(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 مرداد 1390- شماره 19990

رئيس جديد موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منصوب شد
آغاز طرح پليس تهران ويژه ماه رمضان
تشديد نظارت ها بر مراكز طبخ غذا در ماه رمضان
ضرورت تشكيل گردان هاي سايبري در حمايت از بيداري اسلامي
مار سمي بازار تهران را به هم ريخت
در ماه مبارك رمضان سازمان بهزيستي طرح ضيافت مهر را اجرا مي كند
اعلام نتايج اوليه كنكور تا 3 روز ديگر
افزايش 2 تا 3 درجه اي دماي هوا در آخر هفته
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر:44 زائر عمره ايراني ،امسال بر اثر سكته و حوادث درگذشتند
تغيير ساعت كار دفاتر اسناد رسمي در ماه رمضان
سارقان سيم هاي برق سد كارون 3 دستگير شدند
حوادث كوتاه از كشور
5 كشته و زخمي در تصادف زنجيره اي بزرگراه شهيد ياسيني
هلاكت دو شرور مسلح در استان فارس
كشف بيش از 172 ميليون ريال اسكناس جعلي در يزد
آتش به جان 300هكتار از اراضي ملي طارم افتاد



رئيس جديد موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منصوب شد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حكمي حجت الاسلام «عبدالحسين خسروپناه» را به رياست موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منصوب كرد.
روابط عمومي موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران ديروز اعلام كرد: خسروپناه جايگزين غلامرضا اعواني شد.
خسروپناه متولد 1345 شهرستان دزفول است. وي تاكنون بيش از 25 كتاب و يكصد مقاله تاليف كرده و صاحب نظريه «فلسفه فلسفه اسلامي» است. از جمله مسئوليت هاي وي مي توان به مديريت گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي اشاره كرد.

 



آغاز طرح پليس تهران ويژه ماه رمضان

طرح ويژه پليس تهران براي ماه مبارك رمضان آغاز شد و مأموران با حضور در اماكن عمومي نسبت به اجراي طرح ويژه ماه مبارك رمضان اقدام كردند.
در اين طرح مأموران پليس ضمن بازديد از اغذيه فروشي ها و عرضه كنندگان مواد خوراكي، به واحدهاي متخلف تذكر دادند.
همچنين مأموران پليس تهران اعم از يگان هاي انتظامي و ترافيكي در سطح شهر، ضمن تذكر ارشادي به افراد و رانندگان متخلف، با مظاهر علني روزه خواري و افرادي كه اصرار بر تخلف داشتند برابر قانون برخورد كردند.
در اين طرح پليس با تعدادي از مسافران نيز در اين زمينه برخورد كرد و ضمن تذكر، آنها را به اماكن مجاز هدايت كرد.
سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به همكاري خوب صنوف در اجراي «طرح ويژه پليس پايتخت براي ماه مبارك رمضان» گفت: گزارش هاي رسيده از سطح شهر حاكي از همكاري خوب مردم در اجراي اين طرح بوده است.
وي با اشاره به اين كه روزه خواري در ملأ عام از نظر شرعي حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقيب است افزود: متصديان هتل ها، ميهمان پذيرها، پايانه ها، فرودگاه و راه آهن صرفاً براي مسافران خود مي توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذيربط با رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي مربوطه فعاليت كنند.
ساجدي نيا همچنين از ارايه تسهيلات به اغذيه فروشي ها از بعد از اذان مغرب خبر داد و گفت: اين اصناف مي توانند تا پيش از اذان صبح براساس اعلام قبلي به فعاليت خود ادامه دهند و پليس همانند طرح اكران ويژه سينماها در ماه رمضان، امنيت آنها را تأمين مي كند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در عين حال از شهروندان خواست هرگونه تخلف صنوف را در ماه رمضان از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

 



