(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مرداد 1390- شماره 19984

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راز جذابيت هندسه سياسي ايران (يادداشت روز)
رئيس حزب عمل اسلامي مصر: ايران و مصر در آينده خواب را از چشمان آمريكا و اسرائيل خواهند ربود
خالي بند (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ولايتي: وحدت اصولگرايان با همراهي بزرگاني نظير آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي قطعي است
مهمانپرست: نيروگاه بوشهر در حال انجام تست اتصال به شبكه سراسري است
در ادامه عمليات تعقيب تروريست ها سپاه ضربات مهلك ديگري به پژاك وارد كرد
از الان گفته باشيم كه بعداً كيهان را مقصر ندانيد! (خبر ويژه)
تنمان داغ بود، دوبار خودكشي كرديم! (خبر ويژه)
جمهوري اسلامي خاتمي را آزاد گذاشت تا در ميان اپوزيسيون شكاف اندازد (خبر ويژه)
شمارش معكوس براي اعلام ورشكستگي دولت آمريكا (خبر ويژه)
تابلوي جديد براي گاراژ دو نبش مشاور موسوي (خبر ويژه)



راز جذابيت هندسه سياسي ايران (يادداشت روز)

نوع مهندسي نظم سياسي جمهوري اسلامي، معمولا در كانون توجه تحليلگران داخلي و خارجي قرار دارد. اين مهندسي غالبا به چند دليل به چشم آمده است. اول اينكه نظم و نظام سياسي در ايران شاداب است به اين معنا كه نظام سياسي مانند يك موجود زنده و بالنده ضمن حفظ اصالت و هويت خويش همواره مشغول پوست اندازي بوده است، همچنان كه انسان در فرايند رشد و نمو خود، پوست مي ريزد. شادابي سياسي در ايران- از جمله به واسطه انتخابات- به اين معناست كه مطابق مهندسي انجام گرفته، روند پويايي و تغيير سازنده در متن اين نظم تعبيه شده است. نكته دوم اين است كه نظام سياسي جمهوري اسلامي در متن متلاطم حوادث بزرگ نه تنها حيات و بقاي خود را تضمين كرده بلكه بر سرعت پيشرفت خود در ميان همين تلاطم ها افزوده است. بنابراين، نظم و نظام سياسي در ايران اگرچه به لحاظ استحكام به يك بناي بتون بنياد مي ماند اما در عين حال در يك جا متوقف نيست و مانند يك كشتي قدرتمند، امواج متلاطم حوادث را مي شكافد و پيش مي رود. و از طرف سوم فارغ از «استحكام» و «حركت وصيرورت»، داراي روحي است كه امكان رشد و ارتقا و بالندگي را به او مي دهد. اين روح البته يك روح جمعي و متعالي است.
تحليلگراني كه نظرشان به اين مهندسي پيچيده و چندلايه قلاب شده و نگاهشان داشته تا عميق تر در اين هندسه پويا- و در عين حال صاحب اصالت و هويت- مطالعه كنند، با يك پرسش كليدي روبرو هستند و آن اينكه اين طراوت توأم با صلابت و پويايي همراه با استحكام از كجا آمده است؟ اگرچه متخصصان علوم سياسي و تئوريسين هاي انقلاب يا حقوقدانان و جامعه شناسان و روانشناسان به اين پرسش از زاويه دل مشغولي هاي تخصصي خود مي نگرند، اما براي همه ما هم كه در متن اين سفينه رو به حركت زيست مي كنيم، سؤال پيش رو سؤال مهمي است. در يك كلام كوتاه مي توان گفت علت چشم نوازي نظم و نظام سياسي ايران جديد (ايران پس از انقلاب) و پايايي و پويايي توأم با طراوت آن، در قاعده مندي دو ضلع مهم سياست ايران يعني «مردم» و «رهبري» است. به اين معنا كه دو ضلع «امت» و «امام» بر قاعده «امامت و ولايت» هويت يافته اند و تا اتصال اين اضلاع به يكديگر باقي است، آن ثبات و امنيت در كنار تغيير و بالندگي و پيشرفت هم مصون از بحران هاست. با اين وصف، اگر سخن از فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي و رسانه ها مي رود يا موضوعاتي نظير انتخابات و رقابت هاي سياسي پيش مي آيد، طبيعتا نمي تواند گفتار و رفتاري بي نسبت يا معارض با هندسه جمهوري اسلامي به معنايي كه گفته شد، باشد. بدين معنا گروه ها و جريان هايي نظير نهضت آزادي، سازمان مجاهدين خلق (منافقين) و جريان هاي شبه اسلامي كه بعدها- تا امروز- به اباحي گري پرداخته اند، به طور اتوماتيك خود را از آن نظم مشروع و معقول عزل كرده و تبديل به زائده اي نچسب و ناهماهنگ با متن شده اند. پاسخ اين سؤال را كه فتنه سال 88 چرا به آن سرنوشت عبرت آموز و رسوا ختم شد، مي توان در همين تعارض با متن و ناهمخواني گروه خوني فتنه گران با گروه خوني نظام سياسي امت- امامت جست وجو كرد. همچنين با فهم اين مدل منطقي است كه مي توان افق انتخابات مجلس نهم را روشن تر ديد.
ناظران گوناگون، ترجماني از آيه 17 سوره رعد را در تاريخ 32 ساله انقلاب و به ويژه حوادث متلاطم چند سال اخير ديده اند آنجا كه مي فرمايد: «از آسمان، آبي فرو فرستاد و از هر دره و رود به اندازه گنجايش آنها سيلابي جاري شد؛ سپس سيل بر روي خود كفي را حمل كرد. و مانند همان كف، بر روي آتشي كه براي [ذوب فلزات و] ساختن زينت آلات يا وسايل زندگي روشن مي كنند به وجود مي آيد. اما كف ها به بيرون پرتاب مي شوند ولي آنچه براي مردم سودمند است بر روي زمين باقي مي ماند. خداوند- حق و باطل را- اين گونه مثال مي زند». در تاريخ متأخر و پرماجراي ما نيز بارها همين سنت جلوه گري گذراي كف ها به روي سيلاب انقلاب و كوره گدازان آن مشاهده شد اما همين حباب ها به سرعت تركيد. پريروز سايت ضد انقلابي گويانيوز درباره همين واقعيت نوشت «حركت اپوزيسيون در عاشوراي 88، با دريايي از آب كه بر اين آتش ريخته شد، مواج گرديد. آن ماجرا توسط لباس شخصي هايي[مردم] كه حيدر حيدر مي گفتند، جمع شد».
فلان روزنامه نگار تندروي فراري كه روزگاري مي گفت «ما پس از دوم خرداد تسمه پاره كرديم و با هم از چراغ قرمز گذشتيم» و امروز با وجود انباشتگي بغض و كينه، به اعتدال و ميانه روي مقتداي انقلاب اذعان مي كند يا تأكيد مي ورزد كه تندروي و ساختارشكني ضدانقلاب باعث نشان دادن مشت نظام و شدت عمل شده، در گفته و اعتراف خود تنها نيست كه بگوييم مربوط به بي ثباتي شخصيتي يا ترسيدن وي است. مگر فراري ديگري كه اتفاقا ميانه خوبي با نفر اول ندارد، سال گذشته اعلام نكرد كه اپوزيسيون در ادعاي تقلب دروغ گفته است؟ و مگر خيلي هاي ديگر از همان ها كه اتفاقا در خارج كشور هم به سر مي برند مكررا نگفتند و در رسانه ها نيز منتشر شد كه برخلاف انگاره هاي تبليغاتي ما، همچنان اكثريت ملت پاي جمهوري اسلامي ايستاده اند و همين موجب مي شود كه ما نقش براندازي را بر آب بزنيم؟ ملت ما كه خود در متن ماجراست بهتر از همه راز اين ماندگاري را مي داند. چه جان هاي شريفي كه تنيده در هم سينه سپر كردند و پيكر پاكشان دريده شد تا حتي خراش و خدشه اي بر آبگينه پرتلالؤ انقلاب ننشيند. استناد به دشمنان انقلاب از بابت اثبات يك حقيقت آفتاب گون نيست، هر چند كه شهادتي بر فضيلت اوليا از جانب اعدا باشد. اهل خبر و رسانه به خاطر دارند مقاله تحليلي فريد زكريا سردبير عنود نيوزويك (حامي سرسخت فتنه سبز) را كه اواخر خرداد 1389 در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «مقايسه جريان سبز در ايران با انقلاب هاي مخملي و توهم انقلاب اشتباه است. جمهوري اسلامي در ميان ملت حاميان بسياري دارد و اپوزيسيون نمي تواند آن را تغيير دهد... اينكه باور كنيم رژيم اسلامي نزد ايراني ها مشروعيت ندارد و قدرتش را با نيروي نظامي حفظ كرده، خلاف واقعيات است زيرا ميليون ها تن از آن حمايت مي كنند.... مازيار بهاري خبرنگار ما در نيوزويك كه ماه ها در ايران زنداني بود مي گويد رهبر ايران آيت الله خامنه اي همچنان محبوب ترين چهره سياسي در ايران است... مقايسه ايران با انقلاب هاي مخملي اروپاي شرقي اشتباه است.»
چرا چنين پيوند استواري وجود دارد؟ يك دليلش را «سراج- م» از مديران كل وزارت كشور دولت اصلاحات كه اكنون در پاريس با اپوزيسيون همكاري مي كند، 15 تيرماه 1389 در وبسايت راديو فردا يادآور شد. او در اين نوشته تاكيد مي كند «از انتقاداتي كه متوجه آقاي [...] است، ورود فرزندان وي به فعاليت هاي اقتصادي است. اين در حالي است كه رهبري ايران مانع از ورود فرزندانش به پست هاي سياسي و نيز فعاليت هاي اقتصادي شد، امري كه براي توده هاي فرودست جامعه ايراني امتيازي براي [آيت الله] خامنه اي و نكته منفي براي [...] تلقي مي شود. از سوي ديگر بخش قابل توجهي از طبقات فرودست جامعه ايراني همچنان ترجيح مي دهند سران نظام، آن چنان كه رهبري عمل مي كند، بيشتر روي زمين يا صندلي و مبلمان ساده به ديدارهاي عمومي بپردازند و عدم رعايت اين مسئله از سوي ديگران، زمينه اتهام تجمل گرايي و اشرافيت را براي آنها فراهم كرده است». يقينا روزي كه نصرت الهي به غايت رسد و نواي «اذا جاء نصرالله و الفتح و رأيت الناس يدخلون في دين الله افواجا» عالمگير شود- كه نشانه هاي آن پيداست- قلم هاي بسياري روان خواهد شد تا حقايق مكتوم در سينه معاندان با اهل حق را فاش تر بگويد. البته ملت ما به ده ها و صدها شهادت از اين جنس هيچ نيازي ندارد. قصه تابناكي گوهر امت- امامت ما همان داستان شهادت منافقين به رسالت پيامبر اعظم(ص) است و آيه اي كه به عنوان نخستين آيه سوره منافقين نازل شد؛ «هنگامي كه منافقين نزد تو آيند، گويند شهادت مي دهيم كه به يقين تو فرستاده خداوند هستي. و خدا مي داند كه تو به تحقيق فرستاده او هستي و خداوند شهادت مي دهد كه منافقين دروغ مي گويند». مجازات چنين دروغي بس سنگين است چرا كه حق را مي دانند و شهادت مي دهند اما ظرف وجودشان چنان آلوده است كه نمي تواند همان حق را به جان بخرد و تحمل كند.
ما هيچ ترديدي نداريم كه دشمن و تمام آنها كه روح خود را به شياطين فروخته اند، بيكار نخواهند نشست و براي انتخابات بعدي نيز سناريو دارند. فرصت طلبي ها و كيسه دوزي ها و رفتارهاي نوك دماغي را هم مي بينيم و بهنگام و به قاعده بايد به هر كدام آنها بپردازيم. اما آنچه به دوستان انقلاب مي توان گفت اين است كه در تدوين و مهندسي نقشه هاي سياسي خود مراقب باشند از تراز اصلي هندسه جمهوري اسلامي تعدي و تخطي نكنند كه اين خطا به هر مقدار انجام شود، قبل از هر چيز خطاكننده را داراي زاويه و دچار آسيب خواهد كرد. هر كس كه خود را درون چارچوب نظم و نظام سياسي جمهوري اسلامي تعريف مي كند، لاجرم بايد نسبت روشني با آنها كه بيرون از اين هندسه بلكه بر ضد اين هندسه هستند برقرار كند. مرز درون و بيرون نظام به ويژه با دو فتنه سال هاي 78 و 88 كاملا روشن شده و جاي ابهامي ندارد كه كسي بتواند از آن ابهام براي عبور از حريم ها بهره ببرد. اين چارچوب روشن، «شرط بردار» و اما و اگر پذير نيست. آنها كه به اين حريم خيانت نموده و بار دشمن را سبك كرده اند، صرفا با شرمندگي و عذرخواهي و اعلام برائت مي توانند اميد بازگشت داشته باشند.
آنها كه هزينه بدمستي قدرت خويش را پاي ملت شريف و نظام نجيب ما نوشتند، اصالتا نشان داده اند كه اهل تعهد و مسئوليت شناسي نيستند و پيش از هر چيز بايد اثبات كنند كه از اين «مسئوليت نشناسي» فاصله گرفته اند. اين را هم بايد با شكر تمام گفت كه به فضل الهي، اصحاب انبوه انقلاب نمي گذارند مرز بين فتنه گران و نظام ذره اي كمرنگ شود. به هر حال لفظ كشدار و مبهم و شاعرانه «اصلاح طلبي» به اعتبار رفتار آنها كه خود را با اين تابلوي سياسي معرفي كرده اند، امروز هيچ اعتباري ندارد و نه تنها سالبه به انتفاي مصاديق است بلكه اين مصاديق نقض غرض اصلاح طلبي هستند. لفظ اصلاح طلبي بالاتر از مسجد ضرار كه نيست، هست؟ عنوان اصلاح طلبي بيش از اين تحمل رفتارهاي شترمرغي و شتر گاوپلنگي را ندارد. مگر يك آدم را چه قدر مي شود اتساع داد و كشيد و همزمان او را از دو راه كه از هم جدا مي شوند، برد؟! اين دو پارگي معنايي، حكايت امروز اصلاح طلبان است.
اصولگرايان نيز به عنوان مدعيان وفاداري و پاسداري از انقلاب، بايد بيش از هر طيف و گرايش ديگري به اركان مهندسي نظم سياسي جمهوري اسلامي پايبند باشند. آنها اگر نظم و سازماني براي انسجام بيشتر تعريف مي كنند كه درست هم هست، بايد اين مهندسي قبل از هر چيز معطوف به نظم هماهنگ (هارموني) امت- امامت باشد. اولويت قائل شدن براي قبيله گرايي، گروكشي و سهم خواهي يا چيدمان سازمان براساس مدل شركت سهامي طبيعتا نقض غرض اصولگرايي است. شخصيت هاي سياسي اين مجموعه تا آنجا محترمند كه در كليت سازماني و جبهه اي تعريف شوند نه اينكه چون رجل سياسي و رئيس جمهور و رئيس مجلس و شهردار و دبير مجمع تشخيص و... هستند يا زماني نامزد فلان انتخابات بوده اند و حالا دسته و روزنامه اي دارند بنابراين حق آب و گل دارند و نقشه پيچ و خم راه بايد براساس موضع و موقف آنها چيده شود. تك تك اين رجال سياسي بايد خود را با سازمان اصولگرايي در حال تكوين منطبق كنند نه اينكه- خداي نكرده- جبهه در حال تأسيس به اعتبار ذوقيات و اميال برخي از آنان، به چپ و راست خم شود.
در اين باره به مرور و به تفصيل بايد نوشت.
محمد ايماني

