(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 مرداد 1390- شماره 19990

يادداشت خبرنگار
سوت قطار سال آينده در اردبيل شنيده مي شود
ايران در كيهان
نظام جديد مهارت و فن آوري در آستانه تصويب
هشدار جهاد كشاورزي رودبار نسبت به آفت مگس زيتون
تقدير رئيس جمهور از كارآفرين ملي چهارمحال و بختياري
مردم برخي شهرهاي هرمزگان از كم آبي رنج مي برند
برگزاري يادواره شهداي زن در استان چهارمحال و بختياري
خرماي خوزستان در بازار جهاني رقيب ندارد
در استان گلستان عملياتي شد افتتاح و ادامه ساخت پروژه هاي عمراني با زكات
آغاز گازرساني به 27 روستاي شهرستان تفت
استاندار مازندران خبر داد: اختصاص بخشي از اعتبارات اشتغال به كارآفرينان برتر مازندران
افتتاح حساب پس انداز براي ايتام استان البرز
گازكشي به قطب معدني كشور قطعي شد
پرداخت تسهيلات به متقاضيان كار خانگي
اجراي آسفالت لاستيكي در اصفهان



يادداشت خبرنگار

سرگذشت تلخ و عبرت آموز هتل آبعلي
چند سالي است، ساختماني بتني نارنجي رنگ كه اهل فن مي گويند اولين سازه بتني كشور است و نام اولين هتل سبك جديد ايران را به دوش مي كشد داستان تلخي را يدك مي كشد طوري كه تعطيلي آن نظر مسافران را به خود جلب كرده است. افراد زيادي از مكان موصوف، خاطرات فراواني را در ذهن شان دارند. سال هاي نه چندان دور هموطنان، بالاخص پايتخت نشينان روزهاي تعطيل و تابستان ها در سايه سار درختان سر به فلك كشيده چنار اطراف ساختمان هتل چادر برپا كرده و استراحت مي كردند. در اين ميان افرادي هم بودند كه با ارائه خدمات به گردشگران امرار معاش مي كردند و رزق حلال براي خانواده هايشان به ارمغان مي بردند. تا اين كه سخن از ساماندهي «هتل آبعلي» و تبديل آن به مجموعه فرهنگي، ورزشي توسط بنياد مستضعفان به ميان آمد و اطراف اين محوطه محصور و اقداماتي عمراني انجام و درون ساختمان تاريخي هتل كه در دوره پهلوي اول ساخته شده و حتي در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است تخريب شد و اين ساختمان سال هاست كه به همان صورت مخروبه رها شده و ديگر از اين محل استفاده مطلوبي نمي شود و آرام آرام ميلياردها تومان «سرمايه بيت المال» در حال تضييع شدن و هدر رفت است و از ميراث فرهنگي فقط تابلوي رنگ پريده اي در ورودي ساختمان باقيمانده است و مسئولان بنياد مستضعفان به ده ها نامه مردم و مسئولان كه مشفقانه تقاضاي مرمت بناي تاريخي هتل و سر و سامان دادن اين محل و اجازه استفاده عموم را براساس ساز و كارهاي قانوني دارند پاسخي نداده و با استقرار تعدادي نگهبان اجازه ورود مردم به محوطه طبيعي و تاريخي اين اثر را نمي دهند و مانند مكاني امنيتي با آن برخورد مي كنند. در اين بين حتي حدود سه سال است كه مهندس فروزنده رئيس بنياد دستور مرمت ساختمان فوق را صادر كرده اما تا به حال اجرايي نشده است شنيده ها حاكي است بنياد بازسازي ساختماني كه جزو ميراث فرهنگي اين آب و خاك است را با كمال تعجب داراي صرفه اقتصادي نمي داند و اجازه استفاده گردشگران را از اين محل نمي دهد و از سويي مانع ورود بخش خصوصي و ايجاد ده ها فرصت شغلي مي شود.
متأسفانه امروزه هتل آبعلي و آثاري از اين دست به سرگذشت تلخي مانند آنچه اشاره شده گرفتار آمده اند. آثاري كه به بهانه هاي مختلفي همچون عدم مديريت صحيح فرهنگي، سوءاستفاده هاي مالي، عدم راهكارهاي قانوني، عدم نظارت و كنترل به كالايي تبديل شده اند كه يا در گذر زمان به دست فراموشي سپرده مي شوند يا اينكه با هدف چپاول سرمايه هاي ملي كشور به سود عده اي تغيير كاربري داده اند.
لذا انتظار مي رود مسئولان و مديران ذي ربط با هدف توسعه صنعت گردشگري در كشور، ايجاد اشتغال و توسعه و آباداني و همچنين پاسداشت ميراث فاخر فرهنگي گام هاي مؤثر و برجسته اي در اين حوزه بردارند كه تخريب و نابودي ميراث فرهنگي تخريب بخشي از هويت تاريخي يك ملت است كه به آساني قابل جبران نمي باشد.
خبرنگاركيهان در آبعلي