وزارت بهداشت خبر داد
تشديد نظارت ها بر مراكز طبخ غذا در ماه رمضان

رئيس اداره نظارت بر بهداشت اماكن و موادغذايي وزارت بهداشت از تشديد نظارت ها بر مراكز تهيه، طبخ و توزيع موادغذايي در ماه مبارك رمضان خبر داد.
مهندس سيدرضا غلامي گفت: در ماه مبارك رمضان نظارت ها بر مراكز طبخ و توزيع حليم، آش، زولبيا- باميه، شيريني هاي سنتي ماه رمضان، مساجد و ... تشديد شده است.
وي در اين باره ادامه داد: اين كنترل ها در جهت رعايت مباحث مربوط به بهداشت محيط محل، بهداشت آب آشاميدني و تاسيسات فاضلاب، كنترل مواد اوليه غذايي، كنترل بر تهيه، طبخ و توزيع مناسب موادغذايي، استفاده از تجهيزات مناسب در طبخ موادغذايي و رعايت بهداشت فردي در اماكن عمومي از سوي خدمتكاران مساجد و ديگر اماكن كه در اين ماه فعاليت دارند، صورت مي گيرد.
مهندس غلامي با بيان اين كه ماموران بهداشت محيط در سراسر كشور در قالب تيم هايي نظارتي بر اماكن طبخ غذا، مساجد و ديگر اماكن را انجام خواهند داد، گفت: اين نظارت هاي تشديد يافته تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.به گفته وي، نظارت هاي ماموران بهداشت محيط بر فعاليت اماكن مختلف تهيه، طبخ و توزيع موادغذايي در ماه رمضان سال گذشته به تعطيلي موقت بيش از دو هزار مورد از اين اماكن به دليل عدم رعايت موازين بهداشتي، منجر شده است.

 



از سوي حجت الاسلام علي اكبري مطرح شد
ضرورت تشكيل گردان هاي سايبري در حمايت از بيداري اسلامي

نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان بر تشكيل گردان هاي سايبري در حمايت از بيداري اسلامي در منطقه تأكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اكبري با اشاره به حركت مردمي و بيداري اسلامي در منطقه و نقش اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در اين رابطه، خواستار تشكيل گردان هاي سايبري در حمايت از اين حركت ها شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، وي كه در جمع اعضا و مسئولان اين تشكل دانش آموزي سخن مي گفت افزود: اعضاي انجمن بايد با بصيرت، اميد و آگاهي حوادث كشور و منطقه را رصد كنند و با توجه به بيانات و رهنمودهاي ولايت فقيه اسباب رشد جمعي خود و جامعه دانش آموزي را فراهم نمايند.
حاج علي اكبري با تأكيد بر تكريم مقام شامخ 36 هزار شهيد دانش آموز و طرح «هم كلاسي آسماني» تأكيد كرد: پرچم شهداي دانش آموز نبايد زمين گذاشته و يادشان فراموش شود، خون شهداي دانش آموز باعث رونق و عامل رشد سريع انجمن هاي اسلامي دانش آموزي مي شود.
وي با اشاره به حركت مردمي و بيداري اسلامي در منطقه و نقش اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در اين رابطه، خواستار تشكيل گردان هاي سايبري در حمايت از اين حركت هاي اسلامي و مردمي منطقه و همچنين تبيين آن از سوي اين اتحاديه شد.

 



مار سمي بازار تهران را به هم ريخت

ماموران آتش نشاني با گرفتن يك حلقه مار يك متري كه باعث نگراني كاسبان بازار شده بود به نگراني آنها پايان دادند.
به گزارش ايرنا اين مار سمي در يك كارگاه توليد كيف در خيابان 15 خرداد شرقي، روبروي بازار آهنگران خود را در ميان كيف ها پنهان كرده بود و كاركنان كارگاه صبح ديروز با ديدن اين جانور بلافاصله ساعت 26:7 دقيقه بامداد سه شنبه در تماس با سامانه 125 درخواست كمك كردند و گروه نجات يك آتش نشاني به محل اعزام شد.
به گفته «مصطفي منصوري» فرمانده نجاتگران، در پي تخليه كيف ها از درون كارگاه و نمايان شدن اين مار يكي از نجاتگران با استفاده از ابزار مخصوص آن را شكار كرد و درون كيسه مخصوص انداخت كه به ايستگاه يك منتقل شد.
وي افزود: هماهنگي با مراكز نگهداري اين گونه حيوانات براي انتقال اين مار سمي به عمل آمده است.

