(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 مرداد 1390- شماره 19985

رئيس پليس راهور تهران: ساعات طرح ترافيك در ماه رمضان تغيير نمي كند
داوطلبان المپياد دانش آموزي نانو به 4هزار نفر رسيد
سرورالدين: ظرفيت پذيرش دوره دكترا تغيير مي كند
سخنگوي شوراي شهر: شورا از قرارداد 20 ساله شهرداري با يك شركت خارجي اطلاعي ندارد
آغاز طرح برخورد با آتليه هاي متخلف در تهران
احمدي مقدم: اغلب جرايم به دست مجرمان غيرحرفه اي صورت مي گيرد
سازمان وظيفه عمومي:فارغ التحصيلان مشمول دانشگاهي مجاز به تحصيل مجدد درهمان مقطع نيستند
بهمن ماه انجام مي شود برگزاري اولين دوره پذيرش در دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي
قاتل دختر دانشجو در پل مديريت به قصاص در ملأ عام محكوم شد
آلوده كنندگان كارون به زندان محكوم شدند
چرت زدن آقاي مديرعامل 2 ميليون تومان آب خورد
معاون فرماندهي انتظامي گيلان: 26 نفر در آب هاي گيلان غرق شدند
6 كشته در سوانح رانندگي محورهاي گيلان
گرما دهلراني ها را خانه نشين كرد
تمديد مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت
دختر ايلامي قرباني اسيدپاشي جان باخت



رئيس پليس راهور تهران: ساعات طرح ترافيك در ماه رمضان تغيير نمي كند

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به تمهيدات ترافيكي ويژه ماه مبارك رمضان گفت: در اين ماه زمان اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد تغيير نمي كند.
سردار حسين رحيمي افزود، پليس راهور براي ايام ماه مبارك رمضان برنامه هاي ويژه اي دارد و با استقرار نيرو در زمان افطار و پس از آن از بروز ترافيك و گره هاي كور ترافيكي جلوگيري مي كند همچنين تيم هاي پياده و موتوري پليس در نقاط پررفت وآمد مستقر مي شوند.
وي ادامه داد: در اين ماه ساعات اجراي طرح ترافيك و زوج و فرد تغيير نمي كند و همانند گذشته اجرا مي شود. اين در حالي است كه دوربين هاي كنترلي طرح ترافيك نيز همانند گذشته تا ساعت 17 ورود غيرمجاز خودروها را ثبت مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به عدم تغيير پيك ترافيك در اين ماه به مهر گفت: در ماه مبارك رمضان و همزمان با كاهش ساعات كار ادارات پيك ترافيك تغيير نمي كند و همچنان در ساعت 7 تا 8 صبح و عصر نيز از ساعت 4 تا 8 با پيك ترافيك مواجه هستيم.

 



داوطلبان المپياد دانش آموزي نانو به 4هزار نفر رسيد

آمار داوطلبان حضور در دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو با به پايان رسيدن زمان ثبت نام آن از مرز 4000نفر عبور كرد.
مطابق با آمار به ثبت رسيده در باشگاه نانو، از زمان آغاز ثبت نام در دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو در تاريخ يكم فروردين سال 1390 تا پايان وقت اداري روز 20 تيرماه سال جاري، در مجموع چهارهزار و 283 نفر به صورت فردي و گروهي از 31 استان كشور در آزمون مرحله اول المپياد نانو ثبت نام كرده اند كه اين آمار بيش از سه برابر شركت كنندگان در آزمون سال گذشته بوده است.
آزمون مرحله اول دومين المپياد دانش آموزي علوم و فناوري نانو، در 18 شهر از 13 استان همدان، خراسان شمالي، هرمزگان، تهران، فارس، اصفهان، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد، خراسان رضوي، سمنان، آذربايجان شرقي، مازندران و مركزي قطعي شده است.
تقويم زمان بندي مراحل دومين المپياد دانش آموزي فناوري نانو به صورت آزمون علمي روز 7 مرداد، اردوي علمي آموزشي برگزيدگان مرحله اول 12 تا 19 شهريور، آزمون عملي 20 شهريور، معرفي برگزيدگان نهايي همزمان با جشنواره فناوري نانو در آبان ماه امسال است.
علاقه مندان مي توانند براي مشاهده ليست نهايي شهرهاي محل برگزاري اين آزمون به فهرست منتشر شده در پايگاه اينترنتي باشگاه نانو به نشاني http://wwwnanoclubir مراجعه كنند.