 



سوت قطار سال آينده در اردبيل شنيده مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل در ديدار با معاون پارلماني رئيس جمهور وعده داد كه سوت قطار در پايان سال 91 در اردبيل شنيده شود.
سيدحسين صابري در اين ديدار، اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در سال 79 در سفر به اردبيل در خصوص شبكه راه آهن گفت: معظم له در اين سفر پرخير و بركت خواستار اتصال مراكز استان ها به شبكه ريلي راه آهن شده اند و براساس آن اجراي پروژه راه آهن اردبيل- ميانه در سال 85 آغاز شده است.
وي افزود: اين پروژه به طول 175 كيلومتر در شش ايستگاه و با انتخاب پنج پيمانكار در حال اجرا مي باشد كه در صورت تامين اعتبار مورد نياز تا دهه فجر سال 91 به بهره برداري رسيده و سوت قطار در اردبيل به صدا درخواهد آمد.
وي اتصال راه آهن اردبيل به پارس آباد مغان را مورد تاكيد قرارداد و گفت: در راستاي رفع مسايل و مشكلات راه آهن و تخصيص اعتبارات اين پروژه عظيم ملي در آينده نزديك با حضور مجمع نمايندگان استان با رئيس جمهور ديدار خواهيم كرد.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح تحول اجتماعي
ساري-خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: طرح بزرگ تحول اجتماعي همزمان با طرح تحول اقتصادي در مازندران اجرا مي شود.
هادي ابراهيمي در جلسه كارگروه تخصصي فرهنگي و اجتماعي استان اظهار داشت: اين طرح در قالب 7 كارگروه به بررسي حوزه هاي آسيب پذير و چالش هاي اجتماعي استان خواهد پرداخت. وي تصريح كرد: 30 نفر از نخبگان و فرهيختگان استان شناسايي شدند كه از نظرات كارشناسي و مشاوره آنان در اجراي اين طرح بهره گيري خواهد شد.
برگزاري يادواره شهدا
بهاباد يزد-خبرنگار كيهان: مراسم يادواره 12 تن از شهداي روستاي كريم آباد بهاباد با حضور جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم اين منطقه برگزار شد. در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين ملاحسيني امام جمعه بهاباد با گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: انقلاب اسلامي با شهادت پيروز شده، با شهادت به پيش رفته و با شهادت دستاوردهاي آن در سطح جهان گسترش يافته و تنها راه ادامه آن، ترويج اين فرهنگ است.
تقدير از امام جمعه
¤ به مناسبت پنجم مرداد سالروز برگزاري اولين نماز جمعه مراسم شكرگزاري اين نعمت الهي در بيت امام جمعه بهاباد با حضور سرپرست فرمانداري، خانواده معظم شاهد و ايثارگر، مسئولان دستگاه هاي اجرائي، روحانيان، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و اعضاي ستاد نماز جمعه برگزار شد.
در اين مراسم از زحمات 5 ساله حجت الاسلام والمسلمين ملاحسيني امام جمعه بهاباد تقدير به عمل آمد.
گازرساني به 3 روستا
اراك-خبرنگار كيهان: گازرساني به سه روستاي زرنديه استان مركزي آغاز شد.
براي گازرساني به روستاهاي «علي شار»، «ورامين» و «حصار» از توابع بخش خرقان شهرستان زرنديه يك ميليارد و 600 ميليون تومان تامين اعتبار شده است.
تدوين سند توسعه صنعت
مشهد-خبرنگار كيهان: سرپرست سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: سند توسعه صنعت و معدن 12 شهرستان در ستاد جهاد اقتصادي سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي تدوين و به ادارات و نمايندگي هاي صنايع و معادن شهرستان هاي مربوطه ابلاغ شد.
راضيه عليرضايي افزود: در سال جاري ايجاد حدود 30 هزار فرصت شغلي بر عهده صنايع و معادن استان است و در اين راستا از ابتداي سال، ستاد جهاد اقتصادي صنعت و معدن تشكيل و در جلسات متعددي راه هاي عملي كردن اين امر، كه شامل اتمام پروژه هاي نيمه تمام، تكميل فضاهاي خالي واحدهاي فعال و نيز ايجاد طرح هاي صنعتي و معدني جديد براساس اولويت هاي سرمايه گذاري هر شهرستان است مورد بررسي خود قرار داده و نسبت به تدوين سند راهبردي توسعه صنعت و معدن 12 شهرستان نيز تاكنون اقدام كرده است.
