كه همسرش با او در ارتباط است تا بداند كه آيا ماموران به موضوع قتل پي برده اند يا خير؟ سرانجام ماموران پليس آگاهي نوشهر از محل ملاقات متهم به قتل و همسرش در تهران باخبر شدند و مسعود را حين ملاقات همسرش در محل قرار در 15تيرماه سال جاري، دستگير كردند.
به گفته معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا، «مسعود» كه سابقه دار بوده و به اتهام كلاهبرداري نيز در گذشته دستگير شده بود در بازجويي ها ضمن اعتراف به قتل دو خواهر گفت كه از طريق همسرش با «نرجس» و «نسترن» آشنا شده و روز حادثه به محل كارشان رفته و به بهانه اي آنان را سوار خودرواش كرده بود، سپس در بين راه با استفاده از آبميوه دو خواهر را بيهوش و به پارك سي سنگان منتقل كرد.
به گفته مصطفايي، متهم، پس از آن كه مقتولان را از خودرو پياده كرده بود، توسط اسلحه اي كه به همراه داشته آنان را به قتل رساند و طلاجاتشان را نيز به سرقت برده بود.
مصطفايي خاطرنشان كرد: ماموران پليس نوشهر حين بازرسي از خودرو متهم، مداركي از زن جواني به هويت «مژگان» بدست آوردند و در بررسي هاي خود دريافتند كه اين زن ساكن تهران است كه به دليل بيماري تنفسي مدتي بود كه در شهرستان چالوس زندگي مي كرد اما چندي پيش مفقود شده بود، بنابراين تحقيقات از مسعود در خصوص اين زن آغاز شد.
وي ادامه داد: «مسعود در بازجويي به قتل «مژگان» نيز اعتراف و گفت كه با او به بهانه ازدواج، طرح دوستي ريخته و پس از جلب اعتمادش، او را به تهران كشانده كه در بين راه، در حوالي سد كرج پس از خوراندن آب ميوه مسموم با ضربات چاقو به قتل رسانده و اموالش را به سرقت برده است.
معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي ناجا افزود: «مسعود» در حالي به قتل «مژگان» اعتراف كرده بود كه ماموران پليس از كشف جسدي در حوالي سد كرج خبري دريافت نكرده بودند و از طرفي شيوه قتل دو خواهر همانند قتل دو زن جواني بود كه اجسادشان در آبيك قزوين كشف شده بود بنابراين فرضيه قوت بيشتري يافت كه متهم به قتل در قتل هاي اخير نيز دست داشته است و تنها براي رد گم كردن، قتل در حوالي سد كرج را مطرح كرده است.
وي اظهار كرد: تلاش ماموران براي شناسايي هويت مقتول و متهم به قتل ادامه داشت تا اين كه در 12ارديبهشت امسال، جسد زن ديگري تقريبا 30 ساله كه براساس اعلام پزشكي قانوني او نيز بر اثر شليك گلوله از سلاح كمري به ناحيه سر به قتل رسيده بود در حوالي محل كشف جسد اول، يافت شد.
به گفته مصطفايي، با توجه به شباهت هايي كه در اين دو پرونده وجود داشت، نظر كارآگاهان به اين قتل ها جلب شد، بنابراين آنان فرضيه وقوع قتل توسط يك نفر را مدنظر قرار داده و تحقيقات خود را با اطلاع به پليس آگاهي ناجا، آغاز كردند.
وي گفت: در 8تيرماه امسال جسد 2 زن جوان كه از لحاظ چهره به يكديگر شباهت زيادي داشتند در پارك جنگلي سي سنگان واقع در شهرستان نوشهر در فاصله 500 متري از يكديگر كشف شد كه از ناحيه سر مصدوم و به قتل رسيده بود.
مصطفايي افزود: تحقيقات تيم جنايي نوشهر براي يافتن متهم يا متهمان به قتل آغاز و مشخص شد كه اين دو خواهر كه هر دو مطلقه بودند با فردي به نام «مسعود- پ» 27ساله و همسرش مهدخت ارتباط داشتند و از طرفي ماموران بررسي صحنه جرم در خصوص يك دستگاه خودرو پژو پرشيا به رنگ سفيد در محل وقوع جرم اطلاعاتي بدست آوردند كه مظنون نيز داراي خودرويي به همين مدل بود.
با ادامه تحقيقات مشخص شد مژگان هويت يكي از اجسادي بود كه در 12ارديبهشت امسال در قزوين كشف شد و ادعاي متهم در خصوص محل و نحوه قتل مژگان در سد كرج تنها براي گمراه كردن ماموران و كشف نشدن قتل سوم مطرح شده است كه نه در كرج بلكه در قزوين به وقوع پيوسته بود.
با ادامه تحقيقات متهم به قتل دو زن جوان به نام هاي مژگان و فاطمه در قزوين اعتراف كرد و انگيزه خود را از قتل مژگان سرپوش گذاشتن بر ارتباطش با او اعلام كرد.