 



رئيس حزب عمل اسلامي مصر: ايران و مصر در آينده خواب را از چشمان آمريكا و اسرائيل خواهند ربود

رئيس حزب عمل اسلامي مصر با بيان اين كه روابط ايران و مصر در آينده خواب را از چشمان آمريكا و اسراييل خواهند ربود تاكيد كرد كه تحولات منطقه افزايش قدرت استراتژيك ايران را به دنبال خواهد داشت .
«مجدي حسين» در گفت وگو با قدسنا سرنگوني نظام ديكتاتوري سابق حسني مبارك را خسارتي استراتژيك براي رژيم صهيونيستي دانست و گفت: بدون شك انقلاب ملت مصر يك حادثه و رويداد بزرگي به شمار مي آيد. اين انقلاب تاثيرات زيادي بر آينده مصر، منطقه، جهان اسلام و قضيه فلسطين خواهد گذاشت.
وي با بيان اينكه انتخاب يك نظام جديد در مصر به دور از خواسته هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا ضامن تحقق اهداف ملت مصر خواهد بود بر روابط قوي بين جمهوري اسلامي ايران و مصر تاكيد كرد و در اين باره اظهار داشت: بدون شك در آينده روابط في مابين ايران و مصر هميشه در حالت حركت مستمر به سوي بهتر شدن خواهد بود و مسئولين جمهوري اسلامي ايران نيز بر اهميت روابط بين دو كشور بزرگ ايران و مصر تاكيد مي كنند. منافع اين روابط فقط شامل ايران و مصر نخواهد بود بلكه شامل تمام جهان اسلام خواهد شد و ما نيز به نوبه خود بر نزديكتر شدن و بهبود روابط بين ايران و مصر تاكيد مي كنيم تا بتوان از طريق اين رابطه قوي بين دو كشور، ضربه سختي به رژيم صهيونيستي و همپيمان اين رژيم يعني آمريكا وارد ساخت.
رئيس حزب عمل اسلامي مصر همچنين درخصوص تاثير انقلاب هاي اخير كشورهاي آسياي غربي و شمال آفريقا بر قضيه فلسطين گفت آنچه كه امروز در مصر بعد از سقوط نظام مبارك شاهد هستيم، همه ثمره انقلاب بزرگ ملت مصر به شمار نمي آيد و براي تحقق اهداف بزرگ و سرنوشت ساز در آينده ملتهاي عربي و اسلامي بايد منتظر تشكيل دولت منتخب و رسيدن نمايندگان حقيقي اين ملت به قدرت باشيم.
وي درادامه عقب نشيني در سال 2000 از اراضي لبنان، پيروزي مقاومت اسلامي لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006، عقب نشيني از غزه و نيز شكست در جنگ 22 روزه بر ضد اين منطقه درسال 2009، تحقق نيافتن محو و نابودي نهايي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و نيز نرسيدن به ديگر اهداف تعيين شده از سوي رژيم صهيونيستي در جنگ غزه از جمله موارد افول و عقب نشيني رژيم صهيونيستي دانست و به پيروزي رسيدن انقلاب ملت مصر و افزايش قدرت استراتژيك جمهوري اسلامي ايران را از مهمترين عوامل در تضعيف رژيم صهيونيستي در آينده برشمرد.