 



در ماه مبارك رمضان سازمان بهزيستي طرح ضيافت مهر را اجرا مي كند

سرپرست سازمان بهزيستي كشور از اجراي طرح ضيافت مهر، ويژه مددجويان تحت پوشش بهزيستي با همكاري افراد خير و نيكوكار و مسئولان دولتي خبر داد.
وي اظهار داشت: در طرح ضيافت مهر كه در مراكز نگهداري سازمان بهزيستي برگزار مي شود بنا داريم با حضور نيكوكاران و مسئولان دولتي، فضاي معنوي و صميمي را ميان مددجويان و مسئولان ايجاد كنيم.
اسفندياري افزود: سازمان بهزيستي به منظور سهولت در مشاركت بيشتر مردم و كمك به مددجويان و نيازمندان زير پوشش بهزيستي، طرح هاي مختلفي را ارايه كرده است.وي افزود: مردم خير و نيكوكار مي توانند از طريق تلفن بانك 09604، پست بانك و كارت هاي شتاب، شماره هوشمند 9092307000، 90920307004
(از طريق تلفن ثابت) و همچنين ارسال پيامك 8111 ايرانسل، نذورات و كمك هاي خود را به سازمان بهزيستي اهدا كنند.

 



سرورالدين اعلام كرد
اعلام نتايج اوليه كنكور تا 3 روز ديگر

نتايج اوليه كنكور 90 تا 15 مردادماه اعلام و از 17 مردادماه نيز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آغاز مي شود.
محمدحسين سرورالدين، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: تا 15 مردادماه نتايج اوليه كنكور 90 اعلام مي شود و از 17 مردادماه نيز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آغاز مي شود.
محمدحسين سرورالدين، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه نتايج كنكور 90 حداكثر تا 15 مردادماه اعلام مي شود، افزود: 2 روز پس از اعلام نتايج كنكور، انتخاب رشته داوطلبان مجاز نيز آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه نتايج نهايي كنكور سراسري 90 نيمه دوم شهريور ماه اعلام مي شود، گفت: حدود 600 هزار داوطلب در كنكور 90 پذيرش مي شوند.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه امسال تعداد داوطلبان كنكور 150 هزار نفر نسبت به سال قبل كاهش دارد، گفت:كاهش تعداد داوطلبان در حالي است كه تعداد پذيرش داوطلبان كنكور امسال نسبت به سال قبل افزايش يافته است. ظرفيت پذيرش سال گذشته حدود 500 هزار نفر بود. در حالي كه اين آمار امسال به حدود 600 هزار نفر رسيده است. وي با بيان اينكه امسال كارگروه ماده 4 كنكور اعمال سوابق تحصيلي را براي نخستين بار در كنكور اجرايي كرد، افزود: تا كنكور گذشته سوابق تحصيلي براي داوطلبان كنكور لحاظ نمي شد و بيشتر معدل اين داوطلبان در نظر گرفته مي شد، در حالي كه امسال براي نخستين بار سوابق داوطلبان لحاظ شد.

 