 



خوراك سگ پيشنهاد سرآشپز!

فستيوال غذاهاي سگي به مدت يك هفته در چين برگزار مي شود.
يكي از تهيه كنندگان غذا در اين فستيوال در اين باره به رسانه هاي چين گفت: گوشت سگ در غذاها شايد مورد پسند و ذائقه تمام افراد نباشد، اما اين موضوع باعث نمي شود تا شمار بازديدكنندگان از اين فستيوال كاهش پيدا كند؛ چرا كه در چين به ويژه شهر «يولين» در شرق اين كشور از بهترين گوشت سگ و مواد غذايي براي تهيه و پخت غذاها استفاده مي كنند.
اين آشپز در اين باره به روزنامه ديلي ميل خاطرنشان كرد: 15هزار سگ از نواحي مختلف اين شهر و مناطق اطراف شكار شده قرار است تا در پخت غذاهاي سگي مورد استفاده قرار بگيرند.
بر اساس گزارش رسانه هاي رسمي چين، سگ ها هر چقدر جوان و كوچك باشند گوشت تردتر و لذيذتري دارند درحالي كه سگ هاي پير و بزرگ مزه نامطبوعي در دهان ايجاد مي كنند.
گوشت سگ يكي از غذاهاي خوشمزه چين است و در اكثر غذاهاي چيني بكار مي رود.
با اين حال، در چند سال گذشته روند شكار سگ ها و استفاده از گوشت آنها از جانب گروه هاي حمايت از حيوانات محدود شده است. به طوري كه در المپيك 2008 ميلادي دولت چين براي از دست ندادن گردشگران استفاده از گوشت سگ را در غذاها ممنوع كرد.

 



آدم ربايي و قتل توزيع كننده موادمخدر در بناب

بناب - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي بناب گفت: عامل توزيع كننده موادمخدر در اين شهرستان توسط تعدادي از رقباي خود ربوده شده و به قتل رسيد.
سرهنگ عيسي هاتفي افزود: در پي كسب خبري مبني بر اينكه شخصي به هويت «م-گ» ساكن بناب سابقه دار و فعال در امر خريد و فروش موادمخدر اخيرا مقاديري ترياك از استان كرمان خريداري و به اين شهرستان انتقال داده است پليس مبارزه با موادمخدر استان موضوع را در دستور كار قرار داد و متهم تحت تعقيب عوامل اين پليس قرار گرفت.
وي گفت: در خلال رسيدگي به موضوع، برابر اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وجود جسد در داخل خودروي پيكان در محدوده اطراف شهر و اعزام اكيپ هاي ويژه براي بررسي موضوع مشخص شد كه جسد متعلق به فرد فوق الذكر بوده كه در اثر ضرب و جرح به قتل رسيده است.
هاتفي ادامه داد: با انجام يك رشته اقدامات وسيع تحقيقاتي پنج نفر در ارتباط با اين امر شناسايي و با كسب مجوزهايي قضايي لازم در شهرستان هاي مراغه و بناب دستگير شدند.
هاتفي گفت: دستگيرشدگان پس از اعتراف گفتند با چند نفر از قاچاقچيان موادمخدر از شهر سيرجان، نقشه اي را ترتيب دادند تا مقتول را به محلي خارج از شهر بكشانند به اين ترتيب با همكاري فردي در شهرستان در ازاي دريافت 50 ميليون ريال وجه نقد و 3 كيلوگرم ترياك قرار معامله اي با مقتول گذاشته و وي را به محلي خلوت كشاندند تا وي را تحويل آنان دهند.
وي ادامه داد مقتول با حضور در باغ نامبرده با فروشندگان موادمخدر مواجه و آنان نيز كه سه نفر بودند وي را به داخل خانه باغ انتقال و با بستن دست و پاي وي و مضروب كردن نامبرده، او را به داخل خودروي پژو 405 انتقال و به مقصد سيرجان از مراغه خارج كردند.
اين مقام انتظامي افزود: در مسير راه ربايندگان جسد مقتول و خودرويش را رها كرده و متواري شدند.
وي گفت: عوامل انتظامي به محل آغاز جرم در شهرستان مراغه اعزام و پس از بازرسي دقيق محل مقدار سه كيلوگرم ترياك و همچنين ساعت و كفش هاي مقتول نيز از محل كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بناب اظهار داشت: متهمان دستگير شده و روانه زندان شدند.