 



خالي بند (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي اپوزيسيون اعلام كرده اند «همين كه كيهان نوشته است ابراهيم نبوي نفوذي وزارت اطلاعات نيست، نشان مي دهد كه او نفوذي است»؟
گفتم: جل الخالق! با اينهمه هوش چرا تا حالا «خرگوش» نشده اند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! ما از همين حالا اعلام مي كنيم كه ابراهيم نبوي و علي افشاري و اردشير اميرارجمند و نيك آهنگ كوثر و چندتاي ديگر هم نفوذي وزارت اطلاعات نيستند! تا ابراهيم نبوي تنها نماند!
گفتم: ولي چند ماه ديگر كه قرار است «مدحي»هاي شماره 2 و 3 به ايران برگردند، گروه هاي اپوزيسيون به كيهان فحش مي دهند كه چرا به آنها آدرس غلط داده است؟!
گفت: ولي همه آنها كه ادعا مي كنند، تا آخر به مبارزه با جمهوري اسلامي ادامه خواهند داد!
گفتم: حيوونكي ها قمپز درمي كنند و خودشون همديگر را بهتر مي شناسند. يارو براي رفيقش خالي بست و گفت؛ ديشب، براي گردش به كره ماه رفته بودم! و دوستش كه آخر خالي بندي بود گفت، آره؛ ديشب كه از كره مريخ برمي گشتم ديدمت روي كره ماه ايستاده بودي و داشتي سوت مي زدي!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در اواخر سال 68 قتل بسيار فجيعي در بانك كشاورزي همدان رخ داد كه در كمتر از 48 ساعت عاملين جنايت در مرزهاي كشور شناسايي و دستگير شدند. بعد هم بلافاصله دادگاه تشكيل و حكم اعدام آنان به اجرا درآمد. عرضم اين است كه چرا امروز چنين قاطعيتي در برخورد با اشرار ديده نمي شود.
4691---0918
¤ آيا جريمه 6 ماه يا يك سال تعليق براي پزشكاني كه طلبه مجروح را نپذيرفتند جريمه بازدارنده است؟! چرا با جان يك انسان اينچنين بازي مي شود مگر معارف ما و در قرآن كريم نيست كه نجات يك انسان به منزله نجات كل عالم است؟!
4964---0912
¤ نتيجه حماقت كشيش دون صفت و بي سوادي كه با حمايت استكبار خاصه شيطان بزرگ جسارت به قرآن كريم مي كند آن مي شود كه يك مسيحي نروژي همفكر او قريب به صد نفر از هموطنان خود را مي كشد و به آن افتخار مي كند و شيطان صفتان روبه صفت ناكام از وصل آن به مسلمانان مي شوند. در اين جنايت نه از حقوق بشر خبري است و نه از قانون. مادامي كه آمريكاي جنايتكار و رژيم صهيونيستي به هر طريق به اشغالگري و قتل و غارت مردم مبادرت مي كند جهان روي خوش نخواهد ديد ولي تا به كي بي گناهان بايد تاوان آن را بپردازند؟
محمودي
¤ وقتي مشاهده مي كنيم دستگاه قضايي به شكايت خاندان هاشمي از جمله شكايت آقازاده متهم فراري رسيدگي مي كند ولي به شكايت مردم از اين آقازادگان متهم ترتيب اثر نمي دهد قلبمان واقعا به درد مي آيد.
2748---0912
¤ خيانت سران فتنه از جمله خاتمي اظهرمن الشمس است و براي همه مردم ايران محرز شده است و نمي توان آن را پوشاند.
6316---0935
¤ در شهرستان كوهدشت لرستان در صورت فوت فرد متمولي، در ساعات اداري همه ادارات و موسسات تعطيل و براي تشييع جنازه و مراسم ختم مي روند و امور اداري و بانكي به روز بعد موكول مي شود. آيا وقت مردم ارزش ندارد؟ و آيا مسئولين مجاز به تعطيلي ادارات هستند؟!
0204---0912
¤ خيل عظيمي از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در قيد حيات هستند بنابراين شايسته است از خاطرات اين عزيزان، فيلم ساخته شود نه تخيل هاي برخي كارگردانان خام و...
9023---0917
¤ اجاره بها در شيراز بيداد مي كند مسئولين فكري به حال مستاجرين كم درآمد كنند؟
7054---0917
¤ راننده اتوبوس بين شهري هستم. مي خواستم بگويم حال كه مبارزه با معضل بدحجابي شروع شده مسئولين دست اندركار اجازه ندهند در داخل اتوبوس هاي بين شهري هم خانم ها با پوشش زننده و سر و وضع آرايش كرده در صندلي پشت راننده بنشينند چه بسا كه در بعضي از تصادفات همين خانم هاي بي توجه عامل و بسترساز حادثه مي شوند.
اصغر كردبچه
¤ به وزير محترم بهداشت عرض مي كنم كه نصب تابلو حفظ كرامت ارباب رجوع با نوشته اي به عنوان «كسي كه به مامور دولت در حين انجام وظيفه توهين كند به 6 ماه تا... بازداشت و جريمه مي شود» چه تناسبي دارد؟ آيا كسي كه حادثه اي ديده و با دست و پا زدن فرزند و همسر و بستگانش رو به روست به طور طبيعي براي يافتن پزشك و... بي تابي و تندي نمي كند؟
مجتبي اصيل
¤ در شهرستان جم از استان بوشهر با اين كه يك شهر كوچك در جنوب كشور است چون نظارت و كنترلي در كار نيست قيمت اجاره خانه به طور سرسام آور بالا رفته است. چرا بايد چنين باشد؟
9483---0917
¤ علي رغم گذشت حدود 7 ماه از تصويب و ابلاغ ماده 8 مبني بر فروش خانه هاي سازماني دستگاه هاي دولتي به كاركنان و بازنشستگان بدون مسكن با قيمت كارشناسي شده روز، متاسفانه در عمل هيچ اتفاقي نيفتاده است. از وزير پرتلاش و زحمتكش راه و شهرسازي در اين مورد تقاضاي رسيدگي داريم.
7696---0911
¤ شهر بندري جاسك در جنوب كشور با اين كه زيباترين ساحل را دارد اما فاقد جاده مناسب و امكانات رفاهي و بهداشتي است. از مسئولين امر مي خواهيم كه به اين شهر محروم توجه بيشتري بكنند.
3623---0917
¤ سال 89 دولت اعلام كرد بازخريدشده هاي قبل از سال 85 بازنشسته محسوب مي شوند. به اداره مربوطه مراجعه كردم. گفتند بخشنامه آن به دستشان نرسيده است. با توجه به گذشت يك سال چرا در مورد صدور بخشنامه مذكور اقدام نمي شود؟
5086---0917
¤ ما ساكنان شهرك بهارستان شهر گرگان از استاندار محترم و سازمان آب استان درخواست مي كنيم به وضعيت قطعي 15 ساعته آب در شبانه روز رسيدگي كنند. با وجود آنكه صدها ميليارد متر مكعب آب رودهاي مازندران و گلستان به دريا مي ريزد ولي ما با چنين مشكلي مواجه باشيم.
1233---0911
¤ جاي تاسف است كه شبكه سراسري معارف در 200 كيلومتري قم قابل پخش نمي باشد و توام با پارازيت است از رئيس محترم صدا و سيما درخواست رفع مشكل ياد شده را داريم.
1347---0912
پاسخ امور اطلاع رساني و تبليغات شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه در تاريخ 12/04/1390، پيرامون «كنار هم نشستن زن و مرد در اتوبوس هاي مترو شهيد حقاني» به اطلاع مي رساند: دستورالعمل ها، پيرامون لزوم اجراي طرح تفكيك از سوي رانندگان جمعي به رانندگان ابلاغ گرديده است. لذا چنانچه مورد خاصي مدنظر شهروند محترم مي باشد، مزيد امتنان خواهد بود كه اطلاعات تكميلي از قبيل شماره اتوبوس، روز، ساعت را به وسيله تلفن 1888 اعلام تا پيگيري لازم به عمل آيد.»
پاسخ امور اطلاع رساني و تبليغات شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه در تاريخ 14/04/1390، پيرامون «خاموش بودن كولرهاي بي آرتي در جنوب شهر» به اطلاع مي رساند: كليه اتوبوس هاي جديدالتحويل شاغل در خطوط بي آرتي داراي كولر بوده و رانندگان جمعي نيز موظف به روشن نمودن آن مي باشند كه اين مهم به منطقه خاص جغرافيايي مربوط نمي گردد . در حال حاضر اكثر قريب به اتفاق اتوبوس هاي خط هفت سامانه تندرو (راه آهن تجريش) داراي كولر و تعدادي از اتوبوس هاي خط دو تندرو نيز كولردار ميباشند ليكن مقرر گرديده به محض تحويل اتوبوس جديد نسبت به جايگزيني آنها با اتوبوس هاي فاقد كولر اقدام گردد.»
پاسخ امور اطلاع رساني و تبليغات شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه در تاريخ 12/04/1390، پيرامون «كمبود اتوبوس در منطقه4» به اطلاع مي رساند: در حال حاضر خطوط 932 (شهرك پارس- علم و صنعت) 924 (دانشگاه امام حسين(ع)- علم و صنعت) و 4-28 (فلكه سوم تهرانپارس- شهيد مطهري) وارد بزرگراه باقري شده و ضمن استفاده از دوربرگردان نسبت به ادامه مسير اقدام مي نمايند. از آنجايي كه احداث ايستگاه در بزرگراه ها از جمله بزرگراه شهيد باقري موكول به موافقت راهور محترم تهران مي باشد و تاكنون به دلايل فني و كارشناسي اين هماهنگي معمول نگرديده لذا فعلاً برابر ضوابط موجود احداث ايستگاه در محل مورد نظر مقدور نمي باشد.
¤ بزرگ ترين خيانتي كه انسان مرتكب مي شود، دنياپرستي است. چرا كه جسم و روح خود اين دو امانت الهي را به بهاي اندك يعني دنياي فاني و لذت هاي زودگذر مي فروشد و بدين ترتيب در حق خود و خالق خود خيانت مي كند.
5817---0919
¤ به آقاي محمد خاتمي بفرماييد آيا وقتي كه شما از داخل مجلس با مقامات آمريكا تماس مي گرفتيد و اهداف آنان را در داخل كشور دنبال مي كرديد طبق وصيت نامه حضرت امام خميني(ره) بود؟ بديهي است كه وقتي افرادي قصد چنين خيانت هايي را داشته باشند وظيفه سپاه پاسداران مي باشد كه با خيانت كاران برخورد قانوني داشته باشد و به اين وسيله از دستاوردهاي انقلاب حفاظت كند.
2644---0916
¤ مي خواستم از آقاي وزير كشور كه ادعا مي كند مردم ما بهترين حجاب را دارند بپرسم كه تا چه اندازه به اين ادعاي خود اعتقاد راسخ دارد. آيا اصلا در خيابانهاي اصلي تردد دارند كه ببينند تهاجم فرهنگي غرب تا چه اندازه در ميان برخي از جوانان ما رسوخ كرده است؟
خانم صالحي- شهريار