 



سرورالدين: ظرفيت پذيرش دوره دكترا تغيير مي كند

رئيس سازمان سنجش خواستار اعلام دانشگاهها تا پايان مردادماه، مبني بر شرايط خود براي تغييرات در ظرفيت پذيرش دوره دكترا شد.
دكتر محمدحسين سرورالدين افزود: تكميل ظرفيت در دوره دكترا براي آزمون نيمه متمركز دكتراي سال 90 كه براساس تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام شده است، انجام مي گيرد اما شيوه اعمال آن پس از بررسي و نيازسنجي دانشگاهها اعلام مي شود.
وي افزود: دانشگاهها بايد به وزارت علوم اعلام كنند كه در چه رشته اي و چه ميزان به دانشجوي دكترا نياز دارند و پس از اعلام ظرفيت در اين زمينه تصميم گيري مي شود.
سرورالدين گفت: براساس برنامه از پيش تعيين شده به احتمال بسيار قوي آزمون نيمه متمركز دكترا در نيمه دوم سال يعني آذرماه برگزار خواهد شد اما شرايط برگزاري و زمان ثبت نام و تغييرات آن در اطلاع رساني هاي بعدي سازمان سنجش اعلام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در واقع آزمون تغييري نمي كند اما از شكل كلي و عمومي فعلي به شكل تخصصي تر تغيير مي كند و همانطور كه نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز بود به جاي گروه آزمايشي، رشته هاي تخصصي به همراه گرايش هاي خود اعلام مي شوند.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور به مهر گفت: در حال حاضر در حال بررسي شيوه هاي موثر براي اعمال تكميل ظرفيت هستيم. به نحوي كه در يك شيوه ممكن است تمام افرادي كه براي تكميل ظرفيت معرفي مي شوند از ميان معرفي شدگان امتحان دكتراي فروردين ماه90 باشند و در شيوه ديگر ممكن است تكميل ظرفيت در آزمون آذرماه 90 اعمال شود.
سرورالدين تاكيد كرد: سعي بر اين است كه ميزان افزايش ظرفيت 10 هزار نفري كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي مقطع دكتراي دانشگاهها مصوب شده است اعمال شود اما شيوه اعمال آن پس از بررسي بهترين راهكار اعلام مي شود.

 



سخنگوي شوراي شهر: شورا از قرارداد 20 ساله شهرداري با يك شركت خارجي اطلاعي ندارد

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: شوراي شهر در جريان قرارداد 20 ساله شهرداري تهران با يك شركت خارجي ايجادكننده فروشگاه هايپراستار نيست.
خسرو دانشجو درباره اظهارات پروين احمدي نژاد در جلسه روز سه شنبه شورا مبني بر عقد قرارداد 20 ساله شهرداري تهران با يك شركت خارجي كه فروشگاه هايپراستار واقع در منطقه 5 شهرداري را احداث كرده اند گفت: اطلاعي ندارم و بايد اين موضوع را از مسئولان اجرايي شهرداري پرس وجو كرد.
وي ادامه داد: شوراي شهر براي شهرداري يك آيين نامه مالي- معاملاتي تصويب كرده و شهرداري موظف است براساس آن قراردادهاي خود را منعقد كند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: شهرداري قصد هرگونه عقد قراردادي كه داشته باشد آن را به شورا نمي آورد.
به گزارش فارس وي خاطرنشان كرد: اگر شهرداري خارج از آيين نامه مصوب شورا نسبت به عقد قرارداد اقدام كند تخلف كرده و قابل رسيدگي است.

