(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 مرداد 1390- شماره 19990

حزب التحرير اردن نظام حاكم را سركوبگر خواند
تروريست هاي موتورسوار در كراچي 31 نفر را كشتند
پس از انجام شيمي درماني چاوز: اين چهره جديد من است
هزاران فلسطيني در مراسم تشييع شهدا فرياد انتقام سردادند
زنان ليبي هم به جبهه جنگ عليه قذافي پيوستند
بحران دارو در غزه
جلسه اضطراري شوراي امنيت عليه سوريه بي نتيجه پايان يافت
گسترش دامنه اعتراض و اعتصاب در تل آويو
نخستين ناو هواپيمابر چين بزودي به آب انداخته مي شود
پوتين : آمريكا مثل انگل از اقتصاد جهاني تغذيه مي كند
فرعون مصر امروز در اين قفس محاكمه مي شود
يورش نظاميان آل خليفه و آل سعود به روزه داران در بحرين
زد و خورد پليس با رانندگان اعتصابي در آتن
تظاهرات يمني ها عليه رژيم صالح در نخستين روز ماه رمضان
 500 دانشمند عراقي را سيا و موساد ترور كرده اند



حزب التحرير اردن نظام حاكم را سركوبگر خواند

حزب التحرير اردن نظام حاكم در اين كشور را نظام سركوب كه كشور و شهروندان آن را نابود مي كند توصيف كرد.
حزب التحرير اردن با صدور بيانيه اي ضمن ابراز مطلب فوق اعلام كرد كه نظام حاكم در اردن نظامي فاسد و ضد دين است كه با اسلام مي جنگد و اين كشور را به عرصه اي براي تاخت و تاز مفسدان و غارتگران تبديل كرده است.
در بيانيه حزب التحرير آمده است، قانون عفو اردن كه اخيرا اعلام شده دروغين و ظاهري است و شامل زندانيان سياسي نمي شود چرا كه زندانيان حزب التحرير آزاد نشده اند و 600 نفر از كساني كه مورد عفو قرار گرفتند مجددا به زندانها بازگشتند.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است، نظام سركوب در اردن نيازمند بخشش است نه زندانيان سياسي چرا كه اين نظام عامل فساد است.

 



تروريست هاي موتورسوار در كراچي 31 نفر را كشتند

تروريست هاي موتورسوار 31 نفر را طي حملات جداگانه در خيابان هاي كراچي پاكستان ترور كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، موتورسواران مسلح تروريست دوشنبه 31 نفر از مردم را در مناطق مختلف كراچي هدف گلوله قرار دادند و كشتند. علاوه بر آن، اجساد شكنجه شده چند نفر نيز توسط افراد ناشناس در خيابان هاي كراچي رها شد. پليس نيز اعلام كرد، هفت تن از عاملان ترورها را بازداشت كرده است.
در پي افزايش تنش و ناآرامي در كراچي، ديروز «الطاف حسين»، رهبر جنبش متحده قومي، به مقامات پاكستان 48 ساعت مهلت داد تا اين غائله را بخوابانند. وي گفت كه اگر در اين مدت، دولت نتواند بر شرايط حاكم شود، مردم در قبال اين مسئله، شديدا عكس العمل نشان خواهند داد. در بيانيه الطاف حسين آمده است كه مردم براي ايجاد امنيت در شهر، خودشان وارد عمل خواهند شد.