¤ از سرمقاله روزنامه كيهان تحت عنوان «خواب خزانه دار» تشكر مي كنم. به نظر مي رسد كه چندماهي است دقيقا بعد از ناكامي جريان انحراف در بركناري وزير محترم اطلاعات، اين جريان به يك نوع لجبازي در اداره كشور و ايضا سنگ اندازي در كار نظارت برقيمت ها و كيفيت اقلام موردنياز مردم روي آورده اند.
يك هموطن
¤ تفكر در زمينه مهدويت سرچشمه دين و ايمان است و ترويج آن نيز باعث افزايش بيش از پيش تعداد عاشقان مكتب اهل بيت عصمت و طهارت مي شود.
سليمان بلغار
¤ روزنامه ايران مطلبي داشت تحت عنوان «كوروش نخستين پيام آور صلح جهان» از مسئولان اين روزنامه بايد پرسيد يعني خدا كه 124 هزار پيغمبر را فرستاد اينها صلح نياورده بودند. علت اينكه جريان انحرافي اينقدر دم از كوروش مي زند فقط اين است كه تنها كسي از پادشاهان ايران كه با يهودي ها دوستي كرده كوروش بوده است. به همين دليل است كه فراماسون ها عاشق كوروش هستند. چرا براي يك بار هم كه شده روزنامه ايران سخنان شهيد مطهري درباره كورش را چاپ نمي كند؟
يك هموطن
¤ در اواخر سال گذشته قانون بازنشستگي پيش از موعد براي مدت پنج سال تمديد شد و اين قانون ازسوي رياست محترم جمهوري ابلاغ گرديد ولي متأسفانه اين قانون به علت نبود بودجه هنوز اجرا نمي شود. از مسئولين محترم خواهشمنديم به قانون احترام بگذارند و تكليف ما را مشخص كنند.
هدايتي فر
¤ حرف زدن محمدرضا خاتمي با آن سابقه مشعشع در حزب دولت ساخته مشاركت و جريان فتنه 88 از قانون، آدم را به ياد اين ضرب المثل ايراني مي اندازد كه به كور عين علي و به كچل زلف علي بگويند!
614 6 ---0915
¤ دبستان دخترانه شاهد حق مسلم مردم و فرهنگيان و ايثارگران قاين است از مسئولين امر درخواست مي شود به اين خواسته اهالي شهر قاين جامه عمل بپوشند.
5255---0915
¤ وجود سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در رأس سپاه خاري است به چشم بدخواهان انقلاب اسلامي و اهانت به سپاه و فرمانده آن اهانت به اسلام و قرآن و اهانت به بازماندگان دفاع مقدس و در نتيجه اهانت به 70 ميليون ايراني و امت اسلامي است و اهانت كنندگان به سپاه وسردار جعفري سر در آخور دشمن صهيونيستي دارند و خون ايراني و اسلامي در رگشان جاري نيست. سپاه در طول 32 سال انقلاب مدافع انقلاب بوده و دژ نفوذناپذير در قبال دشمنان انقلاب است.
5010---0913
¤ از وزير علوم درخواست مي شود نظارت بيشتري بر اساتيد دانشگاهها بويژه دانشگاه هاي غيرانتفاعي انديشه جهرم داشته باشند كه از اساتيد دور از اخلاق اسلامي و انساني استفاده نشود.
726---0938
¤ ضربه اي كه صدا و سيما- علي رغم برخي برنامه هاي آموزنده- به اسلام و ايران مي زند خيلي بيشتر از جريان انحرافي است... روابط آزاد دختر و پسر، به نمايش درآمدن مردهاي زن نما و... بي سواد نشان دادن زنان محجبه، اختصاص نماز و دعا به عده اي كهنسال و بيكار، بي خاصيتي مسئولين، آراستگي زنانه برخي مجريان و مدعوين مرد و... مسائلي است كه متأسفانه در بسياري از برنامه هاي رسانه ملي ديده مي شود.
2833--0913
¤ آقاي احمدي نژاد همان سوم تيري است بايد او را كمك كرد و موانع را از سر راهش برداشت. نبايد او را تنها گذاشت. انسان خطا مي كند. چه تضميني وجود دارد كه نماينده سياسي جديد هم مبتلا به اين بلا نشود؟ جاذبه، جاذبه در حد اعلي.
9579---0916
¤ با عمليات كابل برگردان و تغيير شماره تلفن غيرمنتظره محل كار، حدود يك ميليون تومان خسارت تبليغاتي ديده اند جايي براي شكايت و وصول خسارت وجود دارد؟
4238---0912
¤ خوب است هلال احمر براي كمك به گرسنگان شاخ آفريقا شماره حسابي را در كل كشور اعلام و همگي در حد توانمان همياري نماييم. بني آدم اعضاي يكديگرند...
4262----0913
¤ از طريق اين ستون نارضايتي خويش را از تبديل شدن برنامه كودك و نوجوان به برنامه پخش انواع موسيقي و سرودهاي مناسب مجالس لهو و لعب اعلام مي كنيم. واقعا جاي ناراحتي دارد كه تحت عنوان برنامه فرهنگي از رسانه ملي كشور آموزش رقص داده شود.
0875---0915
¤ مقررات جديد معافيت ايثارگران به دور از انصاف است. چرا كه يك نفر با 29 ماه سابقه حضور در جبهه حداكثر تا 9ماه از امتياز كسر خدمت سربازي بهره مند مي شود ولي فرد ديگري با 30ماه سابقه حضور در جبهه (يك ماه بيشتر) از معافيت كامل استفاده مي كند.
6565---0911
¤ شهرداري منطقه 2 كرج درخصوص آسفالت خيابان هاي محدوده زينبيه و همچنين نصب سطل زباله در مجتمع معصوميه ضعيف عمل مي كند. درخواست رسيدگي داريم.
0959---0919
¤ نزديك به دوسال مي شود كه بانك صادرات درخصوص حساب هاي قرض الحسنه قرعه كشي نمي كند اميدواريم درسال 90 اين كار انجام بشود از مسئولين بانك مركزي تقاضا داريم اجازه ندهند نسبت به صاحبان حسابهاي قرض الحسنه چنين بي توجهي صورت بگيرد.
546---775
¤ در پارك شهيد چمران كرج چند غرفه به بخش خصوصي اجاره داده شده است. صاحبان اين غرفه ها هر روز اقدام به پخش ترانه هاي مبتذل به خوانندگي زن زمان طاغوت مي كنند. چرا نبايد مسئولين شهرداري كرج در اين مورد احساس مسئوليت كنند و پاسخگو باشند؟
6078---0912
¤ بانك ها بدون كسب اجازه اقدام به خالي كردن حساب هاي مخصوص نوزادان كرده اند. متأسفانه خيلي راحت اعتبار دولت و مسئولين زيرسؤال مي رود و كسي هم پاسخگو نيست.
4742---0912
¤ صاحبخانه اجبار كرده كه مبلغ 9 ميليون تومان به رهن خانه اي كه اجاره كرده ام اضافه كنم. آيا نبايد فكر كنند كه مستأجر بيچاره از كجا و چگونه چنين پولي را تهيه بكند. دولت و مسئولين امر هم براي كمك به قشر مستأجر و خانه به دوش فكري بكنند؟
2055---0912
¤ يكسال است كه مشترك نشريه عبرت ها شده ام ولي هنوز يك شماره از اين نشريه به دستم نرسيده است. مسئولين نشريه مي گويند تمام شماره هاي نشريه را تحويل پست داده اند. تنها مي توان گفت مأموران اداره پست شهرستان سبزوار رعايت امانت داري را نكرده اند.
0913---0915
¤ آموزش رقص در برنامه فتيله صبح هاي جمعه برنامه اي كاملاً ضدبرنامه همزمان مهدويت در شبكه قرآن است. سيماي جمهوري اسلامي بازار عرضه همزمان متاع هاي خير و شر شده است.
8323-0913
¤ اين همه سازمان و مسئولين مبارزه با گرانفروشي و كم فروشي، تعزيرات حكومتي و بازرسي و... پس چه كار مي كنند نكند هنوز در خواب زمستاني اند؟
3037-0935
¤ آب منطقه گلستان اهواز به طور مرتب قطع مي شود از مسئولين سازمان آب منطقه اي اهواز درخواست رسيدگي داريم.
3735-0916
¤ برق شهرك صنعتي اميرآباد دشتروم ياسوج مدتهاي طولاني قطع مي شود و به همراه آن شبكه مخابراتي محلي هم قطع مي شود. چه كسي پاسخگوي خسارتهاي وارده به وسايل برقي مردم است؟
3361-0936
¤ از مركز علمي كاربردي صنعت آب و برق واحد مازندرانم با مدرك كارشناسي ومدت ده سال است كه سابقه دارم اما هنوز وضعيت استخدامي ما مشخص نيست. مسئولين چه پاسخي به وضعيت امثال بنده دارند؟
8570-0937
¤ از اخبار شبكه 2 ساعت 30:20 درخواست مي شود گزارشي از سير مراحل ترخيص موتوسيكلت هاي توقيفي، پاركينگ و نظرات مردم را تهيه و منعكس نمايد.
جمعي از موتورسيكلت سواران
¤ بخش خبري 30:20 شبكه دوم سيما اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب اسلامي را به عنوان خبر دوم و سوم پخش مي كند؟! از مديران اين سازمان عريض و طويل توقع است كه در اين مورد دقت لازم را داشته باشند.
5954-09111
¤ كوچه هاي محله حشمتيه منطقه 7 بسيار تنگ و باريك است و شهرداري بدون دادن عقب نشيني كافي مجوز ساخت آپارتمان مي دهد. كاش قانوني وضع مي شد كه مانع آپارتمان سازي در كوچه هاي باريك زير 4 متر مي شد و همچنين كوچه هاي 4 متري به 6 متري تغيير مي يافت.
0046-0912
¤ از مطلبي كه راجع به سريال ساختمان پزشكان و سراب نوشتيد متشكرم متاسفانه تلويزيون با چنين برنامه هايي مفاسد را رواج مي دهد. تا وقتي كارگردان دلسوز و اسلام مدار نباشد همين برنامه ها ادامه دارد.
حسيني از قم
¤ كيفيت نان در خوراسگان اصفهان بسيار خراب تر از قبل از هدفمندي يارانه ها شده است از مسئولين استان درخواست رسيدگي داريم.
7903-0937
¤ بايد در پيروي از فرمايش حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) در حالت انتظار علاوه بر خودسازي و تهذيب نفس و اقامه نماز اول وقت زمينه ظهور را با امر به معروف و نهي از منكر و تشويق ديگران به ذكر صلوات و دعاي فرج و دعاي عهد و آل ياسين و نماز امام زمان(عج) فراهم كنيم كه افضل العباده انتظار الفرج.
8911-0915
¤ با 12 سال سابقه كار و داشتن ديپلم ماهانه 400 هزار تومان حقوق مي گيرم دليل آن اين است كه نيروي شركتي واحد جذب آب مسجد سليمان هستم. چرا مصوبه دولت مبني بر لغو پيمانكاري اجرا نمي شود.
5786-0916
¤ در شهرستان آبادان برخي از نماينده ها وقت و همت خودشان را براي عزل و نصب پست هاي مديريتي شهر گذاشته اند. به عنوان مثال يكي از مديران تلاشگر و ولايي آموزش و پرورش اين شهر با تلاش يكي از نمايندگان عزل شد.
5526-0916