 



آغاز طرح برخورد با آتليه هاي متخلف در تهران

طرح برخورد با آتليه ها و آرايشگاههاي متخلف صبح چهارشنبه در سطح شهر تهران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي صبح چهارشنبه ماموران پليس اماكن عمومي تهران بزرگ با اجراي طرحي سراسري اقدام به برخورد با آتليه هاي غيرمجاز و متخلف كردند.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: در اين طرح همچنين با آرايشگاههاي متخلف كه خلاف شئونات اسلامي اقدام مي كنند برخورد مي شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه تعدادي از اين آتليه ها با تشكيل باندهايي نسبت به گرفتن عكس هاي مستهجن و ارسال آن به خارج از كشور و يا توزيع آن در داخل كشور اقدام مي كردند، گفت: بررسي هاي پليس نشان داد اين باندها همچنين نسبت به معرفي برخي دختران به خارج از كشور با عنوان «دختر نمونه» اقدام و پس از آن از اين افراد سوءاستفاده هاي مختلف مي كردند. وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در راستاي طرح امنيت اجتماعي و امنيت محله محور در پايتخت آغاز شده است، گفت: ماموران پليس در عمليات چهارشنبه با 62 آرايشگاههاي مردانه و 70 آتليه غيرمجاز برخورد كردند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ تاكيد كرد: در طرح ديروز از 122 آتليه بازديد به عمل آمد كه 49 آتليه تذكر دريافت كرده و 13 آتليه نيز پلمب شدند. از سوي ديگر در بحث آرايشگاه هاي مردانه نيز ماموران پليس اماكن ضمن بازديد از 127 واحد صنفي به 44 واحد تذكر داده و 26 واحد را پلمب كردند.


 



احمدي مقدم: اغلب جرايم به دست مجرمان غيرحرفه اي صورت مي گيرد

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه اغلب جرايم بدست مجرمان حرفه اي صورت نمي گيرد گفت: نزاع با اختلاف قبلي در سال قبل حدود 18 درصد، نزاع بدون مقدمه قبلي 12 درصد و قتل خانوادگي 29 درصد بوده است.
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم با بيان اينكه با وجود پيچيده تر شدن جرايم، روند و سرعت كشفيات نيروي انتظامي بيشتر شده است افزود: آمار كشف از 09/61 درصد در سال 80 به 81 درصد در سال 89 رسيد.
وي افزود: با وجود افزايش 10 ميليوني جمعيت در 10 سال گذشته وقوع قتل عمد از دو هزار و 109 فقره در سال 80 به دو هزار و 277 فقره در سال 89 رسيده است.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: نرخ قتل از سه و سه دهم در 100 هزار در سال 80 به سه و يك دهم در سال 89 كاهش يافته است كه نشان دهنده بهبود نرخ است.
احمدي مقدم روند افزايش تهديدات امنيتي در دنيا را رو به تزايد دانست و گفت: كشور ما علاوه بر روند عمومي به صورت هدفمند در معرض تهديدات بيشتر است بنابراين به تقويت بيشتر نيروي انتظامي نياز داريم تا عقب ماندگي ها را جبران كنيم.

 



سازمان وظيفه عمومي: فارغ التحصيلان مشمول دانشگاهي مجاز به تحصيل مجدد در همان مقطع نيستند

سازمان وظيفه عمومي تحصيل مجدد فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي مشمول در همان مقطع را غيرقانوني اعلام كرد.
سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي معاون سازمان وظيفه عمومي، تاكيد كرد فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي صرفا مجاز به شركت در آزمون مقطع تحصيلي بالاتر هستند.
وي گفت: فارغ التحصيلان مقاطع دانشگاهي فقط مجاز به شركت در آزمون مقطع تحصيلي بالاتر هستند و سازمان وظيفه عمومي ناجا براي مشمولان فارغ التحصيل در صورت قبولي مجدد در همان مقطع، معافيت تحصيلي صادر نمي كند.
وي افزود: فارغ التحصيلان مقطع كارداني فقط در آزمون هاي كارشناسي ناپيوسته مي توانند شركت كنند و در صورت شركت در آزمون هاي دوره كارشناسي پيوسته مي بايست رشته تحصيلي آنان در دوره كارداني با رشته تحصيلي دوره كارشناسي پيوسته آنها هم نام باشد. در صورت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي پيوسته كه هم نام با مقطع كارداني مشمول باشد، سنوات تحصيلي دوره كارداني آنان از سنوات مقطع كارشناسي پيوسته كم مي شود.