 



پس از انجام شيمي درماني چاوز: اين چهره جديد من است

رئيس جمهور ونزوئلا كه گفته مي شود در حال دست و پنجه نرم كردن با بيماري سرطان است، با سر تراشيده در تلويزيون اين كشور ظاهر شد.
«هوگو چاوز»، رئيس جمهور غرب ستيز ونزوئلا كه مدتي است درمان بيماري سرطان خود را آغاز كرده است، با حضور در تلويزيون اين كشور توضيحاتي درباره بيماري اش داد.
چاوز در حالي كه به خاطر شيمي درماني، موهاي خود را تراشيده بود، به سر خود اشاره كرد و با لبخند گفت: اين چهره جديد من است! پيش از اين گزارش هايي به نقل از پزشكان وي منتشر شده است كه نشان مي دهد وي به سرطان روده بزرگ مبتلاست و بايد شيمي درماني شود. چاوز در گفت وگوي تلويزيوني خود كه بيشتر با شوخي و خنده گذشت، اشاره دقيقي به نوع بيماري خود نكرد، اما گفت: ديشب با آرايشگرم تماس گرفتم و گفتم موهايم در حال ريختن است! گفتني است، چاوز چندين بار براي انجام معاينات و درمان هاي پزشكي به كوبا سفر كرده است. رئيس جمهور ونزوئلا كه بخش بزرگي از اقتصاد اين كشور را ملي اعلام كرده است، ماه گذشته به معاون اول خود اختياراتي را تفويض كرد.

 



هزاران فلسطيني در مراسم تشييع شهدا فرياد انتقام سردادند

هزاران فلسطيني با حضور در مراسم تشييع پيكر دو شهيد فلسطيني كه روز دوشنبه توسط نظاميان صهيونيست به شهادت رسيدند با سردادن شعار «انتقام انتقام» خواستار مجازات جنايتكاران صهيونيست شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، هزاران فلسطيني در مراسم تشييع دو شهيد فلسطيني 23 و 25 ساله كه در حمله صهيونيست ها به اردوگاه قلنديا در رام الله در نزديكي كرانه باختري از ناحيه سر و شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند از سران جنبش هاي مقاومت خواستند تا انتقام خون اين شهدا را از صهيونيست ها بگيرند.
شركت كنندگان در اين مراسم ضمن فرياد «انتقام، انتقام» حمايت خود را از مقاومت عليه اشغالگران اعلام كردند.در همين رابطه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) جنايت اخير رژيم صهيونيستي در اردوگاه قلنديا در فلسطين اشغالي را محكوم كرد و اين رژيم را مسئول پيامدهاي چنين اقدامات خطرناكي دانست.
اين درحالي است كه جنگنده هاي رژيم صهيونيستي بامداد روز گذشته نيز براي دومين روز متوالي جنوب نوارغزه را بمباران كردند.
جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي همچنين دو فروند موشك به سمت تونلي در نوار غزه شليك كردند.
هنوز گزارشي در مورد تلفات احتمالي ارائه نشده است.رژيم صهيونيستي همچنين طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه 6 نوبت به حريم هوايي لبنان تجاوز كردند.
نظاميان رژيم صهيونيستي طي روزهاي اخير بر نقض حريم هوايي و زميني خود نسبت به لبنان افزوده اند و در روز يكشنبه نيز نظاميان اين رژيم به سوي ارتش لبنان در مرزهاي جنوبي لبنان آتش گشودند.
در همين رابطه حزب الله لبنان تجاوز رژيم صهيونيستي به اراضي لبنان را به شدت محكوم و اعلام كرد، اين اقدام ماهيت كينه توزانه رژيم صهيونيستي و طمع ورزي آن را به اراضي و ثروت هاي طبيعي لبنان يادآوري مي كند.
حزب الله با تأكيد بر همبستگي كامل با ارتش لبنان تأكيد كرد، مثلث ارتش مردم و مقاومت در مقابل هرگونه تجاوز و زورگويي رژيم صهيونيستي ايستادگي خواهد كرد.از سوي ديگر، شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله به رژيم صهيونيستي هشدار داد و تأكيد كرد كه سلاح حزب الله به سمت اسرائيل نشانه رفته است و پاسخ هرگونه تجاوز و ماجراجويي را خواهد داد.