¤ نمايندگاني كه مدعي عمل نكردن دولت به قانون هستند چرا مصوبه خلاف قانون خود را در خصوص نمايندگي مجلس نمي بينند؟ آيا دخالت هاي آنان در اختيارهاي قانوني دولت عملي خلاف قانون نيست؟ از همه مهم تر جواب بدهند چرا به تذكرات رهبري در اين مورد توجه نشان نمي دهند؟
2748-0912
¤ تا وقتي كه هنرپيشه هاي زن سينما و تلويزيون با پوشش هاي نامناسب و دور از شئونات اخلاقي در فيلم ها بازيگري مي كنند و با همين سر و وضع در مراسم و مجالس حضور مي يابند نبايد انتظار داشت كه وضع حجاب و عفاف جامعه خوب بشود.
8093-0916
¤ در روزنامه 15 تير در ستون كيهان و خوانندگان همسر يك جانباز اعصاب و روان حرف دل همه همسران جانباز را مطرح كرده بود. سؤال ما از مسئولين بنياد جانبازان است كه چرا جوابگو نيستند؟
5626-0936
¤ وقتي در يك برنامه تلويزيوني مهمان برنامه زن است چه لزومي دارد مجري مرد باشد و از مجري زن استفاده نشود؟
1277-0916
¤ اگر چنانچه با همكاري و مساعدت مسئولين نهاد رياست جمهوري موفق به ملاقات آقاي رئيس جمهور بشوم مي خواهم در اين ديدار به ايشان بگويم حل مشكل جواناني كه همت كار و تلاش دارند ولي از داشتن سرمايه محروم هستند با كيست؟ و چه كار بايد بكنند.
2354-0917
¤ در دبستان شهيد كلاهدوز منطقه 15 آموزش و پرورش وسط كلاسها را تيغه كشيده اند و اسم آن را طرح يك نوبته كردن مدرسه گذاشته اند اگر قرار است در تمام امور و طرحها مثل اين مورد به روش غيرعلمي عمل شود چگونه امكان پيشرفت متصور مي باشد.
4643-0936
¤ مشكل عمده دانشجويان دانشگاه آزاد در شهرستان ها نداشتن مسكن است. فرزندم در دانشگاه آزاد رودهن تحصيل مي كند براي اجاره منزل در شهرك روبه روي دانشگاه اقدام كردم متأسفانه شهرك مذكور آب لوله كشي ندارد.
نارويي- پدر يك دانشجو
¤ وقتي در فرديس كرج امكانات درماني خاص معلولين و مددجويان تحت پوشش بهزيستي وجود ندارد چرا مسئولين امر اصرار دارند كه در اين نقطه به مددجويان مسكن مهر بدهند؟ چرا داخل شهر تهران فكري براي اين قشر نمي شود؟
4643-0936
¤ در تعجبم معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري چگونه ادعا دارد كه در بوستان آزادگان جشن شعبانيه برگزار كرده است. واقعا از آن همه افتضاح اخلاقي و آن رقص و پايكوبي چگونه مي توانيد به عنوان اعياد شعبانيه نام ببريد. اگر توان اداره اين گونه مراسم را نداريد مبادرت به اجرا نكنيد و اموال بيت المال را هدر ندهيد و موجبات گناه فراهم نسازيد.
محمودي
¤ در تاريخ 1/5/90 براي پدر و مادر بيمارم كمپوت گيلاس «خوشاب» گرفتم وقتي به منزل رفته و آنها را برايشان باز كردم ديدم بوي نفت مي دهند وقتي با شركت خوشاب آقاي بابايي ظاهرا مديرعامل صحبت كردم اقرار كردند كه سر بسته گيلاس چنين مشكلي داشته كه مدير توليد از آن مطلع بوده ولي ما را در جريان قرار نداده است شايسته است هم وزارت بهداشت و هم سازمان بازرسي كل كشور با اين خاطيان كه با جان مردم بازي مي كنند برخورد جدي نمايند.
اميررضا شجاعي طباطبايي
كارشناس انرژي اتمي
¤ اخيرا شاهديم كه برخي شركت ها براي سودجويي بيشتر اقدام به ارسال پيامكهاي غيراخلاقي مي نمايند كه واقعا وقتي فرزند خردسالمان از والدين مي خواهد كه پيام را براي آنها شرح دهيم شرممان مي شود. آيا مسئول و متولي برخورد با اين گونه پيام هاي غيراخلاقي و شكستن قبح و حيا نوجوانان و جوانان وجود دارد؟ اگر هست پس چرا هيچ برخوردي را شاهد نيستيم. از وزارت ارتباطات نيز عاجزانه درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از خانواده هاي متدين تهران
¤ آمريكا علاوه بر آنكه تنها مجرم هسته اي در جهان است در عرصه هاي ديگر اجتماعي نيز به عنوان ناقض شماره يك حقوق بشر شناخته مي شود. اخيرا شمارشگر بدهي اين كشور براي مقاصد استعماري و تروريستي و حمايت بي چون و چرا از رژيم صهيونيستي ركورد زده است با توجه به اين كه ديوان داوري لاهه نمي تواند اين همه جرايم را در كارنامه سياه آمريكا و اسرائيل غاصب مورد رسيدگي قرار دهد. پيشنهاد مي شود در اين ارتباط كنفرانس بين المللي در تهران تشكيل و از صاحب نظران جهان اسلام در عرصه هاي گوناگون تأثيرات ركود جهاني اقتصاد و بيداري و انتفاضه اسلامي را در خاورميانه بررسي و راهكار ارايه دهند. به عبارتي ساده تر سازمان ملل متحد منطقه خاورميانه تأسيس شود.
گودرزي- اصفهان
¤ در آزمون تيرماه 90 استخدامي آموزش و پرورش كوهدشت لرستان شركت كردم. وقتي در تاريخ 1/5/90 نتايج آن اعلام شد باورم نمي شد افراد بسياري كه از نظر سطح علمي 30-20 درجه از بنده پايين تر بودند قبول شده اند ولي اينجانب پذيرفته نشده ام. همانهايي كه پذيرفته شده بودند باورشان نمي شد كه بنده جزء قبول شدگان نباشم. از وزير محترم درخواست عاجزانه دارم ضمن بررسي پاسخ مسئول و منطقي از سوي ممتحنين و مصححين به ما داده شود.
يك شهروند كوهدشتي
¤ دولت محترم اعلام مي نمايد كه زمينهاي هزار متري واگذار مي كند. از دولت محترم درخواست مي شود ضمن روشن كردن وضعيت سهام عدالت كه پس از 5 سال در بلاتكليفي به سر مي برد، به جاي زمين هزار متري مسكن مهر و به جاي ساختمانهاي آپارتماني منازل 120 متري ويلايي واگذار كند . لطفا از شعارهاي انتخاباتي و بالا بردن سطح توقعات مردم پرهيز شود.
دهدشتي
¤ بنده به عنوان يك پزشك تقاضاي ملاقات با معاون آموزشي وزير بهداشت آقاي دكتر محققي را دارم.
4061-0917
¤ ثبت نام رزرو فروش قطار مشهد بسيار دون شأن زائران صورت مي گيرد قبل از ساعت 4 صبح ثبت نام صورت مي گيرد اما كاتب گاهي به علت بي توجهي ليست را با پايان يافتن شيفت خود به همراه مي برد شايسته است مسئولين شركت رجاء توجه و دقت بيشتري نمايند.
4165-0912
¤ از بانك ملي وام گرفتم (البته نه ميلياردي بلكه وام ازدواج چند صدهزار توماني) از بانك خواهش كردم كه تاريخ سررسيد اقساط تا دوم يا سوم هر ماه قرار دهد تا جريمه ديركرد پرداخت نكنم چرا كه حقوق ما معمولا قبل از سي ام پرداخت نمي شود. ولي متأسفانه توجهي به درخواست ما نكرد و تاريخ سررسيد اقساط را بيست و هفتم قرارداد تا هر ماهه جريمه ديركرد داشته باشم.
4294-0938
¤ روشنفكر سكولار در طول ادوار مختلف كشورمان هميشه اسير جهل مركب بوده در مقابل شهيد مطهري ها كه آزادانديش بودند، ما در مقابل صف آرايي تاريك انديشان و جاهلان مركب كه حركتشان ممكن است كشور را به انحراف بكشانند هرگز آرام نخواهيم نشست.
2878-0919
¤ ذكر تعجيل فرج رمز نجات بشر است ما بر آنيم كه اين ذكر جهاني بشود.
1908---0916
¤ تولد تنهاترين مرد عالم را جشن گرفتيم و باز با غفلتهايمان در سالگرد تولدش تنهايش مي گذاريم!
6392---0912
¤ مسئولين فرهنگي و انتظامي آيا نمي دانند كه در گوشه و كنار معابر و خيابانها انواع و اقسام سي دي هاي مبتذل و غيراخلاقي به عابرين عرضه مي شود، بدون هيچ ترس و واهمه اي؟!
5171---0917
¤ گفته مي شود در خود نهاد رياست جمهوري تعداد 1800 نفر نيروي شركتي مشغول به كار هستند كه هنوز تبديل وضعيت نشده اند وقتي در مركز دولت چنين مشكلي را حل نكرده باشند در مراكز زير مجموعه معلوم است كه در اين رابطه كاري صورت نخواهد گرفت.
1065---0912
¤ اگر مسئولين اراده و جرأت برخورد با شبكه اراذل و اوباش و مزاحمين نواميس مردم را ندارند اجازه بدهند مردم خودشان وارد عمل بشوند و كار را تمام بكنند.
1264---0919
¤ مدتي قبل شكايت بنده در مورد نداشتن پول رهن براي اجاره منزل در اين ستون چاپ شد. اما دريغ از اينكه كسي به كارم رسيدگي كند و وضعيتم با گذشته هيچ فرقي نكرده است. از مقامات و مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
6376---0939
¤ مسئولان اجرايي، انتظامي و قضايي چه مي كنند كه براي چندمين بار شاهد چاقوكشي چند نفر اراذل و اوباش عليه روحاني ناهي از منكر در جامعه هستيم.
1052---0912
¤ برنامه عروسي چرخ و فلك مروج بدحجابي شده است. با اين شيوه تربيتي معلوم است كه چند سال ديگر نتيجه آن در خيابان ها و معابر عمومي چه مي شود؟
7061---0919
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه گزارشي درباره ريشه هاي بزهكاري و زورگيري، قتل و جنايت كه هر روز تيتر روزنامه ها مي شود تهيه و منتشر كند.
مرادي زاده- ايلام
¤ مسئول جايگاه سوخت سي ان جي شهيد آويني در بزرگراه شهيد آويني شهرري كه مخصوص تاكسي ها مي باشد، مدتي است كه ماشين هاي شخصي را در قبال دريافت هر خودرو 500 تومان اجازه سوختگيري مي دهد. بارها بنده با مسئولان جايگاه به انتقاد صحبت كرده ام و حتي نيروي انتظامي هم در اين خصوص دخالت كرده است اما آنها همچنان به اين كار خلاف خود ادامه مي دهند.
ناصري
¤ جناب آقاي رئيس جمهور! با شناختي كه از شما داريم حضرتعالي از هيچ گونه تخلف مديران چشم پوشي نمي كنيد و با خاطيان قاطعانه برخورد مي كنيد اما مدتي است كه ما اهالي تاتار اولياراميان گزارشي از سوء مديريت برخي از مديران اين روستا برايتان به صورت پيشتاز ارسال كرده ايم اما تاكنون هيچ گونه واكنشي از جانب شما مشاهده نشده است.
جرجاني
 