مبارزه بيولوژيك با آفات
گرگان-خبرنگار كيهان: مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي با بيان اينكه توليد حشرات مفيد به عنوان دشمن طبيعي آفات بخش مهمي در مبارزه بيولوژيك به شمار مي رود گفت: در سال جاري حدود 9 كيلوگرم تريكو گراما و 20 ميليون زنبور براكون براي مبارزه با آفات توليد شده است. وي افزود: تقاضاي توليد 120 كيلوگرم تريكو گراما و 30 ميليون زنبور براكون براي سال آينده كرده ايم. به گفته مدير سازمان حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي تا پايان برنامه پنجم 25درصد كل زراعت و باغات استان گلستان تحت پوشش مديريت صحيح كنترل آفات قرار مي گيرد.
برگزاري دوره آموزشي
اهواز-خبرنگار كيهان: پنجمين دوره فرهنگي-آموزشي اعتصام ويژه دانش آموزان دزفولي برگزار شد. اين دوره در سطح مقدماتي و تكميل است كه طي آنها مباحث مختلف آموزشي، اعتقادي و فرهنگي مطرح مي شود و دوره تكميلي آن نيز به مدت يك هفته در قم برگزار خواهد شد.
سهم مسكن مهر آبادان
آبادان- خبرنگار كيهان: فرماندار آبادان گفت: تا پايان امسال سهم آبادان از مسكن مهر پنج هزار و 800 واحد مسكوني است.
بهرام ايلخاص زاده در جلسه هماهنگي مسكن مهر آبادان در محل فرمانداري اين شهر افزود: طبق برنامه ريزي صورت گرفته سهم شهر آبادان از واحدهاي قابل افتتاح تا پايان شهريور ماه يك هزار و 33 واحد است. وي اظهار داشت: با توجه به سقف تعيين شده بايستي دست اندركاران امر مسكن مهر تلاش كنند تا امكانات و سهم دولت را در خدمات رساني بيشتر دريافت كنند.ايلخاص زاده با اشاره به امكان تغيير سياست ها تصريح كرد: چنانچه اعتبارات مورد نياز اجراي طرح مسكن مهر را جذب نكنيم سال آينده ممكن است تغيير سياستي رخ دهد و ديگر نتوانيم خدمات زيربنايي سايت هايمان را ببنديم.
فعاليت مدارس مروج سلامت
¤كارشناس واحد سلامت اداره آموزش و پرورش آبادان از فعاليت پنج مدرسه مروج سلامت در اين شهر خبر داد.
خديجه هوشيارزاده با بيان اينكه برخورداري از برخي امكانات همچون وجود پايگاه اتاق سالم (اتاق بهداشت) و تغذيه سالم (اتاق ويژه عرضه موادغذايي) در اينگونه مدارس سبب كسب امتياز در قالب اعطاي ستاره از يك تا پنج براي آنها مي شود گفت: در زمان حاضر از ميان پنج مدرسه ياد شده سه مدرسه داراي سه ستاره، يك مدرسه چهار ستاره و يك مدرسه يك ستاره هستند. به گفته وي طبق برآورد صورت گرفته، براي ايجاد هر اتاق ويژه عرضه مواد غذايي (تغذيه سالم) براي هر پايگاه مبلغي معادل 500 ميليون ريال و براي ايجاد هر اتاق بهداشت مبلغ 300 ميليون ريال نقدينگي نياز است.
اعزام كاروان راهيان نور
درچه- خبرنگار كيهان: كاروان راهيان نور درچه به مناطق عملياتي دفاع مقدس در غرب كشور اعزام شدند. 50 نفر از بسيجيان پايگاه بسيج شهيد رجايي درچه تحت عنوان كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس در غرب كشور اعزام شدند.
170 ميليون ريال نذورات
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه گنبدكاووس گفت: طي يك ماه گذشته زائران مرقد مطهر امامزاده يحيي بن زيد(ع) مبلغ 170ميليون ريال نذورات خود را داخل ضريح مطهر اين امامزاده ريختند حسن قرباني نصرآباد افزود: بيشتر اين نذورات صرف فعاليت هاي عمراني، رفاهي و فرهنگي آستان مقدس امامزاده يحيي بن زيد(ع) مي شود.
بهره برداري از شبكه آبرساني
اردبيل- خبرنگار كيهان: پروژه آب روستاي آقامحمد بيگلو در بخش انگوت شهرستان گرمي به بهره برداري رسيد. مدير شركت آب و فاضلاب روستايي شهرستان گرمي گفت: به منظور آبرساني به اين روستا 10 كيلومتر خط انتقال و سه كيلومتر شبكه توزيع اجرا و يك حلقه چاه حفر شده است. محمدي افزود: براي اجراي اين پروژه يك ميليارد ريال از اعتبارات سال 88 هزينه شده است.
وي در پايان گفت: با بهره برداري از اين پروژه 170خانوار جمعيت ساكن در روستاي آقامحمد بيگلو از آب سالم آشاميدني بهره مند شدند.