 



بهمن ماه انجام مي شود برگزاري اولين دوره پذيرش در دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي

رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران از پذيرش در اولين دوره دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي از بهمن ماه خبر داد.
اسماعيل ابراهيمي درباره راه اندازي دوره دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي از سال جاري، گفت: انجمن فيزيوتراپي با تلاش هاي متعدد در سال 78 به استقلال حرفه اي رسيد، اما مشكلي كه از ابتدا شاهد آن بوديم كوتاه بودن دوره تحصيل در مقطع كارشناسي است، چرا كه دانشجويان اين رشته پس از فارغ التحصيل شدن در اين رشته، وارد حوزه تخصصي درمان شده و اين ضعف در بخش آموزش كلينيكي احساس مي شد در نهايت با توجه به گسترش حيطه هاي فيزيوتراپي و ورود تكنولوژي به اين حوزه، فرصت براي آموزش كافي نبود.
وي با بيان اينكه تلاش براي قدرتمند كردن سيستم ارائه خدمات آموزشي براي دانشجويان و انتقال يافته ها و تكنولوژي هاي جديد در طول دوره تحصيل از چندين سال گذشته آغاز شده است، اظهار كرد: در نتيجه، پيگيري طرح راه اندازي دوره دكتراي حرفه اي را در برنامه هاي اصلي خود گنجانديم.

 