ولايتي: وحدت اصولگرايان با همراهي بزرگاني نظير آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي قطعي است

مشاور بين الملل مقام معظم رهبري گفت: وحدت اصولگرايان براي حضور مقتدر در انتخابات آينده با همراهي بزرگان قطعي است.
علي اكبر ولايتي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: كاري كه توسط بزرگان جبهه اصولگرايي نظير آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي و ديگر پيش كسوتان اصولگرايي آغاز شده، يك افق روشن را پيش روي اصولگرايان باز كرده است.
وي تنها رمز بقا و ماندگاري اصولگرايان را در عرصه سياست اتفاق نظر و حفظ وحدت رويه آنها اعلام كرد و افزود: با اين اتحاد و همدلي پيروزي در انتخابات مجلس نهم تحقق يافتني است.
عضو جبهه اصولگرايي با يادآوري اينكه با تشكيل كميته هشت نفره اصولگرايان تصميم گيري ها و هدف گذاري ها به نفع پايداري و وحدت آفريني اصولگرايان است، خاطرنشان كرد: كميته اصولگرايان قبول كرده است تا با شاخص هاي مورد نظر كانديداها را مورد ارزيابي قرار داده و منتخبان را براي حضور در انتخابات به مجلس برگزينند.
ولايتي با رد هرگونه تفرقه و دودستگي بين اصولگرايان تصريح كرد: شاخصه اصولگرايي حفظ وحدت و همدلي است و هرگز اصولگرايان اين رمز ماندگار را فراموش نكرده اند.
وي وحدت اصولگرايان را حول محور شخصيت هايي همچون آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي يك فرصت تاريخي اعلام و اضافه كرد: نبايد تصور كنيم كه حركت هاي وحدت آفرين در اين حوزه بي ثمر است و يا هيچ عاقبتي نخواهد داشت چرا كه خود اين تفكر انحرافي و غلط است.


 



مهمانپرست: نيروگاه بوشهر در حال انجام تست اتصال به شبكه سراسري است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در مورد راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: مراحل راه اندازي نيروگاه تقريبا به اتمام رسيده و نيروگاه در حال انجام تست اتصال به شبكه سراسري است.
«رامين مهمانپرست» كه ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران سخن مي گفت، در خصوص زمان راه اندازي اين نيروگاه خاطرنشان كرد: براي تعيين زمان راه اندازي آن در حال رايزني با مقامات روسي هستيم كه در تاريخي جشن راه اندازي اين نيروگاه را برگزار كنيم. اميدواريم توافقي در مورد زمان حدود اواخر ماه مبارك رمضان صورت گيرد تا اين نيروگاه به طول كامل راه اندازي شود.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص واكنش مقامات آمريكا، فرانسه و انگليس مبني بر اين كه نسل سانتريفيوژهاي جديد در تاسيسات هسته اي ايران را تحريك آميز خوانده بودند، گفت: مطالبي كه كشورهاي مختلف در اين مورد ارايه مي كنند خارج از چارچوب منطقي است كه معاهده ان پي تي به عنوان حقوق كشورها تعريف كرده است. معتقديم آنها به جاي مخالفت كردن با احقاق حقوق ملت ما در بهره مندي از دانش هسته اي براي فعاليت هاي صلح آميز كه براي توسعه كشور ما ضروري است، بهتر است راه همكاري را دنبال كنند. اين كه چرخه سوخت در كشورمان داشته باشيم كاملا جزو حقوق ما و يكي از نكات اصلي معاهده ان پي تي است كه بر برخورداري كشورها از اين حق تاكيد مي كند. اگر قرار باشد ما فعاليت هسته اي صلح آميز داشته باشيم، طبيعي است كه بخواهيم در پيشرفت اين دانش تلاش كنيم و جوانان كشور ما با كمكي كه مي كنند كارايي فعاليت هاي هسته اي صلح آميز را افزايش دهند كه سانتريفيوژهاي كمتري با سرعت بالاتر و كارايي بيشتر فعاليت كنند.
مهمانپرست همچنين درباره رايزني ها با عراق و آلمان درباره گروهك تروريستي پژاك، با بيان اين كه «مذاكرات ما با مقامات عراقي در اين زمينه ادامه دارد،» گفت: با مسئولان كشور آلمان كه سركرده اين گروهك در آنجا اقامت دارند، مذاكره كرده از آنها خواستيم نسبت به دستگيري، محاكمه و تحويل سركرده اين گروهك اقدام كنند.
وي با اشاره به اسنادي كه در رابطه با فعاليت هاي تروريستي اين گروهك وجود دارد، اظهار داشت: قبلا تعدادي از اين اسناد تحويل مقامات آلمان شده بود و بقيه اسناد نيز به آنها ارائه مي شود.

 



در ادامه عمليات تعقيب تروريست ها سپاه ضربات مهلك ديگري به پژاك وارد كرد

روابط عمومي نيروي زميني سپاه از وارد شدن ضربات مهلك ديگري بر پيكر گروهك تروريستي پژاك در شمال غرب كشور خبر داد.
در ادامه عمليات تعقيب اشرار و تروريست هاي گروهك پليد و جنايتكار پژاك دوشنبه شب در منطقه قنديل و حاجي ابراهيم پيرانشهر و دولتو سردشت در آذربايجان غربي چندين تيم از عناصر اين گروهك در دام دسته هايي از بسيجيان كرد و بومي گرفتار و منهدم شدند.
اين گزارش مي افزايد: اشرار و تروريست هاي پژاك با تحمل تلفات سنگيني از مهلكه گريختند و اجساد مزدوران هلاك شده نيز در منطقه باقي مانده است.
اين گزارش تاكيد كرده است: رزمندگان غيور قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) نيروي زميني سپاه و بسيجيان كرد و بومي منطقه، تا پاكسازي كامل مناطق مرزي از لوث وجود ضد انقلاب و مزدوران بيگانه، اقدامات مقابله اي، آفندي و امنيت آفرين خود را ادامه خواهند داد.