 



زلزله استان هاي يزد ، كرمان و خراسان رضوي را لرزاند

شبكه لرزه نگاري وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران ديروز از وقوع 3 زمين لرزه در استان هاي يزد، كرمان و خراسان رضوي خبر داد.
به گزارش ايرنا زمين لرزه اي به بزرگي 2/4 ريشتر، بامداد سه شنبه شهرستان بهاباد از توابع استان يزد را لرزاند.
به دنبال اين زمين لرزه 11 پس لرزه ديگر به بزرگي 2 الي 4 ريشتر نيز منطقه را تكان داد.
اين زمين لرزه تلفات جاني و مالي نداشته است و فقط موجب وحشت اهالي اين روستاها شده است.
چند روز پيش هم زلزله 8/3 ريشتر اين روستاها را لرزانده بود.
بنابراين گزارش زمين لرزه اي به بزرگي 5/3 ريشتر در مقياس امواج دروني در نخستين ساعت روز سه شنبه حوالي شهرستان راور در استان كرمان را لرزاند.
شبكه هاي لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه را در ساعت 1 و 46 دقيقه و 29 ثانيه حوالي راور-كرمان ثبت كرد. همچنين زمين لرزه اي به شدت
9/4 ريشتر صبح ديروز حوالي شهرستان جغتاي واقع در مرز استان هاي خراسان رضوي و سمنان را لرزاند.
به گزارش شبكه لرزه نگاري مشهد وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران زمان اين زلزله را ساعت هشت و 34 دقيقه اعلام كرد.
تا لحظه تنظيم خبر از خسارات يا تلفات احتمالي اين زمين لرزه ها گزارشي دريافت نشده است.

 



مستخدمه هتل منهتن سكوت را شكست

مستخدمه هتل منهتن با تشريح جزئيات حمله رئيس صندوق بين المللي پول به سكوت چند هفته اي خود پايان داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در حالي كه پرونده حمله «دومينيك استراوس كاس» به مستخدمه هتلي در منهتن با تلاش دستگاه قضايي آمريكا به فراموشي سپرده شده، قرباني اين حمله سكوت خود را شكست.
اين زن 32 ساله كه چهاردهم ماه مي مورد حمله رئيس مستعفي صندوق بين المللي پول در هتلي در نيويورك قرار گرفت در گفتگو با هفته نامه نيوزويك، جزئيات تازه اي از اين اقدام جنون آميز را فاش كرد و گفت استراوس كان با وجود هشدار وي براي ترساندنش از حضور نيروهاي امنيتي، سعي كرده به وي تجاوز كند.اين مستخدمه ادعاي دادگاه رسيدگي به شكايتش عليه استراوس كان را كه در آن اظهاراتش متناقض خوانده شده، رد كرد. دادگاه نيويورك اوايل ماه جاري ميلادي با اين ادعا كه اظهارات شاكي دروغ است طي حكمي رأي به تبرئه استراوس كان داد.با اين حال، اين زن گينه اي الاصل اعلام كرد پس از بي نتيجه بودن تلاشش براي پيگيري قانوني اين موضوع ترجيح داده جزئيات آن را در رسانه ها منتشر كند تا از اين طريق استراوس كان وادار به پاسخگويي شود.وي افزود: مي خواهم استراوس كان را پشت ميله هاي زندان ببينم، چون تنها جايي است كه قدرت و تمام ثروت كساني چون وي به كارش نمي آيد.شاكي پرونده رسوايي اخلاقي استراوس كان همچنين در گفتگو با شبكه تلويزيوني ABC اظهار داشت: من نمي خواستم هرگز اين مسائل را براي افكار عمومي شرح دهم، اما چاره ديگري نداشتم. وي بار ديگر دروغ بودن اظهاراتش را رد و تأكيد كرد: خدا شاهد من است و من چيزي جز حقيقت نمي گويم.
در همين حال وكلاي استراوس كان هدف اين مستخدمه از انجام چنين مصاحبه اي را مطالبه پول عنوان كرده و مدعي شدند كه اين اقدام در ادامه تخريب وجهه اين سياستمدار فرانسوي انجام مي شود.
از سوي ديگر «كنت تامپسون» وكيل اين زن 32 ساله ضمن رد اين ادعاها گفت: وكلاي استراوس كان مبارزه كثيفي را عليه يك قرباني خشونت و تعرض جنسي در پيش گرفته اند.