افزايش 2 تا 3 درجه اي دماي هوا در آخر هفته

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: دماي هوا در اغلب نقاط كشور طي هفته جاري بين 2 تا 3 درجه افزايش و از روز جمعه كاهش خواهد يافت.
عبدالرضا اميدوار در گفت وگو با مهر افزود: از امروز تا هفته آينده بارندگي هاي پراكنده در شمال غربي كشور آغاز مي شود و طي روزهاي جمعه و شنبه آينده در سواحل غربي درياي خزر به صورت متناوب ادامه مي يابد.
به گفته اميدوار، اين بارش ها در ادامه به تدريج به دامنه هاي جنوبي البرز كشيده شده و بارش هاي پراكنده در اين نقاط تا اواخر هفته آينده ادامه خواهد داشت.
وي درباره تغييرات دما در نوار شرقي كشور نيز گفت: طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري براي اين مناطق افزايش دماي 2 تا 3 درجه اي پيش بيني شده است كه اين افزايش دما از روزهاي پنج شنبه و جمعه متوقف شده و با كاهش 3 تا 6 درجه اي مواجه خواهد بود.
اميدوار همچنين با اشاره به تغييرات دماي مناطق غربي كشور اظهار داشت: در روزهاي سه شنبه تا جمعه اين مناطق شاهد افزايش 2 درجه اي دما خواهيم بود كه اين وضعيت نيز از روز شنبه هفته آينده متوقف شده و كاهش 2 درجه اي را تجربه خواهد كرد.
به گفته مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، سواحل خزر نيز تا پنج شنبه افزايش 2 تا 3 درجه اي خواهند داشت ضمن اينكه بارش هاي پراكنده از روز جمعه تا اواسط هفته آينده در اين مناطق رخ خواهد داد.
وي در خصوص دماي هواي تهران نيز گفت: دماي اين مناطق طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري 2 تا 3 درجه اي كاهش دارد.

 



رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر: 44 زائر عمره ايراني ، امسال بر اثر سكته و حوادث درگذشتند

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر گفت: 44 زائر عمره امسال بر اثر سكته و حوادث جان باختند.
سيدعلي رياض ديروز در نشست خبري خود بيان داشت: روزانه 4 هزار زائر به عراق اعزام مي شوند و در مجموع سال 89، 365 هزار ويزيت سرپايي ارائه خدمات به زوار شده است كه در امسال 784 نفر به بيمارستانهاي عراق اعزام شدند و 350 بيمار بستري شدند و همچنين 137 بيمار نيز به ايران براي درمان اعزام شدند.
رياض به مسائل بهداشتي و بازديد از هتل ها و محل اسكان زائران و آشپزخانه هاي مركزي زوار در عراق اشاره كرد و گفت: 5 هزار بازديد از اين مراكز صورت پذيرفت و عمده بيماري ها نيز سرماخوردگي، دردهاي عضلاني، گوارشي و قلبي بوده است به طوري كه از هر 3 زائر يك مراجعه كننده به درمانگاههاي مركز رجوع كرده است.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبني بر تعداد فوتي زائران عمره سال جاري نيز گفت: آمار فوتي در حج عمره با مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر نيست ولي طبق آخرين آمارها 44 زائر بر اثر بيماريهاي مانند سكته مغزي، سكته قلبي و حوادث ديگر درگذشتند.
رياض به ارائه خدمات اين مركز در مراسم حج تمتع در سال 90 كه چندي ديگر آغاز خواهد شد اشاره كرد و گفت: تاكنون 88 هزار و 848 نفر حاجي تاييديه پزشكي شده اند كه از اين تعداد 3 هزار و 16زائر همراه خواهند داشت و تاكنون نيز هزار و 303 نفر از زائران عدم استطاعت آنان اعلام شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر وضعيت 839 زائر از نظر بهداشتي در دست بررسي است و در مجموع براي حج تمتع سال جاري زائران بالاي 80 سال به تعداد 7 هزار و 279 نفر، بالاي 60 سال؛ 35 هزار نفر، بالاي 90 سال 73 نفر، بالاي 100 سال 13 نفر و در نهايت بالاترين سن زائر حج تمتع سال 90، 112 سال است.
رياض افزود: تاكنون براي حج تمتع سال 90 به 24 نفر دياليزي، 18 هزار و500 نفر فشارخوني، 814 نفر بيمار مبتلا به آسم، و 9 هزار و200 بيمار مبتلا به ديابتي اجازه سفر داده شده است.
وي اظهار داشت: در مجموع 36 هزار و500 نفر زائر آسيب پذير و بيمار در حج تمتع سال جاري حضور خواهند يافت و براي حج تمتع امسال 90 تن دارو و تجهيزات نيز با توجه به درنظر گرفتن فصل گرما به همراه تجهيزاتي از جمله همودياليز، يونيت دندانپزشكي صحرايي، اكوي قلب، 36 تخت بررسي ويژه و در نهايت تجهيز آمبولانس ها صورت پذيرفته است.
رياض در رابطه با نحوه اعزام جانبازان گفت: جانبازان با يك كاروان مشخص در حدود 150 تا 200 نفر كه ارائه خدمات بهداشتي و درماني آن با بنياد شهيد است به عربستان اعزام مي شود ولي مركز حج و زيارت با ارائه خدمات و افزايش 2 برابري پزشكان خود و همچنين تجهيزات و تخت اعلام آمادگي خود را مانند سالهاي گذشته براي پوشش خدمات بهداشتي و درماني به جانبازان ارائه مي كند.