 



نظام جديد مهارت و فن آوري در آستانه تصويب

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
نظام جديد مهارت و فن آوري در مرحله تصويب قرار دارد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي لرستان افزود: براساس اين طرح عنوان سازمان آموزش فني و حرفه اي به نظام آموزشي ارتقاء مي يابد و مسئوليت دستگاه هاي مختلف در خصوص تشويق و ترغيب مردم و مشاركت در ارائه مهارت و فن آوري، تقويت فرهنگ مهارت آموزي و كارآفريني در بين جوانان به عنوان ارزش اسلامي و ملي مشخص مي شود.
مديركل آموزش فني و حرفه اي لرستان گفت: بر اين اساس در راستاي اصلاح هرم شغلي نيروي كار، مهارت متقاضيان اشتغال اعم از آموزش هاي مهارتي و آكادميك به سطح استاندارد جهاني ارتقاء مي يابد و آموزش هاي مهارت هايي كه هم اكنون رسمي نيستند رسميت خواهند يافت.
وي گفت: با اجراي اين طرح نيروي كار متناسب با بازار كار آموزش مي بيند.
فروزش اظهار داشت: كيفيت آموزش هاي مهارتي در مراكز دولتي و خصوصي يكسان است و مدارك صادره نيز از اعتبار يكسان برخوردار خواهند بود.