 



زنان ليبي هم به جبهه جنگ عليه قذافي پيوستند

شماري از زنان ليبيايي با گذراندن آموزش هاي نظامي، وارد نبرد عليه نيروهاي قذافي شدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، شماري از زنان ليبيايي ساكن شهر «بنغازي» با گذراندن آموزش تيراندازي با سلاح هاي سبك و سنگين و حتي سلاح هاي ضد هوايي، وارد جنگ عليه نيروهاي «معمر قذافي» شدند.
قبلاً نيز گزارش ها حاكي بود، «معمر قذافي» در جنگ خود عليه انقلابيون، از ارتش زنان استفاده مي كند.
خبرها از ليبي همچنين حاكي است شهر بنغازي كه با جبهه هاي نبرد صدها كيلومتر فاصله دارد طي روزهاي اخير شاهد درگيري مسلحانه ميان طرفداران قذافي و مخالفان بود. اين درگيري به مرگ شش انقلابي و 11 طرفدار قذافي انجاميد. «محمود شمام» سخنگوي شوراي ملي انتقالي ليبي گفت: انقلابيون پادگاني كه افراد مسلح وابسته به قذافي در آن سنگر گرفته بودند، را به محاصره درآوردند و نهايتاً نيز آن را تصرف و 30 نفر از طرفداران قذافي نيز خود را تسليم انقلابيون كردند.
ناآرامي ها در شهر زلتين نيز به مرگ ده ها نفر از طرفداران قذافي انجاميد. انقلابيون در اين شهر در حال پيشروي هستند. در همين حال، رژيم قذافي ادعا كرد با مخالفان در حال مذاكره است.
تصرف شهر زلتين راه را براي پيشروي به سمت طرابلس هموار مي كند.

 



بحران دارو در غزه

كمبود شديد دارو در بيمارستان ها و مراكز درماني نوار غزه هزاران بيمار از جمله افراد مبتلا به بيماري هاي مزمن را در معرض خطر قرار داده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني «الجزيره»، وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطين اعلام كرد كه بيمارستان هاي نوار غزه با بيش از 40 درصد كمبود دارو مواجه هستند.
بنابراين گزارش بيماران مبتلا به نارسايي كليوي و سرطان و نيز كودكان و بيماراني كه نياز به عمل جراحي دارند، بيشتر در معرض خطر قرار دارند.
وزارت بهداشت غزه كه هر ماه خطر كمبود دارو در بيمارستان ها و مراكز درماني نوار غزه را اعلام مي كند، تشكيلات خودگردان فلسطين را مسئول كمبود دارو مي داند.
در همين رابطه «مدحت عباس» مدير مجتمع پزشكي «الشفاء» در غزه با اشاره به اينكه اين مجتمع روزانه حدود يك هزار و 500 بيمار را مداوا مي كند، تأكيد كرد كه اين مجتمع از كمبود شديد دارو رنج مي برد.
وي با اشاره به اينكه خطر مرگ بسياري از بيماران را تهديد مي كند، افزود: عدم ارسال مقادير مورد نياز دارو به نوار غزه از سوي تشكيلات رام الله اهانت آشكار به وجدان بشري و اهانت به شهروندان و بيماران است.
از سوي ديگر «منير البرش» مدير كل داروخانه وزارت بهداشت غزه گفت كه وزارت بهداشت رام الله سهم داروي نوار غزه را ارسال نمي كند.
وي تصريح كرد كه هزينه مايحتاج دارويي را بانك جهاني تقبل كرده و سهم غزه نيز 40 درصد و بقيه از آن كرانه باختري است اما وزارت بهداشت رام الله سهم غزه را در انبارهاي خود ذخيره مي كند و آن را به نوار غزه نمي فرستد.
البرش تأكيد كرد كه در حال حاضر 180 قلم دارو و 150 تجهيزات پزشكي به اتمام رسيده است و بيمارستان هاي نوار غزه با بيش از 40 درصد كمبود دارو مواجه اند.