قاتل دختر دانشجو در پل مديريت به قصاص در ملأ عام محكوم شد

دادگاه كيفري استان تهران، قاتل پرونده قتل در پل مديريت را به قصاص در ملأ عام محكوم كرد.
جلسه محاكمه عامل قتل دختر دانشجو در منطقه پل مديريت صبح ديروز از ساعت 11در تالار امام خميني(ره) دادگاههاي كيفري استان تهران و به رياست قاضي عزيز محمدي آغاز شد.
در اين جلسه بعد از اظهارات نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست دختر جواني كه در روز حادثه به همراه مقتول بود و 3 شاهد ديگر حادثه در جايگاه قرار گرفتند و مشاهدات خود را بيان كردند.
بعد از اظهارات شهود پرونده، كوشا متهم پرونده در جايگاه قرار گرفت و با بيان اين نكته كه قتل را قبول دارم جزئيات و انگيزه خود را از وقوع قتل بيان كرد.
بعد از شنيدن اظهارات وكيل مدافع متهم، كوشا آخرين دفاع خود را بيان كرد و سپس قاضي عزيز محمدي ضمن ختم جلسه متهم را به قصاص و اجراي حكم در ملأ عام محكوم كرد. همچنين وي از جنبه عمومي مجروح كردن دوست مهسا (مقتول) تبرئه شد.
مشروح جلسه محاكمه
عامل جنايت در پل مديريت
در جلسه محاكمه عامل جنايت در پل مديريت 3 نفر از شاهدان، دوست مقتول، قاتل، نماينده دادستان تهران، وكلاي اولياي دم و وكيل تسخيري متهم به بيان اظهارات پرداخت.
در ابتداي جلسه، ذبيح زاده نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست صادره اتهامات وارده به متهم را مباشرت در قتل عمدي و مباشرت در جرح عمدي دوست مقتول دانست و گفت: با توجه به مدارك و اسناد موجود در پرونده مانند گزارش اوليه مرجع انتظامي، كشف آلات قتاله، گزارش بازپرس ويژه قتل و تيم بررسي صحنه جرم، نظريه پزشكي قانوني مبني بر صحت وسلامت عقل متهم در زمان حادثه، اظهار شهود، شكايت اولياي دم، بازسازي صحنه قتل و اقارير صريح متهم، بزه انتسابي به وي محرز است و خواستار اشد مجازات براي وي هستم.
اولياي دم به دليل وضعيت نامناسب روحي، در جلسه محاكمه حاضر نشده و وكلاي آنها به دفاع از خواسته پرداختند.
در ادامه جلسه «مرضيه.م» دوست مقتول كه در صحنه قتل حضور داشته و توسط قاتل مجروح شده بود، در جايگاه قرار گرفت و گفت: 2 سال قبل، بعد از يك امتحان، به همراه مهسا به اتاق استاد رفتيم تا درباره امتحان و سخت بودن آن صحبت كنيم كه كوشا هم آنجا بود. مهسا دو هفته بعد به من گفت: كوشا چند بار به او درخواست دوستي داده است. يك بار هم كوشا به مهسا شماره تلفن داده بود تا با او تماس برقرار كند.
وي با بيان اينكه كوشا يك بار هم از من خواست تا براي اين دوستي وساطت كنم ادامه داد: به كوشا گفتم فكر مهسا را از سرت بيرون كن، چون مهسا بعد از تحصيلات از ايران خارج مي شود.
مرضيه گفت: اين موضوع گذشت و تا روز حادثه ديگر اتفاق خاصي نيافتاد و ارتباط خاصي بين ما و كوشا نبود. روز حادثه به همراه مهسا روي پل عابر پياده بوديم كه مهسا جلوتر از من قرار گرفت. در يك لحظه مردي از كنار عبور كرد و به سرعت مهسا را به نرده پل چسباند و شروع به ضربه زدن كرد. اول فكر مي كردم او را با مشت مي زند اما وقتي مهسا روي زمين افتاد، خون از بدنش جاري شد.
وي گفت: پارچه از چهره او افتاد و ديدم كه كوشا، همكلاسي خودمان است كه مهسا را بي مهابا مي زند. با فرياد مردم را خبر كردم اما كسي جرات نمي كرد جلو بيايد. كوشا به قدري وحشي شده بود كه هرچه قسم دادم و فرياد زدم توجهي نكرد.
مرضيه در ادامه اظهارات خود گفت: حدود 2 سال از آخرين باري كه كوشا تصميم داشت با مهسا ارتباط برقرار كند گذشته بود و به قدري انگيزه كوشا براي اين دوستي ضعيف و سطحي بود كه فكر نمي كرديم كار به اينجا كشيده شود. كوشا به هيچ وجه درخواست ازدواج نداده بود و فقط مي خواست با مهسا دوست شود. او آدمي گوشه گير بود و در دانشگاه در جمع دانشجويان حاضر نمي شد.
بعد از اظهارات مرضيه، اولين شاهد حادثه كه موفق به دستگيري كوشا شده بود در جايگاه قرار گرفت و گفت: زمان حادثه كنار پل بودم كه با فرياد كمك خواهي يك مرد و زن جوان به آنجا رفتم و ديدم متهم روي سينه دختري نشسته و با مشت او را مي زند اما وقتي دستش بالا آمد، ديدم در دستش چاقويي است كه از آن خون مي ريزد.