 



هشدار جهاد كشاورزي رودبار نسبت به آفت مگس زيتون

رشت-خبرنگاركيهان
مديريت جهاد كشاورزي شهرستان رودبار در اطلاعيه اي نسبت به آسيب رساندن آفت مگس زيتون به باغ هاي اين منطقه هشدار داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي گيلان و براساس اطلاعيه مذكور با توجه به فرا رسيدن زمان سفت شدن هسته ميوه زيتون و مساعد شدن شرايط آب و هوايي جهت فعاليت مگس ميوه زيتون، باغداران بايد به طور مستمر از باغ ها و ميوه هاي درختان زيتون به منظور جلوگيري از آلودگي و خسارت به درختان زيتون بازديد كنند و متوجه ريزش ميوه هاي آلوده بخصوص ارقام زودرس و كنسروي در پاي درختان باشند.
هم چنين به باغداران توصيه شده است آمادگي لازم را براي كنترل و مبارزه با آفت مذكور داشته و در صورت مشاهده هرگونه آلودگي به مراكز خدمات تابعه يا مديريت جهاد كشاورزي منطقه مراجعه كنند.

 



تقدير رئيس جمهور از كارآفرين ملي چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
يك مخترع چهارمحال و بختياري به عنوان كارآفرين برتر ملي شناخته و معرفي شد.
مديركل كار و امور اجتماعي استان با اعلام خبر فوق افزود: «مهرداد عكاشه بابادي» از بين 14 هزار و500 نفر از كارآفرينان كشور به عنوان مخترع مدرن مولد باد به عنوان كارآفرين برتر ملي شناخته شد.
پرويز سلطاني افزود: اين مخترع در مراسم تجليل از كارآفرينان برتر كشور در محل نهاد رياست جمهوري از دست رئيس جمهوري و سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي لوح سپاس و تنديس دريافت كرد.
وي ادامه داد: عكاشه بابادي با توليد دستگاه مولد باد از سرمازدگي باغات در فصل سرما جلوگيري به عمل آورده كه نمونه اين دستگاه در كشور موجود نمي باشد و تنها نمونه ايتاليايي آن در خارج از كشور است كه مزيت و كيفيت دستگاه توليد داخلي را ندارد.
سلطاني افزود: اين دستگاه مي تواند تا شعاع 200 متري از سرمازدگي را تحت تاثير خود قرار دهد در صورتي كه مشابه خارجي آن تا شعاع 110متري موثر مي باشد.

 



مردم برخي شهرهاي هرمزگان از كم آبي رنج مي برند

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
معاون بهره برداري آب و فاضلاب شهري هرمزگان گفت: شهرهاي بستك، سوزا، درگهان، رويدر، تخت، قلعه قاضي، سردشت، گوهران و سيريك در اين استان از مشكل كم آبي رنج مي برند.
مهدي عباسي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه رويكرد مديريت تقاضا، توليد و مصرف آب و آموزش فرهنگ صحيح مصرف آب از اهداف اساسي معاونت بهره برداري آب و فاضلاب استان است، اظهار داشت: اصلاح و توسعه شبكه آب، احداث مخازن ذخيره و نگهداري، اصلاح انشعابات فرسوده، حفر و تجهيز چاه، خريد آب از بخش خصوصي و انتقال آب از سدهاي موجود در مناطق از عمده اقدامات انجام شده و يا در حال انجام آبفاي هرمزگان به منظور رفع مشكلات ناشي از كم آبي است. وي با تاكيد بر لزوم اجراي مديريت تقاضا، توليد و مصرف آب در شرايط فعلي منابع آب استان، خاطرنشان كرد: شهرهاي بستك، سوزا، درگهان، رويدر، تخت، قلعه قاضي، سردشت، گوهران و سيريك كه عمدتا جزء شهرهاي تحويل گرفته از آب و فاضلاب روستايي هرمزگان هستند، با چالش هاي ناشي از كم آبي مواجه اند.

 



برگزاري يادواره شهداي زن در استان چهارمحال و بختياري

شهركرد-خبرنگاركيهان:
همزمان با 13 مرداد روز بسيج جامعه زنان، اولين يادواره شهيد نسرين افضل و 13 شهيد زن استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.
مسئول بسيج جامعه زنان سپاه قمر بني هاشم«ع» گفت: به منظور تقويت انگيزه زنان جامعه در حفظ ارزشهاي انقلاب، ارائه الگوي قابل دسترسي به زنان و دختران جامعه اولين يادواره شهيد نسرين افضل شهيده شاخص سال 1390 و 13 شهيد استان در 13 مردادماه برگزار مي شود. خانم فرزانه احمدپور افزود: شهيد نسرين افضل به عنوان نمادي از عفاف و جهاد زن ايراني در 4 دي ماه سال 1361 توسط منافقين كوردل به فيض شهادت رسيد.