 



به دليل مخالفت چين و روسيه
جلسه اضطراري شوراي امنيت عليه سوريه بي نتيجه پايان يافت

نشست اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي صدور قطعنامه عليه سوريه به علت اختلافات داخلي ميان اعضا بي نتيجه پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، در اين نشست فوق العاده آمريكا و كشورهاي اروپايي در نظر داشتند با صدور قطعنامه اي فشارها بر نظام «بشار اسد» را افزايش دهند كه با مخالفت جدي روسيه و چين اين تلاش ها بي نتيجه ماند.
براين اساس، انگليس، فرانسه، آلمان و پرتغال با حمايت آمريكا در نظر داشتند در شوراي امنيت قطعنامه اي در زمينه محكوميت وقايع سوريه صادر شود، اما مخالفت چين و روسيه باعث شد تلاش غرب ناكام بماند.
اين در حالي است كه برخي از ديپلمات ها اعلام كردند: آنچه مورد نظر بود انجام توافقي غير الزام آور در زمينه محكوميت سوريه بود كه با مخالفت چين و روسيه و همراهي برزيل، هند و آفريقاي جنوبي با آنها اين مسئله محقق نشد.
منتقدان صدور قطعنامه عليه سوريه، نگران هستند كه حتي صدور يك بيانيه نه چندان مهم براي محكوم كردن دولت سوريه به مداخله نظامي غرب در سوريه منجر شود همان طور كه غرب در ماه مارس سال جاري ميلادي در ليبي مداخله نظامي كرد.
«سوزان رايس» نماينده آمريكا در سازمان ملل اين اظهارات منتقدان را شايعه اي بيش ندانست و تأييد كرد كه رخدادي چون ليبي در سوريه رخ نخواهد داد.
اين در حالي است كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در ديدار با سفير آمريكا در سوريه كه اكنون در واشنگتن به سر مي برد بر حمايت از مخالفان سوريه تأكيد كرد.
اوباما در اين ديدار تأكيد كرد، واشنگتن از مخالفان دولت سوريه است و به فشارهاي خود بر دمشق براي منزوي كردن بشار اسد رئيس جمهور سوريه ادامه مي دهد. از سوي ديگر، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا درصدد است با مخالفان دولت سوريه ديدار و حمايت خود را از آنها اعلام كند.
به نظر مي رسد كه هدف نشست واشنگتن با مخالفان سوري اعلام پيامي به بشار اسد باشد. مارك تونر، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز گفت: واشنگتن تحريم هاي بيشتري را عليه سوريه بررسي خواهد كرد از جمله اين اقدامات تدابير احتمالي عليه صنايع نفت و گاز سوريه است.اتحاديه اروپا نيز در اقدامي ديگر عليه سوريه دولت بشار اسد را به همراه پنج نفر ديگر از سران اين كشور تحريم كرد.
كاترين اشتون مسئول سياست خا رجي اتحاديه اروپا بار ديگر سوريه را تهديد كرد و با دخالت در امور داخلي اين كشور اعلام كرد كه فشارهاي بيشتري عليه سوريه اعمال خواهد شد.

 