وي ادامه داد: ميله اي را از فردي كه آنجا بود گرفتم و به سمت او حمله كردم اما موقعيت وي طوري بود كه به همه راه هاي ورودي به پل اشراف داشت. به او نزديك شدم و با ميله به كتفش زدم كه به سرعت از آنجا فرار كرد.
او را دنبال كردم كه در يك لحظه با ميله محكم به دستش زدم كه چاقو روي زمين افتاد. خودم را روي او انداختم تا مردم رسيدند و او را گرفتند.
اين شاهد گفت: به سرعت خودم را بالاي سر دختر جوان رساندم و با كمك بقيه مردم يك وانت را متوقف كرده و او را به بيمارستان رسانديم اما وقتي رسيديم او تمام كرد.
وي در ادامه اظهارات خود درباره زمان حضور پليس در صحنه گفت: همه شاهدان و حاضران در صحنه ديدند كه يك خودروي گشت پليس در محل بود اما به سرعت از آنجا رفت.
شاهد ديگري كه مردي ميانسال بود، در اين باره گفت: يك خودروي پليس در صحنه حضور داشت اما با ديدن صحنه به سرعت آنجا را ترك كرد؛ آنها حادثه را ديدند و رفتند. همه شاهدان برگه اي را مبني بر اينكه خودروي گشت پليس صحنه را ترك كرده است امضا كردند اما گويا اين برگه در پرونده موجود نيست.
متهم را مردم دستگير كردند
نه پليس
اين شاهد همچنين اظهار داشت: پليس مدعي شده است كه متهم را آنها دستگير كرده اند اما فقط مردم بودند كه دنبال او دويدند و موفق شدند او را دستگير كنند. همه كساني كه آنجا بودند با پليس و اورژانس تماس گرفتند اما نيامدند.
اظهارات قاتل
نوبت به كوشا، متهم پرونده رسيد و با بيان اينكه اتهامات را قبول دارد، گفت: از اولين سالي كه وارد دانشگاه شدم، به مهسا علاقه مند شدم. تمام موازين اخلاقي را رعايت كردم اما او هميشه به من بي اعتنايي مي كرد. با اين بي توجهي ها علاقه من به او كمتر كه نشد بيشتر هم شد. چند روز بعد از اينكه او را در كرج و در محل خودمان ديدم، به او پيشنهاد دوستي دادم ولي مهسا با اهانت و تمسخر با من برخورد كرد و اين رفتار او چند بار تكرار و موجب عصبانيت من شد. گويا مهسا مدتي قبل در همان محل زندگي مي كرده است.
وي ادامه داد: سعي كردم اين اهانت او را فراموش كنم اما نمي توانستم و روز به روز ناراحتي من بيشتر مي شد. چند بار خواستم حداقل به صورت شفاهي رفتار او را جبران كنم تا آرام شوم اما نشد تا اينكه آخرين روزهاي ترم دانشگاه فرا رسيد و عصبانيت من به خاطر تمسخر مهسا بيشتر شده بود. اهالي محل نيز مرا به خاطر حرف هاي مهسا مسخره مي كردند.
كوشا گفت: تصميم به تلافي كردن گرفته بودم؛ روز آخر، تمام اتفاقات 4 سال گذشته جلوي چشمم آمد. مي دانستم اتفاق شومي خواهد افتاد و خواستم نروم اما نتوانستم جلوي خودم را بگيرم. چاقوها را از سال ها قبل خريده بودم و يكي از آنها هم يادگاري دوستم بود.
وي ادامه داد: اصلاً توانايي فكر كردن نداشتم و روي پل عابرپياده به سمت مهسا حمله كردم. در همين حين مرضيه براي دفاع از او جلو آمد و پارچه را از روي صورتم كشيد. به او گفتم برو اما نرفت و متوجه نشدم چگونه او را زدم. ابتدا تصور مي كردم فقط دو يا سه ضربه به مهسا زده ام اما در كلانتري به من گفتند حدود 30 ضربه به او زده ام.
كوشا گفت: در حال فرار بودم كه شاهد اول دنبال من بود. قصد فرار داشتم اما مطمئن بودم كه دير يا زود دستگير خواهم شد به همين دليل خودم ايستادم تا اينكه مردم رسيدند و با چوب و سنگ مرا به قدري زدند كه بيهوش شدم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا به خود اجازه دادي نتيجه عشقي يك طرفه را به اينجا بكشاني گفت: خيلي سعي كردم بعد از آن قضيه مهسا را از ذهن خود دور كنم اما نمي توانستم.
متهم درباره اينكه جواب مهسا به درخواست هايت براي رابطه دوستانه چه بود، اظهار داشت: مهسا خيلي صريح و فوري به من جواب منفي مي داد و درخواستم را رد مي كرد. مي خواستم موضوع را به خانواده مهسا بگويم اما وقتي ديدم مهسا به من بي احترامي مي كند، با خودم گفتم اگر به خانواده اش بگويم خودم را سبك كرده ام.بعد از اظهارات متهم، قاضي عزيز محمدي ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص در ملأعام محكوم كرد.