 



خرماي خوزستان در بازار جهاني رقيب ندارد

اهواز- خبرنگاركيهان:
مدير باغباني جهاد كشاورزي خوزستان با برشمردن مزيت هاي خرماي خوزستان اظهار داشت: عليرغم تمامي تنگناهاي فرآروي صادرات، خرماي استعمران خوزستان در بازار جهاني بي رقيب است.
وي با اشاره به كيفيت و تقاضاي جهاني اين نوع خرما افزود: خرماي استعمران تنها در خوزستان از طعم و كيفيتي مطلوب برخوردار است و در اين عرصه حتي كشور عراق هم نمي تواند رقيب ايران در توليد اين نوع خاص از خرما باشد.
مهندس كوتي بازارپسند بودن خرماي استعمران را عامل مهمي در كاهش صادرات ساير اقلام خرماي خوزستان دانست و گفت: برحي، بريم، كبكاب، گنتار، زاهدي، ديري و خضراوي از ارقام تجاري هستند كه در استان خوزستان كشت مي شود اما در تجارت خارجي برروي اين ارقام كار نشده است.
حليم كوتي در ادامه خاطرنشان كرد: بزرگ ترين مشكل صادرات اين است كه خرماي خوزستان از بنادر استان صادر نمي شود و با صرف هزينه هنگفت و مدت زمان طولاني كه بر كيفيت و ماندگاري خرما تأثير نامطلوب مي گذارد، به بندرعباس منتقل و صادر مي شود.
كوتي تحريم هاي شركت هاي كشتيراني و سيستم هاي بانكي را ريسك بالاي صادرات خرما عنوان كرد و افزود: صنعت قديمي بسته بندي در كارگاه هاي صادرات خرما از بازار پسند بودن محصول مي كاهد و باعث افت قيمت خرماي خوزستان مي شود.

 



در استان گلستان عملياتي شد افتتاح و ادامه ساخت پروژه هاي عمراني با زكات

گرگان-خبرنگار كيهان:
اولين مراسم كاروان زكات مردمي در كشور با حضور مدير كل و ديگر چهره هاي مسئول در كميته امداد امام گلستان و روحانيان و كشاورزان زكات دهنده كلاله اي برگزار شد.
در اين مراسم، مدير كل كميته امداد امام خميني گلستان گفت: تاكنون از محل جمع آوري زكات استان 600 پروژه عمراني افتتاح و يا در حال ساخت و تكميل است.
حاجي اكبري اظهار داشت: ستاد زكات استان گلستان از سال 84 شروع به كار كرده ودر دو بخش كمك به محرومان، احداث و تكميل پروژه هاي عمراني از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، جاده سازي و مكان هاي مورد نياز مردم در شهرستان فعاليت مي كند.
وي با اشاره به چگونگي هزينه زكات جمع آوري شده اذعان داشت: زكات جمع آوري شده هر منطقه با نظر معتمدان و ستادهاي محلي همان منطقه در بخش هاي عمراني و خدماتي همچنين تامين نيازهاي ضروري محرومان هزينه مي شود.
وي خاطرنشان كرد: ستاد زكات شهرستان كلاله با توجه به كسب پي درپي رتبه هاي برتر استاني و كشوري سبب شده تا نخستين خانه زكات كشور در اين شهرستان راه اندازي شود.