 



در يك قدمي مرگ

براساس گزارش نهادهاي وابسته به سازمان ملل، با وخيم تر شدن اوضاع بيش از 500 هزار كودك در شاخ آفريقا يعني يك كودك از هر 3 كودك در سومالي در معرض خطر مرگ قرار دارند.
به گزارش فارس، با گذشت يك هفته از اعلام وضعيت قحطي زدگي در مناطقي از جنوب سومالي، اوضاع همچنان در اين منطقه بحراني است و گروهي از سازمان ملل ديروز براي بررسي اين شرايط و شيوه هاي كمك رساني به مردم قحطي زده در شهر رم پايتخت ايتاليا جلسه برگزار كردند.اين قحطي كه طي نيم قرن گذشته بي سابقه بوده بيش از 12ميليون نفر از جمعيت سومالي را تحت تأثير قرار داده و آژانس هاي غذا وابسته به سازمان ملل اعلام كردند يك سوم اين تعداد هم اكنون نياز فوري و مبرم به تامين آذوقه و غذا دارند.براساس گزارش رسمي سازمان يونيسف بيش از 500 هزار كودك در شاخ آفريقا در معرض خطر مرگ قرار دارند.«مارك بودن» يك مقام سازمان ملل اعلام كرد نرخ سوءتغذيه سومالي در جهان، در سطح بالايي قرار دارد و اگر اقدامات لازم صورت نگيرد اين فاجع به طور فجيعي گسترش خواهد يافت.بودن تأكيد كرد: از هر 3 كودك در سومالي، يك نفر با مشكل شديد سوءتغذيه روبروست.سازمان ملل از جامعه جهاني درخواست كرده به منظور كمك رساني براي قحطي زدگان، مبلغ يك ميليارد و 600 ميليون دلار طي 2 ماه آينده كمك كنند و در صورت فراهم نشدن اين مبلغ، قحطي به احتمال فراوان به بخش هاي ديگر كشور سومالي سرايت خواهد كرد.گزارش هاي رسيده از كنگو نيز حاكي از مرگ بيش از هزار كودك بر اثر ابتلا به سرخك است. بنا به اين گزارش اين بيماري همه گير تاكنون 115 هزار و 600 كودك را مبتلا و جان يك هزار و 145 نفر را گرفته است.

 



نوزاد يك روزه زير تيغ جراحي

تيم پزشكي بيمارستان كودكان شهر بيرمنگام انگليس يك نوزاد يك روزه را تحت عمل جراحي قلب باز قرار دادند.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري آلمان، «رودي ماكسول جونز» كه تنها 36 ساعت از عمرش گذشته بود، زير تيغ جراحان قلب رفت و با همكاري يك تيم پزشكي متشكل از 20 متخصص قلب و عروق و اطفال، يكي از نادرترين عمل هاي جراحي قلب باز را با موفقيت پشت سر گذاشت.اين نوزاد به دليل نارسايي قلبي سه هفته زودتر از موعد مقرر به دنيا آمد و بلافاصله تحت عمل جراحي قرار گرفت. اين عمل بسيار دقيق و حساس به قدري سنگين بود كه نوزاد تا چند هفته از شدت درد حتي قادر نبود انگشتان دست خود را حركت دهد.
با گذشت پنج هفته از انجام عمل جراحي، حال عمومي اين نوزاد كه به «مبارز كوچك» معروف شده، مناسب گزارش شده است اما براي بهبود كامل به انجام چند عمل جراحي ديگر نيا زدارد.
اين عمل كه يكي از نادرترين عمل هاي جراحي قلب باز است، بيش از 2ميليون پوند معادل 5/3ميليارد تومان هزينه داشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14