 



آلوده كنندگان كارون به زندان محكوم شدند

نايب رئيس مجمع نمايندگان خوزستان از محكوميت مديران چند شركت آلوده كننده رودخانه كارون به چهار ماه حبس خبر داد.
سيدشريف حسيني د رگفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اينكه مراجع قضايي و ستاد جرايم خاص دادگستري، در حال پيگيري منابع آلاينده رودخانه كارون و شركت هاي متخلف در اين زمينه است، اظهار داشت: اخيرا حكم حبس چهار ماهه براي چهار شركت آلاينده رودخانه كارون صادر شده است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر رودخانه كارون وضعيت نامناسب و نابساماني دارد و رسيدگي به اين وضع در اسرع وقت ضروري است.
حسيني افزود: خروجي هاي فاضلابي كه هم اكنون در رودخانه كارون تخليه مي شود با توجه به كم شدن حجم آب اين رودخانه، به قدري فضا را متعفن و آكنده از بوي نامطبوع كرده كه مردم حتي نمي توانند از پارك هاي ساحلي حاشيه رودخانه هم استفاده كنند.
وي با تاكيد بر يافتن راه حل اساسي براي اين مشكل گفت: تلاش بر اين است كه مشكل آلودگي رودخانه كارون حل شود اما روند كنوني، راه حل مشكل نيست.
آلوده كردن رودخانه كارون از سال 88 جزو جرايم خاص به شمار رفته و در ستاد جرايم خاص دادگستري بررسي مي شود.

 



چرت زدن آقاي مديرعامل 2 ميليون تومان آب خورد

يكي از مديران عامل تعاون روستايي فارس به دليل چرت زدن 2 ميليون تومان جريمه شد.
به گزارش ايرنا، مديركل تعاون روستايي استان فارس يكي از مديران عامل اين تعاوني را در همايش شركت هاي تعاوني روستايي فارس كه در شهرستان سپيدان برگزار شده بود به دليل چرت زدن، دو ميليون تومان جريمه كرد. حسن شيباني كه سخنران نوبت بعدازظهر اين همايش بود، به محض قرار گرفتن در جايگاه سخنراني و مشاهده يكي از مديران عامل تعاون روستايي فارس كه در حال چرت زدن بود، وي را دو ميليون تومان جريمه كرد.
اين جريمه مديركل تعاون روستايي فارس موجب شد كه خواب از چشم ساير مديران حاضر در همايش بپرد.

 



معاون فرماندهي انتظامي گيلان: 26 نفر در آب هاي گيلان غرق شدند

رشت-خبرنگار كيهان:
معاون عمليات فرماندهي انتظامي گيلان از غرق شدن 26نفر از هموطنان طي 45 روز گذشته در آبهاي ساحلي و رودخانه هاي اين استان خبر داد.
سرهنگ ايزد محسني گفت: اين تعداد از هموطنان از 25 خرداد ماه تا پايان تيرماه در رودخانه ها، آب بندانها و سواحل درياي خزر در گيلان طعمه دريا شدند. وي عدم توجه به توصيه هاي پليس و سازمانهاي امدادي، عدم رعايت اصول حفاظتي، شنا در مناطق خارج از طرحهاي سالم سازي دريا و نقاط پرخطر و بي احتياطي، هم چنين عدم آشنايي به فن شنا را از جمله عواملي دانست كه موجب مرگ اين تعداد هموطن شد.محسني در ا دامه گفت: از مجموع 26 غريق 3 نفر از اين افراد در آب بندان ها و رودخانه هاي استان غرق شدند.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي گيلان با بيان اينكه تعداد مغروقين امسال در سواحل استان نسبت به سال قبل در همين مدت حدود 3 درصد كاهش داشته است، اين امر را ناشي از رشد فرهنگ عمومي مردم و حضور و تلاش پليس و نيروهاي امدادي در سواحل دريا دانست.