 



تغيير ساعت كار دفاتر اسناد رسمي در ماه رمضان

دفاتر اسناد رسمي كشور در ماه مبارك رمضان از 9 الي 30:14 فعاليت خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران در اطلاعيه اي اعلام كرد براساس اعلام معاونت اداري مالي قوه قضائيه، ساعت كار در دفاتر اسناد رسمي سراسر كشور در ايام ماه مبارك رمضان، ازساعت 9 الي 30:14 خواهد بود.
همچنين ساعت كار در كانون سردفتران و دفترياران نيز طبق ساعات اعلام شده خواهد بود.

 



سارقان سيم هاي برق سد كارون 3 دستگير شدند

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس دادگاه عمومي بخش دهدز از دستگيري سارقان سيم هاي برق سد كارون 3 خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي دادگستري خوزستان، خداكرم رحيمي گفت: با اعلام سرقت سيم هاي برق از سد كارون 3، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد و در اين راستا مأموران نيروي انتظامي نسبت به بازرسي از خودروهاي وانت سواري مشكوك اقدام كردند كه خودرويي حامل مقداري كابل برق در اين ارتباط شناسايي و توقيف شد و سه نفر از سرنشينان خودرو دستگير شدند.
وي افزود: متهمان در شروع تحقيقات ادعا كردند كه سيم هاي برق در كنار نيروگاه كارون 3 رها شده بود و آنان به جمع آوري سيم هاي مذكور اقدام كرده اند، ولي پس از تفهيم اتهام و صدور قرار مناسب، متهمان به سرقت سيم هاي برق مكشوفه اقرار كردند.
رحيمي تصريح كرد: طبق اظهارات متهمان، آنان سيم هاي برق را در روستاي مورد از توابع شهرستان ايذه به سرقت برده اند. به همين دليل پرونده متهمان با صدور قرار عدم صلاحيت، به دادسراي شهرستان ايذه ارسال شد و متهمان نيز به آن حوزه قضايي اعزام شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