گسترش دامنه اعتراض و اعتصاب در تل آويو

با گسترش روند اعتصابات در سرزمين هاي اشغالي فلسطين عليه سياست هاي نخست وزير اين رژيم، دهها هزار نفر از كارمندان اين رژيم نيز در همبستگي با اين اعتراضات سراسري، دست به تحصن زدند.
به گزارش ايرنا، 150 هزار نفر از كارمندان شهرداري هاي رژيم اسرائيل در همراهي با اعتراض هاي عمومي نسبت به سياست دولت «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم دست از كار كشيدند.
تظاهرات عليه گراني و بي عدالتي و اوضاع بد اقتصادي كه از حدود يك ماه پيش در مناطق اشغالي ادامه دارد، از روز دوشنبه شكل تازه اي به خود گرفته است.
رئيس سنديكاي كاركنان محلي اين رژيم گفت: شهرداري ها از پذيرش مراجعه كنندگان خودداري مي كنند و زباله ها حمل نمي شود.گروه هاي مختلف ساكنان مناطق اشغالي به اوضاع جاري اقتصادي و نيز افزايش قيمت ها معترض هستند و نابساماني هاي اقتصادي را ناشي از سياست هاي دولت نتانياهو مي دانند.اعتراضات و اعتصابات عمومي در مناطق اشغالي فلسطين به دليل افزايش قيمت ها و كاهش كيفيت خدمات درماني و آموزشي آغاز شده و هر روز ابعاد گسترده تري به خود مي گيرد.
يك شهروند صهيونيست در اين باره گفت، اين اعتراض ها واكنشي به 20 تا 30 سال سوء مديريت دولتي است كه با سياست سرمايه داري خود زندگي شهروندان را نابود كرده است.
وي افزود، ما به صحنه آمده ايم تا ماهيت كشور را تغيير دهيم.
روز شنبه هم حدود 150 هزار نفر با برپايي تظاهراتي در تل آويو و ديگر شهرهاي رژيم صهيونيستي به افزايش هزينه هاي زندگي اعتراض كردند.

 



نخستين ناو هواپيمابر چين بزودي به آب انداخته مي شود

چين نخستين ناو هواپيمابر خود را ظرف دو هفته آينده به آب مي اندازد.
به گزارش ايرنا، نخستين ناو هواپيمابر چين به نام «وارياژ» اواسط ماه اوت به آب انداخته مي شود.
چين اين ناو را 13 سال پيش از اوكراين خريده و خود آن را بازسازي و تجهيز كرده است. اين در شرايطي است كه به تازگي شماري از سربازان نيروي دريايي بر روي اين ناو برنامه هاي آموزشي انجام دادند.
فرماندهي اين ناو را سرهنگ لي شيائويان 50 ساله بر عهده دارد. تعدادي از كشورهاي همسايه چين از پيشرفت هاي نظامي پكن و تبديل شدن اين كشور به يك قدرت نظامي مطرح ابراز نگراني كرده اند. به همين دليل آمريكا درنظر دارد تجهيزات نظامي پيشرفته اي را در اختيار تايوان قرار دهد كه اين موضوع با واكنش تند پكن مواجه شده است.

 



پوتين : آمريكا مثل انگل از اقتصاد جهاني تغذيه مي كند

نخست وزير روسيه با انتقاد از سيستم اقتصادي حاكم بر آمريكا تصريح كرد: ايالات متحده همچون انگل از اقتصاد جهاني تغذيه مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه دوشنبه در همايش سراسري جوانان اين كشور با حمله به سياست هاي اقتصادي آمريكا واشنگتن را متهم به سوءاستفاده از اقتصاد جهاني كرد.
پوتين گفت: آمريكا با سوءاستفاده از موقعيت دلار و سيستم اقتصادي خود در جهان، همچون انگل از بدنه اقتصاد جهاني تغذيه مي كند.
وي در واكنش به تصميم كنگره آمريكا مبني بر افزايش ميزان بدهي هاي مجاز گفت: كسري بودجه عظيم آمريكا نشان مي دهد اين كشور در شرايط بدهي بزرگي به سر مي برد.
وي همچنين با اشاره به «افزايش افسار گسيخته بدهي هاي آمريكا» خواستار جايگزيني ارزهاي معتبر ديگر به جاي دلار شد. نخست وزير روسيه در بخش ديگري از اظهاراتش به برخي از اقدامات آمريكا كه در جهت حل «مشكلات فزاينده» اقتصادي اين كشور صورت مي گيرد اشاره كرد و گفت: ايالات متحده با اقدام رذيلانه چاپ و تزريق دلار به دنبال كاستن از فشار بحران اقتصادي خود است. آنها رسالت خود را فراموش كرده همچون ارذال و اوباش انگشت خود را روي دكمه هاي چاپ اسكناس فشار مي دهند و اين دلارها را در سراسر جهان پخش مي كنند.
پوتين در اين مراسم همچنين حمايت خود از ادغام كشور روسيه و بلاروس را اعلام كرد. نخست وزير روسيه گفت: ادغام و اتحاد دو كشور بسيار مطلوب است اما تحقق آن به طور كامل به خواست و اراده مردم بلاروس بستگي دارد.