 



6 كشته در سوانح رانندگي محورهاي گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
حوادث رانندگي در محورها و جاده هاي ارتباطي گيلان 12 كشته و مجروح برجاي گذاشت.
به گفته پليس گيلان نخستين حادثه در ميدان انتظام صومعه سرا روي داد كه طي آن راكب موتورسيكلت بنام كاظم در برخورد با يك دستگاه وانت پيكان پس از انتقال به بيمارستان پورسيناي رشت فوت كرد.
حادثه دوم هم در بندر انزلي روي داد و طي آن يك دستگاه موتورسيكلت به راكبي جوان 22 ساله اي بنام ايمان در پيله علي باغ با عابر پياده 55 ساله بنام ام الاسحاق تصادف كرد كه موجب مرگ اين عابر شد.
همچنين در حادثه ديگري در بلوار شهيد بهشتي رشت راننده پيكان وانت پس از برخورد با عابر پياده به نام فاطمه 60 ساله از صحنه جرم متواري شد و عابر نيز پس از انتقال به بيمارستان جان باخت.
همين خبر حاكي است در حادثه واژگوني يك دستگاه خودروي سواري پيكان در محور اسالم-تالش راننده در دم كشته و 3 تن هم مجروح شدند.
هم چنين برخورد سواري پرايد با عابري در ضيابر صومعه سرا موجب كشته شدن عابر در صحنه تصادف شد.
در آخرين حادثه رانندگي در جاده هاي گيلان نيز طي 48 ساعت گذشته يك دستگاه خودروي پژو رو آ در محور اسالم-خلخال واژگون كه طي آن ساميار 17 روزه كشته و 3 نفر از خانواده اش نيز مجروح شدند.

 



گرما دهلراني ها را خانه نشين كرد

دهلران - خبرنگار كيهان:
دهلراني ها در دو روز گذشته هواي بسيار گرمي را تحمل كردند.
به گزارش خبرنگار ما طي سه شنبه و چهارشنبه شدت گرما به حدي بود كه دهلراني ها از ساعت 9 صبح تا ساعت 19 خانه نشين شدند و كولرهاي آبي توان مقابله با گرما را نداشتند و كولرهاي گازي نيز به علت افت ولتاژ برق زير بار نمي رفتند و تعدادي از اهالي اين شهر بعلت گرمازدگي به مراكز درماني مراجعه كردند.
پيش بيني مي شود افزايش دما تا اوايل هفته آينده ادامه داشته باشد.

 



تمديد مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت

پليس راهور كشور از تمديد مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت ها تا اول مهرماه خبر داد.
پليس راهور كشور با صدور اطلاعيه اي از تمديد مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت خبر داد.
در اين بيانيه آمده است: با توجه به اين كه آخرين مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت هاي داراي پلاك قديمي اول مرداد تعيين شده و از طرفي برخي مالكان موتوسيكلت هاي مذكور به دلايل گوناگون تاكنون موفق به مراجعه و تعويض پلاك نشده اند، آخرين فرصت ممكن براي تعويض پلاك تا اول مهرماه تمديد شد.
بديهي است پس از پايان مدت اعلامي، پلاك هاي موصوف به عنوان پلاك غيرمجاز تلقي شده و واحدهاي انتظامي، پليس راه و راهور برابر قانون ضمن اعمال قانون، از تردد آنها جلوگيري مي كند.

 



دختر ايلامي قرباني اسيدپاشي جان باخت

دختر 19 ساله ايلامي كه اوايل هفته جاري به همراه مادرش مورد اسيدپاشي قرار گرفته بود صبح ديروز در يكي از بيمارستان هاي تهران جان باخت.
به گزارش ايسنا يثرا دختر 19 ساله اي كه چندي پيش به همراه مادر 35 ساله اش مورد اسيدپاشي قرار گرفته بود در يكي از بيمارستان هاي تهران جان باخت.
براساس اين گزارش يثرا ساعت 11 صبح چهارشنبه به علت شدت جراحات وارده ناشي از سوختگي با اسيد دچار ايست قلبي شد كه با تلاش پزشكان و كادر پرستاري بيمارستان مجددا به زندگي بازگشت اما دقايقي بعد به دليل شدت سوختگي جان باخت.
حال عمومي مادر 35 ساله اين دختر جوان نيز كه مورد اسيدپاشي قرار گرفته، نامساعد گزارش شده است و براساس گزارش هاي دريافتي اين فرد نيز دچار سوختگي درجه 4 عميق است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14