 



آغاز گازرساني به 27 روستاي شهرستان تفت

يزد- خبرنگار كيهان:
مسئول طرح هاي گازرساني شركت گاز استان يزد از آغاز گازرساني به 27 روستاي شهرستان تفت در استان يزد خبر داد.
محمد مولودي گفت: اين طرح با بيش از 30 ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار تا پايان امسال اجرا خواهد شد.
وي اظهار داشت: پروژه گازرساني به روستاهاي علي آباد، سعيدآباد، مزرعه و ساير روستاهاي توابع شهرستان تفت كه مجموع آنها به 27 روستا مي رسد، بخشي از مصوبات سفرهاي هيئت دولت به استان يزد است.
مولودي افزود: با اجراي اين پروژه، سه ايستگاه تعديل فشار نيز در محدوده روستاهاي يادشده نصب خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در محدوده اين روستاها در مجموع 550 علمك نصب و قابليت پذيرش 730 مشترك ايجاد مي شود كه با نصب علمك هاي يادشده، امكان افزايش مشتركان گاز در روستاها وجود دارد.
مسئول اجراي طرح هاي گازرساني شركت گاز استان يزد با بيان اينكه پروژه گازرساني به برخي از روستاها نيز از حدود پنج ماه پيش آغاز شده است، اظهار داشت: پروژه گازرساني به چهار روستاي تفت از اواخر سال گذشته آغاز شده و پيش بيني مي شود تا اواسط پاييز امسال، عمليات اجرايي آن به طور كامل به پايان برسد كه با اجراي اين پروژه گاز به روستاهاي خليل آباد، زين آباد، چمران و موحدي مي رسد.

 



استاندار مازندران خبر داد: اختصاص بخشي از اعتبارات اشتغال به كارآفرينان برتر مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: براساس مصوبه هيئت وزيران 5 تا 10درصد اعتبارات اشتغال به نخبگان و كارآفرينان برتر اختصاص مي يابد.
سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان، بيان داشت: مديران از افرادي كه مايل به سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي استان هستند و توانمندي شان احراز شده است حمايت كنند.
وي افزود: بخش هايي از شهرك هاي صنعتي كه در اختيار افراد قرار گرفته اما تاكنون بلااستفاده مانده است به منابع استان بازگردانده مي شود.
طاهايي با بيان اين كه در سال گذشته صندوق مهر امام رضا(ع) 10 هزار شغل در استان ايجاد كرده است، خاطرنشان كرد: در بخش هاي خصوصي و خوداشتغالي فرصت هاي مناسبي براي اشتغال وجود دارد كه مديران مي بايست افراد صاحب انگيزه را به طور مستمر رصد كنند.
رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با اشاره به اين كه از 413 شغل ايجاد شده در سال گذشته از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري عمدتا مربوط به صنايع دستي بوده است، عنوان كرد: اهتمام شود در روستاها و كرانه هاي كوهستاني، صنايع دستي و مشاغلي كه درحال كم رنگ شدن هستند فعال شود.
طاهايي اظهار داشت: اگر آب مورد نياز نيمي از اراضي شيب دار مهيا شود فرصت مطلوبي براي ايجاد شغل در بخش منابع طبيعي فراهم شود.

 



افتتاح حساب پس انداز براي ايتام استان البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
تعداد يك هزار و 200 يتيم تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز صاحب حساب پس انداز آتيه فرشتگان شدند.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز با بيان اين مطلب افزود: هم اكنون مبلغي حدود يك ميليارد و 800 ميليون ريال در حساب پس انداز يك هزار و200 يتيم تحت پوشش اين نهاد است.
علي سالاركيا گفت: با هماهنگي اي كه با حاميان ايتام به عمل آمده مقرر شده است بخشي از پرداختي حاميان به عنوان سپرده بلندمدت درحسابي تحت عنوان آتيه فرشتگان پس انداز شود.
وي تصريح كرد: هم اكنون بيش از 13 هزار حامي كفالت يتيم را برعهده دارند و اين نهاد مي كوشد بخشي از مبالغ پرداختي حاميان را با هماهنگي اين خيران، در قالب طرح هايي مثل آتيه فرشتگان براي ايتام سرمايه گذاري كند.