 



از الان گفته باشيم كه بعداً كيهان را مقصر ندانيد! (خبر ويژه)

همكار شبكه بي بي سي و راديوزمانه كه در لندن اقامت دارد، مي گويد تكذيبيه كيهان درباره نفوذي بودن ابراهيم نبوي پذيرفته نيست.
اميد حبيبي نيا در وبلاگ آزادي بيان، به برخي مواضع اخير ابراهيم نبوي كه باعث خشم طيف هاي گوناگون ضدانقلاب شد، مي نويسد: روزنامه كيهان اعلام كرد، ابراهيم نبوي، نويسنده جرس، نفوذي وزارت اطلاعات نيست. اين در حالي است كه كيهان در هفته هاي گذشته به منظور بهره برداري از پس لرزه هاي ماجراي مدحي، برخي از مشهورترين فعالان سياسي خارج از كشور را نفوذي قلمداد كرده است. كيهان در شماره سه شنبه خود در مطلبي تحت عنوان «مسابقه چه كسي درازگوش تر است به فينال رسيد(خبر ويژه)» اعلام كرد كه برخلاف شايعات «ضدانقلاب» ابراهيم نبوي نفوذي وزارت اطلاعات نيست. اين در حالي است كه مقالات اخير ابراهيم نبوي كه روزنامه كيهان بارها به آنها استناد كرده است مورد خشم و نفرت بسياري از ايرانيان و نيروهاي اپوزيسيون قرار گرفته است.
وي مي افزايد: روزنامه كيهان كه به دنبال ماجراي مدحي در تلاش است تا از آب گل آلود ماهي بگيرد و به خيال خود اپوزيسيون را سردرگم كند در هفته هاي اخير بارها احمد باطبي و برخي ديگر از فعالان سياسي را علنا نفوذي وزارت اطلاعات خوانده است. اما اعلام علني اين روزنامه در رد نفوذي بودن ابراهيم نبوي سبب شگفتي و استهزاي بيش از پيش شده است. به عبارت ديگر كيهان تلويحا مي گويد كه فعاليت ها و نوشته هاي ابراهيم نبوي خطري براي نظام جمهوري اسلامي كه اين نويسنده در تلاش حفظ آن است ايجاد نمي كند. ابراهيم نبوي در جواني در انجمن اسلامي دانشگاه شيراز فعال بود و گفته مي شود از چماقداران دانشگاه بوده است.
حبيبي نيا در ادامه نوشته خود به ماجراي فعاليت نبوي در روزنامه جام جم- پس از اتمام بازداشت- پرداخته و اين را نيز دليلي بر نفوذي بودن نامبرده دانسته است. حبيبي نيا معتقد است: نبوي به همراه مهاجراني پروژه اسب تروا را در آستانه تظاهرات روز 22بهمن سال 1388 مطرح كرد و با شكست قابل پيش بيني آن، موجي از يأس و سرخوردگي را در جنبش سبز ايجاد كرد. با اين حال ابراهيم نبوي به انتشار مقالات و اطلاعات نادرست درباره برخي روزنامه نگاران مخالف جمهوري اسلامي و اپوزيسيون ادامه داده است.
خاطر نشان مي شود پيش از اين وقتي ابراهيم نبوي برخي عناصر ضد انقلاب مقيم اروپا را «عوضي» توصيف كرد با واكنش حبيبي نيا مواجه شد كه در پاسخ نوشته بود: «اصطلاح عوضي به دو معنا به كار برده مي شود. من در اينجا هر دو معنا را توضيح مي دهم تا خواننده خود تصميم بگيرد كه اغلب نويسندگان مستخدم سايت وزير ارشاد سابق (مهاجراني) از كدام دسته هستند. يك تعريف ممكن است شامل حال گروهي كه اشتباها خود را جاي روزنامه نگار، طنزپرداز، تحليل گر سياسي و سرانجام تئوريسين، جنبش سبز جا مي زنند، بشود و تعريف ديگر شامل كساني كه در قالب ناسزا، مردم آنها را خائن، بي شعور، نان به نرخ روز خور، چماقدار سابق، و... به شمار مي آورند. او مي گويد ما آبروي جنبش را برده ايم. بايد پرسيد كه آبروي جنبش تا به حال چه بوده كه با يك اعتراض در سفارت جمهوري اسلامي برده مي شود؟ اگر اين «جنبش» شما آبرويي داشت آن وقتي كه در كمال وقاحت و ساده لوحي، گوسفندوار در برابر همين سفارتخانه ها به مشروعيت نظام جمهوري اسلامي راي داديد و معترضان را ريشخند كرديد، آبرويش را از كف داد. و اساسا چه بهتر كه آبروي اين جنبش شما با چنين اعتراضاتي از بين برود وقتي نهايت تدبير و درايت شما سر از «اسب تروا» درمي آورد كه يك فرصت بي نظير را از دست جنبش مي ربايد! و كساني شما را نفوذي و عامل وزارت اطلاعات براي خاموش كردن اعتراضات مي خوانند.»
كيهان با عنايت به حاد شدن زد و خوردهاي مورد اشاره اعلام مي كند كه اگر سر كسي شكست، يا كسي در ميان محافل ضدانقلاب در لندن و پاريس و واشنگتن كسي را كشت، مسئوليتي نمي پذيرد و به همين دليل هم اگر دعوا با شهادت كيهان حل مي شود، بسيار خوب كيهان حاضر است اعلام كند ابراهيم نبوي نفوذي وزارت اطلاعات هست ولي اگر چند هفته بعد، يكي ديگر از اعضاي برجسته! اپوزيسيون كه احتمالش را نمي دهيد به ايران آمد، به كيهان فحش ندهيد و نگوئيد باعث گمراهي ما شده است!


 



تنمان داغ بود، دوبار خودكشي كرديم! (خبر ويژه)

يك عضو گروهك موسوم به ملي- مذهبي معتقد است تندروي هاي كور ضدانقلاب در سال هاي 78 و 88، نوعي حركت انفجاري با پايان انتحاري بوده است.
تقي رحماني در مصاحبه با يكي از رسانه هاي گروهكي اظهار داشت: واقعه 18 تير 78 يك تراژدي بود چرا كه اتفاقي تكراري يعني اختلاف ميان بدنه و راس اصلاح طلبان را رقم زد. من 19 و 20 تير با مهندس سحابي به كوي دانشگاه رفتيم. آنها هيجان زده، داغ و گرم بودند و البته فاقد درك از ماجرايي كه درگير آن بودند. ما از آنها خواستيم وارد خيابان نشوند. آنها داراي برآورد مناسب از قدرت خود و ميزان توان رقيب نبودند و همان شد كه نبايد مي شد. در 23 تير، مسئله عوض شد. شايد عمق اين رخداد اعلام شركت دفتر تحكيم و سخنگوي آن و رئيس جمهور [؟!] در تظاهرات 23 تير بود.
وي كه خود در برخي تحريكات به تندروي نقش داشته، همچنين با اشاره به تكرار اين تندروي هاي كور گفته است: خواب آلودگي و بيداري ناگهاني، سيكل معيوب انفجار و فاجعه را باعث مي شود كه از دوم خرداد 76 تا 18 تير 78 شاهد آن بوديم. تاريخ ما بارها شاهد شروع انفجاري و پايان انتحاري بوده است.
يادآور مي شود پس از شكست افراطيون مدعي اصلاح طلبي در برابر حماسه ملي 23 تير، دو طيف افراطيون (اصلاح طلبان و گروهك هاي رخنه كرده در دانشگاه) با هم درگير شدند تا جايي كه دفتر تحكيم، اصلاح طلبان را متهم به قدرت طلبي و رانت خواري كرد و متقابلا كساني چون سعيد حجاريان، جنبش دانشجويي را حرف مفت خواندند و از آنها خواستند به دانشگاه برگردند و ضمن استراحت و تجديد نفس، به كارهاي تئوريك بپردازند. عباس عبدي نيز با وجود ايفاي نقش تحريك كننده، ادعا كرد از اين پس نسبت ما با جنبش دانشجويي، دوري و دوستي است.

 



جمهوري اسلامي خاتمي را آزاد گذاشت تا در ميان اپوزيسيون شكاف اندازد (خبر ويژه)

يكي از عناصر اپوزيسيون مقيم آمريكا كه در فتنه سبز نقش آفريني كرد، معتقد است خاتمي صداي نفاق انگيز و شكاف انداز در ميان معارضان جمهوري اسلامي است.
حميد دباشي در مقاله اي كه براي وب سايت شبكه الجزيره نوشته تاكيد مي كند: امروز باورش سخت است اما در زماني كه خاتمي تازه انتخاب شده بود، او را با گورباچف مقايسه مي كردند. او بعد از 2 دوره رياست جمهوري و در حالي كه همه چيز از دست رفته بود، يك زندگي خمود سياسي را از سر گرفت. اصلاح طلبان تلاش مذبوحانه اي را براي بازگشت به صحنه انتخابات رياست جمهوري سال 2005 انجام دادند اما نامزد آنها مصطفي معين به احمدي نژاد باخت.
وي با تمجيد از تندروي هاي موسوي و كروبي و همراهي خاتمي با آن دو در ماجراي فتنه سبز مي نويسد: اين 3 تن با يك هماهنگي ضمني با هم كار كردند يعني ديدن، شنيدن و گفتن چيزها به روشي كه مكمل يكديگر بود؛ درست مثل سه ميمون خردمند معبد توشو- گو مي زارو، كيكازورا و ايوازورا. [!] در غياب موسوي و كروبي از انظار عمومي، خاتمي درست مثل مي زاروست كه چشمانش را مي بندد تا هيچ شرارتي را نبيند، اما آنچه كه شنيده يا آنچه كه گفته، از حكمت كيكازورا و ايوازورا كه بهتر از او مي ديدند و مي شنيدند، بهره اي ندارد. به همين دليل او هنگامي كه مي بايست ساكت مي ماند، اين كار را نكرد چرا كه نتوانست در برابر وسوسه مقاومت كند؛ يك حركت بد.او خواستار عفو شد. سخنراني وي با سخنان برخي از اصلاح طلبان مثل تاج زاده دنبال شد. حتي علي مزروعي، خواستار مصالحه بين جنبش سبز و طيف هاي خاصي از اصولگرايان شد. اما اين حرفهاي خاتمي با انتقادهاي ناگهاني شديد و حتي خشونت آميزي هم مواجه شد. فعالان هوادار دمكراسي در داخل و خارج از ايران، خاتمي را به خاطر برنامه ريزي براي دور زدن جنبش سبز محكوم كردند. حتي مجتبي واحدي او را متهم به خيانت كرد و ديگران اصلاح طلبان را فرصت طلب دانستند.
دباشي مي افزايد: واكنش هاي منفي به حرفهاي خاتمي آن قدر تند بود كه او به سرعت عقب نشيني كرد و گفت دعوت به صلح و آشتي به معناي دست برداشتن از آرمانها نيست. در نهايت مسئله اين نيست كه چرا خاتمي اين قدر ضعيف و متزلزل و متكي به قدرت است. مسئله اين است كه او همه اينها را از يك موضع ضعف بيان مي كند. در چنين شرايطي، سكوت اجباري موسوي، از عجز و لابه خاتمي براي درخواست بخشش اصيل تر است. تا زماني كه حداقل موسوي، كروبي، زهرا رهنورد و ديگر صداهاي تبعيدي بتوانند آزادانه حرف بزنند و مواضع خود را بيان كنند، صداي آشتي جويانه خاتمي، نه تنها كاملا مشروع بلكه حتي لازم و به اندازه هركس ديگر مهم و حياتي است. اما در زماني كه حاكميت همه آنها را ساكت كرده، درخواست عاجزانه خاتمي، خيلي رقت آور به نظر مي سد.
اين ضدانقلاب مقيم آمريكا با بيان اينكه «نه خاتمي، نه موسوي و نه كروبي رهبران جنبش سبز نيستند بلكه متوليان موقتي آن هستند» نوشت: زماني كه خاتمي با آن دو نفر ديگر بودند يك نيروي متحدكننده به شمار مي رفت. اما اكنون كه تنها مانده، صدايي به شدت نفاق انگيز و شكاف انداز است. آنها كه موسوي و كروبي را دستگير كرده و به خاتمي اجازه داده اند كه آزاد باشد و هرچه دلش مي خواهد بگويد، مي دانسته اند كه چه دارند مي كنند. مي دانستند كه خاتمي با كرولال بودن نسبت به واقعيت هاي پيرامونش، در واقع چشمانش را بسته تا واقعيت ها را نبيند.