 



فرعون مصر امروز در اين قفس محاكمه مي شود

قفسي كه قرار است حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر در آن در دادگاه محاكمه شود، در حال آماده شدن است.
به گزارش خبرگزاريها، براي نخستين بار در تاريخ معاصر مصر، حسني مبارك ديكتاتور مخلوع اين كشور در يك قفس آهني بزرگ در دادگاه قاهره محاكمه مي شود.
براساس اين گزارش، جريان دادگاه محاكمه مبارك كه مستقيما از تلويزيون رسمي مصر پخش مي شود، تاريخي ترين محاكمه در اين كشور بزرگ عربي محسوب مي شود و تاكنون چنين اقدامي در آن سابقه نداشته است.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) قفس آهني كه درونش مبارك، دو فرزندش علاء و جمال و وزير كشور سابق مصر ديده مي شوند، داراي 90 مترمربع مساحت است كه در سالن 600 نفره آكادمي پليس (محل دادگاه) در قاهره قرار دارد.
اين گزارش حاكي است، يك شركت مصري كه مسئوليت ساخت قفس آهني محاكمه مبارك را برعهده داشت، روز گذشته عمليات ساخت و نصب آن را در محل دادگاه به پايان رساند.
گزارش رسانه هاي خبري مصر حكايت از اين دارد كه ساخت قفس آهني ديكتاتور با سيم هاي خاردار قوي، به درخواست دو وزارتخانه دفاع و كشور صورت گرفته بود و اين قفس 90متري شامل چند قفس كوچك در كنار هم براي حضور جداگانه متهمان است.
به گفته مبارزان مسلمان مصري، حصار آهني قفس محاكمه مبارك براي خيلي ها، يادآور حصاري بود كه او به كمك آمريكا و براي رضايت رژيم اشغالگر قدس بنا داشت دور نوار غزه و براي محاصره مردم فلسطين احداث كند.
در همين حال، «رابرت فيسك» روزنامه نگار انگليسي فاش كرد: عربستان ميليون ها دلار به شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر پيشنهاد كرده بود تا از محاكمه و محكوميت حسني مبارك در دادگاه منصرف شوند.
تخليه ميدان التحرير
شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر، پس از اينكه 26 حزب و گروه مصري اعلام كردند كه به تحصن خود در ميدان التحرير در ماه رمضان پايان خواهند داد، به اين ميدان يورش برد.
براساس اين گزارش، پليس و نيروهاي نظامي، ميدان التحرير را با توسل به زور از تحصن كنندگان تخليه و خيابانهاي منتهي به آن را براي تردد خودروها بازگشايي كردند.
شبكه هاي خبري در قاهره در گزارشي همراه با پخش تصاويري از خيمه هاي تحصن كنندگان در ميدان التحرير و نيروهاي نظامي حاضر در آن اعلام كردند: تحصن كنندگان خود را براي افطار دسته جمعي آماده مي كردند كه شمار زيادي از نيروهاي پليس و ارتش از چند خيابان به ميدان التحرير ريختند تا به تحصني كه بيش از يك ماه است ادامه دارد، پايان دهند.
اين اقدام نيروهاي پليس و نظاميان گرچه اعتراض شهروندان مصري را به دنبال داشت و آنها را به سبب آن مورد انتقاد قرار دادند، اما برخي از افراد نيز، از دخالت ارتش و پليس استقبال كردند.
پيشتر نيز شوراي نظاميان مصر با استناد به شكايات مغازه داران و ساكنان اطراف ميدان التحرير از تحصن كنندگان خواسته بود تا در ماه مبارك رمضان به تحصن خود پايان دهند.