پلمب 2 تالار پذيرايي
قم-خبرنگاركيهان: دو تالار پذيرايي به علت عدم رعايت ضوابط بهداشتي از سوي بازرسان مركز بهداشت استان تعطيل شدند. به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قم، اين واحدها عليرغم اخطار و تذكرات قبلي بازرسان بهداشت محيط مركز بهداشت استان در شرايط غيربهداشتي و با لوازم و ابزار نامناسب اقدام به طبخ غذا مي كردند كه با همكاري ماموران انتظامي تا زمان رفع نواقض و اخذ تاييديه بهداشتي تعطيل شدند.
كشف 5هزار و 500 حلقه سي دي غيرمجاز
اصفهان-خبرنگاركيهان:رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي با راه اندازي سايت اينترنتي در شهر اصفهان اقدام به تهيه و توزيع سي دي هاي غيرمجاز به سراسر كشور مي كرد با هماهنگي قضايي، ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ ميرعباس صوفي وند افزود: در بازرسي از مخفيگاه اين فرد تعداد 5هزار و 500 حلقه «سي دي» و «دي وي دي» غيرمجاز، 2 دستگاه دابلكتور، يك دستگاه كيس رايانه و دو عدد فلش مموري كشف و متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
انهدام باند سارقان احشام
يزد-خبرنگاركيهان: باند بزرگ 12 نفره سرقت احشام در يزد شناسايي و متلاشي شد. فرمانده انتظامي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين افراد كه 6 نفر تبعه خارجي و 6 نفر از اهالي استان كرمان هستند بالغ بر يك هزار و 500 راس احشام به ارزش 750ميليون تومان را از مناطق مختلف استان يزد سرقت و بوسيله كاميون به كرمان انتقال داده و به فروش مي رساندند.
دستگيري مامور قلابي
آمل-خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي آمل گفت: فردي كه با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي به كلاهبرداري از كسبه اين شهرستان اقدام مي كرد توسط ماموران نيروي انتظامي آمل دستگير شد، سرهنگ محمدصادق پهلوان افزود: از مخفيگاه اين متهم تعدادي لباس ماموران نيروي انتظامي، شناسنامه، كارت گواهينامه و دفترچه پس انداز مربوط به اشخاص ديگر كشف و متهم جهت سيرمراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
10مجروح حاصل برخورد پژو با پرايد
در جريان برخورد پژو 405 با پرايد در جاده هراز بين منطقه نياك و آب اسك يك كودك 8ماهه در دم كشته شد و 10 نفر ديگر مصدوم شدند. مصدومان به بيمارستان 17 شهريور آمل انتقال داده شدند كه حال دو تن از مجروحان وخيم گزارش شده است.
اصلاح خبر قتل در تبريز
تبريز-خبرنگاركيهان: سرهنگ صمد فرامرزي معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان آذربايجان شرقي گفت: پيرو خبر قتل فردي به نام «ن-خ» مندرج در صفحه حوادث مورخ 1/5/90 به آگاهي مي رساند علت و انگيزه درگيري منجر به قتل و سوابق ضاربين و مقتول از سوي پليس آگاهي، دقيقاً تحت بررسي و مطالعه است و خبر تكميلي متعاقبا اعلام خواهد شد كه بدينوسيله خبر قبلي اصلاح و تكميل مي شود.
كشف تجهيزات دريافت ماهواره
زنجان-فارس: فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف محموله بزرگ قاچاق تجهيزات ماهواره اي خبر داد و گفت: در عملياتي پليسي 4هزار و 142 تجهيزات دريافت از ماهواره و 12 هزار و 600 داروي قاچاق كشف شد. يحيي شرفي افزود: اين كالاهاي قاچاق از بوكان بارگيري شده توط يك كاميون 10 چرخ در حال انتقال به تهران بود.

 



5 كشته و زخمي در تصادف زنجيره اي بزرگراه شهيد ياسيني

صبح سه شنبه در بزرگراه شهيد ياسيني تهران تصادف 12 خودرو موجب كشته شدن يك راننده و زخمي شدن چند سرنشين شد.
صبح ديروز بزرگراه شهيد ياسيني، نرسيده به سه راه آزمايش شاهد برخورد 12 خودرو بود كه به دليل ترمز ناگهاني يك دستگاه كاميون در بزرگراه رخ داد.
در جريان اين حادثه يك نفر از سرنشينان خودرو سواري در دم جان سپرد و سه سرنشين ديگر آن به شدت آسيب ديدند كه با همكاري شهروندان و اورژانس تهران همراه با يك آسيب ديده ديگر اين حادثه به مركز درماني منتقل شدند.
در اين حادثه علاوه بر يك دستگاه خودرو سواري آسيب فراواني به يك دستگاه تريلي حامل ميلگرد، يك دستگاه كاميون حامل مرغ، يك دستگاه كاميون حامل آب معدني و يك دستگاه وانت بار وارد شد و ديگر خودروها با آسيبهاي جزيي روبرو شدند.
جمشيد شفيعي مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران در گفت وگو بامهر گفت: آتش نشانان با بكارگيري تجهيزات ايمني و نجات ضمن اجراي عمليات ايمن سازي، براي پيشگيري از رخداد آتش سوزي و ديگر حوادث احتمالي، عمليات خارج كردن آسيب ديدگان و جابه جايي خودروهاي آسيب ديده را انجام دادند.
همچنين رخداد اين حادثه باعث بسته شدن سه ساعته مسير شرق به غرب بزرگراه و ايجاد راه بندان بسيار سنگين شد.
اجتماع شهروندان در محل حادثه نيز اجراي عمليات امداد و نجات را با دشواري روبرو كرده بود.