 



شمارش معكوس براي اعلام ورشكستگي دولت آمريكا (خبر ويژه)

دولت آمريكا در آستانه خطر ورشكستگي قرار گرفته است.
دويچه وله- رسانه هاي دولت آلمان- با اشاره به بن بست ميان كنگره و دولت آمريكا بر سر افزايش سقف بدهي هاي دولت، نوشت: مناقشه بر سر بودجه، آمريكا را فلج كرده است. با اينكه خطر ورشكستگي دولت آمريكا را تهديد مي كند، ولي دمكرات ها و جمهوري خواهان اين كشور هنوز نتوانسته اند به مناقشه خود بر سر بودجه پايان دهند. مذاكرات آخر هفته آنان نيز نتايج ملموسي در برنداشت. دمكرات ها و جمهوري خواهان آمريكا در مذاكرات روز يكشنبه خود نتوانستند بر سر برنامه اي براي افزايش سقف بدهي هاي دولتي به توافق دست يابند. فرصت چنداني باقي نمانده است و اگر كنگره آمريكا تا تاريخ دوم (سه شنبه هفته بعد) اوت با بدهي هاي تازه دولت موافقت نكند، دولت آمريكا رسماً ورشكسته مي شود. جمهوري خواهان موافقت خود را به اقداماتي مشخص براي كاهش كسري بودجه دولت مشروط كرده اند. ولي مذاكرات آخر هفته سران دمكرات و جمهوري خواه در اين رابطه، به نتايج ملموسي منجر نشد.
رئيس جمهور آمريكا، و دمكرات ها مي خواهند در كنار صرفه جويي ها، با افزايش ماليات ها، آمريكايي هاي پر درآمد را در كاهش كسري بودجه دولت شركت دهند. افزون بر آن، اوباما اعلام كرد كه هيچ پيشنهادي را نخواهد پذيرفت كه نتواند بودجه دولتي را تا سال 2013 يعني پس از انتخابات رياست جمهوري در سال 2012 تضمين كند.
تيموتي گايتنر وزير دارايي آمريكا مي گويد دولت آمريكا نمي تواند طرحي را بپذيرد كه بر طبق آن، خطر ورشكستگي براي شش ماه ديگر نيز بر سر كشور سنگيني كند. به گفته گايتنر، چنين موضعي عميقاً غيرمسئولانه است.
در مقابل جمهوري خواهان و به ويژه طرفداران جنبش «تي پارتي» كماكان با هرگونه افزايش ماليات قاطعانه مخالف اند و مي خواهند كسري بودجه دولت را از طريق صرفه جويي در هزينه ها جبران كنند. آنها براي جلوگيري از اعلام ورشكستگي دولت كه مي تواند پيامدهاي فاجعه باري داشته باشد، پيشنهاد مي كنند كه سقف بدهي هاي دولتي اندكي افزايش يابد، تا از طريق آن بتوان براي چند ماهي وضعيت مالي آمريكا را تثبيت كرد.
مناقشه ميان دو طرف، به طور مشخص به افزايش سقف بدهي هاي دولت تا يك هزار ميليارد دلار (700 ميليارد يورو) براي سال جاري مربوط مي شود.
آمريكا در حال حاضر با وضعيت مالي دشواري روبروست. آژانس هاي رتبه بندي وضعيت مالي كشورها، براي نخستين بار آمريكا را از جايگاه كشورهاي داراي بيشترين اعتبار مالي يك پله تنزل داده اند و ممكن است دولت آمريكا براي نخستين بار در تاريخ خود نتواند بهره بدهي هاي خود و نيز كمك هاي اجتماعي و حقوق بازنشستگان و كارمندان دولت را به موقع بپردازد. افزون بر آن ممكن است وام دهندگان به دولت آمريكا در آينده، هزينه بيشتري براي ريسك وام هاي خود مطالبه كنند.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا روز دوشنبه در واكنش به عدم همراهي كنگره، اين اقدام را «كوته فكري» خواند و گفت:كشور با بن بست خطرناكي روبرو است.
وي همچنين گفت:عدم افزايش سقف بدهي هاي كشور موجب خسارت هاي غيرقابل محاسبه به اقتصاد آمريكا مي شود.
در همين حال صندوق بين المللي پول در گزارش سالانه خود هشدار داد در صورت ادامه وضعيت موجود در بودجه آمريكا، هم اعتماد سرمايه گذاران در آمريكا به خطر خواهد افتاد و هم ريسك خطرناك و منفي متوجه اقتصاد ديگر كشورها خواهد شد.
به گزارش وال استريت ژورنال موسسات اعتباري هشدار داده اند اگر وضعيت به همين منوال باقي بماند، درصد بهره در آمريكا بالا رفته و طبقه متوسط و پايين جامعه آمريكا با مشكلات جديدي روبرو خواهند شد.

 



تابلوي جديد براي گاراژ دو نبش مشاور موسوي (خبر ويژه)

پس از آن كه يخ گروه مجعولي موسوم به «شوراي هماهنگي سبز» در پاريس نگرفت، اردشير اميرارجمند نمايش ديگري را تحت عنوان «سفيران سبز اميد» ترتيب داد.
مشاور خارج نشين موسوي در نشستي كه با عنوان ياد شده برگزار كرد به بي ثباتي جريان متبوع خود اذعان كرد و گفت: منشور سبز سند همكاري ماست اما يادمان نرود كه اين سند قابل تغيير و بازنگري است و همان طور كه ويرايش نخست اين منشور را داشتيم و بعد از آن ويرايش دوم هم منتشر شد، اميدواريم ويرايش هاي بعدي هم پيگيري شود.
وي همچنين با ادبياتي مبهم و فاقد ضابطه مي گويد «جنبش سبز جنبشي تكثرگراست.» بي آن كه مشخص كند ضابطه اين تكثر چيست و امثال وي تا كجا حاضرند با همه حلقه هاي ضدانقلاب- و از جمله سلطنت طلبان، تروريست هاي منافقين و پژاك و ريگي يا گروهك هاي ماركسيستي و بهائيان و...- همكاري كنند.
عضو گروه يك نفره «شوراي هماهنگي راه سبز» در ادامه به چند نفر حاضر در نشست گفته است «شما بايد به دنبال ايجاد ارتباط وسيع با جنبش هاي ديگر در منطقه باشيد». بي آنكه خاطرنشان كند تمام جنبش هاي منطقه ضدآمريكايي- ضد صهيونيستي و در تقابل با رژيم هايي است كه همچون گردانندگان فتنه سبز با منافع استكبار گره خورده اند.
برخلاف تدارك فتنه گران در داخل براي حضور در انتخابات مجلس به هر قيمت، اميرارجمند مدعي شده كه «ما براي استيفاي حقوق خود گدايي نمي كنيم.»
گفتني است اميرارجمند پس از فرار از كشور و با مساعدت شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي غربي بخت خود را براي احياي اغتشاش در خيابان آزمود اما با كمترين استقبال مواجه شد. در سوابق نامبرده ارتباط با گروهك منافقين و همكاري با سرويس موساد ديده مي شود هرچند كه نامبرده در ميان طيف هايي از ضدانقلاب متهم است به اينكه به عنوان جاسوس دوجانبه عمل مي كند.
يادآور مي شود در خبر مغشوش «كلمه» و «جرس»، تنها دو عكس اميرارجمند و كله چند نفر معدود آن هم از پشت سر منتشر شده و معلوم نيست سفيران سبز و شوراي هماهنگي سبز و... چرا همچنان بايد نقابدار باشند.
خيلي قديم ترها رسم بود هركس گاراژي يا كارگاهي راه مي انداخت، پسوند «نو» را به يك كلمه اضافه كند و آن را بر سر گاراژ و كارگاه خود بزند. اما حالا آقاي اميرارجمند بي آن كه دارو دسته و تشكيلاتي و كارگاهي در كار باشد، پيوسته تابلويي با پسوند «سبز» راه مي اندازد و همان ها را در ازاي دلارهاي سبز براي طرف هاي غربي فاكتور مي كند. برخي محافل ضدانقلاب بدگمانند كه راه اندازي تشكيلات بي محتوا، برنامه اي براي ضعيف نمايي و بدنام كردن اپوزيسيون باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14