 



يورش نظاميان آل خليفه و آل سعود به روزه داران در بحرين

سرويس خارجي-
نيروهاي آل خليفه با حمايت نظاميان آل سعود به تظاهركنندگان بحريني حمله و شديدترين خشونت ها را عليه آنان اعمال كردند.
شهرهاي مختلف بحرين در اولين روز ماه مبارك رمضان شاهد تظاهرات مردمي بود. تظاهراتي كه به شدت از سوي نظاميان آل خليفه و آل سعود سركوب شد.
نيروهاي آل خليفه با شليك گاز اشك آور و گلوله هاي صوتي به تظاهركنندگان حمله كردند و حتي به سوي منازل مسكوني آتش گشودند.
تظاهرات مردم بحرين همزمان با تشييع پيكر يكي از شهداي منطقه ستره گسترده تر شد و در مناطق «عذاري»، «العكر»، «الونيدات و عالي» اعتراضات عليه حكومت آل خليفه افزايش يافت.
روز گذشته كساني كه به علت شركت در تظاهرات از كار تعليق يا اخراج شده بودند مقابل وزارت كار در منامه تجمع كردند و با سر دادن شعار مخالفت خود را با حكومت خودكامه آل خليفه ابراز كردند.
گفتني است نظام آل خليفه در طول 6 ماه گذشته از زمان آغاز قيام مردمي در اين كشور تاكنون به غير از سركوب شديد مخالفان و كشته و مجروح كردن تعداد زيادي از مردم بي گناه اين كشور، تعداد زيادي از پزشكان، پرستاران، استادان، كارگران و شهروندان عادي را دستگير كرده و تحت شكنجه هاي مختلف قرار داده است.

 



زد و خورد پليس با رانندگان اعتصابي در آتن

اعتصاب تاكسي داران يوناني با حمله پليس به خشونت كشيده شد.
رانندگان تاكسي در يونان كه در اعتراض به اصلاحات اقتصادي و برخي برنامه هاي دولتي درباره تاكسي داران مدت هاست در اعتصاب به سر مي برند، دوشنبه با پليس ضد شورش درگير شدند.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» با اعلام اين خبر نوشت، گروهي از رانندگان تاكسي كه در فرودگاه «ايراكليون» جزيره «كرت» حاضر شده بودند، پس از مشاهده بي توجهي مقامات كشورشان خشمگين شده و اقدام به مسدود كردن خيابان ها و بزرگراه هاي منتهي به اين فرودگاه پرتردد كردند.اين گزارش مي افزايد، انتشار اخباري مبني بر بي نتيجه ماندن مذاكرات نمايندگان تاكسي راني يونان و مقامات دولتي باعث خشم اعتصابيون شد. پليس ضد شورش يونان نيز براي متفرق كردن رانندگان به باتوم و گاز اشك آور متوسل شد و گروهي از آنها را دستگير كرد.تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، اعتصابيون با چوب و ميله هاي آهني به مقابله با پليس پرداختند.

 