 



گازكشي به قطب معدني كشور قطعي شد

بافق - خبرنگار كيهان:
مديركل شركت گاز استان يزد از قطعي بودن انتقال گاز به شهرستان بافق به عنوان قطب معدني كشور خبر داد.
عليرضا پيله ور با بيان اينكه استاندار و نماينده مردم يزد در خانه ملت به كرات پيگير اين موضوع هستند، گفت: با توجه به جلسه اي كه در همين رابطه با حضور مسئولان استان و سرپرست وزارت نفت تشكيل شد؛ علي آبادي در دستور صريحي به مديرعامل شركت گاز كشور از وي خواست، ظرف مدت يك ماه عمليات گازرساني به بافق بايد شروع شود.
وي ادامه داد: قضيه گازرساني به بافق قطعي است و حتي استاندار يزد طي نامه اي به اوجي، مديرعامل شركت گاز كشور، نوشته است كه در سفر سوم 17 ميليارد ريال بودجه براي مرحله اول در نظر گرفته شده است.
پيله ور درباره مهم ترين مشكل گاز استان هم گفت كه مسئله فعلي ما بدهي پرداخت قبوض مشتركين است كه در صورت پرداخت بدهي عمليات توسعه شبكه ها شروع مي شود.

 



پرداخت تسهيلات به متقاضيان كار خانگي

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مصوبه پرداخت تسهيلات به متقاضيان مشاغل خانگي با تاكيد كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان چهارمحال و بختياري عملياتي شد.
در اين جلسه مديركل كار و امور اجتماعي استان اظهار داشت: با توجه به اين كه مشاغل خانگي به عنوان قانون در مجلس شوراي اسلامي تصويب و پس از گذشت چند ماه از اين مصوبه جلسات متعددي در خصوص سهم تسهيلات دستگاهها و بانك ها مشخص و اعلام شده است؛ انتظار اداره كل كار و امور اجتماعي از دستگاههاي مرتبط اين است كه متقاضيان دريافت تسهيلات و مشاغل خانگي را به سمت گروههاي پشتيبان هدايت كنند تا از نظر كيفي و كمي بازخورد بهينه اي داشته باشد.
پرويز سلطاني افزود: تاكنون 1800 نفر متقاضي مشاغل خانگي ثبت نام نموده اند كه بايد برحسب نوع درخواست متقاضيان را به دستگاههاي اجرايي معرفي و پس از بررسي و تاييد طرح توسط دستگاهها سريعا به دبيرخانه كارگروه اشتغال جهت صدور مجوز نهايي ارسال شود و پس از آن به بانك عامل جهت اخذ وام معرفي شوند. وي همچنين اضافه كرد: دستگاهها بايد مطابق با تعهدي كه برعهده آنها گذاشته شده است با برنامه ريزي منطقي براي طول سال اهداف مشخص شده را طبق تعهداتشان انجام دهند تا ميزان اشتغال تعهد شده در استان عملياتي شود.

 



اجراي آسفالت لاستيكي در اصفهان

اصفهان - خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان عمران شهرداري اصفهان از اجراي آسفالت لاستيكي براي نخستين بار در اصفهان خبر داد و گفت: اين طرح به همت اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان و همكاري بخش خصوصي طراحي، توليد و اجرا شده است.
اصغر كشاورز افزود: سازمان عمران شهرداري اصفهان به منظور كاهش سرو صداي ناشي از حركت وسايل نقليه از آسفالتي نوين با استفاده از پودر لاستيك هاي فرسوده استفاده كرده است.
وي با بيان اينكه تاكنون اين نوع آسفالت به طور آزمايشي اجرا شده است، اضافه كرد: استفاده پودر لاستيك دراين نوع آسفالت كمك شاياني به حفظ محيط زيست و بازيافت انواع لاستيك فرسوده و كهنه مي كند.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري اصفهان اظهار داشت: با توجه به خاصيت لاستيكي و انعطاف پذير بودن اين نوع آسفالت دراطراف محيط هاي حساس به سر و صدا همچون بيمارستان ها، مدارس و در دوربرگردن ها و سرعت گيرها قابليت زيادي دارد.
كشاورز در ادامه گفت: درسال جاري 70 ميليارد ريال براي اجراي آسفالت اساسي خيابان هاي اصلي و فرعي اصفهان صرف مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14