 



هلاكت دو شرور مسلح در استان فارس

با پيگيري هاي نيروي انتظامي طي 72 ساعت گذشته دو شرور مسلح باسابقه در منطقه خشت و كنار تخته در يك درگيري مسلحانه به قتل رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، فرمانده انتظامي استان فارس ظهر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشرار مسلح و باسابقه به نام هاي «فرزاد -ن» و «چنگيز -ك» كه از سال 83 تا روز گذشته مبادرت به قتل، باجگيري، اخاذي، راهبندان و سرقت مي كردند به هلاكت رسيدند.
مويدي خاطرنشان كرد: از اشرار به هلاكت رسيده سه اسلحه جنگي به دست آمده است.
وي اضافه كرد: در ادامه كار اطلاعاتي از سوي پليس در منطقه كوار طي سه عمليات دو نفر ديگر از اشرار مسلح كه اقدام به قتل، ناامني و گروگانگيري در منطقه فرشكان و ده شير استان فارس مي كردند در درگيري مسلحانه مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
وي با اشاره به اين كه با تعلل دستگاه هاي فرهنگي شاهد گسترش ناهنجاري و ابتذال اخلاقي در جامعه هستيم، افزود: دشمن با ابزار بمب خانگي ماهواره، مديريت خانواده ها را در سراسر جهان بر عهده گرفته است.

 



كشف بيش از 172 ميليون ريال اسكناس جعلي در يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
ماموران كلانتري 16 سيدجعفر يزد در بازرسي از منزلي بيش از 172 ميليون ريال اسكناس جعلي كشف و ضبط كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس يزد ماموران اين كلانتري به دنبال اطلاع از مقدار قابل توجهي اسكناس تقلبي در منزلي در امام شهر جهت بررسي موضوع، در محل حاضر شدند.
بر پايه اين گزارش با بررسي و تحقيقات ميداني و اطمينان از وجود اسكناس هاي تقلبي در منزل، ضمن هماهنگي با مقام قضايي وارد منزل شدند و در بازرسي صورت گرفته موفق شدند تعداد 544 قطعه اسكناس جعلي ده هزار توماني و 236 قطعه ايران چك پنجاه هزار توماني در مجموع به مبلغ 172 ميليون و 400 هزار ريال، يك دستگاه موتورسيكلت سرقتي و مقداري مواد مخدر كشف و در اين رابطه دو نفر را دستگير كنند.

 



آتش به جان 300هكتار از اراضي ملي طارم افتاد

معاون فرماندار طارم از وقوع آتش در 250 تا 300 هكتار از اراضي ملي اين شهرستان در عصر دوشنبه خبر داد.
«خداداد حيدري» در گفت وگو با ايرنا، به تشكيل ستاد مديريت بحران در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: حضور به موقع ماموران «نيروهاي هلال احمر، آتش نشاني، محيط زيست، حوادث غيرمترقبه، سپاه و فرمانداري» از گسترش آتش به باغات روستاهاي باكلور جلوگيري شد.
وي، به كوهستاني و صعب العبور بودن ييلاقات شهرستان طارم اشاره كرد و يادآور شد:
وزش باد و گرمي هوا بر وسعت آتش سوزي ها و خسارات وارده بر اراضي ملي شهرستان طارم افزود:
حيدري با اشاره به اينكه علت آتش سوزي هاي رخ داده هنوز مشخص نيست؛ افزود: آتش سوزي ها در اين مواقع از سال، بيشتر به علت بي توجهي و سهل انگاري مردم صورت مي گيرد. به گفته معاون فرماندار طارم، اراضي ملي سوخته شده بيشتر بوته زارها و تك درختان جنگلي هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14