تظاهرات يمني ها عليه رژيم صالح در نخستين روز ماه رمضان

سرويس خارجي -
صدها هزار يمني در اولين روز ماه مبارك رمضان در شهر «اب» تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه طي روزهاي ماه مبارك براي سرنگوني علي عبدالله صالح تظاهرات عليه ديكتاتور يمن را گسترش خواهند داد.
انقلابيون يمني با برگزاري تظاهرات گسترده در شهر «اب» در اولين روز ماه مبارك رمضان تاكيد كردند كه حكومت علي عبدالله صالح فاقد مشروعيت داخلي و بين المللي است و بايد سرنگون شود.تظاهركنندگان با در دست داشتن عكس هايي از شهداي شهرهاي «اب»، «تعز» و «ارحب» كه توسط دولت صالح به شهادت رسيدند خواستار محاكمه عوامل به شهادت رساندن اين شهروندان شدند.در شهر تعز نيز درگيري هايي بين نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح و مخالفان در گرفت و تعدادي از معترضان زخمي شدند.
در شهرهاي ديگر يمن تظاهرات عليه حكومت علي عبدالله صالح صورت گرفت و مردم اين شهرها تاكيد كردند كه تا سرنگوني كامل حكومت صالح دست از تظاهرات برنمي دارند.تظاهركنندگان به بقاياي حكومت علي عبدالله صالح هشدار دادند كه در ماه مبارك رمضان دامنه تظاهرات خود را افزايش خواهند داد.اين در حالي است كه سخنگوي دولت يمن اعلام كرد كه علي عبدالله صالح از قدرت كنار نمي رود.وي اظهار داشت: رئيس جمهور يمن دوره نقاهت خود را در رياض سپري مي كند و در نظر ندارد به علت ناتواني جسمي قدرت را به فرد ديگري منتقل كند.سخنگوي دولت همچنين فرماندهان نظامي را متهم كرد كه با كناره گيري خود از قبايل مخالف دولت در نبردهايشان عليه نيروهاي دولتي حمايت كرده و موجب به راه افتادن جنگ داخلي در كشور شده اند.

 



گزارش تكان دهنده يك نهاد حقوق بشري
  500 دانشمند عراقي را سيا و موساد ترور كرده اند

يك گزارش متعلق به يك نهاد حقوق بشري مربوط به عراق فاش كرد عوامل موساد و اشغالگران طي هشت سال گذشته، 500 دانشمند عراقي را ترور كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در يك گزارش «مركز بين المللي نظارت بر موارد نقض حقوق بشر در عراق» فاش شده است كه براساس يك فهرست تهيه شده كه نام 1000 دانشمند عراقي را دربر مي گيرد، تاكنون تعداد 500 دانشمند توسط عوامل ناشناس ترور شده اند. اين افراد از زمان اشغال خاك عراق توسط آمريكا در سال 2003 تاكنون كشته شده اند. گزارش مزبور به منبع خود كه اين فهرست را در اختيارش قرار داده اشاره نكرده است. گزارش فوق براساس اطلاعات منابع آمريكايي افزود؛ دستگاه اطلاعات و جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) با كمك نظاميان آمريكايي حاضر در عراق تاكنون 350 دانشمند، از جمله 200 استاد دانشگاه عراقي، را كه در حوزه هاي مختلف علمي فعال بوده اند، ترور كرده است.
اين گزارش مي افزايد، دانشمندان، نخبگان و استادان دانشگاههاي عراق طي هشت سال اخير به شدت تحت پيگرد و آزار اشغالگران آمريكايي قرار داشته اند و به همين خاطر، 17 هزار نفر از آنها مجبور به مهاجرت از عراق شده اند. دهها دانشمند عراقي نيز هم اكنون در زندان هاي آمريكا به سر مي برند.
سازمان هاي سيا و موساد براي از بين بردن خطر عراق در آينده نزديك، اين ترورها را مديريت و اجرا كرده اند و البته، ترورها در عراق همچنان ادامه دارد. سيا و موساد حتي به ديگر كشورهاي مسلمان، خصوصا ايران نيز دامنه ترور دانشمندان را گسترش داده اند.
هدف اصلي آمريكا و اسرائيل از ترور دانشمندان، تحميل عقب ماندگي بر كشورهاي اسلامي منطقه است و به خاطر حضور نظامي در عراق، برنامه حذف نخبگان عراقي را بي سروصدا به اجرا درآوردند و اين حذف فيزيكي همچنان ادامه دارد.
اين طرح در كشورمان نيز طي يكي دو سال اخير با انتقال تروريست هاي آموزش ديده از مرزهاي غربي و شرقي كليد خورده است و سيا و موساد توانسته اند تعدادي از دانشمندان ايراني را نيز ترور كنند.
جالب توجه اينكه، برنامه مذكور با سكوت معنادار محافل خبري و رسانه اي و حقوق بشري غرب همراه شده است.


 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14